Apple's MacBook Air | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Geschiedenis | ||||||||||||||||||||||||||||||
In begin 2008 introduceerde Steve Job's hun nieuwste familie lid op de keynote, de MacBook Air. Deze laptop met 13,3" scherm kwam naast de toen al bestaande MacBook & MacBook Pro. Vanaf het begin kon je de MacBook Air bestellen met een 64GB SSD. Deze 1.36KG wegende laptop zou de markt doen bewegen, het gewicht maar ook de afmetingen waren toen-en-nu nog vrijwel uniek. Maar, Apple blijft uiteraard niet stil staan. Zoals bij de meeste Apple zullen weten willen ze graag de concurrentie het na kijken geven, de markt laten bewegen. Hoe harder hoe beter. Eind 2008 kwam daar de 2de generatie MacBook Air, hier zaten 3 grote veranderingen in: de processor, de videochip & de hardeschijf. Halverwege 2009 heeft de Air nog een upgrade ontvangen van Mr. Job's | ||||||||||||||||||||||||||||||
Toen werd het stil | ||||||||||||||||||||||||||||||
Tot eind 2010 is er geen enkele veranderingen geweest voor de Air. Tot je op de keynote 2010 hoorde "One More Thing...", dan weet je zeker dat je moet blijven zitten. Er is nog iets belangrijks. En dat was zo. 's Werelds mooiste laptop krijgt een 'gigantische' update. Misschien nog wel belangrijker dat de introductie van de AIr. Naast de standaard veranderingen die je zou verwachten bij een nieuwe laptop, zoals een processor en geheugen upgrade krijgt de Air tot de 'grote' verbazing concurrentie, van zichzelf, daar was de 11,6" versie! Ook was de nieuwste versie lichter geworden, van 1.36 KG naar 1.32/1.04 KG (13,3"/11,6") en werd de accu tijd verlengd. Apple zou zelfs 30 dagen stand-by garanderen. Persoonlijk vind ik dat ze ballen hebben om dit te garanderen. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Huidige generatie | ||||||||||||||||||||||||||||||
Een 'ruim' half jaar na de introductie van de 3de generatie MacBook Air komt Apple met wéér een nieuwe model. Deze heeft uiteraard ook de standaard veranderingen maar er zijn 2 belangrijke opties toegevoegd. Thunderbolt, en het verlichte toetsenbord is terug. Daarnaast is het 2011 model ook maar gelijk uitgerust met bluetooth 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Specificaties | ||||||||||||||||||||||||||||||
Onderstaande specs zijn de standaard modellen, upgrade's via Apple.
| ||||||||||||||||||||||||||||||
Beeld Materiaal! | ||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||
Vragenbak | ||||||||||||||||||||||||||||||
Heeft de nieuwe MacBook Air toetsenbord verlichting? Ja, model 2011 heeft een verlicht toetsenbord. Kan ik zelf in de toekomst de hardeschijf vervangen? Kan wel, voor meer informatie op deze website dan kan je zien hoe je hem uit elkaar kunt halen Kan ik zelf het geheugen uitbreiden? Nee, deze zitten wel direct op met logicboard gesoldeerd, met het bestellen van je MacBook Air kan je wel kiezen voor 4gb als je dit wilt. Is het constant opladen van de accu slecht? De MacBook Air heeft een 'slim' oplaad systeem, deze omzeild de accu zodra deze vol is. Het kan dus in theorie weinig kwaad, maar met enige regelmaat helemaal leeg laten lopen kan geen kwaad. Heeft de MacBook Air geen ethernet? Nee, de MacBook Air heeft standaard geen ethernet aansluiting en volgens Apple is dit niet nodig. Voor wie het mist is de Ethernet naar USB adapter de oplossing. Kan ik ook een andere CD/DVD speler aansluiten naast de superdrive? Ik heb zelf een superdrive gekocht, dus ik heb geen flauw idee. Moet ik Apple Care nemen op mijn nieuwe MacBook Air? Het is geen verzekering. Neem dus geen Apple Care om over 5 maanden je laptop tegen de muur te gooien op de hoop dat je een nieuwe krijgt. De care is eigelijk alleen handig in landen/steden waar ook echt een Apple Store zit (New York, Parijs, etc). Omdat je dan direct geholpen kan worden mocht je hardware defect raken. Daarnaast heb je via Apple Care recht op telefonische ondersteuning. Normaal gesproken heb je dit alleen binnen 90 dagen na aanschaf. Overigens is Apple vrij vlot op het reageren van een email. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Accessoires | ||||||||||||||||||||||||||||||
Uiteraard heb je weinig aan een product als er geen accessoires zijn. Gelukkig heeft Apple keus genoeg! Een aantal voorbeelden: Magic Mouse €69,- Track Pad €69,- Wireless Keyboard €69,- Super Drive €79,- Invisible Shields Uiteraard kan je op de Store van Apple nog véél meer accessoires vinden. Bescherming is persoonlijk, ga aub in dit topic niet vragen wat het beste bescherming is. Dit soort vragen kan je stellen in transport topic. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Grappig | ||||||||||||||||||||||||||||||
Een grappig liedje over de MacBook Air: Steve Job's MacBook Air remix | ||||||||||||||||||||||||||||||
Belangrijke Informatie! | ||||||||||||||||||||||||||||||
Graag dit topic niet vol spammen aan alle kanten. Mochten er vragen zijn, stuur dan mij een PM en anders Destianto. |
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!