[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.982 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:44
Run hem als root ja.
Ik vermoed dat het hem zit in dat extra install script wat edraaid moet worden wat nu dus niet lukt om 1 of andere reden.
Kom er uiteindelijk wel uit maar niet nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48
jswinkels schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:24:
Is het ook mogelijk om films uit een op een NAS gedeelde XBMC library te streamen naar een DLNA TV vanaf tablet / telefoon.

*snip*
Yatse full (unlocked)
MX player pro

Doen exact wat je zegt / wilt.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 16:29
Voor diegene die dit interressant vinden :P

Ik draai Xbmc op mijn Surface pro 2 tablet en stream van mijn Htpc dit loopt perfect.
De htpc staat in de wookamer en t/m de de 2de verdieping kan ik perfect streamen ( 1080P ).
Uiteraard ook met een gedeelde library ;)

De Surface pro 2 is voor mij nu ook een volwaardige mediaspeler op deze manier, omdat deze ook aangesloten kan worden via hdmi op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:05
Bad Brains schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:13:
[...]

Yatse full (unlocked)
MX player pro

Doen exact wat je zegt / wilt.
Perfect, heb Yatse geïnstalleerd en het werkt prima. Sowieso wel een mooie app.

Is er ook nog een iOS oplossing voor? Ik heb namelijk ook nog een aantal iPads in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand een manier om direct een TV channel te openen in XBMC zondar dat channel info scherm open blijft?

Ik gebruik Aeon MQ5 en elke keer als je een channel opent via channel list blijft het info scherm voor een aantal seconden staan, deze verdwijnt vervolgens.
Niks aan de hand denk je maar als je dat op die manier doet dan kun je niet meer fatsoenlijk met de nummerieke keys naar een channel jumpen.

Dit werkt wel als je tijdens channel selectie nogmaals een OK geeft zodat info scherm verdwijnt.

Ik weet van het epg info screen omzeilen via advancedsettings en vroeg me af of er ook zoiets is voor channel list?

<pvr>
<showepginfoonselect>false</showepginfoonselect>
</pvr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:21
Deze vind ik juist waardeloos, lelijke layout, niet overzichtelijk, en voor de betere dingen moet je de boel aanschaffen.
Hmm .. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
jswinkels schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:25:
[...]

Is er ook nog een iOS oplossing voor? Ik heb namelijk ook nog een aantal iPads in huis.
Yatse is erg mooi, probleem is aleen dat ik geen media speler voor 24/96 vinyl rips kan vinden (die yatse ondersteund).
Ja ik weet dat ze gedownsampled worden maar ik ga geen 2 mappen maken met dezelfde flac maar dan een
gedownsampled.
Dan kan ik beter mijn MP3's invoeren (maar dat gaat niet met een muziek library in flac)
Laatste zou wel een mooie oplossing zijn, maar dat wordt een rotzooi met dubbele albums (en die zijn er)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Bij Aeon Nox had ik altijd een "live background" waardoor je de laatst toegevoegde films, series en cd's in je achtergrond zag.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://passion-xbmc.org/fichiers_multimedia/upploadimages/miniatures/1349867177-screenshot000.png

Nu ben ik overgestapt op Gotham (monthly alpha 11), met name omdat ik dan met WOL mijn server kan laten wekken (waar ook de MySQL database van XBMC op staat). Aeon Nox is niet bijgewerkt voor Gotham, waardoor bijvoorbeeld de settings en ondertitels niet (goed) werken. Ik ben aan het kijken naar Aeon MQ5 en die skin bevalt me erg goed.

De vraag die ik nu heb: heeft MQ5 ook die live background zoals Nox dat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rb338 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:44:
<knip>

De vraag die ik nu heb: heeft MQ5 ook die live background zoals Nox dat heeft?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Hm, kort maar krachtig ;) Helaas. Ik dacht dat ik misschien iets over het hoofd gezien had, aangezien er zo gigantisch veel in MQ5 te configureren is.

Heb maar een feature request ingediend.. eens kijken of iemand er wat mee doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rb338 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:06:
Hm, kort maar krachtig ;) Helaas. Ik dacht dat ik misschien iets over het hoofd gezien had, aangezien er zo gigantisch veel in MQ5 te configureren is.

Heb maar een feature request ingediend.. eens kijken of iemand er wat mee doet :)
Er zit wel iets in als backdrops van je library maar geen live view zoals je bij NOX ziet (wat volgens mij een MOD is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Had ik gezien idd. Ik moest volgens MQ5 met behulp van de Artwork Organizer addon zorgen dat alle graphics in centrale folders terecht komen, zodat ze door de skin als wallpapers gebruikt kunnen worden. Maar toen ik met die Artwork Organizer begon, waren de rapen gaar... Eerst een complete pc freeze (zelfs de cursor bewoog niet meer) bij 5%, daarna een freeze bij +/- 20% en uiteindelijk is alles wel keurig geladen, maar vanaf dat moment was mijn hele HTPC niet meer te gebruiken. Na het booten liep hij na een paar minuten compleet vast.

Ik vermoed dat het met mijn SSD te maken heeft (de beruchte OCZ Vertex 2...) en het eigenlijk niets met XBMC te maken heeft, maar gisteren heb ik een complete herinstallatie van het systeem gedaan en nu draait 'ie weer als een zonnetje.

Voorlopig blijf ik dus even van die Artwork Organizer af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Die Live View is nog een behoorlijke lap code maar zou dat ook wel in MQ5 willen zien, alleen al omdat het kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik draai momenteel de laatste alpha11 (4 jan) van XBMC 13 (Ubuntu server 12.04.3 LTS) icm een centrale database op MySQL.

Nu wil ik een 2de system met OpenElec (Intel graphics) welke versie moet ik gebruiken van OpenElec zodat deze de centrale database kan lezen? En waar kan ik deze vinden, bvd?

Ik gebruik OpenElec ook bij mijn ouders en dat werkt perfect (zonder gebruik van een centrale MySQL database).

[ Voor 3% gewijzigd door tHe_BiNk op 08-01-2014 14:09 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
tHe_BiNk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:08:
Ik draai momenteel de laatste alpha11 (4 jan) van XBMC 13 (Ubuntu server 12.04.3 LTS) icm een centrale database op MySQL.

Nu wil ik een 2de system met OpenElec (Intel graphics) welke versie moet ik gebruiken van OpenElec zodat deze de centrale database kan lezen? En waar kan ik deze vinden, bvd?

Ik gebruik OpenElec ook bij mijn ouders en dat werkt perfect (zonder gebruik van een centrale MySQL database).
Alle XBMC's moeten dezelfde versie gebruiken als je MySQL gebruikt. Dus je OpenElec zal ook Gotham alpha 11 moeten draaien. Als je dat niet doet (bv, je gaat OpenElec met XBMC 12.x draaien) dan zal die een nieuwe database gaan maken en draaien er dus 2 naast elkaar: eentje voor XBMC 12.x en eentje voor Gotham.

De databases hebben namelijk versienummers in de naam.

Het schijnt wel zo te zijn dat de verschillen dermate klein zijn, dat je misschien ook wel aliasen van de databases kan maken. Maar dat zou ik je persoonlijk nooit aanraden...

Je vindt OpenElec met Gotham hier: http://openelec.tv/forum/...am-generic-nightly-builds

[ Voor 24% gewijzigd door rb338 op 08-01-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

@rb338

Thanks. Ik zal een nightly build pakken.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:05
jswinkels schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:25:
[...]

mmmm, je hebt wel een actieve XBMC nodig. Streamt Yatse de film dan wel rechtstreeks vanaf mijn NAS of loopt dit via de actieve XBMC machine? Mijn raspberry staat in principe wel altijd aan, maar het bestand gaat dan (mogelijk) wel met een omweg naar mijn TV (ik heb mijn NAS gekoppelt aan mijn kabelmodem, waarbij de raspberry via een tweede router is aangesloten en mijn TV nog weer via een andere router).

Ik hoopte eigenlijk dat er een app zou zijn die rechtstreeks op de SQL server in kan prikken (voor de bestandslijst met metagegevens) en dan via DLNA de film naar mijn TV zou sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 17:08
heb flink gezocht, maar kan het antwoord niet vinden.

Ik heb veel MP3 albums waarvoor geldt dat het 1 bestand betreft met een bijbehorende cue-file. Zolang een album 1 CD betreft is er niets aan de hand en gaat het helemaal goed in XBMC.
Maar stel dat een album 2 CD's bevat, dus:
x:\folder\artist\album\cd1.mp3
x:\folder\artist\album\cd1.cue
x:\folder\artist\album\cd2.mp3
x:\folder\artist\album\cd2.cue

Als ik in de CUE-file de titel uitbreid met CD-nummer, zie ik als het ware 2x het album verschijnen. Dus haal ik het CD-nummer weg, maar dan krijg ik echt chaos. Namelijk wel 1 album, maar hij gooit de cd nummers door elkaar. Ik krijg dan namelijk:

1. nummer 1 cd1
1. nummer 1 cd2
2. nummer 2 cd1
2. nummer 2 cd2
etc...

En dat is zeker geen optie.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik 1 album zichtbaar heb met daarin 2 cd's waarbij geldt dat cd2 nummers volgen op de cd1 nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ze zijn toch al aardig ver met de Steam (big picture mode) & XBMC integratie. Erg mooi om te zien dat je op basis van linux alles zo snel in elkaar kan worden "geplakt" door de community.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=157499

En als het eenmaal up-and-running is ziet het er erg kids/vrouwvriendelijk uit. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

JaRuBe schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:23:

Ik heb veel MP3 albums waarvoor geldt dat het 1 bestand betreft met een bijbehorende cue-file. Zolang een album 1 CD betreft is er niets aan de hand en gaat het helemaal goed in XBMC.

Als ik in de CUE-file de titel uitbreid met CD-nummer, zie ik als het ware 2x het album verschijnen. Dus haal ik het CD-nummer weg, maar dan krijg ik echt chaos. Namelijk wel 1 album, maar hij gooit de cd nummers door elkaar. Ik krijg dan namelijk:

1. nummer 1 cd1
1. nummer 1 cd2
2. nummer 2 cd1
2. nummer 2 cd2
etc...

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik 1 album zichtbaar heb met daarin 2 cd's waarbij geldt dat cd2 nummers volgen op de cd1 nummer?
Ik zou eens proberen de tracks van de cd's als volgt te nummeren: Tracks cd1 als 01, 02, 03, 04, etc en tracks van cd2 21, 22, 23, etc. Dan krijg je in je tweede geval volgens mij 1 cd met de tracks in de goede volgorde ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

JaRuBe. Ook met normale albums heb ik dat probleem, totdat ik cd nummer in de id3 tags goed zette. Misschien helpt dat ook bij jou?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 13:25
moge,

Ik dacht het hier eens te proberen voor mijn probleem.
sinds 2 maanden heb ik mijn eerste htpc draaien:

OPENELEC v3.1.5 met auto update uit
AEON NOX 4 skin
sabnzbd suite

AMD A6-6400K Boxed
ASRock FM2A85X Extreme4-M
Samsung 840 EVO 120GB
Crucial CT51264BA160BJ
voeding die bij de kast zat...

voor ongeveer een maand was alles precies zoals ik alles wilde en ik heb ook niets meer aangepast aan de instellingen.
afgelopen dinsdag werd de htpc door mijn vriendin aangezet en hij "deed raar" (meer krijg ik er niet uit dan:)

- "hij downloadde niet" ( alle instellingen waren verdwenen in sabnzbd en toen ik het probeerde kreeg ik het eerste scherm van schone installatie)
- "de eerste keer dat ik hem opnieuw opstarte, zag ik een melding over dat hij te weinig ruimte had" (ik zelf krijg die melding niet meer )

toen ik zelf de htpc wilde benaderen met app op mijn telefoon zag ik dat alles terug was gezet naar default instellingen. zelfs de skin was weg en toen ik hem opnieuw installeerde waren ook mijn aanpassingen in de skin niet terug te vinden.
Daarnaast was opeens het reactievermogen op mijn afstandsbediening "traag als dikke stront tegen een berg op met tegenwind".
Omdat ik niet het geduld had om te wachten tot ik het juiste menu kreeg om de htpc uit te zetten gebruikte ik de reset ( 2de keer dat ik de knop gebruikte en de eerste keer was lange tijd terug ).
het scherm ging zwart, de computer starte niet opnieuw op het powerledje bleef knipperen.

ik heb niets aan de harde schijf gedaan zodat ik de log bestanden kan ophalen als iemand vragen heeft of een bepaalde log bestand.

om het nog leuker te maken had ik op een usb stick OPENELEC 3.2.0 gezet hetgeen goed werkte zelfs tot en met de standaard instellingen van AEON NOX 4. 3 series verder ging het menu over zijn nek: reageerde alsof ik via mijn telefoon alleen maar op het pijlte naar beneden klikte (scrolde lands de lijst naar beneden) en reageerde niet meer op andere toetsen....

ik zit zelf te denken aan het moederbord iemand een ander idee? of een methode om andere onderdelen uit te sluiten met alleen deze hardware?

alvast bedankt voor het meedenken

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
jswinkels schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:15:
[...]

mmmm, je hebt wel een actieve XBMC nodig. Streamt Yatse de film dan wel rechtstreeks vanaf mijn NAS of loopt dit via de actieve XBMC machine? Mijn raspberry staat in principe wel altijd aan, maar het bestand gaat dan (mogelijk) wel met een omweg naar mijn TV (ik heb mijn NAS gekoppelt aan mijn kabelmodem, waarbij de raspberry via een tweede router is aangesloten en mijn TV nog weer via een andere router).

Ik hoopte eigenlijk dat er een app zou zijn die rechtstreeks op de SQL server in kan prikken (voor de bestandslijst met metagegevens) en dan via DLNA de film naar mijn TV zou sturen.
Of je jailbreakt je iPad en zet daar XBMC op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 09:21

Demo

Probleemschietende Tovenaar

JaRuBe schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:23:

1. nummer 1 cd1
1. nummer 1 cd2
2. nummer 2 cd1
2. nummer 2 cd2
etc...

Ook als je daarna de database opschoont? (automatisch danwel het album handmatig uit de lijst verwijderen) Als je een losse track/video naar je database scrapet, daarna de naam wijzigt en opnieuw scrapet, staat het er ook twee keer in.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
gr8-jen schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 07:52:
[lang verhaal]

ik zit zelf te denken aan het moederbord iemand een ander idee? of een methode om andere onderdelen uit te sluiten met alleen deze hardware?
[Little offtopic]Het lijkt er een beetje op of het systeem (CPU) te warm wordt, maar dat zou je eenvoudig kunnen controleren? Koeler er even af, pasta controleren en eventueel vervangen, koeler weer terug en testen maar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ben vandaag 2 leuke XBMC dingen tegen gekomen.

De eerste is een addon Background Music
Als een film/serie of LiveTV gestopt is en je in menu aan navigeren bent er direct (of met een vertraging) je favoriete playlist/radio stream afgspeeld wordt. XBMC topic hier

Het tweede wat ik in deze zelfde addon folder zag zitten was een toggle_service script wat als ik het goed begrepen heb mogelijk maakt de addon via een remote key te disablen/enablen.
Deze vind ik zelf vooral fijn voor mijn Ambilight/Boblight addon.
Waar in het boblight topic gezegd werd dat het niet mogelijk was een addon via keymap entry te enablen/disablen lijkt dus toch te kunnen.
Mijn plan is om met dit script op gezette tijden mijn Ambilight aan en uit te zetten, overdag hecht ik namelijk geen waarde aan ambilight maar in de avond uren weer wel.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 09-01-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:32
is er al een gotham versie van openelec waar geluid over HDMI op ION1 platform werkt?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

grrr.....
Ik krijg het niet om de serie real humans de afleveringen te laten herkennen.

De coverart van de serie krijg ik wel maar niet de ep's

het zijn per episode een dvd met video_ts en audio_ts

diverse geprobeerd o.a.

structuur:

HDD
>tv-shows
>> real humans
>>> real humans s02e01
>>>> video_ts

werkt niet

HDD
>tv-shows
>> real humans
>>> s02e01
>>>> video_ts

werkt ook niet

wat doe ik fout, als ik zo kijk op xbmc wiki en andere fora hoort het zo toch te werken???

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb wel een mapje met Real Humans maar de bestanden daarin zijn genaamd "Äkta.Människor" en zo worden ze allemaal goed herkent. Misschien zou je even deze naamgeving kunnen proberen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ga ik doen, maar heb jij ook dvd files?, want dan kan je enkel de map een naam geven.

edit: geen resultaat met

hdd
tv shows
Äkta.Människor (of real humans)
Äkta.Människor.s02e01 (of enkel s02e01)
video_ts

[ Voor 44% gewijzigd door Pinin op 09-01-2014 20:13 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Pinin schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:04:
Ga ik doen, maar heb jij ook dvd files?, want dan kan je enkel de map een naam geven.

edit: geen resultaat met

hdd
tv shows
Äkta.Människor (of real humans)
Äkta.Människor.s02e01 (of enkel s02e01)
video_ts
Bij mij werkt het perfect sinds ik het heb gedaan zoals hier beschreven staat. Belangrijk is wel dat je dat stukje xml aan je advancedsettings.xml toevoegt (of creeert als je die nog niet hebt)

Kort gezegd heb ik nu
<folder met naam van de serie>
<folder met Seizoen, bijvoorbeeld Seizoen 01>
<folder met de DVD genaamd 'serie naam.S0x.ExExExEx'>
<video_ts folder>

Waarbij 'serie naam.S0x.ExExExEx' voor dvd1 van seizoen 1 met eerste 3 episodes dan heet S01.E1E2E3

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Pinin schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:04:

[knip]
Nope, tussen al mijn NAS Media bestanden is geen DVD folder te bekennen, maar omdat de oorspronkelijke titel van de serie (en van de losse afleveringen), schijnbaar wel automatisch wordt herkent dacht ik, ik vermeld het even ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Pinin schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:00:
Ik heb ook regelmatig moeite gehad om dvd's te indexeren of erger dat een iso niet lekker viel af te spelen.
De boel omzetten naar mkv's (kijk eens naar het programma makemkv - x aantal dagen gratis te gebruiken) loste veel problemen om :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 17:08
Janoz schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:02:
JaRuBe. Ook met normale albums heb ik dat probleem, totdat ik cd nummer in de id3 tags goed zette. Misschien helpt dat ook bij jou?
Top! Dit is de oplossing, na in de tag het cd-nummer toegevoegd te hebben gaat het goed.
Soms liggen oplossingen zo voor het grijpen...

Dank Janoz! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Pinin schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:00:
grrr.....
Ik krijg het niet om de serie real humans de afleveringen te laten herkennen.

De coverart van de serie krijg ik wel maar niet de ep's

diverse geprobeerd o.a.

structuur:

HDD
>tv-shows
>> real humans
>>> real humans s02e01
>>>> video_ts

werkt niet

HDD
>tv-shows
>> real humans
>>> s02e01
>>>> video_ts

werkt ook niet

wat doe ik fout, als ik zo kijk op xbmc wiki en andere fora hoort het zo toch te werken???
Volgens mij moet je het zo doen:

>tv-shows
>> real humans
>>>S02
>>>> s02e01
>>>>> video_ts

Ik gebruik geen video_ts alleen episiode files. Op IMDB kun je de juiste episode nummers vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Of gewoon met makeMkv de DVD omzetten naar losse bestanden. MakeMkv verandert enkel de container! De daadwerkelijke data is nog steeds precies dezelfde mpeg2 stream. Er wordt helemaal niks ge en-/de-/transcode. Het kost dus ook nauwelijks tijd en er is geen enkele wijziging in de kwaliteit. Vervolgens kun je alle losse afleveringen gewoon netjes noemen en heb je tot slot ook nog eens niet het probleem van meerdere afleveringen op dezelfde dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Janoz schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:39:
Of gewoon met makeMkv de DVD omzetten naar losse bestanden. MakeMkv verandert enkel de container! De daadwerkelijke data is nog steeds precies dezelfde mpeg2 stream. Er wordt helemaal niks ge en-/de-/transcode. Het kost dus ook nauwelijks tijd en er is geen enkele wijziging in de kwaliteit. Vervolgens kun je alle losse afleveringen gewoon netjes noemen en heb je tot slot ook nog eens niet het probleem van meerdere afleveringen op dezelfde dvd.
Ik heb ook een paar series met DVD, echter lukt het mij niet om via een terminal interface een DVD te rippen naar losse afleveringen op Ubuntu/XBMCbuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

makemkv heeft ook een (beta) linux versie met een console tool. http://www.makemkv.com/developers/usage.txt

Zelf nog nooit gebruikt dus geen idee hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Janoz schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:39:
o.k. dat klinkt op zich wel goed, maar vergt een extra handeling vanaf een PC (toch?)
Onderstaande oplossing lijkt mij makkelijker omdat dit zo ver ik kan zien een eenmalige actie is.

*iig ga ik het beide proberen*
-SaveMe- schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:42:
[...]

Bij mij werkt het perfect sinds ik het heb gedaan zoals hier beschreven staat. Belangrijk is wel dat je dat stukje xml aan je advancedsettings.xml toevoegt (of creeert als je die nog niet hebt)

Kort gezegd heb ik nu
<video_ts folder>

Waarbij 'serie naam.S0x.ExExExEx' voor dvd1 van seizoen 1 met eerste 3 episodes dan heet S01.E1E2E3

[ Voor 40% gewijzigd door Pinin op 10-01-2014 13:27 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

tHe_BiNk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:09:
Ze zijn toch al aardig ver met de Steam (big picture mode) & XBMC integratie. Erg mooi om te zien dat je op basis van linux alles zo snel in elkaar kan worden "geplakt" door de community.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=157499

En als het eenmaal up-and-running is ziet het er erg kids/vrouwvriendelijk uit. ;-)
Awsome! Daar zit ik stiekem op te wachten, zodat ik ook beneden in de woonkamer, games op de TV kan spelen. Voor de fun, met vrienden ofzo! ^^

Hopelijk komen ze snel met een complete oplossing! 8)

Ook leuk die Yatse app trouwens, meteen even m'n vader getipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Pinin schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:26:
o.k. dat klinkt op zich wel goed, maar vergt een extra handeling vanaf een PC (toch?)
Onderstaande oplossing lijkt mij makkelijker omdat dit zo ver ik kan zien een eenmalige actie is.
Euhm, ja.. Het vergt een handeling. Je moet op de PC de video_ts map (of de originele dvd in de drive) omzetten naar een setje mkv's. Maar dat hoeft maar 1 keer. Dus in principe is dat ook een eenmalige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wellicht iets of wat offtopic maar eet er iemand een goeie plek voor python script vragen?
Probeer iets in elkaar te flanzen voor xbmc maar merk wel dat mijn kennis niet toereikend is voor het geen ik wil.

Ik probeer namelijk een soort van scheduler te maken welke mijn Ambilight addon disabled en enabled op gezette tijden (aan tussen 18:00 en 01:00 en daar buiten uit)
Het enablen en disablen heb ik al voor elkaar van XBMC addons en ook het triggeren van dit script tijdens ontwaken of in hibernate gaan echter probeer ik iets te bedenken dat kan werken icm een XBMC hibernate situatie (time checker), kan natuurlijk voorkomen dat dit binnen een bepaald window valt.

Meest logische leek mij nu om tijdens het ontwaken van XBMC te controlleren in welk tijdvak ie valt en daarop de addon in of uit te schakelen en daar loop ik nu op vast.

Dus als iemand een goede plek weet waar ik met mijn python vraag hee nkan dan houd ik mee aanbevolen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 10-01-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

-SaveMe- schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:42:
[...]

Kort gezegd heb ik nu
<video_ts folder>

Dit werkt prima voor dvd's (let op stukje xml). Wel meteen alle episodes kijken, want alle episodes worden meteen als bekeken gemarkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kom er even niet helemaal uit. Sommige films doen het prima in VLC, maar werken niet in XBMC. Nu kan ik nog begrijpen dat het bestandstype, of de container niet geaccepteerd wordt door XBMC, maar het lijkt erop dat het bij 2 bestanden van hetzelfde type kan verschillen dat XBMC de ene wel speelt en de andere niet. Voorts gebeurt dit ook geregeld met VIDEO_TS mappen, die - zo lijkt mij - toch gelijk moeten zijn en allemaal zouden moeten worden kunnen afgespeeld. Moet ik dan deze bestanden maar converteren, want zover ik op de XBMC forums zie, heeft XBMC niets aan een codecpack?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@ hierboven: je kan XBMC ook zo configureren dat het een externe speler aanroept. Dat kan misschien een oplossing zijn. Laat mediainfo ook es los op de bestanden in kwestie, het is niet alleen een kwestie van container/codec, daar zit nog veel speelruimte in. En kijk de XBMC logs es na, die zijn meestal duidelijk (en je hebt nog altijd een debug loglevel mocht er standaard niet voldoende info in staan).

Ik heb afgelopen week een CEC adapter van Pulse Eight aangeschaft en man... Dit is nu al mijn elektronica-aankoop van het jaar.

Die slimme afstandsbedieningen van Logitech zijn best handig, maar die kl@*# PC-software die ze leveren om dat ding te configureren hangt mij de keel uit (en de nieuwere modellen werken blijkbaar met een web interface... De cloud, nog leuker).

Dus toch maar es naar die CEC adapter gekeken. XBMC heeft ondersteuning (libCEC) en OpenELEC heeft het standaard ingebouwd. Het werkte niet allemaal out of the box, maar dat lag aan de receiver, ondertussen draait het als een tiet. Met één afstandsbediening (die van de TV) kan ik nu mijn Blu-Rayspeler en HTPC bedienen, en de TV zet netjes de receiver aan (en uit) en stelt 'm in op de juiste ingang, afhankelijk van het afspeelapparaat. Dit is gewoon zalig! :D

Enorm pluspunt is dat ik voor mijn volgende HTPC géén IR meer nodig heb, niet meer hoef te klooien met custom keymaps voor LIRC en consoorten... Da's allemaal verleden tijd. Heerlijk!

[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 12-01-2014 03:33 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net even gecheckt: beide zijn gewone VIDEO_TS-mappen met DVD- en MPEG-PS-codering. Geluid is AC3.

Ik wil uiteindelijk alles natuurlijk zonder externe player afspelen, als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 17:28
Speel je die dvd files vanuit je library of vanuit de videos --> files? Vanuit de library wil nog al eens problemen veroorzaken bij video_ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vanuit de library. Wat raar; ik heb het net getest, zoals jij zei, en dan speelt-ie ze gewoon. Waar ligt dat dan aan? Het moet voor mijn vrouw natuurlijk ook gewoon klik-en-speel blijven, dus hoe lossen we dit op een bevredigende manier op? Met makemkv omzetten? Of moet er toch nog iets anders ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Vandaag voor het eerst begonnen met XMBC (ja ja schande) maar echt een top programma! Naast de addons die uit de libary komen maak ik vooral gebruik van de addon van Icefilm. Voorheen was het altijd op torrent zoeken, subtitle downloaden en kijken (hier was ik soms 30 minuten mee bezig) Nu kan ik in 1 minuut al starten met kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 15:15
Jorgen schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:21:
Vanuit de library. Wat raar; ik heb het net getest, zoals jij zei, en dan speelt-ie ze gewoon. Waar ligt dat dan aan? Het moet voor mijn vrouw natuurlijk ook gewoon klik-en-speel blijven, dus hoe lossen we dit op een bevredigende manier op? Met makemkv omzetten? Of moet er toch nog iets anders ingesteld worden?
Kap gewoon met die idiote dvd structuur, daar is het gewoon niet op gemaakt. Maak er of een iso van of maak er mkv'tjes van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 11:56
schumi2004 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:37:
Wellicht iets of wat offtopic maar eet er iemand een goeie plek voor python script vragen?
Probeer iets in elkaar te flanzen voor xbmc maar merk wel dat mijn kennis niet toereikend is voor het geen ik wil.

Ik probeer namelijk een soort van scheduler te maken welke mijn Ambilight addon disabled en enabled op gezette tijden (aan tussen 18:00 en 01:00 en daar buiten uit)
Het enablen en disablen heb ik al voor elkaar van XBMC addons en ook het triggeren van dit script tijdens ontwaken of in hibernate gaan echter probeer ik iets te bedenken dat kan werken icm een XBMC hibernate situatie (time checker), kan natuurlijk voorkomen dat dit binnen een bepaald window valt.

Meest logische leek mij nu om tijdens het ontwaken van XBMC te controlleren in welk tijdvak ie valt en daarop de addon in of uit te schakelen en daar loop ik nu op vast.

Dus als iemand een goede plek weet waar ik met mijn python vraag hee nkan dan houd ik mee aanbevolen ;)
Is dit niks voor jou?

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=144378

Ik gebruik het voor andere zaken en werkt prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:37:

Het automatisch aan en uitzetten van boblight kan met de clone: hyperion. Daarbij kun je gewoon zeggen: wel of niet aan bij menu, screensaver, spelen van muziek enz.
Die heeft alleen nog niet de optie om het tijdgestuurd te hebben, wel interessant, though! Heb hyperion sinds een paar dagen draaien en dit is wel een feature die ik graag zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
IJsbeer schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:44:
[...]

Het automatisch aan en uitzetten van boblight kan met de clone: hyperion. Daarbij kun je gewoon zeggen: wel of niet aan bij menu, screensaver, spelen van muziek enz.
Die heeft alleen nog niet de optie om het tijdgestuurd te hebben, wel interessant, though! Heb hyperion sinds een paar dagen draaien en dit is wel een feature die ik graag zou willen hebben.
Mij is wel toevallig ten oren gekomen dat er iemand aan een dergelijke feature werkt maar het nog aan testen is, met een beetje mazzel staat deze vanavond op zijn repo.
Hyperion ken ik niet maar klinkt als een windows versie?

Edit:
Toch een linux ding https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki
Maar eens proberen of ik die werkend krijgen kan http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=180472 (Wordt lastig voor OpenELEC ben ik bang)

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 13-01-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik wordt er echt helemaal gek van, ik krijg de youtube plugin niet aan de praat in xbmc.
Ik heb een android hdmi tv stick (imito mx1) met xbmc versie 12.3 van 18dec 2013.
Als ik probeer in te loggen staat er heel lang Working... daarna Login failed

Ik kan wel exploren en zoeken op youtube dan vind hij ook gewoon alles maar inloggen werkt niet.

Ik heb al verschillende youtube/google account geprobeerd en ook in de config dingen aangepast die zouden moeten werken, maar niks helpt.

Anderen met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Geen idee, ik laat hem niet inloggen. Zijn er specifieke redenen waarom je wilt inloggen? Ikzelf zou dat eigenlijk nooit doen omdat ik daarvoor mijn inloggegevens plaintext in 1 of ander configbestandje moet zetten. Tot nu toe heb ik het ooko niet gemist, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Ik heb regelmatig het probleem dat mijn dvd's niet automatisch worden opgestart. Even eruit en erin (that's what she said) en dan pakt hij hem soms wel. Soms na nog een keer wel.

Hebben meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Laatst online: 20-09 11:50
Janoz schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:56:
Geen idee, ik laat hem niet inloggen. Zijn er specifieke redenen waarom je wilt inloggen? Ikzelf zou dat eigenlijk nooit doen omdat ik daarvoor mijn inloggegevens plaintext in 1 of ander configbestandje moet zetten. Tot nu toe heb ik het ooko niet gemist, vandaar mijn vraag.
Voor het aanmaken van een playlist moet je zijn ingelogd meen ik. Ik gebruik zelf een apart inlog/account voor Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

kaasaanfiets schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:18:
Ik wordt er echt helemaal gek van, ik krijg de youtube plugin niet aan de praat in xbmc.
Ik heb een android hdmi tv stick (imito mx1) met xbmc versie 12.3 van 18dec 2013.
Als ik probeer in te loggen staat er heel lang Working... daarna Login failed

Ik kan wel exploren en zoeken op youtube dan vind hij ook gewoon alles maar inloggen werkt niet.

Ik heb al verschillende youtube/google account geprobeerd en ook in de config dingen aangepast die zouden moeten werken, maar niks helpt.

Anderen met dezelfde problemen?
Ik heb precies hetzelfde, vorige week begonnen met XBMC, toen werkte het direct (clean install). Van de week eens er goed voor gaan zitten en na een hoop addons geïnstalleerd en getest te hebben dacht ik, laat ik eens even een clean install doen en m'n opgedane ervaring gebruiken om niet alles wat los en vast zit te installeren in XBMC. Zo gezegd zo gedaan, installeer de youtube addon.. en krijg 'm met geen mogelijkheid meer werkend..

En ik heb werkelijk elke how to en solution nou wel geprobeerd. dus.. geen youtube login in XBMC..

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

FicoF schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:46:
Voor het aanmaken van een playlist moet je zijn ingelogd meen ik. Ik gebruik zelf een apart inlog/account voor Youtube.
Ah, ok. Ik was oprecht benieuwd welke functionaliteit het toevoegde. Ikzelf red me met de youtube client op mijn telefoon icm yatse en een browserplugin op de laptop om al mijn youtube content op TV te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand wat dit streepje (achter de 6.6) ipv het vinkje wilt zeggen?

http://imgur.com/i5g1bmD

Normaal staat daar de watched status, maar het blijft er veranderd niets als ik switch tussen watched en unwatched? Heb dit niet voor alles, slecht voor enkele films.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:25:
[...]

Edit:
Toch een linux ding https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki
Maar eens proberen of ik die werkend krijgen kan http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=180472 (Wordt lastig voor OpenELEC ben ik bang)
Ik heb Hyperion werkend met OE 3.2.4 op mijn PI. Gewoon met deze handleiding
Wat bij mij wel misging is dat er geen autostart.sh aangemaakt werd (als je die niet al hebt). Dus voor de instalatie even controleren, en anders volgende runnen:

code:
1
echo "#!/bin/sh" > /storage/.config/autostart.sh && chmod +x /storage/.config/autostart.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
IJsbeer schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:24:
[...]

Ik heb Hyperion werkend met OE 3.2.4 op mijn PI. Gewoon met deze handleiding
Wat bij mij wel misging is dat er geen autostart.sh aangemaakt werd (als je die niet al hebt). Dus voor de instalatie even controleren, en anders volgende runnen:

code:
1
echo "#!/bin/sh" > /storage/.config/autostart.sh && chmod +x /storage/.config/autostart.sh
Zit er ook iets van een addon bij of iets dergelijks, had al gezocht maar kon niks vinden. Vanavond eens proberen als ik de tijd ervoor vinden kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Er is wel een addon, maar die werkt niet met de pi :)
Maar de config file kun je aanmaken/beheren met hypercon, dat is een of ander java tooltje dat ze ontwikkeld hebben de config beheerbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Laatst online: 28-08 14:33
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:52:

Normaal staat daar de watched status, maar het blijft er veranderd niets als ik switch tussen watched en unwatched? Heb dit niet voor alles, slecht voor enkele films.. Iemand een idee?
Dat is het begin van een cirkel, die aangeeft hoever je de film of de aflevering al hebt gezien.
Omdat jij waarschijnlijk net 1/10e hebt gezien, kan je nu nog niet zien dat dit een cirkel wordt :)

Als je bijv. halverwege bent dan is dat streepje een halve cirkel geworden. Heb je de film of aflevering helemaal afgezien dan wordt het een V zoals bij de rest die je al wel gezien hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:52:

Is dat niet dat je halverwege die film bent?

edit: Hmm, volgende keer gewoon gelijk op submit drukken en niet eerst een grote duplo boot bouwen.....

[ Voor 10% gewijzigd door Janoz op 15-01-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:20

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Iemand een tip waar ik een usb infrarood ontvanger kan kopen (nl webshop). Ik zoek mij suf maar kan nergens iets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Voor de mensen met problemen met de namen van tv serie's enzo is deze link misschien wat.
Zelf niet getest ik gebruik sickbeard icm synology en dat werkt prima.
http://alternativeto.net/software/name-my-tv-series/

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
We Are Borg schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:15:
Iemand een tip waar ik een usb infrarood ontvanger kan kopen (nl webshop). Ik zoek mij suf maar kan nergens iets vinden
Ik heb een goedkope MCE remote van DX.com en daar zit een USB IR ontvanger (incl. verlengkabel!) bij.
Kwestie van USB aansluiten, en AB werkt gelijk :-).
Beste koop ooit voor een tientje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
CRXDelSol schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:20:
[...]

Ik heb een goedkope MCE remote van DX.com en daar zit een USB IR ontvanger
Deze is ideaal EN in de aanbieding.
Ik heb er 36$ voor gedokt, maar nooit geen spijt van.

http://dx.com/p/genuine-m...-with-usb-receiver-118914

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:20

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bad Brains schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:48:
[...]

Deze is ideaal EN in de aanbieding.
Ik heb er 36$ voor gedokt, maar nooit geen spijt van.

http://dx.com/p/genuine-m...-with-usb-receiver-118914
Mooi ding, heb ik gelijk een cheap wireless keyboard. Gaat dit werken met een harmony remote? Want daarvoor koop ik het ding dan. Keyboard is een leuke bijkomstigheid :)

[ Voor 36% gewijzigd door We Are Borg op 16-01-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
We Are Borg schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:04:
[...]

Mooi ding, heb ik gelijk een cheap wireless keyboard. Gaat dit werken met een harmony remote? Want daarvoor koop ik het ding dan. Keyboard is een leuke bijkomstigheid :)
Hoe bedoel je werken, dat je de signalen in je One kan zetten?
Ding is zo fijn, die ga je gewoon als Kboard gebruiken. Ding is zo groot als je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Alle infrarood werkt met een harmony (behalve B&O). En als je in het heel uitzonderlijke geval niks kunt
vinden, dan kun je hem altijd nog inleren.

edit:Hmm, ik weet niet of dat ding wel IR is, zou ook nog wel eens RF kunnen zijn...

[ Voor 26% gewijzigd door Janoz op 16-01-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ik ben een honderd procent noob op het gebied van XBMC. Heb hier nu een NUC liggen welke gebruik gaat maken van de NAS om al mijn content via Openelec te streamen. Al overweeg ik ook XBMCbuntu.

Nu las ik dat XBMC ook live TV ondersteunt. Wat zijn de vereisten om dit werkend te krijgen? In mijn geval zit ik bij Telfort Glasvezel (in ieder geval nog 4 maanden) en heb ik de standaard Amigo decoder. Van wat ik begrepen heb moet je (1)een DVR (decoder die kan opnemen?) hebben (ook al hoef je niet op te nemen) en (2) een add-on instaleren binnen XBMC.

Is dit daadwerkelijk alles? Werkt elke DVR met live TV? Elke Provider? Kan het ook met een gewone decoder zonder opname functionaliteit?

Ik kan er maar bar weinig in dit topic of op internet over vinden.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Een interne PVR?
Dat is hoe het werkt volgens mij, maar lees de faq effe door anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:23
Hallo allemaal,

Ik probeer cec aan te praat te krijgen met mijn Sony Bravia KDL42w655 en macbook pro 15" retina.
Bij input devices is peripherals niet selecteerbaar (en grijs). Betekent dit dat de mbpr geen cec ondersteunt?
Hopelijk kan iemand mij dit uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:34
Guids schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:20:
Hallo allemaal,

Ik probeer cec aan te praat te krijgen met mijn Sony Bravia KDL42w655 en macbook pro 15" retina.
Bij input devices is peripherals niet selecteerbaar (en grijs). Betekent dit dat de mbpr geen cec ondersteunt?
Hopelijk kan iemand mij dit uitleggen.
AFAIK is er geen enkele apparatuur wat van zichzelf CEC ondersteund, behalve echt wat mini/"embedded achtige" hardware, zoals de RPi. Als je een gewone PC/laptop wilt gebruiken met CEC moet je een USB - CEC adapter van Pulse-Eight hebben. Deze sluit je dan aan tussen je Macbook en TV, met gewoon de HDMI kabel en USB naar je Macbook en dan werkt daarvoor de CEC signalering ook (verloopt dan via USB). Daarmee sponsor je dan ook meteen de makers van libCEC, zij maken zowel dat stukje hardware, de library ervoor, en de software kant in XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJB
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 22:33

SJB

Iemand een tip om XBMCbuntu of Openelec geïnstalleerd te krijgen op een Haswell processor? Lees dat er veel mensen problemen mee hebben..

ik heb diverse versies geprobeerd, zowel installeren op SSD als opstarten van USB-stick, maar XBMC start niet op.

XBMCbuntu start XBMC niet op (blijft hangen op het inlogschermpje). xbmcbuntu-12.2.Intel-NVIDIA.iso en xbmcbuntu-12.2.Intel-AMD.iso geprobeerd. ik krijg wel het opstartscherm van xbmc te zien, maar dan valt ie weer terug naar het XBMCbuntu inlogscherm..

Openelec blijft hangen tijdens de installatie (scherm valt uit). zowel de Intel als generic build geprobeerd.

Systeem:
Processor: i3 4130
Moederbord: Gigabyte GA-H81TN iQ87
Geheugen: 4gb kingston sodimm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
RobertMe schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:14:
[...]

AFAIK is er geen enkele apparatuur wat van zichzelf CEC ondersteund, behalve echt wat mini/"embedded achtige" hardware, zoals de RPi. Als je een gewone PC/laptop wilt gebruiken met CEC moet je een USB - CEC adapter van Pulse-Eight hebben. Deze sluit je dan aan tussen je Macbook en TV, met gewoon de HDMI kabel en USB naar je Macbook en dan werkt daarvoor de CEC signalering ook (verloopt dan via USB). Daarmee sponsor je dan ook meteen de makers van libCEC, zij maken zowel dat stukje hardware, de library ervoor, en de software kant in XBMC :)
PS4 heeft CEC? Heel handig met je TV AB gewoon door de menu's heen bladeren :-).
En er zijn ook diverse moederborden die gewoon CEC ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:34
CRXDelSol schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 00:10:
[...]

PS4 heeft CEC? Heel handig met je TV AB gewoon door de menu's heen bladeren :-).
En er zijn ook diverse moederborden die gewoon CEC ondersteunen.
Apparatuur had inderdaad 'PCs' moeten zijn. Ondersteuning bij TV randapparatuur is wel vrij standaard. M.b.t. moederborden, zijn dat niet alleen die Intel borden met dat expansion card slot waar Pulse-Eight ook een kaartje voor heeft? Daarbij is er standaard dus ook geen CEC ondersteuning, maar alleen via dat extra kaartje van Pulse-Eight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Isniedood schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:45:
Ik ben een honderd procent noob op het gebied van XBMC. Heb hier nu een NUC liggen welke gebruik gaat maken van de NAS om al mijn content via Openelec te streamen. Al overweeg ik ook XBMCbuntu.

Nu las ik dat XBMC ook live TV ondersteunt. Wat zijn de vereisten om dit werkend te krijgen? In mijn geval zit ik bij Telfort Glasvezel (in ieder geval nog 4 maanden) en heb ik de standaard Amigo decoder. Van wat ik begrepen heb moet je (1)een DVR (decoder die kan opnemen?) hebben (ook al hoef je niet op te nemen) en (2) een add-on instaleren binnen XBMC.

Is dit daadwerkelijk alles? Werkt elke DVR met live TV? Elke Provider? Kan het ook met een gewone decoder zonder opname functionaliteit?

Ik kan er maar bar weinig in dit topic of op internet over vinden.
Lees de wiki eens door , zouden meer mensen moeten doen maar dat ter zijde.

Wat je nodig hebt (in mijn geval voor provider Ziggo) is:
Aan hardware:
- Een DBV-C tuner, HDHomerun is wel een aanrader of een Sundtek.
- Smargo Card Reader

Aan Software:
- TVHeadend, of een andere backend
- OSCam of CCCAM

Dit alles heb ik draaien op mijn NAS en (let niet op de kwaliteit en traag reageren van channels, komt omdat dit een remote test was) dit is even vluchtig wat je krijgt.
Mijn dedicated PVR is in rook opgegaan en heb er voor gekozen alles binnen XBMC te doen en ik moet zeggen werkt uitstekend, opnemen, timeshifting, epg enz enige wat je niet gaat lukken is video on demand meuk maar daar geef ik toch niks om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

schumi2004 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:13:
[...]

Lees de wiki eens door , zouden meer mensen moeten doen maar dat ter zijde.

Wat je nodig hebt (in mijn geval voor provider Ziggo) is:
Aan hardware:
- Een DBV-C tuner, HDHomerun is wel een aanrader of een Sundtek.
- Smargo Card Reader

Aan Software:
- TVHeadend, of een andere backend
- OSCam of CCCAM

Dit alles heb ik draaien op mijn NAS en (let niet op de kwaliteit en traag reageren van channels, komt omdat dit een remote test was) dit is even vluchtig wat je krijgt.
Mijn dedicated PVR is in rook opgegaan en heb er voor gekozen alles binnen XBMC te doen en ik moet zeggen werkt uitstekend, opnemen, timeshifting, epg enz enige wat je niet gaat lukken is video on demand meuk maar daar geef ik toch niks om.
Dank voor de duidelijke reactie. De wiki had ik gelezen, maar dit is wat concreter. Ik denk dat ik eerst maar flink met xbmc ga spelen voordat ik me hier aan ga wagen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:23
RobertMe schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:14:
[...]

Bedankt! Nu is het mij duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Kan iemand mij vertellen waarom ik, als ik mijn gehele bibliotheek opnieuw opbouw van 280 films, ik vaak verkeerde movie posters krijg (hoesjes) en als ik ze individueel vernieuw via film informatie ik direct de goede cover krijg.

Ik gebruik de Universal Scraper. Wat is het verschil tussen bulk scrapen en individueel?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 16:57
Bedankt schumi2004 voor je mooie presentatie over live TV _/-\o_
Je hebt me gelijk nieuwsgierig gemaakt, duidelijk iets waar ik van het weekend mee aan de slag ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:46

TRaSH

koffie ?

Tranzy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:55:
Kan iemand mij vertellen waarom ik, als ik mijn gehele bibliotheek opnieuw opbouw van 280 films, ik vaak verkeerde movie posters krijg (hoesjes) en als ik ze individueel vernieuw via film informatie ik direct de goede cover krijg.

Ik gebruik de Universal Scraper. Wat is het verschil tussen bulk scrapen en individueel?
geen idee ik heb mijn bibliotheek meerdere keren opnieuw gescraped met universal movie scraper (vooral voor het beta testen van frodo toen der tijd)
en bij mij kiest hij wel de goeie film.
covers is een ander verhaal omdat ik bv een bepaalde films een bepaalde cover wil hebben persoonlijke voorkeur.
maar hij pakt niet een cover van een verkeerde films.

je hebt de naming van je foldernaam wel goed ?

[ Voor 3% gewijzigd door TRaSH op 17-01-2014 20:46 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Heeft hier toevallig iemand naast XBMC ook een synology draaien?
Ik probeer XBMC de synology als nfs source te gebruiken maar dat lukt me niet.

Diezelfde synology nfs kan ik wel mounten op mijn windows pc dus het lijkt geen probleem op de syno te zijn.

Is er nog iets bijzonders te doen om een nfs source te kunnen gebruiken met XBMC?
Samba werkt wel prima trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

witchdoc schreef op zondag 19 januari 2014 @ 02:04:

Diezelfde synology nfs kan ik wel mounten op mijn windows pc dus het lijkt geen probleem op de syno te zijn.

Is er nog iets bijzonders te doen om een nfs source te kunnen gebruiken met XBMC?
Ik maak gebruik van NSF maar dan vanuit mijn Windows server. Heb met XBMC nooit problemen mee gehad. Zit volgens zo ver ik weet standaard ondersteuning voor in XBMC.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021

Ja ik gebruik ze in combi. Je moet via SSH je nfs shares van je synology even aanpassen. Stuur me maar een DM, dan zoek ik de handleiding even op.

Als je dat hebt gedaan vind xbmc de shares zonder moeite.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Laatst online: 10-09 20:00
(XP Pro; XBMC 12.3 Frodo)

Na wat minor issues met PowerDVD, ben ik gisteren overgestapt naar XBMC. Wat een verademing, XBMC weet het allemaal zo veel beter te doen dan dat ik na al die jaren gewend was van PowerDVD. Ach ja, wijsheid komt de jaren.

Zoals in de TS stond heb ik meteen XOT geinstalleerd en uitgeprobeerd op de aflevering van Kassa van gisterenavond. Daarbij zag ik dat XOT het programma download/afspeelt en ben vervolgens gaan zoeken waar die download dan wordt opgeslagen? Die heb ik vooralsnog niet kunnen vinden. Komt deze gewoon ergens in de temp terecht, zodat ik die ruimte periodiek kan opschonen of gebeurd dat opschonen vanuit XBMC automatisch?

Vervolgens heb ik Icefilms toegevoegd, maar ook daarvan probeer ik te weten te komen of dat die het ergens opslaat of dat die niet anders doet dan streamen, maar dan kom ik graag te weten waar die het buffert en of ik die ruimte kan aanpassen/verplaatsen?

Ik vind via opensubtitle niet altijd een Nederlandse ondertiteling, aanzich niet direct een probleem daar ik merendeels altijd alles in het Engels bekijk zonder ondertitleing. Maar mocht ik via opensubtitle de Nederlandse ondertiteling niet vinden, waar kan die ik beter vinden via XBMC?

En ik kom graag te weten wat Trakt toevoegt aan XBMC. Ik zag namelijk van een aflevering die ik bekeken heb, dat na het zien ervan, XBMC er een een vinkje achter zet. Als die vinkjes blijven staan, kan ik makkelijk weten wat ik al wel of niet gezien heb. Dus denk dat Trakt daar niets aan toevoegd? Of doet Trakt meer dan alleen dat, misschien oordel ik vanuit mijn ontwetendheid iets te kort door de bocht?

Hoe kan ik metadata aanpassen en/of corrigeren? Van sommige bestanden zie ik bvb dat er verkeerde afbeelding en/of informatie wordt vermeld. Kreeg daarmee al de tip om de bibliotheek niet eerder te gebruiken dat als alles goed staat, anders wordt het er een rommeltje.

Intussen lees en zoek ik door om nog meer leuke dingen te kunnen gaan doen met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Stap 1 - 9 is met de laatst dsm versie voldoende.

Werkt hier probleemloos icm met mijn openelec xbmc installatie.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 19-01-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
chocka schreef op zondag 19 januari 2014 @ 10:46:
Zoals in de TS stond heb ik meteen XOT geinstalleerd en uitgeprobeerd op de aflevering van Kassa van gisterenavond. Daarbij zag ik dat XOT het programma download/afspeelt en ben vervolgens gaan zoeken waar die download dan wordt opgeslagen? Die heb ik vooralsnog niet kunnen vinden. Komt deze gewoon ergens in de temp terecht, zodat ik die ruimte periodiek kan opschonen of gebeurd dat opschonen vanuit XBMC automatisch?
Via de Add-on instellingen van XBMC Online TV (XOT) kan je het pad instellen en ook aangeven hoe lang de bestanden blijven staan. XOT ruimt het zelf op. Je kunt het op Windows XP ook gewoon uitzetten, aangezien het met name bedoeld is voor low end systemen. Dit uitzetten door je door de cache door op 0 dagen te zetten.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
GroteBozewolf schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:31:Via de Add-on instellingen van XBMC Online TV (XOT) kan je het pad instellen en ook aangeven hoe lang de bestanden blijven staan. XOT ruimt het zelf op. Je kunt het op Windows XP ook gewoon uitzetten, aangezien het met name bedoeld is voor low end systemen. Dit uitzetten door je door de cache door op 0 dagen te zetten.
Tx, heb de instelling gevonden. Overigens krijg ik een melding dat de XOT repository niet is geinstalleerd??? Heb ik de verkeerde zip geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 16:53

Woohooo

Smilie, James Smilie

chocka schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:17:
[...]
Tx, heb de instelling gevonden. Overigens krijg ik een melding dat de XOT repository niet is geinstalleerd??? Heb ik de verkeerde zip geinstalleerd?
Je moet 2 files installeren, je bent die rep vergeten. http://www.rieter.net/content/xot/downloads/

Heeft er hier iemand ervaring met OpenElec x64 3.2.4 en XAMP/LAMP webservertje? Ik krijg deze combo niet werkend op mijn mediaserver.

Via de standaard installatie bestanden van Apachefriends kan ik de software pack niet installeren vanwege een rechten probleem wat ik via sudo op zou kunnen lossen, maar sudo zit niet in openelec en apt-get werkt ook niet.

Met bitnami lampstack kom ik tot een install maar met heel veel error tijdens de setup.
Zie: http://openelec.tv/forum/...-imagemagick?limitstart=0

Heeft iemand dit al werkend?

[ Voor 46% gewijzigd door Woohooo op 19-01-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

Ik krijg binnenkort mijn raspberry pi binnen, maar ik heb nog een vraag.

Ik gebruikte voorheen altijd icefilms voor xbmc. Maar ik wou dit weer gaan installeren op mijn laptop, alleen duurt het eenhalf uur om die 2 mb metadata te downloaden. Laat staan covers en fan-art. Dus welke addon gebruiken jullie nou om jullie films en series te streamen. Ik had wat gelezen over i-stream of iets dergelijks. Maar kan hier niet de toegevoegde waarde van terugvinden tegenover icefilms.

Graag jullie tips:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

ibiben95 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:17:
Hallo,

Ik krijg binnenkort mijn raspberry pi binnen, maar ik heb nog een vraag.

Ik gebruikte voorheen altijd icefilms voor xbmc. Maar ik wou dit weer gaan installeren op mijn laptop, alleen duurt het eenhalf uur om die 2 mb metadata te downloaden. Laat staan covers en fan-art. Dus welke addon gebruiken jullie nou om jullie films en series te streamen. Ik had wat gelezen over i-stream of iets dergelijks. Maar kan hier niet de toegevoegde waarde van terugvinden tegenover icefilms.

Graag jullie tips:)
Ik heb dat ook, ik negeer hem en het werkt daarna wel... de site van XBMCHub is ook down atm.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
maar zijn er andere goede alternatieven voor icefilms die hd kunnen afspelen (dus geen 1channel). Want ik vind covers en fanart en dergelijke wel echt een prioriteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Geldt dat trouwens voor de meeste ad-ons dat je meestal 2 bestanden moet installeren, althans voor hetgeen ik tot nu gedaan heb, is dat wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
chocka schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:49:
[...]
Geldt dat trouwens voor de meeste ad-ons dat je meestal 2 bestanden moet installeren, althans voor hetgeen ik tot nu gedaan heb, is dat wel zo?
Voor XOT hoef je enkel de repository te installeren via ftpof ssh. Daarna kan je vanuit XBMC zelf XBMC Online TV installeren. Zie hier voor de volledige instructie: http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/install/

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Meer mensen die moeite hebben NL subs te vinden via XBMC Subtitles?
Als je nu een beetje crea bent dan fix je dat zelf weer ff ;)
https://github.com/amet/s...2d55a668beee4ff205a6e733c

Edit:
Nog makkelijker http://www.nzbusenet.com/addic7ed-xbmc-toevoegen/

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 20-01-2014 22:09 ]

Pagina: 1 ... 103 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]