[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al zijn geld terug van de printer actie? Iemand, die de laptop binnen 1 week na de launch heeft besteld, en het geld zou krijgen via de normale weg (dus niet door een latere correctie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
amokjeeh schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:21:
Hoeveel discspace heb je gealloceerd voor de windowspartitie? Met een ssd van 128gb vind ik het lastig bepalen.
Ik heb ook 30GB gedaan met een diskspace van 256, dat is voor mijn toedoen meer dan genoeg.
Ik heb m'n foto's enz op m'n mac staan, enkel office en een RDP sessie en een paar kleine zakelijke tools. Niet zo spannend. Maar heb niet te klagen.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Als je W7 gewoon draait als VM, dan verandert de grootte van je image gewoon dynamisch. Hoef je helemaal niks te reserveren.

En maakt voor performance toch praktisch niks uit, hooguit als je gamet (maar daar is de Air toch al niet zo geschikt voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09
Mielmania schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:20:
Ik sta op het punt om ook een air te kopen, maar ik zit nu even te twijfelen over die ethernet adapter.

Wat is het verschil met dit ding?
http://samenkopen.net/action_product/861472/976242

Die is kleiner en heeft volgensmij de zelfde snelheden?! Kan zijn dat hij neit ondersteunt word door OSX maar ook dat lijkt me bij een standaard product als dit niet heel logisch.
Voor dat geld kun je het ook gewoon proberen. Zou in principe gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Al meer bekend over snelheidsverschil tussen SSD's van verschillende modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Net terug van de mediamarkt, geen MBA 13" meer. Ik wil trouwens ook een US keyboard, hoeveel kans heb je om zoiets in een apple winkel te kunnen kopen? Of moet alles wat niet stock is altijd via de webstore van apple?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

zonoskar schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:42:
Net terug van de mediamarkt, geen MBA 13" meer. Ik wil trouwens ook een US keyboard, hoeveel kans heb je om zoiets in een apple winkel te kunnen kopen? Of moet alles wat niet stock is altijd via de webstore van apple?
Volgens mij kan je een US keyboard alleen online bestellen, althans dat was 10 maanden terug toen ik er 1 kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat is BTO en zul je moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Wat betekent BTO en CTO eigenlijk? Ik zie het hier best vaak staan, maar heb het zelf nooit kunnen ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Built to order en Configured to order.
Eigenlijk wordt overal waar BTO staat, CTO bedoeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Canaria op 15-08-2011 22:59 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

26 augustus moet ie er zijn dus. Net op tijd, want ik ga de week erop op vakantie en dan moet ie mee.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Destianto schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:04:
Ik heb zelf geen enkel problemen ervaren op een MBA (najaar 2010) met VMware Fusion en W7.
Minimaal 2gb ram geheugen toekennen is wel aan te bevelen maar zelfs met 1gb kan je nog degelijk uit de voeten. Het nieuwe model, zal er daarom helemaal geen moeite mee moeten hebben.

Als je werkelijk "zo vaak" hebt lopen klooien, had je toch gewoon een USB hub voor ~ 5 euro kunnen kopen. Had je waarschijnlijk heel wat moeite kunnen besparen
Het 2010 model had toch ook nog een Core 2 Duo? Of had je een SSD?

Hub had inderdaad gekund, maar het blijft net die extra stap.
iNickx schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:56:
[...]

Ik heb hier Windows 7 Professional met 1GB intern geheugen toegekend en alles start razendsnel op. Zelfs grafische zaken of filmpjes werken zonder problemen.

Dus, hop naar de winkel en haal dat ding. Je zult er geen spijt van krijgen _/-\o_
Dat stelt me gerust, ik ga er binnenkort eentje halen!

Filmpjes waren op mijn oude Air ook wel een probleem, 720p en soms ook nog lager speelde niet lekker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Kyoshi schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:52:
[...]

Hub had inderdaad gekund, maar het blijft net die extra stap.
Een hub is een mooie investering van 5 (à 10) euro. Ik heb er zelf ook één gekocht voor bij mijn MBP want 2 USB poorten zijn soms nog te weinig (muis, usb-stick, harde schij(f)(ven) je komt er snel aan).

Ik wens je alvast veel plezier met je MBA. ;)

Ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 15:47
Net vanmiddag (eindelijk) m'n MBA (256/i713") binnen gekregen en wat een ding is het zeg :D
Ik ben een aw m15x gewend en dan is dit echt een wereld van verschil :P
Heerlijke laptop om lekker mee op de bank te hangen en relaxed al je zaakjes op internet etc te doen.

Heb voorzichtig (5minuutjes ofzo) al geprobeerd om tf2 te draaien, hij stottert een klein beetje soms hoewel dat niet verbonden lijkt aan drukte op het scherm oid.
Ik denk dat het komt omdat osx alles nog aan het indexeren was, dus misschien dat die stotters nog weg gaan, well see..
Ik verwacht aan de andere kant ook niet te veel van de hd3000 van de MBA, voor gamen heb ik m'n m15x maar het zou wel leuk zijn als het zou kunnen :P

Zijn er ook nog andere mensen die een beetje hebben geprobeerd te gamen met de nieuwe airs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickalicious schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:37:
Al meer bekend over snelheidsverschil tussen SSD's van verschillende modellen?
Weet niet of ke precieze cijfers wilt, maar het verschil is echter zeer minimaal tussen de samsung en de toshiba. Je zult dit alleen merken bij intensief gebruik. Echter heb je het merk helaas niet voor t uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Relis schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:29:
Net vanmiddag (eindelijk) m'n MBA (256/i713") binnen gekregen en wat een ding is het zeg :D
Heerlijke laptop om lekker mee op de bank te hangen en relaxed al je zaakjes op internet etc te doen.

Heb voorzichtig (5minuutjes ofzo) al geprobeerd om tf2 te draaien, hij stottert een klein beetje soms hoewel dat niet verbonden lijkt aan drukte op het scherm oid.
Ik denk dat het komt omdat osx alles nog aan het indexeren was, dus misschien dat die stotters nog weg gaan, well see..
Ik verwacht aan de andere kant ook niet te veel van de hd3000 van de MBA, voor gamen heb ik m'n m15x maar het zou wel leuk zijn als het zou kunnen :P

Zijn er ook nog andere mensen die een beetje hebben geprobeerd te gamen met de nieuwe airs?
Gamen met de onboard GPU van de MBA zal niet erg goed gaan, maar als je het graag wilt kan ik je deze tip wel even geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relis schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:29:

Hier MBA 13/i5/128 voorzien van BootCamp met Windows 7 en Crysis 2. Is nog redelijk goed speelbaar. Had erger verwacht... maar wat een druk spel pfff. Heb ook maar weer mijn oude vertrouwde Wolfenstein ET MP geinstalleerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:29:
[...]

Hier MBA 13/i5/128 voorzien van BootCamp met Windows 7 en Crysis 2. Is nog redelijk goed speelbaar. Had erger verwacht... maar wat een druk spel pfff. Heb ook maar weer mijn oude vertrouwde Wolfenstein ET MP geinstalleerd. ;)
Ik lees dat je Windows 7 hebt geinstallerd middels bootcamp. Hoeveel schijfruimte vraagt Windows 7? Hou je nog voldoende over op je 128GB? Ik twijfel namelijk tussen de 128 en 256GB versie vanwege o.a. Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
Mn Air 1.7 i5 draait goed. Zoorender Maya testrender in 1minuut 50, mijn iMac 2,4ghz 24inch uit 2007 doet anderhalve minuut langer over dezelfde render

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

mataklap schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:35:
Mn Air 1.7 i5 draait goed. Zoorender Maya testrender in 1minuut 50, mijn iMac 2,4ghz 24inch uit 2007 doet anderhalve minuut langer over dezelfde render
merk je die snelheid verschil ook bij dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om ook een air te kopen, maar ik zit nu even te twijfelen over die ethernet adapter.

Die is kleiner en heeft volgensmij de zelfde snelheden?! Kan zijn dat hij neit ondersteunt word door OSX maar ook dat lijkt me bij een standaard product als dit niet heel logisch.
Koop een N-router en je bent sneller dan een 10/100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
B0MBACI schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:48:
[...]

merk je die snelheid verschil ook bij dagelijks gebruik?
Nou modelleren gaat op beide computers gewoon soepel.. het verschil zit hem echt in het renderen. Nu is 1.50 nog niet zo impressive voor deze scene maar het is beter dan ik had verwacht voor een Air en zoals ik zei bijna 2x zo snel als een iMac met dedicated videokaart/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
net mijn nieuwe mba 13 i5 gekregen (afgelopen zaterdag besteld, samen met printer en studenten korting)...maar helaas er ontbreekt 1 schroef aan de onderkant bij het schanier voor het scherm. Nu krijg ik een nieuwe opgestuurd...dus weer wachten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
Gister vrolijk bij de Mycom een macbook air besteld. Dit vanwege hun 3 jaar garantie regeling. Dikke aanbetaling gedaan want wilde de 11 inch met i7. Kijk ik vandaag weer op de bon, twijfel ik of ik wel de juiste layout had (die met een grote linker shift) en wat blijkt: niet dus :-( Blijk ik me vergist te hebben met de Engelse Internationale layout. Dus ik bellen, maar waarschijnlijk kan het niet verandert worden. Onwijs balen want ik vind een grote shift veel fijner. Maarja cancelen voor 375 euro is me ook te gortig.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
marchanekamp schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:22:
net mijn nieuwe mba 13 i5 gekregen (afgelopen zaterdag besteld, samen met printer en studenten korting)...maar helaas er ontbreekt 1 schroef aan de onderkant bij het schanier voor het scherm. Nu krijg ik een nieuwe opgestuurd...dus weer wachten......
Vandaag ook een 13inch i5 besteld. Printer erbij zorgt nu voor een levertijd van 14 dagen :(

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mielmania schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:58:
Gister vrolijk bij de Mycom een macbook air besteld. Dit vanwege hun 3 jaar garantie regeling. Dikke aanbetaling gedaan want wilde de 11 inch met i7. Kijk ik vandaag weer op de bon, twijfel ik of ik wel de juiste layout had (die met een grote linker shift) en wat blijkt: niet dus :-( Blijk ik me vergist te hebben met de Engelse Internationale layout. Dus ik bellen, maar waarschijnlijk kan het niet verandert worden. Onwijs balen want ik vind een grote shift veel fijner. Maarja cancelen voor 375 euro is me ook te gortig.
Mijn ervaring is dat je daar binnen notime aan gewend bent. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt, ik zou me er niet te druk om maken persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Een engels toetsenbord is dan wel een beetje zonde.

De international layout went wel prima. Heb het niet nu ook op de Air, omdat ik op het werk ook NL had gekregen. Heeft zelfs een voordeel, aangezien de tilde een stuk gunstiger is geplaatst voor het switchen van documenten.

[ Voor 68% gewijzigd door Bosmonster op 17-08-2011 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Er is een update voor lion uit welke de wifiperikelen en andere problemen zal oplossen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
robbinonline schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:59:
[...]

Vandaag ook een 13inch i5 besteld. Printer erbij zorgt nu voor een levertijd van 14 dagen :(
Afgelopen zaterdag had ik precies het zelfde. Dinsdag een mail gekregen dat het verstuurd is en gisteren ontvangen. Het blijft dus afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:09
robbinonline schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:59:
[...]

Welke printer heb je er bij besteld? Wil vandaag ook een air gaan bestellen, maar twijfel nog of ik de printer er bij zal doen wegens een eventuele langere levertijd. Kreeg je die 14 dagen overigens direct online te zien? Als ik namelijk een printer selecteer zie ik nog steeds staan dat het binnen 24 uur verzendklaar is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maikel7 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:29:
[...]

Ik lees dat je Windows 7 hebt geinstallerd middels bootcamp. Hoeveel schijfruimte vraagt Windows 7? Hou je nog voldoende over op je 128GB? Ik twijfel namelijk tussen de 128 en 256GB versie vanwege o.a. Windows 7.
Rond de 10 GB voor de 64 bit versie. Ik heb wel een hoop lopen tweaken om de schijftruimte te beperken door o.a. pagefile en hybernate uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@ Richzz,

10 GB voor windows 7 (ultimate) is hier niet haalbaar, zit al ruim op 16gb.

Heb jij het trouwens voor elkaar gekregen om het hiberfil.sys bestand definitief uit te schakelen of te verwijderen?

Pagefile is makkelijk aan te passen, heb daar 512 / 1024 mb van gemaakt aangezien ik over 8gb ram beschik.
Echter het hiberfil bestand wordt slechts tijdelijk verwijderd met het windows commando: powercfg.exe -h off
Bij een reboot wordt er steeds weer ~ 8gb gereserveerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 17-08-2011 12:29 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:41
Ik heb de nieuwe update geinstalleerd en het lijkt nu wel iets beter te gaan met de WIFI maar wel na enkele keren herstarten. Ik zal het nog even aankijken maar het is een vooruitgang i think :)

Ik vroeg mij af of er een simpele manier(geen paypal of click and buy) is om iets van 5 euro tegoed in de appstore te krijgen? Ik wil namelijk z'n lock my mac programma hebben maar die kost iets van 1 euro en dan is een bon van 75 euro nogal zonde want die verkoop ik gwn :P
Een bon van 15 euro kopen kan natuurlijk ook maar is ook nogal overkill, dus weet iemand misschien nog een manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
dieselb0y schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:32:
Ik heb de nieuwe update geinstalleerd en het lijkt nu wel iets beter te gaan met de WIFI maar wel na enkele keren herstarten. Ik zal het nog even aankijken maar het is een vooruitgang i think :)

Ik vroeg mij af of er een simpele manier(geen paypal of click and buy) is om iets van 5 euro tegoed in de appstore te krijgen? Ik wil namelijk z'n lock my mac programma hebben maar die kost iets van 1 euro en dan is een bon van 75 euro nogal zonde want die verkoop ik gwn :P
Een bon van 15 euro kopen kan natuurlijk ook maar is ook nogal overkill, dus weet iemand misschien nog een manier?
Waarom zijn paypal en click & buy geen alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
<vewijderd>

[ Voor 88% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:41
Tjoekie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:02:
[...]

Waarom zijn paypal en click & buy geen alternatieven?
Omdat ik het beiden niet heb en het teveel werk is voor z'n simpel programma en hoogstwaarschijnlijk nog eenmalig ook..
Ik probeer mijn gegevens en betalingsmethodes zo minimaal mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Squ1zZy schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:49:
Weet iemand of de 100 euro terug garantie bij Media Markt deze week ook geld voor de Air? :)
Ik had gisteren iemand van de MM aan de lijn om te vragen naar de voorraad. Hij vertelde mij dat de 100 euro kortingsactie ook voor de nieuwe MBA van toepassing is. Ging om de MM in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tjoekie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:26:
Ik had gisteren iemand van de MM aan de lijn om te vragen naar de voorraad. Hij vertelde mij dat de 100 euro kortingsactie ook voor de nieuwe MBA van toepassing is. Ging om de MM in Groningen.
Huh? Ik heb maandag nog gevraagd in de MM in Eindhoven en daar zei men dat de Air er niet onder viel omdat deze te nieuw was. Mijn argument dat de MPB ook nieuw was vonden ze niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:10:
[...]

[...]

Het lijkt er dus niet op. (Bron: Mediamarkt.nl)

EDIT: Of toch wel: *klik*!
Houd er rekening mee dat dit het vorige model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

De Apple Store is down. Is er iets nieuws op komst? O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 17-08-2011 15:03 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ja een nieuwe macbook air :O

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Misschien iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishan07
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 00:05
En sinds vanochtend mij MBA 13" 256 GB i5 binnen. WAUW wat een apparaat!
Ik had al een iMac dus ik was het besturingssysteem al gewend, maar dit beestje is toch wel heel erg snel!
Ben echt supertevreden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Destianto schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:27:
@ Richzz,

10 GB voor windows 7 (ultimate) is hier niet haalbaar, zit al ruim op 16gb.

Heb jij het trouwens voor elkaar gekregen om het hiberfil.sys bestand definitief uit te schakelen of te verwijderen?

Pagefile is makkelijk aan te passen, heb daar 512 / 1024 mb van gemaakt aangezien ik over 8gb ram beschik.
Echter het hiberfil bestand wordt slechts tijdelijk verwijderd met het windows commando: powercfg.exe -h off
Bij een reboot wordt er steeds weer ~ 8gb gereserveerd.
Gebruik je je Win7 in Vmware toevallig? Ik vind hier iets dat het potentieel aan de Vmware tools ligt namelijk. Ook staan er een paar workarounds vermeld die het proberen waard zijn.

Ergens prachtig dat we in een Apple subforum, in een ervaringen topic over een Apple machine, een Windows issue bespreken... :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Idd erg komisch, zometeen krijgen we nog een mac > windows frustratie topic

Ik heb idd wel Fusion op mac staan, maar meestal dual boot ik gewoon met W7. Zal even kijken of ik dat vmtoolsd.exe bestand kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
Ik ben aan het balen! De Belgische APR heeft het weer eens verknald, nadat ze eerst een AZERTY-versie hebben geleverd ipv QWERTY, blijkt nu dat ze de QWERTY pas 3 weken na betaling hebben besteld. Het gevolg is dat ze nu geen indicatie kunnen geven wanneer deze geleverd gaat worden. Aangezien dat ze ook medewerkers hebben die sprookjes vertellen (ja, meneer, ik zie in ons systeem een verzendcode staan, dus de MBA komt vandaag of morgen bij ons binnen!) en verder onbeschoft zijn, heb ik de bestelling maar geannuleerd. .... :( :( :(

Ik heb de MBA nu maar bij een APR in Nederland besteld, wat als onverwacht voordeel opleverde dat ik onderwijskorting krijg. De BTW krijg ik jammer genoeg niet direct terug, maar pas volgend jaar. Mijn baas vond mij zielig en ik heb voor mijn werk een 27" iMac (8 of 16GB, 256GB SSD +1TB HDD) + Airport Extreme mogen uitzoeken voor onze digitale studio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
marchanekamp schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:42:
[...]

Afgelopen zaterdag had ik precies het zelfde. Dinsdag een mail gekregen dat het verstuurd is en gisteren ontvangen. Het blijft dus afwachten.
Welke printer heb jij besteld? Ik had eigenlijk geen nieuwe printer nodig maar dit exemplaar:
http://store.apple.com/nl...TY1NDA1MQ&mco=MTkwNzUxODM

Kon ik voor 9.95 ook niet laten staan. Enige nadeel dat de levertijd daar 1 tot 2 weken van is, dus maar even afwachten.
maikel7 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:58:
[...]

Welke printer heb je er bij besteld? Wil vandaag ook een air gaan bestellen, maar twijfel nog of ik de printer er bij zal doen wegens een eventuele langere levertijd. Kreeg je die 14 dagen overigens direct online te zien? Als ik namelijk een printer selecteer zie ik nog steeds staan dat het binnen 24 uur verzendklaar is??
Het gaat om deze printer:
http://store.apple.com/nl...TY1NDA1MQ&mco=MTkwNzUxODM
Pas als je na het configureren de printer er bij hebt geselecteerd en je door klikt zie je de levertijd veranderen.

Je kan het beste hier even kijken naar welke printer je wilt bestellen en wat de levertijd is:
http://store.apple.com/nl.../printers?mco=MTkwNzQ0MjU

Sowieso vertraag het bijvoegen van extra producten altijd je levering. Verzendingen worden eerst los van elkaar intern verstuurd naar een distributiecentrum van Apple waar ze daarna samen in een doos jou kant op worden gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
LuukNouwen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:56:
Mijn baas vond mij zielig en ik heb voor mijn werk een 27" iMac (8 of 16GB, 256GB SSD +1TB HDD) + Airport Extreme mogen uitzoeken voor onze digitale studio ;)
Financieel gezond bedrijf ;) leuk om ook nog eens wat positieve ervaring te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:27

Grin

Ride si sapis.

LuukNouwen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:56:
Ik ben aan het balen! De Belgische APR heeft het weer eens verknald, nadat ze eerst een AZERTY-versie hebben geleverd ipv QWERTY, blijkt nu dat ze de QWERTY pas 3 weken na betaling hebben besteld. Het gevolg is dat ze nu geen indicatie kunnen geven wanneer deze geleverd gaat worden. Aangezien dat ze ook medewerkers hebben die sprookjes vertellen (ja, meneer, ik zie in ons systeem een verzendcode staan, dus de MBA komt vandaag of morgen bij ons binnen!) en verder onbeschoft zijn, heb ik de bestelling maar geannuleerd. .... :( :( :(

Ik heb de MBA nu maar bij een APR in Nederland besteld, wat als onverwacht voordeel opleverde dat ik onderwijskorting krijg. De BTW krijg ik jammer genoeg niet direct terug, maar pas volgend jaar. Mijn baas vond mij zielig en ik heb voor mijn werk een 27" iMac (8 of 16GB, 256GB SSD +1TB HDD) + Airport Extreme mogen uitzoeken voor onze digitale studio ;)
Wat een pruters |:( ...Ik wou je nog DM'en over hoe je MBA bevalt maar dat gaat dus nog even duren.
Toch een goede troost! :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59

Dit is zoals ook al bij de beschrijving staat een full-speed USB1 device, tot 12 Mbit. De Apple versie is een High-speed USB2 device tot 480 Mbit, aan de USB kant. Als je rekent dat 100 Mbit aan de netwerkkant al niet *heel* snel meer is dan lijkt het me evident wat het verschil is. De cheapo is voor noodgevallen en met de Apple versie kun je redelijk regulier werken. Overigens is die cheapo adapter ook nog eens wel erg groot om aan een USBpoort direct te hangen, zeker met een ethernet kabel er nog in. Kabeltje-dongeltje is een stuk minder mechanisch belastend (maar wel groter in de tas).

Overigens kun je zowel de cheapo 12 Mbit variant als de wat betere varianten stukken goedkoper krijgen.

http://cgi.ebay.com/New-U...m3f0cb2261f#ht_1898wt_787

$3 free shipping (is net over de 2 euro).

http://cgi.ebay.com/USB-2...ain_0&hash=item27bab55d9f

$18 free shipping (13ish euro), Gbit/USb2. Snelheid zal wellicht in de orde van 150-200 komen ipv 100, is zelfs nog wat sneller dan de apple. Wel groter.

[ Voor 36% gewijzigd door Jasper Janssen op 17-08-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Even een update. Kreeg opeens een mailtje dat alles morgen geleverd word.
Dus printer levertijd 1 a 2 weken nee hoor. 24 uur !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
robbinonline schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:08:
Even een update. Kreeg opeens een mailtje dat alles morgen geleverd word.
Dus printer levertijd 1 a 2 weken nee hoor. 24 uur !
Lucky you. Besteld & betaald (overschrijving) op zondag 7, ik wacht nog steeds op de MBA (CTO US keyboard) met de goedkoopste printer (ik wil er graag een met wired netwerk juist, zodoende). Wel zeggen ze toen ik net keek "verwachte leverdatum 18 augustus", maar ze zeggen ook dat ze minstens 48 uur voor levering een verzender en verzendercode (oftewel een T&T code dus) zouden hebben, en die is er nog niet.

Fingers crossed.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Destianto schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:54:
[...]

Financieel gezond bedrijf ;) leuk om ook nog eens wat positieve ervaring te horen.
Dat zijn leuke dingen om te krijgen van je werk :P ik krijg aankomende maand van m'n werk een iPad 2 32GB, ook niet mis :P.

Verwijderd

Beste mensen,

Iemand al gebruikers ervaring mbt het aansluiten van de MBA 2011 op een LCD tv? Dan zou ik graag willen weten of de HD(720p/1080i) films fatsoenlijk worden afgespeeld op een extrern scherm. Het vorige model had daar namelijk wat moeite mee. Ik twijfel nog over de aanschaf van een 13"/i5/128 en dat hangt vooral af of die dat nu wel goed kan. Ik wil de mba vooral gebruiken voor internet/text/photoshop/films.

Alvast bedankt!

mvg,

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De sloomste air 11" 2010 speelt 1080P films al vloeiend af (VLC Player)
Om aan te sluiten op je lcd heb je een verloopkabel nodig van minidisplayport naar hdmi en je bent klaar

39

Verwijderd

minidisplayport wordt in het geval van de 2011 een thunderbolt (zelfde verloopkabel). Heb je naast beeld dan ook geluid op de tv?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:52:
minidisplayport wordt in het geval van de 2011 een thunderbolt (zelfde verloopkabel). Heb je naast beeld dan ook geluid op de tv?
Nee helaas.

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
ik heb minidisplay naar hdmi en heb wel geluid via de TV hoor! gewoon ff bij geluid aanzetten (eenmalig)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Richzz,

Incorrect. Hier op mn iMac 2011, HDMI > Displayport zowel beeld als geluid op mijn Samsung LED tv.

@ Jvsmedia en Luuknouwen.

In het kader van cadeaus van de werkgever, heb ik gisteren ook een leuk setje gekregen.

V&A aangeboden: Nieuw - Harman Kardon SoundSticks III ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Greatsword op 18-08-2011 13:14 ]

Verwijderd

Ik heb deze kabel, en dat werkt perfect. Ik heb beeld en geluid en het is gewoon full hd. Ook geen lag ofzo.

Verwijderd

top! bedankt.

dit is wat ik wilde weten:)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Verwijderd

@Destianto dat er een kabel is was me al duidelijk(imac, mbp etc). Het gaat er mij om dat de MBA 2011 goed full hd filmpje kan draaien op een LED/LCD tv zonder lag ofzo.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
MBA staat natuurlijk zn mannetje, maar dat kon op de vorige generatie ook al ;)
Enige verschil nu met Lion is dat de speelduur met 30 min bij mij is afgenomen.

Voorheen 4 uur. nu 3,5.

[ Voor 40% gewijzigd door Greatsword op 18-08-2011 13:25 ]

• lux
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Wou ff het blije nieuws delen :9
MacBook Air 1.8 Ghz i7, 4GB RAM, 256 GB SSD (Samsung).
Heb hem volgende week zaterdag en kan dan mijn ervaringen delen :9~

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Hoe weet je nu al welk merk SSD er in zit?

• lux

lux

Destianto schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:25:
Collega brengt laptop mee uit US en heeft het in de winkel geverifieerd _/-\o_

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Destianto schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:25:
Appeltje linksboven in je scherm > over deze mac > meer info > systeemoverzicht > seriële ATA. Daar zou in het dropdown lijstje APPLE SSD xxxxxxx moeten staan. Als dat met APPLE SSD SM begint heb je een samsung. Als dat met APPLE SSD SM begint heb je een samsung. Toshiba begint volgens mijn met TS.

Vanochtend mijn 13" i7 binnen gekregen en heb een samsung.

[ Voor 9% gewijzigd door A.Kebab op 18-08-2011 13:57 ]

• lux

lux

Ik denk eerlijk gezegd dat bijna alle 1.8 Ghz i7 modellen met een Samsung SSD komen.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
Destianto schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:54:
[...]

Nee niks bedrijf, het is een culturele instelling ;) . En de iMac is hard nodig, aangezien de andere hardware gedeeltelijk uit het jaar nul komt. Wij gaan dadelijk naar een dual Quadcore Mac Pro, 2 x iMac 27" Quadcore, 1 x iMac 21,5" C2D en een witte Macbook. En dan worden er 2 Mac Pro's verkocht, samen met een grootformaat printer (108 x 110 cm printformaat).

@Destianto: de iMac komt op mijn werk te staan en wordt dus niet mijn eigendom (itt jouw speakerset)

[ Voor 8% gewijzigd door L.N. op 18-08-2011 15:14 ]

• hansieb112
  • Laatst online: 14-09 10:55
Ik sta op het punt een 13,3 inch MBA 128GB te bestellen alleen ben ik nog zeer in twijfel over de toetsenbord indeling.

NL indeling of USA indeling :( ....

Verwijderd

hansieb112 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:00:
Ik sta op het punt een 13,3 inch MBA 128GB te bestellen alleen ben ik nog zeer in twijfel over de toetsenbord indeling.

Als je NL indeling neemt ben je snel gewend hoor. Als ik jou was zal ik de NL nemen en je macbook morgen al lekker in huis hebben.

Verwijderd

A.Kebab schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:55:
[...]

Appeltje linksboven in je scherm > over deze mac > meer info > systeemoverzicht > seriële ATA. Daar zou in het dropdown lijstje APPLE SSD xxxxxxx moeten staan. Als dat met APPLE SSD SM begint heb je een samsung. Als dat met APPLE SSD SM begint heb je een samsung. Toshiba begint volgens mijn met TS.

Vanochtend mijn 13" i7 binnen gekregen en heb een samsung.
Hij had 'm alleen nog niet binnen, dus dan gaat dat lastig... Vandaar de vraag.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had hetzelfde 'probleem' als jij. Ik heb 2 Apple keyboards in NL indeling, waarvan 1 op mijn werk. En ik typ na een jaar of 2 nog steeds vaak mis op de enter toets. Dus ik wou zeker een US indeling. Het duurt wat langer voordat ie geleverd wordt. Mijn MBA is verstuurd en is er 23 aug volgens de tracking info.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:23:
[...]
Ik had hetzelfde 'probleem' als jij. Ik heb 2 Apple keyboards in NL indeling, waarvan 1 op mijn werk. En ik typ na een jaar of 2 nog steeds vaak mis op de enter toets. Dus ik wou zeker een US indeling. Het duurt wat langer voordat ie geleverd wordt. Mijn MBA is verstuurd en is er 23 aug volgens de tracking info.
Ik kan er ook niet aan wennen, ik heb al 3 jaar een macbook en een plat extern toetsenbord, uit de tijd dat ze de US modellen nog niet in Nederland konden leveren (ook niet CTO). En ik vind het nog steeds niks.

Ik heb die extra 2 weken levertijd er zeker voor over. Twijfel alleen nog over 11 or 13". Ik was er al helemaal uit voor de 11" todat Lion kwam met die extra gestures, en toen zag ik in de winkel dat die 4-finger pinch (voor Launch Pad) toch net een beetje krap is op die kleinere touchpad. Dus ik ben nog steeds aan het twijfelen :)

Verwijderd

@Gekkeprutser, ik kan je vertellen dat die gesture prima is uit te voeren op een 11 inch. Ik open launchpad altijd middels deze gesture, nooit via Dock of via de toetsenbord knop.
Eigenlijk moet ik zeggen, alle gestures werken super op mijn 11 inch.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:27

Grin

Ride si sapis.

GekkePrutser schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:00:
[...]
Ik kan er ook niet aan wennen, ik heb al 3 jaar een macbook en een plat extern toetsenbord, uit de tijd dat ze de US modellen nog niet in Nederland konden leveren (ook niet CTO). En ik vind het nog steeds niks.

Ik heb die extra 2 weken levertijd er zeker voor over. Twijfel alleen nog over 11 or 13". Ik was er al helemaal uit voor de 11" todat Lion kwam met die extra gestures, en toen zag ik in de winkel dat die 4-finger pinch (voor Launch Pad) toch net een beetje krap is op die kleinere touchpad. Dus ik ben nog steeds aan het twijfelen :)
Ik heb kleine handen maar die gesture kan ik amper uitvoeren op een touchepad van dat formaat. Maar een ding valt me dan weer mee, ze hebben die -in mijn ogen- waardeloze gesture (voor de 11"MBA) toegekend aan een nog waardelozere functie. Launchpad op een mac... :N
We hebben i.) het dock met je favo apps, ii.) apps folder in het dock, met daarin al je apps! iii.) je desktop waar je shortcuts kan plaatsen, iv.) de finder folder met je apps folder.
Ligt het aan mij of hebben we echt geen 5de manier nodig om je apps te starten. :X
Als dat je primaire bezwaar is voor een 11"...Kopen dat ding!

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik snap het probleem met die gesture niet zo. Ik heb redelijk grote handen en die gesture werkt al met hooguit de helft van het touchpad :P

Heb de 11" nu een paar weken in gebruik en heb nog geen issues gehad met het trackpad dat ie te klein was ofzo.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 18-08-2011 22:29 ]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Idd, Mocht je problemen hebben met de gesture, hij staat ook gewoon standaard in Lion in je dock.
Ik heb hem er ieder geval gelijk uit geknikkerd omdat ik hem niet gebruik.

Ook mission control verwijderd omdat die is toegekend aan interactieve hoeken, (rechts boven)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zijn er hier meer mensen overgestapt naar Lion op hun MBA 2010? Ik heb het gedaan en ben er op zich wel tevreden mee, wel lijkt de zaak -iets- trager te zijn geworden als het gaat op opstarten en afsluiten.

youtube.com/@hisrep

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Ja, geen enkel probleem tot nu toe. Ik heb juist het gevoel dat het beter geworden is, Zeer waarschijnlijk omdat TRIM nu automatisch is ingeschakeld.

Ram wordt wel iets meer geconsumeerd en de accuduur is bij MKV een half uurtje afgenomen. 3,5 i.p.v 4.

• Muchachooo
Heb gisteren in de iCentre even zitten spelen met de 11" en moet ook zeggen dat ik - met mijn behoorlijk grote handen - geen enkel probleem had met die launchpad gesture. Ook de omgekeerde gesture (om terug te keren naar je desktop) was geen probleem. Waar ik wel af en toe problemen mee had was de Mission Control gesture, aangezien ik vaak pas halverwege die animatie was wanneer mijn vingertoppen de bovenkant van het touchpad bereikten, waardoor hij weer terugsprong naar de desktop, maar dat gebeurt je na 10x waarschijnlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

hansieb112 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:00:

Ik heb geen MBA maar een MBP, maar heb een USA indeling. Zo'n rechte entertoets vind ik ruk. Heb zelfs een extern Apple toetsenbordje uit Amerika laten komen. Via eBay, want in de US Apple Store verzenden ze niet naar NL (kerel bij wie ik dat kocht begreep er weinig van :P). En in de Nederlandse store kun je ze ook niet los bestellen, alleen bij een iMac als accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Laatst online: 14-09 10:55
Ik denk dan toch maar USA indeling, ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Iets wat andere ingang dan de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Heb zelf de NL indeling en die bevalt prima, de overstap van US naar NL heb je zo gemaakt (tis voor mij al een jaar 4 geleden dat ik deze overstap heb gemaakt).

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb thuis een MBP met US indeling en een los toetsenbord met NL indeling en ik gebruik ze beide ongeveer even vaak. Dat gaat altijd goed. Vreemd genoeg had ik pas een MBA met NL toetsenbord op schoot en toen ging het wel fout. Mijn voorspelling is dus dat het eveneens fout gaat als ik een los US toetsenbord op m'n MBP aansluit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:52
DeNachtwacht schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:09:
Zijn er hier meer mensen overgestapt naar Lion op hun MBA 2010? Ik heb het gedaan en ben er op zich wel tevreden mee, wel lijkt de zaak -iets- trager te zijn geworden als het gaat op opstarten en afsluiten.
Yep +1

(MBA Late 2010, 13.3", 128GB SSD, 4GB RAM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

DeNachtwacht schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:09:
MBA 2010 11" 1.4 , 4GB, ik merk niet dat het slomer is geworden, wel is de nieuwe Safari minder prettig dan de oude en loopt met regelmaat vast.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tom schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:13:
En in de Nederlandse store kun je ze ook niet los bestellen, alleen bij een iMac als accessoire.
Tuurlijk kun je die in de NL shop kopen. Gewoon rechts onder "selecteer een product" en dan de USA versie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

zonoskar schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:24:
[...]

Tuurlijk kun je die in de NL shop kopen. Gewoon rechts onder "selecteer een product" en dan de USA versie kiezen.
Ik zie het. Was destijds niet mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik gebruik de tilde redelijk vaak, en daar zou ik volgens mij knettergek van worden als die thuis en op werk ergens anders zou zitten :P

Ik prefereer ook US, maar liever beiden NL, dan NL op de ene en US op de ander. (en bij eentje had ik geen keus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Goede tip voor de retro gamers onder ons:

www.paulthetall.com heeft een database van enorm veel wineskin packages voor retro games. Even de game exe erin laden en je hebt een retro native game. De database is enorm, denk aan bijv. Red Alert, Age of Empires, Commando's, Unreal Tournament, noem ze maar op. Draait retestrak op een Air :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:11:
[...]

Rond de 10 GB voor de 64 bit versie. Ik heb wel een hoop lopen tweaken om de schijftruimte te beperken door o.a. pagefile en hybernate uit te zetten.
Hoi, zou je kunnen zeggen hoe dit te doen is of weet je waar een tutorial staat? Ik heb windows 7 geinstalleerd op een partitie van 30 GB en deze zit nu voor 19 GB vol met windows.. beetje klote want met mn 128GB air heb ik nou ook weer niet gigabytes over!

-

Air is trouwens top machine, i5 13inch . Adobe shop/illu draait prima samen met windows VMware autocad tegelijkertijd, filmpje erbij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Hiermee configureer je de pagefile.sys en hiberfil.sys.

windows commando: powercfg.exe -h off

Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tab "geavanceerd " Presaties > instellingen > Virtueel geheugen > Wijzigen > Aangepaste groote > Begingroote 512 / Max 1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Laatst online: 09-06 11:08
Wat gebruiken jullie op het scherm schoon te houden? Ik heb het idee dat het een ander scherm is dan de macbook pro welke gescheiden word door een soort van glasplaat.

Alvast bedankt.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Laatst online: 18-09 15:47
Brillendoekjes of keukenpapier met glassex werkt gewoon goed voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nooit keukenpapier (of een andere soort papier) gebruiken! Dat is gemaakt van houtvezels en kan krassen veroorzaken op het scherm.
Ik gebruik meestal een zacht katoenen of microvezeldoekje. Klein beetje verdunde Glassex en afnemen met zacht water en een droog stukje van het doekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Canaria schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:53:
Nooit keukenpapier (of een andere soort papier) gebruiken! Dat is gemaakt van houtvezels en kan krassen veroorzaken op het scherm.
Dat risico lijkt me wel heel klein

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 ... 3 ... 53 Laatste