Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-06 13:44
Mede-auteur:
  • DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 09:29

DarkAllMan

Solidrun Cubox-i (Cubox V2)

Afbeeldingslocatie: http://www.solid-run.com/wp-content/uploads/2014/05/box1.png
Wat is de cubox-i

Een nieuwe versie van de mini computer Cubox is gelanceerd.

Nu stelde de vorige versie van de Cubox enigzins teleur voor zover ik heb begrepen. Betere specs dan de Raspberry Pi maar niet zo goede ondersteuning vanuit de community. Ik ben benieuwd hoe deze versie is. Op papier is ie in ieder geval veel beter dan de RPI (ook aardig wat duurder, afhankelijk van welke versie je koopt).

Er zijn officiele xbmc en android releases dus het lijkt alsof het met de ondersteuning wel goed zit. De android versie die beschikbaar is, is 4.3. Volgens Solid-Run zelf zijn ze op dit moment bezig met certificering voor Google Play Store. Dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://cubox-i.com/wp-content/uploads/2013/09/CuBox-i-Block-Diagram.png?w=994&h=743
Types & Specs
De Cubox-i is in 4 varianten beschikbaar die je hier onder de oude CuBox kunt vinden:
  • CuBox V1
  • CuBox-i1
  • CuBox-i2
  • CuBox-i2Ultra
  • CuBox-i4Pro
Cubox-i Dimensies:
55mm x 55mm x 42mm (2.17 x 2.17 x 1.65 inches)

Cubox V1
  • Chipset: 88AP510(Armada 510) soc, ARMv6/ARMv7
  • Core Count: 1 @ 800Mhz
  • Memory Size: 1GB DDR3
  • Memory Config: 32 bit @ 800Mbps
  • GPU: Vivante GC600 2D and 3D capable hardware accelerated graphic engine
  • HDMI: 1 x HDMI (with CEC support)
  • Micro SD interface: Ja (Max 4Gb)
  • eSATA: 1 x 2.0 = 3Gbps SATAII
  • Ethernet: 10/100/1000 Mbps
  • USB 2.0 Host: 2 x Hosts
  • Optical S/PDIF Audio Out: Ja
Cubox-i1
  • Chipset: i.MX6 Solo
  • Core Count: 1 @ 1 Ghz
  • Memory Size: 512MByte DDR3
  • Memory Config: 32 bit @ 800Mbps
  • 3D GPU: GC880
  • 3D GPU Type: OpenGL|ES 1.1/2.0
  • HW Video Dec/Enc: Multi Format
  • HDMI 1080p: 1.4, 3D support
  • Ethernet: 10/100 Mbps
  • WiFi 11n/Bluetooh: Nee
  • Micro SD interface: Ja
  • eSata II 3 Gbps: Nee
  • RTC With Backup Battery: Nee
  • Micro USB to RS-232: Nee
  • InfraRed for Remote Control: Receiver
  • Android Performace: Good
  • XBMC Performance Excellent
Cubox-i2
  • Chipset: i.MX6 Dual Lite
  • Core Count: 2 @ 1 Ghz
  • Memory Size: 1 GByte DDR3
  • Memory Config: 64 bit @ 800Mbps
  • 3D GPU: GC880
  • 3D GPU Type: OpenGL|ES 1.1/2.0
  • Ethernet: 10/100 Mbps
  • WiFi 11n/Bluetooh: Nee
  • eSata II 3 Gbps: Nee
  • RTC With Backup Battery: Nee
  • Micro USB to RS-232: Nee
  • InfraRed for Remote Control: Receiver
  • Android Performace: Excellent
Cubox-i2Ultra
  • Chipset: i.MX6 Dual
  • Core Count: 2 @ 1 Ghz
  • Memory Size: 1 GByte DDR3
  • Memory Config: 64 bit @ 1066Mbps
  • 3D GPU: GC2000
  • 3D GPU Type: OpenGL|ES 1.1/2.0,OpenCL 1.1E
  • Ethernet: 10/100/1000 Mbps ! 1000Mbps link is limited to 470Mbps actual bandwidth due to internal chip busses limitation
  • WiFi 11n/Bluetooh: Ja
  • eSata II 3 Gbps: Ja
  • RTC With Backup Battery: Ja
  • Micro USB to RS-232: Ja
  • InfraRed for Remote Control: Receiver & Transmitter
Cubox-i4Pro
  • Chipset: i.MX6 Quad
  • Core Count: 4 @ 1 Ghz
  • Memory Size: 2 GByte DDR3
  • Memory Config: 64 bit @ 1066Mbps
  • 3D GPU: GC2000
  • 3D GPU Type: OpenGL|ES 1.1/2.0,OpenCL 1.1E
  • Ethernet: 10/100/1000 Mbps ! 1000Mbps link is limited to 470Mbps actual bandwidth due to internal chip busses limitation
  • WiFi 11n/Bluetooh: Ja
  • eSata II 3 Gbps: Ja
  • RTC With Backup Battery: Ja
  • Micro USB to RS-232: Ja
  • InfraRed for Remote Control: Receiver & Transmitter
Platformen
Op de Cubox-i kunnen diverse installaties worden gedaan. Op dit moment wordt de volgende software ondersteund:Je kunt alle software installaties hier vinden.
Video's

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Installer Guide for the first CuBox

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
CuBox-i Mini Computer for XBMC player, Android TV Box and Linux

[YouTube: http://youtu.be/FT2yxvFBMbE]
[YouTube: http://youtu.be/QKfgPDreaIU]

Bekijk op YouTube
Unboxing Cubox-I4PRO SolidRun

Links

Website
Officieel Solidrun Forum
Downloads

[ Voor 83% gewijzigd door DarkAllMan op 04-07-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:28
Ik heb op 10 oktober de i2-Ultra besteld, mocht hem op oudejaarsdag in ontvangst nemen.
Het apparaatje is nog compacter dan ik dacht, installatie gaat eenvoudig (image op SD kaart en starten maar).
Android draait op zich soepel, maar ik kreeg het niet beeldvullend en op de juiste resolutie (1680x1050 scherm). GeexBox XBMC start snel op en scrollen door het menu werkt ook vloeiend. Afspelen van video etc nog niet getest.
Ik wacht nog even op een linux (ubuntu oid) image, wil hem gaan gebruiken voor digital signage toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik ben zelf vooral benieuwd naar android op dat ding. Ik wil de cubox-i wel gaan gebruiken voor xbmc maar het zou fijn zijn als ik er ook android apps op kan installeren.

Ga je nog verder testen? If so, ben ik wel benieuwd naar je bevindingen met android en hoe de android build van xbmc draait. Als ik de cubox-i bestel, ga ik in ieder geval ook voor de i2-Ultra. Heb wifi nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
Apps installeren werkt prima, buiten de play store om. Dus XBMC ga ik nog even testen, ben zelf ook wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
De playstore is nog niet beschikbaar volgens mij. Klopt dat? In een blogpost van cubox staat dat ze we wel bezig zijn met certificering. Als ze die krijgen, mogen ze Play Store meeleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
Klopt, maar je kunt op het web genoeg apk'tjes vinden, die zijn natuurlijk wel te installeren. Zoals XMBC. Play zou een leuke toevoeging zijn inderdaad.

...we initiated the Google Play Certification process with Google.
Once this process is complete you will be getting Google play updates apps and Android OS updates on your CuBox-i devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
knirefel schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:46:
Klopt, maar je kunt op het web genoeg apk'tjes vinden, die zijn natuurlijk wel te installeren. Zoals XMBC. Play zou een leuke toevoeging zijn inderdaad.

[...]
Klopt inderdaad. Dat las ik ook. Volgens mij als je google services en de play store installeert, dan zal de playstore wss ook wel werken. Zo werkt het iig wel op de OUYA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Werkt het CEC-Protocol goed over de HDMI? (dat was bij mij een doorslag om voor de Raspberry te gaan).

en... hoeveel verstookt de nieuwe Cubox aan stroom?

[ Voor 21% gewijzigd door dCY op 03-01-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Zal ik even een opzet maken voor een mooie openings post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarom kan dit niet in het bestaande Cubox topic? ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:43
Wat een gaaf klein ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Raven schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:18:
Waarom kan dit niet in het bestaande Cubox topic? ;)
Omdat dit een nieuwe versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
dCY schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:05:
Werkt het CEC-Protocol goed over de HDMI? (dat was bij mij een doorslag om voor de Raspberry te gaan).

en... hoeveel verstookt de nieuwe Cubox aan stroom?
Het lijkt erop dat libcec de Cubox i niet ondersteund. Iemand heeft de CEC op de Freescale i.MX6 (de soc van de Cubox i) wel pratend gekregen, zo lijkt het. http://stephan-rafin.net/blog/2013/09/30/i-mx6-cec/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
DarkAllMan schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:22:
[...]

Omdat dit een nieuwe versie is?
QFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Dank DarkAllMan voor de OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ik heb zelf in november een Cubox-i2Ultra besteld. Verwacht wordt dat deze eind Januari uitgeleverd gaat worden... ik wacht dus nog in spanning af!

Indien er nog aanvullingen zijn/verbeteringen/opmerkingen over de openingspost, dan hoor ik het graag!

[ Voor 26% gewijzigd door DarkAllMan op 03-01-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als er toch per se een nieuw topic moet zijn, kan er dan een specs-vergelijking met v1 in de startpost gezet worden? ;)

En bij de specs heeft CuBox-i4Pro de naam CuBox-i2Ultra.Is aangepast zie ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 03-01-2014 11:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
DarkAllMan schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:30:
Ik heb zelf in november een Cubox-i2Ultra besteld. Verwacht wordt dat deze eind Januari uitgeleverd gaat worden... ik wacht dus nog in spanning af!

Indien er nog aanvullingen zijn/verbeteringen/opmerkingen over de openingspost, dan hoor ik het graag!
Duurt dat zo lang joh? Die hebben een aardige backlog dan.

Ik ga nog een paar reviews zoeken. Wel leuk voor in de OP.

edit: Wat video's toegevoegd aan de OP. Zijn vooral van de makers van de Cubox-i. Helaas is de meneer in kwestie niet heel videogeniek. Als iemand betere video's van performance oid heeft, zie ik ze graag tegemoet.

[ Voor 18% gewijzigd door Limbeckx op 03-01-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Raven schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:34:
Als er toch per se een nieuw topic moet zijn, kan er dan een specs-vergelijking met v1 in de startpost gezet worden? ;)

En bij de specs heeft CuBox-i4Pro de naam CuBox-i2Ultra.Is aangepast zie ik.
Had ik inderdaad net aangepast :*)
Ik heb de specs van de oude Cubox erbij gezet.... voor zover ik het zo netjes kan vergelijken.
Is gewoon andere hardware....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
De oude Cubox was gebaseerd op ARMv6, de Cubox-i is volgens mij gebaseerd op Freescale i.MX6. Deze kan ARMv9 instructies aan volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
ECiftci schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:34:
[...]

Helaas is de meneer in kwestie niet heel videogeniek. Als iemand betere video's van performance oid heeft, zie ik ze graag tegemoet.
Die meneer is Rabeeh Khoury, CTO van Solidrun.
Hij is degene die veel software post in het cubox-i forum van Solidrun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

ARMv6 is geen chipset, zou wel hele oude arm zijn als ARMv6 instructie gebruikt, denk dat ARMv7 moet zijn en de chipset zal ook naam hebben.

Edit
Oude Cubox had 88AP510(Armada 510) soc, ARMv7 dus, en natuurlijk ook backwards compatible met v6, dat is altijd zo bij v7.

[ Voor 32% gewijzigd door mad_max234 op 03-01-2014 12:08 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb nog een oude eerste proto versie en heb nu een i4pro gekregen.
I4pro wordt deze maand eindelijk opgestuurd.
Helaas is de levertijd nog wat aan de hoge kant door leveringsproblemen.
Maar dat moet je niet tegenhouden om er een te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:08
Had zelf gister een draadje gestart omdat ik op zoek was naar een klein XBMC-doosje die zowel HDMI als Toslink heeft én 1080p én fatsoenlijke audio-ondersteuning biedt. Ook ik kwam uit op een Cubox-i en ben onwijs geïnteresseerd in de mogelijkheden van dit doosje :)

Zijn er toevallig al mensen die XBMC (Geexbox neem ik aan) hier draaiend op hebben? Zouden jullie daar misschien je ervaring over willen delen? Ik ben vooral geïnteresseerd in de afspeelkwaliteit van 1080p, en of het mogelijk is om audio en video te splitsen (video via HDMI naar de TV, audio via Toslink naar de speakers). Dit omdat ik graag muziek stream zonder dat de TV noodzakelijk aan hoeft te staan.

Ik heb nu namelijk een Apple TV2 (gejailbreakt) die het uitstekend doet met alles wat ik op m'n Synology heb staan én ondersteuning biedt voor "live" subtitles opzoeken, maar hij heeft helaas geen ondersteuning voor 1080p. Die Cubox-i lijkt me een perfecte vervanger als de installatie van Geexbox een beetje te doen is voor "Linux-news" zoals ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
mad_max234 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:06:
ARMv6 is geen chipset, zou wel hele oude arm zijn als ARMv6 instructie gebruikt, denk dat ARMv7 moet zijn en de chipset zal ook naam hebben.

Edit
Oude Cubox had 88AP510(Armada 510) soc, ARMv7 dus, en natuurlijk ook backwards compatible met v6, dat is altijd zo bij v7.
Zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
DarkAllMan schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:06:
[...]

Die meneer is Rabeeh Khoury, CTO van Solidrun.
Hij is degene die veel software post in het cubox-i forum van Solidrun!
Ja dat zag ik. Maar de label CTO maakt hem helaas niet ineens videogenieker. Kan hij natuurlijk ook niet zoveel aan doen maar maakt het niet minder waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
joramoudenaarde schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:11:
Had zelf gister een draadje gestart omdat ik op zoek was naar een klein XBMC-doosje die zowel HDMI als Toslink heeft én 1080p én fatsoenlijke audio-ondersteuning biedt. Ook ik kwam uit op een Cubox-i en ben onwijs geïnteresseerd in de mogelijkheden van dit doosje :)

Zijn er toevallig al mensen die XBMC (Geexbox neem ik aan) hier draaiend op hebben? Zouden jullie daar misschien je ervaring over willen delen? Ik ben vooral geïnteresseerd in de afspeelkwaliteit van 1080p, en of het mogelijk is om audio en video te splitsen (video via HDMI naar de TV, audio via Toslink naar de speakers). Dit omdat ik graag muziek stream zonder dat de TV noodzakelijk aan hoeft te staan.

Ik heb nu namelijk een Apple TV2 (gejailbreakt) die het uitstekend doet met alles wat ik op m'n Synology heb staan én ondersteuning biedt voor "live" subtitles opzoeken, maar hij heeft helaas geen ondersteuning voor 1080p. Die Cubox-i lijkt me een perfecte vervanger als de installatie van Geexbox een beetje te doen is voor "Linux-news" zoals ik ;)
Het punt is dat dit ding net uitgeleverd wordt dus de reviews moeten nog komen. Er zijn er hier een paar die em binnen hebben, misschien dat die voor je willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
joramoudenaarde schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:11:

Dit is precies de setup die ik ook wil gaan doen. Ik heb nu een Boxee Box, die audio over Toslink doet!
Zodra ik het werkend heb, laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Laatst online: 18:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, alle vergelijkingen met de RbPI aan de zijkant, zit er aan mijn tweaker-hart maar een vraag:

Wat voor GPIO zit er op? De casing maakt me niks uit, die 3D printen we wel, maar kunnen we er ook een 3D-printer, robot, kerstboom, of wat dan ook mee aansturen? De GPIO pins en uitbreidingsopties (GPS module zelfs) maken de RBPI juist zo interessant! Robotica flexibiliteit in een high-level jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@DarkAllMan; bedankt! Ik ben me bewust dat dat ding nog niet zo lang uit is, maar je bent enthousiast of niet :) Maar ik hou je in de gaten DarkAllMan… ben benieuwd wat je ervan vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Umbrah schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:18:
Tsja, alle vergelijkingen met de RbPI aan de zijkant, zit er aan mijn tweaker-hart maar een vraag:

Wat voor GPIO zit er op? De casing maakt me niks uit, die 3D printen we wel, maar kunnen we er ook een 3D-printer, robot, kerstboom, of wat dan ook mee aansturen? De GPIO pins en uitbreidingsopties (GPS module zelfs) maken de RBPI juist zo interessant! Robotica flexibiliteit in een high-level jasje.
De Cubox-i is iets anders als de Hummingboard volgens mij.
Daar weet ik zelf niet zoveel vanaf... deze is ook nog niet leverbaar, maar wel een directe concurrent op de Rpi
http://imx.solid-run.com/...itle=Carrier-One_Hardware

[ Voor 5% gewijzigd door DarkAllMan op 03-01-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Umbrah schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:18:

Ik snap jouw vraag en er zal vast iemand een antwoord weten. Mij doet dat niet zoveel. Ik ben vooral opzoek naar een stabiele 'onder de tv ding'. De Raspberry is daar eigenlijk te traag voor...

ik ben vooral benieuwd naar:

snelheid icm android
compatibiliteit met android apps
hoe goed is xbmc playback (icm geexbox en android)
welke display refreshrates worden ondersteund. (zowel geexbox en android)

[ Voor 13% gewijzigd door Limbeckx op 03-01-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
joramoudenaarde schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:20:
@DarkAllMan; bedankt! Ik ben me bewust dat dat ding nog niet zo lang uit is, maar je bent enthousiast of niet :) Maar ik hou je in de gaten DarkAllMan… ben benieuwd wat je ervan vindt!
Op het forum hebben ze het er zelfs over dat de eerste GeexBox release de standaard instelling Audio over Toslink had.... gaan ze nu aanpassen naar HDMI. Ik ga er dus vanuit dat dit volledig werkt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik had het gelezen ja :) Maar als zij deze standaard instelling zelf aan gaan passen, dan hoop ik dat we via Geexbox/XBMC deze instelling gewoon weer terug kunnen zetten zodat audio en video gesplitst kunnen worden.

Voor de mensen die de Cubox-i hebben besteld: zit er trouwens een IR-remote bijgeleverd? Van wat ik in de online winkel kan terugvinden zit er wel een IR-transmitter bij de i2-Ultra, maar niet bij de 2 goedkopere Cuboxjes. Ze laten alleen geen plaatje van de remote zien, en hoe je achteraf een remote kan toevoegen als je Geexbox hebt geinstalleerd is me ook niet helemaal duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Nee, er zit geen REMOTE bij..... de box zelf kan IR signalen uitsturen bij de I2Ultra en I4Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ah, dan moet ik even nagaan of mijn Samsung remote (van een LED TV uit 2012) daar mee kan communiceren, en anders koop ik wel een IR-remote met zo min mogelijk knopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
joramoudenaarde schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:25:
Ah, dan moet ik even nagaan of mijn Samsung remote (van een LED TV uit 2012) daar mee kan communiceren, en anders koop ik wel een IR-remote met zo min mogelijk knopjes :)
Je kunt ook een airmouse ofzo kopen via dx.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
Zolang je remote werkt op 38Khz :) Dat is wat de Cubox-i ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Maar begrijp ik het verkeerd... CEC ondersteuning maakt het toch mogelijk dat je je TV Remote zou moeten kunnen gebruiken voor XBMC? Bovendien, je kunt je telefoon ook gebruiken als afstandsbediening voor XBMC.

[ Voor 14% gewijzigd door DarkAllMan op 03-01-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
DarkAllMan schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:12:
Maar begrijp ik het verkeerd... CEC ondersteuning maakt het toch mogelijk dat je je TV Remote zou moeten kunnen gebruiken voor XBMC? Bovendien, je kunt je telefoon ook gebruiken als afstandsbediening voor XBMC.
Als de de XBMC build voor de Cubox-i CEC ondersteund, kun je de XBMC besturen met je tv ab. De Opensource implementatie van CEC heet libCEC. Deze lijkt het board van de oude Cubox in ieder geval niet te ondersteunen. Ik heb een blogpost gevonden die aangeeft dat de Freescale i.MX6 ondersteund wordt. Of de XBMC build voor de Cubox-i deze libCEC versie bevat, kan ik niet zeggen.

Daarnaast zou het kunnen dat je de Cubox-i ook wilt bedienen als je niet in XBMC zit. BV als je Android als OS gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Op http://www.geexbox.org frontpage staat het volgende:
"Built-in CEC adapters for Cubox, Utilite and RaspberryPi."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
DarkAllMan schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:27:
Op http://www.geexbox.org frontpage staat het volgende:
"Built-in CEC adapters for Cubox, Utilite and RaspberryPi."
Baas _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
Ik zit net te kijken om via LAN eindelijk de 3D iso's te kunnen streamen.
Dan kom ik uit op de mede8er 600X3D (tot 1000X3D).

Zou deze dat ook kunnen streamen , en hoe zit het met de audio (Dolby True HD - DTS MA) ?
Heeft iemand de volledige spec wat dit ding nu precies kan ?

Bijv. de 600X3D spec.

Processor: RTD1186 - 750Mhz - 512MB SLC Flash - 512MB DDR3 SDRAM
Video Fomats Supported: AVI/BDMV Light/BDISO Light/MKV/TS/TP/TRP/M2TS/MPG/MP4/MOV/M4V/VOB/ISO/IFO/DAT/WMV/ASF/RM/RMVB/FLV resolution up to 720p/1080i/1080p
Video Codecs Supported: MPEG-1-2/MPEG-4 SP/ASP/AVC (H.264)/XviD/WMV9 (VC-1)/RealVideo 8/9/10 (up to 720P)
3D Video: Full 3D/3D BD ISO/Side By Side/Top & Bottom/Frame Sequential/Frame Packing MAX 1920x180.
Audio Codec Supported: MP3/MP2/OGG Vorbis/PCM/LPCM/AAC/RA/Dolby True HD - DTS MA Passthrough on HDMI/AC3 - DTS 5.1/Flac up to 24bit 192Khz/WAV/WMA Standard (DRM & Advanced Profile not Supported)
Photo format Supported: JPEG/BMP/GIF/TIFF/PNG
File System Supported: FAT32/NTFS/HFS+ (MAC)
Video Output Resolution: NTSC/PAL/480P/576P/720P/1080i/1080p/1080p 24Hz/Auto Frame Rate
Output: HDMI 1.4/Component Video/Composite Video/ Stereo RCA/SD/SDHC/Sony Pro Duo Card Slot/SPDIF Optical/2x HostUSB - USB 2.0
Optional WiFi: MED10WFB or MED20PCIE (Wifi is optional unless otherwise stated on the packaging)
Contents: MED600X3D(Or MED600X3D-WP)/RC/2x AA Batteries/AC Adapter/HDMI 1.4 Cable/AV Cable/Manual.
Specifications subject to change without notice, DTS, DTS-HD the symbol & DTS or DTS-HD and the Symbols together are registered trademarks of DTS, Inc ©DTS Inc. All Rights Reserved

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 21:55

Perkouw

Moderator General Chat
Zo'n 92 euro voor de CuBox-i4Pro, jammer. Want het lijkt me toch wel een heel vet ding om mee te experimenteren.

Goed wel heel wat beter dan de RaspberryPi, maar ook wel forst duurder zeg.
Momenteel kost een RaspberryPi 35 inc. verzending.

Ik ben in ieder geval razend benieuwd naar ervaringen van mensen wie de CuBox-i4Pro hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Perkouw schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:39:
Zo'n 92 euro voor de CuBox-i4Pro, jammer. Want het lijkt me toch wel een heel vet ding om mee te experimenteren.

Goed wel heel wat beter dan de RaspberryPi, maar ook wel forst duurder zeg.
Momenteel kost een RaspberryPi 35 inc. verzending.

Ik ben in ieder geval razend benieuwd naar ervaringen van mensen wie de CuBox-i4Pro hebben!
Het is inderdaad duurder maar je krijgt toch ook veel meer. Al was het alleen maar aan accessoires en aansluitmogelijkheden.

- E-SATA
- WIFI n
- Infrarood ontvanger + verzender
- Case

Volgens mij als je de laatste 3 bij jde RaspberryPi koopt, zit je ook over de 50 euro. Daarmee krijg je nog geen QuadCore CPU, 2 GB RAM, ESATA poort, gigabit ethernet
GC-Martijn schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:51:
Ik zit net te kijken om via LAN eindelijk de 3D iso's te kunnen streamen.
Dan kom ik uit op de mede8er 600X3D (tot 1000X3D).

Zou deze dat ook kunnen streamen , en hoe zit het met de audio (Dolby True HD - DTS MA) ?
Heeft iemand de volledige spec wat dit ding nu precies kan ?

Bijv. de 600X3D spec.

Processor: RTD1186 - 750Mhz - 512MB SLC Flash - 512MB DDR3 SDRAM
Video Fomats Supported: AVI/BDMV Light/BDISO Light/MKV/TS/TP/TRP/M2TS/MPG/MP4/MOV/M4V/VOB/ISO/IFO/DAT/WMV/ASF/RM/RMVB/FLV resolution up to 720p/1080i/1080p
Video Codecs Supported: MPEG-1-2/MPEG-4 SP/ASP/AVC (H.264)/XviD/WMV9 (VC-1)/RealVideo 8/9/10 (up to 720P)
3D Video: Full 3D/3D BD ISO/Side By Side/Top & Bottom/Frame Sequential/Frame Packing MAX 1920x180.
Audio Codec Supported: MP3/MP2/OGG Vorbis/PCM/LPCM/AAC/RA/Dolby True HD - DTS MA Passthrough on HDMI/AC3 - DTS 5.1/Flac up to 24bit 192Khz/WAV/WMA Standard (DRM & Advanced Profile not Supported)
Photo format Supported: JPEG/BMP/GIF/TIFF/PNG
File System Supported: FAT32/NTFS/HFS+ (MAC)
Video Output Resolution: NTSC/PAL/480P/576P/720P/1080i/1080p/1080p 24Hz/Auto Frame Rate
Output: HDMI 1.4/Component Video/Composite Video/ Stereo RCA/SD/SDHC/Sony Pro Duo Card Slot/SPDIF Optical/2x HostUSB - USB 2.0
Optional WiFi: MED10WFB or MED20PCIE (Wifi is optional unless otherwise stated on the packaging)
Contents: MED600X3D(Or MED600X3D-WP)/RC/2x AA Batteries/AC Adapter/HDMI 1.4 Cable/AV Cable/Manual.
Specifications subject to change without notice, DTS, DTS-HD the symbol & DTS or DTS-HD and the Symbols together are registered trademarks of DTS, Inc ©DTS Inc. All Rights Reserved
toon volledige bericht
Kijk even wat XBMC allemaal onderteund. Kans is groot dat de Mede8er meer formats ondersteund. Daar staat wss weer tegenover dat xbmc waarschijnlijk beter is het media management gedeelte.

[ Voor 54% gewijzigd door Limbeckx op 03-01-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
ECiftci schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:49:
[...]

Het is inderdaad duurder maar je krijgt toch ook veel meer. Al was het alleen maar aan accessoires en aansluitmogelijkheden.

- E-SATA
- WIFI n
- Infrarood ontvanger + verzender
- Case

Volgens mij als je de laatste 3 bij jde RaspberryPi koopt, zit je ook over de 50 euro. Daarmee krijg je nog geen QuadCore CPU, 2 GB RAM, ESATA poort, gigabit ethernet
Zoals ik hierboven al aangaf. Je krijgt veel meer, maar het is ook een stuk duurder.
Waar ik dan ook op doel is dat ik dit minder snel aanschaf om even mee te experimenteren dan de RaspberryPi.

P.s. gbit is wel gelimiteerd tot 470Mbps hé ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 03-01-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Perkouw schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:50:
[...]

Zoals ik hierboven al aangaf. Je krijgt veel meer, maar het is ook een stuk duurder.
Waar ik dan ook op doel is dat ik dit minder snel aanschaf om even mee te experimenteren dan de RaspberryPi.

P.s. gbit is wel gelimiteerd tot 460 mbps hé ;)
True. Het lijkt me ook dat je de RPI veel makkelijker weer verkoopt. Ik was de mijne in ieder geval binnen dag weer kwijt toen ik besloot dat de RPI te traag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
Ik ga toch voor de mede8er.

Hieronder nuttige info over de cubox hardware

http://www.solid-run.com/...ox_hardware_specification
en ook handig
http://imx.solid-run.com/...coded_through_hardware.3F

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
je bovenste link is voor de oude Cubox, niet voor de Cubox-i.

Veel plezier met de mede8er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
ECiftci schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:51:
[...]

True. Het lijkt me ook dat je de RPI veel makkelijker weer verkoopt. Ik was de mijne in ieder geval binnen dag weer kwijt toen ik besloot dat de RPI te traag was.
Welke had jij nu eigenlijk besteld?
En wat is de verwachte levertijd? Ga nu toch wel erg twijfelen om mijn RPI weg te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Perkouw schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:01:
[...]

Welke had jij nu eigenlijk besteld?
En wat is de verwachte levertijd? Ga nu toch wel erg twijfelen om mijn RPI weg te doen...
Ik heb nog niet besteld. Er zijn wel wat mensen hier die em wel besteld hebben. Ik ga van het weekend de 2Ultra bestellen denk ik. Iemand anders in dit topic had in november de 2Ultra besteld en verwachtte deze eind januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
DIe Cubox-i2 Ultra heeft een IR receiver én transmitter zie ik nu ineens… je hebt toch genoeg aan alleen een IR receiver i.c.m. een zelf gekochte (of bestaande) remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
joramoudenaarde schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:11:
DIe Cubox-i2 Ultra heeft een IR receiver én transmitter zie ik nu ineens… je hebt toch genoeg aan alleen een IR receiver i.c.m. een zelf gekochte (of bestaande) remote?
Um ja?
Het hoeft toch verder zelf niets aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Huh? Ik snap je geloof ik niet Perkouw :) Een computertje als dat heeft toch alleen een IR-receiver nodig? Maar als je de Ultra koopt zit er ook een transmitter bij wat van wat ik begreep géén afstandsbediening is. Wat zou het dan kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
joramoudenaarde schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:14:
Huh? Ik snap je geloof ik niet Perkouw :) Een computertje als dat heeft toch alleen een IR-receiver nodig? Maar als je de Ultra koopt zit er ook een transmitter bij wat van wat ik begreep géén afstandsbediening is. Wat zou het dan kunnen zijn?
Transmitter wil alleen zeggen dat je een IR signaal kan uitsturen. Dat wil dus niet zeggen dat ze er een afstandsbediening bij leveren of iets in die richting.

Wat ik probeerde te zeggen was dat je inderdaad voldoende had aan een receiver i.c.m. je afstandsbediening. De Cube hoeft alleen signalen te ontvangen van je remote en verder zelf niets te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat dacht ik ook… ik begon al te twijfelen of er niet tóch een remote bij zat! :)

Nu zit er redelijk wat verschil in paardekrachtjes tussen de Cubox-i2 en Ultra, maar zo op 't eerste gezicht zouden ze allebij (gezien de dualcore, 1GB geheugen e.d.) meer dan genoeg kracht moeten hebben om 1080p films zonder problemen af te moeten spelen. Ben benieuwd naar de reviews van mede-geeks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Ik vind het wel opvallend dat op deze pagina -> http://cubox-i.com/install-os-on-micro-sd-flash-card/ nog niets staat van Ubuntu. Nu kan je die kennelijk hier wel vinden -> http://download.solid-run.com/pub/solidrun/cubox-i/

De video uit de TS, is weliswaar uit 2 juni 2013 maar toont tijdens het booten verschillende installatie opties.

Is het niet gewoon mogelijk Ubuntu zelf rechtstreeks te downloaden en te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Perkouw schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:14:
Ik vind het wel opvallend dat op deze pagina -> http://cubox-i.com/install-os-on-micro-sd-flash-card/ nog niets staat van Ubuntu. Nu kan je die kennelijk hier wel vinden -> http://download.solid-run.com/pub/solidrun/cubox-i/

De video uit de TS, is weliswaar uit 2 juni 2013 maar toont tijdens het booten verschillende installatie opties.

Is het niet gewoon mogelijk Ubuntu zelf rechtstreeks te downloaden en te installeren?
Volgens mij is de video van 2 juni van de Cubox 'oud'. Maar de distro in link 2 is toch echt voor de freescale. Goede vraag. Heb je al gemaild met Solid-Run?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
ECiftci schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:45:
[...]

Volgens mij is de video van 2 juni van de Cubox 'oud'. Maar de distro in link 2 is toch echt voor de freescale. Goede vraag. Heb je al gemaild met Solid-Run?
Lijkt me inderdaad voor de oude. En nee, nog geen mail gestuurd.
Wanneer je Ubuntu gewoon rechtstreeks kan downloaden en gebruiken zou ik dat wel een serieus groot pluspunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 09:27
Ik ben benieuwd of de Cubox-i ook DVB-S2 streams van TVHeadend af kan spelen in XBMC. Gewoon 1080p is vaak geen probleem maar mijn ervaring is dat zo'n stream en deinterlacing vaak problemen geeft. De Cubox-i schijnt hardware deinterlacing te hebben dus in theorie moet het kunnen.
Toevallig iemand hier die dit kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb zojuist via Twitter gevraagd of ze een blog post kunnen schrijven over de verschillen tussen de 4 Cubox-i's… voornamelijk wat meer gedetailleerde verschillen zoals de mogelijkheden e.d. Kreeg net een bevestiging dat ze met zo'n post bezig zijn! :)

Waarschijnlijk helpt dat ook een hoop mensen (w.o. ikzelf) om een keuze te maken, omdat je met die specs niet écht heel duidelijk kan zien wat er wel of niet goed op draait. Dus hopelijk bevat die post ook wat benchmarks of video voorbeelden over hoe 1080p e.d. draait op de goedkopere doosjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Dat zou wel interessant zijn. Ik hoop dat het 'ubuntu' gedeelte dan ook aan bod komt, daar ben ik dus wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jammer dat de Micro USB to RS-232 connector niet op de goedkoopste twee modellen zit. Erg handig voor een headless installatie en ook voor aanpassen van de bootloader en updaten firmware. Voor een simpele MPD/Mopidy machine heb ik sowieso niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ultra schreef op maandag 06 januari 2014 @ 08:27:
Jammer dat de Micro USB to RS-232 connector niet op de goedkoopste twee modellen zit. Erg handig voor een headless installatie en ook voor aanpassen van de bootloader en updaten firmware. Voor een simpele MPD/Mopidy machine heb ik sowieso niet meer nodig.
Voordeel van de nieuwe Cubox is dat de bootloader altijd op de SD kaart staat.
Dus is de UART niet echt meer een noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ultra schreef op maandag 06 januari 2014 @ 08:27:
Zou je niet een installatie direct op een sdkaart kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
vDorst schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:25:
[...]
Voordeel van de nieuwe Cubox is dat de bootloader altijd op de SD kaart staat.
Dus is de UART niet echt meer een noodzaak.
Aha, er moet altijd een SD-kaart in. Mijn Cubox boot nu van USB, zonder SD-kaart.

Dan nog, een seriële console werkt best aardig tijdens de installatie (en troubleshooten). Zelf zo'n connector eraan solderen is me dan weer teveel moeite ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:12

Stoney3K

Flatsehats!

ECiftci schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:24:
[...]

Ik snap jouw vraag en er zal vast iemand een antwoord weten. Mij doet dat niet zoveel. Ik ben vooral opzoek naar een stabiele 'onder de tv ding'. De Raspberry is daar eigenlijk te traag voor...
De RPi is dan ook vooral bedoeld als (goedkoop) ontwikkelplatform voor Linux in combinatie met allerlei eigenbouw elektronica, niet als STB of desktop.

Daarom vind ik ook alle discussies over de 'goedkope' embedded boardjes icm. XBMC/Android/HDTV enz. niet erg nuttig, dat is niet waar ze voor bedoeld zijn, dus dan hoef je daar ook geen mega-performance in te verwachten.

Bovendien heeft een Cubox als goedkope mediaspeler/desktop weinig meer met Elektronica te maken, dan kom je meer op het terrein van Mediaspelers en HTPC's ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Stoney3K schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:26:
[...]

De RPi is dan ook vooral bedoeld als (goedkoop) ontwikkelplatform voor Linux in combinatie met allerlei eigenbouw elektronica, niet als STB of desktop.

Daarom vind ik ook alle discussies over de 'goedkope' embedded boardjes icm. XBMC/Android/HDTV enz. niet erg nuttig, dat is niet waar ze voor bedoeld zijn, dus dan hoef je daar ook geen mega-performance in te verwachten.

Bovendien heeft een Cubox als goedkope mediaspeler/desktop weinig meer met Elektronica te maken, dan kom je meer op het terrein van Mediaspelers en HTPC's ;)
Ik begrijp wat je probeert te zeggen maar ik ben het er niet mee eens. (bijna) Elk stukje hardware is multi purpose. De RPi kan xbmc draaien, zie de verschillende distro's die specifiek voor dit doeleinde zijn gemaakt. Ik was echter teleurgesteld door de performance van de RPi icm met deze distro's. Tuurlijk: je mag niet verwachten dat dat ding net zo snel is als een i7 proc (overdreven, i know). Maar uiteindelijk heb ik geconcludeerd dat hij voor mij niet snel genoeg is icm XBMC.

Nu ben ik benieuwd of de Cubox-i (ook een multie purpose stukje hardware) wel snel genoeg daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:12

Stoney3K

Flatsehats!

ECiftci schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:56:
[...]

Nu ben ik benieuwd of de Cubox-i (ook een multie purpose stukje hardware) wel snel genoeg daarvoor is.
Ik bedoel meer te zeggen dat het weinig meer met het Elektronica-forum te maken heeft als het alleen maar om distro's, performance en software gaat. Anders zou elk stukje general-purpose embedded hardware daarvoor wel in aanmerking komen :+

Met andere woorden, boardje zelf is misschien wel EL-waardig, maar de use-case (op dit moment) niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ergens heb je gelijk Stoney3K. Maar op dit moment heeft het nog geen zin om dit forum te splitten in een XBMC op Cubox topic en andere topics. Dus het lijkt me heel natuurlijk dat we hier beginnen, en wellicht zal dit onderwerp zich later gaan opsplitsen in de diverse richtingen. We zullen denk ik een natuurlijke groei zien van de diverse onderwerpen op dit platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Zotac introduceert nagenoeg hetzelfde aparaat...

nieuws: Zotac voorziet komende mini-pc's van ARM-chips, Android en Ubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Dit is ook een leuk systeem: http://utilite-computer.com/web/home
Als het goed is, krijg ik deze over een tijdje binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:23
Ja, alleen dan groter en waarschijnlijk duurder. Wel goed nieuws voor de XBMC ontwikkelingen! :)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ah, ze hebben eindelijk het forum omgezet naar begrijpbare structuren.
Check http://imx.solid-run.com/forums/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Goed om te horen… dat was inderdaad niet écht heel optimaal destijds :) Ik hoop dat er snel (meer) reviews van 't apparaatje te vinden zijn. Ik heb nu een TLBB waar ik (net een dag) al best blij van wordt, maar zo'n Cubox-i om met XBMC mee te spelen lijkt me óók heel geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik heb deze week me Utilite ontvangen. Is ook een erg leuk ding.
Ik heb overigens nog niks gehoord van me CuBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan

Bekijk op YouTube
Unboxing Cubox-I4PRO SolidRun

1e Unboxing Video.. .toegevoerd aan overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 13:19
Die van mij wordt maandag verzonden.
Moesten jullie ook BTW en invoerrechten betalen? Ik heb nog niet eerder iets vanuit Israël ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ik heb nog niets vernomen over mijn verzending... behalve dat het eind januari zou moeten plaatsvinden.
Ik kan dus ook niets zeggen over eventuele BTW en invoerrechten...

[ Voor 24% gewijzigd door DarkAllMan op 20-01-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik heb me Cubox binnen.
Ik ga er gelijk Android op zetten voor als mediacenter.
Voor Netflix, XBMC en Spotity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik ben benieuwd naar je bevindingen vDorst! :)
Maar mag ik vragen waarom je Android gebruikt i.c.m. XBMC, en niet Linux? Ik begreep dat Linux/XBMC wat beter draait namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:38
Waar ik wel benieuwd naar ben is of deze apparaatjes ook in staat zijn een blu-ray 3d iso af te spelen in XBMC. Mijn raspi lukt dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Data moet met zo'n Cubox prima mogelijk zijn volgens mij. Zeker de "Ultra" heeft best wat vermogen, en als m'n Apple TV 2 (jailbreak) al een 1080p 3D film aan kan van 10GB, dan moet dat apparaatje het zéker kunnen :)

Even een disclaimer over die 3D film via m'n Apple TV: dat was een Stereoscopic 3D film van 540p met 5.1 surround sound van ±10GB… Harry Potter and the Goblet of Fire destijds :) Het was een beetje zoeken naar een 3D film die het zonder stotteren, via wifi, op de Apple TV2 deed. Maar hij wérkte wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Hi Everyone,

We just wanted to take a moment and update you about our stock and shipping status. As posted on the home page, due to the high demand, the CuBox-i (all models) is currently out of stock.

For us this is a vote of confidence from our community and we are grateful for this! That said, we know that some people are still waiting for orders and we are working hard to close the gaps and complete shipping of what has already been ordered.

We also know many people are interested in ordering a CuBox-i so we have opened our system for back-orders of the second batch (which our manufacturer is already working on).

Back-orders made now are estimated for shipping by end of March 2014. You will be informed of the expected shipping date approximately 2 weeks before shipment.

Thanks again for the support!

The SolidRun Team
toon volledige bericht
Ik ben zeer benieuwd of dat betekent dat mijn order die 30 januari uitgeleverd zou worden nu weer vertraagd is!

Bevestiging dat de reeds geplaatste orders gewoon worden uitgeleverd.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkAllMan op 24-01-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
DarkAllMan schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:16:
[...]

Ik ben zeer benieuwd of dat betekent dat mijn order die 30 januari uitgeleverd zou worden nu weer vertraagd is!

Bevestiging dat de reeds geplaatste orders gewoon worden uitgeleverd.
Er staat toch nergens iets over vertraging bij bestaande orders? Ga er van uit dat die van mij ook nog gewoon 30 januari uitgeleverd wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Dus als je nu besteld heb je voor april geen Cubox-i? Dat is wel heel lang zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
joramoudenaarde schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:05:
Maar mag ik vragen waarom je Android gebruikt i.c.m. XBMC, en niet Linux? Ik begreep dat Linux/XBMC wat beter draait namelijk.
Ja zeker, Nu ik een netflix account heb, wil ik er ook gebruik van maken.
Helaas is er niet echt een makkelijke oplossing voor om Netflix in linux te draaien.
Dus een makkelijke oplossing is dan Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je weet dat Android ook Linux is? :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Raven; weet ik, maar XBMC op Android schijnt/lijkt wat minder soepel/vlot te draaien dan op Linux zelf. Vandaar mijn vraag. :)

@vDorst; Maar Netflix heb je ook op een Apple TV :P Nah, ik begrijp wat je bedoelt… klinkt logisch! Ben in ieder geval benieuwd hoe het zaakje draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 13:19
En, wat voor waarde stond er op de douanesticker aangegeven? Moest je ook BTW en andere kosten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Voor de mensen die nog een Cubox willen bestellen. Hier nog een discount code.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Geldig tot 21 maart.
Voor mij is het niet duidelijk hoeveel korting je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
OpenELECis ook begonnen met ontwikkelen voor de CuBox-i! Goed nieuws imho, ik heb meer vertrouwen in OpenELEC dan Geexbox.

http://imx.solid-run.com/forums/viewtopic.php?f=7&t=457
Hi all,

we (OpenELEC) are happy to provide our first devel builds for Cubox-i.

Note: this builds are experimental and contains some known and not known issues.

Until we created a installer script (very soon) and/or images (soon without "very") you must install manually. For this a Linux PC will be needed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
We zullen kijken wie de slag wint... op zich is het natuurlijk mooi dat er 2 varianten zijn.
Als het goed is wordt mijn i2Ultra vandaag verzonden... dan kan ik het alles ook eens gaan onderwerpen aan een test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Hoe hebben jullie de remote gekoppeld aan de Cubox eigenlijk? Deze moet je er los bij kopen, maar ik ben benieuwd of (en welke) remote jullie gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik ben wel benieuwd of er al iemand is die zijn bevindingen met de Cubox-i icm Android, XBMC en andere Android apps met ons kan delen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Het vervelende is dat Android image nu niet geweldig is. Je moet nu zoveel doen om hem werkend te krijgen met Google PLay. Ik hoop dat ik daar snel meer over weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
joramoudenaarde schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:03:
Hoe hebben jullie de remote gekoppeld aan de Cubox eigenlijk? Deze moet je er los bij kopen, maar ik ben benieuwd of (en welke) remote jullie gebruiken :)
Je kunt ook via CEC de afstandsbediening van je TV gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
vDorst schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:20:
Het vervelende is dat Android image nu niet geweldig is. Je moet nu zoveel doen om hem werkend te krijgen met Google PLay. Ik hoop dat ik daar snel meer over weet.
Kan je iets specifieker zijn dan niet geweldig? Werkt alleen Google Play niet. Is het Google Services framework wel beschikbaar? Werkt het sideloaden van apk's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Er is een Android image dan solidrun beschikbaar. Maar de system partitie is te klein om daarbij nog Google Play te installeren. Deze moet je eerste vergroten en dat is nog een gedoe. Ik was er even kort aan begonnen. Maar dat moet vast beter kunnen.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste