[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:52
drusloos schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:43:
vanmorgen weer mijn macbook helemaal gereset en opnieuw mac os geïnstalleerd. Vervolgens mail geïnstalleerd, en office 2019. Uit de lader getrokken, en ben nu 8 uur verder en hij is 9% lading kwijt. Powernap staat uit. Accu is dus nieuw. Ik weet gewoon niet waar ik het nu moet zoeken. in de accu, of in de macbook zelf...
Heb je er een originele accu inzitten of een accu van een derde partij? Wellicht dat een accu van een derde partij niet 'goed' communiceert met de main board over zijn capaciteit.

Wat wellicht ook kan helpen is de accu een keer helemaal ontladen (tot dat ie uitvalt), dan opladen tot 100%. Laat de stroom adapter bij 100% er dan nog even 2 uurtjes aanzitten, dan weer ontladen tot dat hij uitvalt en dan weer helemaal opladen tot 100%. Wellicht helpt deze 'calibratie' methode ook. Let wel op dat je tussendoor de adapter niet los/aan koppelt en aan een stuk door oplaad / ontlaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:42
Tux3.14 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:55:
[...]

Heb je er een originele accu inzitten of een accu van een derde partij? Wellicht dat een accu van een derde partij niet 'goed' communiceert met de main board over zijn capaciteit.

Wat wellicht ook kan helpen is de accu een keer helemaal ontladen (tot dat ie uitvalt), dan opladen tot 100%. Laat de stroom adapter bij 100% er dan nog even 2 uurtjes aanzitten, dan weer ontladen tot dat hij uitvalt en dan weer helemaal opladen tot 100%. Wellicht helpt deze 'calibratie' methode ook. Let wel op dat je tussendoor de adapter niet los/aan koppelt en aan een stuk door oplaad / ontlaad.
Ik heb idd een niet originele accu omdat die niet te koop zijn. Maar hesker stond aangeschreven als dezelfde kwaliteit als de originele accu. Ik ga de methode die je omschrijft proberen, wellicht helpt het. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:52
drusloos schreef op zondag 1 september 2019 @ 10:54:
[...]

Ik heb idd een niet originele accu omdat die niet te koop zijn. Maar hesker stond aangeschreven als dezelfde kwaliteit als de originele accu. Ik ga de methode die je omschrijft proberen, wellicht helpt het. Bedankt!
Het zal wel eventjes gaan duren denk ik :P
Ik ben benieuwd of dit geholpen heeft! Succes.

• drusloos
Tux3.14 schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:06:
[...]

Het zal wel eventjes gaan duren denk ik :P
Ik ben benieuwd of dit geholpen heeft! Succes.
Het heeft niet geholpen. Het blijft vreemd hoe de accu of de MacBook zich gedraagt. Als ik bij activiteitenweergave kijk zie ik weinig bijzonders over wat de accu kan leegtrekken. Maar ik heb hem nu 2 keer helemaal opgeladen en laten leeglopen tot die uitviel. Ik heb die zogeheten SMC reset gedaan. Powernap staat uit. Gister avond helemaal opgeladen en heeft zeker nog 4 uur vol aan de lader gehangen. Toen om 23:00 uit de lader gehaald en laten liggen. Kijk ik net een uur geleden is die nog 73% vol... Ik weet gewoon niet wat dit kan zijn. Kijk de originele accu heeft na 500 cycli het recht om wat minder lang mee te gaan. Daarom kocht ik de nieuwe hesker accu, maar die gaat nu eigenlijk korter mee lijkt het wel. Ik weet niet waar ik het moet zoeken...

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-06 17:59
Ik ben van plan om mijn Macbook Air 2012 (late) te vervangen door een Macbook Pro 2019 (1.4 ghz versie). Na 7 jaar is het ding wel klaar voor een update. Hij werkt nog steeds, maar merk toch dat ie trager wordt en natuurlijk de batterij en het gedateerde beeldscherm...

Nu vroeg ik me af of je nu ook Apple TV+ voor 1 jaar - vanaf november - bij een nieuwe Macbook krijgt? Of moet je daar nog voor wachten tot november? Vind ik toch ook een leuk extraatje.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Matey schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:41:
Ik ben van plan om mijn Macbook Air 2012 (late) te vervangen door een Macbook Pro 2019 (1.4 ghz versie). Na 7 jaar is het ding wel klaar voor een update. Hij werkt nog steeds, maar merk toch dat ie trager wordt en natuurlijk de batterij en het gedateerde beeldscherm...

Nu vroeg ik me af of je nu ook Apple TV+ voor 1 jaar - vanaf november - bij een nieuwe Macbook krijgt? Of moet je daar nog voor wachten tot november? Vind ik toch ook een leuk extraatje.
https://www.apple.com/apple-tv-plus/

Staat helemaal onderaan:
Offer good for 3 months after eligible device activation, starting November 1, 2019.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundcloud
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-10-2022
Hallo voor mijn studie ben ik opzoek nasr een macbook
Ik vroeg mij enkel af kan ik beter een 2019 macbook air kopen of een 2017 macbook pro?

Omdst ik mij lichtelijk irriteer aan de touchbar

• drusloos
Sinds enkele weken heb ik last van het volgende, ik weet niet of het software matig is of hardware, maar omdat het na de laatste OS update niet was opgelost stel ik de vraag hier.

ik heb een MacBook Air 2015 i7 8gb. Ik maak gebruik van een Magic Mouse en keyboard via Bluetooth. Sinds 1,5 week heb ik ineens regelmatig dat de pop-up komt van ''magic keybord/mouse verbroken'', en dan paar seconden later weer verbonden. Dit wisselt dan elkaar af. Vervolgens gaat mijn MacBook blazen, de fans gaan aan en hij begint hard te blazen (hij blaast normaal nooit). Als ik dan Bluetooth uit zet dan stopt het blazen vrijwel gelijk.

Maar nu komt het, als de Bluetooth dan uit is dan werken de muis en het toetsenbord nog steeds, enkel het scrollen werkt niet meer op de muis.

Er zit dus iets niet goed in de Bluetooth. Ik merk wel al jaren dat als bluetooth aan staat de MacBook 4 keer zo snel leeg loopt, maar dit is nieuw. Ik heb al de SMC? gereset. En de muis en keyboard verwijderd en weer opnieuw verbonden. Maar dit helpt allemaal niet.

Heeft iemand nog ideeën?

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-03 14:28
@drusloos:
En heb je je Bluetooth module al gereset?
https://9to5mac.com/2022/...ur-mac-s-bluetooth-module

Misschien helpt dat

• drusloos
double_V schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:36:
@drusloos:
En heb je je Bluetooth module al gereset?
https://9to5mac.com/2022/...ur-mac-s-bluetooth-module

Misschien helpt dat
Bedankt voor de tip. Ik heb de SMC/PRAM gereset, de Bluetooth module net. Het ''com.apple.Bluetooth.plist'' bestand verwijderd. Maar het helpt allemaal niet.

Het enige wat ik nog kan doen is de MacBook resetten, maar daar zit ik niet echt op te wachten...
Ik begrijp ook niet goed wat er nou misgaat. Bluetooth uitzetten stopt het blazen, maar de Bluetoothapparaten werken nog steeds als de Bluetooth uit staat...

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@drusloos Heb je al eens een schone installatie gedaan?

Een Macbook van 2015 heeft natuurlijk al aardig wat OS updates gehad en dat die fans ineens hard gaan blazen klinkt ook niet echt normaal.

Zou sowieso even beginnen met het maken van een backup.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• drusloos
Greatsword schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:41:
@drusloos Heb je al eens een schone installatie gedaan?

Een Macbook van 2015 heeft natuurlijk al aardig wat OS updates gehad en dat die fans ineens hard gaan blazen klinkt ook niet echt normaal.

Zou sowieso even beginnen met het maken van een backup.
Sinds 2015 heb ik wel een aantal keer een schone installatie gedaan.
Zou dat nu ook nog een keer kunnen proberen.

Maar de fans blazen enkel dus zodra dit bleutooth probleem optreed. Zodra je de bleutooth uitzet stopt het blazen.

Toch maar een reset doen ben ik bang…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ondertussen heb ik alles geprobeerd:
- macbook gereset, OSX opnieuw geïnstalleerd
- SMC/NVRAM/PRAM gereset
- bluetooth plist verwijderd
- toetsenbord&muis verwijderd en opnieuw verbonden
- bluetooth module gereset

Telkens weer hetzelfde riedeltje; het begint met dat ineens je magic mouse niet meer beweegt (touchpad werkt wel), vervolgens na 10 seconden werkt hij ineens weer. En dan begint de laptop van langzaam aan steeds meer opbouwend te blazen tot hij op volle toeren blaast. Vervolgens helpt als enige om de bluetooth uit te schakelen en dan stopt het blazen gelijk en bouwt langzaam af naar weer helemaal stil.

Of het ligt aan de magic mouse, of aan het magic toetsenbord.
Het lijkt ook alsof het verbinden van 2 bluetooth apparaten dit veroorzaakt. Als ik enkel het toetsenbord gebruik, of juist enkel de muis, dan lijkt het niet op te treden. Maarja ik heb beide nodig…
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste