Ja, tot vanmiddagFrixel schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:50:
ThanksIk heb weer ff wat te doen... Ga er vanmiddag gelijk mee aan de slag.
Als ik (ondanks de wiki`s en filmpjes) niet uit kom meld ik me hier weer voor de fantastische hulp.
Frixel: Mocht het niet lukken: open ajb voor jouw specifieke probleem een eigen topic, natuurlijk met alles dat daarbij hoort (Het algemeen beleid #topicplaatsen). Dus niet zo lang in dit topic met kleine vraagjes door gaan. Liefst dit topic en de 14 voorgaande delen natuurlijk wel even scannen op tips
Edit: als het wel gelukt is, dan wordt het wel gewaardeerd om in dit topic nog even in een post kort samen te vatten hoe het precies is gelukt. Een forum is tweewegverkeer
Edit: als het wel gelukt is, dan wordt het wel gewaardeerd om in dit topic nog even in een post kort samen te vatten hoe het precies is gelukt. Een forum is tweewegverkeer
[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 01-04-2014 20:34 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik ga vanmiddag mijn eigen systeem (htpc met deels nas functionaliteit) in elkaar schroeven. Ik zit alleen nog even te kijken welke OS ik zal gaan gebruiken.
Omdat ik wil kijken hoe ik het ding zo energie zuinig mogelijk kan maken (met standaard componenten op basis van core i3-4130) vraag ik me af of er verschillen zijn tussen de OSen (in elk geval Windows en XMBC Buntu) qua stroomverbruik en functionaliteit. Ik kan me aardig redden in Linux dus qua gemak maakt het mij in elk geval niets uit.
Ik kan hier verder maar weinig over vinden, weet hier een antwoord op?
Omdat ik wil kijken hoe ik het ding zo energie zuinig mogelijk kan maken (met standaard componenten op basis van core i3-4130) vraag ik me af of er verschillen zijn tussen de OSen (in elk geval Windows en XMBC Buntu) qua stroomverbruik en functionaliteit. Ik kan me aardig redden in Linux dus qua gemak maakt het mij in elk geval niets uit.
Ik kan hier verder maar weinig over vinden, weet hier een antwoord op?
Mux heeft pas een stukje over OS'en en zuinigheid geschreven in zijn laatste tweakblog: mux' blog: BBG Zuinige Server Maart 2014
Het laatste deel van die blog gaat over je vraag. Samengevat zal je in Linux serieus moeten tweaken om het geheel bijna even zuinig te krijgen als een Windows installatie.
Als beperking schiet mij enkel te binnen dat Blu-ray ondersteuning in Linux officieel niet bestaat. Er is wel een project gaande om die ondersteuning te reverse engineeren. Maar de berichten die ik er over gelezen heb, hebben mij nog niet kunnen overtuigen om een Blu-ray drive in mijn (ubuntu server/xbmc) media center te steken.
Het laatste deel van die blog gaat over je vraag. Samengevat zal je in Linux serieus moeten tweaken om het geheel bijna even zuinig te krijgen als een Windows installatie.
Als beperking schiet mij enkel te binnen dat Blu-ray ondersteuning in Linux officieel niet bestaat. Er is wel een project gaande om die ondersteuning te reverse engineeren. Maar de berichten die ik er over gelezen heb, hebben mij nog niet kunnen overtuigen om een Blu-ray drive in mijn (ubuntu server/xbmc) media center te steken.
Maarja, de zuinigheid haal je uit je componenten, niet uit het OS. Immers de vitale delen kun je niet uitzetten, aan de bak hangt immers een media en een NAS rol.
NIC etc, kun je allemaal niet uitzetten. Spindowns van HDD's (zeker als het 5400 rpm modellen zijn), levert meer wear op als dat het energie bespaart (wat is die 6 a 7 watt nu?).
Hooguit cpu management kun je wat mee.
NIC etc, kun je allemaal niet uitzetten. Spindowns van HDD's (zeker als het 5400 rpm modellen zijn), levert meer wear op als dat het energie bespaart (wat is die 6 a 7 watt nu?).
7 Watt die 24 x 7 aanstaat is toch weer €13.50 per jaarKillerAce_NL schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:33:
Maarja, de zuinigheid haal je uit je componenten, niet uit het OS. Immers de vitale delen kun je niet uitzetten, aan de bak hangt immers een media en een NAS rol.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Heb je het over 3 cent per dag.....Peanuts dus.
Ik zie het net iets anders. Eventuele energiebesparende technieken, ingebakken in je hardware, dienen meestal toch door software "geregeld" te worden. De aangehaalde i3-4130 heeft toch een TDP van maximaal 54W en als het OS meent zo'n CPU (onterecht) op 100% belasting te moeten houden dan gaat er toch aardig wat meer dan die 7Watt het gootje in. Dat zou ook voor andere onderdelen binnen de hardware kunnen gelden maar bij een CPU met ingebakken GPU (die ook daadwerkelijk wordt gebruikt) heb je meestal de grootste stroomslurper wel te pakken, of ik moet iets over het hoofd hebben gezien?KillerAce_NL schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:33:
Testing, one, two ...
Thnx. ik heb helaas geen meter maar zal kijken wat er allemaal in te stellen is en, als ik een meter kan lenen, wat voor invloed dat heeft op het verbruik. Twijfel nog even over het OS maar misschien dan maar een dual bootje om te testen.
Overigens is het bij mij wel bekend dat het niet heel veel kost per jaar maar wil toch (net als met andere stroomverbruikers) mijn bijdrage leveren aan een iets minder zwaar belast milieu
. De htpc vervangt ook een aantal andere apparaten dus in principe zal ik sowieso al wat minder gaan verbruiken.
meneer van de post is geweest, ik ga knutselen
Overigens is het bij mij wel bekend dat het niet heel veel kost per jaar maar wil toch (net als met andere stroomverbruikers) mijn bijdrage leveren aan een iets minder zwaar belast milieu
meneer van de post is geweest, ik ga knutselen
Je hebt mijn laatse regel niet gelezen.hardware-lover schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:38:
[...]
Ik zie het net iets anders. Eventuele energiebesparende technieken, ingebakken in je hardware, dienen meestal toch door software "geregeld" te worden. De aangehaalde i3-4130 heeft toch een TDP van maximaal 54W en als het OS meent zo'n CPU (onterecht) op 100% belasting te moeten houden dan gaat er toch aardig wat meer dan die 7Watt het gootje in. Dat zou ook voor andere onderdelen binnen de hardware kunnen gelden maar bij een CPU met ingebakken GPU (die ook daadwerkelijk wordt gebruikt) heb je meestal de grootste stroomslurper wel te pakken, of ik moet iets over het hoofd hebben gezien?
Jawel; "Heb je het over 3 cent per dag.....Peanuts dus."KillerAce_NL schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:41:
[...]
Je hebt mijn laatste regel niet gelezen.
Maar jij doelt natuurlijk op; "Hooguit cpu management kun je wat mee.", en dat is bij de aangehaalde CPU nu net het meest belangrijke.
[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 02-04-2014 20:07 ]
Testing, one, two ...
Ik heb zojuist wat films van mijn NAS verwijderd en wou zojuist een filmpje gaan kijken. Ik laat XBMC bij opstarten kijken naar nieuwe films etc... Maar in de lijst blijven de films die ik heb verwijderd staan.
In de opties kan ik geen optie vinden waar ik dit kan veranderen. Is het op een andere manier mogelijk?
In de opties kan ik geen optie vinden waar ik dit kan veranderen. Is het op een andere manier mogelijk?
Clean library.manii schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:25:
Ik heb zojuist wat films van mijn NAS verwijderd en wou zojuist een filmpje gaan kijken. Ik laat XBMC bij opstarten kijken naar nieuwe films etc... Maar in de lijst blijven de films die ik heb verwijderd staan.
Ik heb dit in mijn advancedsettings.xmlmanii schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:25:
code:
1
2
3
| <videolibrary> <cleanonupdate>true</cleanonupdate> </videolibrary> |
Niet geadviseerd als je geregeld geen verbinding met de sources hebt tijdens een update!
die optie heb ik er niet tussen staan
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Videos_Settings
ik gebruik die nieuwste open elec met XBMC gotham
Where did most of the settings go?
http://wiki.xbmc.org/inde...ost_of_the_settings_go.3F
is everything cool?
JA die optie heb ik zojuist gevonden!FREAKJAM schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:43:
Where did most of the settings go?
Ik ga even kijken hoe ik die kan aanpassen in open elec. Mijn NAS draait altijd dus heb in principe altijd verbindingschumi2004 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:37:
[...]
Ik heb dit in mijn advancedsettings.xml
code:
1 2 3 <videolibrary> <cleanonupdate>true</cleanonupdate> </videolibrary>
Niet geadviseerd als je geregeld geen verbinding met de sources hebt tijdens een update!
Verwijderd
Handig dat je dat er dan ook meteen bij zet.manii schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:41:
[...]

Ik heb gisteren inderdaad ook even (had niet veel tijd) lopen zoeken naar die optie in Gotham, het staat niet onder settings en ook niet in het contextmenu. Heb hem dus nog niet gevonden btw.manii schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:41:
[...]
Kan iemand aangeven waar dit in Gotham staat, of is de optie verdwenen?
http://wiki.xbmc.org/inde...ost_of_the_settings_go.3Fjswinkels schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:42:
[...]
Ik heb gisteren inderdaad ook even (had niet veel tijd) lopen zoeken naar die optie in Gotham, het staat niet onder settings en ook niet in het contextmenu. Heb hem dus nog niet gevonden btw.
Advanced settings
[ Voor 4% gewijzigd door Zaratrass op 04-04-2014 12:46 ]
Uiteindelijk gevonden. Ik gebruik een beta skin waarbij het settingslevel duidelijk nog niet geskinned is (item staat gewoon niet in het menu). Ik ben even teruggeswitched naar Confluence skin, level op advanced gezet en weer terug naar mijn CCM skin. Nu werkt het perfect!manii schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:45:
[...]
Advanced settings
De mijne ook, maar door omstandigheden geen connectie kunnen krijgen tussen je nas en je xbmc box kan altijd plaatsvinden en dan is een lege mediatheek als consequentie ook geen leuke constatering? Hoe lastig is het nu om even op de knop van "bibliotheek schoonmaken" te moeten drukken?manii schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:47:
Ik ga even kijken hoe ik die kan aanpassen in open elec. Mijn NAS draait altijd dus heb in principe altijd verbinding
Testing, one, two ...
Dat is ook weer zo...hardware-lover schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:54:
[...]
De mijne ook, maar door omstandigheden geen connectie kunnen krijgen tussen je nas en je xbmc box kan altijd plaatsvinden en dan is een lege mediatheek als consequentie ook geen leuke constatering? Hoe lastig is het nu om even op de knop van "bibliotheek schoonmaken" te moeten drukken?
Ga het toch even uitproberen... alleen om te weten hoe ik het bestand kan aanpassen.
Als je nou 3 posts boven je eigen post had gelezen, stond het daar ook al uitgelegd.jswinkels schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:42:
[...]
Ik heb gisteren inderdaad ook even (had niet veel tijd) lopen zoeken naar die optie in Gotham, het staat niet onder settings en ook niet in het contextmenu. Heb hem dus nog niet gevonden btw.
is everything cool?
Verwijderd
Gasten serieus, hoe kan je hier nu om uitleg komen vragen terwijl je gebruik maakt van allemaal betaversies? En dat dan ook nog eens niet vermelden in je initiële post.
Op het forum van XBMC zijn hele topics gewijd aan die betaversies.

Zou leuk zijn als we hier geen vragen mochten stellen die al ergens anders op het internet gesteld zijn....Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:24:
Gasten serieus, hoe kan je hier nu om uitleg komen vragen terwijl je gebruik maakt van allemaal betaversies? En dat dan ook nog eens niet vermelden in je initiële post.![]()
En toch heeft ie wel een punt en dan met name het niet vermelden van de versie.Smultie schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:43:
[...]
Zou leuk zijn als we hier geen vragen mochten stellen die al ergens anders op het internet gesteld zijn....
* schumi2004 wijst schaamteloos naar topic waarschuwing!
Ik had het ook alleen over de tweede alinea van z'n stukjeschumi2004 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:03:
[...]
En toch heeft ie wel een punt en dan met name het niet vermelden van de versie.
* schumi2004 wijst schaamteloos naar topic waarschuwing!
Anyway, back on topic!
Hoe regelen jullie nu Dutch Subtitles nu Bierdopje weg is? Ik krijg weinig resultaat nu met de nieuwste Beta.
Verwijderd
Je vraagt maar een eind raak. Je hebt alleen jezelf ermee. Wat heeft het voor zin om hier vragen over beta skins te komen stellen, terwijl het hier over XBMC gaat, als je hier ALLE info kan vinden.Smultie schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:43:
[...]
Zou leuk zijn als we hier geen vragen mochten stellen die al ergens anders op het internet gesteld zijn....
In mijn ogen is dat luiheid en geen inzet tonen. Er word op GoT nog steeds verwacht dat je zelf eerst onderzoek doet, aangeeft wat je hebt gedaan en geprobeerd en dan pas je vraag hier neerplempt.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 14:53 ]
voor xbmc account aanmaken op opensubtitle en dat invoeren in xbmc,
googlen op autosub,
rest volgt van zelf
googlen op autosub,
rest volgt van zelf
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
En wat heeft dat account voor toegevoegde waarde want volgens mij werkt het zonder ookTRaSH schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:53:
voor xbmc account aanmaken op opensubtitle en dat invoeren in xbmc,
googlen op autosub,
rest volgt van zelf
?? autosub... ??.. beter ..
autosub-bootstrapbill
;-0
autosub-bootstrapbill
;-0
ehhh.. noppes
oh niet getest zonder account,
zag dat het er stond in de instellingen vandaar.
en het is een kleine moeite.
zag dat het er stond in de instellingen vandaar.
en het is een kleine moeite.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:24:
Gasten serieus, hoe kan je hier nu om uitleg komen vragen terwijl je gebruik maakt van allemaal betaversies? En dat dan ook nog eens niet vermelden in je initiële post.![]()
Ik voel me toch echt genoodzaakt om even te reageren. Ik heb een vraag gesteld, waarop het antwoord inderdaad 3 posts hoger stond. Heb ik dus gemistVerwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:52:
[...]
Je vraagt maar een eind raak. Je hebt alleen jezelf ermee. Wat heeft het voor zin om hier vragen over beta skins te komen stellen, terwijl het hier over XBMC gaat, als je hier ALLE info kan vinden.
In mijn ogen is dat luiheid en geen inzet tonen. Er word op GoT nog steeds verwacht dat je zelf eerst onderzoek doet, aangeeft wat je hebt gedaan en geprobeerd en dan pas je vraag hier neerplempt.

Verder geef je aan dat op het XBMC forum (of ergens ander op internet) alles te vinden is. Waarom hebben we dit topic dan? We kunnen dan toch ook gewoon alles op het XBMC forum bespreken? Het lijkt me dat we hier toch juist ook de beta versie kunnen bespreken.
Ik ben het wel met je eens dat een vraag wel wat meer onderbouwd kan worden met versie en eventuele oplossingen die al geprobeerd zijn,
Ik heb zojuist een Logitech harmony one op de kop kunnen tikken en deze geconfigureerd "basic"
ook mijn Intel NUC Kit DN2820FYKH gaat ermee aan.
Ik heb daarop staan de nieuwste openelec op staan met XBMC gotham. Ik constateer een flinke reactie tijd als ik de afstandbediening gebruik door de menus en library. Kan ik dit ook oplossen?
Ik weet niet zeker waar ik dit moet plaatsen, hopelijk kan ik er hier wat mee.
ook mijn Intel NUC Kit DN2820FYKH gaat ermee aan.
Ik heb daarop staan de nieuwste openelec op staan met XBMC gotham. Ik constateer een flinke reactie tijd als ik de afstandbediening gebruik door de menus en library. Kan ik dit ook oplossen?
Ik weet niet zeker waar ik dit moet plaatsen, hopelijk kan ik er hier wat mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Zaratrass op 04-04-2014 23:21 ]
Er zijn trucjes om die vertraging te beperken (bv. van protocol veranderen of de timeout tussen uitgaande signalen aanpassen) maar de Harmonies staan een beetje bekend voor die lag vrees ik. OpenELEC gebruikt ook een modernere implementatie van LIRC als ik het goed heb. Hoe het daar juist mee zit weet ik niet. Je kan altijd bv. hun IRC-kanaal checken, behulpzame luitjes.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
mijn Harmony(ultimate en me 900 eigenlijk ook niet) heeft totaal geen last van lags,Borromini schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:44:
.... de Harmonies staan een beetje bekend voor die lag vrees ik. ....
hij is net zo snel als de MCE remote
maar een beetje in de vertraging romellen kan een hoop schelen.
Ik ga eens kijken waar ik dat kan vindenTRaSH schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 00:20:
[...]
mijn Harmony(ultimate en me 900 eigenlijk ook niet) heeft totaal geen last van lags,
555 hier en ook geen lag of iets!TRaSH schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 00:20:
mijn Harmony(ultimate en me 900 eigenlijk ook niet) heeft totaal geen last van lags,
Ik denk dat je het probleem bij LIRC moet zoeken : Onder Windows vond ik dat echt bagger namelijk wat betreft lag/delay/enz...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
ik zelf draai mijn HTPC windows7
@manii welke versie va de one heb je ?
want er schijnen 2 versies te zijn.
1tje die je met een programma kan prgrameren en 1 die je via een webbrowser moet programeren
1tje die je met een programma kan prgrameren en 1 die je via een webbrowser moet programeren
one+ via de webbrowser kan programmeren. Aan de voorgaande berichten te lezen moet ik de afstand bediening om hem sneller te maken en niet in XBMC.?TRaSH schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 09:31:
ik zelf draai mijn HTPC windows7
edit: Net via de instellingen van de harmony het kunnen aanpassen van de reactie tijd. Gaat al een stuk sneller. het enige wat nog traag gaat is als ik door de movie library scroll en ik houd de pijl naar beneden ingedrukt verwerkt hij dat nog niet zo snel,, zit nog wel redelijk vertraging in.
[ Voor 25% gewijzigd door Zaratrass op 05-04-2014 11:47 ]
hmm,
zal eens kijken ik zelf druk altijd achtermekaar soort van tick denk ik.
maar ook omdat als je hem ingedrukt houd (bv met pijltjes toets keyboard) het zo snel gaat dat je toch niks ziet.
als ik ergens specefiek heen wil gebruik ik de numerieke toetsen op de AB om snel bv naar een begin letter van een film te gaan.
beetje net als het ouderwetse SMS
zal eens kijken ik zelf druk altijd achtermekaar soort van tick denk ik.
maar ook omdat als je hem ingedrukt houd (bv met pijltjes toets keyboard) het zo snel gaat dat je toch niks ziet.
als ik ergens specefiek heen wil gebruik ik de numerieke toetsen op de AB om snel bv naar een begin letter van een film te gaan.
beetje net als het ouderwetse SMS
Jeroen heeft vanmorgen op het XBMC-forum de lang verwachte Gotham versie van de reFocus skin aangekondigd en vrij gegeven op github. reFocus for Gotham.
[ Voor 24% gewijzigd door FREAKJAM op 06-04-2014 13:46 ]
is everything cool?
Afgelopen week de Samsung HT-F5200 gehaald om video's mee te streamen via het netwerk met XBMC als UPNP-client. Laptop (W8.1) gekoppeld via Wifi naar router, de Samsung is bekabeld aan de router. Alles ingesteld en een film afspelen werkt perfect! Maar, als ik nu de film pauzeer via de Samsung home cinema set, dan verliest hij na een aantal seconden zijn netwerkverbinding en moet ik de film opnieuw starten! Ook kan ik niet snel doorspoelen of chapters skippen via de afstandbediening van de Samsung.
De remote control van XBMC heeft nu ook geen functie meer omdat de Samsung speler de film afspeelt via het netwerk. Dus daar kan ik hem ook niet meer mee aansturen, weet iemand hier een oplossing voor? Of is er een mogelijkheid om een video af te spelen met XBMC op de laptop en dan te streamen via het netwerk naar de Samsung? (ja direct via HDMI, maar dat wil ik eigenlijk niet) Want nu kan ik geen enkele functie van XBMC meer gebruiken, behalve dat hij fungeert als UPNP client. Of kan dit liggen aan de software van Samsung (Allshare)?
De remote control van XBMC heeft nu ook geen functie meer omdat de Samsung speler de film afspeelt via het netwerk. Dus daar kan ik hem ook niet meer mee aansturen, weet iemand hier een oplossing voor? Of is er een mogelijkheid om een video af te spelen met XBMC op de laptop en dan te streamen via het netwerk naar de Samsung? (ja direct via HDMI, maar dat wil ik eigenlijk niet) Want nu kan ik geen enkele functie van XBMC meer gebruiken, behalve dat hij fungeert als UPNP client. Of kan dit liggen aan de software van Samsung (Allshare)?
[ Voor 31% gewijzigd door poekman op 06-04-2014 18:02 ]
Er is een plugin die eerst kijkt of de sources niet offline zijn. Dit voorkomt het probleemschumi2004 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:37:
[...]
Ik heb dit in mijn advancedsettings.xml
code:
1 2 3 <videolibrary> <cleanonupdate>true</cleanonupdate> </videolibrary>
http://wiki.xbmc.org/inde...:XBMC_Library_Auto_Update
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=119520
Hier werkt het naar volle tevredenheid
Ik dacht dat zit er standaard in sinds gotham. Imo zou het er ook in moeten zitten.
Ik draai Crystalbuntu (Frodo) op een AppleTV1 en deze speelt HD materiaal in mp4 of MKV probleemloos af. Echter wanneer ik downloads in oldskool avi probeer af te spelen, gaat dit happerend. Het betreft dan relatief kleine bestanden (+/- 400mb) van aflevering die vaak ongeveer 40 minuten duren.
Technisch gezien zouden deze oude divx-bestanden een eitje moeten zijn voor XBMC, dus waar gaat het hier verkeerd? Of is het zo dat alles geoptimaliseerd is voor de moderne codecs, waarbij de oude standaarden een beetje uit het oog zijn verloren?
Technisch gezien zouden deze oude divx-bestanden een eitje moeten zijn voor XBMC, dus waar gaat het hier verkeerd? Of is het zo dat alles geoptimaliseerd is voor de moderne codecs, waarbij de oude standaarden een beetje uit het oog zijn verloren?
Wat er nu wel standaard in zit, is dat XBMC nu eerst een WOL verzend naar de server.Zawaponga schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:09:
Ik dacht dat zit er standaard in sinds gotham. Imo zou het er ook in moeten zitten.
Iemand een idee waarom een MPEG-4 bestand met daarin AVC-video en AAC-audio niet in XBMC wil afspelen, terwijl deze formaten wel in XBMC ondersteund worden? Het bestand speelt namelijk wel af in VLC.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dat kan ook maar die scant met bepaalde intervallen en hou daar niet zo van.Freezerator schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:48:
[...]
Er is een plugin die eerst kijkt of de sources niet offline zijn. Dit voorkomt het probleem
http://wiki.xbmc.org/inde...:XBMC_Library_Auto_Update
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=119520
Hier werkt het naar volle tevredenheid
Ik trigger mijn (central) Library update m.b.v. SB en CP en vervolgens een clean library via advancedsettings.xml
en vervolgens ook nog <backgroundupdate>true</backgroundupdate> om popups te disablen.
Note: Heb wel een RPi die 24/7 aanstaat anders werkt dit niet helemaal of moeilijker want er moet wel een XBMC client actief zijn om het zo te doen.
Werkt voor mij beter, geen onnodige checks/scans en direct uptodate
[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 07-04-2014 16:47 ]
Je bedoelt dat het bij jou niet lukt? Volgens mij moet dit probleemloos mogelijk zijn met de juiste settings (en mogelijk juiste hardware).Jorgen schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:18:
Iemand een idee waarom een MPEG-4 bestand met daarin AVC-video en AAC-audio niet in XBMC wil afspelen, terwijl deze formaten wel in XBMC ondersteund worden? Het bestand speelt namelijk wel af in VLC.
Testing, one, two ...
Debug log gecheked?Jorgen schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:18:
Heb zelf een Wake-on-Lan ingebouwd in sabToSickbeard.py om dat op te lossen, mediacenter gaat dan even aan om library te updatenschumi2004 schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:40:
[...]
Dat kan ook maar die scant met bepaalde intervallen en hou daar niet zo van.
Ik trigger mijn (central) Library update m.b.v. SB en CP en vervolgens een clean library via advancedsettings.xml
en vervolgens ook nog <backgroundupdate>true</backgroundupdate> om popups te disablen.
Note: Heb wel een RPi die 24/7 aanstaat anders werkt dit niet helemaal of moeilijker want er moet wel een XBMC client actief zijn om het zo te doen.
Werkt voor mij beter, geen onnodige checks/scans en direct uptodate
Zo had ik het eerst ookCyBeRSPiN schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:10:
[...]
Heb zelf een Wake-on-Lan ingebouwd in sabToSickbeard.py om dat op te lossen, mediacenter gaat dan even aan om library te updaten
Hierin vind ik deze error:
ERROR: ffmpeg[58C]: [mov,mp4,m4a,3gp,3g2,mj2] moov atom not found
784.17:27:40 T:1420 ERROR: CDVDDemuxFFmpeg::Open - Error, could not open file nfs://192.168.2.2/volume1/video/Series/Stargate Universe/Season 01/Stargate Universe - 1x01x02x03 - Air.mp4
en ook dit:
ERROR: CDVDPlayer::OpenDemuxStream - Error creating demuxer
Daar ben ik wel heel erg benieuwd naarCyBeRSPiN schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:10:
[...]
Heb zelf een Wake-on-Lan ingebouwd in sabToSickbeard.py om dat op te lossen, mediacenter gaat dan even aan om library te updaten
Alstu. Ik deed het dmv een cronjob op mijn Synology. Leek me voor mezelf handiger in de nachtelijke uurtjes een scan te laten doen zodat als we smorgens weer uit de veren kwamen een up-to-date library hadden.
Script brengt systeem ook weer in sleepmode en leek me niet handig als we nog flim/serie aan het kijken zijn.
xbmc.library.update.py
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
| #!/usr/bin/env python settings = { 'hostname': '192.168.1.10', 'port': '8080', 'username': 'xbmc', 'password': 'xbmc', 'mac_address': '00:01:02:03:04:05' } http_address = 'http://%s:%s/jsonrpc' % (settings['hostname'], settings['port']) username = settings['username'] password = settings['password'] try: import json except ImportError: import simplejson as json import urllib2, base64, time, socket, struct class XBMCJSON: def __init__(self, server): self.server = server self.version = '2.0' def __call__(self, **kwargs): method = '.'.join(map(str, self.n)) self.n = [] return XBMCJSON.__dict__['Request'](self, method, kwargs) def __getattr__(self,name): if not self.__dict__.has_key('n'): self.n=[] self.n.append(name) return self def Request(self, method, kwargs): data = [{}] data[0]['method'] = method data[0]['params'] = kwargs data[0]['jsonrpc'] = self.version data[0]['id'] = 1 data = json.JSONEncoder().encode(data) content_length = len(data) content = { 'Content-Type': 'application/json', 'Content-Length': content_length, } request = urllib2.Request(self.server, data, content) base64string = base64.encodestring('%s:%s' % (username, password)).replace('\n', '') request.add_header("Authorization", "Basic %s" % base64string) f = urllib2.urlopen(request) response = f.read() f.close() response = json.JSONDecoder().decode(response) try: return response[0]['result'] except: return response[0]['error'] xbmc = XBMCJSON(http_address) mac_address = settings['mac_address'] addr_byte = mac_address.split(':') hw_addr = struct.pack('BBBBBB', int(addr_byte[0], 16), int(addr_byte[1], 16), int(addr_byte[2], 16), int(addr_byte[3], 16), int(addr_byte[4], 16), int(addr_byte[5], 16) ) #Send wakeup packet msg = '\xff' * 6 + hw_addr * 16 s = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_DGRAM) s.setsockopt(socket.SOL_SOCKET, socket.SO_BROADCAST, 1) s.sendto(msg, ("255.255.255.255", 9)) #Sleep for 2 minutes time.sleep(120) #Send scan request xbmc.VideoLibrary.Scan() #Sleep for 5 minutes time.sleep(300) #Shutdown #xbmc.System.Shutdown() #Suspend xbmc.System.Suspend() |
hallo allemaal. Ik wil graag Gotham Beta op mijn raspberry pi installeren maar vind nergens een goede tutorial/Howto.
Kan iemand me helpen met een duidelijke tutorial?
http://wiki.xbmc.org/inde..._XBMC_on_the_Raspberry_Pixamirz schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:14:
hallo allemaal. Ik wil graag Gotham Beta op mijn raspberry pi installeren maar vind nergens een goede tutorial/Howto.
https://www.google.nl/?gf...berry+pi+xbmc+gotham+beta
Mag niet moeilijk zijn voor een beetje Tweaker...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Raspberry pi (openelec) - Gotham Beta 4 - Skin Amber
Ipad 3 (ios 7.0.4) - Gotham Beta 3 - Skin Confluence
Pipo M1 pro Android Tablet (4.2.2) - Gotham Beta 3 - Skin Confluence
Server is een NAS Zyxel NSA320
Bibliotheek MySQL (5.1.30) via NFS Shares
Bibliotheek staat bij allen netjes vermeld in de advancedsettings.xml
Probleem:
Android tablet kan geen films afspelen krijg de melding dat het bestand niet in de bibliotheek voorkomt met de vraag of ik deze direct wil verwijderen. Ik krijg wel gewoon de inhoud te zien dus de posters, thumbs, plot enz
Ipad heeft nergens last van en speelt alles af
Raspberry Pi heeft nergens last van en speelt alles af
Ook via video's toevoegen kom ik met de android niet bij mij NFS shares.
Doe ik dit met de Ipad of Raspberry Pi dan heb ik wederom nergens last van.
Via SMB werkt alles wel op de android, maar heb van het weekend juist alles overgezet naar NFS omdat de raspberry daar beter mee schijnt te werken. Dus dat wil ik liever zo houden helemaal omdat ik meerdere raspberry's ga gebruiken.
Moet ik de oorzaak van dit probleem nu zoeken in android+xbmc of toch in mijn NAS en de wijze van het aanbieden van het NFS protocol
http://xbmclogs.com/show.php?id=168757
Ipad 3 (ios 7.0.4) - Gotham Beta 3 - Skin Confluence
Pipo M1 pro Android Tablet (4.2.2) - Gotham Beta 3 - Skin Confluence
Server is een NAS Zyxel NSA320
Bibliotheek MySQL (5.1.30) via NFS Shares
Bibliotheek staat bij allen netjes vermeld in de advancedsettings.xml
Probleem:
Android tablet kan geen films afspelen krijg de melding dat het bestand niet in de bibliotheek voorkomt met de vraag of ik deze direct wil verwijderen. Ik krijg wel gewoon de inhoud te zien dus de posters, thumbs, plot enz
Ipad heeft nergens last van en speelt alles af
Raspberry Pi heeft nergens last van en speelt alles af
Doe ik dit met de Ipad of Raspberry Pi dan heb ik wederom nergens last van.
Via SMB werkt alles wel op de android, maar heb van het weekend juist alles overgezet naar NFS omdat de raspberry daar beter mee schijnt te werken. Dus dat wil ik liever zo houden helemaal omdat ik meerdere raspberry's ga gebruiken.
Moet ik de oorzaak van dit probleem nu zoeken in android+xbmc of toch in mijn NAS en de wijze van het aanbieden van het NFS protocol
http://xbmclogs.com/show.php?id=168757
Zie hieronder, het komt oorspronkelijk ergens van ander forum af, ben zelf niet zo thuis in Python
Python: sabToSickBeard.py
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
| #!/usr/bin/env python #sabToSickBeard.py import struct, socket, sys, time, os import autoProcessTV #host, port and mac van xbmc host = '192.168.x.y' port = '80' mac = 'aa:e6:ba:32:74:6b' #Wake function def WakeOnLan(ethernet_address): addr_byte = ethernet_address.split(':') hw_addr = struct.pack('BBBBBB', int(addr_byte[0], 16), int(addr_byte[1], 16), int(addr_byte[2], 16), int(addr_byte[3], 16), int(addr_byte[4], 16), int(addr_byte[5], 16)) # Build the Wake-On-LAN "Magic Packet"... msg = '\xff' * 6 + hw_addr * 16 # ...and send it to the broadcast address using UDP ss = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_DGRAM) ss.setsockopt(socket.SOL_SOCKET, socket.SO_BROADCAST, 1) ss.sendto(msg, ('<broadcast>', 9)) ss.close() #Test Connection function def TestCon(host,port): (family, socktype, proto, garbage, address) = \ socket.getaddrinfo(host, port)[0] s = socket.socket(family, socktype, proto) try: s.connect(address) return "Up" except: return "Down" if len(sys.argv) < 2: WakeOnLan(mac) print "No folder supplied - is this being called from SABnzbd?" sys.exit() elif len(sys.argv) >= 3: i=1 while TestCon(host,port)=="Down" and i<4: WakeOnLan(mac) time.sleep(20) i=i+1 autoProcessTV.processEpisode(sys.argv[1], sys.argv[2]) else: i=1 while TestCon(host,port)=="Down" and i<4: WakeOnLan(mac) time.sleep(20) i=i+1 autoProcessTV.processEpisode(sys.argv[1]) |
Je logfile meldt dit :sopi schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:54:
Probleem:
code:
1
2
| 21:25:47 T:1085459072 DEBUG: NFS: Context for 192.168.1.101/i-data/8b207f23/nfs/Films not open - get a new context. 21:25:47 T:1085459072 ERROR: NFS: Failed to mount nfs share: /i-data/8b207f23/nfs/Films (mount/mnt call failed with "RPC error: Mount failed with error MNT3ERR_ACCES(13) Permission denied(13)") |
Weet je zeker dat overal alles hetzelfde is ingesteld
Opzich kan je NFS en SMB samen gebruiken, zolang je niet via beide tegelijk probeert te schrijven : Dan kan je een heleboel problemen krijgen als je pech hebt !!Via SMB werkt alles wel op de android, maar heb van het weekend juist alles overgezet naar NFS omdat de raspberry daar beter mee schijnt te werken. Dus dat wil ik liever zo houden helemaal omdat ik meerdere raspberry's ga gebruiken.
Zo te zien gebruikt XBMC een eigen library voor NFS functionaliteit dus ik denk dat het puur een config probleem is in XBMC op het Android apparaat.Moet ik de oorzaak van dit probleem nu zoeken in android+xbmc of toch in mijn NAS en de wijze van het aanbieden van het NFS protocol
Succes!
Inmiddels zelf opgelost mbv een andere mediaserver.. lijkt beter te werken. Doorspoelen etc lukt nog steeds niet helaas maar pauzeren werkt nu goed.poekman schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:54:
Afgelopen week de Samsung HT-F5200 gehaald om video's mee te streamen via het netwerk met XBMC als UPNP-client. Laptop (W8.1) gekoppeld via Wifi naar router, de Samsung is bekabeld aan de router. Alles ingesteld en een film afspelen werkt perfect! Maar, als ik nu de film pauzeer via de Samsung home cinema set, dan verliest hij na een aantal seconden zijn netwerkverbinding en moet ik de film opnieuw starten! Ook kan ik niet snel doorspoelen of chapters skippen via de afstandbediening van de Samsung.
@schumi2004 & @CyBeRSPin
Thanks.....daar kan ik wel wat mee denk ik
Thanks.....daar kan ik wel wat mee denk ik
Top thnx.nero355 schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:49:
[...]
http://wiki.xbmc.org/inde..._XBMC_on_the_Raspberry_Pi
https://www.google.nl/?gf...berry+pi+xbmc+gotham+beta
Mag niet moeilijk zijn voor een beetje Tweaker...
Windows 7 Ultimate, XBMC Frodo, Ace skin
Ik wil weten of het mogelijk is om een smart playlist te maken in XBMC waarbij de laatste 25 tracks die ik toegevoegd heb aan de library (in dezelfde map) getoond worden. Dus niet de laatste toegevoegde albums, maar echt losse tracks. Ik heb namelijk een map (Misc) waar ik allemaal losse nummers in heb staan. Ik zou graag de nieuwste tracks in die map in een playlist willen hebben. Ik heb me al suf gegoogled, maar kan niet vinden hoe ik dit doe.
In de playlist editor heb ik een smart playlist gemaakt:
Name: Fresh
Path is e:/mp3/misc
Date added in the last month
Items must match: All
Limit: 25
Order: none
Dit werkt niet, hij laat met deze instellingen de eerste 25 nummers uit die map zien, hij negeert de tweede filter blijkbaar. Wat doe ik hier fout?
Ik wil weten of het mogelijk is om een smart playlist te maken in XBMC waarbij de laatste 25 tracks die ik toegevoegd heb aan de library (in dezelfde map) getoond worden. Dus niet de laatste toegevoegde albums, maar echt losse tracks. Ik heb namelijk een map (Misc) waar ik allemaal losse nummers in heb staan. Ik zou graag de nieuwste tracks in die map in een playlist willen hebben. Ik heb me al suf gegoogled, maar kan niet vinden hoe ik dit doe.
In de playlist editor heb ik een smart playlist gemaakt:
Name: Fresh
Path is e:/mp3/misc
Date added in the last month
Items must match: All
Limit: 25
Order: none
Dit werkt niet, hij laat met deze instellingen de eerste 25 nummers uit die map zien, hij negeert de tweede filter blijkbaar. Wat doe ik hier fout?
AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB
Test het eens eerst in de Confluence skin als je wil? Ace is trouwens net als de Aeon MQ skins gemaakt door Marcos Qui, dus ik denk dat Ace wel overweg kan met smart playlists.
is everything cool?
Smart playlists werken wel, alleen dit dus niet.
In Confluence en Aeon 5 geprobeerd, zelfde resultaat. Ik krijg gewoon de eerste 25 tracks uit die map...
Maar zijn smart playlist skin-afhankelijk? Dat is toch gewoon een XBMC-functie?
In Confluence en Aeon 5 geprobeerd, zelfde resultaat. Ik krijg gewoon de eerste 25 tracks uit die map...
Maar zijn smart playlist skin-afhankelijk? Dat is toch gewoon een XBMC-functie?
[ Voor 73% gewijzigd door Fudgem op 08-04-2014 15:46 ]
AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB
Zie je de losse tracks wel in je XBMC library? Kan XBMC uberhaupt wel overweg met het toevoegen van losse mp3's aan je library? Moet dat niet altijd een album zijn? (correct me when wrong).
is everything cool?
Ik had het ook geprobeerd met Album is Misc, in plaats van path. Maakt geen verschil
Misc is aan de library als album toegevoegd, met alle tracks. Misschien dat XBMC voor Date added het datum van wanneer het album gemaakt is gebruikt?
Misc is aan de library als album toegevoegd, met alle tracks. Misschien dat XBMC voor Date added het datum van wanneer het album gemaakt is gebruikt?
[ Voor 22% gewijzigd door Fudgem op 08-04-2014 16:02 ]
nero355 schreef op maandag 07 april 2014 @ 23:51:
[...]
Je logfile meldt dit :
code:
1 2 21:25:47 T:1085459072 DEBUG: NFS: Context for 192.168.1.101/i-data/8b207f23/nfs/Films not open - get a new context. 21:25:47 T:1085459072 ERROR: NFS: Failed to mount nfs share: /i-data/8b207f23/nfs/Films (mount/mnt call failed with "RPC error: Mount failed with error MNT3ERR_ACCES(13) Permission denied(13)")
Weet je zeker dat overal alles hetzelfde is ingesteld
Ja dat weet ik zeker, op dezelfde manier maar dan met SMB werkte alles op alle devices. Het zit echt in het NFS deel want mijn series die ik nog via SMB deel doen het wel.
[...]
Opzich kan je NFS en SMB samen gebruiken, zolang je niet via beide tegelijk probeert te schrijven : Dan kan je een heleboel problemen krijgen als je pech hebt !!
Dat lijkt me geen optie want dan zal ik voor SMB opnieuw moeten scrappen.
[...]
Zo te zien gebruikt XBMC een eigen library voor NFS functionaliteit dus ik denk dat het puur een config probleem is in XBMC op het Android apparaat.
Succes!
Dank u
Dit werkt voor de videolibrary, dus misschien ook voor de musiclibrary.Fudgem schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:58:
Ik had het ook geprobeerd met Album is Misc, in plaats van path. Maakt geen verschil
<advancedsettings>
<videolibrary>
<dateadded>0</dateadded>
</videolibrary>
</advancedsettings>
Videolibrary veranderen in musiclibrary en dat in je advancedsettings zetten. T is een gok, maar wie niet waagt die niet wint of zoiets
In mijn muziekverzameling zitten een hoop tracks met meerdere artiesten in de ID3 tag 'artist'. (bv Pietje feat. Jantje, Jantje vs. Henk, Klaas & Achmet). Is er een manier (bv met regex) om in de XBMC library deze artiesten gescheiden op te slaan of alleen de hoofdartiest te laten zien? Ik zou graag dat als ik de artiest Pietje laat zien, dat daar dan alle tracks van Pietje komen te staan, dus die hij alleen heeft gemaakt maar ook de track die hij samen met Jantje heeft gemaakt.
De islam kan uw vrijheid schaden
<advancedsettings>Wokschotel schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:16:
In mijn muziekverzameling zitten een hoop tracks met meerdere artiesten in de ID3 tag 'artist'. (bv Pietje feat. Jantje, Jantje vs. Henk, Klaas & Achmet). Is er een manier (bv met regex) om in de XBMC library deze artiesten gescheiden op te slaan of alleen de hoofdartiest te laten zien? Ik zou graag dat als ik de artiest Pietje laat zien, dat daar dan alle tracks van Pietje komen te staan, dus die hij alleen heeft gemaakt maar ook de track die hij samen met Jantje heeft gemaakt.
<musiclibrary>
<itemseparator>hier moet je separator van artiesten komen</itemseparator>
</musiclibrary>
</advancedsettings>
In je ID3 moet je dan bijv "Marco Borsato; Guus Meeuwis" hebben als artiest en als separator een ;
Dan split ie dat als het goed is.
[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-04-2014 15:18 ]
Wie heeft ook ervaring met fysieke toetsenbord een meerdere verdinding maakt met XBMC en SmartTv, etec.
Ik wilde graag weten welke toetsenbord deze optie heeft. hb geen flauw idee in welke richting ik zoek.
dus kort samenvatting: zoek een fysiek tobo die mijn Samsung SmartTV EN ION based XBMC verbindt,
Ik wilde graag weten welke toetsenbord deze optie heeft. hb geen flauw idee in welke richting ik zoek.
dus kort samenvatting: zoek een fysiek tobo die mijn Samsung SmartTV EN ION based XBMC verbindt,
Hoezo verbinden? Je zoekt een toetsenbord waarmee je je SamrtTV kan aansturen en je HTPC? Je PC is makkelijk, die kan met elk toetsenbord onderwerg. De vraag is dan ook welke toetsenborden jouw TV ondersteunt. Maar 'volgens internet' ondersteunt dit bijna elk toetsenbord, waaronder de veel gebruikte Logitech K400 (bron: http://www.bol.com/nl/p/l...-qwerty/1003004011753763/)Zandhaas schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:35:
Wie heeft ook ervaring met fysieke toetsenbord een meerdere verdinding maakt met XBMC en SmartTv, etec.
Probleem is denk ik dat je bij een bluetooth-toetsenbord maar met 1 apparaat kan pairen, en je dus continu moet kloten om hem zowel op de TV als op de PC te laten werken.. want hoe geef je aan voor welk apparaat je hem wil gebruiken?
Die Logitech werkt met USB, dan moet je dus constant de USB-stekker wisselen van TV naar PC...
Die Logitech werkt met USB, dan moet je dus constant de USB-stekker wisselen van TV naar PC...
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-04-2014 16:05 ]
Daar heb je gelijk in... Logitech heeft toetsenborden met 'Easy-Switch', volgens de site van Logitech zijn dat de K810 en de K811, deze werken met bluetooth en kan je eenvoudig via het toetsenbord kiezen welk apparaat je wilt aansturen.CyBeRSPiN schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:04:
Probleem is denk ik dat je bij een bluetooth-toetsenbord maar met 1 apparaat kan pairen, en je dus continu moet kloten om hem zowel op de TV als op de PC te laten werken.. want hoe geef je aan voor welk apparaat je hem wil gebruiken?
Gebruiken jullie op je HTPC --> HTPC Reciever (dts/TrueHD DTS-HD capable)
Direct Sound of WASAPI
Ik vind het een beetje een onduidelijk verhaal maar wat ik er van begreep is dat WASAPI audio direct door stuurt zonder dat er iets aan gemixt wordt, waardoor het signaal zuiverder zou moeten zijn?
Maar ik hoor eigenlijk geen verschil met directsound, waar hebben jullie hem op staan?
Direct Sound of WASAPI
Ik vind het een beetje een onduidelijk verhaal maar wat ik er van begreep is dat WASAPI audio direct door stuurt zonder dat er iets aan gemixt wordt, waardoor het signaal zuiverder zou moeten zijn?
Maar ik hoor eigenlijk geen verschil met directsound, waar hebben jullie hem op staan?
Pffff.... ik ben nu echt ten einde raad 
Ik krijg in XBMC mijn shares niet werkend. Op mijn Synology heb ik alle NFS shares goed gezet, exact zoals de Wiki het voor schrijft. Ik heb de nieuwste DSM, dus in principe hoef ik niet de edit middels SSH te doen, maar met of zonder, het maakt geen verschil. Wanneer ik video bestanden wil toevoegen onder XBMC kies ik voor de optie 'bladeren' en vervolgens 'NFS'. Hoe vaak ik er ook op klik, er gebeurt niks. XBMC laat even een tandwieltje zien maar komt vervolgens gewoon weer in de keuzelijst van bronnen terug. XBMC kan dus geen NFS shares vinden.
Ook een videobron via SMB benaderen lukt niet; XBMC ziet mijn WORKGROUP, maar deze is niet te benaderen; 'Connection Time Out'.
Via uPnP zie ik alleen de computers en laptops in mijn werkgroep, de Synology niet.
Iemand tips?
Ik krijg in XBMC mijn shares niet werkend. Op mijn Synology heb ik alle NFS shares goed gezet, exact zoals de Wiki het voor schrijft. Ik heb de nieuwste DSM, dus in principe hoef ik niet de edit middels SSH te doen, maar met of zonder, het maakt geen verschil. Wanneer ik video bestanden wil toevoegen onder XBMC kies ik voor de optie 'bladeren' en vervolgens 'NFS'. Hoe vaak ik er ook op klik, er gebeurt niks. XBMC laat even een tandwieltje zien maar komt vervolgens gewoon weer in de keuzelijst van bronnen terug. XBMC kan dus geen NFS shares vinden.
Ook een videobron via SMB benaderen lukt niet; XBMC ziet mijn WORKGROUP, maar deze is niet te benaderen; 'Connection Time Out'.
Via uPnP zie ik alleen de computers en laptops in mijn werkgroep, de Synology niet.
Iemand tips?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Via bladeren lukte het bij mij ook niet, direct via het IP adres wel, bijvoorbeeld:Han schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:46:
Iemand tips?
nfs://192.168.0.153/volume1/Movies
De wiki al gecheckt?
http://wiki.xbmc.org/?title=NFS
Ik weet vaag dat er een bepaalde optie moest aanstaan om op Android NFS shares als gewone gebruiker te benaderen bv.
Ik weet vaag dat er een bepaalde optie moest aanstaan om op Android NFS shares als gewone gebruiker te benaderen bv.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
is afhankelijk over het algemeenkaasaanfiets schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:56:
Gebruiken jullie op je HTPC --> HTPC Reciever (dts/TrueHD DTS-HD capable)
Direct Sound of WASAPI
als je HTPC -> TV hebt kan je gewoon directsound gebruiken,
HTPC > Reciever > TV (via HDMI) en als je reciever digitale formaten ondersteunt en je wit bitstreamen dan WASAPI
Ik zou het toch in de instellingen van NFS zoeken, dat gedrag zag ik ook met XBMC op win7 en XBMC op android. De ipad en RPI hadden nergens last van. Na het aanpassen van instellingen via SSH in het export bestand is alles gaan werken....Han schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:46:
Iemand tips?
Moet er wel bij zeggen dat ik een Zyxel nas heb
Ik moest mijn export aanpassen van (rw,sync,no_subtree_check,wdelay,no_root_squash)Borromini schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:07:
De wiki al gecheckt?
naar (rw,sync,no_subtree_check,wdelay,no_root_squash,insecure)
Daarna werkte het (ook) op win7 en op android.
Handmatig is het gelukt... geen idee waarom bladeren niet lukt. Weer een stap verder.
Nu nog de juiste skin vinden en een goede movie scraper, zodat alles netjes wordt herkend. Weet iemand hoe ik, net als bij de Boxee, direct op de movie wall terecht kom? Nu moet ik meerdere malen klikken. Ik wil mijn Minix Neo X7 zo simpel mogelijk maken. Het auto-opstarten van XBMC wanneer de Minix opstart is al gelukt, nu XBMC nog eenvoudig maken.
Ow ja, en mijn series zijn volgens XBMC leeg. Geen wallpaper, geen cover, geen bestanden. Niks.
Nu nog de juiste skin vinden en een goede movie scraper, zodat alles netjes wordt herkend. Weet iemand hoe ik, net als bij de Boxee, direct op de movie wall terecht kom? Nu moet ik meerdere malen klikken. Ik wil mijn Minix Neo X7 zo simpel mogelijk maken. Het auto-opstarten van XBMC wanneer de Minix opstart is al gelukt, nu XBMC nog eenvoudig maken.
Ow ja, en mijn series zijn volgens XBMC leeg. Geen wallpaper, geen cover, geen bestanden. Niks.

[ Voor 10% gewijzigd door Han op 10-04-2014 18:52 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zit gewoon in de skin opties: beginschermHan schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:48:
Handmatig is het gelukt... geen idee waarom bladeren niet lukt. Weer een stap verder.
Als ik zeg: ouya gebruiken als xbmcplatform. Wat zeggen jullie dan?
Thanks, ik ga het onderzoekenSidewalkSuper schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:17:
[...]
<advancedsettings>
<musiclibrary>
</musiclibrary>
</advancedsettings>
In je ID3 moet je dan bijv "Marco Borsato; Guus Meeuwis" hebben als artiest en als separator een ;
De islam kan uw vrijheid schaden
Dat was het inderdaad. Ik dacht dat de optie 'dirty' noemde maar het is dus 'insecure'. Google wist al zo weinig te vertellensopi schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:44:
[...]
Ik moest mijn export aanpassen van (rw,sync,no_subtree_check,wdelay,no_root_squash)
naar (rw,sync,no_subtree_check,wdelay,no_root_squash,insecure)
Daarna werkte het (ook) op win7 en op android.
Werkt dit alleen met de "artist"-tag, of kan je dit bijv. ook doen in een extra tag waarbij je aangeeft dat er meer artiesten aan hebben meegewerkt?SidewalkSuper schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:17:
[...]
<advancedsettings>
<musiclibrary>
</musiclibrary>
</advancedsettings>
Mijn muziek staat nu als volgt getagd: artiest - titel (evt featuring/versus artiest) (evt soort mix)
Iemand ook reFocus for Gotham ingebruik en mij kan vertellen hoe ik mijn fanart in hoofdscherm krijg?
Had ook al in XBMC topic gevraagd maar ben iets of wat ongeduldig
ibrahimbenyahyaisjoef, maar hé, wie ben ikibiben95 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:59:
Testing, one, two ...
Er zijn betere keuzesibiben95 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:59:
Jep, werkt goed hier. Eventueel de nieuwe versie van script.grab.fanart downloaden van github met een git client. Je moet ook shelf uitschakelen in de skin settings, maar dat gaf Jeroen zelf ook al aan. Ik gebruik trouwens wel de laatste nightly van XBMC.schumi2004 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:22:
Iemand ook reFocus for Gotham ingebruik en mij kan vertellen hoe ik mijn fanart in hoofdscherm krijg?
Krijg je een reFocus splash met de tekst grabbing fanart na het Gotham XBMC splash scherm als je XBMC herstart?
[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 10-04-2014 23:22 ]
is everything cool?
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]