[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Zou iemand voor mij in Lion, vmware fusion met win 7 opstarten en in windows 7 een virtuele machine met Windows server willen starten?(i5 en/of i7)

Ik weet dat het dubbel op is maar ik zou graag willen weten hoeveel RAM dit allemaal in beslag neemt.

Ik twijfel op dit moment tussen een macbook air en macbook pro, ik wil eigenlijk een macbook air maar ben nog steeds niet zeker of dat dit draait icm virtual machines. Het nadeel van de air is dat ik het geheugen daarbij niet kan uitbreiden als dit te weinig blijkt te zijn waar dit bij de pro wel mogelijk is.

Plus punten van de air
- Licht in gewicht
- Goedkoper dan macbook Pro
- SSD dus sneller tegen over HDD in pro.

Min punten van de air
- maar 4 GB ram waar dit in de Pro wel uit te breiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
Gangster93 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:35:
Zou iemand voor mij in Lion, vmware fusion met win 7 opstarten en in windows 7 een virtuele machine met Windows server willen starten?(i5 en/of i7)

Ik weet dat het dubbel op is maar ik zou graag willen weten hoeveel RAM dit allemaal in beslag neemt.

Ik twijfel op dit moment tussen een macbook air en macbook pro, ik wil eigenlijk een macbook air maar ben nog steeds niet zeker of dat dit draait icm virtual machines. Het nadeel van de air is dat ik het geheugen daarbij niet kan uitbreiden als dit te weinig blijkt te zijn waar dit bij de pro wel mogelijk is.

Plus punten van de air
- Licht in gewicht
- Goedkoper dan macbook Pro
- SSD dus sneller tegen over HDD in pro.

Min punten van de air
- maar 4 GB ram waar dit in de Pro wel uit te breiden is.
Een VM in een VM? Dat gaat je op een MacPro nog niet soepel lukken (of überhaupt ergens; het is er gewoon niet geschikt voor), op een Air kan je het sowieso vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

THE_BASE schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:43:
Ah, bedankt voor de reacties.

Ik vind het uiterlijk van de Air gewoon wel strakker. Afgezien van de zwarte lijst rondom het display. Dat vind ik bij de Pro weer mooier.

Wanneer ik én mijn ram niet kan overzetten én hij uberhaupt niet veel sneller zal zijn, houd ik het toch op mijn MBP'tje. Prima ding.

Ik overweeg nog wel een SSD te plaatsen, maar zal dat zoveel doen met opstarten van Lion en apps?
Ik denk dat als je even een beetje rondleest in de diverse topics hier, dat je aardig wijzer kunt worden. RAM kan je inderdaad niet overzetten, dat zit in de Air vast, en meer dan 4GB biedt Apple atm niet. Qua rauwe performance kan je beter je MBP houden en daar een SSD in zetten, al is dat uiteraard ook geheel afhankelijk van wat je ermee doet. Voor pakweg 99% van mijn gebruik zal ik het verschil tussen een 2011 MBP (met SSD) en een MBA niet merken. En voor die 1% ga ik niet met een laptop sleuren die 65% zwaarder is én een lagere resolutie heeft :P

Voor wat betreft de SSD: als je eenmaal een SSD hebt gehad, wil je niet meer zonder. Het is écht zo veel sneller. :P

Maar neem eens een kijkje in: Het SSD in je Apple topic

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Af en toe als ik opstart, dan staat mijn prullenbak vol terwijl ik die voor het afsluiten nog had leeg gemaakt. Als ik dan kijk wat het is, zie ik dat het een map recovery files is. Iemand enig idee wat dit is?
Meerdere mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
vistu schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:23:
[...]

Een VM in een VM? Dat gaat je op een MacPro nog niet soepel lukken (of überhaupt ergens; het is er gewoon niet geschikt voor), op een Air kan je het sowieso vergeten.
Het liefste zou ik de Windows 7 in een bootcamp draaien, maar zou alsnog af en toe wat dingen willen opzoeken/bekijken wanneer ik in lion werk. Er is geen programma voor lion die meerdere virtuele machines tegelijkertijd kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Laatst online: 08-09 11:00
VirtualBox kan dat (net zelf gestest met 2x een Windows 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Iedere virtualisatie tool kan dat.. Anders zouden ze een beetje zinloos zijn.
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:31:
Af en toe als ik opstart, dan staat mijn prullenbak vol terwijl ik die voor het afsluiten nog had leeg gemaakt. Als ik dan kijk wat het is, zie ik dat het een map recovery files is. Iemand enig idee wat dit is?
Meerdere mensen die dit hebben?
Dat zijn overblijfselen die opgeruimd hadden moeten worden door apps (zoals temp files), maar die dat niet gedaan hebben. Misschien zijn ze niet goed afgesloten, of misschien gewoon niet zo goed ontwikkeld. Als je Adobe software draait heb je dit bij praktisch elke reboot.

OS X ruimt die rommel achter ze op, maar gooit het voor de zekerheid even in je Trash.

[ Voor 87% gewijzigd door Bosmonster op 08-08-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Whieee schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:53:
[...]

Ik denk dat als je even een beetje rondleest in de diverse topics hier, dat je aardig wijzer kunt worden. RAM kan je inderdaad niet overzetten, dat zit in de Air vast, en meer dan 4GB biedt Apple atm niet. Qua rauwe performance kan je beter je MBP houden en daar een SSD in zetten, al is dat uiteraard ook geheel afhankelijk van wat je ermee doet. Voor pakweg 99% van mijn gebruik zal ik het verschil tussen een 2011 MBP (met SSD) en een MBA niet merken. En voor die 1% ga ik niet met een laptop sleuren die 65% zwaarder is én een lagere resolutie heeft :P

Voor wat betreft de SSD: als je eenmaal een SSD hebt gehad, wil je niet meer zonder. Het is écht zo veel sneller. :P

Maar neem eens een kijkje in: Het SSD in je Apple topic
Okeuhh, bedankt!

Toen ik van mijn iMac af wilde, besloot ik de nieuwe MacBook Pro te kopen, het juiste moment toen Apple kwam met i5, Thunderbolt en FaceTime HD.

Ik neem mijn MacBook Pro zelden tot nooit mee van huis, dus dan is het prima werkbaar. Heb dan ook besloten SSD te gaan kopen.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:52:
Iedere virtualisatie tool kan dat.. Anders zouden ze een beetje zinloos zijn.

[...]

Dat zijn overblijfselen die opgeruimd hadden moeten worden door apps (zoals temp files), maar die dat niet gedaan hebben. Misschien zijn ze niet goed afgesloten, of misschien gewoon niet zo goed ontwikkeld. Als je Adobe software draait heb je dit bij praktisch elke reboot.

OS X ruimt die rommel achter ze op, maar gooit het voor de zekerheid even in je Trash.
Oke bedankt! Ben nieuw met Mac OSX. Wel vroeger gezien bij mijn oudere broer etc. Maar wel fijn om steeds iets nieuws te leren over dit OS. Vind het tot nu toe echt een verademing t.o.v. windows (vista, 7, etc.). En mijn MacBook Air.. zeer blij mee!!! Echt geen trage processor etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

Grrr...

Zojuist de Macintosh HD partitie leeggemaakt en Lion helemaal opnieuw geïnstalleerd, vanwege mijn Time Machine app die telkens crashed als ik op Select Disk druk.

En ja hoor, kale nieuwe Lion erop, ik ga meteen naar Time Machine, Select Disk en pats! : System Preferences quit unexpectedly.

*zucht* dit hoort toch gewoon te werken??!
MBA 13, 256 Gb SSD (samsung), Core i7.

Weet niet wat ik anders kan doen, morgen maar Apple bellen want ik wil gewoon Time Machine gebruiken...
Iemand anders ditzelfde probleem?

Edit:
Oorzaak gevonden. Is mijn beveiligde Wifi netwerk dat voor het probleem zorgt. Wifi uitzetten of een andere Wifi netwerk kiezen levert namelijk geen vastlopers op!

[ Voor 14% gewijzigd door g3 op 09-08-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:41
Ik heb nog steeds sporadisch problemen met mijn wifi verbinding.. Op geen enkel apparaat last van problemen behalve op de nieuwe macbook air. Ik denk toch dat er een bug in Lion zit als ik zo eens rondkijk naar reacties op het internet. Verder niemand hier die er echt last van heeft? En dan bedoel ik in 5 minuten iedere minuut wel 1x de verbinding kwijt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:27

Grin

Ride si sapis.

dieselb0y schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:28:
Ik heb nog steeds sporadisch problemen met mijn wifi verbinding.. Op geen enkel apparaat last van problemen behalve op de nieuwe macbook air. Ik denk toch dat er een bug in Lion zit als ik zo eens rondkijk naar reacties op het internet. Verder niemand hier die er echt last van heeft? En dan bedoel ik in 5 minuten iedere minuut wel 1x de verbinding kwijt :|
Ik had eerder al gemeld dat ik geen problemen heb met wifi en dat is eigenlijk nog steeds zo. Maar....zeer sporadisch wanneer de MBA uit sleep komt kan hij geen verbinding maken (uitroepteken bij wifi logo). Het enige dat dan lijkt te helpen is wifi uit en vervolgens weer aan doen, dan is er weer verbinding. Van de 10tallen keren dat ik hem uit zijn slaap het gehaald is het nu ~3 keer fout gegaan. Verder geen problemen met wifi.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

dieselb0y schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:28:
Dan is er iets mis met je Air, of met je Wifi-station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 22:57

Saninl

Ik wil voor mijn Macbook Air waarschijnlijk deze tas halen;

http://www.appelhoes.nl/W...-Tokyo-Erick-Morillo.html

alleen dan in het bruin met oranje binnenkant, en voor 149,95 bij A-mac. Daarbij wil ik dan een sleeve, die ik daarin kan stoppen.

Lijkt me redelijk?!

alleen die prijs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Het volume van de tas lijkt nogal dik, ontwerp is persoonlijke smaak. Is het de bedoeling dat je er dagelijks nog extra documenten of boeken bijvoegd?

Een 50% goedkoper alternatief waar ik nog steeds heel blij mee ben: ( past enkel nog een paar a4 formaat documenten bij naast de MBA )

Destianto in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - D..."

[ Voor 44% gewijzigd door Greatsword op 09-08-2011 13:17 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Off-topic: doe niet zo benauwd over die paar Euro's. Neem gewoon een Bottega Veneta Uniform Cocco Lave Briefcase. *O*
* Grin wil niet anders meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Destianto schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:13:
Het volume van de tas lijkt nogal dik, ontwerp is persoonlijke smaak. Is het de bedoeling dat je er dagelijks nog extra documenten of boeken bijvoegd?
Jep, een aantal boeken. 1 of 2 en agenda ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Gelieve nu weer ontopic,

Neem ook een kijkje in het [Transport] Neem je Macbook mee! - deel 2

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 09-08-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Want jij bent groot, en ik ben klein,en dat is niet eerlijk !

Voorstander van concurrentie JA, namaak NEE

Hoe onorgineel kan je zijn.

nieuws: Beelden van Acers eerste Ultrabook lekken uit

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-c-qKB_xYxYA/TkFAs0COolI/AAAAAAAAA0U/NsdHAZHg-58/s288/acer.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 09-08-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2020
Misschien zit ik in het verkeerde topic voor mijn vraag, maar voor welke keuze zouden jullie gaan als je kon kiezen tussen:

- Witte MacBook
- MacBook Air 11 inch (de goedkoopste)
- MacBook Pro 13 inch (de goedkoopste)

Wat is het fijnste, snelste, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zucht, de zoveelste....

Begin eerst voor jezelf te bepalen waar je de laptop voor nodig hebt, je budget en dan weet je praktisch al wat de keuze zal worden...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Laatst online: 31-10-2020
Fietsbel schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:56:
zucht, de zoveelste....

Begin eerst voor jezelf te bepalen waar je de laptop voor nodig hebt, je budget en dan weet je praktisch al wat de keuze zal worden...
Sorry! Ik zal even kijken of ik wat met de zoekfunctie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
De zoekfunctie in het vorige deel zal waarschijnlijk meer resultaten opleveren.

[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
MrsRossi schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:48:
Misschien zit ik in het verkeerde topic voor mijn vraag, maar voor welke keuze zouden jullie gaan als je kon kiezen tussen:

- Witte MacBook

- Witte MacBook / zwaar, niet geupdate / niet doen
- MacBook Air 11 inch / klein keyboard, lage resolutie, gaat niet zolang mee, wel ultraportable
- MacBook Pro 13 inch / normaal keyboard, redelijke resolutie, langere batterijduur, minder portable maar nog steeds goed te doen / upgradable geheugen/hdd

Ik zou voor de 13" air gaan maar die staat niet in je lijstje. Dan zou ik een 13" pro kiezen en alleen als je echt iets portables zoekt voor de 11" air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:24

Fiber

Beaches are for storming.

Hangt af van je eisen. De Pro wint het op accuduur, aansluitingen, geheugen en absolute CPU power. Moet je er eigenlijk nog wel zelf een SSD inzetten. Is wel iets dikker en zwaarder dan een Air. De MBA13 wint vooral op schermresolutie, de MBA11 is de lichtste en kleinste. De witte Macbook is vooral lekker goedkoop, maar voor de meeste taken eigenlijk ook nog meer dan prima. Prima keus als je hem goedkoop kan vinden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A.Kebab schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:26:
[...]

- Witte MacBook / zwaar, niet geupdate / niet doen
- MacBook Air 11 inch / klein keyboard, lage resolutie, gaat niet zolang mee, wel ultraportable
- MacBook Pro 13 inch / normaal keyboard, redelijke resolutie, langere batterijduur, minder portable maar nog steeds goed te doen / upgradable geheugen/hdd

Ik zou voor de 13" air gaan maar die staat niet in je lijstje. Dan zou ik een 13" pro kiezen en alleen als je echt iets portables zoekt voor de 11" air.
De keyboards zijn gelijk hoor. Het is heus niet zo dat het toetsenbord van de mba smaller is.
Resolutie van de MBA is ook prima, maar hij moet zelf besluiten of hij dit goed vindt. Dat kan jij niet nepalen, niemand niet.

Ik had een soort zelfde keuze, alleen dan geen witte macbook. Ik heb gekozen voor de MBA 11. ik gebruik hem als primaire computer en gebruik hem voor mijn studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:24:
[...]De keyboards zijn gelijk hoor. Het is heus niet zo dat het toetsenbord van de mba smaller is.
De MBA 11" heeft wel een iets kleiner toetsenbord: De functietoetsen zijn een stuk minder hoog en ook de onderste regel met de spatiebalk is kleiner (de spatiebalk is even hoog als een gewone toets, waar die bij de andere Apple toetsenborden wat hoger is). Daardoor heb je ook smallere cursortoetsen.

Maar de letter- en cijfertoetsen zijn inderdaad even groot.

Maar ik ga het zelf ook voor lief nemen en de 11" nemen, het toetsenbord verschil is niet groot genoeg om voor de 13" te gaan. Ik vind de 13" ook een beetje vlees noch vis, niet zo ultraportable als de 11", niet veel kleiner/lichter dan de 13" pro. En zowel 11" als 13" vind ik toch te klein als desktopscherm dus voor thuisgebruik gaat hij toch aan een extern scherm hangen, welke ik ook kies.

[ Voor 35% gewijzigd door GekkePrutser op 09-08-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Om dan ook maar mee te denken:

Ik zat zelf ook een half jaar geleden met deze twijfel. Een strakke MacBook Air of een 'echte' MacBook Pro. Wilde ik een portable, of toch een krachtigere notebook, aangezien ik toch zelden buiten de deur ga met MacBook. Wilde ik een hogere resolutie, of gewoon tevreden met datgene de MacBook Pro meekrijgt.

Uiteindelijk na lang wikken en wegen gekozen voor de krachtigere MacBook Pro 13". En het is echt een goede keus geweest. Ik reis zelden met MacBook, dus daar had ik het niet voor hoeven te doen.

Je moet goed nadenken of je een krachtigere of portable'er MacBook wilt en of je bijvoorbeeld nog het RAM-geheugen zou willen uitbreiden. Onmogelijk met de Air.

Succes met overwegen!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarentegn heeft de air wel een ssd en het goedkoopste model van de pro niet. Het geheugen is denk ik geen issue voor hem, aangezien hij voor de goedkoopste steeds gaat. Denk dat hij 4 gig dan wel voldoende vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Laatst online: 14-01-2023
Persoonlijk ervaar ik erg veel profijt van het lage gewicht van de Air, ook al ben ik niet echt vaak onderweg. Het is ook binnenshuis in heel veel gevallen erg nuttig om 'm simpel heen en weer te kunnen schuiven of met één hand op te kunnen pakken en er mee rond te lopen. Kan ook wel met een 13" Pro, maar lang niet zo makkelijk en vergeleken met een Air is dat wat mij betreft gewoon een blok beton.

Wat me daarnaast het meeste stoort aan de Pro's is dat ze veel hoger zijn bij je polsen. De Air ligt heel dicht bij de tafel en met een lichte helling typt het erg comfortabel. Elke keer dat ik op een Pro werk is dat iets wat me constant irriteert.

Ook kan ik niet meer zonder een SSD op m'n primaire machine. Hangt er vanaf wat je er precies mee doet, maar voor heel veel zaken is de HD de bottleneck in een computer tegenwoordig, en niet zozeer de CPU. Het is niet alsof alles ineens supersnel is, maar meer een combinatie van talloze momenten waarop iets net iets sneller opent, opslaat, opstart, etc. En tenzij je een Pro nodig hebt voor veel RAM en met programma's werkt die werkelijk die extra CPU-snelheid gebruiken heb je in veel gevallen meer aan een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik vind de trackpad van de 11" te klein. Valt me elke keer op bij even proberen. Ga binnenkort voor de 13" Air denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Hmm, GTA San Andreas aangeschaft.

Nu heb ik hem geïnstalleerd, en wil ik hem openend. Dus ik klik op het icoontje, onderin het dock wordt er "plaats" gemaakt voor een nieuw icoontje, het verschijnt heeeel even, en direct daarna is het weer weg?!

Wat te doen? (herstart al gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:24

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:40:
Daarentegn heeft de air wel een ssd en het goedkoopste model van de pro niet...
Bij de Pro kun je de SSD er achteraf zelf inzetten, 2 zelfs als je zou willen. Kost je wel wat extra, maar dat valt nog wel te overzien, en je kan de SSD zelf uitkiezen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hij kiest niet voor niets voor de goedkoopste pro. Dan gaat hij niet nog een ssd aanschaffen. Althans dat neem ik aan.

Maar beter nu weer ontopic aangezien de vrager zelf moet beslissen en de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Saninl schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:10:
Hmm, GTA San Andreas aangeschaft.

Nu heb ik hem geïnstalleerd, en wil ik hem openend. Dus ik klik op het icoontje, onderin het dock wordt er "plaats" gemaakt voor een nieuw icoontje, het verschijnt heeeel even, en direct daarna is het weer weg?!

Wat te doen? (herstart al gedaan)
Heb je al gekeken voor patches? Heb je Lion draaien?

Kan goed zijn dat zo'n oud spel niet compatible is met de Air/Intel GPU/Lion/etc natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
GTA San Andreas werkt bij mij in ieder geval wel via Bootcamp W7. (MBA 2010 + Imac 2011)
Wellicht dat je deze versie kan overwegen. Ben niet zo'n fan van games for Mac, gezien het geringe aanbod.

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 10-08-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Bosmonster schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:12:
[...]

Heb je al gekeken voor patches? Heb je Lion draaien?

Kan goed zijn dat zo'n oud spel niet compatible is met de Air/Intel GPU/Lion/etc natuurlijk.
Oohja, dat zou het wel kunnen zijn ja! Niet voor Lion waarschijnlijk ;)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Destianto schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:13:

Een 50% goedkoper alternatief waar ik nog steeds heel blij mee ben: ( past enkel nog een paar a4 formaat documenten bij naast de MBA )

Destianto in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - D..."
Bedankt voor je informatie.

Ik moet nog wel echt een aantal boeken erbij kunnen stoppen. Maar toch erg bedankt!

Verwijderd

Net de bookbook voor de 13" Macbook Air besteld, ben erg benieuwd!

Ik laat wel wat weten als ik hem heb :)

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10

Quakie

quakelen

update Samsung SSD

een mooie speedbump voor toekomstige air's....

Ik teken nergens meer voor

• Saninl

Saninl

Waarom ziet mijn Macbook Air 2011 (4GB ram) in Windows 7 maar 1 GB ram? Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:53

Laguna

Connaisseur

Vandaag ook m'n CTO 13" MBA (i5/4GB/128SSD/US toetsenbord) in ontvangst kunnen nemen :*) wat een geweldig apparaat en wat een verademing t.o.v. een HP ProBook. Het is wel m'n eerste Mac (alleen ervaring met iPods), dus wordt nog even uitzoeken hoe en wat, al hoewel het meeste zichzelf wijst.

Ik heb er overigens een Samsung SSD in zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Laguna op 12-08-2011 00:36 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Niet online
Saninl schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:59:
Waarom ziet mijn Macbook Air 2011 (4GB ram) in Windows 7 maar 1 GB ram? Wat kan ik hieraan doen?
Je hebt echt alleen maar non-stop problemen met je air he? Maar even ontopic: geen flauw idee wat het kan zijn, heb je er uberhaupt last van? Gaat ie ook swappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Ik ga in de nabije toekomst ook een Air aanschaffen en ik zat net even te kijken naar de aanpassingen die je nog kan maken in de Online Store, toen ik de keuze tussen Nederlands toetsenbord of USA toetsenbord. Is het verschil hetzelfde als je toetsenbordindeling in Windows (dus de positionering van o.a. de leestekens)?

Want dat moet toch softwarematig in te stellen zijn? Dus stel: je koopt er een met een Nederlandse indeling en dat blijkt niet goed te zijn, hoef je toch geen nieuwe macbook te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Saninl schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:59:
Heb je deze toevallig onder een VMWARE draaien, indien dat zo is kun je dit onder je VMWARE instellen.

Gr,

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kak. Sinds vanmorgen worden het keyboard en trackpad in mijn 2011 MBA niet meer herkend :( Via extern keyboard PRAM reset gedaan, SMC reset werkt niet via extern keyboard schijnt (toch eens testen), en zelfs voor OSX geladen wordt, in de Recovery console, of via boot media werkt de gehele topcase niet, met uizondering van de powerbutton.

Nu al 8minuten bij Apple in de wacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Idoethetni :'( Ik zou zeggen bespaar je de moeite aan de tel, en ga direcht naar het iCentre toe. Als je een beetje geluk hebt, heb je hem binnen 2 werkdagen weer terug ( i.v.m bestelling van onderdelen )

[ Voor 86% gewijzigd door Greatsword op 12-08-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:53

Laguna

Connaisseur

Muchachooo schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 03:26:
Ik ga in de nabije toekomst ook een Air aanschaffen en ik zat net even te kijken naar de aanpassingen die je nog kan maken in de Online Store, toen ik de keuze tussen Nederlands toetsenbord of USA toetsenbord. Is het verschil hetzelfde als je toetsenbordindeling in Windows (dus de positionering van o.a. de leestekens)?

Want dat moet toch softwarematig in te stellen zijn? Dus stel: je koopt er een met een Nederlandse indeling en dat blijkt niet goed te zijn, hoef je toch geen nieuwe macbook te bestellen?
Het gaat puur om de fysieke indeling van het toetsenbord (zie http://support.apple.com/kb/HT2841).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Destianto schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:02:
Idoethetni :'( Ik zou zeggen bespaar je de moeite aan de tel, en ga direcht naar het iCentre toe. Als je een beetje geluk hebt, heb je hem binnen 2 werkdagen weer terug ( i.v.m bestelling van onderdelen )
Ik ga vanavond naar Ede, maar 2 werkdagen is niet echt nuttig, aangezien ik ook gewoon volle weken werk. Ik ben het ding dus minstens een week kwijt. Sowieso zit ik nog in de eerste 2 weken, dus volledige vervanging zou netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Dat feestje gaat meestal niet op, eerst gaan ze kijken of het te repareren valt, indien niet, een nieuw exemplaar. Ben je er al doorheen of nog 10 wachtende voor u ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Destianto schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:10:
Dat feestje gaat meestal niet op, eerst gaan ze kijken of het te repareren valt, indien niet, een nieuw exemplaar. Ben je er al doorheen of nog 10 wachtende voor u ?
Inmiddels een knulletje van Apple aan de lijn gehad (wat kneuziger exemplaar dan ik gewend ben van ze, maar de wachttijd was ook al een factor 20 langer dan ik gewend ben van ze)... die stuurt me naar iCentre. Dus met iCentre gebeld, en die repair dude was ook niet echt het meest heldere licht dat ik ooit gesproken heb :/

Beweren dat trackpad en keyboard niet over de USB bus gaan enzo 8)7

Overigens hadden we 'vroeger' bij YouMac (waar ik repair heb gedaan lang geleden :+ ) een "DOA regel". Als je een machine onbeschadigd, maar stuk, terugkrijgt in de eerste 2 weken, en het is iets waarvoor de hele Mac uit elkaar moet (zoals in dit geval ook is), dan stuur je 'em terug naar Apple als DOA, en geef je een nieuwe uit.

Maar die regel zal ongetwijfeld al wel weer verdwenen zijn. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Whieee op 12-08-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Whieee schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:26:
[...]
Beweren dat trackpad en keyboard niet over de USB bus gaan enzo 8)7
[...]
Wanneer ze dat beweren, dan zou ik ze ook niet meer serieus kunnen nemen. Hoe met het anders verbonden zijn PS/2? :)
Kortom, deze lieden moeten even afkicken van hun hallucinerende middelen en terugkomen in de realiteit. Facetime camera, keyboard en trackpad zitten idd op USB. Kan je zo zien in de System Information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Grin schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:53:
[...]

Wanneer ze dat beweren, dan zou ik ze ook niet meer serieus kunnen nemen. Hoe met het anders verbonden zijn PS/2? :)
Kortom, deze lieden moeten even afkicken van hun hallucinerende middelen en terugkomen in de realiteit. Facetime camera, keyboard en trackpad zitten idd op USB. Kan je zo zien in de System Information.
Dat vertelde ik hem dus ook ;) Aangezien mijn MBP nog wél prima werkt. En het verklaart ook waarom mijn USB kext enorm aan de stuiter was vanmorgen. Waarschijnlijk is er sprake van een los contact en werkt een deel van de USB connectie wel, maar niet alles, waardoor de kernel steeds het device herkent, maar het niet kan initialiseren. Gevolg: syslog-flood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
die zogenaamde " apple " experts neem ik al lang niet meer serieus.

Een beetje tweaker, beschikt al over meer kennis op hard en software gebied.
Voor de gein ben ik een keer zo'n winkel binnen gelopen, met een wat lastigere vraag.
iMac's Thunderbolt backwards compatibiliteit met een MBA 2010.

Volgens de verkoper / service verlener moest het allemaal werken aangezien het op 2 richtingen communcieerde, vervolgens ging hij letterlijk in de store, googelen naar een antwoord.

Defineer deskundigheid 8)7

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-oHQ_jGCgm-I/TkT5g1thXtI/AAAAAAAAA0s/lqn_vMXyBNo/apple%252520cus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Destianto schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:04:
die zogenaamde " apple " experts neem ik al lang niet meer serieus.

Een beetje tweaker, beschikt al over meer kennis op hard en software gebied.
Voor de gein ben ik een keer zo'n winkel binnen gelopen, met een wat lastigere vraag.
iMac's Thunderbolt backwards compatibiliteit met een MBA 2010.

Volgens de verkoper / service verlener moest het allemaal werken aangezien het op 2 richtingen communcieerde, vervolgens ging hij letterlijk in de store, googelen naar een antwoord.

Defineer deskundigheid 8)7

[afbeelding]
I know.. sowieso hoeft het verkoop-personeel geen enkele kennis te hebben. Soms hebben ze daadwerkelijk hun Apple Product Professional certificaat, wat eigenlijk vooral inhoudt dat je Apple's reclame uit je hoofd kent en enigszins rond kan klikken op een Mac. Daadwerkelijk kennis van hoe iets werkt ontbeert vaak, en dat resulteert ook in urban myths als "3rd party geheugen sloopt je Mac" en "Macs zijn betrouwbaarder".

Eerlijk is eerlijk, de integratie van Apple is top, ze zien er mooi uit, het industrieel ontwerp is van hoog niveau en het OS is fijn, maar de hardware in een Mac is niet revolutionair beter dan die van bijvoorbeeld Lenovo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:14
Whieee schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:55:
[...]

Dat vertelde ik hem dus ook ;) Aangezien mijn MBP nog wél prima werkt. En het verklaart ook waarom mijn USB kext enorm aan de stuiter was vanmorgen. Waarschijnlijk is er sprake van een los contact en werkt een deel van de USB connectie wel, maar niet alles, waardoor de kernel steeds het device herkent, maar het niet kan initialiseren. Gevolg: syslog-flood :P
Ik zou je adviseren gewoon nog een keer te bellen, soms heb je gewoon wat minder 'behulpzame' mensen er tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Slecht advies. Het product zal nog steeds bij een Icentre moeten worden gerepareerd. Zonde van de tijd en moeite om telefonisch een juiste diagnose te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen mijn Macboor air 13' vorige week kapot ging kreeg ik diezelfde middag nog een nieuwe opgestuurd. binnen die 14 dagen naar aanschaf mag je hem om welke reden dan ook retour zenden, en als de macbook kapot is dan wordt gratis een vervangend exemplaar beschikbaar gesteld. Dus als je belt naar Apple dan zou het zo moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Laatst online: 21:14
Destianto schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:44:
Slecht advies. Het product zal nog steeds bij een Icentre moeten worden gerepareerd. Zonde van de tijd en moeite om telefonisch een juiste diagnose te krijgen.
Ben ik het zelf niet mee eens. 2 keer bellen heeft voor mij het verschil gemaakt tussen langs brengen bij een APR en een nieuwe opgestuurd krijgen en de kapotte die opgehaald werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Tales schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:56:
[...]

Ben ik het zelf niet mee eens. 2 keer bellen heeft voor mij het verschil gemaakt tussen langs brengen bij een APR en een nieuwe opgestuurd krijgen en de kapotte die opgehaald werd.
Waar had jij je Mac gekocht?
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:54:
Toen mijn Macboor air 13' vorige week kapot ging kreeg ik diezelfde middag nog een nieuwe opgestuurd. binnen die 14 dagen naar aanschaf mag je hem om welke reden dan ook retour zenden, en als de macbook kapot is dan wordt gratis een vervangend exemplaar beschikbaar gesteld. Dus als je belt naar Apple dan zou het zo moeten lopen.
Je mag binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden retourzenden, wanneer je 'op afstand' (dus via internet/postorder) gekocht hebt. Ik heb mijn MBA gewoon in de winkel gekocht, dus die luxe heb ik niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Kijk eens aan. Mooi service voor degene die niet in de buurt van een APR o.i.d wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
Whieee schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:01:
Je mag binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden retourzenden, wanneer je 'op afstand' (dus via internet/postorder) gekocht hebt. Ik heb mijn MBA gewoon in de winkel gekocht, dus die luxe heb ik niet. ;)
Op naar de winkel zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7 dagen, wet koop op afstand. 14 is dus niet correct.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de bedenktijd ;). Niet qua defecte producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar gaat het hier toch om?

Whieee zegt duidelijk: "zonder opgaaf van reden" Dat is dus bij een DOA behandeling zeker niet het geval, hier zal je met een legitieme klacht moeten komen.

Ik weet alleen niet hoe het bij Apple zit. Als zij zeggen: binnen 14 dagen mag je hem altijd terugsturen al vind je de kleur niet mooi, des te beter ;)

Mogelijk worden er hier door Whieee wat dingen door elkaar gehaald, maar mocht hij daadwerkelijk overeenkomst op afstand bedoelen als in art. 7:46 en dan specifiek 7:46d dan is het 7 werkdagen :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:12:

Whieee zegt duidelijk: "zonder opgaaf van reden" Dat is dus bij een DOA behandeling zeker niet het geval, hier zal je met een legitieme klacht moeten komen.

Ik weet alleen niet hoe het bij Apple zit. Als zij zeggen: binnen 14 dagen mag je hem altijd terugsturen al vind je de kleur niet mooi, des te beter ;)

Mogelijk worden er hier door Whieee wat dingen door elkaar gehaald, maar mocht hij daadwerkelijk overeenkomst op afstand bedoelen als in art. 7:46 en dan specifiek 7:46d dan is het 7 werkdagen :)
Apple gaat hierbij wat verder dan de wetgever:

7.2 U heeft het recht het Product aan ons te retourneren of het recht Diensten te annuleren en de koopprijs van het Product aan u of het recht op Diensten terug te ontvangen, mits u binnen 14 kalenderdagen na de levering van het Product of binnen 14 kalenderdagen na uw aankoop van het recht op Diensten contact met ons opneemt.[...]

en:

7.3 [...] U dient de Producten in de originele verpakking en onbeschadigd te retourneren. U dient op het moment van afhalen een getekende kopie van de leveringspapieren van de vervoerder te krijgen en deze te bewaren.

Uit de Voorwaarden van Apple.

Er staat dus ook niets over 'ongebruikt' dus ik neem aan dat dit gewoon kan als je er mee hebt zitten spelen maar het niet bevalt. Alleen over het 'onbeschadigd' valt te twisten, is een technisch mankement een beschadiging? Ik denk het niet want je hebt het niet zelf veroorzaakt en het valt toch onder de garantie.

[ Voor 47% gewijzigd door GekkePrutser op 12-08-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lost Apple het netjes op.

Ik gok dat de definitie van "beschadiging" in dit geval inderdaad externe (cosmetische) schade betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
Even een vraag tussendoor.
Als ik een oude macbook air lader gebruik (zeg 2010 of nog eerder) kan die dan in samenwerking met een nieuwe macbook air gebruikt worden. Heb overal al gezocht maar kan alleen vinden dat de nieuwe macbook air lader 45w is en de oude voglensmij 65w , maar of dit dan forwards(?) compatible is?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Niet online
Mielmania schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:08:
Even een vraag tussendoor.
Als ik een oude macbook air lader gebruik (zeg 2010 of nog eerder) kan die dan in samenwerking met een nieuwe macbook air gebruikt worden. Heb overal al gezocht maar kan alleen vinden dat de nieuwe macbook air lader 45w is en de oude voglensmij 65w , maar of dit dan forwards(?) compatible is?
Ja dat kan je gewoon veilig doen. Meer watt kan geen kwaad, een laptop trekt gewoon zoveel watt als ie nodig heeft en zal niet overbelasten met een 65watt adapter. Je kan bijvoorbeeld ook een macbook pro adapter gebruiken :)

[ Voor 4% gewijzigd door A.Kebab op 12-08-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Even een klein vraagje, is de MBA eigenlijk te openen met 1 hand, of komt de onderkant van de laptop mee als je het scherm openklapt? (het is echt heel stom maar ik erger me eraan dat mijn huidige laptop twee handen vereist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Niet online
Muchachooo schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:24:
Even een klein vraagje, is de MBA eigenlijk te openen met 1 hand, of komt de onderkant van de laptop mee als je het scherm openklapt? (het is echt heel stom maar ik erger me eraan dat mijn huidige laptop twee handen vereist)
Heb op een youtube filmpje gezien dat een vent hem met 1 hand opende. Zat er zelf ook over in haha

E: Maar omdat ie zo licht is denk ik dat je het toch vaak wel met 2 handen moet doen om de onderkant naar beneden te houden. Volgens mij kan het wel met 1 hand maar dan wel subtiel. Maar wellicht kan een eigenaar daar wat over vertellen..

[ Voor 21% gewijzigd door A.Kebab op 12-08-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 18:53
Met 1 hand, gaat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
A.Kebab schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:23:
[...]
Ja dat kan je gewoon veilig doen. Meer watt kan geen kwaad, een laptop trekt gewoon zoveel watt als ie nodig heeft en zal niet overbelasten met een 65watt adapter. Je kan bijvoorbeeld ook een macbook pro adapter gebruiken :)
Inderdaad, ter aanvulling zegt Apple zelf ook in hun knowledge base dat dit kan

Power adapters for Intel-based Apple portables are available in 45W, 60W, and 85W varieties. Although you should always use the proper wattage adapter for your Apple portable, you can use an adapter of a higher wattage without issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:12:

Je leest niet goed he ;) Ik heb al eerder gezegd dat de wet koop op afstand voor mij niet toepassing is, omdat ik gewoon in de winkel gekocht heb ;) Overigens gaat de wet koop op afstand uit van 7 werkdagen na ontvangst van het produkt (dus we zitten allebei ff fout :+ )

Anyway, ding is ingeleverd bij iCentre, ik schijn volgende week een leenmachine te krijgen. Kortom: kut, maar het kan erger.

Einde van dit (beperkte) drama wat mij betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Wanneer ik met de oortjes (van mijn iPod Touch) een filmpje bekijk (met VLC) op mijn nieuwe MBA vind ik dat het geluid enorm hard staat.

Zelfs op de laagste stand (met knoppen F11 en F12) staat dat veel te luid om 's avonds in bed een filmpje te kijken terwijl 't vrouwtje al ligt te slapen.

Als ik het geluid op maximum zet, kan ik de oortjes als het ware als speakers gebruiken... :)

Iemand dezelfde ervaring of kan ik ergens instellingen wijzigen? (Ik heb pas drie weken de overgang van Win naar OSX gemaakt)

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Je kan in VLC toch ook nog het volume wijzigen? die kan tot 400%, misschien staat hij bij jou daar wel op, en dan is het begrijpelijk. Maar als je het VLC volume terugschroeft en je MBA op standje 1 lijkt het me niet normaal dat hij nog steeds zo hard staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:08:
[...]

Je leest niet goed he ;) Ik heb al eerder gezegd dat de wet koop op afstand voor mij niet toepassing is, omdat ik gewoon in de winkel gekocht heb ;) Overigens gaat de wet koop op afstand uit van 7 werkdagen na ontvangst van het produkt (dus we zitten allebei ff fout :+ )

Anyway, ding is ingeleverd bij iCentre, ik schijn volgende week een leenmachine te krijgen. Kortom: kut, maar het kan erger.

Einde van dit (beperkte) drama wat mij betreft :P
Ik weet dat jij bedoelde dat je het in de winkel hebt gekocht, het ging me alleen even ter informatie voor overige die het misschien wel online hebben besteld.

Ik heb trouwens gewoon werkdagen aangegeven ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Muchachooo schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:28:
Je kan in VLC toch ook nog het volume wijzigen? die kan tot 400%, misschien staat hij bij jou daar wel op, en dan is het begrijpelijk. Maar als je het VLC volume terugschroeft en je MBA op standje 1 lijkt het me niet normaal dat hij nog steeds zo hard staat.
OMG, ben ik ff een noob zeg... :? Feel pretty stupid.... 8)7 Thx...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
MTBS schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:18:
Wanneer ik met de oortjes (van mijn iPod Touch) een filmpje bekijk (met VLC) op mijn nieuwe MBA vind ik dat het geluid enorm hard staat.
[...]
Iemand dezelfde ervaring of kan ik ergens instellingen wijzigen? (Ik heb pas drie weken de overgang van Win naar OSX gemaakt)
In VLC kan je het geluid onafhankelijk zachter zetten. (of desnoods nog een audio filter gebruiken in de uitgebreide instellingen als dat ook niet genog helpt). Maar gewoon met de slider van VLC moet je al genoeg kunnen doen, dan stuurt ie het niet zo hard richting de geluidskaart en dan kan je het met het hoofd volume nog verder verminderen.

Edit: Sorry ik had ff moeten refreshen voor het posten, spuit 11. Window stond al een minuut of wat open.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 12-08-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

g3 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:27:
Grrr...

Zojuist de Macintosh HD partitie leeggemaakt en Lion helemaal opnieuw geïnstalleerd, vanwege mijn Time Machine app die telkens crashed als ik op Select Disk druk.

En ja hoor, kale nieuwe Lion erop, ik ga meteen naar Time Machine, Select Disk en pats! : System Preferences quit unexpectedly.

*zucht* dit hoort toch gewoon te werken??!
MBA 13, 256 Gb SSD (samsung), Core i7.

Weet niet wat ik anders kan doen, morgen maar Apple bellen want ik wil gewoon Time Machine gebruiken...
Iemand anders ditzelfde probleem?

Edit:
Oorzaak gevonden. Is mijn beveiligde Wifi netwerk dat voor het probleem zorgt. Wifi uitzetten of een andere Wifi netwerk kiezen levert namelijk geen vastlopers op!
Vandaag de Dlink DIR655 eruit gehaald en een Time Capsule 2Tb ervoor in de plaats gezet.
Time Machine laten draaien, dus nu maakt de MBA automatisch zn back-ups.

Maar: ik krijg nog steeds regelmatig die crash/melding als ik in Time Machine Preferences -> Select Disk klik... System Preferences quit unexpectedly.

Ben echt ff lost waar dit vandaan komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Laatst online: 18-09 21:05
Heeft iemand toevallig ervaring met 'screen protector' doekjes etc. Dus zo`n lapje wat je tussen het scherm en toetsenbord legt om vuil etc tegen te gaan?

Standaard zit er iets bijgeleverd, maar dat is niet echt gemaakt om lang mee te gaan..

Heb de volgende 3 opties gevonden:

radtech

crumpler

shaggymac

Iemand die deze producten kent en/of gebruikt icm nieuwe air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13
Ik heb de Radtech voor m'n MacBook Pro.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Rivanov schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:25:
Ik zoek ook nog een dergelijk lapje voor mijn 11". Bevalt de Radtech? Goed spul? Gaat niet rafelen aan de randen of pluizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Totaal niet. Er valt niets te rafelen. Het is soort velours spul.
Geen standaard stof.

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 13-08-2011 16:45 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:10

RnB

ThoffeGast schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:19:
Heeft iemand toevallig ervaring met 'screen protector' doekjes etc. Dus zo`n lapje wat je tussen het scherm en toetsenbord legt om vuil etc tegen te gaan?

Standaard zit er iets bijgeleverd, maar dat is niet echt gemaakt om lang mee te gaan..

Heb de volgende 3 opties gevonden:

radtech

crumpler

shaggymac

Iemand die deze producten kent en/of gebruikt icm nieuwe air?
Waarom zou je zoiets überhaupt gebruiken? Gewoon zorgen dat je je laptop met schone handen gebruikt, dan hoef je nergens bang voor te zijn. ;) Ik heb nog nooit plekken op mijn scherm gehad, bij al mijn laptops niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Laatst online: 18-09 21:05
RnB schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:47:
[...]

Waarom zou je zoiets überhaupt gebruiken? Gewoon zorgen dat je je laptop met schone handen gebruikt, dan hoef je nergens bang voor te zijn. ;) Ik heb nog nooit plekken op mijn scherm gehad, bij al mijn laptops niet.
Ik heb ook nooit vlekken op mijn scherm gehad, maar gebruik altijd doekjes :P.

Wil geen discussie wel/niet gebruik starten, maar ookal was je je handen, er zit toch vet en zweet aan, zeker na een uurtje intensief werken met bijvoorbeeld 27 graden.

Ik heb laptops voorbij zien komen waar je zo`n beetje alle toetsen wel op het scherm zag terug komen (een Dell). Sindsdien heb ik nachtmerries van vuil op het scherm en gaat er altijd een doekje tussen :)
Rivanov schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:25:
Ik neem aan dat die Radtech dun genoeg is, en dat het scherm nog goed dicht gaat, en dat je sleep mode niet wordt onderbroken etc? Heb je hem besteld bij Radtech zelf, of zijn ze hier in NL ook ergens te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ja is heel dun lapje. Geen nadelig effect op de laptop.
Bij Radtech zelf besteld. Kost wel wat, maar het scherm blijft er tenminste netjes van. Geen toetsen in je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
Gangster93 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:38:
[...]

Het liefste zou ik de Windows 7 in een bootcamp draaien, maar zou alsnog af en toe wat dingen willen opzoeken/bekijken wanneer ik in lion werk. Er is geen programma voor lion die meerdere virtuele machines tegelijkertijd kan draaien?
Voor Mac is Parallels Desktop oha de virtualisatie-to-beat, en daarmee kan je idd een bootcamp partitie gewoon virtualised starten, volgens mijn research -- en uiteraard ook meerdere VMs tegelijk (overigens loop je dan al heel snel tegen memory limits aan, met meerdere VMs naast elkaar, is mijn ervaring op linux met kvm).

Mijn beslissing om een US keyboard te willen ipv NL op mijn verder stock 13/low-end kost me toch wel een hoop tijd, het gaat nog een weekje duren ongeveer zegt apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Toch balen, want US layout is toch vrij standaard hier in Nederland op toetsenborden... Ik ga zelf ook voor een US keyboard als ik de mijne bestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
MrsRossi schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:48:

- Witte MacBook

De witte macbook is verouderd, oude processor, etc.etc. Als je hem voor een zeer goede prijs kan krijgen zal je je er ook geen miskoop aan doen, daar niet van, maar niet voor de volle 999. Denk eerder aan 700-800.

De low-end 11 heeft 2 GB ram en 64 GB SSD, en die twee dingen zorgen er met name voor dat hij minder toekomstvast is. De high-end 11 met 4 GB en 128 GB is die extra 200 euro meer dan waard, al was het maar vanwege de uiteindelijke herverkoopwaarde. Over 3 jaar ziet hij er met die specs een stuk beter uit op marktplaats dan de goedkopere, juist omdat hij dan nog een paar jaar meekan als je niet te veeleisend bent.

De low-end 13 heeft min of meer dezelfde specs als de high-end 11, voor 100E meer, meer pixels op je scherm, vooral ook in de hoogte. SD card slot erin, kan ook geen kwaad. CPU is marginaal sneller, maar dat maakt niet heel veel uit.

Ik zou sowieso even een kwartiertje proberen te browsen op een 11 in de mediamarkt -- als je dan denkt "jessis wat is dit scherm klein, vooral in de hoogte", dan moet je een 13 nemen. Zeker als die paar cm en die paar ons gewicht niet zo heel veel uitmaken.

Mijn keuze moge duidelijk zijn: 13" low-end (CTO US keyboard -- de extra wachttijd begint me nu toch vervelend aan te voelen...) is naar me onderweg. Cannot wait.
Muchachooo schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:24:
De Airs bij de mediamarkt (Utrecht) liggen niet vastgelijmd zoals normaal (de MBPs wel) en daar kon ik zonder enige moeite met 1 vinger de deksel optillen, en dan blijft de onderkant stabiel staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Jasper Janssen op 14-08-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zojuist mijn MBP verkocht. En ook ik ga voor de 13"low-end. Ik heb meer dan zat aan 128GB (in mijn MBP zat 80GB en daarvan had ik nog 20GB over). Die extra i7 zou ik best willen voor 100,- extra, maar jammer dat je dan meteen de SSD ook moet upgraden. Ach, de i5 is al 2-3x zo snel als mijn oude MBP. Jammer dat de mediamarkt volgende week geen airs in de actie heeft zitten, maar ik ga toch vragen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:30
ik heb imac 21,5 inch topmodel (2011) en nu de macbook 11 inch air maar heb toch echt het gevoel dat de air met ssd echt een stuk sneller is met alles? vooral opstarten heeft hij veel voordeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Dat is niet zo gek als er geen SSD in je iMac zit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Ik kom vanaf een Air uit 2008, het 1,6Ghz model. Ik heb deze al verkocht en maar 1 vraag weerhoudt me van het kopen van de nieuwste low-end 13": Draait een virtuele Windows 7 soepel met Parallels of VMware Fusion? Op mijn oude Air draaide het voor geen meter en ben bang weer een dure machine te kopen die qua prestaties huilen met de pet op is.

Ik heb hem fysiek al een paar keer uitgeprobeerd maar de virtualisatie vraag kan ik in de winkel niet testen.

De tweede USB-poort is trouwens wel een verademing zeg! Ik heb zo vaak liggen klooien gezien grote downloads niet makkelijk op een 80GB schrijfje passen terwijl alleen bedraad internet beschikbaar was, of een bestand van de ene naar de andere USB-stick moest...

[ Voor 17% gewijzigd door Kyoshi op 15-08-2011 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Ik heb zelf geen enkel problemen ervaren op een MBA (najaar 2010) met VMware Fusion en W7.
Minimaal 2gb ram geheugen toekennen is wel aan te bevelen maar zelfs met 1gb kan je nog degelijk uit de voeten. Het nieuwe model, zal er daarom helemaal geen moeite mee moeten hebben.

Als je werkelijk "zo vaak" hebt lopen klooien, had je toch gewoon een USB hub voor ~ 5 euro kunnen kopen. Had je waarschijnlijk heel wat moeite kunnen besparen

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 15-08-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
Ik sta op het punt om ook een air te kopen, maar ik zit nu even te twijfelen over die ethernet adapter.

Wat is het verschil met dit ding?
http://samenkopen.net/action_product/861472/976242

Die is kleiner en heeft volgensmij de zelfde snelheden?! Kan zijn dat hij neit ondersteunt word door OSX maar ook dat lijkt me bij een standaard product als dit niet heel logisch.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Persoonlijk geen ervaring mee, In het ergste geval kan je jezelf beroepen op de wet Koop of Afstand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Kyoshi schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 01:58:
Ik kom vanaf een Air uit 2008, het 1,6Ghz model. Ik heb deze al verkocht en maar 1 vraag weerhoudt me van het kopen van de nieuwste low-end 13": Draait een virtuele Windows 7 soepel met Parallels of VMware Fusion? Op mijn oude Air draaide het voor geen meter en ben bang weer een dure machine te kopen die qua prestaties huilen met de pet op is.

Ik heb hem fysiek al een paar keer uitgeprobeerd maar de virtualisatie vraag kan ik in de winkel niet testen.

De tweede USB-poort is trouwens wel een verademing zeg! Ik heb zo vaak liggen klooien gezien grote downloads niet makkelijk op een 80GB schrijfje passen terwijl alleen bedraad internet beschikbaar was, of een bestand van de ene naar de andere USB-stick moest...
Ik heb hier Windows 7 Professional met 1GB intern geheugen toegekend en alles start razendsnel op. Zelfs grafische zaken of filmpjes werken zonder problemen.

Dus, hop naar de winkel en haal dat ding. Je zult er geen spijt van krijgen _/-\o_

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Laatst online: 21:17
Hoeveel discspace heb je gealloceerd voor de windowspartitie? Met een ssd van 128gb vind ik het lastig bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
ik heb 30 gb gedaan, en is zo goed als vol, het OS W7 neemt het meeste in gebruik, vergeet niet dat er ook nog een pagefile en hiberfill bestand wordt gecreerd ( deze zijn beide te verwijderen / configureren ) , zet er een paar grote programma's op en je SSD is vol. Al je overige data kan je het beste kwijt op een ext hdd of nas.

Pagina: 1 2 ... 53 Laatste