Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:07

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 18:51
XBian is gewoon de bom, dat is het enige platform voor de Cubox-i waarbij je de volle potentie van de kubus kan benutten. Mediacenter (Openelec), alles wat je met een full blown NAS kan (Synology) en meer, home automation, OwnCloud noem maar op.

OpenElec erop kan prima maar 99% van de tijd zit de Cubox-i zich hopeloos te vervelen, zelfs als je een film afspeelt.

Ik heb laatste tijd erg weinig tijd helaas anders kon ik verder experimenteren met home automation mogelijkheden. Voorlopig blijft het bij mediacenter+nas+cloud.

Overigens kan dit alles ook met de RPi2 maar de Cubox-i 4pro is een stukje sneller, meer RAM, kant en klaar in mooie behuizing met eSATA, Wifi en Bluetooth ingebouwd.

Wat ik nog geweldig zou vinden: als de Cubox-i als een Bluetooth receiver voor muziek kan functioneren. Dan wordt je stereo die je erop aansluit in 1x een geweldige Bluetooth speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Voor HomeAutomation kijk je natuurlijk als eerste naar pilight ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetechtebeest
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-06 12:18
Doet dat Z-Wave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kan iemand heel kort aangeven hoe ik Xbian (Helix) op de Cubox krijg?
Ik heb een aantal images geprobeerd, maar die zijn allemaal Gotham.

[ Voor 38% gewijzigd door albino71 op 06-03-2015 23:27 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@albino71, Helix wil je niet. Alleen maar gedoe.

@hetechtebeest, nog niet, iedereen staat vrij om support toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:30

Kiwi

Gadgetfreak

Ik probeer nu al even de volgende DVB-C stick werkend te krijgen op xbian op mijn HB, maar krijg het niet werkend. Volgens de wiki moet ik media_build installeren, maar die crashed met het volgende:
code:
1
File not found: /lib/modules/3.14.33+/build/.config at ./scripts/make_kconfig.pl line 33, <IN> line 4.

Na wat Googlen gevonden dat ik de linux-headers moest installeren, maar die geeft het volgende:
code:
1
2
3
The following packages have unmet dependencies:
 linux-headers-3.14.28-armmp : Depends: linux-image-3.14.28-armmp (= 3.0.0-1421543766) but 3.9.9 is to be installed
E: Unable to correct problems, you have held broken packages.

Iemand hier ervaring mee? Ik draai overigens op de xbian build van 22 februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
XBian met Kodi 14.1 of 14.2 geeft idd gedoe (zie issues op github). Is het ook mogelijk te downgraden naar 14.0? Openelec met 14.0 werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18

Gotiniens

Fairly odd Tim

Curlymo is het bewust dat xbian geen ssa subtitles ondersteunt? Mijn vriendin is een anime aan het kijken die dat subtitle formaat gebruikt (ik denk dat door de features meet anime ze gebruikt). Na het instaleren van libass5 was het opgelost. Dus veel werk is het niet om te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@Gotiniens, nog niemand over gehoord. Open even een issue op github om support aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifiwanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-05-2020
Ok, ik heb het even aangekeken maar de Cubox-i is mij teveel inleeswerk. Heb een paar pogingen gedaan maar hier moet ik meer tijd instoppen dan ik wil en kan.

Dat mag in http://tweakers.net/aanbod

[ Voor 42% gewijzigd door Sprite_tm op 10-03-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:09
wifiwanda schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:08:
Ok, ik heb het even aangekeken maar de Cubox-i is mij teveel inleeswerk. Heb een paar pogingen gedaan maar hier moet ik meer tijd instoppen dan ik wil en kan.

Dus als er gegadigden zijn, ik bied hierbij m'n Cu-Box i4 aan met bekabeling en qwerty remote incl touchpad. De set is 2 weken oud, 3x aangezet en de eerste met een goed bod mag hem hebben. Set stuur ik aangetekend op dus reken de verzendkosten aub mee in je bod (8 euro).
Ik heb mijn Cubox-i4 zo aan de praat trouwens. SD met image van openelec er op (laatste 5.0.5) en even booten en draait als een tierelier. Tenminste hij stream alles gewoon netjes van mijn NAS af via SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:15
Hier hetzelfde. Het kan inderdaad even een half uurtje kosten om alles naar wens ingesteld te hebben (je media locaties aanwijzen, settings en skins naar wens instellen e.d.), maar dan ben je eigenlijk heel snel klaar :)

Maar ik kan me wel voorstellen dat als je zo'n Cubox met XBMC aan iemand geeft die eigenlijk nog nooit iets met XBMC heeft gedaan, dat het best overweldigend kan zijn in het begin. Maar goed werken doet het in principe zeker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:32

copykat

Good copy isn't bad

De basic dingen draaien vrijwel uit de box en de nass goed koppelen is even googlen opzoek naar een instructie filmpje,
Voor de rest: zelfs "stomme vragen" krijgen antwoord. (ervarings deskundige :+)
Het feit dat ie bij mij zich "verveeld" met alleen XBMC draaiende is niet erg. Het is een zeer fijn dingetje.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

CurlyMo schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:11:
@albino71, Helix wil je niet. Alleen maar gedoe.
Helder, thanks!

Dan gaan we met alles even terug naar Gotham.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifiwanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-05-2020
Voor mij was de grens bereikt toen ik even wat muziek op wilde zetten, ik een keuze maakte uit 1 van de vele themazenders en er ineens met geen mogelijkheid meer geluid uit de speakers kwam, terwijl dat een dag ervoor nog prima ging. Toen kon ik 's avonds laat me nogeens gaan verdiepen in een hidden setting die was omgezet ofzo, dus dat werd mij teveel. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

heeft iemand hier "sickrage" geinstalleerd?ik heb deze addon geïnstalleerd maar ik zie hem niet terug in mn interface.(XBMC menu))
Gevonden: via browser (ip adres Cubox ) te bereiken staat los van xbmc.
(enne NIET UPDATEN via browser menu van sickrage.. :+ )
iemand ervaring met herstellen na toch per ongeluk updaten via programma link? :o
in de homepage van de Cubox blijft na removal package de link van sickrage zichtbaar dus ergens is de userdata opgeslagen die door de "foute update actie" beschadigd is.

(en nee ik heb niet eerst een back up gedaan voor ik ging installeren! :( ) (donkeyshuffle |:( )
Heb nog wel een oude back up uit nov 2014 (van .xbmc folder(via filezilla)) en via "XBMC-Back-up" program.

(Hoe maak je eigenlijk een nette clone van je sd card? zodat ik voortaan een goed werkende versie kan clonen en als backup kan gebruiken vóórdat ik ga klooien....)

ik vond ook dit:Github

Hoe haal ik die sickrage link uit de home page?
Kan ik de Rutorrent ook uninstallen zonder problemen en de link verwijderen van de homepage?

[ Voor 103% gewijzigd door copykat op 12-03-2015 18:23 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tunf
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-05 08:20
Heren, ben sinds de verkoop een trotse bezitter van een cubox-i 4 pro en heb daar na veel wisselen, testen etc. uiteindelijk gekozen voor een sd kaart met openelec. De laatste versie van Helix is hier keurig op te gebruiken.

Via het forum daar ben ik erg actief en hoop ik dat er meer mensen ook gebruik van maken. Via openelec heb ik al diverse bugs doorgegeven welke inmiddels ook gefixed zijn.

Graag ben ik open en eerlijk met jullie en dit zijn de 2 bestaande ergernissen;
1. cec werkt niet altijd (in mijn geval met samsung). Dit zal opgelost zijn in openelec 5.2 en is men druk mee bezig.
2. horizontale lijnen beeld opbouw met menu weergave. Dit is ook een bekend iets. Met de huidige opbouw van kodi/ xbmc loopt men tegen chipset issues aan (op meerdere platforms) daar zijn echter al wat doorbraken om dit anders te doen maar gezien de hoeveelheid platforms zal dit langzaam maar zeker komen.

Verder heb ik de volgende config;
esata docking met losse hdd afhankelijk van type (films, serie, afbeeldingen etc.) die ik kan wisselen
canal digitaal met originele kaart werkend en super soepel.

Ik ben helemaal tevreden en blij dat ik niet meer 1 a 2 seconden op dingen moet wachten die ik met de raspberry 1 en 2 heb. Iedereen die komt kijken is direct overtuigd en er zijn er dan ook al meer dan 15 aangeschaft na een bezoek hier. Geen fratsen maar een net apparaat dat klein onder je tv past en er mag zijn met meer dan voldoende aansluitingen.

Via de tv afstandsbediening werkt het menu lekker soepel en start alles super snel op en door. Voor meer zoekwerk/ typen maken we gebruik van de xbmc remote app op iphone en android.

Op verjaardagen is het heerlijk om de apple tv functies te gebruiken zodat we samen even wat foto's en video's kunnen zien. Dit kan omdat ik de wifi aan het "gasten" heb hangen en de bekabeling aan het interne netwerk.

Voor de finetuning heb ik alle opties uit in de default skin met een strake achtergrond. Via de snelkoppelingen heb ik de addons geplaatst. Hiermee is het ook voor mijn vrouw en kinderen super simpel te gebruiken.

Om mensen iets meer te overuigen, kijk ook eens naar www.lakka.tv in mijn ogen een zeer gaaf uitstapje dat ik op een aparte sd kaart heb staan en samen met de esata docking en een andere HDD werkt dit gaaf. Stuk soepeler dan een raspberry pi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb Lakka al vaker voorbij zien komen… ik ga die binnenkort eens installeren op m'n reserve SD-kaartje! Hopelijk werkt hij ook goed met de Logitech F310 (USB joypad), en anders probeer ik 't eens met de PS4 controller proberen :)

Zeg, weet je toevallig of je simpelweg Lakka naar een SD-kaartje flashed? Misschien komt 't omdat 't een beetje laat is, maar ik kan zo snel alleen een download vinden en geen installatie guide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tunf
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-05 08:20
joramoudenaarde schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:09:
Ik heb Lakka al vaker voorbij zien komen… ik ga die binnenkort eens installeren op m'n reserve SD-kaartje! Hopelijk werkt hij ook goed met de Logitech F310 (USB joypad), en anders probeer ik 't eens met de PS4 controller proberen :)

Zeg, weet je toevallig of je simpelweg Lakka naar een SD-kaartje flashed? Misschien komt 't omdat 't een beetje laat is, maar ik kan zo snel alleen een download vinden en geen installatie guide :)
Hier een link naar de disk image; http://www.lakka.tv/get/windows/imx6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 14:13
Vandaag voor het eerst eens met Lakka geexperimenteerd. Ik heb tekken 3 kunnen spelen op mijn cubox-i2 met een keyboard. Alleen vind ik de documentatie niet je van het.

Kan Lakka werken met een wiimote..... Welke andere controllers werken. Hoe kan ik customizen (emulators disablen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Of Lakka met een Wiimote werkt weet ik niet, maar ze hebben op hun site wel een handleiding over hoe je je controller kunt mappen:
http://blog.andressm.org/retroarch-gamepad-configuration/

Heb je hier iets aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ik vond een lijst met compatible controllers... helaas geen Wii...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het is een redelijk groot topic, maar ik ben wel benieuwd naar een paar zaken. Ik heb wel wat antwoorden kunnen vinden, maar niet zo 1 2 3 op dezen.

1) Is het veel tweak werk of kan een leek hier ook mee uit de voeten? Ik begrijp dat ik een SD kaart moet halen en daar een distro op moet zetten?

2) Werkt het streamen nou wel of niet goed via WiFi? Ik heb in mijn woonkamer geen plekken om een ethernet kabel neer tegen leggen, of ik niet gaan boren en de kabel gedeeltelijk over mijn laminaatvloer neerleggen. Anders schaf ik wel een esata schijf aan.

3) Kan je wel je geluid en beeld splitten? Beeld via HDMI naar TV, Geluid via SPDIF naar receiver.

Zit er naar te kijken om de i2 aan tegen gaan schaffen, maar zit nog steeds tegen twijfelen tussen een Cubox en een Android Stick.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Het viel mij, als niet-linux kenner, heel erg mee.

Je kunt een programmaatje installeren op je computer (Ignition) die een klein appje installeert op een SD-kaartje. Dit kaartje stop je vervolgens in je Cubox-i en dan zet je 'm aan. Daarna kun je met een muis/toetsenbordje het gewenste OS/Kodi kiezen en wordt deze automagisch geinstalleerd.

Een eventuele afstandsbediening kan een Logitech Harmony zijn. Deze stel je dan in alsof je een Microsoft MediaCenter gebruikt, en dan werkt het eigenlijk nagenoeg vlekkenloos. Bugs e.d. heb je nog wel omdat het allemaal nog redelijk nieuw is, maar het valt me dus alleszins mee.

Streamen werkt goed via wifi op voorwaarde dat:
- je wifi verbinding én snelheid hoog genoeg is
- je films in niet te hoge kwaliteit streamt (geen 1080p van 20GB dus bijvoorbeeld, want dat kan haperingen veroorzaken)

Ik heb het geluid allemaal over HDMI lopen, via m'n speaker/soundbar. Deze stuurt het beeld door naar de TV, en het geluid speelt hij zelf af. Splitten kan misschien wel, maar daar maak ik zelf geen gebruik van.

Moet wel zeggen dat ik hier véél blijer mee ben dan met een Android Stick. Ik heb het nooit zo hoog op gehad met die stickjes, en Android i.c.m. Koi/XBMC is ook geen probleemloos bestaan voor zover ik terug heb kunnen vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapotlood op 27-05-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Outerspace schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:26:
3) Kan je wel je geluid en beeld splitten? Beeld via HDMI naar TV, Geluid via SPDIF naar receiver.
Ik stuur beeld via HDMI en AUDIO over SPDIF... geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dan ga ik toch maar eens kijken of het wat voor mij is :) Dan zit ik toch op de i2 met een eventuele WiFi dongle. Ik vertrouw de interne WiFi antenne van de i4 niet zo. Voornaamste doel is toch om films en series te kijken, die kunnen eventueel wel via een eSATA schijf overgezet worden :)

Thanks!

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Heeft iemand hier een idee om de autoreboot te herstellen?
Ik heb een update gedaan die volgens mij goed ging.
maar na een reboot blijft de cubox hangen in de login.

(even voor de toekomst: hoe kan ik het best de (werkende) SD kopieren naar een andere zodat ik altijd een werkend SDkaartje heb? (dus niet een backup via geekbox maar een echte kopie)
win32diskimager kan volgens mij alleen naar een sd schrijven.)

nevermind gevonden:
Als ik dit nu meteen éérst had gedaan dan zat ik nu niet zo te vloeken... |:(

weet iemand hoe je een "forced upgrade" kan doen als putty geen connection kan krijgen?

ok ik heb mn defecte SD ff opgeborgen en een nieuwe schone flash gedaan:
geexbox-devel-20150528-r06f4b2a.cuboxi

Zoveel mogelijk addons weer terug gezet of nieuwe gekozen:
welke ik niet kan vinden in de beschikbare addons zijn Navi-x, Addon-installer (Deze wil ik wel erg graag terug.)
Kan ik die uit een backup vissen en handmatig via bijv. filezilla toevoegen?

Hij staat nu door eh 4 TB aan data te worstelen.. :+
(Nee ik heb bewust niet gekozen voor userdata terug zetten omdat die misschien niet geheel foutloos is dacht eerst een database op te bouwen van uit point zero en dan een backup te maken/clone en daarna pas gaan proberen met mn xbmc backup addon of via filezilla)
( (misschien crasht ie weer door versie problemen als ik iets terug zet...))

[ Voor 61% gewijzigd door copykat op 31-05-2015 00:56 . Reden: ben bezig geweest :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik ben nogal teleurgesteld in het bedrijf achter de Cubox-i, het Israelische SolidRun.
Ik heb nu al een poosje de Cubox-i. De hardware is echt helemaal perfect. Als de ESATA poort een combi van esata en USB was geweest was ik helemaal verliefd (een DeLock case kan je dan aansluiten met 1 kabel voor data en stroom).

Maar SolidRun doet duidelijk nauwelijks iets om de verschillende Kodi distributies te helpen. Zelfs OpenElec vind ik niet helemaal lekker werken na de laatste (stable) update:
- wat trager en stroperig bij navigeren door menus
- als ik op pauze druk, is het net alsof de HDMI kabel los zit, storing door het beeld (alleen als ik pauze druk, storing komt van de overlay)
- rare ruis probleem als je +/- 30min een serie of film krijgt is weer terug, dit probleem bestaat echt al sinds het begin

En de 2 andere Kodi distributies zoals GeexBox (beperkt) en XBian (geen werkende image) lukt het ook nog niet om alles goed werkend te krijgen, zoals dat op een RPi2 die later uitkwam wel is gelukt. Erg jammer.

Ik hoop dat OSMC gauw uitkomt voor de Cubox maar zij hebben hun eigen Vero device (die qua uiterlijk haast identiek is) dus ik verwacht niet veel ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jazco2nd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:14:

- als ik op pauze druk, is het net alsof de HDMI kabel los zit, storing door het beeld (alleen als ik pauze druk, storing komt van de overlay)
- rare ruis probleem als je +/- 30min een serie of film krijgt is weer terug, dit probleem bestaat echt al sinds het begin
zoals je hierboven kan lezen heb ik net een nieuwe verse installatie en ik heb geen his of andere ruis.
puur omdat ik gebruik maak van spdiff/optisch.

Wat me wel opvalt is dat de opbouw van zijn database erg langzaam gaat, het thumbnailen van alle albums gaat erg traag en je moet door de lijst heen scrollen en dan zie je langzaam de album picto's opkomen.
(geen idee of dit ook was met mn eerste build)

Zelfde was ook met de speelfilm bibliotheek opbouw. (ach t tis bijna 4 TB dus misschien duurt dat gewoon wat langer.)
Voor de rest, ach het meeste doet het probleemloos op wat onduidelijkheden na dan, maar meestal is dat mijn eigen onervarenheid in distro's

[ Voor 21% gewijzigd door copykat op 01-06-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 06:30
Ff een schop.

Gerucht gaat dat openelec een soort bundel gaat aanbieden met een 4GB versie. Wel las ik al dat de cuboxjes geen 24p doen?

Klopt dit?

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=231101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Compleet 100% nutteloos. OpenElec draait vloeiend op de Cubox i2, niet eens 2GB nodig.

4GB is leuk als je naast Kodi ook allerlei andere zaken door de Cubox laat doen. Helaas is er geen Linux distributie met Kodi beschikbaar die dit mogelijk maakt voor de Cubox. Met OpenElec gaat het niet. Xbian werkt niet goed erop, ArchLinux kan je niet meer goed installeren. Ik heb het idee dat het over en uit is voor de Cubox. Veel te weinig software ondersteuning (en volgens mij komt dat door SolidRun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Solidrun heeft een nieuwe website gelanceerd:
www.cuboxtv.com
Hierop vind je het nieuwe model.

Of het over en uit is? Solidrun is een hardware fabrikant en duidelijk geen software bedrijf. De ondersteuning vanuit Solidrun zelf is minimaal en ik denk dat ze hadden gehoopt dat de community zelf meer zou oppakken, zoals bij de rpi. Niettemin vind ik het een prachtig produkt. Simpel en hij doet wat ik ervan verwacht.

[ Voor 62% gewijzigd door DarkAllMan op 06-07-2015 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
DarkAllMan schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:50:
www.cuboxtv.com
Hierop vind je het nieuwe model.

Solidrun is een hardware fabrikant en duidelijk geen software bedrijf. De ondersteuning vanuit Solidrun zelf is minimaal en ik denk dat ze hadden gehoopt dat de community zelf meer zou oppakken, zoals bij de rpi.
Dat vind ik wel meevallen. SolidRun is net zo actief als de Raspberry Pi Foundation als het gaat om (met name) kernel ontwikkeling. Verder is het in 99% van de gevallen zo simpel als alle software die op de RPi draait ook op de Hummingboard werkt. Ook de "grote drie" hebben gewoon volledige Cubox + Hummingboard support, XBian, OpenElec, en OSMC.

De community heb je misschien gelijk in, maar SolidRun zelf heb ik niks te klagen over. Het probleem is echter dat ze hun voordeel positie grotendeels zijn kwijtgeraakt sinds de Raspberry Pi 2. In begon met een Raspberry Pi 1 B, daarna een Hummingboard, nu weer een Raspberry Pi 2. Die laatste is toch het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ik ben weer minder een board man. Ik wil gewoon een simpel design wat naast mijn tv staat en energie zuinig is. Daarom kies ik eerder voor Cubox dan Rpi. Design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
DarkAllMan schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:50:
www.cuboxtv.com
Dat is incorrect, die site bestond al toen ik mijn Cubox bestelde, december 2014! Ik noem mijn Cubox daarom al sinds dag 1 CuboxTV, in mijn netwerk (en ook de username als ik hem wil benaderen). Die naam heb ik via die mooie site.
CurlyMo schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:20:
[...] Ook de "grote drie" hebben gewoon volledige Cubox + Hummingboard support, XBian, OpenElec, en OSMC.
Dat is ook incorrect (ben ik niet van je gewend).
- OSMC bestaat niet voor de Cubox, is wel aangekondigd dat het in september of eind dit jaar zal komen
- Zeggen dat XBian "volledige Cubox support" gaat erg ver. Er is geen pijl op te trekken of het op je Cubox gaat werken, op de ene SD kaart werkt het, op de andere zal je niet booten. Verschil in merk of capaciteit heeft blijkbaar invloed.
Oorzaak is een raadsel en sinds het is ontdekt in maart/april is er nog geen oorzaak gevonden.

En als je wel een werkende SD kaart hebt loop je tegen andere issues aan.
Dat het eerste probleem varieert per SD kaart is overigens uit het forum gebleken, lange tijd kon niemand XBian image aan het booten krijgen sinds begin februari tot ergens eind maart.
De feedback daarop van XBian ontwikkelaars is minimaal geweest, ik beschuldig hun niet hoor, ze doen geweldig werk. Om XBian vloeiend op meerdere platformen te laten werken is denk ik gewoon teveel gevraagd, het team is klein en doet het in hun vrije tijd. Dus ik snap het wel. Maar om dan te zeggen dat de Cubox volledig wordt ondersteund klopt niet (nog niet in elk geval).
(Persoonlijk heb ik alleen last van het SD kaart probleem en issue 739, maar bij mijn ouders (i4pro) ook issue 677).

ArchLinux is misschien beetje off topic, maar in het ArchLinux en Solidrun forum vind je ervaringen en topics van anderen en mij die hetzelfde sinds enkele maanden rapporteren: ArchLinux handmatig of via de tool van SolidRun installeren is niet meer succesvol. Ook daar komt geen enkele feedback van SolidRun op, terwijl het dus ook mis gaat via hun eigen Ignition tool.

Bij de Raspberry heb ik gewoon heel andere ervaringen (op het officiele RPi forum).

Ik vind ook het design geweldig, maar ook weer zonde dat het slechts als OpenElec spelertje wordt gezien, dat doet de hardware geen eer aan. Zeker een i4pro en de komende 4x4 zijn overkill om als OpenElec/Kodi client (want zo wordt OpenElec meestal gebruikt) te worden gepositioneerd in de markt. Het zijn volwaardige alleskunners die gewoon als centrale mediaspeler/NAS kunnen functioneren.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 06-07-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
I stand corrected :) Gelijk even gekeken of ik het CuBox-i team wat kan vergroten binnen XBian.

[ Voor 65% gewijzigd door CurlyMo op 07-07-2015 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb zelf de Vero met OSMC ( een Cubox kloon, of beter kopie) en het werkt redelijk r*k. Ik heb op het OSMC forum daarover het volgende gemeld en van weer een ander forum gequoted:

It looks like it is hardware related and probably cannot be solved. Unfortunate Sam hasn't responded in the last 11 days on your question. More info can be found here:

*Some bad news at the end, imx6 in general related. So it's obviously not only the vero that is affected.*

*mk01 from xbian wanted to implement a reference clock on imx6 and found out some really bad things.*
*It seems the chip is neither able to display 50 fps / 60 fps over a longer time, but does internally just throw the pics away as it gets overloaded.*

*So whenever a vblank should come, normal hw would swap buffers to display the new picture, but imx6 is not fast enough to do so (at the above rates). So the HW itself just skips that frame entirely. It even does not report this vblank ... when another next frame is ready and hw feels like rendering it it swaps and reports this vblank.*

*I think you figured what would happen if you would sync on the vblank ... :-(*

*mk01 has found the place where the skips are force introduced and now could echo the vblank signal never the less ... but yeah ... getting 60 vsync signals, while the hw only renders ~ 40 ... just sucks. This can even explain slow menus and currently I don't see any fix for this, probably running the display in no more than 30 hz?*

And another posting by fritsch (cleaned without the ranting):

*Is it forbidden to say, that the vero has hardware incapabilities that are never going to be fixed? That this GC880 dual core is even too slow to play DVD images even with all of his two cores used? That it is not able to play LiveTV content in double rate that even ATV1 does - standard television? That the wireless is so fucked up, that it's unusable for streaming? Even the spdif cable does not fit into the plug ... That it's not possible to render even the normal skin with > 48 fps over time. Disable dirty region and watch the sysinfo page ...*

*Sorry, if one is not allowed to say the truth: That you are selling here a box, that will never do what it's spec promis ? A former poster has linked at least 3 threads, that are open, not fixed since several months - and the worse here: that stuff is not fixable, cause the hw is not capable of doing it.*

Zelf vind ik het vooral niks dat de Vero mijn meeste DVD-rips niet afspeelt, of er verschijnen geen menu's of hij loopt vast.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Je hebt een probleem dat de Vero geen DVD-rips afspeelt? Dat lijkt me niet echt een probleem van de Vero als de hardware inderdaad hetzelfde is als de Cubox-i. Ik heb zelf een Harry Potter film in 1080p 3D afgespeeld. Dat was een bestand van ruim 10GB zonder stotteren, en zonder problemen.

Misschien heeft de Cubox-i of Vero inderdaad een probleem met het afspelen van 60fps materiaal, maar verder ben ik nog nooit tegen 't probleem aangelopen dat hij media niet afspeelt. Dit is wel via UTP-kabel, maar ik heb ook DVD-films (±800MB groot) afgespeeld via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Puur op basis van bovenstaande is mijn conclusie dat je probleem niet in het Cubox-i topic thuishoort. De Cubox heeft deze problemen niet(OpenElec), en heeft de GC2000 GPU ipv GC880. Daar naast heeft het Wi-Fi, Bluetooth, eSATA ingebouwd. Alleen het design is identiek.

Maar niettemin het voelt voor mij steeds meer aan als een complete miskoop, de Cubox-i, 2 gekocht (1 voor ouders als upgrade van de RPi1B) en €50 aan XBian gedoneerd dus in totaal €350 weggegooid. Alleen Openelec draait erop. Enorm zonde.

OSMC Team rept ook met geen woord over IMX.6 platform, eerder werd september genoemd dat er een officiële build zou zijn. Ik baal echt, zo zonde van het geld. En wat doet SolidRun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Jammer dat je die € 50 aan donaties aan een OSS project als weggegooid geld ziet. Zelf verbaas ik me er toch regelmatig over wat @mk01 allemaal uitspookt en uitzoekt, zoals opnieuw beschreven in de post van @the-body. Dat desondanks het OSS project waaraan je doneert niet voldoende naar tevredenheid werkt, dat kan. Het blijft werk van vrijwilligers.

Bedenk je daarbij wel dat je ook in OpenElec en OSMC op verschillende plekken code terug vind van @mk01 van XBian. Bijvoorbeeld in CEC. Dat OpenElec dus naar tevredenheid werkt op de RPi en OE is voor een klein deel ook aan hem te danken. Hetzelfde geldt natuurlijk ook andersom. XBian heeft ook baat bij wat OE doet voor beide platforms. OSMC zie ik echter weinig van terug in concrete verbeteringen voor beide platforms.

[ Voor 37% gewijzigd door CurlyMo op 08-09-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Niet alleen OpenElec draait erop hoor: ook Geexbox, Linux en Android. En het is ook een beetje bedoeld als dev-machine. Daarnaast draaien er nog meer systeempjes op als je SolidRun's Ignition app niet gebruikt. Denk aan:
- www.owncloud.org
- Linuxmint.com
- http://archphile.org
- https://volumio.org/

Je kunt er dus best een hoop mee, maar het kost wel wat uitzoekwerk. Het is natuurlijk geen Mede8er of Apple TV waar je mee speelt :)

De enige reden waarom ik zelf in OSMC geinteresseerd was/ben, is vanwege de interface. Het ziet er mooi en gelikt uit, dus ik ga nog wel eens spelen met dat systeempje. Maar qua hardware vind ik 't weinig toegevoegde waarde geven ten opzichte van al bestaande varianten (Cubox-i is daar één van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jazco2nd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:42:

Maar niettemin het voelt voor mij steeds meer aan als een complete miskoop, de Cubox-i, 2 gekocht (1 voor ouders als upgrade van de RPi1B) en €50 aan XBian gedoneerd dus in totaal €350 weggegooid. Alleen Openelec draait erop. Enorm zonde.
Kan je uitleggen wat of welke problemen de miskoop gevoel geeft?

Ik had wat crash probleempjes na een mega update maar na een schone GeexBox installatie is het vrij probleemloos. (ik had ondanks mn geluid over de spdif ook opeens een HISS in mn audio maar die is na nog een update via geexbox updater weer verdwenen.)
Ik heb nog wel geprobeerd om Sickbeard te laten draaien op de Cubox-i om hem iets meer werk te geven maar ergens wilde dat niet vlotten.
Als media player vreet ie alles, al vind ik die harde scheiding tussen "video" modes en "Photo"- modes onhandig.
Als voorbeeld:
De korte (homemade) filmpjes die je tussen het fotograferen maakt worden niet herkend in de fotomap en je kan dus niet zonder er een volledige movie presentatie er van te maken foto's en film combineren.
Dit kost extra hd ruimte omdat de presentatiemovie én de oorspronkelijke foto's en films bewaard moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Wat grappig dat deze discussie weer tot leven komt.

Over de te installeren OS'en:
Sinds wanneer is Owncloud een OS? Je kan het draaien op Xbian of OSMC bijvoorbeeld. Ideaal natuurlijk.
Verder is het handig om te weten dat ArchLinux niet meer te installeren is op de Cubox, zoals al gemeld door verschillende gebruikers op het SolidRun forum.
En GeeXBox ligt qua ontwikkeling een beetje stil, de (vriendelijke) main dev heeft ook aangegeven niet gauw moet updates te komen.
De andere alternatieven die je noemt (Volumio/Archphile), die draaien net zo goed op 5x zo goedkope hardware. Is dus geen reden om een Cubox-i 4Pro (4x 1.2GHz, 2GB ram) te kopen.
LinuxMint geen ervaring mee.. voor zover ik weet gaat Kodi daar nooit soepel op draaien.

@copykat:
- enige Mediacenter keuze is OpenElec, wat vooral een simpele client is. Minder geschikt als "hub". Je kan bijv niet Flexget of sickbeard installeren (Flexget is geheel onmogelijk gemaakt sinds v5). Enorm zonde van de HW van de Cubox. OE ondersteund overigens geen BT, dus je receiver of TV gebruiken als bluetooth speaker kan je vergeten.
- Solidrun is stil (al maanden) en reageert niet op berichten van OSMC zelf.
- Archlinux is al maanden niet meer te installeren (ook niet handmatig), geen reactie van Solidrun
- de ondersteuning van Solidrun om te kunnen booten, staat stil. Zie ook deze post van Sam. Hiermee lijkt het erop dat Solidrun gestopt is met het ondersteunen van IMX.6. End-Of-Life dus. Wellicht is dat ook de reden dat XBian er niet goed op draait.

Zie de laatste 2 posts van Sam: https://discourse.osmc.tv...ort-in-the-future/1825/11

en doordat zelfs geen Archlinux meer te installeren is, is het lastig om zelf aan de slag te gaan en Kodi, Flexget, Transmission, Owncloud, SyncThing (om maar ff wat te noemen) te installeren.

Als ik puur en alleen Kodi wilde, had ik geen Cubox-i4 pro gekocht.

@CurlyMo
Ik weet dat MK01 achter de schermen veel bijdraagt aan zowel OE en XBian waar OSMC vast ook van profiteert. Maar de eindgebruiker met een Cubox-i heeft daar tot nu toe niets aan gehad. Xbian is volgens mij geweldig voor de ontwikkeling van mediacenter/debian op goedkope CortexA9 apparaten, voor IMX.6 niet. Mijn donatie is dus zeker een gebaar van dankbaarheid voor de moeite die MK01 maar ook jij nemen in jullie vrije tijd, maar het was vooral om IMX.6 ondersteuning te stimuleren. In die zin is het weggegooid geld, want die ondersteuning gaat er niet komen. Ligt volgens mij nieteens aan XBian maar vooral aan Solidrun, als ik de stilte in het Solidrun forum + de posts van Sam goed begrijp.

In elk geval zet ik mijn Cubox-i straks te koop voor wie interesse heeft. 2 stuks zelfs. Maar naar mijn mening is het een EOL product dat zijn hoge/prijs of huidige waarde simpelweg niet waard is door gebrek aan software ondersteuning.

[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 13-09-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Hier draaien de SolidRun producten nog steeds prima moet ik zeggen. Allemaal XBian. Ik kan er dus moeilijk over meepraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Welk merk SD kaart? Blijkbaar maakt dat groot verschil. Zou handig zijn als Xbian dat ergens vermeld, downloadpagina ofzo. Sandisk werkt in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik gebruik louter Icidu kaartjes.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Jazco2nd: Ik geef toe dat de forum activiteiten, ondersteuning/informatie en developments op de Cuboxi niet optimaal zijn en zeker niet actief door solidrun worden ondersteund.
Hierdoor kunnen de hardware kwaliteiten niet optimaal benut worden en kan ik me voorstellen dat het voor mensen die er meer mee willen dan alleen film/foto/muziek mee afspelen frustrerend is dat de development een beetje stil ligt.

Voor mij persoonlijk boeit het me niet zo, ik wilde vooral een stabiel opensource platform (die word meestal langer up to date gehouden dan een mediaplayer) met voldoende rek in de hardware om voorlopig alles te kunnen draaien wat ik wil en met een voldoende snelle internet verbinding en proces snelheid om te streamen van uit het web of nass.
De extra download taken of nass server utility is leuk maar niet nodig voor mijn gebruik.
(als de RPI eerder geupgrated was geweest met de door mij toen gewenste specs had ik vermoedelijk blind voor die hardware gekozen gezien de lange trackrecord en actieve informatie stroom, maar nu blijf ik voorlopig maar bij deze cuboxi.)
edit: RPI model 2 (b+)heeft nogsteeds geen SPdif coax of optical audio output en ook geen 1Gbnetwerk/ WiFi.
En een HDMI video-audio splitter werkt meestal minder goed of je moet een actieve hebben en die heeft meestal weer een aparte voeding nodig (aldanniet uit je USB poort)

Wat ik overigens wel apart vind is die SD kaart issues: als de specs die aangegeven zijn op de kaartjes correct en zo goed als identiek zijn dan zou dat toch geen probleem moeten opleveren?
Het is gewoon een solidstate memory zonder enige buffer of stuurcircuit dus wat kan er nu zo verschillend zijn dat iets er op niet werkt?

[ Voor 8% gewijzigd door copykat op 17-09-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb enorm veel tijd hierin gestopt. bovenstaande vragen kan je beste stellen bij het aangemaakte bugreport op Github.

@CurlyMo: jouw ervaringen staan dan op zichzelf, want ze worden zeker niet gedeeld met anderen: http://forum.xbian.org/thread-2918-post-28715.html

Voor wie interesse heeft in de ideale Kodi player:
V&A aangeboden: Ideale KODI player Cubox-i 4Pro

[ Voor 18% gewijzigd door Jazco2nd op 22-09-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Heeft iemand al de laatste image van Geexbox 20151021 geinstalleerd?
De de xbmc/kodi al geupdate in die build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb geen Geexbox geinstalleerd, maar wel een probleem met de Harmony remote die ik heb :(

Alles werkte naar behoren, behalve dat OpenElec een knipperend scherm begon te laten zien als je door het menu heen gaat. Dus ik dacht: mooi moment om alles even opnieuw te installeren, een nieuwe versie van OpenElec, samen met de Harmony 650 even opnieuw instellen en de lag er via de instellingen uit halen.

Nou, dat had ik dus beter niet kunnen doen :(

Ik had voorheen bij Apparaten (in de Harmony app), een Microsoft apparaat toegevoegd, waarna de Cubox met OpenElec gelijk goed werkte. Maar nu lukt dat dus niet meer. Ik heb o.a. de volgende apparaten in de Harmony proberen toe te voegen:
- Microsoft -> Media Center PC SE
- Microsoft -> WMC 2nd edition
- Microsoft -> MCE Keyboard

Maar bij geen enkel Microsoft "apparaat" wat ik toevoeg, reageert de Cubox. Ik heb nooit via SSH de Cubox van bepaalde mappings voorzien... zelfs als ik een nieuw systeempje op het SD kaartje zette heb ik eigenlijk nooit iets via SSH aangepast.

Weet iemand toevallig wat 't probleem kan zijn, en hoe ik dit op kan lossen?

/Instant Update
Nou, lang zoeken, maar hij werkt weer. Het blijkt dus dat Logitech de Cubox-i als apparaat heeft toegevoegd, en dat je dus helemaal niets aan "Microsoft" apparaten hoeft toe te voegen! Scheelt weer zoeken wélk Microsoft apparaat je moet toevoegen. Het enige is dat het contextuele menu (het "informatie" venster bijvoorbeeld) nog niet werkt en/of terug te vinden is in de Harmony "Knoppen" tab. Maar goed... hij werkt weer dus we zijn blij! Het lijkt trouwens alsof de lag ook wat minder is als je de Cubox-i als apparaat toevoegt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Kapotlood op 01-11-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ik had/heb ruzie met de yatse app bleek later.
de video/movie scraper weigerde dienst en even een andere testen resulteerde in het volledig "opschonen" van de library data. Zeg maar deleten en opnieuw beginnen.
De universal movie scraper is wel beter en geheel instelbaar hoe en waar je je gegevens wilt oplaten halen.
Maar dat je bestaande lib. data eerst gewist word is wat minder!
De videodata scannen button in Yatse (mobiel) werkt niet. Dus je moet de gene gebruiken in kodi zelf.

Eerst mn oude weer werkend maken en de library goed krijgen.
Kan tenminste weer kijken wat ik wil.

Dan zal ik eens de laatste build 31102015 er in stoppen en kijken hoe die is en welke kodi daar op staat.
Ze zouden direct naar Kodi 15.0 gaan en 14.0 overslaan.
Dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik ben zelf nog bezig om de Harmony weer 100% werkend te krijgen na de probleempjes hier... niet álle knoppen werken nog zoals 't hoort, en de custom mapping in de MyHarmony app biedt die optie niet aan als je SolidRun als apparaat hebt ingesteld. Ik moet dus nog even verder zoeken naar welk Microsoft "apparaat" ik moet gebruiken die wél werkt.

Maar een nieuwe versie van Kodi, daar ben ik ook wel benieuwd naar! :) Jammer trouwens dat Yatse niet op de iPad of iPhone werkt... "we" hebben hier wel een Kodi-remote app, maar Yatse ziet er wel erg goed uit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

joramoudenaarde schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:30:
Oh, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik ben zelf nog bezig om de Harmony weer 100% werkend te krijgen na de probleempjes hier... niet álle knoppen werken nog zoals 't hoort, en de custom mapping in de MyHarmony app biedt die optie niet aan als je SolidRun als apparaat hebt ingesteld. Ik moet dus nog even verder zoeken naar welk Microsoft "apparaat" ik moet gebruiken die wél werkt.
Ik hoor/lees vaker dat die Harmony's spontaan niet meer lekker werken na een update. De "oficiële" mediaplayers hebben daar waarschijnlijk minder last van omdat die nauwelijks updaten.

Ik heb daarom maar gewoon de Yatse bedacht met een usb mouse als extra besturing.
Doet alles, audio eng/nl keuze, ondertitel keuze /downloaden., extra film info geven over de acteurs. En extra handige functies voor typen van film titels.

de kinderen kunnen hem ook besturen met de smart afstandbediening van mn samsung.
(geen extra functies maar dat is juist handig!)
joramoudenaarde schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:30:
...
Maar een nieuwe versie van Kodi, daar ben ik ook wel benieuwd naar! :) Jammer trouwens dat Yatse niet op de iPad of iPhone werkt... "we" hebben hier wel een Kodi-remote app, maar Yatse ziet er wel erg goed uit zeg.
Ja Kodi 15.0 maar ik lees nergens op de Geexbox forums of die al is meegenomen. (xbmc notificatie geeft wel aan dat de stable versie er is maar die word blijkbaar nog niet gevoerd bij Geexbox.
(binnenkort weer eens vrij nemen om te spelen(opbouwen) met de nieuwe release :+ ) )

Ja dat is balen, geen Iphone ondersteuning las ik. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Goed te horen dat GeeXBox een update heeft uitgebracht!

FYI wie van de 'hiss' na 30min filmpje afspelen af wil: door de netwerkpoorten te limiteren tot 100mbit ipv 1gbit ben je van de hiss af. Sowieso is je snelheid niet >100mbit dus maakt niet zoveel uit.

Ik kwam deze oplossing pas nog tegen, maar heb inmiddels de Cubox-i 4 Pro verkocht en heb nu een RPi2. Ik had verwacht een verschil in navigeren door Kodi te merken (trager op de RPi2) maar het is juist merkbaar sneller, ondanks dat ik ook Syncthing en Transmission op de achtergrond heb draaien (was niet het geval bij de Cubox). Geen eerlijke vergelijking, Cubox draaide op OpenElec, RPi2 op OSMC-Oktober. Vermoedelijk is OSMC flink geoptimaliseerd voor de RPi2 want de hardware is trager.
Wel fijn dat mn USB3 HDD nu gevoed wordt zonder extra kabel, de RPi2 levert meer stroom dan de Cubox via USB.
Maar in het SolidRun forum las ik dat de Cubox-i 4 Pro WEL in staat is om een USB hdd te voeden (ook tijdens spin-up, ook USB3 drives) mits je een 4A voeding erop aansluit (dus niet die is bijgeleverd). Geen idee of je die zo kan kopen ergens. Chinese sites zou ik niet zo gauw vertrouwen als het om dit soort adapters gaat.

Mijn laatste bijdrage hier. Veel plezier met de Cuboxen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jazco2nd schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:14:
Goed te horen dat GeeXBox een update heeft uitgebracht!
Nou ja update, zolang ik nergens kan lezen of kodi 15 daadwerkelijk is opgenomen ga ik uit van een doorontwikkeling.

FYI wie van de 'hiss' na 30min filmpje afspelen af wil: door de netwerkpoorten te limiteren tot 100mbit ipv 1gbit ben je van de hiss af. Sowieso is je snelheid niet >100mbit dus maakt niet zoveel uit.
Is dat bekabeld? want ik heb er geen last van. (gebruik wel optisch spdiff.)
(dat is trouwens ook de reden dat de RPI afviel en afvalt geen optische spdiff audio uitgang.)
...Maar in het SolidRun forum las ik dat de Cubox-i 4 Pro WEL in staat is om een USB hdd te voeden (ook tijdens spin-up, ook USB3 drives) mits je een 4A voeding erop aansluit (dus niet die is bijgeleverd). Geen idee of je die zo kan kopen ergens. Chinese sites zou ik niet zo gauw vertrouwen als het om dit soort adapters gaat.

Mijn laatste bijdrage hier. Veel plezier met de Cuboxen!
zal dit binnenkort eens testen want mn nass begint vol te lopen.

Thanks, veel plezier met je RPI! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Iemand al geprobeerd te updaten van OE5.08 naar OE6.00?
Ik heb de updatefile in de update map gezet. Reboot en hij update.. maar daarna komt Kodi niet verder dan het Isengard Kodi logo... hij blijft Kodi opstarten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Inmiddels gekozen voor een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Nee, hij stond bij mij nog steeds als Beta omschreven, en daar had ik niet zo'n zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Hij is geen Beta meer hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Joh? Oh, in dát geval moet ik even kijken wat de nieuwtjes zijn in v6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Update over Kodi 15.2 in Geexbox:
Ik heb me laten vertellen dat ze nu XBMC 13.2 én Kodi 15.2 variant maken.

En op SolidRun hebben ze nu een makkelijkere manier gemaakt om je Cuboxi te voorzien van een OS.
Ignition: dit is een soort launch tooltje waarmee je alle ondersteunde OS-en voor de Cuboxi kan installeren.

Geexbox met Kodi 15.2

De Ignition manier

de "oude"XBMC 13.2 Geexbox versie

(nu nog uitvinden hoe ik dat irritante "kan geen verbinding maken met remote server" tijdens library scannen kan oplossen.. 8)7 )

[ Voor 40% gewijzigd door copykat op 21-11-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Die Ignition gebruik ik ook altijd. OpenElec heeft nog wel eens het probleem dat het beeld begint te knipperen als je bij Kodi in de menu's zit, en dan is zo'n makkelijke manier van installeren wel érg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
copykat schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:54:
Update over Kodi 15.2 in Geexbox:
Ik heb me laten vertellen dat ze nu XBMC 13.2 én Kodi 15.2 variant maken.

En op SolidRun hebben ze nu een makkelijkere manier gemaakt om je Cuboxi te voorzien van een OS.
Ignition: dit is een soort launch tooltje waarmee je alle ondersteunde OS-en voor de Cuboxi kan installeren.

Geexbox met Kodi 15.2

De Ignition manier

de "oude"XBMC 13.2 Geexbox versie

(nu nog uitvinden hoe ik dat irritante "kan geen verbinding maken met remote server" tijdens library scannen kan oplossen.. 8)7 )
Ignition bestond een jaar geleden ook al hoor.. Let op dat niet al die OSen daadwerkelijk goed installeren. Openelec en de oude Geexbox wel in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jazco2nd schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:34:
[...]

Ignition bestond een jaar geleden ook al hoor.. Let op dat niet al die OSen daadwerkelijk goed installeren. Openelec en de oude Geexbox wel in elk geval.
ok, je ziet ik ben gewoon een luie gebruiker die pas gaat zoeken als iets niet meer werkt zoals ik wil!
dont fix what isn't broken ! :+

Ik had die vast wel eens voorbij zien komen maar niet gekoppeld aan Geexbox.

De "oude Geexbox" is xbmc 13.2?
En weet jij misschien waar die irritante library scan problemen vandaan komen? (dit is geen os probleem maar iets met time out bij het opbouwen van de connection.) maar welke? mijn nass of the movie...org database?

edit: de ignition file werkt niet geeft error 32 geen toegang omdat file door ander proces word gebruikt 8)7
dan maar de "oude methode"

[ Voor 8% gewijzigd door copykat op 22-11-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb gemaild met Rabeez, de dev van SolidRun en hij bevestigde dat Solidrun al maanden aan een ander product werkt (geen opvolger) en geen resources meer besteed aan Cubox.

Ignition kan ook geen ArchLinux meer installeren. Ik zou geen update van Ignition verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jazco2nd schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:02:
Ik heb gemaild met Rabeez, de dev van SolidRun en hij bevestigde dat Solidrun al maanden aan een ander product werkt (geen opvolger) en geen resources meer besteed aan Cubox.

Ignition kan ook geen ArchLinux meer installeren. Ik zou geen update van Ignition verwachten.
Moet ik hieruit begrijpen dat SolidRun zelf , de ontwikkelaar en distrubiteur van de Cuboxi, het als "oud en gearchieveert" beschouwd?

Beetje apart. het is toch nog een werkend product? waarom de support stoppen?
Ach ignition, als dit puur het zelfde doet als een nightly build img op een kaartje pompen en niet ook meteen je basis settings mogen uitzoeken dan is het ook niet spannend.

ps weet jij dat? is je xbmc-backup gebruiken van xbmc 13.2 build in een kodi 15.2 build handig?
of is het beter om een total clean set up te maken?
(het viel me op namelijk dat er wel wat instellingen anders zijn.)
(ik doe nu maar een clean buildup. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb geen idee, gebruik zelf OSMC.
13.2 is wel ergg oud.

Over het algemeen zou ik never nooit een instellingen backup terugzetten op een versie die anders is dan de versie van de backup. Dat is altijd vragen om problemen. Bij Kodi en elk ander stukje software.

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 22-11-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Huh? Zetten ze de Cubox-i nu alweer aan de kant als "oud"? Dat zou wel érg snel zijn volgens mij... als dat waar is, dan vraag ik me toch af waarom zoveel van dit soort alternatieven (kijkt naar The Little Black Box) bij voorbaat worden opgestart als de ondersteuning maar zo van korte duur is. Ik kan me voorstellen dat je als consument langzaam aan toch minder geneigd bent om producten van dit soort nieuwe spelers te kopen: met een dergelijke korte support kun je eigenlijk nergens van op aan in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

kleine update, de 13.2 en de 15.2 lopen prima. maar de kernel is ook het zelfde.
er komt nog een update schijnt op een later tijdstip.
Wel een total clean instal gedaan.

Ach zolang de distri developers zich bezig houden met dit kastje maak ik me geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat is waar. Maar 't is wel vreemd dat zó (relatief) kort na de release het apparaatje al EOL wordt beschouwd. Dat geeft toch minder vertrouwen in support van de fabrikant zelf, ongeacht wat de distri's met 't apparaatje willen doen.

Neemt niet weg dat ik hartstikke blij ben met m'n Cubox-i, maar wrang is het wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Zojuist een sysbench gedraaid op een Hummingboard 2 Edge en ClearFog Pro:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Intel 4460 4T                   :    6.9527
Intel G620T 2T                  :   19.5773
Intel 4460 1T                   :   22.6803
Intel G620T 1T                  :   38.3156
Radxa Rock Pro 4T               :  151.7778
HummingBoard Edge Quad Core 4T  :  152.4365
Raspberry Pi 2 OC 4T**          :  176.6245
ClearFog Pro 2T                 :  187.9640
Raspberry Pi 2 No OC 4T         :  196.4891
HummingBoard i2eX Dual Core 2T  :  308.9530
ClearFog Pro 1T                 :  375.6133
Radxa Rock Pro 1T               :  389.0740
BananaPi Pro 2T                 :  389.5493
HummingBoard i2eX Dual Core 1T  :  604.6313
HummingBoard i1 Single Core 1T  :  604.2986
HummingBoard i1 Single Core 2T  :  604.6424
HummingBoard Edge Quad Core 1T  :  608.7171
Raspberry Pi 2 OC 1T**          :  707.3520
BananaPi Pro 1T                 :  770.9850
Raspberry Pi 2 No OC 1T         :  789.2191
Raspberry Pi Model B OC 1T*     :  987.4880
Raspberry Pi Model B OC 2T*     :  988.2174
Raspberry Pi Model B No OC 1T   : 1496.3830
Raspberry Pi Model B No OC 2T   : 1498.1091

Bestaande distro's zouden feilloos moeten werken aangezien de SoC weer een IMX6 is (in geval van de Hummingboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwra
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Help!
Ik ben dus zo blanco als wat..

maar wat kan een cubox-i nou extra dan een streambox?

Wie kan mij hier een duidelijk antwoord op geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Buiten dat je zelf wat meer controle hebt over hoe je de streambox indeelt (skins, addons e.d.), en dat hij (in een aantal gevallen) sneller is dan een streambox, kun je er ook:
- een servertje van maken
- een mini computertje met Linux van maken
- een pure Audio-streambox van maken, zoals met Volumio.org of Archphile.org
- Je kunt zelf kiezen of je Android installeert, Android met Kodi, OpenElec, etc.

Maar je kunt 'm natuurlijk ook gewoon mooier en/of kleiner vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwra
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Bedankt voor je reactie joramoudenaarde!
Maakt het alweer wat duidelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Graag gedaan :) Er zijn vast nog meer toepassingen te verzinnen voor de Cubox-i, zeker als je de mogelijkheden van een Raspberry Pi erbij haalt als inspiratie. Die Cubox-i is wel wat duurder dan een rPi, maar vaak redelijk gelijk geprijst aan een streamboxje... maar de mogelijkheden zijn eigenlijk volledig afhankelijk van je eigen kunnen en creativiteit :)

Ik ben niet bijzonder goed in alles linux, unix, php en andere dingen die terminal-gerelateerd of "te" technisch van aard zijn. Dus een fileserver of webserver zal ik er niet zo snel van (kunnen) maken. Maar bijna alles wat op Linux kan, kun je dus in feite ook met dit soort apparaatjes doen. De extra standaard aansluitingen zoals HDMI, USB en Gigabit Ethernet (tot max ±400mbit/s) en het mooie doosje waar alles in zit was voor mij genoeg om 'm in huis te halen.
Sindsdien draait OpenElec er op, is hij gekoppeld aan m'n Logitech Harmony 650 en m'n Synology NAS, en heb ik met 1 remote m'n hele mediahoek onder controle. Ik blij, m'n vrouw blij, en we kunnen alles doen wat we er mee willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

joramoudenaarde schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:27:
....
De extra standaard aansluitingen zoals HDMI, USB en Gigabit Ethernet (tot max ±400mbit/s) en het mooie doosje waar alles in zit was voor mij genoeg om 'm in huis te halen.
.....
Je vergeet de e-sata aansluiting en de optische Spdiff en in de duurdere types WiFi :)

@ Blauwra :
Als media player zijn die ook erg fijn.
Optische Spdiff re-routen uit je TV naar je reciever brengt een kleine audio vertraging met zich mee die imijn ogen erg storend is (uiteraard met audio timingcorrectie op te lossen maar via de SpDiff heb je hier geen last van en je kan de processor van je reciever gebruiken voor decoding (pass trough) of de rekenkracht vh boxje.
(Als je een reciever met HDMI in out hebt heb je de SpDiff niet nodig)

E-sata is handig voor een lokale hd met hoge snelheid. (3tb en boxje en je bent binnenzak mobiel :) )

Als media boxje is ie ideaal lekker klein, simpel te upgraden en voldoende settings en optionele extra's om te personalizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ik heb een probleem met opschonen library.

door een ip adres verandering van nass en cuboxi zijn de librari lokaties niet meer actueel.
De video heb ik goed gekregen met veel wachten maar de muziek library wil niet opschonen.
Nieuwe lokaties werken wel maar ik probeer in de cubox te komen met filezilla om de library op te schonen.
dat is toch gebruikersnaam geexbox- ww ftp en poort 21?

edit: klopt het dat deze plek weg is?
http://download.geexbox.o...i/latest/binaries.cuboxi/

iemand enig idee waar het nu staat?

hier tussen staat ie 8)

[ Voor 24% gewijzigd door copykat op 31-07-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Zijn er nog cubox gebruikers met kodi er op of is iedereen naar de hummingbird en RPI III gegaan?
probleem library was een oldfasion connection probleempje, draaid weer al een zonnetje.
laatste build is nu van Geexbox 28 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 22:05

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Niemand meer die Cubox gebruikt?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

IndoBoy schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:37:
Niemand meer die Cubox gebruikt?
O zeker wel! elke dag.

draait als een zonnetje. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19

Cramthabam

Leef en laat leven

Hier ook gewoon elke dag in gebruik. Laatst de nieuwste versie van Kodi erop gehad maar deze bugt heel erg. Een versie terug gegaan en dit werkt perfect voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 22:05

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Zit te twijfelen een cubox, nuc/barebone/mini pc of een andere. Is voor de slaapkamer. Ik zie wel dat er binnenkort een nieuwe versie komt. Wil geen Android erop.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

wat wil je er mee doen? windows er op zetten? cubox ondersteund geloof ik geen win 10.

http://forum.solid-run.co...f14/windows-10-t2277.html

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-06 17:11
@copykat Welke os/rom draai jij nu op de Cubox? Ik gebruik nu Libreelec, maar wil eigenlijk wel Android draaien ivm de apps.

Alleen de versie van Solidrun is traag... Of het ligt aan de micro-sd kaart.

Life is like a battery, keep it charged!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Een GeexBox build
die is redelijk stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik dacht laat ik eens mijn cuboxi updaten GeexBox versie.
tijd geleden gedaan (en niet erg ervaren er in) dus mn eigen how to gegevens er bij gehaald en putty leek niet te werken kreeg frozen window.
Dus via web page van geexbox om te zien of ik daar iets kon vinden en ja daar is een 3e optie toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tPrtYJDmrkUzyNoN061depXM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HDhnXtpYe7fcoTAxk6MMrKVU/full.jpg

login wachtwoord gedaan en dan opkg update ( haalt img op)
dan opkg list-upgradable (krijg je netjes een lijst van dingen te zien.)
Dus hop opkg upgrade uitgevoerd.

En dan is het vreemd: geen visuele verandering te zien ook een "upgrade ok" of iets dergelijks. geen enkele indicatie dat er iets aan de gang is.. :X
Dus na een tijdje wachten 20min of zoiets gekeken naar kodi en blauwe achtergrond (confluence skin) is zwart geworden dus er is iets gedaan/gebeurd. power button in interface reageerde niet echt dus de good old harde reboot gedaan. stekker er uit stekker er in.
Na reboot inderdaad geheel nieuwe interface te zien. dus update is "gelukt"

Nu twijfel ik een beetje aan t feit of het op de goede methode/manier is gebeurd dus:
- heeft iemand kort geleden ook geexbox geupdate?
- en de nieuwe layout, kleine cultuurschok zeg, ziet er heel anders uit!! enige tips om deze layout zo in te stellen dat de chaos wat opgeruimd word?

Edit: Alles lijkt te werken en alle locaties zijn netjes overgenomen dus nu nog even de skin layout naar mn zin krijgen.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 22-04-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Is Geebox.org down?

probeer een update te doen maar de snapshots zijn onbereikbaar.
Geexbox.org is op geen enkele manier te bereiken. Forum, main home site, niks.

Indien geexbox is niet meer welke zou dan installeert kunnen worden voor kodi 18 op een i4pro cubox?

Edit: hmm zie dit:
https://www.helpmij.nl/fo...7717-GeexBox-iso-download

Is niet tijdelijk dus.
is al van juli aan de gang. :(

dus volgende vraag, wat zou ik dan op mn Cubox i4pro kunnen plaatsen als ik naar kodi 18 wil?

[ Voor 82% gewijzigd door copykat op 31-12-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

update:
Geexbox is vermoedelijk bijna zeker out of commision.

Dus Libre ELEC v9?
Cubox14pro is een Arm soc Quad core i. MX6 1GHZ processor, 2GB RAM,
het lijkt er op dat libreELEC niet meer voor Cuboxi is gemaakt.
https://forum.libreelec.t...elopment-update/?pageNo=1

update: 2020-03-20
https://download.geexbox....i/latest/binaries.cuboxi/
er is weer een snapshot beschikbaar maar het is een oude 2019 09 15. release data 02 01 2020 op de site.

gewone home page is :
"If you see this page, that's because our server is in maintenance mode."

lijkt er op dat de eigenaar bezig is met een doorstart.

[ Voor 37% gewijzigd door copykat op 20-03-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 18:26

Plato112

Da is toch nie normaal!

copykat schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:17:
update:
Geexbox is vermoedelijk bijna zeker out of commision.

Dus Libre ELEC v9?
Cubox14pro is een Arm soc Quad core i. MX6 1GHZ processor, 2GB RAM,
het lijkt er op dat libreELEC niet meer voor Cuboxi is gemaakt.
https://forum.libreelec.t...elopment-update/?pageNo=1

update: 2020-03-20
https://download.geexbox....i/latest/binaries.cuboxi/
er is weer een snapshot beschikbaar maar het is een oude 2019 09 15. release data 02 01 2020 op de site.

gewone home page is :
"If you see this page, that's because our server is in maintenance mode."

lijkt er op dat de eigenaar bezig is met een doorstart.
Ik zit ook in dubio. Tot nu toe draai ik nog LibreELEC, maar ik zou graag een recentere versie hebben o.a. omdat ik toch soms wat rare vastlopers en haperingen heb.

Misschien dat LibreELEC met versie 10 weer ondersteuning biedt voor de Cubox, maar hoe lang het nog duurt voordat die komt? En dan is het nog afwachten of de ondersteuning echt weer komt.

Is het nu wijs om GeexBox te gaan installeren omdat deze recenter is?

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Plato112 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:39:
[...]

Ik zit ook in dubio. Tot nu toe draai ik nog LibreELEC, maar ik zou graag een recentere versie hebben o.a. omdat ik toch soms wat rare vastlopers en haperingen heb.

Misschien dat LibreELEC met versie 10 weer ondersteuning biedt voor de Cubox, maar hoe lang het nog duurt voordat die komt? En dan is het nog afwachten of de ondersteuning echt weer komt.

Is het nu wijs om GeexBox te gaan installeren omdat deze recenter is?
recenter is een beetje vaag. upload is nog steeds volgens mij een kodi16.7.

Ik draai nu Libre EleC en heb een paar keer de " latere kodi versie" geprobeerd maar mn video en audio was vreemd.
ik denk nu maar zolang t draait draait het. (als iemand hier post dat een latere versie werkt dan ga ik wel weer images zoeken en plaatsen maar voor nu is werken is werken en de af en toe crash is vooral als de container is "te nieuw" : te hoge resolutie of een te nieuwe mkv type.
even omzetten klaar.(vidcoder of Davinci Resolve zijn gratis.)
ik heb een escapeplan als ik een optical diff out wil.
raspberry

https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=2836

Cubox is 1080p dus als hij stuk gaat zal ik denk ik opzoek gaan naar een 4K versie die kodi kan draaien..
(nu is mn tv ook nog 1080p dus who cares)

plex server zou ook kunnen indien hij overlijd maar houd liever alles binnen mijn eigen netwerk dus we zien wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Hmja, die cuboxjes zijn duidelijk niet het success geworden wat men ervan gehoopt had.

De 'oudjes' worden wel nog steeds verkocht aan de originele prijzen (ze staan nog voor de zelfde prijzen op de website beter gezegd)

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

eigenlijk is een 4k interface met buffer en decoder nogsteeds een handig device.
foto's, home video's zijn ook tegenwoordig vaker in hogere resolutie.
Dus alleen daarvoor is een "kastje met kodi" al wenselijk.
en een smarttv met optical output en juiste decodersoftware is natuurlijk ook te doen maar heeft vaak wat last van lagg, beeld en geluid loopt niet synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

copykat schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:13:
[...]

recenter is een beetje vaag. upload is nog steeds volgens mij een kodi16.7.

Ik draai nu Libre EleC en heb een paar keer de " latere kodi versie" geprobeerd maar mn video en audio was vreemd.
ik denk nu maar zolang t draait draait het. (als iemand hier post dat een latere versie werkt dan ga ik wel weer images zoeken en plaatsen maar voor nu is werken is werken en de af en toe crash is vooral als de container is "te nieuw" : te hoge resolutie of een te nieuwe mkv type.
even omzetten klaar.(vidcoder of Davinci Resolve zijn gratis.)
ik heb een escapeplan als ik een optical diff out wil.
raspberry

https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=2836

Cubox is 1080p dus als hij stuk gaat zal ik denk ik opzoek gaan naar een 4K versie die kodi kan draaien..
(nu is mn tv ook nog 1080p dus who cares)

plex server zou ook kunnen indien hij overlijd maar houd liever alles binnen mijn eigen netwerk dus we zien wel :+
Oké, bedankt voor de info. Duidelijk dat ik nu dus niet aan de slag hoef te gaan met GeexBox.

In mijn huidige set-up heb ik ook een device met SPDIF optical out nodig, anders moet ik m'n hele geluidsinstallatie veranderen die verder prima voldoet.
Ik heb het topic op raspberrypi doorgelezen dat je quote, maar ik zie niet precies welke oplossing daar nu echt werkt om optical out uit een RPi te krijgen.

Voorlopig laat ik ook alles maar zoals het is, dat werkt (meestal) prima en voldoet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Plato112 Er is een sub module die een spdiff optical output heeft en die kan op een rp3.
Verwacht ook voor rp4 die te vinden.
https://www.kiwi-electron...lus-standaard-met-spacers

[ Voor 50% gewijzigd door copykat op 17-01-2021 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ik ben overgestapt van Cubox naar RP4 + HifiBerry Digi +
Wat een kwaliteitsverschil aan geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

DarkAllMan schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:43:
Ik ben overgestapt van Cubox naar RP4 + HifiBerry Digi +
Wat een kwaliteitsverschil aan geluid!
Welke distro draai je?
moest je nog wat specifieks doen qua driver software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
copykat schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:27:
[...]

Welke distro draai je?
moest je nog wat specifieks doen qua driver software?
Ik draai libre-elec, de kaart is supported en werkt out of the box met deze distro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Kijk dit is nuttige informatie, mocht ik toch op zoek moeten naar een alternatief.

Ik zal maar niet te veel verder kijken anders wordt de innerlijke tweaker weer wakker en wordt de portemonnee getrokken voor zaken die ik eigenlijk niet nodig heb :)

[ Voor 1% gewijzigd door Plato112 op 21-01-2021 23:45 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste