Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik heb geen idee, gebruik zelf OSMC.
13.2 is wel ergg oud.

Over het algemeen zou ik never nooit een instellingen backup terugzetten op een versie die anders is dan de versie van de backup. Dat is altijd vragen om problemen. Bij Kodi en elk ander stukje software.

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 22-11-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Huh? Zetten ze de Cubox-i nu alweer aan de kant als "oud"? Dat zou wel érg snel zijn volgens mij... als dat waar is, dan vraag ik me toch af waarom zoveel van dit soort alternatieven (kijkt naar The Little Black Box) bij voorbaat worden opgestart als de ondersteuning maar zo van korte duur is. Ik kan me voorstellen dat je als consument langzaam aan toch minder geneigd bent om producten van dit soort nieuwe spelers te kopen: met een dergelijke korte support kun je eigenlijk nergens van op aan in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:43

copykat

Good copy isn't bad

kleine update, de 13.2 en de 15.2 lopen prima. maar de kernel is ook het zelfde.
er komt nog een update schijnt op een later tijdstip.
Wel een total clean instal gedaan.

Ach zolang de distri developers zich bezig houden met dit kastje maak ik me geen zorgen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat is waar. Maar 't is wel vreemd dat zó (relatief) kort na de release het apparaatje al EOL wordt beschouwd. Dat geeft toch minder vertrouwen in support van de fabrikant zelf, ongeacht wat de distri's met 't apparaatje willen doen.

Neemt niet weg dat ik hartstikke blij ben met m'n Cubox-i, maar wrang is het wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:27
Zojuist een sysbench gedraaid op een Hummingboard 2 Edge en ClearFog Pro:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Intel 4460 4T                   :    6.9527
Intel G620T 2T                  :   19.5773
Intel 4460 1T                   :   22.6803
Intel G620T 1T                  :   38.3156
Radxa Rock Pro 4T               :  151.7778
HummingBoard Edge Quad Core 4T  :  152.4365
Raspberry Pi 2 OC 4T**          :  176.6245
ClearFog Pro 2T                 :  187.9640
Raspberry Pi 2 No OC 4T         :  196.4891
HummingBoard i2eX Dual Core 2T  :  308.9530
ClearFog Pro 1T                 :  375.6133
Radxa Rock Pro 1T               :  389.0740
BananaPi Pro 2T                 :  389.5493
HummingBoard i2eX Dual Core 1T  :  604.6313
HummingBoard i1 Single Core 1T  :  604.2986
HummingBoard i1 Single Core 2T  :  604.6424
HummingBoard Edge Quad Core 1T  :  608.7171
Raspberry Pi 2 OC 1T**          :  707.3520
BananaPi Pro 1T                 :  770.9850
Raspberry Pi 2 No OC 1T         :  789.2191
Raspberry Pi Model B OC 1T*     :  987.4880
Raspberry Pi Model B OC 2T*     :  988.2174
Raspberry Pi Model B No OC 1T   : 1496.3830
Raspberry Pi Model B No OC 2T   : 1498.1091

Bestaande distro's zouden feilloos moeten werken aangezien de SoC weer een IMX6 is (in geval van de Hummingboard).

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwra
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Help!
Ik ben dus zo blanco als wat..

maar wat kan een cubox-i nou extra dan een streambox?

Wie kan mij hier een duidelijk antwoord op geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Buiten dat je zelf wat meer controle hebt over hoe je de streambox indeelt (skins, addons e.d.), en dat hij (in een aantal gevallen) sneller is dan een streambox, kun je er ook:
- een servertje van maken
- een mini computertje met Linux van maken
- een pure Audio-streambox van maken, zoals met Volumio.org of Archphile.org
- Je kunt zelf kiezen of je Android installeert, Android met Kodi, OpenElec, etc.

Maar je kunt 'm natuurlijk ook gewoon mooier en/of kleiner vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwra
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Bedankt voor je reactie joramoudenaarde!
Maakt het alweer wat duidelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Graag gedaan :) Er zijn vast nog meer toepassingen te verzinnen voor de Cubox-i, zeker als je de mogelijkheden van een Raspberry Pi erbij haalt als inspiratie. Die Cubox-i is wel wat duurder dan een rPi, maar vaak redelijk gelijk geprijst aan een streamboxje... maar de mogelijkheden zijn eigenlijk volledig afhankelijk van je eigen kunnen en creativiteit :)

Ik ben niet bijzonder goed in alles linux, unix, php en andere dingen die terminal-gerelateerd of "te" technisch van aard zijn. Dus een fileserver of webserver zal ik er niet zo snel van (kunnen) maken. Maar bijna alles wat op Linux kan, kun je dus in feite ook met dit soort apparaatjes doen. De extra standaard aansluitingen zoals HDMI, USB en Gigabit Ethernet (tot max ±400mbit/s) en het mooie doosje waar alles in zit was voor mij genoeg om 'm in huis te halen.
Sindsdien draait OpenElec er op, is hij gekoppeld aan m'n Logitech Harmony 650 en m'n Synology NAS, en heb ik met 1 remote m'n hele mediahoek onder controle. Ik blij, m'n vrouw blij, en we kunnen alles doen wat we er mee willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

joramoudenaarde schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:27:
....
De extra standaard aansluitingen zoals HDMI, USB en Gigabit Ethernet (tot max ±400mbit/s) en het mooie doosje waar alles in zit was voor mij genoeg om 'm in huis te halen.
.....
Je vergeet de e-sata aansluiting en de optische Spdiff en in de duurdere types WiFi :)

@ Blauwra :
Als media player zijn die ook erg fijn.
Optische Spdiff re-routen uit je TV naar je reciever brengt een kleine audio vertraging met zich mee die imijn ogen erg storend is (uiteraard met audio timingcorrectie op te lossen maar via de SpDiff heb je hier geen last van en je kan de processor van je reciever gebruiken voor decoding (pass trough) of de rekenkracht vh boxje.
(Als je een reciever met HDMI in out hebt heb je de SpDiff niet nodig)

E-sata is handig voor een lokale hd met hoge snelheid. (3tb en boxje en je bent binnenzak mobiel :) )

Als media boxje is ie ideaal lekker klein, simpel te upgraden en voldoende settings en optionele extra's om te personalizen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ik heb een probleem met opschonen library.

door een ip adres verandering van nass en cuboxi zijn de librari lokaties niet meer actueel.
De video heb ik goed gekregen met veel wachten maar de muziek library wil niet opschonen.
Nieuwe lokaties werken wel maar ik probeer in de cubox te komen met filezilla om de library op te schonen.
dat is toch gebruikersnaam geexbox- ww ftp en poort 21?

edit: klopt het dat deze plek weg is?
http://download.geexbox.o...i/latest/binaries.cuboxi/

iemand enig idee waar het nu staat?

hier tussen staat ie 8)

[ Voor 24% gewijzigd door copykat op 31-07-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Zijn er nog cubox gebruikers met kodi er op of is iedereen naar de hummingbird en RPI III gegaan?
probleem library was een oldfasion connection probleempje, draaid weer al een zonnetje.
laatste build is nu van Geexbox 28 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Niemand meer die Cubox gebruikt?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

IndoBoy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:37:
Niemand meer die Cubox gebruikt?
O zeker wel! elke dag.

draait als een zonnetje. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Hier ook gewoon elke dag in gebruik. Laatst de nieuwste versie van Kodi erop gehad maar deze bugt heel erg. Een versie terug gegaan en dit werkt perfect voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Zit te twijfelen een cubox, nuc/barebone/mini pc of een andere. Is voor de slaapkamer. Ik zie wel dat er binnenkort een nieuwe versie komt. Wil geen Android erop.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

wat wil je er mee doen? windows er op zetten? cubox ondersteund geloof ik geen win 10.

http://forum.solid-run.co...f14/windows-10-t2277.html

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:03
@copykat Welke os/rom draai jij nu op de Cubox? Ik gebruik nu Libreelec, maar wil eigenlijk wel Android draaien ivm de apps.

Alleen de versie van Solidrun is traag... Of het ligt aan de micro-sd kaart.

Life is like a battery, keep it charged!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Een GeexBox build
die is redelijk stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik dacht laat ik eens mijn cuboxi updaten GeexBox versie.
tijd geleden gedaan (en niet erg ervaren er in) dus mn eigen how to gegevens er bij gehaald en putty leek niet te werken kreeg frozen window.
Dus via web page van geexbox om te zien of ik daar iets kon vinden en ja daar is een 3e optie toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tPrtYJDmrkUzyNoN061depXM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HDhnXtpYe7fcoTAxk6MMrKVU/full.jpg

login wachtwoord gedaan en dan opkg update ( haalt img op)
dan opkg list-upgradable (krijg je netjes een lijst van dingen te zien.)
Dus hop opkg upgrade uitgevoerd.

En dan is het vreemd: geen visuele verandering te zien ook een "upgrade ok" of iets dergelijks. geen enkele indicatie dat er iets aan de gang is.. :X
Dus na een tijdje wachten 20min of zoiets gekeken naar kodi en blauwe achtergrond (confluence skin) is zwart geworden dus er is iets gedaan/gebeurd. power button in interface reageerde niet echt dus de good old harde reboot gedaan. stekker er uit stekker er in.
Na reboot inderdaad geheel nieuwe interface te zien. dus update is "gelukt"

Nu twijfel ik een beetje aan t feit of het op de goede methode/manier is gebeurd dus:
- heeft iemand kort geleden ook geexbox geupdate?
- en de nieuwe layout, kleine cultuurschok zeg, ziet er heel anders uit!! enige tips om deze layout zo in te stellen dat de chaos wat opgeruimd word?

Edit: Alles lijkt te werken en alle locaties zijn netjes overgenomen dus nu nog even de skin layout naar mn zin krijgen.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 22-04-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Is Geebox.org down?

probeer een update te doen maar de snapshots zijn onbereikbaar.
Geexbox.org is op geen enkele manier te bereiken. Forum, main home site, niks.

Indien geexbox is niet meer welke zou dan installeert kunnen worden voor kodi 18 op een i4pro cubox?

Edit: hmm zie dit:
https://www.helpmij.nl/fo...7717-GeexBox-iso-download

Is niet tijdelijk dus.
is al van juli aan de gang. :(

dus volgende vraag, wat zou ik dan op mn Cubox i4pro kunnen plaatsen als ik naar kodi 18 wil?

[ Voor 82% gewijzigd door copykat op 31-12-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

update:
Geexbox is vermoedelijk bijna zeker out of commision.

Dus Libre ELEC v9?
Cubox14pro is een Arm soc Quad core i. MX6 1GHZ processor, 2GB RAM,
het lijkt er op dat libreELEC niet meer voor Cuboxi is gemaakt.
https://forum.libreelec.t...elopment-update/?pageNo=1

update: 2020-03-20
https://download.geexbox....i/latest/binaries.cuboxi/
er is weer een snapshot beschikbaar maar het is een oude 2019 09 15. release data 02 01 2020 op de site.

gewone home page is :
"If you see this page, that's because our server is in maintenance mode."

lijkt er op dat de eigenaar bezig is met een doorstart.

[ Voor 37% gewijzigd door copykat op 20-03-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

copykat schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:17:
update:
Geexbox is vermoedelijk bijna zeker out of commision.

Dus Libre ELEC v9?
Cubox14pro is een Arm soc Quad core i. MX6 1GHZ processor, 2GB RAM,
het lijkt er op dat libreELEC niet meer voor Cuboxi is gemaakt.
https://forum.libreelec.t...elopment-update/?pageNo=1

update: 2020-03-20
https://download.geexbox....i/latest/binaries.cuboxi/
er is weer een snapshot beschikbaar maar het is een oude 2019 09 15. release data 02 01 2020 op de site.

gewone home page is :
"If you see this page, that's because our server is in maintenance mode."

lijkt er op dat de eigenaar bezig is met een doorstart.
Ik zit ook in dubio. Tot nu toe draai ik nog LibreELEC, maar ik zou graag een recentere versie hebben o.a. omdat ik toch soms wat rare vastlopers en haperingen heb.

Misschien dat LibreELEC met versie 10 weer ondersteuning biedt voor de Cubox, maar hoe lang het nog duurt voordat die komt? En dan is het nog afwachten of de ondersteuning echt weer komt.

Is het nu wijs om GeexBox te gaan installeren omdat deze recenter is?

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Plato112 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:39:
[...]

Ik zit ook in dubio. Tot nu toe draai ik nog LibreELEC, maar ik zou graag een recentere versie hebben o.a. omdat ik toch soms wat rare vastlopers en haperingen heb.

Misschien dat LibreELEC met versie 10 weer ondersteuning biedt voor de Cubox, maar hoe lang het nog duurt voordat die komt? En dan is het nog afwachten of de ondersteuning echt weer komt.

Is het nu wijs om GeexBox te gaan installeren omdat deze recenter is?
recenter is een beetje vaag. upload is nog steeds volgens mij een kodi16.7.

Ik draai nu Libre EleC en heb een paar keer de " latere kodi versie" geprobeerd maar mn video en audio was vreemd.
ik denk nu maar zolang t draait draait het. (als iemand hier post dat een latere versie werkt dan ga ik wel weer images zoeken en plaatsen maar voor nu is werken is werken en de af en toe crash is vooral als de container is "te nieuw" : te hoge resolutie of een te nieuwe mkv type.
even omzetten klaar.(vidcoder of Davinci Resolve zijn gratis.)
ik heb een escapeplan als ik een optical diff out wil.
raspberry

https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=2836

Cubox is 1080p dus als hij stuk gaat zal ik denk ik opzoek gaan naar een 4K versie die kodi kan draaien..
(nu is mn tv ook nog 1080p dus who cares)

plex server zou ook kunnen indien hij overlijd maar houd liever alles binnen mijn eigen netwerk dus we zien wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:42
Hmja, die cuboxjes zijn duidelijk niet het success geworden wat men ervan gehoopt had.

De 'oudjes' worden wel nog steeds verkocht aan de originele prijzen (ze staan nog voor de zelfde prijzen op de website beter gezegd)

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

eigenlijk is een 4k interface met buffer en decoder nogsteeds een handig device.
foto's, home video's zijn ook tegenwoordig vaker in hogere resolutie.
Dus alleen daarvoor is een "kastje met kodi" al wenselijk.
en een smarttv met optical output en juiste decodersoftware is natuurlijk ook te doen maar heeft vaak wat last van lagg, beeld en geluid loopt niet synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

copykat schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:13:
[...]

recenter is een beetje vaag. upload is nog steeds volgens mij een kodi16.7.

Ik draai nu Libre EleC en heb een paar keer de " latere kodi versie" geprobeerd maar mn video en audio was vreemd.
ik denk nu maar zolang t draait draait het. (als iemand hier post dat een latere versie werkt dan ga ik wel weer images zoeken en plaatsen maar voor nu is werken is werken en de af en toe crash is vooral als de container is "te nieuw" : te hoge resolutie of een te nieuwe mkv type.
even omzetten klaar.(vidcoder of Davinci Resolve zijn gratis.)
ik heb een escapeplan als ik een optical diff out wil.
raspberry

https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=2836

Cubox is 1080p dus als hij stuk gaat zal ik denk ik opzoek gaan naar een 4K versie die kodi kan draaien..
(nu is mn tv ook nog 1080p dus who cares)

plex server zou ook kunnen indien hij overlijd maar houd liever alles binnen mijn eigen netwerk dus we zien wel :+
Oké, bedankt voor de info. Duidelijk dat ik nu dus niet aan de slag hoef te gaan met GeexBox.

In mijn huidige set-up heb ik ook een device met SPDIF optical out nodig, anders moet ik m'n hele geluidsinstallatie veranderen die verder prima voldoet.
Ik heb het topic op raspberrypi doorgelezen dat je quote, maar ik zie niet precies welke oplossing daar nu echt werkt om optical out uit een RPi te krijgen.

Voorlopig laat ik ook alles maar zoals het is, dat werkt (meestal) prima en voldoet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Plato112 Er is een sub module die een spdiff optical output heeft en die kan op een rp3.
Verwacht ook voor rp4 die te vinden.
https://www.kiwi-electron...lus-standaard-met-spacers

[ Voor 50% gewijzigd door copykat op 17-01-2021 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Ik ben overgestapt van Cubox naar RP4 + HifiBerry Digi +
Wat een kwaliteitsverschil aan geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

DarkAllMan schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:43:
Ik ben overgestapt van Cubox naar RP4 + HifiBerry Digi +
Wat een kwaliteitsverschil aan geluid!
Welke distro draai je?
moest je nog wat specifieks doen qua driver software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
copykat schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:27:
[...]

Welke distro draai je?
moest je nog wat specifieks doen qua driver software?
Ik draai libre-elec, de kaart is supported en werkt out of the box met deze distro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Kijk dit is nuttige informatie, mocht ik toch op zoek moeten naar een alternatief.

Ik zal maar niet te veel verder kijken anders wordt de innerlijke tweaker weer wakker en wordt de portemonnee getrokken voor zaken die ik eigenlijk niet nodig heb :)

[ Voor 1% gewijzigd door Plato112 op 21-01-2021 23:45 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste