Ik begrijp dat je bestanden wilt afspelen die je op je PC hebt staan. Dan wil je dus dat die bestanden gedeeld worden over het netwerk. Dus...heb je een share openstaan op de PC met daarin je media bestanden?Belecthor schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:08:
Inmiddels een Raspberry Pi gekocht en XBMC draait goed. Het werkt erg soepel allemaal, maar het enige wat nog niet lukt is het streamen van videobestanden (voornamelijk .mkv) naar de Raspberry Pi. Ik wil via de hardeschijf in de PC die verbonden is aan het netwerk streamen naar de Raspberry Pi. Ik heb al op Google gezocht naar dit probleem, maar heb nog geen antwoorden kunnen vinden.
Is er iemand die misschien het antwoord op deze vraag weet?
Yep, de bestanden zijn gedeeld, maar de RP ziet gewoon de PC niet.Leech_NL schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:39:
[...]
Ik begrijp dat je bestanden wilt afspelen die je op je PC hebt staan. Dan wil je dus dat die bestanden gedeeld worden over het netwerk. Dus...heb je een share openstaan op de PC met daarin je media bestanden?
Dat probeer je via smb? Probeer eens via ip toe te voegen in xbmc, op naam wil wel eens tricky zijn.
Je kan eens proberen met video nodes te werken, op die manier kan je de kinderfilms uit de standaard library houden. Werkt de smart playlist wel als je die gewoon via video's benadert?seninha schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:53:
Even een vraag om te kijken of dit normaal is of dat ik iets fout doe.
Op dit moment heb ik de films van de kids in een eigen profiel. Omdat ik nu gebruik maak van een ander skin, namelijk Aeon Nox, wilde ik kijken of ik ze met eigen knop op mijn profiel kon krijgen.
Hiervoor heb ik dus een Playlist aangemaakt welke naar de juiste pad verwijst. Daarna de knop KIDS aangemaakt.
Als ik dan naar het hoofdmenu en dan Kids indruk zie ik al hun film. Perfect dus. Maar........
Ga ik dan naar mijn Films, zie ik de kinder films daar ook tussen staan? Blijkbaar maakt XBMC een library aan van deze playlist en daardoor komen ze tussen mijn films te staat.
Ik heb al geprobeerd om van mijn eigen films ook een playlist te maken. heb toen een eigen knop op het hoofdmenu aangemaakt, maar dan krijg ik een lege scherm te zien.
Op de een of ander manier worden de films niet gezien.
terwijl de playlist op de zelfde manier aangemaakt is als die van de kids, welke wel goed werkt.
Super bedankt! Ga vanavond testen met NCIS LA want die heb ik tot op heden nog niet naar binnen kunnen halen.Amelandbor schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:28:
Die van addic7ed is zoals die op de site staat. Gaat om de naam in de URL, maar volgens mij is die hetzelfde als de tekst op de site. De naam die xbmc gebruikt is als het goed is gewoon de naam in de library. Mocht dat het niet zijn kan je even in de log kijken, en anders kan je een issue aanmaken op github dan kijk ik er even naar.
Inderdaad die bijwerken op dezelfde manier (dus komma's en aanhalingstekens niet vergeten) en dan moet het werken.
EDIT: NCIS LA werkt nu super !
Dus zonder dubbele punt, wederom
[ Voor 10% gewijzigd door streelder op 24-05-2014 17:10 ]
dan installeer je de nieuwe versie in een andere directory en start je hem in portable mode af om te testenKillerAce_NL schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:27:
Heren even een vraag:
Ik zit te overwegen om te updaten. Bij de vorige versie was er een probleem met de youtube plugin, die speelde veel contecnt niet af en je moest een .py bestand vervangen om dit op te lossen.
Als ik update, heb ik dan een nieuwe versie van de plugin nodig, of blijft de huidige status qua gehandhaafd ?
Ik heb er n.l. geen zin in dat ik weer met van alles moet lopen klooien en mijn oude fix niet werkt.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
streelder schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:12:
[...]
Super bedankt! Ga vanavond testen met NCIS LA want die heb ik tot op heden nog niet naar binnen kunnen halen.
EDIT: NCIS LA werkt nu super !Het was inderdaad op XBMC "NCIS: Los Angeles" en bij addic7ted "NCIS Los Angeles.
Dus zonder dubbele punt, wederom
Tnx, wist niet dat dat mogelijk was, zal eens testen.TRaSH schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:35:
[...]
dan installeer je de nieuwe versie in een andere directory en start je hem in portable mode af om te testen
zo test ik altijd beta's,
je kan hem zelf in portable mode starten en instellen totdat je hem hebt zoals je wilt en dan die userdata gebruiken voor je main.
kan je in 1 switchen
je kan hem zelf in portable mode starten en instellen totdat je hem hebt zoals je wilt en dan die userdata gebruiken voor je main.
kan je in 1 switchen
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Krijg hem niet aan de gang hier.
Probeer als test die van xbmcil maar doet helemaal niks.
Mmm blijkbaar toch wel want de provider playlist file is wel gevuld maar laat geen channels zien in ProviderPVR
[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 26-05-2014 21:11 ]
Dat werkt helaas ook niet. Ik krijg dan de melding dat de connection timed out is.Amelandbor schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:54:
Dat probeer je via smb? Probeer eens via ip toe te voegen in xbmc, op naam wil wel eens tricky zijn.
Heeft iemand een idee hoe je een gedeelde map binnen een netwerk kan openen in XBMC via een PC die aangesloten is via dat netwerk?
Gewoon smb://ip/path/blabla gebruiken
Heb er zelf ook wel eens problemen mee gehad toen ik nog windows gebruikte. Denk dat je settings voor sharing moet aanpassen. Heb je dit gevolgd: http://wiki.xbmc.org/?title=SMB/Windows ?
Ben nieuw met XBMC, maar heb een Addon kunnen installeren (1 nogiets
) en kan daar series en films zien en afspelen.
Maar worden die add-ons zelfstandig geupdate als je in een map komt van een betreffende serie of moet dat handmatig? Zo zie ik bijv. bij de serie GoT wel de vorige episode, maar nog niet de laatste.
Iemand een idee?
Maar worden die add-ons zelfstandig geupdate als je in een map komt van een betreffende serie of moet dat handmatig? Zo zie ik bijv. bij de serie GoT wel de vorige episode, maar nog niet de laatste.
Iemand een idee?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik heb trakt als plugin in XBMC zitten, maar ik merk dat wanneer ik een serie handmatig als niet bekeken markeer, deze toch weer op bekeken gezet worden bij een refresh. Omgekeerd gaat wel goed, als ik handmatig iets bekeken zet, blijft ie de bekeken markering houden.
Iemand dit dit probleem herkent?
Iemand dit dit probleem herkent?
Te onduidelijk wat je bedoelt, maar als het over je lokale media gaat, dan kun je instellen dat xbmc dat elke startup refresht.Christiano007 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:20:
Ben nieuw met XBMC, maar heb een Addon kunnen installeren (1 nogiets) en kan daar series en films zien en afspelen.
Iemand een idee?
Hij bedoeld "een-kanaal" en die update zichzelf wanneer je die start.KillerAce_NL schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:52:
[...]
Te onduidelijk wat je bedoelt, maar als het over je lokale media gaat, dan kun je instellen dat xbmc dat elke startup refresht.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Heb een addon voor movies erin gekregen (1Channel) , dus geen lokale media.KillerAce_NL schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:52:
[...]
Te onduidelijk wat je bedoelt, maar als het over je lokale media gaat, dan kun je instellen dat xbmc dat elke startup refresht.
Als ik dan kijk bij bijv. series, en dan Game of thrones, dan zie ik daar een rijtje met afleveringen.
Nu is mijn vraag, of die lijst automatisch geupdate wordt als er nieuwe content is, of moet ik dat handmatig doen?
Gisteren xbmc met MySQL uitgerust. Werkt gelijk, alleen heb 1 raar euvel.
Heb geen logs, dit omdat ik ook nog niet de tijd heb gehad om goed te debuggen, al blijf ik het raar vinden. Namelijk omdat:
Ik heb XBMC schoon geïnstalleerd en de gezorgd dat de verbinding naar mijn shares via een IP lopen.
smb://10.10.10.30/Series/
Nu heb ik de userdata map gekopieerd naar mijn 2e machine ( PI ) alleen daar gaat het mis. Blijkbaar gebruikt de PI niet het ingegeven IP adres... maar de naam van de machine.. Dus:
smb://SRV-01/Series/
Ga ik nu naar de Serie map om het pad te veranderen, staat daar vrolijk gewoon smb://10.10.10.30/Series/
Nu syncen ze dus nog niet
Iemand die dit ook gehad heeft? Ben nu niet thuis, dus kan de logs helaas niet meesturen/checken.
Heb geen logs, dit omdat ik ook nog niet de tijd heb gehad om goed te debuggen, al blijf ik het raar vinden. Namelijk omdat:
Ik heb XBMC schoon geïnstalleerd en de gezorgd dat de verbinding naar mijn shares via een IP lopen.
smb://10.10.10.30/Series/
Nu heb ik de userdata map gekopieerd naar mijn 2e machine ( PI ) alleen daar gaat het mis. Blijkbaar gebruikt de PI niet het ingegeven IP adres... maar de naam van de machine.. Dus:
smb://SRV-01/Series/
Ga ik nu naar de Serie map om het pad te veranderen, staat daar vrolijk gewoon smb://10.10.10.30/Series/

Nu syncen ze dus nog niet

Je moet je advanced.xml aanpassen zodat deze met mysql werkt.
Vervolgens hoef je maar drie bestanden uit je userdata over te zetten naar andere systemen.
Advanced.xml
sources.xml
passwords.xml
Dan zou alles meteen vlekkeloos moeten werken
Vervolgens hoef je maar drie bestanden uit je userdata over te zetten naar andere systemen.
Advanced.xml
sources.xml
passwords.xml
Dan zou alles meteen vlekkeloos moeten werken
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
hm, misschien gaat het daar mis dan..
Ik heb alleen de userdata map overgezet, en natuurlijk het Advanced.xml bestandje met de mysql gegevens.
Vanavond weer ff stoeien ! Thanks
Ik heb alleen de userdata map overgezet, en natuurlijk het Advanced.xml bestandje met de mysql gegevens.
Vanavond weer ff stoeien ! Thanks
Zoals eerder is aangegeven, deze update zich vanzelf (als je series of movies zoekt staan automatisch de laatste toevoegingen erbij...Christiano007 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:58:
[...]
Heb een addon voor movies erin gekregen (1Channel) , dus geen lokale media.
Als ik dan kijk bij bijv. series, en dan Game of thrones, dan zie ik daar een rijtje met afleveringen.
Nu is mijn vraag, of die lijst automatisch geupdate wordt als er nieuwe content is, of moet ik dat handmatig doen?
[ Voor 6% gewijzigd door dubbeltop op 29-05-2014 10:25 ]
Even een vraag: hoe kan ik eenvoudig library vernieuwen als ik films heb verwijderd? Het verwijderen doe ik af en toe in windows verkenner (vaak andere pc, films staan op NAS). XBMC kijkt alleen elke keer of er nieuwe inhoud is, ik wil graag dat verwijderde films ook uit de library gaan?
Wat ik heb gelezen is: de content van een share op none zetten, op vraag of alles verwijderd moet worden ja klikken en dan content weer op films zetten en alles opnieuw laten scannen.
Dit komt mij als erg omslachtig over en er is vast een handigere methode voor?
Wat ik heb gelezen is: de content van een share op none zetten, op vraag of alles verwijderd moet worden ja klikken en dan content weer op films zetten en alles opnieuw laten scannen.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Clean Libraryvandermark schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:22:
Even een vraag: hoe kan ik eenvoudig library vernieuwen als ik films heb verwijderd? Het verwijderen doe ik af en toe in windows verkenner (vaak andere pc, films staan op NAS). XBMC kijkt alleen elke keer of er nieuwe inhoud is, ik wil graag dat verwijderde films ook uit de library gaan?
[ Voor 45% gewijzigd door vandermark op 29-05-2014 11:25 ]
Ik doe het zelf altijd na een update via advancedsettings.xml
Ok, dat moet ik even uitzoeken want in mijn skin Aon MQ5 kan ik 'clean library' nergens vinden...
http://wiki.xbmc.org/?tit...settings.xml#videolibrary (cleanonupdate)vandermark schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:34:
Ok, dat moet ik even uitzoeken want in mijn skin Aon MQ5 kan ik 'clean library' nergens vinden...
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <advancedsettings> <videolibrary> <hideemptyseries>true</hideemptyseries> <!-- hide empty series in the video library --> <cleanonupdate>true</cleanonupdate> <!-- default set to false to prevent xbmc from removing items from the database while updating. --> <dateadded>0</dateadded> <!-- Frodo now uses file dates for "Recently added" videos instead of the date when a video was scanned into XBMC. This changes it back to XBMC v11 (Eden) behavior --> </videolibrary> </advancedsettings> |
In Aeon MQ5

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 29-05-2014 11:41 ]
dan kijk je niet goed. Het zit in het films en series submenu verborgen en onder instellingen > video nog een keer.vandermark schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:34:
Duidelijkdubbeltop schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:24:
[...]
Zoals eerder is aangegeven, deze update zich vanzelf (als je series of movies zoekt staan automatisch de laatste toevoegingen erbij...Als er een aflevering mist dan staat hij nog niet op de 1nogiets server
Zo. De 2 xbmc machinetjes werken nu goed via mySQL. De rasberry draait trouwens zeer goed !
Waar mijn htpc op windows soms een stutter geeft, doet mijn PI dit niet
Tijd voor een 2e PI 
Aangezien de PI altijd aanstaat, en mijn HTPC niet.. is het natuurlijk mooi om de PI de updates te laten doen. Ik heb weleens zo een addon voorbij zien komen.. even zoeken ^^
Edit: Paar gevonden, maar het is mooier als deze alleen de libary update als er GEEN serie of film gekeken word , bestaat deze al
?
Edit 2: Ook gevonden: http://superrepo.org/service.libraryautoupdate/
Waar mijn htpc op windows soms een stutter geeft, doet mijn PI dit niet

Aangezien de PI altijd aanstaat, en mijn HTPC niet.. is het natuurlijk mooi om de PI de updates te laten doen. Ik heb weleens zo een addon voorbij zien komen.. even zoeken ^^
Edit: Paar gevonden, maar het is mooier als deze alleen de libary update als er GEEN serie of film gekeken word , bestaat deze al
[ Voor 22% gewijzigd door Marsjee op 29-05-2014 12:15 ]
Neem aan dat je ook verschillende download tools gebuikt, deze kunnen hoogstwaarschijnlijk ook een library update triggeren na een downloadMarsjee schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:11:
Zo. De 2 xbmc machinetjes werken nu goed via mySQL. De rasberry draait trouwens zeer goed !
Waar mijn htpc op windows soms een stutter geeft, doet mijn PI dit nietTijd voor een 2e PI
Edit: Paar gevonden, maar het is mooier als deze alleen de libary update als er GEEN serie of film gekeken word , bestaat deze al?
schumi2004 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:38:
[...]
http://wiki.xbmc.org/?tit...settings.xml#videolibrary (cleanonupdate)
code:
1 2 3 4 5 6 7 <advancedsettings> <videolibrary> <hideemptyseries>true</hideemptyseries> <!-- hide empty series in the video library --> <cleanonupdate>true</cleanonupdate> <!-- default set to false to prevent xbmc from removing items from the database while updating. --> <dateadded>0</dateadded> <!-- Frodo now uses file dates for "Recently added" videos instead of the date when a video was scanned into XBMC. This changes it back to XBMC v11 (Eden) behavior --> </videolibrary> </advancedsettings>
In Aeon MQ5
[afbeelding]
Ik heb 'speelfilms' niet als menu item: alleen twee custom smartlist om reguliere films te scheiden van kinderfilms. Maar ik heb clean library wel toe kunnen voegen aan het submenu van deze custom menu items, bedankt voor de hulp!SidewalkSuper schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:43:
[...]
dan kijk je niet goed. Het zit in het films en series submenu verborgen en onder instellingen > video nog een keer.
Je kunt ook het hele submenu van Speelfilms aan je custom menu item toevoegenvandermark schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:34:
[...]
[...]
Ik heb 'speelfilms' niet als menu item: alleen twee custom smartlist om reguliere films te scheiden van kinderfilms. Maar ik heb clean library wel toe kunnen voegen aan het submenu van deze custom menu items, bedankt voor de hulp!
Ik leer zo veel hier
Scheelt ook veel als je betreffende topic van skin leest op XBMC forum
Ik heb een rasberry pi met frodo en de confluence skin. ik wilde graag het nederlandse plot van films.
Ik heb niet de moviemeter scrapper toegevoegd en opnieuw opgestart lang gewacht.
deed het niet toen de IMDB scraper uit gezet
nogmaals herstart
nu krijg ik geen hoezen van films meer te zien ook niet via de imdb hoe zet ik deze weer aan?
en nog leuker hoe activeer ik de moviemeter scraper wél werkend?
PS. een tip voor echt goede addon voor nederlanse films is ook welkom
Ik heb niet de moviemeter scrapper toegevoegd en opnieuw opgestart lang gewacht.
nogmaals herstart
nu krijg ik geen hoezen van films meer te zien ook niet via de imdb hoe zet ik deze weer aan?
Rechts klikken op de shared map (of c indrukken met toetsenbord) en kiezen voor inhoud wijzigen. Als je moviemeter addon hebt geïnstalleerd dan zou je deze nu opnieuw kunnen moeten kiezen als standaard scraper, hierna alles sluiten en de bib updaten. Let wel op dat je bib opnieuw gebouwd gaat worden nu met Nederlands omschrijvingen en dat je je bekeken films / series dus handmatig even moet aanpassen of je ze gezien hebt ja of nee.Ik heb een rasberry pi met frodo en de confluence skin. ik wilde graag het nederlandse plot van films.
nogmaals herstart
[ Voor 36% gewijzigd door dubbeltop op 30-05-2014 20:33 ]
dubbeltop welke shared map?
en bib updaten gebeurd toch vanzelf?
en bib updaten gebeurd toch vanzelf?
De map waarin al je films staan dus die waar je libary op draait in xbmc. Bib updaten gaat alleen vanzelf bij het opnieuw opstarten als je dit aan hebt gevinkt. Zodra je de Moviemeter gaat gebruiken moet je libary opnieuw opgebouwd worden (of je start even opnieuw op uiteraard 
Even voor de duidelijkheid, je gaat naar Videos bestanden en daar zie je de filmmap.
Even voor de duidelijkheid, je gaat naar Videos bestanden en daar zie je de filmmap.
[ Voor 13% gewijzigd door dubbeltop op 30-05-2014 20:39 ]
stomme vraag maar wat is / waar staat de libary. zoals gezeged het gaat om een resberry met frodo
[ Voor 34% gewijzigd door piethoogland op 30-05-2014 20:49 ]
Jouw library is waar jouw films staan. Oftewel als je op videos drukt. Maak je geen gebruik van de library, worden jouw films niet gescraped en krijg je ook geen plots en hoezen te zien zoals dat bij mij het geval is.piethoogland schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:45:
stomme vraag maar wat is / waar staat de libary
Neh, download alles nog handmatig. nja.. me vriendin vind dat leuk om te doen.. dusschumi2004 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:43:
[...]
Neem aan dat je ook verschillende download tools gebuikt, deze kunnen hoogstwaarschijnlijk ook een library update triggeren na een download
De bibliotheek is alle covers etc die je ziet in xbmc. Hij staat in je userdata map maar dat doet nu even niet ter zaken.
Say what? Het vrouw vind het leuk om te downloaden?Marsjee schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:54:
[...]
Neh, download alles nog handmatig. nja.. me vriendin vind dat leuk om te doen.. dus![]()
Haal haar die taak uit handen en doe iets anders met die tijd
Sinds een paar dagen gebruik ik Aeon Nox Redux 5.1.1 Skin op XBMC 13.0. Nu is het me gelukt alles weer in te stellen op één ding na. Bij Music kan ik de View niet veranderen naar Wall. Dit lukt bij Movies en Series wel. Iemand tegen hetzelfde probleem aangelopen en een oplossing gevonden? Het enige View type dat ik bij Music mag gebruiken is List. In de Wiki en op het forum ook al gezocht, maar daar is zoeken op View type: Wall een kriem.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Probeer het eens in het topic van dev zelf op betreffende forum, bijna zeker dat je daar meer kans maakt als hierJumpman schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:34:
Sinds een paar dagen gebruik ik Aeon Nox Redux 5.1.1 Skin op XBMC 13.0. Nu is het me gelukt alles weer in te stellen op één ding na. Bij Music kan ik de View niet veranderen naar Wall. Dit lukt bij Movies en Series wel. Iemand tegen hetzelfde probleem aangelopen en een oplossing gevonden? Het enige View type dat ik bij Music mag gebruiken is List. In de Wiki en op het forum ook al gezocht, maar daar is zoeken op View type: Wall een kriem.
Ik doe het ook nog handmatig, niet dat het niet gaat (goede nas hiervoor) maar het is een ritueel geworden.schumi2004 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:05:
[...]
Say what? Het vrouw vind het leuk om te downloaden?
Haal haar die taak uit handen en doe iets anders met die tijd
Wakker worden / koffie zetten / ff laatste toevoegingen bekijken / downloaden / pc automatisch af laten sluiten
Zou ik een diep gat vallen zodra ik alles automatiseer
Misschien een stomme vraag; kan ik in confluence een knop maken in het hoofdmenu die de video bibliotheek ververst? Dit voor mn moeder waar alles simpel voor moet zijn 😉
Het is makkelijker om een knop op de afstandsbediening je bibliotheek te laten updaten. Je kan dat bv. met één van de kleurknoppen doen die dan bv. alleen in het hoofdmenu de bibliotheek bijwerkt.
Btw - waarom stel je XBMC niet zo in dat het tijdens het opstarten bijwerkt?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Overigens staat bibliotheek bijwerken sinds 13 ook onder de beeldopties als je pijltje opzij doet bij je film of serielijst.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Precies, dat dacht ik ook. Je kan het zelfs zo instellen dat dit geheel niet in beeld verschijnt, als je dat niet wilt, zodat het niet eens opvalt dat het gebeurt.Borromini schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:14:
Het is makkelijker om een knop op de afstandsbediening je bibliotheek te laten updaten. Je kan dat bv. met één van de kleurknoppen doen die dan bv. alleen in het hoofdmenu de bibliotheek bijwerkt.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Inmiddels naast raspbian ook maar raspXMBC op mijn PI gezet vanuit NOOBS. Ik wil XMBC vooral vanwege de repository feature (videostreamen), flash support voor youtube is complete crap en traag in raspbian (gnash e.d.). Dus XMBC: echter het repository & addon lijkt niet goed te werken hier. Nu heb ik de XMBC repository gedownload (gotham o.a.) en geinstalleerd vanaf zip, maar wanneer ik deze open, is hij is leeg in addons. Zelfs update en force refresh zijn wel aan het laden, maar nog steeds geen content. Heb al verschillende versies geprobeerd en zit dus een beetje vast hier. Het internet werkt overigens wel gewoon.
Hoor graag een tip van iemand. Thanks.
Edit: Refreshing duurt erg lang (4-5 min) en alsnog zijn ze leeg zowel "externe" als de official XMBC repro is "leeg".
Edit: Refreshing duurt erg lang (4-5 min) en alsnog zijn ze leeg zowel "externe" als de official XMBC repro is "leeg".
[ Voor 8% gewijzigd door Koekje op 01-06-2014 10:48 . Reden: info ]
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Hoe bedoel je gedownload?Koekje schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:26:
Inmiddels naast raspbian ook maar raspXMBC op mijn PI gezet vanuit NOOBS. Ik wil XMBC vooral vanwege de repository feature (videostreamen), flash support voor youtube is complete crap en traag in raspbian (gnash e.d.). Dus XMBC: echter het repository & addon lijkt niet goed te werken hier. Nu heb ik de XMBC repository gedownload (gotham o.a.) en geinstalleerd vanaf zip, maar wanneer ik deze open, is hij is leeg in addons. Zelfs update en force refresh zijn wel aan het laden, maar nog steeds geen content. Heb al verschillende versies geprobeerd en zit dus een beetje vast hier. Het internet werkt overigens wel gewoon.
De official XBMC Repo staat er standaard in, er zijn wel meerdere repos maar die zijn niet de official en dien je zelf toe te voegen via bestandsbeheer. (knip maar indien nodig maar ik bedoel met andere repo's de superrepo, fusion ed, hier staan de verschillende leuke streaming addons in die ik hier niet bij naam ga noemen
[ Voor 4% gewijzigd door dubbeltop op 01-06-2014 10:44 ]
Ik heb zojuist Aeon nox 5 geinstalleerd (heb al jaren de standaard skin gebruikt).
Mijn films/series/muziek heb ik gekoppeld via mijn nas en smb. Nu zie ik in Aeon nox niet direct mijn films als ik op movies klik bijvoorbeeld. Hoe kan ik dit zo instellen dat ik direct naar de juiste source ga?
EDIT:
Al gevonden, blijkbaar kan je gewoon naar de juiste map gaan, ik heb een scraper ingesteld en nu gaat hij automatisch naar die map.
Daarnaast maak ik nu gebruik van een logo view, maar ik kan niet direct zien of ik de film al gezien hebt (in een list view heb je er een vinkje bij staan). Hoe is dit eenvoudig op te lossen?
Mijn films/series/muziek heb ik gekoppeld via mijn nas en smb. Nu zie ik in Aeon nox niet direct mijn films als ik op movies klik bijvoorbeeld. Hoe kan ik dit zo instellen dat ik direct naar de juiste source ga?
EDIT:
Al gevonden, blijkbaar kan je gewoon naar de juiste map gaan, ik heb een scraper ingesteld en nu gaat hij automatisch naar die map.
Daarnaast maak ik nu gebruik van een logo view, maar ik kan niet direct zien of ik de film al gezien hebt (in een list view heb je er een vinkje bij staan). Hoe is dit eenvoudig op te lossen?
[ Voor 36% gewijzigd door prekz op 01-06-2014 14:03 ]
Tegenwoordig draai ik reFred (afgeleide van reFocus) na een hele poos op Aeon MQ5 gezeten te hebben raakte ik er een beetje op uitgekeken. Toen naar reFocus geswitched wat me redelijk beviel en toen dus reFred wat meer aan mijn wensen voldoet.prekz schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:46:
Ik heb zojuist Aeon nox 5 geinstalleerd (heb al jaren de standaard skin gebruikt).
EDIT:
Ik heb net geüpgraded van Frodo naar gotham, maar nu heb ik ineens weer last van audio delay. Dit had ik met Frodo opgelost in de advancedsettings.xml echter lijkt hij dit dus niet op te pakken bij gotham. Als ik d'r audio zelf delay met -175 msec is het goed. Dat aantal staat ook in de advancedsettings oftewel die waarde is nog wel juist. Het gaat hier om een macmini met audio over optical.
Gebruik je niet de bibliotheek modus?prekz schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:46:
EDIT:
Dit kan in Aeon Nox 5.1.1 nog niet als je met een map bestanden werkt, als je met een library werkt, kan het wel. De maker is voornemens dit in de volgende update recht te trekken.Jumpman schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:34:
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Iemand die gebruik maakt van een shared DB met meerdere user profiles in XBMC?
Ik blijf er maar van balen dat er geen goede scheiding is tussen bookmarks/watched statussen.
Nu kwam ik dit tegen http://forum.xbmc.org/sho...72&pid=1561632#pid1561632
Dit is mogelijk niet helemaal ideaal maar werkt op basis van user login in MySQL
De ins en outs weet ik niet exact maar als je per user een verschillende advanced.xml neemt dus bv
Master user
User profile 1
Dan wordt er dus op basis van user xbmc of xbmc1 een bookmark/watched status bijgehouden.
Zelf niet in de gelegenheid het nu te testen ivm tijd maar ga het vanavond toch een poging geven.
/edit:
Net getest op een oude database maar in MariaDB geeft het een probleempje.
Straks maar eens uitzoeken.
/edit:
Kan op twee manieren:
- Of gedeeltelijk met handje uitgelegd hier http://www.lucasschad.de/...ere-benutzer/#comment-731
- Of deze patch/fix gebruiken https://github.com/zyntha...d93bbda10f016df7744f64e7c
/edit2:
Klein nadeel hieraan (maar verder werkt het perfect) je moet je database leeg hebben wil je deze patch uit kunnen voeren.
Voordeel hiervan vind ik:
- Maar eenmalig je database update al dan niet automatisch uit moeten voeren voor ongeacht het aantal users er gebruik van maken.
- Elke gebruiker zijn eigen watched statussen en hun resume points
Ik blijf er maar van balen dat er geen goede scheiding is tussen bookmarks/watched statussen.
Dit is mogelijk niet helemaal ideaal maar werkt op basis van user login in MySQL
De ins en outs weet ik niet exact maar als je per user een verschillende advanced.xml neemt dus bv
Master user
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <videodatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.1.2</host> <port>3306</port> <user>xbmc</user> <pass>xbmc</pass> </videodatabase> <musicdatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.1.2</host> <port>3306</port> <user>xbmc</user> <pass>xbmc</pass> </musicdatabase> |
User profile 1
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <videodatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.1.2</host> <port>3306</port> <user>xbmc1</user> <pass>xbmc1</pass> </videodatabase> <musicdatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.1.2</host> <port>3306</port> <user>xbmc1</user> <pass>xbmc1</pass> </musicdatabase> |
Dan wordt er dus op basis van user xbmc of xbmc1 een bookmark/watched status bijgehouden.
Zelf niet in de gelegenheid het nu te testen ivm tijd maar ga het vanavond toch een poging geven.
/edit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| SQL query: Documentation DROP VIEW IF EXISTS `artistview` CREATE VIEW `artistview` AS SELECT DISTINCT artist.idArtist AS idArtist, strArtist, strBorn, strFormed, artistinfo.strGenres, artistinfo.strMoods, artistinfo.strStyles, strInstruments, strBiography, strDied, strDisbanded, strYearsActive, artistinfo.strImage, strFanart FROM artist LEFT OUTER JOIN artistinfo ON artist.idArtist = artistinfo.idArtist JOIN album ON album.strArtists = artist.strArtist MySQL said: Documentation #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 'CREATE VIEW `artistview` AS SELECT DISTINCT artist.idArtist AS idArtist, ' at line 2 |
/edit:
Kan op twee manieren:
- Of gedeeltelijk met handje uitgelegd hier http://www.lucasschad.de/...ere-benutzer/#comment-731
- Of deze patch/fix gebruiken https://github.com/zyntha...d93bbda10f016df7744f64e7c
/edit2:
Klein nadeel hieraan (maar verder werkt het perfect) je moet je database leeg hebben wil je deze patch uit kunnen voeren.
- Maar eenmalig je database update al dan niet automatisch uit moeten voeren voor ongeacht het aantal users er gebruik van maken.
[ Voor 36% gewijzigd door schumi2004 op 02-06-2014 22:58 ]
Mijn 4 jaar oude HTPC (toen al budget) komt een beetje aan z'n einde. Hij draait nu op Windows 7, maar als ik SAB, CP en NzbDrone heb draaien loopt mijn systeem toch wel tegen zijn limiet aan.
Nu wil ik dus graag eens met OpenElec aan de slag. Echter loop ik (denk ik) tegen het volgende aan: Mijn interne Windows schijf heb ik gepartitioneerd en hier staat naast W7 ook een deel van mijn films op. Het andere deel van de films staan op een externe schijf. Volgens mij kan ik OpenElec alleen installeren op de huidige Windows schijf en zal deze dus in zijn geheel geformateerd moeten worden (waardoor ik dus meer dan de helft van mijn films kwijt ben).
Ik kan eventueel een goedkope SSD kopen (of eventueel zelfs USB stick?) en hier vanaf OpenElec booten, maar kan OpenElec goed 'omgaan' met interne en externe harde schijven die Windows 'indeling' hebben?
Iemand tips hoe ik dit het beste kan regelen? Dus eigenlijk vanaf een W7 systeem naar OpenElec met behoud van data?
Nu wil ik dus graag eens met OpenElec aan de slag. Echter loop ik (denk ik) tegen het volgende aan: Mijn interne Windows schijf heb ik gepartitioneerd en hier staat naast W7 ook een deel van mijn films op. Het andere deel van de films staan op een externe schijf. Volgens mij kan ik OpenElec alleen installeren op de huidige Windows schijf en zal deze dus in zijn geheel geformateerd moeten worden (waardoor ik dus meer dan de helft van mijn films kwijt ben).
Ik kan eventueel een goedkope SSD kopen (of eventueel zelfs USB stick?) en hier vanaf OpenElec booten, maar kan OpenElec goed 'omgaan' met interne en externe harde schijven die Windows 'indeling' hebben?
Iemand tips hoe ik dit het beste kan regelen? Dus eigenlijk vanaf een W7 systeem naar OpenElec met behoud van data?
Ja, OpenElec kan met NTFS filesystems omgaan. Makkelijkste is, als het mogelijk is, de huidige partitie (neem aan dat OS en data op 1 partitie staat) te shrinken en de data over te gooien, of even een externe harddisk pakken/lenen om de data veilig op op te slaan. En in het vervolg OS en data scheiden 
OpenElec moet er vervolgens prima op kunnen
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
.
Nee, data en W7 staan op 2 verschillende partities. Maar ik kan nergens vinden of het mogelijk is om OpenElec op een partitie te installeren. Volgens mij wipet ie de hele schijf en kan je nergens aangeven of je het op een partitie kan installeren.
Dank.LiquidT_NL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:39:
Ja, OpenElec kan met NTFS filesystems omgaan. Makkelijkste is, als het mogelijk is, de huidige partitie (neem aan dat OS en data op 1 partitie staat) te shrinken en de data over te gooien, of even een externe harddisk pakken/lenen om de data veilig op op te slaan. En in het vervolg OS en data scheiden
Nee, data en W7 staan op 2 verschillende partities. Maar ik kan nergens vinden of het mogelijk is om OpenElec op een partitie te installeren. Volgens mij wipet ie de hele schijf en kan je nergens aangeven of je het op een partitie kan installeren.
USB stickje kopen en daarop OE installeren, dat kan prima naast een active Windows schijf. Wel even opletten dat je de USB stick als doel kiest voor je OE installatie maar dat is eigenlijk ook wel het enige waar je werkelijk op moet letten. Als je BIOS het ondersteund kan je ook daarna de USB stick als opstart kiezen waardoor je rechtstreeks naar OE toe zal gaan.pelt schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:28:
Mijn 4 jaar oude HTPC (toen al budget) komt een beetje aan z'n einde. Hij draait nu op Windows 7, maar als ik SAB, CP en NzbDrone heb draaien loopt mijn systeem toch wel tegen zijn limiet aan.
Testing, one, two ...
Thanks. Dat ga ik maar eens proberen dan! Booten vanaf USB heeft weinig nadelen tov booten vanaf een SSD?hardware-lover schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:51:
[...]
USB stickje kopen en daarop OE installeren, dat kan prima naast een active Windows schijf. Wel even opletten dat je de USB stick als doel kiest voor je OE installatie maar dat is eigenlijk ook wel het enige waar je werkelijk op moet letten. Als je BIOS het ondersteund kan je ook daarna de USB stick als opstart kiezen waardoor je rechtstreeks naar OE toe zal gaan.
Merkte zelf dat het via een SSD allemaal wel nét iets sneller verloopt (booten en bijvoorbeeld heel snel scrollen door je bibliotheek), maar of het de moeite is... Ik zou dus voorlopig eerst inderdaad proberen met een USB, een SSD plaatsen kan altijd nog.pelt schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:53:
[...]
Thanks. Dat ga ik maar eens proberen dan! Booten vanaf USB heeft weinig nadelen tov booten vanaf een SSD?
4 jaar oud kan nog best lang mee, ligt eraan wat je hardware is.pelt schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:28:
Voor een htpc voor alleen media heb je niet veel nodig. ( bv. ik heb hier een 2de htpc draaien op een E6600 processor 4gb en amd 6850 en later een ssd bijgevoegd, loopt perfect )
Goede simpele upgrades die veel kunnen uitmaken zijn bv. SSD en als je GPU te min is een Videokaartje.
Je ssd gebruiken voor OS en Xbmc en eventuele andere software en verder niets dus een 64GB is al snel voldoende.
Dus voor relatief weinig geld kan je een goede upgrade doen waar je nog lang mee voorruit kan.
Na 2 jaar fervent OpenElec te gebruiken switchte ik vorige week naar XBMCbuntu. De hoofdzakelijke reden was de mogelijkheid tot het installeren van Steam (die nu game streaming aanbiedt).
Nu, het launchen van Steam krijg ik maar deels aan de praat, en Steam draait eigenlijk ook niet. Probleem is dat ik met XBMCbuntu 13 (Gotham) ook enkel kan inloggen met de XBMC user, die dan meteen XBMC opstart bij het (automatisch) aanmelden. Afsluiten brengt me naar het login scherm, maar daar staan geen andere users. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Twee, tijdens het importeren van mijn vorige library ging er iets mis: alles is ok, alleen krijg ik geen thumbnails te zien. Manueel refreshen van een serie werkt, maar als ik dat voor elke serie moet doen is het nogal tijdrovend. Is er een optie om alles te vernieuwen?
Nu, het launchen van Steam krijg ik maar deels aan de praat, en Steam draait eigenlijk ook niet. Probleem is dat ik met XBMCbuntu 13 (Gotham) ook enkel kan inloggen met de XBMC user, die dan meteen XBMC opstart bij het (automatisch) aanmelden. Afsluiten brengt me naar het login scherm, maar daar staan geen andere users. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Twee, tijdens het importeren van mijn vorige library ging er iets mis: alles is ok, alleen krijg ik geen thumbnails te zien. Manueel refreshen van een serie werkt, maar als ik dat voor elke serie moet doen is het nogal tijdrovend. Is er een optie om alles te vernieuwen?
Sinds ik openelec 13.0 Gotham op mijn ION htpc heb gezet krijg ik met geen mogelijkheid meer DTS uit m'n luidsprekers. Passthrough staat aan via hdmi. dts capable receiver is ook aangevinkt maar geen geluid. AC3 werkt wel gewoon. Heb er ooit wel eens geluid uit gekregen maar dan springt mijn denon niet op DTS.
Iemand eenzelfde probleem wel werkend gekregen?
Ik heb het ook niet aan de praat gekregen op mijn Fusion. Sinds Gotham hebben ze geen specifieke builds meer voor Fusion of ION platforms, en dat is dus echt wel ruk. Ik draai gewoon weer de laatste Frodo build, en die werkt nog prima!Kaasplank schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:35:
Sinds ik openelec 13.0 Gotham op mijn ION htpc heb gezet krijg ik met geen mogelijkheid meer DTS uit m'n luidsprekers. Passthrough staat aan via hdmi. dts capable receiver is ook aangevinkt maar geen geluid. AC3 werkt wel gewoon. Heb er ooit wel eens geluid uit gekregen maar dan springt mijn denon niet op DTS.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Mijn Raspberry pi geeft opeens ook geen DTS meer door, alleen nog Multi Channel...Damian schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:40:
[...]
Ik heb het ook niet aan de praat gekregen op mijn Fusion. Sinds Gotham hebben ze geen specifieke builds meer voor Fusion of ION platforms, en dat is dus echt wel ruk. Ik draai gewoon weer de laatste Frodo build, en die werkt nog prima!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik denk dat ik ook maar weer terug ga. Heb nog niets beters gemerkt aan Gotham.Damian schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:40:
[...]
Ik heb het ook niet aan de praat gekregen op mijn Fusion. Sinds Gotham hebben ze geen specifieke builds meer voor Fusion of ION platforms, en dat is dus echt wel ruk. Ik draai gewoon weer de laatste Frodo build, en die werkt nog prima!
XBMCbuntu is ook geen volwaardig OS. Het kan meer inderdaad dan OpenELEC, maar ik kan me voorstellen dat Steam nog meer nodig heeft. Volgens mij kan je beter gewoon Ubuntu installeren en dan los Steam en XBMC.Dnomaid schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:29:
Na 2 jaar fervent OpenElec te gebruiken switchte ik vorige week naar XBMCbuntu. De hoofdzakelijke reden was de mogelijkheid tot het installeren van Steam (die nu game streaming aanbiedt).
/edit: eerste hit op Google bevestigd mijn gedachte, inclusief wat meer uitleg: http://forum.xbmc.org/sho...40&pid=1455966#pid1455966
[ Voor 6% gewijzigd door FabianNL op 02-06-2014 16:47 ]
T draait wel een stuk sneller op m'n Pi!Kaasplank schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:44:
[...]
Ik denk dat ik ook maar weer terug ga. Heb nog niets beters gemerkt aan Gotham.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Werkt alleen DTS niet of de overige audio formaten zoals DTS-HD MA en Dolby TrueHD ook niet?Damian schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:40:
[...]
Mijn Fusion (Zbox AD10) werkt prima met Gotham en HD audio. (ook DTS)
Ik dacht ook eerst dat ik mis was, maar toen kwam ik dit tegen:FabianNL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:45:
[...]
XBMCbuntu is ook geen volwaardig OS. Het kan meer inderdaad dan OpenELEC, maar ik kan me voorstellen dat Steam nog meer nodig heeft. Volgens mij kan je beter gewoon Ubuntu installeren en dan los Steam en XBMC.
/edit: eerste hit op Google bevestigd mijn gedachte, inclusief wat meer uitleg: http://forum.xbmc.org/sho...40&pid=1455966#pid1455966
http://forum.xbmc.org/sho...99&pid=1706466#pid1706466
Zodra je XBMC afsluit en in het inlog scherm van XBMCBuntu zit dan kun je inloggen naar Ubuntu door op het tandwieltje te klikken en de gebruiker te kiezen die je tijdens de installatie hebt aangemaakt en je zal nu op de Grub desktop komen. (even uit mn hoofd dus kan iets verschillen)Dnomaid schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:29:
Ik heb ook audiodelay problemen. Ik heb net een nieuwe NUC geconfigureerd met Gotham erop. Bij HD audio signalen viel het mij op dat geluid een beeld niet helemaal synchroon lopen (heb dit probleem overigens ook met mijn bluray ISO's die ik in PowerDVD afspeel). Ik ben toen wat gaan kloten met de a/v sync, maar eigenlijk lijkt dit het probleem alleen maar slechter te maken. Ook bij het wijzigen van refreshrate lijkt het probleem erger te worden. Wanneer ik XBMC automatisch naar de goede refreshrate laat schakelen op basis van het gekozen filmbestand wordt de out of sync op 24p erger dan wanneer de refreshrate op 60p blijft staan.general_p schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:36:
Ik heb net geüpgraded van Frodo naar gotham, maar nu heb ik ineens weer last van audio delay. Dit had ik met Frodo opgelost in de advancedsettings.xml echter lijkt hij dit dus niet op te pakken bij gotham. Als ik d'r audio zelf delay met -175 msec is het goed. Dat aantal staat ook in de advancedsettings oftewel die waarde is nog wel juist. Het gaat hier om een macmini met audio over optical.
Ik heb redelijk wat topics doorgeplozen, maar ik kom er toch niet echt uit. Het geluid van films en series met DTS / DD lopen het beste op een refreshrate van 60 hertz (wat ik toch eigenlijk gek vindt). HD audio krijg ik helemaal niet in sync. Misschien dat die audio delay de problemen wel oplost voor mijn HD audio, maar die delay is anders dan de delay die ik bij DTS op 24p zie.
Voor de volledigheid mijn NUC loopt via mijn Onkyo SR508 naar een Samsung F8000. Ik heb alle lipsync functies op de versterker uitstaan.
Hier ook een NUC met de laatste versie van OpenElec. Ik gebruik de displayport voor beeld naar een beamer en HDMI out voor audio only. Laatste staat op passthrough en ik merk ook wat audio sync problemen. Nog geen oplossing helaas.
[ Voor 6% gewijzigd door El_Taco op 03-06-2014 13:55 ]
You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off
Met de laatste OpenELEC build (vanaf 4.0.0) heb ik ook kleine problemen met audio-sync. Heb hem nu staan op + (of -) 150msec en dat werkt wel redelijk. Misschien heeft het dus niks te maken met de hardware, maar is het puur en alleen een software probleem? Draai het namelijk op een G620 en een AMD kaartje.
Ik kon altijd youtube videos starten vanaf mijn telefoon die dan speelden op xbmc, maar nu wordt het scherm op mijn telefoon zwart en xbmc speelt gekke henkie. Iemand die dit herkent? Werkt het uberhaupt nog?
Ik heb een probleem met het afspelen van geripte DVD's. De situatie is alsvolgt: ooit hadden we een klein PC'tje met XBMC en werkte alles perfect. Totdat het PC'tje de geest gaf.
Nu heb ik hier een raspberry en daar werkt het niet en overal lees ik dat dvd support op de raspberry nog in een experimenteel statdium is.
Dus heb ik nu XBMC op een andere windows 7 computer geinstalleerd. Maar daar krijg ik het dus ook niet meer aan de praat. Helaas weet ik niet meer hoe ik destijds e.e.a op die ouwe pc had geconfigureerd, maar daar werkte het perfect. Zodra je op een video_ts folder klikte starte de dvd. Nu krijg ik de inhoud van de folder te zien: allemaal vob files die vaak niet eens willen opstarten.
Omzetten naar mkv is geen optie. Ik heb dat geprobeerd, maar dat duurt te lang en werkt niet lekker ook. Bovendien zijn het er daar teveel voor. Die tijd heb ik niet.
(ik weet helaas ook niet meer welke versie xbmc op die ouwe pc draaide.)
Nu heb ik hier een raspberry en daar werkt het niet en overal lees ik dat dvd support op de raspberry nog in een experimenteel statdium is.
Dus heb ik nu XBMC op een andere windows 7 computer geinstalleerd. Maar daar krijg ik het dus ook niet meer aan de praat. Helaas weet ik niet meer hoe ik destijds e.e.a op die ouwe pc had geconfigureerd, maar daar werkte het perfect. Zodra je op een video_ts folder klikte starte de dvd. Nu krijg ik de inhoud van de folder te zien: allemaal vob files die vaak niet eens willen opstarten.
Omzetten naar mkv is geen optie. Ik heb dat geprobeerd, maar dat duurt te lang en werkt niet lekker ook. Bovendien zijn het er daar teveel voor. Die tijd heb ik niet.
[ Voor 4% gewijzigd door hneel op 03-06-2014 22:14 ]
Haal VLC eens even binnen en kijk of het daar wel mee wil lukken?hneel schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:11:
Ik heb een probleem met het afspelen van geripte DVD's. De situatie is alsvolgt: ooit hadden we een klein PC'tje met XBMC en werkte alles perfect. Totdat het PC'tje de geest gaf.
Testing, one, two ...
Hm, volgens mij heb ik het gevonden.
Alleereerst: blijkbaar moest je op de video_ts folder meteen op 'play' drukken in plaats van op 'ok'. Blijkbaar heb ik me dat verkeerd herinnerd. Vreemd, ik zou toch zweren dat... Nou ja.
Maar dan: dat werkte in de nieuwe situatie dus ook niet. En dat bleek te liggen aan het feit dat ik de bestanden nu via een upnp share benaderde ipv direct lokaal op de eigen schijf. (upnp, dat wat je in je netwerk lijst als mediaplayer apparaten ziet. hopeloos omslachtig, probeert je te forceren met libraries te werken e.d. afijn...)
Via die upnp share werkte het dus niet. Zou niks uit moeten maken, maar dat deed het dus wel. De schijf hierna weer via esata aan de pc gekoppeld en toen ging het wel.
Toch weer een complete avond mee aan het klooien geweest. Op Google vind je een hoop mensen die hetzelfde probleem hebben, maar nergens een werkende oplossing.
Alleereerst: blijkbaar moest je op de video_ts folder meteen op 'play' drukken in plaats van op 'ok'. Blijkbaar heb ik me dat verkeerd herinnerd. Vreemd, ik zou toch zweren dat... Nou ja.
Maar dan: dat werkte in de nieuwe situatie dus ook niet. En dat bleek te liggen aan het feit dat ik de bestanden nu via een upnp share benaderde ipv direct lokaal op de eigen schijf. (upnp, dat wat je in je netwerk lijst als mediaplayer apparaten ziet. hopeloos omslachtig, probeert je te forceren met libraries te werken e.d. afijn...)
Via die upnp share werkte het dus niet. Zou niks uit moeten maken, maar dat deed het dus wel. De schijf hierna weer via esata aan de pc gekoppeld en toen ging het wel.
Toch weer een complete avond mee aan het klooien geweest. Op Google vind je een hoop mensen die hetzelfde probleem hebben, maar nergens een werkende oplossing.
Kan je niet gewoon heel MySQL wegdoen en obv UPNP je database sharen? Lijkt me veel simpeler.schumi2004 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:04:
Iemand die gebruik maakt van een shared DB met meerdere user profiles in XBMC?
Master user
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 <videodatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.1.2</host> <port>3306</port> <user>xbmc</user> <pass>xbmc</pass> </videodatabase> <musicdatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.1.2</host> <port>3306</port> <user>xbmc</user> <pass>xbmc</pass> </musicdatabase>
User profile 1
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 <videodatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.1.2</host> <port>3306</port> <user>xbmc1</user> <pass>xbmc1</pass> </videodatabase> <musicdatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.1.2</host> <port>3306</port> <user>xbmc1</user> <pass>xbmc1</pass> </musicdatabase>
/edit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SQL query: Documentation DROP VIEW IF EXISTS `artistview` CREATE VIEW `artistview` AS SELECT DISTINCT artist.idArtist AS idArtist, strArtist, strBorn, strFormed, artistinfo.strGenres, artistinfo.strMoods, artistinfo.strStyles, strInstruments, strBiography, strDied, strDisbanded, strYearsActive, artistinfo.strImage, strFanart FROM artist LEFT OUTER JOIN artistinfo ON artist.idArtist = artistinfo.idArtist JOIN album ON album.strArtists = artist.strArtist MySQL said: Documentation #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 'CREATE VIEW `artistview` AS SELECT DISTINCT artist.idArtist AS idArtist, ' at line 2
/edit:
Kan op twee manieren:
/edit2:
Als watched status niet werkt, kan je Trakt.tv add on gebruiken. Voordeel is dat je watched status dan ook gelijk een backup is, want dat staat gewoon online op trakt.tv, mocht je ooit een crash hebben ofzo.
Kan je de netwerkschijf niet koppelen via SMB of NFS?hneel schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:44:
Hm, volgens mij heb ik het gevonden.
Ik ben bekend met Trakt dus dat zit wel goed, wat UPNP betreft lijkt mij dat je tegen dezelfde problemen aan loopt?Jazco2nd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 01:21:
[...]
Kan je niet gewoon heel MySQL wegdoen en obv UPNP je database sharen? Lijkt me veel simpeler.
Als watched status niet werkt, kan je Trakt.tv add on gebruiken. Voordeel is dat je watched status dan ook gelijk een backup is, want dat staat gewoon online op trakt.tv, mocht je ooit een crash hebben ofzo.
Laat zeggen dat ik voor het gemak 2 users heb, master en user1 welke beide exact dezelfde database delen. Deze database wordt op random tijden (afhankelijk van download) geupdate door de diverse tooling.
Als master een aflevering/film kijkt is deze direct ook watched voor user1, dat is niet handig.
Als ik 2 databases zou gebruiken moet ik een manier vinden om ze in sync te houden, excl bookmarks en watched statussen.
Of bv er altijd voor moeten zorgen dat de master user ingelogd is tijdens een update, welke ik niet kan voorspellen wanneer die getriggerd wordt.
Nu heb ik 1 database, voor zoveel users als ik wil, die door elke user geupdate kan worden maar toch voor elke user een eigen watched/bookmark field hebben.
Verwijderd
Ik heb mijn shares toegevoegd dmv nfs ipv smb maar sindsdien worden de subtitles niet weggeschreven naast de serie/film op mijn Synology, maar in de temp folder in mijn lokale userdata map. Alle nfs rechten staan wel gewoon goed, zouden de subtitles geen gebruik maken van de nfs rechten bijvoorbeeld?
Kijk eens in je debug log wat er gebeurt, dan weet je vrij snel wat er aan de hand is.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:54:
Ik heb mijn shares toegevoegd dmv nfs ipv smb maar sindsdien worden de subtitles niet weggeschreven naast de serie/film op mijn Synology, maar in de temp folder in mijn lokale userdata map. Alle nfs rechten staan wel gewoon goed, zouden de subtitles geen gebruik maken van de nfs rechten bijvoorbeeld?
Ik ben gisteren nog even aan het knutselen geweest om mijn audio sync problemen opgelost te krijgen. Ik heb inmiddels de audia delay in advanced settings aangepast. Het werkt nu prima voor DTS-HD MA (ik heb overigen ook in PowerDVD dezelfde delay voor mijn fullframe 3d films, dus is mijn conclusie dat dit probleem wel degelijk in de hardware /drivers zit).
Ik loop er nu wel tegen aan dat je de delay wel instellen per refresh rate, maar niet voor audio source. Het lijkt er bij mij op dat DTS / DD audio een (iets) andere delay heeft dan DTS-HD MA (allebei op 24Hz). Is dit herkenbaar?
//EDIT
Ik zat net te denken dat ik ook nog met A/V sync heb lopen spelen. Deze staat nog wel aan. Zou dit invloed kunnen hebben op het feit dat de delay op DTS / DD afwijkt van DTS-HD MA?
Ik loop er nu wel tegen aan dat je de delay wel instellen per refresh rate, maar niet voor audio source. Het lijkt er bij mij op dat DTS / DD audio een (iets) andere delay heeft dan DTS-HD MA (allebei op 24Hz). Is dit herkenbaar?
//EDIT
Ik zat net te denken dat ik ook nog met A/V sync heb lopen spelen. Deze staat nog wel aan. Zou dit invloed kunnen hebben op het feit dat de delay op DTS / DD afwijkt van DTS-HD MA?
[ Voor 15% gewijzigd door jswinkels op 05-06-2014 14:11 ]
Heb een Mele F10 besteld als remote voor m'n woonkamer XBMC systeem, ben erg benieuwd. De iPazzport die ik tot nu toe gebruikte was ook erg goed hoor, voor het invoeren van wat searches en andere tekst invoer, maar dat ding is wel zo lelijk als maar kan. De F10 ligt ws net wat fraaier op m'n koffietafel
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Zeker weten dat je rechten goed staan? Ik ben een paar weken geleden ook van SMB naar NFS gegaan, simpelweg door wat Update-commando's in MySQL te kloppen en de sources.xml te verbouwen. Bij de NFS shares had ik rw rechten voor iedereen en weergave van de root ingeschakeld, maar toch werkte het niet.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:54:
Toen liep ik er tegenaan dat de Windows (NTFS) rechten van de betreffende folders niet "vrij" genoeg waren. Nu heb ik de groep "Iedereen" flink wat rechten gegeven en werkt alles prima.
Wie weet zitten bij jou ook de filesystem rechten dwars.
[ Voor 3% gewijzigd door rb338 op 05-06-2014 14:31 ]
Ik ben nieuw met xbmc spelers. Maar heb de volgende vraag. Kan ik zelf het aantal snelkoppelingen op het beginscherm bepalen. Ik kan nu 5 snelkoppelingen maken maar wil er graag meer.
Jan
Wat er op je homescreen staat, kun je bepalen via de instellingen ja.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik kan nu 5 snelkoppelingen aanmaken. (Voor video's). Maar kan ik ergens instellen dat ik meer dan 5 snelkoppelingen kan aanmaken.Firesphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:27:
Wat er op je homescreen staat, kun je bepalen via de instellingen ja.
Jan
Ow, je bedoelt snelkoppelingen onder een bepaald item?!
Dat zou kunnen dat die limiteert op 5 stuks. Ik heb geen idee, maar ik gok dat daar een reden voor is
Dat zou kunnen dat die limiteert op 5 stuks. Ik heb geen idee, maar ik gok dat daar een reden voor is
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Even een noob vraag, waar staat die optie dan van die snelkoppelingen voor op je Homescreen?
[ Voor 13% gewijzigd door Virtua op 05-06-2014 23:59 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]