ThomasG schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:38:
[...]
Sommige mensen werken/studeren soms ook nog wel eens op plaatsen waar je geen netstroom tot je beschikking hebt. Dan is lang doen met een batterij lading wel belangrijk. Voor sommige mensen zelfs doorslaggevend om voor een MacBook Air te gaan, in plaats van een windows laptop/ultrabook (en een extra batterij op zak [moeten] hebben.)
Inderdaad, maar dan maakt het nog altijd niet veel uit of je nu gewoon de voeding eraan hangt als er mogelijkheid tot is of om de x aantal keer volledig laat leeglopen of altijd laat bijladen bij xx%.
Ik gebruik mijn air gewoon als het me uitkomt op batterij en dus altijd aan de lader als dat mogelijk is. Zo vertrek ik meestal met een volle batterij. En ik ben nog nooit tegengekomen dat ik dacht, ik mis nu echt die 10 laatste min batterij doordat ik geen speciaal "batterij regime" volg.
En ik zit nu na 1 jaar en 107 cycles aan 94.7%.
Voor mensen die toch iets willen doen om de batterij niet te snel laten te verslijten: vermijd alle warmte, in 30 graden en de zon erop vindt de batterij veel minder leuk dan dagen aan een stuk aan de lader hangen.
EDIT: En helemaal leeg laten gaan is nooit echt goed voor de batterij, maar de meeste batterijen schakelen zichzelf dan uit, dus echt leeg-leeg gaat nooit.
[
Voor 6% gewijzigd door
AndRo555 op 14-06-2014 22:47
]