[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

Kan iemand me eventueel wat helpen bij het weergeven van 3d via xbmc?
Als bron heb ik een .mkv bestand met sbs 3d. Als videokaart gebruik ik een Asus gt610.
Ik heb deze ingesteld zodat deze 3d kan weergeven en deze instelling gebruik ik dan ook om via de hdmi te gebruiken. Alles is aangesloten op een Sony 42w828b die voor de rest dan ook perfect werkt. Gewoon een 3d bluray afspelen via de ps3 gebeurd zonder problemen. Als ik in Xbmc het videobestand kies dat 3d is vraagt deze dan ook hoe ik het wil afspelen. Als 3d of als 2d. Hij detecteert het dus wel degelijk. Als ik dan als 3d kies detecteert mijn tv ook dat er wel degelijk een 3d signaal binnenkomt. Ik krijg echter gewoon 2 beelden langs elkaar op mijn tv. Met brilletje of zonder maakt geen verschil. De beelden zijn ook opgesplitst net in het midden van het beeld. Dus links en rechts mooi hetzelfde beeld. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Weet iemand hier raad mee? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:56
Klinkt voor mij alsof je tv de 3d-modus niet activeert. Het klopt namelijk dat 3d SBS bestaat uit 2x (bijna) hetzelfde beeld naast elkaar. Alleen moet je tv dat dan als 3d gaan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow

Vow

Nochtans geeft de tv aan dat hij 3d beeld detecteert. Ik kan dan ook handmatig 3d uit en aan zetten maar er verandert niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
De 3D modus van xbmc stuurt geen 3D signaal naar je tv, maar geeft de interface op dezelfde manier weer als je video (bv SBS). Je videokaart heeft daarom ook geen 3D modus nodig en je hoeft geen 3D resolutie te kiezen. Het enige wat er moet gebeuren, is dat je tv het signaal omzet naar 3D. Dus jij moet handmatig je tv vertellen dat het SBS is. Dan moet het werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow

Vow

Als ik de film gewoon laat spelen zegt de tv dat de 3d functie niet beschikbaar is. Als ik de gt610 instel om 3d door te geven detecteert de tv dit wel automatisch doch het beeld van de film is niet juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:27
Weet iemand of het mogelijk is om de watchstate te synchroniseren tussen de verschillende profielen?
Heb op het moment op mijn macbook air een profiel voor media vanaf de NAS en een profiel voor data van de sd-kaart in mijn macbook air.
Het profiel voor de NAS loopt echter ook via een mysql server dus wil dit graag helemaal automatisch laten lopen maar kan nergens vinden of dit mogelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:02
Nvm

[ Voor 163% gewijzigd door ErwinJ op 25-06-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Vow schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:57:
Kan iemand me eventueel wat helpen bij het weergeven van 3d via xbmc?
Als bron heb ik een .mkv bestand met sbs 3d. Als videokaart gebruik ik een Asus gt610.
Ik heb deze ingesteld zodat deze 3d kan weergeven en deze instelling gebruik ik dan ook om via de hdmi te gebruiken. Alles is aangesloten op een Sony 42w828b die voor de rest dan ook perfect werkt. Gewoon een 3d bluray afspelen via de ps3 gebeurd zonder problemen. Als ik in Xbmc het videobestand kies dat 3d is vraagt deze dan ook hoe ik het wil afspelen. Als 3d of als 2d. Hij detecteert het dus wel degelijk. Als ik dan als 3d kies detecteert mijn tv ook dat er wel degelijk een 3d signaal binnenkomt. Ik krijg echter gewoon 2 beelden langs elkaar op mijn tv. Met brilletje of zonder maakt geen verschil. De beelden zijn ook opgesplitst net in het midden van het beeld. Dus links en rechts mooi hetzelfde beeld. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Weet iemand hier raad mee? Alvast bedankt.
Ik heb dit probleem ook op mijn nieuwe panasonic tv.
Op de "3D knop" drukken van de tv werkt niet, blijft 2 beelden naast elkaar.
Maar als ik op de knop blijf drukken achter elkaar dan springt deze ineens wel weer om naar 3D, maar ook weer voor een paar min.

Ik denk dat ik het vanavond eens ga testen buiten Xbmc met Powerdvd en kijken of het dan nog gebeurd.
Ook krijg ik de ondertitels bij sommige films niet goed deze liggen links en rechts buiten beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door ErwinJ op 25-06-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de Sickbeard-versie van Mr-Orange nog kan vinden? Zie hem niet meer in GIT staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:07:
Weet iemand waar ik de Sickbeard-versie van Mr-Orange nog kan vinden? Zie hem niet meer in GIT staan.
Die is inderdaad verdwenen.
Pak als alternatief de nivong versie, bjina hetzelfde maar dan met support voor Nederlandse series.
https://github.com/nivong/Sick-Beard
Updates hoef je daar echter niet meer te verwachten.

edit: snap eigenlijk niet waarom je dit in het xbmc topic vraagt. :P
Neem aan dat je het in [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 wou vragen.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 25-06-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 07:16
Sinds gisteren zijn een deel van mijn tv episodes niet meer zichtbaar. Sons of Anarchy toont bv maar 3 afleveringen terwijl ik alle 6 seizoenen heb. Na een zoektocht op het net besloot ik om mijn xbmc een upgrade naar 13.1 (skin metropolis) te geven. Nu zijn alle afleveringen opnieuw beschikbaar maar:

- wanneer ik tv shows aanklik, krijg ik eerst een menu (tv of movies) waarna ik pas de series te zien krijg.
tevoren kwam ik meteen in de serie lijst terecht
- de namen van de episodes zijn nu ook de echte namen van het bestand, en niet meer de naam van de episode.
- de add-on trakt is nog steeds geactiveerd maar ik krijg geen rating pop-up meer na een aflevering.

iemand die me op weg kan helpen?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:26
Ik heb XBMC 13.1. ik probeerde een DVD map laatst af te spelen. Maar het enige wat ik krijg is een wit scherm en geluid. Moet ik een bepaalde codec installeren? Ik draai windows 8.1 ik las ergens dat er standaard geen DVD playback wordt ondersteund. Welke codec kan ik het beste gebruiken? Bij videos in de codec MPEG-4 Visual heb ik last van hetzelfde probleem. Videokaart is HD6770 AMD 14.6 RC drivers.

Werkt render methode stond op auto. Maar moest op DXVA staan.

[ Voor 23% gewijzigd door BlacKstaR- op 26-06-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Heren ff een vraag,

Mijn Htpc/Xbmc is nu aangesloten met Hdmi via mijn HK set.
Ik heb nu een Tv met Hdmi arc is het dan nog nodig voor het geluid de Htpc te laten lopen met Hdmi via de set of kan het ook via de Tv.

Bij de oude Tv met de optical cable was er zeer duidelijk verschil in geluid ( en geluid effecten ).
In Xbmc was het verschil in geluid erg goed te merken.

Misschien moet ik het maar eens gaan testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 07:10
Ik heb een vraag en kom er zelf niet uit. Ik heb een PI met daarom openelec laatste versie en ik heb daar een westerndigital elements schijfje aanhangen. Nu start die heel vaak een popup met de vraag of ik de bestanden ervan wil zien, foto's of muziek. het lijkt erop alsof hij er continue in en uit gehaald wordt. toch kan ik heel de film bekijken.

iemand een idee hoe ik deze vorm van autorun kan stoppen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
remcoXP schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:32:

iemand een idee hoe ik deze vorm van autorun kan stoppen?
Probeer een zwaardere voeding ?
klinkt alsof hij elke keer een spanningsdip krijgt, niet genoeg om uit te vallen, maar wel genoeg om 'herkend' te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25
Ik kan maar niet vinden hoe ik binnen de skin AEON mq5 de library kan exporteren? Waar vind ik die optie??

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

waar het altijd gezeten heeft,
xbmc wiki

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 13:25
Ja, die heb ik uiteraard ook gezien. Maar bij de AEON mq5 settings heb ik die optie daar niet...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:40

-SaveMe-

-klik-

vandermark schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:20:
Ja, die heb ik uiteraard ook gezien. Maar bij de AEON mq5 settings heb ik die optie daar niet...
Settings level op advanced/expert zetten ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43

DizzyWeb

Ondertiteld

Iemand het op een iPad voor elkaar gekregen om de NextPVR plugin aan de praat te krijgen, toevallig?

Bij mij kan hij netjes de channels laden, EPG werkt, maar zodra ik een kanaal selecteer en hij gaat laden, blijft de plugin crashen in een loop (en kan ik 'm ook niet stoppen, helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 07:46
Goedemiddag,

Sinds gisteren mijn nieuwe HTPC in gebruik genomen en XBMC geinstalleerd. Ik gebruik XBMC vooral voor het afspelen van blu rays in pure vorm. Als ik deze toevoeg (het *.m2ts bestand omdat ik een bestand moet kiezen) dan komt deze netjes in mijn Mediabibliotheek en speelt de film prima af met HD geluid alleen zie ik geen enkele fan-art, beschrijving van de film, etc. in de Mediabibliotheek. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb al veel gelezen maar vind alleen maar oplossingen voor enkele (*.mkv) bestanden. Ik zoek een oplossing voor blu rays waarvan de structuur behouden is.

Ik gebruik de nieuwste versie op Windows 8.1

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Alleen een bestand toevoegen zorgt niet voor fanart, info, etc. Daarvoor moet je eerst scrapen. http://wiki.xbmc.org/?title=Scrapers

Je hebt een source (bijvoorbeeld een map met al je films). Je vertelt xbmc dat die source films bevat en kiest daar een scraper voor. Op het home screen kan je de films dan terugvinden bij movies.
Helaas moet je dan wel met losse m2ts bestanden werken aangezien xbmc nog niet native met bluray iso's om kan gaan.

edit: je kan wel xbmc koppelen aan een externe videospeler. Dan kan je je iso's afspelen inclusief menustructuur & ondertitels. Daarvoor moet je maar even opzoek gaan op de xbmc wiki/forum.

[ Voor 71% gewijzigd door job op 01-07-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 07:46
job schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:19:
Alleen een bestand toevoegen zorgt niet voor fanart, info, etc. Daarvoor moet je eerst scrapen. http://wiki.xbmc.org/?title=Scrapers

Je hebt een source (bijvoorbeeld een map met al je films). Je vertelt xbmc dat die source films bevat en kiest daar een scraper voor. Op het home screen kan je de films dan terugvinden bij movies.
Helaas moet je dan wel met losse m2ts bestanden werken aangezien xbmc nog niet native met bluray iso's om kan gaan.
Bedankt! Die scrapers kan ik bijv. maken met Ember Media Manager toch? Begrijp ik het dan goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:06
Nee, lees ff die wiki :)
Die scrapers zitten standaard in XBMC. Ik zou voor de "beginner" nooit EMM aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Morpheus2003

Je moet even "Set content" doen, zodat XBMC weet dat het speelfilms zijn. Daar kun je de scraper selecteren en vervolgens laat je deze zoeken naar de fanart etc.
Hier staat het vrij duidelijk beschreven: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Set_content_and_scan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:35
Ik heb sinds een kleine week dat als ik XBMC opstart iTunes stopt met spelen, filmpjes in de browser stoppen met spelen en mijn volume control op mijn toetsenbord niet langer werkt. Andere mensen die dit tegen zijn gekomen?

Ik draai V12.3 Frodo.

[ Voor 5% gewijzigd door Zinloos1 op 01-07-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Tot nu toe maakte ik gebruik van mijn Logitech Dinovo Mini om XBMC op mijn Windows 7 machine te bedienen vanaf de bank.
Deze begint echter steeds meer kuren te krijgen.
Onlangs heb ik een Harmony 650 aangeschaft en die gebruik ik nu om mijn TV/Kabel ontvanger en versterker te bedienen.

Ik wil hier echter ook XBMC gaan bedienen. Ik weet dat je hiervoor een IR Receiver nodig hebt
Nu ben ik in dit topic onder andere de volgende modellen tegen gekomen :

http://gathering.tweakers...message/40316746#40316746

http://gathering.tweakers...message/40395711#40395711

https://www.dx.com/p/wire...-2-aaa-34435#.U7Mc3_mSySp

Nu is mijn vraag......kan ik die receivers die hierbij worden geleverd ook gebruiken icm mijn Harmony??
De eventuele meegeleverde afstandsbedieningen zal ik niet gaan gebruiken.

Ik heb geen idee namelijk of het wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Laatst online: 01-10 20:09
Er zijn hier ongetwijfeld meer gebruikers van de Online TV add-on. Sinds een paar dagen werkt uitzending gemist niet meer, alleen de mobiele (minder handiger...) site werkt nog in de add-on. Komt de waf helaas niet ten goede ;).

Is de uitzendinggemist site weer eens gewijzigd waardoor de add-on even niet werkt? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Buzzie schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:06:
Tot nu toe maakte ik gebruik van mijn Logitech Dinovo Mini om XBMC op mijn Windows 7 machine te bedienen vanaf de bank.
Deze begint echter steeds meer kuren te krijgen.
Onlangs heb ik een Harmony 650 aangeschaft en die gebruik ik nu om mijn TV/Kabel ontvanger en versterker te bedienen.

Ik wil hier echter ook XBMC gaan bedienen. Ik weet dat je hiervoor een IR Receiver nodig hebt
Nu ben ik in dit topic onder andere de volgende modellen tegen gekomen :

http://gathering.tweakers...message/40316746#40316746

http://gathering.tweakers...message/40395711#40395711

https://www.dx.com/p/wire...-2-aaa-34435#.U7Mc3_mSySp

Nu is mijn vraag......kan ik die receivers die hierbij worden geleverd ook gebruiken icm mijn Harmony??

Ik heb geen idee namelijk of het wat uitmaakt.
Zorg dat je USB reciever een RC6 is zodat hij door Windows native herkend wordt.
Ik heb zelf 2x deze in gebruik: http://www.degroeneknop.n...roeneknop.nl/sponsorshop/ icm. een Logitech Harmony 300

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 21:24

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Buzzie schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:06:

Dat is er niet eentje voor dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Zinloos1 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:14:
Ik heb sinds een kleine week dat als ik XBMC opstart iTunes stopt met spelen, filmpjes in de browser stoppen met spelen en mijn volume control op mijn toetsenbord niet langer werkt. Andere mensen die dit tegen zijn gekomen?

Ik draai V12.3 Frodo.
Ik vermoed dat je binnen XBMC je audio devide op WASAPI hebt staan in plaats van DirectSound. WASAPI zorgt er namelijk voor dat XBMC exclusief toegang krijgt tot je audioapparaten. WASAPI is sinds XBMC 12 aanwezig, dus als 12.3 de eerste versie is van 12 die je probeert zou het goed daar aan kunnen liggen. Switchen naar DirectSound zorgt ervoor dat andere apparaten ook geluid kunnen blijven afspelen op hetzelfde apparaat.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
chielmi schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:34:
Er zijn hier ongetwijfeld meer gebruikers van de Online TV add-on. Sinds een paar dagen werkt uitzending gemist niet meer, alleen de mobiele (minder handiger...) site werkt nog in de add-on. Komt de waf helaas niet ten goede ;).

Is de uitzendinggemist site weer eens gewijzigd waardoor de add-on even niet werkt? Iemand een idee?
Dat klopt, www.uitzendinggemist.nl is niet meer, en behoort nu to NPO.nl. Er is een update uit voor XBMC Online TV die de boel weer werkend zou moeten maken....MAAR het nieuwe kanaal is gebaseerd op een combinatie van het UZG Mobile en NPO Live kanaal. Dat houdt in dat:
  • Alle programmas in 1 grote lijst staat. Daar klaagt men over, maar je kunt in XBMC gewoon pagen (door de scrolbar te selecteren) ipv door de lijst te scrollen EN je kunt je favoriete programma's gewoon in een XOT (dus niet XBMC) favoriet zetten zodat je ze uit een korter lijstje kan selecteren. (Met de volgende versie van XOT zal er een optie zijn om als er meer dan X items in de programma lijst staat, ze te groeperen op alphabet, enige is dat bijv. Het Klokhuis dan bij de "H" staat omdat ik op XBMC terug val voor het negeren van "de, een & het" en XBMC dat pas doet nadat ik de groepen heb gemaakt)
  • De history van de afleveringen is maar 1 maand oud. Don't worry, wordt aan gewerkt zie hier: https://bitbucket.org/bas...t-channel-no-longer-works en dat gaat gewoon beter worden.
  • De selectie op dat is er even uit, dat komt wellicht nog wel een keertje, maar nu even niet

[ Voor 14% gewijzigd door GroteBozewolf op 04-07-2014 00:09 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Thanks voor de update! De selectie op dag is eigenlijk het grootste "gemis" vergeleken met de oude uitzendinggemist optie, maar na de update is online tv zeker weer bruikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Laatst online: 12:35
Anthirian schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:18:
[...]

Ik vermoed dat je binnen XBMC je audio devide op WASAPI hebt staan in plaats van DirectSound. WASAPI zorgt er namelijk voor dat XBMC exclusief toegang krijgt tot je audioapparaten. WASAPI is sinds XBMC 12 aanwezig, dus als 12.3 de eerste versie is van 12 die je probeert zou het goed daar aan kunnen liggen. Switchen naar DirectSound zorgt ervoor dat andere apparaten ook geluid kunnen blijven afspelen op hetzelfde apparaat.
Klopt helemaal, bedankt!
Ik heb inderdaad al eerder problemen gehad met WASAPI.
Het vervelende is dat ik moet switchen van audio output als ik XBMC op mijn TV wil laten spelen naar HDMI. Blijkbaar is hij daarna niet goed terug geswitched. Is er een mogelijkheid om als voorkeur in te stellen dat hij de HDMI gebruikt, zodat op het moment dat de TV aan gaat hij gelijk deze audio output gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
chielmi schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:30:
Thanks voor de update! De selectie op dag is eigenlijk het grootste "gemis" vergeleken met de oude uitzendinggemist optie, maar na de update is online tv zeker weer bruikbaar!
I know, daarom heb ik hier (https://bitbucket.org/bas...t-channel-no-longer-works) alvast een update staan waarin je weer gewoon de laatste dagen selecteren!

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
py-script zojuist geplaatst. De dag selectie werkt weer (vrijwel) als vanouds. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Zinloos1 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:54:
[...]

Klopt helemaal, bedankt!
Ik heb inderdaad al eerder problemen gehad met WASAPI.
Het vervelende is dat ik moet switchen van audio output als ik XBMC op mijn TV wil laten spelen naar HDMI. Blijkbaar is hij daarna niet goed terug geswitched. Is er een mogelijkheid om als voorkeur in te stellen dat hij de HDMI gebruikt, zodat op het moment dat de TV aan gaat hij gelijk deze audio output gaat gebruiken?
Dat weet ik niet. Ik gebruik mijn laptop en ontkoppel hem bijna nooit van de TV, dus bij mij staat het altijd wel goed. Mocht het niet mogelijk zijn, dan kun je altijd nog in de officiele XBMC app op je telefoon of tablet deze instelling aan je quick menu toevoegen, zodat je niet door alle setting pages hoeft te bladeren.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 18:16
Ik heb een Raspberry met RaspBMC erop en zit te kijken naar een PVR toevoeging, maar het is me onduidelijk wat ik precies kan opnemen als ik een dergelijke add-on installeer.
Ik ben met name geinteresseerd in de nederlandse publieke en commerciele zenders, hoe gaat dat in z'n werk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
@GroteBozeWolf
Is het misschien een idee om bij RTL enzo de mogelijkheid te hebben om clips te verbergen en alleen hele afleveringen te laten zien. Als ik VI Oranje wil terugkijken moet ik echt spitten door tig clips vooraleer ik bij de uitzendingen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:52
Piet400 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:15:
Ik heb een Raspberry met RaspBMC erop en zit te kijken naar een PVR toevoeging, maar het is me onduidelijk wat ik precies kan opnemen als ik een dergelijke add-on installeer.
Ik ben met name geinteresseerd in de nederlandse publieke en commerciele zenders, hoe gaat dat in z'n werk ?
Voor alle PVR add-ons heb je een tv backend, een machine die tv signaal binnenkrijgt (via kabel, digitenne of IPTV).

Wat jij wil kan misschien prima worden gerealiseerd met XBMC Online TV
http://www.rieter.net/content/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RudolfR schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:36:
[...]

Voor alle PVR add-ons heb je een tv backend, een machine die tv signaal binnenkrijgt (via kabel, digitenne of IPTV).

Wat jij wil kan misschien prima worden gerealiseerd met XBMC Online TV
http://www.rieter.net/content/
Of IPTV addon met de nodige playlist. Is behelpen en je bent afhankelijk van andere.
Beter gewoon een HDHomerun of iets dergelijks en een dedicated systeempje voor PVR zoals RudolfR al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
SidewalkSuper schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:34:
@GroteBozeWolf
Is het misschien een idee om bij RTL enzo de mogelijkheid te hebben om clips te verbergen en alleen hele afleveringen te laten zien. Als ik VI Oranje wil terugkijken moet ik echt spitten door tig clips vooraleer ik bij de uitzendingen kom.
Is dat in beide RTL kanalen zo?

Alles kan natuurlijk, maar er zullen ook mensen zijn die ze wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
zijn er hier mensen die de laatste build van openelec 4.0.6 werken hebben gekregen op een amd a4 systeem?

3.2 doet het prima maar wil ik upgraden naar 4.x.x dan krijg ik een raar beeld na het booten en werkt alleen mijn muiscursor nog maar.

heb een upgrade geprobeerd en een fresh install maar heeft geen effect.

specs zijn:

amd a4-3400 met een asrock a75m moederbord.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik zit met het volgende: Ik heb een mediacenter neergezet draaiend op windows 7 met xbmc aangesloten op een panasonic plasma. Zodra ik de pc aanzet moet ik er voor zorgen dat de TV uitstaat want anders start de pc niet door. Heb ik nooit kunnen oplossen, heb ik mee leren leven en is verder niet xbmc gerelateerd. Wat wel behoorlijk irritant begint te worden, is dat als ik de tv niet snel genoeg op de juiste source zet, ik het risico loop dat xbmc ineens in een kleiner window wordt geplaatst. Dit gebeurt ook als ik de pc aanlaat staan en ik switch naar bijvoorbeeld gewoon tv. Om een of andere reden past de pc de boel automatisch aan. Windows zelf veranderd niet, dus vandaar dat mijn vermoeden is dat het iets te maken heeft met XBMC. Ik heb de setting ingesteld op full screen en in xbmc launcher aangevinkt dat xbmc ten allertijde op de voorgrond moet staan. Zie ik wat over hoofd hier? In de settings van xbmc, xbmc launcher of windows zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi systeempje.. Alleen het NL ondertitel aanbod voor films valt me erg zwaar tegen.
Voor het kijken van films/series gebruik ik Icefilms & Mashup en de opensub scraper.
Iemand tips?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Nu online
robertobadjo schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:40:
zijn er hier mensen die de laatste build van openelec 4.0.6 werken hebben gekregen op een amd a4 systeem?

3.2 doet het prima maar wil ik upgraden naar 4.x.x dan krijg ik een raar beeld na het booten en werkt alleen mijn muiscursor nog maar.

heb een upgrade geprobeerd en een fresh install maar heeft geen effect.

specs zijn:

amd a4-3400 met een asrock a75m moederbord.
Heb zelf het volgende:
AMD A6-6400K Black Edition,sFM2
MSI FM2-A75IA-E53,sFM2

heb ook hele tijd op openelec 3.2 gedraaid omdat het automatisch updaten niet ging.
Handmatig updaten werkt het beste als je een fresh install van 3.2 en dan update naar 4.x.x.

Draai nu op 4.0.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 08:24
Ik heb sinds de Frodo update geen mogelijkheid meer om subtitles te zoeken.

Nu weet ik dat de plugin redundant is omdate het nu bij de core zit. Bij instellingen aangezet waar er gekeken moet worden, maar als ik op subs klik, dan gebeurd er nog steeds niets.

Zie ik iets over het hoofd wat nog aangezet/ingesteld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funkeey schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:16:
Ik heb sinds de Frodo update geen mogelijkheid meer om subtitles te zoeken.

Nu weet ik dat de plugin redundant is omdate het nu bij de core zit. Bij instellingen aangezet waar er gekeken moet worden, maar als ik op subs klik, dan gebeurd er nog steeds niets.

Zie ik iets over het hoofd wat nog aangezet/ingesteld moet worden?
Mag aannemen dat je ook providers toegevoegd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
schumi2004 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:17:
[...]

Mag aannemen dat je ook providers toegevoegd heb?
Toegevoegd als in met vinkjes aangegeven welke er gebruikt moeten worden. Ja, dat is wat ik juist gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Dat klinkt niet als Gotham, in Gotham moet je aparte addons downloaden per provider.
http://wiki.xbmc.org/inde...O:Setup_subtitle_services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
RudolfR schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:24:
Dat klinkt niet als Gotham, in Gotham moet je aparte addons downloaden per provider.
http://wiki.xbmc.org/inde...O:Setup_subtitle_services
Nee, het gaat niet om Gotham, maar ik heb wel iets soortgelijks gedaan weet het enkel niet precies, zou ik even thuis moeten checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
GroteBozewolf schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 22:29:
[...]

Is dat in beide RTL kanalen zo?

Alles kan natuurlijk, maar er zullen ook mensen zijn die ze wel willen.
Alleen de video's van iRTL doen het voor VI Oranje, bij de andere RTL krijg ik errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
SidewalkSuper schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:29:
[...]

Alleen de video's van iRTL doen het voor VI Oranje, bij de andere RTL krijg ik errors.
Ik zie inderdaad dat er daar iets niet lekker loopt in het RTL kanaal. Ik ga er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:20
Ik heb <hideemptyseries>true</hideemptyseries> in advancedsettings.xml gezet maar ik zie nog steeds mappen waar geen series instaan in mijn library. Ik heb het seizoen afgekeken en weggegooid, maar de map bestaat nog voor Sickbeard. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er iemand die zijn media zipped/rarred op z'n share laat staan en op deze manier afspeelt binnen XBMC?
XBMC zou schijnbaar hier prima mee overweg kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
schumi2004 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:52:
Is er iemand die zijn media zipped/rarred op z'n share laat staan en op deze manier afspeelt binnen XBMC?
Waarom zou je dat willen ? de meeste media is al zo compressed dat bestanden waarschijnlijk groter worden als je ze inpakt door de overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
De scene released alles in afzonderlijke .rars.
Dat gebruik ik niet (meer) sinds ik gebruik maak van download automation.

Het werkt goed, ook voor je library, maar het performt (iets) minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Na meer dan een jaar XBMC op men raspberry pi gedraaid te hebben wil ik het nu op krachtigere hardware draaien en heb ik me een intel NUC (DN2820) besteld.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen OpenELEC en een meer generieke linux distro om de volgende reden: Ik vraag me af of dit ding kan dienen als receiver voor de remote play feature van Steam. In dat geval zou ik het zowel als steambox als xbmc mediacenter gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:22
Ik draai openelec. Nu heb je default videos en tv shows en music etc.
Kun je ergens die (mountpoints?) wijzigen in een config file?
Wil van mijn NAS af en een disk of 2 in mijn mediacenter zetten. Zou mooi zijn als ik op 1 disk de default videos folder kan mounten en op de ander tv shows. Dit is toch anders dan een extra source die je kunt aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RudolfR schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:59:
De scene released alles in afzonderlijke .rars.
Dat gebruik ik niet (meer) sinds ik gebruik maak van download automation.

Het werkt goed, ook voor je library, maar het performt (iets) minder.
Precies.
Scheelt toch weer een extra handeling op mijn niet meer zo krachtige NAS, als er niet meer unrarred hoeft te worden zou dat mogelijk een performance verbetering kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
DJ-Promo schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:48:
Ik draai openelec. Nu heb je default videos en tv shows en music etc.
Kun je ergens die (mountpoints?) wijzigen in een config file?
Wil van mijn NAS af en een disk of 2 in mijn mediacenter zetten. Zou mooi zijn als ik op 1 disk de default videos folder kan mounten en op de ander tv shows. Dit is toch anders dan een extra source die je kunt aanmaken.
In je sources.xml of ze zelf bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Ik kan mijn muziek library niet meer verversen. Ik heb geprobeerd deze te verwijderen (MyMusic**.db) maar dit heeft niet geholpen. Als ik nu naar mijn muziek ga zie ik enkel '..' in de lijst en ik kan nergens naartoe navigeren. Ik heb ook al geprobeerd om een MyMusic te kopiëren van een andere XBMC installatie maar dat werkte ook niet.

Ik kan de muziek library niet opschonen en ook niet verversen. Het logboek van XBMC zegt niets als ik de muzieklibrary ververst (finished in 0 seconds).

Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat om XBMC 13.1 op Windows 8 (Aeon MQ 5 skin).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Niet meer sinds ik cp heb, maar toen ik dat nog niet had best vaak. Werkte probleemloos voor zover ik me herinner.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acolyte57 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:10:
[...]

Niet meer sinds ik cp heb, maar toen ik dat nog niet had best vaak. Werkte probleemloos voor zover ik me herinner.
Als dat inderdaad prima werkt is unrarren natuurlijk compleet overbodig en scheelt weer wat resources.
Ik geloof dat voor de meeste van ons unrarren wel aan de orde is ;)

Van het weekend eens proberen hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je een ssd hebt, zou ik daar even over nadenken voordat je dat gebruikt. Kans is groot dat alles naar je tempmap gekopied wordt....Zorgt voor veel writes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al ervaring met zo'n Amazon Fire TV?
Lijkt me wel een geinig ding voor erbij.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Amazon_Fire_TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:04
Ja heb er een met XBMC, werkt heel goed heel stuk sneller als de Apple TV 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:09
Werkt een stuk sneller en voor de rest? Pros en cons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zawaponga schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:37:
Werkt een stuk sneller en voor de rest? Pros en cons?
Ben er ook wel benieuwd naar. Geinig vind ik dat Android apps ook nog gedraaid kunnen worden, maakt het al een stuk aantrekkelijker. Alleen al een browser bv wat ik bij openelec mis. Er zijn wel oplossing voor oe wat browser betreft maar is toch net niet. Maar belangrijker vind ik de performance, waar kan het mee vergeleken worden, hoe zijn de verhouding met bv een rpi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Indeed. Ik merk dat de rPi toch echt te langzaam voor een serieus systeem is, ben ook wel benieuwd naar een goede tussenoplossing die ik ook aan vrienden kan aanraden.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:18
Ik ben hier mee bezig. Ik wil dat XBMC de video's 'untouched' laat. Ik experimenteer nu dat hij de video uit RAR's afspeelt en ondertitels uit een andere ondertitel map haalt op de share. Gaat goed nu. Nu de volgende stap, dat XBMC alles in één keer juist inleest. Dit ga ik denk ik realiseren d.m.v. nfo files, hierdoor is de database voor mij dan ook niet meer interessant.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Acolyte57 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 00:55:
Indeed. Ik merk dat de rPi toch echt te langzaam voor een serieus systeem is, ben ook wel benieuwd naar een goede tussenoplossing die ik ook aan vrienden kan aanraden.
Veel mensen gebruiker tegenwoordig een NUC pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH
Reepje geheugen erin en booten vanaf een usb stick (ssd kan ook maar scheelt maar 5 seconden (27 tov 22) in het booten). Lijkt me iets toekomst vaster als al die apparaatjes die misschien na een tijdje niet meer ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m3gA schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 07:44:
[...]

Reepje geheugen erin en booten vanaf een usb stick (ssd kan ook maar scheelt maar 5 seconden (27 tov 22) in het booten). Lijkt me iets toekomst vaster als al die apparaatjes die misschien na een tijdje niet meer ondersteund worden.
Een NUC is ook interresant echter zie ik op moment wat meer voordeel in een Android systeempje (voor mijn behoeftes) als een NUC waar je alle toeters en bellen nog op moet installeren.
Je argumenten zijn echter wel terecht ;)

Gisteren noemde ik bv een browser maar ook Netflix zou een reden zijn voor mij om het gewoon eens te proberen, sowieso is deze beter als een RPi dus een mooie vervanging. Waarschijnlijk zal het nogsteeds behelpen zijn maar out-of-the-box zit er standaard al veel op. Draai geregeld XBMC op mijn Android telefoon en zie het gemak er wel van in om vanuit XBMC android apps te starten etc.

Waarschijnlijk zal de woonkamer alsnog een NUC gaan krijgen in de toekomst maar wie weet wat er in de toekomst allemaal nog op de markt komt ;)

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 11-07-2014 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
m3gA schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 07:44:
[...]

Heb er nu al 2 geleverd met een kingston 30GB SSD en 4GB geheugen.
Wow wat een ding is dat! Werkt echt geweldig :)
Wel eerst de BIOS updaten via een USB en hierna draait alles mega stabiel :)
Zit te denken om mijn eigen HTPC weg te doen en zo'n dingetje te halen, scheelt me een bak ruimte!

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De vraag blijft dan natuurlijk wel of het met zo'n Amazon Fire, of de bovengenoemde Intel NUC wel mogelijk blijft om HD-Audio en HD-Video probleemloos af te spelen. Als je dan al snel weer een "sterkere chip, etc" nodig hebt, kom je vanzelf weer bij een HTPC uit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:12:
De vraag blijft dan natuurlijk wel of het met zo'n Amazon Fire, of de bovengenoemde Intel NUC wel mogelijk blijft om HD-Audio en HD-Video probleemloos af te spelen. Als je dan al snel weer een "sterkere chip, etc" nodig hebt, kom je vanzelf weer bij een HTPC uit.
Blu-ray 3d sbs dts hd getest en dit ging vlekkeloos :)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met de Fire of de NUC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
schumi2004 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:55:
[...]

Een NUC is ook interresant echter zie ik op moment wat meer voordeel in een Android systeempje (voor mijn behoeftes) als een NUC waar je alle toeters en bellen nog op moet installeren.
Je argumenten zijn echter wel terecht ;)

Gisteren noemde ik bv een browser maar ook Netflix zou een reden zijn voor mij om het gewoon eens te proberen, sowieso is deze beter als een RPi dus een mooie vervanging. Waarschijnlijk zal het nogsteeds behelpen zijn maar out-of-the-box zit er standaard al veel op. Draai geregeld XBMC op mijn Android telefoon en zie het gemak er wel van in om vanuit XBMC android apps te starten etc.

Waarschijnlijk zal de woonkamer alsnog een NUC gaan krijgen in de toekomst maar wie weet wat er in de toekomst allemaal nog op de markt komt ;)
Ik heb OpenElec geinstalleerd. Geheugen en SSD inbouwen, bios updaten en OpenElec installeren was supersimpel en duurde hooguit 30 minuten. Openelec is wel minder als je vanuit XBMC andere apps wil installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 11-07-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenELEC ken ik heel goed en heeft inderdaad z'n beperkingen maar aan de andere kant is het ook puur en alleen rondom XBMC gebouwd.
Heb een poos Windows geprobeerd maar dat is het toch net niet voor mij. Als ik dan zie met welk gemak ik andere apps kan starten op mijn Android phone dan ben ik sterk geneigd naar een systeempje te kijken wat me dat zelfde gemak biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik hoop nog steeds op een goede koppeling van XBMC met Chromecast, eigenlijk. Het zou zo fijn als ik m'n vrienden gewoon een CC kan laten kopen, en dat ze dan vanaf hun Android foon via XBMC alles kunnen casten. Dat zou de goedkoopste oplossing zijn met toch een goede media center ervaring. Plex is weer zo lastig met een server moeten draaien enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m3gA schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:19:
[...]

Ik heb OpenElec geinstalleerd. Geheugen en SSD inbouwen, bios updaten en OpenElec installeren was supersimpel en duurde hooguit 30 minuten. Openelec is wel minder als je vanuit XBMC andere apps wil installeren.
Enige probleem met een NUC voor mij is dat ik optical out moet hebben anders wordt het een prijzige business doordat ik dan nieuwe reciever moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Acolyte57 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:56:
Ik hoop nog steeds op een goede koppeling van XBMC met Chromecast, eigenlijk. Het zou zo fijn als ik m'n vrienden gewoon een CC kan laten kopen, en dat ze dan vanaf hun Android foon via XBMC alles kunnen casten. Dat zou de goedkoopste oplossing zijn met toch een goede media center ervaring. Plex is weer zo lastig met een server moeten draaien enzo.
Ik weet niet hoe goed de nieuwe screen mirroring functie werkt met media ? Maar op Google I/O kon hij Google Earth roteren met bijna geen lag.

Ik wil wel chromecast support vanuit mijn OpenElec naar de Chromecast. Hoef ik op de slaapkamer alleen maar een Chromecast te gebruiken ;)

Plex rendert alles op de CPU als je de chromecast gebruikt. Mijn servertje heeft maar een AMD E350 CPU omdat hij energiezuinig moet zijn. Dus dat werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:50
schumi2004 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:10:
[...]

Enige probleem met een NUC voor mij is dat ik optical out moet hebben anders wordt het een prijzige business doordat ik dan nieuwe reciever moet aanschaffen.
Tip: Solidrun's Cubox-i... heeft optical out, kan GeexBox, OpenElec, Xbian draaien.
Er is ook Android support aanwezig, hoewel de ontwikkeling daarvan volgens op hold staat door google certificering. Tevens hebben ze een rPi concurrent Hummingboard op de markt gezet.

forum: De 'nieuwe' Cubox i

Ik heb zelf een NUC draaien, maar die gebruik ik liever ergens anders voor dan XBMC (ESX-i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:17

sphere

Debian abuser

Heeft iemand nog werkend dat je vanaf de android xbmc remote youtube filmpjes kan laten afspelen op xbmc gotham 13.1? Telefoon scherm wordt zwart en op de htpc gebeurt niks.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:50

MsG

Forumzwerver

sphere schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:07:
Heeft iemand nog werkend dat je vanaf de android xbmc remote youtube filmpjes kan laten afspelen op xbmc gotham 13.1? Telefoon scherm wordt zwart en op de htpc gebeurt niks.
Probeer Yatse eens ipv XBMC remote?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:10:
[...]
Alternatief?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had zelf het idee een ander merk te proberen maar staat genoteerd, thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:59
Een aantal weken geleden heb ik geprobeerd om een gesharde database op te zetten voor mijn mediaspelers thuis. Dit is mij echter nog steeds niet gelukt.

Situatie is als volgt:

2 x Raspberry pi
1x Ipad Air met XBMC

Alle drie devices draaien de laatste versie van Xbmc (Gotham)

Nu heb ik op 1 van de raspberry pi's een database aangemaakt door de volgende tutorial te volgen:

Entertainment vanuit de luie stoel: XBMC: One database to rule them all

Het probleem is dat ik het maar niet voor elkaar krijg om een database in te laden in Xbmc. Zodra ik op ''scan for new content'' druk, verschijnt er rechts boven in voor 1 seconden de melding dat de database wordt geupdated. Daarna verdwijnt dit weer meteen en gebeurt er verder niks.

Mijn video source is een FTP welke met wachtwoord is beveiligd. Ik vermoed dat het probleem hier in zit.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kan een shared database omgaan met een externe source zoals ik heb ? In dit geval dus FTP

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Jahoor, dat kan.
Ik heb een ATV2 en een RPi die beide de NAS benaderen.
Wel moeten beide clients dezelfde sources.xml en misschien ook passwords.xml hebben staan.

Die guide die je hebt gebruikt is mogelijk verouderd, volgens mij is het niet meer nodig om de namen van de databases op te geven in advancedsettings.xml

Maar we kunnen je beter helpen als je de debug log van xbmc upload naar pastebin en even met ons deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als XBMC je bestanden kan benaderen via de bestandsbeheermodus, dan moet je bibliotheek ze ook kunnen inscannen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Ik hoop dat dit een bekend probleem is, waarbij ik over de oplossing heen kijk, maar ik ben al vanaf vanochtend 9u bezig om het touchscreen binnen XBMC goed aan de praat te krijgen op mijn Asus TF103.

Ik heb alle versies (Android ARM) van 12.0 t/m 13.1 geprobeerd (vanaf 13 ook voor x86 omdat er een Bay Trail proc in de TF103 zit) en zojuist ook een aantal nightly's, maar ik krijg 0 respons van XBMC bij aanraking van het scherm.
- Binnen "Settings > System > Input devices" is touch screen support gewoon ingeschakeld.
- Ik heb de skins Touched en re-Touched geprobeerd

Wat zie ik over het hoofd?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

RudolfR schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:05:
Jahoor, dat kan.
Wel moeten beide clients dezelfde sources.xml en misschien ook passwords.xml hebben staan.
Die guide die je hebt gebruikt is mogelijk verouderd, volgens mij is het niet meer nodig om de namen van de databases op te geven in advancedsettings.xml
Hmm, als beide clients dezelfde sources.xml hebben dan gebruik je niet een shared database toch? Dan hebben alle clients toevallig toegang tot dezelfde bestanden, maar delen ze bv niet de watched status of de time-watched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43

DizzyWeb

Ondertiteld

Acolyte57 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:43:
[...]

Hmm, als beide clients dezelfde sources.xml hebben dan gebruik je niet een shared database toch? Dan hebben alle clients toevallig toegang tot dezelfde bestanden, maar delen ze bv niet de watched status of de time-watched.
Nee, als je een shared database gebruikt moet je ook dezelfde sources hebben. De twee zijn aan elkaar gerelateerd. Anders zie je wel alle bestanden in de database, maar kan je ze niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
RudolfR schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:05:
Jahoor, dat kan.

Maar we kunnen je beter helpen als je de debug log van xbmc upload naar pastebin en even met ons deelt.
Wat bedoel je precies met sources en passwords.xml ?

Daar kan ik niet zo heel veel over vinden.

En moet ik eerst toch mijn hele bibliotheek verwijderen, vervolgens de database opzetten en als dit is ingesteld alles opnieuw gaan scannen zodat de database wordt gevuld ?

Overigens is dit mijn sources.xml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<sources>
    <programs>
        <default pathversion="1"></default>
    </programs>
    <video>
        <source>
            <name>Movies</name>
            <path pathversion="1">ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@ftp.server.van.mijn.source21$
        </source>
        <source>
            <name>TV-Shows</name>
            <path pathversion="1">ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@ftp.server.van.mijn.source21$
        </source>
    </video>
    <music>
    </music>
    <pictures>

[ Voor 39% gewijzigd door Possible op 12-07-2014 21:10 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een nieuwe install gedaan van Tvheadend en nu lukt het niet meer om kanalen te vernieuwen in mijn XBMC clients. Als ik "Reset the PVR database" uitvoer dan worden de bestaande kanalen gewist maar geen nieuwe ophaald van Tvheadend, zie onderstaande logs. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Ik kan de nieuwe kanalen wel afspelen in VLC dus er lijkt niet direct iets mis met de Tvheadend configuratie.

Log van OpenELEC 4.0.1 met Tvheadend add-on 1.9.27:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
15:59:17 T:140602029029248  NOTICE: PVRManager - ResetDatabase - clearing the PVR database
15:59:17 T:140602029029248  NOTICE: PVRManager - stopping
15:59:18 T:140602029029248  NOTICE: PVRManager - ResetDatabase - PVR and EPG database cleared
15:59:18 T:140602029029248  NOTICE: PVRManager - ResetDatabase - restarting the PVRManager
15:59:18 T:140602029029248  NOTICE: PVRManager - starting up
15:59:18 T:140600946960128  NOTICE: Thread PVRManager start, auto delete: false
15:59:18 T:140600938567424  NOTICE: Thread PVRClient start, auto delete: false
15:59:18 T:140600938567424  NOTICE: AddOnLog: Tvheadend HTSP Client: CHTSPConnection - SendGreeting - connection opened to 'HTS Tvheadend 3.9.1056~g0939f21', protocol v12
15:59:18 T:140601753073408  NOTICE: Thread PVRGUIInfo start, auto delete: false
15:59:18 T:140600972138240  NOTICE: Thread EPGUpdater start, auto delete: false
15:59:18 T:140600946960128  NOTICE: Start - EPG thread started

Log van Tvheadend 3.9.1056~g0939f21:
code:
1
2
3
2014-07-13 15:56:05.916 [   INFO] htsp: Got connection from 192.168.0.7
2014-07-13 15:56:05.916 [   INFO] htsp: 192.168.0.7: Welcomed client software: XBMC Media Center (HTSPv8)
2014-07-13 15:56:05.917 [   INFO] htsp: 192.168.0.7 [ XBMC Media Center ]: Identified as user xbmc

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

DizzyWeb schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:06:
Nee, als je een shared database gebruikt moet je ook dezelfde sources hebben. De twee zijn aan elkaar gerelateerd. Anders zie je wel alle bestanden in de database, maar kan je ze niet openen.
Uh, ik heb op m'n Pi nooit sources ingesteld en kan overal bij. Alleen een shared database met de woonkamer Openelec. Ik update nooit vanaf de Pi, alleen vanaf de woonkamer (want daar draait ook de sab suite), dat maakt mss uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Acolyte57 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:18:
[...]

Uh, ik heb op m'n Pi nooit sources ingesteld en kan overal bij. Alleen een shared database met de woonkamer Openelec. Ik update nooit vanaf de Pi, alleen vanaf de woonkamer (want daar draait ook de sab suite), dat maakt mss uit.
Hoe weet je Pi dan dat er nieuwe content is uitgekomen ? Dit heb je dus niet ingesteld in xbmc van je Pi ?

[ Voor 5% gewijzigd door Possible op 13-07-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Possible schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:56:
[...]

Hoe weet je Pi dan dat er nieuwe content is uitgekomen ? Dit heb je dus niet ingesteld in xbmc van je Pi ?
Als het aan de database toegevoegd is dan weet elk apparaat dat. Dat is natuurlijk de hele essentie van een shared database. Je moet er alleen voor zorgen dat je de content op zo'n manier toevoegd zodat het voor elk apparaat hetzelfde te benaderen is. Dus geen lokale content toevoegen, maar enkel via NFS of SMB oid.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1 ... 120 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]