[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.000 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:36
maxtrash schreef op maandag 10 maart 2014 @ 00:47:
nu ook gotham aan het proberen. Echt lekker werkt het nog niet. Hangt (semi) bij afsluiten. Wil refreshrate op 29,97 hz zetten.
Subtitles downloaden lukt ook niet. Ik wil een subtitle service toevoegen, maar de lijst addons blijft leeg. Iemand een idee?
Je moet even de addons force refreshen.
Ga naar add-ons->add-on downloaden->rechterklik op XBMC-add-ons->Force Refresh (oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:53:
[...]

Ik deel mijn Synology media map als netwerkdrive en zodoende komt mijn gedeelde map als drive-letter in mijn opslag_overzicht terug (computer > rechtermuistoets > netwerkverbinding maken = nas + gedeelde map toevoegen). Zo komt mijn gedeelde map terug in mijn algemene opslag-overzicht als V:\ schijf. XBMC, of welk ander programma dan ook, kan dus middels de V:\ schijf direct bij de gedeelde map(pen) komen. Ik heb NFS zelfs niet eens actief staan binnen DSM.
Ah nice. Nog niet aan gedacht om dat zo te testen :) Vanaaf eens gaan proberen/testen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik wil graag updaten naar de nieuwe openelec beta 1 van gotham.

Nu heb ik een zotac en een ras. pi die samen een database sharen op mijn synology.

Moet ik nu gewoon de 3 .xml files (advancedsettings, passwords, sources) saven, zotac updaten naar nieuwe openelec en dan die 3 .xml files gewoon terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Jedi Geub schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:39:
Ik wil graag updaten naar de nieuwe openelec beta 1 van gotham.

Nu heb ik een zotac en een ras. pi die samen een database sharen op mijn synology.

Moet ik nu gewoon de 3 .xml files (advancedsettings, passwords, sources) saven, zotac updaten naar nieuwe openelec en dan die 3 .xml files gewoon terug zetten?
yep, dat is alles wat nodig is voor de shared database, je instellingen raak je echter wel kwijt..

Hou er wel rekening mee dat je alle XBMC versies moet updaten naar dezelfde versie van XBMC die gebruik maken van de shared database. De database versie is namelijk gupdate.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Paulus07 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:38:
nou het mount probleem zit hem ook niet in de windows versie :(

Met zowel:

- professional
- Home edition
- ultimate

Blijf ik dezelfde error krijgen met mounten via VCD.

*zucht*

Is het dan een synology instelling die ik nog mis?

edit: als ik de iso lokaal op de C: zet werkt het wel. als ik de iso wil afspelen via de nas (synology) werkt het niet.

Beide vanuit xbmc gestart.
Internet settings -> trusted sites. Daar zou ik het in zoeken.
Het is geen local maar remote storage. Wordt standaard geblokt als je niet in een domain zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:43

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

GroteBozewolf schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 00:10:
[...]

Goed om te horen dat het weer werkt. Binnenkort komt versie 3.5.0 uit met heel veel changes!
Bedankt voor je werk! Ik en mijn vrouw gebruiken je plugin bijna dagelijks!

Een usecase waar ik hem voor gebruik is om dagelijks even het journaal te kijken. Is het mogelijk om (zelf) een shortcut, scriptje in XBMC te schrijven zodat automatisch de laatste episode van een serie (in dit geval het NOS journaal) getoond wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:34

FREAKJAM

"MAXIMUM"

ikkeenjij36 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:56:
[...]

hoi freakjam ik heb ook deze sub service erop staan alleen kan ik nergens instellen wat mijn taalvoorkeuren zijn.
Waar heb jij dat ingesteld?
Dat kun je teruglezen op de wiki van xbmc.org. (het staat nu onder settings, bij frodo moest je de taal instellen in de addon zelf). HOW-TO:Setup_subtitle_services

[ Voor 57% gewijzigd door FREAKJAM op 10-03-2014 16:04 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
Smobbo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 06:24:
[...]

Je moet even de addons force refreshen.
Ga naar add-ons->add-on downloaden->rechterklik op XBMC-add-ons->Force Refresh (oid).
dank! dit hielp. Moest nog even klooien, met name rendermethode moest op DXVA-HD staan om iets te zien. Maar nu lijkt hij het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:53:
[...]

Ik deel mijn Synology media map als netwerkdrive en zodoende komt mijn gedeelde map als drive-letter in mijn opslag_overzicht terug (computer > rechtermuistoets > netwerkverbinding maken = nas + gedeelde map toevoegen). Zo komt mijn gedeelde map terug in mijn algemene opslag-overzicht als V:\ schijf. XBMC, of welk ander programma dan ook, kan dus middels de V:\ schijf direct bij de gedeelde map(pen) komen. Ik heb NFS zelfs niet eens actief staan binnen DSM.
w00h000 zo werken de iso's wel _/-\o_

Nu nog ff uitzoeken hoe ik powerdvd of een ander programma ook goed kan laten afspelen op een 21:9 scherm :)
Zodra ik bijvoorbeeld een 3D iso start springt die weer automatisch naar 1920x1080 en niet scherm vullend. dus alsnog zwarte balkjes. en die wil ik juist niet zien. vandaar deze tv :P

ik heb in AMD catalist een resolutie ingesteld van 1920x800px 60HZ en 1 van 1920x828 24HZ

Dus ik puzzel nog ff verder :)

Maar nogmaals dank voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Lt. Marx schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:38:
[...]

Bedankt voor je werk! Ik en mijn vrouw gebruiken je plugin bijna dagelijks!

Een usecase waar ik hem voor gebruik is om dagelijks even het journaal te kijken. Is het mogelijk om (zelf) een shortcut, scriptje in XBMC te schrijven zodat automatisch de laatste episode van een serie (in dit geval het NOS journaal) getoond wordt?
Direct de laatste te spelen is lastig deel ik. Maar je kunt wel de folder van het NOS journaal vanuit de video add-on versie van XBMC Online TV aan de XBMC favorieten (dus niet de XBMC Online TV favorieten) toevoegen. Dan is die vandaag het XBMC home screen beschikbaar.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

cypher21 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:11:
[...]

yep, dat is alles wat nodig is voor de shared database, je instellingen raak je echter wel kwijt..

Hou er wel rekening mee dat je alle XBMC versies moet updaten naar dezelfde versie van XBMC die gebruik maken van de shared database. De database versie is namelijk gupdate.
Top tip!

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Paulus07 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:54:
[...]
w00h000 zo werken de iso's wel _/-\o_

Nu nog ff uitzoeken hoe ik powerdvd of een ander programma ook goed kan laten afspelen op een 21:9 scherm :)
Zodra ik bijvoorbeeld een 3D iso start springt die weer automatisch naar 1920x1080 en niet scherm vullend. dus alsnog zwarte balkjes. en die wil ik juist niet zien. vandaar deze tv :P

Ik heb in AMD catalist een resolutie ingesteld van 1920x800px 60HZ en 1 van 1920x828 24HZ

[knip]
Blijkbaar heb je nog niet alle ondersteunde (en door je systeem gebruikte), custom resoluties aangemaakt. Je mist sowieso de 50Hz variant. Tijdens afspelen kun je vaak extra info oproepen via je TV, deze geeft dan weer met welke combo er op dat moment wordt afgespeeld. Dus even kijken wat je TV laat zien als je een 3D iso aan het afspelen bent. Ik gebruik zelf TMT5 voor het weergeven van 3D BR iso's, en daarmee gaat het correct weergeven (resolutie/refreshrate <-> correct volledig scherm), uitstekend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:25:
[...]

Blijkbaar heb je nog niet alle ondersteunde (en door je systeem gebruikte), custom resoluties aangemaakt. Je mist sowieso de 50Hz variant. Tijdens afspelen kun je vaak extra info oproepen via je TV, deze geeft dan weer met welke combo er op dat moment wordt afgespeeld. Dus even kijken wat je TV laat zien als je een 3D iso aan het afspelen bent. Ik gebruik zelf TMT5 voor het weergeven van 3D BR iso's, en daarmee gaat het correct weergeven (resolutie/refreshrate <-> correct volledig scherm), uitstekend.
Gebruik hier ook TMT5 (powerdvd werkt niet helemaal prettig vind ik). Alleen ik heb weer net een andere type scherm met een 21:9 verhouding. Dus moet weer ff spelen met scherm resoluties etc. En moet ff puzzelen met de AMD catalyst driver. Heb hier nu 2 custom resoluties in kunnen stellen voor 60hz en 24hz. Maar nu werd de button toevoegen niet meer actief. Dus nog wat te doen in de komende avonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
ik zit ineens met een zeer vervelend probleem waar ik de oplossing niet van vind, ik heb windows 7 en xbmc 12.3 en plotseling krijg ik rond xbmc een windows venster en krijg het niet meer full screen. weet iemand toevallig hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-09 15:03

Snuffel

Vroem!

chundo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:38:
ik zit ineens met een zeer vervelend probleem waar ik de oplossing niet van vind, ik heb windows 7 en xbmc 12.3 en plotseling krijg ik rond xbmc een windows venster en krijg het niet meer full screen. weet iemand toevallig hoe ik dat kan oplossen?
alt-enter

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 15:48
chundo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:38:
\

EDIT: Juist ja, op \ drukken dus. Niet op / hè ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BeefHazard op 11-03-2014 19:42 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 16:59

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik heb sinds de installatie van 12.3 de volgende problemen:
- geluid stopt spontaan of als je via constellation het geluid harder of zachter zet
- films stoppen spontaan met afspelen. Als je dan weer op ieuw afspeelt gaat het goed
- XBMC crashed op divxjes

Nu heb ik gelijk met 12.3 ook Windows 8.1 erop gezet, dus weet niet zeker of het aan XBMC ligt.

Komt iemand dit bekend voor? Wordt er een beetje simpel van nl., dus denk dat ik in ieder geval 12.1 er weer opzet, want die had deze vervelende problemen niet!

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb hier een ATV2 met Gotham Beta 1 en m'n subtitles werken niet meer binnen 1channel. Voor series op m'n eigen netwerk gaat het wel goed.

Wel kan ik handmatig via een andere pc srt files downloaden en die op een custom lokatie zetten. Dan werkt het wel, maar de auto subtitle downloader vind subtitles voor de 1channel streams, maar laat ze vervolgens niet zien.

Iemand dit gezien ? Beta probleempje, add-in incompatibility of doe ik iets fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
SidewalkSuper schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 00:03:
Doe ff een force refresh van de addons.
Instellingen -> Addons -> Addons downloaden -> contextmenu van XBMC.org addons -> Force refresh

Geen probleem met downloaden van de addons.
Uhm... Die optie zie ik nergens. Is dat een bepaalde knoppencombi op t toetsenbord? Heb de standaard skin...

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

C.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 11:49
Mars Warrior schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:25:
Ik heb sinds de installatie van 12.3 de volgende problemen:
- geluid stopt spontaan of als je via constellation het geluid harder of zachter zet
- films stoppen spontaan met afspelen. Als je dan weer op ieuw afspeelt gaat het goed
- XBMC crashed op divxjes

Nu heb ik gelijk met 12.3 ook Windows 8.1 erop gezet, dus weet niet zeker of het aan XBMC ligt.

Komt iemand dit bekend voor? Wordt er een beetje simpel van nl., dus denk dat ik in ieder geval 12.1 er weer opzet, want die had deze vervelende problemen niet!
Ik had ongeveer dezelfde problemen toen ik geupdate had naar 8.1 en ook 12.3. Ik kreeg wat ik ook deed het niet meer voor elkaar dus toen maar xbmc naar 12.1 weer terug gebracht. (Gelukkig goeie backups van alles) en toen werkte alles weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 14:54
Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet posten, maar ik probeer het eerst hier.

Op dit moment maak ik mijn mijn woning gebruik van 2 x een Raspberry Pi als XBMC mediaplayers. 1 voor in de woonkamer en 1 voor in de slaapkamer.

Beide mediaplayers staan verbonden met een externe FTP (NAS) server welke ik bij mijn vader heb staan. Ik stream dus al mijn series / films via het internet. Dit gaat prima.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is dat ik voor de 2 raspberry pi's een centrale mysql database kan maken.
Zodat beide pi's altijd synchroon lopen m.b.t.. bekeken films en series.

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken? Is dit überhaupt wel mogelijk omdat ik de sources niet lokaal heb staan:?
Waar moet ik de MySQL database installeren? Is dat op de externe locatie of moet ik dit op een van de raspberry pi machines doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Possible op 12-03-2014 23:41 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
De mysql database kan overal staan. Wat jij wilt, op een van de rpi's of een lokale PC dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik lees veel over een NUC i.c.m. XBMC, mijn enige eisen zijn om zonder problemen DTS-MA, True-HD audiosporen & 3D af te spelen met dit ding. Kan zo'n NUC dat :? (eventueel door gebruik te maken van bv MPC-HC of TotalMedia Theater als XBMC dit niet native ondersteund).

De nieuwe NUC met 2.5" HDD/SSD support lijkt me wel wat :+
pricewatch: Intel Next Unit of Computing (V3) (met 2.5" hdd space) Core i3-4010U

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43

404error

Page Not Found

Ibidem schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:47:
Ik lees veel over een NUC i.c.m. XBMC, mijn enige eisen zijn om zonder problemen DTS-MA, True-HD audiosporen & 3D af te spelen met dit ding. Kan zo'n NUC dat :? (eventueel door gebruik te maken van bv MPC-HC of TotalMedia Theater als XBMC dit niet native ondersteund).

De nieuwe NUC met 2.5" HDD/SSD support lijkt me wel wat :+
pricewatch: Intel Next Unit of Computing (V3) (met 2.5" hdd space) Core i3-4010U
Ik heb nog de oude generatie en het werkt perfect! Dus als antwoord: JA

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 16:59

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Impstoker schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:25:
[...]
Ik had ongeveer dezelfde problemen toen ik geupdate had naar 8.1 en ook 12.3. Ik kreeg wat ik ook deed het niet meer voor elkaar dus toen maar xbmc naar 12.1 weer terug gebracht. (Gelukkig goeie backups van alles) en toen werkte alles weer prima.
Bedankt voor deze bevestiging en de oplossing die ik zelf in gedachten had.
Dan ga ik als eerste maar eens 12.1 weer terugzetten en kijken of dat werkt.

Verder deed mijn HDMI-CEC adapter het ook niet meer goed: de TV geeft na omschakeling een leuk zwart beeld met de melding "geen signaal"... Dus die adapter heb ik er ook tussenuit moeten halen!

Ik hoop dat het aan XBMC ligt en dat ze dat met een update kunnen fixen.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
probeer gotham beta 1.

Draait zonder problemen hier iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:01:
De mysql database kan overal staan. Wat jij wilt, op een van de rpi's of een lokale PC dat maakt niet uit.
Zolang de MySQL bak maar ALTIJD bereikbaar is als er 1 van de 2 PI's aanstaat. Dus je kan prima MySQL op 1 PI installeren, maar die PI moet dan wel aanstaan als je iets wilt kijken bij de ander.
Hoe je het in moet stellen staat gewoon in de wiki van XBMC.

[ Voor 6% gewijzigd door IJsbeer op 13-03-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:19:
probeer gotham beta 1.

Draait zonder problemen hier iig.
Die draait helaas niet overal zonder problemen, ik zou dan eerder nog een van de laatste Gotham Nightly's proberen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
hardware-lover schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:12:
[...]

Die draait helaas niet overal zonder problemen, ik zou dan eerder nog een van de laatste Gotham Nightly's proberen.
idd ook prima optie, nu de boel in beta is worden toch alleen maar issues opgelost en geen nieuwe functionaliteit meer toegevoegd. iedere nightly zou weer stabieler moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Iemand een idee?
Ik heb een setup gemaakt voor m'n broertje waar films afgespeeld worden door XBMC op een Raspberry (Rasbmc).
De films worden uitgelezen vanaf een NFS mount op een Synology NAS.

De eerste paar films die ik er manueel naartoe kopieerde zijn allemaal netjes in de bibliotheek terecht gekomen. Gisteren download ik echter iets met couchpotatoserver en deze film wil niet in m'n bibliotheek terecht komen. Via bestanden kan ik het dign trouwens wel gewoon afspelen.
De permissies voor deze nieuwe film (map & bestand) staat precies hetzelfde als al de andere films maar veiligheidshalve heb ik ze nog even chmod 777 gegeven.

Als ik de bijhorende .nfo bekijk ziet ook alles er goed uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<?xml version="1.0" ?>
<movie>
  <title>Titel</title>
  <id>tt12345678</id>
  <runtime>xx min</runtime>
  <year>xxxx</year>
</movie>

XBMC is v 12.2. Ik doe een scan elke boot en gebruik een addon die het automatisch elk uur ook nog eens doet. Je ziet de scan ook lopen maar helaas.. geen nieuwe film wordt toegevoegd.

Wat in hemelsnaam kan nog verhinderen dat die film in de library opgenomen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 17:44
xml version gezeik moet weg, gok ik.

Als ik jou was zou ik alleen een nfo met een imdb url laten maken door CouchPotato. Dat werkt als een trein voor mij en als je dan ooit je db opnieuw moet inladen dan is alle info als rating en votes ook weer vers.
(ook al heb je die info niet in deze nfo opgeslagen ;) )

[ Voor 93% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-03-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Heb een redelijk vervelend probleem.

Ik heb een XBMC installatie die data laadt vanaf een NAS en die in een MySQL database bewaart.
Van oudsher was dit een map /video met daarin in losse folders de films, en nog een folder /video/tv-shows, met daarin mapjes met series.
Nu vond ik dat niet zo'n nette oplossing en bedacht ik om /volume1/movies en volume1/tvshows te gaan gebruiken.

Schijnbaar is er iets veranderd tussen DSM4.2 waarmee ik vroeger de shares aanmaakte en DSM5.0 waarmee ik dat nu probeer.

Elke nieuwe shared folder die ik aanmaak, krijg ik niet via NFS connected in XBMC. Settings staan hetzelfde als folders waar het wél werkt! Insecure_locks aangepast in /etc/exports.
/volume1/Download *(rw,async,no_wdelay,insecure,no_root_squash,sec=sys,anonuid=0,anongid=0)
/volume1/music *(rw,async,no_wdelay,insecure,no_root_squash,sec=sys,anonuid=0,anongid=0)
/volume1/photo *(rw,async,no_wdelay,insecure,no_root_squash,sec=sys,anonuid=0,anongid=0)
/volume1/movies *(rw,async,no_wdelay,insecure,no_root_squash,sec=sys,anonuid=0,anongid=0)
/volume1/tvshows *(rw,async,no_wdelay,insecure,no_root_squash,sec=sys,anonuid=1025,anongid=100)
Ik snap er werkelijk waar niks van.
Enige dat me opvalt is dat ik bij nieuw aangemaakte folders de kans krijg om "Advanced share permissions" te wijzigen.

Iemand de me kan helpen, aub?

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 13-03-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik krijg XBMC sinds DSM5 ook niet meer lekker werkend. De database indexeert wel maar zodra ik iets wil afspelen zegt ie dat het niet beschikbaar is :{ Dit is op XBMC Frodo en een MySQL database.

Ik gebruik SMB trouwens ipv. NFS.

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 13-03-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
IJsbeer schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:05:
[...]

Zolang de MySQL bak maar ALTIJD bereikbaar is als er 1 van de 2 PI's aanstaat. Dus je kan prima MySQL op 1 PI installeren, maar die PI moet dan wel aanstaan als je iets wilt kijken bij de ander.
Hoe je het in moet stellen staat gewoon in de wiki van XBMC.
De Wiki van Xbmc is duidelijk dat gaat wel lukken. Alleen nu vraag ik mij af hoe mijn lokale xbmc machines de externe mysql database kunnen gaan benaderen. MOet ik in de advancedsettings.xml het ip adres van de externe mysql server toevoegen en ook poorten open zetten op de externe locatie zodat de mysql database benaderbaar is van buitenaf?

[ Voor 7% gewijzigd door Possible op 13-03-2014 21:11 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:04
Possible schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:10:
[...]

De Wiki van Xbmc is duidelijk dat gaat wel lukken. Alleen nu vraag ik mij af hoe mijn lokale xbmc machines de externe mysql database kunnen gaan benaderen. MOet ik in de advancedsettings.xml het ip adres van de externe mysql server toevoegen en ook poorten open zetten op de externe locatie zodat de mysql database benaderbaar is van buitenaf?
Waarom zou je een externe SQL server gebruiken?
Wat is de achterliggende gedachte om het EXTERN te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
schumi2004 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:18:
[...]

Waarom zou je een externe SQL server gebruiken?
Wat is de achterliggende gedachte om het EXTERN te doen?
Ik vraag mij af of de RPI krachtig genoeg is om een database te runnen. Als dit niet zoveel resources inneemt, dan kan het natuurlijk lokaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Possible schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:41:
[...]

Ik vraag mij af of de RPI krachtig genoeg is om een database te runnen. Als dit niet zoveel resources inneemt, dan kan het natuurlijk lokaal...
Heb even terug gelezen en snap nu het externe deel, mijn excuses.
Als streamen etc nu al goed gaat dan lijkt mij een SQL DB remote ook niet zo lastig.
Als je maar de juiste gegevens in je advanced settings heb staan, juiste poorten open staan en de NAS in kwestie niet uit gezet wordt. ;)
NAS staat toch altijd aan (ga ik van uit) dus mooiste zou dus zijn dat de DB dan ook daar gehost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[quote]schumi2004 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:47:
juiste poorten open staan[/quote]
GEEN POORTEN OPENZETTEN voor lokaal verkeer hé !!

Of begrijp ik je post/bedoeling verkeerd :?

/EDIT : Laat maar... effe nog een keer gelezen en nu snap ik hem :)

[ Voor 14% gewijzigd door nero355 op 14-03-2014 22:37 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:44
XMBC moet toch bij de externe MySQL server kunnen komen? Op die externe server zal je dan 3306 open moeten zetten.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je XBMC nog gebruiken nu dat PLEX zo makkelijk is en je zowat hetzelfde geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:44

TRaSH

koffie ?

wat ik zelf lees op de xbmc forum,
is dat veel mensen de overstap maken van plex naar xbmc omdat plex geld vraagt voor bepaalde dingen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
TRaSH schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:37:
wat ik zelf lees op de xbmc forum,
is dat veel mensen de overstap maken van plex naar xbmc omdat plex geld vraagt voor bepaalde dingen.
Yups, hoor ik ook steeds vaker. Toch jammer maar ik vermoed dat ze geld ruiken.

Iets anders.
Weet iemand of je remote kunt uitlezen met behulp van een script of een client iets afspeeld en zoja wat deze afspeelt?
Met remote bedoel ik een desktop in het zelfde netwerk, niet direct op client zelf dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 04:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

schumi2004 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:08:
[...]

Yups, hoor ik ook steeds vaker. Toch jammer maar ik vermoed dat ze geld ruiken.

Iets anders.
Weet iemand of je remote kunt uitlezen met behulp van een script of een client iets afspeeld en zoja wat deze afspeelt?
Met remote bedoel ik een desktop in het zelfde netwerk, niet direct op client zelf dus.
Dat kan, de webinterface en remote apps kunnen het ook.

Hoe precies zou ik niet weten zo uit m'n hoofd.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Firesphere schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:11:
[...]

Dat kan, de webinterface en remote apps kunnen het ook.

Hoe precies zou ik niet weten zo uit m'n hoofd.
Heb al iets gevonden denk ik, zie veel JSON commands voorbij komen iig.

Lang verhaal kort, moet een post processing script voor nzbget hebben welke checked of er een xbmc client een liveTV stream aan het spelen is en zoja dan pauze else resume
LiveTV heeft er hier nogal last van als NZBget druk aan het parren/unrarren is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Goed ik heb inmiddels een mysql database opgezet op een raspberry pi. Nu zijn echter in het xbmc menu de naam ''Speelfilms'' en ''TV-series'' verwijdert. Als ik bij Videos movies wil bijwerken, is die knop ook verdwenen.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Possible op 15-03-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Laatst online: 24-09 11:27
Smultie schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 19:13:
Heb een redelijk vervelend probleem.

Verhaal...........
Ik had dit probleem ook. Je moet naar de nfs regels gaan en dan de squash zetten op: alle gebruikers toewijzen. Daarna werkte het voor mij weer.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

Wel jammer dat Openelec nu geen custom builds meer maakt voor het Fusion platform. Op de site staat dat ik dan de Generic x64 build moet gebruiken, echter werkt dan hdmi passthrough van audio niet :/ In de oude build kon ik gewoon kiezen voor HDMI uitgang, en nu helaas niet meer.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 12:48
Possible schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:46:
Goed ik heb inmiddels een mysql database opgezet op een raspberry pi. Nu zijn echter in het xbmc menu de naam ''Speelfilms'' en ''TV-series'' verwijdert. Als ik bij Videos movies wil bijwerken, is die knop ook verdwenen.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heb je de inhoud van bepaalde locaties wel al ingesteld als 'Films' of 'TvShows'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
VetCool schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:59:
[...]

Ik had dit probleem ook. Je moet naar de nfs regels gaan en dan de squash zetten op: alle gebruikers toewijzen. Daarna werkte het voor mij weer.
Thanks, had die oplossing hier ook al gelezen.

Voor de mensen met een engelstalige firmware: "Map all users to admin"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Damian schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:57:
Wel jammer dat Openelec nu geen custom builds meer maakt voor het Fusion platform. Op de site staat dat ik dan de Generic x64 build moet gebruiken, echter werkt dan hdmi passthrough van audio niet :/ In de oude build kon ik gewoon kiezen voor HDMI uitgang, en nu helaas niet meer.
Je hebt wel je settings level op Expert gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
ah...beta 2 uit...subtitle probleem met 1channel opgelost ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

denk niet dat ze het specefiek voor 1channel hebben gedaan,
en dat het puur toeval is

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
TRaSH schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:03:
denk niet dat ze het specefiek voor 1channel hebben gedaan,
en dat het puur toeval is
nee hoor, staat in de fixlist, subtitles for http streams fixed :)

nou ja, niet specifiek 1channel dus, maar het is wel een http stream.

maar er zijn uiteraard ook nog andere zaken gefixed

[ Voor 19% gewijzigd door mcetweaker op 17-03-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 10:27
Heeft iemand er beta2 al voorzien van een androidmanifest om XBMC als launcher te gebruiken? ik heb problemen met het re-signen van de apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ah ik ben dus niet gek! Ik zweerde al dat ik eerder subs in YouTube had, maar kon niet meer vinden waar je dat aan kon zetten. Is dus bug dat ik het nu niet heb?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Ik kom er maar niet goed uit met het instellen voor het zien van de fanarts.

Ik heb mijn films allemaal in een eigen map staan.
De structuur is dus: Films/Titanic/Titanic.mkv etc.

Het vervelende is dus als ik in de list met mappen sta je nog niet de Fanart ziet maar pas als je echt de map van de film ingaat. In dit geval dus pas bij:Films/Titanic/

Als ik de films allemaal los in de map Films gooi zie je wel gelijk de Fanart maar dat vind ik zeer onoverzichtelijk en dat word ook een probleem met DVD 5 films. Je kan de Vob`s er niet zo in gooien.

Hoe moet ik het instellen dat XBMC naar de mapnaam kijkt en niet alleen(of in een 2e instantie maar naar de bestandsnaam(Titanic.mkv)
Ik gebruik Frodo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Acolyte57 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:01:
Ah ik ben dus niet gek! Ik zweerde al dat ik eerder subs in YouTube had, maar kon niet meer vinden waar je dat aan kon zetten. Is dus bug dat ik het nu niet heb?
In Gotham beta 1 inderdaad. Beta 2 die vandaag uitkwam heeft dat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hmm ik draai nog niet op gotham (openelec 3.2.4 nog) dus dat kan het dan niet zijn :| even gaan uitzoeken.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:46:
Er is toch wat mis met de beta1 van Gotham, refreshrate wordt niet meer automatisch aangepast bij deze versie, ongeacht de instellingen, en het loopt ook niet helemaal lekker vloeiend, het een zal wel met het ander te maken hebben verwacht ik. Ik zag al meer meldingen voorbij komen op het XBMC forum en daar was hetzelfde geconstateerd. Met 12.3 final was er nog niets aan de hand. Ik zal vanavond de laatste nightly eens proberen, eens kijken of het wat uit gaat maken.
Met de Beta 2 is bovenstaand probleem voor mij opgelost.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Weet iemand een skin die Gotham ondersteunt en waarmee je in het hoofdmenu een 'recent toegevoegd' widget kan instellen voor afspeellijsten?

Dus:
* Heb afspeellijsten toegevoegd aan hoofdmenu (meerdere)
* Zou graag widget per afspeellijst hebben, en niet voor bv. alle films zoals het standaard gaat.

Aeon Nox 4 ondersteunt dit, maar 5 (nu in beta) lijkt dat niet te doen. Je kan een widget aan je playlist toevoegen maar da's ofwel recent toegevoegde films (algemeen), ofwel gewoon de playlist zelf... (dat helpt natuurlijk niet).

Aeon MQ 5 doet dit wel maar het is een vreselijk gepriegel met opties. Ik ben op zoek naar andere skins die het ondersteunen maar ik heb tot nu toe nog niks gevonden...

Iemand die er wel weet? Er lijken nog maar heel weinig mainstream skins compatibel te zijn met Gotham :(

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 17:37
Frixel schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:30:
Ik kom er maar niet goed uit met het instellen voor het zien van de fanarts.

Ik heb mijn films allemaal in een eigen map staan.
De structuur is dus: Films/Titanic/Titanic.mkv etc.

Het vervelende is dus als ik in de list met mappen sta je nog niet de Fanart ziet maar pas als je echt de map van de film ingaat. In dit geval dus pas bij:Films/Titanic/

Als ik de films allemaal los in de map Films gooi zie je wel gelijk de Fanart maar dat vind ik zeer onoverzichtelijk en dat word ook een probleem met DVD 5 films. Je kan de Vob`s er niet zo in gooien.

Hoe moet ik het instellen dat XBMC naar de mapnaam kijkt en niet alleen(of in een 2e instantie maar naar de bestandsnaam(Titanic.mkv)
Ik gebruik Frodo.
Ok, dus je gebruikt niet de library mode? Waarom niet? De fanart krijg je eigenlijk pas als je een scan doet en dan bijv. movies opent en niet videos --> Files. Dus niet in de lijst met mappen gaan kijken want dat is juist niet de bedoeling als je fanart wilt hebben. Of ik heb het fout begrepen, dat kan natuurlijk ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Zawaponga schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:46:
[...]
Ok, dus je gebruikt niet de library mode? Waarom niet? De fanart krijg je eigenlijk pas als je een scan doet en dan bijv. movies opent en niet videos --> Files. Dus niet in de lijst met mappen gaan kijken want dat is juist niet de bedoeling als je fanart wilt hebben. Of ik heb het fout begrepen, dat kan natuurlijk ook :P
Ik gebruik niet de library modus (speelfilms) omdat ik een verscheidenheid aan films heb staan.
Zo staan er bijv. ook veel tekenfilms van mijn dochter op de HD en die hoef ik niet te zien als ik door de films scrol om een spannend filmpje te zoeken. en ook andersom niet , hoeft dochterlief niet mijn films tegen te komen. :9
Vandaar dat ik de het gebruik van de mappen doe zoals: Films_papa/Romance/Titanic/Titanic.mkv en Films_dochter/Tekenfilms/DonaldDuck/Duck.mkv
Als ik dan vanuit het hoofdmenu de optie speelfilms neem kom ik dus alle films tegen.
Als ik de optie Video neem ga ik dmv bestanden naar de map Films_papa en zie ik aleen mijn films.Met dus het nadeel dat ik helemaal de map van de film in moet gaan voordat je een Fanart krijgt.(Met de optie speelfilms heb je daar dus inderdaad geen last van maar is in dit geval heel lastig werken voor ons) :X.

Of heb ik een verkeerde denk en doe wijze in deze :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb juist om die reden in het hoofdmenu (aeon nox) een aparte titel voor kinderfilms aangemaakt.
Hier zit een intelligente speellijst achter die alleen de films scant in de folder kinderfilms.
Het mooie van aeon nox is dat je dus de hoofdpagina helemaal kan aanpassen.
Gewoon met library modus, je ziet dus gewoon netjes alle fanart direct.
Voor sommige kinderfilms moet je het wel zelf aanmaken omdat niet alles bekend is bij de scrapers

[ Voor 24% gewijzigd door ionicdog op 18-03-2014 07:46 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

XBMC is gemaakt voor library modus.
zowieso kan je dat veel makkelijker met een playlist maken dan wat je nu doet,
als je frodo gebruikt is dat makkelijk met NOX4 of MQ5
als je gotham gebruikt schijnt dus MQ5 daar het makkelijkste voor te zijn,
gebruik ik zelf dus ook.
heb bv een playlist gemaakt met alle films die ik nog niet gezien heb.
ik zelf heb ze als sub menu toegevoegd.
maar je kan ze ook als hoofdmenu doen.
op het xbmc forum is zelf een beschrijving hoe je je kindrfilms van je hooffilms kan scheiden zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Hmm, klinkt wel interessant ionicdog.
Die library modus zet je (handmatig) aan in de instellingen van de skin?

Ik ben wel bezig geweest ook met een "speellijst" en die opgeslagen maar ik kan niet vinden hoe ik die oproep. (ik gebruik trouwens (nog) de standaard confluence skin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
TRaSH schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:10:
XBMC is gemaakt voor library modus.
zowieso kan je dat veel makkelijker met een playlist maken dan wat je nu doet,
als je frodo gebruikt is dat makkelijk met NOX4 of MQ5
als je gotham gebruikt schijnt dus MQ5 daar het makkelijkste voor te zijn,
gebruik ik zelf dus ook.
heb bv een playlist gemaakt met alle films die ik nog niet gezien heb.
ik zelf heb ze als sub menu toegevoegd.
maar je kan ze ook als hoofdmenu doen.
op het xbmc forum is zelf een beschrijving hoe je je kindrfilms van je hooffilms kan scheiden zeg maar
Dacht dat playlist altijd alleen maar voor muziek was 8)7
heb je dan extra onderhoud nodig om nieuwe films aan je playlist toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 13:35
Frixel schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:14:
[...]

Dacht dat playlist altijd alleen maar voor muziek was 8)7
heb je dan extra onderhoud nodig om nieuwe films aan je playlist toe te voegen?
Nee, eenmalig instellen en je hoeft er niet meer naar om te kijken. Playlist aanmaken met als filter de directorynaam 'Kids' bijv en alles wat je daarin zet komt automatisch in deze playlist. Deze playlist ergens op het hoofdmenu plaatsen om het makkelijk toegankelijk te maken en je bent er.

Zelf heb ik voor de kids (die nog maar 2,5/4 zijn) daarnaast ook nog een apart profile aangemaakt waar alleen de hoofdmenu-opties 'Kinderfilms' en 'Kinderseries' (als icoontjes) zijn te zien en de kiosk mode aangezet zodat ze niets fout kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Weet je toevallig of ergens een goede Nederlandse beschrijving staat hoe je dat doet met die playlist aan te maken en beheren? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ned handleiding geen idee. Maar kan je wel op weg helpen, net wat sverzijl zegt;
Zorg voor een skin waarbij je het hoofdmenu zelf kan aanpassen, bv aeon nox
Maak aparte folders voor de soort films, kinder/speelfilms/series etc
Video's toevoegen onder die specifieke naam.
Intelligente speellijsten aanmaken; verwijzen naar betreffende folder, kiezen voor bevat/pad (dan kijkt hij altijd in die folder)
Hoofdmenu aanpassen; aanmaken bv kinderfilm en deze verwijzen naar je speellijst
Als je dan een nieuwe film in de folder plaatst wordt deze automatisch gescand
Let op met kinderfilms dat deze niet altijd goed worden gescand.
Als je ze er niet tussen ziet staan dan ga je naar video/bestanden en moet je ze handmatig zoeken.
Als de film niet in de database staat van de scraper dan zelf een .nfo bestand aanmaken zodat je er een plaatje bij kan plaatsen.
Het is even werk maar als het eenmaal werkt...

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Ha. thanks _/-\o_
Ga het vanavond als ik thuis ben toch gelijk eens proberen.

Ik snap alleen nog niet zo goed hoe ik die intelligente speellijsten moet aanmaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
intelligente speellijst zit zo uit mijn hoofd ook bij video/bestanden
die zit je gewoon op speelfim, geef het een naam en je kiest je betreffende map
Dan moet je nog 1 filter aanmaken ook in dat menu, ik heb altijd "het pad" "bevat", meer hoef je niet te doen
dan komt alles wat in die folder komt bij deze specifieke speellijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
ionicdog schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:10:
intelligente speellijst zit zo uit mijn hoofd ook bij video/bestanden
die zit je gewoon op speelfim, geef het een naam en je kiest je betreffende map
Dan moet je nog 1 filter aanmaken ook in dat menu, ik heb altijd "het pad" "bevat", meer hoef je niet te doen
dan komt alles wat in die folder komt bij deze specifieke speellijst.
_/-\o_ Bedankt, ga ermee aan de slag ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Inmiddels mee aan de slag gegaan en de skin Aeon Nox geinstalleerd.
Slimme afspeellijst optie ook gevonden echter krijg ik die dan nog niet in het hoofdscherm te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was de skin aeon nox al beschikbaar voor de beta versie van xbmc? Geeft in addons aan niet compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:19:
Was de skin aeon nox al beschikbaar voor de beta versie van xbmc? Geeft in addons aan niet compatible.
ik gebruik Frodo V12.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

Draai sinds dit weekend OpenELEC 3.2.4 (middels PXE boot, geheel op mn Synology gehost B) ), wat een verademing! Had eerst XBMC draaien op Win7, maar werd gek van crashes of andere programma's die XBMC deden minimaliseren.. Ook meteen MySQL als db ingesteld zodat watched statussen een volgende upgrade gaan overleven ;)

Heb gister ook de laatste beta geprobeerd (3.95), opzich leek dit goed te werken, alleen lijkt de "Play Disc" optie in het main menu verdwenen? Wanneer er een DVD in de drive zit.
Is dit een "feature" van Gotham? Enig idee hoe ik het afspelen van DVD's weer vanuit het main menu kan krijgen? Videos -> Files -> [DVD_TITLE] -> optiemenu -> play is ie wel af te spelen.

Zowel met Confluence als Aeon MQ5 geprobeerd uit te vogelen in skin settings, maar lijkt iets met Gotham te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohh oke wil ook met die playlist gaan knoeien dus volg het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Kom er nog niet goed uit met de playlist.
* Krijg hem niet op het Hoofdscherm
* ik heb 22 films in de map Movie staan maar er worden er maar 11 gezien
* als ik nog een playlist aanmaak ziet die helemaal geen films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je niet naar skin en dan menu aanpassen en daar de playlist toevoegen? Zou ook een handleiding willen. Voor mensen die er geen verstand van hebben is het best ingewikkeld. Het liefst zie je stap 1 t/m stap 10 en klaar maar we komen er wel hahha.

Misschien hier wat aan.

http://wiki.xbmc.org/inde...#Smart_playlist_for_video

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=76717

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Ja ik vind daar wel opties om het hoofdmenu aan te passen maar nergens om de playlist toe te voegen aan het hoofdmenu.
Het is ook wel een doolhof hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:19:
De ontwikkelaar heeft op het XBMC-forum een beta beschikbaar gesteld van Aeon Nox 5. 4 wordt niet meer doorontwikkeld door de oorspronkelijke auteur.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:56:
[...]

De ontwikkelaar heeft op het XBMC-forum een beta beschikbaar gesteld van Aeon Nox 5. 4 wordt niet meer doorontwikkeld door de oorspronkelijke auteur.
Oke gaan we even kijken bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Borromini schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:56:
[...]

Kleine aanvulling/verbetering hierop:

BigNoid heeft Aeon Nox 5 vanaf scratch gemaakt en staat eigenlijk los van versie 4. Phil65 is ook niet langer betrokken bij de development van deze skin. Aeon Nox 4 werd ontwikkeld door BigNoid en Phil65 samen.

Je kunt voor Gotham nu kiezen uit 2 smaken:
• De nieuwe beta van Bignoid (veel lichter, maar ook minder opties dan versie 4, zo zijn er ook een aantal views geschrapt). Ik denk dat deze uiteindelijk ook wel in de repo komt.
• De laatste Frodo versie (4.1.9) geport naar Gotham door Warlion.

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 18-03-2014 19:38 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
RudolfR schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:59:
[...]

Heb je de inhoud van bepaalde locaties wel al ingesteld als 'Films' of 'TvShows'?
Ja dat heb ik inderdaad gedaan. Ik zie rechtsbovenin ook heel even de melding verschijnen dat de bibliotheek wordt bijgewerkt, maar na 1 seconde stopt het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
_/-\o_ Ik heb hier nu een filmpje gevonden voor het instellen van de playlist. _/-\o_

Echter gaat het filmpje zo snel 8)7 dat het haast niet te volgen is met de opgeroepen menu`s.Zo oa bij het menu van de "Smart playlist Manager" wat word daar aangeklikt.(is dat nou latetest movies :? )
Daarna worden er nog een paar menu`s geopend waarvan je door de snelheid niet kan zien hoe die geopend worden en wat er gekozen word.(slowmotion werkt helaas niet op youtube) Jammer dat er geen commentaar bij de video zit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 07:45:
_/-\o_ Ik heb hier nu een filmpje gevonden voor het instellen van de playlist. _/-\o_

Echter gaat het filmpje zo snel 8)7 dat het haast niet te volgen is met de opgeroepen menu`s.Zo oa bij het menu van de "Smart playlist Manager" wat word daar aangeklikt.(is dat nou latetest movies :? )
Daarna worden er nog een paar menu`s geopend waarvan je door de snelheid niet kan zien hoe die geopend worden en wat er gekozen word.(slowmotion werkt helaas niet op youtube) Jammer dat er geen commentaar bij de video zit. :9
Het lijkt mij vrij duidelijk toch?
Wat wil je met je smart playlist bereiken?
Heb je die playlist manager al eens geopened en door de opties heen gebladerd, als je dat nu eens deed spreekt de rest vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
schumi2004 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:44:
[...]
Het lijkt mij vrij duidelijk toch?
Wat wil je met je smart playlist bereiken?
Heb je die playlist manager al eens geopened en door de opties heen gebladerd, als je dat nu eens deed spreekt de rest vanzelf.
Tuurlijk heb ik dat al gedaan :9 Maar er zijn daar zoveel optie`s en zo vanzelfsprekend is het allemaal niet.
Maar ik begrijp dat ik een gevoelige snaar heb geraakt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:52
Frixel schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:54:
[...]

Tuurlijk heb ik dat al gedaan :9 Maar er zijn daar zoveel optie`s en zo vanzelfsprekend is het allemaal niet.
Probeer eens wat opties uit dan, en bekijk het effect van deze opties... De uitleg hiervan is ook te vinden in de Wiki van XBMC: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Smart_playlists

Snap dat het misschien een overvloed aan mogelijkheden en opties lijkt, maar even rustig kijken, lezen en uitproberen doet wonderen. Zo is iedereen hier begonnen namelijk :)

/edit: en anders doet Google ook wonderen, tweede hit bij mij: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=76717 inclusief een filmpje.
Voor de duidelijkheid: iedereen wil érg graag helpen hier hoor! Maar met zulke brede, wazige vragen is dat nogal lastig... Succes en houd ons op de hoogte! :)

[ Voor 17% gewijzigd door FabianNL op 19-03-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frixel schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:54:
[...]

Niks gevoeligs aan maar ik verwacht gewoon iets of wat eigen initiatief ;)
Er is zoveel info over te vinden hier en op XBMC forum.
https://www.google.nl/sea...pv=210&es_sm=122&ie=UTF-8
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Smart_playlists
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=76717
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=150934

Dat je er zeker wel uit moet komen.

Mocht je nu echt vastlopen dan heb ik er geen moeite mee maar dit moet iedereen wel lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 19-03-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:37:
Draai sinds dit weekend OpenELEC 3.2.4 (middels PXE boot, geheel op mn Synology gehost B) ), wat een verademing! Had eerst XBMC draaien op Win7, maar werd gek van crashes of andere programma's die XBMC deden minimaliseren.. Ook meteen MySQL als db ingesteld zodat watched statussen een volgende upgrade gaan overleven ;)

Heb gister ook de laatste beta geprobeerd (3.95), opzich leek dit goed te werken, alleen lijkt de "Play Disc" optie in het main menu verdwenen? Wanneer er een DVD in de drive zit.
Is dit een "feature" van Gotham? Enig idee hoe ik het afspelen van DVD's weer vanuit het main menu kan krijgen? Videos -> Files -> [DVD_TITLE] -> optiemenu -> play is ie wel af te spelen.

Zowel met Confluence als Aeon MQ5 geprobeerd uit te vogelen in skin settings, maar lijkt iets met Gotham te maken hebben.
Interessant om OE van PXE te booten... Misschien moet ik dat ook eens gaan proberen. Kan je iets meer vertellen over hoe je dat hebt geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:48:
[...]

Interessant om OE van PXE te booten... Misschien moet ik dat ook eens gaan proberen. Kan je iets meer vertellen over hoe je dat hebt geregeld?
Ben ik ook wel eens benieuwd naar. Kan je dan bv met 1 setup meerdere devices gelijktijdig gebruiken of is het maar voor 1 device? En connectie met je receiver bv

Edit:
Het nut ontgaat me even van het gebruik van PXE.
Alle ins and outs zijn welkom ;)

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 19-03-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik wilde OE proberen als alternatief voor mijn Win7 installatie, maar daarbij simpel kunnen terugvallen op Win7 als het experiment met OE zou falen. Een heel multi-boot circus opzetten zag ik niet zo zitten.
En ik had even geen USB stick bijdehand, en toen viel mijn oog op http://wiki.openelec.tv/index.php/Network_Boot_-_NFS , wat me erg interessant leek om eens te proberen.

Voordeel van PXE: je hebt geen HD nodig, en backup van je complete systeem maken is triviaal.
Ook kan ik snel van OE versie wisselen door simpelweg de KERNEL en SYSTEM te hernoemen in de PXE configuratie. Mocht ik ooit een 2e HTPC willen optuigen dan is dat ook zo gepiept. Mn laptop kan ik bijv ook, zonder extra configuratie, naar OE laten booten via PXE ;)
Door de 'overlay' optie (zie wiki) krijgt elk systeem (per mac-address) zn eigen storage toegewezen (met daarin de .xbmc dir) en ontstaan er geen conflicten, met MySQL db kun je dan XBMC synchroniseren.

Ik heb de hele installatie trouwens via mijn iPad kunnen doen middels de DS File app van Synology en webinterfaces van Synology en mn DD-WRT router (ja, ik was te lui om mn laptop erbij te pakken :P)

Het was wel heel veel uitzoekwerk..
Je hebt een DHCP server nodig die de PXE config (dhcp-boot ..) mee kan geven. Synology kan dit zelf, maar uiteindelijk heb ik dit via mn DD-WRT router gedaan. In die config staat een pointer naar de naam van de bootfile (pxelinux.0) en de locatie van de TFTP server (IP van mn Synology).

Daarnaast heb je een TFTP server nodig die de bootloader aanbiedt waarmee PXE boot geinitieerd wordt, Synology heeft hier support voor.
In de root-dir van de TFTP server maak je een dir 'pxelinux.cfg' aan, met daarin config files per mac-adress (of een default config), tijdens de PXE boot gaat ie daar naar op zoek.
In dit config file kun je bijvoorbeeld een bootmenu maken waar je kunt kiezen tussen verschillende OE versies, of meteen 1 default versie starten.
Hier specificeer je de locatie van de KERNEL (op de TFTP server), de SYSTEM file (op NFS, maar kan ook via SMB of iSCSI), en de locatie van je storage (waar OA zn data op kwijt kan), ook dat kan via NFS, SMB of iSCSI, of evt lokaal.

Indien er geinteresseerden zijn kan ik de specifieke config hier neerzetten. Ik kan daar momenteel niet bij.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-03-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Thnx CyBeRSPiN... Dat is een behoorlijke smak werk... Zet ik op mijn lijstje om eens te proberen, maar zal nog wat tijd overheen gaan denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 12:48
Ik heb een tijdje OE geboot van NFS; dan staat de kernel wel op de SD, maar het systeem en de storage staan op 't netwerk. Werkte wel prima, maar upgraden was allesbehalve triviaal. (upgrade vanuit OE werkte niet)

En 't grootste nadeel was dat het hele systeem hing bij een falende netwerkverbinding. (Powerline)
Is dat bij PXE boot ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

RudolfR schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:19:
Ik heb een tijdje OE geboot van NFS; dan staat de kernel wel op de SD, maar het systeem en de storage staan op 't netwerk. Werkte wel prima, maar upgraden was allesbehalve triviaal. (upgrade vanuit OE werkte niet)

En 't grootste nadeel was dat het hele systeem hing bij een falende netwerkverbinding. (Powerline)
Is dat bij PXE boot ook het geval?
Tja, PXE boot is per definitie niet mogelijk zonder netwerk.
Maar aangezien al mn media op de NAS staat heb ik dan toch niks aan OE ;)

Upgraden was bij mij simpelweg KERNEL en SYSTEM vervangen en opnieuw booten, OE begon alle add-ons daarna te updaten. Doordat ik de storage vooraf gebackuped had, kon ik daarna weer eenvoudig terug, daar het terug te draaien en opnieuw te booten.
Moest nog wel mn audio-settings aanpassen, maar dat scheen normaal te zijn voor de upgrade naar Gotham.

Ben nu overigens weer terug naar 3.2 (Frodo), aangezien het niet helemaal soepel werkte nog, in de MQ5 skin kreeg ik bijvoorbeeld zwarte schermen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:38:
[...]

Tja, PXE boot is per definitie niet mogelijk zonder netwerk.
Maar aangezien al mn media op de NAS staat heb ik dan toch niks aan OE ;)

Upgraden was bij mij simpelweg KERNEL en SYSTEM vervangen en opnieuw booten, OE begon alle add-ons daarna te updaten. Doordat ik de storage vooraf gebackuped had, kon ik daarna weer eenvoudig terug, daar het terug te draaien en opnieuw te booten.
Moest nog wel mn audio-settings aanpassen, maar dat scheen normaal te zijn voor de upgrade naar Gotham.

Ben nu overigens weer terug naar 3.2 (Frodo), aangezien het niet helemaal soepel werkte nog, in de MQ5 skin kreeg ik bijvoorbeeld zwarte schermen te zien.
Ben met name wel benieuwd naar de performance bij een dergelijke setup. Vermoed dat als alles op je NAS staat je discs ook een behoorlijke I/O voor hun kiezen krijgen.
Als je NAS ook nog eens als download station gebruikt wordt zoals hier en LiveTV en als vervolgens OE ook nog eens lekker vrolijk op die discs gaat lopen lezen/schrijven vermoed ik toch een behoorlijke performance downgrade. Zeker met mijn versie nas (DS211)
Verder zie ik er eigenlijk nog niet het nut van in behalve dan dat ik mogelijk een shared userdata zou kunnen hebben, zou het namelijk wel handig vinden als alle clients van zelfde storage gebruik maken, iig voor de addons en hun addon_data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

OE doet niet zoveel IO hoor.. bij opstarten even een paar MB overpompen (100MB voor system image).
In totaal start OE vanaf power-up in 30s op.

Meeste IO komt door massaal scrapen van je libraries of door media te bekijken, maar dat is niet "extra" voor deze setup. Die paar configfiles en logfiles die ie bijhoudt zal het verschil niet maken als je 1 - 3 XBMC installs hebt. Heb je er 100 aan 1 NAS dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Weet niet in hoeverre het OS de SYSTEM files in zn geheugen stopt of bij elke actie alsnog de share gaat benaderen, in dat laatste geval kan je het evt wel gaan merken als je NAS overloaded is met IO.
Zal het eens testen als ie bezig is met een .nzb repair..
Wat ik er van kan achterhalen is dat OE een ramdisk gebruikt voor zn system, en dus enkel de initiele read van 100MB nodig heeft, en daarna geen intensieve IO doet voor zn eigen werking.

Het sharen van addon_data kun je wel degelijk regelen. Kwestie van symlinks maken.
Hij maakt een ../storage/ab-01-bc-10-31-ef-11/ folder aan per client.
Als je in die folder de geshared dirs linkt naar een centrale plek dan ben je klaar.
Dan moeten die add-ons er overigens wel tegenkunnen dat daar config in komt te staan van meerdere clients.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-03-2014 13:23 ]

Pagina: 1 ... 109 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]