Dan download je het youtube filmpje ff en draai je hem in je eigen mediaplayer software...Frixel schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 07:45:
Ik heb hier nu een filmpje gevonden voor het instellen van de playlist.
![]()
Echter gaat het filmpje zo sneldat het haast niet te volgen is met de opgeroepen menu`s.Zo oa bij het menu van de "Smart playlist Manager" wat word daar aangeklikt.(is dat nou latetest movies
)
Daarna worden er nog een paar menu`s geopend waarvan je door de snelheid niet kan zien hoe die geopend worden en wat er gekozen word.(slowmotion werkt helaas niet op youtube) Jammer dat er geen commentaar bij de video zit.
Welke subtitles searchers gebruiken jullie voor NL subs? Ik heb namelijk opensubtitles en subscene, maar die downloaden zelden nederlandse ondertiteling
Excuus dat ik er nog eens terug kom op die afspeellijsten maken
Ik heb nu nogmaals een hoop gelezen en geprobeerd (had ik de afgelopen avonden ook al gedaan
)
Ik loop op het volgende steeds vast.
Afspeellijst maken lukt me inmiddels voor de map met mijn films.
Echter als ik dan nog een afspeellijst wil maken voor de map van de films van mijn dochter blijft die maar leeg.
Ik doe die op dezelfde manier als de map voor mijn films met enige verschil de map waar naar gekeken moet worden. En toch blijft die maar leeg, ook als ik het type van de afspeellijst verander naar bijv. gemixt.
Wat doe ik toch fout
Ik heb nu nogmaals een hoop gelezen en geprobeerd (had ik de afgelopen avonden ook al gedaan

Ik loop op het volgende steeds vast.
Afspeellijst maken lukt me inmiddels voor de map met mijn films.
Echter als ik dan nog een afspeellijst wil maken voor de map van de films van mijn dochter blijft die maar leeg.
Ik doe die op dezelfde manier als de map voor mijn films met enige verschil de map waar naar gekeken moet worden. En toch blijft die maar leeg, ook als ik het type van de afspeellijst verander naar bijv. gemixt.
Wat doe ik toch fout
Podnapisi en ondertitels.com (voor films)prekz schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:19:
Welke subtitles searchers gebruiken jullie voor NL subs? Ik heb namelijk opensubtitles en subscene, maar die downloaden zelden nederlandse ondertiteling
Op de website Subtitleseeker.com is naar mijn ervaring meer te vinden, maar daarvoor is zviw geen ondersteuning voor via XBMC plugin?
Mmmmm mss eens proberen dan, gewoon omdat het kan.CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:09:
OE doet niet zoveel IO hoor.. bij opstarten even een paar MB overpompen (100MB voor system image).
In totaal start OE vanaf power-up in 30s op.
Meeste IO komt door massaal scrapen van je libraries of door media te bekijken, maar dat is niet "extra" voor deze setup. Die paar configfiles en logfiles die ie bijhoudt zal het verschil niet maken als je 1 - 3 XBMC installs hebt. Heb je er 100 aan 1 NAS dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Weet niet in hoeverre het OS de SYSTEM files in zn geheugen stopt of bij elke actie alsnog de share gaat benaderen, in dat laatste geval kan je het evt wel gaan merken als je NAS overloaded is met IO.
Zal het eens testen als ie bezig is met een .nzb repair..
Wat ik er van kan achterhalen is dat OE een ramdisk gebruikt voor zn system, en dus enkel de initiele read van 100MB nodig heeft, en daarna geen intensieve IO doet voor zn eigen werking.
Het sharen van addon_data kun je wel degelijk regelen. Kwestie van symlinks maken.
Hij maakt een ../storage/ab-01-bc-10-31-ef-11/ folder aan per client.
Als je in die folder de geshared dirs linkt naar een centrale plek dan ben je klaar.
Dan moeten die add-ons er overigens wel tegenkunnen dat daar config in komt te staan van meerdere clients.
Opzich draait het nu prima. Heb wel zoiets als ik dan toch een dergelijke setup doe dan wil ik het meteen voor alle clients en niet maar 1
Misschien maar eens over denken alleen de storage op NAS te zetten.
Zit ook met een RPi die constant aan staat wat weer niet ten goede van hibernate komt.
Verwijderd
Ik hoop dat iemand me kan helpen,.
Heb een andere reciever om te testen.
Krijg geen geluid via hdmi
Harman kardon AVR 139/230 kan ik niet online vinden hahah met 3 HDMI in en 1 uit.
Samsung 46f6510
En me media center acer zs600
Heb het zo aangesloten:
Acer zs600 HDMI uit naar harman kardon HDMI in en dan vanaf harman naar tv via HDMI out naar acr van toestel maar krijg geen geluid doe ik iets verkeerd help hahahhaa.
Heb een andere reciever om te testen.
Krijg geen geluid via hdmi
Harman kardon AVR 139/230 kan ik niet online vinden hahah met 3 HDMI in en 1 uit.
Samsung 46f6510
En me media center acer zs600
Heb het zo aangesloten:
Acer zs600 HDMI uit naar harman kardon HDMI in en dan vanaf harman naar tv via HDMI out naar acr van toestel maar krijg geen geluid doe ik iets verkeerd help hahahhaa.
Hoe staan je geluidsopties in XBMC.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Heb ik gekozen voor hdmi maar niet directsound maar wasapi.
Maar denk dat het een instelling op me versterker is me setupbox van vodafone glas krijg ik ook geen geluid dus moet in versterker even verder zoeken denk ik rggggg. Amateur dat ik ben zo geen verstand van hahhaa
Maar denk dat het een instelling op me versterker is me setupbox van vodafone glas krijg ik ook geen geluid dus moet in versterker even verder zoeken denk ik rggggg. Amateur dat ik ben zo geen verstand van hahhaa
kan nooit veel zijn. Wasapi op HDMI moet iig goed zijn in XBMC.
Ik kan dus slecht 1 afspeellijst maken met speelfilms ?
Als ik er nog één aanmaak met speelfilms van een andere map blijft die afspeellijst leeg.
Als ik nog een afspeellijst aanmaak bijv. als type muziekvideo`s uit weer een andere map word de lijst wel gevuld.
Hoe kan het nou dat ik geen meerdere afspeellijsten met films kan maken, kan dat gewoonweg niet in XBMC?
Als ik er nog één aanmaak met speelfilms van een andere map blijft die afspeellijst leeg.
Als ik nog een afspeellijst aanmaak bijv. als type muziekvideo`s uit weer een andere map word de lijst wel gevuld.
Hoe kan het nou dat ik geen meerdere afspeellijsten met films kan maken, kan dat gewoonweg niet in XBMC?
Je kan zoveel afspeellijsten maken als je wil. Verdiep je ff in de wiki.
http://wiki.xbmc.org/?title=Playlists
Het onderdeel smart playlists is wat je zoekt
http://wiki.xbmc.org/?title=Playlists
Het onderdeel smart playlists is wat je zoekt
Ja die wiki hebik ook al gevolgd en zo als ik melde lukt een afspeellijst maken ook prima maar als ik een 2e afspeellijst wil maken blijft die leeg.
Dan doe je iets niet goed, haha. Ik heb wel 20 playlists, zowel audio als video.
Het gaat bij mij om Video speellijsten.
Als ik er nog één aanmaak(met dezelfde instellingen als lijst1 maar dan andere map waar de films instaan) blijft die afspeellijst leeg.
Als ik er nog één aanmaak(met dezelfde instellingen als lijst1 maar dan andere map waar de films instaan) blijft die afspeellijst leeg.
[ Voor 31% gewijzigd door Frixel op 19-03-2014 21:14 ]
Verwijderd
Ik heb speel lijst aangemaakt gezegd dat hij naar resolutie moet kijken hoger dan 720 en heb ik hd film genoemd. In skin instelling menu heb ik bij leeg video speellijst geselecteerd en klaar werkt meteen.
En maak er nu nog eens aan met dezelfde instellingen als de eerste lijst maar laat hem dan naar een andere map kijken.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 23:52:
Ik heb speel lijst aangemaakt gezegd dat hij naar resolutie moet kijken hoger dan 720 en heb ik hd film genoemd. In skin instelling menu heb ik bij leeg video speellijst geselecteerd en klaar werkt meteen.
Ik heb bij mij aangegeven dat hij naar "Pad" moet kijken en als 2e instelling staat "is" of "bevat"(beide geprobeerd) omdat ik gewoon alle films wil zien die in die map staan

Een 2e met lijst maken met dezelfde instellingen maar dan kijkend naar de map waar de films van mijn dochter in staan lukt dus maar niet.
## als test ook nog op een andere pc met xbmc geprobeerd en hetzelfde probleem##
[ Voor 5% gewijzigd door Frixel op 20-03-2014 07:35 ]
Ik moet de boel op WASAPI zetten om geluid te hebben, maar de geluiden van het menu klinkt dan erg vreemd, alsof het begin van de tonen mist als je door het menu beweegt. Geluid bij films en series is wel prima. Dit probleem had ik eerst niet.cypher21 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:14:
kan nooit veel zijn. Wasapi op HDMI moet iig goed zijn in XBMC.
Gek wel.
win 7 x64, xbmc 12.3, Aeon Nox, Zotac Zbox A06
Dat effect heb ik ook; als je langzaam genoeg door de menu's klikt, kun je het zelfs zonder geluid doen. Bij mij lijkt dat te komen door mijn versterker die vertraagd wakker wordt of zo. Voordat ik de versterker had aangesloten had ik daar namelijk geen last van. (XBMC op OpenElec aan een Denon X2000). Ik ben er nog niet achter hoe ik het kan voorkomen.Hann1BaL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:56:
[...]
Ik moet de boel op WASAPI zetten om geluid te hebben, maar de geluiden van het menu klinkt dan erg vreemd, alsof het begin van de tonen mist als je door het menu beweegt. Geluid bij films en series is wel prima. Dit probleem had ik eerst niet.
Gek wel.
win 7 x64, xbmc 12.3, Aeon Nox, Zotac Zbox A06
en die map staat wel in je Library? Als je normaal zoekt in je Library zie je deze films dus ook gewoon staan, tussen de andere films?Frixel schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 07:33:
[...]
En maak er nu nog eens aan met dezelfde instellingen als de eerste lijst maar laat hem dan naar een andere map kijken.
Ik heb bij mij aangegeven dat hij naar "Pad" moet kijken en als 2e instelling staat "is" of "bevat"(beide geprobeerd) omdat ik gewoon alle films wil zien die in die map staan![]()
Een 2e met lijst maken met dezelfde instellingen maar dan kijkend naar de map waar de films van mijn dochter in staan lukt dus maar niet.
## als test ook nog op een andere pc met xbmc geprobeerd en hetzelfde probleem##
Nou... volgens mij nietFabianNL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:09:
[...]
en die map staat wel in je Library? Als je normaal zoekt in je Library zie je deze films dus ook gewoon staan, tussen de andere films?
Dan is het natuurlijk ook niet gek dat je niks ziet in je Playlist... Maar 'gewoon' een extra bron toevoegen, met daarin 'Movies', zoals je al eerder hebt gedaan met de volwassen films. Meer info: http://wiki.xbmc.org/inde...ment#Adding_media_sourcesFrixel schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:40:
[...]
Nou... volgens mij nietHoe kan ik die map in de library zetten?
Als ik in hoofdmenu naar Video ga en dan bestanden dan heb ik daar wel de genoemde mappen met films staan.
Dan staan ze dus wel in de bibliotheek, toch?
Nee, ze moeten onder films of series staan.Frixel schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:06:
Als ik in hoofdmenu naar Video ga en dan bestanden dan heb ik daar wel de genoemde mappen met films staan.
Video-bestanden is gewoon een soort file manager.
Dus ik moet via "speelfilms" dan naar bestanden en daar de locatie toevoegen naar de betreffende mappen?Smultie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:14:
[...] Nee, ze moeten onder films of series staan.
Video-bestanden is gewoon een soort file manager.
Nee... Video is je 'file manager', oftewel je 'Deze computer' van Windows. Daar staat rechts ergens 'Bron toevoegen' of iets dergelijks. Druk daarop, selecteer vervolgens de map waarin de tekenfilms staan en selecteer 'Movies' of iets dergelijks als inhoud van die map zijnde. Druk op OK en de map wordt afgezocht op films.Frixel schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:18:
[...]
Dus ik moet via "speelfilms" dan naar bestanden en daar de locatie toevoegen naar de betreffende mappen?
In het hoofd menu kan je nu naar Films/Speelfilms toe gaan (je bibliotheek/library) en daar staan alle gescande films. Wellicht zijn niet alle films gevonden of correct gevonden, maar dat is even van latere zorg. Zodra dit klopt, kan je een 'slimme speellijst' aanmaken, want pas nu weet XBMC welke films jij in je bezit hebt, en de eigenschappen van deze films (zoals hoe lang ze duren, hoe goed ze beoordeeld zijn, wie de regisseur is, enzovoorts)
/edit: zo te zien een filmpje die bovenstaande beschrijft: YouTube: XBMC Tutorial 3: Set Up Your Movie Library
[ Voor 7% gewijzigd door FabianNL op 20-03-2014 11:24 ]
Ik moet het vanavond eens thuis nakijken maar volgens mij heb ik dat zo allemaal ingesteld.
Wellicht dat het met mijn mappen structuur fout gaat?
Mijn mappen structuur is:
Volume1>>MediaServer >>Nico>> Nico Films
en
Volume1>>MediaServer >>Sandra>>Sandra Films
welke map zet ik dan in de bibliotheek?
en
Jezus christus gast. Met alle respect, maar lees je even in!
Het is hier toch geen Omroep Max.
Als je gewoon de wiki leest van XBMC (of één van de talloze video tutorials), dan zul je precies zien hoe je je Library kan vullen.
Het is de bedoeling dat je ook zelf een beetje werk doet en niet bij de eerste de beste drempel al hier komt vragen. Er zijn talloze tutorials te vinden over hoe je de XBMC library instelt.
Als je gewoon de wiki leest van XBMC (of één van de talloze video tutorials), dan zul je precies zien hoe je je Library kan vullen.
Het is de bedoeling dat je ook zelf een beetje werk doet en niet bij de eerste de beste drempel al hier komt vragen. Er zijn talloze tutorials te vinden over hoe je de XBMC library instelt.
[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 20-03-2014 13:24 ]
Beide, aangezien in beide mappen films staan die je in de bibliotheek wilt hebben.Frixel schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:17:
Ik moet het vanavond eens thuis nakijken maar volgens mij heb ik dat zo allemaal ingesteld.
en
Kan ook MediaServer toevoegen, maar neem aan dat daar ook een hoop andere bestanden instaan die geen films zijn en/of niet erbij wilt hebben.
Wen er maar aan; vragen stellen en anderen 'het werk laten doen' is nou eenmaal makkelijker en minder tijdrovend dan zelf op onderzoek uit gaanSidewalkSuper schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:22:
Jezus christus gast. Met alle respect, maar lees je even in!
Je ziet het overal en steeds meer
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Jammer dat je vanaf internet niet kan zien hoeveel tijd iemand er al mee bezig is geweest.
Er zijn nou eenmaal mensen die alles met een half woord snappen (en dus ook gelijk hun woordje klaar hebben als een ander dat niet doet)
Voor de beleving van die mensen....
Ik ben (zoals je kan teruglezen) al enkele dagen bezig en snap na het lezen van de tutorials wel hoe het moet maar op de één of andere manier werkt het bij mij niet.)
Ik heb geleerd met vragen te stellen dat er altijd wel iemand is die je dan wil helpen.(ondanks tot ongenoegen van anderen)
Nogmaals mijn excuus dat ik blijkbaar een vraag teveel heb gesteld ondanks dat ik me veel ingelezen heb maar dat kan een ander niet beoordelen
Er zijn nou eenmaal mensen die alles met een half woord snappen (en dus ook gelijk hun woordje klaar hebben als een ander dat niet doet)
Ik ben (zoals je kan teruglezen) al enkele dagen bezig en snap na het lezen van de tutorials wel hoe het moet maar op de één of andere manier werkt het bij mij niet.)
Ik heb geleerd met vragen te stellen dat er altijd wel iemand is die je dan wil helpen.(ondanks tot ongenoegen van anderen)
Nogmaals mijn excuus dat ik blijkbaar een vraag teveel heb gesteld ondanks dat ik me veel ingelezen heb maar dat kan een ander niet beoordelen
@FabianNL bedankt voor je tijd en inzet om me te helpen.FabianNL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:44:
[...]
Beide, aangezien in beide mappen films staan die je in de bibliotheek wilt hebben.
Kan ook MediaServer toevoegen, maar neem aan dat daar ook een hoop andere bestanden instaan die geen films zijn en/of niet erbij wilt hebben.
Ga het vanavond thuis weer eens nalopen en mocht ik nog een vraag hebben kom ik hier zeker weer terug omdat er toch ook nog wel mensen zijn die een ander (die iets niet zo snel snapt om wat voor reden dan ook(ga ik hier niet uitleggen)) wil helpen
Ik vind het verbazingwekkend dat je er enkele dagen mee bezig kan zijn, terwijl je bij je 1e vraag al is gemeld om eens de wiki door te lezen (en ook op de 1e pagina van deze thread staat dat meerdere malen vermeld).Frixel schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:01:
Jammer dat je vanaf internet niet kan zien hoeveel tijd iemand er al mee bezig is geweest.
Had je dat gedaan, dan had je bij puntje 2.1 op de link hieronder je probleem al verholpen.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_Quick_Start_Guide
Ik ben echt niet te beroerd om mensen te helpen, maar zelfredzaamheid is ook een groot goed in een community.
ook dat heb ik allemaal al gedaan en toch blijft steeds een 2e lijst die ik zo aanmaak leeg.....
De eerste lijst gaat goed (dus ik kan het wel en doe het op de juiste manier
) maar bij een 2e playlist aanmaken blijft die leeg en met geen mogelijkheid content erin te krijgen.
En dat staat nergens wat de oorzaak kan zijn.
De eerste lijst gaat goed (dus ik kan het wel en doe het op de juiste manier
En dat staat nergens wat de oorzaak kan zijn.

Maak de playlist eens aan met een extern proggie.
Ik maak ze altijd met Winamp en dat werkt als een tierelier.
Overigens:
Ik heb mijn E-450 systeempje nu voorzien van een schone install met W8.1 en XBMC frodo. Ik ben af van de haperingen die ik tot nu toe had en het langzaam openen van lokale videoclips. loopt supersoepel nu.
Nu nog even de youtube fix erover en dan heb ik alle issue's die ik had gefixt.
Wel raar dat een system dat alleen maar voor media wordt gebruikt en dus neit zoveel aanstaat ineens zo bagger gaat lopen, qua xbmc.
Overigens:
Ik heb mijn E-450 systeempje nu voorzien van een schone install met W8.1 en XBMC frodo. Ik ben af van de haperingen die ik tot nu toe had en het langzaam openen van lokale videoclips. loopt supersoepel nu.
Wel raar dat een system dat alleen maar voor media wordt gebruikt en dus neit zoveel aanstaat ineens zo bagger gaat lopen, qua xbmc.
het is een playlist voor VIDEO`s denk niet dat het met winamp gaatKillerAce_NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:15:
Natuurlijk wel, ik post toch dat ik dat ook doe....PROBEER het eens VOORDAT je reageert...
Stel anders je vraag maar op computeridee.nl iedereen weet toch wel dat winamp ook video af kan spelen...
Dus kun je ook videomedia aan een winamp playlist toevoegen..
Stel anders je vraag maar op computeridee.nl iedereen weet toch wel dat winamp ook video af kan spelen...
[ Voor 77% gewijzigd door KillerAce_NL op 20-03-2014 16:58 ]
Houd het aub gezellig en vriendelijk... Snap dat het af en toe frustrerend is dat niet iedereen even veel kennis heeft en/of even veel 'aanleg' heeft ergens voor, maar dat is nu eenmaal een forum. Hoort er ook een beetje bij af en toe.KillerAce_NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:55:
Natuurlijk wel, ik post toch dat ik dat ook doe....PROBEER het eens VOORDAT je reageert...
Frixel, succes en laat maar even weten of het gelukt is vanavond!
/edit: ik zou zelf ook echt niet weten hoe ik in Winamp een 'slimme speellijst' kan maken en deze weer kan importeren in XBMC voor de duidelijkheid
[ Voor 10% gewijzigd door FabianNL op 20-03-2014 17:02 ]
Verwijderd
Top dat het gelukt is bij jou, hier krijg ik het maar niet gelukt beeld blijft soms haperen ik vind het heel storend maar krijg het maar niet weg. Ben al. Weken aan het lezen instellingen hier en daar, forums posts om gek van te worden, wil bijna iemand inhuren om het te fixen hahah.KillerAce_NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:15:
Overigens:
Verwijderd
Killer niemand zegt dat je moet reageren doe je zelf, helaas zijn we niet allemaal zo goed als jou.KillerAce_NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:55:
En in winamp ook geen idee hoe dus zijn niet alleen.
Ik begin nu heel blij te worden het gaat me nu lukken
Waar het dus inderdaad mis ging is dat ik via VIDEO en dan bestanden me map mediaserver had aangemaakt voor de bibliotheek.
Als ik dan een afspeellijst ging maken plukte ik dus een map uit de map mediaserver maar dat blijkt dus niet te werken.
Ik probeer nu bij bestanden de mappen Nico Films en Sandra Films toe te voegen maar als ik dan browse dmv windowsnetwerk SMB (mijn films staan op de NAS) dan lijkt xbmc steeds vast te lopen.
Waar het dus inderdaad mis ging is dat ik via VIDEO en dan bestanden me map mediaserver had aangemaakt voor de bibliotheek.
Als ik dan een afspeellijst ging maken plukte ik dus een map uit de map mediaserver maar dat blijkt dus niet te werken.
Ik probeer nu bij bestanden de mappen Nico Films en Sandra Films toe te voegen maar als ik dan browse dmv windowsnetwerk SMB (mijn films staan op de NAS) dan lijkt xbmc steeds vast te lopen.
Je beeld blijft haperen, wat heeft dat nou te maken met playlists. Zorg eerst dat je systeem werkt en ga dan pas met xbmc rotzooien.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:21:
[...]
Top dat het gelukt is bij jou, hier krijg ik het maar niet gelukt beeld blijft soms haperen ik vind het heel storend maar krijg het maar niet weg. Ben al. Weken aan het lezen instellingen hier en daar, forums posts om gek van te worden, wil bijna iemand inhuren om het te fixen hahah.
YouTube: xbmc smart playlist
YouTube: xbmc noobs
[ Voor 16% gewijzigd door KillerAce_NL op 20-03-2014 19:50 ]
Wat een gedoe om die playlists zeg, zo moeilijk is het echt niet.
En dan zie ik nog Winamp voorbij komen ook , zucht.
Ik wil als voorbeeld bv mijn Kids media scheiden van de Main movies, beide aan library toegevoegd,
Ik maak een playlist om op Path Kids te filteren en 1 om NIET op Path Kids te filteren.
Voeg deze playlists toe aan het menu met een smart playlist compatible skin en voila, klaar.
Kids.xsp
Movies.xsp
Niet lullig bedoel hoor maar wat heb je al die tijd dan wel niet zitten doen, naar je main menu zitten staren?
Als je het voor elkaar gekregen heb een folder aan XBMC toe te voegen MOET je ook gezien hebben dat je een vervolg vraag kreeg over wat voor soort MEDIA er in die folder dan wel niet zit. Dit had dan toch wel een belletje moeten laten rinkelen lijkt me en had je al iets om mee te googlen.
En zo kom je dus elke keer een stapje verder. En als iets niet duidelijk is blijf je er voorlopig vanaf tot je het wel weet en anders probeer je het stuk te maken en begin je weer van scratch, net zolang tot je door heb dat je er wellicht vanaf had moeten blijven of er achter kom waar het wel voor was.
Nu weer even naar het heden.
Iemand ook bepaalde issues met TVDB, deze lijkt de laatst tijd beetje bij beetje een rommeltje te worden.
Sta er eerlijk gezegd ook van te kijken dat er nog niet een TVRage addon is?
En dan zie ik nog Winamp voorbij komen ook , zucht.
Ik wil als voorbeeld bv mijn Kids media scheiden van de Main movies, beide aan library toegevoegd,
Ik maak een playlist om op Path Kids te filteren en 1 om NIET op Path Kids te filteren.
Voeg deze playlists toe aan het menu met een smart playlist compatible skin en voila, klaar.
Kids.xsp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <smartplaylist type="movies"> <name>Kids</name> <match>all</match> <rule field="path" operator="contains"> <value>kids</value> </rule> <order direction="ascending">sorttitle</order> </smartplaylist> |
Movies.xsp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <smartplaylist type="movies"> <name>Movies</name> <match>all</match> <rule field="path" operator="doesnotcontain"> <value>kids</value> </rule> <order direction="ascending">sorttitle</order> </smartplaylist> |
Niet lullig bedoel hoor maar wat heb je al die tijd dan wel niet zitten doen, naar je main menu zitten staren?
Als je het voor elkaar gekregen heb een folder aan XBMC toe te voegen MOET je ook gezien hebben dat je een vervolg vraag kreeg over wat voor soort MEDIA er in die folder dan wel niet zit. Dit had dan toch wel een belletje moeten laten rinkelen lijkt me en had je al iets om mee te googlen.
En zo kom je dus elke keer een stapje verder. En als iets niet duidelijk is blijf je er voorlopig vanaf tot je het wel weet en anders probeer je het stuk te maken en begin je weer van scratch, net zolang tot je door heb dat je er wellicht vanaf had moeten blijven of er achter kom waar het wel voor was.
En mocht het je nog niet gemeld zijn (iets met topic waarschuwing)Frixel schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:01:
Debug log, wat is dat? http://bit.ly/1ijPCMcLet op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
Nu weer even naar het heden.
Iemand ook bepaalde issues met TVDB, deze lijkt de laatst tijd beetje bij beetje een rommeltje te worden.
Sta er eerlijk gezegd ook van te kijken dat er nog niet een TVRage addon is?
[ Voor 52% gewijzigd door schumi2004 op 20-03-2014 20:11 ]
Ik ben bezig om een HTPC samen om XMBC op te draaien. heb verschillende systemen gezien.
zou een Barebone zoals dit ook werken, zijn deze ook daarvoor geschikt?
pricewatch: Gigabyte BRIX GB-XM14-1037
zou een Barebone zoals dit ook werken, zijn deze ook daarvoor geschikt?
pricewatch: Gigabyte BRIX GB-XM14-1037
Tuurlijk. Al kan je best even het NUC-topic op het XBMC-forum checken voor een stand van zaken. Zeker de Haswell NUCs hebben nog wat kinderziekten icm Linux/XBMC. Ik zou persoonlijk eerder voor een AMD-gebaseerd model gaan, die zijn er ook.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
ik heb zojuist deze review gelezen
productreview: Intel NUC Kit DN2820FYK review door TweakerPas
ben er helemaal fan van al
productreview: Intel NUC Kit DN2820FYK review door TweakerPas
ben er helemaal fan van al
Hi allemaal,
Ik gebruik OC-ed (850) raspberry pi icm gotham beta 2 en zie regelmatig dat YouTube filmpjes vastlopen met YouTube addon. Dan hangt xbmc/ pi ook en pas na lange tijd "unfreezes". Ik weet het is beta maar wil even kijken of andere dit ook ervaren. Debug zal ik later toevoegen.
Ik gebruik OC-ed (850) raspberry pi icm gotham beta 2 en zie regelmatig dat YouTube filmpjes vastlopen met YouTube addon. Dan hangt xbmc/ pi ook en pas na lange tijd "unfreezes". Ik weet het is beta maar wil even kijken of andere dit ook ervaren. Debug zal ik later toevoegen.
Er is geen AMD versie van een NUC.Borromini schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:36:
Tuurlijk. Al kan je best even het NUC-topic op het XBMC-forum checken voor een stand van zaken. Zeker de Haswell NUCs hebben nog wat kinderziekten icm Linux/XBMC. Ik zou persoonlijk eerder voor een AMD-gebaseerd model gaan, die zijn er ook.
NUC is Intel
Haha die bedoel ik inderdaadBorromini schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:46:
Ik neem aan dat je wel Aeon Nox als skin bedoelt?
heb zojuist het volgende besteld:
- 1 Crucial DDR3 4 GB 1600 MHz 204-pin SO-DIMM
- 1 Intel DN2820FYK MB, NA (integrated CPU), DDR3
- 1 Sandisk ReadyCache 32GB SDSSDRC-032G-G26 32 GB, Serial ATA III
Ben erg benieuwd! Hopelijk komt hij morgen binnen
Waarom geen 2 reepjes, dat presteert een stuk beter. En waarom een readycache disk, ga je er een grote schijf bij-aan hangen ? Zo niet, heb je de verkeerde ssd gekozen.manii schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:07:
[...]
Haha die bedoel ik inderdaad
heb zojuist het volgende besteld:Misschien dat ik ook wel Win7 installeer ipv van Elec, ga kijken wat ik fijner vind werken.
[ Voor 9% gewijzigd door KillerAce_NL op 21-03-2014 13:33 ]
De (of deze specifiek?) heeft maar ruimte voor 1 RAM strip. Je hebt inderdaad wel een verkeerde SSD bestelt, al zou het kunnen dat je deze ook gewoon als 'normale' SSD kan inzetten.KillerAce_NL schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:33:
[...]
Waarom geen 2 reepjes, dat presteert een stuk beter. En waarom een readycache disk, ga je er een grote schijf bij-aan hangen ? Zo niet, heb je de verkeerde ssd gekozen.
-=offtopic=-
Zoekt er tegenwoordig niemand meer even specificaties op i.p.v. van alles te veronderstellen?
-=ontopic=-
Gotham Beta 2 (Windows versie), geeft toch nog redelijk random een vastloper, het gebeurd dus op de meest willekeurige momenten. Frodo 12.3, op hetzelfde apparaat, draait helemaal probleemloos.
Zoekt er tegenwoordig niemand meer even specificaties op i.p.v. van alles te veronderstellen?
-=ontopic=-
Gotham Beta 2 (Windows versie), geeft toch nog redelijk random een vastloper, het gebeurd dus op de meest willekeurige momenten. Frodo 12.3, op hetzelfde apparaat, draait helemaal probleemloos.
Testing, one, two ...
Hmm, die vastlopers had ik met beta 1, nog niet met beta 2 gehad.hardware-lover schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:26:
-=offtopic=-
-=ontopic=-
Ach, het is nog steeds beta hè? We wachten rustig de volgende versie af.
Testing, one, two ...
Heb je al eens gekeken wat er in de log staat? Hier stond er namelijk niets bijzonders in de log, en ook steeds andere dingen waar die op vast liep.
ReFocus (Gotham) krijgt misschien dan toch een horizontaal menu; Retestrak, al zeg ik het zelf!
is everything cool?
Kijk, da's voor mij nu wel een reden om een skin eens aan de tand te voelen, ik ben nu eenmaal liggend georiënteerd, alles wat zich verticaal verplaatst geef ik geen kans, ik ben tamelijk autistisch wat dat betreftFREAKJAM schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:08:
ReFocus (Gotham) krijgt misschien dan toch een horizontaal menu; Retestrak, al zeg ik het zelf!
Testing, one, two ...
Hallo, ik heb een raar probleem bij V12.3-ace skin.
Ik had last van heel veel dubbele films, die ik met geen mogelijkheid kon verwijderen. dus alle netwerk paden verwijderd en tot mijn verbazing na een libary clean up heb ik nog 169 films. Ik heb alleen geen flauw idee waar die deze nu van haalt?
Weet iemand hier raad mee.
Ik had last van heel veel dubbele films, die ik met geen mogelijkheid kon verwijderen. dus alle netwerk paden verwijderd en tot mijn verbazing na een libary clean up heb ik nog 169 films. Ik heb alleen geen flauw idee waar die deze nu van haalt?
Weet iemand hier raad mee.
op wat voor systeempje zal xbmc het snelst en stabielst draaien. Op een dualcore androidstick (bijv. mk808). Met eventueel een aangepaste xbmc versie (bijvoorbeeld die van minix). Of zou xbmc beter op een atom 230 met 2 gb werkgeheugen (bijv. acer revo 3600) werken.
Eat you're hart out...ibiben95 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:02:
op wat voor systeempje zal xbmc het snelst en stabielst draaien. Op een dualcore androidstick (bijv. mk808). Met eventueel een aangepaste xbmc versie (bijvoorbeeld die van minix). Of zou xbmc beter op een atom 230 met 2 gb werkgeheugen (bijv. acer revo 3600) werken.
Testing, one, two ...
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Draai zelf de 13 beta's met Aeon Nox 5 op een AMD E-350, stuk soepeler dan Aeon Nox 4. Laat het wetenmanii schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:07:
[...]
heb zojuist het volgende besteld:Misschien dat ik ook wel Win7 installeer ipv van Elec, ga kijken wat ik fijner vind werken.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ziet er strak uit! Begint (dankzij de invloed van WebOS) wel wat te lijken op een andere skin, welke hier ook al eerder genoemd is als tip: EminenceFREAKJAM schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:08:
Houd ze voorlopig beide in de gaten, eerst wachten op een definitieve versie van OpenELEC
Jup, (ik was degene die Eminence tipte in deze thread) Eminence is ook WebOS based. Test die al een tijdje (dev pushed bijna dagelijks updates naar github). Ik wil ReFocus alleen toch echt wel graag testen, ik ben toch wel meer fan van een horizontaal menu.
Ik gok dat de dev van ReFocus alleen zijn mainmenu zal baseren op WebOS, maar in de skinthread op het XBMC-forum zijn er toch een hoop mensen die de skinner ervan proberen te overtuigen het verticale menu te behouden. Ik hoop dat de skinner toch voor een horizontaal menu gaat.
om trouwens nog een leuke skin aan te raden:
Kort nadat nbox in de officiele XBMC repo terecht kwam, werd de verdere ontwikkeling alweer vlug gestaakt. Iemand anders is nu bezig met een mod van nbox. Er is zowel een frodo als gotham versie. Misschien het proberen waard.
Ik gok dat de dev van ReFocus alleen zijn mainmenu zal baseren op WebOS, maar in de skinthread op het XBMC-forum zijn er toch een hoop mensen die de skinner ervan proberen te overtuigen het verticale menu te behouden. Ik hoop dat de skinner toch voor een horizontaal menu gaat.
om trouwens nog een leuke skin aan te raden:
Kort nadat nbox in de officiele XBMC repo terecht kwam, werd de verdere ontwikkeling alweer vlug gestaakt. Iemand anders is nu bezig met een mod van nbox. Er is zowel een frodo als gotham versie. Misschien het proberen waard.
[ Voor 69% gewijzigd door FREAKJAM op 22-03-2014 13:19 ]
is everything cool?
Kan ik ergens zien of de add-on server problemen heeft, ik heb net XBMC geinstalled op een nieuwe Win8 installatie maar ik kan geen add-ons updaten of installeren. Film informatie lukt ook niet.
Ik heb Intel NUC met i3 en Win8 binnen 15 seconden kan ik kijken (cold boot). echt super.
Ik zou eerder windows 8 pakken zeker met opstarten.manii schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:07:
[...]
Ik heb Intel NUC met i3 en Win8 binnen 15 seconden kan ik kijken (cold boot). echt super.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
hallo,
mijn moeder heeft net haar eerste smartphone gekregen. Alleen de manier die ik altijd gebruik om youtubefilmpjes op xbmc is een youtubefilmpje te delen naar yatse (die weer verbonden is met xbmcsysteem). Maar dit is voor mn moeder veels te moeilijk.
Is er misschien een (youtube)app, waarmee je een filmpje zoekt. En als je op het filmpje klinkt hij dit automatisch doorsluist naar t xbmcsysteem?
mijn moeder heeft net haar eerste smartphone gekregen. Alleen de manier die ik altijd gebruik om youtubefilmpjes op xbmc is een youtubefilmpje te delen naar yatse (die weer verbonden is met xbmcsysteem). Maar dit is voor mn moeder veels te moeilijk.
Is er misschien een (youtube)app, waarmee je een filmpje zoekt. En als je op het filmpje klinkt hij dit automatisch doorsluist naar t xbmcsysteem?
Heb daar ook wel eens naar gezocht voor vriendin en zoontje, maar nooit gevonden. Daarom maar een Chromecast gekocht, dat werkt perfect.ibiben95 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:37:
hallo,
Je kan haar ook rechtstreeks in de XBMC YouTube addon laten zoeken. Als je daar op een filmpje klikt, begint het meteen te spelen.ibiben95 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:37:
hallo,
Bediening kan dan alsnog met de Yatse app of met een 'gewoon' keyboard natuurlijk.
J dat weet ik, maar dit vind ze ook te moeilijk. Misschien is xbmc gewoon te moeilijk voor een digibeet als haar haha
Je kan YouTube binnen XBMC ook nog als custom home item toevoegen aan het menu. Heb ik ook een tijdje gehad. Dat is de snelste manier om de add-on te starten. Nog gemakkelijker kan het denk ik niet. Een app zoals jij die beschrijft bestaat voor zover ik weet niet.
Ik heb iets raars. Ik installeer XBMC voor het eerst dus zal er nog wel niet helemaal wegwijs in zijn, maar goed. HTPC aangesloten via HDMI poortje 4 op m'n tv. Versie 13.0 beta 2.
Alles werkt behalve geluid in films. Alle data staat op m'n NAS. Het gekke is dat het geluid het wel doet bij series die ook op de NAS staan en bijvoorbeeld youtube. Maar bij films geen geluid, audio stream none volgens XBMC.
Ik heb de audio output al op alles gehad maar ik krijg maar geen geluid. HDMI kabel van de tv gaat btw in de Nvidia GTX 750ti kaart.
Iemand een idee?
Alles werkt behalve geluid in films. Alle data staat op m'n NAS. Het gekke is dat het geluid het wel doet bij series die ook op de NAS staan en bijvoorbeeld youtube. Maar bij films geen geluid, audio stream none volgens XBMC.
Ik heb de audio output al op alles gehad maar ik krijg maar geen geluid. HDMI kabel van de tv gaat btw in de Nvidia GTX 750ti kaart.
Iemand een idee?
"Ik installeer XBMC voor het eerst"
Dan zou ik toch eerst eens met Frodo 12 Final aan de slag gaan en niet meteen het beta geweld in gaan duiken. Waarom heb je daarvoor gekozen?
Dan zou ik toch eerst eens met Frodo 12 Final aan de slag gaan en niet meteen het beta geweld in gaan duiken. Waarom heb je daarvoor gekozen?
Testing, one, two ...
Ik heb het daarna nog met Frodo geprobeerd, maar zelfde verhaal. Audio doet het bij Series en YouTube en dergelijjke, maar bij films krijg ik maar geen geluid. Dus het ligt niet aan de beta.hardware-lover schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:08:
"Ik installeer XBMC voor het eerst"
Ik ben het nu met Plex aan het proberen...
Hoezo Plex aan het proberen? Kijk nou eerst eens waar het mis gaat... Kijk eens bij je audio settings, wellicht ondersteunt je TV/reciever een bepaald audio formaat niet. Dit kan je uitzetten bij XBMC... Films hebben vaak bijvoorbeeld DTS, en series niet, dus dat verklaart wel waarom series het wel doen en films niet.JElzenaar schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:13:
[...]
Ik heb het daarna nog met Frodo geprobeerd, maar zelfde verhaal. Audio doet het bij Series en YouTube en dergelijjke, maar bij films krijg ik maar geen geluid. Dus het ligt niet aan de beta.
Ik ben het nu met Plex aan het proberen...
Dan had ook dat even gemeld mogen worden. Als je wel met series geluid krijgt dan lijkt het me een simpele instelling, veel meer kan het niet zijn.
Testing, one, two ...
ik zou even of het xbmc forum gaan kijken,
daar hebben ze een hele topic geweid aan geluid problemen.
kan zomaar zijn dat je instellingen niet goed staan.
of je probeert iets af te spelen dat je TV niet ondersteund DTS of zoiets ?
en zoals ze wel eens op xbmc zeggen een logfile zou al een stuk helpen,
maar dan wel een link plaatsen en niet in de topic plaatsen
daar hebben ze een hele topic geweid aan geluid problemen.
kan zomaar zijn dat je instellingen niet goed staan.
of je probeert iets af te spelen dat je TV niet ondersteund DTS of zoiets ?
en zoals ze wel eens op xbmc zeggen een logfile zou al een stuk helpen,
maar dan wel een link plaatsen en niet in de topic plaatsen
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Hallo na heel wat geploeter heb ik nu op mijn rasppi en op mijn laptop dezelfde xbmc staan,nl.frodo12.3
Zijn allebei precies hetzelfde ingericht met dezelfde addons enz.
Nu heb ik ook de mysql op mijn server draaien en ingesteld volgens de wiki.
Als ik nu de db naar mysql wil verplaatsen krijg ik alleen maar de mappen te zien van de machines dus de laptop en de pi.
Ook kan ik geen nfs shares vinden/toevoegen aan beide apparaten.
Via samba kan ik wel alle mappen vinden op mijn server.
Ik heb geprobeerd om de nsf shares toe te voegen met nfs://ZFSGURU/films-nfs://ZFSGURU/tvseries en ook via het ipadres nfs://192.168.1.64/films-nfs://192.168.1.64/tvseries.
Wie kan mij helpen hiermee of de goeie richting op sturen.
Als ik nu de db naar mysql wil verplaatsen krijg ik alleen maar de mappen te zien van de machines dus de laptop en de pi.
Ik heb geprobeerd om de nsf shares toe te voegen met nfs://ZFSGURU/films-nfs://ZFSGURU/tvseries en ook via het ipadres nfs://192.168.1.64/films-nfs://192.168.1.64/tvseries.
Ik zal eens kijken, want ik heb wel alle audio outputs geprobeerd. en ook HDMI, Analog etc. maar geen resultaat. Kan ook zijn dat het aan me home cinema set ligt natuurlijk. Jammer genoeg heb ik een mooie optical out kabel liggen, maar die gaat niet in me HTPC helaas. Dus ik denk als ik er een kabel tussen stop dat het gewoon lukt.
Het is alleen bij alle films, dus wat zal het formaat zijn. AC3, etc. dat soort dingen meer kan het niet zijn. Ik verdenk die stomme Sony recieiver.
Ik heb dit apparaat http://www.sony.nl/suppor.../cnt-specs/BDV-E970W/list
Zou wel alles moeten ondersteunen.. Ik had hiervoor een Boxee Box media speler en daarmee werkte alles ook gewoon
Plex doet het wel gewoon btw, ziet er ook prima uit
Het is alleen bij alle films, dus wat zal het formaat zijn. AC3, etc. dat soort dingen meer kan het niet zijn. Ik verdenk die stomme Sony recieiver.
Ik heb dit apparaat http://www.sony.nl/suppor.../cnt-specs/BDV-E970W/list
Zou wel alles moeten ondersteunen.. Ik had hiervoor een Boxee Box media speler en daarmee werkte alles ook gewoon
Plex doet het wel gewoon btw, ziet er ook prima uit
[ Voor 4% gewijzigd door Jeffoz op 22-03-2014 20:09 ]
Draai je toevallig windows op je htpc? Zoja, Heb je daar al naar de instellingen gekeken?
Ik zal wel niet goed kijken inderdaad, maar ik draai inderdaad Windows. Waar zou ik moeten kijken dan? Bij me audio instellingen zie ik geen gekke dingen om aan te passen of iets dergelijks. Ik bouw me eigen computers, maar hier kom ik dan weer niet uit... Toch niet echt een hele goede tweaker he
Als je in windows naar het icoontje gaat voor geluid, rechtsonderin, rechtermuisknop, afspeel apparaten, daar kan je de audio configureren, testen en instellen.
Ik had een tijd geleden een soortgelijk probleem, geen hd audio, toen bleek dat ik een EDID override moest doen, na een tijd en wat hulp was dat gelukt, tot op een gegeven moment ik hetzelfde probleem had als jij, toen bleek dat er 2 audio apparaten in de lijst stonden. 1 uit de lijst gehaald en probleem opgelost.
Het beste is om op het forum van xbmc te kijken, is een speciaal topic voor, waar je je instellingen kunt nakijken.
Ik had een tijd geleden een soortgelijk probleem, geen hd audio, toen bleek dat ik een EDID override moest doen, na een tijd en wat hulp was dat gelukt, tot op een gegeven moment ik hetzelfde probleem had als jij, toen bleek dat er 2 audio apparaten in de lijst stonden. 1 uit de lijst gehaald en probleem opgelost.
Het beste is om op het forum van xbmc te kijken, is een speciaal topic voor, waar je je instellingen kunt nakijken.
Hmm, ok. Ik heb alles gedelete namelijk en alleen me audio uitvoer die ik nodig heb er in gelaten. Testen speelt ook gewoon geluid af, Dus ook series en youtube in XBMC. In Plex speelt hij alles met geluid af alleen heel bijzonder in XBMC bij films doet ie het niet maar ik ga het debuggen, log maken en op de XBMC forums droppen. Thanks for the comments in ieder geval iedereen
Tot die tijd doe ik het wel even met Plex, dat is ook niet slecht.
Als je de db gaat delen, is het wel zaak om EERST de films via een share te benaderen. Anders werk thet idd niet. Dus ditchen die database, share goedzetten en opnieuw beginnen.ikkeenjij36 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 19:24:
Hallo na heel wat geploeter heb ik nu op mijn rasppi en op mijn laptop dezelfde xbmc staan,nl.frodo12.3
Maar het lukt je niet een share te maken via NFS? Via NFS werkt het hier dat je een share via NFS zoekt en dat hij hem automatisch vindt, dus share toevoegen en dan staat mijn NAS er al direct bij. Waarschijnlijk is het opzetten van de NFS share dus niet gelukt, dat zou je uit moeten zoeken in een topic van je NAS / software die je gebruikt.
Anders kan het ook via Samba, dat zou ook prima moeten werken (al heeft NFS de voorkeur, zeker opde pi).
Hier draait de PI prima via NFS op mijn QNAP.
Niet opgeven! XBMC is een mooie totaaloplossing en met wat hulp kom je er vast wel uitJElzenaar schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:29:
Hmm, ok. Ik heb alles gedelete namelijk en alleen me audio uitvoer die ik nodig heb er in gelaten. Testen speelt ook gewoon geluid af, Dus ook series en youtube in XBMC. In Plex speelt hij alles met geluid af alleen heel bijzonder in XBMC bij films doet ie het niet maar ik ga het debuggen, log maken en op de XBMC forums droppen. Thanks for the comments in ieder geval iedereenTot die tijd doe ik het wel even met Plex, dat is ook niet slecht.
Kun je even jouw setup beter schetsen? Hoe heb je een en ander aangesloten? Eerst spreek je namelijk over HTPC naar HDMI poort 4 in je TV en later heb je het over een Sony receiver...
Het 'beste' is om je HTPC aan te sluiten op je receiver (die het geluid afhandelt) en dan het beeld via je receiver naar de TV te sturen. Dat zou moeten werken. In XBMC moet je dan aanvinken met welke geluidsformaten jouw receiver overweg kan.
Ik denk dat je het nu eerst naar je TV stuurt en dan naar je receiver? Als je TV het geluidsformaat (bv. DTS) niet pikt, dan zul je ook niets horen. De TV kan het dan wellicht ook niet doorsturen naar de receiver (passthrough).
Maar dat is speculeren, post eerst even hoe je het hebt aangesloten. Dan kunnen we je beter helpen.
Als je op je Android smart phone zowel de Youtube app installeert als Yatse (en Yatse configureert natuurlijk, maar dat kan jij als slimme zoon doen), dan kan je vanuit Youtube gewoon "sharen" naar Yatse (en dus XBMC). Het is echt even eenvoudig als Chrome-Casten en Airplay-en.ibiben95 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:37:
hallo,
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Het zal wel om DTS(HD) audio gaan wat niet kan worden afgespeeld verwacht ik, omdat de aansluiting vanaf je HTPC rechtstreeks naar de TV gaat. Er zijn maar weinig TV's die dat signaal af kunnen spelen of door kunnen zetten naar een extern audio-apparaat, zoals je BDV-E970W. Deze beschikt niet over HDMI in dus het afspelen van de HD audio-formaten en DTS, zal dan ook niet tot de mogelijkheden behoren. Via een spdif uit aansluiting is DTS nog wel te realiseren maar zoals je aangeeft, die output zit niet op je HTPC (maar is eventueel wel uit de HDMI uit te halen via een specifieke interface). Als je binnen XBMC onder ondersteunde audio-formaten alleen AC3 aan laat staan dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wel geluid via je TV gaat krijgen, eventueel doorgezet naar je BDV-E970W.JElzenaar schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:29:
Hmm, ok. Ik heb alles gedelete namelijk en alleen m'n audio uitvoer die ik nodig heb er in gelaten. Testen speelt ook gewoon geluid af, Dus ook series en youtube in XBMC. In Plex speelt hij alles met geluid af alleen heel bijzonder in XBMC bij films doet ie het niet maar ik ga het debuggen, log maken en op de XBMC forums droppen. Thanks for the comments in ieder geval iedereenTot die tijd doe ik het wel even met Plex, dat is ook niet slecht.
Testing, one, two ...
Ik ben al een paar dagen bezig om ook een mysql database in te stellen. Mijn shares staan echter niet lokaal maar remote (FTP) als ik alles heb ingesteld en wil films toewijzen dan scant xbmc niks. Voor 1 sec zie ik bibliotheek bijwerken staan rechts boven in de hoek maar er gebeurt niks. Het vreemde is ook zodra de mysql settings zijn toegewezen in het advancedsettings.xml bestand, dat de knop "scan naar nieuwe inhoud" en "bibliotheek bijwerken" zijn verdwenen.IJsbeer schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:20:
[...]
Als je de db gaat delen, is het wel zaak om EERST de films via een share te benaderen. Anders werk thet idd niet. Dus ditchen die database, share goedzetten en opnieuw beginnen.
Maar het lukt je niet een share te maken via NFS? Via NFS werkt het hier dat je een share via NFS zoekt en dat hij hem automatisch vindt, dus share toevoegen en dan staat mijn NAS er al direct bij. Waarschijnlijk is het opzetten van de NFS share dus niet gelukt, dat zou je uit moeten zoeken in een topic van je NAS / software die je gebruikt.
Anders kan het ook via Samba, dat zou ook prima moeten werken (al heeft NFS de voorkeur, zeker opde pi).
Hier draait de PI prima via NFS op mijn QNAP.
Is hier wellicht een oplossing voor?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
* schumi2004 Roept iets met topic warning en debug logPossible schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:24:
[...]
Ik ben al een paar dagen bezig om ook een mysql database in te stellen. Mijn shares staan echter niet lokaal maar remote (FTP) als ik alles heb ingesteld en wil films toewijzen dan scant xbmc niks. Voor 1 sec zie ik bibliotheek bijwerken staan rechts boven in de hoek maar er gebeurt niks. Het vreemde is ook zodra de mysql settings zijn toegewezen in het advancedsettings.xml bestand, dat de knop "scan naar nieuwe inhoud" en "bibliotheek bijwerken" zijn verdwenen.
Is hier wellicht een oplossing voor?
Da's niet echt een argument, OpenELEC start ook heel snel op.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:24:
Ik zou eerder windows 8 pakken zeker met opstarten.
klopt zeker, maar hij had het over windows 7, dan kun je voor een HTPC beter windows 8.1 gebruiken.Borromini schreef op zondag 23 maart 2014 @ 10:32:
[...]
Da's niet echt een argument, OpenELEC start ook heel snel op.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Hallo na veel lezen kijken en proberen heb ik het nog steeds niet voor elkaar dat ik mijn db niet op mysql krijg.
Ik heb nu een user en db voor xbmc gemaakt op mysql,hierbij een screenshot.

Natuurlijk geprobeerd om mijn bibliotheek te exporteren maar als ik dat doe krijg ik alleen maar te zien de mappen van de storage/hdd,zowel dus op mijn pi alsop mijn laptop,ik kan het dus wel exporteren maar het lijkt erop alsof allebei de machienes als xbmc niet kan verbinden naar mysql server toe.
Ik zou dit wel heel graag voor elkaar willen krijgen.
Zijn er experts die mij verder willen helpen?
Op de pi wordt openelec stable met frodo v12.3 gedraaid en op de laptop ook de frodo v12.3 met win7.
Alvast bedankt voor de adviezen.
Ik heb nu een user en db voor xbmc gemaakt op mysql,hierbij een screenshot.

Natuurlijk geprobeerd om mijn bibliotheek te exporteren maar als ik dat doe krijg ik alleen maar te zien de mappen van de storage/hdd,zowel dus op mijn pi alsop mijn laptop,ik kan het dus wel exporteren maar het lijkt erop alsof allebei de machienes als xbmc niet kan verbinden naar mysql server toe.
Ik zou dit wel heel graag voor elkaar willen krijgen.
Zijn er experts die mij verder willen helpen?
Op de pi wordt openelec stable met frodo v12.3 gedraaid en op de laptop ook de frodo v12.3 met win7.
Alvast bedankt voor de adviezen.
Ja uiteraard n die verwijst naar mijn server daar kan ik echter geen poorten toe wijzen want die is gewoon open voor mn interne netwerk.Smultie schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:00:
Heb je je advancedsettings.xml aangepast?
Zou ik dat poortnummer moet verwijderen uit de advanced setting?
Standaard bind een MySQL server naar poort 3306 op localhost (127.0.0.1). Heb je het adres waarop de MySQL server luistert al verandert? (Niet PHPMyAdmin natuurlijk)ikkeenjij36 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:13:
[...]
Ja uiteraard n die verwijst naar mijn server daar kan ik echter geen poorten toe wijzen want die is gewoon open voor mn interne netwerk.
Zou ik dat poortnummer moet verwijderen uit de advanced setting?
Eeh nee dat is t ipadres waar de hele server op draait.
Moet ik dat in de settings doen of in mysql?
Zouden daarom mijn nfs shares misschien ook niet te zien zijn in xbmc?
Mn samba shares worden wel gevonden namenlijk.
Heb je een Synology? Zo ja, sinds DSM 5.0 is het aanmaken van een NFS-share wat anders dan in de XBMC-wiki staat omschreven.
Je moet van je nieuwe share de instelling "Squash" op "Map all users to admin" zetten.
Je moet van je nieuwe share de instelling "Squash" op "Map all users to admin" zetten.
Nee geen syno ik heb een diy met als os ZFSguru
De MySQL settings zijn op Debian /etc/mysql/my.cnf, geen idee bij ZFSGuru. Heeft verder niks te maken met NFS.ikkeenjij36 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:42:
Eeh nee dat is t ipadres waar de hele server op draait.
Misschien stomme vraag, maar hoe maak ik een playlist ofzo aan in XBMC? In gebruik de Gothan Beta 2 icm de MQ5 skin. Of zijn er betere addons om muziek te ordenen dan de standaard?
Daarnaast krijg ik geen album hoesjes te zien wanneer ik op muziek sta zoals bij series en films. Zelfde geldt voor concerten...
Daarnaast krijg ik geen album hoesjes te zien wanneer ik op muziek sta zoals bij series en films. Zelfde geldt voor concerten...
[ Voor 26% gewijzigd door tzeunis op 24-03-2014 21:51 ]
| Losing my religion |
De Sony receiver heeft wel optical IN dus als Jeffoz ons vertelt welk moederbord hij heeft dan kunnen we wel een kabeltje aanradenhardware-lover schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 23:54:
Het zal wel om DTS(HD) audio gaan wat niet kan worden afgespeeld verwacht ik, omdat de aansluiting vanaf je HTPC rechtstreeks naar de TV gaat. Er zijn maar weinig TV's die dat signaal af kunnen spelen of door kunnen zetten naar een extern audio-apparaat, zoals je BDV-E970W. Deze beschikt niet over HDMI in dus het afspelen van de HD audio-formaten en DTS, zal dan ook niet tot de mogelijkheden behoren. Via een spdif uit aansluiting is DTS nog wel te realiseren maar zoals je aangeeft, die output zit niet op je HTPC (maar is eventueel wel uit de HDMI uit te halen via een specifieke interface). Als je binnen XBMC onder ondersteunde audio-formaten alleen AC3 aan laat staan dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wel geluid via je TV gaat krijgen, eventueel doorgezet naar je BDV-E970W.
Voor XBMC echt TOTAAL IRRELEVANT : Er worden geen OS codecs gebruikt! En als je dat WEL doet dan kan je beter Windows 7 hebbenCyrus The Virus schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:45:
klopt zeker, maar hij had het over windows 7, dan kun je voor een HTPC beter windows 8.1 gebruiken.
ZFSgure = FreeBSD dus er worden sockets gebruikt, geen IP verkeerxh3adshotx schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:25:
Standaard bind een MySQL server naar poort 3306 op localhost (127.0.0.1). Heb je het adres waarop de MySQL server luistert al verandert? (Niet PHPMyAdmin natuurlijk)
Hij moet juist in zijn MySQL config (my.cnf) IP verkeer inschakelen! Dan kan je extern verbinden via IP.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het gaat over de boottijdnero355 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 04:51:
[...]
Voor XBMC echt TOTAAL IRRELEVANT : Er worden geen OS codecs gebruikt! En als je dat WEL doet dan kan je beter Windows 7 hebben

Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]