@ hierboven: je kan XBMC ook zo configureren dat het een externe speler aanroept. Dat kan misschien een oplossing zijn. Laat mediainfo ook es los op de bestanden in kwestie, het is niet alleen een kwestie van container/codec, daar zit nog veel speelruimte in. En kijk de XBMC logs es na, die zijn meestal duidelijk (en je hebt nog altijd een debug loglevel mocht er standaard niet voldoende info in staan).
Ik heb afgelopen week een CEC adapter van Pulse Eight aangeschaft en man... Dit is nu al mijn elektronica-aankoop van het jaar.
Die slimme afstandsbedieningen van Logitech zijn best handig, maar die kl@*# PC-software die ze leveren om dat ding te configureren hangt mij de keel uit (en de nieuwere modellen werken blijkbaar met een web interface... De cloud, nog leuker).
Dus toch maar es naar die CEC adapter gekeken. XBMC heeft ondersteuning (libCEC) en OpenELEC heeft het standaard ingebouwd. Het werkte niet allemaal out of the box, maar dat lag aan de receiver, ondertussen draait het als een tiet. Met één afstandsbediening (die van de TV) kan ik nu mijn Blu-Rayspeler en HTPC bedienen, en de TV zet netjes de receiver aan (en uit) en stelt 'm in op de juiste ingang, afhankelijk van het afspeelapparaat. Dit is gewoon zalig!
Enorm pluspunt is dat ik voor mijn volgende HTPC géén IR meer nodig heb, niet meer hoef te klooien met custom keymaps voor LIRC en consoorten... Da's allemaal verleden tijd. Heerlijk!
[
Voor 26% gewijzigd door
Borromini op 12-01-2014 03:33
]