[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
DeNachtwacht schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 03:57:
[...]

Dat risico lijkt me wel heel klein
Tja, maar hoeveel kost een microvezeldoekje (2 euro ofzo?)...

Als je eenmaal krassen hebt (hoe klein het risico ook is) dan heb je een probleem wat niet meer terug te draaien is... Ik zou dan ook gewoon zeggen dat je beter die giga-investering in een microvezeldoekje kan doen, better safe then sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gut. Pak gewoon een vochtig doekje en een zeemlap.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Gomez12 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 09:18:
[...]

Tja, maar hoeveel kost een microvezeldoekje (2 euro ofzo?)...

Als je eenmaal krassen hebt (hoe klein het risico ook is) dan heb je een probleem wat niet meer terug te draaien is... Ik zou dan ook gewoon zeggen dat je beter die giga-investering in een microvezeldoekje kan doen, better safe then sorry.
Is het denk je mogelijk om deze investering terug te vorderen via de ARP waar de laptop is gekocht?
Het blijft belachelijk dat er geen doekje bij zit bij zo'n laptop.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
iNickx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:28:
[...]

Is het denk je mogelijk om deze investering terug te vorderen via de ARP waar de laptop is gekocht?
Doe normaal joh. Ben je ook van plan de kosten van benzine terug te vorderen bij je autodealer??

[ Voor 11% gewijzigd door A.Kebab op 21-08-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Op GoT is al eerder de tip gegeven hoe je je scherm eenvoudig kan schoonmaken. Je blaast je 'hete' adem op je scherm en gaat daarna met je vezeldoekje dat gebied afvegen. Wel een paar keer blazen voordat je de hele scherm schoon hebt gemaakt. :) Maar je hoeft daardoor geen speciale vloeistoffen of reinigers te kopen waarvan de werking op je scherm onbekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
iNickx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:28:
[...]
Terug te vorderen lijkt me extreem onwaarschijnlijk. Bij aankoop zijn ze vast wel bereid om je 2 euro korting te geven als je aankoop daarvan afhangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Laatst online: 09-06 11:08
Was eigenlijk meer sarcastisch bedoeld ; )

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

DeNachtwacht schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 03:57:
[...]

Dat risico lijkt me wel heel klein
Maak mn hele leven al mn schermen schoon met papier en glassex en nog nooit krassen gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Onlangs de nieuwe MBA gekocht (zie handtekening onder dit bericht).

'k Heb een probleempje met een game die me vraagt om de laatste versie van mijn drivers voor de grafische kaart up te daten, wat dus de Intel HD-video 3000 zou moeten zijn.

Op de site van intel vind ik enkel drivers voor Win en Linux, maar niet voor OSX. Als ik de automatische "zoeker" van Intel gebruik die op zoek gaat naar updates die nodig of nuttig zijn voor je PC, dan blijft deze gewoon zoeken... Tientallen minuten lang...

Iemand een idee waar ik de meest recente drivers vind voor de grafische (onboard) kaart?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MTBS schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:01:
Iemand een idee waar ik de meest recente drivers vind voor de grafische (onboard) kaart?
Drivers zitten toch gewoon bij osx? Dus als je de nieuwste versie hebt (10.7.1) moet je als het goed is de nieuwste hebben.

Mijn MBA zou vandaag binnenkomen, maar ik heb geen UPS gezien. Ook geen briefje in de bus. Grr. Morgen dan maar hopelijk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MBA zou vandaag binnenkomen, maar ik heb geen UPS gezien. Ook geen briefje in de bus. Grr. Morgen dan maar hopelijk.
Dan duurt 24 uur ineens lang he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 19-09 15:15
MTBS schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:01:
Onlangs de nieuwe MBA gekocht (zie handtekening onder dit bericht).

'k Heb een probleempje met een game die me vraagt om de laatste versie van mijn drivers voor de grafische kaart up te daten, wat dus de Intel HD-video 3000 zou moeten zijn.

Op de site van intel vind ik enkel drivers voor Win en Linux, maar niet voor OSX. Als ik de automatische "zoeker" van Intel gebruik die op zoek gaat naar updates die nodig of nuttig zijn voor je PC, dan blijft deze gewoon zoeken... Tientallen minuten lang...

Om welke game gaat het? In principe heb je gewoon de laatste drivers standaard geïnstalleerd. Dat is het grote voordeel van Apple... geen gezeik met drivers..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Een OS X game zou _nooit_ moeten vragen om drivers, want dat hele geneuzel heb je niet in OS X. Drivers zitten ingebakken in het OS en de updates, dus een game kan hooguit aangeven dat je minimaal 10.6.3 nodig hebt oid.

Enige wat je dus kunt doen is zorgen dat je OS X up-to-date is.

Ik vraag me dus idd ook af welke game :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 24-08-2011 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bosmonster schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:57:
[...]

Maak mn hele leven al mn schermen schoon met papier en glassex en nog nooit krassen gehad :P
Gewoon met A4-papier ofzo? Of met schuurpapier? >:)

[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 24-08-2011 09:04 ]

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Macbook Air 13" i5 nu een paar weken. Wat een bazenbak zeg. Gaat harder dan m'n 1 jaar ouder iMac i7 met de meeste dagelijkse dingen. Staat binnen 15 seconden aan. Superstil. Draait alles wat ik wil tegelijk. En is natuurlijk superdun en licht. Beste mac die ik ooit heb gehad. Hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik probeer een USB stick te maken met Lion erop volgens deze tutorial, maar ik kan Lion niet downloaden uit de store omdat die al geinstalleerd is. Hoe doen jullie dat?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 17:39

breinonline

Are you afraid to be known?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:41
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:02:
Heb de Macbook Air 13" i5 nu een paar weken. Wat een bazenbak zeg. Gaat harder dan m'n 1 jaar ouder iMac i7 met de meeste dagelijkse dingen. Staat binnen 15 seconden aan. Superstil. Draait alles wat ik wil tegelijk. En is natuurlijk superdun en licht. Beste mac die ik ooit heb gehad. Hulde.
Heeft de genoemde Imac ook een SSD ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:50

RnB

zonoskar schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:06:
Ik probeer een USB stick te maken met Lion erop volgens deze tutorial, maar ik kan Lion niet downloaden uit de store omdat die al geinstalleerd is. Hoe doen jullie dat?
OPTION ingedrukt houden voordat je op Purchases (of Aankopen) klikt, dan kan je alles wat geïnstalleerd staat opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Is dat een geintje, want dat werkt hier dus echt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:21:
Is dat een geintje, want dat werkt hier dus echt niet :P
Bij mij werkt het wel maar alleen met bepaalde apps, zoals Lion zelf. Niet met alle apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nou, dan heb ik alleen maar apps die dat niet ondersteunen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij mij werkt het ook niet. Niet met OS-X Lion iig.

/edit: OSX Lion staat ook niet bij de aangekochte apps trouwens.

[ Voor 40% gewijzigd door zonoskar op 24-08-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Voor degene die Lion willen her-instaleren / downloaden en daadwerkelijk het product hebben gekocht in de App Store.

Kijk voor de zekerheid eerst in je Application folder of de Mac OS X Lion-installatie.app daar tussen staat. Indien dit het geval is, kan je hem bootable maken, anders instructies hieronder.

Naar de App store gegaan, en inloggen.

zoals je ziet is de mijne ook al geïnstalleerd. Houdt alt ingedrukt en klik op het woordje OSX LION.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Z0IwALCTOqg/TlV0pV_yNtI/AAAAAAAAA4U/kKW4-A8emwE/app%252520store.jpg

Je ziet nu onderstaand scherm

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-DfaGZouzvvU/TlV0o1A9VbI/AAAAAAAAA4Q/dvPMQ_R_COs/app2.jpg

Wederom alt inhouden en klikken op 23,99

je ziet nu onderstaand scherm

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-LacwmyPxI_I/TlV0ohdB14I/AAAAAAAAA4M/g2SKDeNF37Q/app3.jpg

Tot slot nog een keer alt inhouden en klikken op koop app

je krijgt nu nogmaals de mogelijkheid om hem te her-downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-6yWIc6nkXt4/TlV0oktT_9I/AAAAAAAAA4I/L8SbVNy6Akk/app4.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 25-08-2011 00:03 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Ronwiel
  • Niet online
Als je toch moet her-downloaden, zou ik een schone installatie doen via de herstel partitie van OSX. Tijdens een herstart 'alt' ingedrukt houden. Vervolgens met schijfhulpbeheer de hardeschijf wissen en dan herinstalleren.

• Wasp
  • Laatst online: 00:33
Mijn vriendin heeft op dit moment een MacBook uit 2006 en is verliefd geworden op de 11" MacBook Air.
Het enige waar ze nog mee zit is dat ze dan geen SuperDrive meer heeft.

Nu weet ik dat je vrij gemakkelijk via een andere computer (mijn iMac bv.) je SuperDrive kan delen. De vraag die ik heb, wat ik niet heb kunnen vinden met Google, is of je dan ook een CD of DVD kan branden?

Dus: CD/DVD branden via iTunes op MBA -> iMac met SuperDrive

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:59
heb toevallig gister gekeken hoe het werkte en " volgens mij" kan het alleen de cd lezen vanaf de mac. andersom niet, kan mij hierin vergissen.

P.s. alle software staat tegenwoordig wel of in store of je kan het via de mac doen. ik heb mijn superdrive nog niet gebruikt in de mac!:)

[ Voor 33% gewijzigd door nickdew op 25-08-2011 10:06 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Destianto: Werkt bij mij niet. Ik heb dan ook OXS Lion niet gekocht vanuit de app strore, maar die stond standaard op mijn MBA (krijg melding dat de download niet geinstalleerd kan worden op mijn software versie, ik heb 10.7.1). Nu kan dat wel via de restore partitie en ik heb inmiddels een USB stick met recover partitie. Bij recover gaat ie heel Lion downloaden :)

Ik overweeg nog de recover partitie ervanaf te gooien aangezien ik nu een USB stick heb (en getest dat die werkt). Is het dat waard om 650 MB extra opslag te krijgen? In principe is het niet veel op 120GB, maar toch leuk meegenomen.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:45

Jrz

––––––––––––

Wasp schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:43:
Mijn vriendin heeft op dit moment een MacBook uit 2006 en is verliefd geworden op de 11" MacBook Air.

Nu weet ik dat je vrij gemakkelijk via een andere computer (mijn iMac bv.) je SuperDrive kan delen. De vraag die ik heb, wat ik niet heb kunnen vinden met Google, is of je dan ook een CD of DVD kan branden?

Kan je niet gewoon je superdrive houden, en de air verkopen?
Mijn vriendin heeft ook nog een oude air + superdrive, maar als die drive gewoon werkt op andere macs, dan houden we die gewoon.

Anders: http://tnkgrl.wordpress.c...k-air-superdrive-for-all/ =)

[ Voor 5% gewijzigd door Jrz op 25-08-2011 10:46 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• lux
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Wasp schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:43:

Doe haar de externe Superdrive cadeau ... Voor die enkele keren dat ze iets gaat moeten branden :z
Of koop haar een USB stick ... Wie brandt er nu vandaag de dag nog CD-ROM's of DVD's :X

[ Voor 6% gewijzigd door lux op 25-08-2011 11:55 ]

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

• Wasp
  • Laatst online: 00:33
Beetje verkeerd uitgelegd, ik bedoel met de SuperDrive eigenlijk gewoon de interne DVD brander/speler van de iMac... O-)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij weten we wel wat de SuperDrive is.

Maar wie gebruikt dat ding nog en/of wie brandt nog CD's of DVD's vandaag de dag?

En anders mik je er de externe superdrive aan en ben je ook klaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 25-08-2011 13:19 ]

• Toppe
  • Laatst online: 18:30
spoiler:
Afgelopen zaterdag opnieuw naar duitsland gegaan voor het vervangen van het toetsenbord & top-case. Aangekomen, laptop binnen gebracht 8 uurtjes later terug en hebben ze gewoon het verkeerde toetsenbord besteld, wat een vuile hufters (en maar zeggen dat het bestelde toetsenbord kapot is... jaja). laptop toch achter moeten laten, krijg ik het vandaag weer terug (TNT Express) hebben die stelletje mongolen WEER het verkeerde toetsenbord besteld. Zit nu met een pond teken IPV #....

Het is gvd een laptop van €1300,- geen ding van €400

Afbeeldingslocatie: http://evert-job.nl/images/apple.png

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Duitsland?

• Toppe
Ja, omdat ik 'm niet kwijt wou ben ik speciaal naar Duitsland gereden...

• rlr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 21:50

rlr

Eindelijk de 13" i5 kunnen halen. In dé Apple Store, op 5th Av in New York! Vergeet studentenkorting, betaal met dollars! Was met 8,875% sales tax $1414,- (EUR 981,-).
Moet nu alleen met 3 vingers slepen en selecteren. Vond twee keer klikken/tappen (tweede keer ingedrukt houden) stuk fijner... Zag in de settings geen oplossing.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:50

RnB

Die kan je hier aanvinken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fhGyf5ouooclqik6hRJs18y9/full.png

Bij Universal acces. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlr

rlr

RnB schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:26:
Die kan je hier aanvinken:

[afbeelding]

Bij Universal acces. :)
Super, thx! Is m'n Air weer een stukje vertrouwder geworden (na een jaar geforceerd windows 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rlr schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:40:
Eindelijk de 13" i5 kunnen halen. In dé Apple Store, op 5th Av in New York! Vergeet studentenkorting, betaal met dollars! Was met 8,875% sales tax $1414,- (EUR 981,-).
Neem aan dat dat de 128gb versie is? Ik heb hem ook in Amerika gekocht, en het scheelt inderdaad heel veel! Ik heb hem echter bij Best Buy gekocht. Normale prijs is bij Apple is $1599 (256 GB versie). Bij Best Buy was ie echter voor $1549 (50 dollar minder). Aangezien Apple voor studenten een 100 dollar giftcard had heb ik gevraagd of zij dat konden evenaren, en na even met de store manager te hebben gepraat wouden ze me wel een $100 itunes card geven maar geen gewone korting. Nu had ik op internet gelezen (go macrumors forums :) ) dat ze in de plaats ook best buy gift cards kunnen geven, en dat kon. Toen heb ik brutaal als ik was gezegd dat ik die $100 giftcard meteen in wou leveren op mijn aankoop (de MBA dus). Toen begon de manager echt te zweten, en nadat ik hem 10 minuten lang zenuwachtig heb gemaakt heeft hij het maar goedgekeurd :*) .

Al met al heb ik dus mijn 256 GB i5 MBA gekocht voor $1449 dollar + 7,0 % sales tax (Florida) = $1550, 43 ( EUR 1084,22)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlr

rlr

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 06:10:
[...]

Neem aan dat dat de 128gb versie is? Ik heb hem ook in Amerika gekocht, en het scheelt inderdaad heel veel! Ik heb hem echter bij Best Buy gekocht. Normale prijs is bij Apple is $1599 (256 GB versie). Bij Best Buy was ie echter voor $1549 (50 dollar minder). Aangezien Apple voor studenten een 100 dollar giftcard had heb ik gevraagd of zij dat konden evenaren, en na even met de store manager te hebben gepraat wouden ze me wel een $100 itunes card geven maar geen gewone korting. Nu had ik op internet gelezen (go macrumors forums :) ) dat ze in de plaats ook best buy gift cards kunnen geven, en dat kon. Toen heb ik brutaal als ik was gezegd dat ik die $100 giftcard meteen in wou leveren op mijn aankoop (de MBA dus). Toen begon de manager echt te zweten, en nadat ik hem 10 minuten lang zenuwachtig heb gemaakt heeft hij het maar goedgekeurd :*) .

Al met al heb ik dus mijn 256 GB i5 MBA gekocht voor $1449 dollar + 7,0 % sales tax (Florida) = $1550, 43 ( EUR 1084,22)
Mooie deal, goede onderhandeling! Met geduld en doorzetten trek je aan het langste eind. Heb het geprobeerd, maar zoals gewoonlijk geeft Apple zelf geen kik. "Graag of niet", zelfs een sleeve kan er niet vanaf... Studentenkorting was alleen voor US van toepassing en gratis gift cards kon de kassa niet verwerken.

Mijne is idd instap 128/i5. Verwacht met een synology USB aan een 1,5TB externe HDD, 64gig SD kaartje, Spotify (adios 90 gig itunes bib) en iCloud aardig rond te komen (al schijnt dat laatste maar 5GB in te houden). Bovendien vertelde de B&H specialist me dat Lexar in de loop van volgend jaar met 1TB SD kaartjes komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

rlr schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 02:29:
Super, thx! Is m'n Air weer een stukje vertrouwder geworden (na een jaar geforceerd windows 9)
Nu nog de close/minimise buttons wat groter...

@Floxy: Da's een mooie deal. Nu maar hopen dat de douanebeambte je gelooft als je zegt dat je deze al had voordat je naar de states vloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
zonoskar schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:02:
[...]

@Floxy: Da's een mooie deal. Nu maar hopen dat de douanebeambte je gelooft als je zegt dat je deze al had voordat je naar de states vloog.
Niet zo moeilijk, de doos en het bonnetje per post versturen, en de MBA ter plekke in een laptop tas doen, in de States configureren zodat deze persoonlijk is naar jouw, dus wat persoonlijk foto;s van jouw erop, enzo, en zo los mee nemen in de tas, hun kunnen niet zeggen dat je em niet mee had voor je in de States kwam.

Wordt heel veel toegepast ;) onlangs nog een kennis die dit met zijn iPad 2 deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

[...]

Gewoon shortcuts gebruiken. Van mij mogen ze die knoppen helemaal weghalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 26-08-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Morgen ga ik een MBA 13" 128GB aanschaffen, inclusief Ethernet adapter + miniDisplayPort DVI en miniDisplayPort VGA zodat ik hem thuis en bij de klant (ethernet / vga) kan gebruiken. Waarschijnlijk pak ik ook Apple Care en/of de verzekering van A-Mac. Moet ik me nog even over later informeren.

Enigste probleem wat ik met de MBA heb is het gebrek aan een lock mogelijkheid. Ben als de dood dat hij op het werk gejat wordt omdat ik vaak bij grote bedrijven zit, met hun grote kantoorpanden waar iedereen maar rond zwalkt. Nu had ik al de site gevonden van maclocks.com welke een case + lock combinatie aanbieden. Heeft er iemand ervaring met dat product ? En ook toevallig in NL besteld ? Product komt niet voor in de pricewatch en enigste NL website die wel MacLocks producten verkoopt heeft alleen de iPad varianten.

[ Voor 9% gewijzigd door JeanJeremy op 26-08-2011 12:51 ]

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

lux schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:25:
Wou ff het blije nieuws delen :9
MacBook Air 1.8 Ghz i7, 4GB RAM, 256 GB SSD (Samsung).
Heb hem volgende week zaterdag en kan dan mijn ervaringen delen :9~
Hij is er! Superlicht en supersnel! Geweldig!! Veel beter dan een iPad.
Dit apparaat kan tenminste alles . I'm in O+

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
Hoe wist je van tevoren welke SSD erin zou zitten?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Hahn schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:17:
Hoe wist je van tevoren welke SSD erin zou zitten?
Is al besproken geweest ... Kijk eens even enkele posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dat is inderdaad het volgende obstakel! Maar dat komt wel goed, hoop ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:00:
[...]

Dat is inderdaad het volgende obstakel! Maar dat komt wel goed, hoop ik :P
Zelfde verhaal hier.
Collega heeft het toestel zelfs gewoon in de doos laten zitten ...
Maar dit is dan ook België :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Update:

Kreeg vanmiddag een telefoontje vanuit Duitsland, Apple om precies te zijn. Ze hadden mijn mailtje van gister dan ook luid en duidelijk ontvangen (die kwam binnen, en goed ook!) en ze gingen kijken naar een oplossing voor mijn probleem.

Ze waren met me eens dat dit nooit, maar dan ook echt nóóit had mogen gebeuren en dat het hun fout was.

Mvr had aangegeven dat ze gingen overleggen met de Geschäftsführer van de winkel, eerst kwam die met een nogal domme oplossing, een iTunes giftcard van €25,- na een lach van mijn kant werd dit al snel €100,-

Maar goed, what the hell moet ik met €100,- voor applicaties. Nu zijn we het eens: ik mag voor €100,- uit zoeken in de winkel.

Daarbij zal de volledige reparatie worden uitgevoerd binnen 1,5 uur. Kan ik dus even rustig een schnitzel naar binnen schuiven.

Een zeer slechte ervaring met een redelijke oplossing in mijn ogen.

Moet het wel even delen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:42
Ik heb sinds net een raar probleem met mijn nieuwe MacBook Air 13" (256GB). Om uit de sluimermode kostte maar een tel, maar sinds 1-2 uur geleden duurt het echt 5+ seconden om weer mijn terug te hebben bij het scherm open te klappen. Ook moet ik minimaal 2x de knop indrukken om de laptop uit de sluimerstand te krijgen.
Iemand een idee waaraan het kan liggen? Ik heb de losging nagekeken in /var/log, maar ik zie geen oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Quakie

quakelen

En hoe lang lag je Air te slapen? Hij gaat nl na een uur in deepsleep. Hij schrijft alles naar de SSD en dit kost tijd om te laden... ik zelf moet ook eerst op spatie drukken en paar tellen wachten voordat ik kan inloggen...

test het maar. haal hem binnen het uur uit zijn slaap en het zou snel(ler) moeten zijn.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
even een korte vraag. Maakt het witte blok van jullie voeding ook geluid als je het bij je oor houdt (heel soms hoor ik ook een piepje).

Het is eigenlijk geen piepje...hoor zacht krekels 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door marchanekamp op 26-08-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Hoeveel 'herrie' maakt het? die van mij maakt altijd wat wat geluid... maar niet of hij gaat exploderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
Toppe schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:26:
Hoeveel 'herrie' maakt het? die van mij maakt altijd wat wat geluid... maar niet of hij gaat exploderen
niet veel, wel gekraak. Mijn iPad oplader hoor ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Komt omdat je iPad oplader anders opgebouwd is, daarbij gaat er door een iPad oplader minder wattage dan door je macbook (45/65 watt op macbook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marchanekamp schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:25:
even een korte vraag. Maakt het witte blok van jullie voeding ook geluid als je het bij je oor houdt (heel soms hoor ik ook een piepje).

Het is eigenlijk geen piepje...hoor zacht krekels 8)7
Ik hoor ook vaak een soort gezoem, is heel normaal hoor. De 230 volt van je stopcontact wordt door de spoel omgezet in een zwakstroompje. Dit kan allemaal wat knetteren/zoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48
Oké hier mijn dilemma: mijn inmiddels 4 jaar oude werkpaardje is aan vervanging toe (Thinkpad T60p) en nu ben ik van plan over te stappen naar een Lenovo X220 (i5 2520M, HDD) of MBA 13 (i5 2557M, 256 SSD). Wat prijs betreft maakt het me niet heel veel uit, dat komt uit op 950 euro en 1300 euro met studentenkorting.

Accuduur is vergelijkbaar, gebruiksgemak ook (hoewel ik nog geen ervaring heb met OSX, tot nu toe lijkt het vooral 'anders'). Het gaat mij vooral om de betrouwbaarheid van zo'n systeem. Als je 3 jaar garantie wilt moet je dat er nog bij kopen voor de MBA, dus eigenlijk moet ik er nog 200 euro bij optellen... Lenovo heeft dit standaard in het pakket.

Het gaat me vooral om de degelijkheid: voor mij voelt een MBA zo mooi, elegant en design-achtig aan, dat ik het mij niet kan voorstellen dat ik hier echt mee 'aan het werk' kan. Ook de aansluitmogelijkheden zijn beperkt, al heb ik 90% van de tijd niet meer nodig dan wat de Macbook biedt. Zo'n saaie zwarte Lenovo ga je niet behandelen als een paradepaardje, die is puur functioneel. Ik vraag me af hoe andere gebruikers het ervaren om een MBA in te zetten als dagelijkse tool, of is het vooral een ultraportable 'voor erbij'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De Airs zijn juist superdegelijk gebouwd en erg sterk in hun aluminium unibody. Dat ze er mooi uitzien doet daar weinig aan af natuurlijk.

Verder zou ik absoluut voor een laptop kiezen met SSD vandaag de dag, of dat nu de thinkpad is of de Air. Zeker als je van plan bent hier weer 3 a 4 jaar mee te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 27-08-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:44

Fiber

Beaches are for storming.

Bosmonster schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:36:
...
Verder zou ik absoluut voor een laptop kiezen met SSD vandaag de dag, of dat nu de thinkpad is of de Air. Zeker als je van plan bent hier weer 3 a 4 jaar mee te doen.
Of voor de kleinste, goedkoopste HDD kiezen, en hem dan zelf vervangen voor een SSD...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonist schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:20:
Oké hier mijn dilemma: mijn inmiddels 4 jaar oude werkpaardje is aan vervanging toe (Thinkpad T60p) en nu ben ik van plan over te stappen naar een Lenovo X220 (i5 2520M, HDD) of MBA 13 (i5 2557M, 256 SSD). Wat prijs betreft maakt het me niet heel veel uit, dat komt uit op 950 euro en 1300 euro met studentenkorting.

Accuduur is vergelijkbaar, gebruiksgemak ook (hoewel ik nog geen ervaring heb met OSX, tot nu toe lijkt het vooral 'anders'). Het gaat mij vooral om de betrouwbaarheid van zo'n systeem. Als je 3 jaar garantie wilt moet je dat er nog bij kopen voor de MBA, dus eigenlijk moet ik er nog 200 euro bij optellen... Lenovo heeft dit standaard in het pakket.

Het gaat me vooral om de degelijkheid: voor mij voelt een MBA zo mooi, elegant en design-achtig aan, dat ik het mij niet kan voorstellen dat ik hier echt mee 'aan het werk' kan. Ook de aansluitmogelijkheden zijn beperkt, al heb ik 90% van de tijd niet meer nodig dan wat de Macbook biedt. Zo'n saaie zwarte Lenovo ga je niet behandelen als een paradepaardje, die is puur functioneel. Ik vraag me af hoe andere gebruikers het ervaren om een MBA in te zetten als dagelijkse tool, of is het vooral een ultraportable 'voor erbij'?
Je kan ook gewoon kiezen voor de 13" Macbook Pro natuurlijk. Die ziet er ook nog mooi en design-achtig uit en deze blijft ook nog gewoon erg portable. Op die manier heb je ook al meer aansluitingen en de MBP 13" is ook iets goedkoper. Je kan dan ook kiezen om er een SSD in te plaatsen, standaard of later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

1 ding waar ik over verbaasd was ... Wanneer het scherm zwart wordt zie je in het midden door het scherm het witte appeltje die uitgesneden is in het schermomhulsel ... Heel vreemd :) Nog mensen die dit opmerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Kijk eens aan de achterkant van het scherm :) edit; lol, dat snapte je al

Nee, ik heb het zelf nog nooit gezien. Hangt er van af of er veel licht van achter je macbook komt.

[ Voor 60% gewijzigd door Scirocco op 27-08-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lux schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:30:
1 ding waar ik over verbaasd was ... Wanneer het scherm zwart wordt zie je in het midden door het scherm het witte appeltje die uitgesneden is in het schermomhulsel ... Heel vreemd :) Nog mensen die dit opmerken?
Dat appel logo op de achterkant wordt dan ook verlicht door je scherm backlight. Als je je scherm dimt zul je ook zien dat het logo niet meer verlicht is. Als je dan genoeg omgevingslicht hebt kun je het idd door je scherm heen zien, aangezien dit dan eigenlijk als backlight werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een MacBook Air is erg degelijk gebouwd dankzij de aluminium unibody. Het scharnier van het beeldscherm heeft bijvoorbeeld nauwelijks speling en de behuizing heeft een hoge torsiestijfheid. Aluminium heeft als nadeel dat het een vrij zacht materiaal is. Als je je MBA tegen een hard voorwerp met een hoge puntbelasting aanrost loop je de kans op een deuk. Dit zal de werking van de laptop niet nadelig beïnvloeden maar maakt je MBA wel minder mooi. Plastic is wat vergevingsgezinder.

De Lenovo X220 ziet eruit als een nogal lompe machine die zonder ssd duidelijk minder goed dan een MBA zal presteren. Ik denk dat je veel plezier gaat beleven aan het compacte formaat van een MBA. Het toetsenbord en het touchpad van de MBA zijn erg goed en MacOS X geeft mij een betere gebruikerservaring dan Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Femme schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:52:
[...]

Een MacBook Air is erg degelijk gebouwd dankzij de aluminium unibody. Het scharnier van het beeldscherm heeft bijvoorbeeld nauwelijks speling en de behuizing heeft een hoge torsiestijfheid. Aluminium heeft als nadeel dat het een vrij zacht materiaal is. Als je je MBA tegen een hard voorwerp met een hoge puntbelasting aanrost loop je de kans op een deuk. Dit zal de werking van de laptop niet nadelig beïnvloeden maar maakt je MBA wel minder mooi. Plastic is wat vergevingsgezinder.
Daar heb je gelijk in, achter als je het met plastic voor elkaar krijgt is hij gelijk gebarsten. Dat voordeel heb je met aluminium weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:41
Ik heb van mijn werk een lenovo x201 en prive een macbook pro 13".
Als ik me niet vergis is de x220 qua grootte gelijk aan de x201, oftwel bijna 3x maal zo dik als mijn 13" mbp.

De Lenovo is wel superstevig, maar dat is het aluminium van de MBP ook:)

In dit geval zou ik toch echt kiezen voor het formaat en de SSD icm overall performance van de Air.

(ik heb zojuist de review van de x220 gelezen op Engadget en zie dat deze nu ook met SSD's standaard geleverd kunnen worden, het grootste verschil tussen beide laptops is ws het design + beelscherm echter zie ik niet in de review of de x220 een matte scherm heeft zoals de x201. het toetsenbord van de mac is echter wel veel beter)

[ Voor 31% gewijzigd door Bossie op 27-08-2011 16:56 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Bij MyCom standaard 3 jaar garantie op laptops, incl. apple
Ik gebruikt mn MBP 13". Is langzamer dan de huidige air, maar snel zat.
Ik gebruik eigenlijk nooit meer dan 2 usbs. In mn 24" monitor zit desnoods nog en hub. Enige wat ik wel jammer vind is dat er geen gbps netwerk op de air zit. Er is natuurlijk wel een 100mbps dongeltje, wat prima zou moeten zijn. Firewire gebruikt ik niet, en de dvdspeler ook nooit.

Ik wil daarom ook mijn MBP verruilen voor een MBA.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:49:
[...]

Dat appel logo op de achterkant wordt dan ook verlicht door je scherm backlight. Als je je scherm dimt zul je ook zien dat het logo niet meer verlicht is. Als je dan genoeg omgevingslicht hebt kun je het idd door je scherm heen zien, aangezien dit dan eigenlijk als backlight werkt.
Dit kwam echter niet voor met mijn vorige Mac (2009 MacBook Pro 13 inch) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 17:39

breinonline

Are you afraid to be known?

lux schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:42:
[...]

Dit kwam echter niet voor met mijn vorige Mac (2009 MacBook Pro 13 inch) ...
Lijkt me stug, deze constructie hebben de laptops van Apple al sinds de PowerBooks.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:22
breinonline schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:11:
[...]
Lijkt me stug, deze constructie hebben de laptops van Apple al sinds de PowerBooks.
De constructie is er door de jaren heen toch een heel stuk op vooruit gegaan. Als ik me niet vergis is de behuizing achter het display bij de Airs dunner dan de Pro's, zo is Apple er tot op heden nog niet ingeslaagd een HD webcam in de Airs te installeren wegens (waarschijnlijk) ruimtetekort.

Het zou dus mogelijk zijn dat de cover samen met het plastic -logo dunner is en dus makkelijker licht doorlaat. In hoeverre de dikte en lichtdoorlatendheid van het gebruikte LCD paneel verschilt met voorgaande modellen weet ik niet, maar kan ook gevolgen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
MickyHendrix schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:34:
[...]

De constructie is er door de jaren heen toch een heel stuk op vooruit gegaan. Als ik me niet vergis is de behuizing achter het display bij de Airs dunner dan de Pro's, zo is Apple er tot op heden nog niet ingeslaagd een HD webcam in de Airs te installeren wegens (waarschijnlijk) ruimtetekort.

Het zou dus mogelijk zijn dat de cover samen met het plastic -logo dunner is en dus makkelijker licht doorlaat. In hoeverre de dikte en lichtdoorlatendheid van het gebruikte LCD paneel verschilt met voorgaande modellen weet ik niet, maar kan ook gevolgen hebben.
Dat de MBP 720p kan filmen met de facetime camera, is puur software die het nu toelaat om 720p op te nemen. Hardware matig is er niks veranderd aan de webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:22
Scirocco schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:15:
Dat de MBP 720p kan filmen met de facetime camera, is puur software die het nu toelaat om 720p op te nemen. Hardware matig is er niks veranderd aan de webcam.
Ik berust me op de bevindingen van iFixit.
Step 16: The thickness restriction of such a thin display was the deciding factor in equipping the Air with a 640x480 FaceTime camera instead of the 1280x1024 FaceTimeHD model.
FaceTime 1.0 bracht 720p ondersteuning tegenover de beta versie, maar deze resolutie is zover ik weet alleen bij nieuwere Mac's (met HD cam) beschikbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Jrz schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:55:
[...]

Bij MyCom standaard 3 jaar garantie op laptops, incl. apple
Ja leuk dat ze dat vermelden, maar MyCom staat nou niet echt bekend om hun goeie service. Buiten die 1 jaar garantie van Apple is het nog maar afwachten wat je daar gedaan krijgt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Hij wordt gewoon gerepareerd en je krijgt hem gerepareerd zonder kosten terug. niets moeilijks aan. Daarnaast volgens de pricewatch 4 sterren. zie het probleem niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Cardinal op 28-08-2011 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Laguna schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 02:01:
[...]

Ja leuk dat ze dat vermelden, maar MyCom staat nou niet echt bekend om hun goeie service. Buiten die 1 jaar garantie van Apple is het nog maar afwachten wat je daar gedaan krijgt.
Is toch 2 jaar extra t.o.v. alleen de apple service waar je ook gewoon recht op hebt.
Daarnaast heb je wettelijk gezein volgens mij sowieso wel 2 of 3 jaar garanti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha. Sinds vandaag hoor ik ook bij dit topic. Ik ben er nu even mee aan het spelen en wat een heerlijk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Waarschijnlijk morgen (en anders overmorgen) mijn 2010 15" Macbook Pro weg doen en een 13" Macbook Air 256GB 1.8Ghz i7 ervoor in de plaats nemen.
Is er nog een manier om aan de hand van het serienummer te weten te komen welke SSD erin zit? Zou jammer zijn als ik er een met de "trage" SSD zou krijgen.

Heeft er iemand nog tips voor leuke bescherm sleeves? Tot nu toe is mijn oog gevallen op de Freitag sleeve: http://news.freitag.ch/F84/
Bescherming speelt uiteraard de grootste rol, maar hij moet er ook leuk uitzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Net mn air 13" 1.7 256GB in gebruik. Geen i7 genomen, scheelt ca. 10% performance, maar kon ook niet meer wachten :-).. Had mn macbook pro (2.66 8gb ram) weggedaan. Overzetten via de setupassistant van een usb CCC clone van de oude disk ging helemaal vlekkeloos, en alles is in tact (inclusief brew / mysql / ruby enz)

Wat een snelheid zeg.. enige angst is dat mn geheugen gehalveerd is, maar tot nu toe is dat ding megasnel.

Zat een samsung in overigens (laten checken bij mycom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Ik heb hem (basis 13" i5) gisteren dan ook definitief besteld, vandaag het verzendbericht ontvangen! Incl printer de beloofde verzending binnen 24 uur. Ben benieuwd.

Wat ik me wel afvraag, weet iemand hier een goede bron voor kennis voor power users? Keyboard shortcuts, terminal commands, andere handige dingen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Kyoshi schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:47:
Wat ik me wel afvraag, weet iemand hier een goede bron voor kennis voor power users? Keyboard shortcuts, terminal commands, andere handige dingen etc?
Shortcuts: http://support.apple.com/kb/ht1343
Terminal: Een goed UNIX boek of tutorial
Andere handige dingen: Dit forum. :p (Gewoon de discussies volgen en je leert wel al wat bij van handige programma's en dergelijke)

Ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
addictive schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:57:

Is er nog een manier om aan de hand van het serienummer te weten te komen welke SSD erin zit? Zou jammer zijn als ik er een met de "trage" SSD zou krijgen.
Ja er werd gezegd dat je dit ergens kon vinden in dit topic, maar dat heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden. Ben hier ook benieuwd naar!

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:17
rlr schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:40:
Moet nu alleen met 3 vingers slepen en selecteren. Vond twee keer klikken/tappen (tweede keer ingedrukt houden) stuk fijner... Zag in de settings geen oplossing.
Mwah, "vergeet studentenkorting" is ook wat overdreven: dan had ie 118 euro meer gekost, maar krijg je:
- 75 euro AppStore bon
- Printer voor 10 euro
- Nooit gejank bij de douane

Dus, tsja...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addictive schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:57:
Heeft er iemand nog tips voor leuke bescherm sleeves? Tot nu toe is mijn oog gevallen op de Freitag sleeve: http://news.freitag.ch/F84/
Bescherming speelt uiteraard de grootste rol, maar hij moet er ook leuk uitzien ;)
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn joli original...(lederen versie) superstrak, stijlvol en goede bescherming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartje1975
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-08 19:26
Ik heb sinds kort de macbookair 13 inch, 128 GB. Ik heb het volgende probleem:

Het komt geregeld voor dat ik wanneer ik de macbook uit de slaapstand haal, ik geen wifi verbinding heb of kan maken, na een herstart is dit probleem voorbij. Dit lijkt mij echter niet de bedoeling. Hebben hier meer mensen last van ??, is er een oplossing voor ?? Verder vind ik het een geweldig gaaf apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook af en toe, het aan en uit zetten van wifi is vaak genoeg bij mij. Nog steeds geen oplossing, maar sneller dan een volledige reboot in elk geval :)

Zelf heb ik sinds ik Lion installed heb nog maar een battery life van 2-3 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan morgen een 13" MacBook Air te bestellen, maar heb nog een vraagje (niet dat die me ervan weerhoudt er 1 aan te schaffen:-))

Ik vraag me af hoe je de nieuwe MBA aansluit op een extern scherm of beamer die niet over een Thunderbolt aansluiting beschikt. Ik zie in de Apple Store namelijk nog geen Thunderbolt naar VGA/DVI/HDMI. Passen de 'oude' Mini DisplayPort kabeltjes er ook in oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:48:
Ben van plan morgen een 13" MacBook Air te bestellen, maar heb nog een vraagje (niet dat die me ervan weerhoudt er 1 aan te schaffen:-))

Ik vraag me af hoe je de nieuwe MBA aansluit op een extern scherm of beamer die niet over een Thunderbolt aansluiting beschikt. Ik zie in de Apple Store namelijk nog geen Thunderbolt naar VGA/DVI/HDMI. Passen de 'oude' Mini DisplayPort kabeltjes er ook in oid?
Ja, die passen gewoon. Thunderbolt is backwards compatible met mini DisplayPort (dus je kan een Thunderbolt poort ook als mini DisplayPort gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:44

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:45:
...
Zelf heb ik sinds ik Lion installed heb nog maar een battery life van 2-3 uur...
Draai je een Flash killer? Dat scheelt al ruim de helft.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:26:
[...]

Draai je een Flash killer? Dat scheelt al ruim de helft.
Bedankt voor de tip, maar het is ook als ik niet m'n browser open heb staan, neem aan dat flash dan niet meer het probleem zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Kyoshi schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:47:
weet iemand hier een goede bron voor kennis voor power users? Keyboard shortcuts, terminal commands, andere handige dingen etc?
Ik heb hier nog een handige wallpaper, ideaal als je aan één van je bureaubladen dit exemplaar toekent.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-aGI8iuLSKVI/TlzJ76_3PNI/AAAAAAAAA4w/5tVYbwJ2f0c/command%252520small.jpg

edit: link aangepast. thanks JRZ

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 30-08-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Destianto schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:40:
[...]

Ik heb hier nog een handige wallpaper, ideaal als je aan één van je bureaubladen dit exemplaar toekent.

[afbeelding]
ideaal als het te lezen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Klikken op de image, en het bestand dat opent opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
Op 800x500 is het alsnog amper te lezen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:27
Iemand enig idee of de airport in de MBA minder krachtig is dan die in de MBP? Zit in college naast een vriend van me met een MBP en bij speedtest.net haalt hij 8MB download en ik maar 2,5MB. (beide verbonden via hetzelfde draadloze netwerk).

Of weet iemand een andere verklaring?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Het gekoppelde bestand is een image van c.a 2500x1600 dat lijkt me groot genoeg. Als iemand een kleinere resolutie wil stuur een DM.

At Brm-G,

In de MBP zit een extended range wifi in tegenstelling tot de de nieuwe MBA, vandaar het prestatie verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Dit is de juiste link:

https://lh4.googleusercon...0/1izgsN1RseY/Command.jpg

De link van jou is 800 pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Quakie

quakelen

Destianto schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:58:
Het gekoppelde bestand is een image van c.a 2500x1600 dat lijkt me groot genoeg. Als iemand een kleinere resolutie wil stuur een DM.

At Brm-G,

In de MBP zit een extended range wifi in tegenstelling tot de de nieuwe MBA, vandaar het prestatie verschil.
Ik was een paar weken geleden verbaasd dat ik minder snel kon kopieren dan met vorige macbook. Ik gaf Lion de schuld. Ik dacht zelf dat de MacBookAir een antenne minder had (2 ipv 3) ipv van extended range?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
ja iets in die trend, kan het artikel even zo snel niet meer vinden, dacht dat het zelfs een T.net review was.

Maar wat bedoel je met minder snel kopiëren, over het netwerk ? of r/w ext hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Laguna schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 02:01:
[...]

Bron ?!

Mijn moeders laptop ging kapot buiten de 2 jaar garantie die ze had en we kregen flinke korting op een nieuwe. Tevens is hetzelfde gebeurt bij mijn oudere Asus A6T na 1 jaar en 2 jaar beide gevallen gewoon geholpen.

Lijkt mij als er 3 jaar garantie staat dat je drie jaar garantie krijgt. Niets speciaals lijkt me.

I don't hate you, I nothing you

Pagina: 1 ... 4 ... 53 Laatste