Bij 10.6 kan het ook hoor. Toen ik mijn MBP opnieuw installeerde (om dezelfde reden, ik wilde al die talen- en printerzooi er ook af hebben), heb ik er voor gekozen om de printerdrivers niet te installeren. Als je dan een printer inprikt dan downloadt hij de drivers van Internet (en dat is dan wel gelijk een paar honderd MB de eerste keer).autoreverse schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:48:
[...]Ik heb OSX ook meteen ge-herinstalleerd meteen na aankoop. Waarom? Om er zeker van te zijn dat niet alle taalbestanden en printerdrivers vooraf geïnstalleerd waren. Scheelt toch weer wat ruimte op die 'maar' 64GB harddisk. Die printerdrivers kon ik echter niet vinden tijdens de installatie, dat kon bij OSX 10.5 nog wel, kwam ik helaas achter. Nu ja, schadelijk is het ook niet.
Maar misschien dat ze dit hebben aangepast voor de Air (vanwege de beperkte diskruimte) en de printerdrivers gewoon helemaal niet meer meeleveren? Die download methode werkt immers prima.
Ik ben het verder trouwens helemaal eens met burne, ik heb nog nooit een Mac periodiek opnieuw hoeven installeren vanwege performance problemen, zoals bij Windows gebruikelijk is. Dat "alles in de app folder" principe werkt erg goed, behalve bij zooi als MS Office dat zich er niet aan houdt.
Edit: @Phuncz: Ik kan me herinneren dat ik er wel voor kon kiezen om alle printerdrivers te installeren. Maar niet standaard misschien (Ik doe zowiezo nooit een standaard install)
[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 09-02-2011 13:57 ]