[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.995 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 19:11

404error

Page Not Found

Damian schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:05:
[...]

Hmm, das dan een leuke extra functie van Openelec denk ik ;)
Mwah, het is wel fijn om voor een update te controleren of je addons etc blijven werken!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Idd, en of de database niet een nieuwe versie heeft gekregen..

Ik draaide op de iPad een nightly die een andere database versie gebruikte, duurde ff voor ik doorhad waarom mijn bibliotheek niet up2date was ;)

In Gotham zit al een tijdje een version checker, deze geeft een melding als er een nieuwere versie uit is, voor mij persoonlijk goed genoeg aangezien ik thuis op drie verschillende besturingssystemen XBMC draai

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Megamind schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:50:
Ik heb pas geupgrade naar 12.3 maar nu werken subs niet meer. Ik heb een DVD, wacht tot de film afspeelt, ga naar het subtitle menu en selecteer de juiste subtitle, maar daarna niks, krijg geen ondertiteling.

Iemand daar vaker last van gehad?
Vanaf Gotham verandert het aanroepen van het subtitle-dialog sowieso. Dan worden de subtitle addons vervangen door subtitle services. Lijkt me niet dat deze change ook is doorgevoerd in Frodo v12.3, dus daar ligt het niet aan. Werken je subtitle addons wel gewoon bij andere films, of speel je enkel films af vanaf DVD?

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 04-03-2014 17:00 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
vandaag even zitten testen met een echte bluray schijf in de HTPC. Maar pfffff wat een gedoe weer om de juiste aspect ratio in te stellen -_-

Heb ik een keer een brute tv voor de films met het juiste formaat om van zwarte balkjes af te zijn. Zit je weer helemaal rot te klooien in programma's om de film ook in zijn originele formaat af te spelen -_-

En zo klooien we weer wat verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Huh? Wat is daar moeilijk aan? Xbmc speelt toch standaard in het juiste formaat af??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Smultie schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:21:
Huh? Wat is daar moeilijk aan? Xbmc speelt toch standaard in het juiste formaat af??
power DVD snapt het in ieder geval niet. Speel daar de bluray mee af. Maar dan moet je telkens per film handmatig het formaat goed zetten zodat 2:35 films ook echt zo afspelen op mijn tv. Hoop gedoe dus en dan kan je een film niet makkelijk starten zonder er ook nog eerst een muis en toetsenbord bij te pakken om het goed in te stellen en daarna kan je dan film kijken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Paulus07 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:47:
[...]
power DVD snapt het in ieder geval niet. Speel daar de bluray mee af. Maar dan moet je telkens per film handmatig het formaat goed zetten zodat 2:35 films ook echt zo afspelen op mijn tv. Hoop gedoe dus en dan kan je een film niet makkelijk starten zonder er ook nog eerst een muis en toetsenbord bij te pakken om het goed in te stellen en daarna kan je dan film kijken. :(
Nu samenvattend wat je de laatste tijd gepost hebt zou het ook zomaar kunnen zijn dat je problemen niet alleen software-gerelateerd zijn ben ik bang. Je haalt hier nu ook weer een "probleem" aan wat er eigenlijk helemaal niet hoeft te zijn als jij je Windows (en vooral GPU) installatie goed op orde zou hebben. Het zou namelijk helemaal niet uit mogen maken in welke beeldverhouding je videobeeld aan je TV wordt aangeboden als je alle (door je TV/beeldscherm) ondersteunde indelingen ook goed op orde hebt. Dit doe je éénmalig, op het bureaublad, en dan ben je klaar. Het maakt dan niet meer uit welke media-software je gebruikt voor het afspelen. Het kan daarna alleen nog maar fout gaan als je binnen het programma zelf nog wijzigingen aan gaat brengen waarmee de weergave wordt verpest.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:30:
[...]

Nu samenvattend wat je de laatste tijd gepost hebt zou het ook zomaar kunnen zijn dat je problemen niet alleen software-gerelateerd zijn ben ik bang. Je haalt hier nu ook weer een "probleem" aan wat er eigenlijk helemaal niet hoeft te zijn als jij je Windows (en vooral GPU) installatie goed op orde zou hebben. Het zou namelijk helemaal niet uit mogen maken in welke beeldverhouding je videobeeld aan je TV wordt aangeboden als je alle (door je TV/beeldscherm) ondersteunde indelingen ook goed op orde hebt. Dit doe je éénmalig, op het bureaublad, en dan ben je klaar. Het maakt dan niet meer uit welke media-software je gebruikt voor het afspelen. Het kan daarna alleen nog maar fout gaan als je binnen het programma zelf nog wijzigingen aan gaat brengen waarmee de weergave wordt verpest.
Resolutie in windows heb ik ingesteld op 1920x800 zodat het op mijn tv goed past in de juiste verhoudingen. Alles werkt hier ook goed mee en ook XBMC. Alleen een fysieke bluray opent dus goed in beeld fullscreen met de 20th century fox intro bijvoorbeeld. Alleen als de film begint springt het beeld weer fout en moet je hem weer handmatig op autozoom zetten om het weer beeldvullend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
1920 x 800 kan toch nooit goed zijn???

Je moet de resolutie van je TV instellen, 1920x1080, en als het dan niet past heb je under/overscan instellingen.

En als je idd uitgetrokken hoofden wilt hebben, dan moet je met de zoominstellingen werken zodat je geen randen boven en onder de film hebt

[ Voor 31% gewijzigd door cypher21 op 05-03-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 11:10
VetCool schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:09:
[...]

Haal alle spaties weg uit je bestandsnamen. Dan zou het moeten werken. Ik doe mijn ISO's altijd zo: The.Dark.Knight.Rises.(2013).iso. Ik had ook problemen met een spatie erin en dan mounten nu ik een punt gebruik heb ik nergens meer last van. Geldt ook voor je foldernamen. Er mag nergens een spatie in voorkomen.
Dat maakt niet zoveel uit. Heb hier alle bestandsnamen op de volgende manier: Hele lange titel - film (jaartal) resolutie.mkv/.iso en mijn mapnaam heet ook exact zo.

Mijn filmnamen bevatten dus soms zelfs een -. Daarnaast altijd een jaartal en een resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Paulus07 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:10:
[...]

Resolutie in windows heb ik ingesteld op 1920x800 zodat het op mijn tv goed past in de juiste verhoudingen. Alles werkt hier ook goed mee en ook XBMC. Alleen een fysieke bluray opent dus goed in beeld fullscreen met de 20th century fox intro bijvoorbeeld. Alleen als de film begint springt het beeld weer fout en moet je hem weer handmatig op autozoom zetten om het weer beeldvullend te maken.
In mijn optiek wil je een film die breder is dan standaard 16:9 helemaal niet beeldvullend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Smultie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:44:
[...]

In mijn optiek wil je een film die breder is dan standaard 16:9 helemaal niet beeldvullend hebben.
Op zich wil je dat wel :P
Maar dan niet op een uitgetrokken of afgesneden manier. (dus gewoon een 21:9 scherm)

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 05-03-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:25:
[...]

Op zich wil je dat wel :P
Maar dan niet op een uitgetrokken of afgesneden manier. (dus gewoon een 21:9 scherm)
Heb een 21:9 tv. dus heb vandaar de resolutie op 1920x800 gezet. (2560x1080 kan helaas niet op de pc :( )
Maar zal vanaaf verder testen.

Vanuit xbmc werken de 2:35 en 2:40 films wel netjes :)

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/vEPqdz80

[ Voor 6% gewijzigd door Paulus07 op 05-03-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Paulus07 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:55:
[...]

Heb een 21:9 tv. dus heb vandaar de resolutie op 1920x800 gezet. (2560x1080 kan helaas niet op de pc :( )
Maar zal vanaaf verder testen. Vanuit xbmc werken de 2:35 films wel netjes :)
Aah, excuus, die had ik nog niet door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
[...]

Maar zal vanaaf verder testen. Vanuit xbmc werken de 2:35 films wel netjes :)
Ahh, dat verklaard een hoop dan :)

kun je op de tv de resolutie tijdens die film zien bij de informatie?
Kan zijn dat een of andere automatische beeldinstelling van de tv roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:29:
[...]

Ahh, dat verklaard een hoop dan :)

kun je op de tv de resolutie tijdens die film zien bij de informatie?
Kan zijn dat een of andere automatische beeldinstelling van de tv roet in het eten gooit.
Dat denk ik inderdaad ook.
Zet je TV eens vast op 21:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Smultie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:53:
[...]

Dat denk ik inderdaad ook.
Zet je TV eens vast op 21:9.
Die heb ik vast ingesteld op 21:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-01-2022
GroteBozewolf schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:13:
[...]

Had je XBMC Online TV voor het eerste geinstalleerd? Zo niet, dan moet je even controleren dat XBMC niet de versie uit zijn cache heeft geinstalleerd (XBMC cached packages die hij installeerd).

Je moet in iedergeval controleren dat je van het NOS kanaal (net.rieter.xot.channels.nos) versie 3.4.0.2 hebt draaien. Dat kan je zien bij de geinstalleerde add-ons binnen XBMC. Als dat niet het geval is dan zou je even moeten kijken of de XOT repository binnen XBMC niet leeg wordt getoond. XBMC heeft er namelijk wel eens een handje van om repositories af en toe gewoon niet te refreshen. Een geforceerde controle op updates zou dat moeten verhelpen.

Info over de logfiles van XOT vind je hier: http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/
SOLVED

Beste GBW,

Bedankt voor je reactie. Ik heb vandaag alle bestanden die te maken hadden met XOT verwijderd en zo een clean install gedaan. Helaas blijven de problemen bestaan. Zodra ik een aflevering van UZG wil bekijken krijg ik een bufferscherm die direct vol staat, een laadicoontje welke een poosje blijft draaien waarna deze beide weggaan en er niets gebeurt. Als ik dan nogmaals de aflevering start gebeurt hetzelfde alleen krijg ik de tweede keer wel een melding dat het afspelen van de stream is mislukt en ik word verwezen naar de log file. (http://www.xbmclogs.com/show.php?id=143448)

Mijn systeem is nog steeds een RPi met OpenElec 3.2.4 met frodo 12.2

Ik zie dat er een critical error in de log te vinden is, maar wat deze precies inhoud kan ik niet vertellen.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem ervaren?

Ok, de versie was inderdaad het probleem! Tnx GBW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:21

DizzyWeb

Ondertiteld

koffieprutje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:28:
[...]

Beste GBW,

Bedankt voor je reactie. Ik heb vandaag alle bestanden die te maken hadden met XOT verwijderd en zo een clean install gedaan. Helaas blijven de problemen bestaan. Zodra ik een aflevering van UZG wil bekijken krijg ik een bufferscherm die direct vol staat, een laadicoontje welke een poosje blijft draaien waarna deze beide weggaan en er niets gebeurt. Als ik dan nogmaals de aflevering start gebeurt hetzelfde alleen krijg ik de tweede keer wel een melding dat het afspelen van de stream is mislukt en ik word verwezen naar de log file. (http://www.xbmclogs.com/show.php?id=143448)

Mijn systeem is nog steeds een RPi met OpenElec 3.2.4 met frodo 12.2

Ik zie dat er een critical error in de log te vinden is, maar wat deze precies inhoud kan ik niet vertellen.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem ervaren?
Nu heb ik hier verder geen verstand van, maar er wordt gevraagd of je de laatste versie van de plugin, versie 3.4.0.2, hebt draaien... en uit je logfiles blijkt duidelijk dat je dat niet hebt. Je draait 3.4.0.0.

Dus tenzij de plugin een foutieve versienummer in de logs zet, draai je dus niet de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:28
Nou eindelijk draait mijn AD02'tje weer normaal onder Windows, zucht.
Nu het volgende en ik weet eigenlijk niet of dat nu hier thuis hoort of in het DIY Ambilight topic.
Ik zou graag Lightpack/Prismatik werkend willen hebben in shell modes en ook na het ontwaken uit slaapmodes.
Moet ik dan Lightpack/Prismatik als service installeren in Windows of bv met XBMC Launcher mee laten starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@schumi,

Volgens mij kan het allebei, ik heb iig een aantal apps die mee moeten starten als service laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutje
  • Laatst online: 11-01-2022
DizzyWeb schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:35:
[...]

Nu heb ik hier verder geen verstand van, maar er wordt gevraagd of je de laatste versie van de plugin, versie 3.4.0.2, hebt draaien... en uit je logfiles blijkt duidelijk dat je dat niet hebt. Je draait 3.4.0.0.

Dus tenzij de plugin een foutieve versienummer in de logs zet, draai je dus niet de nieuwste versie.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb nog 'n keertje in de repository gekeken en inmiddels waren daar de benodigde updates verschenen. Nu werkt het als een tiet.

Bedankt dat je me hier even op wees, want ik was er zelf op één of andere wijze van overtuigd dat ik wel de juiste versie draaide.

@ GBW: ga zo door _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Paulus07 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:10:
[...]
Ik ben niet duidelijk genoeg geweest verwacht ik. Het maakt niet uit wat voor verhouding je TV heeft (in dit geval 21:9), het gaat erom dat je elke combinatie van resolutie en refreshrate, die je wilt gebruiken, ook als zodanig hebt aangemaakt en schermvullend hebt ingesteld. Dat doe je binnen je video-kaart instellingen vanaf het bureaublad. Je zou binnen de instellingen dus 3 combinaties voor 1920x800 terug moeten kunnen vinden, 1920x800x60Hz, 1920x800x50Hz, 1920x800x24Hz (24p mode, wordt meestal als 72 of 96Hz door je TV afgespeeld). Indien de verschillende refreshrates er niet tussen staan, dan maak je ze handmatig aan en test of je TV ze als zodanig ook kan verwerken. Als laatste corrigeer je voor iedere combo de under-/overscan en dan zou het, ongeacht welk programma je gebruikt, keurig weergegeven moeten worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DeLyon schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:20:
[...]

Nice :) Ook ik heb m'n Lightpack net binnen maar zit nog heel erg te struggelen met het volledig werkend krijgen onder XBMC, waarbij het probleem hem met name zit in fullscreen.

Wanneer ik in True fullscreen de video afspeel zijn de LED's uit. Dit werkt echter wel onder windowed fullscreen. Dit zie ik ook terug in jouw configuratie. Maar hier moet toch wel een (toekomstige) oplossing voor zijn?

Config: Win7 + XBMC 12.2 + Prismatik + Lightpack XBMC plugin (alles draait op een HTPC).
Dit lijkt verdomd veel op mijn probleem.
Toevallig al kunnen oplossen?

Edit:
Carnaval heb iets teveel impact gehad ben ik bang.
For XBMC
XBMC -> System-> Video output-> Use a fullscreen window rather than true fullscreen = enabled.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Settings/System
source: http://msevm.com/forum/in...ic=5974.msg67341#msg67341

En voila het werkt wel. En dan te weten dat ik dit al eens voorbij had zien komen |:( 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 05-03-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hoezo kan dat niet op de PC :?

Als het echt niet werkt kunnen er eigenlijk maar een paar redenen zijn :

- Apparaat ondersteundt dat niet via HDMI, maar je hebt een TV dus dat lijkt me raar.
- Videokaart drivers dan wel de HDMI out is te oud voor die resolutie.
- Verkeerde HDMI kabel, maar de kans daarop is echt -0,0 ongeveer :P

Dus : Kijk effe alles goed na of post ALLE specs hier, zodat wij je kunnen helpen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
koffieprutje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:34:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik heb nog 'n keertje in de repository gekeken en inmiddels waren daar de benodigde updates verschenen. Nu werkt het als een tiet.

Bedankt dat je me hier even op wees, want ik was er zelf op één of andere wijze van overtuigd dat ik wel de juiste versie draaide.

@ GBW: ga zo door _/-\o_
Goed om te horen dat het weer werkt. Binnenkort komt versie 3.5.0 uit met heel veel changes!

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemorgen,

Ik ben redelijk nieuw hier maar ben erg geinstresseerd in XMBC.

Ik heb op dit moment thuis een Synology DS212j met 2 x 2 TB WD Red schrijven erin staan draaien. En via een bekabeld netwerk, CAT6 kabel door het hele huis, wil ik via mijn ATV2 die ik gejailbreakt heb XMBC draaien of Plex. Ik twijfel nog maar XMBC heeft toch wel een klein beetje mijn voorkeur. Denk dat dat komt door de looks.

Is XMBC goed te draaien op de ATV2 met JB of gaat dat niet zo lekker? Denk dat het wel moet werken, want er ligt een CAT6 kabel die de snelheid wel aan moet kunnen. Wil de films dan op mijn NAS houden en die dan kunnen bekijken op mijn tv via de ATV2. En wie weet in de toekomst ook serie's maar op dit moment heb ik Netflix en dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Frid0 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:57:
Goedemorgen,

Ik ben redelijk nieuw hier maar ben erg geinstresseerd in XMBC.

Ik heb op dit moment thuis een Synology DS212j met 2 x 2 TB WD Red schrijven erin staan draaien. En via een bekabeld netwerk, CAT6 kabel door het hele huis, wil ik via mijn ATV2 die ik gejailbreakt heb XMBC draaien of Plex. Ik twijfel nog maar XMBC heeft toch wel een klein beetje mijn voorkeur. Denk dat dat komt door de looks.

Is XMBC goed te draaien op de ATV2 met JB of gaat dat niet zo lekker? Denk dat het wel moet werken, want er ligt een CAT6 kabel die de snelheid wel aan moet kunnen. Wil de films dan op mijn NAS houden en die dan kunnen bekijken op mijn tv via de ATV2. En wie weet in de toekomst ook serie's maar op dit moment heb ik Netflix en dat werkt ook prima.
Met die opstelling zou ik altijd voor XBMC kiezen. Plex is mogelijk maar je NAS kan niet transcoden dus dan zal een deel van je media niet afspelen. XBMC speelt meer formaten dus heb je dat probleem niet.
Een derde minder uitgebreide optie is om Infuse op je ATV te gebruiken. Minder mogelijkheden maar kan beter met grote bestanden omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
404error schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:08:
[...]

Met die opstelling zou ik altijd voor XBMC kiezen. Plex is mogelijk maar je NAS kan niet transcoden dus dan zal een deel van je media niet afspelen. XBMC speelt meer formaten dus heb je dat probleem niet.
Een derde minder uitgebreide optie is om Infuse op je ATV te gebruiken. Minder mogelijkheden maar kan beter met grote bestanden omgaan.
Deel van mijn media niet afspelen??? hoe bedoel je? Jij raad dus XBMC aan begrijp ik. Gisteravond ook al op mijn ATV2 gezet maar nog niks mee gedaan. Nog niks ingesteld of wat dan ook. Zelfde als Infuse, die ook maar gelijk geinstalleerd gisteravond. Maar ook nog helemaal niet bekeken.

Maar als ik het goed begrijp, kan ik dus beter mijn aandacht richten op XBMC, de andere 2 optie;s werken niet of werken minder goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:57
Frid0 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:57:
Denk dat het wel moet werken, want er ligt een CAT6 kabel die de snelheid wel aan moet kunnen.
Je Apple TV heeft een 100Mbit poort, dus daar zegt je CAT6 niet zoveel. En dan is nog de vraag wat het device zelf kan verwerken. Nog los van het feit dat voor de meeste films 100Mbit voldoende is. "1080p" an sich zegt niet zoveel ;)

Verder met een DS212j idd voor XMBC gaan. Voor transcoden (plex) is ie -denk ik- net niet krachtig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 21:42
Zeg maar RUIM niet krachtig genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Miyamoto schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:37:
[...]

Je Apple TV heeft een 100Mbit poort, dus daar zegt je CAT6 niet zoveel. En dan is nog de vraag wat het device zelf kan verwerken. Nog los van het feit dat voor de meeste films 100Mbit voldoende is. "1080p" an sich zegt niet zoveel ;)

Verder met een DS212j idd voor XMBC gaan. Voor transcoden (plex) is ie -denk ik- net niet krachtig genoeg.
Dat is waar. Met de ATV2 kan je alleen films/serie's bekijken op 720, 1080 kan alleen met de ATV3 maar die is (nog) niet te jailbreaken. Die heb ik ook, voor op de slaapkamer, voor Netflix. Maar de ATV2 staat in de woonkamer en wil die gebruiken met XMBC dus.

XMBC heb ik er gisteravond op geinstalleerd. Via wat voor protocol kan ik het best zoeken naar films/series op mijn DS212j vinden jullie? SMB, NFS of.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Ben net over op Gotham, met de subtitle service. Maar hij zoekt alleen Engelse ondertitels.. heeft iemand de instelling al gevonden om te zoeken naar Nederlandse ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
In het subtitle menu in settings de taal op NL zetten :)

@Frid0
Kies wat je zelf fijn vindt, NFS is de beste oplossing maar de support is niet onder alle OS'en zo goed. Je komt dus waarschijnlijk gewoon uit bij SMB

[ Voor 59% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-03-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
Het zal wel aan mij liggen, maar wanneer ik 12.3 installeer zijn al mijn add-ons leeg??!! Geen skin, niks. Iemand een idee? De Gotham Beta werkt wel.

Trouwens: kunnen de Gothan users de Aeon MQ5 downen? Blijft hangen op 96% bij mij...

[ Voor 22% gewijzigd door tzeunis op 06-03-2014 23:35 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Doe ff een force refresh van de addons.
Instellingen -> Addons -> Addons downloaden -> contextmenu van XBMC.org addons -> Force refresh

Geen probleem met downloaden van de addons.

[ Voor 14% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-03-2014 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

SidewalkSuper schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:19:
Kies wat je zelf fijn vindt, NFS is de beste oplossing maar de support is niet onder alle OS'en zo goed. Je komt dus waarschijnlijk gewoon uit bij SMB
Bij een Synology NAS is het niks anders dan het aanvinken van een setting, toch? En XBMC ondersteunt het out of the box? Dus dan zou ik voor NFS kiezen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De beta van openelec (4.0) is ondertussen ook al gereed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

tzeunis schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:33:

Trouwens: kunnen de Gothan users de Aeon MQ5 downen? Blijft hangen op 96% bij mij...
Ik heb hem gisteravond zonder problemen geinstaleerd op mijn Windows 8 NUC met Gotham!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:20
Beta van openelec gisteren geïnstalleerd, waarna de black levels ineens totaal anders waren. Ook waren er weer wat problemen met m'n harmony. Dus dit wordt weer even wat dingen uitzoeken dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Acolyte57 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 06:21:
[...]

Bij een Synology NAS is het niks anders dan het aanvinken van een setting, toch? En XBMC ondersteunt het out of the box? Dus dan zou ik voor NFS kiezen.
Volgens mij wel ja. NFS, dat is dan het beste?
Waarom, als ik vragen mag? Ken eerlijk gezegd niet heel goed de verschillen tussen NFS en SMB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

NFS heeft minder overhead, maar mist een deel security. Daardoor is het sneller en minder CPU intensief (dus makkelijker voor de synology). Zolang je het alleen op je interne netwerk houd (en alle apparaten vertrouwt) zou ik gewoon voor NFS gaan. Ikzelf zit ook al heel lang over een overstap te denken, maar dan zal ik mijn hele library moeten converteren ben ik bang.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:15
NFS is gewoon veel sneller. Ik gebruik het hier thuis ook met een 1GB netwerk. Lekker iso's van blurays streamen over het netwerk.

/edit

Ook buiten je eigen netwerk kun je het veilig maken via vpn. Beveiligen kun je ook met LDAP/Kerberos.

[ Voor 38% gewijzigd door DJvL op 07-03-2014 10:22 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Janoz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:16:
. Ikzelf zit ook al heel lang over een overstap te denken, maar dan zal ik mijn hele library moeten converteren ben ik bang.
Que? Ik heb ze gewoon via NFS beschikbaar gesteld voor XBMC, maar kan er vanaf mijn windows machine nog gewoon bij met SMB. Je kan ze dus gewoon 'naast' elkaar draaien. Converteren is al helemaal niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
DJvL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:17:
NFS is gewoon veel sneller. Ik gebruik het hier thuis ook met een 1GB netwerk. Lekker iso's van blurays streamen over het netwerk.

/edit

Ook buiten je eigen netwerk kun je het veilig maken via vpn. Beveiligen kun je ook met LDAP/Kerberos.
Janoz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:16:
NFS heeft minder overhead, maar mist een deel security. Daardoor is het sneller en minder CPU intensief (dus makkelijker voor de synology). Zolang je het alleen op je interne netwerk houd (en alle apparaten vertrouwt) zou ik gewoon voor NFS gaan. Ikzelf zit ook al heel lang over een overstap te denken, maar dan zal ik mijn hele library moeten converteren ben ik bang.
Ok, NFS is dus wat het gaat worden. NFS "aanzetten" op de Synology DS212j lukt mij wel maar moet ik in XMBC nog ergens iets "aanzetten" vinkje bv ergens zetten dat die op het netwerk gaat zoeken via NFS?

Vind XMBC trouwens vanzelf mijn NAS of moet ik hem het vertellen?

DJvL: Jij zegt ook buiten je netwerk is het veilig via VPN? Begrijp ik goed dat ik dan bv ook op reis via VPN films/series kan kijken die op mijn NAS thuis staan? Bv als ik mijn iPad mee op vakantie neem zou ik dan op een hotelkamer, met wifi, een film/serie kunnen kijken die thuis in Nederland op mijn NAS staat?

[ Voor 12% gewijzigd door Frid0 op 07-03-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:15
Dat zou in principe mogelijk zijn, maar dan heb je thuis wel een beste upload nodig.

Als je geen zin hebt om zelf een vpn op te zetten, kun je bijvoorbeeld neorouter gebruiken.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
DJvL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:33:
Dat zou in principe mogelijk zijn, maar dan heb je thuis wel een beste upload nodig.

Als je geen zin hebt om zelf een vpn op te zetten, kun je bijvoorbeeld neorouter gebruiken.
Ik heb thuis een glasvezel verbinding van 100 down/up. Zou ik dat daarmee kunnen redden?
Volgens mij kan mijn NAS, Synology DS212j ook zelf een VPN verbinding opzetten. Weet alleen niet of de NAS krachtig genoeg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frid0 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:54:
[...]

Ik heb thuis een glasvezel verbinding van 100 down/up. Zou ik dat daarmee kunnen redden?
Volgens mij kan mijn NAS, Synology DS212j ook zelf een VPN verbinding opzetten. Weet alleen niet of de NAS krachtig genoeg is
Volgens mij kun je dit wel vergeten, kun je wel een beste upload hebben maar als je guest netwerk een crappie download heeft wat dan?
Ligt er wellicht ook nog eens aan wat voor materiaal je wilt bekijken, divx zal wellicht werken 1080p BR nope.

Misschien is dit wat voor je http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=168296

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

IJsbeer schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:23:
[...]

Que? Ik heb ze gewoon via NFS beschikbaar gesteld voor XBMC, maar kan er vanaf mijn windows machine nog gewoon bij met SMB. Je kan ze dus gewoon 'naast' elkaar draaien. Converteren is al helemaal niet nodig...
Als ik al mijn bestaande media via NFS ga delen ipv SMB dan zal ik de library opnieuw moeten inscannen of moeten converteren omdat de lokatie anders geworden is. Valt best mee, ik hoef alleen de entries in de path tabel om te zetten, maar ik ben er nog niet aan toegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Janoz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:59:
[...]

Als ik al mijn bestaande media via NFS ga delen ipv SMB dan zal ik de library opnieuw moeten inscannen of moeten converteren omdat de lokatie anders geworden is. Valt best mee, ik hoef alleen de entries in de path tabel om te zetten, maar ik ben er nog niet aan toegekomen.
Ghehe, zelfde "probleem" hier. Maar heb eigenlijk geen problemen met SMB dus denk dat ik het maar gewoon zo laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Frid0 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:25:
Ok, NFS is dus wat het gaat worden. NFS "aanzetten" op de Synology DS212j lukt mij wel maar moet ik in XMBC nog ergens iets "aanzetten" vinkje bv ergens zetten dat die op het netwerk gaat zoeken via NFS?

Vind XMBC trouwens vanzelf mijn NAS of moet ik hem het vertellen?
Bij 'add source' kun je gewoon kiezen voor een NFS share. Niks meer, niks minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
schumi2004 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:58:
[...]

Volgens mij kun je dit wel vergeten, kun je wel een beste upload hebben maar als je guest netwerk een crappie download heeft wat dan?
Ligt er wellicht ook nog eens aan wat voor materiaal je wilt bekijken, divx zal wellicht werken 1080p BR nope.

Misschien is dit wat voor je http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=168296
Mmmm ok, jammer. Het is niet mijn eerste intresse maar dacht, als het toch mogelijk is. Bedankt in ieder geval voor de link. Als er verloop van tijd naar kijken en proberen. Wil eerst werkend hebben thuis dat mijn NAS automatische films download die ik in mijn IMDB Watchlist zet. Ik heb gisteravond de source: http://packages.synocommunity.com toegevoegd. En wil dat nu gaan gebruiken, de "apps" die nu beschikbaar geworden zijn. Even kijken hoe dat moet....
Janoz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:01:
[...]

Bij 'add source' kun je gewoon kiezen voor een NFS share. Niks meer, niks minder.
Serieus? Zo simpel....Begin dat XMBC nu al super te vinden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Janoz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:59:
[...]

De weg die ik gedaan heb: exporteren van de database. SMB paden droppen en NFS toevoegen. En daarna opnieuw scannen (bij export naar 'meerdere files' maakt hij .nfo bestanden bij alle films aan). Nadeel is wel dat je dus een hoop extra files op disk gaat krijgen, ik zie dat alleen maar als winst voor evt. als ik mijn db een keer vernaggel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
kun je geen path substitution gebruiken?

code:
1
2
3
4
5
6
<pathsubstitution>
  <substitute>
    <from>G:\dvds\</from>
    <to>smb://somecomputer/g-share/dvds/</to> <!-- Note the difference between the usage of forward and backslashes -->
  </substitute>
</pathsubstitution>

Ohnee, zal wel onhandig zijn voor dit soort dingen bedenk ik me net.

[ Voor 85% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-03-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:35

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

IJsbeer schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:03:
[...]

De weg die ik gedaan heb: exporteren van de database. SMB paden droppen en NFS toevoegen. En daarna opnieuw scannen (bij export naar 'meerdere files' maakt hij .nfo bestanden bij alle films aan). Nadeel is wel dat je dus een hoop extra files op disk gaat krijgen, ik zie dat alleen maar als winst voor evt. als ik mijn db een keer vernaggel :)
Ik heb gewoon een symlink gemaakt naar m'n network share, is erg future-proof. Pad blijft altijd hetzelfde, wat er ook achter hangt, en welk protocol het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Vanavond alles maar eens omzetten naar Gotham, wel jammer dat ik nu addic7ed als service provider missen moet. iemand handig om het om te zetten naar de nieuwe subtitle service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Vroeg het laatst al aan een vriend van me, maar die heeft geen tijd ervoor.
Zou idd graag die oude Addic7ed plugin eens omzetten naar een Gotham plugin, dan ben ik helemaal klaar (voor mn gevoel). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 14:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jullie gaan allemaal al over naar Gotham, ondanks de beta-status?
Kan ik die trouwens over mijn Frodo installeren, met behoud van alle instellingen, shared db en advanced settings?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

schumi2004 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:41:
Vanavond alles maar eens omzetten naar Gotham, wel jammer dat ik nu addic7ed als service provider missen moet. iemand handig om het om te zetten naar de nieuwe subtitle service?
Ik gebruik Gotham al sinds de eerste nigthlies en gebruik met tevredenheid de opensubtitles subtitle service. Ze hadden er zelfs ook al één voor Bierdopje, magoed we weten allemaal hoe dat is afgelopen ;w
Jorgen schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:33:
Jullie gaan allemaal al over naar Gotham, ondanks de beta-status?
Kan ik die trouwens over mijn Frodo installeren, met behoud van alle instellingen, shared db en advanced settings?
Je kunt upgraden, maar ik raad je aan om een backup te maken van je userdata folder en je library. De video/music databases worden ook geupgrade, maar de oude blijven gewoon bewaard. Lees dit anders eventjes door.

[ Voor 38% gewijzigd door FREAKJAM op 07-03-2014 15:58 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand die mij kan vertellen hoe hij zijn Harmony ingesteld heeft met XBMC onder Windows?
Ik krijg die menu button niet aan de gang met een MCE Remote profiel.
Kan ik wel moeilijk gaan doen met MCE Keyboard, of alle MCE remotes toe te voegen maar is er niet 1 profiel waar wel alle buttons op werken?

Heb eerst geprobeerd alleen MCE Keyboard maar deze was zo laggy als maar zijn kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Welke is de "menu" knop?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
In mijn optiek is menu bv context menu en/of osd menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

schumi2004 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:33:
Iemand die mij kan vertellen hoe hij zijn Harmony ingesteld heeft met XBMC onder Windows?
Kan ik wel moeilijk gaan doen met MCE Keyboard, of alle MCE remotes toe te voegen maar is er niet 1 profiel waar wel alle buttons op werken?

Heb eerst geprobeerd alleen MCE Keyboard maar deze was zo laggy als maar zijn kon.
Ik heb het goed werkend... nu moet ik het nogsteeds documenteren... (ook voor mezelf).

Even snel gekeken en ik heb dit in me keyboard.xml staan en de menu knop doet dus een * versturen...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<keymap>
  <global>
    <keyboard>
      <asterisk>ContextMenu</asterisk>
      <hash>XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 31,0, 10,0)</hash>
      <nine mod="alt">XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 32,0, 11,0)</nine>
      <f10 mod="shift">Quit</f10>
      <one mod="alt">XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 34,0, 13,0)</one>
      <six mod="alt">XBMC.ActivateWindow(Teletext)</six>
      <five mod="alt">Info</five>
    </keyboard>
  </global>
</keymap>

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
inVision schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:54:
[...]

Ik heb het goed werkend... nu moet ik het nogsteeds documenteren... (ook voor mezelf).

Even snel gekeken en ik heb dit in me keyboard.xml staan en de menu knop doet dus een * versturen...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<keymap>
  <global>
    <keyboard>
      <asterisk>ContextMenu</asterisk>
      <hash>XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 31,0, 10,0)</hash>
      <nine mod="alt">XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 32,0, 11,0)</nine>
      <f10 mod="shift">Quit</f10>
      <one mod="alt">XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 34,0, 13,0)</one>
      <six mod="alt">XBMC.ActivateWindow(Teletext)</six>
      <five mod="alt">Info</five>
    </keyboard>
  </global>
</keymap>
Ga het ook maar zo doen denk. Wel jammer dat MCE Keyboard zo sloom reageert af en toe anders gebruikte ik alle functies ervan, dan maar een mix van profielen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Nu online
FREAKJAM schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:55:
[...]

Ik gebruik Gotham al sinds de eerste nigthlies en gebruik met tevredenheid de opensubtitles subtitle service. Ze hadden er zelfs ook al één voor Bierdopje, magoed we weten allemaal hoe dat is afgelopen ;w

[...]

Je kunt upgraden, maar ik raad je aan om een backup te maken van je userdata folder en je library. De video/music databases worden ook geupgrade, maar de oude blijven gewoon bewaard. Lees dit anders eventjes door.
hoi freakjam ik heb ook deze sub service erop staan alleen kan ik nergens instellen wat mijn taalvoorkeuren zijn.
Waar heb jij dat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Weet er iemand de weg naar de CEC settings met Gotham beta 1? Die vind ik namelijk nergens meer :(

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Nu online
Denk dat ik maar terug ga naar de vorige versie
Veel te veel dingen werken niet meer voor een beginnend gebruiker zoals ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 00:02:
Weet er iemand de weg naar de CEC settings met Gotham beta 1? Die vind ik namelijk nergens meer :(
Expert settings enabled?

Ik ga voorlopig weer even terug naar OpenELEC. Ben van mening dat mijn huidige systeem het toch net niet is. Beeld kwaliteit valt iets of wat tegen (kan aan Gotham liggen) en hij maakt ook iets wat meer herrie (fan). Plus het ander geneuzel waar vrouw tgen aan liep en ik dan remote moet verhelpen.
Als ik mijn nieuwe systeempje samengesteld heb geef ik het wel een tweede poging, vind voor wat ik ervoor terug krijg de moeite die ik er nu in steken moet het niet waard op moment :'(

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 08-03-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ja, OpenELEC 4 beta 1 met expert settings enabled. Nergens te zien...

Voor de rest ziet het er wel OK uit. Voor de zekerheid maar een backup gemaakt van m'n functionele 3.2 setup.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 00:35:
Ja, OpenELEC 4 beta 1 met expert settings enabled. Nergens te zien...

Voor de rest ziet het er wel OK uit. Voor de zekerheid maar een backup gemaakt van m'n functionele 3.2 setup.
Kan even niet testen maar zit dat niet onder Instellingen, Systeem, Invoerapparaten, Randapparatuur ?
SidewalkSuper schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:28:
Vroeg het laatst al aan een vriend van me, maar die heeft geen tijd ervoor.
Zou idd graag die oude Addic7ed plugin eens omzetten naar een Gotham plugin, dan ben ik helemaal klaar (voor mn gevoel). :)
Ga het morgen zelf proberen. Wordt helemaal suf van die translated meuk van opensubtitles.
Denk dat met die al aangepaste versie, en podnapsi als voorbeeld we er wel moeten kunnen komen.

[ Voor 39% gewijzigd door schumi2004 op 08-03-2014 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:53

TRaSH

koffie ?

schumi2004 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:33:

ik gebruik de registery patch hiervoor en die werkt probleemloos op mijn ultimate en deed het ook prima op me 900

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is toch wat mis met de beta1 van Gotham, refreshrate wordt niet meer automatisch aangepast bij deze versie, ongeacht de instellingen, en het loopt ook niet helemaal lekker vloeiend, het een zal wel met het ander te maken hebben verwacht ik. Ik zag al meer meldingen voorbij komen op het XBMC forum en daar was hetzelfde geconstateerd. Met 12.3 final was er nog niets aan de hand. Ik zal vanavond de laatste nightly eens proberen, eens kijken of het wat uit gaat maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Nu online
Hallo ik krijg het dus niet voor elkaar om 1:wat officieel niet mag met de repsitory's.
Er komt nog steeds een xtra forward slash bij het adres.
2:Ook een nfs adres rechtstreeks zoals nfs://tvseries of nfs://serverip/tvseries.
Dan krijg ik bij allebei melding dat het adres niet te vinden is omdat er waarschijnlijk geen netwerk verbinding is?
Hij bevestigt wel dat er internet verbinding is en samba bronnen zoeken is geen probleem.
Ik kom er niet meer uit.
Terug gegaan naar frodo omdat gotham op de pi nog te veel fouten heeft.
Ook opensubtitles laat alleen maar engelse subs zien en als ik die wil downloaden geeft ie ook aan dat hij niks kan downloaden.
Ik wordt er gek van.
O ja ik draai op openelec 3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:58
Ik heb de laatste tijd vaak dat het uitroepteken bij nieuwe episodes / films of nooit komt, of vrij snel weer verdwijnt. Is er een manier om het uitroepteken pas weg te laten gaan als de episode echt daadwerkelijk is gestart of volledig is gekeken?

[ Voor 6% gewijzigd door Zinloos1 op 08-03-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ben er volgens mij achter waarom ik geen iso's kan mounten via xbmc.

Ligt aan mijn windows 7 (professional). Die mist namelijk NFS functies :( :( :(

Je kan die namelijk los inschakelen zoals: http://www.home.agilent.c...id=-11143.0.00&id=2106090

Maarja, dus niet in de windows 7 pro variant :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat heeft NFS met ISO support te maken?

XBMC heeft trouwens via libnfs ondersteuning voor NFS. Ik heb nog nooit XBMC op Windows gebruikt, maar volgens mij wordt de build voor Windows ook met libnfs-ondersteuning gecompileerd.

Ondersteuning voor NFS heb je dus wel in XBMC. Heb net mijn (Linux) XBMC setup ook gemigreerd van OS-level NFS mounts naar libnfs. Zo kan ik later ook op m'n tablet XBMC installeren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dat kan het probleem ook niet zijn, ik kan ze namelijk wel mounten en starten. Voorheen met Windows 7 Home Premium, en nu met Windows 8 .

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 23:44:
Dat kan het probleem ook niet zijn, ik kan ze namelijk wel mounten en starten. Voorheen met Windows 7 Home Premium, en nu met Windows 8 .
maar ook vanaf een bat file na het aanklikken van de iso in xbmc?

want heb verder geen flauw idee meer waar het anders aan zou kunnen liggen :(

[ Voor 11% gewijzigd door Paulus07 op 08-03-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:46:
Er is toch wat mis met de beta1 van Gotham, refreshrate wordt niet meer automatisch aangepast bij deze versie, ongeacht de instellingen, en het loopt ook niet helemaal lekker vloeiend, het een zal wel met het ander te maken hebben verwacht ik. Ik zag al meer meldingen voorbij komen op het XBMC forum en daar was hetzelfde geconstateerd. Met 12.3 final was er nog niets aan de hand. Ik zal vanavond de laatste nightly eens proberen, eens kijken of het wat uit gaat maken.
Die zelfde constatering had ik ook, iets is er niet goed. Maar ik vertrouw erop dat het goed gaat komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Paulus07 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 23:46:
[...]
maar ook vanaf een bat file na het aanklikken van de iso in xbmc?

want heb verder geen flauw idee meer waar het anders aan zou kunnen liggen :(
Zoals o.a. beschreven staat in het volgende topic, vanuit XBMC zelf dus.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116724

Edit: en zo te zien ben jij Paulus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 09-03-2014 00:32 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 09 maart 2014 @ 00:31:
[...]

Zoals o.a. beschreven staat in het volgende topic, vanuit XBMC zelf dus.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116724

Edit: en zo te zien ben jij Paulus ;)
Yup. maar bij mij werkt de playiso dus niet (het mount gedeelte) Dus ben nog steeds zoekende naar een oplossing.

welke windows versie heb jij xbmc draaien?

[ Voor 5% gewijzigd door Paulus07 op 09-03-2014 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Op mijn raspberry Pi heb ik OpenElec 3.95 (Gotham) gezet, en op 1 ding na werkt het allemaal prima. Vooral het verschil in snelheid is erg prettig. Ik gebruik NFS, MySQL en een IR ontvanger op de GPIO headers.

Het probleem waar ik tegenaan loop is LIRC. In Gotham is dat op zijn kant gegooid, alleen door het handmatig opstarten van lircd kan ik het werkend krijgen. Toevoegen in autostart.sh werkt niet. Jammer, want dit is wel een showstopper.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een mysql database op m'n NAS en had altijd de thumbnails ook op de NAS dmv path subtitution. Nu heb ik een reinstall van m'n NAS gedaan en het pad gewijzigd van de path substitution in advancedsettings.xml. Ik heb nu m'n films gescraped maar XBMC heeft geen enkele vorm van art meer dus alles is blanco in m'n library. Gezien path substitution eigen depricated is zou XBMC alleen met urls werken en deze lokaal moeten cachen, ik vermoed dus dat het probleem ergens anders ligt. In de database zie ik wel gewoon urls staan maar XBMC wil ze niet tonen. Iemand een idee hoe ik XBMC kan triggeren om z'n caches te legen en opnieuw te gaan downloaden wat ie nog niet heeft?

Het verwijderen van /userdata/Database/Textures13.db heeft niet geholpen trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 09-03-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor het artwork dien je geen pad meer op te geven. Dat deelt XBMC nu inderdaad automatisch.

De naamgeving van thumbnails e.d. is gebaseerd op een hash waar ook de padnaam in gebruikt wordt. Je dient je oude instellingen terug te zetten indien mogelijk, je bibliotheek te exporteren naar meerdere bestanden, dan je MySQL-database wissen (xbmc_video* alleen), en daarna voeg je je bronnen opnieuw toe en voer je een scan uit alsof die nog nooit ingelezen geweest zijn. XBMC zal dan alles oppikken van de bron, en niet online gaan zoeken. Als het goed is verlies je zo ook niet de bekeken/niet bekeken flags.

Ik heb het hier eergisteren zo gedaan toen ik van XBMC 12 naar 13 gegaan ben en mijn setup van OS NFS shares naar libnfs shares gemigreerd heb. Werkt netjes, al zijn de watched flags bij m'n series verdwenen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
nou het mount probleem zit hem ook niet in de windows versie :(

Met zowel:

- professional
- Home edition
- ultimate

Blijf ik dezelfde error krijgen met mounten via VCD.

*zucht*

Is het dan een synology instelling die ik nog mis?

edit: als ik de iso lokaal op de C: zet werkt het wel. als ik de iso wil afspelen via de nas (synology) werkt het niet.

Beide vanuit xbmc gestart.

[ Voor 24% gewijzigd door Paulus07 op 09-03-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Paulus07 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:38:
[knip]

Is het dan een synology instelling die ik nog mis?

edit: als ik de iso lokaal op de C: zet werkt het wel. als ik de iso wil afspelen via de nas (synology) werkt het niet.

Beide vanuit xbmc gestart.
Hoe heb je je Synology als bron toegevoegd aan XBMC en aan je huidige Windows?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:46:
Voor het artwork dien je geen pad meer op te geven. Dat deelt XBMC nu inderdaad automatisch.

De naamgeving van thumbnails e.d. is gebaseerd op een hash waar ook de padnaam in gebruikt wordt. Je dient je oude instellingen terug te zetten indien mogelijk, je bibliotheek te exporteren naar meerdere bestanden, dan je MySQL-database wissen (xbmc_video* alleen), en daarna voeg je je bronnen opnieuw toe en voer je een scan uit alsof die nog nooit ingelezen geweest zijn. XBMC zal dan alles oppikken van de bron, en niet online gaan zoeken. Als het goed is verlies je zo ook niet de bekeken/niet bekeken flags.

Ik heb het hier eergisteren zo gedaan toen ik van XBMC 12 naar 13 gegaan ben en mijn setup van OS NFS shares naar libnfs shares gemigreerd heb. Werkt netjes, al zijn de watched flags bij m'n series verdwenen blijkbaar.
Ik heb de complete database verwijderd, bron opnieuw toegevoegd en xbmc indexeert alles prima maar toont geen afbeeldingen in de library :{ Ik zal debug mode eens aanzetten en kijken waarom ie problemen heeft met de afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nou we blijven bezig vandaag. Toch maar weer de Windows schijf erin gedaan omdat suspend/resume defect is in OpenELEC voor iig mijn AMD systeempje.
Verder allemaal prima behalve dan dat ik maar blijf kutten met die remote. (Harmony met een MCE remote profiel)
De standaard buttons als 1 2 3 enz en de direction buttons werkt prima maar bv een Teletekst, Video, Music doen gewoon helemaal niks.
Nu had ik wel iets gelezen over een registry hack om het mogelijk te verhelpen maar wat daar van waar is weet ik niet.

Iemand tips? Heb niet zoveel zin om alleen MCE Keyboard commands te gebruiken aangezien deze beetje laggy is (wat ik deels verholpen heb al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik gebruik die registery hack,
werkt prima hier.
maar gebruik zelf niet teletext etc.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
TRaSH schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:26:
ik gebruik die registery hack,
werkt prima hier.
maar gebruik zelf niet teletext etc.
Welk hebben we het dan over want in XBMC Launcher heb je keuze uit 2 Default en Custom. Als ik de source code bekijk lijkt de Custom het meest compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

die ene die ik eerder op jouw reactie geplaatst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
TRaSH schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:33:
die ene die ik eerder op jouw reactie geplaatst had.
Net terug gelezen en die had ik ook al eens voorbij zien komen. Ziet er ingewikkeld uit maar als er hier een paar op 1 oor liggen toch maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

was vrij makkelijk,
reg patch installeren en rebooten en gaan ;)
heb alleen elf nog een paar kleine aanpassingen gedaan in de keyboard.xml zodat ik de library kan updaten/cleanen door een druk op de knop.
alleen nog evn kijken naar de gotham subtitle add-on die werkt niet meer op de manier hoe ik hem heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
schumi, nog gekeken naar Addic7ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:15:
[...]

Hoe heb je je Synology als bron toegevoegd aan XBMC en aan je huidige Windows?
In XBMC heb ik de video map als NFS source toegevoegd.
In windows 7 zie ik de synology via het netwerk gewoon terugkomen en kan ik hem benaderen. (via de verkenner) De eerste keer vraagt die dan wel om user en password. maar die heb ik aangevinkt om op te slaan.

Op de synology staan deze settings:

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/ptt5zjcJ

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/Upu8UhFz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SidewalkSuper schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:49:
schumi, nog gekeken naar Addic7ed?
Nee sorry, iets te veel ellende met het naar mijn zin krijgen onder Windows :P
Misschien straks ;)
TRaSH schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:47:
was vrij makkelijk,
reg patch installeren en rebooten en gaan ;)
heb alleen elf nog een paar kleine aanpassingen gedaan in de keyboard.xml zodat ik de library kan updaten/cleanen door een druk op de knop.
alleen nog evn kijken naar de gotham subtitle add-on die werkt niet meer op de manier hoe ik hem heb ingesteld.
Welk profiel heb je geladen in je Harmony? ZIjn nog een aantal buttons welke niet goed werken, zoals bv LiveTV

Wat ik vooral mis in een Win omgeving is een tool die mij laat zien welke button ik gebruik, de remote zegt bv LiveTV maar is ie dat ook ;)

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 09-03-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

mce remote hoofdzakkelijk,(heb ook een mce reciever)
maar heb voor sommige doel einden ook de keyboard geladen.
alle buttons werken die je hier ziet op het plaatje.
dat is voor mij dus allemaal.
LIVE TV gebruik ik niet dus kan daar niks zinnigs op zeggen.

in die link hebben ze ook een tool volgens mij dat je kan zien welk commando je remote stuurd,
mocht je geen officeel mce reciever hebben

[ Voor 21% gewijzigd door TRaSH op 09-03-2014 21:02 . Reden: tooltje info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 00:10:
[...]
Die zelfde constatering had ik ook, iets is er niet goed. Maar ik vertrouw erop dat het goed gaat komen ;)
Zou opgelost moeten zijn met deze versie; XBMCSetup-20140309-ce284f8-Gotham.exe

http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Paulus07 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:36:
[...]
In XBMC heb ik de video map als NFS source toegevoegd.
In windows 7 zie ik de synology via het netwerk gewoon terugkomen en kan ik hem benaderen. (via de verkenner) De eerste keer vraagt die dan wel om user en password. maar die heb ik aangevinkt om op te slaan.

[knip]
Ik deel mijn Synology media map als netwerkdrive en zodoende komt mijn gedeelde map als drive-letter in mijn opslag_overzicht terug (computer > rechtermuistoets > netwerkverbinding maken = nas + gedeelde map toevoegen). Zo komt mijn gedeelde map terug in mijn algemene opslag-overzicht als V:\ schijf. XBMC, of welk ander programma dan ook, kan dus middels de V:\ schijf direct bij de gedeelde map(pen) komen. Ik heb NFS zelfs niet eens actief staan binnen DSM.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
nu ook gotham aan het proberen. Echt lekker werkt het nog niet. Hangt (semi) bij afsluiten. Wil refreshrate op 29,97 hz zetten.
Subtitles downloaden lukt ook niet. Ik wil een subtitle service toevoegen, maar de lijst addons blijft leeg. Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 108 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]