[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.003 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
schumi2004 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:22:
Iemand ook reFocus for Gotham ingebruik en mij kan vertellen hoe ik mijn fanart in hoofdscherm krijg?
Had ook al in XBMC topic gevraagd maar ben iets of wat ongeduldig :P
Staat dat niet standaard aan als je de (voor de eerste keer) skin doet laden?
Het is in ieder geval in te stellen via het menu. Zal zo even kijken.
Edit: draai de light versie op de pi. Zit in verkeerde topic zie ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Eoghlear op 10-04-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik lees her en der dat je het beste niet de standaard xbmc build kunt pakken, maar een aangepaste versie. Maar die versie verschilt per computer natuurlijk welke je moet nemen.

Misschien beter als eerste de vraag of mijn laptop ervoor geschikt is:
Ik heb een HP TX2500 (tx2525nr)
http://h10025.www1.hp.com...nl&docname=c01470267#N460
AMD ZM-86 (2.4GHz)
ATI Radeon HD 3200
4GB

Is deze in staat 720p of 1080p af te spelen? Via vga out.
En wat is het beste OS om dit op te doen?
Windows 7? Windows 8? Of een unix disto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 17:44
? waar lees je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dat ben ik meerdere keren tegengekomen. O.a. toen ik keek naar servers (haswell) met xbmc, android sticks met xbmc en nog een aantal willekeurige zoektochten naar xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HD3200 zat vroeger in heel veel HTPC's dus gooi erop wat je wil en het zal prima werken :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:25
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 01:07:
Dat ben ik meerdere keren tegengekomen. O.a. toen ik keek naar servers (haswell) met xbmc, android sticks met xbmc en nog een aantal willekeurige zoektochten naar xbmc.
Van XBMC zijn er versies voor Windows, Linux en Android. Hier hoef je verder niet te kijken naar je hardware...
Voor openELEC waren er eerst verschillende versies voor verschillende hardware, tegenwoordig is dit ook allemaal ondergebracht in 1 versie.
ibiben95 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:59:
Als ik zeg: ouya gebruiken als xbmcplatform. Wat zeggen jullie dan?
Een relatief dure manier om Android XBMC te gebruiken. Kan je beter kiezen voor een goedkope stick óf voor een "volwaardige" XBMC,

[ Voor 23% gewijzigd door FabianNL op 11-04-2014 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:04
Eoghlear schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:20:
[...]

Staat dat niet standaard aan als je de (voor de eerste keer) skin doet laden?
Het is in ieder geval in te stellen via het menu. Zal zo even kijken.
Edit: draai de light versie op de pi. Zit in verkeerde topic zie ik.
Ben er ondertussen al uit, toch bedankt.
Maar Light versie, is die er dan voor reFocus 1.1.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:06

FREAKJAM

"MAXIMUM"

schumi2004 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:42:
[...]

Ben er ondertussen al uit, toch bedankt.
Maar Light versie, is die er dan voor reFocus 1.1.0 ?
Nee, er is een light versie van de oude versie voor de Pi.

Maar, hoe had je het nou opgelost? Ik ben trouwens niet zo een fan van de skin. Ik vind het homescreen niet zo mooi (hoe de fanart gefade achter het linkermenu zit, vind ik er niet mooi uit zien). Ik hoop dat Jeroen snel het nieuwe horizontale menu toevoegt aan de skin. Ik hoop ook op een low list view, maar die gaat er denk ik niet komen.

[ Voor 35% gewijzigd door FREAKJAM op 11-04-2014 09:21 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
FREAKJAM schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:17:
[...]

Nee, er is een light versie van de oude versie voor de Pi.

Maar, hoe had je het nou opgelost? Ik ben trouwens niet zo een fan van de skin. Ik vind het homescreen niet zo mooi (hoe de fanart gefade achter het linkermenu zit, vind ik er niet mooi uit zien). Ik hoop dat Jeroen snel het nieuwe horizontale menu toevoegt aan de skin. Ik hoop ook op een low list view, maar die gaat er denk ik niet komen.
Bleek dat ik Shelf optie enabled had. Konden twee dingen zijn, of fanart grabber addon niet geladen of die shelf dus.

Vind het faden achter main menu ook beetje apart. Verder vind ik hem wel Ok en draait ie redelijk op mijn RPi, behalve dan dat ik af en toe confluence backdrops voorbij zie komen en sommige menu's iets of wat traag reageren.
Gaat er meteen even melding van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Ik gebruik de skin: Confluence Customizable Mod.
Nu heb ik als ik in het hoofdscherm sta op mijn films boven in de widget staan met meest recente films.
Dat kan je instellen bij instellingen/Home menu buttons.
Nu zou ik daar graag willen zien dat ik daar de films waar ik mee bezig ben kan zien.Dus de Movies in Progress.
Elders kom ik die wel tegen in de instellingen lijsten maar juist hier kan ik die niet instellen als widget op het hoofdscherm.

Is dat aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Er zijn skins die de settings wel hebben en anders kan je nog wat skin bestanden aanpassen van Confluence in de 720p map :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 08:39
Heren graag had ik wat info over de afstand bedieningen die jullie gebruiken voor xbmc.

Ik had tot sinds kort een cec-adapter in gebruik en dat werkte perfect. Maar sinds ik mijn htpc heb aangesloten via mijn nieuwe HKBDS330 werkt deze adapter niet meer naar behoren. ( zoveel problemen dat ie er tussen uit moest ). Dus ik ben opzoek naar een simpel maar goed ( goedkoop ) alternatief voor vrouw lief ( xbox 360 controller vind ze maar niks ).
Mijn kast heeft geen IR ontvanger dus ik zou al een afstandsbediening moeten hebben waar dit bij zit, of een ander alternatief.

Ik weet dat dit niet direct gerelateerd is tot dit topic maar hier zitten wel veel mensen die perfect met xbmc weten te werken en navigeren.
Dus graag jullie input ;) ik ben blijkbaar scheel want ik zie het niet zo 123 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 12:23
Logitech Harmony iets voor je?

Een IR oogje voor de pc is ook zo gevonden. Dealextreme staat vol met die dingen (en afstandsbedieningen).
Zelf vind ik goed werken:

Xbox 360 remote
Smartphone / tablet
Simpele afstandsbediening (kan harmony zijn, maar ook iets van Dealextreme)

Ik bedenk mij net dat het ook erg cool zou zijn om een Apple remote te gebruiken. Die bij de apple tv van mijn ouders zit is super simpel, ziet er strak uit en is voor iedereen te begrijpen. Zal zelf nu kijken of ik ze ergens los kan kopen voor niet al teveel geld..

[ Voor 32% gewijzigd door warcow op 16-04-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
warcow schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:44:
Logitech Harmony iets voor je?

Een IR oogje voor de pc is ook zo gevonden. Dealextreme staat vol met die dingen (en afstandsbedieningen).
Zelf vind ik goed werken:

Xbox 360 remote
Smartphone / tablet
Simpele afstandsbediening (kan harmony zijn, maar ook iets van Dealextreme)

Ik bedenk mij net dat het ook erg cool zou zijn om een Apple remote te gebruiken. Die bij de apple tv van mijn ouders zit is super simpel, ziet er strak uit en is voor iedereen te begrijpen. Zal zelf nu kijken of ik ze ergens los kan kopen voor niet al teveel geld..
Deze https://www.dx.com/p/wire...-2-aaa-34435#.U07YaKyKCUk gevonden.
Bedankt voor de tip !!

Simpel en goedkoop ;)

toch maar deze gedaan http://www.wehkamp.nl/ent...44&cm_mmca5=ShopWiki%20NL

[ Voor 12% gewijzigd door ErwinJ op 16-04-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb deze set : http://www.ebay.com/itm/N...ote-control-/261196414233

Maar gebruik een Harmony 555 om de HTPC en de TV tegelijk te bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
nero355 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 00:17:
Ik heb deze set : http://www.ebay.com/itm/N...ote-control-/261196414233

Maar gebruik een Harmony 555 om de HTPC en de TV tegelijk te bedienen :)
Ook een goede set zo te zien.
Ik vind de Harmony eigenlijk een dure oplossing, en te ingewikkeld voor mijn dochtertje ( 3.5 ).
Ze kan nu goed overweg met een "normale" afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan zul je er toch ook nog een ontvanger bij moeten kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
KillerAce_NL schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:56:
[...]
Dan zul je er toch ook nog een ontvanger bij moeten kopen ?
Die had ik al, vandaar dat ik hem nu bedien met de 360 controller ;)
http://www.ps3xbox360wii....er-for-windows-black.html

[ Voor 21% gewijzigd door ErwinJ op 17-04-2014 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErwinJ schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:51:
Heren graag had ik wat info over de afstand bedieningen die jullie gebruiken voor xbmc.

Ik had tot sinds kort een cec-adapter in gebruik en dat werkte perfect. Maar sinds ik mijn htpc heb aangesloten via mijn nieuwe HKBDS330 werkt deze adapter niet meer naar behoren. ( zoveel problemen dat ie er tussen uit moest ). Dus ik ben opzoek naar een simpel maar goed ( goedkoop ) alternatief voor vrouw lief ( xbox 360 controller vind ze maar niks ).
Mijn kast heeft geen IR ontvanger dus ik zou al een afstandsbediening moeten hebben waar dit bij zit, of een ander alternatief.

Ik weet dat dit niet direct gerelateerd is tot dit topic maar hier zitten wel veel mensen die perfect met xbmc weten te werken en navigeren.
Dus graag jullie input ;) ik ben blijkbaar scheel want ik zie het niet zo 123 :P
Hoe was de vorige situatie, had je er al een receiver in gebruik ? Als er in de oude setup geen receiver was, zul je de CEC adapter opnieuw moeten configureren. Tevens is het misschien ook makkelijk om te melden welke adapter je hebt ? Is het er eentje van Pulse-Eight ? Welke problemen kom je nu tegen ?

Mijn voorkeur zal altijd uitgaan naar een CEC adapter. Gewoon alles met 1 afstansbediening besturen gaat toch echt wel boven losse controllers / IR oogjes of welke oplossing dan ook (dit is natuurlijk mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:39

TRaSH

koffie ?

ErwinJ schreef op donderdag 17 april 2014 @ 06:56:
[...]

Ook een goede set zo te zien.
Ik vind de Harmony eigenlijk een dure oplossing, en te ingewikkeld voor mijn dochtertje ( 3.5 ).
Ze kan nu goed overweg met een "normale" afstandbediening.
Ik zelf heb de 895/900 gehad en me dochter kon ermee overweg toen ze 3.5 was.
En ook xbmc bedienen.
Het is maar hoe je hem insteld.
Misschien door de touch screen iets makkelijker dan de 555

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:21:
[...]

Hoe was de vorige situatie, had je er al een receiver in gebruik ? Als er in de oude setup geen receiver was, zul je de CEC adapter opnieuw moeten configureren. Tevens is het misschien ook makkelijk om te melden welke adapter je hebt ? Is het er eentje van Pulse-Eight ? Welke problemen kom je nu tegen ?

Mijn voorkeur zal altijd uitgaan naar een CEC adapter. Gewoon alles met 1 afstansbediening besturen gaat toch echt wel boven losse controllers / IR oogjes of welke oplossing dan ook (dit is natuurlijk mijn mening)
Mijn oude setup was een cec adapter van pulseight deze was rechtstreeks verbonden met de hdmi van mijn Htpc naar TV.
Nu gaat deze van Htpc naar de bds330 en van daaruit gaat een Hdmi naar tv.
Ik had deze opnieuw ingesteld maar dit werkte niet.
Het probleem wat ik ondervind is dat mijn beeld begint te flikkeren als een gek in alle kleuren en na een 2 minuten springt deze op zwart en is er geen signaal. ( opnieuw opstarten moet ik dan doen )
Dit gebeurt random, bv tijdens het kijken van films en zelfs tijdens mijn nieuwe installatie van windows dus het is niet Xbmc gerelateerd. Maar het gebeurd altijd ( als deze zijn uit geweest ) als ik switch van TV kijken naar het kanaal van de Htpc.
Zodra dit gebeurt trek ik hem uit en steek de Hdmi zonder de cec adapter in mijn Htpc en het beeld is weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ErwinJ schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:32:
[...]
Die had ik al, vandaar dat ik hem nu bedien met de 360 controller ;)
http://www.ps3xbox360wii....er-for-windows-black.html
Heeft deze Xbox 360 remote zowel IR als RF onboard? Wij gebruiken namelijk exact dezelfde afstandsbediening met een origineel interne IR ontvanger (bij een Jetway E-350) en niet met een RF ontvanger.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
hardware-lover schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:18:
[...]

Heeft deze Xbox 360 remote zowel IR als RF onboard? Wij gebruiken namelijk exact dezelfde afstandsbediening met een origineel interne IR ontvanger (bij een Jetway E-350) en niet met een RF ontvanger.
Als het goed is moet deze remote zowel IR als RF zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand ervaring met het gebruik van VFS in XBMC en specifiek met Gotham?

Ik probeerde deze service.datasync addon werkend te krijgen op Gotham om er vervolgens achter te komen dat niet alle folders bereikbaar zijn via VFS.
As of XBMC v12 Frodo, in an effort to make the Virtual File System service more secure (in Eden and before it allowed access to literally any file on the local hard disc and on network shares accessible to XBMC) the access has been limited to files within directories that have been specified by the user as sources (video, music, files, programs) in XBMC.
Addon, Addon Settings dir en Databases etc zijn dus geen standaard folders. Ben ik nu dan echt genoodzaakt deze als resource toe te voegen in XBMC om het enigzins werkend te krijgen?

ZIjn er eventueel nog andere manieren om addons en hun data gesynched te krijgen tussen verschillende boxen zonder user interaction?

/edit:
Ik ga maar voor het gemak met rsync proberen, moet vast goed komen.
Beetje hekel aan elke box te moeten updaten met zelfde addons en settings.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 17-04-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Laatst online: 22-06 12:44
Vraagje.. Ik kijk vaak s'avonds mijn serrietjes.. nu merk ik alleen dat ik elke keer als ik vanuit de bibliotheek een serie aanklik, hij aangeeft dat deze niet meer beschikbaar zou zijn.... Zover ik kan zien doet hij dit als de bibliotheek niet wilt updaten.. Wat is hier aan te doen. Wordt er een beetje schijt ziek van dat als ik lekker een serietje aan wil zetten dat die het niet doet. soms na 3keer updaten doet hij et wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Marsjee schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:54:
Vraagje.. Ik kijk vaak s'avonds mijn serrietjes.. nu merk ik alleen dat ik elke keer als ik vanuit de bibliotheek een serie aanklik, hij aangeeft dat deze niet meer beschikbaar zou zijn.... Zover ik kan zien doet hij dit als de bibliotheek niet wilt updaten.. Wat is hier aan te doen. Wordt er een beetje schijt ziek van dat als ik lekker een serietje aan wil zetten dat die het niet doet. soms na 3keer updaten doet hij et wel.
Kijk eens in het roze gedeelte hieronder en kom dan misschien eens terug met een completer verhaal?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou dan ga je eerst uitzoeken waarom de bibliotheek niet wordt geupdate. Oorzaak bestrijden, niet de symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wie weet hoe ik via een normale Panasonic tv afstandbediening, die via CEC gekoppeld is aan mijn xbmc, tot het menuutje kom waarbij ik in het bestanden menu waar ik naar inhoud kan scannen of de inhoud kan wijzigen (van films naar muziek bijv.) van een map die ik toegevoegd heb ??

volgens mij is het toets C of M op mn toetsenbord via mn HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ferra schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:12:
Wie weet hoe ik via een normale Panasonic tv afstandbediening, die via CEC gekoppeld is aan mijn xbmc, tot het menuutje kom waarbij ik in het bestanden menu waar ik naar inhoud kan scannen of de inhoud kan wijzigen (van films naar muziek bijv.) van een map die ik toegevoegd heb ??

volgens mij is het toets C of M op mn toetsenbord via mn HTPC.
Bij mij is dat de option-toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ZIjn er heren die dit topic toevallig gevolgd hebben?

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=186998

Krijg er steeds meer een wrange na smaak van hoe de XBMC Team Members zich gedragen.
Topic is closed maar omdat ze moderator zijn toch nog ff doorgaan, zo jammer.
http://forum.xbmc.org/sho...98&pid=1684768#pid1684768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:21
Ik surf zo'n paar keer per week op het forum, maar dan meestal bij windows support. Ik heb dit topic niet gevolgd, maar wat mij wel opvalt is dat sommige XBMC Team Members een kort lontje hebben. Aan de andere kant zijn er users die de grootste bs verkondigen. Maar iig bedankt voor deze interessante leesstof;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zawaponga schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:54:
Ik surf zo'n paar keer per week op het forum, maar dan meestal bij windows support. Ik heb dit topic niet gevolgd, maar wat mij wel opvalt is dat sommige XBMC Team Members een kort lontje hebben. Aan de andere kant zijn er users die de grootste bs verkondigen. Maar iig bedankt voor deze interessante leesstof;)
Voor mijn gevoel in het bijzonder 1 maar daar laat ik me nog even niet over uit.
Er zitten ook toffe gasten tussen die de boel wel op een normale manier brengen en de boel netjes proberen te houden, maar enkele....... zucht.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zawaponga schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:54:
Op elk forum is dat zo een beetje... Wat je ook bv. merkt in het hardwaresubforum is dat mensen consequent hun eigen voorkeuren proberen aan te praten ongeacht of die wel passen bij hun gebruikersprofiel. Dat wordt hier redelijk snel in de kiem gesmoord gelukkig. Denk dat het hogere niveau van GoT daar ook wel iets mee te maken heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 17-04-2014 21:20 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:19:
[...]

Op elk forum is dat zo een beetje... Wat je ook bv. merkt in het hardwaresubforum is dat mensen consequent hun eigen voorkeuren proberen aan te praten ongeacht of die wel passen bij hun gebruikersprofiel. Dat wordt hier redelijk snel in de kiem gesmoord gelukkig.
Dat zijn gebruikers, ik heb het hier over de XBMC developers.
Jammer dat het gebeurt maar verder blijft XBMC op nr.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:21
Ok ik heb het topic net doorgespit (maar niet elke post gelezen natuurlijk) en ik heb een goed idee waar het over gaat. Waarom ben jij het er niet mee eens dat zij het gesloten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zawaponga schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:25:
Ok ik heb het topic net doorgespit (maar niet elke post gelezen natuurlijk) en ik heb een goed idee waar het over gaat. Waarom ben jij het er niet mee eens dat zij het gesloten hebben?
Niet zo zeer dat het gesloten is maar meer dat de moderators/team members toch nog even erop door moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 17:15

bonyuri

Investigator!

schumi2004 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:26:
[...]

Niet zo zeer dat het gesloten is maar meer dat de moderators/team members toch nog even erop door moeten gaan.
mwah, dat is natuurlijk een beetje flauw en vind ik niet echt een probleem.
Op deze manier kun je overal wel een probleem van maken, maar goed.

On-topic:
Ik heb nu OpenELEC draaien op een Intel NUC DN2820 en dat gaat goed.
Op dit moment draai ik hem vanaf een USB stick, maar ben nog niet helemaal content met de snelheid van de menus (laden van cover-art, etc).
Ik vraag me af of het installeren van een SSD om daar OpenELEC vanaf te draaien nuttig is. Ik snap dat een SSD sneller is, maar een USB stick zou toch snel genoeg moeten zijn om dit te draaien?
Ik haal mijn content van een NAS af, dus ik draai echt alleen OpenELEC vanaf de USB stick.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Gokje: je series staan op een externe locatie die bekeken wordt via het netwerk (NAS) en je maakt gebruik van Windows? Waarschijnlijk start je je PC op, open je XBMC en wil je vervolgens een serie starten. Echter is Windows nog bezig met 'laden' en heeft ie nog geen netwerk verbinding gemaakt met de externe schijf.
Maar zonder meer info blijft het een beetje onzinnig gokken ;)
bonyuri schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:06:
[...]

mwah, dat is natuurlijk een beetje flauw en vind ik niet echt een probleem.
Op deze manier kun je overal wel een probleem van maken, maar goed.

On-topic:
Ik heb nu OpenELEC draaien op een Intel NUC DN2820 en dat gaat goed.
Op dit moment draai ik hem vanaf een USB stick, maar ben nog niet helemaal content met de snelheid van de menus (laden van cover-art, etc).
Ik vraag me af of het installeren van een SSD om daar OpenELEC vanaf te draaien nuttig is. Ik snap dat een SSD sneller is, maar een USB stick zou toch snel genoeg moeten zijn om dit te draaien?
Ik haal mijn content van een NAS af, dus ik draai echt alleen OpenELEC vanaf de USB stick.
Vind zelf OpenELEC ook niet altijd even snel reageren als je door veel cover-art aan het scrollen bent. Ik zie dan de FPS inzakken (onder de 60 duiken), terwijl de CPU het nog met gemak kan bijbenen (nog lang niet op 100%). De grootste verbetering zag ik nog in het gebruik van een andere skin om eerlijk te zijn. Mogelijk biedt Gotham weer wat verbetering op dit gebied?

[ Voor 38% gewijzigd door FabianNL op 18-04-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56
Gisteren Aeon MQ5 geinstalleerd, maar deze Skin instellen is iets andere koek als Aeon Nox. Vanavond maar weer eens even kijken. Het vergt wat grotere tijdinvestering dan ik gedacht had. Aeon MQ5 is dan ook zeker geen Skin om als beginner met XBMC te gaan stoeien (zoals ik hier eerder in het topic las).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Jumpman schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:28:
Gisteren Aeon MQ5 geinstalleerd, maar deze Skin instellen is iets andere koek als Aeon Nox. Vanavond maar weer eens even kijken. Het vergt wat grotere tijdinvestering dan ik gedacht had. Aeon MQ5 is dan ook zeker geen Skin om als beginner met XBMC te gaan stoeien (zoals ik hier eerder in het topic las).
Ik vind MQ5 tegenvallen. Je kunt inderdaad ENORM veel instellen, maar het meeste zit vrij goed verstopt.
Op dit moment gebruik ik Ace en daar kan ik eigenlijk alles aanpassen wat ik wil en die lijkt soepeler te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

FabianNL schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:23:
[...]
Vind zelf OpenELEC ook niet altijd even snel reageren als je door veel cover-art aan het scrollen bent. Ik zie dan de FPS inzakken (onder de 60 duiken), terwijl de CPU het nog met gemak kan bijbenen (nog lang niet op 100%). De grootste verbetering zag ik nog in het gebruik van een andere skin om eerlijk te zijn. Mogelijk biedt Gotham weer wat verbetering op dit gebied?
Ik draai al de laatste beta van Gotham, dus dat lijkt niet echt verbetering te brengen.
Ondertussen heb ik via via een SSD kunnen regelen om te testen, ik zal eens kijken of dat beter gaat.

Als ik toch die SSD erin heb zitten zal ik gelijk eens testen met Windows 8.1 om te zien of dat net zo soepel (of soepeler) draait.

OpenELEC start nu in ongeveer 20 seconden op vanaf cold boot, ik denk dat dat met Windows 8 net zo snel moet kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

8.1 draait prima op mijn e-450 (4gb ram, 512 voor de onboard gpu) met frodo en media lokaal en op de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

KillerAce_NL schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:34:
8.1 draait prima op mijn e-450 (4gb ram, 512 voor de onboard gpu) met frodo en media lokaal en op de nas.
Maar hoe soepel is het browsen van cover art?
Ik wil eigenlijk graag de "panel" weergave gebruiken, waarbij je een groot aantal covers + media cases ziet.

Op OpenELEC werkt dit nu redelijk, maar als ik helemaal naar beneden scroll en daarna weer omhoog dan gaat hij fijn alles weer opnieuw inladen...

Vraag me af of een SSD + Windows 8.1 hier verbetering in brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
hardware-lover schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:43:
[...]

Kijk eens in het roze gedeelte hieronder en kom dan misschien eens terug met een completer verhaal?
Haha, of je reageert gewoon niet :9 8)7
Ik dacht voor dat ik helemaal in de logs ga duiken, misschien dat iemand het zelfde heeft en dus snel kan antwoorden, maar blijkbaar is het forum daar niet meer voor. :F

[ Voor 24% gewijzigd door Marsjee op 18-04-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Marsjee schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:36:
[...]
Haha, of je reageert gewoon niet :9 8)7
[knip]
Klopt, dat had "je" dan idd beter niet kunnen doen als je LLDM bent :F

Je hebt werkelijk helemaal NIETS uit het roze gedeelte toegevoegd, is dat nu werkelijk teveel gevraagd? |:(

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie
.

[ Voor 50% gewijzigd door hardware-lover op 18-04-2014 15:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Marsjee, het forum is er uiteraard wel voor vragen stellen, maar wij kunnen je beter helpen wanneer we meer over jouw specifieke situatie weten.
Het enige antwoord dat ik je nu kan geven is "ik heb dat probleem niet en ik weet niet wat de oorzaak is en wat de oplossing kan zijn".

Als je aangeeft welke XBMC versie en skin je gebruikt, of je data lokaal staat of op een NAS en even in de debug log kijkt (is niet veel werk hoor.....) en dat even post, dan wil ik best met je meedenken en proberen het probleem te vinden en op te lossen.

Om een flauwe vergelijking te maken. Ga eens naar een garage en zeg: "Ik rij in een auto, maar hij doet soms raar. Weet jij misschien de oplossing?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
hardware-lover schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:47:
[...]

Klopt, dat had "je" dan idd beter niet kunnen doen als je LLDM bent :F

Je hebt werkelijk helemaal NIETS uit het roze gedeelte toegevoegd, is dat nu werkelijk teveel gevraagd? |:(

- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie
.
Teveel gevraagd... Nee.. Maar ik verwacht ook geen normaal antwoord van jou, aangezien je te beroerd bent een fatsoenlijk antwoord te geven. Persoon hierboven kan wel op een normale manier reageren trouwens.
_Vincent_ schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:09:
@Marsjee, het forum is er uiteraard wel voor vragen stellen, maar wij kunnen je beter helpen wanneer we meer over jouw specifieke situatie weten.
Het enige antwoord dat ik je nu kan geven is "ik heb dat probleem niet en ik weet niet wat de oorzaak is en wat de oplossing kan zijn".

Als je aangeeft welke XBMC versie en skin je gebruikt, of je data lokaal staat of op een NAS en even in de debug log kijkt (is niet veel werk hoor.....) en dat even post, dan wil ik best met je meedenken en proberen het probleem te vinden en op te lossen.

Om een flauwe vergelijking te maken. Ga eens naar een garage en zeg: "Ik rij in een auto, maar hij doet soms raar. Weet jij misschien de oplossing?"
Inderdaad een flauwe vergelijking. Ik geef toch aan dat het updaten soms niet werkt.... En zeg niet van: He me xbmc werkt niet... wat nu....

Maargoed ik laat het hierbij.

[ Voor 40% gewijzigd door Marsjee op 18-04-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Marsjee schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:12:
Inderdaad een flauwe vergelijking. Ik geef toch aan dat het updaten soms niet werkt.... En zeg niet van: He me xbmc werkt niet... wat nu....

Maargoed ik laat het hierbij.
Nee, je zegt "mijn series werken niet". Maar we weten nog steeds niet of die series op jouw HTPC staan of dat je ze streamt vanaf een NAS. Gebruik je een Windows HTPC, Linux of een Android tablet?

Schijnbaar kun je wel een reactie posten om te zeuren, maar is het te moeilijk om inhoudelijke informatie te posten? Maar als je geen hulp wilt, dan laat ik het hier ook bij. Sorry dat ik je probeerde te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
_Vincent_ schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:21:
[...]

Nee, je zegt "mijn series werken niet". Maar we weten nog steeds niet of die series op jouw HTPC staan of dat je ze streamt vanaf een NAS. Gebruik je een Windows HTPC, Linux of een Android tablet?

Schijnbaar kun je wel een reactie posten om te zeuren, maar is het te moeilijk om inhoudelijke informatie te posten? Maar als je geen hulp wilt, dan laat ik het hier ook bij. Sorry dat ik je probeerde te helpen!
Oh dan moet je even teruglezen ;) Heb niet alleen gezegt "mijn series werken niet" staat duidelijk bij dat het met updaten mis gaat, en dat ik soms 3keer moet updaten voor iets werkt.. Jemig wat een zeik mensen hier :D :o En verder geen hulp meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Marsjee schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:29:
[...]

Oh dan moet je even teruglezen ;) Heb niet alleen gezegt "mijn series werken niet" staat duidelijk bij dat het met updaten mis gaat, en dat ik soms 3keer moet updaten voor iets werkt.. Jemig wat een zeik mensen hier :D :o En verder geen hulp meer nodig.
Kan je ons wel zeik mensen vinden maar heb je uberhaupt het roze gedeelte gelezen en iets mee gedaan?
Punt 1, en dat is een redelijk interessante cq belangrijke
Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
Of dacht je dat iedereen hier een glazenbol heeft?

Maar je zegt geen hulp meer nodig te hebben dus zal je het wel opgelost hebben, das mooi want dan kunnen we andere helpen die wel lezen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 18-04-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
schumi2004 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:43:
[...]

Kan je ons wel zeik mensen vinden maar heb je uberhaupt het roze gedeelte gelezen en iets mee gedaan?
Punt 1, en dat is een redelijk interessante cq belangrijke
Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
Of dacht je dat iedereen hier een glazenbol heeft?

Maar je zegt geen hulp meer nodig te hebben dus zal je het wel opgelost hebben, das mooi want dan kunnen we andere helpen die wel lezen ;)
als jij niet gereageerd hebt daarnet, hoef je ook niet aangesproken te voelen?
Maargoed, ik ga die logger is erop zetten, want draai xbmc helemaal stock, nee geen hulp meer nodig nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 13:06
.....Als OS gebruik ik Windows 7 home basic. Als media software gebruik ik XBMC. Maar ik krijg het niet voor elkaar om DTS audio muziek-files (WAV-bestanden) ook in DTS af te spelen.....
Dit probleem heb ik nou ook. Heel irritant. Films en series kijken in dts of DD is geen enkel probleem. Dit wordt prima doorgegeven. Maar als ik een muziekbestand (zoals in de quote staat) wil afspelen, hoor ik niks en gaat hij gewoon niet spelen...
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

gebruik je Frodo of Gotham ?
als je frodo gebruikt zou ik eens Gotham testen en kijken of het dan wel werkt.
met de -p switch kan je als stand alone draaien (evt je userdata coperen naar de standalone locatie) en je bestaande userdata untouched laten mocht je nog terug willen naar Frodo.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Marsjee schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:53:
[...]

als jij niet gereageerd hebt daarnet, hoef je ook niet aangesproken te voelen?
Maargoed, ik ga die logger is erop zetten, want draai xbmc helemaal stock, nee geen hulp meer nodig nee ;)
Jammer dat je zo reageert... Iedereen probeert heel behulpzaam te zijn en ik heb zelf ook al een mogelijke oplossing voor je gegeven...
Nogmaals: geeft íets meer info, en je krijgt tientallen bruikbare antwoord terug! O+

PS. Hieruit maak ik op dat je Windows gebruikt? Heb je het probleem alleen bij een cold-boot? Staan de bestanden op je PC of op een externe schijf? Als ze extern staan, hoe heb je de bron toegevoegd in XBMC?

[ Voor 16% gewijzigd door FabianNL op 19-04-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
TRaSH schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:35:
gebruik je Frodo of Gotham ?
als je frodo gebruikt zou ik eens Gotham testen en kijken of het dan wel werkt.
met de -p switch kan je als stand alone draaien (evt je userdata coperen naar de standalone locatie) en je bestaande userdata untouched laten mocht je nog terug willen naar Frodo.
Heb gothem geïnstalleerd nu. En dan hoor ik in ieder geval wel muziek ja. Hij gaat nu wel afspelen. Alleen nog steeds geen dts.
Wanneer ik nu bij de instelling van een film "activeer Passthrough" aanvink, speelt hij de film netjes in dts en de muziek werkt dan ineens niet meer. Vink ik dit uit (bij een willekeurige film), dan speelt de film niet langer in dts, maar kan ik weer wel muziek afspelen (alleen nog steeds geen dts).

Nog meer ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

heb je wel de goeie audio output ingesteld ?
heb je je audio output device op wasapi staan ?
weet niet welk systeem je draait e.d. mis een debug log ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ik draai xbmc op mijn htpc, met windows 7.
De audio output staat inderdaad op wasapi, en gaat via spif kabel naar m'n versterker. In principe werkt dit prima, aangezien ik de films die ik via xbmc afspeel gewoon goed werken, en hij DTS en DD5.1 gewoon goed doorgeeft. Nooit problemen mee.
Enige zit dus in de muziek, .wav dts files, deze worden wel afgespeeld, maar ik hoor gewoon niks.. Heel bijzonder, maar ik kan ook nergens iets vinden dat ik anders kan instellen....

Als ik een ander programma gebruik, buiten xbmc om, speelt hij wel af, maar ook niet in dts. Maar dat zal wel liggen aan het feit dat ik dan allerlei codecs eerst moet instellen op de juiste manier (wat ik niet gedaan heb). Alleen dacht ik dat, omdat de films qua geluid goed werken en ingesteld staan onder xbmc, dit waarschijnlijk voor de muziek files ook zo zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

xbmc gebruikt voor films een andere afspeler dan voor muziek,
deze info heb ik trouwens gewoon van het xbmc forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 13:40
Zijn er mensen die ervaring hebben met 3d en xbmc? Met nane kwa hardware eisen? Ik weet dat xbmc nog geen hardware versnelling heeft, dus vraag ik me voornamelijk af of een ngebouwde videokaart in een intel cpu voldoende krachtig is om een bluray goed af te spelen. Is eeen hd4000 het minimum of kan met iets minder krachtigs ook al goed afgespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Leech_NL schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:56:
Zijn er mensen die ervaring hebben met 3d en xbmc? Met nane kwa hardware eisen? Ik weet dat xbmc nog geen hardware versnelling heeft, dus vraag ik me voornamelijk af of een ngebouwde videokaart in een intel cpu voldoende krachtig is om een bluray goed af te spelen. Is eeen hd4000 het minimum of kan met iets minder krachtigs ook al goed afgespeeld worden.
Geen hardware versnelling? Misschien niet onder een linux build, maar op Windows werkt dat toch gewoon perfect?
Ik heb nu een Intel NUC DN2820 en deze speelt 1080p 3D perfect af.
Heb nog geen Hi10p geprobeerd, ga vanavond eens even kijken of hij 4K kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
TRaSH schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 17:17:
xbmc gebruikt voor films een andere afspeler dan voor muziek,
deze info heb ik trouwens gewoon van het xbmc forum.
Ja maar hoe kom ik bij die instellingen dan? Want ik kan binnen xbmc geen instellingen vinden die ik kan wijzigen, die gelden voor het afspreken van muziek (.wav)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Afbeeldingslocatie: http://malzo.com/i/2014/04/13/VBaTdgl.jpg

hier moet je zorgen dat audio output device ook misschien op wasapi moet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 08:53
bonyuri schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:29:
[...]

Geen hardware versnelling? Misschien niet onder een linux build, maar op Windows werkt dat toch gewoon perfect?
Heb nog geen Hi10p geprobeerd, ga vanavond eens even kijken of hij 4K kan afspelen.
Doet xbmc true 1080p 3D dan? Ik dacht alleen de half SBS en OU content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
bonyuri schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:29:
[...]

Ik heb zelf geen 3d capable tv, maar ben een systeem aan het samenstellen voor een kennis. Ik weet niet veel van 3d en hardware daarvoor af. Daarom ben ik aangewezen op het xbmc forum en de wiki. In de wiki staat dit:
Hardware acceleration is not provided for full SBS or full TAB movies, meaning users will need playback hardware with adequate CPU power.
XBMC's "window mode" in Settings -> System -> Video output must use normal "Full screen" and not "Full screen window".
3.2 Windows
3D Stereoscopic Support in video driver must be turned off

De clou zit hem in "adequate cpu power". Ik heb een gt630t met interne gpu, en die draait alles perfect terwijl het geen snelle gpu heeft.

Mijn grootste probleem is, dat ik dus ook niks kan testen, ik heb geen 3d tv. Ik wil geen systeem aanbevelen dat achteraf niet blijkt te werken.

Draai jij Gotham?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
Ik heb een raar probleem met 1080p films. Hier zit vaak een soort "ruis" in het beeld. Hierbij een screenshot:
https://onedrive.live.com...6ACD69EE3255331%21907&v=3

Ik gebruik xbmc 12.3 onder Windows 7 x64.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

[ Voor 18% gewijzigd door Kitser op 20-04-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

wat voor source is er gebruikt voor de 1080p film ?
als de source van een cam is of zoiets dan blijft de kwaliteit bagger.
wat voor gpu gebruik je ?
heb je alle overbodige enchanters uit staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kitser schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:15:
Ik heb een raar probleem met 1080p films. Hier zit vaak een soort "ruis" in het beeld. Hierbij een screenshot:
https://onedrive.live.com...6ACD69EE3255331%21907&v=3

Ik gebruik xbmc 12.3 onder Windows 7 x64.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Wat voor gpu heb je wellicht dar er image enhancements aanstaan in de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
Ik heb het bij alle 1080p films. Ook volledige blue ray's.
Ik heb een GeForce GT610. In het control panel van Nvidia staat niet bijzonders ingesteld.
Net even getest. En het blijkt ook in vlc te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 08:13
Tip: Je moet ook niet met je neus er boven op gaan zitten ;)

Bijna alle films hebben en dat is iets waar de filmmaker voor kiest. Google maar movie grain ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Kitser schreef op zondag 20 april 2014 @ 15:39:
Ik heb het bij alle 1080p films. Ook volledige blue ray's.
Ik heb een GeForce GT610. In het control panel van Nvidia staat niet bijzonders ingesteld.
Net even getest. En het blijkt ook in vlc te gebeuren.
Probeer anders een Big Buck Bunny (http://www.bigbuckbunny.org/) om uit te sluiten dat het aan het materiaal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik draai OpenELEC, op dit moment bèta 3 van Gotham.
Full HD 3d draait gewoon goed, ik kan je alleen niet vertellen of dit met hardware acceleratie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk niet dat er echt hardware-ondersteuning voor 3D is in OpenELEC. Dat is 100% softwarematig. Ik denk niet dat er hardwarematige 3D-oplossingen zijn, toch niet voor HTPC's, misschien wel in TVs, maar dat is heir niet aan de orde.

[ Voor 40% gewijzigd door Borromini op 21-04-2014 00:05 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
bonyuri schreef op zondag 20 april 2014 @ 20:25:
[...]... ik kan je alleen niet vertellen of dit met hardware acceleratie is.
Als je tijdens het afspelen op O drukt en je cpu voor 5 a 10 procent belast is, is de kans groot dat je hardware versnelling hebt. Maar goed, het is me duidelijk dat 3d ondersteuning nog in de kinderschoenen staat. Komt vast in de toekomst nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
bonyuri schreef op zondag 20 april 2014 @ 20:25:
[...]

Ik draai OpenELEC, op dit moment bèta 3 van Gotham.
Full HD 3d draait gewoon goed, ik kan je alleen niet vertellen of dit met hardware acceleratie is.
Wat versta jij onder full HD 3D? Even om verwarring te voorkomen. De standaard half sbs bestanden en OU bestanden die je vaak op de interwebs tegenkomt? Of heb je het echt over full SBS en de 3D BR schijven die via frame packing de content naar de tv sturen (wat volgens mij tot op heden niet via XBMC werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 18-09 06:54
Heeft iemand hier een Celeron G1820 draaien in een LiveTV setup met 1080i en deinterlacing ingeschakeld? Ik kan hier niet echt iets over vinden en aangezien m'n huidige htpc (Pentium E5300) hier last mee heeft als het xbmc-menu zichtbaar is, zou ik dat eigenlijk zeker willen weten.

Tweede vraagje: weet iemand wat het snelheidsverschil (qua beleving) is tussen een snelle USB 3 stick en een kleine SSD?

Eea gaat overigens draaien op OpenElec (draait nu al 4 jaar op Ubuntu minimal met xbmc, met server-side content).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

keepitfrosty schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:48:
[...]

Wat versta jij onder full HD 3D? Even om verwarring te voorkomen. De standaard half sbs bestanden en OU bestanden die je vaak op de interwebs tegenkomt? Of heb je het echt over full SBS en de 3D BR schijven die via frame packing de content naar de tv sturen (wat volgens mij tot op heden niet via XBMC werkt)
Van de XBMC wiki:

The Celeron-based NUC can play everything XBMC can including 1080p SBS 3D. It will struggle with full frame packed 3D.

Maar het werkt dus wel, ik heb er maar weinig ervaring mee, pak meestal een OU of SBS versie voor de kinderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

DappereDodo schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:35:
Heeft iemand hier een Celeron G1820 draaien in een LiveTV setup met 1080i en deinterlacing ingeschakeld? Ik kan hier niet echt iets over vinden en aangezien m'n huidige htpc (Pentium E5300) hier last mee heeft als het xbmc-menu zichtbaar is, zou ik dat eigenlijk zeker willen weten.
Ik kan je niet echt helemaal helpen, maar ik weet wel dat vroeger iedereen zei dat je voor Live TV het beste een wat sterkere losse videokaart kan nemen i.p.v. de onboard videokaart.
Toen hield dat in dat je de onboard ATI HD3300 disabled of een ATI HD4350 moest vervangen met iets van een ATI HD4550/HD4650 :)

Om dit soort gedoe te vermijden en nog een aantal andere zaken heb ik in mijn HTPC een nVidia GT 630 die als het goed snel genoeg zou moeten zijn voor welke content dan ook. Misschien dat een 640 of 750 een nog slimmere keuze is... moet je effe uitzoeken!

Succes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
bonyuri schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:45:
[...]

Van de XBMC wiki:

The Celeron-based NUC can play everything XBMC can including 1080p SBS 3D. It will struggle with full frame packed 3D.

Maar het werkt dus wel, ik heb er maar weinig ervaring mee, pak meestal een OU of SBS versie voor de kinderen ;)
Ja ok dacht ik al. Het zal dus net voldoende zijn voor half sbs en ou wat in principe geen 1080p 3D is maar de heflt van deze resolutie per oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

keepitfrosty schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:48:
[...]

Ja ok dacht ik al. Het zal dus net voldoende zijn voor half sbs en ou wat in principe geen 1080p 3D is maar de heflt van deze resolutie per oog.
Niet net voldoende, het gaat perfect.
Ik heb laatst zelfs een 4K demo filmpje afgespeeld en ook dat ging goed. Bij veel actie had ik het idee dat hij wat frames dropte, maar ik heb hem dan ook niet gekocht met 4K in het achterhoofd :)

Ik zal binnenkort eens een Full Frame 3D film voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
bonyuri schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:11:
[...]

Niet net voldoende, het gaat perfect.
Ik heb laatst zelfs een 4K demo filmpje afgespeeld en ook dat ging goed. Bij veel actie had ik het idee dat hij wat frames dropte, maar ik heb hem dan ook niet gekocht met 4K in het achterhoofd :)

Ok ben benieuwd dan hoe deze het doet :) Zit ook na te denken over een upgrade van de HTPC/XBMC beneden namelijk. Welk demofilmpje? Ben wel benieuwd naar de bitrate, gezien alleen 4K nog niet zo heel veel zegt. Even checken hoe mijn huidige xbmc opstelling daarmee omgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 22-04-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:02
Ik wil op mijn smart tv xbmc (panasonic) kijken, maar niet via de pc.

Kan ik een kant en klaar systeem kopen die ik zo kan in-pluggen zonder teveel gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
RoaDHouse schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:48:

Kan ik een kant en klaar systeem kopen die ik zo kan in-pluggen zonder teveel gedoe?
Helaas, die zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

keepitfrosty schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:55:
[...]

Ok ben benieuwd dan hoe deze het doet :) Zit ook na te denken over een upgrade van de HTPC/XBMC beneden namelijk. Welk demofilmpje? Ben wel benieuwd naar de bitrate, gezien alleen 4K nog niet zo heel veel zegt. Even checken hoe mijn huidige xbmc opstelling daarmee omgaat.
Deze 2 doen het gewoon goed.
Ik heb er nog 1 met een hogere bitrate, maar weet niet hoe representatief dat is :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/ml0eax.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2wfqngy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 00:02
Smultie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:00:
[...]

Helaas, die zijn er niet.
Ik zag op google wel verschillende kastjes, het is me niet helemaal duidelijk of dit via de pc moet.

Dus ik kan niet even naar MM om een kastje aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 17:44

Via je smart tv functie gaat XBMC niet lukken, er zijn wel kastjes zoals besproken in dit topic die in de buurt komen bij wat je wil.
Mini Android TV discussie deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-09 12:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je kan een prebuild OpenElec op Raspberry Pi kopen...

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 18-09 06:54
nero355 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:52:
[...]

Ik kan je niet echt helemaal helpen, maar ik weet wel dat vroeger iedereen zei dat je voor Live TV het beste een wat sterkere losse videokaart kan nemen i.p.v. de onboard videokaart.
Toen hield dat in dat je de onboard ATI HD3300 disabled of een ATI HD4350 moest vervangen met iets van een ATI HD4550/HD4650 :)

Om dit soort gedoe te vermijden en nog een aantal andere zaken heb ik in mijn HTPC een nVidia GT 630 die als het goed snel genoeg zou moeten zijn voor welke content dan ook. Misschien dat een 640 of 750 een nog slimmere keuze is... moet je effe uitzoeken!

Succes d:)b
Ok, thanks. Dat gaat dan toch een probleem worden. Een discrete videokaart past niet in een Akasa Euler :'(
Nog maar even verder studeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
bonyuri schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:11:
[...]

Deze 2 doen het gewoon goed.
Ik heb er nog 1 met een hogere bitrate, maar weet niet hoe representatief dat is :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Thanx. Dat is zeker wel nice dan als deze nog goed te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Gisteren nog even getest met Pacific Rim en daar had hij het wat moeilijker mee.
Hij speelde gewoon soepel hoor, maar ik heb de CPU nog niet zo hoog gezien :)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/v6u7nm.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door bonyuri op 23-04-2014 10:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18

Bob Popcorn

Plop!

http://www.xbmclogs.com/show.php?id=184947

Windows 8.1 Pro, i3 HD4600, 4GB Ram, 1,5TB+3TB HDD (WD Green en WD Red)
12.3 Frodo, praktisch kale installatie
Confluence

Zodra ik XBMC start gaat de disk activity van 1 van de 2 schijven naar 100%, soms na het afsluiten blijft XBMC in de taskmanager "hangen" en task killen heeft dan geen effect. Zodra XBMC afsluit is er niks meer aan de hand. Erg raar, en niet bevorderlijk voor de staat van m'n HDD's. Weet iemand hier iets? Ik kan niks vinden.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als je je userdata map even renamed (en dus opstart met een schoon profiel), heb je het dan nog?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Mij valt dit op in de debuglog:
code:
1
862.19:32:33 T:1612 WARNING: The python script "C:\Users\Vaal\AppData\Roaming\XBMC\addons\service.skin.widgets\default.py" has left several classes in memory that we couldn't clean up. The classes include: Window,Monitor,Player

Het kan zijn dat je niet de laatste versie van de Skin Widgets add-on hebt. Kun jij kijken of je deze handmatig kunt updaten?
Mocht er geen update zijn, dan kun je het (tijdelijk) uitschakelen of verwijderen. Kijken of het probleem dan alsnog bestaat en later de add-on weer installeren/inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik heb een eigen gemaakte htpc die draait op windows 7 en xbmc. Deze is middels een hdmi kabel verbonden aan mijn tv, een panasonic p55st60 en met een digitale kabel naar mijn versterker voor het geluid. Voor normaal tv kijken is mn versterker aangesloten op de arc hdmi port van mn tv en versterker. Nu heb ik 2 vragen:

1. Ik wil graag xbmc met mijn tv afstandbediening bedienen via cec. Op mn raspberry pi op mn slaapkamer gaat dit automatisch (op een panasonic p42gt20), maar op mn htpc krijg ik het niet voor elkaar. Heb ik hiervoor een cec adapter nodig?
2. Ik zou graag mn htpc geluid via het arc mechanisme laten lopen. Kan dit als ik alleen een hdmi kabel gebruik van mn htpc naar mn versterker? Of ben je verplicht de audio out van je htpc te benutten (in dit geval een geluidskaart geintegreerd op het moederbord)? En werkt dit in combinatie met een CEC adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Bob Popcorn schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:42:
http://www.xbmclogs.com/show.php?id=184947

Windows 8.1 Pro, i3 HD4600, 4GB Ram, 1,5TB+3TB HDD (WD Green en WD Red)
12.3 Frodo, praktisch kale installatie
Confluence

Zodra ik XBMC start gaat de disk activity van 1 van de 2 schijven naar 100%, soms na het afsluiten blijft XBMC in de taskmanager "hangen" en task killen heeft dan geen effect. Zodra XBMC afsluit is er niks meer aan de hand. Erg raar, en niet bevorderlijk voor de staat van m'n HDD's. Weet iemand hier iets? Ik kan niks vinden.
Ik herken dit probleem niet, maar had wel hoopjes andere problemen met 12.3 onder Windows 8.1 en ben weer terug gegaan naar 12.1 en kan weer fatsoenlijk TV en films kijken.

Wie weet is dat bij jou ook de 'oplossing' voor je vreemde problemen.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18

Bob Popcorn

Plop!

Mars Warrior schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:28:
[...]

Ik herken dit probleem niet, maar had wel hoopjes andere problemen met 12.3 onder Windows 8.1 en ben weer terug gegaan naar 12.1 en kan weer fatsoenlijk TV en films kijken.

Wie weet is dat bij jou ook de 'oplossing' voor je vreemde problemen.
Ik heb een nieuw profiel gemaakt en nu werkt het weer prima. Ik hoop dat 13.0 snel final is, want ik heb ook andere vreemde probleempjes, zoals dat vaak het OSD eventjes zichtbaar is tijdens een film.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
bonyuri schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:11:
[...]
[knip]

Dat wordt hardware-matig niet ondersteund door de Celeron N2820 en softwarematig niet door XBMC. Het werkt op dit moment alleen indien gebruik gemaakt wordt door een externe 3D speler die vanuit XBMC aangeroepen kan worden, of apart wordt opgestart (vanzelfsprekend alles onder Windows, niet binnen OE), maar dan enkel bij GPU's die Full frame 3D ondersteunen en Intel zegt onder zijn specificaties dat dit niet het geval is bij de bewuste Celeron.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:43
Ferra schreef op zondag 27 april 2014 @ 08:05:
Ik heb een eigen gemaakte htpc die draait op windows 7 en xbmc. Deze is middels een hdmi kabel verbonden aan mijn tv, een panasonic p55st60 en met een digitale kabel naar mijn versterker voor het geluid. Voor normaal tv kijken is mn versterker aangesloten op de arc hdmi port van mn tv en versterker. Nu heb ik 2 vragen:

1. Ik wil graag xbmc met mijn tv afstandbediening bedienen via cec. Op mn raspberry pi op mn slaapkamer gaat dit automatisch (op een panasonic p42gt20), maar op mn htpc krijg ik het niet voor elkaar. Heb ik hiervoor een cec adapter nodig?
2. Ik zou graag mn htpc geluid via het arc mechanisme laten lopen. Kan dit als ik alleen een hdmi kabel gebruik van mn htpc naar mn versterker? Of ben je verplicht de audio out van je htpc te benutten (in dit geval een geluidskaart geintegreerd op het moederbord)? En werkt dit in combinatie met een CEC adapter?
1. Ja, daarvoor heb je een USB-CEC adapter van Pulse-Eight nodig (tenzij er tegenwoordig concurrentie in die markt is).
2. Of ARC werkt durf ik niet te zeggen. Maar in het geval van rechtstreeks aansluiten op de versterker werkt dat gewoon in combinatie met de USB-CEC adapter (mits de versterker ook CEC ondersteund, maar dat heb je snel genoeg geprobeerd door de RPi erop aan te sluiten). In dat geval maakt het AFAIK ook niet hoe je de HTPC aansluit. Via CEC weet de TV dat er een apparaat/recorder is aangesloten. Op welke aansluiting en of dat via de versterker is maakt dan niet meer uit. Op de TV geef je aan dat je de recorder wil zien, en de juiste aansluiting(en) worden geselecteerd. AFAIK ook door de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:43:
[...]

1. Ja, daarvoor heb je een USB-CEC adapter van Pulse-Eight nodig (tenzij er tegenwoordig concurrentie in die markt is).
2. Of ARC werkt durf ik niet te zeggen. Maar in het geval van rechtstreeks aansluiten op de versterker werkt dat gewoon in combinatie met de USB-CEC adapter (mits de versterker ook CEC ondersteund, maar dat heb je snel genoeg geprobeerd door de RPi erop aan te sluiten). In dat geval maakt het AFAIK ook niet hoe je de HTPC aansluit. Via CEC weet de TV dat er een apparaat/recorder is aangesloten. Op welke aansluiting en of dat via de versterker is maakt dan niet meer uit. Op de TV geef je aan dat je de recorder wil zien, en de juiste aansluiting(en) worden geselecteerd. AFAIK ook door de versterker.
Ik heb even opgezocht of mijn onkyo sr308 cec ondersteund. Dat doet hij. Dus nu even wachten tot de cec adapter binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

hardware-lover schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:23:
[...]

Dat wordt hardware-matig niet ondersteund door de Celeron N2820 en softwarematig niet door XBMC. Het werkt op dit moment alleen indien gebruik gemaakt wordt door een externe 3D speler die vanuit XBMC aangeroepen kan worden, of apart wordt opgestart (vanzelfsprekend alles onder Windows, niet binnen OE), maar dan enkel bij GPU's die Full frame 3D ondersteunen en Intel zegt onder zijn specificaties dat dit niet het geval is bij de bewuste Celeron.
Klopt als een bus.
Daarom heb ik Windows 8 als dual boot draaien. Via xbmc roep ik TotalMediaTheatre op voor het afspelen van BDMV
Dat ging vrij soepel. Zo nu en dan leek het alsof er frames gedropped werden, maar niet heel erg opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 01:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben op zoek naar een elegante manier om alle films van het Marvel Cinematic Universe netjes gesorteerd te krijgen. Dat kan op de standaard manier:
  • Iron Man Collection:
  • -- Iron Man
  • -- Iron Man 2
  • -- Iron Man 3
Idem voor Thor, Captain America en The Avengers

Liever zie ik het staan als:
  • Marvel Cinematic Universe - Phase One: Avengers Assembled
  • -- Iron Man
  • -- The Incredible Hulk
  • -- Iron Man 2
  • -- Thor
  • -- Captain America: The First Avenger
  • -- Marvel's The Avengers
Voor Phase Two en Three, und so weiter, ook op deze manier. Tot zover is er geen probleem, want dat kan ik aangeven met een nfo-bestand, waarin ik de titel, de set en de film-url aangeef. Nu wil ik echter wel dat de juiste filmvolgorde intact blijft en dat wordt lastig, want Thor 1 en Cap 1 komen uit 2011; Iron Man 3 en Thor 2 uit 2013 en dit jaar verschijnen Cap 2 en Guardians of the Galaxy. De normale alfabetische of chronologische volgordes die je kunt instellen voor moviesets komen hier niet uit. Cap 1 zou voor Thor 1 in de lijst verschijnen, maar dat is onjuist. Een extra optie is om de sorttitle opdracht mee te geven. Dan zou ik alles kunnen betitelen als Phase 1.1, Phase 1.2, etc. Hierbij komen de films alleen op een totaal verkeerde plaats te staan, als ik een keer geen collecties/sets wil gebruiken. Het voorbeeld op het xbmc-forum/de xbmc-wiki is Die Hard. Wanneer je de 5 Die Hardfilms als sorttitle Die Hard 1 t.m 5 geeft, komen ze ook in de gewone lijst na elkaar te staan. Dat is "leuk", maar Live Free and Die Hard, hoort bij de L en niet bij de D. A Good Day to Die Hard, hoort bij de G.

Om het nog leuker te maken, wil ik ook de Marvel One-Shots op de juiste plek in de collectie hebben. Dan heb je helemaal een hoop films uit hetzelfde jaar. Nu kan ik wederom een film hernoemen als "Thor - Bonus" of iets dergelijks, maar dan komt hij opnieuw op een rare plaats in de lijst wanneer ik geen collecties/sets gebruik.
Ik zag dat er mensen dingen geprobeerd hadden als met het jaartal en de verschijningsdatum van de films, maar dat leek ook niet geheel te werken.
Verder zou het helemaal mooi zijn als Agents of S.H.I.E.L.D. ook nog in de collectie kan staan. Misschien nog wel mooier als Iron Man in 2 collecties zou kunnen staan: Iron Man Collection en Marvel Cinematic Universe; al is dat laatste waarschijnlijk teveel gevraagd.

Lang verhaal heel kort:
Op welke elegante manier kan je een movieset zodanig vormgeven dat films uit hetzelfde jaar op de goede plaats staan, zonder dat je problemen krijgt, wanneer je een andere sorteervolgorde (geen moviesets) gebruikt?

Gelezen informatie:
Wikipedia over Marvel Cinematic Universe
XBMC-forum: Feature request over custom moviesets
en de XBMC wiki over nfo's.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1 ... 113 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]