[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 106.011 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het verschil in ssd ook meevalt. Apple zou dat niet kunnen veroorloven dat er MBAs zijn die trager zijn dan andere (merkbaar trager) en wel hetzelfde kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Merkbaar trager valt natuurlijk over te discussiëren.

Bij het booten van je mba of het starten van programma's zal het inderdaad zo minimaal zijn dat je het niet merkt.

Bij het lezen/schrijven van grote bestanden echter (denk bijv. aan 1gb psd bestanden etc) zal je het toch wel merken.

Bij de vorige generatie was het ook al zo, dus sta er niet echt van te kijken. De normale consument zal zich er echter niet aan storen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas89
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06-2023
Ik heb nu van gisteren de nieuwe MBA 13 inch (1.7 i5) base model, en ik heb de Toshiba SSD. (TS128C)

Nu moet ik deze speciaal returnen omdat hij een Toshiba SSD heeft? Voor mij is deze MBA super snel, mocht ik dat nieuwsbericht zelf niet gelezen hebben over de 2 verschillende SSD's ging ik het nooit geweten hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 15:11
Jonas89 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:49:
Ik heb nu van gisteren de nieuwe MBA 13 inch (1.7 i5) base model, en ik heb de Toshiba SSD. (TS128C)

Nu moet ik deze speciaal returnen omdat hij een Toshiba SSD heeft? Voor mij is deze MBA super snel, mocht ik dat nieuwsbericht zelf niet gelezen hebben over de 2 verschillende SSD's ging ik het nooit geweten hebben :p
Je MOET niet en ALS je het doet, grote kans dat je weer dezelfde krijgt. Je kan het online niet aangeven en telefonisch ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas89
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06-2023
kx22 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:53:
[...]

Je MOET niet en ALS je het doet, grote kans dat je weer dezelfde krijgt. Je kan het online niet aangeven en telefonisch ook niet.
ik denk dat ik het zo ga laten, :) ik ben erg tevreden met mijn nieuwe MBA (en zijn snelheid), ik ga niet speciaal omruilen omdat de andere Samsung SSD iets sneller is...

PS: de score van geekbench van mijn nieuwe MBA is 6332 (http://browse.geekbench.ca/geekbench2/view/454750)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik ben eruit! Het wordt een MacAir 13 inch met de i5. Ik heb een NAS dus heb niet veel opslag nodig en de dingen die ik doe op de Mac kan prima met de i5. Gisteren mijn oude Air verkocht >:) dus dat geld kan ik weer bijleggen. Scheelt toch een hoop. Ik moet alleen wat langer wachten op de Air omdat ik een US toetsenbord wil ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 05:35:
Ik heb nu ook mijn eerste Apple in bezit! Het is een 13" 256 GB i5.
Eerste indrukken zijn ook erg goed. Hij is werkelijk razendsnel! Heb net even gekeken en ik heb ook de Samsung SSD (zou sneller moeten zijn). In de winkel heb ik echter de Toshiba en en Samsung SSD vergeleken en er zit in real-world geen enkel verschil in (in ieder geval niet wat ik kon waarnemen).

Ik ben er in ieder geval erg blij mee!
Nu maar eens even ontdekken wat je allemaal kunt met een mac! :)
Ik dacht dat de 11" een Samsung hadden en de 13"een Toshiba. Dat is dus niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als je twijfelt aan je gedachte moet je informatie opzoeken voor de bevestiging, en dan zal je zeer snel tot een conclusie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:57:
[...]

Ik dacht dat de 11" een Samsung hadden en de 13"een Toshiba. Dat is dus niet waar?
Nope, hier ook een 11" met Toshiba (128GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-08 09:45
Geekbench kijkt niet naar disk performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:57:
[...]

In beide versies kunnen beide merken zitten, alleen schijnen in de 13" de Toshiba (de tragere dus) wat vaker voor te komen dan in de 11".

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:24
Tweety1 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:07:
Ik ben eruit! Het wordt een MacAir 13 inch met de i5. Ik heb een NAS dus heb niet veel opslag nodig en de dingen die ik doe op de Mac kan prima met de i5. Gisteren mijn oude Air verkocht >:) dus dat geld kan ik weer bijleggen. Scheelt toch een hoop. Ik moet alleen wat langer wachten op de Air omdat ik een US toetsenbord wil ;(
Ik ben wel benieuwd wat je nog voor jouw "oude" Air hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:06

Quakie

quakelen

Jonas89 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:58:
[...]

ik denk dat ik het zo ga laten, :) ik ben erg tevreden met mijn nieuwe MBA (en zijn snelheid), ik ga niet speciaal omruilen omdat de andere Samsung SSD iets sneller is...

PS: de score van geekbench van mijn nieuwe MBA is 6332 (http://browse.geekbench.ca/geekbench2/view/454750)
Zo te zien is dit een 32Bit benchmark run. Heb je een betaalde versie of iets extra's?
Ik vind je score namelijk hoog voor een standaard i5. Dit lijkt meer een i7 score.
Ik haal het tenminste niet met een standaard i5 1.7Ghz. Ik haal met niet betaalde versie en 32bit 5440. Tenminste in die trant. Duizend punten op een zelfde machine vind ik veel. Zeker omdat ik zowat een standaard config draait. Zoveel heb ik nog niet aan progs of data erop gezet.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een 11 inch met Samsung Flash - wellicht hangt het samen met de processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:47:
Hier ook een 11 inch met Samsung Flash - wellicht hangt het samen met de processor?
Als je de laatste paar posts door had gelezen had je kunnen zien dat daar geen link tussen is :)

Het lijkt gewoon willekeurig, met een kleine meerderheid Toshiba's in de 13" en Samsungs in 11".

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 03-08-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Anandtech heeft zijn review geupdate. Link

Onder andere het scherm, videokaart / gaming en battery life wordt goed onder de loep genomen.

Hier een overzichtje van de battery life bij dagelijks gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-EJ4im4Rd3HE/TjkLuhJVo8I/AAAAAAAAAzA/ViccWltVPZE/s512/anand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De i7 en i5 maakt dus blijkbaar niet zoveel uit voor de battery life. Dat is wel opmerkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Destianto schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:51:

Onder andere het scherm, videokaart / gaming en battery life wordt goed onder de loep genomen.

[afbeelding]
Wat zijn die getallen, minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Seriously?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Ja, of ben ik nu gek? Ik heb de rest van de plaatjes even opgezocht, daar staat het overal wel bij (tijd in minuten), bij dit plaatje stond het gek genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19

Knappe review, maar ik stel me toch soms vragen.

Ze steken steeds een SSD in de pro's voor die testen, waardoor zij er uiteraard steeds als beste blijven uitkomen. De meerprijs bij een pro voor een SSD is niet min, waardoor ze toch in een veel duurdere prijsklasse komen én ze uiteraard (gelukkig) beter scoren

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ja het moet natuurlijk wel een eerlijke vergelijking blijven. Dat de MBP krachtiger is, is natuurlijk een feit, dat weet iedereen. Maar het trekt mij gewoon niet aan, resolutie,gewicht,paneel, etc.

Ik houd het lekker bij de MBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ja zijn minuten. 3.5 uur op je batterij terwijl je hem gewoon goed gebruikt. Ik heb zelf al drie keer 6,5 uur gehaald met internet plus licht video gebruik (onder safari en click to flash).

Hierin zie je nogmaals dat huidige airs wereldapparaten zijn.
Om dit extra kracht bij te zetten. Ik heb zelf nog een iMac mid 2010 (standaard instap i3 model) en die Air is even snel. Het wisselt elkaar wel af qua onderdelen. Mijn iMac heeft een G2 intel SSD en de Toshiba haalt op sommige onderdelen zelfs hogere scores. Zo zie je maar weer dat het extreem hard gaat in computerland.
We hebben het bijv over een ultra low cpu model tegenover vorig i3 iMac model 3.3ghz (geen turboboost wel HT). Turboboost werkt super goed.

Inderdaad, ene kant scheef andere kant niet. Een macbook Air voelt echt wel sneller aan tegenover een standaard MacBookPro. Zoals hierboven al vermeldt, hij voelt zelfs sneller aan tov een standaard iMac..
Maar wil je kunnen vergelijken is het wel goed dat ze ook hier een ssd gebruiken, zodat je in een opslag kunt zien welke model het snelst is.

[ Voor 19% gewijzigd door Quakie op 03-08-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Weet iemand hoe ik de check kan doen om te zien welke controller er in zit?
Alvast bedankt

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Controller? Je bedoelt waarschijnlijk welke SSD versie? Controller zit weer in gebouwd in de SSD zelf.

Je ziet het snelst door naar linksboven apple te gaan, over deze apple, more info en dan naar je sata te gaan (uit het hoofd maar in die richting).
Na Apple SSD staat een code plus getal (grote van SSD) en die bepaald welke versie je hebt.
T van Toshiba, en S van Samsung.

Een paar paginas terug vind je volledige beschrijving met correcte split van namen, met zelfs een video.

[ Voor 12% gewijzigd door Quakie op 03-08-2011 11:35 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Wat is jullie ervaring met de battery life in combinatie met het afspelen van 720P content op de 2011 Macbook Air. Ik heb de review van AnandTech gezien, maar weet niet of 720P (mkv/wmv/mov) content de zelfde hoeveel energie nodig heeft als Xvid content uit de review. Hoe lang houd de nieuwe Air uit, tijdens het afspelen van 720P content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:43
Ben even bezig met de kortingsaanvraag van de printer. Nu staat er, naam bank en plaats bank. De naam van de bank is Rabobank maar moet ik bij de plaats gewoon mijn woonplaats invullen (aangezien hier een Rabobank is)? Of moet ik de plaats van het hoofdkantoor oid invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Ik vind het instant on behoorlijk traag op mijn nieuwe macbook air 13" basismodel. Jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

keluwak schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:49:
Ik vind het instant on behoorlijk traag op mijn nieuwe macbook air 13" basismodel. Jullie hier ook last van?
Ja, ik heb vrij snel een zwarte pointer, daarna moet ik redelijk lang wachten op inlogscherm.
Volgens mij komt dit door de deep sleep feature, je MacBookAir gaat na een uur slepen in deep sleep / hibernate. Alles wordt naar je SSD geschreven en dit moet dus geladen worden. Normaal wordt het in geheugen gehouden wat weer batterij kost. Zo komen ze aan de 30dagen.

Zie Lion and battery life topic. Whieee heeft mij het een en ander geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

keluwak schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:49:
Anandtech beschrijft dit volgens mij ook in zijn review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:26:
Ben even bezig met de kortingsaanvraag van de printer. Nu staat er, naam bank en plaats bank. De naam van de bank is Rabobank maar moet ik bij de plaats gewoon mijn woonplaats invullen (aangezien hier een Rabobank is)? Of moet ik de plaats van het hoofdkantoor oid invullen?
Ik vermoed de plaats van de hoofdvestiging van jouw 'lokale' bank. Dus niet Utrecht (Rabobank Nederland), maar de plaats van 'jouw' Rabobank. Rabo heeft een bijzondere structuur. De lokale banken (140) zijn eigenlijk afzonderlijke banken die samen een coöperatie vormen (remember...?). Jouw Rabobank heeft ook weer verschillende kantoren, maar het gaat waarschijnlijk om de plaats van de hoofdvestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:05:
[...]

Ik vermoed de plaats van het hoofdvestiging van jouw 'lokale' bank. Dus niet Utrecht (Rabobank Nederland), maar de plaats van 'jouw' Rabobank. Rabo heeft een bijzondere structuur. De lokale banken (140) zijn eigenlijk afzonderlijke banken die samen een coöperatie vormen (remember...?). Jouw Rabobank heeft ook weer verschillende kantoren, maar het gaat waarschijnlijk om de plaats van de hoofdvestiging.
Dan zal de naam van de bank ook wel niet Rabobank zijn maar in mijn geval Rabobank Parkstad Limburg?
een even uitzoeken waar die gevestigd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

Quakie schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:53:
[...]
Volgens mij komt dit door de deep sleep feature, je MacBookAir gaat na een uur slepen in deep sleep / hibernate. ...
Klopt wel, binnen een uur is hij bij mij heel snel (minder dan een seconde) weer helemaal aan, als het meer dan een uur later is dan gaat het inderdaad allemaal iets minder snel, een paar seconden ofzo.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:07:
[...]

Dan zal de naam van de bank ook wel niet Rabobank zijn maar in mijn geval Rabobank Parkstad Limburg?
een even uitzoeken waar die gevestigd zijn...
Klopt! Gevestigd in Heerlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Als de Macbook Air na een uur in hibernate gaat, dan zal die het toch wel langer volhouden dan 30 dagen? Hibernate kost immers geen stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
LuukNouwen schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:40:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat je nog voor jouw "oude" Air hebt gekregen.
iets meer dan 500 voor een MacAir uit juni 2009. Helemaal gaaf en met originele dvd's en kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Borkdude,

Weleens van battery drain gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Eh ja... maar geen idee dat de grens bij 30 dagen lag ;). Nooit uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Na 8 uur slapen, had ik een drain van c.a 3%. dus dat kan wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Hoe slecht is het trouwens voor je accu als ie totaal gedrained is door 30 dagen van inactiviteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Niet, de batterij gaat er niet kapot van.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Laatst online: 31-08 12:35

Saninl

Mijn Windows 7 op de Macbook air 13" i5 start ontzettend langzaam op, nadat ik heb gekozen als opstartschijf "Windows" te kiezen staar ik een enkele minuut naar een zwart scherm waarna ik gewoon Windows krijg te zien.

Alle updates gewoon gedaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat er iemand is die 30 dagen zijn laptop niet aanraakt ;) En als je dat al uberhaubt van plan bent, dan zet je hem toch echt uit, i.p.v sleep mode.

@ Sanini,

Dat is een windows probleem. Het booten duurt nu eenmaal langer, het is geen OSX ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 03-08-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:43

Grin

Ride si sapis.

[afbeelding]
De iets snellere i7 is in de geteste scenario's marginaal zuiniger dan de i5; geniaal! De uitleg klinkt daadwerkelijk plausibel/logisch.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het importeren van een filmpje van mijn iPhone (ongeveer 25 minuten) begon de Air toch flink te blazen, had verwacht dat het minder zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 07:17
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:07:
Bij het importeren van een filmpje van mijn iPhone (ongeveer 25 minuten) begon de Air toch flink te blazen, had verwacht dat het minder zou zijn.
Is per laptop verschillend heb ik wel gemerkt. Mijn Macbook Pro 13 (early 2011) wordt niet warmer dan 39 graden bij normaal gebruik. Precies dezelfde die een vriend van me heeft, zit al dik op de 54. Allebij precies op hetzelfde moment gekocht bij dezelfde winkel.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Heeft ook te maken met de hoeveelheid koelpasta die is gebruikt om de processor en de heatsink etc. te monteren. Apple was daar vaak erg slordig mee, maar schijnt dat bij recente modellen beter te doen.
http://www.ifixit.com/Tea...-Mid-2011-Teardown/6130/2

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

En iedere CPU kan anders zijn, ook al gaat het om exact hetzelfde type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:47

Laguna

Connaisseur

Hoe zit het eigenlijk met CTO (bijv. US toetsenbord)? Kan dat alleen bij de officiële Apple verkooppunten en de online Apple Store of kan dat ook bij iedere willekeurige (web)winkel?

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 03-08-2011 21:44 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Grin schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:37:
[...]

De iets snellere i7 is in de geteste scenario's marginaal zuiniger dan de i5; geniaal! De uitleg klinkt daadwerkelijk plausibel/logisch.
Zelfde principe waarschijnlijk waarom een BMW M3 zuiniger kán zijn dan een Pruis:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk]

Het is dus maar net hoe je ze gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Weet iemand heeel-heel-heel-heeel toevallig of er winkels in Hong Kong zijn die de 13" i7 versie gewoon in de winkels hebben liggen zonder ze speciaal te moeten bestellen?

[ Voor 6% gewijzigd door A.Kebab op 03-08-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Hmm, mijn nieuwe Macbook Air blaast ook wel heel erg veel en snel?!

Terwijl er bij activiteitenoverzicht niets geks staat?!

(MBA i5 256GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 30-08 17:08
Saninl schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:13:

(MBA i5 256GB)
Mijn MBA's CPU werd 75 tot 80 graden. In mijn geval kunnen herleiden naar FireFox icm met webcam feed. Geen Flash, maar blijkbaar toch wat zwaar voor FF. In Safari wordt de CPU niet warmer dan 60 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MBA nu een paar keer flink laten zweten, maar de fan is volgens mij nog niet boven de 2000rpm gekomen. (zweten als in, mail, safari met youtube(720p flash), enz.
Wat doen jullie anders? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MBA wordt ook vaak enorm warm maar de fan gaat ook niet harder dan 2000 rpm, maar dan opeens gaat hij harder blazen, en hij blijft blazen totdat hij weer rond de 60 graden is. Dit terwijl hij pas aansluit rond de 80 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:13
Ik heb mijn Macbook air net, maar ik zie (hoor) geen fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-town schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:51:
Ik heb mijn Macbook air net, maar ik zie (hoor) geen fan?
de fan zit achter de zwarte balk aan de onderkant van je scherm. Hij draait normaliter op 2000 rpm en dan is hij zo goed als geluidloos. als je je hoofd heel dicht boven de escape knop houdt dan hoor je hem zachtjes blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:48:
Ik heb mijn MBA nu een paar keer flink laten zweten, maar de fan is volgens mij nog niet boven de 2000rpm gekomen. (zweten als in, mail, safari met youtube(720p flash), enz.
Wat doen jullie anders? :p
Filmpje van mijn iPhone importeren in iMovie was voldoende om de fan flink te laten draaien. Was wel een filmpje van een half uur maar dan nog. Toen hij daar eenmaal mee klaar was koelde hij ook wel weer heel snel af en was hij weer muisstil.

Met normaal gebruik (twitter aan, safari aan en iTunes erbij) blijft hij ook muisstil en wordt hij nauwelijks warm. Weet wel dat ik de filmpjes in het vervolg wel op mijn iMac importeer, die kan dat toch net iets beter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Saninl schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:13:

(MBA i5 256GB)
Hmm, toch wel erg storend inderdaad.

De fans gaan al snel blazen. Ook onder de 80 graden.

Fan haalt met gemak 6000rpm, ook als de temperatuur nog maar 60 graden is blaast hij soms nog even na.

Net een spel gedaan, het is dan wel logisch dat hij blaast, maar nu, na 5 minuten, de temperatuur is weer normaal maar de fan blijft maar geluid maken.

Ook bij "gewoon" gebruik, iTunes, een paar tabladen open en misschien een programma aan het installeren draait de fan al gemakkelijk op 4000rpm

Nu, aan het eind van dit bericht typen, daalt de fansnelheid eindelijk na het spel te hebben afgesloten voor een paar minuten. (maar nog steeds hoorbaar, wordt minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Nu heb ik aanstaan:

iTunes, Twitter, Safari (3 tabladen, geen video's)

En de temperatuur is 52 (cpu)
2.23gb cpu in gebruik .24gb cpu vrij
fan staat op 5000RPM

wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Roamor schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:03:
[...]

Zelfde principe waarschijnlijk waarom een BMW M3 zuiniger kán zijn dan een Pruis:
[video]

Het is dus maar net hoe je ze gebruikt. :)
Leuke test inderdaad; Top Gear ++
Echter zijn dit 3 behoorlijk verschillende scenario's waar hij in 2 zuiniger is en bij 1 gelijkwaardig, dat vind ik verbazingwekkender dan de Top Gear test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saninl schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:08:
Nu heb ik aanstaan:

iTunes, Twitter, Safari (3 tabladen, geen video's)

En de temperatuur is 52 (cpu)
2.23gb cpu in gebruik .24gb cpu vrij
fan staat op 5000RPM

wtf?
Dat is wel raar idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dump ff je Activity Monitor --> processes gesorteerd op "% CPU"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dat heeft niks te maken met OSX of dat het een MacBook is. De hardware die erin zit kan je ook vinden in menig Windows laptops dus dat het aan de MacBook ligt is de grootste kull die ik ooit heb gehoord.

Het heeft ermee te maken dat je een Windows versie hebt geinstalleerd die je gedownload hebt. Hierin zitten namelijk patches in de bootloader zodat de Windows versie legaal lijkt. Deze patches zijn echter voor de meest voorkomende machines en laat de MacBook daar nou net niet tussen zitten ;-)

Hier heb ik nergens last van want op mijn i7 MBA 13 inch start windows op in nog geen 15 seconden. Gewoon netjes een licentie kopen dus :)
Saninl schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:34:
Mijn Windows 7 op de Macbook air 13" i5 start ontzettend langzaam op, nadat ik heb gekozen als opstartschijf "Windows" te kiezen staar ik een enkele minuut naar een zwart scherm waarna ik gewoon Windows krijg te zien.

Alle updates gewoon gedaan?!

[ Voor 72% gewijzigd door EValentino op 04-08-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Grin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:11:
[...]

Dump ff je Activity Monitor --> processes gesorteerd op "% CPU"
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/nx6q6x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dat is duidelijk, WindowServer is de boosdoener.
Wat doet WindowServer, Google: "WindowServer draws everything you see on the screen. It acts as a mediator between applications that want to draw on the screen and the graphics hardware. When an application wants to draw something, it establishes a connection with WindowServer, tells WindowServer what to draw, and WindowServer handles the drawing / compositing / Quartz Extreme hardware acceleration to finally produce what's seen on the entire screen."
EN
"WindowServer is used for the Dashboard/widgets."
Heb jij iets met een fancy pansy desktopachtergrond? of andere dynamische grafische tsjak draaien?
Dat is waarschijlijk het probleem dat die WS je proc belast.

[ Voor 3% gewijzigd door Grin op 04-08-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Grin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:20:
[...]

Dat is duidelijk, WindowServer is de boosdoener.
Wat doet WindowServer, Google: "WindowServer draws everything you see on the screen. It acts as a mediator between applications that want to draw on the screen and the graphics hardware. When an application wants to draw something, it establishes a connection with WindowServer, tells WindowServer what to draw, and WindowServer handles the drawing / compositing / Quartz Extreme hardware acceleration to finally produce what's seen on the entire screen."

Heb jij iets met een fancy pansy desktopachtergrond? of andere dynamische grafische tsjak draaien?
Dat is waarschijlijk het probleem dat die WS je proc belast.
Alvast erg bedankt!

Alleen ben ik er niet helemaal achter wat het is?!

Het enigste wat is gerelateerd aan Windows is dat ik Windows 7 erop heb gezet dmv Bootcamp, én Office pakket?

Voor de rest ben ik niet zo van de fancy rommel op mijn computer eigenlijk?!

[ Voor 3% gewijzigd door Saninl op 04-08-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Kan dus ook iets met widgets zijn of met iStat, lees ik nu. Enfin, ga ff na wat je allemaal in de achtergrond hebt draaien. Windowserver is een parent proces welke tekent voor een ander proces (naja sort of, het is al laat:)), zoals widgets en dynamische achtergronden op je desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Grin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:24:
Kan dus ook iets met widgets zijn of met iStat, lees ik nu. Enfin, ga ff na wat je allemaal in de achtergrond hebt draaien. Windowserver is een parent proces welke tekent voor een ander proces (naja sort of, het is al laat:)), zoals widgets en dynamische achtergronden op je desktop.
iStat heb ik wel.

Die draait, mede om jullie informatie te verschaffen :P

Maar voor de rest, ik zou het niet weten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er eigenlijk een standaard app in OSX waarmee je de CPU temperatuur en fan speed uit kan lezen of moet ik per se een programma van internet downloaden om die informatie te kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Kill it with fire! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mtgfanatic.com/images/CreateProductThumbnail.ashx?ID=47156&S=350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:25:
Zit er eigenlijk een standaard app in OSX waarmee je de CPU temperatuur en fan speed uit kan lezen of moet ik per se een programma van internet downloaden om die informatie te kunnen zien?
Ik zou gewoon even Istat downloaden, staat ook op de apple website ;)
http://www.apple.com/down...oard/status/istatpro.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Resultaten behaald in het verleden zijn geen garanties voor de toekomst, maar wat is de gemiddelde levensduur van een MacBook air's accu('s). En dan bedoel ik dat je dagelijks deze aan de stroom hangt.

Normale laptops gaan dan een jaartje of twee mee (zo'n 1000 recharges dus), maar hoe zit het dan met de air's? Wanneer beginnen ze hun charge te verliezen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:39
Ik heb de mijne nu een ruim half jaar en volgens coconut battery staat hij op 95% van zijn capaciteit en is 40x opgeladen. Hoewel ik van dat laatste cijfer weinig snap want ik gebruik hem vrijwel dagelijks.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Hmpf, ik heb nog steeds niet gevonden wat het probleem is.

Erg jammer, als ik morgen nog niets weet, dan gooi ik bootcamp partitie er maar af.

Iemand nog een idee, wat "Windows server" in kan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

window server is het process dat zorgt voor het tekenen van je interface (vensters, widgets, etc).

Heb je misschien veel widgets geinstalleerd of heel veel vensters open?

edit: ow.. dat 3 posts voor dat je het vroeg al uitgebreid uitgelegd dus...

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 04-08-2011 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Saninl schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 01:45:
Hmpf, ik heb nog steeds niet gevonden wat het probleem is.

Erg jammer, als ik morgen nog niets weet, dan gooi ik bootcamp partitie er maar af.

Iemand nog een idee, wat "Windows server" in kan houden?
In principe voert de windowserver alleen maar opdrachten uit. Als er een programma is dat 60 keer per seconde zijn interface opnieuw tekent, zal de windowserver dat werk ook gaan uitvoeren. Op een oudere Mac kan dat al snel in hoge cpu load vertalen. Ik weet niet of je XCode geïnstalleerd hebt, maar daar zit een tool bij (Quartz Debug) waarmee je kunt zien wat Quartz (dat onder andere de windowserver gebruikt) doet. Als je niets doet draait de interface maar met een paar fps. Ga je met je muis over de dock heen en weer terwijl vergroten aanstaat dan vliegt de fps (en cpu) omhoog. Maar ook bijvoorbeeld RipIt en Toast 8 (ik weet niet hoe dat bij nieuwere versies is) laten de windowserver hard werken door "leuke" animaties.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

DeNachtwacht schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 01:40:
Ik heb de mijne nu een ruim half jaar en volgens coconut battery staat hij op 95% van zijn capaciteit en is 40x opgeladen. Hoewel ik van dat laatste cijfer weinig snap want ik gebruik hem vrijwel dagelijks.
Het gaat om het aantal cycles. De ipad is gebenched op 3000 recharge cycles of zo. Daarna zal ie nog 80% van de capaciteit hebben.

Maar van de air kan ik geen cijfers vinden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 30-08 17:08
@ Sanini, wellicht dat je het nog niet door hebt; Er wordt niet gesproken over het besturingsysteem Windows Server, maar het proces (edit van programma) WindowServer...

[ Voor 5% gewijzigd door ChuckyDevil op 04-08-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

ChuckyDevil schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:33:
@ Sanini, wellicht dat je het nog niet door hebt; Er wordt niet gesproken over het besturingsysteem Windows Server, maar het programma WindowServer...
Het is geen programma maar een systeem proces wat in dienst staat van andere. Enfin, het is uitgebreid -en meerdere malen- uitgelegd, ook waar hij de oorzaak moet zoeken. Mijns inziens zou hij nu voldoende aanknopingspunten moeten hebben om dit probleem op te lossen. Als hij nu van plan is om zijn Windows partitie te verwijderen (voor het oplossen van dit probleem) dan begrijpt hij het advies misschien niet (volledig)...

[ Voor 0% gewijzigd door Grin op 04-08-2011 11:04 . Reden: Typo min min ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

ChuckyDevil schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:33:
@ Sanini, wellicht dat je het nog niet door hebt; Er wordt niet gesproken over het besturingsysteem Windows Server, maar het programma WindowServer...
Grin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:03:
[...]

Het is geen programma maar een systeem proces wat in dienst staat van andere. Enfin, het is uitgebreid -en meerdere malen- uitgelegd, ook waar hij de oorzaak moet zoeken. Mijns inziens zou hij nu voldoende aanknopingspunten moeten hebben om dit probleem op te lossen. Als hij nu van plan is om zijn Windows partitie te verwijderen (voor het oplossen van dit probleem) dan begrijpt hij het advies misschien niet (volledig)...
Ik begrijp dat het niet aan de Windows schijf ligt, maar het rotte is dat ik echt niet zou weten waar het wel vandaan komt. Alle Apps die draaien (op menubalk) afgesloten en hij blijft maar blazen.

Ook alle widgets weggedaan en hij blijft maar blazen, zo balen dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:47

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:44:
Hoe zit het eigenlijk met CTO (bijv. US toetsenbord)? Kan dat alleen bij de officiële Apple verkooppunten en de online Apple Store of kan dat ook bij iedere willekeurige (web)winkel?
Iemand hier nog een antwoord op?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 17:01
Ik heb een originele 13" Macbook Air uit 2008 en heb nu de nieuwe Macbook Air 13" erbij gekocht, die liggen bij ons thuis op dit moment op dezelfde plek met beide laders in de buurt en ik ben bang dat mijn vriendin binnenkort een keer niet oplet en de lader van de oude Air op de nieuwe klikt (stekkertjes passen gewoon op elkaar) of andersom.

Nou zijn die wattages verschillend, zou het direct erg schadelijk zijn als ze zoiets per ongeluk zou doen of zal de schade meevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Is gewoon uitwisselbaar.

Ze geven hetzelfde voltage en de batterij vraagt naar de juiste Wattage voor het opladen. De ene lader is wellicht gespecificeerd voor een hoger maximaal vermogen, maar wanneer die niet gevraagd wordt is het aanbod dus ook niet aanwezig.
Wij hebben hetzelfde, alleen met een Macbook Pro-lader. Die is gespecificeerd voor 85Watt, iets wat een Macbook Air niet eens kan trekken. Maar qua schade valt dat allemaal wel mee.

(lagere maximale vermogen en specificaties resulteren in goedkopere laders. Een air met een goedkopere lader uitrusten dan een standaardmodel levert gewoon geld op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Laguna schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:22:
[...]

Iemand hier nog een antwoord op?
Stuur eens een mail. Waarschijnlijk kunnen ze wel een model met US-toetsenbord voor je bestellen alleen duurt het dan allemaal wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Dank voor je snelle antwoord Delerium, maar als je zegt 'Maar qua schade valt dat allemaal wel mee' dan bedoel je toch dat er gewoon 0 schade is he? :-)

Ik kan beide Magsafe's gewoon lukraak uitwisselen op beide Air's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 07:17
Nasty Nate schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:47:
Dank voor je snelle antwoord Delerium, maar als je zegt 'Maar qua schade valt dat allemaal wel mee' dan bedoel je toch dat er gewoon 0 schade is he? :-)

Ik kan beide Magsafe's gewoon lukraak uitwisselen op beide Air's?
Yep. Ik twijfelde laatst ook toen ik moest draaien in een tent. Daar lag namelijk een lader van een 15 inch macbook, terwijl ik zelf een 13 inch heb. Ik bellen naar mijn Macdoktor ( :+ ) en idd, het kan gewoon.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 21:37
Hogere specificaties van de lader maakt niet uit. MagSafe is slim, en pakt gewoon van de lader wat ie nodig heeft. Lagere specificaties zou ik dan weer niet doen, want dan wil de MacBook meer dan ie kan krijgen, en vind ie het minder leuk, of laad deze langzamer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ok duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Een stukje gekleurde tape o.i.d. wil ook nog wel eens helpen in dit soort situaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dagelijks zie ik nieuwe MBA's verschijnen in V&A, ook worden herhaaldelijk ad's verwijderd en opnieuw gepost om de verkoop te stimuleren.

Wanneer een laptop niet dezelfde dag ( of binnen enkele dagen ) wordt verkocht, leert de praktijk dat het toch ergens aan ligt. In deze gevallen ligt het natuurlijk aan de prijs.

Ik kan me goed voorstellen, dat iedereen er veel geld voor heeft neergelegd en derhalve nog een leuk bedrag wilt opspijkeren.

Feit is echter, dat door de nieuwe release de waarde van het product drastisch is gedaald.
Alhoewel ik niemand persoonlijk wil aanvallen, lijkt het me toch een idee om het een en ander te relativeren.

Het blijft immers een prachtig goed werkend product, dus als je hem houdt zal je jezelf niet tekort doen.
Wil je er echt vanaf, wees dan realistisch.

Voor de 13" versies ligt een redelijke prijs rond de 800 en 850 euro, Afhankelijk van je configuratie.

Voor de 11": versies 600 ~ 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 21:37
Destianto schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:35:
Dagelijks zie ik nieuwe MBA's verschijnen in V&A, ook worden herhaaldelijk ad's verwijderd en opnieuw gepost om de verkoop te stimuleren.

Wanneer een laptop niet dezelfde dag ( of binnen enkele dagen ) wordt verkocht, leert de praktijk dat het toch ergens aan ligt. In deze gevallen ligt het natuurlijk aan de prijs.

Ik kan me goed voorstellen, dat iedereen er veel geld voor heeft neergelegd en derhalve nog een leuk bedrag wilt opspijkeren.

Feit is echter, dat door de nieuwe release de waarde van het product drastisch is gedaald.
Alhoewel ik niemand persoonlijk wil aanvallen, lijkt het me toch een idee om het een en ander te relativeren.

Het blijft immers een prachtig goed werkend product, dus als je hem houdt zal je jezelf niet tekort doen.

Voor de 13" versies ligt een redelijke prijs rond de 800 en 850 euro, Afhankelijk van je configuratie.

Sowieso heeft de nieuwe MBA in mijn ogen niks te bieden wat een afschrijving van (in jouw gecalculeerde redelijke prijs) 700 euro binnen ± 4 maanden rechtvaardigt. Heb zelf de late 2010, versie eind maart / begin april gekocht, helemaal nieuw, voor de volle pond van 1500 euro. Dus ja, ik hou het lekker bij deze, Thunderbolt is nog niet interessant als er nog geen concurrentie is op externe apparaten, de processor e.d. van deze generatie MBA is nog uitstekend (ik kan er alles mee wat ik wil) en verder typ ik volledig blind, dus zijn backlit-toetsen ook niet interessant. En het design van de nieuwe MBA is daarnaast gewoon gelijk, dus ja, wat voor wijzigingen rechtvaardigen de verkoop van de vorige generatie MBA met zo'n afschrijving.

Mensen moeten iets meer zo gaan denken, in plaats van; oeh ik moet nieuw hebben!
Zelfde met mijn iPhone, heb een 3GS met een gebarsten scherm en kuren, die is aan het eind van z'n latijn, maar ik heb lekker de iPhone 4 overgeslagen (vind ik al niet eens lekker vast houden) en pik gewoon mooi de volgende iPhone mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

....
.....
Fijn dat je allemaal zo "goed" ziet, in mijn geval zijn het gewoon een stelletje rare kopers geweest die wel willen maar niet kunnen of niks meer laten weten en/of kansloze reactie plaatsen bij de advertentie. Dat heeft weinig met de prijs te maken.

Mijn eigen Air (2010) behoud ik ook gewoon, vind die snel zat voor alles wat ik doe. Wellicht bij de volgende generatie een keer upgraden. Heb voor de rest toch ook geen Thunderbolt spullen.

[ Voor 26% gewijzigd door Fietsbel op 04-08-2011 12:46 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De review van Ars Technica is mijns inziens nog veel beter en uitgebreider. Hij gaat onder andere in op het gemis aan OpenCL in de nieuwe Air, de verschillende design-keuzes (de Thunderbolt-controller kan bijvoorbeeld geen daisy-chaining aan) en 450Mbps wireless zit er ook niet in. Eigenlijk is het hele apparaat -zoals t.net al zegt- samen te vatten in: "snelheid, verlichting en Thunderbolt". Een hele nette update, maar er valt zeker nog wat te wensen. Daarom heb ik besloten om voorlopig nog met mijn Macbook (late 2007) door te gaan en te wachten op de volgende Air. Ik hoop dat Thunderbolt tegen die tijd wel volledig is geïmplementeerd en er eventueel al gewerkt wordt met de variant met glasvezel. Daarnaast zint het gemis aan OpenCL me niet, alhoewel ik dat niet goed kan beargumenteren. Geen optie voor meer geheugen (8GB) kan ik dan weer wel beargumenteren: ik wil 5 jaar kunnen doen met een laptop en 4GB is dan bijzonder krap. Ik besef mij dat ik wellicht meer vraag van de Air dan redelijkerwijs mogelijk is, ik denk dat er meer in kan. En ik wil ervoor betalen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ JVS,

Er spelen natuurlijk verschillende factoren een rol. Allereerst blijft het een 2de hands product. Ook al zou het product nieuw in doos zijn, dan dient de koper alsnog overtuigt te worden om van jou te kopen, in plaats van de winkel.

Een prijsverschil van c.a 100 euro is dan meestal wel doorslaggevend.

Indien een product wel gebruikt is, afhankelijk van de staat en mocht je een goede verkoop wilt bevorderen dan is een bedrag van 300 euro op mindering van de nieuwprijs realistisch.

Iedereen hier weet dat apple ook vooral een Hype is, het nieuwste "moeten" hebben is voor sommige nog steeds een zwakte.

Ik hoop dat ik ervan uit mag gaan dat je ook de laatste reviews hebt gelezen. De conclusie is dan al snel, dat de nieuwe versie op CPU gebied tot 2x krachtiger is. Dat is natuurlijk een hele prestatie.

Over de overige hardware veranderingen, ben ik het met jullie eens.

Tot slot krijg je dan natuurlijk de overweging, nieuw vs oud.

Als we dan het nieuwe 13" standaard model als voorbeeld nemen, de prijs is 1250.

Ga "jij" voor 250 euro een ouder 2de hands model kopen? Voor dat bedrag hebben mensen hem liever nieuw in doos van apple zelf. Ook hier valt natuurlijk weer over te speculeren, maar zet je hem voor bijvoorbeeld ~ 850, dan zet je de potentiele koper wel degelijk aan het denken.

Zeer waarschijnlijk zal hij echt opzoek gaan naar de verschillen, en afstemmen of hij wel zo'n nieuwe krachtige machine nodig heeft, terwijl hij ook een leuke exemplaar voor een goede prijs kan overnemen.

Er zullen natuurlijk altijd mensen bij blijven zitten, die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, maar dat soort dingen kan je gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:39
Destianto schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:03:
Als we dan het nieuwe 13" standaard model als voorbeeld nemen, de prijs is 1250.

Ga "jij" voor 250 euro een ouder 2de hands model kopen? Voor dat bedrag hebben mensen hem liever nieuw in doos van apple zelf. Ook hier valt natuurlijk weer over te speculeren, maar zet je hem voor bijvoorbeeld ~ 850, dan zet je de potentiele koper wel degelijk aan het denken.

Zeer waarschijnlijk zal hij echt opzoek gaan naar de verschillen, en afstemmen of hij wel zo'n nieuwe krachtige machine nodig heeft, terwijl hij ook een leuke exemplaar voor een goede prijs kan overnemen.

Er zullen natuurlijk altijd mensen bij blijven zitten, die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, maar dat soort dingen kan je gewoon negeren.
Eens. Vergeet ook niet dat de nieuwe 13 basis voor 1250 over de toonbank gaat met 4gb geheugen, voor eenzelfde configuratie heb ik nog 1400 betaald (1300 + 99 geheugenuitbreiding). Kortom de instapprijs is ook nog eens verlaagd.

Vergeet ook niet dat de vaste waarde van apple machines ook langzaam aan het verdwijnen is nu de machines steeds populairder worden. Dit gaat niet van de ene op andere dag maar ik denk dat over een jaar of 3 de houdbaarheidsdatum van een mac niet veel meer verschilt van een pc. Simpelweg omdat het aanbod van 2e hands spul steeds groter wordt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heraut
  • Laatst online: 16:30
Ik heb via Tweakers al vele producten gekocht dat ging altijd echt perfect. Ook kopen ging zonder problemen....tot ik een macbook air te koop heb gezet. Ik heb letterlijk honderd+ reacties gehad, van emotioneel, tot bijna dreigend, tot achterlijk laag en achterlijk hoog (1200 euro). Bijna alle bieders hadden 1 ding gemeen: het leken wel "bieding-neuroten". Dat wil zeggen: hoog bieden, dan afdingen, of hoog bieden en na de deal niet meer reageren...etc .etc. Ik heb 3 keer een deadl gehad, alles rond....en toen: niks! Ongelooflijk, maar helaas wel waar.

Mijn theorie is dat dit specifieke product, namelijk de macbook, een heel bijzonder slag mede tweaker aantrekt... Een nare ervaring, die ik niet graag nogmaals meemaak.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:20
Slotje vergeten... oops :$

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.