[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.008 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

De procedure voor een sql library staat goed in de xbmc wiki, maar grofweg is het:
Export library
Gooi de bestaande library weg
Maak sql account
zet de gegevens van server en account in advancedsettings.xml in de user map
reboot
Import de library weer

Dan zou het moeten werken.
Zelf zou ik ervoor kiezen om de library opnieuw op te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:41
Mystic Spirit schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:37:
De procedure voor een sql library staat goed in de xbmc wiki, maar grofweg is het:
Export library
Gooi de bestaande library weg
Maak sql account
zet de gegevens van server en account in advancedsettings.xml in de user map
reboot
Import de library weer

Dan zou het moeten werken.
Zelf zou ik ervoor kiezen om de library opnieuw op te bouwen
Nou ik heb het nu 3 uur lang geprobeerd en het wil me maar niet lukken.
Kan alleen locaal exporteren.
Iemand hier die mij hiermee wil helpen via teamviewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:42
Het probleem wat je precies hebt is me niet helemaal duidelijk, het lijkt ook wel of er twee zaken door elkaar lopen.
Zoals Mystic spirit aangeeft doe je een export van je library en dat is inderdaad een lokaal bestand.
Als je dan een goed werkende mysql installatie hebt doe je vervolgens weer een import van de library.
Aangezien je het er over hebt dat je alleen lokaal kunt exporteren meen ik tussen de regels door te lezen dat je de library rechtstreeks naar mysql wilt exporteren? Dat gaat in ieder geval niet.

Misschien dat je nog wat duidelijker kunt zijn in de omschrijving van het probleem en ook kunt laten zien wat je in advancedsettings hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
ninjazx9r98 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 08:24:
Het probleem wat je precies hebt is me niet helemaal duidelijk, het lijkt ook wel of er twee zaken door elkaar lopen.
Zoals Mystic spirit aangeeft doe je een export van je library en dat is inderdaad een lokaal bestand.
Als je dan een goed werkende mysql installatie hebt doe je vervolgens weer een import van de library.
Aangezien je het er over hebt dat je alleen lokaal kunt exporteren meen ik tussen de regels door te lezen dat je de library rechtstreeks naar mysql wilt exporteren? Dat gaat in ieder geval niet.

Misschien dat je nog wat duidelijker kunt zijn in de omschrijving van het probleem en ook kunt laten zien wat je in advancedsettings hebt staan?
Ja idd ik wou/wil de libary idd naar mysql exporteren maar als ik jou goed begrijp gaat dat dus niet?
Hoe doe je dan precies je db delen via mysql?
Zodat ik op t ene apparaat kan zie waar ik met de andere gebleven ben bij een film of serie?
Misschien stomme vragen maar langzaam wordt er al wat meer duidelijk.
Advanced setting zal ik straks even plaatsen kan nu niet bij de pc/laptop.
Mysql draait gewoon op mijn nas en heeft een gebruiker xbmc en ook een db xbmc met een muziek en video gedeekte.
Bedankt alvast voor je antwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door ikkeenjij36 op 11-05-2014 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:27
Krilo_89 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 18:07:
[...]

Dat heeft volgens mij te maken met de \| toets. Backslash en verticale streep (geen idee hoe die heet). Ik had het bij een vriend ook, ik raakte per ongeluk die toets aan, toen gebeurde dat ook.
Dat is het leuke, er hangt geen toetsenbord aan :P

Heeft verder niemand dit met xbmc gotham op windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
ninjazx9r98 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 08:24:

hierbij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.64</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>mijnvideo</name>
    </videodatabase> 
    <musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>mijnmuziek</name>
    </musicdatabase>
    <pathsubstition>
     <substitute>
      <from>special://masterprofile/Thumbnails/</from>
      <to>nfs://192.168.1.64:/thumbs/</to>
     </substitute>

<videolibrary>
          <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
     </videolibrary>
</advancedsettings>

Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt?
UPDATE:Nou ik ben aan het exporteren en importeren geweest.
Dus eerst exporteren daarna een reboot toen advanceds settings in userdatabase gezet daarna importeren gedaan en daarna gebeurt er niks in mysql.
Ik kan wel zien dat er in mysql 2 db bijgekomen zijn nml. mijnmuziek en mijn video zoals ook in advanced settings gemaakt.
Klopt het nu een beetje of doe ik het nog steeds verkeerd?

[ Voor 15% gewijzigd door ikkeenjij36 op 11-05-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:42
ikkeenjij36 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 08:38:
[...]

Ja idd ik wou/wil de libary idd naar mysql exporteren maar als ik jou goed begrijp gaat dat dus niet?
Hoe doe je dan precies je db delen via mysql?
Zodat ik op t ene apparaat kan zie waar ik met de andere gebleven ben bij een film of serie?
Wat niet gaat is de library die in de huidige standaard database van XBMC staat rechtstreeks overzetten naar mysql.
Daar heb je een tussenstap voor nodig en dat is de export.
Vanuit XBMC maak je een export van je library naar een lokaal bestand, vervolgens pas je XBMC aan zodat deze gebruik gaat maken van mysql en daarna doe je vanuit XBMC een import van het lokale bestand.
XBMC leest dat bestand en gaat vervolgens de inhoud op de juiste manier wegschrijven in de mysql database.
De name tag in de advancedsettings file heb je over het algemeen niet nodig, als je die weg laat kiest XBMC een eigen standaard naam.
Path substitution deel voor je thumbnails kun je ook weglaten, vanaf v12 is dat niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:06
Hartelijk bedankt voor de input en het bevestigen van mijn vermoedens.
nero355 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:57:
[...]

Check dit lijstje eerst : Wikipedia: Nvidia PureVideo
Maar als je toch al een compleet systeem voor weinig wil denk eens hier over na :

- http://nl.hardware.info/n...45-met-i3-3227u-en-gt-640
- http://nl.hardware.info/n...1037-ziet-het-levenslicht
Ook bedankt voor de suggestie. Echter heeft onze vader een oude XP bak via het werk van de sloop gered. Die bak hebben we, samen met wat andere spare-parts, onder handen genomen. Ik kwam in onze rommelbak nog een GeForce 8500 GT met passieve koeling tegen. Draait met Frodo ook prima een half SBS filmpje af. Dus voor ons wordt het puur nog een 2TB HDD bestellen en dan heeft mn zus een hele leuke HTPC voor een habbekrats.

Heerlijk zo'n regenachtig weekend ook. Ik pijnig me nu met het compileren van Gotham voor OpenSUSE omdat Packman hem nog niet heeft 8)7 . En ja ik weet dat er ook zoiets als OpenELEC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:54
ikkeenjij36 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:38:
[...]

hierbij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>mijnvideo</name>
    </videodatabase> 
    <musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>mijnmuziek</name>
    </musicdatabase>
    <pathsubstition>
     <substitute>
      <from>special://masterprofile/Thumbnails/</from>
      <to>nfs://192.168.1.64:/thumbs/</to>
     </substitute>

<videolibrary>
          <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
     </videolibrary>
</advancedsettings>

Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt?
UPDATE:Nou ik ben aan het exporteren en importeren geweest.
Dus eerst exporteren daarna een reboot toen advanceds settings in userdatabase gezet daarna importeren gedaan en daarna gebeurt er niks in mysql.
Ik kan wel zien dat er in mysql 2 db bijgekomen zijn nml. mijnmuziek en mijn video zoals ook in advanced settings gemaakt.
Klopt het nu een beetje of doe ik het nog steeds verkeerd?
Ik zou je oude libary exporteren naar multiple files (dus niet single file) Zodat alle info in de mappen van de bijbehorende video/serie komt te staan. En dan je DB opniew bouwen. Ik gebruik hiervoor Universal Movie scaper. Dit gaat vrij rap omdat al je informatie lokaal staat. Hierdoor hoef je niks te importeren/exporteren

Je settings zijn bijna goed, alleen even moet je <name>mijnmuziek</name> weghalen (voor video ook). Daarnaast is pathsubstition voor je Thumbnails niet meer nodig vanaf versie 12 (staat ook in de wiki)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Nou nu werkt het nog niet
Ik zal ff de dingen weg halen die je zegt en kijken of het dan wel werkt.
Moet ik daarna weer de db exporteren en importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
ikkeenjij36 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 12:57:
Nou nu werkt het nog niet
Ik zal ff de dingen weg halen die je zegt en kijken of het dan wel werkt.
Moet ik daarna weer de db exporteren en importeren?
Als je de db gewoon 1x exporteert naar multiple files, dan is dat prima. Als je dan je db opnieuw opbouwt in de mysql db dan haalt hij de informatie uit de lokale mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Weten jullie of het mogelijk is om DTS HD of Dolby HD streams te downmixen naar Dolby of DTS? Ik heb een Logitech Z-5500 die zulke streams niet aan kan, maar wel DTS en Dolby. Het enige kan lijkt te werken is passthrough volledig uitschakelen, maar dat vind ik eigenlijk een brug te ver.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Diecke schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:37:
[...]

Hee dat is mijn script!
Is nog WIP..

Zie https://github.com/Diecke/service.subtitles.addicted

Jammer alle credits zijn weggehaald..
Als je jouwe beter is, stappen we gewoon over !
( hou ook niet zo van een copycat ... )

Word de jouwe wel automagisch ge-update bij veranderingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
prekz schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:53:
Zijn er meer mensen die last hebben dat XBMC (gotham laatste beta release) na inactiviteit in een soort window mode in een klein scherm komt?

Dit ervaar ik trouwens op een windows 8 systeem. Je moet XBMC afsluiten om weer naar een normale grote (fullscreen) te gaan.
prekz schreef op zondag 11 mei 2014 @ 08:44:
[...]

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem.
Als ik mijn HTPC aanzet, rustig laat opstarten en pas na een minuut of 2 de TV aanzet, dan is XBMC fullscreen gecropped naar een 4:3 verhouding (met zwarte balken links en rechts, terwijl de resolutie nog wel staat ingesteld op 16:9). Als ik XBMC dan weer afsluit en opnieuw opstart dan is alles wel weer zoals het zou moeten zijn.
Als ik de HTPC en de TV tegelijk aanzet, dan krijg ik deze 'bug' niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Magic6399 op 11-05-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ja logisch dat t niet werkte,was vergeten om advanced stting in mn rpi te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:14
[...]

Hee dat is mijn script!
Is nog WIP..

Das inderdaad jammer dat ie dat niet even vermeld ja.
Ik wist niet eens dat ie er was want had zelf ook al gezocht.
Hij had het wel genoemd in de PM en was van plan authenticatie en manual search er aan toe te voegen, ook had ie klein manual search ding gefixed en naampje op addi7ed terug gezet.
Kan wel zeggen tegen hem of ie iig de credits zou willen vermelden, zou wel zo fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

ik had het vanmorgen bij het opstarten van mn htpc, alleen is dit win7. Hij sprong van fullscreen over naar een windowed screen. erg apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
nu ben ik alweer ff bezig maar helaas wil het nog steeds niet lukken met Openelec.Ook al ben ik wel een stuk verder. Even een korte samenvatting:
Ik heb een HTPC met een AMD A6-5400K, een Kingston SSD en Blurayspeler.
Op de SSD staat op dit moment Windows 7
Als ik via Win32DiskImager van de laatste versie, de image gebruik om daarvan een boot usb te maken, kom ik via F11 in het boot menu, kies ik de usb disc (niet de UEFI, weet niet of dat wat uitmaakt) dan krijg ik netjes de optie voor de live versie, welke het goed doet. Als ik voor installer kies komt er heel even een bericht in beeld en kan ik alleen op enter/ok drukken. Bericht is moeilijk te lezen maar er staat iets van dat het een beta versie is en dat het betekent dat het nog niet getest is. Ik kon het niet helemaal goed lezen want als ik dat wilde doen startte de pc opnieuw op.
Ik denk niet dat het aan de bestanden ligt, omdat ik via google nog niet iets ben tegengekomen wat er op lijkt.
Nu ben ik het aan het testen op mijn gewone pc (Intel) met eerst XBMCBuntu en daarna met Openelec, zowel via create livestick als via de image. Van beiden de laatste versie.
XBMCBuntu werkte goed, Installatie zelf afgebroken
Bij Openelec ging bij mijn gewone pc meteen naar windows. Zelfs als ik in het boot menu de usb stick selecteerde.

XBMCBuntu op mijn htpc geprobeerd, ik kwam netjes in het Installer boot menu, ik ging naar install XBMCBuntu, kwam in het menu waar ik de taal moest invoeren, ging naar continue en hij startte weer opnieuw op, kom ik weer aan bij het install boot menu alleen doet mijn keyboard het niet. Op de reset knop maar gedrukt en keyboard deed het gelukkig weer.
Ik heb overal al naar gegoogled, zelfs of de processor een bug heeft die dit kan veroorzaken, but no luck.

Als iemand me hiermee kan helpen, graag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:01

Convoy

g44p

[...]

Hee dat is mijn script!
Is nog WIP..

Voor Frodo of ook voor Gotham? Voor de rest prima script :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Convoy schreef op zondag 11 mei 2014 @ 18:12:
[...]

Voor Frodo of ook voor Gotham? Voor de rest prima script :Y
Gotham

@Diecke
Credits worden gefixed vertelde hij me in PM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Convoy schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:54:
Installatie werkt inderdaad gewoon, alles worden er geen subs gevonden.
Same here, geinstalleerd en beautifulsoup stond er al, zie 'm ook als service staan, maar ik krijg geen hits.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ook bij mij werkt t niet.
Beautifulsoup geeft aan dat het niet compatible daardoor werkt t script ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Het addic7ed script werk hier prima, op een W8, en openelec4 install ( pc-based x64 ), op de Galaxy S5 kan ik ook instaleren, en subs opvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
FreshMaker schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:18:
Het addic7ed script werk hier prima, op een W8, en openelec4 install ( pc-based x64 ), op de Galaxy S5 kan ik ook instaleren, en subs opvragen
Kan je mij vertellen hoe je de installatie precies gedaan hebt, volgends de readmee zou het niet zo moeilijk moeten zijn. Maar ik zie hem helemaal niet staan in xbmc (zeker wetend at het ook voor Gotham is?)

EDIT:

Never mind, in de readme staat dat je het script moet clonen naar de folder "/addon_data/" maar het werkt bij mij alleen als ik het script naar de "/addon/" folder clone.

Foutje in de readme denk

[ Voor 18% gewijzigd door KiefDelicious op 11-05-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:49
Ik ben opzoek naar een goede remote voor xbmc op mijn zotac zbox. Iemand ervaring met een? bijv. een goedkope van dealextreme?

Gebruik nu de xbmc app maar dat is niet echt fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@MissShadows: ik gebruik ongeveer dezelfde configuratie als jij alleen heb ik een A6-6400K ipv 5400K en heb geen problemen met de installatie van XBMCBuntu via een stick. Heb je in je boot menu gekozen voor eufi-usb boot of gewoon usb-boot? Ik gebruik zelf trouwens: http://www.linuxliveusb.com/ om m'n usb boot sticks te maken. Misschien het proberen waard?
@sweebee: weet niet of er een usb port op dat ding zit maar is een http://flirc.tv/ evt. een optie ipv een nieuwe remote?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

sweebee schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:14:
Ik ben opzoek naar een goede remote voor xbmc op mijn zotac zbox. Iemand ervaring met een? bijv. een goedkope van dealextreme?
Ik gebruik deze:
http://www.dx.com/p/ipazz...le-tv-player-black-230388

Voornamelijk omdat je hiermee lekker youtube en andere plugins gebruikt waarin je makkelijk wilt kunnen typen. Er zijn kleinere met het toetsenbord fraaier weggewerkt, maar die typen denk ik minder fijn. Dit is nog steeds een mini-toetsenbord, maar kun je wel vrij snel wat zoekopdrachten op kwijt.

[ Voor 16% gewijzigd door Acolyte57 op 11-05-2014 23:28 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Hee dat is mijn script!
Is nog WIP..

Heb je hiervoor een login nodig? Kan niet aan m'n HTPC op dit moment, dus kan het niet bekijken. Heb wel login op Addicted.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
KiefDelicious schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:21:
[...]

Kan je mij vertellen hoe je de installatie precies gedaan hebt, volgends de readmee zou het niet zo moeilijk moeten zijn. Maar ik zie hem helemaal niet staan in xbmc (zeker wetend at het ook voor Gotham is?)

EDIT:

Never mind, in de readme staat dat je het script moet clonen naar de folder "/addon_data/" maar het werkt bij mij alleen als ik het script naar de "/addon/" folder clone.

Foutje in de readme denk
Ter info :
Ik heb de zipfile gedownload van git, en deze via addons -> installeren uit zipbestand
Dan staat hij tussen de andere scrapers, en kan je hem gewoon selecteren.
( autoupdate zal niet werken, omdat hij niet in een repository zit, maar met een update op dezelfde manier overzetten zal ook wel werken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:12
FreshMaker schreef op maandag 12 mei 2014 @ 07:36:
[...]

Ter info :
Ik heb de zipfile gedownload van git, en deze via addons -> installeren uit zipbestand
Dan staat hij tussen de andere scrapers, en kan je hem gewoon selecteren.
( autoupdate zal niet werken, omdat hij niet in een repository zit, maar met een update op dezelfde manier overzetten zal ook wel werken )
Voordeel van een git-clone ipv het downloaden van een zip is dat je dan veel makkelijker kan updaten. Je hoeft dan alleen naar die clone locatie te gaan en "git pull" te runnen om een update te doen.

Maar either way, werkt allebei :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
FreshMaker schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:18:
Werkt hier opzich ook prima enige wat niet werkte was subs ophalen voor streams ipv local media.
Bij dezelfde file(name) heeft Addi7ed subs service geen hit als deze streamed wordt met bv xbmctorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
temp00 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:26:
@MissShadows: ik gebruik ongeveer dezelfde configuratie als jij alleen heb ik een A6-6400K ipv 5400K en heb geen problemen met de installatie van XBMCBuntu via een stick. Heb je in je boot menu gekozen voor eufi-usb boot of gewoon usb-boot? Ik gebruik zelf trouwens: http://www.linuxliveusb.com/ om m'n usb boot sticks te maken. Misschien het proberen waard?
@sweebee: weet niet of er een usb port op dat ding zit maar is een http://flirc.tv/ evt. een optie ipv een nieuwe remote?
Ik had de gewone usb boot gebruikt, maar ik ga vanmiddag jouw idee proberen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Magic6399 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:23:
[...]

[...]

Als ik mijn HTPC aanzet, rustig laat opstarten en pas na een minuut of 2 de TV aanzet, dan is XBMC fullscreen gecropped naar een 4:3 verhouding (met zwarte balken links en rechts, terwijl de resolutie nog wel staat ingesteld op 16:9). Als ik XBMC dan weer afsluit en opnieuw opstart dan is alles wel weer zoals het zou moeten zijn.
Ferra schreef op zondag 11 mei 2014 @ 17:02:
[...]

ik had het vanmorgen bij het opstarten van mn htpc, alleen is dit win7. Hij sprong van fullscreen over naar een windowed screen. erg apart.
Dit zijn inderdaad de symptonen die ik ook heb. Echter staat bij mij mijn htpc (intel nuc) 24/7 aan. Dus elke keer wanneer ik weer iets wil kijken moet ik XBMC afsluiten en opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]

Het kan voorkomen als je afstandsbediening een tobo emuleert.
Ik heb het één keer gehad, toen ik een USB harddisk aansloot en Windows een venster gaf dat het drivers aan het installeren was. Ik moest toen naar de instellingen van XBMC om XBMC weer full screen te zetten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
In het begin heb ik een wireless muis gebruikt om door xbmc te navigeren. Toen had ik dit probleem ook al.

Nu gebruik ik een Harmony en het probleem is nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Diecke
# -*- coding: utf-8 -*-
# Based on contents from https://github.com/Diecke/service.subtitles.addicted
# Thanks Diecke!
Kun je iets met deze debug output bij een stream en local file?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
STREAM
10:22:44 T:4996   DEBUG: ### [__main__] - Search_addic7ed='{'mansearch': False, 'episode': '21', 'temp': True, 'title': 'City of Blood', 'season': '2', 'tvshow': 'Arrow S02E21 HDTV x264-LOL', 'rar': False, 'year': '', 'file_original_path': u'http://localhost:65374/files/Arrow.S02E21.HDTV.x264-LOL.mp4', '3let_language': ['eng']}', filename='Arrow.S02E21.HDTV.x264-LOL', addon_version=1.0.0
10:22:45 T:4996   DEBUG: ### [__main__] - sub='[]'

LOCAL
10:28:39 T:4636   DEBUG: ### [__main__] - Search_addic7ed='{'mansearch': False, 'episode': '', 'temp': False, 'title': 'Arrow.S02E22.HDTV.x264-LOL.mp4', 'season': '', 'tvshow': '', 'rar': False, 'year': '', 'file_original_path': u'D:\\vdi\\Arrow.S02E22.HDTV.x264-LOL.mp4', '3let_language': ['eng']}', filename='Arrow.S02E22.HDTV.x264-LOL', addon_version=1.0.0
10:28:39 T:4636   DEBUG: ### [__main__] - clean title: "Arrow S02E22" ()
10:28:40 T:4636   DEBUG: ### [__main__] - sub='[{'lang': {'2let': 'en', 'name': 'English', '3let': 'eng'}, 'rating': '0', 'sync': False, 'filename': 'Arrow.S02E22-DIMENSION', 'hearing_imp': True, 'link': u'http://www.addic7ed.com/original/87909/0'}, {'lang': {'2let': 'en', 'name': 'English', '3let': 'eng'}, 'rating': '0', 'sync': False, 'filename': 'Arrow.S02E22-WEB-DL-BS', 'hearing_imp': True, 'link': u'http://www.addic7ed.com/original/87909/6'}, {'lang': {'2let': 'en', 'name': 'English', '3let': 'eng'}, 'rating': '0', 'sync': False, 'filename': 'Arrow.S02E22-1080p.WEB-DL', 'hearing_imp': True, 'link': u'http://www.addic7ed.com/original/87909/7'}, {'lang': {'2let': 'en', 'name': 'English', '3let': 'eng'}, 'rating': '0', 'sync': False, 'filename': 'Arrow.S02E22-DIMENSION', 'hearing_imp': False, 'link': u'http://www.addic7ed.com/original/87909/1'}, {'lang': {'2let': 'en', 'name': 'English', '3let': 'eng'}, 'rating': '0', 'sync': False, 'filename': 'Arrow.S02E22-WEB-DL-BS', 'hearing_imp': False, 'link': u'http://www.addic7ed.com/original/87909/5'}, {'lang': {'2let': 'en', 'name': 'English', '3let': 'eng'}, 'rating': '0', 'sync': False, 'filename': 'Arrow.S02E22-1080p.WEB-DL', 'hearing_imp': False, 'link': u'http://www.addic7ed.com/original/87909/8'}]'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

temp00 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:26:
Ik gebruik ongeveer dezelfde configuratie als jij alleen heb ik een A6-6400K...
Gebruik je ook OpenELEC toevallig, met de nieuwe XMBC 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Magic6399 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:23:
[...]

[...]

Ik heb al tijden hetzelfde probleem maar bij draait alles nog op W7 icm een Pana Plasma. Als ik de tv niet tijdig overzet naar het juiste kanaal kan ik XBMC afsluiten en opnieuw opstarten. Dacht eigenlijk dat het aan de tv lag want ik hoef ook niet te proberen de pc op te starten zolang de tv nog aanstaat. Dan start de pc gewoon niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:46
Ik heb dit met XBMC nog niet gehad, dat je scherm kleiner wordt wanneer je opstart.
Wat ik wel heb is dat het met Chrome en andere programma's gebeurd. Standaard draait je computer op een kleinere resolutie denk ik, totdat je signaal gaat doorgeven aan je receiver of je tv. Dan pas heb je 1920x1080. Ik heb in ieder geval als ik fullscreen netflix aan het kijken ben, dat mijn scherm kleiner wordt wanneer ik via mijn receiver switch naar TV en dan weer terug naar mediaplayer.
Met XBMC heb ik het nog niet getest (heb pas een nieuwe mediaplayer gemaakt), maar dat zal ik vanavond eens doen.
Met opstarten zal je dit dus ook hebben omdat je pas later naar je mediaplayer schakelt. En wanneer je direct je mediaplayer opstart en via het scherm bekijkt, zal hij direct die 1920x1080 pakken en heb je dus geen problemen. Misschien dat je dit kan oplossen door parameters mee te geven aan je xbmc snelkoppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had hetzelfde probleem nadat ik Gotham op mijn Raspberry had geinstalleerd. Via Fusion heb ik de plugin.program.addoninstaller-1.1.4.zip geinstalleerd. Met deze addoninstaller kon ik wel navi-x en Ice installeren. Begrijp het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had hetzelfde probleem nadat ik Gotham op mijn Raspberry had geinstalleerd. Via Fusion heb ik de plugin.program.addoninstaller-1.1.4.zip geinstalleerd. Met deze addoninstaller kon ik wel navi-x . Begrijp het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
MissShadows schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:52:
[...]

Ik had de gewone usb boot gebruikt, maar ik ga vanmiddag jouw idee proberen. Bedankt voor de tip.
helaas werkt niet, Ik krijg dan in het programma te zien:
Deze Linux staat niet in de lijst. LinuxLive USB Creater probeert dezelfde installatie instellingen te gebruiken als bij

Not Found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:15
schumi2004 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:49:
[...]

Werkt hier opzich ook prima enige wat niet werkte was subs ophalen voor streams ipv local media.
Bij dezelfde file(name) heeft Addi7ed subs service geen hit als deze streamed wordt met bv xbmctorrent.
Het werkt hier ook goed met lokale content.
Heb wel even de service.py aangepast, want American Dad kan ie anders niet vinden (door het uitroepteken).

code:
1
name = addic7ize(name).lower().replace(" ", "_").replace("$#*!","shit").replace("'","").replace("american_dad!","american_dad") # need this for $#*! My Dad Says, American Dad! and That 70s show

Zo zullen er vast nog wel een aantal uitzonderingen nodig zijn in de code voor bepaalde series met leestekens die Addic7ed niet zo heeft overgenomen.

[ Voor 10% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-05-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Hier werken beiden addic7ed scripts niet. Beiden geïnstalleerd via install via zip.. Wordt ook uitgevoerd maar als ik een subtitle zoek - fout in script!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Heb je een debug log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is er hier iemand die me een stukje advies kan geven over OpenElec?

Momenteel gebruik ik XBMC in combinatie met Windows 7. Ik merk dat het systeem alleen nogal veel overhead heeft en eigenlijk wil ik dus over naar OpenElec. Alleen wil ik via OpenElec wel SabNZBD, Couchpotato en NZBDrone kunnen draaien én wil ik mijn mediaschijven via het netwerk kunnen delen op zo'n manier dat ik ook via mijn Windows PC's in het netwerk bij de bestanden kan komen.

Is dit allemaal een beetje mogelijk via OpenElec, of moet ik dan toch echt naar iets kijken dat uitgebreider is? Ik ben bovendien niet of nauwelijks Linux gewend, het moet dus wel allemaal uit te voeren zijn voor een amateur.

[ Voor 9% gewijzigd door rodie83 op 12-05-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
XBMCbuntu en je gewoon een beetje verdiepen in hoe je programma's installeert en configureert onder Linux. Zeker dat eerste is namelijk bakken makkelijker dan het lijkt. Er staan ook zat guides online (je kan gewoon generieke Ubuntu guides gebruiken).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

SidewalkSuper schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:01:
[...]

Het werkt hier ook goed met lokale content.
Heb wel even de service.py aangepast, want American Dad kan ie anders niet vinden (door het uitroepteken).

code:
1
name = addic7ize(name).lower().replace(" ", "_").replace("$#*!","shit").replace("'","").replace("american_dad!","american_dad") # need this for $#*! My Dad Says, American Dad! and That 70s show

Zo zullen er vast nog wel een aantal uitzonderingen nodig zijn in de code voor bepaalde series met leestekens die Addic7ed niet zo heeft overgenomen.
Daar was ik ook al tegenaan gelopen. en bij American Dad is het ook nog eens zo dat het aantal seizoenen verschilt tussen imdb (en de torrents) en tvdb (waar xbmc en sickbeard gebruik van maken). Dus deze serie download ik maar handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:34
FreshMaker schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:55:
[...]

Als je jouwe beter is, stappen we gewoon over !
( hou ook niet zo van een copycat ... )

Word de jouwe wel automagisch ge-update bij veranderingen ?
Nee mijne is niet beter en zal ook niet automatisch geupdatet worden.

Ik had die scraper meer voor mezelf gemaakt en was eigenlijk niet meer van plan om het allemaal nog te verbeteren. want deze code lijkt nergens op... schaam me dood hiervoor ;(

Ik zal proberen komende week tijd te vinden om de code te herschrijven, zodat het allemaal een stuk betrouwbaarder en stabieler wordt.

De versie van cflannagan is eigenlijk meer een voortzetting/uitbreiding/verbetering. Dus voorlopig zal deze waarschijnlijk een betere keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
-RazieL- schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:38:
[...]

Daar was ik ook al tegenaan gelopen. en bij American Dad is het ook nog eens zo dat het aantal seizoenen verschilt tussen imdb (en de torrents) en tvdb (waar xbmc en sickbeard gebruik van maken). Dus deze serie download ik maar handmatig.
Ik heb daar geen last van, laat American Dad nml scrapen door XEM in XBMC.
De rest door TheTVDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
denk dat dit stuk relevant is

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
14:05:57 T:3584   ERROR: EXCEPTION Thrown (PythonToCppException) : -->Python callback/script returned the following error<--
                                             - NOTE: IGNORING THIS CAN LEAD TO MEMORY LEAKS!
                                            Error Type: <type 'exceptions.ImportError'>
                                            Error Contents: No module named BeautifulSoup
                                            Traceback (most recent call last):
                                              File "C:\Users\XBMC\AppData\Roaming\XBMC\addons\service.subtitles.addicted-master\service.py", line 18, in <module>
                                                from BeautifulSoup import BeautifulSoup
                                            ImportError: No module named BeautifulSoup
                                            -->End of Python script error report<--
14:05:57 T:3584    INFO: Python script stopped
14:05:57 T:3584   DEBUG: Thread LanguageInvoker 3584 terminating
14:05:57 T:1384   DEBUG: ------ Window Init (DialogKaiToast.xml) ------
14:05:57 T:3852   DEBUG:  XFILE::CPluginDirectory::WaitOnScriptResult - plugin exited prematurely - terminating
14:05:57 T:3852   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting plugin://service.subtitles.addicted/?action=search&languages=Dutch%2cEnglish
14:06:00 T:1384   DEBUG: ------ Window Init (Pointer.xml) ------
14:06:01 T:1384   DEBUG: CWinEventsWin32::WndProcWindow is active
14:06:03 T:1384   DEBUG: ------ Window Deinit (DialogKaiToast.xml) ------
14:06:06 T:1384   DEBUG: ------ Window Deinit (Pointer.xml) ------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je hebt de map service.subtitles.addicted-master genoemd, ipv service.subtitles.addicted (weenie zeker of dat boeit)
En je hebt de plugin beautiful soup niet.

[ Voor 28% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-05-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
MissShadows schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:58:
[...]

helaas werkt niet, Ik krijg dan in het programma te zien:
Deze Linux staat niet in de lijst. LinuxLive USB Creater probeert dezelfde installatie instellingen te gebruiken als bij

Not Found
Yes, het is me gelukt!
Ik heb Openelec 3.2.0 kunnen installeren, welke meteen ging updaten naar 3.2.4 en daarna handmatig geupdate naar 4.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Voor de liefhebbers van Dual Audio output
Voor Frodo is het af, Gotham is in ontwikkeling
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=192480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
nu een andere issue, nadat ik gelukkig openelec heb kunnen installeren, kan ik de subtitles addons niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MissShadows schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:14:
nu een andere issue, nadat ik gelukkig openelec heb kunnen installeren, kan ik de subtitles addons niet meer vinden.
Beter zoeken en de wiki erop naslaan.

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 12-05-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 11:43
Welk thema gebruiken jullie? Heb zelf xperience1080+, maar die werkte niet met Gotham met de subtitles.. De rest vind ik eigenlijk wel lelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Laatst online: 17:30
Ik gebruik Refocus icm Gotham. Bevalt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Xaero schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:48:
Welk thema gebruiken jullie? Heb zelf xperience1080+, maar die werkte niet met Gotham met de subtitles.. De rest vind ik eigenlijk wel lelijk :+
Aeon Nox 4 (Gotham versie), Beste skin ever! Alleen wel voor wat krachtigere machines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Laatst online: 19:38

Kiwi

Gadgetfreak

Voor de XBMC i.c.m. met linux gebruikers:

Is het mogelijk om de Line In van een geluidskaart op de SPDIF output af te spelen terwijl XBMC ook draait?
Alsa speelt de Line In namelijk alleen op de 5.1 uitgangen af, maar dat ondersteund mijn Home Cinema niet.
Ik draai momenteel de laatste XBMCbuntu.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Blaffeh schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:54:
Ik gebruik Refocus icm Gotham. Bevalt me goed.
Zit zelf ook al paar weekjes op reFocus en ik kwam van Aeon MQ5.
MQ5 is ook een fijne skin maar soms is het tijd voor wat nieuws en reFocus bevalt me tot op heden wel.
Enige wat ik een beetje mis is de hoeveelheid informatie op je scherm en dan met name het PVR gedeelte.
Als ik dan bv channel list open heb ik maar 4 channels in mijn overview waar het bij MQ5 het drievoudige was, scrolled toch wat fijner. Dat soort kleine dingetjes.
Misschien als ik me verveel pas ik reFocus op dat punt zelf even aan als ik er tijd voor heb.
reFocus is goed te bedienen van een afstandje (en niet zo bloated) en daarom heb ik het nu ook op mijn main systeem, eerst alleen de slaapkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 11:43
Vind al die skins zo outdated er uit zien. Alsof ik terug ga naar het Vista tijdperk. Vooral als ik dan kijk naar xperience1080 heeft het veel info met mooie tabs. Geen ouderwets glass effect.
reFocus komt wel aardig in de buurt..

[ Voor 9% gewijzigd door Xaero op 12-05-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
KiefDelicious schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:14:
[...]

Aeon Nox 4 (Gotham versie), Beste skin ever! Alleen wel voor wat krachtigere machines
Valt mee. Aeon Nox 4 is voor zover ik weet juist ontworpen met oog op minder krachtige machines en werkt hier prima op een RPi.

Ik gebruik Nox ook al een aantal jaar op mijn HTPC en het is inderdaad top. Iedere versie is weer net wat anders dan de vorige maar wel van dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor de geïnteresseerden: Nu XBMC 13.0 Gotham final is, ik ook XBMC Online TV v3.5.0 (voorheen XOT-Uzg.v3) online gezet. Deze nieuwe versie van XBMC Online TV heeft een enorme berg aan changes. De aller grootste is toch wel het verwijderen van de Program Add-on. Ik heb er erg lang over getwijfeld, maar uiteindelijk toch de knoop door gehakt. Het was gewoon te veel werk om de Program Add-on werkend te houden voor 20% van de gebruikers. Vanaf deze versie is XOT dus enkel via de Video Add-ons beschikbaar. Meer informatie over deze beslissing kan je hier lezen: http://www.rieter.net/con...1/program-add-on-be-gone/ .

Gelukkig heeft een dergelijke beslissing ook goede kanten. Zo heb ik een hele hoop code verwijderd en dat bevorderd de snelheid van XOT vooral op de Raspberry Pi en de ATV's. Ook heb ik nu het favorieten systeem kunnen omgooien. Je kunt nu alle favorieten van alle kanalen in een enkel overzicht zien. Het nieuwe systeem is niet compatible met het oude en het gevolg is dus wel dat alle oude favorieten verloren gaan bij de upgrade. Voor XBMC4Xbox zijn de favorieten niet meer beschikbaar omdat het fatx file system de huidige methode niet ondersteund. Ook is alle logica voor het sorteren verdwenen. Dat wordt nu 100% door XBMC gedaan en dat maakt het ook weer sneller.

En als laatste is er nu naast de ondersteuning voor HTTP proxies ook ondersteuning voor DNS proxies. Deze kunnen net als de HTTP proxies worden geconfigureerd via de Add-on instellingen. Hier het volledige overzicht van de changes:

Changelog v3.5.0 - 2014-05-12

Framework related
  • Changed: AddonSetttings is a static class now
  • Fixed: PEP-8 issues
  • Changed: MediaItem.SetDate now returns the date that was set
  • Added: default CreateEpisodeItem and CreateVideoItem based on name regex groups (?P<name>)
  • Changed: reduce the number of os.exists calls to improve performance
  • Fixed: Unnecessary call to XBMC settings in log level retrieval
  • Fixed: Reduce number of calls to xbmc.getVisibilityCondition to improve performance
  • Removed: unneeded sorting to improve performance
  • Changed: use os.path.isfile if we know it is a file (improves speed) Removed: old NOS channel
  • Changed: Regexer now caches compiled regexes
  • Updated: more statistics stuff
  • Changed: don't even try to walk directories if the log level is higher than DEBUG
  • Changed: removed inspect.getmembers and replaced with dir(class)
  • Changed: cache the XBMC user-agent and only update on XBMC version update or channel updates (improves loading speed in rPi and ATV)
  • Changed: Faster Channel loading
  • Changed: speed up single channel import
  • Changed: Statistics in default.py
  • Changed: optimize image loading for channels
  • Fixed: sort languages in when updating the settings.xml to make sure the order stays the same (just for comparing reasons)
  • Fixed: some channel messages were too long
  • Changed: no more threaded downloading (it was there for the program add-on)
  • Removed: run-type statistics logging
  • Changed: replaced old updater with new Auto Updater for XBOX only
  • Removed: Platform dependent modules
  • Removed: initial actions for Script and Xbox cleanup
  • Fixed: subtitles in TTM format did not display properly (Issue 501)
  • Added: XBMC4Xbox new XOT version detection (besides the channel notifications)
  • Changed: added a duallog fuction parameter to the Logger to make sure we can pass xbmc.log
  • Added: M3U8 Generic handler in [streams] module
  • Changed: only use a single icon for channels (the large one) and remove the other
  • Removed: The Play Using Mplayer/DVDPlayer context menu
  • Removed: Player selection. Now always the default one.
  • Removed: unwanted sorting (is done by XBMC) Removed: no longer used properties
  • Removed: all background images (and settings) and added channel fanart
  • Removed: ThumbUrl instances
  • Removed: ThumbUrlRemoved: GuiController
  • Replaced: GetImageLocation with simple version
  • Fixed: PageJson did not work correct
  • Added: YouTube and other streaming classes
  • Fixed: settings.xml was not copied correctly during build
  • Added: XbmcWrapper.ShowKeyBoard()
  • Removed: no longer used xbmc import
  • Removed: Prefix helper
  • Renamed: BrightCoveHelper to BrightCove
  • Moved: BrightCoveHelper to streams
  • Added: Generic ZipHelper
  • Changed: Block multiplier for Downloader to 32 instead of 128
  • Fixed: Download location for updater
  • Added: more Fanart stuff
  • Added: InitChannel method (was InitPlugin) that now determines the image locations and logs-in.
  • Fixed: Add-on config categories have a 100 sub item limit. Had to split up the proxy settings
  • Changed: No more favourites for Xbox due to file length restrictions
  • Changed: All Favourites now show the channel name
  • Changed: Favourite system to files
  • Added: DNS Proxy to UriHandler (Fixes #518)
GUI related
  • Fixed: Make sure we translate Season and Episode
  • Updated: Swedish Translation
  • Updated: Added correct translation for All Favourites
  • Removed: All skins
Channel related
  • Added: SVT Live streams (Still a bug in XBMC, Trac 14750)
  • Fixed: Nickelodeon started rollout of a new website. Broke the channel (Issue 492)
  • Updated: RadioNL channel (Thanks to BigFoot87)
  • Fixed: NPO.nl Live TV did not show any listing if XOT was used as a program add-on
  • Fixed: NPO Live regex changed (Issue 497)
  • Fixed: Use M3U8 for uitzendinggemist.nl
  • Added: TV6Play.ee
  • Fixed: VIASat channels did not work (Issue 505)
  • Removed: Cobra.be for now due to incompatible site layout (Issue 508)
  • Fixed: Belgium Een channel did not stream (Issue 508)
  • Fixed: NPO Live streams were missing due to Olympic Games streams (Issue 506)
  • Fixed: order sequence of json calls in VIASAT channels
  • Added: clips folder to VIASAT channels
  • Fixed: Older NOS streams do not have M3u8 data. So also check the other ones
  • Fixed: Description for VIASAT
  • Fixed: more naming stuff in VIASAT
  • Fixed: kijk.nl missing episodes
  • Fixed: Klipp instead of Clips in mtg channel
  • Fixed: NL Lokaal channel not always playing live streams
  • Fixed: AT5 could not list episodes
  • Fixed: make sure we can always get the UZG cacheduration
  • Added: Kanal11play.se
  • Updated: Kanal9play.se logo for 2014
  • Changed: Kanal9Play.se now uses the Json interface
  • Fixed: Kanal9Play.se broke due to channel changes (see #516)
  • Fixed: NOS channel paging
  • Fixed: invalidate the token value if the modified date is in the future
  • Fixed: MSDN not finding any streams
  • Removed: De Lamas (you can use the UZG channel for this)
  • Removed: 123video as they moved into the porn industry
  • Fixed: VTM Nieuws playback issues
  • Fixed: Canvas playback issues
  • Fixed: Pathe channel that apparently was broken
  • Fixed: NOS retrieve all data (Fixes #520)
  • Fixed: NPO again (Fixes #520)
  • Fixed: ViaSat channels did not show any shows due to site changes (Fixes #521)
  • Fixed: NPO live streams regex changed (Fixes #520)
  • Fixed: Regex for most of the MTG channels like TV3.se, TV6.se, TV8.se and TV10.se
  • Changed: move radio streams from main Channel to external zip file.
  • Changed: UZG is now streaming again by default. Users can revert to cached playback if they have issues.
  • Changed: SVT and TV4Play now use the streams.m3u8 for parsing
  • Updated: Dutch Regional channels
  • Fixed: Kijk.nl changed layout (Fixes #523)

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte en aan Jetbrains voor het verstrekken van een PyCharm Community Edition licentie.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Mag ik jou dan nog even bedanken voor een add-on die we toch regelmatig gebruiken hier, en waar zo op 't oog (en de lange release notes :P ) een hoop tijd in gaat zitten?

d:)b

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Ik heb geen ervaring met XBMC (ik download alles via nieuwsgroepen en hang een harde schijf aan m'n smarttv )maar lees er erg goede verhalen over en wil het toch eens gaan uitproberen. Ik ben vooral geinteresseerd in de sportstreams (voetbal, tennis). Mijn vraag is nu eigenlijk of het mogelijk is om XBMC te draaien vanaf mijn tablet (Asus TF300) en deze via micro hdmi aan te sluiten op mijn tv en de tablet dan aan te sturen met mijn HTC One X+ met de Yatze app.
En ik zou graag de ervaringen willen horen van de kwaliteit van de sportstreams die aangeboden worden via de Sportsdevil plugin.
Alvast bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ja dat kan, maar waarom probeer je het niet gewoon in plaats van het te vragen? XBMC staat zo op je tablet, en yatse ook op je One X+. Sportsdevil weet ik niets van.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Zit nu op m'n werk en wil in de pauze een micro hdmi kabeltje gaan halen vandaar dat ik het even heb gevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:18
MissShadows schreef op zondag 11 mei 2014 @ 17:09:
nu ben ik alweer ff bezig maar helaas wil het nog steeds niet lukken met Openelec.Ook al ben ik wel een stuk verder. Even een korte samenvatting:
Ik heb een HTPC met een AMD A6-5400K, een Kingston SSD en Blurayspeler.
Op de SSD staat op dit moment Windows 7
Als ik via Win32DiskImager van de laatste versie, de image gebruik om daarvan een boot usb te maken, kom ik via F11 in het boot menu, kies ik de usb disc (niet de UEFI, weet niet of dat wat uitmaakt) dan krijg ik netjes de optie voor de live versie, welke het goed doet. Als ik voor installer kies komt er heel even een bericht in beeld en kan ik alleen op enter/ok drukken. Bericht is moeilijk te lezen maar er staat iets van dat het een beta versie is en dat het betekent dat het nog niet getest is. Ik kon het niet helemaal goed lezen want als ik dat wilde doen startte de pc opnieuw op.
Ik denk niet dat het aan de bestanden ligt, omdat ik via google nog niet iets ben tegengekomen wat er op lijkt.
Nu ben ik het aan het testen op mijn gewone pc (Intel) met eerst XBMCBuntu en daarna met Openelec, zowel via create livestick als via de image. Van beiden de laatste versie.
XBMCBuntu werkte goed, Installatie zelf afgebroken
Bij Openelec ging bij mijn gewone pc meteen naar windows. Zelfs als ik in het boot menu de usb stick selecteerde.

XBMCBuntu op mijn htpc geprobeerd, ik kwam netjes in het Installer boot menu, ik ging naar install XBMCBuntu, kwam in het menu waar ik de taal moest invoeren, ging naar continue en hij startte weer opnieuw op, kom ik weer aan bij het install boot menu alleen doet mijn keyboard het niet. Op de reset knop maar gedrukt en keyboard deed het gelukkig weer.
Ik heb overal al naar gegoogled, zelfs of de processor een bug heeft die dit kan veroorzaken, but no luck.

Als iemand me hiermee kan helpen, graag,
Ik heb precies hetzelfde probleem (en ongeveer dezelfde configuratie). Kan geen enkele linux distributie installeren, XMBCbuntu niet, OpenElec niet...

Echter, goed nieuws. Er is een workaround. De enige versie van OpenElec die wel installeert is 3.2.2 gek genoeg. En ook alleen die.

Als je die hebt geinstalleerd moet je geen automatische update doen maar een handmatige naar 4.0. Dus de kernel bestanden copy/pasten naar de update dir en dan opnieuw opstarten.

Ik heb nog steeds geen idee waarom mijn systeem, en kennelijk ook het jouwe, zoveel problemen heeft met het installeren van een Linux OS... Heb zelf een MSI mini-ITX bordje met een A6 en Kingston SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Zmokkie schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:02:
Ik heb geen ervaring met XBMC (ik download alles via nieuwsgroepen en hang een harde schijf aan m'n smarttv )maar lees er erg goede verhalen over en wil het toch eens gaan uitproberen. Ik ben vooral geinteresseerd in de sportstreams (voetbal, tennis). Mijn vraag is nu eigenlijk of het mogelijk is om XBMC te draaien vanaf mijn tablet (Asus TF300) en deze via micro hdmi aan te sluiten op mijn tv en de tablet dan aan te sturen met mijn HTC One X+ met de Yatze app.
En ik zou graag de ervaringen willen horen van de kwaliteit van de sportstreams die aangeboden worden via de Sportsdevil plugin.
Alvast bedankt voor de feedback
Werkt prima, p2pstreams is trouwens wat beter vind ik. HD streams ipv sd _/-\o_

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:39:
[...]

Werkt prima, p2pstreams is trouwens wat beter vind ik. HD streams ipv sd _/-\o_
Doe eens uitleggen of linkje ernaar. Heb ook even met p2pstreams gespeeld maar kreeg het niet aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:53

mvds

Totally awesome!

kouk schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:07:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem (en ongeveer dezelfde configuratie). Kan geen enkele linux distributie installeren, XMBCbuntu niet, OpenElec niet...

Echter, goed nieuws. Er is een workaround. De enige versie van OpenElec die wel installeert is 3.2.2 gek genoeg. En ook alleen die.

Als je die hebt geinstalleerd moet je geen automatische update doen maar een handmatige naar 4.0. Dus de kernel bestanden copy/pasten naar de update dir en dan opnieuw opstarten.

Ik heb nog steeds geen idee waarom mijn systeem, en kennelijk ook het jouwe, zoveel problemen heeft met het installeren van een Linux OS... Heb zelf een MSI mini-ITX bordje met een A6 en Kingston SSD.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Echter heeft bij mij de update het juist stuk gemaakt. Ik dacht, laat ik eens overgaan naar 4.0 dus precies die methode gedaan zoals jij beschreef, en vervolgens kan ik elke keer dat mijn OpenElec bak opstart, de geluiduitvoer weer fixen. Het is een probleem van jaren geleden, maar bij mij zit ie nu in 4.0. Het probleem is dat wanneer ik een bestand afspeel, ik geen geluid heb, en het beeld gaat 4 x zo snel. Als ik dan de geluiduitvoer van HDMI naar SPDIF zet, en dan weer terug, dan doet ie het prima. Maar dat moet ik dus na elke reboot doen. Zeer irritant!

En OE 4.0 schoon installeren kan niet, want mijn PC wil niet van de USB stick booten. Ook al heb ik redelijk recente hardware. Boot volgorde staat goed in de bios. USB word herkend, maar wel als UEFI bootdisk, maar als ik er vanaf opstart krijg ik een melding dat er geen bootmanager aanwezig is op het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:44:
[...]

Doe eens uitleggen of linkje ernaar. Heb ook even met p2pstreams gespeeld maar kreeg het niet aan de gang.
Zie dat de wiki is bijgewerkt.
Dit is voor windows:
https://code.google.com/p/p2p-strm/wiki/P2PstreamsWindowsENG

andere handleidingen voor linux/android e.d.
https://code.google.com/p/p2p-strm/w/list

hier op het forum staan vaak een hoop nuttige dingen mocht je problemen hebben:
http://www.xbmchub.com/fo...stream-and-Sopcast-*BETA*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:18
mvds schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:45:
[...]

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Echter heeft bij mij de update het juist stuk gemaakt. Ik dacht, laat ik eens overgaan naar 4.0 dus precies die methode gedaan zoals jij beschreef, en vervolgens kan ik elke keer dat mijn OpenElec bak opstart, de geluiduitvoer weer fixen. Het is een probleem van jaren geleden, maar bij mij zit ie nu in 4.0. Het probleem is dat wanneer ik een bestand afspeel, ik geen geluid heb, en het beeld gaat 4 x zo snel. Als ik dan de geluiduitvoer van HDMI naar SPDIF zet, en dan weer terug, dan doet ie het prima. Maar dat moet ik dus na elke reboot doen. Zeer irritant!

En OE 4.0 schoon installeren kan niet, want mijn PC wil niet van de USB stick booten. Ook al heb ik redelijk recente hardware. Boot volgorde staat goed in de bios. USB word herkend, maar wel als UEFI bootdisk, maar als ik er vanaf opstart krijg ik een melding dat er geen bootmanager aanwezig is op het systeem.
Ja, ik heb er ook een probleempje bij gekregen... Na een reboot heb ik geen TV zenders meer via de N7 PVR add-on. Ik moet dan in system live TV disabelen/enabelen en het werkt weer...

Het grappige is dat elke linux distro wel als Live CD te gebruiken is vanaf USB, installeren vanaf USB werkt echter nooit, dan reboot mijn systeem. Ik zal nog eens kijken of ik vanuit de Live omgeving kan installeren, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Heb je USB legacy mode wel aan in he BIOS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:46:
[...]

Zie dat de wiki is bijgewerkt.
Dit is voor windows:
https://code.google.com/p/p2p-strm/wiki/P2PstreamsWindowsENG

andere handleidingen voor linux/android e.d.
https://code.google.com/p/p2p-strm/w/list

hier op het forum staan vaak een hoop nuttige dingen mocht je problemen hebben:
http://www.xbmchub.com/fo...stream-and-Sopcast-*BETA*
Ga er weer eens mee spelen, misschien wel leuk in combinatie met TV Guide Dixie 2.0

/edit
Mmmm geinig. Op laptopje hier werkt het nu naar behoren. Blijf het jammer vinden dat er geen specifieke Eredivisie linkjes, Sport1, FOX Sport zijn zeg maar.
Blijft een beetje behelpen met een beetje scrollen door de sources

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 13-05-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:53

mvds

Totally awesome!

kouk schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:01:
[...]
Heb je USB legacy mode wel aan in he BIOS ?
Ik zal die eens nakijken, dat weet ik niet zeker. Maar ik hoop dat met een schone install alles weer werkt. Want dit is wel heel erg irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:30:
Voor de geïnteresseerden: Nu XBMC 13.0 Gotham final is, ik ook XBMC Online TV v3.5.0 ...
Sinds dat Dumpert haar site heeft aangepast laden bij mij de videos niet meer. Is dit een bekend probleem?

Ik gebruik 13.1 en heb de plugin al een keer weggehaald en weer toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Zojuist 13.0 Gotham geinstalleerd, maar XBMC kan nu niet meer scrapen? Krijg de melding dat hij niet kan connecten met de remote server...

Hoe fix ik dit? Ik run de Windows client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goede remote voor xbmc. Eentje met zowel toetsenbord als navigatiepad die het goed doet. Ergens in de kast nog wel 1 van die eerste flymouses, ik vond dat niet fijn werken. Ik gebruik nu zelf een flirc voor mijn eigen xbmc, welke ik overigens warm kan aanbevelen, maar mijn afstandbediening heeft geen letters.

Ik heb al even gespiekt op http://www.xbmcremotes.com/ Wat ik een leuke site vind.

De 4 alternatieven die mij hier aanspreken zijn: R2mini (i8 en i10) of de Mele F2 Flymouse.

Mijn voorkeur gaat qua model uit naar de Mele F2 Flymouse maar ik ben bang dat ik wederom een kat in de zak koop met die chinese rommel.

Wie heeft er ervaringen met deze Flymouse en kan mij van advies voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

SemperFidelis schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:19:
Zojuist 13.0 Gotham geinstalleerd, maar XBMC kan nu niet meer scrapen? Krijg de melding dat hij niet kan connecten met de remote server...

Check xbmc.log eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:20:
Ik ben op zoek naar een goede remote voor xbmc. Eentje met zowel toetsenbord als navigatiepad die het goed doet. Ergens in de kast nog wel 1 van die eerste flymouses, ik vond dat niet fijn werken. Ik gebruik nu zelf een flirc voor mijn eigen xbmc, welke ik overigens warm kan aanbevelen, maar mijn afstandbediening heeft geen letters.

Ik heb al even gespiekt op http://www.xbmcremotes.com/ Wat ik een leuke site vind.

De 4 alternatieven die mij hier aanspreken zijn: R2mini (i8 en i10) of de Mele F2 Flymouse.

Mijn voorkeur gaat qua model uit naar de Mele F2 Flymouse maar ik ben bang dat ik wederom een kat in de zak koop met die chinese rommel.

Wie heeft er ervaringen met deze Flymouse en kan mij van advies voorzien?
Ik heb de Mele F10 Pro als test apparaat gekocht en die werkte prima. "werkte" omdat nu de muis-cursor de bibbers heeft gekregen en over het scherm vliegt. Ik weet niet of het exemplarisch is want ik ben wel wat aan cursor-problemen tegengekomen maar die flinke zwabber nog niet. Hoe dan ook, voor de plotselinge bibber werkte het erg prettig. Inmiddels in diverse systemen uitgetest maar de zwabber komt helaas overal tevoorschijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Agent-X schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:57:
[...]

Sinds dat Dumpert haar site heeft aangepast laden bij mij de videos niet meer. Is dit een bekend probleem?

Ik gebruik 13.1 en heb de plugin al een keer weggehaald en weer toegevoegd.
Als Dumpert de site heeft aangepast, dan is de kans groot dat het niet weer werkt. Met 60+ kanalen houd ik dat niet meer allemaal in de gaten. Graag even een nieuw issue aanmaken op de BitBucket issue tracker (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) zodat ik er naar kan kijken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
SemperFidelis schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:19:

Ik had dit ook. Kwam bij mij door een foute tvdb add-on. Daar waren opeens wat files leeg. Heb deze van een andere 13.0 install terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

hardware-lover schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:07:
Ik heb de Mele F10 Pro als test apparaat gekocht en die werkte prima. "werkte" omdat nu de muis-cursor de bibbers heeft gekregen en over het scherm vliegt. Ik weet niet of het exemplarisch is want ik ben wel wat aan cursor-problemen tegengekomen maar die flinke zwabber nog niet. Hoe dan ook, voor de plotselinge bibber werkte het erg prettig. Inmiddels in diverse systemen uitgetest maar de zwabber komt helaas overal tevoorschijn.
Oeh, hoe doet die het als je de muis even niet meerekent? Zijn de knoppen een beetje fijn voor XBMC gebruik, qua standaard mapping enzo? Ziet er ook wel fraai uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:02:
[...]

Ga er weer eens mee spelen, misschien wel leuk in combinatie met TV Guide Dixie 2.0

/edit
Mmmm geinig. Op laptopje hier werkt het nu naar behoren. Blijf het jammer vinden dat er geen specifieke Eredivisie linkjes, Sport1, FOX Sport zijn zeg maar.
Blijft een beetje behelpen met een beetje scrollen door de sources
Ja klopt.

Hoewel. Als er live wedstrijden gaan, dan ga ik altijd direct naar wiziwig.tc source en klik de live wedstrijden aan. Op zich ook niet te omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En die bekijk je dan via je browser of wel via XBMC?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Via XBMC, p2p addon.

Onder water gaat dit wel via sopcast of acestream uiteraard, maar daar hoef je niets aan in te stellen.

Als ik via de browser zou kijken dan hoorde dat natuurlijk niet in dit topic thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Heeft die addon verder nog toegevoegde waarde? Behalve dat je in XBMC kan blijven om een live stream te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
tsja, wat vindt jij toegevoegde waarde?

Voor mij is het iig al erg prettig dat ik XBMC niet hoef af te sluiten , browser te openen naar een pagina te gaan (met veel reclame en shit) en een sopcast link aam moet klikken.

Ik gebruik het zelf alleen voor live voetbal, maar er is ook veel live TV e.d. te vinden (en brazzers europe, hustler tv :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Ik vind het vooral onoverzichtelijk. Allerlei Russische troep. Is het mogelijk om te filteren op engels only bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:22
schumi2004 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:51:
Mmmm sinds ik OE 4.0 draai (x86_64 Generic) wil mijn systeem niet meer afsluiten, hij hangt dan bij het shutdown commando.
Iemand dit ook mee gemaakt? Debug logging geeft niks nuttigs helaas.
Heb je hier al iets op gevonden? Heb hetzelfde probleem met OE 4.0 (x86_64 Generic) op een ASRock ION 3d 152D (Atom D525/ion2). Add-on update heb ik al geforceerd, maar dat helpt niet.

Hiernaast heb ik een ander vreemd probleem, op willekeurige momenten reageert OE 4.0 zeer traag op mijn Harmony 515 remote. Net na het booten lijkt het goed te gaan, maar x minuten nadat er een film is gestart reageert XBMC zeer traag of gewoon niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 14-05-2014 12:17 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
shoombak schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:52:
Ik vind het vooral onoverzichtelijk. Allerlei Russische troep. Is het mogelijk om te filteren op engels only bijv?
Je kunt de XML aanpassen met zenders.
Ik heb er ook een hoop uitgegooid.

Ik vind het wel ideaal, hoef niet mijn toetsenbord te pakken, gewoon met de afstandsbediening de zender voor voetbal aanklikken en kijken.

Helaas idd veel ukrainse en russische zenders mja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:07:
[...]

Je kunt de XML aanpassen met zenders.
Ik heb er ook een hoop uitgegooid.

Ik vind het wel ideaal, hoef niet mijn toetsenbord te pakken, gewoon met de afstandsbediening de zender voor voetbal aanklikken en kijken.

Helaas idd veel ukrainse en russische zenders mja
Er is inderdaad helaas geen NL lijstje met sopcast streams ... allemaal diep verstopt in de russische en chinese lijsten.

hint ..... iemand ..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
gebruikt iemand deze addon? http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:XBMC_Backup
Zoja werkt dat een beetje goed? Wil bijvoorbeeld om de x weken of per maand een backup van xbmc/settings naar mijn NAS laten schrijven.

Stel me HTPC crashed een keer dan heb ik tenminste nog alle settings etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

cypher21 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:43:
tsja, wat vindt jij toegevoegde waarde?

Voor mij is het iig al erg prettig dat ik XBMC niet hoef af te sluiten , browser te openen naar een pagina te gaan (met veel reclame en shit) en een sopcast link aam moet klikken.

Ik gebruik het zelf alleen voor live voetbal, maar er is ook veel live TV e.d. te vinden (en brazzers europe, hustler tv :P)
Geen reclame vind ik bijvoorbeeld wel toegevoegde waarde :P Ik ga 't ook eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Paulus07 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:18:
gebruikt iemand deze addon? http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:XBMC_Backup
Zoja werkt dat een beetje goed? Wil bijvoorbeeld om de x weken of per maand een backup van xbmc/settings naar mijn NAS laten schrijven.

Stel me HTPC crashed een keer dan heb ik tenminste nog alle settings etc. :)
Ja, ik gebruik die. Elke dag maakt mijn HTPC een backup van de instellingen naarde Dropbox folder op mijn NAS. Op die manier kan ik altijd een backupje terugzetten. Waarom elke dag? Omdat het maar 1 seconde kost, ik maar 3 versies bewaar en ik elke dag een instelling zou kunnen wijzigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
rb338 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:00:
[...]

Ja, ik gebruik die. Elke dag maakt mijn HTPC een backup van de instellingen naarde Dropbox folder op mijn NAS. Op die manier kan ik altijd een backupje terugzetten. Waarom elke dag? Omdat het maar 1 seconde kost, ik maar 3 versies bewaar en ik elke dag een instelling zou kunnen wijzigen :)
oke nice :) Vanavond ook maar eens erin gooien :) Kan je trouwens opgeven dat je altijd maar 3 versies wil bewaren? of moet je die wel handmatig verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Acolyte57 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 23:22:
[...]
Oeh, hoe doet die het als je de muis even niet meerekent? Zijn de knoppen een beetje fijn voor XBMC gebruik, qua standaard mapping enzo? Ziet er ook wel fraai uit namelijk.
Dat werkt(e) prima volgens mijn zoon, hij heeft deze remote namelijk voor mij als test-object onder handen genomen. En dan niet alleen als XBMC remote maar als AIE oplossing, dus remote, muis, toetsenbord.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 19:22
Taigu schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:03:
[...]

Heb je hier al iets op gevonden? Heb hetzelfde probleem met OE 4.0 (x86_64 Generic) op een ASRock ION 3d 152D (Atom D525/ion2). Add-on update heb ik al geforceerd, maar dat helpt niet.
Dit probleem lijkt (!) te zijn opgelost met de update naar OpenElec 4.0.1 (Gotham 13.1 Beta). De opstarttijd is nog beter onder OE 4.0.1!
Hiernaast heb ik een ander vreemd probleem, op willekeurige momenten reageert OE 4.0 zeer traag op mijn Harmony 515 remote. Net na het booten lijkt het goed te gaan, maar x minuten nadat er een film is gestart reageert XBMC zeer traag of gewoon niet.
Dit probleem is nu reproduceerbaar. Na het openen van P2Pstreams -> Addon website parsers -> Torrent-TV.RU reageert de harmony niet goed meer. Dit is een voorbeeld, het lijkt ook op andere momenten op te treden. Als ik P2Pstreams afsluit, dan reageert XBMC weer normaal.

XBMC.log laat dit zien:
[ 106.620030] perf samples too long (2504 > 2500), lowering kernel.perf_event_max_sample_rate to 50100
[ 523.313601] perf samples too long (4991 > 4990), lowering kernel.perf_event_max_sample_rate to 25200
Suggesties?

[ Voor 4% gewijzigd door Taigu op 15-05-2014 00:38 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Pagina: 1 ... 116 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]