[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.995 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, neus eens door de settings in XBMC zou ik zo zeggen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Janoz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:32:
Tja, neus eens door de settings in XBMC zou ik zo zeggen.
Dat loop ik al het afgelopen uur te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 21:29
Autoreply schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:34:
[...]

Dat heb ik eerder gehad en gefixt. Ik heb een aparte login voor "3d party devices" bij plusgoogle.

Deze oplossing doet het iig niet (onderaan de pagina)
http://code.google.com/p/...roubleShootingLoginIssues

http://pastebin.ca/2626247
Na enig gespeur lijkt niemand een oplossing te hebben voor mijn problemen met de YT add on.

Alles vers installeren dus. Dan komt de vraag of ik opnieuw voor XBMC live ga. Ik heb toch wel wat issues:
*Samba timed geregeld uit. Grote hoeveelheden bestanden overpompen geeft gegarandeerd problemen vanaf een Ubuntu PC, Vista en Win7 hebben er geen moeite mee.
*YT plugin.

Ik overweeg OpenElec te installeren. Zijn er nadelen aan voor wat ik wil (fileserveren via Samba en XBMC draaien) tov XBMC Live of Ubuntu installeren en XBMC los er bij gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
na wat rondzoeken ben ik er achter gekomen dat ik wat in ssh moest doen. ik heb de code ln -la ingeveoerd en de .xbmc is inderdaad hidden. Maar hoe unhide ik hem in ssh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
ibiben95 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:48:
na wat rondzoeken ben ik er achter gekomen dat ik wat in ssh moest doen. ik heb de code ln -la ingeveoerd en de .xbmc is inderdaad hidden. Maar hoe unhide ik hem in ssh?
Ik heb het al. Voor de mensen die op het zelfde probleem stuiten:
Instellingen - uiterlijk - bestandslijsten -->VERBORGEN BESTANDEN EN MAPPEN WEERGEVEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:31
Impstoker schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:42:
Ik heb geen trage HTPC maar een paar tips die ik hier en daar las: Sync to display uitzetten in XBMC, de gebruikelijke audio opties bekijken die voor video vertraging kunnen zorgen in xbmc 12.2 en in Prismatik kan je expert mode aanzetten in profielen en de fullscreen win functie proberen, zorg ook dat xbmc in windowed fullscreen staat en niet true fullscreen
Maar het is wel gebruikelijk tot nu toe dat de prismatik software flinke cpu load vraagt...
Welke delay heb je ingesteld in Prismatik?

edit:
Extra tip
Sync to display uitzetten? Krijg je dan geen last van judder met 24p content? Ik krijg echt geen soepel beeld wanneer ik sync to display uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09 22:28

TRaSH

koffie ?

ik gebruik "Adjust display refresh rate to match video" voor het zogenaamde 24p issue

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 21:37
Weet niet helemaal of ik goed zit hier maar goed ;)

Ik heb een gedeelde xbmc db in MySQL. Nu heb ik alleen mijn server een upgrade gegeven en is de padverwijzing van mijn movies/series veranderd. Is dit aan te passen in MySQL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat zou je met een update query kunnen aanpassen

edit, makkelijkere manier is je database exporteren naar single file, database van XBMC schonen, het pad in de export file aanpassen en importeren

[ Voor 60% gewijzigd door cypher21 op 15-02-2014 17:13 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
Ik neem aan dat ik dit in de shell moet invoeren? Dan zou ik toch ook de database + oude padverwijzing en nieuwe padverwijzing moeten invoeren?
Sorry, nog niet echt veel ervaring met MySQL :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
nee, database exporteren in XBMC als single file, dan die file editten met notepad of een andere textverwerker, database schonen en file importerne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
hmm... Ik had 2 files, Video + Audio en tegelijkertijd geëxporteerd.Server is al uit elkaar en de schijf hergebruikt. Zit dan denk ik niks anders op als een nieuwe database bouwen ;(
Of nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 23:35

Melkaz

Melkazar

Na maanden van gekloot met Openelec in combinatie met een MS-Tech 1200 behuizing+remote en een Harmony one heb ik nou eindelijk een goed werkende oplossing. De Flirc! Wat een verademing dat bij elke boot de afstandsbediening werkt.

Eigenlijk sinds dag 1 had ik problemen met de MS-Tech afstandsbediening in Opelenec. Bij ongeveer 50% van de keren werkte de afstandsbediening compleet niet, alleen het shut down commando werd begrepen. Nu zijn alle commands in de Harmony gemapped op de Flirc en de shut down op de MS-Tech remote. Werkt perfect!

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18
ilovebrewski schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:03:
hmm... Ik had 2 files, Video + Audio en tegelijkertijd geëxporteerd.Server is al uit elkaar en de schijf hergebruikt. Zit dan denk ik niks anders op als een nieuwe database bouwen ;(
Of nog andere ideeën?
Naar de mysql server connecten met een tool zoals http://www.heidisql.com/ of iets in die richting, of misschien heb je op dezelfde server als je mysql database ook een apache server draaien waarop je phpmyadmin kan installeren. Zo kan je eenvoudig de database benaderen en aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mantis schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:34:
[...]

Ik draai ook Win8.1 maar de performance van de Prismatik software is echt bedroevend. Zodra ik dit inschakel zijn er direct dropped frames in XBMC.
Heb je soms tweaks gebruikt om het vlotter te doen draaien of heb je gewoon een beest van een HTPC staan?
Ik gebruik Lightpack op mijn PI, zonder problemen. De Prismatik software gebruik ik idd niet, ik maak gebruik van Hyperion. Ook onder boblight lijkt hij prima te doen onder betere hardware.
Als je hem wilt bestellen, couponcode lightpack2013 zou 20 dollar korting moeten geven.

Gezeur met verschillende configs heb ik overigens niet. De zwarte randen worden prima gedetecteerd door Hyperion, waardoor het gewoon altijd prima werkt en ik er geen omkijken naar heb. Bij Boblight is dat (volgens mij) ook gewoon zo.

Als alternatief zou ik ook eens kijken naar LightBerry. Dat sluit je aan op de PI, maar heeft als voordeel dat je 50 onafhankelijke leds hebt, ipv de 10 van de LightPack. Qua kosten ongeveer hetzelfde, omdat de meeste nog een PI moeten aanschaffen (voeden via je HTCP en die stuurt de PI dan aan)

[ Voor 11% gewijzigd door IJsbeer op 16-02-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Win 7 x64 + XBMC 12.3 (met Aeon Nox skin.)

Ik heb een raar probleem met een Bluray Disc map (reference disc met fragmenten, ideaal om je geluidsset te testen.)

Als ik de disc wil spelen kan ik MovieObject.bdmv openen en dat werkt. Als ik de disc daarna sluit, dan is het MovieObject.bdmv bestand niet meer zichtbaar en kan ik de disc niet meer spelen. de XBMC machine heeft alleen leesrechten en kan het bestand niet bewerken. Kijk ik op de server dan is het MovieObject.bdmv ook gewoon nog aanwezig.

De disc is niet meer te spelen, totdat ik de hele map verplaats naar een nieuwe locatie zodat het weer een "nieuwe disc" is voor XBMC. Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Impstoker schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:59:
Ik dacht ik laat even mijn XBMC + Lightpack (kickstarter) zien, mits dat niet offtopic is.
Windows 8.1, XBMC 12.2, Aeon Nox skin, XBMC lightpack plugin, Prismatik software, Harmony One keymap om verschillende profiles in Prismatik te kunnen kiezen.

[video]
Nice :) Ook ik heb m'n Lightpack net binnen maar zit nog heel erg te struggelen met het volledig werkend krijgen onder XBMC, waarbij het probleem hem met name zit in fullscreen.

Wanneer ik in True fullscreen de video afspeel zijn de LED's uit. Dit werkt echter wel onder windowed fullscreen. Dit zie ik ook terug in jouw configuratie. Maar hier moet toch wel een (toekomstige) oplossing voor zijn?

Config: Win7 + XBMC 12.2 + Prismatik + Lightpack XBMC plugin (alles draait op een HTPC).

[ Voor 8% gewijzigd door DeLyon op 16-02-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 18:49
Nu ik dit lees over LightBerry en Lightpack begint het mijn interesse te wekken.
Is dit makkelijk in te stellen op een Htpc met Xbmc en werkt dit dan ook zoals het moet werken ?

Ik lees over drops met win 8.1 met Xbmc...:(
Mijn Htpc bestaat uit een A8-5600K met 4GB

lightberry werkt alleen op raspberry 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door ErwinJ op 18-02-2014 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
ErwinJ schreef op maandag 17 februari 2014 @ 07:16:
lightberry werkt alleen op raspberry 8)7
Dat had ik al geschreven. Maar je kan prima een raspberry gebruiken voor alleen de lightberry aan te sturen. Dus je HTPC stuurt feitenlijk de raspberry aan en die weer de lightberry. Dus dan gebruik je nog gewoon de HTPC als mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
IJsbeer schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:18:
[...]

Dat had ik al geschreven. Maar je kan prima een raspberry gebruiken voor alleen de lightberry aan te sturen. Dus je HTPC stuurt feitenlijk de raspberry aan en die weer de lightberry. Dus dan gebruik je nog gewoon de HTPC als mediacenter.
zou kunnen maar bij lightpack hoeft het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Maar maar 10 strips met 3 leds. Dus maar 10 LED's, bij een grotere TV (>=42") zou ik al minstens 2 van die dingen gaan gebruiken. Dus dan zit je al aan 240 dollar... Dat vind ik vrij vors. En dan wordt Lightberry ineens een ander verhaal. Evt. zoiets: http://www.adafruit.com/products/461 (die gaat niet via de PI, maar via Arduino).

Ik heb zelf een 32" TV en dat werkt aardig met Lightpack, maar bij groter wordt het echt wel weinig en ga je 'gaten' zien. Ik heb hem via Kickstarter (60 dollar), en vind het prima. Ik zou er geen 120 dollar voor over hebben, dan zou ik eens meer gaan kijken naar de alternatieven. Zeker als je een groter scherm hebt.

Anyway, wellicht wordt dit allemaal wel at offtopic en is dit een discussie die beter terecht hoort in het AmbiLight topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Jeroen is na lange tijd afwezigheid te zijn geweest op het XBMC-forum weer actief en hij gaat de development voor ReFocus weer oppakken en Gotham compatible maken.

Voor de liefhebbers alvast 2 screenies.

[ Voor 32% gewijzigd door FREAKJAM op 18-02-2014 15:22 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 21:34
alle skins zijn nu toch overbodig nu artic eenmaal snel mooi aanpasbaar en supervet is! :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Over smaak valt niet te twisten...

Ik vind beide skins die jullie noemen nogal saai ogen. Hou het voorlopig zelf bij Aeon nox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

remcoXP schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:22:
alle skins zijn nu toch overbodig nu artic eenmaal snel mooi aanpasbaar en supervet is! :)
Ik ben zelf ook een trouwe gebruiker van Arctic en ik gebruik het al sinds het begin toen het nog een xperience1080 mod was. Ik heb de skinner zelfs wat biertjes gegeven :D

Hoe dan ook ReFocus was vroeger een vrij toffe skin. Ik ben benieuwd hoe de Gotham versie eruit gaat zien. Op dit moment gebruikt ik de Gotham port (te vinden op github) van Aeon Nox voor Frodo met custom textures (dus niet de beta van Bignoid).

Bignoid is nu bezig met zijn variant van Aeon Nox voor Gotham. Hij werkt wel alleen aan deze skin. Phil65 die ook betrokken was bij Aeon Nox 4 voor Frodo, is op dit moment "awol".

[ Voor 24% gewijzigd door FREAKJAM op 18-02-2014 16:45 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 17:39
FREAKJAM schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:18:
Jeroen is na lange tijd afwezigheid te zijn geweest op het XBMC-forum weer actief en hij gaat de development voor ReFocus weer oppakken en Gotham compatible maken.

Goed nieuws! ReFocus (BIG) vond ik eigenlijk een van de weinige skins welke mooi waren, lekker simpel en bovenal gewoon heel snappy reageren op alles. Veel skins lijkt wel een soort van vertraging in te zitten als je ergens op drukt... Heel mooi dan al die 'eye candy', maar op die manier hoeft het van mij niet.
(draai OpenELEC op een Intel G620 met een AMD-kaart erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Melkaz schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:44:
Na maanden van gekloot met Openelec in combinatie met een MS-Tech 1200 behuizing+remote en een Harmony one heb ik nou eindelijk een goed werkende oplossing. De Flirc! Wat een verademing dat bij elke boot de afstandsbediening werkt.

Eigenlijk sinds dag 1 had ik problemen met de MS-Tech afstandsbediening in Opelenec. Bij ongeveer 50% van de keren werkte de afstandsbediening compleet niet, alleen het shut down commando werd begrepen. Nu zijn alle commands in de Harmony gemapped op de Flirc en de shut down op de MS-Tech remote. Werkt perfect!
Deze ook gezien ??

Als je een TV met CEC hebt dan is het best handig :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:15
FREAKJAM schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:18:

Ga je hier ook live-tv in maken? Ik gebruik voor mijn htpc's arctic, maar zoek nog een goede skin met live-tv voor mijn tablets/telefoons.

/edit

Laat maar, ik was in de war met reTouch. Mijn probleem met jouw skin, is dat ik in het hoofdmenu niet of nauwelijks kan navigeren - op android tablets/telefoons -.

[ Voor 12% gewijzigd door DJvL op 18-02-2014 22:47 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Is er meer mensen het volgende opgevallen;

Als ik mijn brightness/contrast instel volgens de AVSHD fragmenten in XBMC, dan moet ik mijn brightness op 22 ofzo zetten om de juiste zwartwaardes te krijgen. Tijdens het afspelen van video's klopt dit dus ook, maar het menu is nu gigantisch overbelicht. Zwart is grijs en alles ziet er flets uit.

Dit, terwijl al mijn playback instellen op neutraal staan.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
StealthyPeanut schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:27:
Is er meer mensen het volgende opgevallen;

Als ik mijn brightness/contrast instel volgens de AVSHD fragmenten in XBMC, dan moet ik mijn brightness op 22 ofzo zetten om de juiste zwartwaardes te krijgen. Tijdens het afspelen van video's klopt dit dus ook, maar het menu is nu gigantisch overbelicht. Zwart is grijs en alles ziet er flets uit.

Dit, terwijl al mijn playback instellen op neutraal staan.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik weet niet of je Gotham draait, maar dit krijg ik als ik de beperkte kleurruimte (16-235) instel. Overigens heb ik in m'n Nvidia control panel de videokleurinstelling geforceerd naar 16-235, anders is zwart in films idd grijs. De XBMC interface is bij mij (ongeacht de Nvidia instelling) alleen goed als ik dus die kleurruimte in XBMC niet op 16-235 zet.

[ Voor 15% gewijzigd door rb338 op 20-02-2014 12:32 ]

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Noob vraag: kun je met XBMC live Nederlandse TV kijken zonder smartcart of UPC kabel, dus puur softwarematig met internetverbinding? Heb al een tijdje gezocht maar wordt me niet helemaal duidelijk.

Als dit kan, kan UPC eindelijk de deur uit :)

• cypher21
Er zijn een hoop opties om live-streaming tv te bekijken, maar de kwaliteit is matig, lang niet alle zenders worden aangeboden en soms werkt het niet eens. Naar mijn mening geen vervanger voor live tv kijken.

• StealthyPeanut
rb338 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:29:
[...]

Ik weet niet of je Gotham draait, maar dit krijg ik als ik de beperkte kleurruimte (16-235) instel. Overigens heb ik in m'n Nvidia control panel de videokleurinstelling geforceerd naar 16-235, anders is zwart in films idd grijs. De XBMC interface is bij mij (ongeacht de Nvidia instelling) alleen goed als ik dus die kleurruimte in XBMC niet op 16-235 zet.
Ik draai nog geen Gotham, maar hier zal ik eens mee gaan stoeien. Deze is nog niet helemaal Final toch?

Ik dacht ook dat het aan de kleurruimte lag, maar kon mijn vinger er niet op leggen.

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Ik probeer de add-on van moviemeter we te krijgen, maar via XBMC zelf is verwijderen grijs gekleurd en dus niet mogelijk weg te krijgen. Dus zal ik ergens iets in een bestand moeten doen (denk ik) om dit toch voor elkaar te krijgen of een andere mogelijkheid vinden om dit voorlekar te krijgen. Weet iemand hoe/wat/waar ik dan moet doen _/-\o_

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

http://wiki.xbmc.org/?title=Userdata
addon_data - Contains configuration data for your currently installed addons, the addons themselves are not in userdata but one folder up in 'addons'

Waarschijnlijk moet je de addon/plugin eerst disablen/uitschakelen en daarna kan je hem uninstallen. Mocht dat niet lukken dan kan het nog altijd the hard way:

Windows bijv: %appdata%\XBMC\addons\metadata.moviemeter.nl
Map verwijderen (terwijl XBMC gesloten is) en klaar is kees.

[ Voor 44% gewijzigd door FREAKJAM op 20-02-2014 14:28 ]

is everything cool?

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
DJH schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:28:
Noob vraag: kun je met XBMC live Nederlandse TV kijken zonder smartcart of UPC kabel, dus puur softwarematig met internetverbinding? Heb al een tijdje gezocht maar wordt me niet helemaal duidelijk.

Als dit kan, kan UPC eindelijk de deur uit :)
XBMC Online TV heeft de live streams van NPO maar die zijn inderdaad niet zo heel erg goed van kwaliteit.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Jorgen
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dus dat betekent dat je geen OS of CL van de NOS kunt kijken in een fatsoenlijke kwaliteit? Dat zou ik juist ook heel graag willen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nieuwe skin genaamd Eminence is zojuist gereleased door jurialmunkey (die ook arctic heeft gemaakt). Vind 'm erg mooi! Lekker lightweight denk ik ook, slechts 3mb! (compressed) Vanavond eens testen _/-\o_

[ Voor 70% gewijzigd door FREAKJAM op 21-02-2014 12:35 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Jorgen schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:07:
Dus dat betekent dat je geen OS of CL van de NOS kunt kijken in een fatsoenlijke kwaliteit? Dat zou ik juist ook heel graag willen.
de streams van NL 1, 2 en 3 zijn in vergelijking met de commerciele zenders nog van goede kwaliteit.

Maar heel kort door de bocht: nee, er is absoluut geen goede vervanger voor tv via een XBMC plugin beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 10:41

seninha

god's right foot

IK maak veel gebruik van LiveTV via een Asrock 330.
Nou valt me op dat na een tijd TV te kijken ik steeds meer pauze moment heb waarin XBMC aan het bufferen is.

Alleen door even system te herstarten gaat het een tijd weer goed.
Ik maak gebruik van een VU Duo als backend.

Op het moment dat dit gebeurt dan is er verder geen andere netwerk verkeer bezig.
Alles in huis is 100mbit, wat dus genoeg zou moeten zijn (keek op dat moment een SD zender)

Vraag me af of iemand anders daar ook last van heeft

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Netflix binnen XBMC? Toch te realiseren blijkbaar. Ik heb het nu via de meest eenvoudige methode geïnstalleerd (dat kost je wel wat centen ja), maar daarmee kan er wel op elk XBMC apparaat (ook onder OpenElec), o.a. ook Netflix worden geopend en afgespeeld. Nu zou een installatie van de Playon Media Server op mijn Synology het meest prettig zijn maar daarvoor ben ik nog geen oplossing tegengekomen.

http://mymediaexperience....tflix-and-hulu-into-xbmc/

Afbeeldingslocatie: http://1xq81i27ddvocc0gz24wa1smxx.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/themes/inkdrop/functions/timthumb.php?src=/wp-content/uploads/080214_playlater_netflix.jpg&h=300&w=610&zc=2

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 23-02-2014 02:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:01
hardware-lover schreef op zondag 23 februari 2014 @ 02:01:
Netflix binnen XBMC? Toch te realiseren blijkbaar. Ik heb het nu via de meest eenvoudige methode geïnstalleerd (dat kost je wel wat centen ja), maar daarmee kan er wel op elk XBMC apparaat (ook onder OpenElec), o.a. ook Netflix worden geopend en afgespeeld. Nu zou een installatie van de Playon Media Server op mijn Synology het meest prettig zijn maar daarvoor ben ik nog geen oplossing tegengekomen.

[afbeelding]
oO dat klinkt interresant

Edit:
Kleine tut voor bv OE, zit zo vluchtig te lezen maar is nog beetje abracadabra voor me.
Als ik goed begrijp zit er een thirdparty tussen , correct?
Wat als die over de kop gaat, alles weg?

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 23-02-2014 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 19:11

404error

Page Not Found

hardware-lover schreef op zondag 23 februari 2014 @ 02:01:

[afbeelding]
Als je een echte htpc hebt is netflixbmc een betere en makkelijkere optie!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
404error schreef op zondag 23 februari 2014 @ 10:27:
[...]
Als je een echte htpc hebt is netflixbmc een betere en makkelijkere optie!
Je bedoelt met "echte" een......? Heb jij netflixbmc succesvol draaien dan? En als het al draait dan werkt het buiten xbmc dacht ik? Hoe bedien je dat dan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 02:27:
[...]
oO dat klinkt interresant
Edit:
Kleine tut voor bv OE, zit zo vluchtig te lezen maar is nog beetje abracadabra voor me.
Als ik goed begrijp zit er een thirdparty tussen , correct?
Wat als die over de kop gaat, alles weg?
Die third party bestaat in ieder geval uit het bedrijf wat de software aanbied, als dat bedrijf zou verdwijnen dan zou de streaming service zomaar op kunnen houden verwacht ik. Een ieder moet zelf maar even inschatten of hij/zij dat risico aan wil gaan of niet.

Als je elders (op een host), de playon als server hebt draaien dan voeg je in XBMC via bestanden > locaties > upnp toe als bron. Die wordt vanzelf zichtbaar als het goed is. Wel zorgen dat je netwerk geschikt is en ingesteld voor upnp.

Van daaruit is het een kwestie van browsen en selecteren was je af wilt spelen. Helemaal 100% is het zeker nog wat mij betreft nog niet, ik zie namelijk als voorbeeld geen zoekknop, en volledig HD afspelen schijnt ook nog niet te kunnen binnen XBMC.

Maar zoals met zoveel andere zaken in de Media Center wereld, als het er is dan wil ik er ervaring mee opdoen, en mocht het uiteindelijk toch niet datgene zijn wat het lijkt te zijn dan weet ik dat ook weer. Ik houd niet zo "van horen zeggen" ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:54
Graag wil ik een Raspberry pi kopen met XBMC om zo toch meer uit mij tv te halen. Kan ik met deze set op de tv streams ontvangen via Sopcast??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 16:46

NLF

Ik heb een probleempje met XBMC..

De Youtube plugin geeft aan dat het niet werkt door script fout. Ik heb al gezocht naar oplossingen, Youtube app verwijderen en opnieuw installeren.

Google komt met http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=120483 , maar wanneer ik de bestanden open die ik moet bewerken kan ik de juiste line helemaal niet vinden.

Weet iemand een oplossing? Weinig zin om XBMC een herinstall te geven vanwege dit probleem.
Ik draai trouwens Windows 8, de laatste stabiele versie en het probleem komt voor onder alle skins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

seninha schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:04:
IK maak veel gebruik van LiveTV via een Asrock 330.
Nou valt me op dat na een tijd TV te kijken ik steeds meer pauze moment heb waarin XBMC aan het bufferen is.

Alleen door even system te herstarten gaat het een tijd weer goed.
Ik maak gebruik van een VU Duo als backend.

Op het moment dat dit gebeurt dan is er verder geen andere netwerk verkeer bezig.
Alles in huis is 100mbit, wat dus genoeg zou moeten zijn (keek op dat moment een SD zender)

Vraag me af of iemand anders daar ook last van heeft
Heb je dat sinds kort of altijd al gehad ??

Ik kan me namelijk herinneren dat vroeger heel veel mensen beweerden dat de AsRock 330 setup niet snel genoeg is/was voor real time TV kijken, zowel GPU als CPU accelerated... misschien op een ander systeem proberen indien mogelijk ?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik draai nu Frodo, maar als ik Gotham wil installeren; kan dit gewoon eroverheen worden geïnstalleerd en behoud ik dan alle instellingen etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

hardware-lover schreef op zondag 23 februari 2014 @ 10:47:
[...]

Je bedoelt met "echte" een......? Heb jij netflixbmc succesvol draaien dan? En als het al draait dan werkt het buiten xbmc dacht ik? Hoe bedien je dat dan?
Met "echte" bedoel ik een Windows/Mac/Linux PC, geen raspberry of iets dergelijks.

Ik heb de plugin draaien. Je kiest gewoon de film vanuit XBMC en de plugin opent een Internetvenster waar de film in afgespeeld wordt. Er zit een keymapper in om je afstandsbediening gewoon te kunnen gebruiken. Het klinkt ingewikkeld maar is het zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

StealthyPeanut schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:42:
Ik draai nu Frodo, maar als ik Gotham wil installeren; kan dit gewoon eroverheen worden geïnstalleerd en behoud ik dan alle instellingen etc.?
Will I lose my settings/library in the upgrade?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
404error schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:43:
[...]

Met "echte" bedoel ik een Windows/Mac/Linux PC, geen raspberry of iets dergelijks.

Ik heb de plugin draaien. Je kiest gewoon de film vanuit XBMC en de plugin opent een Internetvenster waar de film in afgespeeld wordt. Er zit een keymapper in om je afstandsbediening gewoon te kunnen gebruiken. Het klinkt ingewikkeld maar is het zeker niet!
En dat werkt ook onder OpenElec? Welke browser wordt daarbij gebruikt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Afgelopen weekend maar weer eens de gok gewaagd met een Gotham build op mijn AMD Fusion systeempje (E350) maar wat een ellende was dat.
Diverse reboots bij stoppen van DTS materiaal, hibernate die alleen werkt als je systeem binnen paar minuten weer aanzet, langer als een uur geeft een dood doosje, Stuttering.
Al met al valt me deze versie behoorlijk tegen. Waar ik met Eden en Frodo nagenoeg niet zulke hinderlijke issues had heb ik dat met Gotham alleen maar. En dat gaat dan binnenkort in Beta, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:43:
[...]

Nee want vermoed dat ie het over dit heeft http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=178693

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:46:
Afgelopen weekend maar weer eens de gok gewaagd met een Gotham build op mijn AMD Fusion systeempje (E350) maar wat een ellende was dat.
Diverse reboots bij stoppen van DTS materiaal, hibernate die alleen werkt als je systeem binnen paar minuten weer aanzet, langer als een uur geeft een dood doosje, Stuttering.
Al met al valt me deze versie behoorlijk tegen. Waar ik met Eden en Frodo nagenoeg niet zulke hinderlijke issues had heb ik dat met Gotham alleen maar. En dat gaat dan binnenkort in Beta, ben benieuwd.
Open ELEC?

Draai al maanden zonder problemen gotham nightlies en alpha's op mijn tablets (android en ios 7), PC (intel i5 op win 7) en AMD htpc (op win 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:08:
[...]

Open ELEC?

Draai al maanden zonder problemen gotham nightlies en alpha's op mijn tablets (android en ios 7), PC (intel i5 op win 7) en AMD htpc (op win 8 )
OpenELEC ja. Heb een Windows 8 licentie liggen maar twijfel of ik wel overstappen wil naar Windows als platform. Zie wel andere voordelen maar zit even meer met hoe krijg ik dit snel gedaan aangezien het mijn main systeempje betreft.

Edit:
Ben nog steeds zoekende naar de ultieme install guide voor XBMC icm Win8 maar mogelijk dat dit me verder brengt http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=176504

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 24-02-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:15:
[...]

OpenELEC ja. Heb een Windows 8 licentie liggen maar twijfel of ik wel overstappen wil naar Windows als platform. Zie wel andere voordelen maar zit even meer met hoe krijg ik dit snel gedaan aangezien het mijn main systeempje betreft.
Ghehe, altijd lastig ja.

Moet zeggen dat ik win 8.1 als OS prima vind voor XBMC.
I.c.m. uefi boot start mijn htpc koud op in 3-4 seconden.
Heb zelfs een vertraging van 2 seconden moeten toevoegen omdat anders de netwerkshares nog niet beschikbaar waren, en XBMC de mysql database niet kon benaderen.
Met XBMC Launcher gaat dit allemaal prima
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=136798
Geen windows 8 scherm, direct XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:19:
[...]

Ghehe, altijd lastig ja.

Moet zeggen dat ik win 8.1 als OS prima vind voor XBMC.
I.c.m. uefi boot start mijn htpc koud op in 3-4 seconden.
Heb zelfs een vertraging van 2 seconden moeten toevoegen omdat anders de netwerkshares nog niet beschikbaar waren, en XBMC de mysql database niet kon benaderen.
Met XBMC Launcher gaat dit allemaal prima
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=136798
Geen windows 8 scherm, direct XBMC
Mmmmmm vanavond maar even een stappenplan maken hoe en wanneer het zaakje om te hangen naar Win8.

Edit:
Dilemma, Enterprise editie of toch maar gewoon de Pro :P

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 24-02-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
het installeren van windows stelt natuurlijk geen donder voor, en is supersnel te doen.

ff uit het hoofd een paar puntjes waar ik tegenaan liep:

User automatisch in laten loggen met "control userpasswords2"

Register aanpassen voor IR Remote:
http://xbmccustomregis.sourceforge.net/

Ik zet de htpc altijd volledig uit, dus moest een handmatige wijziging doen anders zorgt de aan/uit knop dat de htpc in hibernate gaat (wat ik dus niet wil)

en de boel automatisch laten starten met XBMC launcher.

Voor de rest natuurlijk eerst je userdata mappen e.d. backuppen, deze kun je op windows gewoon weer terugzetten. Maar je bent geen leek op dat gebied :P

edit:
Ik draai Win 8 Pro. Maar wat jij wilt natuurlijk >:)
pro is wat kleiner, en heb maar een 64gb ssd in de htpc zitten, dus wilde voor spellen nog wat ruimte overlaten

[ Voor 11% gewijzigd door cypher21 op 24-02-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
FREAKJAM schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:24:
http://wiki.xbmc.org/?title=Userdata
addon_data - Contains configuration data for your currently installed addons, the addons themselves are not in userdata but one folder up in 'addons'

Waarschijnlijk moet je de addon/plugin eerst disablen/uitschakelen en daarna kan je hem uninstallen. Mocht dat niet lukken dan kan het nog altijd the hard way:

Windows bijv: %appdata%\XBMC\addons\metadata.moviemeter.nl
Map verwijderen (terwijl XBMC gesloten is) en klaar is kees.
Bedankt voor je uitleg. Helaas zat er geen mogelijkheid om het uitschakelen en dus heb ik die metadata map verwijderd. Het was meteen merkbaar, want XBMC reageerde veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

@Schumi: Ik heb ook een Gotham versie van OE draaien (op een E350) en die doet het prima. Heb geen last van de problemen die jij omschrijft. Ik ben wel vanaf 0 begonnen met verse install. Geen upgrade.
Zal eens kijken welke build ik heb vanavond.

[ Voor 25% gewijzigd door Mystic Spirit op 24-02-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:34:
Ik heb ook een Gotham versie van OE draaien (op een E350) en die doet het prima. Heb geen last van de problemen die jij omschrijft. Ik ben wel vanaf 0 begonnen en functioneerd van af en toe een "toevallige" vastloper prima.
Ik ben ook vanaf 0 begonnen maar als ik mijn AD02 in hibernate laat gaan en ik wacht een nachtje komt deze mooi niet terug, enige wat ik krijg is een zwart scherm.
SSH is dan niet meer mogelijk en enige wat helpt is de stroom eraf te halen, zwaar irritant. De rest is nog wel mee te leven.

@cypher21
Ik ga ook maar voor de Pro versie aangezien mijn schijfje nog kleiner is :P Bevalt het niet of functioneert het niet ga ik gewoon weer terug naar OE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:32:
het installeren van windows stelt natuurlijk geen donder voor, en is supersnel te doen.

ff uit het hoofd een paar puntjes waar ik tegenaan liep:

User automatisch in laten loggen met "control userpasswords2"

Register aanpassen voor IR Remote:
http://xbmccustomregis.sourceforge.net/

Ik zet de htpc altijd volledig uit, dus moest een handmatige wijziging doen anders zorgt de aan/uit knop dat de htpc in hibernate gaat (wat ik dus niet wil)

en de boel automatisch laten starten met XBMC launcher.

Voor de rest natuurlijk eerst je userdata mappen e.d. backuppen, deze kun je op windows gewoon weer terugzetten. Maar je bent geen leek op dat gebied :P

edit:
Ik draai Win 8 Pro. Maar wat jij wilt natuurlijk >:)
pro is wat kleiner, en heb maar een 64gb ssd in de htpc zitten, dus wilde voor spellen nog wat ruimte overlaten
Ik vraag me alleen af ik ik bv light-pack etc kan gebruiken (tbv Ambilight) als XBMC in shell mode start?
En hoe het switchen aar Windows apps in z'n werk gaat, bv een browser openen.

Iemand die hier een demo filmpje van heeft of uitleg kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
In principe kun je niet zomaar win 8 apps en toepassingen starten wanneer je in de XBMC shell zit. (met alt-tab oid)
XBMC launcher start de windows shell pas wanneer XBMC wordt afgesloten.

Ik had voordat ik een NAS had ook couchpotato/sickbeard e.d. op die HTPC draaien, ik moest alles als service installeren omdat het anders niet werd opgestart. Gok dat dit voor jou ook een probleem zal zijn.
Dan zou je ervoor moeten kiezen om wel de windows shell te gebruiken, en daarna pas XBMC te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:11:
In principe kun je niet zomaar win 8 apps en toepassingen starten wanneer je in de XBMC shell zit. (met alt-tab oid)

Ik had voordat ik een NAS had ook couchpotato/sickbeard e.d. op die HTPC draaien, ik moest alles als service installeren omdat het anders niet werd opgestart. Gok dat dit voor jou ook een probleem zal zijn.
Dan zou je ervoor moeten kiezen om wel de windows shell te gebruiken, en daarna pas XBMC te starten.
Mmmm crap, ff terug naar "tekentafel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

hardware-lover schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:43:
[...]

Het is inderdaad de addon die Schumi linkt. Ik weet niet of het met OpenElec werkt, ik gebruik het met Win8 maar Mac en Linux zijn ook ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:27
Ik ben sinds kort ook overgestapt van wmc naar XBMX Gotham(laatste nightly)

Alles werkt echt heel mooi. Vooral de series, films en plug-ins.

Alleen de live tv functie voelt bij mij niet heel soepel aan.
Net of het heel iets hapert. Je merkt dit vooral onder voetbal, door de snelle bewegingen.
Onder gewone tv programma's valt het nauwelijks tot niet op.

- Ik heb al aardig wat aan de instellingen veranderd. (wat kon helpen volgens wat xbmc forums)
- De Hertz aangepast op de pc.

Ik gebruik ServerWMC. i.c.m. anysee 30c combo plus

Op WMC Gaat alles wel mooi soepel.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nee werkt niet met OE, staat ook ergens in topic.
cypher21 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:11:

Zie net dat XBMC Launcher app groups heeft om andere apps naast XBMC te starten, vraag me alleen af hoe het switchen tussen deze verschillende apps werkt dan. Ander bijkomend nadeel is dat dan Chrome ook altijd draait voor die ene keer per maand dat ik het nodig heb. Krijg wel wat dingen ervoor terug als ik via Windows ga werken.

Had eigenlijk gehoopt op een simpelle manier XBMC in shell te kunnen starten en wanneer ik bv Chrome wilde gebruiken deze dan aan te roepen was en dan net zo makkelijk weer terug naar XBMC te kunnen maar dat is een lastige met een shell setup als ik al die berichten geloven moet.
Ik denk dat ik maar even met een laptop bepaald gedrag ga nabootsen om mijn definitieve setup te krijgen.
pruimman schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:41:
Ik ben sinds kort ook overgestapt van wmc naar XBMX Gotham(laatste nightly)

Alles werkt echt heel mooi. Vooral de series, films en plug-ins.

Alleen de live tv functie voelt bij mij niet heel soepel aan.
Net of het heel iets hapert. Je merkt dit vooral onder voetbal, door de snelle bewegingen.
Onder gewone tv programma's valt het nauwelijks tot niet op.

- Ik heb al aardig wat aan de instellingen veranderd. (wat kon helpen volgens wat xbmc forums)
- De Hertz aangepast op de pc.

Ik gebruik ServerWMC. i.c.m. anysee 30c combo plus

Op WMC Gaat alles wel mooi soepel.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Heb ook zoiets gemerkt met de OpenELEC Gotham die ik van het weekend draaide. Dacht dat het aan mijn setup lag, wil wel eens vaker wat moeilijk doen vanwege de dingen die ik allemaal van mijn NAS vraag.

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 24-02-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
404error schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:29:
[...]
Het is inderdaad de addon die Schumi linkt. Ik weet niet of het met OpenElec werkt, ik gebruik het met Win8 maar Mac en Linux zijn ook ondersteund.
Ik had eigenlijk ook al gelezen dat OE niet geschikt is voor de plugin maar je weet nooit of je de allerlaatste info onder ogen hebt gekregen. Tja, dan is het in ieder geval geen volwaardig alternatief voor de Playon mogelijkheden, dan kan OE namelijk wel worden gebruikt (als je tenminste een Windows machine beschikbaar hebt die je als Playon server (of recorder) in kunt stellen). Nu is het via de Playon oplossing ook niet allemaal koek en ei. Het speelt verder prima maar de beeldkwaliteit is zeker niet top of the bill. Het is zonder meer goed te doen maar de maximale Netflix beeldkwaliteit wordt zeker niet gehaald.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:00:
[...]
Ik vraag me alleen af ik ik bv light-pack etc kan gebruiken (tbv Ambilight) als XBMC in shell mode start?
En hoe het switchen aar Windows apps in z'n werk gaat, bv een browser openen.

Iemand die hier een demo filmpje van heeft of uitleg kan geven?
Een van de redenen waarom ik niet vanuit een shell mode wil starten. Ik heb dus een sterke voorkeur voor het starten middels de groene knop (W8.1 met WMC uitbreiding). Mijn hoofd media center start op tot en met het bureaublad en dat laat ik er dan gelikt uitzien middels de vrij te kiezen achtergronden. Nergens is een icoontje of werkbalk in beeld. Alleen de zelf gekozen achtergronden, welke geflankeerd worden door de leds van mijn Lightpack kloon. Als ik (of we), media willen gaan kijken dan wel beluisteren, dan heb ik er geen probleem mee dat we even moeten wachten tot onze media afspeel software is opgestart (na het drukken van de groene knop). En als ik mijn media software wel direct zou willen laten starten na de Windows start, dan zijn daar ook prima oplossingen voor te vinden. Nee, ik zie zelf maar heel weinig voordelen in het gebruik van die shell oplossing maar dat komt voornamelijk omdat ik, binnen een Windows omgeving, niet enkel voor XBMC wil gaan, waarom zou ik?

Edit: ik doel dus op onderstaande als voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/WP_20140224_006%20small.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/WP_20140224_009%20small.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 24-02-2014 18:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Oh, ieder zijn eigen keus :)

De HTPC wordt hier 95% van de tijd gebruikt voor iets afspelen in XBMC, hier dus wel de bewuste keus om XBMC via de shell te starten.
Die 5% van de keren dat de HTPC voor iets anders wordt gebruikt dan is XBMC afsluiten en een ander programma oid opstarten ook zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:50
Heren ik heb een vraag omtrent HTPC/XBMC. Ik heb sinds kort een Intel NUC geïnstalleerd als HTPC met alleen XBMC echt een super combinatie. Deze NUC zit aangesloten op mijn Marantz receiver.

Nu heb ik echter een probleem soms als ik de HTPC opstart blijft het beeld zwart, ik moet dan de PC soms een paar keer opnieuw opstarten voordat ik beeld heb. Dit had ik ook al met mijn vorige HTPC.

Andere kabel heb ik al geprobeerd, als ik de kabel eruit trek krijg ik een Marantz logo als ik de kabel er weer terug instop krijg ik weer zwart beeld. Het lijkt erop dat hij de PC wel herkend. Ik heb dit op twee verschillende Marantz receivers en 2 verschillende PC's gehad. Wat zou dat kunnen zijn, misschien driver issue ?

Wie o Wie kan mij hier bij helpen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een vraag.

Even mij setup eerst ik heb een acer zs600 als media center pc.
Hier zit windows 8.1 op verder een interne videokaart.

http://www.acer.nl/ac/nl/...el-datasheet/DQ.SLTEH.001

Alles zit aangesloten als volgt.

Van pc met hdmi naar tv en van pc met opticekabel naar versterker. Mijn versterker heeft geen hdmi helaas.

Nu heb ik alle instellingen na gelopen op pc en in xbmc. Maar lukt me niet om het op te lossen.

Als ik een film afspeel dan heb ik soms dat het beeld schokt dit elke 4 sec als ik vertical black sync aan heb zet ik dit uit dan heb ik soms horizontale streken niet altijd maar some.

Ik heb geen idee waar ik het koet zoeken kan het mijn aansluiting zijn hdmi naar tv en via pc naar versterker via optische kabel.

Vast bedankt voor het mee denken.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Alex, heb je alle HD audio opties uitgezet onder de audio instellingen? Alles wat via Optical wordt ondersteund is AC3 en DTS, geen HD formaten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:33:
Oh, ieder zijn eigen keus :)

De HTPC wordt hier 95% van de tijd gebruikt voor iets afspelen in XBMC, hier dus wel de bewuste keus om XBMC via de shell te starten.
Die 5% van de keren dat de HTPC voor iets anders wordt gebruikt dan is XBMC afsluiten en een ander programma oid opstarten ook zo gedaan.
En hoe werkt dat dan? Stel ik wil bv Skype of een Chrome browser starten en ik sluit deze af start XBMC dan weer in shell vorm of blijft het altijd in shell modes? Mijn percentages zijn namelijk van gelijke strekking.
hardware-lover schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:25:
[...]

Een van de redenen waarom ik niet vanuit een shell mode wil starten. Ik heb dus een sterke voorkeur voor het starten middels de groene knop (W8.1 met WMC uitbreiding). Mijn hoofd media center start op tot en met het bureaublad en dat laat ik er dan gelikt uitzien middels de vrij te kiezen achtergronden. Nergens is een icoontje of werkbalk in beeld. Alleen de zelf gekozen achtergronden, welke geflankeerd worden door de leds van mijn Lightpack kloon. Als ik (of we), media willen gaan kijken dan wel beluisteren, dan heb ik er geen probleem mee dat we even moeten wachten tot onze media afspeel software is opgestart (na het drukken van de groene knop). En als ik mijn media software wel direct zou willen laten starten na de Windows start, dan zijn daar ook prima oplossingen voor te vinden. Nee, ik zie zelf maar heel weinig voordelen in het gebruik van die shell oplossing maar dat komt voornamelijk omdat ik, binnen een Windows omgeving, niet enkel voor XBMC wil gaan, waarom zou ik?

Edit: ik doel dus op onderstaande als voorbeeld.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ook dat heeft wel wat maar ik vermoed dat je veelal dingen in je Windows omgeving doet en de percentages bij jouw omgekeerd zullen zijn, niet zo extreem wellicht maar je snapt wat ik bedoel.
Mooiste vind ik wel dat stel ik ga over op Windows dat ik voorlopig iig, niet dat ik het verwacht, Netflix zou kunnen proberen en mijn ambilight het wel altijd doet, wat met OE op AMD iig niet gaat. Met Windows als OS heb je wat meer vrijheid als je bv OpenELEC draait, neem als voorbeeld bv een degelijke browser.

[ Voor 60% gewijzigd door schumi2004 op 24-02-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:32:
Alex, heb je alle HD audio opties uitgezet onder de audio instellingen? Alles wat via Optical wordt ondersteund is AC3 en DTS, geen HD formaten.
Volgend mij staan die uit zal het eens testen.

Ik wil ook een nieuwe versterker kopen met hdmi kan dan wel HD en is de geluid kwaliteit dan beter.

Iemand nog een tip voor een goeie versterker???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Genoeg! Maar zonder de hoogte van het budget te weten wordt het lastig ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:16:
Genoeg! Maar zonder de hoogte van het budget te weten wordt het lastig ;)
Haha snap ik maar klopt het dat als ik een reciever heb met hdmi in en out geluid en beeld beter is. En misschien de problemen die ik noem weg zijn.

Buget tussen € 400 a € 500 euro.

Had deze gezien Yamaha RX-V675
of iets meer neer leggen en dan Yamaha RX-V775 kopen
Alex

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:54:
[...]

En hoe werkt dat dan? Stel ik wil bv Skype of een Chrome browser starten en ik sluit deze af start XBMC dan weer in shell vorm of blijft het altijd in shell modes? Mijn percentages zijn namelijk van gelijke strekking.
Als je de pc start in XBMC shell modus, en je sluit XBMC af, dan start gewoon de windows shell en doe je je ding in windows.
Als je hierna XBMC weer start, dan start je deze gewoon op de windows shell. Hierna kun je gewoon alt-tabben e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:54:
[...]

[knip]

[...]

Ook dat heeft wel wat maar ik vermoed dat je veelal dingen in je Windows omgeving doet en de percentages bij jouw omgekeerd zullen zijn, niet zo extreem wellicht maar je snapt wat ik bedoel.
Mooiste vind ik wel dat stel ik ga over op Windows dat ik voorlopig iig, niet dat ik het verwacht, Netflix zou kunnen proberen en mijn ambilight het wel altijd doet, wat met OE op AMD iig niet gaat. Met Windows als OS heb je wat meer vrijheid als je bv OpenELEC draait, neem als voorbeeld bv een degelijke browser.
Jammer genoeg werkt Lightpack of andere Ambilight kloon (nog) niet met Netflix, dat heeft schijnbaar met de Digital Rights Management beveiliging te maken. Ledjes blijven dus helaas uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:26:
[...]

Als je de pc start in XBMC shell modus, en je sluit XBMC af, dan start gewoon de windows shell en doe je je ding in windows.
Als je hierna XBMC weer start, dan start je deze gewoon op de windows shell. Hierna kun je gewoon alt-tabben e.d.
Dan heeft dat hele shell gebeuren ook geen nut. Is hiervoor niet advanced launcher en/of xbmc launcher bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:43:
[...]

Dan heeft dat hele shell gebeuren ook geen nut. Is hiervoor niet advanced launcher en/of xbmc launcher bedoeld?
Mwa, het nut wat het heeft, is dat de htpc nog sneller opstart omdat deze niet eerst de windows shell inlaadt.

Je kunt er met xbmc launcher ook gewoon voor kiezen de windows shell altijd te laten starten en daarop meteen XBMC. Tis maar net wat je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:52:
[...]

Mwa, het nut wat het heeft, is dat de htpc nog sneller opstart omdat deze niet eerst de windows shell inlaadt.

Je kunt er met xbmc launcher ook gewoon voor kiezen de windows shell altijd te laten starten en daarop meteen XBMC. Tis maar net wat je wilt :)
Het lijkt mij als je xbmc kunt laten starten met xbmc launcher dat je dan ook Chrome kunt starten zonder windows shell. Wellicht kan dat met die app groups. Morgen eens mee spelen op de flaptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:06

SaN

Als de final versie van Gotham er is, wordt die dan gewoon als update aangeboden, of gebeurt dat meestal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:18:
[...]
Haha snap ik maar klopt het dat als ik een receiver heb met hdmi in en out geluid en beeld beter is. En misschien de problemen die ik noem weg zijn.

Budget tussen € 400 a € 500 euro.

Had deze gezien Yamaha RX-V675, of iets meer neer leggen en dan Yamaha RX-V775 kopen
Alex
Beeld beter valt te betwijfelen al hebben de duurdere receivers wel upscale mogelijkheden ingebouwd. Ik heb zelf de voorloper van de RX-V675 (V667), en dat is een prima receiver. Geen gezeur met HDMI handshakes die misgaan (iig niet met de apparatuur die ik eraan heb hangen). Dit wil niet zeggen dat jij die ook zou moeten nemen hoor, er is voor €400,- €500,- wel heel veel te kiezen wat goed is. Je moet jezelf even afvragen of de V775 wel datgene zal brengen wat deze meer kost t.o.v. de V675. Misschien voldoet een goedkoper model ook prima, kan dat niet voor je inschatten ben ik bang zonder te weten waar jij de receiver allemaal voor in wil gaan zetten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:22:
[...]

Beeld beter valt te betwijfelen al hebben de duurdere receivers wel upscale mogelijkheden ingebouwd. Ik heb zelf de voorloper van de RX-V675 (V667), en dat is een prima receiver. Geen gezeur met HDMI handshakes die misgaan (iig niet met de apparatuur die ik eraan heb hangen). Dit wil niet zeggen dat jij die ook zou moeten nemen hoor, er is voor €400,- €500,- wel heel veel te kiezen wat goed is. Je moet jezelf even afvragen of de V775 wel datgene zal brengen wat deze meer kost t.o.v. de V675. Misschien voldoet een goedkoper model ook prima, kan dat niet voor je inschatten ben ik bang zonder te weten waar jij de receiver allemaal voor in wil gaan zetten.
Oke ik hoop dat ik het gezeur met stuttering ik beeld oplos hier mee. want het heeft wel met geluid te maken als ik gewoon 2.0 stereo doe zie ik niets.

Bedankt voor je info ik ga rustig kijken naar het verschil van de 667 en de 775.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nieuwe ReFocus screenies voor de liefhebbers

[ Voor 70% gewijzigd door FREAKJAM op 24-02-2014 22:28 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
schumi2004 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:15:
[...]

Edit:
Ben nog steeds zoekende naar de ultieme install guide voor XBMC icm Win8 maar mogelijk dat dit me verder brengt http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=176504
Ik draai al 4mnd Xbmc met Win 8 pro op mijn htpc.
Het enige nadeel wat ik vind is dat je de pc ( soms regelmatig ) opnieuw moet opstarten voor de updates, voor mij is dit dus een nadeel omdat mijn Htpc 24/7 aanstaat.

Ook heb ik soms last van een rare "lag" in xbmc met afspelen ( de series/films spelen niet 100% vloeiend ) dit is weg als ik de pc opnieuw heb opgestart. ( waar dit aan ligt weet ik nog niet )

Verder vind ik het een goed OS om te gebruiken als mediaplayer ook met sommige apps die er beschibaar zijn, en met mijn mini toetsenbord prima te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ErwinJ schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 07:30:
[...]

Ik draai al 4mnd Xbmc met Win 8 pro op mijn htpc.
Het enige nadeel wat ik vind is dat je de pc ( soms regelmatig ) opnieuw moet opstarten voor de updates, voor mij is dit dus een nadeel omdat mijn Htpc 24/7 aanstaat.
Updates kan ik nog wel mee leven, die zou ik eventueel kunnen schedulen maar kan me voorstellen dat dit vervelend is.
Ook heb ik soms last van een rare "lag" in xbmc met afspelen ( de series/films spelen niet 100% vloeiend ) dit is weg als ik de pc opnieuw heb opgestart. ( waar dit aan ligt weet ik nog niet )
Die heb ik ook al eens een paar keer voorbij zien komen en is ook iets wat me destijds tegengehouden heeft te switchen. Maar zonder het geprobeerd te hebben kan ik er niet echt een oordeel over hebben.
Verder vind ik het een goed OS om te gebruiken als mediaplayer ook met sommige apps die er beschibaar zijn, en met mijn mini toetsenbord prima te bedienen.
Bediening via IR en het werkend krijgen van Ambilight etc ben ik niet zo bang voor, geloof wel dat het goed zal gaan. Het is meer dat ik niet lastig gevallen wil worden met allerlei Windows popups en andere meuk. Systeem is nagenoeg 100% dedicated XBMC mediaspeler en wil daarnaast wanneer ik er behoefte aan heb wel eens fatsoenlijk een browser kunnen openen en mogelijk een simpel spelletje voor de kids kunnen opzetten aangezien dat met Windows wel kan. Verder is het gewoon een mediaspeler. Wil dus niet dat geneuzel hebben dat wanneer ik een external app start uiteindelijk Windows Explorer alsnog start met alle meuk eromheen. Er moet ten alle tijden zo min mogelijk geladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Geen last van windows popups oid als ik in XBMC zit met win 8.1. Updates worden hier geinstalleerd wanneer ik de htpc afsluit. Hier staat ie iig niet 24/7 aan.

Spelletjes start ik meestal via de advanced launcher in XBMC in plaats van dat ik deze start in windows, maar beide manieren werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:21:
Geen last van windows popups oid als ik in XBMC zit met win 8.1. Updates worden hier geinstalleerd wanneer ik de htpc afsluit. Hier staat ie iig niet 24/7 aan.

Spelletjes start ik meestal via de advanced launcher in XBMC in plaats van dat ik deze start in windows, maar beide manieren werken prima.
Advanced Launcher heb ik ook al even wat mee zitten spelen. Tot op heden ging de focus nog elke keer terug (of bijna elke keer) naar XBMC. Eerder had ik dat XBMC continue gefocused werd, was een foutje in de XBMC Launcher settings. Op mijn laptop lijkt het allemaal te functioneren maar ben benieuwd wat er gebeurt als ik hem aan mijn LCD hang en dan met name de resolutie maar dat gaat wel goed komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
[quote]schumi2004 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:47:
[...]
Updates kan ik nog wel mee leven, die zou ik eventueel kunnen schedulen maar kan me voorstellen dat dit vervelend is.

Dit ga ik nu ook doen. bv 1 keer per week opnieuw opstarten

[...]
Die heb ik ook al eens een paar keer voorbij zien komen en is ook iets wat me destijds tegengehouden heeft te switchen. Maar zonder het geprobeerd te hebben kan ik er niet echt een oordeel over hebben.

het is geen hardware probleem maar volgens mij iets van Xbmc zelf. ( misschien als deze te lang aanstaat ? ) Ik kan me ook niet voorstellen dat dit OS gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik ga vanavond maar eens beginnen met Windows 8 setup en hopelijk wil het een beetje voorspoeden.
Ben verder alleen nog benieuwd naar wat het snelste is om weer up and running te zijn Hibernate of Sleep mode en het weer kunnen ontwaken met IR
Aangezien ik een AD02 heb ben ik denk ik gebonden aan Sleep mode, onder OpenELEC kon ik ook maar alleen Sleep mode aangezien de AD02 niet beschikte over Deep sleep als ik het goed heb.
Misschien dat hardwarelover hier een antwoord op weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heren,

Ik heb een vaag probleem, hebben jullie enig idee waar ik nog naar kan kijken ?

Probleem:
Laden musicvideo's duurt seconden. Hiermee bedoel ik:
Ik kijk 1 musicvideo, ga terug naar de bestandslijst en geef een enter op de volgende.

Wat gebeurt er:
Huidige video blijft zo'n 5 seconden of meer spelen, qua geluid, beeld staat stil en dan pas begint de volgende clip.

Wanneer ontstaan:
Spontaan, zonder config changes.

Opmerkelijk:
Heb ik een playlist waarin vid's staan en ik doe een skip, dan begint de volgende clip wél meteen met spelen.

Wat heb ik gedaan:
Ik heb de setting waarbij XBMC elke media checkt voor info en codec informatie uitgezet, dit helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 22:25

DizzyWeb

Ondertiteld

Draai nu al een poosje vrij stabiel mijn XBMC op mijn HTPC'tje, maar kom toch een paar puntjes tegen die niet fijn zijn.

Ik heb een MS-Tech MC-1200 kast met hun eigen ingebouwde IR receiver, met een Harmony remote. Helaas zijn die lang niet zo uitgebreid qua functionaliteit als een WMC remote, maar ach, ingebouwd is wel zo netjes. Hele tijd ruzie gehad met sleep, ding werd binnen een seconde weer wakker. Nadat ik laatst alle HID devices verboden had de computer te laten ontwaken, was dat eindelijk opgelost. En de remote kon nogsteeds de boel wakker maken, omdat er en leuke aansluiting naar de power knop zit.

Maar... na het wakker maken van de PC, werkte er nog maar 1 knop op de remote. De power off knop. En dat was ook niet eenmalig. Heb wat zitten googlen, en kom vergelijkbare situaties tegen met eHome remotes. Maar vooral helemaal geen oplossingen behalve wazige scripts om USB devices te verwijderen en weer toe te voegen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? En beter: weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Daar mijn HTPC verouderd, traag en log is wil op zoek naar een vervangende (compacte) PC die als media-player gaat fungeren. De Popbox V8 die ik nu heb vind ik niet zoveel aan, en wil het liefst XBMC.

Zit te kijken naar een Intel Next Unit of Computing met Core i3, maar op het model van 140 Euro zit geen eens een netwerkaansluiting. Ik weiger te streamen via wifi of om een Thunderbolt naar ethernet adapter te kopen. Waarom heeft Intel daar voor gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op de nieuwste generatie toch wel?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:35:
Daar mijn HTPC verouderd, traag en log is wil op zoek naar een vervangende (compacte) PC die als media-player gaat fungeren. De Popbox V8 die ik nu heb vind ik niet zoveel aan, en wil het liefst XBMC.

Zit te kijken naar een Intel Next Unit of Computing met Core i3, maar op het model van 140 Euro zit geen eens een netwerkaansluiting. Ik weiger te streamen via wifi of om een Thunderbolt naar ethernet adapter te kopen. Waarom heeft Intel daar voor gekozen?
Tja, als je het weigert om gebruik te maken van de Thunderbolt interface dan kies je voor een ander type NUC? Als i3 meteen een stuk duurder en dan kun je net zo goed meteen voor de Haswell uitvoering gaan, en anders een goedkopere (en zwakkere) NUC? Keuze te over op dit moment. Realiseer je wel dat die Thunderbolt NUC zeer waarschijnlijk zo heel erg voordelig is door diezelfde interface.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nou, deze pricewatch: Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U) is 140 Euro.. terwijl deze, met dezelfde CPU, 225 is pricewatch: Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U) /

Zie zo snel geen andere zaken die wezenlijk verschillen op de prijs en Thunderbolt na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
In de herhaling; "Realiseer je wel dat die Thunderbolt NUC zeer waarschijnlijk zo heel erg voordelig is door diezelfde interface."

Dumping...

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=326709

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 25-02-2014 18:58 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 106 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]