Ik heb sinds gister ook de Macbook Air 11" 1,4Ghz C2D, 2GB ram, 64GB SSD. (840 euro bij MM met 19% korting)
Kom van een iBook 12" 1,2Ghz, 1,25GB ram en een Mac mini 1,83Ghz C2D, 2GB ram.
Ik moet zeggen dat de Air sneller surft, opstart, applicaties start etc. dan mijn mini! Alleen met foto's en films zie je dat de Air iets langer tijd nodig heeft om de boel te renderen en te bufferen.
De batterijduur is fenomenaal (5 tot 6 uur licht gebruik) en het 'kleine' scherm is ge-we-l-dig! Ik zie er meer op dan op de iBook 12", vanwege de hoe resolutie waarschijnlijk. Hij weegt nog minder dan een zak knikkers (1kg) en is zo klein dat hij in je gewon tas past - niemand die dus ziet dat je met een laptoptas loopt te zeulen en je spaart je schouders en rug.
Dat van die toetsenbord verlichting vind ik wel jammer dat deze serie het niet meer heeft, maar het stoort me niet, alle geweldige eigenschappen maken dat eigenlijk helemaal goed.
En een laptop stiller dan mijn iBook had ik niet verwacht, maar het bestaat: de Air is zoooo stil, de fans draaien slechts rond de 2000 rpm en pas op 3500 rpm hoor je zacht gefluister (alleen als je Flash draait bijv. Youtube) en er is geen HD die draait en gruist en kraakt....
Ik schrok er nog wel even van dat een dvd-tje erop kijken niet kan, maar je kunt gewoon zo'n usb schijf kopen (doe ik misschien nog wel eens) en thuis kan ik de cd/dvd drive van mijn Mac mini gebruiken (delen) voor de Air (dat is zo goed bedacht)
[
Voor 25% gewijzigd door
autoreverse op 31-01-2011 10:30
. Reden: die prijs was iets te rooskleurig vermeld ]