https://www.google.nl/search?q=xbmc+sync+subsjoppe113 schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:03:
Soms heb je subs die net een beetje of sync zijn. Ik heb een mediaplayer gehad die die subs kon syncen door met plus en min de subs te vertragen of versnellen.
Bestaat er ook een dergelijke optie in xbmc?
Ik gebruik al een tijdje AEON NOX skin op m`n win8.1 HTPC. Bijna alle knoppen in het hoofdmenu heb ik zelf ingesteld, was nogal een werk. Nu ben ik die hele config opeens kwijt, skin Confluence is opeens ingesteld. Is me nu 2 x in korte tijd overkomen. Kan ik mijn config backuppen? Dit wordt een beetje irritant.
Ja.joppe113 schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:03:
Soms heb je subs die net een beetje of sync zijn. Ik heb een mediaplayer gehad die die subs kon syncen door met plus en min de subs te vertragen of versnellen.
Bestaat er ook een dergelijke optie in xbmc?
[ Voor 98% gewijzigd door Smultie op 09-12-2013 15:23 ]
Tijdens het afspelen naar het audio menu, en daar subtitle offset. Dan krijg je een schuifje waarmee je kunt verschuiven.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Heb ik ook al 2x gehad op mijn Atv2! Heel raar. Op mijn w8 htpc nog nooit meegemaakt. Volgens mij moet je de guisettings.xml backuppen, staat in userdata.FicoF schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:22:
Ik gebruik al een tijdje AEON NOX skin op m`n win8.1 HTPC. Bijna alle knoppen in het hoofdmenu heb ik zelf ingesteld, was nogal een werk. Nu ben ik die hele config opeens kwijt, skin Confluence is opeens ingesteld. Is me nu 2 x in korte tijd overkomen. Kan ik mijn config backuppen? Dit wordt een beetje irritant.
Vermoed dat ze hier staanYihaaa schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:10:
[...]
Thx, maar ben niet handig met svn.
En uit CCM gebeuren kom ik ook niet uit.
http://hybrid-development...ustom.mod/extras/Holiday/
Vraag over muziek in library modus. Ik heb twee OUYA's met alpha van 13 draaien. Werkt perfect. Alleen muziek doet hij alleen in bestanden modus. In het panel aan de linkerkant is library modus greyed out en kan ik dus niet selecteren/aanzetten. Dezelfde alpha op mijn mac mini doet dat echter wel. Is dat gewoon niet mogelijk met de andriod builds of weet iemand hoe ik het toch kan enablen ?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Die manier werkt om een of andere reden niet bij mij helaas.anandus schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:34:
Zo, mediacenter opgeleukt met sneeuwvlokjs en kerstachtergronden.
hier staat een manier om sneeuwvlokjes op je scherm te zien dwarrelen
Alleen deze manier werkt bij mij.
Geinig, maar ziet er geloof ik toch een stuk minder uit...
[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 09-12-2013 17:13 ]
Je zou kunnen spieken hoe ik het gedaan heb hierPiet91 schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:12:
[...]
Die manier werkt om een of andere reden niet bij mij helaas.
Alleen deze manier werkt bij mij.
Geinig, maar ziet er geloof ik toch een stuk minder uit...
Ik gok dat ik problemen ga krijgen (naast het wegklappen van XBMC op de Ouya nu al) als ik zoiets in een Amber skin ga zetten.schumi2004 schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:50:
[...]
Je zou kunnen spieken hoe ik het gedaan heb hier
Ach, wat ik nu heb is ook wel geinig.
Denk pas het even aan voor je maar lijkt erop dat XBMC repo down is.Piet91 schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:13:
[...]
Ik gok dat ik problemen ga krijgen (naast het wegklappen van XBMC op de Ouya nu al) als ik zoiets in een Amber skin ga zetten.![]()
Ach, wat ik nu heb is ook wel geinig.
Edit:
Weet niet welke versie recent is maar heb hem via SuperRepo bemachtigd en aangepast
Amber Snow Effect skin version 1.1.9
[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 10-12-2013 07:11 ]
Ik draai sinds kort Debian op mijn htpc en ik heb nu een probleem met Xbmc dat de fps fluctueert tijdens afspelen. Display refresh rate matching staat aan. Soms start de film goed, 23.98fps maar na een minuut of twee begint dit te fluctueren, van 22.nogwat tot 24.xx wat resulteert in stotteren wat enorm hinderend is bij panning en bewegende dingen. Als ik dan terug skip naar het begin stabiliseert de fps en speelt het een paar minuten goed waarna het weer begint de varieren. Dit is herhaalbaar en reproduceerbaar.
Ik heb op xmbc forum al gepost maar ik krijg daar niet heel veel reactie dus wil ik hier ook even mijn geluk proberen
.
Ik draai Debian Wheezy 7.2, Xbmc 12.2 uit de oppserver.net repo's.
Htpc is een i5 3570k, 16GB 1600mhz met GT430 (laat model) met Nvidia drivers.
Xbmc afspeel instellingen:
render: automatic
Allow hardware: both
Adjust display refresh match: always
Pause: Off
Sync playback to display: On
A/V Sync method: video clock
Ik heb denk ik elke combinatie van settings geprobeerd zonder positief resultaat.
Debug Log.
Uiteraard ben ik al druk bezig geweest om het proberen op te lossen, wat ik heb geprobeerd:
modelines toevoegen. In eerste instantie aan de hand van EDID informatie, later experimenteren en met hulp van voorbeeld xorg.conf bestanden van anderen.
Ik heb met adaptive powermode gespeeld van de videodrivers. De volgende regel is toegevoegd aan xorg.conf:
Ik heb de timer voor Powermizer gedisabled.
Tot nu toe heeft niets geholpen.
Een mogelijkheid wat ik vond is dat sommige videos niet goed gemaakt zijn en iets missen waardoor tijdens afspelen dit probleem kan optreden. Ik denk niet dat dit het probleem is in mijn geval omdat:
- het met alle videos optreedt, ook met bluray rips (niet opnieuw gecodeerd), met mijn eigen encodes en met videos die het altijd goed hebben gedaan
- als ik terug skip over een punt waar het fout ging gaat het weer even goed voor een minuut of twee. het gaat dus niet op hetzelfde punt fout.
Ik sta open voor ideeen
.
Alvast bedankt!
Ik heb op xmbc forum al gepost maar ik krijg daar niet heel veel reactie dus wil ik hier ook even mijn geluk proberen
Ik draai Debian Wheezy 7.2, Xbmc 12.2 uit de oppserver.net repo's.
Htpc is een i5 3570k, 16GB 1600mhz met GT430 (laat model) met Nvidia drivers.
Xbmc afspeel instellingen:
render: automatic
Allow hardware: both
Adjust display refresh match: always
Pause: Off
Sync playback to display: On
A/V Sync method: video clock
Ik heb denk ik elke combinatie van settings geprobeerd zonder positief resultaat.
Debug Log.
Uiteraard ben ik al druk bezig geweest om het proberen op te lossen, wat ik heb geprobeerd:
modelines toevoegen. In eerste instantie aan de hand van EDID informatie, later experimenteren en met hulp van voorbeeld xorg.conf bestanden van anderen.
Ik heb met adaptive powermode gespeeld van de videodrivers. De volgende regel is toegevoegd aan xorg.conf:
code:
1
| Option "RegistryDwords" "PowerMizerEnable=0x1; PerfLevelSrc=0x2222; PowerMizerDefault=0x1; PowerMizerDefaultAC=0x1" |
Ik heb de timer voor Powermizer gedisabled.
Tot nu toe heeft niets geholpen.
Een mogelijkheid wat ik vond is dat sommige videos niet goed gemaakt zijn en iets missen waardoor tijdens afspelen dit probleem kan optreden. Ik denk niet dat dit het probleem is in mijn geval omdat:
- het met alle videos optreedt, ook met bluray rips (niet opnieuw gecodeerd), met mijn eigen encodes en met videos die het altijd goed hebben gedaan
- als ik terug skip over een punt waar het fout ging gaat het weer even goed voor een minuut of twee. het gaat dus niet op hetzelfde punt fout.
Ik sta open voor ideeen
Alvast bedankt!
Wat doet 'ie op je Intel HD Graphics? (waarom zit die nvidia er eigenlijk in?) 
Oh, en je kunt nog kijken of een Gotham alpha beter draait.
[ Voor 28% gewijzigd door strandbal op 10-12-2013 09:16 ]
Hier stond een dode link.
Omdat die Nvidia beter isstrandbal schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:16:
Wat doet 'ie op je Intel HD Graphics? (waarom zit die nvidia er eigenlijk in?)
Ik zou de Intel natuurlijk kunnen proberen maar ik ben bang dat ik er meer problemen mee op m'n nek haal. Als ik zoek op problemen daarmee dan komt er geen eind aan de posts met klachten en ellende die mensen daarmee hebben. Ik had het overigens al even geprobeert maar Xbmc klaagde over hardware opengl support. Ik moest nog iets installeren maar ik kon zo snel niet vinden wat precies.
Sorry, dat lijkt me geen oplossing. Xbmc 12.2 zou gewoon goed moeten draaien en ik zie het niet zo zitten om alpha versies te gaan installeren. Ik verwacht niet dat tie in een standaard repository zit, ik zou em dan van source moeten compilen, loop ik weer tegen dependencies aan. Lijkt me geen goed idee. Ik wil de htpc eigenlijk zo standaard mogelijk houden met zo min mogelijk gepiel, stabiliteit is belangrijk op dat ding voor mij.strandbal schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:16:
Ik dacht dat de Intel drivers aardig waren verbeterd de laatste tijd (open source enzo). Het is wellicht een test waard.
Er is trouwens een alpha/testing repository, zie de XBMC download pagina (is down op het moment) En het is puur voor de test, als je je userdata map even in een tarball zet voordat je upgrade, kun je zo weer terug.
Er is trouwens een alpha/testing repository, zie de XBMC download pagina (is down op het moment) En het is puur voor de test, als je je userdata map even in een tarball zet voordat je upgrade, kun je zo weer terug.
Hier stond een dode link.
Ik zal nog es naar die intel drivers kijken .... moest namelijk opengl hardware support nog installeren maar kon zo snel niet vinden hoe dat moest.
Het zou met de Intel HD 4000 goed moeten kunnen draaien (met de juiste drivers en dat is zeker niet met de meest recente, verre van), en het zou goed moeten lopen met een nVidia GPU, men moet er alleen voor waken dat ze elkaar niet in de weg zitten door een teveel aan, of juist onvolledig, geïnstalleerde drivers.strandbal schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:59:
Ik dacht dat de Intel drivers aardig waren verbeterd de laatste tijd (open source enzo). Het is wellicht een test waard.
Testen met een Openelec versie (voor zowel de Intel als nVidia GPU) en kijk of het daar wel goed mee wil draaien. Daarna kunnen conclusies snel worden getrokken.
Testing, one, two ...
schumi2004 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 06:33:
[...]
Denk pas het even aan voor je maar lijkt erop dat XBMC repo down is.
Edit:
Weet niet welke versie recent is maar heb hem via SuperRepo bemachtigd en aangepast
Amber Snow Effect skin version 1.1.9
Kostte even wat moeite (dacht eerst dat je tekst van die 3 bestanden in de huidige bestanden moest toevoegen (dus inhoud van Home.xml toevoegen aan de tekst van eigen Home.xml) enz. maar uiteindelijk de hele boel maar gekopiëerd naar de Ouya.
Kon helaas niet in het menu vinden hoe ik het aan kon zetten dus zelf maar even in guisettings.xml 'false' veranderd in 'true'.
Wel lichtere sneeuwval dan bij die andere manier, maar wel een stukrealistischer. Deze dwarrelt mooi heen en weer naar beneden; dat anders was een grote .png file die naar beneden schoof).
I.i.g. heel erg bedankt voor de moeite!
[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 10-12-2013 16:53 ]
OpenELEC met de Nvidia kaart werkt perfect (zoals het hoort).hardware-lover schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:39:
[...]
Het zou met de Intel HD 4000 goed moeten kunnen draaien (met de juiste drivers en dat is zeker niet met de meest recente, verre van), en het zou goed moeten lopen met een nVidia GPU, men moet er alleen voor waken dat ze elkaar niet in de weg zitten door een teveel aan, of juist onvolledig, geïnstalleerde drivers.
Testen met een Openelec versie (voor zowel de Intel als nVidia GPU) en kijk of het daar wel goed mee wil draaien. Daarna kunnen conclusies snel worden getrokken.
Dan weet je nu waar je probleem te zoeken?InflatableMouse schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:47:
[...]
OpenELEC met de Nvidia kaart werkt perfect (zoals het hoort).
Testing, one, two ...
Is het zo voor de hand liggend dan?
"Ik draai sinds kort Debian op mijn htpc ......"?
Testing, one, two ...
Ja stom, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht ... xbmc werkt natuurlijk niet goed onder Debian ...
Iig blijkbaar niet in jou geval, wel?
Testing, one, two ...
Kweenie of ik er nu serieus op in moet gaan hoor, maar je snapt denk ik zelf ook wel dat dat niet helpt en eigenlijk nergens op slaat. Het is ook geen oplossing voor het probleem, je gaat het hooguit uit de weg.
Het is geen algemeen probleem dat xbmc op debian niet goed werkt of wel? Dat er ergens in mijn systeem iets niet goed zit snap ik, dat is wat ik probeer uit te vinden maar dat ligt niet aan Debian of de combinatie anders zouden er fora vol staan met dit probleem. Klinkt logisch denk ik toch?
Het is geen algemeen probleem dat xbmc op debian niet goed werkt of wel? Dat er ergens in mijn systeem iets niet goed zit snap ik, dat is wat ik probeer uit te vinden maar dat ligt niet aan Debian of de combinatie anders zouden er fora vol staan met dit probleem. Klinkt logisch denk ik toch?
pecinko vind het ook wel wat hebben en heeft hem op de github versie toegevoegd, dus nu standaard in skin.Piet91 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:04:
[...]
![]()
Kostte even wat moeite (dacht eerst dat je tekst van die 3 bestanden in de huidige bestanden moest toevoegen (dus inhoud van Home.xml toevoegen aan de tekst van eigen Home.xml) enz. maar uiteindelijk de hele boel maar gekopiëerd naar de Ouya.
Kon helaas niet in het menu vinden hoe ik het aan kon zetten dus zelf maar even in guisettings.xml 'false' veranderd in 'true'.
Wel lichtere sneeuwval dan bij die andere manier, maar wel een stukrealistischer. Deze dwarrelt mooi heen en weer naar beneden; dat anders was een grote .png file die naar beneden schoof).
I.i.g. heel erg bedankt voor de moeite!
http://forum.xbmc.org/sho...87&pid=1570949#pid1570949
Je geeft zelf aan dat OpenElec perfect draait met dezelfde hardware in het systeem, Windows zie ik niet staan dus daar valt weinig over te zeggen? En ik weet niet waar jij gekeken hebt maar ik ben toch op diverse plaatsen meldingen tegen gekomen dat het zeker niet altijd koek en ei is met Debian en XBMC. Ik sta er volgens mij niet om bekend om enkel maar te reageren om het aantal reacties omhoog te schroeven, maar daar heb ik misschien helemaal mis. Misschien moet je je topic op XBMC.org even wat tijd gunnen, mogelijk komen daar meer "zinnigere" reacties.InflatableMouse schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:30:
Kweenie of ik er nu serieus op in moet gaan hoor, maar je snapt denk ik zelf ook wel dat dat niet helpt en eigenlijk nergens op slaat. Het is ook geen oplossing voor het probleem, je gaat het hooguit uit de weg.
Testing, one, two ...
Windows heeft voorheen altijd goed gewerkt, dat zegt natuurlijk weinig verder. Dat mijn hardware het aankan lijkt me duidelijk aan de specs. het is duidelijk iets in de settings ergens, ik probeer dat te vinden.hardware-lover schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:37:
Je geeft zelf aan dat OpenElec perfect draait met dezelfde hardware in het systeem, Windows zie ik niet staan dus daar valt weinig over te zeggen?
Ik heb het tot nu toe niet gezegd, maar volgens mij draaide xbmc ook goed voordat ik herinstalleerde. De reden waarom ik het niet eerder had geroepen is omdat ik nu twijfel en of ik er wel goed naar had gekeken toen. Ik denk het wel maar 100% zeker weet ik het niet meer.
Noem iets waar zelden of geen problemen mee zijn en ik vind een forum waarop problemen te vinden zijn daarmee. Ik zeg dat neit om lullig te doen maar het is een feit, dat als je zoekt op problemen vind je problemen.hardware-lover schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:37:
En ik weet niet waar jij gekeken hebt maar ik ben toch op diverse plaatsen meldingen tegen gekomen dat het zeker niet altijd koek en ei is met Debian en XBMC.
Dit probleem waar ik mee zit is niet te vinden op een enkele post na van iemand die problemen had met slecht geencodeerde bestanden waardoor een soort gelijk probleem optradt. Debian staat erom bekend dat het retestabiel en soepel draait ... over het algemeen genomen. Uiteraard zijn er altijd wel mensen die ergens problemen mee hebben, getuige mijn posts
Nee, dat zeg ik ook niet en dat bedoel ik al helemaal niet. Ik vond het erg kort door de bocht, je had ook kunnen roepen dat ik dan maar een nieuwe pc had moeten kopen, dat raakt ook kant noch wal, snap je? Ik kan daar niets mee en het helpt niet.hardware-lover schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:37:
Ik sta er volgens mij niet om bekend om enkel maar te reageren om het aantal reacties omhoog te schroeven, maar daar heb ik misschien helemaal mis. Misschien moet je je topic op XBMC.org even wat tijd gunnen, mogelijk komen daar meer "zinnigere" reacties.
Dat gezegd hebbende, ik waardeer het wel dat je de moeite neemt om te proberen te helpen.
Terug naar mijn probleem:
Ik heb de Debian Nvidia drivers 304.88 gedeinstalleerd en de nieuwste 331.20 geinstalleerd, met een verse xorg.conf.
Wat me net voor de deinstallatie al even opviel is dat de desktop op 1080i draait. Dat is nu nog steeds. Xbmc schakelt trouwens wel goed naar bv 24p of 50p etc. Via nvidia settings kan ik naar 60p schakelen, maar als ik xbmc uitzet en terug naar de desktop ga, staat tie weer in 1080i.
Ik denk toch dat mn xorg.conf niet goed is en was
Toch welInflatableMouse schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:30:
Het is geen algemeen probleem dat xbmc op debian niet goed werkt of wel?
Da's een logische conclusie - maar als je XBMC en Debian samen googlet zul je zien dat mensen die XBMC op Linux gebruiken en aanbevelen mensen nooit Debian aanraden als basis. Een blik op het XBMC forum is voldoende - alle Live CD's zijn gebaseerd op Ubuntu. Nu kan je zeggen 'dat is toch ook Debian', maar Ubuntu's richtlijnen qua software zijn minder strikt dan Debian.Dat er ergens in mijn systeem iets niet goed zit snap ik, dat is wat ik probeer uit te vinden maar dat ligt niet aan Debian of de combinatie anders zouden er fora vol staan met dit probleem.
Dat feit leidt tot een ander - mensen worden afgeraden om Debian als basis te gebruiken, dus degenen die dat toch proberen zijn vasthouders, en few and far between. Dus dat klopt, je vindt er weinig over. Maar da's in de eerste plaats omdat er weinigen zijn die gek genoeg zijn om het te proberen (disclaimer: ik heb het ook geprobeerd een tijdje terug
Debian weigert XBMC als pakket omdat het zijn eigen interne ffmpeg gebruikt. XBMC zal dat (om begrijpelijke redenen) niet veranderen.
Bespaar jezelf de moeite en installeer OpenELEC naast Debian als je Debian nodig hebt, of als je geen OpenELEC wil: Ubuntu. Succes (en ondersteuning) gegarandeerd.
Ter illustratie: ik zag eerst alleen het einde van je post, en louter het woord 'Debian' deed me denken: dat ziet er niet goed uit. FYI
[ Voor 17% gewijzigd door Borromini op 10-12-2013 19:52 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik wil niet onredelijk doen maarre ... zie dit.
Ik kan ook zoeken op crashes en stotterende playback op OpenELEC, ik vind dan duizenden resultaten. Dus ja, er zijn problemen met Xbmc op Debian en ja, het is niet het meest ideale platform er voor, maar nee, het is geen vast gegeven dat het per definitie niet goed werkt.
Dus ja, ik ben lekker eigenwijs, sorry ik denk dat het gewoon moet kunnen werken en ik wil eerst proberen het op te lossen, met of zonder jullie hulp
Dual boot of Ubuntu is geen alternatief. Dus of het gaat werken, of geen Xbmc. Dan installeer ik wel weer Windows
Ik kan ook zoeken op crashes en stotterende playback op OpenELEC, ik vind dan duizenden resultaten. Dus ja, er zijn problemen met Xbmc op Debian en ja, het is niet het meest ideale platform er voor, maar nee, het is geen vast gegeven dat het per definitie niet goed werkt.
Dus ja, ik ben lekker eigenwijs, sorry ik denk dat het gewoon moet kunnen werken en ik wil eerst proberen het op te lossen, met of zonder jullie hulp
Dual boot of Ubuntu is geen alternatief. Dus of het gaat werken, of geen Xbmc. Dan installeer ik wel weer Windows

HA!!
Fixed!
Naja, fixed ... ik heb het probleem niet meer in ieder geval
.
Ik heb een herinstall gedaan van Debian en nieuw profiel gemaakt. Heb overal backups van dus ik kan settings e.d. makkelijk terug zetten.
Helaas weet ik dus (nog) niet waar het aan heeft gelegen maar wellicht kom ik daar achter naar mate dat ik het systeem weer verder opbouw. Ik zal dus na elke stap eerst checken of het nog goed werkt en zorgen dat ik precies weet wat er gebeurd.
Fixed!
Naja, fixed ... ik heb het probleem niet meer in ieder geval
Ik heb een herinstall gedaan van Debian en nieuw profiel gemaakt. Heb overal backups van dus ik kan settings e.d. makkelijk terug zetten.
Helaas weet ik dus (nog) niet waar het aan heeft gelegen maar wellicht kom ik daar achter naar mate dat ik het systeem weer verder opbouw. Ik zal dus na elke stap eerst checken of het nog goed werkt en zorgen dat ik precies weet wat er gebeurd.
Heb je al een oplossing kunnen vinden zodat Netflix simpel naast XBMC werkt of vanuit de een browser addon (advanced launcher?) in XBMC?Jorgen schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:31:
Dat zou voor mij juist een plus zijn om ook Netflix te nemen, als het op XBMC zou werken. Of zeer simpel naast XBMC natuurlijk.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=178693Joster schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:52:
[...]
Heb je al een oplossing kunnen vinden zodat Netflix simpel naast XBMC werkt of vanuit de een browser addon (advanced launcher?) in XBMC?
Thanks, hier nog een andere optie van iemand die het ook aardig vrouw bestendig voor elkaar heeft: http://www.avsforum.com/t...-hulu-desktop-and-netflix Weet alleen niet of het afsluiten van de applicaties op zijn manier wel zo handig is.
En dit is dan ook een handige voor Windows lijkt me: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=136798
[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 11-12-2013 16:26 ]
Mijne dames en heren, ik gebruik altijd een kort (HD audio/video) intro voor het starten van een film en ik was nu op zoek naar een intro wat meer aan de komende feestdagen gerelateerd is (Kerst/Nieuwjaar). Ik heb me rot gezocht maar heb helemaal niets kunnen vinden. Iemand die zo'n intro wel ergens is tegengekomen? De intro's zijn vaak niet langer dan zo'n 10-20 sec.
Testing, one, two ...
Doe die intro's eens delen, doe ik voor jouw een intro zoekenhardware-lover schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 18:42:
Mijne dames en heren, ik gebruik altijd een kort (HD audio/video) intro voor het starten van een film en ik was nu op zoek naar een intro wat meer aan de komende feestdagen gerelateerd is (Kerst/Nieuwjaar). Ik heb me rot gezocht maar heb helemaal niets kunnen vinden. Iemand die zo'n intro wel ergens is tegengekomen? De intro's zijn vaak niet langer dan zo'n 10-20 sec.
Als jij "mijn" intro's al niet hebt kunnen vinden, dan vind jij vast en zeker ook geen december introschumi2004 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:51:
[...]
Doe die intro's eens delen, doe ik voor jouw een intro zoeken
Maar dit is er bijvoorbeeld eentje.
Testing, one, two ...
Nu heb ik niet echt gezocht eigenlijk, liep je maar te dollenhardware-lover schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:00:
[...]
Als jij "mijn" intro's al niet hebt kunnen vinden, dan vind jij vast en zeker ook geen december intro![]()
Maar dit is er bijvoorbeeld eentje.
[video]
(Wil nog wel een poging wagen een leuk introtje te vinden voor je)
Maar hoe doe je die intro's dan, met cinema experience?
Gebruik je ook overal dezelfde intro's?
Mss wel geinig om zelf ook te implementeren namelijk
Edit:
Zoiets?
http://vimeo.com/78785022
Kom er anders zat tegen, After Effects dingetjes
[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 14-12-2013 20:13 ]
Bij XBMC idd met Cinema Experience, maar ik gebruik niet op alle media-centers XBMC. In de grote zaal gebruik ik de (eveneens gratis) tegenhanger van XBMC, en daar zit het afspelen van zo'n intro als mogelijkheid in een plugin (moving pictures).
Edit: Klopt, die intro's had ik ook snel gevonden, heb alleen een "probleem" met de naam van het gebruikte programma welke iedere keer weer nadrukkelijk in beeld verschijnt.
Edit2: deze is beter maar een matige kwaliteit.
Edit3: ik heb 2 geschikte gevonden, waaronder deze;
Edit: Klopt, die intro's had ik ook snel gevonden, heb alleen een "probleem" met de naam van het gebruikte programma welke iedere keer weer nadrukkelijk in beeld verschijnt.
Edit2: deze is beter maar een matige kwaliteit.
Edit3: ik heb 2 geschikte gevonden, waaronder deze;
[ Voor 50% gewijzigd door hardware-lover op 15-12-2013 15:47 . Reden: xbmcisookgratisendevoorniets ]
Testing, one, two ...
Het had ook MCE kunnen zijn of een ander betaald pakket, maar ik begrijp waar de verwarring kon ontstaan, dus.........
Testing, one, two ...
Ik denk dat ik toch maar is er voor ga zitten om dat Cinema Experience goed voor elkaar te krijgen.
Is natuurlijk wel heel gaaf.
Zijn hier gebruikers met ervaring XBMC + Ziggo? Ben misschien van plan om rond kerst een TV kaart te kopen, maar hoor graag eerst van wat gebruikers hier of dit echt fijn werkt. In een ver verleden ooit een TV kaart gehad, maar dat was nogal drama.
Ben ook van plan het een poging te geven maar struikelde altijd op de folder structuur, was niet van plan mijn structuur aan te passen. Daarnaast werd ik overladen met informatie en destijds maar zoeist gedacht van , dat komt wel als ik wat meer tijd hebBuzzie schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 23:33:
Ik denk dat ik toch maar is er voor ga zitten om dat Cinema Experience goed voor elkaar te krijgen.
Heeft niks met XBMC te maken, heb zelf ook Ziggo LiveTV via XBMC maar staat er compleet los van (provider+xbmc)FicoF schreef op zondag 15 december 2013 @ 08:18:
Zijn hier gebruikers met ervaring XBMC + Ziggo? Ben misschien van plan om rond kerst een TV kaart te kopen, maar hoor graag eerst van wat gebruikers hier of dit echt fijn werkt. In een ver verleden ooit een TV kaart gehad, maar dat was nogal drama.
Kijk anders hier eens \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Op zich valt dat wel mee heb ik tot nu toe gemerkt. Je kan het neerzetten waar je wil en dan in de config van CE naar de juiste paden laten verwijzen.schumi2004 schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:07:
[...]
Ben ook van plan het een poging te geven maar struikelde altijd op de folder structuur, was niet van plan mijn structuur aan te passen. Daarnaast werd ik overladen met informatie en destijds maar zoeist gedacht van , dat komt wel als ik wat meer tijd heb
Waar ik wel benieuwd naar ben......omdat ik veel series kijk, heb ik minder tijd om films te kijken maar ik vindt dit wel heel mooi.
Is het ook mogelijk om dit te gebruiken bij TV series?
Weet iemand dat?
En zijn er ergens goede packs te downloaden met mooie filmpjes zoals hierboven en coming soon e.d ??
Begin het nu ook door te krijgen, moet alleen even een collectie aan files opbouwen zie ik wel:Buzzie schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:49:
[...]
Op zich valt dat wel mee heb ik tot nu toe gemerkt. Je kan het neerzetten waar je wil en dan in de config van CE naar de juiste paden laten verwijzen.
Waar ik wel benieuwd naar ben......omdat ik veel series kijk, heb ik minder tijd om films te kijken maar ik vindt dit wel heel mooi.
Is het ook mogelijk om dit te gebruiken bij TV series?
Weet iemand dat?
En zijn er ergens goede packs te downloaden met mooie filmpjes zoals hierboven en coming soon e.d ??
- Intro clips
- Outro clips
- Feature clips
- Rating videos
- Audio videos
- Movie countdown videos
- Movie Trailers
- Comming attractions intro
- Comming attractions outro
- Intermission videos
Tot nu toe heb ik er al 1, countdown clipje
Al iets meer merk ik. De mannen van XBMC Brasil (MarcosQ zijn forum) hebben al een aardige collectie opgebouwd (netjes in juiste folders ook). Vervelende even dat een gedeelte in Braziliaans is, tekst dan.
Weet niet of het op prijs gesteld wordt dat ik ze publiek zet maar ga ze toch even op een share zetten
Verder is mij Feature presentation een beetje onduidelijk maar kom ik wel achter.
Home automation lijkt we wel een leuk projectje voor later net zoals vox commando op OpenELEC werkend te krijgen (een variant erop dan)
Trivia skip ik maar, kost me teveel manual werk als ik na download zelf de trivia's erbij moet gaan halen tenzij hier een script voor bestaat. Is wel jammer want als ik goed gelezen heb zei addon dat wanneer je trailers wilt downloaden je trivia enabled moet hebben.
[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 15-12-2013 16:23 ]
Eat your hart out mates
http://www.demo-world.eu/trailers/
Veel korte intro's staan hier: http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php
Veel korte intro's staan hier: http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php
[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 15-12-2013 16:40 ]
Testing, one, two ...
Das te makkelijkhardware-lover schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:39:
Eat your hart out mateshttp://www.demo-world.eu/trailers/
Site kende ik al maar wist niet dat dat je source was
Misschien als ik me verveel ik de hele site even leeg pluk en op share gooi
Ik gebruik enkel de Dolby, DTS en HD audio shorts, en daar staan ze in high definition.schumi2004 schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:43:
[...]
Das te makkelijk
Site kende ik al maar wist niet dat dat je source was
Misschien als ik me verveel ik de hele site even leeg pluk en op share gooi
Linkje is al eens vaker ter sprake gekomen maar dan waarschijnlijk in een ander topic.
Een ieder die op zoek gaat naar intro's komt vroeger of later op deze site terecht dus jij zult hem inderdaad beslist eerder tegengekomen zijn.
Testing, one, two ...
Weet alweer hoe ik er gekomen ben, toen ik destijds een nieuwe receiver gekocht had zocht ik naar demo filmpjes en was toen (en nog) die sitehardware-lover schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:49:
[...]
Ik gebruik enkel de Dolby, DTS en HD audio shorts, en daar staan ze in high definition.
Linkje is al eens vaker ter sprake gekomen maar dan waarschijnlijk in een ander topic.
Een ieder die op zoek gaat naar intro's komt vroeger of later op deze site terecht dus jij zult hem inderdaad beslist eerder tegengekomen zijn.
Die audio clips zijn niet zo lastig maar diverse outros etc bv weer wel.
Maar dan nog, als je iets heb wat er niet tussen staat kunnen we het altijd op share zetten voor een ieder
Ik blijf nu ook zoeken, nu ik het door heb is het wel geinig.
Edit:
Enige wat ik niet voor elkaar krijg zijn trailers. Ik heb ze niet lokaal dus wil ze streamen maar dat lijkt om 1 of andere manier niet te lukken nog.
[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 15-12-2013 17:08 ]
Nah lekker rustige zondag, *kuch en ahum. 
Beetje mijn moeder geholpen met alvast wat dozen naar haar nieuwe huis te brengen, daarna de auto uitgezogen en maar eens gewassen. Daarna wat op de laptop zitten tokkelen en verder niks. Heerlijk.
Beetje mijn moeder geholpen met alvast wat dozen naar haar nieuwe huis te brengen, daarna de auto uitgezogen en maar eens gewassen. Daarna wat op de laptop zitten tokkelen en verder niks. Heerlijk.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Weeste stappen gister en nog niet helemaal wakker in welk topic je zit of was dit de bedoeling?Joopieboy schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:16:
Nah lekker rustige zondag, *kuch en ahum.
@hardware-lover: Enig idee of dit ook mogelijk is met series??
Nooit een poging ondernomen, dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.Buzzie schreef op zondag 15 december 2013 @ 19:58:
@hardware-lover: Enig idee of dit ook mogelijk is met series??
Testing, one, two ...
Ok thanks.hardware-lover schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:09:
[...]
Nooit een poging ondernomen, dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.
hopelijk komt dat ooit nog is dan
Even input gevraagd nav vraag die ik dit weekend kreeg:
Schoonouder vraagt of het bij hem ook mogelijk is een XBMC omgeving te creëren en wat ik in zijn situatie zou doen. Best lastige vraag, dus drop hem hier ook maar even. Ze zijn daar totale noob op het gebied van PC`s, ik help ze vaak eea te fiksen.
Taken: muziek, film, Live TV (hebben nu schotel), radio, foto`s.
Eisen: vooral heel stabiel aangezien ze noob zijn.
Nu denk ik aan 3 opties:
1. HTPC bouwen
2. NAS + Raspberry
3. NAS + barebone
Zelf heb ik optie 1, uitgebreid met een Raspberry op m`n thuiswerkplek. Ik denk dat 2 de goedkoopste is, maar qua prestaties net iets minder scoort dan 1. Daarnaast willen ze TV kijken via XBMC. Ik ben daar zelf mee bezig thuis, maar dat is op een Windows PC, vraag me af of het op een Raspberry wel werkt icm een goede NAS.
Met optie 3 heb ik geen ervaring, misschien is dit handig omdat ze zelf geen verstand van PC`s hebben.
Kortom, stel je moet zelf iets nieuws opbouwen, welke config zou je kiezen?
Schoonouder vraagt of het bij hem ook mogelijk is een XBMC omgeving te creëren en wat ik in zijn situatie zou doen. Best lastige vraag, dus drop hem hier ook maar even. Ze zijn daar totale noob op het gebied van PC`s, ik help ze vaak eea te fiksen.
Taken: muziek, film, Live TV (hebben nu schotel), radio, foto`s.
Eisen: vooral heel stabiel aangezien ze noob zijn.
Nu denk ik aan 3 opties:
1. HTPC bouwen
2. NAS + Raspberry
3. NAS + barebone
Zelf heb ik optie 1, uitgebreid met een Raspberry op m`n thuiswerkplek. Ik denk dat 2 de goedkoopste is, maar qua prestaties net iets minder scoort dan 1. Daarnaast willen ze TV kijken via XBMC. Ik ben daar zelf mee bezig thuis, maar dat is op een Windows PC, vraag me af of het op een Raspberry wel werkt icm een goede NAS.
Met optie 3 heb ik geen ervaring, misschien is dit handig omdat ze zelf geen verstand van PC`s hebben.
Kortom, stel je moet zelf iets nieuws opbouwen, welke config zou je kiezen?
Zeker wanneer ze altijd via XBMC gaan kijken zou ik niet voor een raspberry gaan. Persoonlijk vind ik hem net te langzaam door het menu navigeren. Voor 2e scherm en verder maakt dat weinig uit, maar primair zou ik me er te snel aan ergeren.
Ikzelf zou voor optie 3 kiezen en dan tvheadend op de NAS draaien. DVB-S(2) is over het algemeen een stuk makkelijker te regelen dan DVB-C en onder linux hoeft het geen enkel probleem te zijn (mits je vooraf wel even controleerd of de tv kaart wordt ondersteund). DVB heeft verder als voordel dat de stream al als digitale stream binnenkomt en er dus geen encoding hoeft te gebeuren (zoals bij analoge TV) waardoor de systeemeisen van de NAS ook niet bijster hoog zijn.
Uitbreiden naar een 2e TV is dan een stuk makkelijker imho. Ik heb echter mijn twijfels over de volwassenheid van LiveTV op XBMC. Laatste keer toen ik daar naar aan het kijken was kon ik maar weinig echte gebruikerservaringen vinden. Ik krijg meer het gevoel dat het 'leuk voor erbij' is maar zeker geen 'noob safe production like feature'. Ik wordt echter graag overtuigd van mijn ongelijk
Ikzelf zou voor optie 3 kiezen en dan tvheadend op de NAS draaien. DVB-S(2) is over het algemeen een stuk makkelijker te regelen dan DVB-C en onder linux hoeft het geen enkel probleem te zijn (mits je vooraf wel even controleerd of de tv kaart wordt ondersteund). DVB heeft verder als voordel dat de stream al als digitale stream binnenkomt en er dus geen encoding hoeft te gebeuren (zoals bij analoge TV) waardoor de systeemeisen van de NAS ook niet bijster hoog zijn.
Uitbreiden naar een 2e TV is dan een stuk makkelijker imho. Ik heb echter mijn twijfels over de volwassenheid van LiveTV op XBMC. Laatste keer toen ik daar naar aan het kijken was kon ik maar weinig echte gebruikerservaringen vinden. Ik krijg meer het gevoel dat het 'leuk voor erbij' is maar zeker geen 'noob safe production like feature'. Ik wordt echter graag overtuigd van mijn ongelijk
Ik draai zelf al 1,5 jaar een opstelling met 1 Windows server en 1 Windows 8 dedicated XBMC machine. Voor het TV kijken draait er op de server MediaPortal TV-Server. Alles super, maar dan ook super stabiel.
Opmerking daarbij is wel dat alles bedraad is, begin via Wifi geprobeerd, maar teveel happeringen enzo.
Al met al zeer tevreden!
Opmerking daarbij is wel dat alles bedraad is, begin via Wifi geprobeerd, maar teveel happeringen enzo.
Al met al zeer tevreden!
Ok, maar die twee machines van jou zou ik ook als 1 machine kunnen gebruiken toch? Als optie 1.michieldekker schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:36:
Ik draai zelf al 1,5 jaar een opstelling met 1 Windows server en 1 Windows 8 dedicated XBMC machine. Voor het TV kijken draait er op de server MediaPortal TV-Server. Alles super, maar dan ook super stabiel.
Al met al zeer tevreden!
Nog even wat anders, heeft iemand de Power On functie werkend gekregen onder Windows? Ik heb er vandaag veel over gelezen, maar bijna alle draadjes hebben een open einde, ben blijkbaar niet de enige die ermee stoeit.
Ideale situatie zou zijn -> systeem uit slaap halen en XBMC opstarten. Die staat nu nl niet standaard op de voorgrond aan.
Ideale situatie zou zijn -> systeem uit slaap halen en XBMC opstarten. Die staat nu nl niet standaard op de voorgrond aan.
Wat gaat daar mis dan? Dat werkt prima hier met mijn Arctic MC001 draaiend onder windows 7 Gewoon out of the boxFicoF schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:10:
Nog even wat anders, heeft iemand de Power On functie werkend gekregen onder Windows? Ik heb er vandaag veel over gelezen, maar bijna alle draadjes hebben een open einde, ben blijkbaar niet de enige die ermee stoeit.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
even een vraag. loop de hele avond al te zoeken maar kom er even niet uit....is er een instelling in xbmc waardoor je via de t op het toestenbord tussen meerdere subtitels kan kiezen? Ik heb zowel engels als nederlands bij het bestand staan met juiste benaming...echter pakt hij alleen maar de engelse en via de t kan ik alleen maar kiezen tussen engels of subs uit. Als ik de engelse verwijder pakt hij daarna wel de nederlandse....
Weet iemand wat ik fout doe? Ik heb het op 2 verschillende xbmc's geprobeerd.
De t is voor subitles uit of aan zetten.joppe113 schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:49:
even een vraag. loop de hele avond al te zoeken maar kom er even niet uit....is er een instelling in xbmc waardoor je via de t op het toestenbord tussen meerdere subtitels kan kiezen? Ik heb zowel engels als nederlands bij het bestand staan met juiste benaming...echter pakt hij alleen maar de engelse en via de t kan ik alleen maar kiezen tussen engels of subs uit. Als ik de engelse verwijder pakt hij daarna wel de nederlandse....
De l is voor "de volgende" subtitle.
Dit kan je overrulen met een eigen keymap, maar dit is de lijst met standaard ingestelde keyboard shortcuts: http://wiki.xbmc.org/?title=Keyboard_controls
Hier kan je lezen hoe XBMC omgaat met ondertitels en hoe je ze moet noemen: http://wiki.xbmc.org/?title=Subtitles
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Zelf gebruik ik de cMyth plugin onder XBMC welke samenwerkt met mijn MythTV backend. Werkt op zich wel prima. De grootste uitdaging zal zijn dat de Nederlandse zenders op DVB-S(2) allemaal encryptie gebruiken (op BVN na dan). Op zich kan dat wel met een softcam en smartcard in een USB lezer op te lossen zijn, maar dat is wel een gedoe om het werkend te krijgen en ik had wel om de zoveel tijd een opname die mislukte omdat de decryptie net te laat op gang kwam. Nu heb ik DVB-C zonder encryptie en daarmee heeft ie geen opname gemist.Janoz schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:14:
Ik ben voornamelijk benieuwd hoe het werkt in dagelijks gebruik. Hoe gaat het zappen, hoe werkt de EPG. Ik had een beetje de hoop dat de Google SoC een flinke boost zou geven voor het LiveTV deel, maar ik kan er eigenlijk weinig echte ervaringen over vinden. Ik krijg een beetje het gevoel dat het allemaal wel werkt, maar dat veel mensen het doen "omdat het kan", niet als serieuze vervanging van een losse (of in de TV ingebouwde) decoder in een "noob" omgeving. Zoals je zelf ook zegt, het werkt op zich wel prima.tsjoender schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:34:
Zelf gebruik ik de cMyth plugin onder XBMC welke samenwerkt met mijn MythTV backend. Werkt op zich wel prima. De grootste uitdaging zal zijn dat de Nederlandse zenders op DVB-S(2) allemaal encryptie gebruiken (op BVN na dan). Op zich kan dat wel met een softcam en smartcard in een USB lezer op te lossen zijn, maar dat is wel een gedoe om het werkend te krijgen en ik had wel om de zoveel tijd een opname die mislukte omdat de decryptie net te laat op gang kwam. Nu heb ik DVB-C zonder encryptie en daarmee heeft ie geen opname gemist.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Is het een volwaardige vervanger van de standaard decoder oplossing van de kabelaar? Dan bedoel ik voor noobs en niet als tweaker zijnde.Janoz schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:25:
[...]
Ik ben voornamelijk benieuwd hoe het werkt in dagelijks gebruik. Hoe gaat het zappen, hoe werkt de EPG.
Voor mij wel aangezien mijn dedicated PVR uitgefikt isFicoF schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:25:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Is het een volwaardige vervanger van de standaard decoder oplossing van de kabelaar? Dan bedoel ik voor noobs en niet als tweaker zijnde.
Ik zal even wat screenshots zoeken
Plaatje 3 en 4 uit album in start post http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=169931
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 17-12-2013 11:34 ]
Screenshots zijn over het algemeen wel te vinden. Ik ben eerder benieuwd naar een filmpje van normaal gebruik. Wat moet je doen vanaf het aandoen van het apparaat tot aan het eerste beeld van een zender, hoe zap je langs de verschillende zenders, hoe neus je door de epg, hoe ga je naar een specifieke zender, enz enz.
In mijn geval net zoals je doet met een dedicated PVR.Janoz schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:36:
Screenshots zijn over het algemeen wel te vinden. Ik ben eerder benieuwd naar een filmpje van normaal gebruik. Wat moet je doen vanaf het aandoen van het apparaat tot aan het eerste beeld van een zender, hoe zap je langs de verschillende zenders, hoe neus je door de epg, hoe ga je naar een specifieke zender, enz enz.
Ik start XBMC en selecteer live TV
Ik krijg vervolgens een zender overzicht of epg overzicht (afhankelijk hoe je het hebben wilt)
Kanaal aan klikken en kijken maar. (response is rap, sneller als op mijn dedicated pvr)
Ander kanaal kan met channel buttons of channel view op vragen en er door heen scrollen of epg view opvragen en naar channel jumpen die je wil (weer afhankelijk wat je wensen zijn)
Of simpel, gewoon channel nummer invoeren.
Met 0 switchen tussen laatst gekeken kanalen
Pauze voor time shifting
Guide button voor epg gids (van heel de week of wat na huidige uitzending komt, zelf in te stellen)
Teletekst button voor teletekst
Let wel ik heb een Harmony remote om bepaalde knoppen toe te wijzen maar over algemeen zijn het default buttons ik moest echter een teletekst button nabootsen aangezien die niet default op harmony one zat.
Kan wel een recording maken maar geen idee hoe ik dat doe?
Leg even uit dan probeer ik nu even een filmpje te maken voor je.
Edit:
Mss dat CamStudio mij helpen kan. Ik zal even een filmpje maken. Kan vertraging opzitten aangezien ik via internet ga streamen (livetv dus)
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 17-12-2013 11:54 ]
Gewoon een camera op de TV richten 
Maar zappen via nummers kan dus gewoon, en Ch+ en Ch- ook. Ik was namelijk bang dat je alleen maar kon 'zappen' via de channel list. Eigenlijk is dus het enige verschil dat je na het aanzetten eerst naar het LiveTV item moet en daar een initieel kanaal moet kiezen en daarna werkt het hetzelfde als met een decoder, met het verschil dat het er een stuk gelikter uitziet (ik dacht ergens gelezen te hebben dat je met TVHeadend channellogo's kon specificeren wat het bladeren door de lijst alvast een stuk mooier maakt)
Misschien moet ik dan toch maar eens even een DVB-C usb stick en een card reader op de kop tikken
Maar zappen via nummers kan dus gewoon, en Ch+ en Ch- ook. Ik was namelijk bang dat je alleen maar kon 'zappen' via de channel list. Eigenlijk is dus het enige verschil dat je na het aanzetten eerst naar het LiveTV item moet en daar een initieel kanaal moet kiezen en daarna werkt het hetzelfde als met een decoder, met het verschil dat het er een stuk gelikter uitziet (ik dacht ergens gelezen te hebben dat je met TVHeadend channellogo's kon specificeren wat het bladeren door de lijst alvast een stuk mooier maakt)
Misschien moet ik dan toch maar eens even een DVB-C usb stick en een card reader op de kop tikken
Welke backend draai je dan ?schumi2004 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:51:
[...]
In mijn geval net zoals je doet met een dedicated PVR.
Ik start XBMC en selecteer live TV
Ik krijg vervolgens een zender overzicht of epg overzicht (afhankelijk hoe je het hebben wilt)
Kanaal aan klikken en kijken maar. (response is rap, sneller als op mijn dedicated pvr)
Ander kanaal kan met channel buttons of channel view op vragen en er door heen scrollen of epg view opvragen en naar channel jumpen die je wil (weer afhankelijk wat je wensen zijn)
Of simpel, gewoon channel nummer invoeren.
Met 0 switchen tussen laatst gekeken kanalen
Pauze voor time shifting
Guide button voor epg gids (van heel de week of wat na huidige uitzending komt, zelf in te stellen)
Teletekst button voor teletekst
Let wel ik heb een Harmony remote om bepaalde knoppen toe te wijzen maar over algemeen zijn het default buttons ik moest echter een teletekst button nabootsen aangezien die niet default op harmony one zat.
Kan wel een recording maken maar geen idee hoe ik dat doe?
Leg even uit dan probeer ik nu even een filmpje te maken voor je.
Edit:
Mss dat CamStudio mij helpen kan. Ik zal even een filmpje maken. Kan vertraging opzitten aangezien ik via internet ga streamen (livetv dus)
Bij mij werkt het allemaal wel, maar draai zelf MediaPortal TV server ivm Win2012 server.
Maar het zappen is nog traag !
Voor de rest werkt het lekker
Ik draai als backend TVHeadend en je kunt idd channel logo's specificeren maar je kan ook XBMC naar een map laten wijzen en dan zoekt ie ze er zelf bij mits ze dezelfde naam hebben.Janoz schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:59:
Gewoon een camera op de TV richten
Voordeel om in TVH te doen is dat alle clients de icons al krijgen.
Opnemen gaat niet helemaal lekker , CamStudio crashed
Edit:
Had net iets opgenomen maar moet toch me even in camstudio verdiepen als je echt een redelijk filmpje wilt zien. Op YT vind je er vast ook wel een paar.
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 17-12-2013 12:18 ]
Het heeft geen haast hoor
. Ik weet iig zelf eerst genoeg. Een dergelijk filmpje heb ik trouwens nog niet kunnen vinden op YT.
Als je geduld hebt (299MB)Janoz schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:03:
Het heeft geen haast hoor. Ik weet iig zelf eerst genoeg. Een dergelijk filmpje heb ik trouwens nog niet kunnen vinden op YT.
https://www.dropbox.com/s/0zwkbbu6dapd3fs/test1.avi
Edit:
Heb bah, je moet hem downloaden. Ik zal de avi ernaast uploaden mss dat ie wel in browser laad.
Let wel dit is LiveTV over internet gestreamed dus gaat met wat bufferen gepaard wat normaal dus niet is.
[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 17-12-2013 13:16 ]
Hallo allemaal,
ik heb een XOT-geralateerde vraag. Ik wist niet zeker of die hier ook hoorden, maar dit topic stond verwezen op de officiele XOT site. Vraag is ook eerder gesteld om XBMC forum, maar vanwege de Nederlandse taal hier, is dit toch handiger:
allereerst ontzettend bedankt voor deze add-on. Ik had een tijdje een probleem dat de streams halverwege de uitzending stopten en bleven bufferen om de 10 seconden. Inmiddels is dit verholpen door de video buffercache van xbmc in advancedsettings.xml te vergroten (en verschillende drivers te updaten). Wellicht hebben andere mensen hier iets aan; http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW...ideo_cache
Dan nu nog een andere vraag van mijn kant;
Is het mogelijk om bepaalde uitzendinggemiststreams van XOT te gebruiken om in een add-on als pseudotv live te voegen (xmltv based channel surfing voor video library, livetv and Internettv en wellicht dus uitzendinggemist)? Hierdoor zou het mogelijk kunnen zijn om zelf zenders in te delen met bepaalde uitzendinggemist programma's. Hiervoor moet een xmltv bestand aangemaakt worden om zelf kanalen in te delen. Het zou dan bijvoorbeeld mogelijk zijn om een apart xmltv kanaal te maken voor alle gemiste DWDD-aflveringen of alle Studio Sport-afleveringen (om maar war voorbeelden te noemen). Of gewoon een kanaal te maken van alle uitzendingen van Nederland 1, 2, of 3, etc.
Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal alles weet van xmltv, maar ga er binnenkort voor zitten. Door zoiets op te zetten zou je een voltallige (internet) tv-ervaring op kunnen zetten met epg-functionaliteiten en eigen tv-kanalen samenstellen (weliswaar een dag later, doordat je uitzendinggemist streams gebruikt, maar toch). Hierdoor lijkt voor mij een tv-abonnement bijna overbodig, haha!
De crux zit hem waarschijnlijk in het automatisch verkrijgen of playlisten van nieuwe beschikbare streamurls, zodat deze worden gelezen door pseudotv live. Het is een beetje een lang verhaal geworden, sorry daarvoor. Maar ik vroeg me af of dit al door mensen geprobeerd is of het überhaupt mogelijk is. Zo ja, zou ik hier, wanneer ik tijd heb wel een keer aan willen werken/helpen (hoewel ik absoluut geen programmeur ben).
Waarschijnlijk ben je al bekend met pseudotvlive, maar voor de zekerheid: https://github.com/Lunatixz/script.pseudotv.live
Voor zover ik weet zijn deze mogelijkheden nog niet ingebakken in XOTV en is het alleen mogelijk om streams te bekijken door ze manueel te selecteren door de menu's.
Alvast bedankt,
Sonny
ik heb een XOT-geralateerde vraag. Ik wist niet zeker of die hier ook hoorden, maar dit topic stond verwezen op de officiele XOT site. Vraag is ook eerder gesteld om XBMC forum, maar vanwege de Nederlandse taal hier, is dit toch handiger:
allereerst ontzettend bedankt voor deze add-on. Ik had een tijdje een probleem dat de streams halverwege de uitzending stopten en bleven bufferen om de 10 seconden. Inmiddels is dit verholpen door de video buffercache van xbmc in advancedsettings.xml te vergroten (en verschillende drivers te updaten). Wellicht hebben andere mensen hier iets aan; http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW...ideo_cache
Is het mogelijk om bepaalde uitzendinggemiststreams van XOT te gebruiken om in een add-on als pseudotv live te voegen (xmltv based channel surfing voor video library, livetv and Internettv en wellicht dus uitzendinggemist)? Hierdoor zou het mogelijk kunnen zijn om zelf zenders in te delen met bepaalde uitzendinggemist programma's. Hiervoor moet een xmltv bestand aangemaakt worden om zelf kanalen in te delen. Het zou dan bijvoorbeeld mogelijk zijn om een apart xmltv kanaal te maken voor alle gemiste DWDD-aflveringen of alle Studio Sport-afleveringen (om maar war voorbeelden te noemen). Of gewoon een kanaal te maken van alle uitzendingen van Nederland 1, 2, of 3, etc.
Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal alles weet van xmltv, maar ga er binnenkort voor zitten. Door zoiets op te zetten zou je een voltallige (internet) tv-ervaring op kunnen zetten met epg-functionaliteiten en eigen tv-kanalen samenstellen (weliswaar een dag later, doordat je uitzendinggemist streams gebruikt, maar toch). Hierdoor lijkt voor mij een tv-abonnement bijna overbodig, haha!
De crux zit hem waarschijnlijk in het automatisch verkrijgen of playlisten van nieuwe beschikbare streamurls, zodat deze worden gelezen door pseudotv live. Het is een beetje een lang verhaal geworden, sorry daarvoor. Maar ik vroeg me af of dit al door mensen geprobeerd is of het überhaupt mogelijk is. Zo ja, zou ik hier, wanneer ik tijd heb wel een keer aan willen werken/helpen (hoewel ik absoluut geen programmeur ben).
Waarschijnlijk ben je al bekend met pseudotvlive, maar voor de zekerheid: https://github.com/Lunatixz/script.pseudotv.live
Voor zover ik weet zijn deze mogelijkheden nog niet ingebakken in XOTV en is het alleen mogelijk om streams te bekijken door ze manueel te selecteren door de menu's.
Alvast bedankt,
Sonny
Een tijdelijk antwoord gekregen:
xbmc.mylibrary is een windows ms-dos programma'tje waarmee je add-ons kan scrapen naar een map (en deze vervolgens in de library kan laten scannen). Ik heb dit eerder toen geprobeerd met 12.2 Frodo stable, maar de *.strm bestanden die werden aangemaakt hadden te lange url's die xbmc niet slikte. Basje heeft een aanpassing gemaakt in xbmc waardoor dat nu wel wilt (Geweldig!!), maar daarvoor moet je de nightly build downloaden ipv de stable.
Dus dan wordt het proces:
- Nightly build 12.2 Frodo installeren
- xbmc.mylibrary configureren om XOT te scrapen
- PsuedoTV kanaal bouwen (gebruik de opties voor lokale zenders, ipv online zenders)
Er wordt verder geconverseerd via PM op XBMC forum, maar als mensen belang hebben om dit te volgens, kan ik de discussie ook hier door later lopen, aangezien de deelnemers Nederlands zijn.
Ik heb dit toendertijd geprobeerd voor Nederland 1,2,3. Maar moest ze toch eerst ter downloaden zetten. Jij had dit probleem dan bij alle zenders denk ik?sonnyprent Wrote:
Ik had een tijdje een probleem dat de streams halverwege de uitzending stopten en bleven bufferen om de 10 seconden. Inmiddels is dit verholpen door de video buffercache van xbmc in advancedsettings.xml te vergroten
Ik ben hier zelf ook al mee bezig. Als je wat terugscrolt, zie je me ook met Basje overleg hebben over het scrapen met xbmc.mylibrary, zodat ik het in psuedotv live kan gebruiken.sonnyprent Wrote:
Is het mogelijk om bepaalde streams (urls) van XOT te gebruiken om in een add-on als pseudotv live te voegen (xmltv based channel surfing voor video library, livetv and Internettv en wellicht dus uitzendinggemist)? Hierdoor zou het mogelijk kunnen zijn om zelf zenders in te delen met bepaalde uitzendinggemist programma's. Hiervoor moet een xmltv bestand aangemaakt worden om zelf kanalen in te delen. Het zou dan bijvoorbeeld mogelijk zijn om een apart xmltv kanaal te maken voor alle gemiste DWDD-aflveringen of alle Studio Sport-afleveringen (om maar war voorbeelden te noemen). Of gewoon een kanaal te maken van alle uitzendingen van Nederland 1, 2, of 3, etc.
xbmc.mylibrary is een windows ms-dos programma'tje waarmee je add-ons kan scrapen naar een map (en deze vervolgens in de library kan laten scannen). Ik heb dit eerder toen geprobeerd met 12.2 Frodo stable, maar de *.strm bestanden die werden aangemaakt hadden te lange url's die xbmc niet slikte. Basje heeft een aanpassing gemaakt in xbmc waardoor dat nu wel wilt (Geweldig!!), maar daarvoor moet je de nightly build downloaden ipv de stable.
Dus dan wordt het proces:
- Nightly build 12.2 Frodo installeren
- xbmc.mylibrary configureren om XOT te scrapen
- PsuedoTV kanaal bouwen (gebruik de opties voor lokale zenders, ipv online zenders)
Er wordt verder geconverseerd via PM op XBMC forum, maar als mensen belang hebben om dit te volgens, kan ik de discussie ook hier door later lopen, aangezien de deelnemers Nederlands zijn.
* schumi2004 hint naar de "Wijzig" bericht button bij eigen bericht @sonnyprent
Bedankt voor het opnemen van jouw livetv, maar waarom een .swf bestand?schumi2004 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:08:
[...]
Als je geduld hebt (299MB)
https://www.dropbox.com/s/0zwkbbu6dapd3fs/test1.avi
Edit:
Heb bah, je moet hem downloaden. Ik zal de avi ernaast uploaden mss dat ie wel in browser laad.
Let wel dit is LiveTV over internet gestreamed dus gaat met wat bufferen gepaard wat normaal dus niet is.

Ik heb een beetje een vreemd probleem met XBMC
Ik heb een XBMC client (OpenElec) die zijn series haalt van mijn Windows 7 server. Ging allemaal goed. Maar ik heb nog een client (ook OpenElec) en dacht dat het wel leuk was om dan een shared database te hebben. Dus ik aan de slag, handleiding gelezen, en daarin staat dat je dan een verwijzing naar het IP adres moet hebben, ipv de computernaam. Dus ik vrolijk mijn sources toevoegen via het IP adres.
Nu ging er iets mis met de connectie met de database, en heb ik het een beetje opgegeven. Dus ik wilde terug naar de oude situatie. Echter, nu bleek dat de watched status niet meer werkt met de nieuwe IP aderes link, dus die heb ik weg geknikkerd, en de oude link weer terug gezet. Echter als ik nu mijn library scan, gaat hij de IP adres locatie ook weer scannen. Alles komt er dus dubbel in te staan. Dit terwijl die source niet meer in XBMC vermeld staat, en ook niet in sources.xml staat.
Ben even gaan googlen, en daar werd als oplossing aangedragen om de source toe te voegen in XBMC, dan te zeggen dat je niet wil scannen, en hem dan weg te gooien. Dat zorgt er in ieder geval voor dat alle dubbele afleveringen weg zijn, maar als ik dan weer ga scannen doet hij het vrolijk weer opnieuw. De andere optie is om in plaats van een algemene refresh elke keer per source te refreshen in het Files overzicht van XBMC, maar dat is ook weer extra werk. Bovendien wil ik gewoon een refresh bij het opstarten.
Nu kan ik nog twee andere oplossingen bedenken, maar die leveren ook weer extra werk op:
- Mijn server een nieuw intern IP adres geven zodat de link naar IP niet meer werkt. Moet ik wel ook weer allemaal port forwards gaan wijzigen en heeft wellicht ook weer andere onvoorziene effecten
- Een herinstall van OpenElec (maar dan ben ik dus ook mijn watched status enzo kwijt).
Ik ben op dit moment niet op zoek naar suggesties om de shared library aan de praat te krijgen, dat geloof ik wel even. Wil vooral dit probleem opgelost hebben
Duss. Heeft iemand suggesties om het relatief makkelijk opgelost te krijgen?
Ik heb een XBMC client (OpenElec) die zijn series haalt van mijn Windows 7 server. Ging allemaal goed. Maar ik heb nog een client (ook OpenElec) en dacht dat het wel leuk was om dan een shared database te hebben. Dus ik aan de slag, handleiding gelezen, en daarin staat dat je dan een verwijzing naar het IP adres moet hebben, ipv de computernaam. Dus ik vrolijk mijn sources toevoegen via het IP adres.
Nu ging er iets mis met de connectie met de database, en heb ik het een beetje opgegeven. Dus ik wilde terug naar de oude situatie. Echter, nu bleek dat de watched status niet meer werkt met de nieuwe IP aderes link, dus die heb ik weg geknikkerd, en de oude link weer terug gezet. Echter als ik nu mijn library scan, gaat hij de IP adres locatie ook weer scannen. Alles komt er dus dubbel in te staan. Dit terwijl die source niet meer in XBMC vermeld staat, en ook niet in sources.xml staat.
Ben even gaan googlen, en daar werd als oplossing aangedragen om de source toe te voegen in XBMC, dan te zeggen dat je niet wil scannen, en hem dan weg te gooien. Dat zorgt er in ieder geval voor dat alle dubbele afleveringen weg zijn, maar als ik dan weer ga scannen doet hij het vrolijk weer opnieuw. De andere optie is om in plaats van een algemene refresh elke keer per source te refreshen in het Files overzicht van XBMC, maar dat is ook weer extra werk. Bovendien wil ik gewoon een refresh bij het opstarten.
Nu kan ik nog twee andere oplossingen bedenken, maar die leveren ook weer extra werk op:
- Mijn server een nieuw intern IP adres geven zodat de link naar IP niet meer werkt. Moet ik wel ook weer allemaal port forwards gaan wijzigen en heeft wellicht ook weer andere onvoorziene effecten
- Een herinstall van OpenElec (maar dan ben ik dus ook mijn watched status enzo kwijt).
Ik ben op dit moment niet op zoek naar suggesties om de shared library aan de praat te krijgen, dat geloof ik wel even. Wil vooral dit probleem opgelost hebben
Duss. Heeft iemand suggesties om het relatief makkelijk opgelost te krijgen?
Is ondertussen geen swf meer maar een avi.Zawaponga schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:39:
[...]
Bedankt voor het opnemen van jouw livetv, maar waarom een .swf bestand?Kan het niet met XBMC openen
en met firefox is het zo laggy als maar wat. Denk niet dat jij dat thuis zo ervaart.
Zou direct in browser te bekijken moeten zijn.
Kan wel andere recording software proberen maar doe dit normaal nooit
Misschien leuk voor de mensen die hun films laten sorteren zonder lidwoorden (articles). Dus The Killing Fields bij de K, i.p.v. T en A Few Good Men bij de G i.p.v. bij de A. Momenteel "vergeet" XBMC verschillende lidwoorden, waaronder het Engelse a en an. (De ignore articles optie, is dus verre van compleet en hiermee klopt de sortering beter.)
Voeg deze code toe aan je advancedsettings.xml en dan worden de meeste lidwoorden wel herkend.
<sorttokens>
<token>a</token>
<token>das</token>
<token>la</token>
<token>le</token>
<token>l'</token>
<token>der</token>
<token>ki</token>
<token>du</token>
<token>je</token>
<token>ha</token>
<token>sa</token>
<token>de</token>
<token>ang</token>
<token>lub</token>
<token>að</token>
<token>itu</token>
<token>gli</token>
<token>ing</token>
<token>yang</token>
<token>các</token>
<token>y</token>
<token>'n</token>
<token>një</token>
<token>bir</token>
<token>een</token>
<token>oni</token>
<token>une</token>
<token>uno</token>
<token>una</token>
<token>un</token>
<token>yon</token>
<token>ib</token>
<token>um</token>
<token>bir</token>
</sorttokens>
Voeg deze code toe aan je advancedsettings.xml en dan worden de meeste lidwoorden wel herkend.
<sorttokens>
<token>a</token>
<token>das</token>
<token>la</token>
<token>le</token>
<token>l'</token>
<token>der</token>
<token>ki</token>
<token>du</token>
<token>je</token>
<token>ha</token>
<token>sa</token>
<token>de</token>
<token>ang</token>
<token>lub</token>
<token>að</token>
<token>itu</token>
<token>gli</token>
<token>ing</token>
<token>yang</token>
<token>các</token>
<token>y</token>
<token>'n</token>
<token>një</token>
<token>bir</token>
<token>een</token>
<token>oni</token>
<token>une</token>
<token>uno</token>
<token>una</token>
<token>un</token>
<token>yon</token>
<token>ib</token>
<token>um</token>
<token>bir</token>
</sorttokens>
Your Friendly Neighborhood Moderator
Hoe zorg ik ervoor dat tijdens de visualisatie de cd player weg gaat.
Nu heb ik onderin zo'n irritant balk. In het verleden ging die automatisch weg alleen nu dus niet meer.
Gebruik de skin transparency.
Nu heb ik onderin zo'n irritant balk. In het verleden ging die automatisch weg alleen nu dus niet meer.
Gebruik de skin transparency.
Vanavond krijg ik mijn Raspberry Pi binnen. Eens kijken of dit soepel loopt. Ben al een hele tijd tevreden met de Gotham versies op mijn normale HTPC, eens kijken hoe dit draait op de Pi.
Zijn er hier mensen die Arctic gebruiken als skin trouwens? Vind het een verdomd fijne skin! Ik kijk bijna dagelijks naar github updates, erg enthousiaste dev.
Zijn er hier mensen die Arctic gebruiken als skin trouwens? Vind het een verdomd fijne skin! Ik kijk bijna dagelijks naar github updates, erg enthousiaste dev.
[ Voor 187% gewijzigd door FREAKJAM op 19-12-2013 15:38 ]
is everything cool?
Vanavond maar eens even aan de slag met de XMBC van m'n vader. Ik heb het systeempje (met OpenELEC) in elkaar gezet voor hem, maar er zelf nog niet echt wat mee gedaan.
Eens zien of XMBC ook iTunes bibliotheken kan benaderen. Heb namelijk geen zin om mijn muziek folder toe te voegen. Ik weet niet wat m'n vader allemaal ingesteld heeft namelijk en we hebben zeer zeker dubbele albums in onze collecties samen.
Eens zien of XMBC ook iTunes bibliotheken kan benaderen. Heb namelijk geen zin om mijn muziek folder toe te voegen. Ik weet niet wat m'n vader allemaal ingesteld heeft namelijk en we hebben zeer zeker dubbele albums in onze collecties samen.
ik zit te stoeien met MQ5 en dan met name de muziek afspeelkant. Op dit moment laat de skin een aantal dingen zien bij het afspelen van muziek. Het scherm is grofweg op te delen in 2 secties. Het bovenste deel wordt gebruikt om dingen te laten zien als lyrics en next tracks. Het onderste deel laat cd art zien (draaiend) met een album afbeelding en tekst over de artiest of album. Dat laatste willen we niet zien en ik krijg het gewoon niet weg. alles al uitgezet en weer met de hand aangehinkt, maar het blijft er staan. Iemand enig idee of dit überhaupt weg kan of dat het gewoon een standaard feature is van deze skin?
Laat maar. Dr zit een knopje in dit menu dat je alles zelf kan aanpassen. Het meeste heb ik verwijderd. Met de toets "m" blijft het menu ook staan.Nu we het toch over de MQ5 skin hebben. Het menu bij de film afspelen blijf ik irritant bedienen vinden met mijn toetsenbord. Als ik op de knop link of rechts druk dan vloept het menu gelijk weg. Bediening met het touchpad van het toetsenbord werkt ook erg langzaam. Zijn er ergens mogelijkheden om dit menu wat aan te passen, zodat deze wat makkelijker te bedienen is? Verder vind ik het wel de mooiste skin tot nu toe.
[ Voor 16% gewijzigd door JopieBadmutS op 21-12-2013 15:24 ]
Voor diegene die nog wat willen spelen met een Intro, af te spelen voorafgaand aan een film, en wat aan de komende kerst gerelateerd is; https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/intro%203.wmv
"geleend" en wat aangepast
Voor de liefhebber heb ik eventueel ook nog een andere "geleende" en bewerkte versie.
Voor de liefhebber heb ik eventueel ook nog een andere "geleende" en bewerkte versie.
Testing, one, two ...
Gimme gimme gimmehardware-lover schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:08:
Voor diegene die nog wat willen spelen met een Intro, af te spelen voorafgaand aan een film, en wat aan de komende kerst gerelateerd is; https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/intro%203.wmv
Testing, one, two ...
Ik heb een probleem met XBMC op mn Macbook pro mid 2011. Sinds ik OSX 10.9 draai, werkt XBMC niet meer goed. Nou ken ik de compabiliteits issues, alleen die zouden niet moeten bestaan met de laatste nightly. Als ik XBMC start, draait XBMC in een venster. Zodra ik in de settings fullscreen selecteer, wordt het gehele scherm zwart.
Door op cmd+f te drukken, krijg ik weer venster formaat. Iemand hier wellicht een oplossing voor?
Door op cmd+f te drukken, krijg ik weer venster formaat. Iemand hier wellicht een oplossing voor?
Ontspan.
Misschien dat dit je de goede kant op helpt: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=178254 . Het is niet helemaal wat je zoekt, maar geeft wel een hint welke bestanden aan te passen.Miss_80 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:21:
ik zit te stoeien met MQ5 en dan met name de muziek afspeelkant. Op dit moment laat de skin een aantal dingen zien bij het afspelen van muziek. Het scherm is grofweg op te delen in 2 secties. Het bovenste deel wordt gebruikt om dingen te laten zien als lyrics en next tracks. Het onderste deel laat cd art zien (draaiend) met een album afbeelding en tekst over de artiest of album. Dat laatste willen we niet zien en ik krijg het gewoon niet weg. alles al uitgezet en weer met de hand aangehinkt, maar het blijft er staan. Iemand enig idee of dit überhaupt weg kan of dat het gewoon een standaard feature is van deze skin?
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ik draai arctic op m'n Raspberry pi met raspbmc, idd een erg fijne skin!FREAKJAM schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:33:
Vanavond krijg ik mijn Raspberry Pi binnen. Eens kijken of dit soepel loopt. Ben al een hele tijd tevreden met de Gotham versies op mijn normale HTPC, eens kijken hoe dit draait op de Pi.
Hij draait vrij soepel op m'n Raspberry pi. Toch schakel ik soms naar Amber, arctic is in deze donkere maanden toch wat fel/wit
Heb al een hele poos iets apparts met XBMC (Frodo)
Wanneer sickbeard een nieuwe serie gedownload heeft welke nog niet in XBMC library staat en hij een update library doet wordt deze niet meegenomen door XBMC, pas wanneer ik een update lib via XBMC doe komt deze nieuwe serie in overzicht en vervolgens worden elke nieuwe aflevering ineens wel geaccepteerd en verschijnen deze wel in library.
Iemand dit ook gemerkt heeft en weet wat er mogelijk mis gaat en een oplossing voor heeft?
Wanneer sickbeard een nieuwe serie gedownload heeft welke nog niet in XBMC library staat en hij een update library doet wordt deze niet meegenomen door XBMC, pas wanneer ik een update lib via XBMC doe komt deze nieuwe serie in overzicht en vervolgens worden elke nieuwe aflevering ineens wel geaccepteerd en verschijnen deze wel in library.
Iemand dit ook gemerkt heeft en weet wat er mogelijk mis gaat en een oplossing voor heeft?
Aantal weken geleden nog Almost Human toegevoegd en dat ging prima vanaf het begin eigenlijk.schumi2004 schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:11:
Heb al een hele poos iets apparts met XBMC (Frodo)
Moet daarbij wel zeggen dat ik nog 12.1 gebruik
Vreemd. Ik zal eens wat testen doen en de debugging in de gaten houden.Buzzie schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:58:
[...]
Aantal weken geleden nog Almost Human toegevoegd en dat ging prima vanaf het begin eigenlijk.
Moet daarbij wel zeggen dat ik nog 12.1 gebruik
Thanks iig.
Stel je hebt een airplay speaker of sonos, kun je in XBMC de audio output ook installen dat deze naar een airplay/sonos speaker wordt gestuurd? dus in plaats van naar HDMI of optical out
[ Voor 4% gewijzigd door Zjemm op 23-12-2013 12:50 ]
Of nog mooier naar beide maar voor nu ben ik ook wel even benieuwd of je het naar alleen een airplay speaker/sonos kan sturen.Zjemm schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:35:
Stel je hebt een airplay speaker of sonos, kun je in XBMC de audio output ook installen dat deze naar een airplay/sonos speaker wordt gestuurd? dus in plaats van naar HDMI of optical out
Vorige week m'n nieuwe HTPC in gebruik genomen:
Zotac zbox nano AQ01 + Kingston 60GB SSD + 4GB DDR3 ram
Deze nieuwe zbox is gebaseerd op het AMD Kabini platform: quadcore cpu + Radeon 8330.
Naast XBMC draai ik ook nog Steam in big picture mode om (casual) games te spelen en dat trekt ie goed
Op dit moment kost deze Zotac maar €175 bij Notebooksbilliger wat echt een koopje is.
Indien er interesse is, kan ik altijd eens testen wat de performance is onder Openelec. Geen idee of deze setup al goed ondersteund wordt door Radeon OSS.
Deze nieuwe zbox is gebaseerd op het AMD Kabini platform: quadcore cpu + Radeon 8330.
Naast XBMC draai ik ook nog Steam in big picture mode om (casual) games te spelen en dat trekt ie goed
Op dit moment kost deze Zotac maar €175 bij Notebooksbilliger wat echt een koopje is.
Indien er interesse is, kan ik altijd eens testen wat de performance is onder Openelec. Geen idee of deze setup al goed ondersteund wordt door Radeon OSS.
http://www.notebooksbilliger.de/produkte/ZBOXNANO-AQ01-BEMantis schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:49:
Vorige week m'n nieuwe HTPC in gebruik genomen:
Altijd even een laatste prijscheck doen voordat men een bericht plaatst met actuele verkoopprijs. Hij is NU (op moment van reageren) €209,- + €15,99 aan verzendkosten
Testing, one, two ...
Oops, de site stond bij mij op excl btw. Ik heb hem inderdaad ook gekocht aan 209. Had vlug voor m'n post nog even gecheckt en dacht dat ie al in prijs was gezakthardware-lover schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:59:
[...]
http://www.notebooksbilliger.de/produkte/ZBOXNANO-AQ01-BE
Altijd even een laatste prijscheck doen voordat men een bericht plaatst met actuele verkoopprijs. Hij is NU (op moment van reageren) €209,- + €15,99 aan verzendkosten

[ Voor 3% gewijzigd door Mantis op 23-12-2013 14:22 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]