[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.003 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 04:51:
[...]

De Sony receiver heeft wel optical IN dus als Jeffoz ons vertelt welk moederbord hij heeft dan kunnen we wel een kabeltje aanraden :)
[...]
Hij geeft zelf al aan dat hij wel een optical kabel heeft liggen maar dat zijn HTPC geen optische aansluiting heeft, dat zijn receiver wel optical in heeft was me duidelijk gezien de opmerking van de hdmi splitter die ik daarvoor maakte. Hij zal zijn tv nu via die optical in hebben aangesloten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

tzeunis schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:48:
Misschien stomme vraag, maar hoe maak ik een playlist ofzo aan in XBMC? In gebruik de Gothan Beta 2 icm de MQ5 skin. Of zijn er betere addons om muziek te ordenen dan de standaard?

Daarnaast krijg ik geen album hoesjes te zien wanneer ik op muziek sta zoals bij series en films. Zelfde geldt voor concerten...
Van een beta kan je verwachten dat er weinig documentatie is. Tip: gebruik de xbmc wiki voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:25
_Vincent_ schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:40:
[...]

Het 'beste' is om je HTPC aan te sluiten op je receiver (die het geluid afhandelt) en dan het beeld via je receiver naar de TV te sturen. Dat zou moeten werken. In XBMC moet je dan aanvinken met welke geluidsformaten jouw receiver overweg kan.
Ik denk dat je het nu eerst naar je TV stuurt en dan naar je receiver? Als je TV het geluidsformaat (bv. DTS) niet pikt, dan zul je ook niets horen. De TV kan het dan wellicht ook niet doorsturen naar de receiver (passthrough).

Maar dat is speculeren, post eerst even hoe je het hebt aangesloten. Dan kunnen we je beter helpen.
Ik lees het bovenstaande stuk over het aansluiten van een HTPC op de tv en moest ineens denken over mijn eigen situatie.

Ik heb mijn pc in de woonkamer staan en gebruik deze als 'normale' pc waarbij ik mijn monitor via DVI-D heb aangesloten en een 10meter lange HDMI kabel naar de ingang van m'n tv (Panasonic Plasma) heb lopen. Vervolgens lopen vanaf mijn tv 2 tulpkabels naar mijn stereo versterker (NAD C325BEE) om het geluid via de speakers te laten lopen.

Nu lees ik echter in het bovenstaande stuk dat het "beter" is om mijn PC als eerste op de versterker aan te sluiten omdat dat het geluid ten goede komt. Vanuit mijn versterker moet ik vervolgens het beeld doorsturen naar mijn tv.

Dit gaat uiteraard niet lukken met mij stereo versterker, aangezien hier geen HDMI out op zit. Mijn vriendin heeft echter een vrij recente Harman/Kardon receiver waar dit volgens mij wel op zit.

Zou het veel verschil maken qua geluid?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ligt eraan. Tulp is analoog en alleen stereo.
HDMI kan 7.1 zijn en digitaal.

Voor surround geluid zal dit enorm veel uit maken, maar voor stereo denk ik dat het niet veel uitmaakt.
Sterker nog, voor stereo muziek blijft een analoge stereo versterker superieur.

Via DVI naar HDMI kun je alleen volgens mij geen geluid doorgeven.

[ Voor 11% gewijzigd door cypher21 op 25-03-2014 11:26 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:26:

Sterker nog, voor stereo muziek blijft een analoge stereo versterker superieur.
Kolder! Je PC heeft het geluid al digitaal. De DAC van een fatsoenlijke versterker is beter dan de DAC uit je PC (in de meeste gevallen). Daarnaast heeft hij het over 10 meter, wat een aardig verlies op kan leveren in kwaliteit.
Ik ben het wel met je eens dat het maar de vraag is of je het verschil merkbaar hoort :) Vanuit de theorie iig wel :D

Via DVI verlies je idd het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Bedankt heren, ik zal het proberen één dezer dagen. Overigens gebruik ik de DVI kabel enkel om mijn computermonitor te verbinden met de pc, deze heeft dus niets maken met het verhaal over geluidskwaliteit. :)

Surround gebruik ik overigens niet, het is een 2.1 set (HK BDS300).

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:39
JunkO schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:51:
Bedankt heren, ik zal het proberen één dezer dagen. Overigens gebruik ik de DVI kabel enkel om mijn computermonitor te verbinden met de pc, deze heeft dus niets maken met het verhaal over geluidskwaliteit. :)

Surround gebruik ik overigens niet, het is een 2.1 set (HK BDS300).
ik ga hier mee ook eens aan de slag, ik heb een HK BDS 330.
De vorige keer kreeg ik het niet goed voor elkaar. ( waarschijnlijk kreeg ik de instellingen niet goed )

Nu heb ik het geluid via de optische kabel lopen ( Van tv naar BDS 330 ) en mijn Htpc met hdmi rechtstreeks in de TV.

[ Voor 4% gewijzigd door ErwinJ op 25-03-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:54
All,

ik heb het volgende probleem. Ik draai XBMC op mijn laptop, HTPC (obv Windows 7) en een Raspberry Pi met een gedeelde Database op mijn Synology. Nu heb ik het probleem dat XBMC op mijn HTPC regelmatig vastloopt nadat ie uit hibernate komt (XBMC staat eigenlijk altijd aan). Ik heb inmiddels de oorzaak (denk ik) achterhaald: Op mijn Raspberry draai ik iedere nacht automatisch een library update (omdat de RPi toch altijd aan staat). Blijkbaar zorgt een library update ervoor dat XBMC op mijn HTPC niet goed meer werkt. (probleem heb ik niet op mijn laptop sluit ik XBMC altijd af).

Heeft iemand een idee hoe ik dit makkelijk op kan lossen. Mijn HTPC wordt ook door vrouw en kids gebruikt, dus die wil ik eigenlijk stabiel hebben. Aangezien films en series automatisch worden gedownload, wil ik die ook graag automatisch geupdate hebben in de library. Voor nu heb ik het automatisch updaten uitgezet, waardoor XBMC niet meer vastloopt. Ik moet nu echter handmatig de library updaten op mijn HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
IJsbeer schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:43:
[...]

Kolder! Je PC heeft het geluid al digitaal. De DAC van een fatsoenlijke versterker is beter dan de DAC uit je PC (in de meeste gevallen). Daarnaast heeft hij het over 10 meter, wat een aardig verlies op kan leveren in kwaliteit.
Ik ben het wel met je eens dat het maar de vraag is of je het verschil merkbaar hoort :) Vanuit de theorie iig wel :D

Je kunt idd het decoderen beter over laten aan een goede versterker :P
jswinkels schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:03:
All,

ik heb het volgende probleem. Ik draai XBMC op mijn laptop, HTPC (obv Windows 7) en een Raspberry Pi met een gedeelde Database op mijn Synology. Nu heb ik het probleem dat XBMC op mijn HTPC regelmatig vastloopt nadat ie uit hibernate komt (XBMC staat eigenlijk altijd aan). Ik heb inmiddels de oorzaak (denk ik) achterhaald: Op mijn Raspberry draai ik iedere nacht automatisch een library update (omdat de RPi toch altijd aan staat). Blijkbaar zorgt een library update ervoor dat XBMC op mijn HTPC niet goed meer werkt. (probleem heb ik niet op mijn laptop sluit ik XBMC altijd af).

Heeft iemand een idee hoe ik dit makkelijk op kan lossen. Mijn HTPC wordt ook door vrouw en kids gebruikt, dus die wil ik eigenlijk stabiel hebben. Aangezien films en series automatisch worden gedownload, wil ik die ook graag automatisch geupdate hebben in de library. Voor nu heb ik het automatisch updaten uitgezet, waardoor XBMC niet meer vastloopt. Ik moet nu echter handmatig de library updaten op mijn HTPC.
dit strookt niet met elkaar.
Als je gedeelde bibliotheek is geupdate door 1 apparaat, hoeft het andere apparaat geen library update meer te doen.
Als ik op mijn HTPC een update heb gedaan, en op de ipad of een andere laptop/pc of wat dan ook naar de films ga staan de nieuwe films er gewoon op (zonder op dat apparaat een update te hoeven doen) Deze haalt immers via SQL de film lijst op.

Heb je alle XBMC instanties wel op dezelfde versie draaien?

[ Voor 57% gewijzigd door cypher21 op 25-03-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
cypher21 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:04:

dit strookt niet met elkaar.
Als je gedeelde bibliotheek is geupdate door 1 apparaat, hoeft het andere apparaat geen library update meer te doen.
Als ik op mijn HTPC een update heb gedaan, en op de ipad of een andere laptop/pc of wat dan ook naar de films ga staan de nieuwe films er gewoon op (zonder op dat apparaat een update te hoeven doen) Deze haalt immers via SQL de film lijst op.

Heb je alle XBMC instanties wel op dezelfde versie draaien?
Ik hoef ook geen update te doen. een lopende instantie van XBMC (mijn HTPC gaat in standby met XBMC running) loopt vast als een ander apparaat ondertussen een library update doet. Wanneer ik XBMC afsluit en hem vervolgens opnieuw opstart heb ik (uiteraard) wel de geupdate bibliotheek beschikbaar. Maar dit wil ik dus niet.

Overigens doet het probleem zich andersom ook voor. Wanneer ik op mijn HTPC de library update, werkt mijn RPi niet meer goed (dit vind ik minder erg, omdat ik de enige ben die deze gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[...]
[knip

Nee, hoeft niet altijd zo te zijn. Ik heb systemen gehad die via een DVI naar HDMI verloop ook audio-geluid doorgaven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
JunkO schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:51:
Bedankt heren, ik zal het proberen één dezer dagen...
Ik heb het geprobeerd om het via de receiver aan te sluiten, maar deze heeft geen HDMI ingang (alleen een uitgang) dus ik kan de pc uberhaubt al niet aansluiten. :+ Dan laten we het maar zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
JunkO schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:14:
[...]

Ik heb het geprobeerd om het via de receiver aan te sluiten, maar deze heeft geen HDMI ingang (alleen een uitgang) dus ik kan de pc uberhaubt al niet aansluiten. :+ Dan laten we het maar zo..
Ik had het ook nog eens geprobeerd, maar nu pas zie ik het probleem.
Mijn tv heeft nog Hdmi 1.3 en die ondersteund geen ARC dus dat gaat hem niet worden.

Maar het positieve is.....nu kan ik voor een nieuwe tv gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:04
[...]

Ben het ergens wel met cypher21 eens, een versterker met dit soort dingen
Afbeeldingslocatie: http://l-amp.nl/wp-content/uploads/2013/10/Amp-Tubes.jpeg
Tenminste, dat is mijn definitie van analoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, garbage in == garbage out. Je kunt een prachtige buizenversterker hebben, maar als je daarvoor een pruts DAC zet de het analoge signaal vervolgens nog langs allemaal storingsbronnen stuurt, heeft het absoluut geen zin.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Janoz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:10:
Tja, garbage in == garbage out. Je kunt een prachtige buizenversterker hebben, maar als je daarvoor een pruts DAC zet de het analoge signaal vervolgens nog langs allemaal storingsbronnen stuurt, heeft het absoluut geen zin.
offtopic:
Das ook weer zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44

mvds

Totally awesome!

Ooit had iemand eens een manier gepost om in het hoofdmenu extra items toe te voegen. Ik wil graag een item kinderfilms toevoegen. Kan alleen die howto niet meer vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

1e google hit:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Custom_home_items
Dus custom skin nodig. En anders kijken in de skinsetings van confluence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
En natuurlijk een smart playlist aanmaken voor de kinderfilms.

Op het XBMC forum zijn er ook topics over:
[HOW TO] Create a smart playlist and add it to Home
(How To) Separate Your Kids Media From Your Own on MQ4
Schaamteloos de links van schumi2004 geleend, die hij hier op 19-03 nog heeft gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ErwinJ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:39:
[...]
Ik had het ook nog eens geprobeerd, maar nu pas zie ik het probleem.
Mijn tv heeft nog Hdmi 1.3 en die ondersteund geen ARC dus dat gaat hem niet worden.

Maar het positieve is.....nu kan ik voor een nieuwe tv gaan :P
Ik begrijp niet goed waarom je ARC nodig hebt?
Mijn setup (zonder audio return):
HTPC --(HDMI)--> Receiver --(HDMI)--> TV

De receiver speelt zo netjes al het geluid af (incl. DTS-HD etc.) en het beeld wordt naar de TV gestuurd. Er komt geen geluid door de TV speakers, maar dat is ook niet de bedoeling (klinkt toch crappy..)

EDIT: ARC is volgens mij alleen handig als je de CAM module (CI+) van je TV gebruikt en je het geluid van de TV naar de receiver wilt sturen? Als je een losse decoder hebt en die ook via de receiver laat lopen, is dat probleem er niet.

[ Voor 5% gewijzigd door _Vincent_ op 26-03-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
_Vincent_ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:52:
[...]

Ik begrijp niet goed waarom je ARC nodig hebt?
Mijn setup (zonder audio return):
HTPC --(HDMI)--> Receiver --(HDMI)--> TV

De receiver speelt zo netjes al het geluid af (incl. DTS-HD etc.) en het beeld wordt naar de TV gestuurd. Er komt geen geluid door de TV speakers, maar dat is ook niet de bedoeling (klinkt toch crappy..)

EDIT: ARC is volgens mij alleen handig als je de CAM module (CI+) van je TV gebruikt en je het geluid van de TV naar de receiver wilt sturen? Als je een losse decoder hebt en die ook via de receiver laat lopen, is dat probleem er niet.
Sorry vergeten te zeggen het ging ook idd om het geluid van mijn tv naar reciever omdat ik CI+ gebruikt.
Maar ik heb ook wat problemen als ik mijn Htpc via de reciever aansluit, ik krijg dan zwart beeld op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
[...]

Ik gebruik ook een CI+ module in mijn TV en ik gebruik een simpele interlink (tulp) om het geluid via mijn receiver te laten lopen. Je hebt daar dus niet persé een HDMI kabel met ARC voor nodig.

Het scheelt je wel een extra kabel, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-09 23:44

TRaSH

koffie ?

ErwinJ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:59:
[...]

Sorry vergeten te zeggen het ging ook idd om het geluid van mijn tv naar reciever omdat ik CI+ gebruikt.
Maar ik heb ook wat problemen als ik mijn Htpc via de reciever aansluit, ik krijg dan zwart beeld op de tv.
moet je toch even kijken in je instellingen van je reciever als hij het beeld niet door stuurd,

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
TRaSH schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:49:
[...]

moet je toch even kijken in je instellingen van je reciever als hij het beeld niet door stuurd,
Denk het ook...moet eens gaan kijken op mijn gemak.
Nou steekt de Htpc in de tv en het gaat allemaal wel goed, maar ik mis net dat beetje extra ( beter ) geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

welke reciever heb je ?
weet dat sommige budget/all-in-1 :r modellen wel eens beperkt zijn,
die zeggen dan dat ze bv DTS-HD/True-HD etc ondersteunen maar dat is dan alleen met de ingebouwde blu-ray speler.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik draai 12.3 Frodo op Windows, met Aeon Nox skin:
De library haalt keurig alle film informatie op maar de rating klopt niets van, zowel de score als het aantal votes
Ik heb al de Database voorkeur van TDDB naar IMDB gewijzigd, maar nog steeds komt het niet overeen. Heeft iemand ervanring met een add on of een setting zodat dit wel de juiste IMDB scores weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[...]
[knip]

en als je (bij een SmartTV), Netflix e.d. via je TV kunt bekijken, ook dan is het prettig om ARC te hebben. Dus bij het afspelen van allerlei media vanuit je TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
TRaSH schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:33:
welke reciever heb je ?
weet dat sommige budget/all-in-1 :r modellen wel eens beperkt zijn,
die zeggen dan dat ze bv DTS-HD/True-HD etc ondersteunen maar dat is dan alleen met de ingebouwde blu-ray speler.
Harman Kardon BDS 330.
Ik heb nu de Htpc aan de praat via de set.
Ik moest een instelling ( bij geluid/tv ) wijzigen op de set. ( dit stond niet in de handleiding )

Tv loopt nu gewoon apart via de optical,

Setup nu:
Htpc Hdmi ------> Puls-eight adapter ------> Bds330 Hdmi in en dan Bds 330Hdmi out -------> TV Hdmi 1

Werkt goed,en geluid is meteen met afspelen via de Htpc een wereld van verschil.

update 27-03 : Helaas te vroeg geklapt, Nadat ik de set en tv had uitgezet en weer aan krijg ik flikkerende beelden op het kanaal totdat het signaal helemaal niet meer word doorgegeven ( Beeld ). Dus hier moet ik mij nog in gaan verdiepen.
Maar dat is voor hier offtopic ; ). Als iemand een idee heeft mag hij me altijd een PM sturen :)

[ Voor 18% gewijzigd door ErwinJ op 27-03-2014 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
nvm niet goed gelezen...

[ Voor 85% gewijzigd door cypher21 op 26-03-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mvds schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:22:
Ooit had iemand eens een manier gepost om in het hoofdmenu extra items toe te voegen. Ik wil graag een item kinderfilms toevoegen. Kan alleen die howto niet meer vinden. Iemand?
Ik ga straks hiermee aan de slag :

- http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=65964
- http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=62229

Je kan ook hiermee het een en ander doen, maar dat heb ik allemaal niet nodig. Jij misschien wel ?

- http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=150934
- http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=76717

Succes! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 17:44
Hoofdmenu modden, wat een werk zeg. Kies gewoon een skin die het hoofdmenu laat modden en gebruik er een smart playlist voor. Easy peasy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SidewalkSuper schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:35:
Hoofdmenu modden, wat een werk zeg. Kies gewoon een skin die het hoofdmenu laat modden en gebruik er een smart playlist voor. Easy peasy :)
Precies of pak anders als je persee Confluence hebben wilt Confluence Modded skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:35:
De Amber skin kan het in ieder geval. Ik heb het idd, dat ik de kinderfilm als 'Kids' in het hoofdmenu heb. Als achtergrond (wisselende) foto's van de kids (ze kunnen nog niet lezen). Op die manier kunnen ze zelf XBMC bedienen. Werkt prima.

Wat ik dus heb gedaan is een NFS share gemaakt met kinderfilms. (dus niet als film collectie). Daarna een favorit aangemaakt en die kun je via de settings van de skin aan het hoofdmenu toevoegen.
Nadeel is dan dat niet alles met plaatjes werkt, zoals bij de films/series gebeurd. Daarvoor handmatig een fanart.jpg en cover.jpg (?) toegevoegd voor iedere serie/film. Werkt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand dit al voorbij zien komen?
Animated backdrops in XBMC :P
Gisteren geprobeerd een OpenELEC versie ervan te maken maar deze crashed om 1 of andere vage reden maar hier wel een filmpje van hoe het er uit ziet
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VsRYdzB39d4]

En de patch hier
http://forum.xbmc.org/sho...42&pid=1664018#pid1664018

Vind het wel wat hebben eigenlijk, hopelijk krijg ik die OpenELEC versie werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
IJsbeer schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:10:
[...]

De Amber skin kan het in ieder geval. Ik heb het idd, dat ik de kinderfilm als 'Kids' in het hoofdmenu heb. Als achtergrond (wisselende) foto's van de kids (ze kunnen nog niet lezen). Op die manier kunnen ze zelf XBMC bedienen. Werkt prima.

Wat ik dus heb gedaan is een NFS share gemaakt met kinderfilms. (dus niet als film collectie). Daarna een favorit aangemaakt en die kun je via de settings van de skin aan het hoofdmenu toevoegen.
Nadeel is dan dat niet alles met plaatjes werkt, zoals bij de films/series gebeurd. Daarvoor handmatig een fanart.jpg en cover.jpg (?) toegevoegd voor iedere serie/film. Werkt als een trein!
Als je iedere kinderfilm gewoon een nfo meegeeft en thumbnail.tbn en fanart.jpg kunnen ze ook als film ingeladen worden. Maar dit is de simpelste oplossing ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:51:
[...]

Als je iedere kinderfilm gewoon een nfo meegeeft en thumbnail.tbn en fanart.jpg kunnen ze ook als film ingeladen worden. Maar dit is de simpelste oplossing ja :)
Daar had ik dus wel geklooi mee. Dingen als brandweerman sam, buurman en buurman, vage nl. films e.d. staan niet op IMDB achtige sites, dus kun je weinig mee met nfo files.
Plus dat het een mix is van films en series. Nu staat alle kidsspul bij elkaar, en ik wil het niet tussen series en films hebben. Dan zou ik weer moeten klooien met smart playlists en dingen uitsluiten e.d., maar dat lijtk me meer gedoe. Plus dat ik het probleem niet oplos dat de meeste zooi niet op IMDB/TheTVDB te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je kan juist alles met nfo files.
Hij checkt imdb niet meer als jij een nfo file vult (tenzij er een link in die nfo staat).

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFO_files/movies

Alleen title en jaar invullen is bijvoorbeeld prima, lijkt me voor die kids dingetjes.

[ Voor 37% gewijzigd door SidewalkSuper op 27-03-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SidewalkSuper schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:07:
Hij checkt imdb niet meer als jij een nfo file vult (tenzij er een link in die nfo staat).

Alleen title en jaar invullen is bijvoorbeeld prima, lijkt me voor die kids dingetjes.
Makkelijke tool die ik ervoor gebruik is MediaElch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

IJsbeer schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:10:
[...]

Ik heb alle kinderfilms (en series) gewoon als extra categorie 'Children' meegegeven (gebruikte altijd ember media manager voor het genereren van NFO bestanden, maar tegenwoordig doe ik het gewoon hard in de DB). Vervolgens heb ik een favoriet gemaakt van het genre children en deze aan het hoofdmenu toegevoegd (Aeon Nox). Voordeel is dat gewoon de hele rest van de library functionaliteti gewoon blijft werken. Fanart, logo's, episode view, covers, enz enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb de indruk dat het audiovolume op de een of andere manier een stuk lager is bij Gotham (AMD E-350). Nog mensen met die indruk? Ik heb niks aan de audio-instellingen gewijzigd, clean install van OpenELEC.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Vanmiddag ga ik mijn HTPC in elkaar zetten met OpenELEC en xbmc erop. Nu heb ik het geluk dat erop mijn barebone ook nog eens een IR opzit. Deze wil ik ook gaan gebruiken.

Ik wil iets van een logitech harmony kopen.

Zijn er mensen met ervaring hoe een logitech harmony werkt op XBMC en welk type gebruik je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:01:
Ik heb de indruk dat het audiovolume op de een of andere manier een stuk lager is bij Gotham (AMD E-350). Nog mensen met die indruk? Ik heb niks aan de audio-instellingen gewijzigd, clean install van OpenELEC.
Heb het zelfde idee, althans dat de volumes tussen verschillende content anders is.
Mijn TV tunes bv klinken nu harder met episode op normaal volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
gisteren van skin gewisseld in xbmc. Voorheen altijd Amber gehad en nu Aeon Nox 4. Vind de bluray covers etc toch wel handig :) kan ik sneller zien of iets 3D is ja/nee etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Even mezelf quoten want heb het eindelijk werkend met de hulp van seo van OE team :P
Best geinig eerlijk gezegd.
schumi2004 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:28:
Iemand dit al voorbij zien komen?
Animated backdrops in XBMC :P
Gisteren geprobeerd een OpenELEC versie ervan te maken maar deze crashed om 1 of andere vage reden maar hier wel een filmpje van hoe het er uit ziet
[video]

En de patch hier
http://forum.xbmc.org/sho...42&pid=1664018#pid1664018

Vind het wel wat hebben eigenlijk, hopelijk krijg ik die OpenELEC versie werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 17:15

bonyuri

Investigator!

manii schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:07:
[...]

Haha die bedoel ik inderdaad ;)

heb zojuist het volgende besteld:
  • 1 Crucial DDR3 4 GB 1600 MHz 204-pin SO-DIMM
  • 1 Intel DN2820FYK MB, NA (integrated CPU), DDR3
  • 1 Sandisk ReadyCache 32GB SDSSDRC-032G-G26 32 GB, Serial ATA III
Waar heb je deze besteld.
Overal waar ik nu kijk is dat ding uitverkocht...

[ Voor 15% gewijzigd door bonyuri op 28-03-2014 14:00 ]

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 15:44

mvds

Totally awesome!

manii schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:39:
Vanmiddag ga ik mijn HTPC in elkaar zetten met OpenELEC en xbmc erop. Nu heb ik het geluk dat erop mijn barebone ook nog eens een IR opzit. Deze wil ik ook gaan gebruiken.

Ik wil iets van een logitech harmony kopen.

Zijn er mensen met ervaring hoe een logitech harmony werkt op XBMC en welk type gebruik je dan ?
Ik heb een Touch en die werkt prima in OpenElec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:07:

Maar dan moet ik weer lopen klooien met Smart Playlists om ze uit mijn normale film collectie te weren. Volgens mij voegt het niet veel meer toe tov de huidige oplossing. Ja, film of afleveringsinfo zou ik kunne toevoegen. Maar ze kunnen toch nog niet lezen :P
Thx voor de info though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:39:
Even mezelf quoten want heb het eindelijk werkend met de hulp van seo van OE team :P
Best geinig eerlijk gezegd.

[...]
Oke is het ook mogelijk met gothem windows? En veel werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
IS het ook mogelijk om mijn Openelec XBMC over te nemen/behren via mijn pc? Is daar een programma ofzo voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Wat bedoel je met overnemen? Er is niet zoiets als remote desktop achtig iets, maar er zijn genoeg 'remote' tools om XBMC mee te bedienen. Daarnaast nog dingen als SSH om beheer taken te kunnen doen op linux niveau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
manii schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 19:44:
IS het ook mogelijk om mijn Openelec XBMC over te nemen/behren via mijn pc? Is daar een programma ofzo voor?
Ik weet niet wat je precies wilt doen, maar je kunt natuurlijk altijd gewoon via de webinterface OpenElec bedienen qua media. Als je meer systeembeheer bedoeld kun je uiteraard via SSH in je OpenElec van afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34
Borromini schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:01:
Klopt, ik moet bijvoorbeeld films op de versterker ook harder zetten dan bij voorgaande versies, dit terwijl ik aan de instellingen van XBMC niets anders gewijzigd heb.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mvds schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:12:
Ik heb een Touch en die werkt prima in OpenElec :)
Wat ik me afvraag : Is het onder Linux mogelijk om XBMC te starten met de MCE knop/Green Button :?

Onder Windows ben ik nog op zoek naar een fatsoenlijke oplossing i.c.m. met een Phillips MCE Receiver + Remote die ook in mijn Harmony als device staat :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

onder windows is het zo te doen als je een echte MCE reciever hebt,
daarvoor gebruik ik de reg patch en je kan er meer mee,
link had ik al eerder gegeven een paar pages terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dat kan onder Windows ook nog anders. Er is een los XBMCgroenknopbestandje (ehshell). Even de volledige controle van originele ehshell.exe overnemen, dan het origineel backupen en de XBMC versie wijzigen in ehshell.exe. Klaar :) Push the green button and here we go.., oh oh oh ;)

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 28-03-2014 22:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

TRaSH schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:50:
onder windows is het zo te doen als je een echte MCE reciever hebt,
daarvoor gebruik ik de reg patch en je kan er meer mee,
link had ik al eerder gegeven een paar pages terug.
Ik geloof dat ik ook een post van jou tegen kwam op het XBMC forum met die opmerking, maar echt wijzer word ik er niet van helaas. Zo te zien heb je het inderdaad ook hier gepost inclusief het juiste topic @ XBMC forum : http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=78179 maar eerlijk gezegd vind ik dat topic geen oplossing en is het erg rommelig uitgelegd door de TS :/
Het eene moment is het alleen een reg patch en het andere moet je allerlei aanpassingen doen buiten de registry om :? Snap er geen bal van!
hardware-lover schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:56:
Dat kan onder Windows ook nog anders. Er is een los XBMCgroenknopbestandje (ehshell). Even de volledige controle van originele ehshell.exe overnemen, dan het origineel backupen en de XBMC versie wijzigen in ehshell.exe. Klaar :) Push the green button and here we go.., oh oh oh ;)
Dat klinkt als een leuke oplossing! Ga ik eens uitzoeken : Thnx d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hierdanhoefdeniezotezoeke; http://inchoatethoughts.c...ndows-media-center-remote
en dan de; Manual Install Files and Instructions :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Ik heb XBMC op de 1e plek staan in mijn taakbalk en ik heb op mijn Harmony remote een knop de code 'windows key + 1' gegeven waardoor XBMC gestart wordt.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

nero355 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 23:21:
[...]

....
Het eene moment is het alleen een reg patch en het andere moet je allerlei aanpassingen doen buiten de registry om :? Snap er geen bal van!
......
het onduidelijke zit volgens mij omdat hij 2 opties laat zien,
Method.1 = automatisch
Method.2 = handmatig
je installeerd het bestandje (method.1) en je bent eigenlijk dan al klaar na een reboot,
als je zelf nog keys wilt aanpassen kan je bv de keyboard.xml aanpassen.
dat heb ik gedaan bv voor de subtitles en dat ik ook met 1 druk op de knop de library kan updaten/cleanen.
met die registery patch heeft hij ook nog wat extra's toegevoegd.

-------Keyboard.xml v2.00 Extra Remote Features:-------
1- Yellow button to (Skip Next Language Track).
2- alphanumeric buttons (JumpSMS feature) to help select movies fast using alphanumeric buttons on MCE remotes. Jump to specific Movie title i.e. Press 2 ones will highlight A, Twice -> B, three times -C, hence SMS style etc...
3- Radio button Launch Playlist Menu.
4- Record Button Will add Queue Music/Videos to playlist, Will also Delete items if in Playlist window.
5- Channel Up/Down buttons While in Playlist window, they can be used to rearrange Queued items. Will work normally outside Playlist window.
6- Channel Up/Down buttons While in Full Video Screen, they can be used to Zoom video in or out to fine tune your viewing pleasure. Will work normally outside Full Video Screen.
Note: Do not forget "Enter" button which can change Aspect ratio, if that's what you are after. :-)
7- * Star button Will Update the video Library Database.
8- Green Start Button GSB Home Jump feature added. MUST download Autohotkey script as well for it to work.
9- added music playlist shuffle map one of your remote buttons to "g"
in playlist mode will be able to enable shuffle.
in Music/Library mode you will be able turn shuffle OFF.
10- Videos button will take you directly to TV Shows Window.
11- # Hash button Activates Multi-Monitor Extend/Normal commands.
12- Teletext button Activates/Deactivates SmartFocus.
-------Keyboard.xml v2.00 Extra Remote Features:-------

vooral optie 2 is erg lekker als je veel films hebt en je zoekt iets specefieks
ook kan je door nog eens op de green button te drukken XBMC refocussen als dat nodig is,
als je True Full Screen gebruikt heb je dat niet nodig.(teminste ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Meer mensen problemen met de Gotham subtitle downloaders?
Krijg 9 van de 10x kan subs niet downloaden, vorige systeem werkte beter imo.

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 30-03-2014 13:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vorige systeem draaide ook vierkant voor mij de laatste tijd, zeker de Podnapisi-subs werden nooit echt binnengehaald.

Ik heb zelf nog niet echt problemen gehad. Je downloads starten wel maar voltooien niet? Wat zegt de XBMC log?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

hardware-lover schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 23:23:
hierdanhoefdeniezotezoeke; http://inchoatethoughts.c...ndows-media-center-remote
en dan de; Manual Install Files and Instructions :)
Had het gelukkig snel gevonden en al getest : Dit is IMHO the way to go en werkt perfect d:)b

Ik zat namelijk richting een replacement .exe of een path aanpassing in het register te zoeken en niet allerlei vage hulp programma's en dergelijke waar het XBMC forum echt vol mee staat 8)7

Verder ben ik erachter gekomen dat deze tutorial : http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=65964 wel handig is, maar niet de instructies bevat voor de aanpassingen die ik wou doen helaas :(
Maar... na wat rommelen heb ik WEL de juiste file + oplossing gevonden om al mijn sources direkt te benaderen via een tabje onder Videos/Music/Photos en alle andere tabjes zoals Files/Add-ons heb ik zelfs weggehaald, want die kan je oproepen via de hoofdknoppen natuurlijk!

* nero355 is a happy camper now :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Ik heb al wat smart playlisten kunnen aanmaken voor de speelfilms (daarvoor nogmaals dank op dit forum voor de hulp) _/-\o_
Nu wil ik een stap verder gaan en ook een playlist hebben voor verschillende afleveringen van TV series die ik download.
Zo had ik de aflevering van Moordvrouw S03E08 O-) binnengehaald. Als die in de map Films staat komt die niet in de playlist van de speelfilms te staan en dat is terecht denk ik.
Dus het beste zal een aparte map voor de afleveringen zijn? maar wat voor criteria moet ik meegeven aan de smart playlist om de afleveringen zichtbaar te maken.

p.s.
Wat is het verschil tussen afleveringen en serie`s? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:52
Frixel schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:11:
Ik heb al wat smart playlisten kunnen aanmaken voor de speelfilms (daarvoor nogmaals dank op dit forum voor de hulp) _/-\o_
Nu wil ik een stap verder gaan en ook een playlist hebben voor verschillende afleveringen van TV series die ik download.
Zo had ik de aflevering van Moordvrouw S03E08 O-) binnengehaald. Als die in de map Films staat komt die niet in de playlist van de speelfilms te staan en dat is terecht denk ik.
Dus het beste zal een aparte map voor de afleveringen zijn? maar wat voor criteria moet ik meegeven aan de smart playlist om de afleveringen zichtbaar te maken.

p.s.
Wat is het verschil tussen afleveringen en serie`s? O+
Even in het kort:
  1. Nieuwe map maken, dus bijvoorbeeld \TV Series\ (in je root folder, dus niet in het mapje \Movies\)
  2. Daar je TV series inzetten, meest gebruikte methode is: \TV Series\Moordvrouwen\Season 03\
  3. Een nieuwe source/bron toevoegen in XBMC. bladeren naar deze map en vervolgens kiezen voor TV Series als content zijnde (in plaats van films)
  4. De bibliotheek een update laten uitvoeren, en vervolgens staan ze allemaal netjes onder TV Series!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
FabianNL schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:20:
[...]
4. De bibliotheek een update laten uitvoeren, en vervolgens staan ze allemaal netjes onder TV Series!
Als ze er nog niet staan moet je via de file browser naar de serie map gaan en met "i" knop op de afstandsbediening of rechtermuisknop en movie information optie kiezen om handmatig te zoeken naar de serie (meestal moet je dan ook de naam van de serie opnieuw ingeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 10:36
Ik zoek naar backdrops voor mijn films en series in XMBC, ik draai MQ5 en op dit moment staat de skin zo ingesteld dat ik (handmatig) de films en series die aanwezig zijn, scan en dat die dus om de 10 seconden wisselen als achtergrond.
Ik heb het dan over het hoofdscherm natuurlijk.

Vervelende hiervan is dus dat ik steeds moet scannen en de series en films moet laten staan want als ik iets wis en vervolgens weer scan dan is die backdrop weg.

De skin heeft wel een fanart downloader en weet ik veel wat maar voor zover ik kan vinden dus niet iets dat automatisch de backdrops uit de films en series mapjes haalt zodra die in de library zijn gescant, en ze vervolgens ook houdt als de films/series gewist zijn!

Heb ook al wel eens een groot '1080P backdrop pack' oid gedownload en die gebruikt maar het jammere daarvan vind ik dus dat zo'n pack maar gaat tot een bepaalde datum en niet al het nieuwere spul meeneemt!

TLDR: Bestaat er voor in de MQ5 skin iets dat automagisch 1080P achtergronden binnenhaalt en ze voor me kan wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nasty Nate schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:26:
Ik zoek naar backdrops voor mijn films en series in XMBC, ik draai MQ5 en op dit moment staat de skin zo ingesteld dat ik (handmatig) de films en series die aanwezig zijn, scan en dat die dus om de 10 seconden wisselen als achtergrond.
Ik heb het dan over het hoofdscherm natuurlijk.

Vervelende hiervan is dus dat ik steeds moet scannen en de series en films moet laten staan want als ik iets wis en vervolgens weer scan dan is die backdrop weg.

De skin heeft wel een fanart downloader en weet ik veel wat maar voor zover ik kan vinden dus niet iets dat automatisch de backdrops uit de films en series mapjes haalt zodra die in de library zijn gescant, en ze vervolgens ook houdt als de films/series gewist zijn!

Heb ook al wel eens een groot '1080P backdrop pack' oid gedownload en die gebruikt maar het jammere daarvan vind ik dus dat zo'n pack maar gaat tot een bepaalde datum en niet al het nieuwere spul meeneemt!

TLDR: Bestaat er voor in de MQ5 skin iets dat automagisch 1080P achtergronden binnenhaalt en ze voor me kan wisselen?
Vraag het in het MQ5 topic op XBMC zou ik zeggen, klinkt wel als iets wat gefixed moet/kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
FabianNL schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:20:
[...]
Even in het kort:
  1. Nieuwe map maken, dus bijvoorbeeld \TV Series\ (in je root folder, dus niet in het mapje \Movies\)
  2. Daar je TV series inzetten, meest gebruikte methode is: \TV Series\Moordvrouwen\Season 03\
  3. Een nieuwe source/bron toevoegen in XBMC. bladeren naar deze map en vervolgens kiezen voor TV Series als content zijnde (in plaats van films)
_/-\o_ Zo gezegd, Zo gedaan....
Mijn mappen zijn:
\TV Series\Moordvrouwen\
\TV Series\Blacklist

maar dan komen ze in het hoofdmenu bij TV serie wel door elkaar heen te staan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Frixel, waarom is het voor jou zo moeilijk om standaard handelingen die elke xbmc user doet, succesvol af te ronden?
Er zijn zoveel howto sites. Ik denk dat je alles gewoon te snel doet en wat rondklikt.
http://wiki.xbmc.org/inde...ming_video_files/TV_shows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:00

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Frixel schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:45:
[...]

_/-\o_ Zo gezegd, Zo gedaan....
Mijn mappen zijn:
\TV Series\Moordvrouwen\
\TV Series\Blacklist

maar dan komen ze in het hoofdmenu bij TV serie wel door elkaar heen te staan. :'(
Hoezo door elkaar?
Bedoel je op alfabetische volgorde, recent toegevoegd etc?
Dat kan je namelijk ook instellen .

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Sepp14 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:56:
[...]
Hoezo door elkaar?
Bedoel je op alfabetische volgorde, recent toegevoegd etc?
Dat kan je namelijk ook instellen .
Ik bedoel dat dan de afl. van moordvrouw en Blacklist samen in één lijst bij elkaar staan.
O-) Thanks dat je iemand die misschien iets minder slim is in de bovenkamer wil helpen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

je wilt dus als je naar de TV series gaat dat dan al je eigenlijk al je afleveringen doormekaar te zien krijgt ?
en niet gesorteerd per serie in aparte mappen zeg maar ?
of wil je een soort van laatste toegevoegd overicht krijgen ?
zoals je vrij makkelijk met de films kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
TRaSH schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:06:
je wilt dus als je naar de TV series gaat dat dan al je eigenlijk al je afleveringen doormekaar te zien krijgt ?
en niet gesorteerd per serie in aparte mappen zeg maar ?
Inderdaad, dat bedoel ik.
Moet ik dan een playlist maken in die map of gewoon de serie`s splitsen in mappen?

[ Voor 11% gewijzigd door Frixel op 31-03-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

beetje zoals met explorer een lijst mode ?
gelukkig heeft XBMC de filemode eruit gegooit ;)
denk dat je wat moet klooien met playlist om dat voor mekaar te krijgen.
hoe weet ik niet want denk dat wienig mensen alles door elkaar in een lijst willen hebben.
wil je ook de geziene afleveringen in die lijst hebben ?
je zou trouwens even kunnen kijken in de XBMC settings
en de volgende optie aan doen
Flatten TV Shows
kijken of dat werkt en dan een lijst view nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
TRaSH schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:20:
.......
gelukkig heeft XBMC de filemode eruit gegooit ;)
......
Vertel, ik heb nog gewoon filemode hoor in Gotham!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
TRaSH schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:20:
.
hoe weet ik niet want denk dat wienig mensen alles door elkaar in een lijst willen hebben.
We begrijpen elkaar verkeerd...
Ik wil juist NIET alles door elkaar O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Frixel schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:33:
[...]

je zegt net eerder van wel ?
Frixel schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:10:
[...]

Inderdaad, dat bedoel ik.
.....
maar heb je Flatten TV Shows geprobeerd of dat is wat je wilt ?
kan je anders een soort van voorbeeldje geven wat je wilt
schumi2004 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:24:
[...]

Vertel, ik heb nog gewoon filemode hoor in Gotham!
bedoel dit er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Lol wtf, Frixel verdiep je verdorie eens in hoe XBMC hoort te werken en in hoe het werkt.
Een recently added playlist zit in fucking veel skins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Frixel schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:33:
[...]

Hoe worden de series dan weergegeven? Herkent ie Blacklist wel als de serie Blacklist zijnde en de serie Moordvrouwen ook correct? Maakt eens een foto van wat je wel ziet... Want standaard gezien splitst ie juist alle series netjes. Ik heb eigenlijk nog nooit een view gezien met alles door elkaar, behalve als je hier bewust voor kiest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Iemand hier die al de goedkoopste NUC met Celeron gebruikt?
Ben namelijk benieuwd of deze een stap vooruit zal zijn tov mijn huidige Asrock ION 330?

Systeem moet alleen Openelec draaien en zal gebruikt worden voor films, muziek en voornamelijk Live TV.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
FabianNL schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:52:
[...]
Hoe worden de series dan weergegeven? Herkent ie Blacklist wel als de serie Blacklist zijnde en de serie Moordvrouwen ook correct? Maakt eens een foto van wat je wel ziet... Want standaard gezien splitst ie juist alle series netjes. Ik heb eigenlijk nog nooit een view gezien met alles door elkaar, behalve als je hier bewust voor kiest ;)
Kan er nu ff geen foto/screen van maken 8)
Maar als ik nu vanuit hoofdmenu het menu TV`afleveringen kies kom ik direct in de lijst met afleveringen terecht waar zowel moordvrouw als blacklist staat in één lijst.
Begrijp je wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

seninha schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:56:
Iemand hier die al de goedkoopste NUC met Celeron gebruikt?
Ben namelijk benieuwd of deze een stap vooruit zal zijn tov mijn huidige Asrock ION 330?

Systeem moet alleen Openelec draaien en zal gebruikt worden voor films, muziek en voornamelijk Live TV.
Trekt je ION dit dan niet? DVB-C TV is toch hardwarematig decodeerbaar MPEG2?

Ik heb hier zo'n Intel NUC met een 2820 celeronnetje erin, en ik ben serieus positief verrast over wat dat kreng allemaal kan out-of-the-box. Gebruik zelf alleen geen live-tv meer.

Openelec werkt er perfect op (wel de recente bèta's nemen)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Frixel schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:05:
[...]

Kan er nu ff geen foto/screen van maken 8)
Maar als ik nu vanuit hoofdmenu het menu TV`afleveringen kies kom ik direct in de lijst met afleveringen terecht waar zowel moordvrouw als blacklist staat in één lijst.
Begrijp je wat ik bedoel?
Ik begrijp het, maar snap het alleen niet ;)
Welke skin werk je mee? Bijna alle (?) skins hebben een optie: Films/Movies en een optie TV Series/TV Shows, je komt dan in je library met daarin een overzicht van al je films (netjes met poster/waardering, acteurs, plot, enzovoorts) of een overzicht van je al je TV series (ook met alle info).

/edit: ik denk dus dat series niet correct herkent worden, of dat je niet in je library zit.

[ Voor 6% gewijzigd door FabianNL op 01-04-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

heb een gevoel dat je ze niet in de library geladen hebt,
maar een screenshot zou een hoop laten zien.
welke theme heb je in gebruik standaard confluence of heb je een andere theme in gebruik ?
heb je je tv series toegevoegd zoals in dit filmpje vanaf 5:40
neem aan dat je engels verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

strandbal schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:24:
[...]

Trekt je ION dit dan niet? DVB-C TV is toch hardwarematig decodeerbaar MPEG2?

Ik heb hier zo'n Intel NUC met een 2820 celeronnetje erin, en ik ben serieus positief verrast over wat dat kreng allemaal kan out-of-the-box. Gebruik zelf alleen geen live-tv meer.

Openelec werkt er perfect op (wel de recente bèta's nemen)
Jazeker. ION trek alles wel goed, maar zou wel eens wat meer power willen hebben. Daarom ben ik aan het kijken naar de NUC.
Wat Live TV betreft, ik stream alles vanaf een backend (een VU+ Duo SAT decoder). Deze stream kunnen variëren van 3Mbits tot 15 Mb/s.

Merk namelijk dat de Asrock vaker moet bufferen (heb alles al geprobeerd met instellingen) dan de Foxconn 3500 welke ik in de slaapkamer gebruik.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Ik gebruik Aeon MQ5.
TRaSH schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:30:
heb een gevoel dat je ze niet in de library geladen hebt,
Ik heb via hoofdmenu aanpassen de optie Serie`s aangemaakt zodat je die als keuze hebt op het hoofdscherm naast de speelfilms.
Toen ik de map serie`s had toegevoegd in xbmc
zoals FabianNL beschreef:
3.Een nieuwe source/bron toevoegen in XBMC. bladeren naar deze map en vervolgens kiezen voor TV Series als content zijnde (in plaats van films))
Werd er door xbmc gevraagd om de bibliotheek bij te werken. Ik neem aan dat daarmee de serie`s in de bibliotheek zitten?

[ Voor 23% gewijzigd door Frixel op 01-04-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Frixel schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:00:
[...]

Ik gebruik Aeon MQ5.

[...]

Ik heb via hoofdmenu aanpassen de optie Serie`s aangemaakt zodat je die als keuze hebt op het hoofdscherm naast de speelfilms
He?? Dit zit er standaard al in, ik heb geen idee wat je nu allemaal aan het prutsen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Frixel schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:00:
[...]

Ik gebruik Aeon MQ5.

[...]

Ik heb via hoofdmenu aanpassen de optie Serie`s aangemaakt zodat je die als keuze hebt op het hoofdscherm naast de speelfilms.
Toen ik de map serie`s had toegevoegd in xbmc
zoals FabianNL beschreef:
3.Een nieuwe source/bron toevoegen in XBMC. bladeren naar deze map en vervolgens kiezen voor TV Series als content zijnde (in plaats van films))
Werd er door xbmc gevraagd om de bibliotheek bij te werken. Ik neem aan dat daarmee de serie`s in de bibliotheek zitten?
Als je dan gewoon op TV Shows drukt (dus niet op 'recently added' of iets dergelijks, krijg je een overzicht val je de TV series die je hebt.
Herken je hier iets van: http://thedigitallifestyl...k-at-the-tv-show-library/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je hoeft geen optie series aan te maken. Als je TV series daadwerkelijk in de library opgenomen zijn komt er automatisch in. Waarschijnlijk zul je nog in XBMC nog even 'set content' moeten doen op de map waar je je tv shows in hebt staan (En dan aangeven dat er tv shows staan). Dan zal de optie automatisch verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
FabianNL schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:10:
[...]
Als je dan gewoon op TV Shows drukt (dus niet op 'recently added' of iets dergelijks, krijg je een overzicht val je de TV series die je hebt.
Herken je hier iets van: http://thedigitallifestyl...k-at-the-tv-show-library/
Bij mij staat TVshows niet in het beginscherm maar ook niet als ik naar beginscherm aanpassen ga.
Vandaar dat ik er zelf één aangemaakt heb (Serie`s) en daaraan de lijst recently added aan gekoppeld.
Wat moet ik doen om die TVshows terug te krijgen in het beginscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Frixel schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:21:
[...]

Bij mij staat TVshows niet in het beginscherm maar ook niet als ik naar beginscherm aanpassen ga.
Vandaar dat ik er zelf één aangemaakt heb (Serie`s) en daaraan de lijst recently added aan gekoppeld.
Aarrgghhhh.... ga eens een Wiki lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Het staat van A-tot-Z hier uitgelegd.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Main_Page

Oh, enne.....

http://xbmc.org/introducting-xbmc-14-the-hoff/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Frixel, je weet van voor en achter niet waar je mee bezig bent. Begin aub met een clean install met de standard Confluence skin.
Volg de wiki en de diverse "xbmc noob" guides die je via google vindt. NIETS aanpassen in de skin settings.
Dan heb je zo alles werken, ga dan pas verder met advanced dingen als smart playlists etc.
Het topic begint namelijk te lijken op een "help Frixel XBMC te gebruiken" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
[...]

Gebruik eens de gewone default skin en maak jezelf eens wegwijs alvorens te gaan lopen knutsellen.
Kleuterschool waren we al gepasseerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
[...]

Tja, zoals hier ook al tien keer (terecht) vermeld is: dat is inderdaad niet zo handig.. Dan is het natuurlijk ook logisch dat je een lijst krijgt met al je afleveringen willekeurig door elkaar. Dat heb je tenslotte zelf zo ingesteld nu...

Dus nogmaals: als je een nieuwe bron toevoegd, aangeeft dat deze bron TV series bevatten en vervolgens de bibliotheek laat updaten komen deze automatisch te staan bij TV Shows. In je skin hoef je hier niks voor aan te passen of zelf playlisten of iets gaan maken... Gaat allemaal automatisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
FabianNL schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:52:
[...]
Dus nogmaals: als je een nieuwe bron toevoegd, aangeeft dat deze bron TV series bevatten en vervolgens de bibliotheek laat updaten....
@FabianNL
Dat heb ik (op je advies) ook zo allemaal gedaan maar ik heb niet meer de keuze tot de optie TVshows in het beginscherm. Bij "hoofdmenu aanpassen" staat die er ook niet (meer) tussen. Is er een manier om die terug te krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:18:
[...]

@FabianNL
Dat heb ik (op je advies) ook zo allemaal gedaan maar ik heb niet meer de keuze tot de optie TVshows in het beginscherm. Bij "hoofdmenu aanpassen" staat die er ook niet (meer) tussen. Is er een manier om die terug te krijgen? :P
Ga eens gewoon terug naar Confluence en kijk daar eens!
Je heb het ook weg gekregen dus moet je het ook weer terug kunnen krijgen, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
schumi2004 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:23:
[...]

Ga eens gewoon terug naar Confluence en kijk daar eens!
Je heb het ook weg gekregen dus moet je het ook weer terug kunnen krijgen, succes.
Probeer inderdaad een andere skin. Waarschijnlijk heb je het in een instelling ergens uitgezet..

Wat ook zou kunnen is dat XBMC geen enkele serie herkent en dus ook denkt dat je geen series hebt staan in je bibliotheek.
Dit kan je eventueel nog testen door via je 'file manager' (Video) naar de map te gaan met daarin je TV series. Vervolgens kan je ook hier gewoon de informatie zien die hoort bij een serie, aanpassen, enzovoorts. Maar, dit zou dus niet nodig hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik raad je aan om XBMC af te sluiten,
je userdata folder van xbmc deleten of renamen.
daarna xbmc opnieuw starten en dan via de wiki of via dat filmpje wat ik je eerder liet zien movies en TV shows gaat toevoegen.
als dat allemaal werkt kan je naar andere skins kijken.
en inderdaad Aeon MQ5 is erg mooi maar zeer uitgebreid en niet alles is makkelijk te vinden of in te stellen.
zeker niet voor iemand die net beging met XBMC.
begin met de standaard skin en daar van uit begin je verder te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Thanks _/-\o_ Ik heb weer ff wat te doen... Ga er vanmiddag gelijk mee aan de slag.
Als ik (ondanks de wiki`s en filmpjes) niet uit kom meld ik me hier weer voor de fantastische hulp. :)
Pagina: 1 ... 111 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]