[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.006 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik denk ook dat ik dat straks maar eens ga doen. Op alle apparaten XBMC verwijderen en opnieuw erop zetten. Daarna de 2 xml's erop voor de gedeelde database en dan maar eens zien hoe het dan loopt.

Het blijft wel raar trouwens dat de laptop die nog geen XBMC had en waar Gotham er dus vers op kwam, ook hetzelfde video/DXVA probleem had.

[ Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 06-05-2014 17:54 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:57
Heeft iemand Navi X draaiende op de atv2 icm gotham? Geeft bij mij een foutmelding als ik deze wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 08:39
Ff een rare vraag,

Omdat Hdmi kabels Cec ondersteunen is er dan in Xbmc geen Addon voor om dit te sturen ? ( Windows 8 )
Zonder er een Pulse-eight tussen te plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door ErwinJ op 06-05-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:27
ErwinJ schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:23:
Ff een rare vraag,

Omdat Hdmi kabels Cec ondersteunen is er dan in Xbmc geen Addon voor om dit te sturen ? ( Windows 8 )
Zonder er een Pulse-eight tussen te plaatsen.
Eerste hit op Google? http://wiki.xbmc.org/?title=CEC
Dan moet wel je PC dit ondersteunen... Veel PC's (ook nieuwe!) ondersteunen dit niet, daarom dat Pulse-eight veruit de meest gebruikte oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:43:
Met andere woorden: Gotham loopt nog niet helemaal lekker bij verschillende mensen.
Nee, dat is te kort door de bocht.

Ik heb een "oude" barebone met OpenElec 4
Dit is een Intel met intel GMA video ( HDMI )
Uit één van mijn motorola settopboxen van KPN iTV heb ik de SSD gehaald ( is een 8GB SANDISK, die gebruikt wordt voor liveTV pauzeren )

Eerst hierop XBMCbuntu Frodo, maar toch niet helemaal tevreden ( 5GB in gebruik voor OS ) en merkbaar relatief traag.
Gisteren OE4 erop gezet, OS is nu 800MB, en de overige 7GB word als storage ingezet ( waar XBMCbuntu het gewoon 'kwijt' was - niet gepartitioneerde ruimte )

De door mij gebruikte addons en plugins werken vlekkeloos, mits ze updated zijn door de ontwikkelaars uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:05
Ik krijg binnenkort een nieuwe HTPC binnen op basis van een intel G3220. Ik heb nog een 128GB SSD liggen. Ik wil XBMC gaan gebruiken,verder zal ik de pc niet gebruiken, enkel mediacenter. Wat is dan de beste XBMC config? Ik denk nu zelf aan Openelec, lijkt me voldoende en kan alles volgens mij? Welke overwegingen mis ik nu wellicht?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik denk dat dat misschien de beste optie is en anders XBMCbuntu. Dat is een iets uitgebreidere installatie.

Merk je overigens niks van, start ook gewoon op naar XBCM, maar je hebt dan wel de mogelijkheid om naar een desktop omgeving te gaan en te browsen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ok... dat is af en toe toch ook wel handig. Ga ik even opzoeken. Tx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedbeertje
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05-2020
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar probeer het toch.
Ik heb onlangs een XBMC mediaspeler gekocht, opzicht heel tevreden over.
nu wil het geval dat hij via mijn nas (etrayz) niet de iso files wil afspelen, ik heb ondertussen al de licenties van MPEG-2 en VC1 aangeschaft, maar werkt nog niet, als ik het bestandje aanklik, krijg ik zwart beeld.
heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
XBMC en licenties aanschaffen ???
Welk apparaat hebben we het over?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik gok een raspberry? Alsnog, welke software dan precies, openelec?

Ik weet niet of dat uberhaupt gaat werken op een RPi. Zal ook wel aan liggen wat er in die ISO's zit.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedbeertje
cypher21 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:25:
XBMC en licenties aanschaffen ???
Welk apparaat hebben we het over?
Deze...
http://www.sossolutions.n...-pi-type-b-versie-20.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
lol, de horror. Wat wordt je daar, als consument die nergens van af weet, jammerlijk mee de val ingelokt zeg. Licenties aanschaffen voor xbmc :X
En dan krijg je ook nog eens een apparaat wat tot de nok gevuld is met crappy addons en überhaupt al sloom is van zichzelf.

Post eens een debug log.

[ Voor 37% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-05-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

SidewalkSuper schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:19:
lol, de horror. Wat wordt je daar, als consument die nergens van af weet, jammerlijk mee de val ingelokt zeg. Licenties aanschaffen voor xbmc :X
En dan krijg je ook nog eens een apparaat wat tot de nok gevuld is met crappy addons en überhaupt al sloom is van zichzelf.

Post eens een debug log.
Ff research doen voordat je iets zegt. Je moet wel degelijk licenties aanschaffen voor je Pi als je MPEG-2 en VC1 content wil afspelen. Is niets raars aan, zitten gewoon niet bij de aanschaf van de Pi in. Als je een mediaplayer van een ander willekeurig merk koop zitten die er al wel bij in, vandaar ook dat de prijs van Pi lager is.

Licenses zijn hier aan te schaffen: http://www.raspberrypi.com/license-keys/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedbeertje
SidewalkSuper schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:19:

Post eens een debug log.
Ik ben inderdaad een leek wat dit betreft SidewalkSuper, wilde een leuke Mediaplayer, dus dit leek me wel wat.
Speelt alles af, staat er, maar heb alleen problemen met iso files.
dus dit is helemaal niets volgens jou??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een enorme nepaanbieding. Vooral die "turbo 6X boost" en dan ook nog een prijs van bijna 150 euro. Voor dat geld kun je ook de nieuwste Mede8er kopen. Of je kunt (voor net geen 100 euro) een Apple TV kopen en daar (zonder JB) Plex op installeren.

En meer ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damian schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:47:
[...]

Ff research doen voordat je iets zegt. Je moet wel degelijk licenties aanschaffen voor je Pi als je MPEG-2 en VC1 content wil afspelen. Is niets raars aan, zitten gewoon niet bij de aanschaf van de Pi in. Als je een mediaplayer van een ander willekeurig merk koop zitten die er al wel bij in, vandaar ook dat de prijs van Pi lager is.

Is gewoon BS. Voor dat geld mogen er toch zeker wel die licenties bij zitten wat ze max 4~5 euro kost.
En dan nog dat 6x sneller. Hoe hebben ze dat gemeten tegenover Eden build of wat?
Grootste rip off allertijden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 13:12

dollyking

duck tape

Ben mij crasht Gotham telkens tijdens de opstart, frodo liep vlekkeloos.
ook RC1 al gebrobeerd maar zelfde probleem. Inmiddels een volledig verwijderd en alles opnieuw geprobeerd. probleem blijft. zelfs frodo opnieuw geprobeerd lukt ook niet meer
waar staat de fouten log?

Windows vista systeem met nvidia 8400gs
2gb en intel 1,7 dualcore pros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
http://wiki.xbmc.org/inde...og_file/Advanced#Location

Vandaag heb ik Gotham geïnstalleerd (Win7 HTPC) en voor de verandering de skin Aeon Nox 5, aangezien mijn oude skin nog niet aangepast is voor XBMC 13.0.
Menu aangepast: 2 custom items toegevoegd, volgorde van de menuitems aangepast en backgrounds ingesteld. So far, so good.

Wat ik wel vreemd vind is dat als ik bv. Films selecteer en dan op het 'back' pijltje (default) blijf staan (dus geen film selecteer!) ik een verkeerde background krijg. Bij Films krijg ik random fanart, ook van series en muziek.
Als ik Muziek kies, krijg ik bij items waar geen fanart is de background van mijn custom menu item...
Iemand een idee wat ik 'fout' doe en hoe ik dit kan oplossen?

EDIT: ook bij Movie Sets merk ik nu. Als ik de Lord of The Rings Trilogy selecteer, krijg ik een wisselende fanart van allerlei films etc. Ziet er raar uit een backdrop van Pirates of The Carribbean bij LOTR :P

[ Voor 72% gewijzigd door _Vincent_ op 07-05-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Damian schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:47:
[...]

Ik weet dat de Pi licenties heeft, maar als je zo'n device koopt bij een retailer, voor zo'n prijs, dan wil je dat er gewoon bij de aanschaf al bij hebben natuurlijk. Je koopt de hele ervaring, zoals op de website staat, niet een half product.
speedbeertje schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:49:
[...]

Ik ben inderdaad een leek wat dit betreft SidewalkSuper, wilde een leuke Mediaplayer, dus dit leek me wel wat.
Speelt alles af, staat er, maar heb alleen problemen met iso files.
dus dit is helemaal niets volgens jou??
Niets wil ik niet zeggen, maar je wordt wel een beetje genaaid in mijn ogen. Voor dat geld zijn er echt oplossingen die veel mooier zijn inderdaad en waar je als leek niet zo mee in het diepe wordt gegooid, vind ik.
Met de logs kunnen we je misschien op weg helpen, zodat je DVD iso's gewoon kan kijken in de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-05-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online

Kiwi

Gadgetfreak

Misschien weet een van jullie een antwoord op deze vraag:
Vanwege allemaal gedoe met geluidsopstelling van TV/Home Cinema/XBMC wil ik graag het volgende doen.
Ik wil de digitale audio output van mijn TV doorsluizen via XBMC die zijn geluid naar de Home Cinema doorstuurt.
XBMC draait op een Intel NUC DCCP847DYE met OpenELEC.
Ik wil hier een geluidskaart op aansluiten met een digitale audio in én out. Geluid zou dan dus als volgt gaan:
TV > NUC > Home Cinema en NUC > Home Cinema

Heeft OpenELEC/XBMC hier ondersteuning voor (audio input doorsturen)?

EDIT: Of is er een makkelijkere (en goedkope) manier om twee digitale signalen te 'mixen'?

[ Voor 7% gewijzigd door Kiwi op 07-05-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TerrorKiwi schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:12:
Misschien weet een van jullie een antwoord op deze vraag:
Vanwege allemaal gedoe met geluidsopstelling van TV/Home Cinema/XBMC wil ik graag het volgende doen.
Ik wil de digitale audio output van mijn TV doorsluizen via XBMC die zijn geluid naar de Home Cinema doorstuurt.
XBMC draait op een Intel NUC DCCP847DYE met OpenELEC.
Ik wil hier een geluidskaart op aansluiten met een digitale audio in én out. Geluid zou dan dus als volgt gaan:
TV > NUC > Home Cinema en NUC > Home Cinema

Heeft OpenELEC/XBMC hier ondersteuning voor (audio input doorsturen)?

EDIT: Of is er een makkelijkere (en goedkope) manier om twee digitale signalen te 'mixen'?
Zou je misschien nog even aan willen geven waarom je de audio van de TV via de NUC wil laten gaan? Waarom bijvoorbeeld niet rechtstreeks naar de home-cinema (is dat de HTB3540?), of denk je dat je daar de aansluitingen niet voor hebt misschien? Je TV heeft geen ARC of voldoet de analoge audio-uit (als deze aanwezig is, en dat is vaak wel het geval), niet van je TV?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 08:43
Vandaag de hele zooi overgezet van overkilled, stroomzuipende, enorme apparaten met zes fans per stuk, naar drie Raspberry Pi's met allemaal dezelfde OpenElec image.

Wat een verademing is dat zeg :) Geen gezeik meer met software en vooral geen geblaas van de fans meer. Had ik veel eerder moeten doen :)

Van de week nog even de server opnieuw installeren, dan de TV server weer in orde maken, gedeelde database, centrale opslag en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En je zware skins met alle toeters, bellen en addons draaien nog even soepel en je database wordt nog even snel geladen? Er moet toch ook een reden zijn dat veel mensen voor hun woonkamer toch nog de voorkeur hebben voor een echte htpc en de raspberry pi vooral voor de extra kijkplekken zoals de slaapkamer gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Jorgen schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 00:48:
En je zware skins met alle toeters, bellen en addons draaien nog even soepel en je database wordt nog even snel geladen? Er moet toch ook een reden zijn dat veel mensen voor hun woonkamer toch nog de voorkeur hebben voor een echte htpc en de raspberry pi vooral voor de extra kijkplekken zoals de slaapkamer gebruikt wordt.
Het valt me enorm mee. Overclock naar 900Mhz scheelde veel. Natuurlijk, Aeon skins ofzo moet je niet willen. Maar ik gebruik een iets uitgeklede vorm van Bello, dat draait op mijn rekenmachine nog soepel. Qua add-ons heb ik alleen YouTube, 1Channel en fortherecord voor TV. Dus erg zwaar hebben ze het niet.

Natuurlijk zal de tijd het leren hoe dit in de praktijk gaat werken. Maar vooralsnog positief verrast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Nu online

Kiwi

Gadgetfreak

hardware-lover schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 00:17:
[...]

Zou je misschien nog even aan willen geven waarom je de audio van de TV via de NUC wil laten gaan? Waarom bijvoorbeeld niet rechtstreeks naar de home-cinema (is dat de HTB3540?), of denk je dat je daar de aansluitingen niet voor hebt misschien? Je TV heeft geen ARC of voldoet de analoge audio-uit (als deze aanwezig is, en dat is vaak wel het geval), niet van je TV?
Dit doe ik vanwege meerdere problemen met mijn Home Cinema set, deze start zeer traag op, schakelt uit zichzelf weer uit en source switchen is erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 10:07
Gisteren ook mijn 2 xbmc clients naar Gotham geupgrade.

Maar wat ben ik geschrokken van de skin Aeon Nox 5. Ik wist dat die iets minimalistischer zou worden maar hoe die nu is vind ik 10x niks. Alles lijkt opgeblazen (grotere fonts enzo) maar vind het totaal plaatje ook anders uitzien. Waarschijnlijk zijn we teveel verwend met Nox 4.x en lager en ben blij dat iemand 4.x hebben geport naar Gotham (mits het ook goed gaat lopen).

Maar misschien na 2/3 Aeon en vooral Nox te hebben gebruikt is het misschien eens tijd om iets nieuws te proberen en vroeg me af welke skins nu echt populair zijn. Ik ben met name geintresseerd in fanart achtige skins (het oog moet ook wat) en enige addon vereiste is 'tv-next' aired wat mij zo ff naar binnen schiet. Ik had ff snel gekeken naar Amber en die heeft wellicht potentie maar ook Refocus zag er strak uit alleen zag ik neit zo snel fanart opties die ik kon instellen ipv het vele blauw.
Aeon MQ heb ik in het verleden gebruikt en die gast heeft zeker skills maar zijn skins zijn ontzettend buggy dat het me meer problemen opleverde dan dat ik daar plezier in had. Vanwege de taalbarriere was het ook moeilijk om dingen uit te leggen want zijn engels lezen en schrijven liet nogal wat te wensen over. Tevens werde bugs van geld donors eerder opgelost dan die wat niet donors aanleverde. Dus van MQ blijf ik liever af.

Tevens viel het mij op dat de plaatjes (cases/fanart/episode pic) op de RPI een hogere resolutie hadden dan openelec 3.0 en lager. Daardoor vond ik wel de menu transities wat trager gaan dan voorheen terwijl ze eigen zeggen performancewinst te hebben geboekt.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven__NL op 08-05-2014 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:55

Convoy

g44p

Is er eigenlijk al een werkende 1channel addon voor Gotham? Zo ja, dan ga ik vandaag nog over :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven__NL schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 07:11:
Gisteren ook mijn 2 xbmc clients naar Gotham geupgrade.

Maar wat ben ik geschrokken van de skin Aeon Nox 5. Ik wist dat die iets minimalistischer zou worden maar hoe die nu is vind ik 10x niks. Alles lijkt opgeblazen (grotere fonts enzo) maar vind het totaal plaatje ook anders uitzien. Waarschijnlijk zijn we teveel verwend met Nox 4.x en lager en ben blij dat iemand 4.x hebben geport naar Gotham (mits het ook goed gaat lopen).

Maar misschien na 2/3 Aeon en vooral Nox te hebben gebruikt is het misschien eens tijd om iets nieuws te proberen en vroeg me af welke skins nu echt populair zijn. Ik ben met name geintresseerd in fanart achtige skins (het oog moet ook wat) en enige addon vereiste is 'tv-next' aired wat mij zo ff naar binnen schiet. Ik had ff snel gekeken naar Amber en die heeft wellicht potentie maar ook Refocus zag er strak uit alleen zag ik neit zo snel fanart opties die ik kon instellen ipv het vele blauw.
Aeon MQ heb ik in het verleden gebruikt en die gast heeft zeker skills maar zijn skins zijn ontzettend buggy dat het me meer problemen opleverde dan dat ik daar plezier in had. Vanwege de taalbarriere was het ook moeilijk om dingen uit te leggen want zijn engels lezen en schrijven liet nogal wat te wensen over. Tevens werde bugs van geld donors eerder opgelost dan die wat niet donors aanleverde. Dus van MQ blijf ik liever af.
De laatste 2 Aeon MQ skins zijn zo stabiel als wat. Ik draai 4 en 5 al een paar jaar achter elkaar en nooit problemen. Wel gewoon op een windows bak dus geen idee hoe dat met andere Os'sen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 14:50

Arrogant

S.F.W.

Convoy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:44:
Is er eigenlijk al een werkende 1channel addon voor Gotham? Zo ja, dan ga ik vandaag nog over :9
Onder iOS werkt de huidige gewoon.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Convoy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:44:
Hij bokt een beetje vanwege dependencies, maar met wat gepast geweld wil ie wel :)

Heb hem nu ook draaien op die RPi's op OpenElec 4/Gotham. Gaat prima, alleen nog even de database centraliseren maar daar verwacht ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Ik gebruik sinds kort de Aeon MQ5. De skin bevalt me goed, lekker strak design. Alleen de widgets werken bij mij niet. De widget voor de settings werkt wel, maar ik zou ook graag de "recently added"-widget willen gebruiken bij de films, series en muziek. Die blijven bij mij nu gewoon blank, terwijl ik wel kan doorklikken naar het menu voor recently added items, dus hij herkent ze wel.

Weet iemand hier een oplossing voor?

edit: Ik draai nu XBMC Frodo

[ Voor 3% gewijzigd door Reemster op 08-05-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

doltishDuke schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:22:
[...]

Hij bokt een beetje vanwege dependencies, maar met wat gepast geweld wil ie wel :)

Heb hem nu ook draaien op die RPi's op OpenElec 4/Gotham. Gaat prima, alleen nog even de database centraliseren maar daar verwacht ik geen problemen mee.
ja heb em nu ook aan de gang onder Gotham met wat aanpassingen in de addon.xml _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
-RazieL- schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:25:
Ik gebruik sinds kort de Aeon MQ5. De skin bevalt me goed, lekker strak design. Alleen de widgets werken bij mij niet. De widget voor de settings werkt wel, maar ik zou ook graag de "recently added"-widget willen gebruiken bij de films, series en muziek. Die blijven bij mij nu gewoon blank, terwijl ik wel kan doorklikken naar het menu voor recently added items, dus hij herkent ze wel.

Weet iemand hier een oplossing voor?

edit: Ik draai nu XBMC Frodo
Heb je de skin widgets addon geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TerrorKiwi schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 06:51:
[...]
Dit doe ik vanwege meerdere problemen met mijn Home Cinema set, (1)deze start zeer traag op, (2)schakelt uit zichzelf weer uit en source switchen is erg onhandig.
Probleem één en twéé zullen niet worden opgelost ook al zou je de opstelling zo kunnen krijgen zoals je in gedachten had. Als je het type Home cinema set hebt wat ik heb vermeld (HTB3540), dan is daar een firmware_update voor, mogelijk lost die het e.e.a. aan problemen voor je op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:01:
De laatste 2 Aeon MQ skins zijn zo stabiel als wat. Ik draai 4 en 5 al een paar jaar achter elkaar en nooit problemen. Wel gewoon op een windows bak dus geen idee hoe dat met andere Os'sen zit.
Dat is eigenlijk ook mijn ervaring, onder openelec/linux. Ik draaide eerder nog wel Nox omdat MQ4 te zwaar was voor mijn bakken, maar sinds MQ5 uit is heb ik superstabiel die skin draaien. Nooit issues. Enige misschien dat ik het default font eigenlijk te klein vind voor mijn 32" tv.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

doltishDuke schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 01:03:
[...]

Het valt me enorm mee. Overclock naar 900Mhz scheelde veel. Natuurlijk, Aeon skins ofzo moet je niet willen. Maar ik gebruik een iets uitgeklede vorm van Bello, dat draait op mijn rekenmachine nog soepel. Qua add-ons heb ik alleen YouTube, 1Channel en fortherecord voor TV. Dus erg zwaar hebben ze het niet.

Natuurlijk zal de tijd het leren hoe dit in de praktijk gaat werken. Maar vooralsnog positief verrast :)
Dat is heel goed om te weten. Zware HD / Blu-Ray video's al geprobeerd om te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een een nieuwe xbmc pc. Ik heb de raspberry een keer gebrobeerd maar helaas was die nog net te traag. Ik dacht in eerste instatie aan de Amazon fire tv aangezien hier goede hardware in zit welke makkelijk full hd 3D moet kunnen weergeven. Het nadeel is dan weer dat dit op android draait en zover ik het kan lezen zijn ze met android nog niet zo ver als met bijvoorbeeld linux en heeft het trage opstarttijden. Wat raden jullie als hardware aan om Full hd met 3D en tevens de interface volledig soepel te laten lopen met een toch zo laag mogelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

SidewalkSuper schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:13:
[...]

Heb je de skin widgets addon geïnstalleerd?
Soms is het zo makkelijk :P Had ik helemaal niet aan gedacht, want in confluence werkte het standaard al. Ben nu helemaal blij met MQ5. De meeste themes vind ik wel vreemd. De achtergronden in een theme zijn zo uiteenlopend dat ze helemaal niet bij elkaar passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

404error

Page Not Found

Blueone schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:37:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een een nieuwe xbmc pc. Ik heb de raspberry een keer gebrobeerd maar helaas was die nog net te traag. Ik dacht in eerste instatie aan de Amazon fire tv aangezien hier goede hardware in zit welke makkelijk full hd 3D moet kunnen weergeven. Het nadeel is dan weer dat dit op android draait en zover ik het kan lezen zijn ze met android nog niet zo ver als met bijvoorbeeld linux en heeft het trage opstarttijden. Wat raden jullie als hardware aan om Full hd met 3D en tevens de interface volledig soepel te laten lopen met een toch zo laag mogelijke prijs?
Kijk eens naar een NUC, zoals al vaker gemeld....

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Nu online

Kiwi

Gadgetfreak

hardware-lover schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:37:
[...]

Probleem één en twéé zullen niet worden opgelost ook al zou je de opstelling zo kunnen krijgen zoals je in gedachten had. Als je het type Home cinema set hebt wat ik heb vermeld (HTB3540), dan is daar een firmware_update voor, mogelijk lost die het e.e.a. aan problemen voor je op.
Probleem 1 is opgelost als de Home Cinema uit staat, en probleem 2 is op te lossen met de Keep Alive functie van XBMC. Het is inderdaad de HTB3540, maar ik draai de laatste firmware al. Overigens zijn er nog wel meer voordelen die ik uit die opstelling kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
404error schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:29:
[...]

Kijk eens naar een NUC, zoals al vaker gemeld....
De NUC heb ik inderdaad voorbij zien komen maar die zit toch echt wel een prijsklasse hoger dan varianten als de Amazon Fire TV. Vandaar at ik eigenlijk wel benieuwd was naar apparaten in een lagere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TerrorKiwi schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:42:
[...]
Probleem 1 is opgelost als de Home Cinema uit staat, en probleem 2 is op te lossen met de Keep Alive functie van XBMC. Het is inderdaad de HTB3540, maar ik draai de laatste firmware al. Overigens zijn er nog wel meer voordelen die ik uit die opstelling kan halen.
Maar als je Home Cinema uit staat heb je toch ook geen geluid, hoe lost dat probleem één op? Afijn, het blijft me tamelijk onduidelijk allemaal, dat zal beslist aan mijzelf liggen. Succes met het probleem en het oplossen daarvan. :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

dollyking schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:42:
Ben mij crasht Gotham telkens tijdens de opstart, frodo liep vlekkeloos.
ook RC1 al gebrobeerd maar zelfde probleem. Inmiddels een volledig verwijderd en alles opnieuw geprobeerd. probleem blijft. zelfs frodo opnieuw geprobeerd lukt ook niet meer

Windows vista systeem met nvidia 8400gs :F
2gb en intel 1,7 dualcore pros.
na een avond prutsen en zoeken ben ik er nog niet uit.
ik heb nu de volgende melding,

error unable to create application. exiting

alles mbt tot xmbc al verwijderd, en opnieuw geprobeerd. zelfs frodo doet het niet meer.
iemand enig idee waar ik verder kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als frodo het ook niet doet, lijkt het aan je windows config te liggen.
Is al vaker gepost in de fora van xbmc....ga daar eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Hallo, ik ben nu al een paar uur bezig om Openelec draaiend te krijgen, maar het wil niet lukken.
(ik wilde een live usb stick maken om te kijken of dit wat voor mij is)
Ik heb een AMD build, dus voor de nieuwste versie heb ik de generic gedownload, uitgepakt en create_installstick gestart om de usb stick bootable te maken.
De eerste aantal keren dat ik ging proberen om hem op te starten, ging hij rechtstreeks naar Windows 7.
Deze heb ik uitgeschakeld in de bios en als hij wil booten krijg ik in beeld NTLDR is missing Pres ctrl + alt+ Del to restart.
Ik zie op google niet meer problemen vergelijkend met die van mij, dus de fout ligt dan bij mij.
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 14:47

mvds

Totally awesome!

Je hebt het verkeerde medium geselecteerd staan in de bios om vanaf op te starten lijkt wel.

Je moet in de bios kijken welke volgorde de pc gebruikt om vanaf op te starten, en je moet dan de USB stick als eerste zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
Dad had ik gedaan, toen startte hij meteen door naar windows. Ik had zelfs de hdd disabled, waardoor ik dus dat bericht in beeld kreeg. Ntldr is missing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lol, heb je soms een 2e disk? Dan staat daar dus je boot partitie op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
Ik heb een ssd en een externe hdd aangesloten van wd. In de bios had ik op 1 de usb stick van kingston.
Het kan zijn dat ik idd de verkeerde had gekozen, omdat mijn ssd ook van Kingston is. Maar volgens mij is dit niet het geval. Maar dan ga ik straks nog een keer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

KillerAce_NL schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:25:
Als frodo het ook niet doet, lijkt het aan je windows config te liggen.
Is al vaker gepost in de fora van xbmc....ga daar eens zoeken.
weet niet waarom, maar heb nu frodo 12.2 weer draaien. wederom updaten naar Gotham geeft de melding:

op XBMC.org kan ik nog niets vinden hierover.
vanavond maar eens een clean install van OS, anders krijg ik met mijn vrouw een slecht weekend

tenzij iemand hier ideeen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
MissShadows, heb je in de BIOS aangegeven dat je via USB (mogelijkheid) wilt booten?!
Zo te horen zit daar het issue.

Is dus allemaal al besproken
MissShadows schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 00:31:
Hallo, ik ben nu al een paar uur bezig om Openelec draaiend te krijgen, maar het wil niet lukken.
(ik wilde een live usb stick maken om te kijken of dit wat voor mij is)

De eerste aantal keren dat ik ging proberen om hem op te starten, ging hij rechtstreeks naar Windows 7.
Deze heb ik uitgeschakeld in de bios en als hij wil booten krijg ik in beeld NTLDR is missing Pres ctrl + alt+ Del to restart.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

dollyking schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:37:
[...]

weet niet waarom, maar heb nu frodo 12.2 weer draaien. wederom updaten naar Gotham geeft de melding:

op XBMC.org kan ik nog niets vinden hierover.
vanavond maar eens een clean install van OS, anders krijg ik met mijn vrouw een slecht weekend

tenzij iemand hier ideeen heeft?
Gooi je melding in google en je ziet allemaal threads op xmbc support forum...Dus waarom je het niet kunt vinden.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
Nog een poging gedaan om Openelec te booten, maar nog geen succes. Ik heb nu een usb met micro sd card geprobeerd, ik krijg netjes het Openelec logo te zien en dan krijg ik heel kort in beeld iets over dat dit een test versie is geloof ik (kon het niet zo snel lezen) en dan reboot hij en begint het weer opnieuw.
Iemand nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 21:57

Woohooo

Smilie, James Smilie

Bestaat er ergens al een plugin die hetzelfde kan als ChromeCast? Dus direct streamen van je desktop/tablet naar XBMC.

Ik kwam http://xbeammc.com/ al tegen maar ik mis toch wat opties hierin zoals direct streamen. Dit is meer gewoon direct content sturen naar XMBC ipv stream vanaf de source. Yatse en Youtube-share-naar-xbmc is eigenlijk hetzelfde princiepe.

Wie o wie? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
Nu word ik helemaal gek! De nieuwste versie van Openelec kon ik niet eens booten, kwam niet verder dan het logo, maar 3.2.4 start zonder problemen.
Nu weet ik niet waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:55
Zo ik ben eens door m'n library gegaan en alles waar niet automatisch informatie voor opgehaald kon worden met de hand gematched. Daarna nog even ontdubbeld want ik sommige films natuurlijk weer dubbel (SD en HD bijvoorbeeld). Nu is m'n library weer helemaal clean :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 22:00
biertje79 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:21:
[...]

Ik krijg alleen met geen mogelijkheid Navi-X geïnstalleerd, hij geeft een melding als " afhankelijkheden komen niet overeen" Ik heb geen idee wat dit betekend en hoe ik dat moet oplossen?
Ik krijg deze melding ook bij het installeren van Icefilms en Navi-x addon op Gotham. Krijg het niet voor elkaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik mis de optie bibliotheek opschonen onder video in het system menu in de gotham versie. Is deze verplaatst?

Ik draai overigens confluence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij mij zit hij op dezelfde plek. Het kan wel zijn dat je de diepgang van het instellingenmenu moet aanpassen om het te zien. Kijk onderin eens in welke modus je zit? Daarna kan je uit 4 niveaus kiezen. Bij het 3e niveau is het in elk geval zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmmm sinds ik OE 4.0 draai (x86_64 Generic) wil mijn systeem niet meer afsluiten, hij hangt dan bij het shutdown commando.
Iemand dit ook mee gemaakt? Debug logging geeft niks nuttigs helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dat had ik juist bij de vorige versie, nu lijkt ie prima af te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

mvds schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:18:
Dit, maar dan met een RPi. Het is juist beter geworden bij mij dus.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:27
Inderdaad. Bij 3.2 sloot ie vaak slecht af, zeker als ik eerst de TV uitzetten (of kort erop) en dan pas de PC... XBMC/OpenELEC leek dan keurig af te sluiten, maar de PC zelf bleef aan. Nu lijkt het (tot nu toe...) goed te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MissShadows schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:02:
Nu word ik helemaal gek! De nieuwste versie van Openelec kon ik niet eens booten, kwam niet verder dan het logo, maar 3.2.4 start zonder problemen.
Nu weet ik niet waar het aan ligt.
Ik wil niet lullig doen, maar als je serieus een Linux distro op je HTPC wil draaien dan is het niet verkeerd om gewoon zelf een installatie te doen "from scratch" en te leren hoe X.org en dergelijke in elkaar zitten, waar je log files zijn en hoe je het een en ander voor elkaar krijgt.

Dit is dan ook mijn grootste bezwaar tegen dingen als OpenELEC/Ubuntu en dergelijke : Zodra er iets mis gaat en een nieuwe onervaren user niet verder komt is het meteen paniek en "HELP!!!1111oneoneone" zonder enige nuttige info te posten verder, zodat iemand je misschien ook daadwerkelijk kan helpen :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de boosdoener gevonden. Het was de aangepast TVHeadend addon van Adam Sutton welke als laatste door negge compiled is. (version 0.8.0)
Firesphere schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:21:
[...]

Dit, maar dan met een RPi. Het is juist beter geworden bij mij dus.
FabianNL schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:24:
[...]

Inderdaad. Bij 3.2 sloot ie vaak slecht af, zeker als ik eerst de TV uitzetten (of kort erop) en dan pas de PC... XBMC/OpenELEC leek dan keurig af te sluiten, maar de PC zelf bleef aan. Nu lijkt het (tot nu toe...) goed te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 21:42

neanderthaler

Are friends electric?

Heb een Pi met OpenElec en een Apple TV1 met Crystalbuntu en kon nu voor weinig deze overnemen http://www.informatique.n...ital-engine-barebone.html
Barebone met T3200 en 965 chipset. Gewoon, om te kijken of dat beter bevalt dan de andere twee opties.

Ik wilde hem als mediacenter inrichten, die direct boot vanaf xbmc en dus zo weinig mogelijk overbodige bullshit op de achtergrond en heel snel bootend. Welke distro kan ik het best proberen? XBMCbuntu vanaf harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 28-09 00:06

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ferra schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:54:
Ik mis de optie bibliotheek opschonen onder video in het system menu in de gotham versie. Is deze verplaatst?

Ik draai overigens confluence.
Advanced settings activeren.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FREAKJAM schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:36:
[...]

Advanced settings activeren.
Of in je advanced settings
<videolibrary>
<cleanonupdate>true</cleanonupdate> <!-- default set to false to prevent xbmc from removing items from the database while updating. -->
</videolibrary>

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 10-05-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:59:
[...]

Of in je advanced settings

[...]
Waar kan ik dit bestand vinden? Is dat je advancedsettings.xml in je userdata? inmiddels gevonden en aangepast.

Ik kom overigens ook niet uit het aanmaken van een mysql library. Ik heb in mysql een db aangemaakt xbmc en daarin de user xbmc aangemaakt conform xbmc wiki. En daarna moet ik mn library exporteren en dan ben ik het kwijt.... Wat moet ik vervolgens doen?

Ps. Ik draai overigens spotweb op dezelfde pc. Bijt dat elkaar nog?

inmiddels heb ik het advancedsettings.xml bestand aangepast. Dit ziet er nu zo ook:

<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>192.168.1.10</host>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</videodatabase>

ik start nu xbmc op en zie dat mijn library leeg is. Is het nu de bedoeling dat ik mijn library (dus lees de map D:\movies) opnieuw toevoeg? Of moet dit anders? Ik zie namelijk nu geen tabellen in mysql die van xbmc zouden moeten zijn (ik connect met user xbmc en dan op localhost (op de mysql server))

kan ik overigens een aparte database aanmaken voor xbmc?

de boel draait. Ik moest blijkbaar op de pc waar de mysql server draait de map ook toevoegen als SMB share.

[ Voor 91% gewijzigd door Ferra op 10-05-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
nero355 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:54:
[...]

Ik wil niet lullig doen, maar als je serieus een Linux distro op je HTPC wil draaien dan is het niet verkeerd om gewoon zelf een installatie te doen "from scratch" en te leren hoe X.org en dergelijke in elkaar zitte log files zijn en hoe je het een en ander voor elkaar krijgt.

Dit is dan ook mijn grootste bezwaar tegen dingen als OpenELEC/Ubuntu en dergelijke : Zodra er iets mis gaat en een nieuwe onervaren user niet verder komt is het meteen paniek en "HELP!!!1111oneoneone" zonder enige nuttige info te posten verder, zodat iemand je misschien ook daadwerkelijk kan helpen :/
Ja oke, ik had wat meer info moeten geven.
In het kort: ik heb een htpc met een kingston ssd, waar Windows 7 opstaat, een interne blurayspeler en een externe hdd aangesloten. Er zit een Amd a6 5400k processor in met een msi moederbord.
Ik had, toen ik de htpc net had, al eens Openelec geprobeerd, toen ging de installatie gesmeerd.
Nu wilde ik het nog een keer proberen, met de nieuwste versie. Via het programma create livestick op een usb stick van 16 gb gezet en precies hetzelfde gedaan als toen en ik kreeg in beeld ntldr missing en missing operating system. Toen een kleinere stick geprobeerd en ook een stick met cardreader. Deze gingen beter, kreeg het logo netjes te zien, toen kreeg ik heel kort een bericht in beeld te zien, waarvan ik alleen de optie ok zag, omdat de htpc heel snel daarna restartte en daarna weer overnieuw begone en weer restartte.
Gister avond heb ik ipv Openelec, xbmcbuntu geprobeerd, waarmee het beter ging.

Ik ga kijken hoe Xbmcbuntu voor me werkt, ook al vind ik het nog steeds raar dat openelec niet werkt.
Misschien een instelling, zoals al eerder werd vermeld, misschien een bug ( ik las dat er een kernel bug in de Richland processoren zit) het is niet zo dat ik zit te panieken, omdat ik wel gewoon met windows mijn films kan kijken, ik kan er alleen niet tegen als iets het niet wil doen zoals het hoort en dan ga ik net zo lang door totdat het opgelost is, waar ikzelf dan ook meer van leer. ;)
Als je nog verdere info nodig hebt let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ntldr is simpel, er wordt toch gepoogd windows te starten, maar de disk met windows os is missing (waarschijnlijk staat je bootloader op een andere disk als je windows os).
Foutmelding met ok: daar heb je de pause knop voor op keyboard. druk die op tijd in en je hebt de tijd om de melding te lezen...

Je hebt nu tig verschillende dingen geprobeerd en geen enkele keer aan foutoplossing gedaan, je weet nu nog niet wat je problemen veroorzaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Vaag, ik heb geüpdate naar 4.0 (Opelelec) en nu speelt ie alles te snel af. DVDs gaan prima, maar alle mkv bestanden gaan dus alsof ie op 2x of 4x staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
KillerAce_NL schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:51:
Ntldr is simpel, er wordt toch gepoogd windows te starten, maar de disk met windows os is missing (waarschijnlijk staat je bootloader op een andere disk als je windows os).
Foutmelding met ok: daar heb je de pause knop voor op keyboard. druk die op tijd in en je hebt de tijd om de melding te lezen...

Je hebt nu tig verschillende dingen geprobeerd en geen enkele keer aan foutoplossing gedaan, je weet nu nog niet wat je problemen veroorzaakt....
KillerAce_NL schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:51:

ik heb er nog een keer naar gekeken, pauze knop werkte niet (ik heb een Logitech K400, weet niet of dat uitmaakt) maar volgens mij is de foutmelding geen foutmelding. Als ik dan snel op enter druk, gaat hij naar het installatiemenu van Openelec, voordat hij opnieuw opstart. Zoals ik net eruit heb begrepen, stond er iets van dat dit een betaversie is, wat betekend dat deze nog niet is getest.
Wat ik nog kan proberen, is de versie van OE downloaden voor mijn gewone pc (Intel) en aan de hand daarvan de instellingen vergelijken van de bios.
Het kan natuurlijk ook liggen aan de usb stick, welke ik tijdelijk even te leen heb. Gezien het feit dat de stick van 16 gb de melding geeft van ntldr en die van 8 gb niet, zou ik misschien beter een kleinere usb stick ergens goedkoop op de kop kunnen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik heb nu dus de mysql database draaien. Ik heb nu openelec4 geinstalleerd en de advancedsettings.xml naar de sd card gekopieerd. Als ik openelec nu opstart, ziet hij netjes de bibliotheek zoals hij op mijn htpc pc ook is (dus met status bekeken enz). Ook zie ik bij de bestanden de gedeelde map waar de films instaan

Ik heb nu alleen 1 probleem; Als ik een film wil afspelen op mijn raspberry pi met openelec zegt hij dat het bestand niet meer aanwezig is in de bibliotheek en of ik het wil verwijderen uit de bibliotheek. Het lijkt erop alsof hij het pad naar de film dus niet herkent? hoe kan dit oplossen?

opgelost. in DB stond nog de verwijzing naar mn D-schijf van mn HTPC. Dat gaat op mn rpi in het netwerk niet werken :D

[ Voor 9% gewijzigd door Ferra op 10-05-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ferra schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:23:
Ik heb nu dus de mysql database draaien. Ik heb nu openelec4 geinstalleerd en de advancedsettings.xml naar de sd card gekopieerd. Als ik openelec nu opstart, ziet hij netjes de bibliotheek zoals hij op mijn htpc pc ook is (dus met status bekeken enz). Ook zie ik bij de bestanden de gedeelde map waar de films instaan

Ik heb nu alleen 1 probleem; Als ik een film wil afspelen op mijn raspberry pi met openelec zegt hij dat het bestand niet meer aanwezig is in de bibliotheek en of ik het wil verwijderen uit de bibliotheek. Het lijkt erop alsof hij het pad naar de film dus niet herkent? hoe kan dit oplossen?
Heb je ook de passwords.xml gekopierd?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem met de nieuwste openelec 4.0. Ik heb m'n Zotac met openelec aan m'n receiver hangen, maar na het opstarten werkt het geluid niet. Als ik namelijk een film start loopt dit 2 keer zo snel en is er geen geluid. Pas ik iets (maakt niet uit wat) aan de Audio settings dan werkt alles weer normaal. Dus normale afspeelsnelheid en geluid werkt prima.
Iemand een idee waar het probleem kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutrrr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 01:34
Exocet schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:32:
Ik heb een vreemd probleem met de nieuwste openelec 4.0. Ik heb m'n Zotac met openelec aan m'n receiver hangen, maar na het opstarten werkt het geluid niet. Als ik namelijk een film start loopt dit 2 keer zo snel en is er geen geluid. Pas ik iets (maakt niet uit wat) aan de Audio settings dan werkt alles weer normaal. Dus normale afspeelsnelheid en geluid werkt prima.
Iemand een idee waar het probleem kan zitten?
Dat probleem hebben we hier ook met een Zotac met openelec. Hier moesten we ook iets aanpassen aan het geluid of het beeld om geluid en een normale afspeelsnelheid te krijgen. Bijvoorbeeld de refresh rate een stap omlaag zetten en weer terug was genoeg. Helaas geen echte oplossing kunnen vinden voor mijn probleem, maar wel een soort van workaround mogelijk werkt die ook voor jou.

Op de zotac heb ik een autostart.sh bestand gemaakt met daarin:

code:
1
2
3
#!/bin/sh

(sleep 15;DISPLAY=:0 /usr/lib/xbmc/xbmc-xrandr -r 60)&

Dit zorgt ervoor dat 15 seconden na het opstarten de refresh rate op 60hz gezet wordt, en hoewel de zotac al op 60hz staat zorgt dit toch voor een soort van herinitialisatie van het één en ander. En vervolgens werkt het geluid zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:12
Zijn er meer mensen die last hebben dat XBMC (gotham laatste beta release) na inactiviteit in een soort window mode in een klein scherm komt?

Dit ervaar ik trouwens op een windows 8 systeem. Je moet XBMC afsluiten om weer naar een normale grote (fullscreen) te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 09:20
Ferra schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:23:

Wellicht staan hier wat tips/antwoorden tussen.
http://wiki.xbmc.org/?title=NFS

Ik zag dit gedrag ook alleen ik zag het juist op de pc, ipad en android tablet de RPi had nergens last van.
Na het aanpassen van de export bestand van mijn NFS-shares is alles vlekkeloos gaan werken

Ik moest mijn export aanpassen van (rw,sync,no_subtree_check,wdelay,no_root_squash)
naar (rw,sync,no_subtree_check,wdelay,no_root_squash,insecure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Aan de Zotac bezitters hierboven, over welke van de tig Zotac modellen hebben jullie het? Of is er geen behoefte aan hulp en willen jullie alléén maar laten weten dat er een probleem is? In dat geval heb ik niets gezegd 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-09 21:34
Ik heb even een kleine vraag tussendoor aangezien ik door de 3D bomen het bos niet meer zie :+

Voor mijn zus ga ik deze week aan de slag om van oude componenten een HTPC op te zetten. Het eerste streven is om dit te doen op een Linux platform. Normaal gesproken moet het niet zo moeilijk zijn, ware het niet dat ze een 3D TV heeft gehaald en er dus 3D moet worden gekeken. Maar nu mis ik een handig overzichtslijstje van wat wel en niet ondersteund is op de diverse platformen...

Nu hebben we een antiek MSI 7255 mobo met VIA P4M900M chipset en bijbehorende oude processor, een Intel Pentium Dual-core E2160 1.8GHz ("Core 2" architectuur dus). Die gaat niet zoveel voor ons betekenen en ook de onboard graka komt met slechts D-SUB. Dus het plan is (omdat we het low-budget willen houden) om er een GeForce GT 610 in te drukken. Passief, lekker goedkoop en recent met daarbij ook 3D ondersteuning. Met name de keuze voor Nvidia omdat ik toch wel minder goede ervaringen met AMD heb gehad de laatste tijd onder Linux. Het systeem moet gekoppeld worden met een Samsung ue40f6100.

Nu met Gotham lees ik dat er het één en ander is toegevoegd voor 3D ondersteuning. Ik heb me ingelezen in (half)SBS en (half)TAB en dergelijke. Uiteraard moet de hardwareversnelling dan wel werken, want ik ben bang dat de antieke CPU het niet gaat trekken. De vraagjes:
1. Heb ik het goed als MVC enkel in blu-rays wordt gebruikt, welke (nog?) niet beschikbaar is in VDPAU?
2. En eventueel, zou XBMC onder Windows hier wel mee om kunnen gaan (gezien de release notes van Gotham verwacht ik dat niet) daar Pure Video wel MVC ondersteund?
3. Zo'n half SBS (die ik veel op nieuwsgroepen voorbij zie komen) is eigenlijk gewoon een normale film (technisch gesproken) maar dan met 2 beelden naast elkaar, weke de TV gewoon omzet naar 3D, toch? Deze zou dan wel gewoon gebruik kunnen maken van hardwarematige versnelling met VDPAU.

Volgens de manual van de TV zou ie deze half SBS formaten wel aan moeten kunnen.

Graag zie ik mijn vermoedens bevestigd, na een paar uur googlen ben ik wat wijzer, maar een sluitend antwoord kon ik niet vinden helaas... Van het verleden weet ik wel dat heel veel features in videokaartdrivers wel beschikbaar waren in Windows, maar nog niet in Linux. Dergelijke fouten wil ik graag voorkomen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutrrr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 01:34
hardware-lover schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:03:
Aan de Zotac bezitters hierboven, over welke van de tig Zotac modellen hebben jullie het? Of is er geen behoefte aan hulp en willen jullie alléén maar laten weten dat er een probleem is? In dat geval heb ik niets gezegd 😉
Goed punt

In mijn geval gaat het om een Zotac ZBOX nano AD10, hierin zit een AMD Fusion E-350. De videokaart is onderdeel van de E-350 en is een Radeon HD 6310. Deze is via hdmi gekoppeld aan een sony versterker (BDV-IT1000). En hoewel het nu wel acceptabel werkt, zou een nette oplossing natuurlijk mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Eerste Linux ervaringen :)

Heb XBMCbuntu vandaag geinstalleerd. Ging zeer eenvoudig en het werkt goed. Ik heb twee problemen:

Ik heb een HDready tv (1366x768) en kan standaard over VGA niet groter dan 1024x768 versturen. Heb veel gezocht en via divers CVT en xrandr commando's heb ik een resolutie van 1360x768 gekregen en dat ziet er uiteraard een stuk beter uit.

het probleem is alleen dat ik niet weet hoe ik deze resolutie behoud na een reboot. Veel gelezen maar kom hier even niet verder. Weet iemand hoe dat moet?

Tweede probleem: Mijn MCE receiver (in gebruik metr Logitech harmony) wordt niet herkend & doet niets. Iemand hier denkrichtingen voor?

Hardware is een Intel G3220 pentium op een ASRock H81M-ITX - Moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopi
werkt op win 7 netjes, straks even op de RPi proberen.
thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Dat geldt niet voor Gotham neem ik aan, aangezien script.xbmc.subtitles niet meer bestaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Convoy schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:12:
[...]

Dat geldt niet voor Gotham neem ik aan, aangezien script.xbmc.subtitles niet meer bestaat.....
Waar haal je dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Omdat ik onder Gotham "userdata/addon_data/script.xbmc.subtitles/settings.xml" nergens kan vinden. Onder Frodo staat die er wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopi
Convoy schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:22:
[...]

Omdat ik onder Gotham "userdata/addon_data/script.xbmc.subtitles/settings.xml" nergens kan vinden. Onder Frodo staat die er wel......
klopt ik kon hem ook niet vinden...

Gewoon als zip installeren daarna krijg je addic7ed in je keuze lijst van scrappers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Convoy schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:22:
[...]

Denk dat ie vergeten is dat weg te halen, is niet van toepassing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

mvds schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:53:
Vaag, ik heb geüpdate naar 4.0 (Opelelec) en nu speelt ie alles te snel af. DVDs gaan prima, maar alle mkv bestanden gaan dus alsof ie op 2x of 4x staat.
Iemand dit wel eens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

schumi2004 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:35:
[...]

Denk dat ie vergeten is dat weg te halen, is niet van toepassing ;)
Installatie werkt inderdaad gewoon, alles worden er geen subs gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 21:44
Ik moest eerst de beautifulsoup addon installeren voordat de addic7ed addon subs ophaalde. http://mirrors.superrepo....ipt.module.beautifulsoup/ Zipje downloaden en uitpakken en in je addons map knikkeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaffeh op 10-05-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Blaffeh schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:01:
Ik moest eerst de beautifulsoup addon installeren voordat de addic7ed addon subs ophaalde. http://mirrors.superrepo....ipt.module.beautifulsoup/ Zipje downloaden en uitpakken en in je addons map knikkeren.
Die stond bij mij al geinstalleerd, maar helaas nog geen subs via addic7ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:46
prekz schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:53:
Zijn er meer mensen die last hebben dat XBMC (gotham laatste beta release) na inactiviteit in een soort window mode in een klein scherm komt?

Dit ervaar ik trouwens op een windows 8 systeem. Je moet XBMC afsluiten om weer naar een normale grote (fullscreen) te gaan.
Dat heeft volgens mij te maken met de \| toets. Backslash en verticale streep (geen idee hoe die heet). Ik had het bij een vriend ook, ik raakte per ongeluk die toets aan, toen gebeurde dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GENETX schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:22:
[knip]

Nu hebben we een antiek MSI 7255 mobo met VIA P4M900M chipset en bijbehorende oude processor, een Intel Pentium Dual-core E2160 1.8GHz ("Core 2" architectuur dus). Die gaat niet zoveel voor ons betekenen en ook de onboard graka komt met slechts D-SUB. Dus het plan is (omdat we het low-budget willen houden) om er een GeForce GT 610 in te drukken. Passief, lekker goedkoop en recent met daarbij ook 3D ondersteuning. Met name de keuze voor Nvidia omdat ik toch wel minder goede ervaringen met AMD heb gehad de laatste tijd onder Linux. Het systeem moet gekoppeld worden met een Samsung ue40f6100.

[knip]
Kort gezegd;

binnen XBMC is 3D weergave enkel als sbs/ou mogelijk. De weergave van het originele BR (BluRay) 3D formaat kan op dit moment alleen gerealiseerd worden binnen een Windows omgeving en bij gebruik van een mediaspeler die in staat is om BR 3D als zodanig ook weer te geven, er zijn diverse spelers beschikbaar die dat kunnen. Deze speler kan, of handmatig, of vanuit XBMC worden gestart via een aangemaakt script. De nVidia GT610 is geschikt als BR 3D weergever, de overige hardware zou voldoende moeten zijn om het e.e.a. redelijk soepel te kunnen laten draaien. Zelfs een Atom D2700 met Gt520 kan het BR 3D in alle glorie weergeven al heeft zo'n systeem wel de nodige tijd nodig om het aan afspelen te beginnen. Dus theoretisch geen probleem, praktisch niet echt prettig bij gebruik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Woutrrr schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:39:
[...]
In mijn geval gaat het om een Zotac ZBOX nano AD10, hierin zit een AMD Fusion E-350. De videokaart is onderdeel van de E-350 en is een Radeon HD 6310. Deze is via hdmi gekoppeld aan een sony versterker (BDV-IT1000). En hoewel het nu wel acceptabel werkt, zou een nette oplossing natuurlijk mooier zijn.
Hardware is me bekend, de problemen met de laatste OE 4.0 versie eigenlijk niet. Ik heb niet de beschreven problemen bij een E-350 systeempje (Foxconn) maar heb het systeem niet aan een HD receiver hangen maar via HDMI aan een beeldscherm met interne luidsprekers. Beeld en geluid (hdmi analoog of digitaal), geven geen veranderingen in de weergave van het videobeeld, deze blijft keurig op de juiste snelheid afspelen. Maar ik heb dan ook geen DTS of enig HD audio format als keuze mogelijkheid, en daar zou best het probleem kunnen zitten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

GENETX schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:22:
Dus het plan is (omdat we het low-budget willen houden) om er een GeForce GT 610 in te drukken. Passief, lekker goedkoop en recent met daarbij ook 3D ondersteuning.
Check dit lijstje eerst : Wikipedia: Nvidia PureVideo
Op basis daarvan heb ik deze in mijn HTPC gepleurd : pricewatch: Asus GT630-SL-2GD3-L

Maar als je toch al een compleet systeem voor weinig wil denk eens hier over na :

- http://nl.hardware.info/n...45-met-i3-3227u-en-gt-640
- http://nl.hardware.info/n...1037-ziet-het-levenslicht

Ik vind ze beiden erg leuk voor een HTPC in ieder geval :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Laatst online: 08:59
Hallo even een noob vraagje.
Wil graag mijn db op mijn nas krijgen en zo sharen met rpi en op mijn win7.
Heb user aangemaakt op mysql db gemaakt.
Advanced settings en sources zijn in allebei de apparaten t zelfde.
Allebei gotham op rpi oe gotham.
Als ik op mijn win7 instalatie bibliotheek wil exporteren kan ik alleen locaal doen of in een map op mn nas.
Op mysql zie ik geen db voor xbmc verschijnen.
Heb daar alleen een gebruiker gemaakt met alle rechten.
Waar gaat/doe ik het fout?
Pagina: 1 ... 115 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]