Klopt, is nog niet ideaal, al is het wel redelijk makkelijk te doen. Ik hoorde van Solid-Run dat ze wel werken aan een Android die beter is. Er is nog wat twijfel of ze Google Play er standaard bij gaan leveren. Google doet er namelijk erg lang over om de Cubox-i goed te keuren.vDorst schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:07:
Er is een Android image dan solidrun beschikbaar. Maar de system partitie is te klein om daarbij nog Google Play te installeren. Deze moet je eerste vergroten en dat is nog een gedoe. Ik was er even kort aan begonnen. Maar dat moet vast beter kunnen.
Wat ik zei is niet helemaal waar. Er zitten namelijk 2 fouten in de partitie tabel waarbij een 512mb partitie maar half wordt gebruikt. Deze moet je even fixen en dan is het goed.
Ik heb het nu aan de praat met de google store. Net even netflix geprobeerd.
Ik zie wel fouten in de subtitles. Deze worden op het einde afgekapt en geen HD denk ik.
Ik heb het nu aan de praat met de google store. Net even netflix geprobeerd.
Ik zie wel fouten in de subtitles. Deze worden op het einde afgekapt en geen HD denk ik.
Hoe draait xbmc op android? Kun je een 1080p film afspelen via bedraad netwerk. En over draadloos netwerk?
Helaas dus nog geen update gehad omtrend verzending. Via Facebook bevestiging gehad dat ze komende week verzonden worden. De communicatie laat wat te wensen over af en toe.
Ze zullen 't wel druk hebben als ze zo vaak voorraad te kort komen
Op zich wel goed nieuws denk ik 
Maar hoe koppel je je remote eigenlijk? Moet je die zelf in een terminal-achtige omgeving toevoegen, of is dat een relatief "drukje op de knop"?
Maar hoe koppel je je remote eigenlijk? Moet je die zelf in een terminal-achtige omgeving toevoegen, of is dat een relatief "drukje op de knop"?
http://www.solid-run.com/...le=GeeXboX#Remote_controljoramoudenaarde schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:03:
Ze zullen 't wel druk hebben als ze zo vaak voorraad te kort komenOp zich wel goed nieuws denk ik
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Die had ik gezien DeOS, maar toch bedankt
Ik snap alleen totaal niet wat ze met die tutorial bedoelen… het lijkt wel op XML of Terminal "talk", en daar ben ik niet zo bedreven in… of is het een text file die je moet aanpassen of zo?
Als je het niet aandurft om een ssh verbinding op te zetten en linux commando's uit te voeren, dan wordt het inderdaad lastig. Ik zou dit gewoon eens proberen als je het apparaat binnen hebt.joramoudenaarde schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:19:
Die had ik gezien DeOS, maar toch bedanktIk snap alleen totaal niet wat ze met die tutorial bedoelen… het lijkt wel op XML of Terminal "talk", en daar ben ik niet zo bedreven in… of is het een text file die je moet aanpassen of zo?
Anders is het gebruiken van de remote van je TV via CEC misschien een betere optie voor je (http://wiki.xbmc.org/index.php?title=CEC). Mits je TV dit ondersteund natuurlijk. Dit vereist minder command line configuratie.
Hehe, dat durf ik prima hoor
Heb er alleen bar weinig ervaring mee, dus als ik een beetje de stappen heb gezien/uitgelegd gekregen, dan is 't geen probleem. Heb via SSH ook destijds 't een en ander in m'n Synology aangepast (totdat ik erachter kwam dat het met een update ook op de normale manier kon).
Maar hoe je die SSH verbinding maakt zo je Cubox in, dat weet ik nog niet
Dat is niet zo moeilijk. Op Windows heb je het programma PuTTy nodig. Zoek het IP adres op van de cubox op je router. Gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en je hebt verbinding.joramoudenaarde schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:04:
Voor diegene die het aangaat. XBian (oorspronkelijk voor de Raspberry Pi) heeft nu ook door Cubox-i ondersteuning:
http://imx.solid-run.com/forums/viewtopic.php?f=7&t=528
http://imx.solid-run.com/forums/viewtopic.php?f=7&t=528
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Mooi zeg! Ik vind die Cubox-i nog steeds een ontzettend machtig gaaf apparaatje… ik "baal" er alleen nogal van dat je wel wat Linux-kennis moet hebben om dingen voor elkaar te krijgen. Ik knutsel graag, zoals met The Little Black Box of 't jailbreaken van Apple spul, maar ik ben niet zeker genoeg van m'n zaak dat ik de Cubox-i zelf werkend kan krijgen (o.a. met remote, de XBMC install enzo).
Maar al die extra distro's voor de Cubox kan alleen maar betekenen dat de installaties alleen maar versimpelt kunnen worden.
Ben ook benieuwd naar de gebruiksreviews van dat ding m.b.t. XBMC enzo!
Maar al die extra distro's voor de Cubox kan alleen maar betekenen dat de installaties alleen maar versimpelt kunnen worden.
Ik zou zeggen, maak die eerste review. XBian is over het algemeen erg gebruikersvriendelijk, dat moet dus wel lukken. Alleen XBian installeren is nog even pielen met de terminal.
@CurlyMo; dan moet ik wel zo'n Cubox hebben en weten hoe ik de boel moet installeren
Ik wacht juist die reviews af om te zien hoe je alles kan doen/installeren/instellen, voordat ik dat doosje koop en het niet begrijp
Nog iets gehoord? Ik heb dit zondag als reactie gekregen, helaas nog geen terugkoppeling specifiek voor mijn order:DarkAllMan schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:57:
Helaas dus nog geen update gehad omtrend verzending. Via Facebook bevestiging gehad dat ze komende week verzonden worden. De communicatie laat wat te wensen over af en toe.
I'll check. I can already tell you that orders scheduled to leave until Jan 30th were not all sent. Most have already been shipped, some are waiting to be picked up by the post today (in Israel Sunday is a normal work day) and what we could not send (because again our manufacturer sent us units at a slower pace than anticipated) we will be sending within the coming week or two. Still I will let you know know specifically when I have an answer
Ik heb hetzelfde antwoord gehad.... zo ongeveer
Ik heb gemaild met Elinor van Solidrun en ze heeft mijn order even nagekeken:
Hi Randall![]()
Your order is ready for shipping and will be picked up to the post by the end of next week (possibly sooner) AND they've upgraded your shipping method to eco-post which is faster. so once it leaves Israel it should be at your place within 3-4 days.
As soon as they pick it up for the post I will have a tracking number for you
Ze kunnen eindelijk ook iets melden over mijn order. Als het goed is wordt hij deze week verstuurd. We zitten dus niet ver uit elkaar qua order.
Dag heren,
Nog niemand van de tweakers hier die een cubox heeft dus?
Ik heb er ook een besteld, maar die valt onder de 2e batch en zal omstreeks 31 maart worden verzonden.
Ik was wel benieuwd naar ervaringen en de verschillen dus de 4 uitvoeringen.
Ik heb er ook een besteld, maar die valt onder de 2e batch en zal omstreeks 31 maart worden verzonden.
31 maart zou ik met een korreltje zout nemen.... Gezien de ervaringen zou ik er zo 2 maanden achter plakkenstephankamp schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:47:
Dag heren,
Heb een i2-Ultra sinds 31 december. Ben de laatste tijd enthousiast geworden over XBMC en ben van plan mijn huidige WD TV Live mediaspeler te vervangen voor dit mooie stukje software.stephankamp schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:47:
...
...
De Cubox-i lijkt hier een mooi apparaatje voor, echter lukt het nog niet om alles goed af te spelen (XBian en GeeXboX getest). De meeste bestanden zijn mkv's van ~8GB, ik hoor 5 sec geluid en daarna is het stil, met zwart beeld. Ik speel het af vanaf mijn NAS via NFS. Het bladeren door de menu's gaat wel erg soepel en snel en add-ons installeren/gebruiken is geen probleem.
Wachten op een iets stabielere versie dus. Ik verwacht dat dat niet lang zal duren, aangezien er inmiddels ook al versies van OpenELEC en Yocto bij zijn gekomen.
Vandaag verzendbevestiging ontvangen... ben benieuwd.
Al mensen die hem dan uiteindelijk binnen hebben?
En evetueel al druk mee aan het proberen zijn geslaagd?
Ben benieuwd naar de bevindingen namelijk.
En evetueel al druk mee aan het proberen zijn geslaagd?
Ben benieuwd naar de bevindingen namelijk.
Zo, anders ik wel!
Het is ineens best stil rondom Cubox, ook op 't internet… kom die kamertjes eens uit!!
Ik heb hem tot nu toe nog niet binnen..... trackntrace opgevraagd bij POSTNL:
Ik heb zojuist gekeken bij mijn trackntrace en de Cubox wordt morgen afgeleverd onder Remboursbetaling van € 31.69..... behoorlijk wat dus... mooi balen!
Ik heb zojuist gekeken bij mijn trackntrace en de Cubox wordt morgen afgeleverd onder Remboursbetaling van € 31.69..... behoorlijk wat dus... mooi balen!
[ Voor 20% gewijzigd door DarkAllMan op 20-02-2014 16:01 ]
En weer tijd voor een kickje, of beter gezegd een update!
GeeXboX heeft nu de nieuwe kernel geintegreerd. Deze is nu 3.10.30, waar het eerst 3.0.35 was. XBMC wordt nu gebouwd vanuit de nieuwe iMX6 GitHub branch. Dit maakt dat XBMC ineens heel soepel en snel verloopt. En mijn USB DVB-C stick werkt op deze kernel, dus live TV via XBMC.
Ik heb gisteren pas voor het eerst even een uurtje gehad om te kijken hoe ik een SD kaart moet flashen etc.
Ik moet bekennen, dat was redelijk simpel. Ik heb een van de laatste Geexbox Builds hier gedownload en op een 4GB SD gezet.
Daarna voor de allereerste keer de Cubox-i2Ultra aangezet en echt binnen enkele seconden zag ik XBMC op de tv, super. Verder heb ik alleen geen tijd gehad om hem verder te testen. Enkele zaken die me direct opvielen:
- CEC werkte iig niet Out of the Box met mijn Sony Bravia
- SPDIF toegang is te nauw, mijn standaard SPDIF kabels ( ik heb 3 stuks ) paste geen van allen. Ik moet de coating gaan wegsnijden om het passend te maken.
Ik moet nog verder gaan testen met geluid, cec en remotes ( CEC of MCE ).
Ik moet bekennen, dat was redelijk simpel. Ik heb een van de laatste Geexbox Builds hier gedownload en op een 4GB SD gezet.
Daarna voor de allereerste keer de Cubox-i2Ultra aangezet en echt binnen enkele seconden zag ik XBMC op de tv, super. Verder heb ik alleen geen tijd gehad om hem verder te testen. Enkele zaken die me direct opvielen:
- SPDIF toegang is te nauw, mijn standaard SPDIF kabels ( ik heb 3 stuks ) paste geen van allen. Ik moet de coating gaan wegsnijden om het passend te maken.
Bedankt voor de eerste bevindingen DarkAllMan! Ben benieuwd naar hoe de Cubox uiteindelijk bevalt met XMBC e.d. allemaal ingesteld en wel… Moet je je remote/CEC nog handmatig 'mappen' dan eigenlijk?
Ik durf het je niet te zeggen.... dat is uitzoekwerk voor mij!joramoudenaarde schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:46:
Bedankt voor de eerste bevindingen DarkAllMan! Ben benieuwd naar hoe de Cubox uiteindelijk bevalt met XMBC e.d. allemaal ingesteld en wel… Moet je je remote/CEC nog handmatig 'mappen' dan eigenlijk?
We houden een warm plekje voor je vrij hier in dat geval
Ik ben helemaal niet zo thuis in Linux, maar als dat mappen en instellen e.d. (mocht dat nodig zijn) redelijk makkelijk te doen is, ga ik denk ik toch maar zo'n Cubox'je halen. Ben altijd een beetje huiverig voor terminal-werk met dit soort dingen omdat ik niet zoveel ervaring heb in Linux. Maar dat kleine doosje heeft toch echt wat leuks wat toch een hoop aantrekkingskracht heeft
Zat net eens te zoeken hoe dat nou kan, vond dit:DarkAllMan schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:43:
Ik heb gisteren pas voor het eerst even een uurtje gehad om te kijken hoe ik een SD kaart moet flashen etc.
"Make sure to purchase the S/PDIF cable from Solid Run if you want to use the optical output. The CuBox case is poorly designed so standard S/PDIF cables don't fit well. I have several cables here, some with skinny ends, that won't fit into the port because of the case."
http://www.computeraudiop...e-14257-print/index3.html
Volgens mij gaat dat trouwens wel over de vorige Cubox, maar als de behuizing van de huidige versie hetzelfde is, dan lijkt dit nog steeds van toepassing.
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 06-03-2014 13:39 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb ook een stukje van de coating af moeten halen. Krijg helaas tot nu toe alleen nog maar witte ruis uit mijn speakers op de momenten dat er geluid zou moeten klinken. Kan aan de XBMC distro (openelec) liggen trouwens, maar misschien ook slecht contact van de kabel?
Ik zal dit weekend eens een andere distro proberen.
Volgens mij heeft niemand nog geluid via SPDIF. Bij geen enkele distro. Maar ik hoor je bevindingen graag.DeOS schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:14:
Ik heb ook een stukje van de coating af moeten halen. Krijg helaas tot nu toe alleen nog maar witte ruis uit mijn speakers op de momenten dat er geluid zou moeten klinken. Kan aan de XBMC distro (openelec) liggen trouwens, maar misschien ook slecht contact van de kabel?
Ik heb nog niet gevonden of ik openelec kan draaien op een i2ultra. Als iemand me kan wijzen naar een goede tutorial hoe ik openelec op een kaartje zet...?
Laatste snapshots: http://snapshots.openelec.tv/DarkAllMan schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:12:
[...]
Volgens mij heeft niemand nog geluid via SPDIF. Bij geen enkele distro. Maar ik hoor je bevindingen graag.
Ik heb nog niet gevonden of ik openelec kan draaien op een i2ultra. Als iemand me kan wijzen naar een goede tutorial hoe ik openelec op een kaartje zet...?
Tutorial: http://openelec.tv/forum/...box-i-manual-installation
Volgens mij zou passthrough via SPDIF gewoon moeten werken hoor, zie o.a. http://imx.solid-run.com/...=2037&hilit=optical#p2037.
Dat is dus volgens mij alleen voor een i4Pro......DeOS schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:23:
[...]
Laatste snapshots: http://snapshots.openelec.tv/
Tutorial: http://openelec.tv/forum/...box-i-manual-installation
Volgens mij zou passthrough via SPDIF gewoon moeten werken hoor, zie o.a. http://imx.solid-run.com/...=2037&hilit=optical#p2037.
Ahja, ik zie idd dat SPDIF zou moeten werken
Betreffende CEC lijkt het erop dat de laatste GeexBox builds allemaal problemen hebben met CEC. Ik ben niet de enige die dit niet aan de gang krijgt op dit moment.
Goed, helaas heb ik niet verschrikkelijk veel tijd om hiermee te testen. Maar de tussenstand op dit moment:
OpenElec heb ik nog niet aan de praat gekregen, mede omdat hier niet echt images voor worden gemaakt. Dit maakt het voor de niet expert Linux gebruiker wat lastig.
De IMX6 GeexBox builds zijn voor mij op dit moment wat makkelijker te testen en ik moet zeggen, die draaien best aardig. Ik ben voorzichtig in mijn uitspraken want ik heb nog geen film of serie gekeken (helemaal) maar elke keer korte stukken. De reden dat ik ze nog niet helemaal bekeken heb is, dat ik nog steeds SPDIF niet aan de gang heb. Of dat nu ligt aan de builds of een lokaal probleem... geen idee. Niemand bevestigd nog ontkent de werking bij hen, dus daarin ben ik helaas nog op mezelf aangewezen.
Mijn RC6 remote heb ik dan weer wel aan de praat gekregen. Dat werkt prima onder GeexBox. Ook heb ik GeexBox verwezen naar een centrale MYSQL DB en dat werkte ook prima.... Keep you posted!
OpenElec heb ik nog niet aan de praat gekregen, mede omdat hier niet echt images voor worden gemaakt. Dit maakt het voor de niet expert Linux gebruiker wat lastig.
De IMX6 GeexBox builds zijn voor mij op dit moment wat makkelijker te testen en ik moet zeggen, die draaien best aardig. Ik ben voorzichtig in mijn uitspraken want ik heb nog geen film of serie gekeken (helemaal) maar elke keer korte stukken. De reden dat ik ze nog niet helemaal bekeken heb is, dat ik nog steeds SPDIF niet aan de gang heb. Of dat nu ligt aan de builds of een lokaal probleem... geen idee. Niemand bevestigd nog ontkent de werking bij hen, dus daarin ben ik helaas nog op mezelf aangewezen.
Mijn RC6 remote heb ik dan weer wel aan de praat gekregen. Dat werkt prima onder GeexBox. Ook heb ik GeexBox verwezen naar een centrale MYSQL DB en dat werkte ook prima.... Keep you posted!
Thanks DarkAllMan! Ik hou 't draadje gewoon lekker in de gaten
Alstu:DarkAllMan schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:19:
Goed, helaas heb ik niet verschrikkelijk veel tijd om hiermee te testen. Maar de tussenstand op dit moment:
http://xbmcnightlybuilds.com/category/openelec-cuboxi/
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Bedankt voor de OpenElec images, ik zal ze spoedig proberen. Jammere is de de main openelec developer lekker van een vakantie aan het genieten is en dus zal de ontwikkeling daar even stilstaan.
GeexBox gaat wel verder en daar zal binnenkort CEC worden aangepakt.
Het probleem met SPDIF lijkt hem te zitten in de kernel 3.10. Eind van de maand zal een nieuwe kernel (3.14) worden uitgebracht. Hopelijk is daarmee dan SPDIF ook werkend.
SPDIF Bron: http://imx.solid-run.com/forums/viewtopic.php?f=8&t=749
Al met al, nog geen volledig werkende setup! Daarnaast heb ik gemerkt dat de upgrade van Frodo naar Gotham een probleem in de MYSQL database gaf. Een error op de Music database zorgde ervoor dat deze helemaal niet meer werd gebruikt. Ik heb de database verwijderd. Hierna werd deze opnieuw opgebouwd en lijkt hij weer te werken. Dit is natuurlijk niet gerelateerd aan de cubox maar aan XBMC Gotham Beta. Maar just in case iemand dit hier ook heeft.........
GeexBox gaat wel verder en daar zal binnenkort CEC worden aangepakt.
Het probleem met SPDIF lijkt hem te zitten in de kernel 3.10. Eind van de maand zal een nieuwe kernel (3.14) worden uitgebracht. Hopelijk is daarmee dan SPDIF ook werkend.
SPDIF Bron: http://imx.solid-run.com/forums/viewtopic.php?f=8&t=749
Al met al, nog geen volledig werkende setup! Daarnaast heb ik gemerkt dat de upgrade van Frodo naar Gotham een probleem in de MYSQL database gaf. Een error op de Music database zorgde ervoor dat deze helemaal niet meer werd gebruikt. Ik heb de database verwijderd. Hierna werd deze opnieuw opgebouwd en lijkt hij weer te werken. Dit is natuurlijk niet gerelateerd aan de cubox maar aan XBMC Gotham Beta. Maar just in case iemand dit hier ook heeft.........
[ Voor 4% gewijzigd door DarkAllMan op 12-03-2014 12:06 ]
Goed om te horen dat ik niet de enige ben met de SPIF problemen.
Thanks voor de update m.b.t. de kernel! We wachten af, de ontwikkelingen gaan gelukkig in goed tempo door.
Helaas zijn dit geen IMG bestanden... ik moet dan in een linux omgeving een installatie gaan maken en dat is me net teveel werk.
Voor iedereen die net als ik zo zit te wachten tot hij eindelijk binnenkomt, dit antwoord kreeg ik op mijn vraag of ze een indicatie konden afgeven.
Hoi Devino!
Hoe gaat het?![]()
I see you ordered on February 10th and while we were supposed (and meaning !!!) to ship it around this week we have a small delay. The reason we have not yet notified about it is that we're still trying to see how big or small of a delay it is. The thing is we have a shipment of material (PCB) stuck in customs overseas and until we get it we cannot continue production. We are waiting to see if the shipment is released within the next couple of days or more than that.
So at the moment my best estimate would be April 10th but I cannot promise it will stay that way
De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk
De laatste IMX6-GeexBox img werkt super. Video werkt echt zonder problemen, audio passthrough over SPDIF ook super.
Op naar de volgende stap: CEC!
Middels een extra sleep regeltje voordat XBMC opstart werkt Shared Library ook goed. Nu ook een 2e profile aangemaakt op een andere shared library voor de kids. Lijkt ook allemaal super te gaan! Wel is duidelijk dat alles wat XBMC zelf aangaat nog BETA is. Veel addons werken niet/installeren niet.
Extra info, ik draai nu op 1 profiel Aeon Nox MQ5 en dat lijkt verder prima te werken op mijn Cubox-i2Ultra.
Op naar de volgende stap: CEC!
Middels een extra sleep regeltje voordat XBMC opstart werkt Shared Library ook goed. Nu ook een 2e profile aangemaakt op een andere shared library voor de kids. Lijkt ook allemaal super te gaan! Wel is duidelijk dat alles wat XBMC zelf aangaat nog BETA is. Veel addons werken niet/installeren niet.
Extra info, ik draai nu op 1 profiel Aeon Nox MQ5 en dat lijkt verder prima te werken op mijn Cubox-i2Ultra.
Ik ben nog aan het wachten, totdat de cubox-i4 binnenkomt.
Nog meer mensen die al druk bezig zijn geweest? Of zijn jullie ook nog aan het wachten op jullie apparaat?
Ik heb alleen een status-update gehad, dat hij eind maart verzonden zou worden.
Maar ik heb daarna niets meer gehoord, ik heb wel een mail gestuurd en wacht daar het antwoord even van af.
Mijn bestellingen heb ik gedaan begin februari.
Ik heb inmiddels ook bericht:
Nog meer mensen die al druk bezig zijn geweest? Of zijn jullie ook nog aan het wachten op jullie apparaat?
Maar ik heb daarna niets meer gehoord, ik heb wel een mail gestuurd en wacht daar het antwoord even van af.
Ik heb inmiddels ook bericht:
Dus ik hoop dat ik hem dan snel hebShipping Sunday or Monday. it is packedjust needs postal sticker and a ride to the post office
[ Voor 19% gewijzigd door stephankamp op 03-04-2014 22:22 ]
Ik kreeg gisteren dit bericht: "We have shipped your CuBox-i order to you."stephankamp schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:47:
Ik ben nog aan het wachten, totdat de cubox-i4 binnenkomt.

Dus nog even een paar dagen geduld hebben voordat mijn CuBox-i4-Pro binnen is.
Details van mijn bestelling ter vergelijking met andere bestellingen:
ordernummer: #3736
besteld op: 5-jan-2014
type: CuBox-i4-Pro
Solidrun staan niet bekend om hun goede communicatie skills.. Maar wil je echt informatie over je order, dan zul je contact moeten opnemen met Elinor. Op het forum van Solidrun zelf is al gebleken dat ze achterlopen met de uitlevering en dat velen hun apparaat niet eind maart verstuurd hebben zien worden.
Ik heb zelf al enige tijd de Cubox-i en ik draai GeexBox redelijk naar tevredenheid. Het blijven echter test builds en niet alles werkt. Niet alle plugins/skins werken. CEC heb ik ook nog niet werkend en ik heb problemen met de Colorspace. Cubox stuurt nu standaard alles in de range 0-255 over HDMI. Dat is prima voor een monitor maar veel TV's willen 16-235. Resultaat: redelijk donkere video. Hopelijk wordt dat nog aangepakt.
Dat klinkt als een hoop negativiteit, maar dat is het niet. Ik ben meer dan tevreden.
Mijn RC werkt super, ik heb inmiddels 2 profielen werkend op MYSQL shared database en alles wordt prima geindexeerd.
Ik heb zelf al enige tijd de Cubox-i en ik draai GeexBox redelijk naar tevredenheid. Het blijven echter test builds en niet alles werkt. Niet alle plugins/skins werken. CEC heb ik ook nog niet werkend en ik heb problemen met de Colorspace. Cubox stuurt nu standaard alles in de range 0-255 over HDMI. Dat is prima voor een monitor maar veel TV's willen 16-235. Resultaat: redelijk donkere video. Hopelijk wordt dat nog aangepakt.
Dat klinkt als een hoop negativiteit, maar dat is het niet. Ik ben meer dan tevreden.
Mijn RC werkt super, ik heb inmiddels 2 profielen werkend op MYSQL shared database en alles wordt prima geindexeerd.
@DarkAllMan: Welke RC gebruik je voor de Cubox-i?
Ik heb een standard RC6 voor Mediacenter... had ik nog slingeren.
In de GeexBox images van Empeevee heb ik in usr/bin/change-rc RC6 untagged
In de GeexBox images van Empeevee heb ik in usr/bin/change-rc RC6 untagged
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| #!/bin/sh #KEYMAPS="hauppauge" KEYMAPS="rc6_mce rc6_mce2" mapdir="/etc/rc_keymaps" for map in $KEYMAPS ; do if [ -r $mapdir/$map ] ; then ir-keytable -w $mapdir/$map else echo "Keymap '$map' not found in $mapdir !" fi done exit 0 |
[ Voor 49% gewijzigd door DarkAllMan op 05-04-2014 21:18 ]
Oke, bedankt DarkAllMan. Die heb ik ook nog wel liggen. Zo gauw als ik de cubox binnen heb zal dat eens proberen. To be continued.
Dear XXX
We know you are still waiting for your order #XXXX and we realize you are frustrated and worried. We'd like to ease your mind - your order is being worked on!
We are aware that we've missed our deadline again but this time it was for a good reason! In an effort to speed up production and make our entire process more efficient we decided to arm ourselves with a really huge amount of material to be able to produce more units every day. This caused an unexpected hitch when our shipment of PCB was delayed at customs overseas. We finally received the material and resumed production on March 21st and we've been able to double our production rate. We've also been shipping larger batches of units every week.
We hope that this sheds some light on the current status of production and shipments and we plan to complete all open orders within the next 3 weeks.
Always yours,
the dedicated (and busy!) SolidRun team
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Ik kreeg die mail ook net binnen, ben benieuwd of het ze gaat lukken.
Krijg net een mailtje dat mijn cubox-i is verzonden, originele order datum was 5-2-2014.
Houdt er rekening mee dat hij ook nog een behoorlijke tijd bij de douane ligt en dat je ook nog BTW moet betalen.
Dan heb ik geluk gehad. Bij mij is hij dinsdag al gekomen en geen importheffing of zo. Helaas nog geen tijd gehad om ermee te spelen.DarkAllMan schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:03:
Houdt er rekening mee dat hij ook nog een behoorlijke tijd bij de douane ligt en dat je ook nog BTW moet betalen.
Dan heb je zeker mazzel. Bij mij heeft hij echt een flinke tijd bij de douane gelegen en ik mocht nog redelijk bij betalen ook. (lees bijna 1/3 vd prijs).barber schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:57:
[...]
Dan heb ik geluk gehad. Bij mij is hij dinsdag al gekomen en geen importheffing of zo. Helaas nog geen tijd gehad om ermee te spelen.
Is dit een mooi alternatief voor de Raspberry Pi (als HTPC)? omdat hier wel goed Android op gedraaid kan worden
Waarom zou je dan Android willen draaien? Het grote voordeel is juist Linux support icm een van de vele XBMC distro's
Er is ook gewoon een XBMC .apk voor android te krijgen.
Sommige mensen gebruiken zo een HDMI stick waarin een pc zit ingebouwd, deze draait ook op android.
zo'n cubox is niet veel duurder dan zo'n stick en heeft (correct me if im wrong) meer mogelijkheden dan dus zo'n stick.
Vandaar dat ik vraag of je bijvoorbeeld beter een Pi kan halen als je voor een HTPC gaat of een CuBox
Sommige mensen gebruiken zo een HDMI stick waarin een pc zit ingebouwd, deze draait ook op android.
zo'n cubox is niet veel duurder dan zo'n stick en heeft (correct me if im wrong) meer mogelijkheden dan dus zo'n stick.
Vandaar dat ik vraag of je bijvoorbeeld beter een Pi kan halen als je voor een HTPC gaat of een CuBox
Maar waarom zou je dat dus willen? Android is een stuk trager en minder snappy dan een Linux-XBMC distro.
Om Netflix te kunnen gebruiken misschien?
Ik heb hem gisteren ook binnengekregen zonder verdere kosten. Ze zijn op een gegeven moment via standaard airmail gaan verzenden (was eerst EMS geloof ik). Dat zal wel uitmaken want bij EMS weet je zeker dat je moet bijbetalen.DarkAllMan schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:08:
Dan heb je zeker mazzel. Bij mij heeft hij echt een flinke tijd bij de douane gelegen en ik mocht nog redelijk bij betalen ook. (lees bijna 1/3 vd prijs).
Ziet er naar uit dat ze die belofte van 'binnen 3 weken achterstand wegwerken' gaan halen. Mijn Cubox-I is gisteren verzonden. (begin maart besteld)
Na een tijdje spelen met geexbox en openelec ben ik nu over op de developerbuilds van de laatste openelec en moet zeggen dat die wel goed werken tot nu toe en snel en de update addon werkt ook mooi vanuit xbmc. Heb net vanmorgen weer de laatste update geinstalleerd met de Gotham RC1 erin.
Ik moet alleen nog op onderzoek hoe ik mijn afstandsbediening van de popcorn hour A110 werkend krijg.
Ik moet alleen nog op onderzoek hoe ik mijn afstandsbediening van de popcorn hour A110 werkend krijg.
Misschien kom je hier verder mee. Hoewel het volgens mij een WIKI page is van de eerste Cubox generatie:stephankamp schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:03:
Na een tijdje spelen met geexbox en openelec ben ik nu over op de developerbuilds van de laatste openelec en moet zeggen dat die wel goed werken tot nu toe en snel en de update addon werkt ook mooi vanuit xbmc. Heb net vanmorgen weer de laatste update geinstalleerd met de Gotham RC1 erin.
http://www.solid-run.com/...p?title=IR_remote_control
Ik hoop wel dat ze op korte termijn limited rgb color range (16-235) gaan ondersteunen in de driver. Iemand hier al iets over gehoord? De full rgb color range (0-255) zorgt voor te donker beeld op mijn TV.
Afgelopen weekend m'n geexbox geupdate naar de laatste nightly build, ik moet zeggen dat er snelle en goede ontwikkelingen plaatsvinden. Het draait redelijk stabiel (ik heb een i2-ultra). Ook de Aeon Nox skin werkt nu vlot en soepel. Wel jammer dat er nog geen stable releases beschikbaar zijn.
Even meegeven dat ik een CuBox-i4-Pro heb besteld op 09/05. Even navraag gedaan bij Solidrun en ze zijn momenteel bezig met de orders van eind maart en april. Mijn bestelling zou behandeld worden over 3-4 weken
Cubox-I binnen, geweldig apparaat.
Ik had alleen niet door dat dat ding nooit uit gaat..!
De laatste OpenElec snapshot installeren was een piece of cake.
CEC werkt prima, ook met een simpele Philips tv
Ik had alleen niet door dat dat ding nooit uit gaat..!
De laatste OpenElec snapshot installeren was een piece of cake.
CEC werkt prima, ook met een simpele Philips tv
[ Voor 39% gewijzigd door MGSNK op 17-05-2014 09:01 ]
Hoe installeer je dat eigenlijk MGSNK? Heb je echt wat Linux kennis nodig om met zo'n Cubox-i aan de slag te gaan, of biedt het apparaatje een eigen basis interface waarmee je (na het downloaden van OpenElec o.i.d. op een SD kaartje) de gewenste OS'en enzo kunt installeren?
ik heb de boel met OSX vrij makkelijk kunnen installeren, via deze link:
http://imx.solid-run.com/...opic.php?f=7&t=1036#p7622
Daar staan alle installatiestappen in vermeld.
Je kan daarna de repo uit de onderstaande link toevoegen. Daarmee kan je de experimentals dagelijks simpel updaten:
http://ls80.github.io/script.openelec.devupdate/
Let op: de Cubox-i kent geen aan/uit functionaliteit. Rebooten of het apparaat uitschakelen via XBMC betekent dat hij alleen de disk unmount
Als je een update draait en hij vraagt om een reboot, stroom eraf halen en er weer opzetten
http://imx.solid-run.com/...opic.php?f=7&t=1036#p7622
Daar staan alle installatiestappen in vermeld.
Je kan daarna de repo uit de onderstaande link toevoegen. Daarmee kan je de experimentals dagelijks simpel updaten:
http://ls80.github.io/script.openelec.devupdate/
Let op: de Cubox-i kent geen aan/uit functionaliteit. Rebooten of het apparaat uitschakelen via XBMC betekent dat hij alleen de disk unmount
Als je een update draait en hij vraagt om een reboot, stroom eraf halen en er weer opzetten
[ Voor 3% gewijzigd door MGSNK op 17-05-2014 11:41 ]
Het updaten en vervolgens rebooten werkt bij mij tot nu toe prima, hij reboot gewoon netjes als het moet.MGSNK schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:38:
Er is een aangepaste kernel waarin je de limited color range kan forceren
.
http://imx.solid-run.com/...viewtopic.php?f=10&t=1156
Mooi, net terug van vakantie. Die moet ik eens gaan bekijken!DeOS schreef op zondag 25 mei 2014 @ 15:58:
Er is een aangepaste kernel waarin je de limited color range kan forceren.
Edit:
Ik weet niet of hiermee mijn probleem dus opgelost is...quote: RudiWe have a similar patch in Geexbox for a looong time. Even on 3.0.35. However, it needs to be said that the patch does not actually change the color range that is sent out by the device. It just tells the sink, that full range samples are transmitted. If the sink chooses to ignore that (like some of these Sony Bravia TVs appear to be doing), it won't help. But nevertheless, the patch is necessary. I don't even think it needs to be user-configurable...
[ Voor 47% gewijzigd door DarkAllMan op 26-05-2014 08:49 ]
Ik heb iig nu ook een 4Pro besteld... eens kijken hoelang het nu duurt voordat hij binnen is.
Mijn i4 Pro order van eind april is begin deze week verzonden (en ligt nu bij de douane... dat wordt dokken. ECO airmail wordt er dus ook gewoon tussenuit geplukt) Lijkt erop dat ze nog een kleine maand achterlopen, maar naar eigen zeggen zijn ze het aan het inhalen met een hoger productietempo. Ik heb in ieder geval hoge verwachtingen van dit kastje, op papier lijkt het een ideaal alternatief voor de Pi als die qua specs niet (meer) voldoet.
De laatste XBian images zijn weer via de officiële kanalen te downloaden.
Wegens het gebrek aan updates vandaag toch maar overgestapt op Xbian. Bevalt mij prima moet ik zeggen
die van mij is onderweg...
We have shipped your CuBox-i order to you.
Your order was shipped by ECO with reference number xxxxxxxxxxxxxx
Hoelang duurt dit nog ongeveer?
Dat ligt eraan of de douane hem nog vasthoudt en BTW wil berekenen......wars schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:51:
die van mij is onderweg...
Mijn Cubox heeft ongeveer 2 weken bij de douane gelegen volgens de trackntrace.
Welk ordernr mag ik vragen? Ik heb een 2e bestelling gedaan en wil ff weten hoever ze zijn...
ordernr 6797DarkAllMan schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:35:
[...]
Dat ligt eraan of de douane hem nog vasthoudt en BTW wil berekenen......
Mijn Cubox heeft ongeveer 2 weken bij de douane gelegen volgens de trackntrace.
Welk ordernr mag ik vragen? Ik heb een 2e bestelling gedaan en wil ff weten hoever ze zijn...
hoeveel heb je moeten bijbetalen?
Ik had een Cubox-i2Ultra en moest PostNL nog ff € 31.69 geven....
Inmiddels heb ik mijn verzendbevestiging ook binnen!
Waarom staat dit topic niet onder Mediaspelers en HTPC's ?
Vandaag in de aanbieding bij 1dayfly overigens: http://www.1dayfly.com/nl...&utm_content=site-1372479|link-656559&zanpid=1913885146785324032
Vandaag in de aanbieding bij 1dayfly overigens: http://www.1dayfly.com/nl...&utm_content=site-1372479|link-656559&zanpid=1913885146785324032
er zou vandaag n aangetekende zending thuis afgeleverd zijn ivm m'n pakketje, ben benieuwd...DarkAllMan schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:14:
Inmiddels heb ik mijn verzendbevestiging ook binnen!
Ik vermoed omdat de Cubox-i, net zoals de Raspberry Pi niet speciaal gemaakt is om als HTPC te gebruiken, dit is maar één van de mogelijkheden.Joster schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:46:
Waarom staat dit topic niet onder Mediaspelers en HTPC's ?
Welke versie is dat?Joster schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:46:
Nog best aan de prijs voor een onedayfly aanbieding.
Pakje stond aan de achterdeur. Geen duane ofzo gezien... Oef! Morgen eens mee spelen.wars schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:30:
[...]
er zou vandaag n aangetekende zending thuis afgeleverd zijn ivm m'n pakketje, ben benieuwd...
Aangetekend pakket achtergelaten bij de achterdeur? Dat is opmerkelijk!wars schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:37:
[...]
Pakje stond aan de achterdeur. Geen duane ofzo gezien... Oef! Morgen eens mee spelen.
Op de site van bpost stond dat het een aangetekende zending was, maar op het pakje was hiervan niets te vinden.DarkAllMan schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:57:
[...]
Aangetekend pakket achtergelaten bij de achterdeur? Dat is opmerkelijk!
De mijne is nu ook binnen, zonder bijbetalen.
Hier ook binnengekomen zonder bijbetalen (i4-pro). Welke distributie met XBMC is nou eigenlijk het beste? Ik heb nu GeexBox erop staan maar de GUI hapert af en toe nogal. HDMI-CEC werkt overigens wel goed ic.m. mijn samsung tv.
[ Voor 14% gewijzigd door martijn.s op 19-06-2014 21:07 ]
Mag ik vragen welke remote jullie hebben gekocht voor bij de Cubox, en hoe jullie deze hebben gekoppeld? Ik heb zitten kijken naar die handleiding, maar het is allemaal net Chinees voor me… ik ben redelijk handig met computers en systemen, maar Unix/Linux terminal code is me echt koeterwaals
Ik moet eerlijk bekennen dat ik redelijk stabiel draai met de laatste EmVeePee build van Geexbox.martijn.s schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:05:
Hier ook binnengekomen zonder bijbetalen (i4-pro). Welke distributie met XBMC is nou eigenlijk het beste? Ik heb nu GeexBox erop staan maar de GUI hapert af en toe nogal. HDMI-CEC werkt overigens wel goed ic.m. mijn samsung tv.
http://download.openbricks.org/cuboxi-emveepee/
Ik heb nog niet geupdate naar een latere versie van GeexBox zelf. Het probleem wat ik nog wel heb is de colorspace settings icm mijn Bravia. Maar zolang je een wat recentere TV hebt, zul je er geen last van hebben.
Ik heb een simpele Harmony geprogrammeerd als MCE6 remote en dat werkt prima.joramoudenaarde schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:35:
Mag ik vragen welke remote jullie hebben gekocht voor bij de Cubox, en hoe jullie deze hebben gekoppeld? Ik heb zitten kijken naar die handleiding, maar het is allemaal net Chinees voor me… ik ben redelijk handig met computers en systemen, maar Unix/Linux terminal code is me echt koeterwaals
Het enige wat ik wel moest doen (in GeexBox) was de remote untaggen in change-rc
Ga (in geexbox) naar /usr/bin/change-rc
Dat ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| #!/bin/sh #KEYMAPS="hauppauge" KEYMAPS="rc6_mce rc6_mce2" mapdir="/etc/rc_keymaps" for map in $KEYMAPS ; do if [ -r $mapdir/$map ] ; then ir-keytable -w $mapdir/$map else echo "Keymap '$map' not found in $mapdir !" fi done exit 0 |
Zorg dan dat er geen # staat voor tc6_mce rc6_mce2
Ik draai de images van http://download.geexbox.o...i/latest/binaries.cuboxi/martijn.s schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:05:
Maar ga OpenElec installeren, omdat ik de community hiervan beter vind: http://solidrun.maltegrosse.de/imx/
Via dit topic wordt uitgelegd hoe te installeren en te updaten: http://imx.solid-run.com/forums/viewtopic.php?f=7&t=1241
Ik gebruik de Harmony Ultimate en op m'n smartphone en tablet Yatsejoramoudenaarde schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:35:
Om alle functies te mappen (zoals subs, audio...) heb ik volgende tut gevolgd: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=153698
[ Voor 42% gewijzigd door wars op 26-06-2014 15:06 ]