[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 105.781 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:29
Apple's MacBook Air
Model 2010 - 13,3" & 11,6"
Introductie
Woensdag 20 Oktober 2010 heeft Apple officeel de nieuwe MacBook Air uitgebracht. Naast de vertrouwde 13,3" versie heeft Apple na vele geruchten heeft Apple dan ook de 11,6" uitgebracht. Beide systemen beschikken niet meer over een 'ouderwetste' hardeschijf maar over een SSD schijf.
Technische Specificaties
Alles wat italic is is een optionele upgrade en dus niet de standaard configuratie

MacBook Air 11,6"MacBook Air 13,3"
Processor
Intel Core 2 Duo 1,4 GHz
Intel Core 2 Duo 1,6 GHz
Intel Core 2 Duo 1,86 Ghz
Intel Core 2 Duo 2,13 GHz
Geheugen
2GB 1066 MHz DDR3
4GB 1066 MHz DDR3
2GB 1066 MHz DDR3
4GB 1066 MHz DDR3
Opslag
64GB SSD
128GB SSD
128GB SSD
256GB SSD
Scherm
11,6" High-Resolution LED-Backlit Glossy display13,3" High-Resolution LED-Backlit Glossy display
Graphics
NVIDIA GeForce 320M 256MB Shared geheugen
Resoluties
1366 x 768, 1344 x 756, 1280 x 720, 1024 x 5761440 x 900, 1280 x 800, 1152 x 720, 1024 x 640, 800 x 500
Connectiviteit
802.11 N (A/B/G Compatible)
Bluetooth 2.1 + EDR
2x USB 2.0
3,5MM Jack plug
Mini DisplayPort
SD Kaartlezer (Alleen 13,3" model)
Accu & Verbruik
4 Cell's accu
35 Watt per uur
Tot 5 uur werken op de accu
Tot 30 dagen standby tijd
6 Cell's accu
50 Watt per uur
Tot 7 uur werken op de accu
Tot 30 dagen standby tijd
Afmetingen & Gewicht
Dikte: 0,3-1,7 cm
Breedte: 29,95 cm
Diepte: 19,2 cm
Gewicht: 1,06 Kilo
Dikte: 0,3-1,7 cm
Breedte: 32,5 cm
Diepte: 22,7 cm
Gewicht: 1,32 Kilo
In de doos
Uiteraard de MacBook Air zelf
Oplader met kabelmanagment systeem
Handleiding
USB Recovery stick
Stickers!

Vragenbak
Heeft de nieuwe MacBook Air toetsenbord verlichting?
Nee. Ja het is jammer en dat zijn we met elkaar eens dus discusseren daarover heeft weinig nut.

Kan ik zelf in de toekomst de hardeschijf vervangen?
Kan wel, voor meer informatie op deze website dan kan je zien hoe je hem uit elkaar kunt halen

Kan ik zelf het geheugen uitbreiden?
Nee, deze zitten wel direct op met logicboard gesoldeerd, met het bestellen van je MacBook Air kan je wel kiezen voor 4gb als je dit wilt.

Is het constant opladen van de accu slecht?
De MacBook Air heeft een 'slim' oplaad systeem, deze omzeild de accu zodra deze vol is. Het kan dus in theorie weinig kwaad, maar met enige regelmaat helemaal leeg laten lopen kan geen kwaad.

Heeft de MacBook Air geen ethernet?
Nee, de MacBook Air heeft standaard geen ethernet aansluiting en volgens Apple is dit niet nodig. Voor wie het mist is de Ethernet naar USB adapter de oplossing.

Kan ik ook een andere CD/DVD speler aansluiten naast de superdrive?
Bij mij werkt een externe Samsung SE-S084 prima op de MacBook Air, ik weet niet hoe het met andere spelers zit.

Moet ik Apple Care nemen op mijn nieuwe MacBook Air?
Het is geen verzekering. Neem dus geen Apple Care om over 5 maanden je laptop tegen de muur te gooien op de hoop dat je een nieuwe krijgt. De care is eigelijk alleen handig in landen/steden waar ook echt een Apple Store zit (New York, Parijs, etc). Omdat je dan direct geholpen kan worden mocht je hardware defect raken.

Daarnaast heb je via Apple Care recht op telefonische ondersteuning. Normaal gesproken heb je dit alleen binnen 90 dagen na aanschaf. Overigens is Apple vrij vlot op het reageren van een email.
Accessoires
Uiteraard heb je weinig aan een product als er geen accessoires zijn. Gelukkig heeft Apple keus genoeg! Een aantal voorbeelden:

Magic Mouse €69,-
Track Pad €69,-
Wireless Keyboard €69,-
Super Drive €79,-

Invisible Shields

Uiteraard kan je op de Store van Apple nog véél meer accessoires vinden.

Bescherming is persoonlijk, ga aub in dit topic niet vragen wat het beste bescherming is. Dit soort vragen kan je stellen in transport topic.
Apple's Keynote & Introductie video
Apple Special Event Oktober 2010
Introductie MacBook Air, App Store voor Mac, iLife 11, Mac OS X "Lion", Garage band, FaceTime

Apple's introductie van de vernieuwde MacBook Air
Een aantal visies van de 'hoge' bazen van Apple waarom de MacBook Air z'n goed product is.

Officiele MacBook Air website
Gallerij
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TZFet9NZRi7h5RAc0KhRY2QM/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a2ka7l5PedopRQYmohfjn4C2/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8WTerqAFw3VblxkD2ytdQd4e/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XoKyVIzJuqXECWRZaDdqqjis/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YsTnq6cAf3MquL3fVIFxYUcu/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MB7OH8cLa9wcn8uG8MHNlLHF/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M9jwJvwaWQ51WinQdbeiRTWk/thumb.png
Reviews
Techcrunch: Mg Siegler
Macworld Review
PC Mag
Anandtech
Afbeeldingslocatie: http://photos.appleinsider.com/2010MBA.005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.9to5mac.com/wp-content/uploads/2010/10/Screen-shot-2010-10-25-at-1.35.32-PM.png
Nieuws
27-10-2010: Microsoft bregnt Office for Mac 2011 uit
Voorgaande topics
[Macbook Air] Ervaringen & Discussie - deel 2

Posters: Mochten er dingen missen in de startpost, gelieve te melden per DM of email, anders word dit topic zo vuil.

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 18-03-2011 16:39 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Zo, na een tijdje niets gelezen te hebben:

Nu ik m'n air al enige tijd gebruik: Wat een super apparaat! De laatste tijd zijn er veel dingen bijgekomen zoals een iPhone 4, Airport Extreme, Airport Express & Superdrive.

Nu kan ik heerlijk vanuit m'n bed een muziekje aanzetten. Soms komt er zelfs nog vuurwerk bij!

Had aangeboden om een MacBook voor m'n vriendin te kopen, die vind Apple troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Ik had ook de eerste MBA, nu de laatste MBA 11 met 4Gb RAM. Ben heel erg te spreken over de prestraties en de batterijduur. En bovenal deze blaast niet en wordt niet warm.

Ben wel benieuwd of er nog een versie uitkomt die de MBP's gaat benaderen, alhoewel deze zeker niet onderdoet voor de normale dagelijkse werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Dit is gewoon mijn enigste pc geworden. Heb dan nog 2 servers staan met windhoos er op maar verder 100% over. Alleen jammer dat sommige websites van 't werk nog niet 100% safari proof zijn.

Die systeem beheerders hebben zeker nog nooit gewerkt met goede producten? _O-
Nee zou niet anders meer willen, nu nog en mooi cinema display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 18:45
Ik heb een Air 13" 1.86ghz met 4GB. Topding!
Ik doe niet echt iets nuttigs op mijn laptop en daarvoor is dit allemaal snel genoeg. Het converteren naar de iPhone filmpjes gaat ook redelijk snel. 10 minuten voor een 1.30 uur wil ik best wachten. Alles alles te snel gaat is het ook niet leuk he :p.

Zou wel graag toetsenbordverlichting zien en een grotere HDD (256GB is wel goed), maar dat kon ik even niet betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Tjah, grote HDD is niet nodig in mijn ogen. Ik heb nu een HP Homeserver (Die niet niet mee wilt werken) en een VPN verbinding. Dus je hebt altijd alles bij de hand... ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Zojuist de AIR uitgepakt, wat een superlicht ding is het toch ook. nu op mijn gemak alle progsels weer installeren :) het voelt overigens wel wat zwaarder typen op de een of andere manier, misschien moet hij nog 'ingetikt' worden? mijn wired toetsenbord van mijn imac voelt 'lichter'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 08:46
Ben erg aan het twijfelen om een Air te gaan halen voor op het werk. Enige waar ik momenteel nog aan denk is het feit dat ik bijna continue een Virtual Machine heb opstaan voor Windows (company policy).

Zorgt dit er niet voor op de MBA dat deze toch aardig warm wordt en de fan begint te werken?

Het feit dat ik voor bijna dezelfde prijs als de MBP 13" een hogere schermresolutie heb en het dubbele aan SSD geeft mijn voorkeur aan een MBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:03
Ik neem aan dat het niet lang meer kan duren voordat de MBA's een sandy bridge processor krijgt. De productie van de Core 2 Duo's is al een tijd geleden gestopt. De air icm een sandy bridge zou een enorme verbetering zijn in performance. Enige probleem is dat de air dan in het vaarwater komt van de 13" MBP, de processor-kracht zou dichter bij elkaar komen te liggen, de 13" Air heeft een hogere schermresolutie en standaard een SSD, dan is de keus natuurlijk snel gemaakt al helemaal als je ook nog het formaat en gewicht meetelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zowiezo als je voor je werk een krachtig toestel met Windows (wel of niet door virtualisatie) nodig hebt, dan kan je misschien toch beter in die richting kijken. Op de Lenovo Thinkpad website (wel de US, NL niet bekeken) kan ik het volgende configureren:

ThinkPad T410
Total $1,489.00

Intel Core i5-480M Processor (2.66GHz, 3MB L3, 1066MHz FSB)
Genuine Windows 7 Professional 64
14.1 WXGA+ TFT (1440x900), w/ LED Backlight (WWAN antenna)
NVIDIA NVS 3100m Optimus Graphics 512MB DDR3 with AMT
4 GB PC3-10600 DDR3 SDRAM 1333MHz SODIMM Memory (1 DIMM)
128 GB Solid State Drive, Serial ATA
DVD Recordable 8x Max Dual Layer, Ultrabay Slim (Serial ATA)
6 cell Li-Ion Battery - 55+
Bluetooth w/ antenna
Intel Centrino Ultimate-N 6300 (3x3 AGN)

Voor een vergelijkbare prijs als de 13" Air heb je echter een véél snellere processor (wel minder battery life), een hoge resolutie 14" (laag gewicht), een aparte videokaart, 4GB RAM (uitbreidbaar tot 8GB), een 128GB SSD, DVDRW (heeft de Air niet) en een betere Wireless oplossing met 3 antennes.

Dit lijkt me voor je werk een betere keuze, als je functie boven vorm kiest. Als het omgekeerd is, is de MB Air wél een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 22:02
Heb de macbook air nu een tijdje in gebruik (drie weken?). Ik moet zeggen: ik vind het zelf een geweldig apparaat!
Ik zit alleen met een probleem... althans ik hoop dat het eigenlijk *geen* probleem is, maar 't zit me wel dwars.

Ik zit nu op 12 laad-cycles en de accu geeft aan dat de health nu al gedaald is naar 95%. Toen ik de air binnenkreeg stond het op 99% en dat daalde al snel naar 97%. Is dit normaal? Moet ik mij zorgen maken?

//edit
zal binnenkort dit eens even uitvoeren om te kijken de health ook echt achteruitgaat: http://support.apple.com/kb/ht1490

[ Voor 13% gewijzigd door gavro op 13-03-2011 12:39 ]

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Geen zorgen maken en er lekker mee doorwerken :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:53
siskos schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:42:
Ben erg aan het twijfelen om een Air te gaan halen voor op het werk. Enige waar ik momenteel nog aan denk is het feit dat ik bijna continue een Virtual Machine heb opstaan voor Windows (company policy).

Zorgt dit er niet voor op de MBA dat deze toch aardig warm wordt en de fan begint te werken?
Een groot deel van de tijd heb ik hier op m'n maxed-out 13" zelfs twee Windows XP-bakken open in Parallels en ik merk er he-le-maal niets van.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:39

4POX

Everybody is wired

gavro schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:33:
Heb de macbook air nu een tijdje in gebruik (drie weken?). Ik moet zeggen: ik vind het zelf een geweldig apparaat!
Ik zit alleen met een probleem... althans ik hoop dat het eigenlijk *geen* probleem is, maar 't zit me wel dwars.

Ik zit nu op 12 laad-cycles en de accu geeft aan dat de health nu al gedaald is naar 95%. Toen ik de air binnenkreeg stond het op 99% en dat daalde al snel naar 97%. Is dit normaal? Moet ik mij zorgen maken?

//edit
zal binnenkort dit eens even uitvoeren om te kijken de health ook echt achteruitgaat: http://support.apple.com/kb/ht1490
In een verleden calibreerde ik iedere maand braaf de accu in mijn Macbook Pro. Ik heb besloten dat ik bij de Air wat zuiniger om ga. Ik mag best op de batterij werken (duh!) . Maar als ik voorbij de 40 % kom laat ik de laptop wel weer op. Tenzij ik geen spanningspunt kan vinden. Calibreren is alleen nuttig zodat de juiste accu tijd in het scherm staat.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
4POX schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:18:
[...]

In een verleden calibreerde ik iedere maand braaf de accu in mijn Macbook Pro. Ik heb besloten dat ik bij de Air wat zuiniger om ga. Ik mag best op de batterij werken (duh!) . Maar als ik voorbij de 40 % kom laat ik de laptop wel weer op. Tenzij ik geen spanningspunt kan vinden. Calibreren is alleen nuttig zodat de juiste accu tijd in het scherm staat.
Calibreren is dus eigenlijk slecht voor je accu?
Ik weet dat de Apple batterij anders in elkaar steekt, maar door te calibreren wordt de batterij van 0 tot 100 gemeten. Dan blijft hij alle gedeeltes gebruiken. Het is juist goed voor je batterij. Niet dat je zonder calibreren elke maand 10% verliest.
Mijn oude Macbook gewoon had een werktijd van ongeveer 3 uur op alles medium. Ondanks calibreren en normaal gebruik had ik na een jaar nog maar ongeveer iets meer dan 2 uur. Volgens coconut had ik nog wel 94% terwijl die bij levering boven den 103% zat.

Bij mijn Air heb ik bij levering al 97%. Nu zit ik na bijna 2 maanden op 94%. Maar ik kan hem nog hartstikke lang aanhouden. Ik heb wel eens 8,5 uur gehaald met medium instelling en wifi aan. Met flash2click scheelt het enorm!
Zolang het niet onder de 4 uur gaat binnen 2 jaar hoor je mij niet zeuren. 4 uur is de tijd dat ik niet aan draad ben, dus dan is dat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

flashtoclick is inderdaad een enorme bespaarder, werkt helemaal OK en ik gebruik het dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 23:53
Anoniem: 176172 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:26:
flashtoclick ClickToFlash is inderdaad een enorme bespaarder, werkt helemaal OK en ik gebruik het dagelijks.
Fixed. ;)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 08:45
Is het bij de MBA te adviseren om zo'n beschermflapje tussen je scherm en toetsenbord te stoppen? Lees her en der dat MacBook pro eigenaars dat vaak doen omdat het keybord het scherm kan beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat is bij een laptop wel altijd aan te raden. De MB Pro en Air zijn echter voorzien van een unibody aluminium behuizing en "flexen" niet zoveel als een gemiddelde plastic laptop behuizing. Ik zou het gewoon doen omdat het nooit kwaad kan, tenzij je één of ander geverfd plastic gebruikt. Maar het spul dat tussen je toestel zit bij aankoop is meer dan voldoende lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Moet ik Apple Care nemen op mijn nieuwe MacBook Air?
Het is geen verzekering. Neem dus geen Apple Care om over 5 maanden je laptop tegen de muur te gooien op de hoop dat je een nieuwe krijgt. De care is eigelijk alleen handig in landen/steden waar ook echt een Apple Store zit (New York, Parijs, etc). Omdat je dan direct geholpen kan worden mocht je hardware defect raken.
Waarom is het dan wel handig in Nederland? Het is toch gewoon een verlengde garantie?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Destianto schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:40:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Reparatie van hun MBA, enig idee hoe lang een dergelijke procedure duurt. Sinds gisteren avond viel me op dat de Zilveren lijst om het beeldscherm aan de bovenkant ( schuin boven de cam ) een stukje los zit.
Update

Gisterenavond afgeleverd bij de icentre, vandaag al netjes emails ontvangen over de status. Verwachte reparatietijd max 5 werkdagen ( afhankelijk van levering van de onderdelen ) Er komt blijkbaar een hele nieuwe monitor ter vervanging.

Kortom uitstekende kosteloze service verlening tot nu toe.

Resultaat

Zoals te lezen in voorgaande berichten heb ik mijn MBA afgelopen donderdag avond afgeleverd ter reparatie. De volgende ochtend al berichtgeving ontvangen per email dat de onderdelen zijn besteld ( een heel nieuw scherm ) Ook vanochtend weer netjes een update via de mail met de melding dat de onderdelen binnen waren, en ja hoor, einde van de middag gerepareerd en mocht hem gelijk ophalen.

Indicatie was 5 werkdagen, uit de praktijk blijkt dat het slechts 2 werkdagen heeft geduurd !

Een betere service heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ben uiterst tevreden.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:58
Pepehv schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:42:
Is het bij de MBA te adviseren om zo'n beschermflapje tussen je scherm en toetsenbord te stoppen? Lees her en der dat MacBook pro eigenaars dat vaak doen omdat het keybord het scherm kan beschadigen?
Bij de air zit standaard een flapje meegeleverd, dat ik eigenlijk nooit gebruikt heb. Toevallig zag ik vorige week wel een lichte afdruk van toetsen in het scherm op sommige plekken, maar vooralsnog werkt het eigenlijk prima zo.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
kom op, een notebook van 1300euro mag toch geen toetsenbord afdrukken achterlaten op je scherm... :N
Ik heb er niets tussen, hij gaat elke dag mee naar het werk en heb tot op heden niets gezien op het scherm. Heb hem nu 2 weken in gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
steffex schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:18:
kom op, een notebook van 1300euro mag toch geen toetsenbord afdrukken achterlaten op je scherm... :N
Ik heb er niets tussen, hij gaat elke dag mee naar het werk en heb tot op heden niets gezien op het scherm. Heb hem nu 2 weken in gebruik...
Dat is hetzelfde als zeggen "kom op een ferrari van 200.000 euro mag toch geen krassen krijgen bij een botsing". Apple levert kwalitatief goed spul maar het is natuurlijk nog steeds een gebruiksproduct waar je voorzichtig mee moet omgaan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:57
steffex schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:18:
Heb hier een MBP uit 2008 (begin) en heb ook geen afdrukken op mijn scherm. Zou inderdaad niet echt netjes zijn imho.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193286

DeNachtwacht schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:29:
[...]

Dat is hetzelfde als zeggen "kom op een ferrari van 200.000 euro mag toch geen krassen krijgen bij een botsing". Apple levert kwalitatief goed spul maar het is natuurlijk nog steeds een gebruiksproduct waar je voorzichtig mee moet omgaan.
Dat is niet hetzelfde. Een betere vergelijking (geen goede, want een Ferrari is geen laptop, vergelijkingen gaan altijd mank) zou zijn: verwacht je dat de deur van een Ferrari krassen oploopt als je hem dicht doet? Dat is immers normaal gebruik, net als het dicht doen van een laptop. Botsen is geen normaal gebruik, net als je laptop laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
als ik mijn scherm op een normale manier dichtklap, mag het in mijn ogen niet zo zijn dat na 3maand er beschadigingen in je scherm komen door het toetsenbord!

ik zie dat dan als een designissue, als ik dat zelf zie bij mijn macbook air ga ik ermee naar de winkel hoor...
kom op guys, beschadiging van je scherm door het toetsenbord... :X :? 8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
steffex schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:32:
kom op guys, beschadiging van je scherm door het toetsenbord... :X :? 8)7 :F
Beschadiging zou ik ook niet accepteren, maar in mijn beleving is het vaak opgehoopte vuilighuid op het toetsenbord dat dan op het scherm komt te zitten. Kwestie van goed schoonhouden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Anoniem: 193286 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:03:
[...]

Dat is niet hetzelfde. Een betere vergelijking (geen goede, want een Ferrari is geen laptop, vergelijkingen gaan altijd mank) zou zijn: verwacht je dat de deur van een Ferrari krassen oploopt als je hem dicht doet? Dat is immers normaal gebruik, net als het dicht doen van een laptop. Botsen is geen normaal gebruik, net als je laptop laten vallen.
Jouw vergelijking is ook niet eerlijk; de schade ontstaat pas als mensen druk op het deksel uitoefenen door de laptop in een tas te proppen of op een andere manier het scherm tegen de toetsen duwen. Dus dan zou de vergelijking zijn: zou je boos worden als de deur van een Ferrari deuken oploopt als je er eens flink tegenaan schopt? ;)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digistorm schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:05:
[...]

Jouw vergelijking is ook niet eerlijk; de schade ontstaat pas als mensen druk op het deksel uitoefenen door de laptop in een tas te proppen of op een andere manier het scherm tegen de toetsen duwen. Dus dan zou de vergelijking zijn: zou je boos worden als de deur van een Ferrari deuken oploopt als je er eens flink tegenaan schopt? ;)
Zoals ik zei, het is een betere, geen goede vergelijking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:50
Vandaag de knoop doorgehakt en toch maar Undercover gekocht voor m'n macbook Air 8) (meteen maar een Family Pack voor slechts een kleine meerprijs, mocht ik ooit nog een extra mac willen beveiligen) Ondanks de negatieve verhalen en mogelijke omzeiling van deze anti-diefstal software. Wat dat betreft, scheelt het toch nog wel dat de macbook Air vastgesoldeerd geheugen heeft, waardoor het EFI firmware wachtwoord iig niet te omzeilen is. In ieder geval dacht ik maar zo: beter iets dan niets, ik stel er ook niet mijn hele hoop op, maar je hebt toch wát. Tenslotte kost het niet veel, aangezien het een eenmalige betaling is (en bijv. niet jaarlijks zoals Mobile Me's Find my iDinges)

[ Voor 9% gewijzigd door autoreverse op 17-03-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Waarom geen Prey? Gratis, en voor zover ik kan zien zijn er geen significante verschillen tussen die 2 applicaties.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 193286 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:08:
[...]

Zoals ik zei, het is een betere, geen goede vergelijking ;)
Als je wist wat een "betere" vergelijking zou zijn, zou je ook in ene weg een "goede" hebben kunnen geven want dan wist je wat fout was aan de redenering... Ik wil geen persoonlijke aanval doen maar als je iets fouts zegt moet je je niet achter een woord verbergen.

Die toetsenafdrukken op het scherm komen er idd. vaak door druk uit te oefenen op het midden van het scherm, wat wel eens vaak gebeurd in een rugzak waar nog ander materiaal in zit ter hoogte van het scherm.

Je kan altijd de gok wagen door het niet te doen maar niemand maakt het moedwillig mee, ook mensen die opletten. Het zou enorm balen zijn zou het ooit per ongeluk gebeuren en dat voor dat ene velletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:39

4POX

Everybody is wired

autoreverse schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:09:
Vandaag de knoop doorgehakt en toch maar Undercover gekocht voor m'n macbook Air 8) (meteen maar een Family Pack voor slechts een kleine meerprijs, mocht ik ooit nog een extra mac willen beveiligen) Ondanks de negatieve verhalen en mogelijke omzeiling van deze anti-diefstal software. Wat dat betreft, scheelt het toch nog wel dat de macbook Air vastgesoldeerd geheugen heeft, waardoor het EFI firmware wachtwoord iig niet te omzeilen is. In ieder geval dacht ik maar zo: beter iets dan niets, ik stel er ook niet mijn hele hoop op, maar je hebt toch wát. Tenslotte kost het niet veel, aangezien het een eenmalige betaling is (en bijv. niet jaarlijks zoals Mobile Me's Find my iDinges)
De air 2010 en de pro 2011 hebben een nieuwe efi waarbij de beveiliging niet meer makkelijk te omzeilen is. Tenminste. Dit las ik vorige week in mijn RSS.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:23:
[...]Als je wist wat een "betere" vergelijking zou zijn, zou je ook in ene weg een "goede" hebben kunnen geven want dan wist je wat fout was aan de redenering... Ik wil geen persoonlijke aanval doen maar als je iets fouts zegt moet je je niet achter een woord verbergen.
Sjonge. Ik wilde zeggen dat ik het geen hele vreemde gedachte vind dat je bij een laptop van zo veel geld verwacht dat er geen afdrukken van je toetsenbord in je scherm komen. En ik vond de vergelijking met je Ferrari in de penarie rijden geen goede vergelijking, omdat dat geen normaal gebruik is, je laptop dichtdoen wel. En ik zei juist dat je moet 'uitkijken' met vergelijkingen, omdat ze altijd mank gaan. Zo ook de mijne. Dat gaf ik van tevoren aan, heeft dus niks met verschuilen te maken.

Maar goed, ik heb in elk geval geleerd dat als ik ooit 1 van mijn Ferrari's in de poeier rijd, ik hier niet hoef te komen klagen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 193286 op 18-03-2011 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
tobiasvs schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:19:
Waarom geen Prey? Gratis, en voor zover ik kan zien zijn er geen significante verschillen tussen die 2 applicaties.
Ze staan er beide op. :9
Ik heb toch iets meer vertrouwen in betaalde software (gek eigenlijk, maar ik geef het maar toe)

[ Voor 16% gewijzigd door autoreverse op 18-03-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Hebben er hier ook mensen last van dat de backspace toets blijft hangen? Ik heb er vooral last van als ik de backspace toets niet in het midden raak... Vind het toch knap irritant en ik wil hem niet opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
autoreverse schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:09:
Weet iemand hoe je het firmware wachtwoord kan instellen? Ik zou dit graag zo willen doen dat het onmogelijk is zonder dit wachtwoord een format van de harde schijf (en dus reinstall) te doen is. Wachtwoord bij opstarten hoeft niet; dat zit al in mijn OS.

Met een gast account heb je dan dus elke dief; reinstall kan niet ivm bios password, enige mogelijkheid is inloggen op de gast account waarop Prey stilletjes zijn werk doet ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
http://support.apple.com/kb/ht1352 eerste hit op google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Waarom de laptops zo goed beveiligen, heb je ook sex-tapes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-05 18:06
nee maar is toch handig dat als iemand er met je MBA vandoor gaat ( = dik duizend euro) dat hij of zij er dan eigenlijk niks mee kan. geeft toch wel een redelijk goed gevoel. zzeker als er bijvoorbeeld bedrijfsinformatie op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
tjah, maar je gaat toch niet bedrijfsgeheimen op een privé laptop zetten? En anders is het in mijn ogen het probleem van het bedrijf, niet van jou zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als hij dat graag wilt mag dat toch ;) Ik ben het er wel mee eens. Installeer Prey, maak een gast account aan, stel een firmware password in en het is een kwestie van tijd. Ze loggen in met het gastaccount, maken verbinding met het internet, jij gaat naar preyproject.com om je laptop te traceren en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Ja dat is prima, ik vind het alleen wat ver gaan. Zeker ook omdat hij zegt bedrijfs geheimen etc. Dat vind ik dan nog steeds het probleem van de werkgever, daarbij hoor je die gegevens niet bij je te hebben.

Voor het trace'n van je macbook: ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-05 18:06
bij een eigen bedrijf kan dat toch heel goed? er zijn ook zat bedrijven die met mac werken omdat je minder snel last hebt (eigenlijk geen) van Spyware. en omdat de beveiliging net ff wat beter is. als je dan een bedrijfsmacbook hebt is dit ook een ideale oplossing. (en je werkgever kan jou ook een beetje in de gaten houden XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Toppe schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:27:
Waarom de laptops zo goed beveiligen, heb je ook sex-tapes?
Het gaat idd niet per se om gegevens beveiligen (dat maakt me geen zier uit) maar wel dat mijn gloed dure laptop door een boef niet ongemerkt gejat kan worden.
Terugkrijgen is dan nog een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Ja, maar heb je dan niet een hele hoop frustratie als je hem niet kan vinden? ik bedoel met een beveiligde macbook bij de mac donalds gaan internetten en je hebt nog niets...

Ik zou ik elk geval nooit zo ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heeft er iemand hier Linux als fulltime OS draaien op de Air? Ik ben redelijk gecharmeerd van de hardware namelijk, maar niet van het OS an sich. Ik draai liever Mint, en was benieuwd of met name de multitouch-drivers al redelijk up-to-date waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:38

Lulukai

God's gift to women

Awoodentree schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:40:
Als hij dat graag wilt mag dat toch ;) Ik ben het er wel mee eens. Installeer Prey, maak een gast account aan, stel een firmware password in en het is een kwestie van tijd. Ze loggen in met het gastaccount, maken verbinding met het internet, jij gaat naar preyproject.com om je laptop te traceren en voila.
En voila? Dan weet je waar je laptop is, maar daarmee heb je hem allerminst terug :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Toppe schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:42:
Ja, maar heb je dan niet een hele hoop frustratie als je hem niet kan vinden? ik bedoel met een beveiligde macbook bij de mac donalds gaan internetten en je hebt nog niets...

Ik zou ik elk geval nooit zo ver gaan.
Dmv bios wachtwoord is het simpelweg onmogelijk de laptop te gebruiken icm internet. Herinstall van de software kan niet zonder bios pw en zodra je in de guest account zit wordt je gelogd. Wanneer veel mensen hun MBA op deze manier gaan beschermen zal hij voor dieven dus een stuk minder interessant worden.
ruyckske schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:11:
[...]
En voila? Dan weet je waar je laptop is, maar daarmee heb je hem allerminst terug :)
Zodra je weet waar hij is kan je heel gemakkelijk naar de politie stappen, met Prey krijg je er ook nog eens foto's van de dief bij dus dat maakt het helemaal makkelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 19-03-2011 15:34 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Net bij de iCentre in Almere geweest voor mn backspace toets. Inderdaad hoort dit niet en ik heb nu dan een los toetsenbord. Aangezien ik hem de aankomende tijd niet kan missen is opsturen geen optie.

Nette service bij de iCentre overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Toppe, Mijn ervaring met Icentre reparatie is echt super. Mijn hele scherm moest worden vervangen. En het duurde slechts 2 werkdagen! ( max zou 5 werkdagen zijn ) Ik denk niet dat je hem veel langer kwijt zal zijn voor jou defectje. Hebben ze geen indicatie doorgegeven?

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 21-03-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Jawel, 2 weken maximaal.

Net gebeld met de Prinshendrikkade in Amsterdam maar daar krijg ik z'n beetje het zelfde te horen, wat ze in Almere gezegd hebben is niet helemaal waar, is het inderdaad een klein defect wat ze 100% zeker weten zo kunnen oplossen dan zullen ze dit proberen.

Mocht blijken dat er toch meer aan de hand is dan moet ik hem daar achterlaten zodat ze hem daar kunnen repareren. Helaas.

Ik snap alleen niet hoe ze tegen jou hebben kunnen zeggen maximaal 5 werkdagen, dan had ik hem zaterdag gelijk daar gelaten.

[ Voor 72% gewijzigd door Toppe op 21-03-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb die van mij ook bij de Prinshendrikkade achtergelaten, en echt TOP service. Toen ik hem ophaalde nog een leuk babbeltje gehad en aangegeven dat ik zeer tevreden en zelfs verbaast was over de snelheid. Een vriendelijke medewerker zei zelfs dat als je iets s'ochtends afleverde er zelfs al een kans was dat je het de volgende dag terug zou hebben, mits de onderdelen op vooraad zijn.

Het is alleen moeilijk zeggen of het aan het toetsenbord ligt ( dat lijkt me niet zo moeilijk te vervangen ) of de hardware eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 16:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

heb op Ebay een minidisplay port naar HDMI adapter besteld alleen nu krijg ik geen beeld op mijn TV. de Macbook Air flikkert wel wanneer ik de kabel in de TV doe en op het juiste kanaal zet maar verder niks.

Ik kan ook niet het beeldscherm selecteren aangezien hij er niet tussen staat. Wel staat er een panasonic kleurensetting bij mijn beeldschermprofielen maar verder dan dat is er niks wat wijst op de herkenning van mijn tv.

Wat doe ik fout?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
zegt je tv "no source" of iets dergelijks? niet toevallig een zwarte achtergrond? al geprobeerd de tv te gebruiken met de macbook dicht? werkt een andere minidisplay->hdmi kabel wel?

wat heb je al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 08:45
10.6.7 zojuist geïnstalleerd. Geen Trim ondersteuning zoals bij de MBP11 op de Air :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Op 10.6.7 had ik spontaan geen bijlage's meer bij m'n emails...

Lekker handig dus, na een keer herstarten waren ze er weer. Vanochtend behoorlijk geirriteerd omdat ik geen mail had gehad van m'n baas, vandaag het zelfde... Maar blijkt dus dat het aan mij lag.

Nu eens iWork proberen voor 30 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353137

Komt er vrij snel een update van de MBA?? Anders ga ik er eentje halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Ga daar niet vanuit volgens mij update apple iedere 12 maanden de laptops en iedere 8 maanden ofzo de iPad... tuurlijk kan dit verschillen maar binnen nu en 3 maanden komt er echt geen andere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:00:
Ga daar niet vanuit volgens mij update apple iedere 12 maanden de laptops en iedere 8 maanden ofzo de iPad... tuurlijk kan dit verschillen maar binnen nu en 3 maanden komt er echt geen andere versie.
Apple update juist niet elke 12 maanden. Kijk maar eens naar de data waarop bijvoorbeeld de MacBook Air is uitgebracht. Daar zat respectievelijk 10 maanden, 8 maanden en 16 maanden tussen. Hetzelfde voor de andere laptops. Er zit echt geen regelmaat in bij Apple. Hetzelfde geldt voor de andere laptops. Vaak is het dus wel sneller dan een jaar.

Het hangt volgens mij af van hun voorraden, en waar ze verder mee bezig zijn. Bovendien gaat intel stoppen met de CPU's in de Air, die kunnen maar tot 29 April besteld worden, en tot eind Oktober geleverd worden.

Het blijft altijd gissen met Apple maar ik denk dat ze er dit keer geen jaar over doen (sommige geruchten melden Juni bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-05 17:08
Mensen hier die van een 13' MBP naar een Air zijn gegaan. Hoe bevalt dat? Ik zit te overwegen een Air aan te schaffen. Gebruik het alleen voor surfen en af en toe een download. Of ik hou de Pro en koop een iPad..

[ Voor 9% gewijzigd door M.C. op 26-03-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
M.C. schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:49:
Mensen hier die van een 13' MBP naar een Air zijn gegaan. Hoe bevalt dat? Ik zit te overwegen een Air aan te schaffen. Gebruik het alleen voor surfen en af en toe een download. Of ik hou de Pro en koop een iPad..
Dat zijn 2 verschillen. iPad is alleen handig als je er daadwerkelijk iets nuttigs op gaat doen. een Macbook Air is een volwaardige computer. Als je voor de 13" Air gaat, ja zeker doen. De 2010 MBP is in processorkracht wel wat sneller, maar algemene prestaties niet. Komt allemaal door de SSD. Eenmaal een SSD, nooit meer iets anders!

De 13" baseline (2gb 1.86ghz) kan je op marktplaats vaak vinden voor rond de 1000 euro nieuw. Mensen winnen blijkbaar dat ding altijd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-05 18:38
Mijn macbook Air 11" heeft echt moeite met Flash-spelletjes (zoals Bejeweled Blitz op Facebook). Het hapert en maakt het zo'n beetje onmogelijk. Met m'n iMac had ik hier nooit last van. Heb het met zowel Chrome als Firefox. Is dit nornaal?

[ Voor 8% gewijzigd door Reckoner op 26-03-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sinds gister trotse eigenaar van een 13 inch MBA. Tevens mijn eerste ervaring met Mac OS X en ik wil dat echt een goede kans geven. Tot nu toe wel tevreden en dan spreekt een echte die hard Windows-gebruiker. Sommige dingen werken echt heel erg goed, zoals dat trackpad. Installeren van programma's gaat op sommige fronten wel wat anders dan in Windows, maar m.b.v wat ondersteunende Youtube-video's als OS X n00b er toch uitgekomen.

Omdat ik toch niet helemaal zonder Windows kan heb ik VMware Fusion trial geinstalleerd en dat werkt ook heerlijk met Windows 7 virtueel, ondanks dat er maar 1GB gealloceerd kan worden i.v.m de 2GB die in de Air zit.

Erg tevreden tot nu toe :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Laatst online: 21-05 22:19

CaDje

Framedrops for life

Reckoner schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:07:
Mijn macbook Air 11" heeft echt moeite met Flash-spelletjes (zoals Bejeweled Blitz op Facebook). Het hapert en maakt het zo'n beetje onmogelijk. Met m'n iMac had ik hier nooit last van. Heb het met zowel Chrome als Firefox. Is dit nornaal?
Ja, ik heb zelf ook de 11 inch variant, en deze is op cpu gebied gewoon niet erg sterk. Flash leunt nou eenmaal zwaar op de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
kx22 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:56:
[...]

Dat zijn 2 verschillen. iPad is alleen handig als je er daadwerkelijk iets nuttigs op gaat doen. een Macbook Air is een volwaardige computer. Als je voor de 13" Air gaat, ja zeker doen. De 2010 MBP is in processorkracht wel wat sneller, maar algemene prestaties niet. Komt allemaal door de SSD. Eenmaal een SSD, nooit meer iets anders!

De 13" baseline (2gb 1.86ghz) kan je op marktplaats vaak vinden voor rond de 1000 euro nieuw. Mensen winnen blijkbaar dat ding altijd?!
Ja enige nadeel van die SSD dat ik er nu ook een in mijn imac wil. Heb je naast de MBP nog een vaste computer? Ik denk dat ik mijn air (11"), misschien toch weg ga doen, ik internet er een beetje op, bekijk wat mails en bekijk video's niks wat ik niet ook op mijn ipad kan.
Als je hem echter ook nodig hebt om echt veel op te typen dan is het inderdaad begrijpelijk. Als je alleen de mbp hebt, dan zou ik die liever vervangen door een 13" air dan er een ipad naast kopen. De air is waarschijnlijk sneller en biedt die extra portabiliteit die de ipad je ook zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-05 17:08
Ik heb naast mijn MBP geen vast computer. Tot nu toe neig ik meer naar de Air. Even mee gespeeld bij MM, en werkt lekker. En ach...ja een iPad is leuk, maar heb ook een iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28513

Bigg Balls schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:33:
heb op Ebay een minidisplay port naar HDMI adapter besteld alleen nu krijg ik geen beeld op mijn TV. de Macbook Air flikkert wel wanneer ik de kabel in de TV doe en op het juiste kanaal zet maar verder niks.

Ik kan ook niet het beeldscherm selecteren aangezien hij er niet tussen staat. Wel staat er een panasonic kleurensetting bij mijn beeldschermprofielen maar verder dan dat is er niks wat wijst op de herkenning van mijn tv.

Wat doe ik fout?

Thanks
Heb ook ooit eens zo'n mdp > HMDI adapter besteld op ebay kwam uit china. Ding werkte net als die van jouw (dus voor geen meter). Gewoon geld terug vragen je kabel is defect.

Ik heb zelf nu deze:
http://www.buyincoins.com...macbook-product-1286.html
Zit zelfs in een Apple like verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
M.C. schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:07:
Ik heb naast mijn MBP geen vast computer. Tot nu toe neig ik meer naar de Air. Even mee gespeeld bij MM, en werkt lekker. En ach...ja een iPad is leuk, maar heb ook een iPhone
Ik gebruik de air ook als primaire computer, zelfs af en toe voor het spelen van zwaardere spellen als Starcraft, en ik ben nog steeds van mening dat dit mijn beste aankoop ooit was. iPad ben ik zelf niet voor gegaan omdat ik sowieso een nieuwe laptop nodig had en de air zit precies mooi tussen portabiliteit (iPad) en functionaliteit (laptop) in.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
StephaN900 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 07:35:
[...]

Ja enige nadeel van die SSD dat ik er nu ook een in mijn imac wil. Heb je naast de MBP nog een vaste computer? Ik denk dat ik mijn air (11"), misschien toch weg ga doen, ik internet er een beetje op, bekijk wat mails en bekijk video's niks wat ik niet ook op mijn ipad kan.
Als je hem echter ook nodig hebt om echt veel op te typen dan is het inderdaad begrijpelijk. Als je alleen de mbp hebt, dan zou ik die liever vervangen door een 13" air dan er een ipad naast kopen. De air is waarschijnlijk sneller en biedt die extra portabiliteit die de ipad je ook zou geven.
De Air 11" is echt niets meer dan een Netbook. Heeft natuurlijk een betere videokaart en is heel wat sneller, maar met zo een scherm kan je absoluut niet serieus werk doen. Als je het aansluit op een groot scherm ben je al niet mobiel. Voor een main computer is het gewoon iets te traag met 1.4 ghz. De upgrade maakt hem ontzettend duur. De 13" is echt geweldig voor mij. Voorheen een 13" MBP gebruiker, maar dit is zoveel beter. Het is sneller (SSD) en heeft een redelijke videokaart. Daarnaast ken ik geen mooiere laptop.
Mijn enige zorg was de processorkracht, maar als je een SSD hebt, merk je al snel dat CPU helemaal niet zoveel doet. Ja misschien bij video bewerking en photoshop met grote bestanden, maar dat doe ik allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 23-05 08:43
Om even over die 11" Air te beginnen, dat is voor de prijs eigenlijk gewoon een on-ding zoals alle netbooks, maar omdat het verreweg de beste prestaties kan leveren onder de netbooks, zal het sowieso geen verkeerde keuze zijn als je niet zo op je centen let.

Om maar weer terug te komen op een interessanter formaat. De 13" is toch iets waar ik toch voor wil gaan. Mooi formaat om onderweg lekker op te werken en thuis makkelijk aan een extern scherm kan hangen. Hij presteert op het gebied waarvoor een computer onder normale omstandigheden voor gebruikt wordt uitmuntend (met dank aan de SSD), maar zal het dus af laten weten op het renderen, waar je gewoon een Mac Pro voor moet hebben. Sowieso, je moet niet alles met een laptop willen, gezien je het allemaal wel maar mee moet zeulen. Dan kun je 2 keuzes maken. Of je doet alles op een MacBook Pro, of je hebt gewoon op locatie een Mac Pro of iets dergelijks staan en houd je laptop mobiel, waar die tenslotte ook voor bedoeld is.

Je merkt het wel, mijn keuze staat met die Air aardig vast. Snel voor standaard toepassingen, super mobiel, zeer fijn besturingssysteem en ten slotte is het nog een mooi apparaat ook.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In mijn ogen is de MB Air 11" een netbook zoals hij had moeten zijn vanaf het begin al, ipv. die tergend trage Atom rommel met 1GB icm. Windows 7. Maar helaas is hij 3x duurder dan wat de meeste mensen aan netbook willen geven. Of zoals de meesten het noemen: "mini-notebook die goedkoop is en handig"... Maar je koopt gewoon iets dat 3 jaar geleden al als traag werd bestempeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 27-03-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik begrijp niet hoe mensen de 11 als een onding beschouwen? De resolutie is als ik mij niet vergis zelfs hoger dan de 13" van de MB/MBP.
Het heeft een volledig toetsenbord, een trackpad dat groot genoeg is en een goede batterijduur. Daarnaast is hij mijn inziens ook snel zat. Krijg je veel waar voor je geld, nee wellicht niet, maar ik wilde gewoon een ultraportable voor op reis.
Uiteraard zit ik liever achter een quad core imac, maar ja die kan ik niet overal mee naartoe nemen. Vind de 13" persoonlijk een betere deal, maar de extra snelheid heb ik niet zo super veel behoefte aan en de draagbaarheid wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

kx22 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:31:
[...]

De Air 11" is echt niets meer dan een Netbook. Heeft natuurlijk een betere videokaart en is heel wat sneller, maar met zo een scherm kan je absoluut niet serieus werk doen. ...
Kan ik me niet in vinden. Ik heb het basismodel 11.6" inch Air en vind het een volwaardige computer. Ik doe vooral C++, CUDA en OpenCL ontwikkeling in Xcode en de 11.6" Air is met gemak snel genoeg voor alles. De Geforce 320M is juist onverwacht snel in CUDA/OpenCL toepassingen. Ook de schermresolutie is hoog genoeg om zonder externe monitor op te werken. Ik heb juist voor de 11.6" gekozen omdat de 16:10 aspect ratio van de 13" Air onnatuurlijk op mij overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Mijn MBA 11.6" is ook kapot. Doet niets meer. Heb alle tips geprobeerd. Is toch al mijn tweede Air die kapot gaat.
Destianto schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:42:
Ik heb die van mij ook bij de Prinshendrikkade achtergelaten, en echt TOP service.
Had je hem zelf bij Icentre gekocht? Of krijg je bij icentre ook goede service als je hem bij Apple.nl heb besteld?
Froggle schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:59:
Om even over die 11" Air te beginnen, dat is voor de prijs eigenlijk gewoon een on-ding zoals alle netbooks, maar omdat het verreweg de beste prestaties kan leveren onder de netbooks, zal het sowieso geen verkeerde keuze zijn als je niet zo op je centen let.

Om maar weer terug te komen op een interessanter formaat. De 13" is toch iets waar ik toch voor wil gaan.
Ik heb zowel de 13" als 11" gehad, de 11" is handiger voor onderweg. Onding? totaal niet. Formaat is perfect.

[ Voor 40% gewijzigd door Philflow op 28-03-2011 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Philflow,

Nope heb hem niet bij de icentre gehaald, maar dat was geen probleem ze kijken alleen naar het serienummer als je MBA nog binnen de garantie zit helpen ze je ( adviseer wel om je procduct even te registeren op je naam als je dat nog niet gedaan hebt)

[ Voor 14% gewijzigd door Greatsword op 28-03-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Ik heb al heel wat laptops gehad de afgelopen 20 jaar en natuurlijk worden ze beter en beter, De laatste laptop waar ik me heel happy bij voelde was mijn IBM T40 maar die kon het ook niet meer aan. 2 jaar geleden een eerste MacBook gekocht en dat voelde heel goed, wilde vorig jaar een ipad en vond een MacBook en een Ipad en een Imac wel wat veel van het goede en heb derhalve de MacBook verkocht. Ipad bevalt me zeer goed, de Imac bevalt me zeer goed en toen kreeg ik de commercial te zien van de MacBook air 13" , Heb hem uiteindelijk aangeschaft in januari en ik moet zeggen dat dit echt een geweldig apparaat is, doet lang met zijn batterij, scherm is perfect, trackpad maakt de besturing geweldig, is razendsnel en hij is licht, heel licht en bovendien zeer fraai. Iedereen roept dat er geen ethernet poort op zit, geen DVD spelers geen en a zo maar door maar ik heb daar ook helemaal geen behoefte aan. Downloden doe ik lekker op de Imac, een (simpel) spelletje doe ik op de Ipad en buitenshuis is mijn MBA er en dat werkt helemaal goed. Apple is (te) duur maar wow, wat een mooi e spulletjes maken ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 00:24
Ik heb sinds de kerst een MBA 11.6", en sinds vanavond maakt hij een soort tikkend geluid.
Het geluidje duurt nog geen seconde "tiktiktiktiktiktiktik", en repeteert na een paar seconden.

Het komt uit de linkerkant van m'n MBA, ergens onder de escape-toets. Het komt niet uit de speaker, want ook gemute of met de balans helemaal rechts doet ie het ook.... als hij uit staat of in sleep-mode stopt het geluid.

Iemand een suggestie?
Bij gebrek aan het een harde schijf heb ik niet veel ideeën eigenlijk :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Xcalibur schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:03:
Ik heb sinds de kerst een MBA 11.6", en sinds vanavond maakt hij een soort tikkend geluid.
Het geluidje duurt nog geen seconde "tiktiktiktiktiktiktik", en repeteert na een paar seconden.
[...]
Iemand een suggestie?
Bij gebrek aan het een harde schijf heb ik niet veel ideeën eigenlijk :)
Klinkt alsof je fan aanloopt, die zit aan die kant. Precies in die hoek, precies onder de Escape toets.

Zie hier een foto van iFixit, waar je kan zien waar die fan precies zit. Aangezien de laptop op deze foto ondersteboven ligt, is rechts dus links als hij gewoon met de bovenkant naar boven ligt.

Gelukkig zijn alle 11" airs nog ruim in de garantieperiode, ik zou het wel na laten kijken denk ik, aangezien de kans bestaat dat het erger gaat worden.

[ Voor 34% gewijzigd door GekkePrutser op 28-03-2011 23:38 . Reden: Link naar iFixit toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endtroducing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-08-2024
Weet iemand hoe kan ik uit USA, MBA bestelen hier na toe (NL) met zending en alles?
Thx voor suggestion!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean37
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 10:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 20-05 16:14
Niet om het een of ander, maar deze link is drie jaar oud. Kijk dan ff hier:
Ipad importeren
Macbook uit het buitenland

[ Voor 13% gewijzigd door loeberce op 29-03-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean37
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 10:29
Die zocht ik inderdaad! ik wist dat er een recentere was;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zijn er MBA gebruikers onder ons die hebben geupdate naar Mac OS X 10.6.7 en TRIM hebben enabled met

http://www.groths.org/?p=308.

Ben benieuwd of jullie daadwerkelijk performance hebben ondervonden, maar langzamere opstart en afsluittijden.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_5Vc3MdGN32c/TZQxU7O8FzI/AAAAAAAAAjg/8Cd-CCzr2ec/s512/Trim.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 31-03-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Hmms, ik heb sinds een week dat hij niet meer uit slaapstand wilt komen ( eind 2010 13.3 inch 128GB SSD ) ,
je ziet dat het scherm naar een diepere kleur zwart gaat maar daarna niks. moet ik hem eerst helemaal uit zetten en dan doet 't pas weer wat,

Kan er ook niks op google voor vinden, en de instellingen bij energiebeheer zijn nou ook niet bijzonder uitgebreid. iemand eerder last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Destianto schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:15:
Zijn er MBA gebruikers onder ons die hebben geupdate naar Mac OS X 10.6.7 en TRIM hebben enabled met

http://www.groths.org/?p=308.

Ben benieuwd of jullie daadwerkelijk performance hebben ondervonden, maar langzamere opstart en afsluittijden.
-plaatje-
Hm. Apple ondersteund het standaard niet; dat lijkt mij genoeg te zeggen. En van die waarschuwingen ben ik ook, normaal niet, maar nu wel van onder de indruk. Ik vind de Air al rete snel vergeleken met mijn late 2007 mac mini (die veel slechtere specs heeft) dus van mij hoeft het niet. Net zoals mijn auto, die hoeft niet getuned. Ik zou het wel prettiger vinden als die nóg iets sneller en zuiniger is, maar de bijbehorende risico's heb ik er niet voor over.
Overigens moet ik eerlijk bekennen dat ik niet goed genoeg ingelezen ben over deze materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als je het onderstaande topic doorleest is menig tweaker toch zeer enthousiast over de Trim support, ik denk dat ik van het weekend er even tijd voor zal maken. Hopelijk geen performance verlies, alhoewel ik bijna nooit opnieuw opstart.

offtopic "Apple ondersteund het standaard niet; dat lijkt mij genoeg te zeggen"

Gezien het feit dat er tientallen apps zijn die niet standaard in OSX zitten en derhalve een aanvulling zijn van het OS vindt ik dit een slecht argument.

Het SSD in je Apple topic

[ Voor 32% gewijzigd door Greatsword op 31-03-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

thijszor schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:28:
Hmms, ik heb sinds een week dat hij niet meer uit slaapstand wilt komen ( eind 2010 13.3 inch 128GB SSD ) ,
je ziet dat het scherm naar een diepere kleur zwart gaat maar daarna niks. moet ik hem eerst helemaal uit zetten en dan doet 't pas weer wat,

Kan er ook niks op google voor vinden, en de instellingen bij energiebeheer zijn nou ook niet bijzonder uitgebreid. iemand eerder last van gehad?
Ik heb ook last (gehad) van dit probleem. Sommige mensen dachten dat het aan Safari lag. Ik ben een tijd geleden op Chrome overgestapt en het probleem komt nu een stuk minder frequent voor. Maar af en toe heb ik er nog steeds last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 23-05 08:43
Anoniem: 108824 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:20:
[...]

Ik heb ook last (gehad) van dit probleem. Sommige mensen dachten dat het aan Safari lag. Ik ben een tijd geleden op Chrome overgestapt en het probleem komt nu een stuk minder frequent voor. Maar af en toe heb ik er nog steeds last van.
Ook daar zijn (vooral voor OSX) veel alternatieven voor. Kijk hier voor een lijstje met webbrowsers die onder OSX draaien.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ik heb het vandaag voor het eerst gehad!!! Had nogwel ervoor alles geleegd in safari!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is een product zoals iClean geschikt om een MBA mee schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Je scherm of alles? bekijk eens paar topics onder deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Anoniem: 108824 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:20:
[...]

Ik gebruik Firefox, maar lijkt me sterk dat dat een reden kan zijn.
Ik vind het bijzonder, van de week eens een belletje richting apple aan wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:42:
[...]
Waarom is het dan wel handig in Nederland? Het is toch gewoon een verlengde garantie?
Klopt, je wordt volgens mij ook gewoon geholpen bij Apple centers (resellers), krijgen ze een vergoeding voor dacht ik. Ik heb het zelf nog nooit bij de hand gehad.

Of anders wordt het een collect & return idee. Anders zou Apple ook geen gewone garantie kunnen bieden (aangezien ze zelf ook laptops verkopen via hun webshop zijn zij soms ook de verkoper).

Ik heb wel een paar keer Apple Care genomen maar nooit nodig gehad. Ik wacht ook altijd tot 11 maanden na aanschaf, zeker bij een laptop, omdat je die mee neemt is het risico inderdaad groot dat hij een keer sneuvelt, gestolen wordt, enz... En als dat in het eerste jaar gebeurt heb je die AppleCare dus echt voor niets gekocht. Je moet er dan alleen wel aan denken want als je er net even te lang mee wacht (12 maanden + 1 dag) dan kan het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321635

Ik heb op dit moment een iPad 2 en een iPhone 4. Ze bevallen mij echt super! Daarnaast heb ik nog een Sony notebook, maar deze heeft een scharnier probleem waarvoor hij al meerdere malen is weggeweest. Nu heeft de verkoper aangeboden om mijn Sony notebook terug te nemen en denk ik eraan om een macbook air te nemen. Maar de vraag is of ik dan beter een 11 inch of een 13 inch kan nemen. Mijn Sony notebook is 13 inch, wat ik eigenlijk nog best groot vond.

Ik zal de MBA gebruiken voor documentatie (projecten, presentaties) en daarnaast voor mail en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dan zou ik voor de 11" gaan, ik werk zelf full time op een 11" en vind het perfect werken, lekker klein en goede performance voor office werk. Kies wel de versie met 4 gb, dat is meer ready voor de toekomst

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fietsbel schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:58:
Dan zou ik voor de 11" gaan, ik werk zelf full time op een 11" en vind het perfect werken, lekker klein en goede performance voor office werk. Kies wel de versie met 4 gb, dat is meer ready voor de toekomst
Maar is dit ook fijn om langer op te werken? Ik heb namelijk geen vaste computer, alleen de iPad en de iPhone en dan nog evt. de MBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat is erg persoonlijk, ik had hiervoor ook een sony 13" model en nu een 11" air, het kleinere maatje is erg ideaal, vooral omdat ik ook veel reis. ik werk er zo'n minimaal 8 uur per dag op. Batterij duur is ook enorm lang en dat is een groot voordeel ivt de vaio.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fietsbel schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:33:
Dat is erg persoonlijk, ik had hiervoor ook een sony 13" model en nu een 11" air, het kleinere maatje is erg ideaal, vooral omdat ik ook veel reis. ik werk er zo'n minimaal 8 uur per dag op. Batterij duur is ook enorm lang en dat is een groot voordeel ivt de vaio.
Oke, ja met mijn Sony S haal ik nu 3-4 uur. Ik zag dat de 11 inch 5 uur heeft en de 13 inch 7 uur.
Komt er binnenkort (over 2 maanden) een update uit van de Air? Aangezien de Pro ook onlangs vernieuwd is.
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.