[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.978 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mantis schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:21:
[...]

Oops, de site stond bij mij op excl btw. Ik heb hem inderdaad ook gekocht aan 209. Had vlug voor m'n post nog even gecheckt en dacht dat ie al in prijs was gezakt |:( Maar €209 is nog steeds best goedkoop.
We zitten eigenlijk in het verkeerde topic (er is een Zotac topic), maar dan is ie bij Amazon.de voordeliger aangezien daar geen verzendkosten bij gaan komen. Daar is ie echter niet uit voorraad leverbaar.

Ben overigens wel nieuwsgierig hoe deze AMD presteert alleen dan niet zozeer in een OE omgeving ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
hardware-lover schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:45:
[...]

We zitten eigenlijk in het verkeerde topic (er is een Zotac topic), maar dan is ie bij Amazon.de voordeliger aangezien daar geen verzendkosten bij gaan komen. Daar is ie echter niet uit voorraad leverbaar.

Ben overigens wel nieuwsgierig hoe deze AMD presteert alleen dan niet zozeer in een OE omgeving ;)
Even vlug inhakend nog aangezien jij nogal op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen m.b.t. hardware.
Wat zou jij adviseren als out-of-the-box systeem voor een OE omgeving waar je wel alle voordelen hebt zoals True HD audio , 3D etc? En redelijke prijs natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:00:
[...]
Even vlug inhakend nog aangezien jij nogal op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen m.b.t. hardware.
Wat zou jij adviseren als out-of-the-box systeem voor een OE omgeving waar je wel alle voordelen hebt zoals True HD audio , 3D etc? En redelijke prijs natuurlijk ;)
Ik kan hier niet snel een antwoord op geven, eerlijk gezegd doe ik weinig met OE in de praktijk. Ik test er wel regelmatig mee, maar als Full HD 3D weergever (het Blu-Ray format), is het platform nog niet geschikt en ik wil graag hebben dat zowat alles aan video formaten verwerkt kan worden.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Ik draai 12.2 op een Raspberry Pi. Haalt hij 12.3 vanzelf binnen na een restart of moet ik dit handmatig ergens doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

XMBC updatet nooit vanzelf. Je moet altijd met de hand even de nieuwe versie installeren, hetgeen meestal zonder uninstall kan (er dus direct overheen).

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Op de Raspberry Pi ligt dat anders en hangt dat af van welke installatie je draait. Mijn OpenELEC-installatie updatete zichzelf wel degelijk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:08:
Ik draai 12.2 op een Raspberry Pi. Haalt hij 12.3 vanzelf binnen na een restart of moet ik dit handmatig ergens doen ?
Je kan in de Openelec instelling aangeven of je updates automatisch wilt binnen halen.
Als je dat doet dan wordt wordt XBMC bij volgende restart de update geinstalleerd.

Weet trouwens ieamand wat er met de site van Openelec aan de hand is? Kan sinds gister niet meer in.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
seninha schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 07:23:
[...]

Je kan in de Openelec instelling aangeven of je updates automatisch wilt binnen halen.
Als je dat doet dan wordt wordt XBMC bij volgende restart de update geinstalleerd.

Weet trouwens ieamand wat er met de site van Openelec aan de hand is? Kan sinds gister niet meer in.
Openelec.tv doet het weer maar zie nog geen nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:04
Ik heb het streampakket met Nederlandstalige radiozenders weer een flinke update gegeven. Alle streams werken weer naar behoren, nieuwe zenders zijn toegevoegd en oude zenders verwijderd.

Voor de volledige releasenotes en de download kun je hier terecht. De Top2000 klinkt nog beter via XBMC. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Bigfoot87 op 27-12-2013 19:35 ]

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Begin mijn AD02'tje toch een beetje beu te worden daar hij in sommige gevallen toch hoorbaar is. Voor nu nog niet storend maar er vanuit gaande dat ie een keer de geest gaat geven (de fan) en ik geen zin heb om lapmiddelen te gebruiken toch maar voorbereidingen aan het treffen naar een nieuw (zelfbouw) systeempje te gaan kijken.

Wat ik vooral lastig vind is het juiste mobotje te vinden welke aan mijn eisen voldoet.
Hij moet namelijk fan less zijn (kan die iig niet meer stuk mocht dat kunnen gebeuren en minder herrie)

En verder ben ik nog in twijfel of ik mss een Linux of een Windows setup nemen zal (ivm het missen van een deugelijk webbrowser) maar dit is afhankelijk van de opstarttijd en of deze wel deepsleep kan wat mijn huidige AD02 niet kan.

Iemand wat tips voor wat betreft welke mobo te nemen (eventueel incl processor) ?

Verder als het even kan wil ik hem weer achter mijn TV hangen maar dat is niet belangrijk, als ie maar beter en stiller als nu is en het liefst alles kan wat je maar bedenken kan, real 3d, true hd audio enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:10:
Begin mijn AD02'tje toch een beetje beu te worden daar hij in sommige gevallen toch hoorbaar is. Voor nu nog niet storend maar er vanuit gaande dat ie een keer de geest gaat geven (de fan) en ik geen zin heb om lapmiddelen te gebruiken toch maar voorbereidingen aan het treffen naar een nieuw (zelfbouw) systeempje te gaan kijken.

Wat ik vooral lastig vind is het juiste mobotje te vinden welke aan mijn eisen voldoet.
Hij moet namelijk fanless zijn (kan die iig niet meer stuk mocht dat kunnen gebeuren en minder herrie)

En verder ben ik nog in twijfel of ik mss een Linux of een Windows setup nemen zal (ivm het missen van een deugelijk webbrowser) maar dit is afhankelijk van de opstarttijd en of deze wel deepsleep kan wat mijn huidige AD02 niet kan.

Iemand wat tips voor wat betreft welke mobo te nemen (eventueel incl processor) ?

Verder als het even kan wil ik hem weer achter mijn TV hangen maar dat is niet belangrijk, als ie maar beter en stiller als nu is en het liefst alles kan wat je maar bedenken kan, real 3d, true hd audio enz
Tamelijk grijs gebied om in het XBMC topic nog aan te schaffen hardware te bespreken maar laat eens even het allerbelangrijkste horen...., max. budget voor al je wensen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 07:23:
[...]

Bij Raspberry settings heb ik aangevinkt " keep my Raspberry updated ". Maar bij een herstart zie ik nog steeds alleen versie 12.2

Wat doe ik verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 13:02
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:54:
[...]

Bij Raspberry settings heb ik aangevinkt " keep my Raspberry updated ". Maar bij een herstart zie ik nog steeds alleen versie 12.2

Wat doe ik verkeerd ?
Openelec heeft nog geen stabiele versie van 12.3 dus je moet op Openelec wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 21:09
schumi2004 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:10:

Inderdaad wel een beetje off-topic ;)

Moet het zelfbouw zijn? Ik ben erg blij met mijn Intel NUC i3. Super klein, snel en stil. Zijn zelfs volledig passieve behuizingen voor te koop. Wellicht iets voor je om in te verdiepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 11:50
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor een aparte database/bibliotheek voor (kinder)films? Ik wil die graag gescheiden houden van mijn eigen films. Denk dat meerdere dit kennen en heb al meerdere keren gelezen dat dit niet kan, wellicht nieuwe inzichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 13:28

Dreanor

Joene

Xbmc verschaalt mijn films verkeerd. Waar de beeldverhouding in bijvoorbeeld GOM-player goed is rekt XBMC sinds een paar dagen de films verticaal uit, maar niet naar full-screen.

GOM heeft bijv. 5cm zwarte balken boven en onder (goede beeld verhouding) en XBMC maar 1cm waardoor de verhouding niet goed is.

In het menu kan ik wel dingen aanpassen zoals originele grote, 4:3, etc maar de juiste kan ik niet vinden? Mis ik een optie ofzo?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:15
FicoF schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:42:
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor een aparte database/bibliotheek voor (kinder)films? Ik wil die graag gescheiden houden van mijn eigen films. Denk dat meerdere dit kennen en heb al meerdere keren gelezen dat dit niet kan, wellicht nieuwe inzichten?
Is heel makkelijk :)
2 mappen, 1 voor je normale films en 1 voor de kinderfilms.
Dan maak je 2 playlists in XBMC die je allebei in je hoofdmenu mapt. Ene playlist geef je als criterium map 1 en de andere map 2. Als laatste verberg je dan de normale speelfilms entry in je hoofdmenu en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:36
ik las net op github dat het ION 1 platform niet meer ondersteund wordt na openelec 3.5
nvidia's nieuwe driver geeft geen geluid.

dus hoop dat ze daar iets op vinden want gotham openelec zonder geluid over hdmi is ook niets.
en heb geen zin iets nieuws te kopen

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:49

Wokschotel

Op 6 wielen

remcoXP schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 07:30:
ik las net op github dat het ION 1 platform niet meer ondersteund wordt na openelec 3.5
nvidia's nieuwe driver geeft geen geluid.

dus hoop dat ze daar iets op vinden want gotham openelec zonder geluid over hdmi is ook niets.
en heb geen zin iets nieuws te kopen
Hmm, ik heb ook een ION 1. Wordt geluid over de optische uitgang ook niet meer ondersteund? Ik kan het nergens terugvinden op Github, heb je een linkje?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik heb het als volg.

1 folder met eigen films, en een 2de folder met films van de kids.
Deze kunnen benaderd worden door bij het opstarten van XBMC de juiste profiel te kiezen.

Op die manier krijgen zij alleen hun eigen films te zien, terwijl je via onze profile je ook nog muziek, fotos en TV kan kijken :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 16:29
Met MQ5 kun je mooie afspeellijsten maken en het hoofdmenu aanpassen met de mappen die jij wilt.
Zet de films/tekenfilms die je bij elkaar wilt hebben in eigen mappen.

Ik heb Bv mappen zoals:
Films
tekenfilms
oorlogsfilms
verzamel Films
Series

Van alle mappen een afspeellijst gemaakt en deze word perfect bijgehouden door Xbmc met MQ5

[ Voor 3% gewijzigd door ErwinJ op 28-12-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Dat heb je niet goed gelezen (en niet de seach gebruikt).
Zoals hierboven staat en een aantal pagina's terug; maak profielen aan of gebruik eigen 'custom' afspeellijsten ipv de standaard aanwezige "films"&"series". ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:52:
[...]

Tamelijk grijs gebied om in het XBMC topic nog aan te schaffen hardware te bespreken maar laat eens even het allerbelangrijkste horen...., max. budget voor al je wensen?
3Stone schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:15:
[...]

Inderdaad wel een beetje off-topic ;)

Moet het zelfbouw zijn? Ik ben erg blij met mijn Intel NUC i3. Super klein, snel en stil. Zijn zelfs volledig passieve behuizingen voor te koop. Wellicht iets voor je om in te verdiepen?
Wellicht inderdaad iets of wat offtopic maar goed ;)
Een budget is er niet, althans niet in boven grens net zo min het niet persee zelfbouw hoeft te zijn maar had zelf het idee daar meer waar voor je geld uit te kunnen halen.
Ik kom er uiteindelijk wel uit, heb al vele reviews verzameld van verschillende bordjes/systemen dus kan me de komende paar dagen wel bezig houden denk ik. Tis alleen zoveel makkelijker als je al weet daar niet aan te beginnen of check deze dingen eens ;)
Als je in XBMC topic kijkt staan er zoveel setups waar uit te kiezen valt dat je daar ook zo'n beetje door de bomen het bos niet meer ziet. Maar ik zoek wel ff verder dan kunnen we weer ontopic verder gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Toch maar een Pi gekocht. Heb er al maanden last van dat het systeem wat ik in de slaapkamer had staan - een oude laptop gemod met een CrystalHD kaart - het steeds slechter begon te trekken naarmate OpenElec versies verder kwam. Nu is het zo dat geen enkel bestand meer speelt zonder frames te droppen en SD content alleen maar afspeelt als je de acceleration uitzet, daar ben ik wel klaar mee :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:38

D4NG3R

kiwi

:)

Even een korte vraag tussendoor:

Op ons huidige mediastation word Steam in big-picture mode gestart. Vanuit daar kan ik games en XBMC starten. Echter wil ik dit (vanwege mijn ouders) liever andersom hebben. Ofwel dat XBMC standaard start - en dat er in het hoofdscherm een mooie Steam button komt te staan. Wanneer Steam word afgesloten dient XBMC natuurlijk weer netjes in beeld te komen.

Op deze manier dus:

Het probleem is echter, dat de guide alleen over de default skin gaat. Ik gebruik echter Aeon Nox waarbij alle xml files toch net wat anders in elkaar steken..

Zijn er hier mensen welke al zoiets hebben draaien en/of weten hoe ik dit werkend kan krijgen :) ? Simpel samengevat: Ik wil een custom button op het homescreen welke een (externe) executable voor me launched.

Win7 pro x64 (Word ooit nog een keertje SteamOS, maar daar gaat zeker nog een half jaar overheen).

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 28-12-2013 18:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:04:
Wellicht inderdaad iets of wat offtopic maar goed ;)
Een budget is er niet, althans niet in boven grens net zo min het niet persee zelfbouw hoeft te zijn maar had zelf het idee daar meer waar voor je geld uit te kunnen halen.
Ik kom er uiteindelijk wel uit, heb al vele reviews verzameld van verschillende bordjes/systemen dus kan me de komende paar dagen wel bezig houden denk ik. Tis alleen zoveel makkelijker als je al weet daar niet aan te beginnen of check deze dingen eens ;)
Als je in XBMC topic kijkt staan er zoveel setups waar uit te kiezen valt dat je daar ook zo'n beetje door de bomen het bos niet meer ziet. Maar ik zoek wel ff verder dan kunnen we weer ontopic verder gaan ;)
Je had een paar zaken in je lijstje staan die niet buiten elkaar kunnen. Als Real 3D werkelijk tot de mogelijkheden moet kunnen behoren dan is een Windows omgeving een must (op dit moment).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:05
D4NG3R schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:36:
Even een korte vraag tussendoor:

Op ons huidige mediastation word Steam in big-picture mode gestart. Vanuit daar kan ik games en XBMC starten. Echter wil ik dit (vanwege mijn ouders) liever andersom hebben. Ofwel dat XBMC standaard start - en dat er in het hoofdscherm een mooie Steam button komt te staan. Wanneer Steam word afgesloten dient XBMC natuurlijk weer netjes in beeld te komen.

Op deze manier dus:
[video]

Het probleem is echter, dat de guide alleen over de default skin gaat. Ik gebruik echter Aeon Nox waarbij alle xml files toch net wat anders in elkaar steken..

Zijn er hier mensen welke al zoiets hebben draaien en/of weten hoe ik dit werkend kan krijgen :) ? Simpel samengevat: Ik wil een custom button op het homescreen welke een (externe) executable voor me launched.

Win7 pro x64 (Word ooit nog een keertje SteamOS, maar daar gaat zeker nog een half jaar overheen).
Heb je volgende plug-in al geprobeerd?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=157499

Dan hoef je niet in de xml files te neuzen. Steam staat dan onder je programs en waarschijnlijk kan je vanuit de skin settings addons toevoegen aan het home screen. Werkt hier alleszins heel vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Bigfoot87 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:34:
Ik heb het streampakket met Nederlandstalige radiozenders weer een flinke update gegeven. Alle streams werken weer naar behoren, nieuwe zenders zijn toegevoegd en oude zenders verwijderd.

Voor de volledige releasenotes en de download kun je hier terecht. De Top2000 klinkt nog beter via XBMC. ;)
Weet je toevallig of je met de standaard confluence ook extra knoppen kan aanmaken? Ik zie de optie niet meteen ergens.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?pid=986962%23pid986962

[ Voor 5% gewijzigd door witchdoc op 29-12-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:20:
[...]

Je had een paar zaken in je lijstje staan die niet buiten elkaar kunnen. Als Real 3D werkelijk tot de mogelijkheden moet kunnen behoren dan is een Windows omgeving een must (op dit moment).
Die wist ik nog niet, thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:32
ErwinJ schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:19:
[...]

Met MQ5 kun je mooie afspeellijsten maken en het hoofdmenu aanpassen met de mappen die jij wilt.
Zet de films/tekenfilms die je bij elkaar wilt hebben in eigen mappen.

Ik heb Bv mappen zoals:
Films
tekenfilms
oorlogsfilms
verzamel Films
Series

Van alle mappen een afspeellijst gemaakt en deze word perfect bijgehouden door Xbmc met MQ5
Ik heb die MQ5 skin ook geinstalleerd en hij ziet er mooi uit, maar het lijkt niet mogelijk om de manier waarop de films/series gepresenteerd worden te kunnen wijzigen?

Ik vind namelijk de video wall wel prettig, waarbij de covers van de films gewoon naast elkaar staan, rij na rij na rij. Die view zit in de meeste skins wel, maar in de MQ5 lijkt hij niet te zitten? Tenminste, ik zie bovenin wel dat pull-down menu als 't ware, waar je vanalles kunt instellen, maar de view lijkt niet aanpasbaar?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Just_A_User schreef op maandag 30 december 2013 @ 02:04:
[...]

Ik heb die MQ5 skin ook geinstalleerd en hij ziet er mooi uit, maar het lijkt niet mogelijk om de manier waarop de films/series gepresenteerd worden te kunnen wijzigen?

Ik vind namelijk de video wall wel prettig, waarbij de covers van de films gewoon naast elkaar staan, rij na rij na rij. Die view zit in de meeste skins wel, maar in de MQ5 lijkt hij niet te zitten? Tenminste, ik zie bovenin wel dat pull-down menu als 't ware, waar je vanalles kunt instellen, maar de view lijkt niet aanpasbaar?
Zoek en gij zult vinden --> http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=176440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dat betreft vind ik de MQ4 qua instellen een stuk prettiger werken. Daar hoefde ik nergens te zoeken hoe ik iets moest veranderen. Vorige week MQ5 geïnstalleerd en de skin ziet er goed uit maar een stuk minder gebruiksvriendelijk dan MQ4.

Het is mij altijd totaal onduidelijk waarom dat soort dingen mee veranderd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
Goedendag,

Ik gebruik XBMC versie 12.3 voor de MAC en heb de volgende vraag:

Als ik bijvoorbeeld een wmv bestand dubbel klik opent XBMC maar speelt het bestand niet af. Als ik vervolgens het zelfde wmv bestand met XBMC eerst in de media bibliotheek laadt en vervolgens het bestand start werkt het wel.

Moet ik dit nog ergens configureren, zodat de video automatisch start als ik dubbel klik op het bestand ??

Dank,

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:40:
Wat dat betreft vind ik de MQ4 qua instellen een stuk prettiger werken. Daar hoefde ik nergens te zoeken hoe ik iets moest veranderen. Vorige week MQ5 geïnstalleerd en de skin ziet er goed uit maar een stuk minder gebruiksvriendelijk dan MQ4.

Het is mij altijd totaal onduidelijk waarom dat soort dingen mee veranderd moeten worden.
Tja daar zijn de meningen over verdeeld. Ik heb tijdens beta testen ook veel veranderingen zien komen en gaan in MQ5 maar als je eenmaal weet hoe en wat dan valt het allemaal wel mee.
Ben het wel eens dat het veranderen van views iets of wat onhandig gekozen is aangezien je niet de enigste bent die er last van heeft. (zie xbmc forum)

Als ik nu bv zou switchen naar Aeon Nox ben ik ervan overtuigd dat ik ook bepaalde dingen zoeken moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb echt iets raars sinds ik gisteren een nieuwe TV heb aangesloten op mijn HTPC (i3 3225) met XBMC 12.2 op Windows 8. Als ik in XBMC een HD bestand afspeel dan hapert het afspelen enorm. Het beeld schokt continu en het lijkt alsof het afspelen in slowmotion gaat, frame voor frame. Dit gebeurt enkel met HD, SD gaat prima en gebeurt sinds we de nieuwe TV hebben. Op de oude TV draaide HD prima.

-EDIT-
Met receiver aan (dus geluid via receiver) werkt HD ook prima. Het betreft dus enkel HD content waarbij we het geluid via de TV laten lopen.Vaak kijken we series zonder receiver en gebruiken we het geluid van de TV. De TV en HTPC zitten beiden op de receiver aangesloten. In dit geval is de receiver dus op standby maar geeft wel het beeld en geluid van de HTPC door aan de TV. Netflix en VideoLAN werken feiloos maar XBMC nu niet meer.

Setup
Samsung UE46F5300
Denon AVR-1713
Intel i3 3325 HTPC

Zodra ik in XBMC de 'audio output' verander van HDMI naar analog/coax dan is het beeld wel vloeiend maar hoor ik niks. Ga daar wel even verder op zoeken.

[ Voor 62% gewijzigd door Aghanim op 31-12-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:33

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Met de tijd dat ik xbmc gebruik groeit ook mijn userdata. Er blijven vaak nog bestanden achter van films of serie die ik heb gezien en verwijderd.
Heb gelezen,ooit, dat er een add on voor was om die ook meteen mee te verwijderen. Kan hem nu alleen niet vinden en hoe hij heet.
Ik gebruik wel auto library update en schoont mijn database wel op bij de opstart automatisch. Maar blijkbaar niet alles want het blijft groeien nu de userdata.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33

TRaSH

koffie ?

Dat met het geluid komt omdat je tv niet de hd audio kan afspelen.
Daarom loopt het beeld niet.
Als je het geluid via je receiver doet dan heb je dat probleem niet omdat je receiver wel met hd audio om kan gaan.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TRaSH schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:27:
Als je het geluid via je receiver doet dan heb je dat probleem niet omdat je receiver wel met hd audio om kan gaan.
Maar hoe komt het dan dat het via VideoLAN wel perfect werkt? Zit daar een decoder in die XBMC niet gebruikt? Het betreft overigens geen HD Audio formaat maar AC3. Ik kan me haast niet voorstellen dat een TV uit 2009 dit prima deed en een TV uit 2013 niet.

EDIT:
het vinkje 'AC capable receiver' op uit heeft het probleem opgelost. Nu werkt het prima. Blijkbaar ondersteunt de TV dit formaat dan inderdaad niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 31-12-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sepp14 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:13:
Met de tijd dat ik xbmc gebruik groeit ook mijn userdata. Er blijven vaak nog bestanden achter van films of serie die ik heb gezien en verwijderd.
Heb gelezen,ooit, dat er een add on voor was om die ook meteen mee te verwijderen. Kan hem nu alleen niet vinden en hoe hij heet.
Ik gebruik wel auto library update en schoont mijn database wel op bij de opstart automatisch. Maar blijkbaar niet alles want het blijft groeien nu de userdata.
Addon After Watch misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ja zoiets, heb jij er ervaring mee?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRaSH schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:27:
Ik heb dit probleem ook met films die een DTS-HD of True-HD stream hebben. Mijn receiver (Yamaha RX-V771) kan deze formaten afspelen, maar om een of andere reden wil dit niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:34:
[...]
Ik heb dit probleem ook met films die een DTS-HD of True-HD stream hebben. Mijn receiver (Yamaha RX-V771) kan deze formaten afspelen, maar om een of andere reden wil dit niet lukken.
Het probleem zit dan ook niet in je Yamaha maar het zit ervoor (aan de speler-kant) of erna (aan de TV/monitor) kant, een kleine aanpassing van de instellingen (waarschijnlijk binnen XBMC) kan wonderen doen. Aangezien we nu alleen nog maar weten wat voor receiver je hebt blijft het koffiedik kijken waar een mogelijke oplossing verscholen zit. Als men geholpen wil worden reageer dan AUB zo compleet mogelijk, met een opsomming van de gehele setup, dat scheelt weer onnodig reageren, zoals ik nu eigenlijk al doe.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:54:
[...]

Het probleem zit dan ook niet in je Yamaha maar het zit ervoor (aan de speler-kant) of erna (aan de TV/monitor) kant, een kleine aanpassing van de instellingen (waarschijnlijk binnen XBMC) kan wonderen doen. Aangezien we nu alleen nog maar weten wat voor receiver je hebt blijft het koffiedik kijken waar een mogelijke oplossing verscholen zit. Als men geholpen wil worden reageer dan AUB zo compleet mogelijk, met een opsomming van de gehele setup, dat scheelt weer onnodig reageren, zoals ik nu eigenlijk al doe.
Ah mijn excuses. Mijn eerdere reactie was eerder om aan te geven dat XBMC vaker problemen heeft met het doorgeven van HD audio signalen en niet zozeer om een oplossing te zoeken. Mijn reactie was dus wat vaag en weinig inhoudelijk (werken en reageren gaan soms niet goed samen).

Goed, om toch ontopic te blijven hier mijn setup. Hopelijk kan een oplossing voor mijn situatie andere mensen helpen:

Panasonic VT50 <-> Yahama RX-V771 <-> Pulse-Eight CEC adapter <-> Asrock Core100HT-BD

Alles gaat over HDMI 1.4 (highspeed) kabels. De VT50 gebruikt de HDMI ARC poort. De Asrock draait Windows 8.1 (x64) met de Panasonic als audio device met een 7.1 configuratie.
XBMC (12.3) gebruikt de WASAPI HDMI device voor de audio passthrough.

Zodra ik binnen XMBC aangeef dat mijn receiver DTS-HD of TRUE-HD capable is gaat het mis. Het maakt niet uit of ik nu WASAPI of DirectSound gebruik voor de audio passthrough (beide HDMI). Ook heb ik al de walkthrough van het XMBC forum doorgelopen.

Mijn vermoeden zit in de CEC adapter: Voordat ik een dedicated blu-ray speler had gebruikte ik PowerDVD op bovenstaande setup (minus de CEC adapter) om blu-rays af te spelen. Hier werkten de HD audio formaten wel prima. Nu ik wel een blu-ray speler heb is PowerDVD van de pc verwijderd en kan dit nu dus niet meer testen. Later is er dus de CEC adapter tussen gekomen. Ik zal vandaag nog eens proberen de CEC adapter er tussen uit te halen om te kijken of er verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:28
Bachatero schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 08:29:
Goedendag,

Ik gebruik XBMC versie 12.3 voor de MAC en heb de volgende vraag:

Als ik bijvoorbeeld een wmv bestand dubbel klik opent XBMC maar speelt het bestand niet af. Als ik vervolgens het zelfde wmv bestand met XBMC eerst in de media bibliotheek laadt en vervolgens het bestand start werkt het wel.

Moet ik dit nog ergens configureren, zodat de video automatisch start als ik dubbel klik op het bestand ??

Dank,

Johan
XBMC is media center software, dus niet bedoelt om bestanden vanuit de verkenner of finder te openen. Gebruik daar gewoon een simpele speler voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:26:
[...]
Ah mijn excuses. Mijn eerdere reactie was eerder om aan te geven dat XBMC vaker problemen heeft met het doorgeven van HD audio signalen en niet zozeer om een oplossing te zoeken. Mijn reactie was dus wat vaag en weinig inhoudelijk (werken en reageren gaan soms niet goed samen).

Goed, om toch ontopic te blijven hier mijn setup. Hopelijk kan een oplossing voor mijn situatie andere mensen helpen:

Panasonic VT50 <-> Yahama RX-V771 <-> Pulse-Eight CEC adapter <-> Asrock Core100HT-BD

Alles gaat over HDMI 1.4 (highspeed) kabels. De VT50 gebruikt de HDMI ARC poort. De Asrock draait Windows 8.1 (x64) met de Panasonic als audio device met een 7.1 configuratie.
XBMC (12.3) gebruikt de WASAPI HDMI device voor de audio passthrough.

Zodra ik binnen XMBC aangeef dat mijn receiver DTS-HD of TRUE-HD capable is gaat het mis. Het maakt niet uit of ik nu WASAPI of DirectSound gebruik voor de audio passthrough (beide HDMI). Ook heb ik al de walkthrough van het XMBC forum doorgelopen.

Mijn vermoeden zit in de CEC adapter: Voordat ik een dedicated blu-ray speler had gebruikte ik PowerDVD op bovenstaande setup (minus de CEC adapter) om blu-rays af te spelen. Hier werkten de HD audio formaten wel prima. Nu ik wel een blu-ray speler heb is PowerDVD van de pc verwijderd en kan dit nu dus niet meer testen. Later is er dus de CEC adapter tussen gekomen. Ik zal vandaag nog eens proberen de CEC adapter er tussen uit te halen om te kijken of er verschil is.
Je hebt als input op je Yamaha de Asrock voor HDMI weergave gekozen en ik neem aan dat je dan niet luistert via je ARC aansluiting? Bij mijn Yamaha 667 is dat niet mogelijk maar ik weet niet of dit bij jouw nieuwere type ook nog zo is. Onder Windows 7 kun je eenvoudig controleren welke audio formaten door de actieve audio-weergever wordt ondersteund, k weet niet of dit bij Windows 8 onder de eigenschappen van het audio-apparaat ook te zien is? Dus niet binnen XBMC maar via de eigenschappen van je standaard geluids-apparaat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Zawaponga schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:37:
[...]

XBMC is media center software, dus niet bedoelt om bestanden vanuit de verkenner of finder te openen. Gebruik daar gewoon een simpele speler voor.
Precies, de functie openen-met wordt niet ondersteund door XBMC omdat het een totaaloplossing is. Het is de bedoeling dat je eerst XBMC aanzet, en dan kun je bladeren door je bibliotheek naar het bestand dat je wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:08
Is het mogelijk om de plots voor unwatched items te verstoppen voor series, maar wel te laten zien voor films? Bij een serie wil ik niet weten wat er gaat gebeuren, maar bij een film wil ik wel graag weten waar ie ongeveer over gaat.

Ik heb proberen te zoeken in dit forum en dat van xbmc, maar niets kunnen vinden (maar misschien zoek ik verkeerd - als ik het gemist heb hoor ik het graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de opties staat ergens "Hide Plot for unwatched". Ik dacht dat het enkel voor series was? Neen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
Ik gebruik momenteel de Amber skin omdat ik vrij veel films heb en deze graag in 1 view wil zien zodat ik door all mijn films kan scrollen. Ik gebruik de Big Panel Movies view omdat deze twee kolommen toond met vrij grote covers. Op mijn 42 inch TV (1080i) ziet dit er nog redelijk uit op afstand. Echter Amber heeft weer wat andere minpuntjes waardoor ik nog even verder zoek naar een betere skin.

Ik heb ook de Nox skin geprobeerd in Panel view, maar daar krijg je 4 kolommen met een stuk kleinere covers die er op afstand niet meer duidelijk uitzien. Weet iemand of je het aantal kolommen of de grote van de getoonde covers aan kan passen zodat dit er wat beter uit komt te zien? Of is er een skin die dit beter kan dan Nox of Amber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:44

bennierex

Pilot_Z

Mantis schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:30:
[...]

Heb je volgende plug-in al geprobeerd?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=157499

Dan hoef je niet in de xml files te neuzen. Steam staat dan onder je programs en waarschijnlijk kan je vanuit de skin settings addons toevoegen aan het home screen. Werkt hier alleszins heel vlot.
Sinds gisteren heb ik dit ook zo draaien (met de Amber skin) en dat werkt perfect _/-\o_

Vandaag of morgen maar eens kijken of ik een Plex server aan de gang krijg en XBMC kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Zojuist heb ik XOT UZG 3.4.0 geïnstalleerd en geprobeerd de NPO livestreams te starten, maar dat lukt niet.

Bij het selecteren van NPO live en dan Live TV krijg ik wel heel kort een soort laadschermpje te zien, maar daarna kan ik geen kanaal selecteren. Ik houd dan alleen een leeg schemr met achtergrondje over en rechtsonderin staat unknown.

Zijn er meer tweakers die hier last van hebben?

Ik heb het geprobeerd op Openelec (laatste stable met XBMC 12.2) en XBMC 13 Alpha 11 op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:08
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:04:
In de opties staat ergens "Hide Plot for unwatched". Ik dacht dat het enkel voor series was? Neen?
helaas, die wordt toegepast op zowel films als series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:38
Is het uberhaupt mogelijk om (de weergave van) plugins/addons aan te passen? De wijze waarop ze worden weergegeven in XBMC?

Een voorbeeld is een video addon - 'apple itunes trailers', deze open ik en krijg ik een lijst te zien met allemaal nieuwe trailers. Nu verander ik de weergave steeds omdat ik de infopanel weergave prettiger vind (zo krijg ik ook meteen de posters te zien), alleen bij een volgende keer dat ik de addon open, krijg ik opnieuw een lijst te zien ipv infopanel (die ik dus voorheen in de weergave opties had gekozen).

Soms komt het ook voor dat wanneer ik naar een tweede pagina ga in de addon (ook al is de gekozen weergave 'infopanel'), de weergave terug springt op de 2e pagina naar de lijst vorm, zeer gebruiksonvriendelijk. Is de standaard weergave van een plugin/addon aan te passen? Misschien in de code van de plugin zelf?

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 02-01-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 16:51
EN-IS schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:53:
Is het uberhaupt mogelijk om (de weergave van) plugins/addons aan te passen? De wijze waarop ze worden weergegeven in XBMC?

Een voorbeeld is een video addon - 'apple itunes trailers', deze open ik en krijg ik een lijst te zien met allemaal nieuwe trailers. Nu verander ik de weergave steeds omdat ik de infopanel weergave prettiger vind (zo krijg ik ook meteen de posters te zien), alleen bij een volgende keer dat ik de addon open, krijg ik opnieuw een lijst te zien ipv infopanel (die ik dus voorheen in de weergave opties had gekozen).

Soms komt het ook voor dat wanneer ik naar een tweede pagina ga in de addon (ook al is de gekozen weergave 'infopanel'), de weergave terug springt op de 2e pagina naar de lijst vorm, zeer gebruiksonvriendelijk. Is de standaard weergave van een plugin/addon aan te passen? Misschien in de code van de plugin zelf?
Dat kan niet echt in de code van een plug-in. Wat voor weergave opties je hebt is namelijk afhankelijk van de skin die je gebruikt.

Ik heb wel ooit gezien dat je ergens een standaard weergave type kon selecteren, maar die weet ik zo niet uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Mystic Spirit schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:29:
Zojuist heb ik XOT UZG 3.4.0 geïnstalleerd en geprobeerd de NPO livestreams te starten, maar dat lukt niet.

Bij het selecteren van NPO live en dan Live TV krijg ik wel heel kort een soort laadschermpje te zien, maar daarna kan ik geen kanaal selecteren. Ik houd dan alleen een leeg schemr met achtergrondje over en rechtsonderin staat unknown.

Zijn er meer tweakers die hier last van hebben?

Ik heb het geprobeerd op Openelec (laatste stable met XBMC 12.2) en XBMC 13 Alpha 11 op Android.
Heb het hier net geprobeerd op mijn ATV met XBMC 12.3 en het lijkt gewoon te werken.

Bekijk je ze vanuit Nederland?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Windows 7 - XBMC 12.3

Ik heb sinds gisteren opeens dat XBMC het geluid niet meer naar mijn TV stuurt, enkel geluid via de laptop.
Ik heb niets veranderd aan de instellingen.

Het ligt niet aan de laptop zelf, want als ik geluid via een ander programma afspeel gaat dat wel gewoon over de speakers.
Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

GroteBozewolf schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:03:
[...]

Heb het hier net geprobeerd op mijn ATV met XBMC 12.3 en het lijkt gewoon te werken.

Bekijk je ze vanuit Nederland?
Ja bekijk het gewoon vanuit Nederland. De live radiokanalen zijn ook geen enkel probleem. Uitzending gemist ook niet. Ook RTL en anderen doen het prima. Het enige probleem is dat ik geen kanaal kan selecteren als ik voor live tv kies bij NPO. Dan komt er gewoon geen mogelijkheid om NL 1, 2 of 3 te selecteren. Het scherm blijft leeg.

Ik draai geen XBMC 12.3 maar 12.2 (op openelec) en een 13 alpha11 (op android) en in beide werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:29:
[...]

Je hebt als input op je Yamaha de Asrock voor HDMI weergave gekozen en ik neem aan dat je dan niet luistert via je ARC aansluiting? Bij mijn Yamaha 667 is dat niet mogelijk maar ik weet niet of dit bij jouw nieuwere type ook nog zo is. Onder Windows 7 kun je eenvoudig controleren welke audio formaten door de actieve audio-weergever wordt ondersteund, k weet niet of dit bij Windows 8 onder de eigenschappen van het audio-apparaat ook te zien is? Dus niet binnen XBMC maar via de eigenschappen van je standaard geluids-apparaat?
Ik heb het probleem gevonden: Het zat hem in de combinatie Windows 8 met de Intel drivers. De hd audio formaten werden zogenaamd niet ondersteund, terwijl HDCP ondersteund was en 8 kanalen tot 24bits 192kHz. Heb een EDID override geprobeerd, maar dit wou niet lukken (Windows weigerde een eigen gemaakte INF te installeren omdat deze niet nieuwer zou zijn dan de huidige driver). Het updaten / opnieuw installeren van de Intel drivers gaf ook geen oplossing.

Uiteindelijk heb ik een clean install van Windows 7 x64 gedaan met de meest recente Intel drivers. Nu werkt alles zo als het zou moeten en zag XBMC ook meteen dat mijn PC de hd formaten kan weergeven.

Mijn conclusie is dat de wat verouderde hardware van de HTPC niet lekker werkt met de Intel drivers onder Windows 8, terwijl ik precies dezelfde drivers gebruik onder Windows 7. De OS downgrade is voor mij geen probleem, aangezien ik toch alleen maar XBMC gebruik (en heel af en toe IE). Uiteindelijk zal ik de Asrock vervangen door waarschijnlijk een 4de generatie Intel NUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sepp14 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:20:
Ja zoiets, heb jij er ervaring mee?
Nope maar wat ik wel weet is dat je op moet letten naar de folder structuur die je opgeeft in de settings, als je een verkeerde keuze maakt (movies are in seperate folders or not) is je hele collectie pisse :P

Wat ik alleen miste was een optie om LiveTV recordings op dezelfde manier te behandelen dus ben een tijd terug begonnen dit aan te passen maar geen zin en tijd gehad dit af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Beste medetweakers,

Weten jullie of het mogelijk is dat als je bv een film of serie afspeelt dat hij automatisch de hoogste audiospoor bij de film afspeelt?
Dus als er een film een dts-hd, dts en bv een dolby digital audiospoor heeft dat hij eerst de beste audiospoor kiest. Weet wel dat je bv als er twee sporen meegestuurd wordt bv dts en dolby digital dat je kunt instellen om optie 1 standaard te kiezen. Maar soms is dts geluid optie 2 in de instellingen?

thx voor de reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

InflatableMouse schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:37:
HA!!

Fixed!

Naja, fixed ... ik heb het probleem niet meer in ieder geval 8).

Ik heb een herinstall gedaan van Debian en nieuw profiel gemaakt. Heb overal backups van dus ik kan settings e.d. makkelijk terug zetten.

Helaas weet ik dus (nog) niet waar het aan heeft gelegen maar wellicht kom ik daar achter naar mate dat ik het systeem weer verder opbouw. Ik zal dus na elke stap eerst checken of het nog goed werkt en zorgen dat ik precies weet wat er gebeurd.
Ik wilde toch even delen dat ik gevonden heb waar het precies aan ligt. Ik vind het een van de meest onwaarschijnlijke dingen die je kunt bedenken maar ik ben wel blij dat ik er achter ben.

In XFCE kan je op je Panel items toevoegen, onder andere disk load utilization. Je kan daar een device in configureren (bv /dev/sda) en dan geeft tie netjes 2 balkjes met read en write belasting. Leuk.

Deze dingen zorgen er dus voor dat XBMC gaat stotteren. Haal ik ze weg, is playback smooth.

Ik heb het meerdere malen getest maar het is echt waar. Ik heb ondertussen meerdere goede en slechte profielen waar ik mee heb getest. Het is consequent met die panel items. Haal ik ze weg, dan is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:35
Ik vroeg me af wat de meest gebruike sub providers van de subtitle plugin zijn?

Ik gebruik 12.2 btw

[ Voor 12% gewijzigd door Dzine op 03-01-2014 23:30 ]

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Mystic Spirit schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:49:
[...]

Ja bekijk het gewoon vanuit Nederland. De live radiokanalen zijn ook geen enkel probleem. Uitzending gemist ook niet. Ook RTL en anderen doen het prima. Het enige probleem is dat ik geen kanaal kan selecteren als ik voor live tv kies bij NPO. Dan komt er gewoon geen mogelijkheid om NL 1, 2 of 3 te selecteren. Het scherm blijft leeg.

Ik draai geen XBMC 12.3 maar 12.2 (op openelec) en een 13 alpha11 (op android) en in beide werkt het niet.
Raar, zou je het nog eens helemaal vanaf het begin kunnen proberen terwijl je XOT en debug log laat maken (level via de addon settings aanpassen) en deze dan volledig op pastebin.com kunnen zetten? Kan ik eens kijken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb een serie die geen gebruik maakt van de uitgezonden volgorde, maar van de dvd-volgorde. Ze zijn allemaal goed gerenamed, maar XBMC geeft de verkeerde titels mee aan de afleveringen. Via video - bestanden en dan kiezen voor de inhoud van die specifieke serie -> dvd-volgorde verandert er niets. Iemand een idee, hoe ik dan de juiste info bij de afleveringen te zien kan krijgen? (Zonder handmatig allerlei zelfgemaakt nfo's te moeten produceren.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

GroteBozewolf schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:37:
[...]

Raar, zou je het nog eens helemaal vanaf het begin kunnen proberen terwijl je XOT en debug log laat maken (level via de addon settings aanpassen) en deze dan volledig op pastebin.com kunnen zetten? Kan ik eens kijken.
Waar laat XOT de log? ik heb debug aangezet, maar kan de log niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jorgen schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:28:
Ik heb een serie die geen gebruik maakt van de uitgezonden volgorde, maar van de dvd-volgorde. Ze zijn allemaal goed gerenamed, maar XBMC geeft de verkeerde titels mee aan de afleveringen. Via video - bestanden en dan kiezen voor de inhoud van die specifieke serie -> dvd-volgorde verandert er niets. Iemand een idee, hoe ik dan de juiste info bij de afleveringen te zien kan krijgen? (Zonder handmatig allerlei zelfgemaakt nfo's te moeten produceren.)
Volgens mij is makkelijkste manier de scrapper settings aan te passen (dvd volgorde gebruiken) en de geraakte series opnieuw te scrapen (info en vernieuwen) en hierna de scraper settings weer terug naar normaal te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Mystic Spirit schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 10:13:
[...]

Waar laat XOT de log? ik heb debug aangezet, maar kan de log niet vinden...
Zie mijn site voor de locaties: http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

schumi2004 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:00:
[...]

Volgens mij is makkelijkste manier de scrapper settings aan te passen (dvd volgorde gebruiken) en de geraakte series opnieuw te scrapen (info en vernieuwen) en hierna de scraper settings weer terug naar normaal te zetten.
Gedaan; helaas geen effect.

Wellicht is het toch eenvoudiger om dan maar de afleveringen in uitzendvolgorde te zetten. Daarvoor hoef ik alleen de nummers te renamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Heeft iemand een idee of je in de AEON NOX skin ook per menu item de achtergronden etc.. kan instellen? Als ik radio gebruik, doet ie nu hetzelfde als bij een muziekalbum:

Ik wil enkel bij radio de CDart en de lijst met volgende nummers weglaten. Want zoals hieronder te zien is voegt dat niet zoveel toe.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/66lx5k.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dat is een beetje het probleem. OpenElec gaat anders om met logfiles. En ik heb wel logs in de logfiles directory, maar volgens mij zijn die niet van XOT... In de logfile dir heb ik een zip bestand staan met meerdere log files erin. Dat is dus op zich niet geschikt om in één keer op pastebin te zetten. De Xotplugin.log file ontbreekt in die zip ook volledig.

EDIT:
Ik heb het probleem even opnieuw gecreëerd in windows. Log staat nu op pastebin zie http://pastebin.com/3h2XG4xu

hoop dat het helpt!

[ Voor 10% gewijzigd door Mystic Spirit op 05-01-2014 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 22:56
Wellicht een stomme vraag, maar hoe hebben jullie je mp3's geordend?
Met behulp van MusicBrainz Picard heb ik al mijn mp3 files geïnventariseerd en staan deze nu per artiest/album/cd/ in mappen geordend.

Maar eigenlijk vind ik dit maar niks. Ik heb namelijk nogal wat losse nummers van artiesten, wat er dus voor zorgt dat er behoorlijk veel mappen met maar 1 of 2 mp3'tjes zijn. Maar daarnaast heb ik natuurlijk ook de nodige complete albums en complete cd's met various artists.
Omdat ik vooral met mijn stereo vanaf dezelfde bron speel (die enkel alleen als een simpele verkenner door de mappen kan gaan, maar wel gebruik kan maken van afspeellijsten), is de hoeveelheid mappen erg vervelend nu...

Dus samenvattend. Mijn complete cd's wil ik ook graag bij elkaar houden in een losse map, maar alle losse nummers die ooit gedownload zijn wil ik niet ook nog eens in tig losse mapjes hebben staan.
Er zullen beslist meer mensen zijn die dit "probleem" gehad hebben, ik hoor graag hoe jullie dit opgelost/aangepakt hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zover ik begrijp is de sortering artiest\album\artiest - titel.mp3 de meest handige. Deze is ook voor weinig discussie vatbaar. (Genre is bijv. heel arbitrair.) Met goede mp3 tags kan elk musicprograma (Windows Media Player, XBMC, etc) er zelf een handige catalogus van maken. Ik begrijp dat je dit lastiger vindt om te gebruiken op de stereo. Eventueel kun je er natuurlijk voor kiezen om die losse mp3'tjes in 1 algemene map te gooien, of om ze los in de in de artiestenmappen te zetten.

==========

Iemand een oplossing gevonden voor dit probleem: 2 video_ts mappen bij bijv. Lord of the Rings Extended?
Is nu alleen omzetten naar mkv, etc, een oplossing om beide delen van 1 film af te kunnen spelen, of kan het nu wel met gewoon 2 video_ts mappen? Ik zou het in elk geval prettig vinden om de film als 1 geheel in XBMC te zien (dus niet met nfo's handmatig deel 1 en deel 2 in de lijst te hebben staan -> 6 films waar er maar 3 zijn, vind ik geen fijne optie). Dat er automatisch verder wordt gespeeld (net zoals met naam disc1.avi, naam disc2.avi) heeft mijn voorkeur. Verder wil ik graag de audiosporen en ondertiteling houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 05-01-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kwam afgelopen week weer 2 leuke toevoegingen tegen voor XBMC
[BETA] XBMC Video Server: stream/download your library contents
Moet een alla plex ervaring bieden als ik goed gelezen heb, er staat voor Gotham maar schijnt ook met Frodo te werken.
en
MovieLib - Your movie database on web

Ik kende ze in iedergeval nog niet (en heb ze nog niet getest) en wellicht vinden andere deze ook interessant?

Verder vroeg ik me af hoe andere hun movie sets fanart en covers geregeld hebben, hier blijven ze alsmaar zwart en moet zeggen dat ik er nog niet echt ingedoken heb hoe het op te lossen (Aeon MQ5 skin)

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 05-01-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Momenteel zoek ik zelf posters en fanart voor mijn films, maar ik wil dit met de tijd met nfo's gaan regelen, omdat na een full refresh, of na bijv. ccleaner alles weer weg is. Verder kloppen de films niet altijd omdat niet altijd alle delen in de set terecht komen als het aan de scrapers ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Jorgen schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:27:
Momenteel zoek ik zelf posters en fanart voor mijn films, maar ik wil dit met de tijd met nfo's gaan regelen, omdat na een full refresh, of na bijv. ccleaner alles weer weg is. Verder kloppen de films niet altijd omdat niet altijd alle delen in de set terecht komen als het aan de scrapers ligt.
Ik doe het middels de plugin van XBMC, maar probleem is dan wel als http://www.themoviedb.org/ de film niet kent, deze niet in mijn bibliotheek komt. Handmatig een titel en omschrijving geven lukt/kan op een of andere manier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:15
Ik heb alleen nfo's met een imdb link voor iedere film en heb nooit problemen met fanart en posters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Jorgen schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:27:
Met Ember Media manager al getracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Mystic Spirit schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:03:
[...]

Dat is een beetje het probleem. OpenElec gaat anders om met logfiles. En ik heb wel logs in de logfiles directory, maar volgens mij zijn die niet van XOT... In de logfile dir heb ik een zip bestand staan met meerdere log files erin. Dat is dus op zich niet geschikt om in één keer op pastebin te zetten. De Xotplugin.log file ontbreekt in die zip ook volledig.

EDIT:
Ik heb het probleem even opnieuw gecreëerd in windows. Log staat nu op pastebin zie http://pastebin.com/3h2XG4xu

hoop dat het helpt!
Ik kan het zo inderdaad ook reproduceren. Je gebruikt nog de program add-on versie van XBMC (deze gaat er overigens binnenkort uit). De video add-on versie werkt wel. Deze zou ook geinstalleerd moeten zijn en vind je onder de video add-ons van XBMC. Ik zal kijken wat hier het probleem is.

EDIT: als je op http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list een bug report aan maakt (in het Engels graag), dan zal ik daar een fix plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door GroteBozewolf op 05-01-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sepp14 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:41:
[...]

Met Ember Media manager al getracht?
Alles komt nu automatisch binnen dankzij universal movie/tv/music scraper. Alleen de sets gaan dus geregeld mis. Zal die ember eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

GroteBozewolf schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:00:
[...]

Ik kan het zo inderdaad ook reproduceren. Je gebruikt nog de program add-on versie van XBMC (deze gaat er overigens binnenkort uit). De video add-on versie werkt wel. Deze zou ook geinstalleerd moeten zijn en vind je onder de video add-ons van XBMC. Ik zal kijken wat hier het probleem is.

EDIT: als je op http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list een bug report aan maakt (in het Engels graag), dan zal ik daar een fix plaatsen.
Thnx! Via de video add-on doet hij het inderdaad wel. Ik wil uiteraard met plezier een bug report aanmaken, maar lijkt me relatief onzinnig als de program add-on er toch uit gaat :+ Dan zou ik vooral een report aanmaken om het iets sneller uit te faseren >:)
schumi2004 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:45:
Moet een alla plex ervaring bieden als ik goed gelezen heb, er staat voor Gotham maar schijnt ook met Frodo te werken.
en
MovieLib - Your movie database on web

Ik kende ze in iedergeval nog niet (en heb ze nog niet getest) en wellicht vinden andere deze ook interessant?

Verder vroeg ik me af hoe andere hun movie sets fanart en covers geregeld hebben, hier blijven ze alsmaar zwart en moet zeggen dat ik er nog niet echt ingedoken heb hoe het op te lossen (Aeon MQ5 skin)
Interessant die video server... Die onthoud ik even tot Gotham uit is. Zou leuk zijn als hij er ook nog een muziekdeel bij maakt. Ik heb meer belang om dat over internet te streamen dan mijn video's :)

[ Voor 38% gewijzigd door Mystic Spirit op 05-01-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ha! Het heeft maar jaren geduurd, maar:
- Library items are not cleared any more when you do “clean library” and your server is temporary off-line
(uit de changelog voor Gotham)
Finally. Dit heeft bij mij door de jaren heen echt hele, hele irritante situaties opgeleverd.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBPLayer
  • Laatst online: 28-05-2021
Weet iemand hoe ik bij Aeon Nox direct een film direct kan starten in een smart playlist? Ik heb mijn HD films in een smart playlist (custom 1) geplaatst en krijg ik ze alleen aan de praat als ik naar het submenu ga of met mijn afstandbediening naar 'start film' ga. Ik wil graag dat de film direct start, zoals bij de standaard playlist, waar het wel lukt. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:32
Heb nu Yatse geinstalleerd met unlocker om te kunnen streamen naar Nexus 7 en Galaxy S3.

HD films gaat prima met MXplayer
24bit-96hz Vinyl flac rips speelt echter geen enkele speler af (die gevonden wordt door Yatse en netwerk mogelijkheden heeft) 16bit 44.1 en soms 24bit 44.1 speelt prima.
Rocketplayer MXplayer ES player gebruikt geen van alle werkt met 96hz flac.
Is er een speler voor android die beide mogelijkheden wel heeft? Wordt zo langzamerhand gestoord.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Acolyte57 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 03:04:
Ha! Het heeft maar jaren geduurd, maar:

[...]

(uit de changelog voor Gotham)
Finally. Dit heeft bij mij door de jaren heen echt hele, hele irritante situaties opgeleverd.
Zelfde hier. De reden waarom ik automatische library cleaning uitgeschakeld heb.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33

TRaSH

koffie ?

betekend dat ook dat je wake-on-lan niet meer nodig hebt ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:10
Ik zit de laatste tijd met de gotham nightlies te spelen, omdat ik met frodo teveel issues had die me begonnen te irriteren.. Nu heb staat de audio output gewoon op directsound/hdmi, en bij films met dolby digital of dts geluid sprong m'n receiver altijd gewoon automatisch op dolby digital of dts. Nu doet hij dat niet meer. Heeft iemand anders dit ook?
Edit: Ik heb ook deze pagina doorgenomen: http://wiki.xbmc.org/inde..._Settings_for_AudioEngine, alles staat volgens mij goed. Alleen nu zegt m'n receiver
"multi-ch pcm" maar nog geen dolby digital of dts
Edit: crap, "passthrough" stond ineens uit...

[ Voor 27% gewijzigd door sig69 op 06-01-2014 21:18 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
schumi2004 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:45:
XVS (Xbmc Video Server) werkt hier probleemloos op Frodo.

Één puntje die niet functioneert met Frodo (wat ik ook al ergens had gelezen) is dat je een video niet kan 'seeken'. Dus je kan alleen iets van het begin af aan kijken.

TV serie weergave met filters e.d.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/Tweakers/1.png

TV serie detail pagina

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/Tweakers/2.png

Aflevering lijst na doorklikken op een seizoen

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/Tweakers/3.png

Video in de browser zelf bekijken (zonder transcoding)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/Tweakers/4.png

Speelfilm details

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/Tweakers/5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Jorgen schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:28:
Je kunt per serie aangeven of je DVD of normale volgorde wil gebruiken voor het scrapen, tenminste wel met de TheTVDB scraper. Ik ga er vanuit dat je op je HDD de boel hebt staan in DVD volgorde. Dan ga je naar Files > [TV Show Source] > [Serie in DVD volgorde] > Context Menu > Change Content > Settings > Use DVD Order > OK. Daarna doe je een full refresh van desbetreffende serie en alles zou goed moeten gaan. Zo doe ik het ook bij elke Nederlandse serie om Nederlandse metadata te scrapen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
CRXDelSol schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:43:
[...]

Één puntje die niet functioneert met Frodo (wat ik ook al ergens had gelezen) is dat je een video niet kan 'seeken'. Dus je kan alleen iets van het begin af aan kijken.

[afbeelding]

TV serie detail pagina

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Speelfilm details

[afbeelding]
Vind het ook een mooie toevoeging echter krijg ik hem op mijn Synology niet werkend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
schumi2004 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:46:
[...]

Vind het ook een mooie toevoeging echter krijg ik hem op mijn Synology niet werkend :(
Wat gaat daar niet goed?
Ik heb zelf de boel op een XBMCBuntu HTPC draaiend waar ik tevens (tot dat XBMC transcoding krijgt) Plex Media Server op heb draaien. Gewoon aan de hand van de handleiding voor "XVS".

Hier werkte alles in 1x, tevens de installatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
CRXDelSol schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:49:
[...]

Wat gaat daar niet goed?
Ik heb zelf de boel op een XBMCBuntu HTPC draaiend waar ik tevens (tot dat XBMC transcoding krijgt) Plex Media Server op heb draaien. Gewoon aan de hand van de handleiding voor "XVS".

Hier werkte alles in 1x, tevens de installatie etc.
Ik zie bv helemaal niks wanneer ik hem op Synology draai, leeg scherm :P
Nu heb ik alleen de folder gemoved naar www root folder maar zie verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Hmm dat is vaag .. Staat er ook niks in de Apache logs? (error log)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
CRXDelSol schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:53:
Hmm dat is vaag .. Staat er ook niks in de Apache logs? (error log)
Als ik de readme volg dan krijg ik dit
DS211> php composer.phar install

[ErrorException]
file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(/root/.composer/.htaccess) is not within the allowed path(s): (/etc.defaults:/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/ser
vices/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes:/root/.composer/)

install [--prefer-source] [--prefer-dist] [--dry-run] [--dev] [--no-dev] [--no-plugins] [--no-custom-installers] [--no-scripts] [--no-progress] [-v|vv|vvv|--verbose] [-o|--optimize-autoloader]
Hier houd mijn Linux kennis even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Run je dat script als root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:52
Is het ook mogelijk om films uit een op een NAS gedeelde XBMC library te streamen naar een DLNA TV vanaf tablet / telefoon.

Ik heb inmiddels de volgende opzet thuis: Synology NAS met daarop in SQL de XBMC database, in mijn woonkamer een Windows HTPC, in de slaapkamer een RaspberryPI (en uiteraard XBMC op de laptops). Sinds kort heb ik een Samsung F8000 tv en daarbij ook een SamsungTab 3 ontvangen.

Nu wil ik eigenlijk films / series via mijn tablet rechtstreeks naar mijn TV sturen via DLNA met iOS en / of Android (vooral voor de kinderen en vrouwlief aangezien mijn HTPC af en toe dienst weigert). Via de VideoStation app van Synology werkt dit op zich perfect, alleen is de library functie erg slecht en in het engels (hij houdt overiens wel netjes bij waar je gebleven bent).

Volgens mij kan dit met Plex wel allemaal, maar hierbij loop ik tegen het probleem aan dat de performance van mijn synology (212j) niet echt denderend is en ik heb natuurlijk alles al met XBMC uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Een eenvoudige oplossing als DS-video ook al geprobeerd? Daarmee kan ik prima naar een Windows Phone streamen (vanuit een gedeelde map), en van daaruit naar de TV doorsturen (mits deze daarvoor geschikt is). DS-video zal er beslist voor iOS (en Android) zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:52
hardware-lover schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:36:
Een eenvoudige oplossing als DS-video ook al geprobeerd? Daarmee kan ik prima naar een Windows Phone streamen (vanuit een gedeelde map), en van daaruit naar de TV doorsturen (mits deze daarvoor geschikt is). DS-video zal er beslist voor iOS (en Android) zijn.
DS-video is de app behorende bij VideoStation. Ja, dit werkt op zich prima, maar zoals gezegd werkt de libraryfunctie niet zo denderend (veel (nederlandse kinder)films worden niet herkend) en haalt hij geen nederlandse beschrijvingen op. De oplossing is juist bedoeld voor mijn kinderen (4 en 7 jaar oud). Daarnaast zou ik graag de watched status en resume functionaliteit willen gebruiken (is overigens minder belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het was me niet duidelijk dat je DS-video ook al in gebruik had, maar nu dus wel. De meest eenvoudige oplossing voor je probleem is dan volgens mij het aanpakken van "... aangezien mijn HTPC af en toe dienst weigert". Als je dat op kunt lossen ben je grotendeels van je probleem af?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:21
CRXDelSol schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:43:
[...]

[afbeelding]

TV serie detail pagina

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Speelfilm details

[afbeelding]
Dat ziet er gelikt uit en is eigenlijk precies wat ik zoek. Ik wil geen speelfilms afspelen in mijn browser, maar ze wel weergeven in mijn browser (online). Ik gebruik trakt.tv om alles te tracken, maar die website is zeer traag en niet eens écht overzichtelijk. Veel te veel poespas.

Hoe heb jij dit zelf in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Krilo_89 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:50:
[...]

Dat ziet er gelikt uit en is eigenlijk precies wat ik zoek. Ik wil geen speelfilms afspelen in mijn browser, maar ze wel weergeven in mijn browser (online). Ik gebruik trakt.tv om alles te tracken, maar die website is zeer traag en niet eens écht overzichtelijk. Veel te veel poespas.

Hoe heb jij dit zelf in gebruik?
Dat zijn al mijn eigen screenshots :-)
Pagina: 1 ... 102 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]