[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.018 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb sinds de overstap naar Gotham het probleem dat de ondertitels via opensubtitles en het eerder genoemde script voor Addic7ed weggeschreven worden in de Temp folder in de userdata folder ipv naast de file op mijn NAS zoals aangegeven in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:33
Iemand al bekend met de webinterface Chorus voor XBMC?

Best een geinige en nette webinterface zeker gezien het feit dat je je media kunt streamen en dat werkt nog best aardig.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=183451

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mQuuImxPSRYft7bpsmtriQ2R/medium.png

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 15-05-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:04
Twee vraagjes vanuit mijn kant:
  • Zijn er geen git client addons voor XBMC? Redelijk wat skins moet je van git afplukken. Je kan ze natuurlijk een ZIP downloaden en installeren, of handmatig via Windows een git clone doen naar de gewenste locatie. Maar via een addon is dit toch veel handiger en mooier? Ik heb al even lopen zoeken, maar kon niks vinden op dit gebied...
  • Bij veel skins heb ik maximaal 30 FPS, bij andere zit ik netjes op de 60. Klinkt misschien stom, maar dit verschil zie je goed als je aan het scrollen bent bijvoorbeeld. De CPU komt eigenlijk nooit boven de 10% uit, dus daar lijkt het niet aan te liggen... Iemand tips of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op de littleblackbox gebruik ik Chorus.
Lekker licht verder, alleen kan je geen online streams afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Ok schiet mij maar lek.

Ik krijg met geen mogelijkheid DTS-HD-MA of TrueHD meer aan de praat in Gotham. Terwijl ik dit onder v12 wel gewoon kon.

Ik draai win 8.1 op een Zotac Zbox AD06. Audio via een Onkyo TXNR515 (geachikt voor TRue HD en HDMA)

Ik heb in Gotham advanced mode voor audio enabled, aangegeven dat hij passthrough moet gebruiken voor de daaonder vernoemde audio streams (Audio via HDMI WASAPI).

Als ik nu een film start dan heb ik geen audio :S. Pas als ik Passthrough weer disable krijg ik geluid. MAar dan kan ik enkel Stereo/ doby 5.1 of DTS:Neo6 selecteren op mijn receiver.

Hoe kan het dat ik bij passthrough gewoon helemaal geen audio krijg? Of zie ik iets over het hoofd?
Iemand enig idee welke richting ik op moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat er in je Windows volume control options geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Laatst online: 30-09 20:15

bonyuri

Investigator!

3nzym3 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:12:
Ok schiet mij maar lek.

Ik krijg met geen mogelijkheid DTS-HD-MA of TrueHD meer aan de praat in Gotham. Terwijl ik dit onder v12 wel gewoon kon.

Ik draai win 8.1 op een Zotac Zbox AD06. Audio via een Onkyo TXNR515 (geachikt voor TRue HD en HDMA)

Ik heb in Gotham advanced mode voor audio enabled, aangegeven dat hij passthrough moet gebruiken voor de daaonder vernoemde audio streams (Audio via HDMI WASAPI).

Als ik nu een film start dan heb ik geen audio :S. Pas als ik Passthrough weer disable krijg ik geluid. MAar dan kan ik enkel Stereo/ doby 5.1 of DTS:Neo6 selecteren op mijn receiver.

Hoe kan het dat ik bij passthrough gewoon helemaal geen audio krijg? Of zie ik iets over het hoofd?
Iemand enig idee welke richting ik op moet?
Zelfde hier onder Windows 8.1
Onder OpenElec werkt het als een zonnetje. Geen zin gehad om er naar te kijken, OpenElec is perfect voor mijn toepassing

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

bonyuri schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:41:
[...]

Zelfde hier onder Windows 8.1
Onder OpenElec werkt het als een zonnetje. Geen zin gehad om er naar te kijken, OpenElec is perfect voor mijn toepassing
Ik draai Gotham op Win 7 op een Zotac AD06, maar heb dit probleem niet.
Je moet misschien even naar de instellingen van je audio device kijken in windows.

Het enige probleem wat ik heb: sinds ik 2 voorkeurstalen heb ingesteld bij de subtitles downloadt hij niet automatisch een ondertiteling bij series en films. Dat deed hij wel toen hij alleen op engels stond, nu ik 2 talen heb geselecteerd met 1 als voorkeur downloadt hij niet meer automatisch een sub. Handmatig werkt het wel en moet ik zeggen: veel sneller dan in V12.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

hardware-lover schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:16:
Dat werkt(e) prima volgens mijn zoon, hij heeft deze remote namelijk voor mij als test-object onder handen genomen. En dan niet alleen als XBMC remote maar als AIE oplossing, dus remote, muis, toetsenbord.
Nice. Geen problemen ook bij bv typen of de remote knoppen indrukken dat je tegelijk ook de knoppen aan de onderkant indrukt, bv?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
Hann1BaL schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:44:
[...]

Ik draai Gotham op Win 7 op een Zotac AD06, maar heb dit probleem niet.
Je moet misschien even naar de instellingen van je audio device kijken in windows.

Het enige probleem wat ik heb: sinds ik 2 voorkeurstalen heb ingesteld bij de subtitles downloadt hij niet automatisch een ondertiteling bij series en films. Dat deed hij wel toen hij alleen op engels stond, nu ik 2 talen heb geselecteerd met 1 als voorkeur downloadt hij niet meer automatisch een sub. Handmatig werkt het wel en moet ik zeggen: veel sneller dan in V12.3
Hmz ik ben wel overgestapt van Win7 naar 8.1 (vond de overgang naar Gotham wel een mooi moment hiervoor), Ligt het dan waarschijnlijk aan win 8?
Of kan iemand dit ontkrachten? Als in HDMI Passthrough wat wel werkt onder win 8.1?
Anders ga ik denk ik maar terug naar Win 7, wordt inmiddels gefrustreerd van het (uit)zoeken..

* 3nzym3 wil DTS HD-MA :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:28
3nzym3 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:03:
[...]

Hmz ik ben wel overgestapt van Win7 naar 8.1 (vond de overgang naar Gotham wel een mooi moment hiervoor), Ligt het dan waarschijnlijk aan win 8?
Of kan iemand dit ontkrachten? Als in HDMI Passthrough wat wel werkt onder win 8.1?
Anders ga ik denk ik maar terug naar Win 7, wordt inmiddels gefrustreerd van het (uit)zoeken..

Ik draai Win 8.1 en Xbmc Gotham 13.1 en bij mij werkt het.
ik heb verder niks apart ingesteld.
Win 8.1 stond er al op en nu gewoon Gotham over frodo geinstalleerd en alles werkt goed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri_V
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 15:39
Zou iemand eens mijn log willen bekijken? Ik heb de nieuwe xbmc geinstalleerd en de addon youtube werkt niet meer...

link: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-66GV8QGBHZKM.log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Joeri_V schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:31:
Zou iemand eens mijn log willen bekijken? Ik heb de nieuwe xbmc geinstalleerd en de addon youtube werkt niet meer...

link: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-66GV8QGBHZKM.log
Kijk voor de grap eens op XBMC forum zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
ErwinJ schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:15:
[...]

Ik draai Win 8.1 en Xbmc Gotham 13.1 en bij mij werkt het.
ik heb verder niks apart ingesteld.
Win 8.1 stond er al op en nu gewoon Gotham over frodo geinstalleerd en alles werkt goed .
Heb zojuist fresh install win 8.1 gedaan + xbmc 13.1. Nog steeds werkt HDMI passthrough helemaal niet..
Krijg gewoon geen geluid als ik deze optie aanzet...

Heeft iemand nog dat originele driver cdtje welke geleverd wordt bij de Zotac Zbox AD06? misschien dat die drivers wel werken. Kan hem echt nergens vinden online. (enkel losse downloads voor audio o.a.).

Begint nu toch echt vervelend te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Laatst online: 30-09 20:15

bonyuri

Investigator!

3nzym3 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:37:
[...]

Heb zojuist fresh install win 8.1 gedaan + xbmc 13.1. Nog steeds werkt HDMI passthrough helemaal niet..

Heeft iemand nog dat originele driver cdtje welke geleverd wordt bij de Zotac Zbox AD06? misschien dat die drivers wel werken. Kan hem echt nergens vinden online. (enkel losse downloads voor audio o.a.).

Waarom installeer je niet gewoon OpenElec?
Heb je iets nodig binnen de Windows omgeving? Een externe player of NetFlix ondersteuning ofzo?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
3nzym3 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:37:
[...]

O ja sorry ik heb geen Zotac.
Maar een zelfbouw Htpc ( msi moederbord en amd A8 processor )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:33
bonyuri schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:40:
[...]

Waarom installeer je niet gewoon OpenElec?
Heb je iets nodig binnen de Windows omgeving? Een externe player of NetFlix ondersteuning ofzo?
Precies, Windows op een Zbox is een overkill als je de Zbox alleen als mediaplayer wilt gebruiken.
Hier heb ik een Zbox AD10 plus OpenElec met HD audio passthrough naar de audio receiver.
Default stond de passthrough uit die heb ik aan moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
HoppyF schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:03:
[...]

Precies, Windows op een Zbox is een overkill als je de Zbox alleen als mediaplayer wilt gebruiken.
Hier heb ik een Zbox AD10 plus OpenElec met HD audio passthrough naar de audio receiver.
Default stond de passthrough uit die heb ik aan moeten zetten.
Ik vind Windows op de Zbox eigenlijk wel relaxt. Soms ff browsen. Netflix draait erop etc.
Vreemde is gewoon dat het (onder windows 7 + xbmc 12.3) wel werkte en ik gewoon niet snap waar nu het probleem vandaan komt.

Enige wat ik naast een andere windows versie nog kan bedenken is dat Zbox driver installatie CDtje (die ik dus nergens meer heb en ook niet kan downloaden), die heb ik gebruikt toendertijd met win7.

Ben voor vandaag wel ff klaar met nieuwe windows istalls draaien. Denk dat ik me er voor vandaag bij neerleg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

3nzym3 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:03:
[...]

Je hebt je totale onderlaag verandert en dan blaim je xbmc......
Nooit teveel tegelijk veranderen, anders weet je niet waar een probleem vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3nzym3 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:09:
[...]

Ik vind Windows op de Zbox eigenlijk wel relaxt. Soms ff browsen. Netflix draait erop etc.
Vreemde is gewoon dat het (onder windows 7 + xbmc 12.3) wel werkte en ik gewoon niet snap waar nu het probleem vandaan komt.

Enige wat ik naast een andere windows versie nog kan bedenken is dat Zbox driver installatie CDtje (die ik dus nergens meer heb en ook niet kan downloaden), die heb ik gebruikt toendertijd met win7.

Ben voor vandaag wel ff klaar met nieuwe windows istalls draaien. Denk dat ik me er voor vandaag bij neerleg :/
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn Asrock HTPC. Kijk onder Windows eens welke audio formaten ondersteund worden. Windows 8 ondersteunde geen HD audio formaten (Dolby TrueHD en DTS-MA) terwijl Windows 7 dat wel deed. Heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de Intel Management Engine icm audio drivers. Ik heb uiteindelijk besloten maar gewoon terug naar Windows 7 te gaan.

Edit: Ik bedoel dus niet dat Windows 8 geen HD audio zou ondersteunen. Dat kan het wel, maar dan moet je systeem het wel ondersteunen. Dit is dus het punt waarop het mis kan gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Win 8 ondersteund geen HD audio? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

ben een vrij early adapter met Win 8 op mijn htpc met AMD A10 en asrock moederbord en nog nooit problemen gehad
Er zijn wel veel issues waarbij er onboard realtek audio is enabled.
Die staat hier in de bios iig disabled.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Laatst online: 07:59
Hmmm, ik gebruik gewoon de HD-formaten op mijn Windows 8.1 intel NUC met XBMC. Het ligt voornamelijk aan de drivers of het wel of niet ondersteund wordt. Er waren voor zover ik begrepen heb, 1 versie met drivers die de HD-formaten niet ondersteunde, maar een oudere versie weer wel. Gisteren toevallig een herinstall gedaan van windows, en dus ook alle drivers opnieuw erop gezet. Nu met de nieuwste Intel-drivers pakte hij wel netjes de HD-audio formaten. Nu alleen nog PowerDVD weer netjes de bitstream laten doorgeven, en dan ben ik weer helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
KillerAce_NL schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:14:
[...]

Je hebt je totale onderlaag verandert en dan blaim je xbmc......
Nooit teveel tegelijk veranderen, anders weet je niet waar een probleem vandaan komt.
Ik blaim XBMC niet hoor ;). Heb gewoon het gevoel dat ik iets (simpels) over het hoofd zie.
Denk dat ik inderdaad om e.e.a. uit te sluiten win7 weer ga proberen.

Maar dat doe ik as weekend wel. Laat hier wel even weten of dat e.e.a. oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Laatst online: 07:59
Owja, nog 1 ding, hoe staat je audio-uitvoerapparaat nu ingesteld? Als hij op Directsound staat, werkt het inderdaad niet, maar als hij op WASAPI staat, zouden de opties voor HD er weer bij moeten komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 19:58
Ik heb een probleem met een paar kinderfilms die de scraper niet kan vinden, voor kinderfilms heb ik moviemeter.nl als scraper ingesteld en Planes (2013) werkt niet

Moviemeter linkjes:
http://www.moviemeter.nl/film/90146 Naam directory & bestand: Planes (2013) en ik heb ingesteld dat de directory naam gebruikt kan worden voor scrapen. Alle andere circa 120 kinderfilms gaan wel goed.

Als ik dan op filminformatie bijwerken klik kan ik zelf zoeken maar ook dan vind hij niets op Planes. Is er de mogelijkheid om dan voor één film een andere scraper aan te wijzen?

[ Voor 13% gewijzigd door vandermark op 15-05-2014 15:26 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
Upper schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:12:
Owja, nog 1 ding, hoe staat je audio-uitvoerapparaat nu ingesteld? Als hij op Directsound staat, werkt het inderdaad niet, maar als hij op WASAPI staat, zouden de opties voor HD er weer bij moeten komen te staan.
Die opties staan er idd indien ik WASAPI selecteer. Probleem is dat geen enkele film geluid geeft bij audio passthrough on, pas als ik tijdens de film deze optie uitvink heb ik geluid..

Ik gok toch op een driver issue in win8.1 i.c.m. de Zotac AD06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
3nzym3 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:37:
[...]

Die opties staan er idd indien ik WASAPI selecteer. Probleem is dat geen enkele film geluid geeft bij audio passthrough on, pas als ik tijdens de film deze optie uitvink heb ik geluid..

Ik gok toch op een driver issue in win8.1 i.c.m. de Zotac AD06
Heeft niks met win8.1 te maken.
Het werkt perfect met mijn Amd setup, volgens mij moet de Processor of Videokaart ( via Hdmi ) dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat deed het ook in zijn vorige setup met dezelfde hardware.

Kijk nu even bij de bij de supported formats van je audio device in je settings. Als daar geen dts-hd formaat bij staat en aangevinkt dan is het een driver issue.

Zelf had ik het probleem dat ik een edid override moest doen aangezien mijn Onkyo 808 en mijn LG scherm niet zo lekker met elkaar communiceerden. Alle hardware was capabel om alle formaten weer te geven maar toch kwam dat niet tevoorschijn als ondersteund formaat in de device properties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:55:
En dat deed het ook in zijn vorige setup met dezelfde hardware.

Kijk nu even bij de bij de supported formats van je audio device in je settings. Als daar geen dts-hd formaat bij staat en aangevinkt dan is het een driver issue.

Zelf had ik het probleem dat ik een edid override moest doen aangezien mijn Onkyo 808 en mijn LG scherm niet zo lekker met elkaar communiceerden. Alle hardware was capabel om alle formaten weer te geven maar toch kwam dat niet tevoorschijn als ondersteund formaat in de device properties.
:) Gefeliciteerd Ciris met uw b-day.

Ik voel me nu vrij noob, maar neem aan dat je in Win8 bedoeld?
Zo ja, configuratiescherm > Geluid > HDMI Audio ?

Hier staat nl enkel: 2 speakers stereo. (kan hier ook niets wijzigen). Zie nergens ook een tab of optie met "supported formats" o.i.d.

Of zit ik nu compleet verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3nzym3 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:08:
[...]

:) Gefeliciteerd Ciris met uw b-day.

Ik voel me nu vrij noob, maar neem aan dat je in Win8 bedoeld?
Zo ja, configuratiescherm > Geluid > HDMI Audio ?

Hier staat nl enkel: 2 speakers stereo. (kan hier ook niets wijzigen). Zie nergens ook een tab of optie met "supported formats" o.i.d.

Of zit ik nu compleet verkeerd :P
Kijk eens hier:
http://www.mediasmartserv...ur-windows-7-htpc-part-i/

of hier:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Windows_audio

Dit is dan wel voor Windows 7, maar werkt hetzelfde met Windows 8

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
Dank je!

Er zit dus inderdaad iets niet goed dan met de drivers dan, aangezien mijn enige optie is: Stereo (2 speakers) ik kan ook niets anders selecteren.

Ik heb dan ook geen tab met supported formats.

EDIT: Nou de drivers die ik had gebruikt waren dus brak. Heb nu AMD catalyst pakket opnieuw geinstalleerd. en daarna kon ik eindelijk weer "gewoon" 5.1 selecteren bij de audio setup in Windows en het tabje met supported formats gaf keurig DTS HDMA etc. aan.

XBMC vind nu passthrough weer prima en ik heb weer audio.

Iedereen bedankt voor support! _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door 3nzym3 op 15-05-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

schumi2004 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:10:
Iemand al bekend met de webinterface Chorus voor XBMC?

Best een geinige en nette webinterface zeker gezien het feit dat je je media kunt streamen en dat werkt nog best aardig.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=183451

[afbeelding]
Klopt, ik had hem een tijdje terug gespot toen hij net uit was. Hij ziet er in ieder geval vele malen strakker uit dan de web interfaces die er tot dan toe beschikbaar waren.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
bij wie crasht XBMC bij config van NFS?

atv2, XBMC v13 (Gotham), Synology... blijkbaar is dit een gekend probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anthirian schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:44:
[...]

Klopt, ik had hem een tijdje terug gespot toen hij net uit was. Hij ziet er in ieder geval vele malen strakker uit dan de web interfaces die er tot dan toe beschikbaar waren.
Had ook gelezen dat iig Martijn het graag als default zou willen hebben en hij is nu ook XBMC-team member.
Voor SD werkt streaming iig prima op mijn Rpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

iAbdel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:02:
bij wie crasht XBMC bij config van NFS?

atv2, XBMC v13 (Gotham), Synology... blijkbaar is dit een gekend probleem..
hierbij mij, ben al terug gegaan naar v12. Kon niets vinden op het xbmc forum. Raar genoeg werkt het wel op mijn macbook met v13 vanaf de zelfde synology nas.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Zo hier eindelijk weer up to date met versie 13(XBMCUbuntu), versie 11 werd door veel plugins en zo niet meer ondersteund. Eerst geprobeerd te upgraden via do-dist-upgrade en apt maar dit wilde helaas niet. Dus toch maar een clean install.

Altijd leuk om de kleine instellingen weer aan te passen waarvan je vergeten bent dat ze nodig zijn. Video sync en was vergeten de passthrough naar de versterker aan te zetten, raar als je main geluid opeens van rechts achter komt :P
Ook leuk om webadmin weer een keer te installeren.

Ook weer hier in het forum gesnuffeld en Chorus geprobeerd.
Zit er echt tof uit en werkt erg soepel, loop alleen nog tegen een issue aan dat streaming via de VLC plugin niet gaat. Plugin wordt geladen, besturings elementen verschijnen, maar beeld blijft een oranje pylon.
Html5 geeft wel beeld maar geen geluid, maar dit klopt aangezien audio 5.1 is. VLC zelf kan het bestand normaal afspelen
Situatie is al volgt Win8.1 u1/Win7 Chrome <> Chorus/XBMC <> nas(Debian 7 Samba)

Iemand een idee?

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
brid schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:07:
Zo hier eindelijk weer up to date met versie 13(XBMCUbuntu), versie 11 werd door veel plugins en zo niet meer ondersteund. Eerst geprobeerd te upgraden via do-dist-upgrade en apt maar dit wilde helaas niet. Dus toch maar een clean install.

Altijd leuk om de kleine instellingen weer aan te passen waarvan je vergeten bent dat ze nodig zijn. Video sync en was vergeten de passthrough naar de versterker aan te zetten, raar als je main geluid opeens van rechts achter komt :P
Ook leuk om webadmin weer een keer te installeren.

Ook weer hier in het forum gesnuffeld en Chorus geprobeerd.
Zit er echt tof uit en werkt erg soepel, loop alleen nog tegen een issue aan dat streaming via de VLC plugin niet gaat. Plugin wordt geladen, besturings elementen verschijnen, maar beeld blijft een oranje pylon.
Html5 geeft wel beeld maar geen geluid, maar dit klopt aangezien audio 5.1 is. VLC zelf kan het bestand normaal afspelen
Situatie is al volgt Win8.1 u1/Win7 Chrome <> Chorus/XBMC <> nas(Debian 7 Samba)

Iemand een idee?
Volgens my werkt 5.1 ook niet met VLC plugin. Kreeg VLC zelf ook niet werkend hier (Win8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:47

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

cypher21 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:46:
[...]

Zie dat de wiki is bijgewerkt.
Dit is voor windows:
https://code.google.com/p/p2p-strm/wiki/P2PstreamsWindowsENG

andere handleidingen voor linux/android e.d.
https://code.google.com/p/p2p-strm/w/list

hier op het forum staan vaak een hoop nuttige dingen mocht je problemen hebben:
http://www.xbmchub.com/fo...stream-and-Sopcast-*BETA*
Ik ben nu bij 3:14 in de youtube video. Daar lukt het de maker om met 1 klik op p2pstreams allerlei handelingen automatisch te laten beginnen. (Waaronder "regedit"... <- wat gebeurt daar precies?) Bij mij kom ik echter in een nieuw menu met opties (3 x addon, 3 x insert, 1 x advanced). Waar gaat dit mis? XBMC draait zoals aangegeven als administrator.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
je moet XBMC in admin mode starten om die opties goed te krijgen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb mijn reactie ge-edit: Ik draai hem in administrator modus momenteel. Ik ben hem op de een of andere manier voor. Ik zie die lijst met addon/insert/advanced ook zonder al die installs die in de youtube film zichtbaar zijn. Nou ja, zo te zien werkt het. Van het weekend nog maar eens verder spelen. Nu lekker XBMC gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 16-05-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan ik chorus ook gebruiken buitenshuis om mn library te beheren of te tonen aan de buitenwereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Misschien een vraag die al eerder is gesteld maar ik kan het helaas niet terugvinden.

Heeft iemand al met de nieuwe Gotham xbmc versie bijvoorbeeld http://www.addic7ed.com/ als subtitle scraper kunnen toevoegen? Merk toch dat opensubtitles.org een hoop mist.

Ik gebruik op dit moment een Raspberry Pi openelec 4.0.1 + Gotham xbmc 13.1

EDIT: Na wat zoekwerk op google heb ik het gevonden !:) Nu nog even testen of het werkt

http://be4i.blogspot.nl/2...r-xbmc-for-13-gotham.html

[ Voor 20% gewijzigd door streelder op 19-05-2014 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
streelder schreef op maandag 19 mei 2014 @ 01:01:
Misschien een vraag die al eerder is gesteld maar ik kan het helaas niet terugvinden.

Heeft iemand al met de nieuwe Gotham xbmc versie bijvoorbeeld http://www.addic7ed.com/ als subtitle scraper kunnen toevoegen? Merk toch dat opensubtitles.org een hoop mist.

EDIT: Na wat zoekwerk op google heb ik het gevonden !:) Nu nog even testen of het werkt

Ja, een tweaker had hem gemaakt

Diecke in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
ik heb xbmc frodo 12.3 erop staan met de super repo erop.

Maar nu krijg ik telkens een melding als ik xbmc opstart, dat de repository niet meer werken en of ik ze uit wil schakelen. Als ik dan op ja druk dan verdwijnt de melding maar de volgende keer dat ik xbmc opstart krijg ik weer de melding en kan ik een hele zooi addons uitschakelen.
Hoe krijg ik deze melding definitief weg?

Ik heb auto update al uitgezet, ik klik op uitschakelen als ik de melding krijg, maar telkens wanneer ik xbmc dan opstart, krijg ik de melding weer.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Oke thnx! Maar ik blijf script errors krijgen. Hebben jullie enig idee?

http://pastebin.com/YWbGft1A

terwijl ik zie dat er wel een subtitle bestaat voor bijvoorbeeld
http://www.addic7ed.com/s...estigation/14/21/addic7ed

[ Voor 19% gewijzigd door streelder op 19-05-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Via via ben ik op IPTV Simple PVR addon gestuit, kende het al maar ben me er in gaan verdiepen toen ik een request zag van iemand om een World Cup addon.
Zag toen een filmpje van de site xbmcil.com

Als je nu IPTV Simple PVR addon installed en als url geeft http://xbmcil.com/pvr.m3u kun je gratis LiveTV kijken, althans dat zou het moeten doen want heb zelf nog geen beeld gehad.

Toen gezocht op free IPTV streams en dan kom je verschillende bronnen tegen, wellicht een leuke voor de sport liefhebbers want zag ook veel sport streams.

/edit
En we hebben beeld, NFL TV deed het.
Overigens wel beter als dat p2p addon geneuzel.

/edit2:
Als ik het goed begrijp maak je een playlist met de gewenste url's en laad je deze in IPTV of je opent een m3u link zoals ik in voorbeeld aangaf.
Ferra schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:09:
Kan ik chorus ook gebruiken buitenshuis om mn library te beheren of te tonen aan de buitenwereld?
Ja dat kan. Ik zou er zelf voor kiezen een niet voor de hand liggende poort te gebruiken en een sterke username/password verificiatie.
Mij is het gelukt om met HTML5 player een SD serie episode te streamen via mijn Raspberry Pi :P
HD spul en dan met name DTS materiaal geeft geen geluid.

[ Voor 44% gewijzigd door schumi2004 op 20-05-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuke dingen om XBMC weer verder mee uit te breiden Schumi. Ik zal er naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Had chorus geinstalleerd en enabled, maar bleef de default webinterface krijgen. Even naar gezocht, maar kan niet vinden waarom. Volgens de guides zou Chorus na installatie gewoon out of the box moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nope, je moet bij Services -> Webserver nog wel aangeven dat hij daadwerkelijk Chorus moet gebruiken. Ik maakte eerst dezelfde fout.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Qosmic schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:53:
ik heb xbmc frodo 12.3 erop staan met de super repo erop.

Maar nu krijg ik telkens een melding als ik xbmc opstart, dat de repository niet meer werken en of ik ze uit wil schakelen. Als ik dan op ja druk dan verdwijnt de melding maar de volgende keer dat ik xbmc opstart krijg ik weer de melding en kan ik een hele zooi addons uitschakelen.
Hoe krijg ik deze melding definitief weg?

Ik heb auto update al uitgezet, ik klik op uitschakelen als ik de melding krijg, maar telkens wanneer ik xbmc dan opstart, krijg ik de melding weer.
iemand?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 19:39
Kun je ze ook handmatig uitschakelen ipv alleen op Ja te klikken bij een popup? Misschien dat dat popupje niet helemaal goed zijn werk doet en wanneer je alles handmatig uitzet, dat het wel blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb je wel de juiste versie van de repository?
Als je XBMC 12.3 "Frodo" hebt, moet je ook de Frodo repository hebben. Als je al XBMC Gotham draait, moet je de Gotham repository installeren.

Wat je kan doen is de repository even helemaal verwijderen en opnieuw installeren.

Frodo: http://mirrors.superrepo.....superrepo.org.frodo.all/
Gotham: http://mirrors.superrepo....superrepo.org.gotham.all/

[ Voor 171% gewijzigd door _Vincent_ op 20-05-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
streelder schreef op maandag 19 mei 2014 @ 01:01:

Niemand? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 20:31

TRaSH

koffie ?

en werkt die niet ?
zoniet krijg je een fout melding ?
wat werkt er niet ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 20:34
Ik heb deze geïnstalleerd, en die werkt perfect na een eerder gefixte bug.

https://github.com/cflannagan/service.subtitles.addic7ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 17:09

duderuud

Sliden is koel

Ik heb een irritant probleem na het upgraden van 11 naar 13.

Voorheen werd de library netes bijgewerkt (optie aangezet), werkte prima.
Nu scant XBMC even kort de library maar doet verder niks.

Het werkt pas als ik eerst de (SMB) directory in ga, weer terug en dan scan naar nieuwe inhoud...

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat het scannen weer gewoon normaal werkt?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
TRaSH schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:40:
en werkt die niet ?
zoniet krijg je een fout melding ?
wat werkt er niet ?
Lijkt erop alsof ik mijn verkeerde post heb gequote ;) Gisteren bleef ik maar een error krijgen inderdaad met de volgende melding.

Alleen nu heb ik een andere skin gebruikt en krijg ik geen melding meer alleen vind ie niets, terwijl als ik de website bezoek van addicted deze er wel staat....

Het gaat bijvoorbeeld om NCIS LA S05E23

[ Voor 7% gewijzigd door streelder op 20-05-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Ik IPTV Simple Client ontdekt, en och wat werkt dit goed. Ik heb het m3u bestand van xbmcil.com/pvr.m3u. Alleen wil ik nu arabische zenders toevoegen aan de add-on. Ik heb wat rondgegoogled en kwam deze site tegen: http://iptv-stream.blogsp...rabic-teledunet-list.html

Ik heb dit in een kladblok document gezet en opgeslagen als .m3u. Alleen als ik dit m3u bestand toevoeg in de app, zie ik de zenders niet verschijnen in de live-tv section.

Wat heb ik verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 24-09 15:53
ibiben95 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:04:
Ik IPTV Simple Client ontdekt, en och wat werkt dit goed. Ik heb het m3u bestand van xbmcil.com/pvr.m3u. Alleen wil ik nu arabische zenders toevoegen aan de add-on. Ik heb wat rondgegoogled en kwam deze site tegen: http://iptv-stream.blogsp...rabic-teledunet-list.html

Ik heb dit in een kladblok document gezet en opgeslagen als .m3u. Alleen als ik dit m3u bestand toevoeg in de app, zie ik de zenders niet verschijnen in de live-tv section.

Volgens mij moet de.m3u beginnen met #EXTM3U als eerste regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ibiben95 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:04:

Je zou als voorbeeld even de m3u van xbmcil moeten downloaden en deze bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hoe zou ik dit moeten downloaden. Want als ik deze invoer in adresbalk word direct de plugin van vlc gelanceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ibiben95 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:40:
Hoe zou ik dit moeten downloaden. Want als ik deze invoer in adresbalk word direct de plugin van vlc gelanceerd
Wees creatief, je vind er vast wel een oplossing voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
En ik hou me ZEER aanbevolen voor een goede werkende versie met Engelse Sport kanalen :)

Kom er tot nu toe maar weinig tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ibiben95 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:40:
Here you go: http://pastebin.com/V60Aqevp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

WoutF

Hoofdredacteur
Even een schaamteloze lokker naar een ander topic : Input gevraagd voor XBMC hardware-artikel
Deze zomer wil ik met een artikel komen over het zelf bouwen van een HTPC op basis van XBMC en jullie input zou ik erg waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

WoutF schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:19:
Even een schaamteloze lokker naar een ander topic : Input gevraagd voor XBMC hardware-artikel
Deze zomer wil ik met een artikel komen over het zelf bouwen van een HTPC op basis van XBMC en jullie input zou ik erg waarderen :)
Leuk idee. De reacties stromen ook al binnen zie ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20
Ik heb het volgende probleem.

Als ik naar speelfilms ga, krijg ik meteen alle films te zien. Wat ik eigenlijk zou willen, is, dat als ik speelfilms selecteer, het volgende menu tevoorschijn komt:
*Alle Films
*Kinderfilms (Alle kinderfilms in een bepaalde map)
*Onbekeken Films
*Recent Toegevoegde Films
*Genres
*Top films (Alle films met een minimale imdb score van 8)
*Prive Films (geen porno haha)
*3d Films

Dit zou het veel gebruiksvriendelijker maken dan wat het nu is.

Ik heb met nodes wel iets geprobeerd. Dat lukte half. Ik kreeg die node alleen te zien, als ik dit deed: films, .., .., speelfilms. En daar kreeg ik pas mijn node te zien.

Maar kan het op de manier die ik hierboven heb beschreven, of is xbmc te beperkt hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:07
CypherMK schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:23:

Als ik naar speelfilms ga, krijg ik meteen alle films te zien. Wat ik eigenlijk zou willen, is, dat als ik speelfilms selecteer, het volgende menu tevoorschijn komt:
*Alle Films
*Onbekeken Films
*Genres
*3d Films

Ik heb met nodes wel iets geprobeerd. Dat lukte half. Ik kreeg die node alleen te zien, als ik dit deed: films, .., .., speelfilms. En daar kreeg ik pas mijn node te zien.

Maar kan het op de manier die ik hierboven heb beschreven, of is xbmc te beperkt hiervoor?
Dat kan zeker, is wel afhankelijk van de verschillende skins. Volgens mij kan ReFocus dit gemakkelijk, het kan iig ook prima met Arctic of Eminence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

*Alle Films
*Onbekeken Films
*Genres
*3d Films

Ter inspiratie:
Smart playlists is the way to go.
(How To) Separate Your Kids Media From Your Own on MQ4

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Die pagina had ik al gezien ja, maar op die manier is toch niet ideaal. Alles komt op het hoofdscherm te staan. Maakt het onoverzichtelijk. Ik wil het precies zoals ik het beschreven heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Smobbo schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:23:
[...]

Dat kan zeker, is wel afhankelijk van de verschillende skins. Volgens mij kan ReFocus dit gemakkelijk, het kan iig ook prima met Arctic of Eminence!
Ik ga ze even proberen! Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Even Eminence geprobeerd, aangezien ik arctic en refocus niet geinstalleerd krijg.

Het menu ziet er al iets beter uit, maar ook hier moet ik met smartplaylist werken, en die komen niet in het submenu te staan van films. Dus nog niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
CypherMK schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:39:
Even Eminence geprobeerd, aangezien ik arctic en refocus niet geinstalleerd krijg.

Het menu ziet er al iets beter uit, maar ook hier moet ik met smartplaylist werken, en die komen niet in het submenu te staan van films. Dus nog niet ideaal.
Als zip install niet lukt met handje erop zetten in addon folder met WinSCP bv

Note: Handiger als je je eigen bericht wijzigd ipv erachteraan te posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
@schumi2004 en anderen natuurlijk.

ik heb de iptv simple addon geinstalleerd. echter als ik een link afspeel dan stopt het afspelen ervan na 5 seconden.
iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

ik maak gebruik van xbmc gotham 13.0 final
windows 7 enterprise
300/300 glasverbinding
dit op een ZBox met 4gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
streelder schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:25:
[...]

Lijkt erop alsof ik mijn verkeerde post heb gequote ;) Gisteren bleef ik maar een error krijgen inderdaad met de volgende melding.

Alleen nu heb ik een andere skin gebruikt en krijg ik geen melding meer alleen vind ie niets, terwijl als ik de website bezoek van addicted deze er wel staat....

Het gaat bijvoorbeeld om NCIS LA S05E23
Heb de add-on werkend gekregen, alleen blijf ik tegen het feit aanlopen dat bij sommige series hij aangeeft dat er geen ondertiteling is. Maar als je de site bekijkt van addic7ed bestaat deze dus wel.

Iemand enig idee of je hier iets aan kunt doen? Het lijkt mij dat de opgegeven syntax niet juist is conform addic7ed "file benamingen" maar dit zou je toch ergens moeten kunnen aanpassen. Het lijkt erop dat handmatige zoekacties niet werken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
In de versie van cflannagan kan je in de code een synoniem toevoegen zodat deze overeen komt met de naam op addic7ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:02

*Alle Films
*Onbekeken Films
*Genres
*3d Films

Ik gebruik Hybridskin. Volgens mij kun je zelf een submenu maken die je toewijst aan het hoofdmenu. De submenu items kun je dan weer naar verschillende playlists en andere items laten verwijzen. Wanneer je de optie uitgebreide menu aanzet krijg je geen submenu onder het hoofdmenu item maar krijg je een apart scherm na aanklikken. Misschien moet je wel even een custom hoofdmenu item aanmaken.

Een andere oplossing is mogelijk om iets te doen met favorieten of met addons, die je dan bijvoorbeeld weer als widget weergeeft. Het lijkt me dat dit echt wel mogelijk is, je moet mogelijk wat knutselen.

Zelf heb ik drie playlists: 3d films, Kids en Films die ik inderdaad wel als hoofdmenu items heb staan.

[ Voor 6% gewijzigd door jswinkels op 22-05-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Amelandbor schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 00:10:
In de versie van cflannagan kan je in de code een synoniem toevoegen zodat deze overeen komt met de naam op addic7ed.
Ik heb even een fork aangemaakt en de code veranderd waardoor het makkelijker is om synoniemen in een apart tekst bestand aan te maken. De eerste waarde is de naam die xbmc heeft, de tweede waarde is de naam zoals deze op de addic7ed site staat.

https://github.com/Amelandbor/service.subtitles.addic7ed

Zal voor deze versie ook een pull request doen naar cflannagan, zodat dit hierin ook komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Amelandbor op 22-05-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Amelandbor schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:33:
[...]

Ik heb even een fork aangemaakt en de code veranderd waardoor het makkelijker is om synoniemen in een apart tekst bestand aan te maken. De eerste waarde is de naam die xbmc heeft, de tweede waarde is de naam zoals deze op de addic7ed site staat.

Zal voor deze versie ook een pull request doen naar cflannagan, zodat dit hierin ook komt.
Zal hem eens proberen.
Enige dingetje aan deze service blijft nog steeds subs ophalen voor streams, dat wil maar niet lukken.
Ook is de gevonden subs naam die terug gegeven wordt niet volledig in mijn ogen, de release group mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Weet niet wat het probleem bij streams is, maar de release group wordt gewoon gegeven als deze ook op de pagina van addic7ed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Amelandbor schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:24:
Weet niet wat het probleem bij streams is, maar de release group wordt gewoon gegeven als deze ook op de pagina van addic7ed staat.
Met streams lijkt ie de gehele hash mee te geven ipv release naam, of beter serie en season/episode informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Ben geen expert op het gebied van python coding maar het ik snap niet waarom "name" gebruikt wordt onder "def query_TvShow". Volgens mij moet dat namelijk tvshow zijn en misschien dat dat dan het probleem met streams verhelpt.

Dus dit zou het dan moeten zijn:

Python:
1
2
3
4
5
def query_TvShow(tvshow, season, episode, langs, file_original_path):
  name = addic7ize(tvshow).lower().replace(" ", "_")
  searchurl = "%s/serie/%s/%s/%s/addic7ed" %(self_host, name, season, episode)
  filename_string = "%s.S%.2dE%.2d" %(name.replace("_", ".").title(), int(season), int(episode) )
  query(searchurl, langs, file_original_path, filename_string)

Het hangt er natuurlijk wel vanaf welke informatie meegestuurd wordt door de stream.

[ Voor 6% gewijzigd door Amelandbor op 22-05-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Buzzie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:15:
@schumi2004 en anderen natuurlijk.

ik heb de iptv simple addon geinstalleerd. echter als ik een link afspeel dan stopt het afspelen ervan na 5 seconden.
iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

ik maak gebruik van xbmc gotham 13.0 final
windows 7 enterprise
300/300 glasverbinding
dit op een ZBox met 4gb ram
Ik heb dat soms ook wel eens met een bepaalde stream.
Hoe en waarom dat gebeurt geen idee, heb het nog niet veelvuldig gebruikt/getest. Mijn vermoeden is source issue.

Ben nu zelf wat stabiele streams aan het uitzoeken van eerder gelinkte blog en dan hoop ik een net lijstje te hebben, meeste streams van xbmcil vind ik persoonlijk niet interresant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 09:20
schumi2004 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:41:
[...]
.............
Ben nu zelf wat stabiele streams aan het uitzoeken van eerder gelinkte blog en dan hoop ik een net lijstje te hebben, meeste streams van xbmcil vind ik persoonlijk niet interresant.
Dan ben ik ook van plan maar moet eerst nog uitzoeken hoe ik dat lijstje in een werkende betand krijg...
Leuk klusje voor het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
schumi2004 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:41:
[...]

Ik heb dat soms ook wel eens met een bepaalde stream.
Hoe en waarom dat gebeurt geen idee, heb het nog niet veelvuldig gebruikt/getest. Mijn vermoeden is source issue.

Was op Youtube een filmpje tegen gekomen van 1 met ruim 1100 kanalen erin....zag er heel interessant uit allemaal....gast vraagt er 15 euro voor inclusief dagelijks updates.

maar ben zeker dan wel geinteresseerd in jouw lijst Schumi.....zeker als de Sky zenders en BeIn Sports er in komen met bijvoorkeur HD zenders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
jswinkels schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:56:
[...]

Ik gebruik Hybridskin. Volgens mij kun je zelf een submenu maken die je toewijst aan het hoofdmenu. De submenu items kun je dan weer naar verschillende playlists en andere items laten verwijzen. Wanneer je de optie uitgebreide menu aanzet krijg je geen submenu onder het hoofdmenu item maar krijg je een apart scherm na aanklikken. Misschien moet je wel even een custom hoofdmenu item aanmaken.

Een andere oplossing is mogelijk om iets te doen met favorieten of met addons, die je dan bijvoorbeeld weer als widget weergeeft. Het lijkt me dat dit echt wel mogelijk is, je moet mogelijk wat knutselen.

Zelf heb ik drie playlists: 3d films, Kids en Films die ik inderdaad wel als hoofdmenu items heb staan.
Bedankt! Ik heb nu gewoon mijn favorieten naam veranderd in speelfilms en daar wat smartplaylists ingegooid. En dat werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 17:09

duderuud

Sliden is koel

duderuud schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:03:
Ik heb een irritant probleem na het upgraden van 11 naar 13.

Voorheen werd de library netes bijgewerkt (optie aangezet), werkte prima.
Nu scant XBMC even kort de library maar doet verder niks.

Het werkt pas als ik eerst de (SMB) directory in ga, weer terug en dan scan naar nieuwe inhoud...

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat het scannen weer gewoon normaal werkt?
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeltop
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 04:51
[b][Was op Youtube een filmpje tegen gekomen van 1 met ruim 1100 kanalen erin....zag er heel interessant uit allemaal....gast vraagt er 15 euro voor inclusief dagelijks updates.

maar ben zeker dan wel geinteresseerd in jouw lijst Schumi.....zeker als de Sky zenders en BeIn Sports er in komen met bijvoorkeur HD zenders
Zodra je ervoor moet gaat betalen zou ik het links laten liggen als ik jou was :+

[ Voor 10% gewijzigd door dubbeltop op 23-05-2014 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
duderuud schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 00:11:
[...]

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Dit is bij het opstarten? Het klinkt alsof je nog geen contact hebt gemaakt met je netwerk op het moment dat er geprobeerd wordt om te scannen. Beste is om even in je debug log te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week Gotham 13.0 op een Ugoos UM2 Android stick geïnstalleerd. Gisteren zat ik te spelen met de instellingen van de Amber skin. Bij de 'Quit menu' optie heb ik iets met de optie 'settings' weggehaald, en nu kan ik niet meer bij de system settings komen (de optie is verdwenen uit het XBMC hoofdmenu.) Iemand een idee hoe ik die optie terug kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kan je naar het shutdownmenu gaan en dan op de S drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:52:
Kan je naar het shutdownmenu gaan en dan op de S drukken?
Yep, ik kreeg daar de settings optie. _/-\o_
Alle skin settings terug op default gezet, en de settings staan weer in het hoofdmenu. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heel graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Amelandbor schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:24:
Had het verkeerd, ging om de quality. Meestal krijg je als results volledige releasename terug, dit doet addic7ed niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Tja dat komt doordat de addic7ed site zelf die informatie niet geeft meestal. Wat dat betreft is het zonde, de site met de beste subtitles zit het slechtste in elkaar. Om over het design nog maar niet te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Amelandbor schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:33:
[...]

Hoe kun je precies zien welke waarde xbmc heeft en welke waarde addic7ed?

Werkwijze is dus addic7ed_dict.txt aanvullen en dan zou het moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Die van addic7ed is zoals die op de site staat. Gaat om de naam in de URL, maar volgens mij is die hetzelfde als de tekst op de site. De naam die xbmc gebruikt is als het goed is gewoon de naam in de library. Mocht dat het niet zijn kan je even in de log kijken, en anders kan je een issue aanmaken op github dan kijk ik er even naar.

Inderdaad die bijwerken op dezelfde manier (dus komma's en aanhalingstekens niet vergeten) en dan moet het werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Amelandbor op 24-05-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Even een vraag om te kijken of dit normaal is of dat ik iets fout doe.

Op dit moment heb ik de films van de kids in een eigen profiel. Omdat ik nu gebruik maak van een ander skin, namelijk Aeon Nox, wilde ik kijken of ik ze met eigen knop op mijn profiel kon krijgen.

Hiervoor heb ik dus een Playlist aangemaakt welke naar de juiste pad verwijst. Daarna de knop KIDS aangemaakt.
Als ik dan naar het hoofdmenu en dan Kids indruk zie ik al hun film. Perfect dus. Maar........

Ga ik dan naar mijn Films, zie ik de kinder films daar ook tussen staan? Blijkbaar maakt XBMC een library aan van deze playlist en daardoor komen ze tussen mijn films te staat.

Ik heb al geprobeerd om van mijn eigen films ook een playlist te maken. heb toen een eigen knop op het hoofdmenu aangemaakt, maar dan krijg ik een lege scherm te zien.
Op de een of ander manier worden de films niet gezien.
terwijl de playlist op de zelfde manier aangemaakt is als die van de kids, welke wel goed werkt.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-09 08:44
Inmiddels een Raspberry Pi gekocht en XBMC draait goed. Het werkt erg soepel allemaal, maar het enige wat nog niet lukt is het streamen van videobestanden (voornamelijk .mkv) naar de Raspberry Pi. Ik wil via de hardeschijf in de PC die verbonden is aan het netwerk streamen naar de Raspberry Pi. Ik heb al op Google gezocht naar dit probleem, maar heb nog geen antwoorden kunnen vinden.

Is er iemand die misschien het antwoord op deze vraag weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heren even een vraag:
Ik zit te overwegen om te updaten. Bij de vorige versie was er een probleem met de youtube plugin, die speelde veel contecnt niet af en je moest een .py bestand vervangen om dit op te lossen.

Als ik update, heb ik dan een nieuwe versie van de plugin nodig, of blijft de huidige status qua gehandhaafd ?
Ik heb er n.l. geen zin in dat ik weer met van alles moet lopen klooien en mijn oude fix niet werkt.
Pagina: 1 ... 117 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]