[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.989 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:42
Zjemm schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:55:
Heeft iemand van jullie Airplay werkend icm ios7 ?

sinds IOS7 kan ik geen airplay meer gebruiken. De mediaplayer is gewoon niet meer zichtbaar als airplay receiver
Help us solving the AirPlay issue when using iOS7 devices - Testers needed!

[ Voor 12% gewijzigd door SidewalkSuper op 29-01-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Buzzie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:02:
[...]

Check even welke driver je gebruikt bij je HDMI Digitale Audio.
Kans is groot dat dit de Microsoft driver is.....die stuurde bij mij ook alleen maar stereo door.
Juiste driver geinstalleerd en ik kon alles selecteren.
Bingo! Nieuwste driver van Lenovo site gedownload en nu 'ziet' hij wel de tv in XBMC bij audio output! Ik zie alleen geen HDMI output staan zoals bij vele screenshots op internet, maar gewoon Samsung TV. Maar het werkt nu, dus de nieuwste driver heeft het opgelost blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:45
Binnenkort ga ik verhuizen naar een gebied waar ik kan kiezen UPC of glasvezel. Nu wil ik hier via xbmc tv gaan kijken met een tuner. Kan iemand mij nu een tv-provider aanraden? Zijn er glasvezelproviders waarbij ik een "ongecodeerd" signaal binnenkrijg waarmee ik kan doen wat ik wil? Ik begrijp dat UPC niet echt lekker wil met eigenm tuners en xbmc.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
GroteBozewolf schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:36:De andere add-on gebruikt de RTMP streams. Voor zover ik weet gaat de NPO daar vanaf stappen. Daarom heb ik ze verwijderd en vervangen door die van de website. Maar kwalitatief zouden ze hetzelfde moeten zijn.

Ik zal er wel eens naar kijken binnen XOT, zekers zal ze stabieler zijn. Dat zou een mooie feature zijn voor 3.4.1 (waarin nog veel meer gaat veranderen en verbeteren).
Kijk er zeker naar uit, Heb XOT weer terug gezet op cache, die enkele minuut van de download is niet hinderlijk te noemen.

Daarbij staat de stand weer gelijk. Wilde zojuist de uitzending van vanavond van Nick&Simon even kijken, maar op de andere addon was die er nog niet, terwijl XOT er al bij stond plus het voordeel van XOT dat die ook filtert op vandaag/gisteren, terwijl die andere alleen een alfabetische waslijst geeft.

(Moet ik wel bekennen nog niet te hebben uitgezocht hoe ik eenvoudigere kan zoeken op zo'n waslijst, anders dan net zolang scrollen tot ik bij betreffende programma ben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:45
Maverick schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:41:
Ik begrijp dat UPC niet echt lekker wil met eigenm tuners en xbmc.
Hoe bedoel je dat? Het Digitale basispakket is bij UPC ongecodeerd dus dat werkt in principe met de meeste DVB-C tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
D-e-n schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:27:
[...]

Hoe bedoel je dat? Het Digitale basispakket is bij UPC ongecodeerd dus dat werkt in principe met de meeste DVB-C tuners.
Maar dat is SD en maar 10 zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Neehoor, dat zijn er volgens mij +-30.
Waarvan een aantal ook in HD. (Ned1, 2 en 3)

Volgens mij staan ze hier:
http://service.upc.nl/frequentie-overzicht-radio-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Goed, das een stuk meer, maar dat zijn ze niet allemaal. Zijn er geen glasvezel providers die BVD-C (?) gebruiken waardoor ik gewoon alle zenders waarvoor ik betaal kan bekijken en opnemen met mijn eigen tuner via bijv XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Volgens mij krijg je ook bij alle glasvezelboeren alleen het basispakket via DVB-C, met idd Ned1-2-3 in HD. In elk geval is dit bij OnsBrabantNet wel het geval. De zenders buiten het basispakket zijn alleen via iptv te bekijken... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 21:35
Janoz schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:04:
[...]

Het is een java app en in de DB ziet het er net zo uit als ene normale aflevering, alleen is het geen (in mijn geval) smb:// maar http:// adres. Kon gewoon een verwijzing opnemen naar het m3u8 bestand. Wel mooi dat er ook een korte omschrijving in de xml feed van rtl staat. Kan ik dat ook mooi meevullen :)
Is het mogelijk dat deze gedeeld wordt? Ik vindt het ook wel interessant om voor mijn wederhelft series van rtl xl aan de xbmc db toe te voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Senaxx: Op dit moment is het nogal ruw en in een avondje in elkaar geklust. Geen idee hoe het werkt op de iets langere termijn en hoe XBMC er op reageert (zeker wanneer je clean database doet)

Een deel van de code is sowieso al beschikbaar (http://tvapilib.googlecode.com), een ander deel is nog druk in ontwikkeling (koppeling met de xbmc library op een mysql server) en het laatste deel is nog compleet experimenteel in de prototyping fase (het rtlXl gedeelte)

Als je handig bent met java kun je kijken en kan ik wel wat opsturen, maar anders is het niet te doen ben ik bang

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 21:35
Janoz schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:46:
Senaxx: Op dit moment is het nogal ruw en in een avondje in elkaar geklust. Geen idee hoe het werkt op de iets langere termijn en hoe XBMC er op reageert (zeker wanneer je clean database doet)

Een deel van de code is sowieso al beschikbaar (http://tvapilib.googlecode.com), een ander deel is nog druk in ontwikkeling (koppeling met de xbmc library op een mysql server) en het laatste deel is nog compleet experimenteel in de prototyping fase (het rtlXl gedeelte)

Als je handig bent met java kun je kijken en kan ik wel wat opsturen, maar anders is het niet te doen ben ik bang
Ik ken php, sql en css maar java hoort daar helaas niet bij :) dan moet ik nog maar even afwachten. iig wel bedankt en ik zal het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Senaxx schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:27:
[...]

Is het mogelijk dat deze gedeeld wordt? Ik vindt het ook wel interessant om voor mijn wederhelft series van rtl xl aan de xbmc db toe te voegen :)
Als je niet perse HD wilt dan kan je het XBMC Online TV ook series aan de kanaal favorites toevoegen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 24-09 16:14
GroteBozewolf schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:00:
[...]

Als je niet perse HD wilt dan kan je het XBMC Online TV ook series aan de kanaal favorites toevoegen.
Denk dat het vooral om de toevoeging aan de database gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand bekend met deze error bij Missing Movie Scanner?

source path error
error walking the source path
{'message': 'Invalid params.', 'code': -32602}

Als ik vervolgens op OK klik, scant hij gewoon rustig verder, alsof er niets aan de hand is.
Deze error zag ik vandaag voor het eerst.

Op het XBMC-forum werd ik nog niet veel wijzer, in elk geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 31-01-2014 12:47 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

Ik heb alle seizoenen gedownload van dragonball z. (jeugdsentiment:)) Maar nu staan ze allemaal in deze vorm: DBZ - 109 - Black Fog Of Terror. Is er een manier om van alle afleveringen in 1 x dragonball z SxxExx van te maken. Ik weet dit of dit door middel van een programma kan, of moet dit toch echt met de hand?? Ik hoop het niet want dit gaat zeker een aantal uren in beslag nemen.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ga binnenkort mijn HTPC overzetten op W7, en wilde graag weten of ik van de huidige XBMC config bestanden cq zaken moet bewaren welke ik mee kan nemen na de omzetting?

Ik gebruik nu 12.3 Frodo op XP, moet ik dan eerst beginnen met deze versie ook verder te gaan op W7, of kan ik dan meteen overstappen naar een laatste versie nightly/monthly build?

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 17:39
ibiben95 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:13:
Hallo,

Ik heb alle seizoenen gedownload van dragonball z. (jeugdsentiment:)) Maar nu staan ze allemaal in deze vorm: DBZ - 109 - Black Fog Of Terror. Is er een manier om van alle afleveringen in 1 x dragonball z SxxExx van te maken. Ik weet dit of dit door middel van een programma kan, of moet dit toch echt met de hand?? Ik hoop het niet want dit gaat zeker een aantal uren in beslag nemen.

MVG
Google even naar programma'tjes als Bulk Rename Utility, daarmee lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Dat is vreemd, zo bezig geweest om Addic7ed toe te voegen, maar die is nu foetsie. Of is de naam veranderd, want op diezelfde plaats staat nu betaseries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kan het zijn dat er een update van de subtitle plugin is geweest? Je aanpassingen zijn dan vermoedelijk gewoon weer overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Janoz schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:17:
Kan het zijn dat er een update van de subtitle plugin is geweest? Je aanpassingen zijn dan vermoedelijk gewoon weer overschreven.
Dus handmatige aanpassingen moet je telkens weer terugzetten of opnieuw aanpassen naar je eigen gewenste situatie? Wat vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de geïnteresseerden heb ik hier een blog post neer gezet over de berg changes in de XBMC Online TV versie die er binnenkort aankomt:

http://www.rieter.net/con...1/program-add-on-be-gone/

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 11:52
Mooi. Bedankt, zal een hoop werk zijn. Ook mooi dat de buffering bug in XBMC 13 is opgelost!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Ziet er veel belovend uit Wolf! Geweldige add-on!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

chocka schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:24:
[...]
Dus handmatige aanpassingen moet je telkens weer terugzetten of opnieuw aanpassen naar je eigen gewenste situatie? Wat vervelend.
Wat je wel kunt doen volgens mij is het versienummer zodanig hoog zetten na je aanpassing dat XMBC denkt dat de nieuwe versie van de addon ouder is dan de jouwe en dus niet zal updaten. Je zult dan wel nooit een update krijgen in het geval dat er bugs zijn opgelost.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2e3n1up.png

Heeft er iemand ervaring met op deze manier filmpjes naar XBMC te zenden, maar dan vanuit Windows 7/8?

[ Voor 19% gewijzigd door Woohooo op 02-02-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Erg vreemd, mijn openelec 3.2.4 draait al wel 2 of 3 maanden zonder problemen maar sinds vanavond was deze ineens gigantisch langzaam, en elke 30 tot 45 seconden starte XBMC opnieuw op? Na het verwijderen van de netwerkkabel was het probleem weg. Op mijn LAN is geen broacast storm oid aan de gang, niks bijzonders te zien. Na het opnieuw inpluggen van de netwerkkabel ging alles weer langzaam en weer opnieuw crashende XBMC. Na het terugzetten van de instellingen (soft reset) en opnieuw aansluiten van de LAN verbinding geen problemen meer. Helaas nu alles met de hand weer opnieuw instellen. Iemand enig idee wat dit had kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28

TRaSH

koffie ?

je bedoelt bv vanuit youtube op je browser naar xbmc sturen ?
zo ja dan kan dat met Chrome met de extension "Play to XBMC"

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 24-09 19:37
Vandaag een beetje lost geraakt. Voorheen gebruikte ik Media Portal met Series, nu wilde ik ze maar eens in XBMC importeren. De map structuur is als volgt: Xyz.S01, daarin Xyz.S01E01, Xyz.S01E02, in deze mappen zit een *.x264 en een *.,srt file. De eerste twee series gingen goed, maar ik heb nu twee series die ik niet geïmporteerd krijg, de map structuur is hetzelfde en de series zijn heel bekend. Hij voegt de serie wel toe bij TV-Show, maar dan staat er niet in.

Ik gebruik: Windows 8.1 Pro X64, XBMC 10.3 Gotham, Aeon Nox.

Ik kan er maar niet achter komen waarom sommige series wel goed ingelezen worden en andere niet, met dezelfde bestandsstructuur.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Staan de series xyz.sxx wel in één overkoepelende map met xyz als naam? Zo nee, dan denkt XBMC dat elk van de xyz.sxx een eigen serie is. Zo ja, dan is het misschien een idee om xyz uit de mapnaam weg te halen zodat het puur seizoensmappen zijn. Tot slot kun je ook nog even controleren of de scraper recursief zoekt, en als het zelfs daarna niet werkt kun je nog proberen om .nfo bestanden te maken met een tool als Ember Media Manager.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlandcrap
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 20:48
Ik ervaar problemen met mijn setup in combi met Openelec. Ik ben geswitcht van videokaart Asus 8800GT naar de Asus GT630 (passief gekoeld) gezien de 8800GT een beetje overkill is voor een HTPC ;). Eveneens heeft de GT630 HDMI aansluitingen.

Ik heb inmiddels 4 versies geprobeerd te installeren (3.2.4 Generic, 3.2.3 Generic, 3.2.3 Generic, de Generic OSS en de ION). Allen geen succes. Het installeren verloopt vlekkeloos, zodra het systeem boot komt hij tot het Openelec scherm en daar blijft hij hangen. XBMC wordt niet gestart.

Oplossing
Voor degene met een zelfde probleem / videokaart. Het probleem zit 'm bij Openelec in de (nvidia)driver, deze wordt in 12.3 niet (volledig) ondersteund. Een update / nieuwe installatie van de Gotham versie (V13) biedt een uitkomst, hier te vinden: http://openelec.tv/forum/...ghtly-builds?limitstart=0

[ Voor 31% gewijzigd door lowlandcrap op 03-02-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:59:
Iemand bekend met deze error bij Missing Movie Scanner?

source path error
error walking the source path
{'message': 'Invalid params.', 'code': -32602}

Als ik vervolgens op OK klik, scant hij gewoon rustig verder, alsof er niets aan de hand is.
Deze error zag ik vandaag voor het eerst.

Op het XBMC-forum werd ik nog niet veel wijzer, in elk geval.
Iemand die dit bekend voorkomt en weet wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jorgen schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:29:
[...]

Iemand die dit bekend voorkomt en weet wat ik eraan kan doen?
Probeer het eens in het topic van betreffende addon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Anthirian schreef op maandag 03 februari 2014 @ 01:07:
Staan de series xyz.sxx wel in één overkoepelende map met xyz als naam? Zo nee, dan denkt XBMC dat elk van de xyz.sxx een eigen serie is. Zo ja, dan is het misschien een idee om xyz uit de mapnaam weg te halen zodat het puur seizoensmappen zijn. Tot slot kun je ook nog even controleren of de scraper recursief zoekt, en als het zelfs daarna niet werkt kun je nog proberen om .nfo bestanden te maken met een tool als Ember Media Manager.
Hmmm, het werkt nog steeds niet. :(

Nog even ter verduidelijking zo ziet een serie er uit:
Xyz.S01 (Map)
|_Xyz.S01E01 (Map)
_|_Xyz.S01E01.x264 (Bestand)
__|Xyz.S01E01.srt (Bestand)
|_Xyz.S01E02 (Map)
_|_Xyz.S01E02.x264 (Bestand)
__|Xyz.S01E02.srt (Bestand)

Volgens mij is dit precies zo als jij schtetst (behalve dan, dat ik de serie naam niet weg wil halen, en er alleen maar S01E01 van wil maken).

Volgens de optie is dus de scraper controleren, waar kan dit precies?
De volgende stap is met *.nfo bestanden gaan werken, hier voel ik meer voor dan de serie namen allemaal aan te passen. De bestandsstructuur en bestandsnamen zijn namelijk duidelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Je hebt voor elke aflevering een eigen map zie ik? Is daar een reden voor? Ik heb het zowel bij XBMC als MP werkend maar dan zitten alle afleveringen van een seizoen wel in één map. Deze seizoensmappen zitten dan weer onder de map met de naam van de serie

Dus bijvoorbeeld
Dexter (Map)
|_Seizoen 1 (Map)
_|_Dexter.S01E01.x264 (Bestand)
__|Dexter.S01E01.srt (Bestand)
__|Dexter.S01E02.x264 (Bestand)
__|Dexter.S01E02.srt (Bestand)

Volgens mij is de overkoepelende seriemap (Dexter in dit geval) in elk geval een must.

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 03-02-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

D-e-n schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:53:
Volgens mij is de overkoepelende seriemap (Dexter in dit geval) in elk geval een must.
Dit inderdaad. Wat je onder de seriemap uitspookt aan directories maakt verder niet uit. Maar de hoofdmap moet gewoon de kloppende TVDB naam (+jaartal combo, optioneel) zijn zonder iets van seizoenen erbij.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wat dat betreft het jaartal: ik heb bij films al eens gehad dat de film met het jaartal niet herkend werd terwijl het zonder jaartal geen probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik heb een raar probleem waar ik na 2 avonden prutsen nog steeds niet uitkom...

Ik heb de zotac ID84 met 4GB ram en een SSD disk erin. Hierop heb ik gisteren Win8 geinstalled met XBMC erover heen. Deze met XBMC Launcher als main app in gesteld.

Als ik nu films vanaf mijn Synology afspeel dan haperen ze als een malle. Ik heb vervolgens geprobeerd via Plex maar daar hetzelfde. Toen VLC installed en je raad het al... daar ook haperen...

Alle laatste drivers van de zotac heb ik geinstalleerd... Wie o Wie ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
D-e-n schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:53:
Je hebt voor elke aflevering een eigen map zie ik? Is daar een reden voor? Ik heb het zowel bij XBMC als MP werkend maar dan zitten alle afleveringen van een seizoen wel in één map. Deze seizoensmappen zitten dan weer onder de map met de naam van de serie

Dus bijvoorbeeld
Dexter (Map)
|_Seizoen 1 (Map)
_|_Dexter.S01E01.x264 (Bestand)
__|Dexter.S01E01.srt (Bestand)
__|Dexter.S01E02.x264 (Bestand)
__|Dexter.S01E02.srt (Bestand)

De reden daarvan is, dat ik dit overzichtelijk vindt. De twee Series die wel werken, hebben dit ook. Ik zal eens proberen de hoofdmap duidelijker te maken.
Jedi Geub schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:07:
Ik heb een raar probleem waar ik na 2 avonden prutsen nog steeds niet uitkom...

Ik heb de zotac ID84 met 4GB ram en een SSD disk erin. Hierop heb ik gisteren Win8 geinstalled met XBMC erover heen. Deze met XBMC Launcher als main app in gesteld.

Als ik nu films vanaf mijn Synology afspeel dan haperen ze als een malle. Ik heb vervolgens geprobeerd via Plex maar daar hetzelfde. Toen VLC installed en je raad het al... daar ook haperen...

Alle laatste drivers van de zotac heb ik geinstalleerd... Wie o Wie ..
Werkt het buiten XBMC wel goed? Heb je goede codecs?

Verder zou ik hier ook eens vragen: [HTPC] Zotac ZBOX.

[ Voor 33% gewijzigd door Jumpman op 03-02-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

XBMC is toch de codec?

VLC is ook compleet... er is iets in windows dat de boel vertraagt maar dat doet hij niet op mijn normale pc... ik wor er gek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jedi Geub schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:01:
XBMC is toch de codec?

VLC is ook compleet... er is iets in windows dat de boel vertraagt maar dat doet hij niet op mijn normale pc... ik wor er gek van
Je zou eerst eens kunnen controleren of er wel gebruik wordt gemaakt van GPU versnelling bij XBMC, maar zoals hierboven terecht wordt opgemerkt, dit hoort eigenlijk thuis in het Zotac topic aangezien je ook buiten XBMC problemen hebt met weergeven. Er zijn diverse zaken die je nog kunt proberen maar dat haal ik niet aan in dit topic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 21:29
Al een tijdje gelazer met de youtube plugin. Wil al enige tijd niet meer inloggen. XBMCbuntu. Verwijderd, inclusief alle submappen in .xbmc, geherinstallerd via repository, zelfde fout :?

http://pastebin.ca/2622504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 15:52
Daar had ik laatst ook last van. Google heeft toch laatst alle youtube accounts naar google+ accounts omgezet. Dat was bij mij het probleem heb dit weer teruggedraaid en sindsdien werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jumpman schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:21:
[...]

Hmmm, het werkt nog steeds niet. :(

Nog even ter verduidelijking zo ziet een serie er uit:
Xyz.S01 (Map)
|_Xyz.S01E01 (Map)
|_Xyz.S01E02 (Map)

Volgens mij is dit precies zo als jij schtetst (behalve dan, dat ik de serie naam niet weg wil halen, en er alleen maar S01E01 van wil maken).

Volgens de optie is dus de scraper controleren, waar kan dit precies?
De volgende stap is met *.nfo bestanden gaan werken, hier voel ik meer voor dan de serie namen allemaal aan te passen. De bestandsstructuur en bestandsnamen zijn namelijk duidelijk genoeg.
Het probleem lijkt opgelost. :)

De twee series hadden het volgende:

Xyz.S01 (Map)
|_Xyz.S01E01 (Map)
_|_Xyz.01.x264 (Bestand)
__|Xyz.01.srt (Bestand)
|_Xyz.S01E02 (Map)
_|_Xyz.02.x264 (Bestand)
__|Xyz.02.srt (Bestand)

En het moest dit zijn:

Xyz.S01 (Map)
|_Xyz.S01E01 (Map)
|_Xyz.S01E02 (Map)

Ik had van alles geprobeerd (gezien alle andere Series, naar mijn idee met dezelfde indeling wel werkte), ik dacht dat het aan te lange bestandsnamen lag, die die niet kon scrapen, aan de bestandsnaam misschien, etc. Uiteindelijk gevonden. :)

Iedereen bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 04-02-2014 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Autoreply schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:49:
Al een tijdje gelazer met de youtube plugin. Wil al enige tijd niet meer inloggen. XBMCbuntu. Verwijderd, inclusief alle submappen in .xbmc, geherinstallerd via repository, zelfde fout :?
Misschien andere issue, maar ik kreeg de youtube plugin niet ingelogd op mijn RaspBMC installatie. Dit terwijl mijn OpenElec installatie in de woonkamer het perfect deed met exact dezelfde account. Ongeacht hoe/wat ik ook probeerde lukte het niet. Uit irritatie uiteindelijke de addon settings dir van die plugin bruut gecopy/paste van de OpenElec install naar de RaspBMC install - voila, ingelogd.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Jumpman schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 00:06:
[...]

Het probleem lijkt opgelost. :)

De twee series hadden het volgende:

Xyz.S01 (Map)
|_Xyz.S01E01 (Map)
_|_Xyz.01.x264 (Bestand)
__|Xyz.01.srt (Bestand)
|_Xyz.S01E02 (Map)
_|_Xyz.02.x264 (Bestand)
__|Xyz.02.srt (Bestand)

En het moest dit zijn:

Xyz.S01 (Map)
|_Xyz.S01E01 (Map)
|_Xyz.S01E02 (Map)

Ik had van alles geprobeerd (gezien alle andere Series, naar mijn idee met dezelfde indeling wel werkte), ik dacht dat het aan te lange bestandsnamen lag, die die niet kon scrapen, aan de bestandsnaam misschien, etc. Uiteindelijk gevonden. :)

Iedereen bedankt voor de hulp!
Haal je films/series voortaan eerst door therenamer, dan weet je iig zeker dat het in de toekomst goed gaat ;-) (Of instellen bij sabnzbd).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
FREAKJAM schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:03:
[...]

Haal je films/series voortaan eerst door therenamer, dan weet je iig zeker dat het in de toekomst goed gaat ;-) (Of instellen bij sabnzbd).
Ik wil ze in geen geval renamen, ze staan ook in een map waarvan buitenaf (HTPC) alleen lees rechten op zitten. :)

Maar nu is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Download je handmatig?

Sickbeard lost dit namelijk super op, en ook sabnzb of nzbget kan dit prima voor je doen.

Het is beter om het zo in te delen:

Serie
|-Season 01
|-|-Serie.S01E01

Dit gaat altijd goed, en zo geven ze het bij xbmc ook aan:
http://wiki.xbmc.org/inde...ming_video_files/TV_shows

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Laatst online: 24-09 19:23
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met XBMC.

Mijn setup even uitleggen: PC aan de tv die aan het nerwerk hangt en de films van een NAS streamt.

Tot voor kort liep dit allemaal vlekkeloos maar als ik nu een nieuwe Film in de map op mijn nas zet, dan herkent hij die film wel, maar zet hem niet meer bij Films - Nieuw. Wel staat hij bij Films - Alle. Ik heb de locatie al eens verwijdert uit XBMC en hem opnieuw toegvoegd zodat hij alle films opnieuw moet gaan scrapen etc maar dat helpt niet. Heeft iemand een idee hoe dit plots komt en wat de oplossing is?

Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Yargo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:09:
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met XBMC.

Mijn setup even uitleggen: PC aan de tv die aan het nerwerk hangt en de films van een NAS streamt.

Tot voor kort liep dit allemaal vlekkeloos maar als ik nu een nieuwe Film in de map op mijn nas zet, dan herkent hij die film wel, maar zet hem niet meer bij Films - Nieuw. Wel staat hij bij Films - Alle. Ik heb de locatie al eens verwijdert uit XBMC en hem opnieuw toegvoegd zodat hij alle films opnieuw moet gaan scrapen etc maar dat helpt niet. Heeft iemand een idee hoe dit plots komt en wat de oplossing is?

Tx!
Hoe oud is de film?
Als de filedatum namelijk ouder is, dan komt de film niet bij nieuw terecht.

Hiervoor kun je bij sabnzb en nzbget een resetdate instellen. Deze zet de datum van de file op de huidige datum en dan staat de film in XBMC wel bij nieuw

dit is trouwens geen XBMC probleem. De boel werkt zoals het hoort, nieuwe films moeten gewoon een filedatum hebben die nieuwer is dan de films die er al op staan

[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 04-02-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
cypher21 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:15:
[...]

Hoe oud is de film?
Als de filedatum namelijk ouder is, dan komt de film niet bij nieuw terecht.

Hiervoor kun je bij sabnzb en nzbget een resetdate instellen. Deze zet de datum van de file op de huidige datum en dan staat de film in XBMC wel bij nieuw

dit is trouwens geen XBMC probleem. De boel werkt zoals het hoort, nieuwe films moeten gewoon een filedatum hebben die nieuwer is dan de films die er al op staan
Aha, bedankt voor de uitleg! Het ging inderdaad over enkele films die niet zo recent zijn. Juist getest en een recente film komt er wel in.

Ik heb net eens gekeken in NZBGet, en zie die RESETDATETIME wel staan links, maar als ik erop klik komt er recht gewoon wat uitleg en dat Python vereist is (wat ik heb), maar geen mogelijkheid om deze aan of af te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Yargo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:51:
[...]

Aha, bedankt voor de uitleg! Het ging inderdaad over enkele films die niet zo recent zijn. Juist getest en een recente film komt er wel in.

Ik heb net eens gekeken in NZBGet, en zie die RESETDATETIME wel staan links, maar als ik erop klik komt er recht gewoon wat uitleg en dat Python vereist is (wat ik heb), maar geen mogelijkheid om deze aan of af te zetten?
Moet je bij 'Settings' onder 'POST-PROCESSING SCRIPTS' kijken (voor alle downloads) of 'CATEGORIES' (voor specifieke categorien). Daar kan je aangeven welke scripts gedraaid moeten worden. Deze draait bij mij idd bijv. bij categorie 'movies' bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
serhat schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:17:
[...]

Moet je bij 'Settings' onder 'POST-PROCESSING SCRIPTS' kijken (voor alle downloads) of 'CATEGORIES' (voor specifieke categorien). Daar kan je aangeven welke scripts gedraaid moeten worden. Deze draait bij mij idd bijv. bij categorie 'movies' bijvoorbeeld.
Idd.

Hier ook omdat ik ooit tegen het zelfde aan ben gelopen.
Bij categories moet je bij de juiste categorie (hier is dat ook movies) bij DefScript op choose klikken. Daar kun je ResetDateTime aanvinken.
Zorg er wel voor dat deze bovenaan staat, en niet na bijvoorbeeld nzbToCouchPotato, want anders heb je er nog niets aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Tx! Ik heb het aangezet, de toekomst zal uitwijzen of het werkt of niet, super bedankt!

EDIT:

Ik heb enkele van mijn bestaande films aangepast met Attribute Changer. Zo heb ik de datum kunnen verzetten naar de dag waarop ik deze gedownload heb, maar of een of andere reden zet XBMC die bepaalde films nog steeds niet bij Nieuw?

Dus als ik rechtermuisknop doe op de file en dan eigenschappen en dan tabblad details staat er bij Aanmaakdatum en Gewijzigd op een recente datum die ik heb aangepast en toch verschijnt hij niet bij Nieuw 8)7 .

Ik heb reeds bij Systeem - Video Bibliotheek opschonen geprobeerd maar zonder resultaat. Enige tips?

[ Voor 76% gewijzigd door Yargo op 04-02-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Jumpman schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:56:
[...]

Ik wil ze in geen geval renamen, ze staan ook in een map waarvan buitenaf (HTPC) alleen lees rechten op zitten. :)

Maar nu is het opgelost.
Waarom zou je niet willen renamen? Je hebt nu zelf ondervonden dat het scrapen mis was gegaan vanwege de niet juiste naamgeving van de files. Als je bijvoorbeeld tvshow.02.x264 scraped, kan de scraper natuurlijk niet ruiken om welke episode van welk seizoen het gaat :+

Ik zou je tv-shows indelen precies zoals cypher21 zegt. Zo heb ik het zelf ook. (De episodes zelf staan als losse files in de bijbehorende seasonmappen).

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/199/q566.png

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 04-02-2014 14:42 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 21:29
Zawaponga schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:44:
Daar had ik laatst ook last van. Google heeft toch laatst alle youtube accounts naar google+ accounts omgezet. Dat was bij mij het probleem heb dit weer teruggedraaid en sindsdien werkt het weer.
Dat heb ik eerder gehad en gefixt. Ik heb een aparte login voor "3d party devices" bij plusgoogle.

Deze oplossing doet het iig niet (onderaan de pagina)
http://code.google.com/p/...roubleShootingLoginIssues

http://pastebin.ca/2626247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Yargo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:25:
[...]

Ik heb reeds bij Systeem - Video Bibliotheek opschonen geprobeerd maar zonder resultaat. Enige tips?
XBMC kijkt sinds Frodo naar de datum van het bestand in plaats van wanneer de film is gescraped. Zelf vond ik dat ook irritant, maar gelukkig kun je dat aanpassen in de advancedsettings.xml
Hoe dan? Zie deze link

Zo komen de laatst toegevoegde films netjes bij "Recent toegevoegd" te staan (de naam zegt het ook, dus waarom ze voor de andere manier hebben gekozen is mij nog steeds een raadsel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@freakjam
Waar komen bij jou die fanart files in je series folder vandaan? Dat is niet standaard XBMC toch?

Ik zit nogal eens te knoeien met fanart. XBMC geeft vaak geen poster van een nieuw seizoen. Het schijnt een bug te zijn maar een echte oplossing heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

_Vincent_ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:14:
[...]

XBMC kijkt sinds Frodo naar de datum van het bestand in plaats van wanneer de film is gescraped. Zelf vond ik dat ook irritant, maar gelukkig kun je dat aanpassen in de advancedsettings.xml
Hoe dan? Zie deze link

Zo komen de laatst toegevoegde films netjes bij "Recent toegevoegd" te staan (de naam zegt het ook, dus waarom ze voor de andere manier hebben gekozen is mij nog steeds een raadsel...)
Bedankt voor de tip! Ik heb hem gelijk aan mijn advancedsettings toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
FREAKJAM schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:40:
[...]

Waarom zou je niet willen renamen? Je hebt nu zelf ondervonden dat het scrapen mis was gegaan vanwege de niet juiste naamgeving van de files. Als je bijvoorbeeld tvshow.02.x264 scraped, kan de scraper natuurlijk niet ruiken om welke episode van welk seizoen het gaat :+

Ik zou je tv-shows indelen precies zoals cypher21 zegt. Zo heb ik het zelf ook. (De episodes zelf staan als losse files in de bijbehorende seasonmappen).

[afbeelding]
Het is opgelost voor de twee Series die niet werkte, de rest werkt allemaal vlekkeloos. Ik wil graag de echte orginele release namen behouden. :)

Ik download niet met de door jou genoemde programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de mensen die het gemerkt hebben: Uitzendinggemist binnen XBMC Online TV deed het even niet. Er is net een update uit gegaan en die zou bij iedereen binnen moeten komen via de XOT repository.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Hallo,

ik zit te kijken om mijn raspberry te vervangen door een mini pc. Ik zat al te kijken naar een acer revo. maar is er misschien nog een ander model/product waar ik xbmc op kan gebruiken (uiteraard met HDMI ingang), met een klein formaat. Mijn budget is niet meer dan 70 eu. Uiteraard snap ik dat niet te verkrijgen is nieuw, dus ik ik ben van plan om het te halen op marktplaats.

Maar het enige model dat ik ken is acer revo. Kennen jullie dus misschien andere oplossingen in die prijsklasse (tweedehands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
_Vincent_ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:14:
[...]

Hoe dan? Zie deze link

Hey,

Bedankt voor de tip maar blijkbaar werkt dat niet bij mij 8)7 .

Ik heb het aangemaakte xml bestand in Program Files (x86) / XBMC / Userdata gezet, zie ik iets over het hoofd? Ik heb de computer al eens opnieuw opgestart zonder resultaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 18:59

Convoy

g44p

Yargo schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:04:
[...]

Hey,

Bedankt voor de tip maar blijkbaar werkt dat niet bij mij 8)7 .

Ik heb het aangemaakte xml bestand in Program Files (x86) / XBMC / Userdata gezet, zie ik iets over het hoofd? Ik heb de computer al eens opnieuw opgestart zonder resultaat :?
zet em eens in %appdata%\XBMC\userdata\ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Convoy schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:45:
[...]

zet em eens in %appdata%\XBMC\userdata\ :+
Bedoel je hier:

C:/Gebruikers/Gebruiker/Appdata/Roaming/XBMC/Userdata?

Hierin staat reeds eens advancedsettings.xml bestand met iets van tvshowmatching append =no met wat code onder ivm video_ts.

Mag ik hierbij tussen de </tvshowmatching> en de </advancedsettings> die nieuwe code zetten?

<videolibrary>
<dateadded>0</dateadded>
</videolibrary>

Ik heb dit gedaan, maar het werkt nog steeds niet...

EDIT: Ik heb voor te testen ook eens de code <recentlyaddeditems>50</recentlyaddeditems> toegevoegd bij het xml bestand. Daarmee vergroot je het aantal getoonde titels bij Nieuw naar 50. Dit werkt wel, dus moet het toch zijn dat het bestand correct wordt gelezen maar dat er toch iets schort aan dat dateadded script?

[ Voor 20% gewijzigd door Yargo op 09-02-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 15:52
Zo ziet mijn advancedsettings.xml eruit:

<advancedsettings>
<videolibrary>
<dateadded>0</dateadded>
</videolibrary>
<tvshowmatching action="append">
<regexp>[Ss]([0-9]+)[ ._-]*[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)?[\\/]video_ts\.ifo)$</regexp>
</tvshowmatching>
</advancedsettings>

De indentations zijn heel erg belangrijk in xml, dus

<videolibrary>
<dateadded>0</dateadded>
</videolibrary>

moet

<videolibrary>
<dateadded>0</dateadded>
</videolibrary>

zijn.

edit: ok als ik het post zijn de indentations weg 8)7
hier een screenshot hoe het er uit moet zien
Wat saveme zegt klopt inderdaad de indentations zijn niet nodig maar de rest wel. Weer iets geleerd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cZyY26S.png

[ Voor 21% gewijzigd door Zawaponga op 09-02-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Inspringen is visueel om het leesbaar te maken. Belangrijk zijn de tags, dat deze kloppen, goed genest zijn, afgesloten zijn, etc. Let ook op hoofd- en kleine letters ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:57
Mensen hier ervaring met Xbmc op een Gigabyte brix 4010 ( i3-4010U, 4gb geheugen intel graphics hd4400) mijn huidige systeem is een A6-3500 maar vanwege het formaat nu de overstap gemaakt naar het brix systeem. ben benieuwd of xbmc icm windows 7 net zo smooth loopt als op de a6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RenaldoN schreef op zondag 09 februari 2014 @ 15:34:
Mensen hier ervaring met Xbmc op een Gigabyte brix 4010 ( i3-4010U, 4gb geheugen intel graphics hd4400) mijn huidige systeem is een A6-3500 maar vanwege het formaat nu de overstap gemaakt naar het brix systeem. ben benieuwd of xbmc icm windows 7 net zo smooth loopt als op de a6.
Ik heb, is mijn persoonlijke indruk, tot nu toe nog geen vloeiendere video-weergave gezien dan met de nieuwe Haswell GPU's, dit vergeleken met de iets oudere generaties Intel, nVidia en AMD GPU's. Het is soms wel even pielen met de instellingen en drivers, maar uiteindelijk is het resultaat uitstekend. Ik draai de Haswell generatie echter onder Windows 8 en niet onder 7.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
hardware-lover schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:03:
[...]

Ik heb, is mijn persoonlijke indruk, tot nu toe nog geen vloeiendere video-weergave gezien dan met de nieuwe Haswell GPU's, dit vergeleken met de iets oudere generaties Intel, nVidia en AMD GPU's. Het is soms wel even pielen met de instellingen en drivers, maar uiteindelijk is het resultaat uitstekend. Ik draai de Haswell generatie echter onder Windows 8 en niet onder 7.
dus als ik het goed lees heb je zelf goede ervaring met de nieuwe haswell generatie. of ik nu windows 7 of windows 8 ga draaien is voor mij geen probleem. heb van allebei nog een licentie liggen. zodra mijn geheugen en msata schijf binnen is zal ik maar eens beginnen met klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Klopt, daar heb ik op dit moment 2 test systemen van in huis staan. Het gaat daarbij wel om een i5 en i7 uitvoering maar het verschil in mogelijkheden tussen de HD 4400 en HD 4600 GPU is te verwaarlozen. XBMC draait in ieder geval als een tierelier op beide systemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
hardware-lover schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:10:
Klopt, daar heb ik op dit moment 2 test systemen van in huis staan. Het gaat daarbij wel om een i5 en i7 uitvoering maar het verschil in mogelijkheden tussen de HD 4400 en HD 4600 GPU is te verwaarlozen. XBMC draait in ieder geval als een tierelier op beide systemen.
dat klinkt goed, dan zal mijn i3 er ook niet zoveel problemen mee moeten hebben. volgens wat benchmarks op internet is die i3 gelijkwaardig aan mijn A6 3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Hallo,

Ik heb begrepen dat je openelec kan draaien op je htpc (ACER REVO) dmv van een sd kaartje of usb. Maakt het veel uit qua snelheid als je hem op de hardeschijf installeert of op je sd kaart/usb? Of is de snelheid vrijwel identiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ibiben95 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:45:
Hallo,

Ik heb begrepen dat je openelec kan draaien op je htpc (ACER REVO) dmv van een sd kaartje of usb. Maakt het veel uit qua snelheid als je hem op de hardeschijf installeert of op je sd kaart/usb? Of is de snelheid vrijwel identiek?
Ja, nee, misschien, soms, soms niet, wel nee, jazeker, geen idee....

Dat zijn zo'n beetje de antwoorden die je zou kunnen krijgen als men niet weet welke USB/SD/HDD/SSD met elkaar vergeleken moeten worden. Er kan zoveel verschil in snelheid zitten per medium dat er geen eenduidig antwoord te geven is op zo'n globale vraag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Sorry
Class4 sd kaart en een normale goedkope sata hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 13:25
Weet iemand misschien waar xbmc al die mooie achtergronden/posters van films en series vandaan haalt?
Is er een site waar ze op staan of een link waar xbmc ze ook vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

fanart.tv, themoviedb.org en thetvdb.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ibiben95 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:39:
Sorry
Class4 sd kaart en een normale goedkope sata hardeschijf.
Normaal gesproken zal het wel wat vlotter gaan via de Sata schijf maar met een goede SD kaart zou het ook heel aardig moeten kunnen draaien. De schrijf-prestaties van de SD zijn, naast de lees-snelheid, ook erg van belang voor het lekker kunnen draaien. Gezien de prijzen van sommige kleinere SSD's is dat misschien ook een verantwoorde extra meerprijs?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 22:36
damn, is het echt geen andere mogelijkheid dan paypal bij het betalen voor de license keys? Need it for my pi..

http://www.raspberrypi.com/mpeg-2-license-key/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
niek87 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:39:
damn, is het echt geen andere mogelijkheid dan paypal bij het betalen voor de license keys? Need it for my pi..

http://www.raspberrypi.com/mpeg-2-license-key/
Je kunt gewoon je bankrekening koppelen aan een PayPal account. Heb je niet eens een creditcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 13:25
Janoz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:04:
fanart.tv, themoviedb.org en thetvdb.com
Super..thx. Precies wat ik zocht.
Je ziet soms zulke mooie posters/achtergronden voorbij komen op XBMC en vroeg me altijd af of ik ze ergens kon vinden.

Thx. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hebben we een diehard hier die de meeste recente development OpenELEC heeft draaien op een AMD waarbij hibernate en wakeup goed functioneert?

• koffieprutje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-01-2022
GroteBozewolf schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:31:
Voor de mensen die het gemerkt hebben: Uitzendinggemist binnen XBMC Online TV deed het even niet. Er is net een update uit gegaan en die zou bij iedereen binnen moeten komen via de XOT repository.
Ik heb je install howto gevolgd en 3.4.0 geinstalleerd op mijn RPi met OpenELEC 3.2.4 (stable), echter kan ik geen enkele stream bekijken, niet met de default cache (5 dagen) en niet als ik dat op 0 (streamen) zet. Ik bevind me achter een NL ip dus dat lijkt me geen probleem.

Waar kan ik bij openelec het xot logje vinden? En heeft iemand tips of dezelfde ervaringen?

Keep up the good work!

Koffie

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Iemand enig idee hoe ik de sportsdevil fix moet installeren op openelec.. Kom er niet uit. Blijf maar de no stream has been found error krijgen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• hardware-lover
  • Niet online
Isniedood schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:33:
Iemand enig idee hoe ik de sportsdevil fix moet installeren op openelec.. Kom er niet uit. Blijf maar de no stream has been found error krijgen.
Deze pagina had je al gevonden? https://github.com/al101/SportsDevil-Fixes

Testing, one, two ...

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Is er ook een site/manier om mooie posters toe te voegen aan movie sets? Bv. James Bond collection, 24 films maar hij pakt 1 willekeurige film als poster voor deze set.

En als dat er niet is, dan wil ik ze zelf maken. Alleen welke resolutie moet ik deze maken? Gebruik Aeon en Amber.

• GroteBozewolf
koffieprutje schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:52:
[...]

Ik heb je install howto gevolgd en 3.4.0 geinstalleerd op mijn RPi met OpenELEC 3.2.4 (stable), echter kan ik geen enkele stream bekijken, niet met de default cache (5 dagen) en niet als ik dat op 0 (streamen) zet. Ik bevind me achter een NL ip dus dat lijkt me geen probleem.

Waar kan ik bij openelec het xot logje vinden? En heeft iemand tips of dezelfde ervaringen?

Keep up the good work!

Koffie
Had je XBMC Online TV voor het eerste geinstalleerd? Zo niet, dan moet je even controleren dat XBMC niet de versie uit zijn cache heeft geinstalleerd (XBMC cached packages die hij installeerd).

Je moet in iedergeval controleren dat je van het NOS kanaal (net.rieter.xot.channels.nos) versie 3.4.0.2 hebt draaien. Dat kan je zien bij de geinstalleerde add-ons binnen XBMC. Als dat niet het geval is dan zou je even moeten kijken of de XOT repository binnen XBMC niet leeg wordt getoond. XBMC heeft er namelijk wel eens een handje van om repositories af en toe gewoon niet te refreshen. Een geforceerde controle op updates zou dat moeten verhelpen.

Info over de logfiles van XOT vind je hier: http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
SemperFidelis schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:56:
Is er ook een site/manier om mooie posters toe te voegen aan movie sets? Bv. James Bond collection, 24 films maar hij pakt 1 willekeurige film als poster voor deze set.

En als dat er niet is, dan wil ik ze zelf maken. Alleen welke resolutie moet ik deze maken? Gebruik Aeon en Amber.
Kijk maar eens op http://www.themoviedb.org/collection/645-james-bond-collection en dan bij posters en backdrops.

De informatie is er dus op TheMovieDB, alleen XBMC kan er nog niet veel mee. Er wordt nu inderdaad een poster en fanart van één van de films gepakt. Je kan ze natuurlijk zelf downloaden van TheMovieDB, lokaal opslaan en dan toewijzen aan de movie set via het context menu.

Het is een beetje omslachtig, maar volgens mij wordt dit verbeterd in XBMC 13 (Gotham). Er komen dan in ieder geval meer opties voor movie sets vanuit de GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 15:57
Ik dacht ik laat even mijn XBMC + Lightpack (kickstarter) zien, mits dat niet offtopic is.
Windows 8.1, XBMC 12.2, Aeon Nox skin, XBMC lightpack plugin, Prismatik software, Harmony One keymap om verschillende profiles in Prismatik te kunnen kiezen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=loj2Ea4tYWU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Impstoker schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:59:
Ik dacht ik laat even mijn XBMC + Lightpack (kickstarter) zien, mits dat niet offtopic is.
Windows 8.1, XBMC 12.2, Aeon Nox skin, XBMC lightpack plugin, Prismatik software, Harmony One keymap om verschillende profiles in Prismatik te kunnen kiezen.

[video]
Vind het er echt indrukwekkend uitzien. Komt zoiets eigenlijk ook tot zijn recht op een andere kleur muur dan wit? (zelf heb ik een grijze wand achter de tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

[video]
Ziet er gaaf uit zeg. Is dat nou duur?
Edit : Zit er nooit vertraging in ook?

[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 14-02-2014 14:13 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 19:58

[video]
Ik draai ook Win8.1 maar de performance van de Prismatik software is echt bedroevend. Zodra ik dit inschakel zijn er direct dropped frames in XBMC.
Heb je soms tweaks gebruikt om het vlotter te doen draaien of heb je gewoon een beest van een HTPC staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Ik heb geen trage HTPC maar een paar tips die ik hier en daar las: Sync to display uitzetten in XBMC, de gebruikelijke audio opties bekijken die voor video vertraging kunnen zorgen in xbmc 12.2 en in Prismatik kan je expert mode aanzetten in profielen en de fullscreen win functie proberen, zorg ook dat xbmc in windowed fullscreen staat en niet true fullscreen
Maar het is wel gebruikelijk tot nu toe dat de prismatik software flinke cpu load vraagt...
Welke delay heb je ingesteld in Prismatik?

edit:
Extra tip

[ Voor 10% gewijzigd door Impstoker op 14-02-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28

TRaSH

koffie ?

Vraag me af hoe dat werkt met films als je boven en onder zwarte balken hebt.
Of kan je dat instellen ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
In Prismatik heb ik verschillende profielen ingesteld en met de Harmony One kan ik per film/serie switchen naar een andere film.
Mijn Prismatik setup: https://imgur.com/a/ryKC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mantis schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:34:
[...]
Ik draai ook Win8.1 maar de performance van de Prismatik software is echt bedroevend. Zodra ik dit inschakel zijn er direct dropped frames in XBMC.
Heb je soms tweaks gebruikt om het vlotter te doen draaien of heb je gewoon een beest van een HTPC staan?
Probeer anders AmbiBox eens even? Dat heb ik namelijk draaien met een kloon van Lightpack (Ebay), en dat draait toch werkelijk prima. Moet er wel bij vermelden dat ik een Intel Core i3 3217U in mijn huiskamer HTPC-tje heb zitten, maar gezien de CPU belasting zou het met een lichtere setup ook geen problemen moeten geven.

Edit: heb net gelezen dat de laatste versie van Ambibox nog geen ondersteuning heeft voor het nieuwere type Lightpack. Dat schijnt er wel aan te komen maar voor nu werkt het alleen met de oudere versie (from Rusia) en met de klonen die o.a. op Ebay te koop worden aangeboden (indien voorradig).

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 15-02-2014 00:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Hallo,

waarschijnlijk is het een hele simpele en domme vraag, maar hoe kan ik in vredesnaam de map special://profile/addon_data/script.icechannel/...... bereiken.

Dit wil ik bereiken omdat daar de tv-series staan die ik met de add-on istream aan mijn xbmc library heb toegevoegd. Als ik dit als source invoer, kan ik ze dus toevoegen aan mijn tvseries sectie.

Maar als ik de hierbovenstaande source wil zoeken bij het toevoegen van het pad naar de serie kan ik hem niet vinden. Moet ik iets aanvinken of iets dergelijks zodat de mappen die ik zoek zichtbaar worden.

Alvast bedankt

PS: ik gebruik openelec icm met een acer revo (ATOM 230), geinstalleerd op een usbstick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij openelec is dat /storage/.xbmc/userdata/addon_data, maar het kan zijn dat de .xbmc map hidden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
hoe ''unhide'' ik hem?
Pagina: 1 ... 105 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]