[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.995 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, al vind ik het dus vreemd dat er een prijsverschil van bijna 100 Euro zit tussen dezelfde i3 NUC's puur en alleen door die interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
We zijn veel te offtopic bezig maar apparaten die worden gedumpt, worden wel vaker extreem in prijs verlaagd. Niet alleen bij Intel. Ze lagen voorheen allemaal op hetzelfde niveau. Dat jij het verrekt (excuses), vertikt om een Thunderbolt interface aan te schaffen moet je natuurlijk zelf weten. De interface kost zo'n €30,- en dan ben je volgens mij nog steeds flink voordeliger uit dan bij de versie met LAN aansluiting. Ik vind eigenlijk dat de oudere NUC op veel andere zaken tekort schiet en dat is met de nieuwere versies als flink aangepakt maar de i3, met TB interface, is werkelijk een koopje, en ik heb mijn oudste zoon daar toch ontzettend blij mee gemaakt (nadat ik de NUC zelf natuurlijk eerst flink aan de tand had gevoeld).

En nu weer XBMC...... :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies nu weer XBMC.
Moet mijn Windows avontuur nog meer even uitstellen, kwam wat bezoek tussendoor en moest nog even een BIOS update doen :/
Geeft me mooi nog een dag de tijd nog het 1 en ander uit te zoeken want ergens heb ik er nog geen lekker gevoel bij :P
Heb eigenlijk nog zoveel vragen hoe en waarom bepaalde zaken in te stellen maar de meeste zijn al beantwoord. Belangrijkste waar ik nu mee zit of afvraag is wat de boot tijd zal zijn als systeem uit slaapstand komt in vergelijking met OpenELEC, is dit vergelijkbaar of ga ik hier zeker iets van merken, in de negatieve zin? En bv de over/underscan settings wanneer je XBMC in shell modes draait.

Weet iemand trouwens of het nodig is de UMA size te moeten vergroten als je onder Windows gaat draaien zoals dat bij OpenELEC moest?
En misschien dat @hardware-lover nog wat zaken kan benoemen waar op te letten als je een E350 gebruikt of is het gewoon rechttoe rechtaan?

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 25-02-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 18:49
schumi2004 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:09:
Precies nu weer XBMC.
Moet mijn Windows avontuur nog meer even uitstellen, kwam wat bezoek tussendoor en moest nog even een BIOS update doen :/
Geeft me mooi nog een dag de tijd nog het 1 en ander uit te zoeken want ergens heb ik er nog geen lekker gevoel bij :P
Heb eigenlijk nog zoveel vragen hoe en waarom bepaalde zaken in te stellen maar de meeste zijn al beantwoord. Belangrijkste waar ik nu mee zit of afvraag is wat de boot tijd zal zijn als systeem uit slaapstand komt in vergelijking met OpenELEC, is dit vergelijkbaar of ga ik hier zeker iets van merken, in de negatieve zin? En bv de over/underscan settings wanneer je XBMC in shell modes draait.

Weet iemand trouwens of het nodig is de UMA size te moeten vergroten als je onder Windows gaat draaien zoals dat bij OpenELEC moest?
En misschien dat @hardware-lover nog wat zaken kan benoemen waar op te letten als je een E350 gebruikt of is het gewoon rechttoe rechtaan?
Ik heb niks met de UMA gedaan en alles werkt gewoon goed.
Qua booten vind ik het snel zat, maar goed die van mij blijft ook 24/7 aanstaan dus die enkele keer is al snel genoeg ;) ( win8 wel op SSD Samsung pro 128GB koude boot 10-15 sec tot in win8 )

Mijn vorige ssd ( samsung 830 ) was kapot gegaan binnen 3 maanden van het steeds in slaapstand gaan van de HTPC. Ik heb hier al vaker eens wat overgelezen dat ssd's er niet altijd tegen kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door ErwinJ op 26-02-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErwinJ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:23:
[...]

Ik heb niks met de UMA gedaan en alles werkt gewoon goed.
Qua booten vind ik het snel zat, maar goed die van mij blijft ook 24/7 aanstaan dus die enkele keer is al snel genoeg ;) ( win8 wel op SSD Samsung pro 128GB koude boot 10-15 sec tot in win8 )

Mijn vorige ssd ( samsung 830 ) was kapot gegaan binnen 3 maanden van het steeds in slaapstand gaan van de HTPC. Ik heb hier al vaker eens wat overgelezen dat ssd's er niet altijd tegen kunnen.
Mmmm goed om te weten wat slaapstand en SSD betreft, ga ik me eens in verdiepen. 24/7 aan ben ik zelf niet zo'n voorstander van, heb toch liever dat ie in slaapstand gaat.
Heb al wat rond gekeken voor een SSD. Zit nu nog een schijfje in van mijn oude PS3 :P Ga ik die eerst maar eens verpesten.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 26-02-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
zowel koude boottijd als opstarten uit hibernate is echt retesnel op win 8. (helemaal met uefi super fast boot!)

overscan/underscan heb ik hier prima in kunnen stellen en deze wordt onthouden als ik start in xbmc shell.
Geen idee wat betreft UMA, hier niets aangepast.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cypher21 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:44:
zowel koude boottijd als opstarten uit hibernate is echt retesnel op win 8. (helemaal met uefi super fast boot!)

overscan/underscan heb ik hier prima in kunnen stellen en deze wordt onthouden als ik start in xbmc shell.
Geen idee wat betreft UMA, hier niets aangepast.
Ook vanaf SSD neem ik aan?
Heb in mijn desktop niet eens een SSD zitten maar ga er wel 1 bestellen voor mijn HTPC (64GB), kijken of ik nog ergens wat korting kan afdwingen en anders via reguliere weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ja, ook met SSD, heb een kingston 64gb ssd erin zitten.

wel op een A8-5500 en 4gb vrij rap geheugen.

Koude boot tot werkzaam in XBMC kost hier 7-8 seconden. (inclusief een vertraging van 1,5 seconden omdat anders het netwerk nog niet was geinitialiseerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
cypher21 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:55:
Ja, ook met SSD, heb een kingston 64gb ssd erin zitten.

wel op een A8-5500 en 4gb vrij rap geheugen.

Koude boot tot werkzaam in XBMC kost hier 7-8 seconden. (inclusief een vertraging van 1,5 seconden omdat anders het netwerk nog niet was geinitialiseerd)
7-8 sec tot in Xbmc vind ik knap, eerlijk gezegd.
Aangezien de bios je al +/- 4-5 sec kost, ongeacht welk moederbord je hebt.

En dan heb ik ten opzichte van jou een vele snellere SSD een a8-5600 en ook rap geheugen.
Maar +/- 8 sec heb ik alleen gehaald toen ik Win8 de eerste keer opstarte.

Maar als jij me de tweaks kan zeggen die je gedaan heb, wil ik ook wel eens kijken of ik die kan halen ;)

En na een paar updates van Win 8 komt er wel weer eens een seconde bij :P.

[ Voor 19% gewijzigd door ErwinJ op 26-02-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ErwinJ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:50:
[...]

7-8 sec tot in Xbmc vind ik knap, eerlijk gezegd.
Aangezien de bios je al +/- 4-5 sec kost, ongeacht welk moederbord je hebt.

En dan heb ik ten opzichte van jou een vele snellere SSD een a8-5600 en ook rap geheugen.
Maar +/- 8 sec heb ik alleen gehaald toen ik Win8 de eerste keer opstarte.

Maar als jij me de tweaks kan zeggen die je gedaan heb, wil ik ook wel eens kijken of ik die kan halen ;)

En na een paar updates van Win 8 komt er wel weer eens een seconde bij :P.
Ik zie geen bios scherm, ultra fast uefi boot, daarnaast uefi boot van Win8
Die "veel snellere SSD" zul je weinig profijt van hebben wanneer windows boot gok ik. Ik heb deze ssd erin zitten.
Voor de rest eigenlijk geen tweaks, ik start dankzij xbmc launcher rechtstreeks in XBMC en daarmee wordt de windows shell niet gestart. scheelt ook weer een paar seconden :)

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 26-02-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
cypher21 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:00:
[...]

Ik zie geen bios scherm, ultra fast uefi boot, daarnaast uefi boot van Win8
Die "veel snellere SSD" zul je weinig profijt van hebben wanneer windows boot gok ik. Ik heb deze ssd erin zitten.
Voor de rest eigenlijk geen tweaks, ik start dankzij xbmc launcher rechtstreeks in XBMC en daarmee wordt de windows shell niet gestart. scheelt ook weer een paar seconden :)
idd die windows shell scheelt je idd een paar seconden. ( vergeten :P )
De rest heb ik ook aanstaan.

Hoe zit dit als je van xbmc naar Win 8 wilt als de shell niet is geladen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ErwinJ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:07:
[...]

idd die windows shell scheelt je idd een paar seconden. ( vergeten :P )
De rest heb ik ook aanstaan.

Hoe zit dit als je van xbmc naar Win 8 wilt als de shell niet is geladen ?
ik heb in XBMC launcher ingesteld dat de windows shell laadt wanneer XBMC afsluit.

Ik MOET dus xbmc afsluiten als ik iets in Windows wil doen. alt-tab of windows toets drukken om iets anders te starten werkt niet zonder dat de windows shell geladen is.

Soms ff irritant, maar meestal gebruik ik alleen XBMC en zit ik niet in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 11:56
cypher21 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:09:
[...]

ik heb in XBMC launcher ingesteld dat de windows shell laadt wanneer XBMC afsluit.

Ik MOET dus xbmc afsluiten als ik iets in Windows wil doen. alt-tab of windows toets drukken om iets anders te starten werkt niet zonder dat de windows shell geladen is.

Soms ff irritant, maar meestal gebruik ik alleen XBMC en zit ik niet in Windows.
Waarom gebruik je dan de launcher?

Ik kan gewoon ctrl alt del indrukken en task manager opstarten en van daaruit explorer starten. Dit terwijl xbmc al de die tijd gewoon actief blijft.

Ik zou het zelf instellen als ik jou was ;)

http://forum.xbmc.org/sho...57&pid=1181850#pid1181850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
cypher21 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:09:
[...]

sorry ik zie hier dan ook niet het nut van in om Win8 te gebruiken met Xbmc.
Dan kun je beter Win8 geheel laten starten en daarna Xbmc wel/niet automatisch laten starten, en dan kun je temminste altijd de win toest gebruiken of "alt tabben". ( mijn mening ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Raven__NL schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:16:
[...]

Waarom gebruik je dan de launcher?

Ik kan gewoon ctrl alt del indrukken en task manager opstarten en van daaruit explorer starten. Dit terwijl xbmc al de die tijd gewoon actief blijft.

Ik zou het zelf instellen als ik jou was ;)

http://forum.xbmc.org/sho...57&pid=1181850#pid1181850
Dat is idd ook een optie ja :)
Afsluiten is dan sneller vind ik, maar goed

Die link is handig, maar niet voor mij. Wil niet meerdere users op die pc hebben, en daarnaast starten nu de kinderen met de harmony de activiteit "Film kijken" en alles start op zoals zij dit snappen. Ga ze niet lastig vallen met een inlogscherm :P

[ Voor 19% gewijzigd door cypher21 op 26-02-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErwinJ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:34:
[...]

sorry ik zie hier dan ook niet het nut van in om Win8 te gebruiken met Xbmc.
Dan kun je beter Win8 geheel laten starten en daarna Xbmc wel/niet automatisch laten starten, en dan kun je temminste altijd de win toest gebruiken of "alt tabben". ( mijn mening ;) )
Ik zie ook steeds minder het voordeel van XBMC Launcher, het in shell starten kan ook op een andere manier.
En met Advanced Launcher kunnen je vervolgens weer wel andere apps starten en als favoriet in je menu plakken terwijl je XBMC in shell draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
in shell starten hoef je ook niet met XBMC launcher te doen, het was iig toen win8 net uit was de makkelijkste manier vond ik.

Zijn idd zat andere opties voor. in Advanced Launcher kun je trouwens ook explorer starten zodat je evt de windows shell hebt.

de keus voor Win 8 was voor mij vrij simpel: retesnelle boottijd met uefi boot. voor de rest maakte het mij niet uit of het nu XP, 7 of 8 zou worden. Iig wel een windows platform vanwege het af en toe spelen van een spelletje en wat andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Voor de gebruikers van een of andere Ambilight kloon is het vaak wel van belang welke Windows versie ze gaan gebruiken. En als je LED verlichting wordt ondersteund door Ambibox dan zou ik iig voor de 8 versie van Windows gaan. Ik begrijp eigenlijk niet waarom hier steeds weer Windows boot-tijden worden aangehaald? Wie zet er nu zijn Windows HTPC-tje volledig uit na gebruik? Als je wilt, dat na een druk op je afstandsbediening (meer heb je eigenlijk niet nodig voor een HTPC als de handel eenmaal draait), dat je desktop in een paar seconden beschikbaar moet zijn, dan zet je de handel toch nooit helemaal uit? Je trekt toch ook niet de stekker uit je TV of receiver of Decoder als je deze uitzet, wel? Standby is prima, ook voor een HTPC, en geeft veel meer bedieningsgemak dan dat je deze volledig afsluit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:28:
Je trekt toch ook niet de stekker uit je TV of receiver of Decoder als je deze uitzet, wel? Standby is prima, ...
Echt wel! Stand by is zeker niet prima!
Ik laat de auto toch ook niet stationair lopen omdat ik er dan sneller mee weg kan rijden voor die enkele keer dat ik ermee weg ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
hardware-lover schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:28:
Voor de gebruikers van een of andere Ambilight kloon is het vaak wel van belang welke Windows versie ze gaan gebruiken. En als je LED verlichting wordt ondersteund door Ambibox dan zou ik iig voor de 8 versie van Windows gaan. Ik begrijp eigenlijk niet waarom hier steeds weer Windows boot-tijden worden aangehaald? Wie zet er nu zijn Windows HTPC-tje volledig uit na gebruik? Als je wilt, dat na een druk op je afstandsbediening (meer heb je eigenlijk niet nodig voor een HTPC als de handel eenmaal draait), dat je desktop in een paar seconden beschikbaar moet zijn, dan zet je de handel toch nooit helemaal uit? Je trekt toch ook niet de stekker uit je TV of receiver of Decoder als je deze uitzet, wel? Standby is prima, ook voor een HTPC, en geeft veel meer bedieningsgemak dan dat je deze volledig afsluit.
Het is mij om het even......boot-tijden kunnen mij ook gestolen worden....kan best ff wachten.
mijn HTPC staat de laatste tijd alleen maar aan.....maar zet hem ook vaak genoeg uit.....en als ik hem echt snel nodig heb dan zet ik hem wel aan middels WOL..
En ja ik gebruik de pc soms ook naast XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Boottijd maakt mij ook niet zo heel veel uit, maar met win8 + uefi boot en de mogelijkheid koud te starten via IR zie ik geen enkel nut mijn HTPC in standby of hibernate te zetten.
Zonde van de stroom en de eventuele slijtage van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 19:37
Hier heb een Intel Core i5 520M, met een 320GB 7200 RPM HDD en Windows 8.1 X64, hierop XMBC 1.3 Gotham met Aeon Nox en het opstarten gaat als een tierelier. Voordat ik eraan begon dacht ik dat ik een SSD nodig zou hebben, maar nu vind ik het niet echt meer nodig. Ik moet er wel bij zeggen dat de PC nergens anders voor gebruikt wordt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:17:
Boottijd maakt mij ook niet zo heel veel uit, maar met win8 + uefi boot en de mogelijkheid koud te starten via IR zie ik geen enkel nut mijn HTPC in standby of hibernate te zetten.
Slijtage? Er staat niets te draaien hoor. Heb je enig idee wat standby wil zeggen?

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2014 00:59 . Reden: Sommigen weten niet van ophouden ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
IJsbeer schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:57:
[...]
Echt wel! Stand by is zeker niet prima!
Ik laat de auto toch ook niet stationair lopen omdat ik er dan sneller mee weg kan rijden voor die enkele keer dat ik ermee weg ga?
Grapjas, als je al een vergelijking zou willen maken dan zou je de kabels van je accu los moeten gooien, dan staat je auto namelijk pas "uit" :) En als jij alleen maar de sleutel van je contactslot omdraait, je auto met je "remote" op slot zet, dan zet jij je auto dus ook in standby. WUS.

Maar ik hou er maar over op, iedereen zijn voorkeur.

Voor nu alleen nog maar XBMC gerelateerde antwoorden Adje, (met uitzondering voor Schumi) :)

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 26-02-2014 22:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:09:
[knip]

Schumi heeft natuurlijk altijd recht op een antwoord. Ik zal de E-350 weer eens boven water gaan halen, liggen ergens in een doos. Volgens mij staat er op de ene E-350 nog W7, en op een andere W8. Ik PM je wel als ik wat meer weet. In beiden zit trouwens nog een SSD als ik me niet vergis. Iedere HTPC die binnenkomt krijgt van mij standaard een SSD als opslag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
hardware-lover schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:21:
[...]

Slijtage? Er staat niets te draaien hoor. Heb je enig idee wat standby wil zeggen?
Ik weet prima wat standby van een pc is, heb jij enig idee?
Heb je het over S1 of S3. Veel pc's gaan namelijk nog in S1, en dat is niet wat je wilt.

Standby van een pc is toch echt nog wat anders dan van een tv of receiver.

• Raven__NL
  • Laatst online: 23-09 11:56
cypher21 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:34:
[...]

Dat is idd ook een optie ja :)
Afsluiten is dan sneller vind ik, maar goed

Die link is handig, maar niet voor mij. Wil niet meerdere users op die pc hebben, en daarnaast starten nu de kinderen met de harmony de activiteit "Film kijken" en alles start op zoals zij dit snappen. Ga ze niet lastig vallen met een inlogscherm :P
Volgens mij begrijp je het niet helemaal want je krijgt geen inlogscherm te zien hier behalve als je de Windows Shell probeert op te starten. Maar dat heb je nu ook. Enige wat ik aangaf is dat deze methode waarschijnlijker vriendelijker en sneller is dan jou huidige methode zodra het eenmaal is opgezet. Enige wat anders is dat je niet afhankelijk bent van die xbmc launcher tool en dat je de windows shell makkelijk kunt opstarten zonder xbmc af te sluiten wat je nu doet.

Maar goed ieder zijn ding natuurlijk :)

• M-iNdO
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb een vreemd probleem. Sinds kort heb ik Windows 8.1 en XBMC geïnstalleerd op mijn Intel NUC maar het lijkt wel of XBMC mijn bibliotheek niet kan vasthouden/onthouden. Al mijn content staat op mijn QNAP Nas en ik heb netjes films en tv series toegevoegd d.m.v. Windowsnetwerk (SMB) etc.

Mijn content is dan ook toegevoegd, zie ik ook terug bij FILMS en TV Series en ik kan het ook gewoon afspelen. Echter als ik dan even in het menu ga of XBMC afsluit en weer opnieuw opstart en wederom films of tv series wil afspelen is alles weer verdwenen? Dan voeg ik weer opnieuw FILMS en TV series toe en dan gaat het even goed en als ik daarna dan weer wil afspelen zegt ie dat het bestand niet meer beschikbaar is of iets dergelijks en verdwijnt het ook uit het menu (je ziet zeg maar bv. een plaatje van de film Superman ook niet meer maar een afbeelding van een lege map). Zo blijf ik maar doorgaan (heb nu al 4 of 5x mijn content toegevoegd maar het blijft er niet instaan).

Dit is erg frusterend en heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik zou niet weten wat ik verkeerd doe of het probleem is.

Wie o wie herkent dit probleem en weet wat de oplossing is?
hardware-lover schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:40:
[...]

Schumi heeft natuurlijk altijd recht op een antwoord. Ik zal de E-350 weer eens boven water gaan halen, liggen ergens in een doos. Volgens mij staat er op de ene E-350 nog W7, en op een andere W8. Ik PM je wel als ik wat meer weet. In beiden zit trouwens nog een SSD als ik me niet vergis. Iedere HTPC die binnenkomt krijgt van mij standaard een SSD als opslag.
Nou altijd recht op antwoord is ook weer overdreven. Niet te veel moeite erin steken.
Zou handig zijn als je nog wist of bij de hand had maar speciaal boven water halen is wat mij betreft niet nodig.
Morgen komt mijn bestelde SSD binnen. Kan ik zonder een tegrote onderbreking daar Win8 op installeren en gaat het niet naar wens gaat "oude" hdd weer ff terug om het vrouw tevreden te houden ;)
cypher21 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:17:
Ik vind het wel een belangrijk puntje wat betreft mijn setup.
Vanaf het moment dat ik het voor elkaar kreeg mijn AD02 (Fusion/E350) met OpenELEC in hibernate te krijgen is het gewoon een kwestie van verwennerij dat je via remote het zaakje weer aan de gang krijgt.
Voor zover ik weet kan de AD02 niet in S1 (of was het nu S3) , deep sleep iig.
Het is ook zo'n geklooi om elke keer achter mijn TV kastje weer aan te moeten zetten.
Wat ik eigenlijk wil is een nieuwer en sneller kastje maar daar ben ik nog mee bezig en heeft ook geen haast want mijn huidige AD02 voldoet nog steeds prima en trekt zelfs de de skin Aeon MQ5 met al zijn addons die mogelijk zijn.
Okay, mogelijk dat ik af en toe wachten moet maar als je wist waar ik in het verleden met dedicated hardware mee te maken gehad heb (welke zelfs nog duurder waren als de AD02) dan kan ik daar makkelijk meeleven totdat er rook uit komt.

Wat deep sleep betreft op de AD02, volgens de specs zou het een EFI BIOS zijn maar sinds ik recentelijk de BIOS geupdate heb zie ik toch elke keer UEFI voorbij komen. Mogelijk (ik verwacht van niet) is deep sleep nu wel mogelijk ;) En eigenlijk maakt het me ook niet uit, dan gata ie maar in slaapstand, doet ik nu ook en werkt prima. :P

[ Voor 47% gewijzigd door schumi2004 op 28-02-2014 11:42 . Reden: typo ]

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:27:
[...]
Nou altijd recht op antwoord is ook weer overdreven. Niet te veel moeite erin steken.
Zou handig zijn als je nog wist of bij de hand had maar speciaal boven water halen is wat mij betreft niet nodig.
Morgen komt mijn bestelde SSD binnen. Kan ik zonder een te grote onderbreking daar Win8 op installeren en gaat het niet naar wens gaat "oude" hdd weer ff terug om het vrouw tevreden te houden ;)
Er zat een klein beetje sarcasme in mijn reactie. ;)

Ik laat ze dan nog wel even onder water liggen, en dat komt me stiekem ook wel goed uit want ik heb toch nog het e.e.a. af te handelen vandaag en morgen.

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:41:
[...]

Er zat een klein beetje sarcasme in mijn reactie. ;)

Ik laat ze dan nog wel even onder water liggen, en dat komt me stiekem ook wel goed uit want ik heb toch nog het e.e.a. af te handelen vandaag en morgen.
Precies lekker laten liggen, kom er vast wel zelf uit.
Scheelt een hoop als je een "spare" hdd heb om mee te klote ;)
Zag het al helemaal voor me als het niet ging zoals ik wil, vrouw in me nek wanneer ding het eindelijk weer doet.
Kan ik wel zeggen , ga maar op slaapkamer kijken maar dat schijnen vrouwen niet te pikken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
schumi2004 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:43:
[...]

Zag het al helemaal voor me als het niet ging zoals ik wil, vrouw in me nek wanneer ding het eindelijk weer doet.
Kan ik wel zeggen , ga maar op slaapkamer kijken maar dat schijnen vrouwen niet te pikken :?
"ga maar op de slaapkamer kijken" Hahaha dat is bij mij wel gelukt :P

Ik heb op de surface pro 2 xbmc staan en deze gelinkt met de Htpc ( database ), dit aansluiten op de slaapkamer TV en afspelen maar via Wifi :P. Werkt perfect :)

Oh ja en bedienen via haar Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

schumi2004 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:43:
[...]

_/-\o_

Mijn vrouw zegt momenteel: bestel maar wat je denkt dat je wil hebben :)
Ik weet niet of ze zichzelf daarbij ook naar de slaapkamer verbannen ziet worden. (Heb dat ook nog niet voorgesteld)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Jorgen schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:39:
[...]

_/-\o_

Mijn vrouw zegt momenteel: bestel maar wat je denkt dat je wil hebben :)
Ik weet niet of ze zichzelf daarbij ook naar de slaapkamer verbannen ziet worden. (Heb dat ook nog niet voorgesteld)
Dat laatste zou ik ook nog maar niet vertellen....eerst alles bestellen _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:27:

Okay, mogelijk dat ik af en toe wachten moet maar als je wist waar ik in het verleden met dedicated hardware mee te maken gehad heb (welke zelfs nog duurder waren als de AD02) dan kan ik daar makkelij kmeeleven totdat er rook uit komt.
Vergeet niet dat ze voor Gotham erg bezig zijn om hem beter te laten draaien op lower-end hardware, oa voor de Droid en Raspberry PI. Maar de meeste dingen hebben ook direct invloed op performance van x86 hardware. Met andere woorden: Gotham zal ws. vloeiender draaien (voor je OS heeft dit idd geen invloed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJsbeer schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:30:
[...]

Vergeet niet dat ze voor Gotham erg bezig zijn om hem beter te laten draaien op lower-end hardware, oa voor de Droid en Raspberry PI. Maar de meeste dingen hebben ook direct invloed op performance van x86 hardware. Met andere woorden: Gotham zal ws. vloeiender draaien (voor je OS heeft dit idd geen invloed)
Daar ben ik me van bewust maar hoe OpenELEC zich gedraagd met de Gothams, hibernate en random crashes met DTS, is toch een beetje jammer.
Daarom ga ik Windows als OS een kans geven. Heb het nu installed en draaiend en zo basic als het maar zijn kan. Vanavond als iedereen op 1 oor en huis uit is even met Lightpack spelen en wat andere dingen finetunen en dan ga ik over tot het streamlinen van Windows8. XBMC in shell en verder inrichten. En als we dan toch bezig zijn, VoxCommando eens proberen, gewoon omdat het kan ;)

Helaas heb ik een wat verouderde TV met als gevolgd dat ik toch een paar mm buiten beeld heb als ik in explorer mode zit (over/underscan settings CCC) maar daar kan ik voor nu wel even mee leven.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 28-02-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:06:
[...]
[knip]

Helaas heb ik een wat verouderde TV met als gevolgd dat ik toch een paar mm buiten beeld heb als ik in explorer mode zit (over/underscan settings CCC) maar daar kan ik voor nu wel even mee leven.
Zorg dat iedere refreshrate die door je TV wordt ondersteund, ook is toegevoegd aan de ondersteunde resoluties/refreshrate combo's. Daarna selecteer je ook even iedere combo. Voorbeeld;

- 1080p/60Hz
- 1080p/50Hz
- 1080p/24Hz (wat door de TV meestal als veelvoud wordt weergegeven, 72Hz,96Hz), ook wel 24p mode genoemd.

Indien je TV niet alles ondersteund dan kies je natuurlijk die combo's die wel weergegeven kunnen worden.
Mocht dit niet verder gaan dan een 720p resolutie dan ga je daar natuurlijk voor.

Daarna bij ieder gekozen resolutie je over-/underscan goed zetten via de CCC instellingen (bij AMD in dit geval) en dan zou het bij ieder af te spelen medium ook goed moeten staan.

Edit: probeer Ambibox ook even voor je LED verlichting, als deze wordt ondersteund door AmbiBox. Playclaw hoef je niet te gebruiken bij W8, het W8 profiel is prima. XBMC (<< we zijn weer ontopic) ondersteund automatisch Ambibox en herkent deze tijdens opstarten.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2014 17:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:17:
[...]

Zorg dat iedere refreshrate die door je TV wordt ondersteund, ook is toegevoegd aan de ondersteunde resoluties/refreshrate combo's. Daarna selecteer je ook even iedere combo. Voorbeeld;

- 1080p/60Hz
- 1080p/50Hz
- 1080p/24Hz (wat door de TV meestal als veelvoud wordt weergegeven, 72Hz,96Hz), ook wel 24p mode genoemd.

Indien je TV niet alles ondersteund dan kies je natuurlijk die combo's die wel weergegeven kunnen worden.
Mocht dit niet verder gaan dan een 720p resolutie dan ga je daar natuurlijk voor.

Daarna bij ieder gekozen resolutie je over-/underscan goed zetten via de CCC instellingen (bij AMD in dit geval) en dan zou het bij ieder af te spelen medium ook goed moeten staan.

Edit: probeer Ambibox ook even voor je LED verlichting, als deze wordt ondersteund door AmbiBox. Playclaw hoef je niet te gebruiken bij W8, het W8 profiel is prima. XBMC (<< we zijn weer ontopic) ondersteund automatisch Ambibox en herkent deze tijdens opstarten.
Thanks voor de tips. Heb de resoluties ondertussen wel redelijk in orde, beeld is prima te doen.

Wat AmbiBox betreft, ik zag het ook even vluchtig ergens voorbij komen vanmiddag. Heb net even erop gezocht maar waar vind ik de executable?
Edit: Zucht, wat een schaap ben ik. Stond praktisch pal voor me neus

Kan uiteindelijk ook wel naar de WIndows versievan Boblight switchen maar hoorde redelijk goede verhalen over LichtPack maar vind het eigenlijk maar een gedrocht van een programma, AmbiBox komt al wat begrijpbaarder over.

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 28-02-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb dat VoxCommando eens bekeken. Het principe is hartstikke leuk. De filmpjes zijn redelijk saai. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Hallo allen,

Al een hele tijd ben ik hier niet meer geweest omdat xbmc al sinds de Frodo update vlekkeloos draait. Na lange tijd begint het weer te kriebelen om weer wat te gaan "spelen" met de mogelijkheden van XBMC.

De uitdaging: Al gebruik ik al vele jaren usenet, heb ik er toch een duur film1 abonnement bij. Juist vanwege het toevallig langs zappen op verveelde momenten. Zo al in een boel leuke films gevallen die ik anders nooit zou hebben gedownload.

Nu moet dat vrij makkelijk na te maken zijn. Desnoods maandelijks de nieuwe film1 playlist handmatig aan Couchpatato toevoegen. Heb altijd veel plezier gehad met de xbmc-addon Pseudo TV. Daarmee werden tv zenders gesimuleerd vanuit je mediaverzameling zodat je leuk kon zappen langs in feite je eigen media.

Maar Pseudo tv doet het al een tijdje niet meer en lukt me niet hem weer aan de gang te krijgen. Weten jullie misschien een vergelijkbare addon?

Of mis ik misschien een nieuwe ontwikkeling die mijn plan leuk tegemoet komt?
Ik ben er bijna 2 jaar uit geweest en moet me dus volledig opnieuw inleren zo snel als de ontwikkelingen altijd gaan :-(. Ik gebruik Frodo met Aon MQ5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDanTe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-05-2024
schumi2004 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:47:
[...]
Updates kan ik nog wel mee leven, die zou ik eventueel kunnen schedulen maar kan me voorstellen dat dit vervelend is.

[...]
Die heb ik ook al eens een paar keer voorbij zien komen en is ook iets wat me destijds tegengehouden heeft te switchen. Maar zonder het geprobeerd te hebben kan ik er niet echt een oordeel over hebben.

[...]

Bediening via IR en het werkend krijgen van Ambilight etc ben ik niet zo bang voor, geloof wel dat het goed zal gaan. Het is meer dat ik niet lastig gevallen wil worden met allerlei Windows popups en andere meuk. Systeem is nagenoeg 100% dedicated XBMC mediaspeler en wil daarnaast wanneer ik er behoefte aan heb wel eens fatsoenlijk een browser kunnen openen en mogelijk een simpel spelletje voor de kids kunnen opzetten aangezien dat met Windows wel kan. Verder is het gewoon een mediaspeler. Wil dus niet dat geneuzel hebben dat wanneer ik een external app start uiteindelijk Windows Explorer alsnog start met alle meuk eromheen. Er moet ten alle tijden zo min mogelijk geladen worden.
Een andere mogelijkheid is om EventGhost als shell te laten draaien. Misschien eens een kijkje waard. Je mist de explorer meuk en start alleen het nodige. Met deze methode werken alt+tab en task manager ook nog, bij mij althans. Het werkt ook op Win8 met iets meer rompslomp, misschien helpt deze link je een beetje op weg. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xDanTe schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:36:
[...]

Een andere mogelijkheid is om EventGhost als shell te laten draaien. Misschien eens een kijkje waard. Je mist de explorer meuk en start alleen het nodige. Met deze methode werken alt+tab en task manager ook nog, bij mij althans. Het werkt ook op Win8 met iets meer rompslomp, misschien helpt deze link je een beetje op weg. Succes!
EventGhost had ik al ff links laten liggen omdat ik dacht dat dat iets of wat achterhaald was met XBMC Launcher.
Ben zelf eigen van plan helemaal geen launcher of iets dergelijks te gebruiken maar gewoon XBMC alleen en de rest met Advanced Launcher maar dat gedeelte ga ik straks doen.
Heb nu AmbiBox draaiend en moet zeggen dat deze al een stuk rustiger aanvoelt dan LichtPack. De kleuren zijn nog niet helemaal zoals ik ze hebben wil maar dat is voor latere zorg. Kan wel switchen naar Boblight for Windows maar geloof niet dat ik dan ten alle tijde Ambilight heb. Het werkt dus, next.

Grootste opstakel is straks de remote weer opnieuw ingesteld te krijgen, in OE was ik beperkt met het aantal buttons, nu kan ik gewoon het complete keyboard gebruiken, keys zat om custom triggers aan te knopen.

Overigens viel me wel op dat XBMC een beetje als stroop aanvoelde na een poos LiveTV gekeken te hebben. Er draait verder niks op systeem dus beetje vreemd. Daarnaast is het onder Windows werkend krijgen niet "even snel" gedaan. Bij OpenELEC was ik allang klaar geweest :P

Edit:
Slaapstand/Hibernate functioneert echter schopt hij AmbiBox niet af bij het ontwaken, iemand tips?

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 28-02-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 14:13
Dennisdn schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:23:
Maar Pseudo tv doet het al een tijdje niet meer en lukt me niet hem weer aan de gang te krijgen. Weten jullie misschien een vergelijkbare addon?
Er is een werkende versie voor Frodo beschikbaar. Eerst even zorgen dat je alles verwijderd hebt van de oude versie en dan even het forum doorspitten om de juiste versie voor Frodo te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff kleine vraag.

Als ik straks een versterker heb met HDMI in en out heb hoe weet ik dan dat audio hd en dts enz enz is want dan bepaald je videokaart het toch of werkt dat anders.

Dit is me pc.

www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model-data ... .SLTEH.001

Weer bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:53

TRaSH

koffie ?

link werkt niet,
hangt van verschillende factoren af.
1. ondersteunt je HTPC/computer het
2. de source moet het natuurlijk hebben.
3. wat ondersteund je versterker (veel alles in 1 versterkers geven aan dat ze DTS/HD etc.. ondersteunen maar dat werkt dan meestal alleen met de ingebouwde blu-ray speler)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is versterker die ik wil kopen

http://www.receiverstore....aha-rx-v775-titanium.html

Pc

Acer zs-600
Met een Model grafische-kaart GeForce GT 620

http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model/DQ.SLTEH.001

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie reciever, staat ook op de planning aan te schaffen. Zit nu zelf met een RX-V650, mooi spul Yamaha.
Audiofreaks zijn alleen niet te spreken over mijn boxen combinatie, JBL Northridge, te veel stampertjes gehalte zeggen ze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:10:
[...]

Mooie reciever, staat ook op de planning aan te schaffen. Zit nu zelf met een RX-V650, mooi spul Yamaha.
Audiofreaks zijn alleen niet te spreken over mijn boxen combinatie, JBL Northridge, te veel stampertjes gehalte zeggen ze :P
Ja inderdaad lijkt me perfect ding ik heb mooie JBL studio edit boxen voor muziek

http://www.audioreview.co...2/prd_124335_1594crx.aspx

En surround set voor me films.

Vandaar dat ik graag wil weten of me geluid perfect is straks met combo pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
"Met een Model grafische-kaart GeForce GT 620"

Ondersteund de HD audio formaten, geen probleem wat dat betreft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke we gaan het gewoon zien dat zou top zijn.
Maakt het uit onboard of maakt dat niets uit.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:31
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:19:
[...]

Ja inderdaad lijkt me perfect ding ik heb mooie JBL studio edit boxen voor muziek

http://www.audioreview.co...2/prd_124335_1594crx.aspx

En surround set voor me films.

Vandaar dat ik graag wil weten of me geluid perfect is straks met combo pc.
me=mijn of mij neem ik aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja men snapt wat ik bedoel toch leraar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 21:29
Nou, OpenElec is een bijna net zo grote deceptie als XBMCbuntu. Ongelofelijk dat iets triviaals als Dropbox aan de praat krijgen zo'n gedoe is (zelfs met gebruik van het juiste tutorial). Ook mijn youtube problemen zijn blijkbaar onoplosbaar en ik ben niet de enige waarbij het klaarblijkelijk onmogelijk is om het werkend te krijgen.
Fatsoenlijke foutmeldingen of logs... forget it.

Ik zit er sterk over te denken om het eraf te gooien en gewoon vrolijk Ubuntu te gaan draaien met XBMC los erop. Dan werkt er tenminste iets zoals het hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

neliss

h00t h00t!

Ik heb hier een Raspberry Pi met XBMC draaien, maar ik zit me te ergeren aan hoe traag deze af en toe kan zijn, om nog maar te zwijgen over random crashes.
Nu ben ik opzoek naar een (kant-en-klare) opvolger met wat meer power om vloeiend de menutjes door te komen etc.
Mijn oog is gevallen op de Intel NUC met i3 3217U, kunnen jullie mij vertellen of ik hier een goede keuze mee maak?
Ik ben niet zo handig met software, is bijv. openELEC redelijk makkelijk aan de praat te krijgen op zo'n kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Autoreply schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:58:
Nou, OpenElec is een bijna net zo grote deceptie als XBMCbuntu. Ongelofelijk dat iets triviaals als Dropbox aan de praat krijgen zo'n gedoe is (zelfs met gebruik van het juiste tutorial). Ook mijn youtube problemen zijn blijkbaar onoplosbaar en ik ben niet de enige waarbij het klaarblijkelijk onmogelijk is om het werkend te krijgen.

Ik zit er sterk over te denken om het eraf te gooien en gewoon vrolijk Ubuntu te gaan draaien met XBMC los erop. Dan werkt er tenminste iets zoals het hoort...
Dat lijkt me ook. Je moet goed beseffen wat het doel van OpenELEC is. Dat doel is namelijk om een ervaring te bieden die lijkt op een 'normaal' apparaat, zoals een dvd speler of een spelcomputer. Installeren, binnen 20 seconden aan gaan en niet meer naar om hoeven kijken. Daarvoor zijn trade-offs nodig. Alles wat binnen scope zit gaat zo makkelijk mogelijk, echter kom je buiten die scope dan wordt het juist een stuk moeilijker. Zodra je daar tegenaan gaat lopen dan is het inderdaad een stuk beter om gewoon zelf een linux distro te pakken en daarop XBMC te zetten. Ik zou dat echter niet een deceptie noemen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

neliss schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 12:38:
Ik ben niet zo handig met software, is bijv. openELEC redelijk makkelijk aan de praat te krijgen op zo'n kastje?
Er is niks moeilijk aan OpenELEC installeren. Het is echt een eitje. Wat er wel moeilijk aan is is duidelijk uitgelegd :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 17:39
Autoreply schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:58:

Mag ik vragen wat er 'triviaal' is aan Dropbox op een HTPC? Er van uitgaande dat je hem puur en alleen gebruikt als HTPC, anders is OpenElec inderdaad totaal niet geschikt.

[ Voor 7% gewijzigd door FabianNL op 01-03-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Janoz schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:58:
Dat lijkt me ook. Je moet goed beseffen wat het doel van OpenELEC is. Dat doel is namelijk om een ervaring te bieden die lijkt op een 'normaal' apparaat, zoals een dvd speler of een spelcomputer. Installeren, binnen 20 seconden aan gaan en niet meer naar om hoeven kijken. Daarvoor zijn trade-offs nodig. Alles wat binnen scope zit gaat zo makkelijk mogelijk, echter kom je buiten die scope dan wordt het juist een stuk moeilijker. Zodra je daar tegenaan gaat lopen dan is het inderdaad een stuk beter om gewoon zelf een linux distro te pakken en daarop XBMC te zetten. Ik zou dat echter niet een deceptie noemen.
Een youtube plugin is naast series en films kijken toch één van de fundamenten van XBMC mijns inziens. Inmiddels heb ik hem weten te fixen, maar daar ging wel drie weken aan geploeter aan vooraf. (Geen issue specifiek met OpenElec, maar met alle versies van XBMC)

Datzelfde geldt m.i. ook voor Dropbox, toch een van de meest gebruikte applicaties en vrijwel onmisbaar voor veel zaken waar mensen een mediasysteem voor gebruiken.

Mijn frustraties gingen met name over problemen oplossen. Ik ben zeker in de Unix wereld gewend aan goede logs en dan kom je er met logisch denken en een beetje googelen meestal wel uit. Dat viel hier even vies tegen (error met timestamp en je komt niet veel verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
neliss schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 12:38:
[knip]

Mijn oog is gevallen op de Intel NUC met i3 3217U, kunnen jullie mij vertellen of ik hier een goede keuze mee maak?

[knip]
Als je al voor een i3 NUC wilt gaan, geef dan ietsje meer uit en ga voor de Haswell serie en niet voor de verouderde eerste generatie (of ze moeten extreem lager geprijsd zijn/worden).

http://tweakers.net/price...;322386;354284/categorie/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Autoreply schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:23:
[...]
[knip]

Datzelfde geldt m.i. ook voor Dropbox, toch een van de meest gebruikte applicaties en vrijwel onmisbaar voor veel zaken waar mensen een mediasysteem voor gebruiken.

[knip]
Vertel? Er schiet me zo niets te binnen maar ik zal beslist wat over het hoofd zien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
hardware-lover schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:29:
[...]

Vertel? Er schiet me zo niets te binnen maar ik zal beslist wat over het hoofd zien?
Torrents, nzb's, libraries en een hele rits andere zaken synchroniseren als je diverse systemen draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Autoreply schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:56:
[...]
Torrents, nzb's, libraries en een hele rits andere zaken synchroniseren als je diverse systemen draait?
Nope, wordt nog steeds niet gekieteld, dat kan ook redelijk eenvoudig via bijvoorbeeld een NAS geregeld worden. Het heeft overigens weinig met de daadwerkelijke functie van OpenElec (OE) van doen? Kan me voorstellen dat het in jou geval erg vervelend zou kunnen zijn maar daar kun je OE toch niet op afrekenen? Het gros van de OE gebruikers doen niets met de zaken die je aanhaalt of hebben het op een andere wijze geregeld (verwacht ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
krijg het maar niet voor elkaar om een iso te mounten vanuit xbmc :( HTPC met XBMC en external players

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 16:46

NLF

Gezellig.. gister een update gehad van de skin Nox.. iets met tv shows plugin wanneer de volgende uit komt en nu chrashed die plugin de heletijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik draai ook Aeon Nox maar het is mij niet opgevallen dat die skin een update gekregen had... De next aired plugin crasht inderdaad wel. Maar dat ligt volgens mij niet aan de skin, wel aan de plugin zelf.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 16:46

NLF

Borromini schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:41:
Ik draai ook Aeon Nox maar het is mij niet opgevallen dat die skin een update gekregen had... De next aired plugin crasht inderdaad wel. Maar dat ligt volgens mij niet aan de skin, wel aan de plugin zelf.
Oh, ik dacht dat het onderdeel was van Aeon Nox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
pffff heel de dag aan het klooien geweest en werkt het nog niet -_-
Krijg met geen mogelijkheid een iso gemount via xbmc.

Zowel met:

- dvdfab
- Virtual clonedrive
- Deamontools lite

om gek van te worden :@

Heeft het ermee te maken dat de file begint met nfs://pad_naar_bestand ipv //pad_naar_bestand :?

Zoja is dat eruit te filteren in een bat file?

[ Voor 25% gewijzigd door Paulus07 op 02-03-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Weer wat geleerd vandaag! Wisten jullie dat je een DVD die je "offline" in je library wilt opnemen kunt toevoegen door een map met daarin een fake *.disc bestand aan te maken? Als je dat bestand bijvoorbeeld Drive.disc noemt vraagt XBMC vervolgens om de DVD met die naam in de speler te doen.

Fijn als je (zoals wij) de DVD's die je enkel fysiek hebt wilt samenvoegen met je bestanden :)

Edit:
Ik vond hem zelf op wiki. De link ben ik even kwijt.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 02-03-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Goede tip D-e-n!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Paulus07 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:30:
pffff heel de dag aan het klooien geweest en werkt het nog niet -_-
Krijg met geen mogelijkheid een iso gemount via xbmc.

Zowel met:

- dvdfab
- Virtual clonedrive
- Deamontools lite

om gek van te worden :@

Heeft het ermee te maken dat de file begint met nfs://pad_naar_bestand ipv //pad_naar_bestand :?

Zoja is dat eruit te filteren in een bat file?
Je kunt toch XBMC gewoon een ISO laten afspelen zonder hem te mounten? Of mis ik wat?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

XBMC ondersteunt inderdaad gewoon ISOs standaard. Al een hele tijd zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:54:
[...]
Je kunt toch XBMC gewoon een ISO laten afspelen zonder hem te mounten? Of mis ik wat?
Het zou zomaar kunnen dat je idd wat info mist waarom een externe speler gewenst is. Er is vandaag diverse keren gepost dat betreffende Tweaker zijn externe speler niet aan de praat heeft kunnen krijgen (tot zijn frustratie), maar hij heeft steeds verzuimd om aan te geven waarom hij dat zou willen.

Als hij, als voorbeeld, graag 3D BR ISO's af zou willen kunnen spelen (en als zodanig ook weer kunnen geven), dan kan dit niet anders dan via een externe speler.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welk profiel gebruiken de Tweakers op hun Harmony als ze XBMC onder Windows hebben draaien?
Op OE had ik MCE Remote maar daar werkt niet alles van, wat ik opzich vreemd vind.

Edit:
Denk dat ik al weet wat er scheelt, mijn custom Lircmappings werken niet onder Windows :(

Edit2:
Wat een gekut zeg met dat Windows, nu loopt CCC verdomme weer te kutten.
Krijg alleen maar beeld op HDMI als VGA aangesloten is, anders snapt ie er niks meer van.

[ Voor 46% gewijzigd door schumi2004 op 03-03-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:11:
[...]

Het zou zomaar kunnen dat je idd wat info mist waarom een externe speler gewenst is. Er is vandaag diverse keren gepost dat betreffende Tweaker zijn externe speler niet aan de praat heeft kunnen krijgen (tot zijn frustratie), maar hij heeft steeds verzuimd om aan te geven waarom hij dat zou willen.

Als hij, als voorbeeld, graag 3D BR ISO's af zou willen kunnen spelen (en als zodanig ook weer kunnen geven), dan kan dit niet anders dan via een externe speler.
Wil mijn 2D en 3D blurays inderdaad via een externe speler laten afspelen. Maar na dag 2 vol lopen te %^#*# werkt het nog niet. Op 1 of andere manier willen de iso's niet door welk dan ook programma gemount worden. Deamontools snapt het ook niet. Als ik handmatig de iso open via het .bat bestand werkt het wel. Maar vanuit xbmc dus niet -_- 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:15
schumi2004 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:17:
Welk profiel gebruiken de Tweakers op hun Harmony als ze XBMC onder Windows hebben draaien?
Op OE had ik MCE Remote maar daar werkt niet alles van, wat ik opzich vreemd vind.

Edit:
Denk dat ik al weet wat er scheelt, mijn custom Lircmappings werken niet onder Windows :(
Ik gebruik deze plugin onder windows: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:MCERemote

Ik gebruik zowel een logitech harmony alsmede originele mce-remotes, mag ik jouw lirc mappings eens inzien, aangezien de mce remote eigenlijk alleen *out of the box* werkt op windows en ik maar 1 pc gebuik die op windows draait; de rest op openelec of debian x64 (android daargelaten).
Hiermee bedoel ik dat er maar een aantal toetsen werken. live-tv, recorded-tv etc werken gewoon niet onder linux.

mce-keyboard hoef ik al hemelaal niet aan te beginnen onder linux.

/edit.

Dit samen met een fatsoenlijk instelbare tv-backend (ik gebruik nu argus-tv windows only), houdt mij nog tegen om mijn hoofd-htpc (xbmc-server?) onder linux te draaien.

tv-headend is leuk, maar mist nog veel functionaliteit.

[ Voor 27% gewijzigd door DJvL op 03-03-2014 14:41 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Paulus07 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:12:
[...]

Wil mijn 2D en 3D blurays inderdaad via een externe speler laten afspelen. Maar na dag 2 vol lopen te %^#*# werkt het nog niet. Op 1 of andere manier willen de iso's niet door welk dan ook programma gemount worden. Deamontools snapt het ook niet. Als ik handmatig de iso open via het .bat bestand werkt het wel. Maar vanuit xbmc dus niet -_- 8)7
Als daemon tools het ook niet wil, dan lijkt het me een windows probleem, niet xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Indien een ISO gekoppeld is (automatisch openen), aan een virtuele drive dan zou het laden van de ISO al geen probleem mogen geven. Daemontools brengt die koppeling eigenlijk automatisch tot stand tijdens het installeren. Nu heb ik al diverse verschillende virtuele drives voorbij zien komen dat daar mogelijk wel het probleem zou kunnen zitten. Dat het aanklikken van een ISO niet tot gevolg heeft dat deze door het juiste programma wordt geladen. Eerst zorgen dat dat goed werkt en daarna pas aan de slag met het op orde brengen van het script voor de koppeling en het afspelen vanuit XBMC. Ter geruststelling, het kan prima werken (onder Windows 7/8) i.c.m. XBMC, geen twijfel mogelijk.

Edit: ik gebruik overigens altijd het gratis Virtual CloneDrive, werkt uitstekend, onder W7 en W8

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 03-03-2014 15:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:00:
Indien een ISO gekoppeld is (automatisch openen), aan een virtuele drive dan zou het laden van de ISO al geen probleem mogen geven. Daemontools brengt die koppeling eigenlijk automatisch tot stand tijdens het installeren. Nu heb ik al diverse verschillende virtuele drives voorbij zien komen dat daar mogelijk wel het probleem zou kunnen zitten. Dat het aanklikken van een ISO niet tot gevolg heeft dat deze door het juiste programma wordt geladen. Eerst zorgen dat dat goed werkt en daarna pas aan de slag met het op orde brengen van het script voor de koppeling en het afspelen vanuit XBMC. Ter geruststelling, het kan prima werken (onder Windows 7/8) i.c.m. XBMC, geen twijfel mogelijk.

Edit: ik gebruik overigens altijd het gratis Virtual CloneDrive, werkt uitstekend, onder W7 en W8
Met gebruik van deze bat krijg ik een error van VCD:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Set file=%1
Set dummy=%file:iso=%
IF NOT %dummy% == %file% (GOTO playiso) ELSE (goto next)

:next
Set file=%1
Set dummy=%file:mpls=%
IF NOT %dummy% == %file% (GOTO plaympls) ELSE (goto playbdmv)

:playiso
"C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDMount.exe" /d=0 %1
"C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uTotalMediaTheatre5.exe" J:
"C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDMount.exe" /d=0 /u
GOTO end

:plaympls
set pth=%1
set pth=%pth:~1,-25%

"C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uTotalMediaTheatre5.exe" "%pth%" exit
GOTO end

:playbdmv
set pth=%1
set pth=%pth:BDMV\MovieObject.bdmv=%
set pth=%pth:BDMV\index.bdmv=%

"C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uTotalMediaTheatre5.exe" %pth% exit
GOTO end

:end
exit

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/CXcViks7

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En wat gebeurd er als je dubbelklikt op het ISO bestand vanuit de share (dus via verkenner)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:51:
En wat gebeurd er als je dubbelklikt op het ISO bestand vanuit de share (dus via verkenner)?
Dan wordt de ISO zonder problemen gemount door VCD en kan ik hem afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Duidelijk. Dan zit je "probleem" toch binnen XBMC.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eerst even paddiepte checken door de iso in de root te zetten en te proberen.
Onder w7, script met hoogste privileges uitvoeren als UAC aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:21:
Eerst even paddiepte checken door de iso in de root te zetten en te proberen.
Onder w7, script met hoogste privileges uitvoeren als UAC aanstaat.
Je bedoeld om de iso in nfs://xxx.xxx.x.x/volume1/video te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou het beste systeem voor xbmc ik heb een pc met windows 8 is linux beter of maakt dat niets uit? Of zit je dan weer met drivers. Vind windows niet echt stabiel

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:35:
Wat is nou het beste systeem voor xbmc ik heb een pc met windows 8 is linux beter of maakt dat niets uit? Of zit je dan weer met drivers. Vind windows niet echt stabiel
Verklaar "niet stabiel"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Laatst online: 24-09 11:27
Haal alle spaties weg uit je bestandsnamen. Dan zou het moeten werken. Ik doe mijn ISO's altijd zo: The.Dark.Knight.Rises.(2013).iso. Ik had ook problemen met een spatie erin en dan mounten nu ik een punt gebruik heb ik nergens meer last van. Geldt ook voor je foldernamen. Er mag nergens een spatie in voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door VetCool op 03-03-2014 22:10 ]

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:04
Hallo ik heb probleem in xbmc
Op mn pi staat frodo 12 en op mn pc gotham 13.
Op mn pi als ik bv 1channel wil toevoegen wordt er automatisch een xtra / achter het laatst ingevulde en kan de locatie niet gevobden worden.
Doe ik dit op mn pc wordt er ook een xtra / achter gezet,maar dit geeft geen problemen en wordt de locatie gewoon toegevoegd.
Op mn pi draai ik op t moment openelec maar ik heb dit probleem op alle os voor de pi.
Ook kan op dit moment de pi niet geupgrade worden naar gotham.
Wie kan mij hier mee helpen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je kunt je pi weldegelijk updaten naar gotham nightlies.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
VetCool schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:09:
[...]
Haal alle spaties weg uit je bestandsnamen. Dan zou het moeten werken. Ik doe mijn ISO's altijd zo: The.Dark.Knight.Rises.(2013).iso. Ik had ook problemen met een spatie erin en dan mounten nu ik een punt gebruik heb ik nergens meer last van. Geldt ook voor je foldernamen. Er mag nergens een spatie in voorkomen.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb alle folders, ook met ISO's daarin, voorzien van de originele IMDB titel en dit geldt ook voor de bestandsnaam. Dus met spaties als de titel zolang mocht zijn, en de foldernaam is zelfs voorzien van het IMDB jaartal (tussen haakjes). Het mounten en het afspelen via een externe speler gaat prima, niets te klagen.

Maar het is het proberen waard, niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd, en geen enkele configuratie is exact gelijk aan de andere (in de meeste gevallen dan).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:04
FREAKJAM schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:38:
Je kunt je pi weldegelijk updaten naar gotham nightlies.
Ok dit wist ik niet,zodra ik thuis ben zal ik dit uit gaan proberen.
Misschien dat dan ik ook de mysql database kan gaan gebruiken voor allebei de apparaten.
Mysql draait op een aparte server.
Bedankt voor de link en zal na de update het resultaat laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Paulus07 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:30:
[...]

Je bedoeld om de iso in nfs://xxx.xxx.x.x/volume1/video te zetten?
Ja zo hoog mogelijk en zo kort mogelijk qua bestandsnaam.
Spaties zouden geen probleem mogen zijn zolang je alles maar in quotes zit als je script.
Maar dat is goed te testen, gewoon kwestie van elimineren..
Eerts met een korte naam beginnen, werkt dat, zet er an eens een spatie tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 19:11

404error

Page Not Found

XMBC 13.0 Gotham heeft nu de Beta status!

http://xbmc.org/xbmc-13-0-gotham-beta1-rises/

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Nice, vanavond maar weer eens alle systemen een update geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Doet ie dan wel automatisch updaten naar de final release?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
XBMC update zichzelf nooit, dus nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

ikkeenjij36 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 00:47:
[...]

Ok dit wist ik niet,zodra ik thuis ben zal ik dit uit gaan proberen.
Misschien dat dan ik ook de mysql database kan gaan gebruiken voor allebei de apparaten.
Mysql draait op een aparte server.
Bedankt voor de link en zal na de update het resultaat laten weten.
Waarschijnlijk wel. XBMC Frodo hanteert zijn eigen database nummer (75). XBMC Gotham beta 1 hanteert databasenummer 78. Als zowel je Pi + PC xbmc installaties dezelfde databasenummers gebruiken, kun je dus dezelfde mysql database gebruiken.

Meer info over de databaseversions van Gotham beta 1 vind je hier, en zie de link van 404error voor de meer algemene info over deze eerste beta.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 04-03-2014 12:24 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 12:21

nwagenaar

God, root. What's the differen

Paulus07 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:02:
[...]
Dan wordt de ISO zonder problemen gemount door VCD en kan ik hem afspelen.
En hoe benader je het ISO bestand? Via een drive-koppeling?

Volgens mij gaat het mis door het gebruik van nfs:// als verwijzing; probeer het eens binnen XMBC vanuit een drive-koppeling (lees: je NFS- of CIFS-share middels mount of net use koppelen als drive) ipv een rechtstreekse NFS benadering.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:45:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb alle folders, ook met ISO's daarin, voorzien van de originele IMDB titel en dit geldt ook voor de bestandsnaam. Dus met spaties als de titel zolang mocht zijn, en de foldernaam is zelfs voorzien van het IMDB jaartal (tussen haakjes). Het mounten en het afspelen via een externe speler gaat prima, niets te klagen.

Maar het is het proberen waard, niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd, en geen enkele configuratie is exact gelijk aan de andere (in de meeste gevallen dan).
Helaas werkt dat ook niet :( De zoektocht gaat verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb pas geupgrade naar 12.3 maar nu werken subs niet meer. Ik heb een DVD, wacht tot de film afspeelt, ga naar het subtitle menu en selecteer de juiste subtitle, maar daarna niks, krijg geen ondertiteling.

Iemand daar vaker last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

cypher21 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:16:
XBMC update zichzelf nooit, dus nee :)
Hmm, das dan een leuke extra functie van Openelec denk ik ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Pagina: 1 ... 107 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]