[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.006 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 17:56
Aangezien bierdopje eruit ligt een tijdje, ben ik benieuwd welke alternatieve service jullie gebruiken voor Nederlandse ondertiteling op XBMC? Ik gebruik op dit moment opensubtitles.org .. maar ik mis toch veel.

[ Voor 7% gewijzigd door heval op 29-04-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
opensubtitles en podnapsi (login nodig) gebruik ik hier.
Maar alleen als autosub geen ondertitels vindt of de verkeerde heeft opgehaald

Voor die gene die het gemist hebben. XBMC gotham RC1 is uit. Draait vooralsnog zonder problemen op mijn tabs htpc en laptop

[ Voor 41% gewijzigd door cypher21 op 29-04-2014 10:26 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 17:15

bonyuri

Investigator!

misschien denk ik te simpel hoor, maar als je de naam van de map aanpast naar Marvel.Cinematic.Universe.film1.(jaar) dan gaat de standaard scraper waarschijnlijk alleen reageren op de film naam (en dus staat je movies lijst goed)
Als je daarna dan een favoriet aanmaakt voor die movieset, kun je die dan niet sorteren op een andere parameter?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan zie ik hem toch alleen bij favorieten staan?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Mijn broer is bezig met een flinke library, maar gezien zijn Engels slecht is moet hij moviemeter gebruiken. Maar nu zijn er best films die worden gescraped en volgens de scraper 1 stem hebben: als dit een 10 is, staat deze film dan ook meteen bovenaan de lijst als je sorteert op score. Dit probleem komen we met meer films tegen. Gekke is dat ze op moviemeter wel gewoon 1000en stemmen hebben. Gek, ik heb zonder problemen een tijdje moviemeter gebruikt en dit niet gemerkt (ik sorteer graag op score).

Iemand ideeën? Het lijkt er op dat verversen het probleem ook niet oplost, maar ik denk toch echt dat de scraper at fault is :(

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Jorgen schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:42:
Dan zie ik hem toch alleen bij favorieten staan?
Dat is toch geen probleem als je met een skin werkt waarbij je het hoofdmenu aan kan passen?
Aeon MQ5 of ACE bijvoorbeeld.

Ik heb zoiets gedaan voor de kinderen thuis -> hun films gesorteerd in een aparte "favoriet" en zelf heb ik een library met alles erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de M8 Android TV Box binnengehad, XBMC Gotham 13.0 beta. Alleen nu krijg ik de subtitles bij de film addons niet werkend, alleen bij Go Movies werken deze wel.

Weet iemand misschien hoe ik deze wel werkend kan krijgen bij bv Icefilms?
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42
Nog steeds ben ik opzoek naar de ultieme skin. Ik ben twee weken terug van Aeon Nox naar Aeon MQ5 gegaan. Wat ik vooral mis bij me muziek is de mooie Wall View van Aeon Nox, deze toonde precies genoeg covers (dit kan je bij MQ5 ook bepalen in 3 groottes, maar het is net niet zo mooi), en onderaan de naam van het album. Ook was Nox scrollend van links naar rechts en MQ5 van boven naar beneden. Ook de views bij Movies (Showcase) en bij Series (Banners) zijn minder mooi. Als MQ5 nu de views van Nox had, dan was ik om.

Aeon Nox:

Afbeeldingslocatie: http://mymediaexperience.com/wp-content/uploads/2014/02/Aeon_NOX_Activate_Views_large.jpg

Aeon MQ5:

Afbeeldingslocatie: http://i1270.photobucket.com/albums/jj616/cw-kid/Photo%20Dump/MQ5-MusicWall-UI-Jump3_zps713e8056.jpg

Het is natuurlijk allemaal persoonlijk, en daar ligt denk ik ook het moeilijke punt.

Edit: Ik zie nu dat Aeon MQ4 dit wel weer zo had, als ik bedoelde.

Afbeeldingslocatie: http://thedigitallifestyle.com/w/wp-content/uploads/2013/04/09-XBMC-V12-AeonMQ4-Music-Artists-Wall.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 29-04-2014 16:36 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16
Als het goed is kun je bij MQ5 ook aangeven of je horizontaal of verticaal wil scrollen, of was dat alleen MQ4.
Ik kan het niet checken nu.

[ Voor 22% gewijzigd door SidewalkSuper op 29-04-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben zelf erg tevreden over ReFocus BIG theme.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

bonyuri schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:38:
[...]

Dat is toch geen probleem als je met een skin werkt waarbij je het hoofdmenu aan kan passen?
Aeon MQ5 of ACE bijvoorbeeld.

Ik heb zoiets gedaan voor de kinderen thuis -> hun films gesorteerd in een aparte "favoriet" en zelf heb ik een library met alles erin.
Bedankt voor je ideeën, maar ik denk dat ik op deze manier mijn doel volkomen voorbij ga.
Ik wil niets anders dan gewoon een custom movieset, die in de filmlijst staat. Geen nieuw menu-item dus.
De films moeten gewoon gescrapet kunnen worden en in beide views (geen sets / wel sets) correct staan, in de gewone lijst met alle films. Met jouw suggestie gaat hem dat niet worden, want dan kom ik ze dus alleen tegen onder een nieuw menu item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 14:50

Arrogant

S.F.W.

LiquidT_NL schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:32:
Mijn broer is bezig met een flinke library, maar gezien zijn Engels slecht is moet hij moviemeter gebruiken. Maar nu zijn er best films die worden gescraped en volgens de scraper 1 stem hebben: als dit een 10 is, staat deze film dan ook meteen bovenaan de lijst als je sorteert op score. Dit probleem komen we met meer films tegen. Gekke is dat ze op moviemeter wel gewoon 1000en stemmen hebben. Gek, ik heb zonder problemen een tijdje moviemeter gebruikt en dit niet gemerkt (ik sorteer graag op score).

Iemand ideeën? Het lijkt er op dat verversen het probleem ook niet oplost, maar ik denk toch echt dat de scraper at fault is :(
Je kan binnen de instellingen van de MovieMeter add-on, de IMDB rating aanvinken.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Arrogant schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:19:
[...]

Je kan binnen de instellingen van de MovieMeter add-on, de IMDB rating aanvinken.
Ontzettend bedankt! _O_ Blijbkaar er overheen gelezen!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:04
Jumpman schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:30:
Nog steeds ben ik opzoek naar de ultieme skin. Ik ben twee weken terug van Aeon Nox naar Aeon MQ5 gegaan. Wat ik vooral mis bij me muziek is de mooie Wall View van Aeon Nox, deze toonde precies genoeg covers (dit kan je bij MQ5 ook bepalen in 3 groottes, maar het is net niet zo mooi), en onderaan de naam van het album. Ook was Nox scrollend van links naar rechts en MQ5 van boven naar beneden. Ook de views bij Movies (Showcase) en bij Series (Banners) zijn minder mooi. Als MQ5 nu de views van Nox had, dan was ik om.

Aeon Nox:

[afbeelding]

Aeon MQ5:

[afbeelding]

Het is natuurlijk allemaal persoonlijk, en daar ligt denk ik ook het moeilijke punt.

Edit: Ik zie nu dat Aeon MQ4 dit wel weer zo had, als ik bedoelde.

[afbeelding]
In MQ5 top menu kun je aanvinken of er gezoomd moet worden of niet, default uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik probeer mijn Smb shares om te zetten naar NFS maar het wil niet echt lukken.
Probleem wat ik heb is dat sommige video's gewoon niet willen afspelen, item niet beschikbaar.
Ik kan wel mijn shared folder zien en selecteren als bron etc.
In mijn Syno heb ik Nfs aan en de shared folder gezet op maps admin to all users.

In mijn Syno heb ik mijn hele disk/volume 1 als Nfs ingesteld. Nfs://ip/volume1/Disk 1
Dus niet Nfs://ip/volume1/Disk 1/speelfilms
Ik weet niet of dit wat uitmaakt maar zal het nog eens proberen met de specifieke folder.

daarnaast lees ik de wiki dat je via ssh je shares moet controleren.
Maar ik kom met syno niet in met root. Password zelfde als admin maar dat werkt niet.

In de xbmc log heeft ie het over msgq_not_initialized...wanneer ik een film aanklik die niet werkt.
Als ik overschakel naar smb werkt het allemaal weer.
Iemand een idee?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik heb niet zoveel ervaring met de Syno, maar als je niet in kan loggen met root over ssh zal daar dan niet de oorzaak liggen? Achterhaal waarom je niet in root kan, of als snelle oplossing moet je eens proberen je nfs shares op user level te doen en kijken of je daar wel bij kan via ssh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Root gebruikt het password van het standaard admin account begrijp ik.
Dus niet het ww van een aangemaakte gebruiker met admin rechten (dat ww gebruik ik nu)
Ik heb het standaard admin account uitgeschakeld. Zal kijken of ik daar het ww nog van kan achterhalen
Denk dat ik daarom niet kan inloggen..
straks even proberen

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Heeft iemand hier enig idee waar de gemounte drives hun mount point hebben in het interne bestandssysteem van XBMC? Ik heb een thread geopend op het forum aldaar maar krijg weinig reacties. Ik heb het nodig om een share te controleren op vrije schijfruimte voor mijn addon.

Ik wil dus een "os.statvfs()" call doen op een gemounte share, maar simpelweg "os.statvfs(smb://schijf)" werkt niet. Ik heb hiervoor dus een pad nodig zoals "/run/user/1000/gvfs/smb-share:server=pc,share=schijf" in het geval van Linux Mint, maar het probleem is dat dit verschilt per Linuxversie. Vanuit Windows is dit probleem er niet, want je kunt het pad omzetten naar UNC paths zoals "\\PC\schijf" en dan meegeven aan de functie "GetDiskFreeSpaceExW()".

Iemand die een gouden tip heeft?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kan het niet laten het hier onder de aandacht te brengen maar heeft iemand die een shared MySQL DB gebruikt er wel eens aan gedacht de settings van MySQL aan te passen?
Zoals hier beschreven wordt dus cypher21 in "[Synology] Packages"

Toevallig dat ik het vandaag, na eindelijk DSM geupgrade te hebben, ook uitgeprobeerd heb en ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over de performance die het geeft.

Het viel me zowel op mijn main system als RPi op bij bet gebruik van Aeon MQ5 (of willekeurige andere redelijk zware skin) dat deze ineens zoveel soepeler aanvoelt, lijkt wel of ik ineens nieuwe verbeterde hardware heb. Zo snel zijn de banners/fanart/posters etc geladen nu waar ik voorheen wel eens geregeld vertraging merkte bij snel scrollen door de library.

Ben benieuwd naar andermans mening na dit geprobeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:32
Hoe hebben jullie je videoinstellingen als je een film afspeelt?

Wanneer ik heb om 16:9 of origineel heb, dan heb ik boven en onder zwarte balken.
Ik heb nu 16:9 uitgerekt omdat ik wel graag full screen een film kijk maar ben hier ook niet echt tevreden mee.
Zou alleen niet weten wat dan een goede setting is om wel het beeld schermvullend te krijgen.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Qosmic schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:02:
Hoe hebben jullie je videoinstellingen als je een film afspeelt?

Wanneer ik heb om 16:9 of origineel heb, dan heb ik boven en onder zwarte balken.
Ik heb nu 16:9 uitgerekt omdat ik wel graag full screen een film kijk maar ben hier ook niet echt tevreden mee.
Zou alleen niet weten wat dan een goede setting is om wel het beeld schermvullend te krijgen.
je kan met "Z" een x aantal beeldformaten aanpassen. Daarin zitten verschillende zoom opties. Misschien dat je daar een beetje mee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ja, alleen het nadeel van die zoom opties is dat er dan inderdaad ingezoomd wordt :+ en zo dus ook beeld van de film verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Qosmic schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:13:
ja, alleen het nadeel van die zoom opties is dat er dan inderdaad ingezoomd wordt :+ en zo dus ook beeld van de film verloren gaat.
Wat wil jij dan? Beeld uitrekken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Qosmic schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:13:
Als de film een aspect ratio heeft van 2.35:1 of 2.40:1 blijf je op een 16.9 scherm de zwarte balken houden. Je zal dan altijd moeten zoomen of het beeld verticaal uitrekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Paulus07 op 01-05-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
hoe kijken jullie dan?
Wel met die zwarte balken boven en onder?

Ik hou zo weinig scherm over waar beeld op vertoond wordt, zonde van mn 55"tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

schumi2004 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:22:
Kan het niet laten het hier onder de aandacht te brengen maar heeft iemand die een shared MySQL DB gebruikt er wel eens aan gedacht de settings van MySQL aan te passen?

Toevallig dat ik het vandaag, na eindelijk DSM geupgrade te hebben, ook uitgeprobeerd heb en ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over de performance die het geeft.

Het viel me zowel op mijn main system als RPi op bij bet gebruik van Aeon MQ5 (of willekeurige andere redelijk zware skin) dat deze ineens zoveel soepeler aanvoelt, lijkt wel of ik ineens nieuwe verbeterde hardware heb. Zo snel zijn de banners/fanart/posters etc geladen nu waar ik voorheen wel eens geregeld vertraging merkte bij snel scrollen door de library.

Niet gedaan, maar het klinkt veelbelovend. Ik merk dat ik bijna altijd even lag heb op mijn systeem, maar goed, dat is dan ook ondertussen 6 jaar oud. Mijn NAS heeft ook 1GB ram, dus wat cypher aangeeft, zou ik ook kunnen proberen. Vraag me alleen af waarom de Syno dit standaard zo ingesteld heeft en wat er "ergens anders" dan aan performance verloren zou kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Qosmic schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:27:
hoe kijken jullie dan?
Ja tuurlijk. Ik wil geen stukken film missen of naar uitgerekte hoofden kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Smultie schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:52:
[...]

Ja tuurlijk. Ik wil geen stukken film missen of naar uitgerekte hoofden kijken.
dat wil ik idd beide ook niet, maar ik wil wel fullscreen. Vind die balken hinderlijk.
Maar goed, dat gaat blijkbaar helaas niet samen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Qosmic schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:10:
[...]

dat wil ik idd beide ook niet, maar ik wil wel fullscreen. Vind die balken hinderlijk.
Maar goed, dat gaat blijkbaar helaas niet samen... :(
Nee, maar dat had je met een beetje logisch nadenken zelf ook wel kunnen verzinnen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Qosmic schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:27:
hoe kijken jullie dan?

Ik hou zo weinig scherm over waar beeld op vertoond wordt, zonde van mn 55"tv :P
zo :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=z-CQnODJ5fg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Juist, en dan krijg je weer zwarte balken bij 16:9 films en TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:16:
[...]

Juist, en dan krijg je weer zwarte balken bij 16:9 films en TV.
Nope dat heeft philips heel netjes opgevangen met de software ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Paulus07 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:16:
[...]

Vertel?

Heb even gezocht: http://www.consumentenbon...inema-21-9-eerste-indruk/

Lijkt me ook een raar gezicht, maar goed: heb nog nooit zo'n TV in het echt bekeken, dus kan er niet echt over oordelen.

[ Voor 39% gewijzigd door Smultie op 01-05-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09 09:27

TRaSH

koffie ?

Philips verkoopt 21:9 tv's
Speciaal voor de film lief hebber.
Alleen als je gewoon tv kijkt heb je weer zwarte balken aan de zei kant

[ Voor 37% gewijzigd door TRaSH op 01-05-2014 10:36 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:50

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Paulus07 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:16:
[...]

Waardoor je weer beeld mist of naar uitgerekte hoofden kijkt.

Ik snap dat fullscreen fetisjisme niet. Je hebt content met een bepaalde verhouding. Als de verhouding van je scherm anders is dan betekent dat gewoon dat er ergens iets toegevoegd of weggehaald moet worden. Weghalen is in mijn optiek uit den boze dus kies ik voor het toevoegen van zwarte balken (met als extra voordeel dat de ondertitels niet door de film heen zitten ;) )

Dat er mensen zijn die dit op willen lossen door de verhouding aan te passen snap ik niet. Ovale cirkels zijn imho veel storender dan een zwart balkje. En die correctie algoritmen zijn wat mij betreft helemaal uit den boze. Als er dan een fiets langs komt dan zie je de vormen van zijn wielen veranderen terwijl hij door het beeld schuift.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

TRaSH schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:35:
Philips verkoopt 21:9 tv's
Speciaal voor de film lief hebber.
Alleen als je gewoon tv kijkt heb je weer zwarte balken aan de zei kant
Volgens mij ontwikkelt Philips deze TV's niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik heb een vreemd probleem, dat ik niet kan verklaren.

Situatie:

Video 1
|_Video 1.rar
|_Video 1.r01
|_Video 1.r02
|_Video 1.srt

Het bestand in Video 1.rar heet ook Video 1.mkv. De video speelt in XBMC met ondertiteling.

Video 2
|_Video 2.rar
|_Video 2.r01
|_Video 2.r02
|_Video 2.srt

Het bestand in Video 2.rar heet ook Video 2.mkv. De video speelt in XBMC niet met ondertiteling, ook kan je middels snel toets ‘t’ geen ondertiteling selecteren.

Verdere systeem eisen:
Systeem: Intel Core i5, 8GB;
XBMC 12.3 (Frodo)
Aeon MQ5

Wie kan mij de goede denkrichting op duwen of wie kan verklaren hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:27
Jumpman schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:34:
Het bestand in Video 2.rar heet ook Video 2.mkv. De video speelt in XBMC niet met ondertiteling, ook kan je middels snel toets ‘t’ geen ondertiteling selecteren.
Er is simpelweg geen ondertiteling beschikbaar, dus kan XBMC niks weergeven en kan jij niks kiezen? Even een losse sub downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

bonyuri schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:51:
[...]

Volgens mij ontwikkelt Philips deze TV's niet meer.
Is ook niet raar.
Prijs,
En waar stoort er meer ?
De zwarte balken boven en onder met film of die grote balken aan de zei kant als je t.v. kijkt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
TRaSH schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:37:
[...]

Is ook niet raar.
Prijs,
En waar stoort er meer ?
De zwarte balken boven en onder met film of die grote balken aan de zei kant als je t.v. kijkt.
Zwarte balken boven en onder bij films storen mij meer. Reguliere tv kijk ik toch amper (maar die krijgt geen zwarte balken links en rechts). Daarom heb ik ook deze tv gekocht speciaal voor films en games :)

Maar dat is een hele andere discussie en staat verder los van xbmc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:50

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

FabianNL schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:58:
[...]

Er is simpelweg geen ondertiteling beschikbaar, dus kan XBMC niks weergeven en kan jij niks kiezen? Even een losse sub downloaden?
Goed kijken, staat er al bij (Video 2.srt) ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
Janoz schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:19:
[...]

Misschien heeft Video 1.mkv in Video 1.rar al subs in het .mkv bestand en kan je die dus selecteren. Video 2.mkv heeft geen subs in het .mkv bestand, dus hier heb je geen subs. Op deze manier is het gedrag te verklaren waarom de 1e wel subs heeft en de andere niet, beiden herkennen geen externe .srt bestanden. Ik heb zelf geen ervaringen met het afspelen vanuit rars, dit is alleen een mogelijke verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Poeles schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:30:
[...]

Misschien heeft Video 1.mkv in Video 1.rar al subs in het .mkv bestand en kan je die dus selecteren. Video 2.mkv heeft geen subs in het .mkv bestand, dus hier heb je geen subs. Op deze manier is het gedrag te verklaren waarom de 1e wel subs heeft en de andere niet, beiden herkennen geen externe .srt bestanden. Ik heb zelf geen ervaringen met het afspelen vanuit rars, dit is alleen een mogelijke verklaring.
Dit is niet het geval beide MKV's in de RAR's hebben geen ondertiteling in de MKV opgenomen. Als je bij Video 1 waar de ondertiteling het wel doet op 't' drukt, dan geeft XBMC als bron Video 1.srt, dus de file die in dezelfde map staat als de RAR's en dezelfde naam heeft als de file in de RAR's (Video 1.x264).

Verder moet ik nog even checken of de ondertiteling van Video 1 wordt gescraped, maar dit lijkt mij zeer sterk (gezien de video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Janoz schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:35:
[...]

Waardoor je weer beeld mist of naar uitgerekte hoofden kijkt.

Ik snap dat fullscreen fetisjisme niet. Je hebt content met een bepaalde verhouding. Als de verhouding van je scherm anders is dan betekent dat gewoon dat er ergens iets toegevoegd of weggehaald moet worden. Weghalen is in mijn optiek uit den boze dus kies ik voor het toevoegen van zwarte balken (met als extra voordeel dat de ondertitels niet door de film heen zitten ;) )

Dat er mensen zijn die dit op willen lossen door de verhouding aan te passen snap ik niet. Ovale cirkels zijn imho veel storender dan een zwart balkje. En die correctie algoritmen zijn wat mij betreft helemaal uit den boze. Als er dan een fiets langs komt dan zie je de vormen van zijn wielen veranderen terwijl hij door het beeld schuift.
Tja, iedereen moet het wat mij betreft zelf weten, het is gewoon een kwestie van smaak. Ik heb bijvoorbeeld niet echt hele grote problemen met non-lineair stretch (bij vrienden), maar ik vind het ook het fijnst gewoon opblazen naar FS met behoud van AR. Maar het blijft subjectief.

Wat ik mij eerder afvraag bij de mensen die een "betere oplossing" willen: define beter, define je oplossing. Er is geen "goede" manier van dit soort dingen oprekken, er zitten altijd nadelen aan.

En wauw, die slimme modus van die Philips TV's ziet er wel echt slecht uit :S
Afbeeldingslocatie: http://www.consumentenbond.nl/tests/afbeeldingen/elektronica-communicatie/televisies/philips-cinema-21-9-uitzending-16-9.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidT_NL op 01-05-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:23
Wat is er mis met zwarte blaken aan de boven en onderkant? Soms is het voor de sfeer van de film expres zo opgenomen. Imo netter dan uitgerekt of afgesneden beeld. Er bestaan gewoon zoveel beeldformaten dat je of meerdere tv's moet kopen of ze ontwikkelen een tv die zich mechanisch aanpast;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Zawaponga schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:58:
Wat is er mis met zwarte blaken aan de boven en onderkant? Soms is het voor de sfeer van de film expres zo opgenomen. Imo netter dan uitgerekt of afgesneden beeld. Er bestaan gewoon zoveel beeldformaten dat je of meerdere tv's moet kopen of ze ontwikkelen een tv die zich mechanisch aanpast;)
Het is absoluut nooit voor de sfeer opgenomen.
Bios verhouding is 21:9
(de meeste)Thuis tv('s) is 16:9

Ik vind het persoonlijk ook jammer die balken, mja niets aan te doen zonder beeld te verliezen of dingen uit context trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Janoz schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:19:
[...]

Mijn fout, inderdaad niet goed gelezen..
Je kan toch ook handmatig bladeren naar een SRT bestand? Probeer dat eens, kijken wat ie dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Paulus07 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:46:
[...]

Zwarte balken boven en onder bij films storen mij meer. Reguliere tv kijk ik toch amper (maar die krijgt geen zwarte balken links en rechts). Daarom heb ik ook deze tv gekocht speciaal voor films en games :)

Maar dat is een hele andere discussie en staat verder los van xbmc ;)
als je een 21:9 tv hebt en je gaat gewoon tv kijken dan krijg je zwarte balken links en rechts zodat de verhouding weer klopt of moet je van breedbek kikkers uitzendingen houden ;)
in jouw situatie zou dus een 21:9 tv ideaal wezen aangezien je bijna geen TV kijkt,
maar voor de meeste mensen die merendeels TV kijken en zo nu en dan een film is dit meer storend.
dus je hebt of de verkeerde TV gekocht en had je meteen een 21:9 tv moeten kopen of je had een beamer moete kopen.
dan kan je de zwarte balken net buiten je scherm stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Zawaponga schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:58:
Er is niets mis mee, dat is mijn punt ook. Het is ieder zijn eigen smaak. Wat ik alleen niet snap is als mensen vragen om een 'oplossing' die logischerwijs niet haalbaar is (fullscreen met 0 concessies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
FabianNL schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:45:
[...]

Mijn fout, inderdaad niet goed gelezen..
Je kan toch ook handmatig bladeren naar een SRT bestand? Probeer dat eens, kijken wat ie dan doet.
Hoe doe je dat precies? Ik kan dit zo niet vinden op Internet.

Edit: Waarschijnlijk gevonden, zo even testen: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:XBMC_Subtitles.

Edit 2: Op een andere PC XBMC 13.0 (Gotham) en Aeon MQ5 geïnstalleerd, hier werkt het wel. :?

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 01-05-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 06:40

Hmm, mijn my.cnf heeft hele andere velden dan in die post. Ik heb bv. geen key_buffer_size, maar een key_buffer. En die staat al op 16M. Ik laat deze even voorbij gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zelfde hier, wel MySQL, geen MariaDB.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 17:03
Ik denk dat tweaks alleen van toepassing zijn op MariaDB (op een Synology).
Mijn Ubuntu MySQL had ook al een aantal grotere waarden staan, als ik de geconfigureerde waarden overnam. Kreeg ik daarna waarschuwingen van mysqltuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
klopt.
Ik had toen de synology nog mysql gebruikte ook een aangepaste my.cnf. echter een aantal opties zijn nieuw in mariadb.

Scheelt echt veel in performance, de standaard instellingen waarmee madiadb op de synology geinstalleerd is is echt ontiegelijk traag vergelen met de aanpassingen die ik verrichte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Is het voordeel van 1 shared mysql db dat je library overal gelijk is in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ferra schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 18:24:
[...]

Is het voordeel van 1 shared mysql db dat je library overal gelijk is in je netwerk?
De spijker op z'n kop.
Mooiste vind ik wel dat ik op elk willekeurig device exact kan verder gaan waar ik op welk ander appraat gebleven ben. Alle meta-data is gelijk, fanart, watched status etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RudolfR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:07:
Ik denk dat tweaks alleen van toepassing zijn op MariaDB (op een Synology).
Mijn Ubuntu MySQL had ook al een aantal grotere waarden staan, als ik de geconfigureerde waarden overnam. Kreeg ik daarna waarschuwingen van mysqltuner.
Zou het ja? Begreep dat dit een MySQL ding was. In ieder geval merk ik hier een behoorlijke performance verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

MariaDB is een fork van MySQL... Geen flauw idee of ze van plan zijn om backward compatibility te behouden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

schumi2004 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 18:33:
[...]

Zou het ja? Begreep dat dit een MySQL ding was. In ieder geval merk ik hier een behoorlijke performance verbetering.
Heb jij gewoon het complete bestand van Cypher gebruikt, of aanpassingen gemaakt in jouw specifieke bestand om deze verbeterde performance ook te verkrijgen? (Aangezien ik begreep dat niet bij iedereen de inhoud gelijk was als bij Cyphers originele bestand.)

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 02-05-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jorgen schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 23:58:
[...]

Heb jij gewoon het complete bestand van Cypher gebruikt, of aanpassingen gemaakt in jouw specifieke bestand om deze verbeterde performance ook te verkrijgen? (Aangezien ik begreep dat niet bij iedereen de inhoud gelijk was als bij Cyphers originele bestand.)
Heb alleen de waardes die bij hem op 16M stonden veranderd naar 8M aangezien mijn NAS niet zo krachtig is, ik merk echter geen drastische memory usage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zover geen nadelen voor jou dus. Met mijn DS413 zou ik dus probleemloos naar 16M moeten kunnen. Vandaag misschien maar eens opzoeken waar dat bestand staat en zien wat-ie doet na de aanpassing. Ik heb altijd gedacht dat de lag die optrad bij het laten zien van de lijst met films/series/afleveringen ontstond door mijn laptop, die ondertussen 6 jaar oud is. (Zodat Nox en MQ5 te zwaar zouden kunnen zijn.) Wellicht dat ik de performance hiermee toch een stuk kan boosten.

[ Voor 41% gewijzigd door Jorgen op 03-05-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:15
En Gotham is final. Nu nog wachten totdat OpenELEC 4.0 uit is. Zodat ik mijn RPi kan upgraden en dan ook meteen mijn overige installaties kan meenemen, i.v.m. shared DB. Hopelijk zijn de performance verbeteringen zo groot als overal te lezen is. Het opstarten van m'n RPi met een flink opgeruimd TVHeadend backend en de Amber skin (met skin widgets, waarvan ik al alles eruit heb gesloopt behalve de recommended) duurt toch wel even. Met confluence duurt het van XMBC splash screen tot werkend hoofdmenu een 1, 2 seconden? bij mij duurt dit nu ong. 10 seconden. Dus hopelijk is daar nog flink wat winst geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 09:20
RobertMe schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:17:
En Gotham is final. Nu nog wachten totdat OpenELEC 4.0 uit is. Zodat ik mijn RPi kan upgraden en dan ook meteen mijn overige installaties kan meenemen, i.v.m. shared DB......
Heb de afgelopen tijd de beta's (vanaf 2) en RC geïnstalleerd op een RPi (openelec), Ipad 3 (ios 7.0), Android tablet (4.2.2), PC en Laptop (windows 7). Heb totaal geen problemen gehad met shared DB (op een Zyxel Nas).

Wat ik ervan begrepen had, zou dat alleen het geval zijn bij het mixen van Frodo en Gotham versies.

Ben wel blij dat alles final is want werd wel gek van het bijhouden van de (bijna wekelijkse) updates. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 18:19
Ik zal vanavond eens de final gaan installeren. Heb gewoon ubuntu met los xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:15
sopi schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:05:
[...]
Wat ik ervan begrepen had, zou dat alleen het geval zijn bij het mixen van Frodo en Gotham versies.
Dat is waar het mij om gaat. De RPi ga ik niet aan liggen klooien. Maar met shared DB betekend dat dat ik m'n PC ook niet kan updaten, omdat dan dus Frodo & Gotham een andere DB gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarom wacht ik, denk ik, ook nog maar even. Mijn laptop naar 13.0 zetten en de tablet/smartphone of 12.2 laten staan, gaat dan ook niet werken met de SharedDB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 15:33

CSB

:D

[frustie mode]
Jammer dat tot nu toe na ELKE major update (lees; van 10 naar 11 en van 11 naar 12 en nu weer naar 13) er ALTIJD wel iets is dat niet meer werkt... Subtitle search made easier. Ja als ie het doet ja! Echt jammer.
[/frustie mode]
Ik zal XBMC morgen maar weer eens opnieuw installeren. Ff alle userdirectories cleanen en de hele zut weer opnieuw scannen... Zijn er andere die dit ook hebben na een update onder Windows? De rest lijkt wel gewoon te werken, behalve de subtitle knop tijdens het afspelen. Ik gebruik AEON Nox overigens.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16
Nergens problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Library exporteren verzacht al een hoop van de upgradepijn btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 14:18
CSB schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:16:
[frustie mode]
Jammer dat tot nu toe na ELKE major update (lees; van 10 naar 11 en van 11 naar 12 en nu weer naar 13) er ALTIJD wel iets is dat niet meer werkt... Subtitle search made easier. Ja als ie het doet ja! Echt jammer.
\[/frustie mode]
Ik zal XBMC morgen maar weer eens opnieuw installeren. Ff alle userdirectories cleanen en de hele zut weer opnieuw scannen... Zijn er andere die dit ook hebben na een update onder Windows? De rest lijkt wel gewoon te werken, behalve de subtitle knop tijdens het afspelen. Ik gebruik AEON Nox overigens.
Volgens mij was het zo dat je hiervoor je subtitle providers opnieuw moest configureren. Even neuzen in je settings kan je dus een hoop frustratie besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 00:18:
[...]

Heb alleen de waardes die bij hem op 16M stonden veranderd naar 8M aangezien mijn NAS niet zo krachtig is, ik merk echter geen drastische memory usage.
Ik heb er laatst weer eens mee zitten stoeien, aangezien mijn my.cnf overschreven was door een mariadb update.

Ik heb alles op 8Mb gezet, even gekeken wat het geheugengebruik was, toen alles op 16Mb gezet. Zat 400k verschil in het geheugengebruik.
Merkte echter ook niets qua performance verschil tussen die twee trouwens maar goed :P

Standaard staat het gebruik in de my.cnf iig veel te laag, zeker voor queries op een grote film of muziek bibliotheek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:57
CSB schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:16:
[frustie mode]
\[/frustie mode]
Had ook het probleem dat subtitles niet gezocht kondén worden, maar skin teruggezet op confluence en dan kan er wel gezocht worden. Zal wel iets skin-afhankelijks zijn.

Ik krijg alleen met geen mogelijkheid Navi-X geïnstalleerd, hij geeft een melding als " afhankelijkheden komen niet overeen" Ik heb geen idee wat dit betekend en hoe ik dat moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 18:00
RobertMe schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:17:
En Gotham is final. Nu nog wachten totdat OpenELEC 4.0 uit is. Zodat ik mijn RPi kan upgraden en dan ook meteen mijn overige installaties kan meenemen, i.v.m. shared DB. Hopelijk zijn de performance verbeteringen zo groot als overal te lezen is. Het opstarten van m'n RPi met een flink opgeruimd TVHeadend backend en de Amber skin (met skin widgets, waarvan ik al alles eruit heb gesloopt behalve de recommended) duurt toch wel even. Met confluence duurt het van XMBC splash screen tot werkend hoofdmenu een 1, 2 seconden? bij mij duurt dit nu ong. 10 seconden. Dus hopelijk is daar nog flink wat winst geboekt.
LinuZZ's Blog: XBMC 12 en 13 MySQL sharing

misschien ook iets voor in de OP?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
hoop geklooi om twee versies de shared db te laten gebruiken.
Snap niet waarom je niet alle apparaten dezelfde XBMC versie laat gebruiken, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

't Zou fijn zijn wanneer ze eens gewoon in de playstore beschikbaar waren. Nu is het weer een hoop geklooi om alle apparaten in huis van dezelfde versie te voorzien. Het is niet ingewikkeld, maar ik zou liever een film kijken, dan XBMC updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:03
Jorgen schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:00:
't Zou fijn zijn wanneer ze eens gewoon in de playstore beschikbaar waren. Nu is het weer een hoop geklooi om alle apparaten in huis van dezelfde versie te voorzien. Het is niet ingewikkeld, maar ik zou liever een film kijken, dan XBMC updaten.
Stuur een hangtout bericht met de download url ;).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 15:33

CSB

:D

biertje79 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:21:
[...]

Had ook het probleem dat subtitles niet gezocht kondén worden, maar skin teruggezet op confluence en dan kan er wel gezocht worden. Zal wel iets skin-afhankelijks zijn.

Ik krijg alleen met geen mogelijkheid Navi-X geïnstalleerd, hij geeft een melding als " afhankelijkheden komen niet overeen" Ik heb geen idee wat dit betekend en hoe ik dat moet oplossen?
Het was dus inderdaad Aeon nox die hier niet mee om kon gaan. Confluence werkt wel. Even wachten op een update van Aeon dan. Ik ben blij. :)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

sdk1985 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:16:
[...]

Stuur een hangtout bericht met de download url ;).
Waarom zou ik dat willen doen?

Anyway, ik ervaar nu een heel raar probleem met XBMC 13.0 Gotham. Alle apparaten in huis zijn ondertussen ge-update en maken gebruik van dezelfde SharedDB. Zowel op de laptop waar ik altijd alles op afspeel, als op een andere computer lukt het niet om alle content te spelen. Sommige (dus niet alle) series en films laten wél ondertiteling zien en geluid horen, maar géén beeld zien, totdat ik op escape druk. Je ziet dan ineens wel beeld, als videobackground onder alle teksten en knoppen van XBMC. Dit gebeurt zowel met afleveringen/films die ik nog niet heb gezien, alsook met afleveringen/films waar ik al mee bezig was (en die het dus voorheen vlekkeloos deden).

Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 17:51
- XBMC 13 RC1
- Windows 8.1
- Amd fusion (zotac)

Ik ben dit weekend overgegaan naar V13. Ik heb het issue dat het DTS audiospoor naar mijn receiver wordt doorgegeven als Dolby Digital. Dit was bij V12 niet het geval. Ik maak gebruik van een optische verbinding via de directsound api (rechtstreeks naar de receiver).
Ik heb bij de settings aangegeven dat mijn receiver zowel DTS als Dolby Digital kan afspelen. Via andere players (VLC) herkent mijn reciever wel gewoon het DTS signaal.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen (vergeet ik een setting of zo)?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:03
Jorgen schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:13:
[...]

Omdat het je "probleem" oplost. Je krijgt immers dan met 5 seconde werk op elk apparaat een bericht met een aanklikbare link. Updaten van 3 apparaten zal niet meer dan 1 minuut kosten.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

cypher21 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:13:
Ik heb er laatst weer eens mee zitten stoeien, aangezien mijn my.cnf overschreven was door een mariadb update.

Ik heb alles op 8Mb gezet, even gekeken wat het geheugengebruik was, toen alles op 16Mb gezet. Zat 400k verschil in het geheugengebruik.
Merkte echter ook niets qua performance verschil tussen die twee trouwens maar goed :P

Standaard staat het gebruik in de my.cnf iig veel te laag, zeker voor queries op een grote film of muziek bibliotheek
Daarom worden er ook meerdere my.cnf files meegeleverd met MySQL voor verschillende omgevingen als een startpunt : http://dev.mysql.com/doc/...t-configuration-file.html ;)
ionicdog schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:24:
Ik probeer mijn Smb shares om te zetten naar NFS maar het wil niet echt lukken.

In mijn Syno heb ik mijn hele disk/volume 1 als Nfs ingesteld. Nfs://ip/volume1/Disk 1
Dus niet Nfs://ip/volume1/Disk 1/speelfilms
Ik weet niet of dit wat uitmaakt maar zal het nog eens proberen met de specifieke folder.

daarnaast lees ik de wiki dat je via ssh je shares moet controleren.
Maar ik kom met syno niet in met root. Password zelfde als admin maar dat werkt niet.
Syno = Synology NAS of zo :?

Anyway... ik weet niet wat de default settings zijn van SSH op zo'n ding, maar dat je met root niet kan inloggen is heel logisch : Dat is vanwege security default DISABLED !!
De bedoeling is dat je inlogt met een normale user die in de juiste groep zit vanuit welke je via su/sudo jezelf naar root mag/kan promoveren na het inloggen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Is er inmiddels als menu support voor Blurays? Zit ik dan met m'n special edition BR's waar ik de specials niet van kan kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
@nero , ja synology. Inloggen is gelukt, was gewoon het Admin password, welke ik niet gebruikte omdat het account wel was uitgeschakeld.
anyway, NFS lukt hier gewoon niet. Kan prima verbinding maken en mappen selecteren maar afspelen wil gewoon niet met alle films. Ook met Gotham en W8 lukt het niet. Zou te maken kunnen hebben met de Libnfs versie in xbmc, of met een andere Nfs instelling, ik ben er nog niet uit igg.
Verlopig blijf ik even bij samba, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

sdk1985 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:41:
[...]

Omdat het je "probleem" oplost. Je krijgt immers dan met 5 seconde werk op elk apparaat een bericht met een aanklikbare link. Updaten van 3 apparaten zal niet meer dan 1 minuut kosten.
Goede tip. :)
Jorgen schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:13:
[...]

Anyway, ik ervaar nu een heel raar probleem met XBMC 13.0 Gotham. Alle apparaten in huis zijn ondertussen ge-update en maken gebruik van dezelfde SharedDB. Zowel op de laptop waar ik altijd alles op afspeel, als op een andere computer lukt het niet om alle content te spelen. Sommige (dus niet alle) series en films laten wél ondertiteling zien en geluid horen, maar géén beeld zien, totdat ik op escape druk. Je ziet dan ineens wel beeld, als videobackground onder alle teksten en knoppen van XBMC. Dit gebeurt zowel met afleveringen/films die ik nog niet heb gezien, alsook met afleveringen/films waar ik al mee bezig was (en die het dus voorheen vlekkeloos deden).

Komt iemand dit bekend voor?
Als er meer mensen zijn die hier last van hebben; ik heb dit ondertussen kunnen oplossen door naar de systeeminstellingen van XBMC te gaan -> video -> instellingenniveau geavanceerd -> versnelling -> hardwareversnelling (DXVA2) uit te zetten. Daarna geen probleem meer. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 06-05-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
nero355 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 02:58:
[...]

Daarom worden er ook meerdere my.cnf files meegeleverd met MySQL voor verschillende omgevingen als een startpunt : http://dev.mysql.com/doc/...t-configuration-file.html ;)

[...]
Bij de standaard mysql database wel. Bij het mariadb package op een synology nas worden helaas geen meerdere config files meegeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Jorgen schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:47:
[...]

Goede tip. :)

[...]

Als er meer mensen zijn die hier last van hebben; ik heb dit ondertussen kunnen oplossen door naar de systeeminstellingen van XBMC te gaan -> video -> instellingenniveau geavanceerd -> versnelling -> hardwareversnelling (DXVA2) uit te zetten. Daarna geen probleem meer. :)
Dan neem ik aan dat je een pc hebt zonder dxva ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
weet iemand hoe ik in xbmc audio weer via spdif kan laten spelen en de rest van m'n htpc via de hdmi?
met frodo werkte het wel, maar nu heb ik bij default audio device alleen de keuze tussen:

1. default PA device (hdmi)
2. hdmi

of

1. default PA device (spdif)
2. spdif

in het eerste geval staat pulse audio ook op hdmi en in het tweede geval op spdif.

ik heb dus de keuze tussen hdmi of hdmi en tussen spdif of spdif 8)7

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Daarom zeuren ze bij xbmc dat je er altijd een debug log bij moet doen.
Dan weet je evt welke hardware er gebruikt word.
Op het xbmc forum hebben ze ook een topic over afspeel problemen en een kleine step by step om het probleem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ killerace en trash,

Voorheen werkte het prima, dus was ik er niet op bedacht dat er ineens wat anders ingesteld zou zijn.
Heb de oplossing gelukkig gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

JA ok, maar dat is geen antwoord. Heb je DXVA hardware of heb je een Intel cpu'tje of een nvidia kaartje ?

Waarom braag ik dit:
Als je dxva hardware hebt, dan werkt het blijkbaar ineens niet goed als je upgrade, da's niet goed en je belast je cpu onnodig.
Als je geen dxva hebt, dan heeft XMBC bij de update dat dus zelf zomaar aangezet, dat is ook niet goed en kan bij noob users voor veel problemen zorgen.

[ Voor 66% gewijzigd door KillerAce_NL op 06-05-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beide laptops hebben een Intel CPU (Core i5 en P8600) en een AMD/ATI videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Jorgen schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:20:
Beide laptops hebben een Intel CPU (Core i5 en P8600) en een AMD/ATI videokaart.
Maak je gebruik van Windows icm XBMC of OpenELEC (of een ander OS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als het Windows is, dan is het niet goed, je zou dxva ondersteuning moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Windows 7 + XBMC Gotham, op beide machines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:18

DizzyWeb

Ondertiteld

Nou, de upgrade verliep hier ook verre van soepel. Database upgrade leek goed te verlopen, maar vervolgens bleken alle TV shows leeg te zijn, geen episodes. Wilde ook niet meer updaten. Alles weggemieterd, vrijwel leeg profiel met alleen advancedsettings en sources er in, nieuwe database laten opbouwen... nog niks. Uiteindelijk hielp het verwijderen van de regexen voor tv show scrapen uit de advancedsettings. Daar is dus iets aan veranderd. Kan er alleen zo niet iets over terug vinden.

Op een andere machine bleef hij maar hangen bij elke keer afsluiten. Gevolg: instellingen werden niet opgeslagen en ik kon bij elke keer opstarten weer de PVR addon aan zetten.

Ook handig: na de upgrade staan er spontaan een aantal PVR addons aan die niet te disablen zijn. Alleen te verwijderen. Maar als XBMC hangt bij afsluiten blijken ze na opnieuw starten opeens niet verwijderd te zijn. Lijkt na 10x proberen nu opeens wel goed te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met andere woorden: Gotham loopt nog niet helemaal lekker bij verschillende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 08:39
DizzyWeb schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:37:
Nou, de upgrade verliep hier ook verre van soepel. Database upgrade leek goed te verlopen, maar vervolgens bleken alle TV shows leeg te zijn, geen episodes. Wilde ook niet meer updaten. Alles weggemieterd, vrijwel leeg profiel met alleen advancedsettings en sources er in, nieuwe database laten opbouwen... nog niks. Uiteindelijk hielp het verwijderen van de regexen voor tv show scrapen uit de advancedsettings. Daar is dus iets aan veranderd. Kan er alleen zo niet iets over terug vinden.

Op een andere machine bleef hij maar hangen bij elke keer afsluiten. Gevolg: instellingen werden niet opgeslagen en ik kon bij elke keer opstarten weer de PVR addon aan zetten.

Ook handig: na de upgrade staan er spontaan een aantal PVR addons aan die niet te disablen zijn. Alleen te verwijderen. Maar als XBMC hangt bij afsluiten blijken ze na opnieuw starten opeens niet verwijderd te zijn. Lijkt na 10x proberen nu opeens wel goed te zijn...
Ik heb alles geupdate ( htpc, pc, surface pro 2 ) en alles werkt nog gewoon perfect.
Alles loopt ook via de database Msql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 08:39
Jorgen schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:43:
Met andere woorden: Gotham loopt nog niet helemaal lekker bij verschillende mensen.
Geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja, ik heb in elk geval niks geks gedaan.
Op 1 systeem XBMC voor het eerst erop gezet en de sources.xml + advancedsettings.xml erop gezet vanwege de SharedDB. Op het hoofdsysteem beide xml-bestanden laten staan en alleen XBMC geüpdatet. Op tablet en telefoon ook alleen XBMC geupdatet. (Bij al die apparaten stonden de xml-bestanden al goed.)

XMBC had op beide laptops het videoprobleem, maar niet op de telefoon of tablet. Het ene moment voelt XBMC op de laptops snappy aan en het volgende moment weer laggy. Ik heb geen idee hoe dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Jorgen schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:43:
Problemen otstaan (ervaringen uit het verleden en zo te lezen nu ook weer) door het updaten.
Tegenwoordig doe ik ook altijd maar gewoon een clean-install, weet ik zeker dat het daar niet aan kan liggen en dat kost ook maar 5 minuten extra tijd. Het uitzoeken van een eventueel probleem kost meer...
Pagina: 1 ... 114 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]