[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Lijkt me laag. Ik denk dat je er makkelijk 900/850€ voor kan vragen hoor. Al helemaal omdat ie in nieuwstaat is, 8gb ram heeft en je de doos+factuur nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-10 22:45

tomaszcs

✔️

Lijkt me redelijk, ik heb van een mede tweaker een MBa 13" 8GB 128GB SSD met luxe hoes, en hdmi adapter van hem overgenomen. Met doos, bon en maar 30x opgeladen.

Niet van nieuw nog te onderscheiden. Heb er toen € 800 voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-10 22:45

tomaszcs

✔️

Owja, kreeg er ook nog een magic trackpad bij, die heb ik op tweakers verkocht voor 40eu. Dus de macbook air heeft me uit eindelijk 770 gekost en 5 uur reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01-2024
MenN schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:09:
zojuist mijn nieuwste speeltje binnengekregen.
De JetDrive Lite.

[afbeelding]

Review komt in de komende dagen, maar eerste indruk is goed. past echt mooi in de MB Air en is lekker snel (+- 90 read 60 write in de Black Magic Disk Speed Test app)
Ben erg benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 08:10
MenN schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:09:
zojuist mijn nieuwste speeltje binnengekregen.
De JetDrive Lite.

[afbeelding]

Review komt in de komende dagen, maar eerste indruk is goed. past echt mooi in de MB Air en is lekker snel (+- 90 read 60 write in de Black Magic Disk Speed Test app)
Deze heb ik ook sinds vorige week, draai er alleen virtual machines op icm VMware Fusion en de performance is zeer goed te noemen keiharde cijfers heb ik niet maar merk nog geen extreme vertraging met een drietal Windows vm's actief.

Ik heb sinds vandaag dat ik een melding krijg dat er nieuwe mail is ontvangen (wat ook daadwerkelijk het geval is) maar binnen de email client zie ik deze niet verschijnen, heb ook al geprobeerd met opnieuw opbouwen van de mailbox maar nog steeds de laatste mail niet zichtbaar, iemand een oplossing hiervoor?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
kanem0chi schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 08:03:
Is het redelijk om voor een MacBook Air 13,3 2013 Q3 (haswell) met de normale i5, 256gb opslag en 8gb ram ongeveer 800 euro te vragen op tweakers/marktplaats? Of is dit te laag/hoog?

Factuur, doos alles inbegrepen + geen schade en krassen doordat er een sleeve en een soort van case gebruikt is.

Mijn reden is namelijk dat ik een MBpR 13 inch wil gaan kopen.
Voor € 1.000 verkoop je deze ook nog wel. Die minimale upgrade in 2014 maakt niet zoveel uit. Als tegenhanger heb je beide upgrades (256gb en 8gb). Die combinatie zie je niet vaak.

Dat anderen hem ook weleens voor een lagere prijs hebben gehaald is niet de norm, maar een lucky buy m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Het is net wat iemand er voor wilt geven.

Heb net een MBA 13 8GB 128GB nieuw gekocht. Ik zou voor een tweede hands geen €1000 uitgeven. Is maar €100 minder dan mijn nieuwe, heeft wel meer opslag wat ik niet nodig heb en de garantie is een stuk korter. Zelf zou ik dan liever voor €1200 nieuw kopen met diezelfde specs, is helemaal nieuw + volledige garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:40
De jetDrive Lite 130 128gb. Nu dat ik er een langere tijd mee gewerkt hier mijn impressie van het apparaat.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/IMG_3880b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/jetDriveLite.jpg

De jetdrive past prima in de sd kaart lezer. Steekt maar 1 of 2 millimeter uit dus perfect om er in te laten zitten zonder dat je bang hoeft te zijn ergens aan te blijven haken. Maar is met je nagels wel makkelijk weer eruit te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/IMG_3908.jpg

Dan de performance van het kaartje. De aangegeven snelheid van 60 & 90 Mbps wordt gehaald :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/Screen%20Shot%202014-07-28%20at%2011.12.11%20.png

Maar er is ook minder positief nieuws wat betreft de performance. De eerste 4 tests ofzo in Blackmagic Disk Speed Test haalt de kaart een stuk minder goede cijfers.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/Screen%20Shot%202014-07-28%20at%2021.21.23%20.png

Nu weet ik niet of dit aan de kaart ligt of dat er een verschil is in de tests die blackmagic afloopt. Maar kijk ik naar real world performance heb ik nog niet het moment gehad dat de kaart te langzaam is. Ik heb er voornamelijk media op staan. Mijn itunes libary en wat films. Het kopiëren ervan ging duidelijk met USB3 snelheden, snel genoeg.

Ik heb nog niet getest met VM's ofzo, wellicht dat Hari-Bo ons hier wat meer over wil vertellen.

Dan even het euvel van mounten en dismounten van de drive om osx in deep sleep te krijgen. Ik had hierover veel gelezen dat het een ramp zou moeten zijn. Maar gelukkig heeft Trenscend zelf een tool gemaakt om dit op te lossen.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/Screen%20Shot%202014-08-04%20at%2009.49.43%20.png

Dit werkt zoals je zou verwachten. De drive mount en un-mout automatisch en als ik de Air dicht klap en uren later weer open maak is er geen noemenswaardig gebruik van de accu te bespeuren. Dus ik denk dat deep sleep gewoon werkt.

Dit is hoe het zou moeten. Kaartje erin en vergeten maar. :D Heerlijk om wat extra ruimte te hebben :D

edit: heb ook even een icon gemaakt zodat het er wat leuker uitziet in OSX.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/icon_256x256%20copy.png

[ Voor 5% gewijzigd door MenN op 04-08-2014 10:05 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 11:03
Is het kaartje ook te gebruiken om bijvoorbeeld op te downloaden of is het kaartje hier niet op berekend gezien de hoge aantal writes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Ow ik denk ut wel. Downloaden zijn niet echt veel write acties. Als je flash geheugen gaat gebruiken voor een OS op te draaien dan kan ik me wel voorstellen dat het snel over kan zijn. Maar wat bestanden downloaden denk ik dat het kaartje dat wel trekt.
Meestal is het met dit soort dingen dat de ze zeker weten kapot kunnen, maar voordat je aan die grens komt je al lang en breed een nieuwe laptop hebt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
blackjack21 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:18:
Het is net wat iemand er voor wilt geven.

Heb net een MBA 13 8GB 128GB nieuw gekocht. Ik zou voor een tweede hands geen €1000 uitgeven. Is maar €100 minder dan mijn nieuwe, heeft wel meer opslag wat ik niet nodig heb en de garantie is een stuk korter. Zelf zou ik dan liever voor €1200 nieuw kopen met diezelfde specs, is helemaal nieuw + volledige garantie.
Een nieuwe met die specs is € 1.329 en geen € 1.200.

Oftewel € 329 verschil en dan nog steeds een jaar garantie hebben. Zo gek is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmetselaars
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09-2023
jckw schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:57:
Ik zat precies hetzelfde te denken voor mijn Nifty. Vanavond eens proberen!
En? Werkt het?? Zou de moeite waard zijn! Zo niet.... Waar hebben jullie de transcend gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
De mijne heb ik via via uit de VS laten komen. Daar bij amazon besteld, in totaal €65,-

Total Before Tax: $79.99
Sales Tax Collected: $6.64
Shipment Total: $86.63
(EUR 65,87)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Amazon begon bij mij te piepen over import fees deposit bij het plaatsen van deze bestelling.

Was dat bij jou ook zo en wordt dat uiteindelijk teruggestort of zo?

Zou je hier ook de iPhoto library op kunnen plaatsen (qua snelheid bedoel ik dan, niet qua opslagruimte)?

[ Voor 24% gewijzigd door Lekkerbek312 op 05-08-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Een kennis van mij was in de VS, Die heeft m meegenomen voor me. Dus wat betreft bestellen vanuit NL weet ik het niet. Ik heb mijn iPhoto lib nu op de kaart staan, en nog niet echt tegen problemen aan gelopen. Nu gebruik ik iPhoto eigenlijk ook niet echt, behalve voor mijn photostream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

4POX

Everybody is wired

Ik gebruik mijn Nift Drive voor data die buiten de encryptie kan blijven. De spelletjes, itunes, spotify cache. Ik wil er geen gevoelige data op hebben staan.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Amazon.de levert de Transend drive ook.

De review komt aardig overeen met onze ervaringen, alleen dan de opmerking dat het makkelijk verwijderen wel meevalt, het kost je wel wat peuterwerk... maar dat is IMO juist goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 09:53

Saninl

Goed om te horen van de JetDrive! Ik heb een soort Nifty waardoor ik dmv een microsd mijn Air uit 2011 wat extra opslag kan geven. Maar inderdaad als de Macbook uitvalt dan wordt er geklaagt over het "veilig verwijderen" enzo...

Dit is dus opgelost bij de JetDrive door software? En kan ik deze ook laten werken met mijn microSD? Of moet ik dan weer een nieuwe investering doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:10

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hari-Bo schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 18:11:
[...]

Deze heb ik ook sinds vorige week, draai er alleen virtual machines op icm VMware Fusion en de performance is zeer goed te noemen keiharde cijfers heb ik niet maar merk nog geen extreme vertraging met een drietal Windows vm's actief.

Ik heb sinds vandaag dat ik een melding krijg dat er nieuwe mail is ontvangen (wat ook daadwerkelijk het geval is) maar binnen de email client zie ik deze niet verschijnen, heb ook al geprobeerd met opnieuw opbouwen van de mailbox maar nog steeds de laatste mail niet zichtbaar, iemand een oplossing hiervoor?
Op mijn MBA 2010 draai ik via Bootcamp Windows 8.1 Pro. Ben heel benieuwd hoe deze drive daar met mounten werkt omdat het tooltje van Transcend natuurlijk niet voor Windows te downloaden is. Ik zou de schijf graag willen gebruiken als een harde schijf voor software&games, dus hij moet wel goed herkend worden in W8.1. Iemand hier ervaring mee?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPrecies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 15:43
Even een vraagje; Momenteel bij de MediaMarkt staat de Macbook Air met 8gb intern geheugen in de aanbieding voor 999,-. Via Apple kost deze 1129,-.
Mijn vraag is; zijn dit identieke machines? Ik wil namelijk graag een Air aanschaffen en 130 euro minder betalen is altijd lekker.

Too many freaks, not enough circuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 09:47
Ja is de zelfde machine inderdaad. Heb persoonlijk wel slechte ervaringen met garantie gevallen bij de mediamarkt. Maar dat moet je zelf beslissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Het gaat om de 1.4 GHz en dat is de nieuwste uitvoering. Eerste jaar kun je als je hem bij MM gekocht hebt ook bij de officiele Apple Stores (Den Haag, Amsterdam, Haarlem) terecht voor reparatie. Ik weet niet of ze dan je notebook ter plekke repareren of vervangen. MediaMarkt moet het ding opsturen en weer terug ontvangen en dat kan misschien iets langer duren dan wanneer Apple dat doet. Applecare kun je volgens mij alleen in de officiele Apple Store of online er bij kopen, heb je na de aanschaf van je notebook een paar weken of een maand voor om dat te beslissen. Telefonisch kopen bij Apple kan ook en soms geven ze dan weer een paar tientjes korting + dat je kunt retourneren als iets er niet je aan bevalt, zo ook online.
Wanneer je student bent krijg je bij Apple zelf 6% korting op vertoon van studentenkaart / inschrijving bij een school.

[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 23-08-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 13:50
Dancing_Animal schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:08:
Het gaat om de 1.4 GHz en dat is de nieuwste uitvoering. Eerste jaar kun je als je hem bij MM gekocht hebt ook bij de officiele Apple Stores (Den Haag, Amsterdam, Haarlem) terecht voor reparatie. Ik weet niet of ze dan je notebook ter plekke repareren of vervangen. MediaMarkt moet het ding opsturen en weer terug ontvangen en dat kan misschien iets langer duren dan wanneer Apple dat doet. Applecare kun je volgens mij alleen in de officiele Apple Store of online er bij kopen, heb je na de aanschaf van je notebook een paar weken of een maand voor om dat te beslissen. Telefonisch kopen bij Apple kan ook en soms geven ze dan weer een paar tientjes korting + dat je kunt retourneren als iets er niet je aan bevalt, zo ook online.
Wanneer je student bent krijg je bij Apple zelf 6% korting op vertoon van studentenkaart / inschrijving bij een school.
Je hebt een jaar de tijd om applecare te kopen en het maakt verder niet uit waar je het doosje aanschaft. Alleen eBay kan tricky zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:02
Mijn MBA 2014 verliest na het opstarten, of na het wekken uit de sluimerstand vrijwel altijd de wifi connectie. Als ik dan opnieuw verbinding probeer te maken houd die de verbinding maar 1 sec stand. Dit duurt zo'n 2/3 minuten maar soms ook wel eens 10 voordat ik eindelijk verbinding kan maken. Dit heb ik met elk netwerk, niet alleen mijn thuisnetwerk. Hebben meer mensen dit probleem of misschien zelfs een oplossing?

Ik heb al heel vaak gegoogled en van alles geprobeert maar de gouden oplossing heb ik nog niet gevonden. Ook al aantal keren gebeld en gechat met Apple support. Geen resultaat gehad helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
wat heb je met Apple al besproken?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Beste Mac Tweakers,

Vanavond heb ik mijn macbook pro verkocht. (non retina) ik wil over op een macbook air vanwege het feit dat ik de pro niet naar zijn potentie gebruik. (geen zware programma's etc)

Nou wil ik over op de air. 13.3 inch. Ik heb twee opties via de apple store met studentenkorting via surfspot wordt het, het volgende:

1022 voor de 8gb 2014 versie

933 voor de 4gb 2014 versie

Bij beide krijg je een 70 euro giftcard voor de apple store. Na veel zoeken heb ik het nog nergens goedkoper gezien, maar mijn vraag is. Voor welke versie zal ik gaan? i.v.m. resale value en prestaties.

Alvast bedankt mensen (ook nog een goed aanrader voor een goede hoes die bij de apple store te koop is? )

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Meer RAM is altijd fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Is dat echt zo? Is dat op basis van gevoel of is er echt ergens verschil te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is al vaker besproken maar OS X zet z'n geheugen net zo in als menig andere UNIX of afgeleide: voor software die het nodig heeft en voor caching zodat de performance wordt verbeterd. Om die reden en het feit dat in loop der tijd software steeds meer vergt van de hardware is het hebben van meer geheugen wel prettig. Op dit moment maakt een snelle schijf (aka ssd) en veel geheugen (8GB in geval van de Air) groot verschil. De cpu doet niet zo hard meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:23
Ik ben in het bezit van een Air 13" 2013 met 8 GB ram waar ik erg tevreden van ben. Over een maandje stoppen mijn studies waardoor ik amper nog een laptop nodig heb. Doch ik ben er zo tevreden van dat ik eraan denk om de Air te gebruiken als desktop.

Nu vraag ik mij af of de Air dat goed gaat kunnen trekken, want mijn huidige monitor is alweer 8 jaar dus er komt binnenkort iets veel groter met hoge resolutie.

Of doe ik de Air beter weg en kijk ik naar een type iMac voor in de plaats?

Alvast bedankt voor het advies :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
@Denzis: ik neem aan dat jij de MBA als computer 'voor erbij gebruikt' gezien de specs van je PC in je signature? Als dat het geval is zal ik gewoon voor de 4Gb versie gaan, maar houdt er wel rekening mee dat over 2 of 3 jaar niemand meer een Mac wil met 4Gb ram en je hem dus moeilijk gaat kunnen verkopen, of voor een veel lagere prijs.

[ Voor 166% gewijzigd door peakrever op 29-08-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Darks schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:48:
Ik ben in het bezit van een Air 13" 2013 met 8 GB ram waar ik erg tevreden van ben. Over een maandje stoppen mijn studies waardoor ik amper nog een laptop nodig heb. Doch ik ben er zo tevreden van dat ik eraan denk om de Air te gebruiken als desktop.

Nu vraag ik mij af of de Air dat goed gaat kunnen trekken, want mijn huidige monitor is alweer 8 jaar dus er komt binnenkort iets veel groter met hoge resolutie.

Zolang je gewoon basisdingen doet (internetten, office, filmpje etc) zal je geen enkel probleem hebben. Ik denk dat je er prima mee kan werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Arthur-M. schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:51:
@Denzis: ik neem aan dat jij de MBA als computer 'voor erbij gebruikt' gezien de specs van je PC in je signature? Als dat het geval is zal ik gewoon voor de 4Gb versie gaan, maar houdt er wel rekening mee dat over 2 of 3 jaar niemand meer een Mac wil met 4Gb ram en je hem dus moeilijk gaat kunnen verkopen, of voor een veel lagere prijs.
Klopt helemaal. Het blijft eigenlijk van de gekke dat ik een macbook van 1000 gebruik voor school gebruik maar het is vooral de kwaliteit en de verkoopbaarheid die me trekt. Ik moet nog maar een jaar studeren en daarna zal de Mac wel weer de deur uitgaan.

Ik denk dat ik gewoon voor de 8gb versie ga. Al is het alleen maar gevoelsmatig. Met de pro had ik ook 8 GB alleen wist ik toen ook niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:30
Ik heb een Air (2012) met 4GB en heb soms echt wel behoefte aan 8GB. Ik merk gewoon dat als ik echt veel dingen open heb staan dat sommige dingen wat trager gaan, of een draaiende strandbal opleveren (=zandloper in Windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 15:17
Ik heb een vraagje en wellicht dat jullie me kunnen helpen.

[ Voor 66% gewijzigd door iRobert op 02-09-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Weet iemand hoe dit zit. Ik heb onlangs via v&a een mba 13 256 8gb gekocht. Deze is in 30 juni besteld bij Apple. Het is de versie met 1.4 ghz alleen bij ''over deze mac'' staat er geen model type zoals Early 2014 ofzo. En bij de registratie gaf hij aan dat het een mid 2013 is aan de hand van het serienummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

komen de specs overeen met de advertentie?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
stap 1:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sJ74lAwl.png

stap 2:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jyRhVcOl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Bij mij staat er niets onder. Staat alleen macbook air

Blijkt dus vaker voor te komen zie : https://discussions.apple...6256591?start=15&tstart=0

Als ik de volgende command invoer in de terminal sysctl -n machdep.cpu.brand_string krijg ik ook de juiste proc: Intel(R) Core(TM) i5-4260U CPU @ 1.40GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10 14:47
Denzis schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:54:
Bij mij staat er niets onder. Staat alleen macbook air

Blijkt dus vaker voor te komen zie : https://discussions.apple...6256591?start=15&tstart=0

Als ik de volgende command invoer in de terminal sysctl -n machdep.cpu.brand_string krijg ik ook de juiste proc: Intel(R) Core(TM) i5-4260U CPU @ 1.40GHz
29 april 2014 is dat type processor pas in macbook air verschenen.
De intel introductie was 2de kwartaal 2014.
Dus beslist geen mid 2013 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Laatst online: 28-07 12:47
Darks schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:48:

Misschien een beetje late reactie. Maar ja, de Macbook Air (mijne is van 2013 met 8gb ram en 256gb ssd) zal i.c.m. een monitor een prima desktop vervanger zijn.

Ik programmeer en heb op moment van spreken de volgende programma's open staan: Sublime Text, SourceTree, Sequel Pro, PhpStorm (3 projecten), WebStorm (2 projecten), Transmit, Terminal, Spotify, Voorvertoning, Popcorn Time, Airmail, Agenda, Chrome, Safari en Firefox openstaan en de Macbook geeft geen krimp.

Heel af en toe speel ik ook nog wel eens een spelletje (World of Warcraft) en zonder de andere programma's af te sluiten werkt dat ook prima op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
krotwijk schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 09:00:
[...]

29 april 2014 is dat type processor pas in macbook air verschenen.
De intel introductie was 2de kwartaal 2014.
Dus beslist geen mid 2013 model
Klopt, blijkbaar is het iets met de CTO configuraties. Kan vast wel opgelost worden met een software update.

btw.. dikke MEH klein mini pitje,deukje in de zijkant van minder dan een millimeter door onhandig gedoe onderweg.

• Ronin_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 08:42
Ja ja ... ook ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan en mijn allereerste Mac is een feit! Een prachtige Air met 256GB en 8GB.
Ik begreep van mijn vrouw dat je de laptop niet hoeft af te sluiten zoals bij windows. Gewoon dichtklappen is voldoende. Kan dit geen kwaad als ik hem vervoer in een rugzak met een ruimte voorzien voor laptops (lees dikke bescherming)? Als ik dat met mijn windows laptop deed dan liep die heel soms behoorlijk warm daar hij zijn warmte niet kwijt kon in de rugzak. Was wel niet altijd zo maar ik had er toch maar weinig vertrouwen in.

Prachtige machine! Echt waar :9

• SublimnAll
  • Laatst online: 24-05-2023
Ronin_ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:02:
Ik begreep van mijn vrouw dat je de laptop niet hoeft af te sluiten zoals bij windows. Gewoon dichtklappen is voldoende. Kan dit geen kwaad als ik hem vervoer in een rugzak met een ruimte voorzien voor laptops (lees dikke bescherming)? Als ik dat met mijn windows laptop deed dan liep die heel soms behoorlijk warm daar hij zijn warmte niet kwijt kon in de rugzak. Was wel niet altijd zo maar ik had er toch maar weinig vertrouwen in.
Het idee is dat ie "uitgaat" wanneer je hem dichtklapt, ergo dat alle actieve processen worden stopgezet (LET OP: ik heb hier niet veel verstand van. Verbeter mij alsjeblieft waar nodig). De laptop zou zover ik weet geen warmte meer moeten produceren wanneer hij dicht is dus.

Ik draag de mijne al jaren dagelijks mee in een rugzak, met een sleeve eromheen. Nooit ergens last van warmte gehad.

• Denzis
Ronin_ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:02:
Ja ja ... ook ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan en mijn allereerste Mac is een feit! Een prachtige Air met 256GB en 8GB.

Prachtige machine! Echt waar :9
Wat geeft hij toevallig aan bij ''over deze mac?'' welke build date geeft ie aan?

Verder heb ik het probleem dat ik een tijdje lees tien 15 seconden een zwart scherm heb als ie bij mij het scherm uitzet en ik weer verder wil werken :(

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Bij normaal gebruik kun je de laptop gewoon dichtklappen en dan gaat hij in sleep mode.

Dit is echter niet in 100% van de gevallen waar. Zo heb ik een appje draaien 'Caffeine' dat de sleep blokkeert. Het scherm gaat mooi op zwart maar de CPU blijft doordraaien. Zou ik hem zó in een tas doen terwijl ik een spel aan heb staan, of een video aan het renderen ben, ja dan wordt 'ie warm. Maar de bedoeling van Caffeine is juist dag niet níet in sleep gaat, dus voor mij prima.

• Ronin_
Denzis schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:01:
[...]

Wat geeft hij toevallig aan bij ''over deze mac?'' welke build date geeft ie aan?

Verder heb ik het probleem dat ik een tijdje lees tien 15 seconden een zwart scherm heb als ie bij mij het scherm uitzet en ik weer verder wil werken :(
Begin 2014 geeft hij aan. Ik heb trouwens geen last gehad van warmte in mijn rugzak. Alles is goed gegaan! Maar dan kan ik helaas niet zeggen van mijn Samsung S4. Die zat ergens in een vakje speciaal voor een GSM en die was me toch warm na een uurtje of 2 daar gezeten te hebben! + batterij op 50% ... maar daar is een ander topic voor. De Macbook Air heeft zich perfect gedragen! Wat een heerlijke machine!

Is er iets bekend omtrent Wifi problemen? Ik was in de garage hier thuis gaan sporten en toen viel het internet geregeld weg. Kan aan mijn provider gelegen hebben maar toen ik binnen was in mijn huis was het nog steeds zo. Na een reboot van de Macbook Air was het probleem weg?

Edit: @RobV: Dank voor je info!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:56

Pat-Juh

Patrick

Denzis schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:01:
[...]

Energievoorkeuren ;). Heb je het zo opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Ronin_ schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:14:
[...]
Is er iets bekend omtrent Wifi problemen? Ik was in de garage hier thuis gaan sporten en toen viel het internet geregeld weg. Kan aan mijn provider gelegen hebben maar toen ik binnen was in mijn huis was het nog steeds zo. Na een reboot van de Macbook Air was het probleem weg?
Dit kan echt aan van alles liggen. Er is sowieso niks mis met de antenne die in MBAirs zit. Als ik in de trein zit, vangt ie nog signalen op van boerderijen waar ik met 140km/u voorbij sjees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakemens
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-09 18:31

lakemens

Sure!

Is er al iemand die de 2013 versie opengeschroefd heeft om de SSD te vervangen. Heb (helaas) de versie met 128 GB gekocht toen-ie net uitkwam, maar ik zou nu heeeeeeel graag een grotere schijf plaatsen. Met nogal wat zoekwerk - bijna de Transcend-kit voor de oudere versies MBA uit de VS laten komen- blijkt de enige geschikte schijf de Samsung XP941 te zijn. Nu begint die mondjesmaat op de markt te komen, maar ik vind nergens enig bericht over (zelf) vervangen van deze SSD.

Iemand enige ervaring? Het lijkt allemaal zo nieuw te zijn, dat ook een site als iFixit het nog niet vermeld. De XP941 staat intussen vermeld in de pricewatch, maar ik sta nog niet echt te springen om als allereerste mijn MBA'tje open te klussen...

Er had hier een heel intelligente tekst kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 13:53

Hoite

Goed verhaal

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakemens

lakemens

Sure!

Nu liep ik inderdaad een paar weekjes achter...

Mijn dank, ziet er verdacht simpel uit. Nu nog de schijf vinden, alles wat ik in de pricewatch zie staan ziet er anders uit:

plaatje dankzij iFixit

• jctjepkema
@lakemens, ik heb zelf hetzelfde probleem. ik had toen ik hem kocht wel de i7 en 8gb genomen, maar niet het grotere opslag geheugen! Ik heb al een aantal keer op ebay een originele SSD met 512GB voorbij zien komen rond de $500,- Maar ik vond het telkens zelf te spannend om via ebay te bestellen. Nu hopen dat deze ssd snel beschikbaar zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:31
Heeft iemand ervaring met deze ssd's?

Ik ben van plan om mijn veel te beperkte 128 gb te vervangen, ik was er eigenlijk altijd van overtuigd dat dit niet kon bij dit model air.

• lakemens

lakemens

Sure!

Heb het net vorige maand een beetje uitgespit op ervaringen met vervangende SSD's voor mijn 2013, geheel niet wetende dat dit een andere formfactor is dan de voorgaande series.

Beeld dat bij die SSD's veelvuldig naar voren komt is dat de OWC relatief slechte prestaties geeft ten opzichte van de nieuwere Transcend Jetdrives. Heb even geen links bij de hand, maar in de verschillende Amerikaanse fora komen de Transcends er beter uit dan de OWC, voor lagere prijs bovendien. OWC heeft sindsdien de prijzen verlaagd. Transcend heeft wat firmware issues gehad, maar deze zouden intussen opgelost zijn.

Maar voor de 2013 versie van de Air is het nog steeds behelpen, de info is ook verwarrend:

Amazon aanbieder

Met nadruk niet voor Macbook (Pro's), iMac en Mac Mini. Dus wel voor de Air 2013/2014? Ga de mijne binnenkort even openschroeven voor de exacte afmetingen, want deze Samsung zou dus wel de juiste moeten zijn. Wel nog erg duur... :-(

[ Voor 13% gewijzigd door lakemens op 18-09-2014 11:21 . Reden: Wat vergeten, foute url ]

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 11:28

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

lakemens schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:14:

Met nadruk niet voor Macbook (Pro's), iMac en Mac Mini. Dus wel voor de Air 2013/2014?
Logisch, want in deze mac's zitten gewoon reguliere hardeschijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
Ronin_ schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:14:
[...]

Ik blijf dus echt wel problemen hebben met de Wifi!
Zonder enige reden valt de connectie geregeld gewoon weg (10 keer per dag). Dan duurt het soms een minuut, dan weer 5 minuten voordat hij weer werkt. Soms is hij dan 1 minuut later weer opnieuw even weg en soms een sessie van 1 uur zonder problemen. Dit zowel op mijn werk als thuis in mijn bureau, woonkamer etc. Ook heb ik al geprobeerd met Safari/Chrome enz. Rebooten is ook niet echt een hulp. ff wachten (minuutje of 2 en hupsa ... hij werkt weer).

Het is volgens mij dus echt wel een Macbook Air probleem? De enigste vraag is... iets software matigs of effectief hardware? Iemand enig idee wat ik hiermee moet/kan want dit is echt geen doen! Met kabel werkt hij perfect het is enkel de wifi wat geregeld eruit vliegt. Helaas kan dit zo niet verder :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Kijk eens in je netwerksettings en haal alles weg behalve lan en wifi. Zet ook bluetooth uit. Reboot. Kijk of het beter gaat zet dan je bluetooth pas aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegas_Tim
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-01-2021
Ronin_ schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:33:
[...]

Ik blijf dus echt wel problemen hebben met de Wifi!
Zonder enige reden valt de connectie geregeld gewoon weg (10 keer per dag). Dan duurt het soms een minuut, dan weer 5 minuten voordat hij weer werkt. Soms is hij dan 1 minuut later weer opnieuw even weg en soms een sessie van 1 uur zonder problemen. Dit zowel op mijn werk als thuis in mijn bureau, woonkamer etc. Ook heb ik al geprobeerd met Safari/Chrome enz. Rebooten is ook niet echt een hulp. ff wachten (minuutje of 2 en hupsa ... hij werkt weer).

Het is volgens mij dus echt wel een Macbook Air probleem? De enigste vraag is... iets software matigs of effectief hardware? Iemand enig idee wat ik hiermee moet/kan want dit is echt geen doen! Met kabel werkt hij perfect het is enkel de wifi wat geregeld eruit vliegt. Helaas kan dit zo niet verder :-(
Ik had dit jaren geleden ook, nieuwe router gekocht en nooit meer problemen gehad.
Wellicht dus verstandig om eens een andere router te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:30
Mediamarkt Zaandam heeft een actie waarvan ik totaal niet op de hoogte was... MBA 8gb 13" 128gb voor € 997,-. Ik zou afgelopen week al een MBA halen omdat m'n mid 2007 MBP kuren begint te vertonen. Kom ik vanochtend binnenlopen met vriendinlief (die zo nodig samen een ontbijtje wilde doen bij de Hema omdat ik vrij had genomen en dus even weg wilde, terwijl ik wilde uitslapen...), zegt de verkoper op een gegeven moment... Ja, de eerste 50 klanten krijgen ook nog extra € 100,- korting. Dus € 897,-... Ik zeg zo... Datmeentjeniet... Kortom besteld. Donderdag ophalen :) ik blij d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door nadroJ op 29-09-2014 21:53 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50
Is het wel het laatste model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sowieso komt er voor de Macbook Air langzamerhand weer een zeer belangrijke 'don't buy' periode aan, zeker als je zelf al een MBA hebt liggen. De nieuwe MBA wordt de volgende echte grote stap wat mij betreft:
- 2008: MBA wordt gereleased. Wereldwijd de 1e écht ultradunne laptop.
- 2010: MBA krijgt accu die een dag meegaat
- 2015 (tussen april & oktober): MBA wordt nóg dunner en belangrijker: de bezel (schermrand) wordt veel dunner dus een 13" formaat past vrijwel in de behuizing van de 11" MBA.

Het zijn nog maar geruchten natuurlijk, maar zelf wacht ik met het upgraden van mijn 2010 toch nog maar even op dat 2015 model. Veel grotere stap dan een 2014, hoe mooi die natuurlijk ook zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-09-2014 22:13 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Ja, is het laatste model. Heb er nu echt één nodig. Heb wel gekeken naar de verwachtingen, maar als je 'm nu nodig hebt dan is het niet anders. Wel in goede staat houden. Mogelijk bij een mooie upgrade volgend jaar verkopen en een beetje bijlappen. Normale prijs is 1129. Via surfspot 1038, dus scheelt aardig wat.

[ Voor 11% gewijzigd door nadroJ op 29-09-2014 22:23 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
De 2014 MBA is, ook als er een nieuw model uitkomt, alsnog een degelijke en snelle laptop.

Mooie aankoop, veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Ik heb bewust gekozen om de air een maand geleden te kopen. Ik heb ook maar 950 betaald voor een 256gb 8GB air. Uiterst tevreden mee op een paar dingetjes na. Er gaan ook geruchten dat de resolutie verhoogd zou worden maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Dat zou de 13 mbpr buiten spel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
nadroJ schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:51:
Mediamarkt Zaandam heeft een actie waarvan ik totaal niet op de hoogte was... MBA 8gb 13" 128gb voor € 997,-. Ik zou afgelopen week al een MBA halen omdat m'n mid 2007 MBP kuren begint te vertonen. Kom ik vanochtend binnenlopen met vriendinlief (die zo nodig samen een ontbijtje wilde doen bij de Hema omdat ik vrij had genomen en dus even weg wilde, terwijl ik wilde uitslapen...), zegt de verkoper op een gegeven moment... Ja, de eerste 50 klanten krijgen ook nog extra € 100,- korting. Dus € 897,-... Ik zeg zo... Datmeentjeniet... Kortom besteld. Donderdag ophalen :) ik blij d:)b
Heb je de macbook gisteren ook al op kunnen halen? Vriend van mij kreeg dinsdag een zelfde verhaaltje te horen. Maar toen hij na aanbetaling donderdag de air op wilde halen waren er maar 3 binnengekomen. En hij durfde niet te zeggen wanneer ze binnen zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Denzis schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:38:
[...]

Heb je de macbook gisteren ook al op kunnen halen? Vriend van mij kreeg dinsdag een zelfde verhaaltje te horen. Maar toen hij na aanbetaling donderdag de air op wilde halen waren er maar 3 binnengekomen. En hij durfde niet te zeggen wanneer ze binnen zouden komen.
Precies hetzelfde verhaal. Ik was zo ongelooflijk pissed gisteravond in de winkel. Maar goed. Het is dus afwachten of en wanneer het binnenkomt. Hij had wel genoeg 4GB gekregen en die kon ik wel meenemen, maar ja, die wilde ik niet. Ik ga mijn poot stijf houden. Ze gaan 'm maar leveren voor die prijs!

Overigens, 256GB 8Gb voor € 950??? niet verkeerd. Waar heb je die vandaan?

[ Voor 5% gewijzigd door nadroJ op 03-10-2014 09:59 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
nadroJ schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:58:
[...]

Precies hetzelfde verhaal. Ik was zo ongelooflijk pissed gisteravond in de winkel. Maar goed. Het is dus afwachten of en wanneer het binnenkomt. Hij had wel genoeg 4GB gekregen en die kon ik wel meenemen, maar ja, die wilde ik niet. Ik ga mijn poot stijf houden. Ze gaan 'm maar leveren voor die prijs!

Overigens, 256GB 8Gb voor € 950??? niet verkeerd. Waar heb je die vandaan?
V&A met een beetje geluk!

Ik zou inderdaad bij de mediamarkt op je strepen gaan staan. Het is ook heel vreemd dat de ''actie'' eigenlijk pas gisteren zou beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:35
Jaja net een macbook air 13 gehaald bij media markt voor 869 kreeg 100 korting omdat bij de eerste 50 klanten zat :)

Nu heb ik een vraag waar kan ik goedkoop en een goede hdmi kabel voor de macbook krijgen? Dit is me eerste Apple product dus weet niet echt hoe dat allemaal zit.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
De MBA heeft geen HDMI ingang, dus dan moet je eerst een verloopje kopen van thunderbolt naar HDMI. Zoiets als dit dus:
http://www.sbsupply.nl/mi...4AbOU3TeN_enNlhoC5Ejw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Denzis schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:36:
Er gaan ook geruchten dat de resolutie verhoogd zou worden maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Dat zou de 13 mbpr buiten spel zetten.
De geruchten gaan over een 12" MBA in de behuizing van de huidige 11". Het scherm is dan met hogere resolutie. Op die manier concurreert het model ook niet de rMBP omdat die 13" of 15" is. Ultraportable is dan de MBA, krachtig de MBP. Lijkt mij een logische en ook slimme stap van Apple.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Arthur-M. schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:55:
De MBA heeft geen HDMI ingang, dus dan moet je eerst een verloopje kopen van thunderbolt naar HDMI. Zoiets als dit dus:
http://www.sbsupply.nl/mi...4AbOU3TeN_enNlhoC5Ejw_wcB
Kun je 'm beter hier kopen.
DeNachtwacht schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:57:
[...]

De geruchten gaan over een 12" MBA in de behuizing van de huidige 11". Het scherm is dan met hogere resolutie. Op die manier concurreert het model ook niet de rMBP omdat die 13" of 15" is. Ultraportable is dan de MBA, krachtig de MBP. Lijkt mij een logische en ook slimme stap van Apple.
Gaat vast niet gebeuren maar ik zou het werkelijk fantastisch vinden als de nieuwe MBA twee Thunderbolt poorten zou hebben, en dan twee 1440p monitors aan zou kunnen sturen. Heb mijn huidige late 2011 MBAir aan een Dell U2713HM hangen, en wil daar meer dan graag nog eentje aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ging thunderbolt er niet sowieso af in ruil voor displayport? Ik las daar volgens mij iets over

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
DeNachtwacht schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:46:
Ging thunderbolt er niet sowieso af in ruil voor displayport? Ik las daar volgens mij iets over
Lijkt me sterk. Wist je dat thunderbolt een superset is van displayport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:46:
Dat lijkt me héél onwaarschijnlijk, Apple zet juist vol in op Thunderbolt(2) connectivity. Een aangezien TB backwards compatible is met (Mini)-DisplayPort, zou het me zeer verbazen als Apple terug zou gaan naar DP.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Herko_ter_Horst schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:06:
[...]

Dat lijkt me héél onwaarschijnlijk, Apple zet juist vol in op Thunderbolt(2) connectivity. Een aangezien TB backwards compatible is met (Mini)-DisplayPort, zou het me zeer verbazen als Apple terug zou gaan naar DP.
Denk dat het gerucht meer is dat de nieuwe ultra portables van Apple een USB poort krijgt die ook video kan doen. Deze poort zal een stuk kleiner zijn dan de bestaande USB poorten. En dan is thunderbolt meteen ook te groot.

Thunderbolt zal dan voor de pro machines zijn.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Zojuist ook een EZCast hdmi stick gehaald, zodat ik mijn MBA kan mirroren op mijn tv en ook een Thunderbolt to Hdmi besteld. Denk dat ik nu helemaal klaar ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 13:15
Afgelopen november m'n eerst MBA aangeschaft.
Ruim een jaar prima mee gewerkt, maar sinds kort hoor ik een ''creaking sound als ik m'n hand naast de trackpad rust.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Zelf repareren of toch maar opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu niet zelf gaan rommelen. Je hebt nog garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
Pukson schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 23:43:
Zojuist ook een EZCast hdmi stick gehaald, zodat ik mijn MBA kan mirroren op mijn tv en ook een Thunderbolt to Hdmi besteld. Denk dat ik nu helemaal klaar ben :)
Ben erg benieuwd hoe die stick bevalt! Zou je je ervaringen kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Pukson schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 23:43:
Had je beter een Chromecast kunnen halen, die kan dat ook en heeft ook echt functies als een mediaspeler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
never mind* #faalhaas

[ Voor 90% gewijzigd door SquareOne op 06-10-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
alwaysleft schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:00:
[...]

Had je beter een Chromecast kunnen halen, die kan dat ook en heeft ook echt functies als een mediaspeler :P
Volgens mij kon je met een chromecast niet je macbook screen mirroren.. Want het gebruikt miracast. EZCast heeft op 1 of andere manier dat ze het airplay protocol kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
RobV schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:05:
[...]

Lijkt me sterk. Wist je dat thunderbolt een superset is van displayport?
Natuurlijk wist ie dat niet want het is simpelweg niet waar. Thunderbolt en DisplayPort zijn twee verschillende protocollen. Het enige wat ze gemeen hebben is dat Thunderbolt een DisplayPort stream heeft en een connector welke is afgeleid van de mini-DisplayPort connector. Er is dus op geen enkele wijze sprake van een superset of subset.

Op een Thunderbolt poort kun je door die mini-DisplayPort connector variant en het gebruik van een DisplayPort stream ook de mini-DisplayPort kabeltjes en adapters gebruiken. En natuurlijk al die Thunderbolt devices (wat veelal externe PCIe is). Thunderbolt is een veel multifunctionelere poort dan mini-DisplayPort en juist daarom zit dit tegenwoordig ook op alle Macs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
ppl schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:07:
[...]
Het enige wat ze gemeen hebben is dat Thunderbolt een DisplayPort stream heeft en een connector welke is afgeleid van de mini-DisplayPort connector.
Dat is wat ik bedoelde. Mechanisch zijn ze aan elkaar gerelateerd. Dat de onderliggende protocollen niets met elkaar te maken hebben kan ik prima begrijpen. Bedankt voor de verfijning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 20:37
Had ik ook, komt omdat er metalen pinnetjes tegen de behuizing aan komen om het moederboord te beschermen. Het is niet schadelijk maar wel vervelend, ik had hem open gemaakt en 2 stukjes ducttape geplak, zodat de pinnetjes zachtjes op de behuizing terecht komen.
SirWInsalot schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 00:30:
Afgelopen november m'n eerst MBA aangeschaft.
Ruim een jaar prima mee gewerkt, maar sinds kort hoor ik een ''creaking sound als ik m'n hand naast de trackpad rust.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Zelf repareren of toch maar opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Mediamarkt aanbieding was wel enorm goed zeg. Hoe werkte die 100e extra korting? Gold die alleen voor MM Zaandam?

Jammer dat ik te laat ben. Dan ga ik maar even wachten op het nieuwe model en deze met BTW vrij of studentenkorting kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Als ik windows 7 met bootcamp installeer, is 4GB ram dan afdoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TuffScout schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:13:
Bootcamp is verder niks bijzonders (utility voor het maken/kiezen van een partitie en het setje drivers dat nodig is om de Apple hardware in Windows aan de praat te krijgen), dus je kunt je gewoon afvragen of 4GB voldoende is voor Windows 7.

Antwoord: hangt er vanaf wat je er mee gaat doen :) maar aan Bootcamp zal het niet liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 09-10-2014 18:49 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

TuffScout schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:13:
Natuurlijk. Met bootcamp start je gewoon windows 7 op in plaats van OS X. Het is dus geen virtualisatiesoftware. Win 7 heeft genoeg aan 4 gb dus dat moet prima lukken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:16:
Die Mediamarkt aanbieding was wel enorm goed zeg. Hoe werkte die 100e extra korting? Gold die alleen voor MM Zaandam?

Jammer dat ik te laat ben. Dan ga ik maar even wachten op het nieuwe model en deze met BTW vrij of studentenkorting kopen.
Enorm goede aanbieding. Heb 'm net opgehaald. Dus uiteindelijk slechts een week langer hoeven te wachten. De standaard actie voor de 8gb was € 997,-, maar de eerste 100 kanten ofzo kregen nog € 100,- extra kassakorting. Weet niet of het alleen in de MM Zaandam was. Ik was sowieso helemaal niet op de hoogte van de actie, dus het was echt een super maandag morgen deal (had 'm ook echt nodig).

Je kan nog altijd even bellen of de standaardactie van € 997,- loopt. Denk het niet, maar nooit geschoten is altijd mis.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Ik heb voor de funz vandaag een Macbook Air 2008 gekocht. Ik gooi er een SSD in en hij loopt weer als een (weliswaar oude) trein. Nu is alleen mijn vraag: kan ik ook 2x2GB erin doen? Ik zie online dat de ervaringen wat verschillen van elkaar. Bij de ene ziet hij het niet en de ander draait zonder problemen op 4GB. Heeft een van jullie hier ervaring mee?

*Edit: het is overigens een Air.
Arthur-M. schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:41:
Over welke MacBook Pro uit 2008 gaat het, de Unibody (Late 2008) of de pre-unibody (begin 2008)?
Het is de Unibody. Via Apple geeft hij aan:
Basisgeheugen 2 GB (maar ook aangepaste productconfiguratie)
Maximaal geheugen 4 GB

Dus... mijn excuses in het kader van slecht je inlezen en gelijk gaan vragen. :X

Ik ga er in iedergeval gewoon 2x2 GB in monteren.

*Edit 2: hmm, van deze zeggen ze ook dat hij 2x4 kan draaien...

[ Voor 45% gewijzigd door Plato1989 op 10-10-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Over welke MacBook Pro uit 2008 gaat het, de Unibody (Late 2008) of de pre-unibody (begin 2008)?

Overigens moet dit in het [Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 21 topic en niet het MBA topic.

[ Voor 40% gewijzigd door peakrever op 10-10-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Als ik een film afspeel (Full HD) blaast de fan dan bij een air meer dan een pro?
Ik kan me voorstellen dat de koeling minder is bij de air.

En het kijken van HD films, loopt het wel soepel?

[ Voor 15% gewijzigd door TuffScout op 11-10-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Je hebt geen rPI hoort, het is een echte Laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
Wat bedoel je, is een Dell XPS geen laptop...maar een boterham zakje?
En je bedoelt vast hoor en geen hoort.
Maar goed beide geen antwoord op mijn vraag.

Misschien iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
TuffScout schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:47:
Wat bedoel je, is een Dell XPS geen laptop...maar een boterham zakje?
En je bedoelt vast hoor en geen hoort.
Maar goed beide geen antwoord op mijn vraag.

Misschien iemand anders?
Ik bedoelde inderdaad 'hoor'. Ik had het ook over een rPI (een Raspberry Pie), zo'n mini-computertje. Een rPI kan al 720p video afspelen. Een MacBook heeft echt geen problemen heeft met het afspelen van een HD stream. Waar je de link met de Dell legt snap ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:40

evol

hello world

In september 2012 kocht ik een Macbook Air 13", mid 2012.
Nu is er vandaag wat thee over het toetsenbord gegaan :'(
Snel erbij en schade is beperkt, maar de "o" doet het niet meer.
Moet ik nu voor 1 letter heel het toetsenbord (laten) vervangen?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

evol schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:50:
In september 2012 kocht ik een Macbook Air 13", mid 2012.
Nu is er vandaag wat thee over het toetsenbord gegaan :'(
Snel erbij en schade is beperkt, maar de "o" doet het niet meer.
Moet ik nu voor 1 letter heel het toetsenbord (laten) vervangen?
Leg de laptop eerst maar een paar dagen in een plastic zak met rijst.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
4POX schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:43:
[...]

Leg de laptop eerst maar een paar dagen in een plastic zak met rijst.
Idd, je mag in je handjes knijpen als het bij een niet-werkende O-toets blijft!
Pagina: 1 ... 45 ... 53 Laatste