[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.982 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 22:21
Thanks Schumi, die zal ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:43
Dat is een goede tip inderdaad. Vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Graag zou ik mijn XBMC frodo op mijn zotac AD02-plus willen bedienen via mijn net aangekochte logitech Harmony.
Mijn XBMC draait onder win7
zelf heb ik al wat rond gesnuffeld op het net en op dit forum maar mijn antwoord nog niet gevonden.

Graag wil ik weten welke ontvanger ik nodig heb om aan te sluiten op mijn zotac om deze te bedienen, wat is best , bluetooth receiver of IR ontvanger. Er zijn er zoveel verschillende te vinden.

Welke instellingen dien ik aan te passen in mijn bios en win en xbmc zodat hij opstart met mijn AB.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 11:01
Thanx!
<lui-modus
Om steeds mijn laptop aan te zetten en dan jbiersubdownloader te gebruiken, is ook niet alles.
Kan het nu mooi weer via de afstandbediening.
/>

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Sinds vorige week heb ik ook de databases via MySQL op m'n NAS aan elkaar gekoppeld. Erg tevreden over het resultaat - heb zelfs het gevoel dat het sneller gaat op de Pi (in de slaapkamer) om de library over het netwerk te laden dan hem lokaal te hebben. Maak me alleen wat zorgen dat ik nu op 2 aparte distro's draai - OpenELEC op de HTPC en RaspBMC op de Pi. Als 1 van de 2 eerder overstapt op Gotham ben ik met die centrale MySQL db natuurlijk weer het zaadje.

Overigens, na wat tweaken kom ik erachter dat de Pi nog best een capabel spelertje is. RaspBMC geinstalleerd op een snelle USB3 stick, overclock op Super gezet, en de GUI is sneller dan de ouwe aTV die ik hiervoor had en HD decode is betrouwbaarder dan met de CrystalHD kaart. Alleen het laden en verwerken van veel informatie lijkt in vergelijking erg langzaam - bv het ophalen van lijsten videos via de YouTube plugin.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:12
Acolyte57 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:47:
Sinds vorige week heb ik ook de databases via MySQL op m'n NAS aan elkaar gekoppeld. Erg tevreden over het resultaat - heb zelfs het gevoel dat het sneller gaat op de Pi (in de slaapkamer) om de library over het netwerk te laden dan hem lokaal te hebben. Maak me alleen wat zorgen dat ik nu op 2 aparte distro's draai - OpenELEC op de HTPC en RaspBMC op de Pi. Als 1 van de 2 eerder overstapt op Gotham ben ik met die centrale MySQL db natuurlijk weer het zaadje.

Overigens, na wat tweaken kom ik erachter dat de Pi nog best een capabel spelertje is. RaspBMC geinstalleerd op een snelle USB3 stick, overclock op Super gezet, en de GUI is sneller dan de ouwe aTV die ik hiervoor had en HD decode is betrouwbaarder dan met de CrystalHD kaart. Alleen het laden en verwerken van veel informatie lijkt in vergelijking erg langzaam - bv het ophalen van lijsten videos via de YouTube plugin.
LinuZZ's Blog: XBMC 12 en 13 MySQL sharing

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 21:03

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb XBMCbuntu geinstalleerd (Frodo) en als ik een USB disk eraan koppel, dan speelt hij alles netjes af. Maar als ik wil streamen vanaf mijn Windows PC (smb share), dan zie ik netjes alle mapjes, maar de MKV bestanden laat hij niet zien. Heeft iemand een idee wat er mis is?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:06:
Meer mensen die moeite hebben NL subs te vinden via XBMC Subtitles?
Als je nu een beetje crea bent dan fix je dat zelf weer ff ;)
https://github.com/amet/s...2d55a668beee4ff205a6e733c

Edit:
Nog makkelijker http://www.nzbusenet.com/addic7ed-xbmc-toevoegen/
Helaas werkt dat niet op m'n Ouya met Gotham, aangezien daar de subtitels compleet op de schop zijn gegaan; hier.

Maar gelukkig dankzij Nivong's SickBeard en de weer oplevende Auto-sub gebruik ik dat al heel weinig meer. (merk overigens niets van die nieuwe manier van subtitles zoeken...).
Kan alleen nergens maar NL subs vinden van Family Guy en The Simpsons ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 10:51
Piet91 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:09:
[...]

Helaas werkt dat niet op m'n Ouya met Gotham, aangezien daar de subtitels compleet op de schop zijn gegaan; hier.

Maar gelukkig dankzij Nivong's SickBeard en de weer oplevende Auto-sub gebruik ik dat al heel weinig meer. (merk overigens niets van die nieuwe manier van subtitles zoeken...).
Kan alleen nergens maar NL subs vinden van Family Guy en The Simpsons ;(
Uiteraard werkt het niet op Gotham maar dat was te verwachten zoals je zelf al gezien hebt ;)
Nivong's SB is overigens een kopie van die van mr-orange en daar zit het al een hele poos in en werkt uitstekend als je maar niet opensubtitles gebruitk, die geeft alleen ocht de laatste tijd ;)

En verder laat ik Gotham lekker links liggen nog, teveel dingen die veranderd zijn wat mijn hele setup om zeep helpt plus dat het een drama is wat betreft hibernate en wakup.

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 21-01-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu een beetje crea bent dan fix je dat zelf weer ff ;)
https://github.com/amet/s...2d55a668beee4ff205a6e733c

Edit:
Schumi2004,

Ik heb geprobeerd in windows de xml aan te passen met kladblok, maar dit geeft geen resultaat.
Is dit misschien op een andere manier aan te passen of moet het met een ander programma.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:25
schumi2004 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:57:
[...]

...
plus dat het een drama is wat betreft hibernate en wakup.
Echt? Werkt anders perfect hier, beter dan Frodo.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:00:
[...]

Schumi2004,

Ik heb geprobeerd in windows de xml aan te passen met kladblok, maar dit geeft geen resultaat.
Is dit misschien op een andere manier aan te passen of moet het met een ander programma.

Groetjes
Probeer anders notepad++ maar plak hem eens op pastebin, kunnen we meekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:16:
[...]

Probeer anders notepad++ maar plak hem eens op pastebin, kunnen we meekijken ;)
http://pastebin.com/ABZfcttA

bij deze ik hoop dat ik deze goed geplakt heb, is de eerste keer dat ik dit uitzoek :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:28
Je hebt foute " gebruikt, dat zie je ook gelijk door de andere kleuren van die regel.

[ Voor 54% gewijzigd door SidewalkSuper op 21-01-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SidewalkSuper schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:16:
Je hebt foute " gebruikt, dat zie je ook gelijk door de andere kleuren van die regel.
Is niet geheel zijn schuld, merkte het zelf ook toen ik het toepaste.
Goed voorbeeld is regel 10 en 11, als je die vervangt met "nieuwe" " dan komt het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:57:
Uiteraard werkt het niet op Gotham maar dat was te verwachten zoals je zelf al gezien hebt ;)
I know I know, maar toch willen proberen hè :P
Nivong's SB is overigens een kopie van die van mr-orange en daar zit het al een hele poos in en werkt uitstekend als je maar niet opensubtitles gebruitk, die geeft alleen ocht de laatste tijd ;)
Klopt, Nivong + Autosub haalt alles op, behalve The Simpsons en Family Guy ;(
En verder laat ik Gotham lekker links liggen nog, teveel dingen die veranderd zijn wat mijn hele setup om zeep helpt plus dat het een drama is wat betreft hibernate en wakup.
Tja, dat is nou eenmaal de versie die ik op de Ouya heb staan en het prima deed/doet.
De officiële XBMC voor Ouya is wel Frodo maar daar hebben ze DTS en AC3 audio uitgehaald (vanwege licenties). Er is wel SPMC (ook Frodo) maar heb eigenlijk geen zin om alles opnieuw in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Piet91 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:03:
[...]

I know I know, maar toch willen proberen hè :P

[...]

Klopt, Nivong + Autosub haalt alles op, behalve The Simpsons en Family Guy ;(

[...]

Tja, dat is nou eenmaal de versie die ik op de Ouya heb staan en het prima deed/doet.
De officiële XBMC voor Ouya is wel Frodo maar daar hebben ze DTS en AC3 audio uitgehaald (vanwege licenties). Er is wel SPMC (ook Frodo) maar heb eigenlijk geen zin om alles opnieuw in te stellen...
Wat lees ik nu? DTS/AC3 eruit gehaald? Waarom dat dan, als je pass through gebruikt is er licentie technisch niks aan de hand toch?
Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Passtrough is er ook niet uitgehaald. Ze hebben de passtrough opties onder advanced settings verstopt (links onderaan aanzetten) en dan zijn ze er gewoon. Ik heb geen Ouya, maar kan me niet voorstellen dat het daar specifiek is uitgehaald.

[ Voor 21% gewijzigd door Mystic Spirit op 22-01-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:28:
[...]

Is niet geheel zijn schuld, merkte het zelf ook toen ik het toepaste.
Goed voorbeeld is regel 10 en 11, als je die vervangt met "nieuwe" " dan komt het goed ;)
Hoi,

thx voor de opmerking, ik had gezien dat de kleur anders was maar leek dat ik ben wist niet wat de reden was. ik ga het deze avond eens proberen.
ik dacht dat ik de regel gewoon copie/paste kon invoegen, blijkbaar niet dus.

Straks laat ik weten of het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Weten jullie hoe dat zit? Wanneer ik een serie of film kijk en ik het volume aan wil passen geeft hij aan dat het audio passthrough is (wat ik wil). Tot zo ver gaat het goed. Wanneer ik mijn audio bestanden afspeel (95% mp3) dan is er geen spraken van audio passthrough. Is dit normaal of staat er een instelling verkeerd? Ik wil dat alles zo min mogelijk wordt aangepast door mijn xbmc wanneer hij dit doorstuurt naar mijn receiver.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:54:
Passtrough is er ook niet uitgehaald. Ze hebben de passtrough opties onder advanced settings verstopt (links onderaan aanzetten) en dan zijn ze er gewoon. Ik heb geen Ouya, maar kan me niet voorstellen dat het daar specifiek is uitgehaald.
Van wat ik lees hebben ze dat er wel degelijk uit gehaald. Als het daar verstopt was dan hadden gebruikers dat ook wel gevonden.
Maar ik heb die onofficiële officiële XBMC nooit gebruikt, en ook geen SPMC gebruikt. Heb een Gotham sideload. Dus ik kan het zelf niet even controleren.

Maar misschien moet maar eens vervangen voor SPMC want die schijnt wat stabieler te zijn dan Gotham.
Want ik ga er toch nog een keer een USB-stick bijdoen zodat ik meer opslaggeheugen krijg zodat ik er ook GTA San Andreas e.d op kan zetten. Heb er alleen geen zin in want ik heb heleboel aangepast (backgrounds, favorieten, playlists enz.).

Voor de rest is de Ouya wel een perfecte XBMC player, helaas erg groot nadeel in de vorm dat de output is vastgezet op 60Hz. en ik ben bang daar geen fix voor gaat komen. ;(

EDIT: oh en ik krijg wel eens een error van addons o.i.d. maar merk daar vervolgens niet van :? ...

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 22-01-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Isniedood schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:49:
Weten jullie hoe dat zit? Wanneer ik een serie of film kijk en ik het volume aan wil passen geeft hij aan dat het audio passthrough is (wat ik wil). Tot zo ver gaat het goed. Wanneer ik mijn audio bestanden afspeel (95% mp3) dan is er geen spraken van audio passthrough. Is dit normaal of staat er een instelling verkeerd? Ik wil dat alles zo min mogelijk wordt aangepast door mijn xbmc wanneer hij dit doorstuurt naar mijn receiver.
Passthrough is alleen voor audiosignalen die nog door de versterker moeten worden gedecodeerd, zoals de dolby surround sound bij een film. Een mp3 valt daar niet onder dus wordt door je XBMC gedecode en als audio signaal opgestuurd. Bepaalde audio formaten zoals DTS-HD MA zouden ook via passthrough worden doorgestuurd.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:19
schumi2004 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 01:19:
[...]

Wat lees ik nu? DTS/AC3 eruit gehaald? Waarom dat dan, als je pass through gebruikt is er licentie technisch niks aan de hand toch?
Of zie ik het verkeerd?
Hij stuurt het door als pcm stream zo ver ik weet, zonder de aanduiding van DTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:07:
[...]

Hoi,

thx voor de opmerking, ik had gezien dat de kleur anders was maar leek dat ik ben wist niet wat de reden was. ik ga het deze avond eens proberen.
ik dacht dat ik de regel gewoon copie/paste kon invoegen, blijkbaar niet dus.

Straks laat ik weten of het gelukt is :)
Is nog niet helemaal ok :(
Ik kan bij instellingen nu al wel Addic7ed aanvinken. als ik dan een sub wil zoeken zie ik addic7ed niet staan in de zijbalk. 8)7

nieuwe pastebin: http://pastebin.com/wfnDEerj

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Slurpie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:03:
[...]

Hij stuurt het door als pcm stream zo ver ik weet, zonder de aanduiding van DTS
Waarschijnlijk zelfde issue als met de PI, bij OUYA betalen ze niet voor de licentie en moeten ze downmixen. Bij de PI kun je los een licentie kopen, geen idee of dat met de OUYA ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:49:
[...]

Is nog niet helemaal ok :(
Ik kan bij instellingen nu al wel Addic7ed aanvinken. als ik dan een sub wil zoeken zie ik addic7ed niet staan in de zijbalk. 8)7

nieuwe pastebin: http://pastebin.com/wfnDEerj
blijkbaar zat er een fout in de service.py script. heb hier een andere gevonden. http://be4i.blogspot.be/2...e-for-xbmc-subtitles.html

Thx voor de hulp. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Ik heb iets waar ik maar niet uit kom. Ik heb een zotac htpc met openelec erop. Aan de htpc zit een microsoft ir receiver. Ik heb ook een xbox 360. Dit alles bedien ik met een harmony touch van logitech. Echter hier is het probleem. De xbox en de xbmx hebben kennelijk dezelfde ir setup. Dus als ik de xbmc uit zet met de harmony remote gaat de xbox aan en andersom. Als beide aan staan ontvangen beide devices commands van de harmony.

Ik heb me suf gegoogled maar kan hier echt niets over vinden. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 11:01
Dat met de ir setup ken ik ook. Mijn laptop (onder windows) reageert er zelfs op. Is helaas weinig aan te doen, aangezien de (mce) remote ook op de xbox werkt.
Zelfs het mce remote keyboard werkt op htpc, xbox 360 en laptop.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
z0rk0l schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:06:
Ik heb iets waar ik maar niet uit kom. Ik heb een zotac htpc met openelec erop. Aan de htpc zit een microsoft ir receiver. Ik heb ook een xbox 360. Dit alles bedien ik met een harmony touch van logitech. Echter hier is het probleem. De xbox en de xbmx hebben kennelijk dezelfde ir setup. Dus als ik de xbmc uit zet met de harmony remote gaat de xbox aan en andersom. Als beide aan staan ontvangen beide devices commands van de harmony.

Ik heb me suf gegoogled maar kan hier echt niets over vinden. Iemand een suggestie?
Blijkbaar heb je geen Zotac model waarbij de Zotac remote origineel is geleverd? Deze heeft namelijk een eigen externe IR receiver (soms zelfs intern en extern), en Zotac remote en zijn NIET uitwisselbaar met de MCE uitvoering. Deze Zotac versie werkt verder prima onder XBMC. Daarmee zou je probleem al grotendeels zijn opgelost?

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/zotac-zbox-nano/remote.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 23-01-2014 00:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 23-09 09:18
hardware-lover schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 00:01:
[...]

Blijkbaar heb je geen Zotac model waarbij de Zotac remote origineel is geleverd? Deze heeft namelijk een eigen externe IR receiver (soms zelfs intern en extern), en Zotac remote en zijn NIET uitwisselbaar met de MCE uitvoering. Deze Zotac versie werkt verder prima onder XBMC. Daarmee zou je probleem al grotendeels zijn opgelost?

[afbeelding]
Die remote is niet feilloos. Zowel ik als een collega van me hebben de AD12 icm OpenElec. Soms werkt de remote niet om het toestel in te schakelen. Dan moet je echt de powerknop op het toestel gebruiken, nadien werkt de remote wel feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Dat ligt waarschijnlijk niet aan de remote, maar aan de instellingen in de bios. Daar moet je wel een instelling aanpassen om de zotac ook daadwerkelijk aan te kunnen schakelen. De keren dat het wel lukt staat de zotac waarschijnlijk in standby en niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Mystic Spirit schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:18:
Dat ligt waarschijnlijk niet aan de remote, maar aan de instellingen in de bios. Daar moet je wel een instelling aanpassen om de zotac ook daadwerkelijk aan te kunnen schakelen. De keren dat het wel lukt staat de zotac waarschijnlijk in standby en niet uit.
Toch niet...zotac staat volledig uitgeschakeld. Soms start hij op met de remote...andere keren niet. Valt niet echt een lijn in te krijgen waarom soms wel en waarom soms niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
ik heb inderdaad een zotac waar geen afstandsbediening bij kwam, echter de bediening van de zotac gaat prima met de microsoft ir receiver en harmony touch. Echter de xbox en de zotac reageren beide op inputs terwijl ik deze wil scheiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

z0rk0l schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:06:
Je kunt in de 360 instellen dat ie niet moet reageren op een MCE remote. System > Console Settings > Remote Control, uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
heb gekeken en kan daar alleen de opties: both remotes vinden en xbox360 media remote.
Meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Uh. Ja. Die laatste optie? Die wil je hebben. Dan luistert ie alleen nog maar naar de dedicated 360 remote, niet meer naar de MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
als ik de xbox 360 media remote optie gebruik gaat deze nog steeds aan en uit etc met de harmony. Ik denk dat de harmony zich voordoet als xbox media remote en dat de microsoft ir receiver en de xbox dezelfde aansturing hebben oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Rebbelx schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:31:
[...]

Toch niet...zotac staat volledig uitgeschakeld. Soms start hij op met de remote...andere keren niet. Valt niet echt een lijn in te krijgen waarom soms wel en waarom soms niet..
Het begint aardig offtopic te worden, maar goed.
Als je AD12 aan de voeding blijft hangen (zonder dus volledig spanningsloos te worden), dan zou je de AD12 ten alle tijden via zijn interne IR ontvanger aan moeten kunnen zetten. Als de spanning naar de AD12 (of elk ander apparaat met interne IR ontvanger), voor langere tijd onderbroken is, dan is het meestal niet mogelijk om het apparaat middels de remote vanuit uit, aan te zetten. Daarbij is het wel van belang dat de BIOS instellingen correct staan ingesteld, zoals Mystic Spirit ook al aangaf.

Ik wilde met mijn reactie enkel aangeven dat de specifieke Zotac remote en een 100% MCE kloon, prima naast elkaar te gebruiken zijn, zonder elkaar in de weg te zitten. Bij de Zotac remote specificaties staat dat deze MCE compatibel is, en dat is juist, maar het is geen MCE kloon.

Overigens kan een opgepikt IR signaal al voldoende zijn om een apparaat wakker te krijgen, zonder dat datzelfde apparaat verder als afstandsbediening gebruikt kan worden, jammer genoeg is IR niet zo kritisch op het signaal wat ie ontvangt. Zo springt bij ons regelmatig een lamp aan als die een signaal van een MCE remote oppikt. Dat gebeurd zelden, maar het gebeurd wel.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 23-01-2014 15:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Iemand ervaring met de Spotify add-on? Dit kan voor mij weleens DE jukebox worden voor mijn muziek, maar de eerste add-on liep niet echt lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zet 'm altijd aan met de WOL functie van Yatze :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

@Acolyte57, Dank voor je antwoord! Dan staat alles dus wel goed.
StealthyPeanut schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:22:
Iemand ervaring met de Spotify add-on? Dit kan voor mij weleens DE jukebox worden voor mijn muziek, maar de eerste add-on liep niet echt lekker soepel.
Loopt best soepel. Tenminste als je het over Spotimc. Wat vooral jammer is, is dat het echt een aparte applicatie is en niet mooi is geïntegreerd. Ook mis je functies als enqueuen en wordt mijn systeem er wat instabieler van.

Ik snap niet dat spotify er zelf geen werk van maakt. Voor mij serieus een rede om google music te gaan overwegen. Daar zijn stuk betere implementaties van. Ik mist dan alleen de desktop app, voor op andere apparaten.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hopelijk heeft iemand een betere oplossing als local art te gebruiken in MQ5 voor movie sets.

Om 1 of andere reden heb ik bij de meeste movie sets geen fanart en poster art en bij enkele weer wel.
Bij die enkele moet hij deze van de set inhoud gehaald hebben maar waarom doet ie dat niet bij de overige en hoe kan ik dat oplossen zonder local art te gaan gebruiken?

Heb artwork downloader gebruikt en kan nu de backdrop uit content folder halen echter nu de poster nog.

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 24-01-2014 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 17:52

404error

Page Not Found

StealthyPeanut schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:22:
Kijk eens naar spotyxbmc voor volledige integratie!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Edit:
Volgens mij is alles goed gegaan. Maar als ik een serie start, dan staat die er niet bij als beschikbare service, terwijl die wel staat bij XBMC ondertiteling? Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:26

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

chocka schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:01:
[...]

Volgens mij is alles goed gegaan. Maar als ik een serie start, dan staat die er niet bij als beschikbare service, terwijl die wel staat bij XBMC ondertiteling? Doe ik iets verkeerd?
Paar post terug is hetzelfde probleem geweest
SidewalkSuper schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:16:

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Sepp14 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:06:
Paar post terug is hetzelfde probleem geweest
[...]
Dat had ik al gelezen, dus heb via NP++ de regel van Asian gekopieerd en aangepast.

http://pastebin.com/1ZwQtWJk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
chocka schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:16:
[...]
Dat had ik al gelezen, dus heb via NP++ de regel van Asian gekopieerd en aangepast.

http://pastebin.com/1ZwQtWJk
Opendeur modus:
Service wel enabled neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:07
Het is jammer dat xbmc op windows 7 onstabiel wordt zodra je de AMD drivers verder update dan 12.10 (E-350 APU). Is onderhand een jaar later dus ik vrees dat het niet meer wordt opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 25-01-2014 14:33 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand zijn xbmc.log ook vol staan met dit en gebruik maakt van shared DB?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
2:24:48 T:140642881607424  NOTICE: Thread XBPyThread start, auto delete: false
12:24:48 T:140642881607424  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
12:24:48 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting musicdb://artists/
12:24:48 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://movies/actors/
12:24:48 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://movies/directors/
12:24:48 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://tvshows/actors/
12:24:48 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://musicvideos/artists/
12:24:48 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://movies/actors/
12:24:48 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://movies/directors/
12:24:48 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://tvshows/actors/
12:24:48 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://musicvideos/artists/
12:24:48 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting musicdb://artists/
12:24:48 T:140642881607424  NOTICE: Service: 0 actors took 0.4633939266204834
12:54:48 T:140642722211584  NOTICE: Thread XBPyThread start, auto delete: false
12:54:48 T:140642722211584  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
12:54:48 T:140642722211584   ERROR: GetDirectory - Error getting musicdb://artists/
12:54:49 T:140642722211584   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://movies/actors/
12:54:49 T:140642722211584   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://movies/directors/
12:54:49 T:140642722211584   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://tvshows/actors/
12:54:49 T:140642722211584   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://musicvideos/artists/
12:54:49 T:140642722211584   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://movies/actors/
12:54:49 T:140642722211584   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://movies/directors/
12:54:49 T:140642722211584   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://tvshows/actors/
12:54:49 T:140642722211584   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://musicvideos/artists/
12:54:49 T:140642722211584   ERROR: GetDirectory - Error getting musicdb://artists/
12:54:49 T:140642722211584  NOTICE: Service: 0 actors took 0.30376505851745605
13:24:49 T:140642881607424  NOTICE: Thread XBPyThread start, auto delete: false
13:24:49 T:140642881607424  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
13:24:49 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting musicdb://artists/
13:24:49 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://movies/actors/
13:24:49 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://movies/directors/
13:24:49 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://tvshows/actors/
13:24:49 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://musicvideos/artists/
13:24:49 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://movies/actors/
13:24:49 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://movies/directors/
13:24:49 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://tvshows/actors/
13:24:49 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting videodb://musicvideos/artists/
13:24:49 T:140642881607424   ERROR: GetDirectory - Error getting musicdb://artists/

Edit:
Heb de boosdoener al, script.metadata.actors :(

Iets anders.
Iemand die comskip gebruikt?
Ik heb eindelijk een voor mij geschikte comskip.ini , voor de liefhebbers hier.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 25-01-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Wat tocht het hier. :+
Aha vandaar :+ :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
schumi2004 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:31:Opendeur modus:
Service wel enabled neem ik aan?
Ja, ik heb via systeem; add-ons; geinstalleerde add-ons; ondertitleingscraper; XBMC subtitles; configureren; Addic7ed aangezet bij services.

Verder heb ik de rar uitgepakt in XP onder C:\Documents and settings[username]\Apllication Data\XBMC\addons\script.xbmc.subtitles\resources\lib\services

En vervolgens settings.xml aangepast onder C:\Documents and settings[username]\Apllication Data\XBMC\addons\script.xbmc.subtitles\resources (zoals in de pastebin staat)

Desondanks staat de service niet bij beschikbare services na het opstarten van een serie/film via de ondertitleing button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 03-09 13:40
chocka schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:27:
[...]
Ja, ik heb via systeem; add-ons; geinstalleerde add-ons; ondertitleingscraper; XBMC subtitles; configureren; Addic7ed aangezet bij services.

Verder heb ik de rar uitgepakt in XP onder C:\Documents and settings[username]\Apllication Data\XBMC\addons\script.xbmc.subtitles\resources\lib\services

En vervolgens settings.xml aangepast onder C:\Documents and settings[username]\Apllication Data\XBMC\addons\script.xbmc.subtitles\resources (zoals in de pastebin staat)

Desondanks staat de service niet bij beschikbare services na het opstarten van een serie/film via de ondertitleing button.
Zorg is dat hij recht onder die van Asia komt te staan.....ik zie er nu een TAB of spaties voor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

chocka schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:27:
[...]

xbmc subtitles-->Add on settings--> advanced settings--> default service movie: Addic7ed
--> default service tv show: Addic7ed
Zo heb ik het staan en het werkt.
Toch maar weer de opendeur, Reboot gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Buzzie schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:11:
Zorg is dat hij recht onder die van Asia komt te staan.....ik zie er nu een TAB of spaties voor staan.
In het originele bestand staat die er direct onder, maar in de kopie van pastebin zet die er idd een tab tussen. Voor de zekerheid nogmaals achter asia gezet door delete en vervolgens 1x enter gedaan, zodat die er weer recht onder staat.
Sepp14 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:41:
xbmc subtitles-->Add on settings--> advanced settings--> default service movie: Addic7ed
--> default service tv show: Addic7ed
Zo heb ik het staan en het werkt.
Toch maar weer de opendeur, Reboot gedaan?
Ook die beide settings staan zo ingesteld. Vervolgens heb ik net de overige opties (ondertitels.com en open Subtitles.org) uitgezet en opnieuw gerebooted. Na de opstart serie opgestart, maar staat er bij beschikbare services helemaal niets meer.

Schiet mij maar lek, geen idee wat er hier fout gaat?

[ Voor 20% gewijzigd door chocka op 25-01-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
chocka schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:07:
[...]
In het originele bestand staat die er direct onder, maar in de kopie van pastebin zet die er idd een tab tussen. Voor de zekerheid nogmaals achter asia gezet door delete en vervolgens 1x enter gedaan, zodat die er weer recht onder staat.

[...]
Ook die beide settings staan zo ingesteld. Vervolgens heb ik net de overige opties (ondertitels.com en open Subtitles.org) uitgezet en opnieuw gerebooted. Na de opstart serie opgestart, maar staat er bij beschikbare services helemaal niets meer.

Schiet mij maar lek, geen idee wat er hier fout gaat?
Had je aangepaste file al hier gepost (via pastebin) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
5 euro op verkeerde aanhalingstekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Smultie schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:23:
5 euro op verkeerde aanhalingstekens.
Durf de weddenschap ook wel aan maar als ie nu deze eens probeert zien wij die 5 euro wel op onze rekening verschijnen :P

https://www.dropbox.com/s...script.xbmc.subtitles.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
wat ik veel zie maar niet bij me zelf voor elkaar krijg, is het instellen bij video's krijg ik een mappen lijst.

Ik wil juist een lijst met plaatjes van de films, een lijst met films/ratings en info ernaast.

waar kan ik zoiets uit kiezen?

ik gebruik de confluence skin

[ Voor 6% gewijzigd door Zaratrass op 26-01-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
manii schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:06:
wat ik veel zie maar niet bij me zelf voor elkaar krijg, is het instellen bij video's krijg ik een mappen lijst.

Ik wil juist een lijst met plaatjes van de films, een lijst met films/ratings en info ernaast.

waar kan ik zoiets uit kiezen?
Weer een open deur maar wat heb je zelf al gedaan om dit voor elkaar te krijgen?
Als ik de vraag zo lees niet veel namelijk.

* schumi2004 roept iets met library funtie, content menu van folder and assign to dinges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
schumi2004 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:11:
[...]

Weer een open deur maar wat heb je zelf al gedaan om dit voor elkaar te krijgen?
Als ik de vraag zo lees niet veel namelijk.

* schumi2004 roept iets met library funtie, content menu van folder and assign to dinges
Ik ben xbmc aan het proberen op mijn boxee, deze draai ik vanaf usb.
Ik denk dat ik een aantal opties niet kan kiezen ofzo, of ik moet iets over het hoofd zien.

Ik ben in system alle instellingen proberen langs te gaan, aan en uitvinken wat mij logisch lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
schumi2004 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:40:
[...]

Durf de weddenschap ook wel aan maar als ie nu deze eens probeert zien wij die 5 euro wel op onze rekening verschijnen :P

https://www.dropbox.com/s...script.xbmc.subtitles.rar
Deze doet het wel, en daarin ook het verschil ontdekt dat het niet in de aanhalingstekens zat, maar dat ik per buis de ID var dezelfde naam had gegeven als de label var met ".com" erachter, terwijl dat niet had gemoeten. Mogelijk daardoor dat die het daarom niet deed. Bedankt voor je hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
manii schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:13:
[...]

Ik ben xbmc aan het proberen op mijn boxee, deze draai ik vanaf usb.
Ik denk dat ik een aantal opties niet kan kiezen ofzo, of ik moet iets over het hoofd zien.

Ik ben in system alle instellingen proberen langs te gaan, aan en uitvinken wat mij logisch lijkt
Ik ken boxee wel en weet dat XBMC experimenteel is maar de basics zouden gewoon moeten werken lijkt me.
Als je namelijk content toevoegd (folders) dan wordt er gevraagd welke inhoud het heeft, movies, series etc, neem aan dat je dat gedaan heb.
Je krijgt dan auto die mooie plaatjes zoals je beschrijft en afhankelijk van skin dit er bij de ene anders uit zien als bij de ander,

Dus wat heb je zoal gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
schumi2004 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:16:
[...]

Ik ken boxee wel en weet dat XBMC experimenteel is maar de basics zouden gewoon moeten werken lijkt me.
Als je namelijk content toevoegd (folders) dan wordt er gevraagd welke inhoud het heeft, movies, series etc, neem aan dat je dat gedaan heb.
Je krijgt dan auto die mooie plaatjes zoals je beschrijft en afhankelijk van skin dit er bij de ene anders uit zien als bij de ander,

Dus wat heb je zoal gedaan?
Wat ik denk dat ik zojuist "fout" heb gedaan. is bij het toevoegen van de mappen, instellen op films en dan de scrapers instellingen veranderen. daarna ging ik terug maar de mappen waren niet geupdate.

nu heb ik net de "rechter muisknop functie" gevonden, waardoor ik nu op ok heb kunnen drukken, hij is nu films aan het scannen
Q : How do i bring up the context menu ?
A : Just press "c" on your keyboard
nu heb ik een media bibliotheek waar ze staan zoals ik wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
manii schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:36:
[...]

Wat ik denk dat ik zojuist "fout" heb gedaan. is bij het toevoegen van de mappen, instellen op films en dan de scrapers instellingen veranderen. daarna ging ik terug maar de mappen waren niet geupdate.

nu heb ik net de "rechter muisknop functie" gevonden, waardoor ik nu op ok heb kunnen drukken, hij is nu films aan het scannen

[...]

nu heb ik een media bibliotheek waar ze staan zoals ik wil
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Voorheen werkte ik veel met Gemist Downloader, waarvan ik nu een XBMC alternatief heb gevonden.

https://bitbucket.org/Opvolger/profile/repositories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48
Iemand die deze serie in zijn TV series krijgt?

http://thetvdb.com/?tab=series&id=267864&lid=14

Lukt mij never nooit niet.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:47

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Bad Brains schreef op maandag 27 januari 2014 @ 04:07:

Jawel...je moet hem toevoegen als 'Generation War':

Afbeeldingslocatie: http://thuisbij.mikedammer.nl/zut/xbmc_series.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door DynaMikeY op 27-01-2014 04:46 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Bad Brains schreef op maandag 27 januari 2014 @ 04:07:

Ow die is ook aardig om te volgen. Wat ik me alleen afvraag is hoe lang deze zal blijven doorlopen, het is namelijk niet een braking bad welke veel bekendheid heeft en daardoor langer gedraaid zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
DynaMikeY schreef op maandag 27 januari 2014 @ 04:40:
[...]

[afbeelding]
Welke skin is dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
DynaMikeY schreef op maandag 27 januari 2014 @ 04:40:
[...]

Thanks, staat er nu bij.
Vreemd verhaal toch. (bedoel het toevoegen, niet de (mini) serie)

[ Voor 8% gewijzigd door Bad Brains op 27-01-2014 12:56 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
chocka schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:05:
Voorheen werkte ik veel met Gemist Downloader, waarvan ik nu een XBMC alternatief heb gevonden.

https://bitbucket.org/Opvolger/profile/repositories
En waarom deze en niet XOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik vond als positief punt van deze add-on dat hij gelijk begint met afspelen en niet gaat downloaden zoals XOT. Maar daarover heeft GBW mij al vertelt dat binnen XOT je het gedrag voor NED1-2-3 ook zo kan configureren dat ie gaat streamen ipv downloaden (UZG cache op 0 dagen zetten). Verder ben ik nog aan uit proberen welke van de twee ik blijf gebruiken. Vooralsnog vind ik de andere addon wat rustige overkomen, maar dat is geheel subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
En is er ergens een gallery waar je de verschillende skins kan bewonderen? Om er zo een te vinden/uiypikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Bad Brains schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:54:
Thanks, staat er nu bij.
Vreemd verhaal toch. (bedoel het toevoegen, niet de (mini) serie)
Hier had ik eerder ook maanden last van, toen met een linkje in een nfo opgelost. Weet ook niet zo goed waarom het mis gaat - meestal heeft TVDB niet zo'n moeite met het herkennen van de serienaam in originele taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

chocka schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:13:
[...]
En is er ergens een gallery waar je de verschillende skins kan bewonderen? Om er zo een te vinden/uiypikken.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Skin_screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Acolyte57 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:22:
[...]

Hier had ik eerder ook maanden last van, toen met een linkje in een nfo opgelost. Weet ook niet zo goed waarom het mis gaat - meestal heeft TVDB niet zo'n moeite met het herkennen van de serienaam in originele taal.
TVDB zegt dat het gescraped wordt als de duitse titel, echter niets is minder waar.
Dat is het rare van deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Misschien is het ook wel een encoding issue gezien de umlauts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
chocka schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:06:
[...]
Ik vond als positief punt van deze add-on dat hij gelijk begint met afspelen en niet gaat downloaden zoals XOT. Maar daarover heeft GBW mij al vertelt dat binnen XOT je het gedrag voor NED1-2-3 ook zo kan configureren dat ie gaat streamen ipv downloaden (UZG cache op 0 dagen zetten). Verder ben ik nog aan uit proberen welke van de twee ik blijf gebruiken. Vooralsnog vind ik de andere addon wat rustige overkomen, maar dat is geheel subjectief.
XOT is er ook als Video Add-on (standaard geinstalleerd naast de Program add-on). En vanaf de volgende XOT versie is de Video Add-on dus nog maar de enige en zal NED 1-2-3 ook weer gewoon gaan streamen als default (XBMC 13 zou de bug fixen).

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:47

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Aeon Nox

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
chocka schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:06:
Verder ben ik nog aan uit proberen welke van de twee ik blijf gebruiken. Vooralsnog vind ik de andere addon wat rustige overkomen, maar dat is geheel subjectief.
Vanavond XOT versus te andere uitgeprobeerd en vooralsnog prefereer ik de andere. Intussen de cache van XOT op NUL gezet.
- Om nog onbekende reden hield XOT er na 15 minuten mee op, tijdens het kijken naar DWDD van vandaag.
- Nood gedwongen overgestapt naar de andere addon, waarvan ik visueel vind dat het beeld er beter uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
chocka schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:47:
[...]
Vanavond XOT versus te andere uitgeprobeerd en vooralsnog prefereer ik de andere. Intussen de cache van XOT op NUL gezet.
- Om nog onbekende reden hield XOT er na 15 minuten mee op, tijdens het kijken naar DWDD van vandaag.
- Nood gedwongen overgestapt naar de andere addon, waarvan ik visueel vind dat het beeld er beter uit ziet.
De andere add-on gebruikt de RTMP streams. Voor zover ik weet gaat de NPO daar vanaf stappen. Daarom heb ik ze verwijderd en vervangen door die van de website. Maar kwalitatief zouden ze hetzelfde moeten zijn.

Ik zal er wel eens naar kijken binnen XOT, zekers zal ze stabieler zijn. Dat zou een mooie feature zijn voor 3.4.1 (waarin nog veel meer gaat veranderen en verbeteren).

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
chocka schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:47:
[...]
[knip]
[knip]
Dat heb ik eerlijk gezegd ook al een paar keer meegemaakt waardoor ik de cache toch maar weer op actief heb gezet. Bij mij gebeurde dat tijdens het kijken van NOS Eredivisie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
hardware-lover schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:53:
[...]

Dat heb ik eerlijk gezegd ook al een paar keer meegemaakt waardoor ik de cache toch maar weer op actief heb gezet. Bij mij gebeurde dat tijdens het kijken van NOS Eredivisie.
Ik heb het inmiddels naar de M3U8 streams omgezet. Het zou dus in de 3.4.1 weer een stukje beter moeten gaan.

Mocht je willen testen: https://dl.dropbox.com/s/14pzh1dyakxkjgk/chn_nos2010.py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Veranderen bij rtlxl die m3u8 lokaties trouwens? Omdat ik eigenlijk alleen GTST nodig heb( voor de WAF ;) ), heb ik zelf wat geschreven wat de gtst streams rechtstreeks in de DB schrijft. Maar als die urls veranderen dan gaat dat natuurlijk niet werken. Voordeel daarentegen is dat de afleveringen gewoon tussen de rest van de TV-Shows verschijnen.

Als dat allemaal een beetje leuk werkt ga ik dat ook eens proberen voor de verschillende kinderseries die op rtlXL te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Janoz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:26:
Veranderen bij rtlxl die m3u8 lokaties trouwens? Omdat ik eigenlijk alleen GTST nodig heb( voor de WAF ;) ), heb ik zelf wat geschreven wat de gtst streams rechtstreeks in de DB schrijft. Maar als die urls veranderen dan gaat dat natuurlijk niet werken. Voordeel daarentegen is dat de afleveringen gewoon tussen de rest van de TV-Shows verschijnen.

Als dat allemaal een beetje leuk werkt ga ik dat ook eens proberen voor de verschillende kinderseries die op rtlXL te vinden zijn.
Hoe wordt dat gepresenteerd in de DB?
Zou scriptje wel willen gebruiken (voor de WAF uiteraard ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
schumi2004 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:31:
[...]

By RTL XL weet ik het niet 100% zeker of ze veranderen. Ik gebruik zelf altijd de XOT favorites (niet de XBMC favorites dus) om programma's snel ter beschikking te hebben. Dan kan je gewoon al je favoriete programma's per kanaal op vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Ik krijg geen geluid op mijn Samsung TV via HDMI tijdens het afspelen van een film. Beeld is uitstekend. Via Windows (8.1) kan ik gewoon youtube filmpjes e.d. afspelen en dit geluid gaat wel perfect naar de tv! Aan de hdmi kabel en windows instellingen kan het dus niet liggen lijkt mij.
Inmiddels al aardig met de audio output lopen spelen in XBMC, maar niets mocht baten. Output als HDMI/Analog etc. maakt geen verschil. Ook Directsound of ASAPI maakt geen verschil. Wel moet ik zeggen dat bij "Passthrough Audio Device" 'no device' staat. Geluid via de laptopspeakers werkt wel overigens.

Weten jullie misschien één of andere verborgen setting in XBMC waarom ik geen geluid hoor uit de TV?

[ Voor 4% gewijzigd door poekman op 29-01-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check je geluidsinstellingen van Windows eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
Al gedaan, werkt gewoon zoals ik al zei. Zelfs testgeluid van windows komt uit de tv speakers schallen. Ook alle desbetreffende vinkjes staan goed in windows volgens xmbc wiki. Alle drivers in windows ook up-to-date.

[ Voor 16% gewijzigd door poekman op 29-01-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De output voor XBMC, staat die op het HDMI kanaal ipv het standaard audio output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
poekman schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:10:
Al gedaan, werkt gewoon zoals ik al zei. Zelfs testgeluid van windows komt uit de tv speakers schallen. Ook alle desbetreffende vinkjes staan goed in windows volgens xmbc wiki. Alle drivers in windows ook up-to-date.
Check even welke driver je gebruikt bij je HDMI Digitale Audio.
Kans is groot dat dit de Microsoft driver is.....die stuurde bij mij ook alleen maar stereo door.
Juiste driver geinstalleerd en ik kon alles selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
@sw1ss123; jupz, ook al geprobeerd. ps moet ik xbmc opnieuw opstarten als je instellingen veranderd? Nee toch?

@Buzzie; ok, thanx! Ga het vanavond proberen. Dus bij HDMI digitale audio moet bijv. de Realtek driver komen te staan? Kwestie dus van juiste driver voor m'n geluidskaart installeren ipv de standaard windows driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poekman schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:41:
Ik krijg geen geluid op mijn Samsung TV via HDMI tijdens het afspelen van een film. Beeld is uitstekend. Via Windows (8.1) kan ik gewoon youtube filmpjes e.d. afspelen en dit geluid gaat wel perfect naar de tv! Aan de hdmi kabel en windows instellingen kan het dus niet liggen lijkt mij.
Inmiddels al aardig met de audio output lopen spelen in XBMC, maar niets mocht baten. Output als HDMI/Analog etc. maakt geen verschil. Ook Directsound of ASAPI maakt geen verschil. Wel moet ik zeggen dat bij "Passthrough Audio Device" 'no device' staat. Geluid via de laptopspeakers werkt wel overigens.

Weten jullie misschien één of andere verborgen setting in XBMC waarom ik geen geluid hoor uit de TV?
Hier iemand met soort gelijk probleem en oplossing.
XBMC > HDMI > TV = geen geluid

Handig die zoek functie op het forum... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
Sorry, niet aan gedacht Gero71. Ga het proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Mijn subtitle addon werkt een paar maanden niet echt lekker meer. Hij krijgt een error bij het downloaden van opensubtitles. Gek genoeg heeft mijn XBMC versie hier geen last van en ook niet BSplayer die ook bij opensubtitles shopt. Moet ik een andere versie halen? Ik heb gewoon de standaard uit de XBMC repo.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

schumi2004 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:31:
[...]

Het is een java app en in de DB ziet het er net zo uit als ene normale aflevering, alleen is het geen (in mijn geval) smb:// maar http:// adres. Kon gewoon een verwijzing opnemen naar het m3u8 bestand. Wel mooi dat er ook een korte omschrijving in de xml feed van rtl staat. Kan ik dat ook mooi meevullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:16:
[...]
Ik heb het inmiddels naar de M3U8 streams omgezet. Het zou dus in de 3.4.1 weer een stukje beter moeten gaan.

Mocht je willen testen: https://dl.dropbox.com/s/14pzh1dyakxkjgk/chn_nos2010.py
Ik wacht rustig even de volgende officiële update af, even wachten tot de stream volledig binnen is voor het kunnen afspelen, vind ik niet zo'n probleem hoor. Toch bedankt voor het linkje. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 21:12

Zjemm

...

Heeft iemand van jullie Airplay werkend icm ios7 ?

sinds IOS7 kan ik geen airplay meer gebruiken. De mediaplayer is gewoon niet meer zichtbaar als airplay receiver

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
poekman schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:12:
@sw1ss123; jupz, ook al geprobeerd. ps moet ik xbmc opnieuw opstarten als je instellingen veranderd? Nee toch?

@Buzzie; ok, thanx! Ga het vanavond proberen. Dus bij HDMI digitale audio moet bijv. de Realtek driver komen te staan? Kwestie dus van juiste driver voor m'n geluidskaart installeren ipv de standaard windows driver?
Ai.. Realtek
Gebruik je die analoge audio poorten van de realtek?
Als je alleen via HDMI het geluid gebruikt, dan heel snel die onboard audio uitschakelen in de bios.

Kijk hier eens:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146911

Korte samenvatting, AMD hdmi audio drivers en onboard realtek conflicteren nogal.

Heb op mijn HTPC de onboard audio uit gezet vanwege dit soort problemen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
cypher21 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:50:
[...]

Ai.. Realtek
Gebruik je die analoge audio poorten van de realtek?
Als je alleen via HDMI het geluid gebruikt, dan heel snel die onboard audio uitschakelen in de bios.

Kijk hier eens:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=146911

Korte samenvatting, AMD hdmi audio drivers en onboard realtek conflicteren nogal.

Heb op mijn HTPC de onboard audio uit gezet vanwege dit soort problemen
Precies......niet de realtek drivers maar in mijn geval die van AMD
Pagina: 1 ... 104 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]