Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:09
GAARNE [MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 3 hier verder de discuseren!

Apple's MacBook Air
Model 2010 - 13,3" & 11,6"
Introductie
Woensdag 20 Oktober 2010 heeft Apple officeel de nieuwe MacBook Air uitgebracht. Naast de vertrouwde 13,3" versie heeft Apple na vele geruchten heeft Apple dan ook de 11,6" uitgebracht. Beide systemen beschikken niet meer over een 'ouderwetste' hardeschijf maar over een SSD schijf.
Technische Specificaties
Alles wat italic is is een optionele upgrade en dus niet de standaard configuratie

MacBook Air 11,6"MacBook Air 13,3"
Processor
Intel Core 2 Duo 1,4 GHz
Intel Core 2 Duo 1,6 GHz
Intel Core 2 Duo 1,86 Ghz
Intel Core 2 Duo 2,13 GHz
Geheugen
2GB 1066 MHz DDR3
4GB 1066 MHz DDR3
2GB 1066 MHz DDR3
4GB 1066 MHz DDR3
Opslag
64GB SSD
128GB SSD
128GB SSD
256GB SSD
Scherm
11,6" High-Resolution LED-Backlit Glossy display13,3" High-Resolution LED-Backlit Glossy display
Graphics
NVIDIA GeForce 320M 256MB Shared geheugen
Resoluties
1366 x 768, 1344 x 756, 1280 x 720, 1024 x 5761440 x 900, 1280 x 800, 1152 x 720, 1024 x 640, 800 x 500
Connectiviteit
802.11 N (A/B/G Compatible)
Bluetooth 2.1 + EDR
2x USB 2.0
3,5MM Jack plug
Mini DisplayPort
SD Kaartlezer (Alleen 13,3" model)
Accu & Verbruik
4 Cell's accu
35 Watt per uur
Tot 5 uur werken op de accu
Tot 30 dagen standby tijd
6 Cell's accu
50 Watt per uur
Tot 7 uur werken op de accu
Tot 30 dagen standby tijd
Afmetingen & Gewicht
Dikte: 0,3-1,7 cm
Breedte: 29,95 cm
Diepte: 19,2 cm
Gewicht: 1,06 Kilo
Dikte: 0,3-1,7 cm
Breedte: 32,5 cm
Diepte: 22,7 cm
Gewicht: 1,32 Kilo
In de doos
Uiteraard de MacBook Air zelf
Oplader met kabelmanagment systeem
Handleiding
USB Recovery stick
Stickers!

Vragenbak
Heeft de nieuwe MacBook Air toetsenbord verlichting?
Nee. Ja het is jammer en dat zijn we met elkaar eens dus discusseren daarover heeft weinig nut.

Kan ik zelf in de toekomst de hardeschijf vervangen?
Kan wel, voor meer informatie op deze website dan kan je zien hoe je hem uit elkaar kunt halen

Kan ik zelf het geheugen uitbreiden?
Nee, deze zitten wel direct op met logicboard gesoldeerd, met het bestellen van je MacBook Air kan je wel kiezen voor 4gb als je dit wilt.

Is het constant opladen van de accu slecht?
De MacBook Air heeft een 'slim' oplaad systeem, deze omzeild de accu zodra deze vol is. Het kan dus in theorie weinig kwaad, maar met enige regelmaat helemaal leeg laten lopen kan geen kwaad.

Heeft de MacBook Air geen ethernet?
Nee, de MacBook Air heeft standaard geen ethernet aansluiting en volgens Apple is dit niet nodig. Voor wie het mist is de Ethernet naar USB adapter de oplossing.

Kan ik ook een andere CD/DVD speler aansluiten naast de superdrive?
Bij mij werkt een externe Samsung SE-S084 prima op de MacBook Air, ik weet niet hoe het met andere spelers zit.
Apple's Keynote & Introductie video
Apple Special Event Oktober 2010
Introductie MacBook Air, App Store voor Mac, iLife 11, Mac OS X "Lion", Garage band, FaceTime

Apple's introductie van de vernieuwde MacBook Air
Een aantal visies van de 'hoge' bazen van Apple waarom de MacBook Air z'n goed product is.

Officiele MacBook Air website
Gallerij
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TZFet9NZRi7h5RAc0KhRY2QM/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a2ka7l5PedopRQYmohfjn4C2/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8WTerqAFw3VblxkD2ytdQd4e/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XoKyVIzJuqXECWRZaDdqqjis/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YsTnq6cAf3MquL3fVIFxYUcu/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MB7OH8cLa9wcn8uG8MHNlLHF/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M9jwJvwaWQ51WinQdbeiRTWk/thumb.png
Reviews
Techcrunch: Mg Siegler
Macworld Review
PC Mag
Anandtech
Afbeeldingslocatie: http://photos.appleinsider.com/2010MBA.005.jpg
Nieuws
27-10-2010: Microsoft bregnt Office for Mac 2011 uit

Posters: Mochten er dingen missen in de startpost, gelieve te melden per DM of email, anders word dit topic zo vuil.

[ Voor 104% gewijzigd door Toppe op 12-03-2011 15:18 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
27-10-2010
Topicstart afgemaakt voor zover mogelijk

27-10-2010
Microsoft brengt Office for Mac 2011 uit, deze kost via SurfSpot als leraar €18,75 en moet worden opgestuurd.

[ Voor 125% gewijzigd door Toppe op 29-10-2010 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Hoort hier ook wel thuis.

Afbeeldingslocatie: http://www.9to5mac.com/wp-content/uploads/2010/10/Screen-shot-2010-10-25-at-1.35.32-PM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:38
En weer open :) De TS wordt nog verder geupdate, dus ga daarover niet offtopic.

[ Voor 164% gewijzigd door Hoedje op 26-10-2010 15:15 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 06:50
Apple fanboy MG Siegler op TC:

Goodbye, MacBook Pro. The New MacBook Air Is That Good.

[ Voor 25% gewijzigd door Katseviool op 26-10-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Mooi stuk:
for the past 6 months I’ve been using a combination of an i7 iMac and an i7 MacBook Pro. Judging from processor, clock speed, and amount of RAM, both should be significantly faster than this Air. For certain tasks, they undoubtedly are. But for pretty much everything I’ve done this past week — basically, my regular work and play habits — I really can’t say I notice a difference. This definitely surprised me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
No shit... Voor een beetje browsen en documentjes schrijven is dit ding natuurlijk voldoende.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 05:51
Twijfel!

Heb een MBP 13" 2.4 midden 2010 met 128gb ssd.

Wil over naar de Air 13 2,13 4gb 256ssd.
Zou de performance minder worden?

Moet 595 euro bijbetalen dan kan ik hem zo inruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 18:54
Ik wil de MBA waarschijnlijk gaan aanschaffen maar heb een vraag over de accu. Ik wil de MBA ook thuis intensief gebruiken aan de netstroom, maar beïnvloedt dit nu de accuduur op de lange termijn? Ik heb weleens gehoord dat je beter de accu eruit kan halen als de laptop aan de netstroom zit, maar bij de mac is dat natuurlijk niet mogelijk. Gaat de kwaliteit van de accu dan niet achteruit?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Daros schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:05:
Zou de performance minder worden?
Ligt eraan wat je ermee doet. Booten, office, opstarten van programma's en surfen gaan even snel. Intensieve berekeningen, decoden en renderen gaan iets sneller op de MBP.
Póg mo Thóin schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:03:
[...]
No shit... Voor een beetje browsen en documentjes schrijven is dit ding natuurlijk voldoende.
Duh.. voldoende is nogal logisch. Het ging om de 'can't say I notice a difference - for my regular work and play', wat voor veel mensen niet logisch zal zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Philflow op 26-10-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:27:
[...]

Ligt eraan wat je ermee doet. Booten, office, opstarten van programma's en surfen gaan even snel. Intensieve berekeningen, decoden en renderen gaan iets sneller op de MBP.

[...]

Duh.. voldoende is nogal logisch. Het ging om de 'can't say I notice a difference - for my regular work and play', wat voor veel mensen niet logisch zal zijn.
Yeah, ik begrijp je punt. Het kwam er bij mij alleen een beetje cru uit :)

Vind het alleen een beetje jammer dat er steeds die standaard vragen langskomen, maar ik begrijp dat die vragen binnenkort ook weer verdwenen zijn. Even doorbijten :D

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja die vraag gaat inderdaad vaak genoeg voorbij komen 'is de MBA wel snel genoeg voor mij?'.

Misschien kan die ook worden toegevoegd aan de FAQ in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Philflow schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:27:
[...]

Begin langzamerhand wel te twijfelen.

Geen LAN
Geen Remote
Geen Keyboardlight

Wel hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Daros schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:48:
[...]

Begin langzamerhand wel te twijfelen.

Geen LAN
Geen Remote
Geen Keyboardlight

Wel hogere resolutie.
Ik ken wel geteld 0 mensen die werkelijk de lan poort van hun laptop gebruiken..

En hoezo geen remote?

[ Voor 18% gewijzigd door Siebelouis op 26-10-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 18:54
Siebelouis schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:54:
[...]

Ik ken wel geteld 0 mensen die werkelijk de lan poort van hun laptop gebruiken..

En hoezo geen remote?
Idd, en wat een non-issue is keyboard verlichting.

Enige wat ik echt mis is USB3.0 ondersteuning, verder niks dan hulde voor apple.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:50
Ik kwam er vandaag achter dat Skype niet werkt op de nieuwe MacBook Air. Althans, de recentste versie doet het niet, oudere versies doen het wel. Zie ook http://forum.skype.com/index.php?showtopic=746453

Ik ben overigens wel erg blij met m'n 13" MBA, heerlijk apparaat!

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:05:
[...]

Enige wat ik echt mis is USB3.0 ondersteuning, verder niks dan hulde voor apple.
Wanneer ik een mba zou gaan halen zou de ethernet optie er zeker bij moeten. Voor bepaalde zaken kan ik er niet omheen, klanten zonder wifi netwerk, netwerkconfiguraties in datacentrum etc.

Keyboard verlichting is een gemis, het maakt het product "af" en is vaak handig.

Apple Remote wordt voor zover nu bekend niet ondersteund door de nieuwe MBA, voor presentaties erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
[...]

En hoezo geen remote?
Zoals Sander hierboven ook al zegt.

Netwerk voor datacenter bij klanten waar ik niet op wifi kan.

Dat is dan ook gelijk waarom ik hem wil, lekker klein licht en makkelijk om mee te nemen naar klanten datacenter etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-04 18:04
Mja, voor gebruik op een datacenter mis is de seriele poort :P.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
ijdod schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:28:
Mja, voor gebruik op een datacenter mis is de seriele poort :P.
Haha dat klopt ook. Maar daarvoor heb ik altijd nog een Windows laptop in de kofferbak liggen.
Ergens daar onder bij het reservewiel... Verdiend geen betere plek ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 26-10-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Daros schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:33:
[...]

Haha dat klopt ook. Maar daarvoor heb ik altijd nog een [mbr]Windows[/] laptop in de kofferbak liggen.
Ergens daar onder bij het reservewiel... Verdiend geen betere plek ;)
Ik was vandaag bij een klant en moest z'n internet instellen etc, dus ik met 2 vingers scrollen, werkt dat niet _/-\o_ ik vet geirriteerd en echt denken wat een graf bak... Is het windows 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als je bekabeld internet nodig hebt op je MBA kan je toch gewoon deze gebruiken?

[ Voor 31% gewijzigd door Awoodentree op 26-10-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Licko

ZVDK

Is het mogelijk om later het geheugen nog uit te breiden?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Awoodentree schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:58:
Als je bekabeld internet nodig hebt op je MBA kan je toch gewoon deze gebruiken?
Inderdaad, heb ik ook bij mijn 1st gen MBA.
Klopt dat wel in de OP dat de 11' zwaarder is dan de 13'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Het gewicht van de 11.6 moet zijn 1.06kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:39
DeNachtwacht schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:22:
Ik wil de MBA waarschijnlijk gaan aanschaffen maar heb een vraag over de accu. Ik wil de MBA ook thuis intensief gebruiken aan de netstroom, maar beïnvloedt dit nu de accuduur op de lange termijn? Ik heb weleens gehoord dat je beter de accu eruit kan halen als de laptop aan de netstroom zit, maar bij de mac is dat natuurlijk niet mogelijk. Gaat de kwaliteit van de accu dan niet achteruit?
Ik heb een 34 maanden oude Macbook en daarvan is de accu nu 88% 'gezond'. 4460 mAh over van de originele 5020 mAh, althans volgens coconutBattery. Apples (en naar ik hoop andere kwaliteitslaptops ook) hebben een slimme stroomtoevoer die de batterij bypassed als die vol is geladen. Ik zit op 158 cycles trouwens en het ding hangt 90% van de tijd aan het net.

Bovendien, bij modellen waar je de accu er wel uit kon halen (zoals de mijne) wordt een processor uitgeschakeld als de accu er uit ligt. Ook ben je je werk kwijt als het (magneet)stekkertje van de voeding los raakt van de laptop.

Ergo: maak je er niet druk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:56
Licko schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:07:
Is het mogelijk om later het geheugen nog uit te breiden?
Niet mogelijk. Staat ook in het vorige topic.

Deze vraag is ook al een aantal keer voorbij gekopen. @toppe zet het even in de openingspost

Edit:
Dit is ook wel interessant. Meer benchmarks, leuk artikel om te lezen! http://www.macworld.com/a...acbookair_benchmarks.html

En nog een volledige review:
http://www.macworld.com/a...cbook_air.html?lsrc=top_1

[ Voor 30% gewijzigd door SquareOne op 26-10-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- edit

net hierboven ook gepost....

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 160183 op 26-10-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Licko

ZVDK

Brm-G schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:29:
[...]

Niet mogelijk. Staat ook in het vorige topic.

Deze vraag is ook al een aantal keer voorbij gekopen. @toppe zet het even in de openingspost
had iets gevonden op google over de 2008 modellen waar de chips op het logicboard zouden zijn gesoldeerd. vroeg me af of daar verandering in was gekomen o.i.d.

ps. wanneer je nog niet geinteresseerd bent in een macbook air, spit je gewoonlijk de topics ook niet door ;)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Laatst online: 01-04 19:52
offtopic:
@Licko: Je kan bovenaan de zoekfunctie gebruiken en zoeken 'in dit topic'. :p

Om toch een beetje ontopic te blijven:
Mooie toestellen die nieuwe Airs.. Moest ik nog geen 13" MBP hebben dan ging ik 100% voor een 11" Air.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

[...]

En hoezo geen remote?
Dat jij er geen kent hoeft niet te betekenen voor het gross van de mensen die in een kantooromgeving zitten. Bij 80% van de bedrijven waar ik langskom gebruiken ze nog steeds UTP voor hun laptops.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

[message=,noline]kevinl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:09[/message]:
[...]

Dat jij er geen kent hoeft niet te betekenen voor het gross van de mensen die in een kantooromgeving zitten. Bij 80% van de bedrijven waar ik langskom gebruiken ze nog steeds UTP voor hun laptops.
Ook zijn er inderdaad nog hotels in het buitenland zonder wifi, maar met UTP. Dealextreme verkoopt voor een paar euro UTP naar USB converters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Dan ben je gek, je koopt een laptop van minimaal 1000eur en vervolgens besparen op accessoires..? Ik zou niet graag bij jou in dec auto zitten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
quote: Topic Start
Kan ik zelf in de toekomst de hardeschijf vervangen?
Nee, de flash-chips zitten op het direct op het logicboard gesoldeerd.
Dit is vziw niet correct, de flash zit op een Apple-eigen kaartje. Dat betekent dat je dit theoretisch zou kunnen vervangen, als je zo'n kaartje zou kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
kevinl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:09:
[...]

Correct. Hier op kantoor heeft iedereen zjin laptop aan UTP hangen. Prefereer ook UTP boven WiFi. Heb thuis ook alles via UTP (iMac, PS3, Popcorn Hour) Alleen m'n MacBook en iPad zijn via WiFi. Maar dat is logisch. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zijn er ook al wat negatieve reviews inmiddels, vind het tot nu toe wel erg hosanna allemaal. Vaak zijn een paar negatieve reviews wel goed voor een realistisch beeld. Of heeft Apple het voor elkaar om een superproduct te maken dat iedereen top vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Volgens mij is het gewoon een super product dat wederom zijn eigen markt bedient. Tov de vorige generatie Air's is de huidige versie er stukken op voorruit gegaan op zo'n beetje alle fronten. Hij is goedkoper, sneller, kleiner, perfect voor de meeste soorten van gebruik als je echt mobiel wil zijn...

Ik denk gewoon dat het een goed apparaat is waar weinig negatiefs over te schrijven is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sander schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:24:
Zijn er ook al wat negatieve reviews inmiddels, vind het tot nu toe wel erg hosanna allemaal. Vaak zijn een paar negatieve reviews wel goed voor een realistisch beeld. Of heeft Apple het voor elkaar om een superproduct te maken dat iedereen top vindt?
PCMag is zowel positief als kritisch: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2371199,00.asp

Superproduct? Op sommige vlakken wel, op sommige vlakken niet. Er zijn volop alternatieven die op sommige vlakken veel beter scoren en op sommige vlakken veel minder.

Voorbeeldje: Ik heb zelf een 11.6" Acer 1830T van ~650 euro met Core i3, 4GB en 640GB HDD. Er kan zelfs 8GB geheugen in, er zit HDMI op, een SD card reader, een ethernet port, hij gaat langer mee op de accu en de accu kan zelfs nog worden vervangen door een 9 cells. Allemaal dingen die de 11.6" Air niet kan. Maar de Air heeft veel betere bouwkwaliteit, is lichter, een veel betere GPU, scherm en touch pad. Dus het ligt er maar net aan wat je nodig hebt. Verder is de een natuurlijk gemaakt voor Windows, de ander voor OS X. Voor sommige mensen is dat een belangrijke overweging (niet voor mij) .

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 27-10-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
In tegenstelling tot mijn eerdere berichten over het uitbreiden van het flash geheugen, het kan dus blijkbaar wel:
http://www.macrumors.com/...ew-macbook-air-announced/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anandtech MBA 11 & 13 review:
http://www.anandtech.com/...ok-air-11-13inch-reviewed

MBA 13" review: http://www.laptopmag.com/...aspx?page=1#axzz13YkmFH9d
Brm-G schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:36:
In tegenstelling tot mijn eerdere berichten over het uitbreiden van het flash geheugen, het kan dus blijkbaar wel:
http://www.macrumors.com/...ew-macbook-air-announced/
Redelijk spectaculair. Dit zou wel eens de toekomst van SSDs kunnen worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 27-10-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

Philflow schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:40:
[...]

Redelijk spectaculair. Dit zou wel eens de toekomst van SSDs kunnen worden.
Hoezo dan? Wat verandert deze (kleine) mod aan de toekomst van SSD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Die review van Anandtech is echt een must read.
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/2010lowendssdroundup_060210124932/33266.png
Anandtech MBA 11 & 13 review:
http://www.anandtech.com/...ok-air-11-13inch-reviewed
Anoniem: 233180 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:56:
[...]
Hoezo dan? Wat verandert deze (kleine) mod aan de toekomst van SSD's?
SSD cards die je direct in het moederbord van laptops kunt prikken. Net als geheugen modules.

PS. Goed lezen he ;) "het zou weleens de toekomst kunnen worden"

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 27-10-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Mooi: nieuws: Microsoft brengt Office for Mac 2011 uit

Per direct beschikbaar, zeker interresant

[ Voor 28% gewijzigd door Toppe op 27-10-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
@ toppe

in de 'vragenbak' staat dat het flash geheugen niet verder uitbreidbaar is, maar het blijkt nu dat het wel zo is: nieuws: PhotoFast introduceert ssd-upgradekit voor nieuwe MacBook Air
zie ook het linkje van macrumors dat ik eerder poste.

Daarnaast klopt een link in de 'vragenbak' niet. Namelijk bij de vraag over uitbreidbaar werkgeheugen link je naar uitbreidingschips echter deze link gaan naar de ehternet adapter op apple.com/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 22:00
Brm-G schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:18:
@ toppe

in de 'vragenbak' staat dat het flash geheugen niet verder uitbreidbaar is, maar het blijkt nu dat het wel zo is: nieuws: PhotoFast introduceert ssd-upgradekit voor nieuwe MacBook Air
zie ook het linkje van macrumors dat ik eerder poste.

Daarnaast klopt een link in de 'vragenbak' niet. Namelijk bij de vraag over uitbreidbaar werkgeheugen link je naar uitbreidingschips echter deze link gaan naar de ehternet adapter op apple.com/nl
Ja ok, maar waar je naar verwijst is wel een USB oplossing heh, das niet intern... Zo lust ik er ook nog wel een paar...

[ Voor 0% gewijzigd door PhaeTom op 27-10-2010 17:24 . Reden: Te snel gelezen, het is wel een interne oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
PhaeTom schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:23:
[...]

Ja ok, maar waar je naar verwijst is wel een USB oplossing heh, das niet intern... Zo lust ik er ook nog wel een paar...
kan ook worden ingebouwd? toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
...
Ik vind het toch echt wel een heel groot issue en vooral een reden om hem NIET aan te schaffen. Als het erop zou zitten zou ik hem gister nog gehaald hebben.

Zo'n MBA is bedoeld om overal mee naartoe te nemen, net zoals een netbook. Die laatste heb ik en hier erger ik me echt wezenloos aan. Dat is ook de reden om te gaan kijken voor een MBA of MBP, en dan het liefste de 13" variant zodat ik 's avonds op de bank wel gewoon kan chatten en internetten. Hiervoor vind ik het noodzakelijk om een verlicht toetsenbord te hebben en zo ben ik dus ook bij Apple uitgekomen. En dat ze nu juist DAT laten vallen op de nieuwe MBA vind ik een enorm gemis.

Nu blijf ik nog even wachten tot de update van de 13" MBP of hoop ik op een tweak om alsnog een verlicht toetsenbord te krijgen. Ik ben echt wel bereid hier extra voor te betalen, zo belangrijk vind ik het.

Ps. Ik heb ook al een paar lichtjes voor op de USB, maar dat is stuk voor stuk helemaal niks. Vandaar dus ook het verlichte toetsenbord en alleen maar dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[message=,noline]Toppe schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 07:22[/message]:
Dan ben je gek, je koopt een laptop van minimaal 1000eur en vervolgens besparen op accessoires..? Ik zou niet graag bij jou in dec auto zitten;)
Sommige mensen kopen een plasma van 5000 euro en dan moeten ze een Monster HDMI kabel van 200 euro erbij hebben die ook voor 2 euro te koop is (100% identieke beeldkwaliteit).

Als dat ding het doet dan doet het het. Kostprijs voor apple is nog geen 1 euro, ze willen alleen wat meer winst en verkopen dat ding voor 30 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 27-10-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Vandaag zowel de 11 als de 13 inch versie bekeken.
Uiteraard alleen met de 11 inch gespeeld, aangezien de knaken niet op mijn rug groeien.
Maar wat een heerlijk formaat zeg!
Ik was toch huiverig dat het allemaal net te klein zou zijn, ik ben van een 15'' naar een 13,3'' gegaan, omdat ik 12'' echt te klein vond. Maar de 11 inch versie van de MBA voelde echt niet té klein, het was echt precies goed eigenlijk! :)

Het scherm is prachtig, keyboard typt lekker en Mac OSX draait echt super. Deze ga ik zeker halen, zodra ik de financiën op orde heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

RnB schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:13:
Ik was toch huiverig dat het allemaal net te klein zou zijn, ik ben van een 15'' naar een 13,3'' gegaan, omdat ik 12'' echt te klein vond. Maar de 11 inch versie van de MBA voelde echt niet té klein, het was echt precies goed eigenlijk! :)

Het scherm is prachtig, keyboard typt lekker en Mac OSX draait echt super. Deze ga ik zeker halen, zodra ik de financiën op orde heb.
Hij valt bij bijna iedereen wel in de smaak. Ik had hem vandaag even meegenomen naar het werk en iedereen was er gek op. Er kwamen zelfs collega's (inclusief de adjunct-directeur) bij mij op de afdeling of ze even dat ding mochten zien. Hadden ze dan weer van andere collega's gehoord.

De mensen waar ik mee sprak voordat ik hem had gekocht waren veelal sceptisch of op voorhand afkeurend...een aantal daarvan zijn al bijgedraaid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

zimbab schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:49:
[...]
Hij valt bij bijna iedereen wel in de smaak. Ik had hem vandaag even meegenomen naar het werk en iedereen was er gek op. Er kwamen zelfs collega's (inclusief de adjunct-directeur) bij mij op de afdeling of ze even dat ding mochten zien. Hadden ze dan weer van andere collega's gehoord.
Ik neig eigenlijk naar de 13" maar door dit soort verhalen krijg ik weer zin in de 11" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

zimbab schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:49:
[...]

De mensen waar ik mee sprak voordat ik hem had gekocht waren veelal sceptisch of op voorhand afkeurend...een aantal daarvan zijn al bijgedraaid. :)
Ja, dat begrijp ik wel.
Als ik de MBA vergelijk met een 11 inch netbook, dan vind ik die netbook echt afschuwelijk qua grootte, maar die MBA is echt perfect.
Heel gek is dat, hebben ze wel goed gedaan daar bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

De reden dat ik voor de 11" heb gekozen is, naast de prijs, het feit dat de MBA een ultra-compacte notebook is en de 11" is daar de ultieme versie van. De 13" is dan toch weer wat groter (en weer wat duurder dan de 13" MBP). Bovendien is het formaat niet hinderlijk klein....gewoon een full-size keyboard en met het scherm is ook prima te leven. Daarbij moet wel gezegd worden dat het voor mij ook echt een apparaat voor erbij is. Mensen die misschien echt elke dag uren met een laptop moeten werken zullen het grotere formaat van de 13" waarschijnlijk wel wat meer waarderen....en die is natuurlijk ook nog compact zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
Ik denk dat ik over 4 dagen ook een macbook air ga aanschaffen. Na de review van anandtech, waar toch vaak naar voren kwam dat de CPU de enige bottleneck is. Ben ik van plan de volgende configuratie aan te schaffen:

MBA 13,3 inch
2,13 Ghz
4Gb geheugen
256GB SSD

Dit wordt mijn main 'workstation', vandaar dat ik maximale specificaties wil. Ook is het de bedoeling dat ik weer 2 a 3 jaar vooruit kan met dit apparaat, ik wil niet in het laatste jaar tegen een te trage cpu, of te kleine SSD aanlopen.

Mijn main 'workstation' nu is een macbook white 2,4Ghz, 2Gb geheugen, en 160Gb 5400rpm hdd. Ik neem dus aan dat ik de air makkelijk als main 'workstation' kan gaan gebruiken. Ook al zal hij voor veel mensen als extra - portable device fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:02
Even over de keyboard verlichting. Bij apple staat bij de configuratie opties van de MBA (11/13 inch): "Verlicht toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)"?

Ik vind de toetsenbord verlichting van mijn MBP zo heerlijk. Als ik op de laptop van mijn ouders zit mis ik het echt, althans in het donker.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er is al tig keer gezegd dat de NL beschrijvingen van configuratieopties niet kloppen. Andere landen hebben deze tekst niet en uit de diverse reviews is echt al lang duidelijk dat het er gewoon niet op zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 27-10-2010 21:40 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

S2801 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:37:
Even over de keyboard verlichting. Bij apple staat bij de configuratie opties van de MBA (11/13 inch): "Verlicht toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)"?
Tip: lees eerst de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193286

Siebelouis schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:26:
Ik denk dat ik over 4 dagen ook een macbook air ga aanschaffen. Na de review van anandtech, waar toch vaak naar voren kwam dat de CPU de enige bottleneck is. Ben ik van plan de volgende configuratie aan te schaffen:

MBA 13,3 inch
2,13 Ghz
4Gb geheugen
256GB SSD

Dit wordt mijn main 'workstation', vandaar dat ik maximale specificaties wil. Ook is het de bedoeling dat ik weer 2 a 3 jaar vooruit kan met dit apparaat, ik wil niet in het laatste jaar tegen een te trage cpu, of te kleine SSD aanlopen.

Mijn main 'workstation' nu is een macbook white 2,4Ghz, 2Gb geheugen, en 160Gb 5400rpm hdd. Ik neem dus aan dat ik de air makkelijk als main 'workstation' kan gaan gebruiken. Ook al zal hij voor veel mensen als extra - portable device fungeren.
Vraagje: is het niet zo dat je voor al die upgrades eigenlijk veel te veel betaalt? 2gb extra voor €90 bv. Voor €1550 heb je een MBP 13 inch met een snellere processor, evenveel RAM en een grotere schijf. Nadelen zijn de ssd en het formaat/gewicht. Maar ik zou dan denk ik voor de MBP gaan, misschien zelfs de 15 inch. Maar goed, iedereen heeft z'n eigen motieven. Mijn vraag is eigenlijk vooral of Apple niet juist extra verdient op al die extra opties. Ik weet bv dat dat bij Dell het geval is. De instapmodellen zijn goedkoop, maar je betaalt voor de extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
S2801 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:37:

Ik vind de toetsenbord verlichting van mijn MBP zo heerlijk. Als ik op de laptop van mijn ouders zit mis ik het echt, althans in het donker.
Lees de start topic eens door, nee de air heeft GEEN verlicht toetsenbord.

@ vcs, ben ik misschien met je eens maar het hangt er ook vanaf hoeveel geheugen chips apple er in duwt. Is het 1 bankje BV dan kost dat een stuk meer.

Bij Dell krijg je bijvoorbeeld standaard op de meeste laptops geen N kaart, bij de air weer wel.

Genoeg merken hebben dit probleem, vaak betaal je een stuk meer terwijl je maar een klein beetje verschil merkt...

[ Voor 31% gewijzigd door Toppe op 27-10-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 193286 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:41:
[...]
Mijn vraag is eigenlijk vooral of Apple niet juist extra verdient op al die extra opties. Ik weet bv dat dat bij Dell het geval is. De instapmodellen zijn goedkoop, maar je betaalt voor de extra's.
De winstmarge op upgrades zal inderdaad wel wat hoger zijn dan de winstmarge op het basis model zelf (zoals bij alle merken). Maar so what? De Air upgraden achteraf is nogal complex, dus veel keuze heb je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Anoniem: 193286 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:41:
[...]

Vraagje: is het niet zo dat je voor al die upgrades eigenlijk veel te veel betaalt? 2gb extra voor €90 bv. Voor €1550 heb je een MBP 13 inch met een snellere processor, evenveel RAM en een grotere schijf. Nadelen zijn de ssd en het formaat/gewicht. Maar ik zou dan denk ik voor de MBP gaan, misschien zelfs de 15 inch. Maar goed, iedereen heeft z'n eigen motieven. Mijn vraag is eigenlijk vooral of Apple niet juist extra verdient op al die extra opties. Ik weet bv dat dat bij Dell het geval is. De instapmodellen zijn goedkoop, maar je betaalt voor de extra's.
tuurlijk altijd al zo geweest. Dit is ook het verdienmodel van Apple. Lekker maken met allerlei opties waar je dik voor betaald. Ach je wilt een MBA of niet. :/

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Heeft er al iemand berekend welke model de kleinste pixels heeft, de 11.6" of de 13.3"?

En als je een 16:9 film kijkt op de 13.3" (met zwarte balken dus), is die dan groter dan op de 11.6" ?

Edit: s2801, die vraag is al een keer of 6 gesteld, vandaar de reacties waarschijnlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 27-10-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:02
@ Toppe, Philflow en Herko I'm sorry :$

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005

ja3

Philflow schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:55:
Heeft er al iemand berekend welke model de kleinste pixels heeft, de 11.6" of de 13.3"?
MacBook Air (2010) 11.6" (Widescreen) 1366×768 135 ppi
MacBook Air (2010) 13.3" (Widescreen) 1440×900 128 ppi

Wikipedia: List of displays by pixel density

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ja3 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:14:
[...]
MacBook Air (2010) 11.6" (Widescreen) 1366×768 135 ppi
MacBook Air (2010) 13.3" (Widescreen) 1440×900 128 ppi

Wikipedia: List of displays by pixel density
Thanks, deze is trouwens ook mooi.
http://members.ping.de/~sven/dpi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkok
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Uit de hierboven vermelde Wikipedia: List of displays by pixel density blijkt dat de Macbook Air 13" een lagere pixel density heeft dan de Macbook Pro 17" 1920x1200. Een pixel density van 132 (Macbook Pro 17") tegen 128 (Macbook Air 13").

Dit is voor mij een reden om aan te nemen dat het qua pixel density wel goed zit op de Macbook Air 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Voor zover ik weet is de audio uitgang van de MBP ook voorzien van een microfoon ingang (de iphone headset werkt er mee). Heeft iemand enig idee of dit ook het geval is voor de nieuwe MBA's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ijdod schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:40:
Voor zover ik weet is de audio uitgang van de MBP ook voorzien van een microfoon ingang (de iphone headset werkt er mee). Heeft iemand enig idee of dit ook het geval is voor de nieuwe MBA's?
zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
bramkok schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:32:
Uit de hierboven vermelde Wikipedia: List of displays by pixel density blijkt dat de Macbook Air 13" een lagere pixel density heeft dan de Macbook Pro 17" 1920x1200. Een pixel density van 132 (Macbook Pro 17") tegen 128 (Macbook Air 13").

Dit is voor mij een reden om aan te nemen dat het qua pixel density wel goed zit op de Macbook Air 13".
?????

Een hogere pixel density wordt over het algemeen gezien als beter, jij impliceert nu iets anders? Of je formuleert het krom? (Of ik begrijp je niet)

Verder is het verschil natuurlijk minimaal, en is het nieuwe scherm echt een verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Siebelouis schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 01:26:
[...]
Een hogere pixel density wordt over het algemeen gezien als beter, jij impliceert nu iets anders?
Maar een hogere pixel density zorgt voor kleinere letters en dat komt de leesbaarheid niet ten goede.

1440*900 is voor mij scherp genoeg op 13.3". 1366*768 op 11.6" vind ik iets te klein om lang mee te werken. (ik heb een 11.6" acer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Philflow schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:45:
[...]

Maar een hogere pixel density zorgt voor kleinere letters en dat komt de leesbaarheid niet ten goede.

1440*900 is voor mij scherp genoeg op 13.3". 1366*768 op 11.6" vind ik iets te klein om lang mee te werken. (ik heb een 11.6" acer)
Is prima mee te leven naar mijn mening omdat je snel in en uit kan zoomen met je touchpad. Als ik dus bijvoorbeeld naar dit forum ga in Safari en een hele pagina/ thread wil doornemen dan doe ik even een swipe met de vingers en dan zoomt hij 1 niveau in.....en dan is het heel comfortabel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Iemand nog een suggestie voor een sleeve en tas? Zat zelf te denken aan een Crumpler "Holy Grid" 13" tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

zimbab schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:02:
[...]
Is prima mee te leven naar mijn mening omdat je snel in en uit kan zoomen met je touchpad. Als ik dus bijvoorbeeld naar dit forum ga in Safari en een hele pagina/ thread wil doornemen dan doe ik even een swipe met de vingers en dan zoomt hij 1 niveau in.....en dan is het heel comfortabel lezen.
Ja begrijp ik. Persoonlijk zie ik liever dat het gelijk goed te lezen is, zonder in te zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Philflow schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:23:
[...]

Ja begrijp ik. Persoonlijk zie ik liever dat het gelijk goed te lezen is, zonder in te zoomen.
Het is (voor mij althans) ook wel gelijk goed te lezen, maar als het echt een lap tekst is (zoals die review van Anadtech hierboven) dan zoom ik wel even 1 niveau in.....dat is voor lange teksten toch net wat comfotabeler. In de breedte is het scherm groot zat. Voor het normale surf-werk (artikeltje op NU, paar nieuwe post op GoT etc.) vind ik de normale grootte wel te doen.

Maar het is een persoonlijke keuze natuurlijk....ik vind het wel goed te doen in real-life.

[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 28-10-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
De tekst is prima te lezen hoor, ik ben zo ie zo niet voor het zoomen, in mijn ogen worden m'n ogen dan gigantisch lui, dat heb ik liever niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Toppe schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:32:
De tekst is prima te lezen hoor, ik ben zo ie zo niet voor het zoomen, in mijn ogen worden m'n ogen dan gigantisch lui, dat heb ik liever niet;)
Ik heb zelf een 11.6" zoals gezegd, ik weet dus hoe het te lezen is. Ik vind zelf, voor meer dan een uur werken 11.6" 1366*768 niet zo comfortabel. Zeker als ik hem op mijn schoot heb. En ik heb prima ogen. Vandaar dus mijn voorkeur voor 13".

Ik begrijp dat het voor iedereen anders kan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 28-10-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
offtopic:
Vanavond naar de iCentre, opzet stukje van de lader is scheef, kwam er achter toen hij is een iets ander stopcontact moest & gaat kijken voor een magic trackpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:20
Heeft iemand ooit via surfspot.nl bij apple besteld? Moet je na de bestelling nog iets als een studentenkaart opsturen of wordt er nooit meer om gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
wouter.N schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:41:
Heeft iemand ooit via surfspot.nl bij apple besteld? Moet je na de bestelling nog iets als een studentenkaart opsturen of wordt er nooit meer om gevraagd?
offtopic:
Met andere woorden, ik ben geen student maar wil met studentenkorting bestellen?

Apple controleert hier nauwelijks op maar dus wel af en toe. Ze kunnen je na aankoop vragen een kopie van je studentenpas of iets dergelijks op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Apple houdt steekproeven (1 op 5 IIRC). Misschien dat ze dit aangepast hebben de afgelopen tijd.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Wat zou er gebeuren als ze je betrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wat kost het basis model Air 13" bij Surfspot? (heb zelf geen account)
wouter.N schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:56:
Goede vraag :)

[ Voor 55% gewijzigd door Philflow op 28-10-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 06:50
Heb zelf ook via Surfspot besteld, maar Air is momenteel onderweg en heb nog geen bewijs hoeven overhandigen.
Ben overigens zelf ook echt student, maar je kunt toch ook iemand anders laten bestellen die dit legitiem wel kan?
Philflow schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:56:
11" (64GB) : €918,68
11" (128GB) : €1056,72
13" (128GB) : €1194,76
13" (256GB) : €1470,84

Dit is Surfspot met m'n UvA login. Dit kan overigens per universiteit/hogeschool verschillen (zie reactie Wouter.N).

[ Voor 28% gewijzigd door Katseviool op 28-10-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Voor de duidelijke orde; ik ben wel student (RUG)

Maar ik wil graag via de surfspot account van een vriend bestellen (TU Delft) Wegens de 12% korting. Maar toch wil ik graag de factuur op mijn eigen naam krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:56:
Korting ligt tussen de 6-12%.
BTW: Apple biedt deze korting zelf ook. Kies in de Apple Store in de linkerkolom voor ‘Store voor het onderwijs’ om de prijzen te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Icelus op 28-10-2010 16:02 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wat Surfspot betreft.. Iemand toevallig al de vraag daar neergelegd wanneer Office 2011 komt en wat hij gaat kosten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Ja; De engelse is er al en Nederlandse komt medio November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Icelus schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:01:
[...]

Korting ligt tussen de 6-12%.
BTW: Apple biedt deze korting zelf ook. Kies in de Apple Store in de linkerkolom voor ‘Store voor het onderwijs’ om de prijzen te zien.
via surfspot tussen de 8-12%, hangt af van welke hogeschool/uni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381229

Inmiddels de trotse bezitter van een nieuwe Air. Wat een bruut apparaat zeg!
heb de 11" versie, en moet zeggen dat het formaat perfect is.
Op het werk ook al veel positieve reacties gekregen, verwacht dat er hier wel meer voor de bijl zullen gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Bij mijn weten kun je nog een keer worden gecontroleerd, maar komt dit in de praktijk nooit voor. Wel is het zo dat je per collegejaar maar een zo'n bestelling mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Anoniem: 381229 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:37:
Inmiddels de trotse bezitter van een nieuwe Air. Wat een bruut apparaat zeg!
heb de 11" versie, en moet zeggen dat het formaat perfect is.
Op het werk ook al veel positieve reacties gekregen, verwacht dat er hier wel meer voor de bijl zullen gaan :D
Heb je de 2gb of 4gb versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De Bijenkorf A'dam heeft de 11 en 13" naast elkaar staan. Wat gelijk opvalt is het verschil in hoogte, de 13" torent boven de 11" uit. De 11" heeft meer de wow factor Maar wat een heerlijke resolutie op de 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Heeft iemand via de NCOI bij Surfspot besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:41
Eind 2008 via Surfspot besteld (was toen nog student), maar nog iets op hoeven sturen o.i.d. In dit geval is 't dus "Ja heb je, nee kun je krijgen :+ :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381244

Is er toevallig al iemand die weet wat er met de accuduur gebeurt wanneer je Parallels/VMWare Fusion gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Net het magic trackpad gehad, wat een makkelijke setup zeg! Via configuratie start je een trackpad setup, drukt op het power knopje van je trackpad en het werkt...!:O Ongelofelijk dat apple!

De muis vond ik maar niets, heb nog staan twijfelen, maar vind de muis te laag om te kunnen gebruiken met multi touch enz

[ Voor 24% gewijzigd door Toppe op 28-10-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[message=,noline]wouter.N schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:56[/message]:
Dan hangen ze je aan de hoogste appelboom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Als ze je betrappen zullen ze eerst zeggen dat je moet terug betalen, als je dat doet is er denk ik niets aan de hand, als je weigert heb je een groter probleem denk ik

Edit: Bezoek apple.com en zoom eens uit, dan komt er een wit gat tussen de support & zoek tab <- lol

[ Voor 23% gewijzigd door Toppe op 28-10-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Je kan ook nog gamen op de 11.6 :D daar heb ik nog niet veel mensen over gehoord!

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Macbook air playing Left 4 Dead 2

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
MacBook air 11 inch gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Office 2011 voor de mac via SurfSpot: €18,75, enkel DVD versie dus direct downloaden kan niet.

Verwachte levertijd: 2 (werk)dagen

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.