[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Ethirty schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:31:
Ik denk ook wel dat Apple een naam hoog te houden heeft qua geluid gezien het feit dat zoveel producers en DJ's Mac's gebruiken.
Ik denk niet dat DJ's en producers muziek door de speakers van hun MacBook gaan luisteren...

Macs zijn vooral populair onder DJ's en producers vanwege hun veronderstelde hogere mate van softwarematige stabiliteit. Het aller-aller-allerlaatste wat je wilt als DJ is een laptop die halverwege je liveset gaat haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Ethirty

Who...me?

Ik bedoel ook niet dat ze daar permanent mee luisteren, maar übercrappy sound zou volledig misstaan op de laptop van iemand die in de audio-industrie werkt :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

4POX

Everybody is wired

De pro's hebben een externe geluidssysteem met firewire of thunderbolt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik blijf me verbazen over de grafische kracht van de MBA. Ik heb de 2013 versie en las gister dat Modern Warfare 2 en 3 beschikbaar zijn voor de Mac. Ik had ze ooit voor de PC aangeschaft en gister heb ik Modern Warfare 3 met de default settings gespeeld op de Air onder Mac OS X via Steam.

Het draait gewoon speelbaar vloeiend. Ik merkte alleen bij de intro filmpjes dat het geluid even haperde tijdens het laden, maar voor de rest een hele acceptabele framerate. Ik ben totaal geen gamer, maar vind het wel heerlijk om incidenteel even de wereld te redden :+ Blij mee.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Jammer alleen dat de Air (mijn 2012 iig) best wel erg warm wordt, en als een idioot gaat blazen tijdens games (getest met Black Ops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:31
ThinkPadd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:33:
Jammer alleen dat de Air (mijn 2012 iig) best wel erg warm wordt, en als een idioot gaat blazen tijdens games (getest met Black Ops).
Klopt! Heb ik ook last van onder CS:GO. Ik begreep dat dit ook niet echt bevorderlijk voor de batterij is, hoge temp enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
De temps en de herrie vielen me reuze mee bij MW3. De originele MW uit de App Store vraagt op een of andere manier meer van mijn Macbook Air.

Daarnaast ga ik ervan uit de als de Macbook te warm wordt, dat deze een melding geeft of zichzelf uitschakelt. Fulltime gamen zal misschien niet handig zijn, maar ik maak me er geen zorgen over.

[ Voor 41% gewijzigd door BillSpaarbank op 22-05-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
BillSpaarbank schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:12:
Ik blijf me verbazen over de grafische kracht van de MBA. Ik heb de 2013 versie
Nou ik hoef dat met mijn 2011 versie met Intel HD3000 chip niet te proberen. Civ5 is amper speelbaar, Killing Floor gaat net met 1280x800 en alles op low :')

Ik zou hem absoluut niet nodig hebben, maar die nieuwe 13" MBPro lacht wel altijd naar me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Worden de USB aansluitingen bij jullie ook zo 'los'? (MBA mid 2013) Ik ga er toch echt niet lomp mee om, maar ze worden toch echt steeds minder strak. Bij m'n windows pc, waar ik dus wel lomp mee om ga, merk ik totaal geen verschil in tussen toen ik het moederbord kocht en nu, en dat ding staat er echt al wel een paar jaar.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 11:58
Ik heb al enige tijd een probleem dat mijn webcam niet werkt. De enige manier om het weer werkende te krijgen is via een reboot.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik lees op het Apple support forum wel vaker problemen, maar niet zoals ik heb.

Ik zit met een MBA mid 2012 op OSX 10.9.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matz schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 08:46:
Ik heb al enige tijd een probleem dat mijn webcam niet werkt. De enige manier om het weer werkende te krijgen is via een reboot.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik lees op het Apple support forum wel vaker problemen, maar niet zoals ik heb.

Ik zit met een MBA mid 2012 op OSX 10.9.2
Heeft mijn MBA mid 2011 ook last van, krijg dan zo'n venstertje "Er is geen camera aangesloten"/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:03:
Hmmm ik dacht mooi goedkoop een USB > Ethernet adapter (100Mbps) te scoren via eBay: http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Heeft het ding een of ander gare chipset die niet door OS X herkend wordt. Oftewel ik kan er niks mee :w Op een andere PC met Linux Mint werkt hij wel. Chipset is blijkbaar de Davicom DM9601.
Een wat oude post, maar wellicht leuke tip voor de MBA bezitters. Hier bij de Intertoys zag ik een Sitecom USB 100 mbit netwerk adapter afgeprijst van 19.95 voor 0,98 cent. Werd daar voor de WII verkocht, maar meegenomen en werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Klinkt goed, even kijken vanmiddag.

Hier nog een linkje voor andere geïnteresseerden: http://www.intertoys.nl/games/netwerk-adapter-592865.html
Volgens mij is het deze: pricewatch: Sitecom LN-030 Network USB 2.0 Adapter

[ Voor 97% gewijzigd door ThinkPad op 27-05-2014 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De laatste tijd is elke morgen mijn batterij gewoon leeggelopen. ik vermoed dat het ligt aan het feit dat app-nap voor vmware fusion (5.0.4) afstaat, maar met app-nap hangt fusion constant..

iemand een idee hoe ik dit kan monitoren? (activity monitor lijkt geen historiek bij te houden)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Apie! schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 07:37:
Worden de USB aansluitingen bij jullie ook zo 'los'? (MBA mid 2013) Ik ga er toch echt niet lomp mee om, maar ze worden toch echt steeds minder strak. Bij m'n windows pc, waar ik dus wel lomp mee om ga, merk ik totaal geen verschil in tussen toen ik het moederbord kocht en nu, en dat ding staat er echt al wel een paar jaar.
Ik merk wel dat ze iets losser worden, ik heb zelf het 2012 model, het is wel zo dat ze erg "stroef" gingen tijdens de eerste paar maanden.
Wat bedoel je met los? Vallen kabels eruit als je de macbook schuin houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 01:06:
[...]

Een wat oude post, maar wellicht leuke tip voor de MBA bezitters. Hier bij de Intertoys zag ik een Sitecom USB 100 mbit netwerk adapter afgeprijst van 19.95 voor 0,98 cent. Werd daar voor de WII verkocht, maar meegenomen en werkt :P
Helaas, ze waren uitverkocht. Mijn stad heeft 2x een Intertoys, bij beide waren ze er niet meer.

Mocht er nog iemand een Intertoys weten waar ze ze nog wel hebben... misschien dat we wat kunnen regelen dat je hem naar mij opstuurt? Uiteraard betaal ik de adapter + verzendkosten. DM als je mij kunt helpen :)

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
ThinkPadd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:41:
[...]

Helaas, ze waren uitverkocht. Mijn stad heeft 2x een Intertoys, bij beide waren ze er niet meer.

Mocht er nog iemand een Intertoys weten waar ze ze nog wel hebben... misschien dat we wat kunnen regelen dat je hem naar mij opstuurt? Uiteraard betaal ik de adapter + verzendkosten. DM als je mij kunt helpen :)
Welke stad :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Assen, Drenthe.

Maar als je kunt helpen stuur dan even een DM, dan hoeven we dit topic niet te vervuilen ;)

[ Voor 126% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Electromonkey schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:11:
[...]

Ik merk wel dat ze iets losser worden, ik heb zelf het 2012 model, het is wel zo dat ze erg "stroef" gingen tijdens de eerste paar maanden.
Wat bedoel je met los? Vallen kabels eruit als je de macbook schuin houdt?
Ze valler er niet uit, maar zijn gewoon een stuk losser dan voorheen.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Vorige week heb ik een 13" Air 2014 gekocht, ik ben me toch even gaan inlezen over de batterij en hoe je ermee om moet gaan, alle sites zeggen iets anders.

Is er hier iemand die me enigszins goede advies kan geven, is het beter om gewoon je laadcycli te doorlopen of kan je zodra je thuis bent hem gewoon in de Magsafe laten zitten? Ik lees dingen als overladen en dat dit niet goed zou zijn voor de batterij.

Advies zou welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Het beste is om de MacBook gewoon te gaan gebruiken zoals jij dat wilt. Je koopt immers een laptop om portable te zijn en dan wil je niet voortdurend op een vaste plek aan de lader zitten.

Ik heb me er een tijdje geleden ook eens in verdiept en de conclusie was een beetje als volgt.

Als je onderweg bent, laat de lader gewoon lekker thuis. Met de huidige batterij in de MacBook hou je het wel een dag uit met normale taken. Als je thuis op een vaste werkplek zit, hang de MacBook dan aan een lader.

Apple werkt met load-cycles. Als je batterij 2x van 100% naar 50% gaat, dan laad je in totaal 100% en dat is 1 cyclus. Des te minder cycles des te langer je batterij over het algemeen mee gaat maar het best laat je je Macbook wel 1 keer in de twee weken volledig leeglopen en opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Brm-G schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:46:
Het beste is om de MacBook gewoon te gaan gebruiken zoals jij dat wilt. Je koopt immers een laptop om portable te zijn en dan wil je niet voortdurend op een vaste plek aan de lader zitten.

Ik heb me er een tijdje geleden ook eens in verdiept en de conclusie was een beetje als volgt.

Als je onderweg bent, laat de lader gewoon lekker thuis. Met de huidige batterij in de MacBook hou je het wel een dag uit met normale taken. Als je thuis op een vaste werkplek zit, hang de MacBook dan aan een lader.

Apple werkt met load-cycles. Als je batterij 2x van 100% naar 50% gaat, dan laad je in totaal 100% en dat is 1 cyclus. Des te minder cycles des te langer je batterij over het algemeen mee gaat maar het best laat je je Macbook wel 1 keer in de twee weken volledig leeglopen en opladen.
Bedankt voor je reactie, dit beeld had ik ongeveer voor ogen, mijn vraag is verder of het als het ware kwaad kan als ik de oplader erin laat zitten als de macbook op 100% zit zodat hij niet ontlaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:32:
M'n Air had een probleem met het scherm: ThinkPadd in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Dit is vervangen onder garantie, heb hem vorige week op kunnen halen.Ook had het scherm een lijntje in het scherm van het toetsenbord.

Ter voorkoming daarvan heb ik een screenprotector besteld op eBay. Omdat ik het glanzende scherm van de Air ook vrij hinderlijk vond heb ik gekozen voor een matte screenprotector.

Hoe dat eruit ziet kun je in onderstaande foto's zien:
[afbeelding]
Klik voor groter

[afbeelding]
Klik voor groter

Ben er zelf erg blij mee. Scherm is nu beschermd, en ben van het vervelende spiegelen af.

Zoals je ziet een paar luchtbelletjes eronder, maar beter dan dit krijg ik niet voor elkaar. Zijn een paar stofjes waardoor de folie een beetje omhoog blijft staan. Gelukkig zit het aan de randen, en tijdens gebruik zie je er niks van. De screenprotector past ook uitstekend, aan de randen misschien een millimeter nog over :)
Interessant. Ik stond laatst op het punt om een Moshi Anti-Glare protector in de Apple Store te kopen. Uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat ik € 50,- toch wat te duur vond en die protector op de rand om het scherm heen wordt geplakt in plaats van op het scherm zelf. Hierdoor hou je altijd wat ruimte tussen het foliootje en het scherm wat niet bevorderlijk schijnt te zijn voor de scherpte en helderheid (en die laatste vind ik toch al niet zo geweldig).

Voor $ 13 is zou zo'n protector natuurlijk ideaal zijn. Die luchtbelletjes bij de rand zou ik me niet direct aan storen. Ik vraag mij alleen af hoe goed het anti-glare effect werkt? Is het scherm nu in de zon ook beter te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik zit er niet vaak mee in de zon, maar ik vind het zeker beter werken.

Ik heb er eentje over, die mag je wel overnemen als je wilt. Ik zal je even een DM sturen.
Met die screenprotector die jij noemt zit je ook met stof wat ertussen komt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb vanmiddag de screenprotector van ThinkPad overgenomen en deze zojuist op mijn MacBook geplakt. Het effect op het scherm is geweldig! De spiegeling is praktisch volledig weg zonder echt in te leveren op scherpte of helderheid. Ik zit nu nog heerlijk in het zonnetje en kan perfect het scherm aflezen. Aanrader!

Helaas is mijn kamer niet echt te beschrijven als een stofvrije omgeving maar hij lijkt er toch aardig op te zitten. Er zitten een paar luchtbelletjes onder de protector maar volgens mij is dit puur lucht en niet echt stof. In de bovenhoek waar ik begonnen ben zit wel duidelijk een stofje, niet erg storend gelukkig. Ik verwacht dat de luchtbelletjes net als bij een telefoon vanzelf wel zullen verdwijnen en anders push ik ze er met een bankpasje er nog wel uit.

Edit: Kleine update. Zoals verwacht zijn de luchtbelletjes nagenoeg helemaal verdwenen. Er zitten nog steeds 2 belletjes maar deze zijn voor mij absoluut niet storend. Ik heb het idee dat het scherm door de folie ook een stuk rustiger is aan mijn ogen. Erg blij mee. ThinkPad, nogmaals bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Dick op 05-06-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Toch gek dat er nergens een Macbook Air 2014 13 inch 8GB, 256GB SSD op voorraad lijkt te zijn.

Ben ik de enige die dit wil hebben? Is ofwel 4GB en 256GB SSD ofwel 8GB en 128GB SSD. Grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50
Die is alleen BTO (built to order) beschikbaar. Dom, vind ik ook. Maar blijkbaar is er toch te weinig vraag in de markt voor die config (ik heb ook een model met 8GB en 256GB, zou echt niet minder willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

4POX

Everybody is wired

Lekkerbek312 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:52:
Toch gek dat er nergens een Macbook Air 2014 13 inch 8GB, 256GB SSD op voorraad lijkt te zijn.

Ben ik de enige die dit wil hebben? Is ofwel 4GB en 256GB SSD ofwel 8GB en 128GB SSD. Grrrrr
Dixons en Mycom kunnen ook een BTO bestellen. Maar er zijn maar weinig winkels die het op voorraad hebben.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiez1987
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 10:18
Ik was vorige week bij de Applestore in Amsterdam en daar hadden ze de 13", 8GB, 256GB SSD en een i7 op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Dick schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:52:
[..]
Erg blij mee. ThinkPad, nogmaals bedankt!
d:)b :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:01
Jackson6 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 18:56:
[...]

Bedankt voor je reactie, dit beeld had ik ongeveer voor ogen, mijn vraag is verder of het als het ware kwaad kan als ik de oplader erin laat zitten als de macbook op 100% zit zodat hij niet ontlaadt.
Als de MacBook Air voor 100% is opgeladen, ontlaadt ie de batterij weer langzaam, druppel-laadt ie de batterij weer tot ca. 95-99% en dit proces herhaalt zich constant zolang de MBA is aangesloten op het lichtnet. Zoals vermeldt, ga lekker je computer gebruiken en denk niet teveel over zaken als de batterij na. Enige tip die ik je wil geven, is eens in de zoveel maanden de computer eens geheel ontladen en dan volledig opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Net een SMC en een EFI update gehad voor mijn Macbook Air. Ik heb inderdaad eens last gehad van een lege batterij na het sluiten van de klep. Deze update zou dit probleem moeten oplossen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik twijfel tussen 4GB of 8GB voor de Air2014. Gebruik deze enkel voor Office en internetten en zeer af en toe Diablo3 of WoW. Geen Photoshop of iets dergelijks.

Mijn PC's hebben allen 4GB wat meer dan genoeg is, ik gebruik rond de 1,6GB. Op basis daarvan zou ik dus ook zeggen dat 4GB meer dan voldoende is maar ik ken OSX niet en weet dus niet hoeveel % geheugen OSX zelf al gebruikt. Als dat bijvoorbeeld al 3GB is dan is 4 wat krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik heb 4GB en gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 18:46
4GB is inderdaad prima, vergeet ook niet dat je een supersnelle SSD hebt die kan cachen. Met standaard gebruik denk ik niet dat je het verschil tussen 4GB en 8GB gaat merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het probleem met de Air (en de MBPr) is dat het geheugen echt niet uit te breiden is. Ikzelf zou persoonlijk altijd voor de 8GB gaan, kost je nu €100 extra, maar levert straks bij de verkoop ook weer meer op.
Ik doe nu al 4 jaar met m'n MBP en in 4 jaar kan een boel veranderen in je eigen RAM-behoefte.

[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 14-06-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 08:10
Ik heb mijn Macbook Air sinds september maar nu na 41 load cycles zit mijn battery maar op 85% van zijn oorspronkelijke capaciteit. Moet ik me hier zorgen over maken of is dit normaal dat de degradatie zo snel gaat?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Vreemd. Hier zit ik na meer dan een jaar nog op 92% bij 91 cycles.

Volgens mij was er ergens een schema van Apple, waarin stond dat je bij een capaciteitsvermindering bij xxx cycles recht had op vervanging. Kan het alleen niet vinden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Hari-Bo schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:02:
Ik heb mijn Macbook Air sinds september maar nu na 41 load cycles zit mijn battery maar op 85% van zijn oorspronkelijke capaciteit. Moet ik me hier zorgen over maken of is dit normaal dat de degradatie zo snel gaat?
Dat gaat wel erg snel ja. Maak je op een buitengewone manier gebruik van je accu/voeding?

Even ter vergelijking: ik zit nu net over de 600 cycles, accu is redelijk stabiel rond de 81% health. En dat is zonder al te lief te zijn voor m'n Mac: hij hangt regelmatig hele dagen aan de voeding en wordt ook vaak tot onder de 40% leeggetrokken (twee vormen van gebruik die op de langere termijn ongezond kunnen zijn voor je accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
SublimnAll schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:19:
[...]

Dat gaat wel erg snel ja. Maak je op een buitengewone manier gebruik van je accu/voeding?

Even ter vergelijking: ik zit nu net over de 600 cycles, accu is redelijk stabiel rond de 81% health. En dat is zonder al te lief te zijn voor m'n Mac: hij hangt regelmatig hele dagen aan de voeding en wordt ook vaak tot onder de 40% leeggetrokken (twee vormen van gebruik die op de langere termijn ongezond kunnen zijn voor je accu).
Ik gebruik de laptop altijd op de accu en laad deze rond de 50% op, maar ik meen ook een keer gelezen te hebben om de accu leeg te laten lopen tot 2% eens in de maand maar ik kan het artikel even niet vinden.
En daarna laad ik deze op en haal deze direct van de netspanning af als deze opgeladen is.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Hari-Bo schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:23:
[...]

Ik gebruik de laptop altijd op de accu en laad deze rond de 50% op, maar ik meen ook een keer gelezen te hebben om de accu leeg te laten lopen tot 2% eens in de maand maar ik kan het artikel even niet vinden.
En daarna laad ik deze op en haal deze direct van de netspanning af als deze opgeladen is.
Dat klopt ja, het is goed voor de accu om hem eens in de zoveel tijd helemaal leeg te laten lopen tot ie uitvalt, dan volledig op te laden, en dat dan wellicht nog eens te doen.

Met jouw vorm van gebruik zou zo'n snelle verslechtering niet mogen voorkomen. Misschien eens langs de Apple Store?
Nog een kanttekening: ik heb gemerkt dat de health nog wel eens schommelt. Het komt bij mij wel eens voor dat ie binnen een uur makkelijk 4-5% naar boven of naar beneden schuift, om later weer bij te trekken. Controleer het dus regelmatig voor een goed beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 17:58
Pfff, wat een moeilijk gedoe altijd over die accu...
Gewoon lekker aan de voeding laten hangen maakt geen moer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Marco schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:13:
Pfff, wat een moeilijk gedoe altijd over die accu...
Gewoon lekker aan de voeding laten hangen maakt geen moer uit.
Sommige mensen werken/studeren soms ook nog wel eens op plaatsen waar je geen netstroom tot je beschikking hebt. Dan is lang doen met een batterij lading wel belangrijk. Voor sommige mensen zelfs doorslaggevend om voor een MacBook Air te gaan, in plaats van een windows laptop/ultrabook (en een extra batterij op zak [moeten] hebben.)

[ Voor 4% gewijzigd door ThomasG op 14-06-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
ThomasG schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:38:
[...]
Sommige mensen werken/studeren soms ook nog wel eens op plaatsen waar je geen netstroom tot je beschikking hebt. Dan is lang doen met een batterij lading wel belangrijk. Voor sommige mensen zelfs doorslaggevend om voor een MacBook Air te gaan, in plaats van een windows laptop/ultrabook (en een extra batterij op zak [moeten] hebben.)
Inderdaad, maar dan maakt het nog altijd niet veel uit of je nu gewoon de voeding eraan hangt als er mogelijkheid tot is of om de x aantal keer volledig laat leeglopen of altijd laat bijladen bij xx%.

Ik gebruik mijn air gewoon als het me uitkomt op batterij en dus altijd aan de lader als dat mogelijk is. Zo vertrek ik meestal met een volle batterij. En ik ben nog nooit tegengekomen dat ik dacht, ik mis nu echt die 10 laatste min batterij doordat ik geen speciaal "batterij regime" volg.

En ik zit nu na 1 jaar en 107 cycles aan 94.7%.

Voor mensen die toch iets willen doen om de batterij niet te snel laten te verslijten: vermijd alle warmte, in 30 graden en de zon erop vindt de batterij veel minder leuk dan dagen aan een stuk aan de lader hangen.

EDIT: En helemaal leeg laten gaan is nooit echt goed voor de batterij, maar de meeste batterijen schakelen zichzelf dan uit, dus echt leeg-leeg gaat nooit.

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 14-06-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
ThomasG schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:38:
Sommige mensen werken/studeren soms ook nog wel eens op plaatsen waar je geen netstroom tot je beschikking hebt.
Geef eens een voorbeeld waarbij je voor langere tijd geen netspanning tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Marco schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:07:
[...]

Geef eens een voorbeeld waarbij je voor langere tijd geen netspanning tot je beschikking hebt.
Overal is wel netspanning, maar als ik naar me werk ga neem ik niet altijd mijn adapter mee anders had ik net zo goed een Windows laptop kunnen aanschaffen, dat is de keuze geweest om voor een Air te gaan en dat is voor vele de doorslaggevende factor, je bent een stuk mobieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Marco schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:07:
[...]

Als onze grote vrienden van de NS me weer eens 3 uur om laten reizen ben ik blij met iedere minuut die ik bezig kan zijn.

Dat daargelaten heb je wel gelijk hoor! Tenzij je gedrag echt extreem is (nooit van de lader af etc.), is er niets wat je fout kan doen en moet je je Mac vooral lekker gebruiken hoe het jou uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Voordat je een versleten accu hebt, hebben de meeste mensen, volgens mij, allang een nieuwe laptop gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

DDR

Lekkerbek312 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:52:

Nee hoor, hier nog iemand. Wil hem voor mijn vrouw haar verjaardag bestellen , is 8 juli jarig dus even wachten nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Ik heb mijn macbook '13 nu 9 maanden. Ik heb hem van mijn werk en gebruik hem zo doende dus erg intensief. Ik gebruik hem ook veel zonder lader en ik doe eigenlijk niets aan leeg laten lopen oid. En de accu gezondheid zit nog steeds op 100%. En met de accu van de air moet je het wel heel gek maken om zonder stroom te zitten. Ik haal tenminste makkelijk 10 uur op een accu (i7 variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
Crazyanz schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:01:
Ik heb mijn macbook '13 nu 9 maanden. Ik heb hem van mijn werk en gebruik hem zo doende dus erg intensief. Ik gebruik hem ook veel zonder lader en ik doe eigenlijk niets aan leeg laten lopen oid. En de accu gezondheid zit nog steeds op 100%. En met de accu van de air moet je het wel heel gek maken om zonder stroom te zitten. Ik haal tenminste makkelijk 10 uur op een accu (i7 variant).
Hoeveel cycles heb jer er op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Toch wel apart dat er zo'n verschil zit in de accuduur van verschillende generaties. Ik heb een mid-2012 model met i5 processor, en die zegt zodra ik de oplader bij 100% loskoppel dat ik ongeveer 6:50 nog te gaan heb. Valt mij soms wel beetje tegen, als ik lees dat nieuwere Air's gemakkelijk 9 uur halen.

Merk wel dat als je WiFi uitzet dat dit heel veel scheelt, dan kruipt hij naar 8 uur. Voor in het vliegtuig bijv. is dat ideaal, kun je lekker lang films kijken. En Safari gebruiken ipv Chrome. Chrome vreet batterij.

Zit trouwens op 91 cycles met 92% health (Coconut Battery).

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 16:24

bonzz.netninja

Niente baffi

ThinkPadd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:14:
En Safari gebruiken ipv Chrome. Chrome vreet batterij.
^^ vooral dat. Het verschil in gebruik is ernstig

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
ThinkPadd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:14:
Toch wel apart dat er zo'n verschil zit in de accuduur van verschillende generaties. Ik heb een mid-2012 model met i5 processor, en die zegt zodra ik de oplader bij 100% loskoppel dat ik ongeveer 6:50 nog te gaan heb. Valt mij soms wel beetje tegen, als ik lees dat nieuwere Air's gemakkelijk 9 uur halen.

Merk wel dat als je WiFi uitzet dat dit heel veel scheelt, dan kruipt hij naar 8 uur. Voor in het vliegtuig bijv. is dat ideaal, kun je lekker lang films kijken. En Safari gebruiken ipv Chrome. Chrome vreet batterij.

Zit trouwens op 91 cycles met 92% health (Coconut Battery).
De 2013 en 2014 hebben Intel Haswell processoren ipv Ivy Bridge, en zijn op bepaalde vlakken zelfs iets trager, maar wel veel meer dingen op de chip zelf heeft en bij bepaalde workloads makkelijk maar de helft verbruikt van zijn ivy bridge voorganger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
bonzz.netninja schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:34:
[...]

^^ vooral dat. Het verschil in gebruik is ernstig
Is dat ook zo met Firefox bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Zou maar zo kunnen. Safari is van Apple, en kan daardoor van betere energiebespaar functies gebruik maken.

Maar probeer het eens, je kunt in de 'Activiteitenmonitor' (oid) zien wat voor energie-impact een applicatie heeft. Simpel vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Zijn er hier tweakers die hun air ook voor Netflix gebruiken?
Ik gebruik het af en toe en merk dat de fan overuren maakt na een tijdje, rand boven het toetsenbord (scharnier van het scherm) is echt heet.
Betreft hier de mid-2012 i5 versie i.c.m. safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Hari-Bo schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:34:
Is dat ook zo met Firefox bijvoorbeeld?
Chrome neemt meer resources in beslag en dat heeft deels te maken met de opzet dat iedere tab een apart proces is. Firefox heeft dat niet en heeft daardoor ook minder overhead. Verder kun je in Firefox meer dingen finetunen dan in Chrome. Het inschakelen van click to play en hiermee standaard Flash uitschakelen (met de optie om die weer in te schakelen wanneer nodig) is hetgeen wat het meeste zal helpen. Feitelijk is dat ook wat Safari hoofdzakelijk doet om energie te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Mijn macbook toch maar opgestuurd. Er zaten vorige week opeens allemaal witte lichtere punten in het scherm aan de onderzijde. Baal er best wel van. Komt ook best vaak voor als ik het zo lees. Hopen dat het nieuwe scherm dit niet ook na 3 maanden gaat ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Drukpunten van het toetsenbord? Had mijne ook last van. Ik heb er nu een screenprotector op (eigenlijk meer zodat het scherm mat is ipv tegen het beschermen) en kan merken dat er soms afdrukken van de toetsen op staan. Gelukkig kan ik het dan nog snel wegpoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Nee geen druk punten. Lijkt eerder door warmteontwikkeling te verschijnen.

Hier een voorbeeld
https://discussions.apple...42944-162028/IMG_1399.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:31

Nitai

Live the life you love.

Electromonkey schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:32:
Zijn er hier tweakers die hun air ook voor Netflix gebruiken?
Ik gebruik het af en toe en merk dat de fan overuren maakt na een tijdje, rand boven het toetsenbord (scharnier van het scherm) is echt heet.
Betreft hier de mid-2012 i5 versie i.c.m. safari.
Heb ik ook op zowel mijn Macbook Air 2013 als Macbook Pro 2012. LIgt gewoon aan Silverlight. Binnenkort zou het allemaal HTML 5 moeten zijn, dus dan gaat de fan ook minder vaak aan slaan. (Heb het ook op m'n werklaptop Dell XPS 15).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Hm, de modellen met 8GB zijn echt niet bij resellers te krijgen of wel? Want zo te zien liggen de prijzen daar wel lager dan bij Apple zelf. Dus dan is de meerprijs van 8GB ineens nog wat hoger dan 100 euro. Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
m-m schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:10:
Hm, de modellen met 8GB zijn echt niet bij resellers te krijgen of wel? Want zo te zien liggen de prijzen daar wel lager dan bij Apple zelf. Dus dan is de meerprijs van 8GB ineens nog wat hoger dan 100 euro. Hmm.
Bij de grotere Media Markt of Saturn hebben ze wel een CTO modellen. Helaas worden de basis modellen meestal iets onder de adviesprijs verkocht en de CTO modellen zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Ik heb vaak dat de Macbook moeilijk uit een zwart scherm terug komt (na spaarstand). Moet met 4 vingers op het trackpad swipen tussen de verschillende pagina's en dan zie ik wat en binnen een seconde is het weer zwart. Dat gaat dan een paar keer zo door. Op een gegeven moment is het over en kan je het weer verder gebruiken.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
m-m schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:10:
Soms bij Dixons. Dit is er dan net eentje van de vorige generatie, gezocht op air cto. Soms hebben ze ze ook met 256 GB ipv 128. Let er op dat de 1.3 GHz de vorige generatie is en de 1.4 GHz de nieuwe generatie (moet je maar even googlen voor alle verschillen in de specs, zo even uit m'n hoofd : ietsje sneller, andere microfoon en langere accuduur).

[ Voor 42% gewijzigd door Dancing_Animal op 27-06-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Goeie, dank :)

Uiteindelijk is de Apple online store met onderwijskorting nét 3 euro goedkoper voor wel het nieuwe model dus ik hou het daar maar op.

[ Voor 83% gewijzigd door m-m op 27-06-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het nodig is om een eigen topic op te starten maar ik kom er écht niet uit. Als iemand mij zou kunnen helpen zou ik dat enorm prettig vinden, ik begin er echt aan te ergeren

To make a long story short: ik krijg mijn agenda niet te zien op outlook op mijn gloednieuwe macbook pro 13" retina.

Wat ik gedaan heb is:
1. MBP uitgepakt
2. Office 365 geactiveerd en ik kreeg een setup voor Office for mac 2011
3. Ik had de keuze: exchange of e-mail. Voor @live.nl extensies moest ik kiezen voor e-mail (IMAP)
4. Al mijn 5000 mails worden gesynchroniseerd maar bij mijn agenda gebeurt er niks
5. Al een dag laten ratelen, en twintig keer gesynchroniseerd niets
6. Stap 3 tot 6 herhaald, niks.

Wie weet wat ik hier in godsnaam verkeerd doe? Ik heb een MBP aangeschaft om juist mijn mails en agenda terug te kunnen inzien. Blijkbaar is dat écht niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Nou weet ik niks van outlook en hoe die omgaat met zijn agenda, maar kijk eens in System Settings -> Internet Accounts. Zie je daar je account? Misschien moet je 'Calendars' aanvinken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dGWjMtxl.png

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:51:
Nou weet ik niks van outlook en hoe die omgaat met zijn agenda, maar kijk eens in System Settings -> Internet Accounts. Zie je daar je account? Misschien moet je 'Calendars' aanvinken.

[afbeelding]
Die keuzemogelijkheid heb ik blijkbaar niet. Alleen Mail en Notities. Mail staat aangevinkt en doet helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Dan moet je hem instellen als Exchange denk ik.

Probeer dit eens: http://www.kieranlane.com...ook-com-outlook-mac-2011/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:01:
Dan moet je hem instellen als Exchange denk ik.

Probeer dit eens: http://www.kieranlane.com...ook-com-outlook-mac-2011/
1. De link die je verstuurde heb ik tot nu toe al twee keer compleet opnieuw gedaan > Geen agenda
2. Instellen als exchange is niet mogelijk > "Kan geen account toevoegen. Exchange Server 2007 SP1 Update Rollup 4 of hoger is vereist als u Outlook 2011 wilt gebruiken"

Ik kan echter niet begrijpen dat 1600 euro aan hard- en software niet kan werken met een simpele live account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Oke.

Probleem ligt niet aan je MacBook, maar aan Microsoft. Met bijv. Gmail is het zo werkend te krijgen. Ik heb echter geen Outlook.com/Live account dus ik kan je verder helaas niet helpen.

Misschien even een eigen topic aanmaken? Hier raakt het een beetje ondergesneeuwd, en is het een beetje offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:20:
Oke.

Probleem ligt niet aan je MacBook, maar aan Microsoft. Met bijv. Gmail is het zo werkend te krijgen. Ik heb echter geen Outlook.com/Live account dus ik kan je verder helaas niet helpen.

Misschien even een eigen topic aanmaken? Hier raakt het een beetje ondergesneeuwd, en is het een beetje offtopic :)
Zal ik even doen, bedankt voor de tip en voor je hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 13:31
Van het weekend via marktplaats een Macbook Air uit 2009 gekocht. Stond weinig bij in de omschrijving alleen dat deze af en toe last had van een vastloper en geleverd werd zonder oplader. De prijs was 100 euro dus hier kon ik geen buil aan vallen......

Na het ophalen bleek het ding zwaar vast te lopen steeds, en gezien het uiterlijk had deze Macbook Air ook wat deuken en krassen opgelopen. Goed ik ging kijken wat ik ermee kon doen. Eerst nog even een oplader scoren

Als eerste bleek het een Mid 2009 MBA te zijn met een 2,16 ghz Intel Core 2 Duo met 2gb aan RAM. Tevens een 120 gb SSD. Niet verkeerd! Gelukkig de high end versie. Heb hier vervolgens Lion OSX op geïnstalleerd en een aantal dingen vielen mij op. Het ding stond scheef op een harde ondergrond. Ook was de trackpad niet te gebruiken. Klikte niet, bleef plakken, deze leek gewoon kapot.

Vervolgens de MBA open geschroefd en de accu verwijderd. Hier klopt iets niet.... De accu is vervormd? 1 zijde van de accu is een stuk hoger dan de andere. Accu verwijderd en ding opnieuw opgestart.

Hij loopt nu als een tierelier. Geen vastlopers, staat recht op een rechte ondergrond en de trackpad functioneert zonder problemen. Meteen maar even een nieuwe accu besteld!

Maar nu komt mijn vraag. Ik zoek een mooie sleeve MET ruimte voor oplader. Wie heeft er een mooie tip? Ik vind alleen maar neopreen dingen en dat vind ik oerlelijk!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
krizzziz schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:52:
Maar nu komt mijn vraag. Ik zoek een mooie sleeve MET ruimte voor oplader. Wie heeft er een mooie tip? Ik vind alleen maar neopreen dingen en dat vind ik oerlelijk!
Check dit topic: [Transport] Neem je Macbook mee! - deel 2

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:20:
Oke.

Maar met een googleaccount kan ik werken met outlook binnen Windows en Mac (Outlook en Apple's eigen apps) zonder conflicten? Zijn er ook andere alternatieven dan googlemail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YBH
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

YBH

Beste,

Ik heb een klein probleem met mijn Macbook Air 13' 2012, een deel van het 'lid' is verbogen (zie foto's). Ik vermoed dat dit een combinatie was van hitte (zie streamen, netflix en twitch.tv) en het wegleggen van mijn laptop. Waarbij ik (mogelijk?) te hard heb gedrukt op het 'lid'. Zou dit mogelijk zijn? Wat zou een ander oorzaak kunnen zijn? (Ik werk vnl. op mijn bureau en leg het weleens weg in mijn boekenkast, maar nog nooit gevallen)

Plaatje 1
Plaatje 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:08

RnB

Hitte (eerder warmte in die hoek) en het wegleggen van je MacBook kan nooit zo'n vervorming veroorzaken.
Wat de oorzaak dan wel is, weet ik natuurlijk niet. Rare plek ook voor een vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Duidelijk val of stoot schade, hitte kan dit nooit veroorzaakt hebben of je moet er een gasbrander op gezet hebben...
YBH schreef op zondag 29 juni 2014 @ 15:38:
Beste,

Ik heb een klein probleem met mijn Macbook Air 13' 2012, een deel van het 'lid' is verbogen (zie foto's). Ik vermoed dat dit een combinatie was van hitte (zie streamen, netflix en twitch.tv) en het wegleggen van mijn laptop. Waarbij ik (mogelijk?) te hard heb gedrukt op het 'lid'. Zou dit mogelijk zijn? Wat zou een ander oorzaak kunnen zijn? (Ik werk vnl. op mijn bureau en leg het weleens weg in mijn boekenkast, maar nog nooit gevallen)

Plaatje 1
Plaatje 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YBH
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

YBH

EValentino schreef op zondag 29 juni 2014 @ 15:51:
Duidelijk val of stoot schade, hitte kan dit nooit veroorzaakt hebben of je moet er een gasbrander op gezet hebben...
[...]
Ja dat is het vreemde, ik heb ook geen enkel manier iets op een flinke manier laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Misschien een keer in een rugzak gedaan en die te hard neergezet? Zo heb ik een keer het scherm van een tablet ongemerkt gebroken :'( Zette hem even neer naast de auto om mijn sleutels te pakken en ik hoorde nog iets in de tas tegen de grond bonken. Kretsj..

[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 29-06-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 08-10 14:23
YBH schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:41:
[...]

Ja dat is het vreemde, ik heb ook geen enkel manier iets op een flinke manier laten vallen.
Ik heb een soortgelijk hoekje, iets kleiner.
de mijne gleed van de bank, 30 cm, op de houten vloer. Het metaal is echt zacht, moet je raden waarom. Vangt de klap op voor interne componenten, daarom is er waarschijnlijk verder niets stuk.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
Hi; mijn MacBook air 2012 8gb 13" heeft Mac os en Windows partitie erop. Als de machine uit heeft gestaan en ik start hem op krijg ik slechts een wit scherm: ik moet alt ingedrukt houden bij opstarten om te kunnen kiezen voor een van beide. Waarom start hij niet automatisch de Mac partitie aangezien dit wel de opstartschijf is? Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Heb je Windows geinstalleerd via Bootcamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

krizzziz schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:52:
Vervolgens de MBA open geschroefd en de accu verwijderd. Hier klopt iets niet.... De accu is vervormd? 1 zijde van de accu is een stuk hoger dan de andere. Accu verwijderd en ding opnieuw opgestart.

Hij loopt nu als een tierelier. Geen vastlopers, staat recht op een rechte ondergrond en de trackpad functioneert zonder problemen. Meteen maar even een nieuwe accu besteld!

Accu is uitgezet en dus kapot. Toch een goede deal als het alleen aande accu ligt.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Wordt bij jullie de pricewatch: Apple Thunderbolt to Gigabit Ethernet Adapter ook zo warm? Als ik hem een uurtje of 2 a 3 aangesloten heb zitten dan wordt hij behoorlijk warm. Dat terwijl ik hem niet eens heel actief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 15:02
ThinkPadd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:34:
Wordt bij jullie de pricewatch: Apple Thunderbolt to Gigabit Ethernet Adapter ook zo warm? Als ik hem een uurtje of 2 a 3 aangesloten heb zitten dan wordt hij behoorlijk warm. Dat terwijl ik hem niet eens heel actief gebruik.
Ja althans bij mij wel

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ook hier maar niet hinderlijk warm of zo. Doen gewone netwerkkaarten ook wel (die op de Raspberry Pi is zelfs heter dan de processor!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 15:17
Ik heb last van een 3 tal pixels die helder zijn bij witte achtergronden. Iemand ervaring hiermee?
Betreft een 2012 Macbook air, gekocht in 2012 in Bangkok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Net na 3 weken mijn Macbook Air weer op mogen halen. Er is een nieuw Samsung scherm gemonteerd.

En ik ben er net mee aan het werken, 2 dooie pixels in het midden van het scherm. Ik kijk nog even wat ik er mee doe, maar jammer is het zeker.

-edit- Een weer teruggebracht. Er komt een heel raar tikkend geluid uit de machine onder het toetsenbord. Laat ze ook het scherm dan gelijk maar weer vervangen.

[ Voor 25% gewijzigd door BillSpaarbank op 11-07-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:40
zojuist mijn nieuwste speeltje binnengekregen.
De JetDrive Lite.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/jetDriveLite.jpg

Review komt in de komende dagen, maar eerste indruk is goed. past echt mooi in de MB Air en is lekker snel (+- 90 read 60 write in de Black Magic Disk Speed Test app)

[ Voor 8% gewijzigd door MenN op 28-07-2014 15:11 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Zelf heb ik van iemand zo'n nifty minidrive gekregen. Ik vind het echt drama binnen OS X. Alleen maar gezeik met mounten en unmounten van de drive. Haal je de Air uit sleep en dan is de hele geheugenkaart niet meer te vinden.

Jettison geprobeerd, maar die liep ook alleen maar te etteren en werkte niet stabiel.

Ben dan ook heel benieuwd naar jouw ervaringen als je hem wat langer gebruikt hebt :) De nifty ligt in ieder geval in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Het mooie is dat Transcend zelf een app heeft gemaakt die het mounten en unmounten voor zijn rekening neemt. Het gaat echt zonder problemen, zodra ik de laptop openklap kan ik direct weer aan de slag met de sd kaart.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

MenN schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:09:
zojuist mijn nieuwste speeltje binnengekregen.
De JetDrive Lite.

[afbeelding]

Review komt in de komende dagen, maar eerste indruk is goed. past echt mooi in de MB Air en is lekker snel (+- 90 read 60 write in de Black Magic Disk Speed Test app)
mooi spul, ik had ook zo'n drive gehad maar die past niet in me me retina notebook.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
MenN schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:14:
Het mooie is dat Transcend zelf een app heeft gemaakt die het mounten en unmounten voor zijn rekening neemt. Het gaat echt zonder problemen, zodra ik de laptop openklap kan ik direct weer aan de slag met de sd kaart.
Zou die app ook werken met de Nifty Mini drive? Dan wordt het misschien toch bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Geen idee, maar is het proberen waard lijkt me.

de tool:
http://www.transcend-info.com/Software/1151/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 13:27
Ik zat precies hetzelfde te denken voor mijn Nifty. Vanavond eens proberen!

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-10 20:17
Is het redelijk om voor een MacBook Air 13,3 2013 Q3 (haswell) met de normale i5, 256gb opslag en 8gb ram ongeveer 800 euro te vragen op tweakers/marktplaats? Of is dit te laag/hoog?

Factuur, doos alles inbegrepen + geen schade en krassen doordat er een sleeve en een soort van case gebruikt is.

Mijn reden is namelijk dat ik een MBpR 13 inch wil gaan kopen.
Pagina: 1 ... 44 ... 53 Laatste