Ik heb even een kleine vraag tussendoor aangezien ik door de 3D bomen het bos niet meer zie
Voor mijn zus ga ik deze week aan de slag om van oude componenten een HTPC op te zetten. Het eerste streven is om dit te doen op een Linux platform. Normaal gesproken moet het niet zo moeilijk zijn, ware het niet dat ze een 3D TV heeft gehaald en er dus 3D moet worden gekeken. Maar nu mis ik een handig overzichtslijstje van wat wel en niet ondersteund is op de diverse platformen...
Nu hebben we een antiek MSI 7255 mobo met VIA P4M900M chipset en bijbehorende oude processor, een Intel Pentium Dual-core E2160 1.8GHz ("Core 2" architectuur dus). Die gaat niet zoveel voor ons betekenen en ook de onboard graka komt met slechts D-SUB. Dus het plan is (omdat we het low-budget willen houden) om er een GeForce GT 610 in te drukken. Passief, lekker goedkoop en recent met daarbij ook 3D ondersteuning. Met name de keuze voor Nvidia omdat ik toch wel minder goede ervaringen met AMD heb gehad de laatste tijd onder Linux. Het systeem moet gekoppeld worden met een Samsung ue40f6100.
Nu met Gotham lees ik dat er het één en ander is toegevoegd voor 3D ondersteuning. Ik heb me ingelezen in (half)SBS en (half)TAB en dergelijke. Uiteraard moet de hardwareversnelling dan wel werken, want ik ben bang dat de antieke CPU het niet gaat trekken. De vraagjes:
1. Heb ik het goed als MVC enkel in blu-rays wordt gebruikt, welke (nog?) niet beschikbaar is in VDPAU?
2. En eventueel, zou XBMC onder Windows hier wel mee om kunnen gaan (gezien de release notes van Gotham verwacht ik dat niet) daar Pure Video wel MVC ondersteund?
3. Zo'n half SBS (die ik veel op nieuwsgroepen voorbij zie komen) is eigenlijk gewoon een normale film (technisch gesproken) maar dan met 2 beelden naast elkaar, weke de TV gewoon omzet naar 3D, toch? Deze zou dan wel gewoon gebruik kunnen maken van hardwarematige versnelling met VDPAU.
Volgens de manual van de TV zou ie deze half SBS formaten wel aan moeten kunnen.
Graag zie ik mijn vermoedens bevestigd, na een paar uur googlen ben ik wat wijzer, maar een sluitend antwoord kon ik niet vinden helaas... Van het verleden weet ik wel dat heel veel features in videokaartdrivers wel beschikbaar waren in Windows, maar nog niet in Linux. Dergelijke fouten wil ik graag voorkomen. Alvast bedankt!