Ik wilde OE proberen als alternatief voor mijn Win7 installatie, maar daarbij simpel kunnen terugvallen op Win7 als het experiment met OE zou falen. Een heel multi-boot circus opzetten zag ik niet zo zitten.
En ik had even geen USB stick bijdehand, en toen viel mijn oog op
http://wiki.openelec.tv/index.php/Network_Boot_-_NFS , wat me erg interessant leek om eens te proberen.
Voordeel van PXE: je hebt geen HD nodig, en backup van je complete systeem maken is triviaal.
Ook kan ik snel van OE versie wisselen door simpelweg de KERNEL en SYSTEM te hernoemen in de PXE configuratie. Mocht ik ooit een 2e HTPC willen optuigen dan is dat ook zo gepiept. Mn laptop kan ik bijv ook, zonder extra configuratie, naar OE laten booten via PXE

Door de 'overlay' optie (zie wiki) krijgt elk systeem (per mac-address) zn eigen storage toegewezen (met daarin de .xbmc dir) en ontstaan er geen conflicten, met MySQL db kun je dan XBMC synchroniseren.
Ik heb de hele installatie trouwens via mijn iPad kunnen doen middels de DS File app van Synology en webinterfaces van Synology en mn DD-WRT router (ja, ik was te lui om mn laptop erbij te pakken

)
Het was wel heel veel uitzoekwerk..
Je hebt een DHCP server nodig die de PXE config (dhcp-boot ..) mee kan geven. Synology kan dit zelf, maar uiteindelijk heb ik dit via mn DD-WRT router gedaan. In die config staat een pointer naar de naam van de bootfile (pxelinux.0) en de locatie van de TFTP server (IP van mn Synology).
Daarnaast heb je een TFTP server nodig die de bootloader aanbiedt waarmee PXE boot geinitieerd wordt, Synology heeft hier support voor.
In de root-dir van de TFTP server maak je een dir 'pxelinux.cfg' aan, met daarin config files per mac-adress (of een default config), tijdens de PXE boot gaat ie daar naar op zoek.
In dit config file kun je bijvoorbeeld een bootmenu maken waar je kunt kiezen tussen verschillende OE versies, of meteen 1 default versie starten.
Hier specificeer je de locatie van de KERNEL (op de TFTP server), de SYSTEM file (op NFS, maar kan ook via SMB of iSCSI), en de locatie van je storage (waar OA zn data op kwijt kan), ook dat kan via NFS, SMB of iSCSI, of evt lokaal.
Indien er geinteresseerden zijn kan ik de specifieke config hier neerzetten. Ik kan daar momenteel niet bij.
[
Voor 5% gewijzigd door
CyBeRSPiN op 19-03-2014 11:44
]