Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-05 19:58
Anoniem: 160183 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:01:
Inderdaad, ik heb zelf een iMac en een AIR.
Als ik mijn iMac ga vervangen zal dat een krachtige MB pro zijn met een 27" monitor.
Ik heb dezelfde combo :)

Voorheen gebruikte ik alleen een MBP maar dit werkt veel fijner.
En specs blijven altijd verbeteren. Uiteindelijk draait het om je eigen productiviteit! (voor de content creators)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben de afgelopen dagen op zoek geweest naar een stijlvolle sleeve maar eigenlijk niets interessants tegengekomen. Het Icentre in Amsterdam was al om 19.00 gesloten ook al is het koopavond dus toen maar naar de Bijenkorf. Klopt het dat er enkel 3rd party sleeves zijn en geen apple zelf? Als dat het geval is moet ik zeggen dat me dat wel tegen valt, ik bedoel voor iphones en ipod's hebben ze toch ook sokjes e.d.

Anyway nu dus maar online op zoek en ben op het volgende gestuit wat me erg aanspreekt. Er is ook een bruine en blauwe versie te verkrijgen. Bij een chique laptop hoort voor mij ook een passende sleeve en dit is toch wel de mooiste die ik tot nu toe ben tegen gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mirrorbrands.com/images/bag/N58023-1a.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 03-03-2011 22:18 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48

Sick Nick

Drop the top!

Even buiten het design (dat blijft persoonlijk), is die niet veel te dik voor een air? Daar kan je er zo te zien makkelijk 4 in kwijt. Het idee van een air is plat en makkelijk mee te nemen, met zo'n hoes er omheen is ie net zo dik als een gewone macbook (pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Goed punt, dit zijn de afmetingen:

Size (LxHxD): 35cm x 26cm x 4.5cm.

edit:

MacBook Pro 13" :

32.5 cm × 22.7 cm x 2.4 cm

MacBook Air 13" :

33 cm x 22,7 cm x 1,9 cm

Ik zal van het weekend even langs de P.C. gaan om mijn ervaring op te doen en hoe het aanvoelt als hij er in zit.

[ Voor 64% gewijzigd door Greatsword op 03-03-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:33

Fiber

Beaches are for storming.

De MBA is echt wel multifunctioneel, je kan er zelfs taart mee snijden... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/06/sood-cutting-cake-macbook-air.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:17
Destianto schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:27:
Goed punt, dit zijn de afmetingen:

Size (LxHxD): 35cm x 26cm x 4.5cm.

edit:

MacBook Pro 13" :

32.5 cm × 22.7 cm x 2.4 cm

MacBook Air 13" :

33 cm x 22,7 cm x 1,9 cm

Ik zal van het weekend even langs de P.C. gaan om mijn ervaring op te doen en hoe het aanvoelt als hij er in zit.
Bespaar je de moeite, die rits is ook voelbaar aan de binnenkant. Al gezien in Frankrijk en niet eens nagedacht over een tas die bijna net zo duur is als mijn Air. Dan liever een normale sleeve met een mooie LV aktetas eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Even wat anders, ik heb gisteren een Displayport converter to HDMI binnen gekregen van een andere tweaker en wilde mijn ext monitor hiermee aansluiten.

Via systeemvoorkeuren Full HD monitor geselecteerd maar krijg niet mijn gewenst effect.

Ik krijg voor elkaar, om een extensie te hebben van mijn bureaublad ( dit gaat automatisch ) dus ik kan mijn applicaties zoals een filmpje in VLC verslepen naar dat uitgebreide scherm en enkel daar op afspelen.

Maar wat ik wil is het beeld in full HD op de monitor, nu pakt hij simpel weg de resolutie van mijn systeem. max 900 en heb dus 2 kleine zwarte balken aan de zijkanten.

In windows heb je de mogelijkheid om het scherm enkel weer te geven op je monitor, en daarna de resolutie aan te passen maar dat schijnt niet te werken.

Ik heb hier en daar al wat opgezocht maar vondt de oplossing niet echt fijn. Computer in slaapstand zetten, externe toetsenbord / of muis aansluiten. Kan het echt niet simpeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 16:53

Pat-Juh

Patrick

wil je jou MBA monitor kopieren op de FullHD monitor? In dat geval is het logisch dat er een 1440x900 resolutie wordt aan gehouden ;).

Ik zou de FullHD als monitor1 instellen en dan de MBA monitor als "voor erbij" dus zonder dock en menubar (voor het laatste kan je een app downloaden dat je wel een menubar hebt maar helaas nog geen dock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dat is nu precies wat ik heb, Full HD als verlenging van mijn bureaublad, ik krijg de dock wel zichtbaar maar niet de menubalk, Als ik op de iconen klik op mijn Monitor, opent de applicatie op mijn MBA. Doesnt make sense to me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
als je naar het onderstaande scherm gaat, kun je de monitoren zo verslepen dat ze goed staan zoals op je bureau. Daarnaast zie je een witte balk, deze kun je los verslepen. hierdoor zal het menu op dat scherm komen te staan en wordt dat je standaard scherm voor het openen van applicaties. Je kunt dan ook per scherm de resolutie instellen!

Zorg wel dat mirror displays uit staat!

Afbeeldingslocatie: http://www.askdavetaylor.com/5-blog-pics/mac-ipad-second-display-air-display-preferences-displays.png

[ Voor 12% gewijzigd door steffex op 04-03-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zat gisteren al te slepen met het beeldscherm / links,rechts,boven,beneden maar dat had enkel tot gevolg dag mijn extern bureaublad ook die locatie op ging, Had er niet bij nagedacht dat de menubalk los verschuifbaar zou zijn. Was misschien iets duidelijker geweest als ze dat element ook los van de afbeelding hadden geplaatst. Anyway vanavond even testen. Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
of even de tekst lezen die in het venster wordt getoond, daar staat het namelijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 08:56
funk-e schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:10:
was even benieuwd of mijn accu nog wel 100% was na 2 weken :p

[afbeelding]

:+
dan doet 'die van jou' het beter dan die van mij:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2196117/AirBattery.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
als jou mac nog maar 0 weeks oud is, heb je nog niet de optimale capaciteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
steffex schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:04:
als jou mac nog maar 0 weeks oud is, heb je nog niet de optimale capaciteit...
Ja en het kan zijn dat hij nog niet gecalibreerd is. Ik zou hem een keer helemaal leeg laten lopen vanaf een volle accu (terwijl je er op werkt, dus niet in standby). Niet te vaak doen want het is niet goed voor een Li-Po accu om hem heel vaak helemaal leeg te draaien.

Ik had met mijn MacBook Pro na 18 maanden nog een hogere capaciteit dan de Design Capacity (101% ofzo) dus het is wel vreemd dat hij daar hier al onder zit. Ik denk dat hij het beter in kan schatten als je hem langer gebruikt hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 04-03-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 08:56
Ik heb hem al een keer gecalibreerd, dus helemaal leeg laten lopen tijdens gebruik. Dit heeft nog niet tot andere waarden geleid. Maar goed, ik kijk het nog wel een tijdje aan, 't is natuurlijk ook geen showstopper of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 16:02
http://www.appleinsider.c...port_in_snow_leopard.html interessant...bij mij wordt de update alleen nog niet aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip154
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 14:47
Heeft iemand ervaring met het verschil in prestaties tussen de 2GB en 4GB versies van de 13 inch? Ik zal de macbook voornamelijk willen gebruiken voor office taken/browsen/HD video kijken maar ik wil ook af en toe een simpele game spelen (voornamelijk Counterstrike, Team Fortress 2 en Civilization IV en V). Ik kan nu van een kennis een 13 inch met 256gb storage overnemen voor een zacht prijsje, maar begrijp dat deze het standaard model is met 2GB RAM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
het zal ongetwijfeld kunnen, maar meestal zorgt meer RAM voor betere performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

steffex schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:53:
het zal ongetwijfeld kunnen, maar meestal zorgt meer RAM voor betere performance...
Hij moet ff zoeken in de eerste topic van dit onderwerp. Ik heb toen een link geplaatst met een vergelijkingstest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:17
flip154 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:22:
Heeft iemand ervaring met het verschil in prestaties tussen de 2GB en 4GB versies van de 13 inch? Ik zal de macbook voornamelijk willen gebruiken voor office taken/browsen/HD video kijken maar ik wil ook af en toe een simpele game spelen (voornamelijk Counterstrike, Team Fortress 2 en Civilization IV en V). Ik kan nu van een kennis een 13 inch met 256gb storage overnemen voor een zacht prijsje, maar begrijp dat deze het standaard model is met 2GB RAM..
Ja Counterstrike 1.6 lukt prima. Ik heb lange tijd gespeeld met C2D 2.4ghz met 2GB en 9400m. 100 fps constant. Source gaat een heel stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 20:23
Weet niet of dit hier thuishoort, maar kan een Air kopen voor een leuke prijs. Echter is deze wel tweedehands, waar moet ik op letten bij tweedehands MacBooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:11

4POX

Everybody is wired

wishmasterUT2k4 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:33:
Weet niet of dit hier thuishoort, maar kan een Air kopen voor een leuke prijs. Echter is deze wel tweedehands, waar moet ik op letten bij tweedehands MacBooks?
Bij de eerste generatie Macbook Air is het scharnier erg kwetsbaar.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 20:23
4POX schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:38:
[...]

Bij de eerste generatie Macbook Air is het scharnier erg kwetsbaar.
Bedankt! Dit kan je dmv het scherm een beetje heen-en-weer te bewegen wel voelen, of moet het gewoon op goed geluk?
(stel) dat de Air een gestolen product is, is het dan verstandig om het ID-nummer te controleren op de Apple website?(dat het geregistreerd staat op de naam van de eigenaar) Ik wil namelijk niets te maken hebben met gestolen goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240727

Macrumors.com
Recommendation: Neutral - Mid product cycle

Toch een update in juni? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 240727 op 07-03-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip154
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 14:47
Anoniem: 160183 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:56:
[...]

Hij moet ff zoeken in de eerste topic van dit onderwerp. Ik heb toen een link geplaatst met een vergelijkingstest.
Dank, ik heb 'm gevonden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Anoniem: 240727 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:42:
Macrumors.com
Recommendation: Neutral - Mid product cycle

Toch een update in juni? ;)
Nou waarschijnlijk is de nieuw status er vanaf... standaard update van de buyersguide lijkt me en waar jij uit die paar woorden uithaalt dat er een update komt, is mij de vraag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
steffex schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:24:
[...]
Nou waarschijnlijk is de nieuw status er vanaf... standaard update van de buyersguide lijkt me en waar jij uit die paar woorden uithaalt dat er een update komt, is mij de vraag :?
Die status is dacht ik gebaseerd op de gemiddelde tijd tussen updates, maar omdat die bij de Air zo enorm ver uit elkaar liggen (tussen de 8 en 18 maanden) zegt dat in dit geval niet zo veel. Tenzij er echt flinke geruchten zijn dat er echt een aan zit te komen, dan passen ze het zelf nog wel eens handmatig aan.

Niettemin denk ik dat Juni op zich wel een mogelijkheid zou zijn omdat dan de Sandy Bridge LV en ULV processoren uitkomen. Met de gewone laptop CPU's heeft Apple ook geen seconde gewacht om de MBP te updaten. En het zal zeker een mooie update worden. En het zou 8 maanden worden sinds de laatste update, als je naar het tijdsverloop tussen updates kijkt is dat niet uitzonderlijk.

Edit: Ik keek het net toevallig nog even na op de intel site en die ULV processoren zijn wel degelijk gelaunched nu. Vorige week stonden ze nog op TBA. Ik dacht dat ze pas in Juni uit zouden komen.

Dus Apple zou niet eens tot Juni hoeven te wachten met updaten. Maar niettemin denk ik dat ze de Air serie niet zo snel na de vorige zullen updaten.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 07-03-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zojuist nog een 11,6" macbook air erbij gehaald als werk laptop. Mijn prive airbook bevalt zo goed en is meer dan snel genoeg voor al het excel werk wat ik doe.
Nog een tip voor de mensen die cheap een Airdrive zoeken, de Apple winkel in de Bijenkorf Rotterdam verkoopt deze met 50% korting!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

paQ

misschien helemaal niets met MBA an sich te maken, maar kan ik de bibliotheken van gebruikers op een netwerkschijf zetten?
ergo: bibliotheek aanspreken is automatisch >> /192.168.enz.enz/ ?

edit:
ik heb de iphoto bibliotheek verplaatst naar het nas schijfje.

wat een drama is dat zeg!
langzaam! :o

met name als je vanaf daar its op facebook wilt zetten, dan gaat ie eerst 1,5 GB aan previews laden over het netwerk.... oh man wat een gedoe.

wat is een goed alternatief voor dat bagger iphoto?

[ Voor 45% gewijzigd door paQ op 07-03-2011 22:34 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Reparatie van hun MBA, enig idee hoe lang een dergelijke procedure duurt. Sinds gisteren avond viel me op dat de Zilveren lijst om het beeldscherm aan de bovenkant ( schuin boven de cam ) een stukje los zit. Als ik het zachtjes indruk klikt het wel weer vast tussen het zwarte rubber, maar na enige tijd schiet het toch weer los. Valt me wel erg tegen voor een laptop die net een week oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48

Sick Nick

Drop the top!

Helemaal als je bedenkt dat het schermgedeelte nu ook 1 geheel zou moeten zijn, het unibody verhaal werd er flink bij benadrukt. Net een week oud en zo'n defect lijkt me gewoon 1 op 1 omruilen, nu al het reparatie-traject in zou ik niet accepteren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56775

paQ schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:40:
misschien helemaal niets met MBA an sich te maken, maar kan ik de bibliotheken van gebruikers op een netwerkschijf zetten?
ergo: bibliotheek aanspreken is automatisch >> /192.168.enz.enz/ ?

edit:
ik heb de iphoto bibliotheek verplaatst naar het nas schijfje.

wat een drama is dat zeg!
langzaam! :o

met name als je vanaf daar its op facebook wilt zetten, dan gaat ie eerst 1,5 GB aan previews laden over het netwerk.... oh man wat een gedoe.

wat is een goed alternatief voor dat bagger iphoto?
Denk dat er weinig foto programma's voor consumers goed draaien met een enorme library op een NAS. iPhoto vanaf een usb disk draaien vond ik nog verrassend snel overigens, dus misschien is dat een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Heb zojuist de nieuwe xcode 4 geinstalleerd op mijn nieuwe 13inch air. Ik hoorde de air ineens enorm gaan blazen. Toen ik ging kijken met istat pro wat de temperatuur was, zag ik dat de cpu 85graden werd.

Is dit normaal? de air was voor de rest niets aan het doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:34
Ja moet kunnen, ik haalde laatst 76 graden toen iMovie voor het eerst opstartte (en dan maakt hij thumbnails van alle media ofzo geloof ik) en hing de fan idd ook rond de 3500 rpm. Waarschijnlijk was dat toch even een flinke cpu belasting, dat Xcode installeren...?
Moet zeggen dat ik er met verwondering naar stond te luisteren. Dat was voor het eerst (en tevens voor het laatst, daarna niet meer voorgekomen) dat er ook maar iets van geluid uit deze laptop komt..... _/-\o_
Gamen, HD filmpjes kijken, ik krijg het niet voor elkaar dat de Air weer eens gaat blazen...

[ Voor 36% gewijzigd door autoreverse op 11-03-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Destianto schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:40:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Reparatie van hun MBA, enig idee hoe lang een dergelijke procedure duurt. Sinds gisteren avond viel me op dat de Zilveren lijst om het beeldscherm aan de bovenkant ( schuin boven de cam ) een stukje los zit.
Update

Gisterenavond afgeleverd bij de icentre, vandaag al netjes emails ontvangen over de status. Verwachte reparatietijd max 5 werkdagen ( afhankelijk van levering van de onderdelen ) Er komt blijkbaar een hele nieuwe monitor ter vervanging.

Kortom uitstekende kosteloze service verlening tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Besluit genomen, kijken of ik morgen op 't werk de 13.3" instap mee kan nemen :)
de mobiliteit van de AIR ( gewicht ) hebben mij de AIR boven de MBP doen verkiezen, en het hogere resolutie scherm is natuurlijk super. ideaal om mee te nemen! cpu power heb ik thuis staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41
thijszor schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 23:59:
Besluit genomen, kijken of ik morgen op 't werk de 13.3" instap mee kan nemen :)
de mobiliteit van de AIR ( gewicht ) hebben mij de AIR boven de MBP doen verkiezen, en het hogere resolutie scherm is natuurlijk super. ideaal om mee te nemen! cpu power heb ik thuis staan ;)
Een zeer wijze beslissing ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-06 20:15
Dat gaan we doen!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.