You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Verwijderd
Je wilt niet op een SSD swappen. Daardoor gaat de levensduur van de SSD sneller van achteruit.RnB schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:51:
Ja oké, dat begrijp ik. Maar dat geeft natuurlijk nog geen antwoord op mijn vraag.In principe zou 2GB geen probleem moeten zijn, swappen op een SSD zal razendsnel gaan. Maar ik vraag me af of bovenstaande mogelijk is.
Probeer op een SSD ook niet te bittorrenten. Daarmee slijt je de cellen ook snel.
Door de balk te verslepen in het display configuratiescherm. Je kunt daarin de miniratuur uitvoering verslepen.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:05:
hoi ik heb de 11 inch versie en eerste keer een mac dat ik heb gekocht. nu heb ik deze aangesloten aan mijn grote normale beeldscherm, maar hoe krijg ik die als hoofdscherm. dus met menu balken enzo..
Mijn oude macbook pro heeft vlekken in het scherm. De AIR heeft ook geen glasplaat. Ik denk dat ik er wel een stukje vilt tussen druk. Maar het is net zoals de eerste kras. Je huilt 10 minuten. Daarna denk je dat de AIR met een kras of een vlek nog best stoer is.en is het nou een fabel of niet, dat je dat papiertje op je toetsenbord moet houden als je je mac sluit. omdat anders de toetsen in het scherm komen te staan?
Dus dat bijvoorbeeld de muziek door blijft spelen als ik hem dicht doe.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
http://www.macupdate.com/app/mac/22211/insomniaxAntraXxX schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 02:58:
Is het trouwens mogelijk om ervoor te zorgen dat mijn Air niet in slaapstand gaat als ik hem dichtdoe?
Dus dat bijvoorbeeld de muziek door blijft spelen als ik hem dicht doe.
Verwijderd
Geldt het onderstaande ook voor nieuwsgroepen?4POX schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 02:01:
[...]
Je wilt niet op een SSD swappen. Daardoor gaat de levensduur van de SSD sneller van achteruit.
Probeer op een SSD ook niet te bittorrenten. Daarmee slijt je de cellen ook snel.
Mss stomme vraag, maar hoe weet je wanneer ie swapt...?
Verwijderd
Alles...?4POX schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 06:54:
Nu heb ik met smartsleep ingesteld dat mijn Macbook Pro geen sleepimage meer wegschrijft. Het nadeel dat ik bij een lege accu alles kwijt ben.

Klopt, maar dat ie nog maar 2 jaar ipv 5 jaar meegaat boeit me absoluut niet. Ik schrijf op mijn huidige SSD ook ontzettend veel data, dat alles zo snel gaat is alleen maar lekker.4POX schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 02:01:
[...]
Je wilt niet op een SSD swappen. Daardoor gaat de levensduur van de SSD sneller van achteruit.
Het gaat gewoon om het feit dat je flash maar een bepaald aantal keren kan beschrijven, hoeveel dat is kan je overal vinden. Tegenwoordig is dat niet zo'n issue meer, ik geloof dat je met een recente SSD 5 jaar kan doen wanneer je 50GB per dag erop schrijft.Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:35:
[...]
Geldt het onderstaande ook voor nieuwsgroepen?
Mss stomme vraag, maar hoe weet je wanneer ie swapt...?
Niemand heeft nog de tijd gehad om zijn MBA 11'' basismodel te stressen?
[ Voor 82% gewijzigd door RnB op 07-01-2011 15:29 ]
Verwijderd
ARS technica heeft daar de tijd voor genomen: http://arstechnica.com/ap...-the-11-macbook-air.ars/4RnB schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:22:
Niemand heeft nog de tijd gehad om zijn MBA 11'' basismodel te stressen?
Maar op de aangesloten heb ik nergens last van. Zoomen heb ik al uitgezet. Dat kon iets zijn, maar niet dus.
Het is niet regelmatig, maar wel irritant. Zit je in PS en dan gaat ' t scherm shaken en net zelfs even paar keer snel aan en uit. Hij doet het momenteel ook, nu ik aan het typen ben hier en verder niets aan heb.
Iemand die weet wat het is, en hoe het op te lossen is?
x
Verwijderd
- Ondanks de hogere resolutie is het scherm toch merkbaar kleiner.
+ Natuurlijk veel lichter
+ Sneller
- Last van dit probleem: het niet wakker worden vanuit 'sleep'.

Andere mensen die last hebben van deze issue?
De EFI 2.0 update is reeds uitgevoerd, alhoewel het niet ging zoals ik het gewend was. Het scherm met de progress balk en de beep kreeg ik 3 maal te zien/horen alvorens ik naar de desktop weer werd gevoerd, waarna ik nogmaals de update heb moeten doen. Toen ging het wel naar behoren. Als ik nu in de System Profiler kijk, dan is de Boot ROM versie iig de juiste.
Als ik nogmaals de update wil uitvoeren, krijg ik de melding dat deze software niet geschikt is voor mijn Macbook...
EDIT: zou wellicht aan Safari (icm Flash) liggen. Gebruik nu dus (voor het eerst) Chrome een tijdje om te kijken of hiermee opgelost is. Wel vreemd overigens.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 10:29 ]
Je bent niet de enige. Ik heb het niet doorgelezen, daar is het nog veel te vroeg voor, maar misschien dat er iets nuttigs instaat?
Verwijderd
Heb de link ook in mijn post staanRnB schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:18:
http://discussions.apple....threadID=2630327&tstart=0
Je bent niet de enige. Ik heb het niet doorgelezen, daar is het nog veel te vroeg voor, maar misschien dat er iets nuttigs instaat?

Een klasgenoot met een MacBook Pro 15 inch heeft er nooit een papiertje tussen gelegd en met papiertje bedoel ik dat bescherm laagje/papiertje wat er ook tussen zit als je MacBook voor de eerste binnen krijgt.RomeoJ schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:21:
[...]
Ik ken wel een aantal mensen die dit bij hun MacBook doen, maar die mensen zijn sowieso zuiniger op al hun spullen.
Ikzelf doe dit nooit, omdat ik niet geloof dat je toetsen echt in het scherm slijten, hooguit een afdruk op het scherm, maar dit is dan gemakkelijk af te poetsen.
Maar goed, na een paar maanden had het toetsenbord zeker een afdruk op het scherm achter gelaten.
Ikzelf hou het papiertje er zeker tussen met mijn net nieuwe Macbook pro 13,3 inch, wat kan het kwaad?
Bij mijn XPS M 1530, zit zo'n bescherm papiertje er ook al 3 jaar tussen en geen afdruk op scherm.
Baat het niet, schaden doet het zeker niet.
Ik doe dit (en heb dit gedaan) bij al m'n laptops, waaronder een MBP 17", maar ik merk dat de MBA hier geen last van heeft.PSP123 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:30:
[...]
Een klasgenoot met een MacBook Pro 15 inch heeft er nooit een papiertje tussen gelegd en met papiertje bedoel ik dat bescherm laagje/papiertje wat er ook tussen zit als je MacBook voor de eerste binnen krijgt.
Maar goed, na een paar maanden had het toetsenbord zeker een afdruk op het scherm achter gelaten.
Ikzelf hou het papiertje er zeker tussen met mijn net nieuwe Macbook pro 13,3 inch, wat kan het kwaad?
Bij mijn XPS M 1530, zit zo'n bescherm papiertje er ook al 3 jaar tussen en geen afdruk op scherm.
Baat het niet, schaden doet het zeker niet.
Wanneer je je MBA in een volle tas stopt en er dus meer druk op de case komt, krijg je dit probleem wellicht wel.
Het ligt niet aan het beeldscherm of kabel, want op een andere pc (ook full-hd) stoort ie ook als 'n malle. Zeer irritant. Iemand die weet wat het kan zijn?Jaspur schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:41:
Er lijkt wel een storing te zitten in mijn kabel van de MB naar m'n externe scherm. Hij flikkert/shaket steeds, alleen dat externe ding.
Maar op de aangesloten heb ik nergens last van. Zoomen heb ik al uitgezet. Dat kon iets zijn, maar niet dus.
Het is niet regelmatig, maar wel irritant. Zit je in PS en dan gaat ' t scherm shaken en net zelfs even paar keer snel aan en uit. Hij doet het momenteel ook, nu ik aan het typen ben hier en verder niets aan heb.
x
Sja ik word der gek van, die mensen zijn niet met argumenten om te krijgen. Vooral omdat het niveau neerkomt op "ik kan het niet betalen dus ik doe maar net of het rommel is die ik niet wil hebben"Bierkameel schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:08:
productreview: Apple MacBook Air 13.3" 128GB (najaar 2010) review door DeNachtwacht
Goede review maar de reactie van sommige mensen
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Haters gonna hate..DeNachtwacht schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:10:
[...]
Sja ik word der gek van, die mensen zijn niet met argumenten om te krijgen. Vooral omdat het niveau neerkomt op "ik kan het niet betalen dus ik doe maar net of het rommel is die ik niet wil hebben"
Vervolgens krijg ik emmers met kritiek over me heen dat Apple vooral duur is om het duur zijn, dat ik bevooroordeeld ben, enz. enz. Dat terwijl ik nota bene 4 alternatieve windows ultraportables vergelijk met de air en moet concluderen dat er simpelweg geen windows alternatieven voor de air zijn die hetzelfde leveren voor deze prijs of lager. Argh
Zo, frustratie er af geschreven
youtube.com/@hisrep
Ben zelf ook erg tevreden met m'n Air, en met de rest van m'n Apple producten ook trouwens.... en ja, ze zijn duur, maar daar krijg je ook wat voor terug
Sommige mensen zullen gewoon weigeren dat te accepteren om wat voor reden dan ook...
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Ja man jouw redenering dat die mensen het niet zouden kunnen betalen is een goeieDeNachtwacht schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:10:
[...]
Sja ik word der gek van, die mensen zijn niet met argumenten om te krijgen. Vooral omdat het niveau neerkomt op "ik kan het niet betalen dus ik doe maar net of het rommel is die ik niet wil hebben"
[ Voor 10% gewijzigd door Saven op 08-01-2011 18:40 ]
Die mensen weigeren dat omdat ze nog nooit echt met een Apple hebben gewerkt of de tijd niet hebben genomen om het werken met een Apple te leren. En omdat er aan een Apple niet geklungeld hoeft te worden en dat missen ze dan.Xcalibur schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:36:
Sommige mensen zullen gewoon weigeren dat te accepteren om wat voor reden dan ook...

Als je Fred Flintstone in een huidige wagen zou zetten, zou hij ook niet weten wat hij moest doen en het maar een dure car vinden. Nee, dan is hij liever primitief en houdt het bij zijn loopwagen; die kent hij en dan weet hij precies wat hij moet doen.

Have Fun Funske
Verwijderd
Je moet de TCO berekenen en dan zal je zien dat een Apple goedkoper is per saldo.Xcalibur schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:36:
Ik vond het een goeie review
Ben zelf ook erg tevreden met m'n Air, en met de rest van m'n Apple producten ook trouwens.... en ja, ze zijn duur, maar daar krijg je ook wat voor terug
En dan mogen jullie nu allemaal weer braaf stoppen met flamen.
Launching containers into space
Bedankt nog, werkt uitstekend!
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Getest op 4 schermen, verschillende resoluties. Overal het zelfde probleem. Het externe scherm bibbert/flikkert/shaked.Jaspur schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:41:
Er lijkt wel een storing te zitten in mijn kabel van de MB naar m'n externe scherm. Hij flikkert/shaket steeds, alleen dat externe ding.
Een kabel probleem is het niet. Lijkt echt aan de Mac zelf te liggen, maar wat is er mis..... Iemand die me het kan vertellen, of dingen die ik kan proberen om het op te lossen?
x
Ja, maar bij mij is mijn Apple scherm goed, maar als ik hem aansluit op een extern scherm flikkert het externe scherm. Het MB scherm nietVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:16:
Ik had hetzelfde probleem. Bleek een defect Logic Board te zijn. Even terug gaan dus.
x
Hier stond achterhaalde informatie…
x
Ik zou even terug gaan naar een APR. daar het probleem voorleggen en ter plekke testen indien mogelijk, anders de vga connector omwisselen en als het daar niet mee opgelost is moet het wel aan de MBA liggen...!?

The Mercury Aura SSD line features industry leading SandForce DuraClass Technologies:
- DuraWrite extends the endurance of your Solid State Drive (SSD).
- Intelligent Block Management & Wear Leveling automatically distributes data evenly across the entire SSD.
- Intelligent Read Disturb Management spreads the active read/write across the flash components eliminating data corruption caused by constant use.
- Intelligent "Recycling" for advanced free space management gradually re-writes data across the SSD over time to ensure data never gets corrupted.
- RAISE (Redundant Array of Independent Silicon Elements) protects the data on your drive similar to having a RAID setup.
- Best-in-Class ECC Protection for longest data retention and drive life.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Zou het door al die nieuwe technologie komen? Ik zie dingen staan die ik bij de reguliere consumenten SSD's niet ben tegengekomen.
http://gizmodo.com/570214...sd-upgrade-kit-production
Lekker!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dan moet je haast concluderen dat het aan je macbook ligt. Zoals al gezegd, even naar een APR en daar laten testen.Jaspur schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:43:
Kan het ook liggen aan enkel die connector? Het is een officiele mini-dinges naar VGA connector van Apple. Doet iemand anders het ook via VGA? Of allemaal DVI? Heb nu 5 verschillende VGA kabels geprobeerd, 3 schermen. Overal hetzelfde. Alleen nog niet getest mbv DVI, maar om dat nou gelijk te kopen terwijl ik niet weet of het zinvol is..
Op formaat een patent aanvragen is nogal moeilijk. Als iemand dan een 3 mm kleinere maakt ben je al de lul.Phuncz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:52:
Het werkt via een PCI-Express of SATA connector/protocol, waar Apple niets over heeft te zeggen en het formaat kunnen ze volgens mij niet patenteren. Dus in theorie kan iedereen het maken. Tenzij Apple ergens iets non-standard doet om het te kunnen gebruiken zoals de SuperDrive for Macbook Air, die enkel op Macbook Air's werkt en de Mac Mini Server.

Geen unboxing maar een unsleeving
Pack & Smooch hoes en de Macbook Air 11" "Ultimate" 1.6Ghz, 4GB RAM en 128GB SSD zijn vandaag binnen gekomen
Man wat is dat ding snel, mijn Dell Core I3 met Intel SSD is nog langzamer, alles werkt heerlijk het is alleen wel ff wennen na een paar jaar op alleen Windows bakken werken.
Verwijderd
Nu heb ik smartsleep geïnstalleerd. Ingesteld dat er pas bij 20% of minder batterij capaciteit er pas een image naar de schijf wordt geschreven.
Als ik nu de klep sluit houdt de fan er meteen mee op. Hoeft de SSD minder te schrijven. Minder slijtage en ook niet onbelangrijk. Je bent niet snel door de lege cellen heen. Dus je houdt betere schrijfperformance.
Dat is niet waar (als je bedoelt dat je hiermee diskruimte vrij laat), OS X houdt altijd zijn sleepimage op disk staan, ook als het op dat moment niet gebruikt wordt. Dat doet het om te zorgen dat er genoeg diskruimte beschikbaar is op het moment dat je hem in slaap zet.4POX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:12:
Minder slijtage en ook niet onbelangrijk. Je bent niet snel door de lege cellen heen. Dus je houdt betere schrijfperformance.
Je kan het wel expres wissen en die diskruimte voor iets anders gebruiken maar dan krijg je bij elke keer opstarten een foutmelding.
[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 14-01-2011 15:06 ]
Met lege cellen bedoel ik niet de ruimte die de sleepimage inneemt. Met lege cellen bedoel ik mee hoe de SSD werkt. Als die schrijft pak die eerst de lege cellen. Daardoor houden ze een hoge schrijfsnelheid. Zodra de lege cellen op zijn gaat een SSD bestaande cellen wissen en herschrijven. Trim en GC zijn voorbeelden van functies die lege cellen resetten naar een beginwaarde.GekkePrutser schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:55:
[...]
Dat is niet waar (als je bedoelt dat je hiermee diskruimte vrij laat), OS X houdt altijd zijn sleepimage op disk staan, ook als het op dat moment niet gebruikt wordt. Dat doet het om te zorgen dat er genoeg diskruimte beschikbaar is op het moment dat je hem in slaap zet.
Je kan het wel expres wissen en die diskruimte voor iets anders gebruiken maar dan krijg je bij elke keer opstarten een foutmelding.
Als ik macosx vertel dat ik geen sleep gebruik kan ik gerust de sleepimage verwijderen. Macosx zal geen nieuwe aanmaken. Dit is de situatie op mijn Macbook Pro. (Die ik trouwens alleen nog als desktopmachine gebruik). Ik weet niet of de macbook air zonder sleepimage kan. Kan ik vanavond wel even uitproberen.
in /var/vm staat de sleepimage.
Klopt, als je safe sleep uit zet dan zal hij geen nieuwe aanmaken (om precies te zijn, ik geloof dat hij er dan eentje van 0 bytes aan maakt maar hij reserveert de ruimte inderdaad niet). Maar als je hem instelt dat hij het bij 20% moet doen dan zal hij het waarschijnlijk wel aanmaken om de ruimte te reserveren. Maar ik weet het ook niet zeker, ik heb (nog) geen Air en het hele safe sleep is juist iets dat veranderd is.4POX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:33:
[...]
Als ik macosx vertel dat ik geen sleep gebruik kan ik gerust de sleepimage verwijderen. Macosx zal geen nieuwe aanmaken. Dit is de situatie op mijn Macbook Pro. (Die ik trouwens alleen nog als desktopmachine gebruik). Ik weet niet of de macbook air zonder sleepimage kan. Kan ik vanavond wel even uitproberen.
in /var/vm staat de sleepimage.
Ik draai nu zelf ook zonder sleepimage op mijn MBP omdat ik de ruimte te hard nodig had (had mijn geheugen van mijn MBP geupgrade van 2GB naar 8GB en dan kost het sleepimage natuurlijk ook 8 GB, meer ruimte dan ik kan missen). Vandaar dat ik het merkte van die irritante popup bij het booten.
Over dat van die cellen: Dan had ik niet goed begrepen wat je bedoelde. Ik dacht inderdaad dat je de vrije ruimte op de SSD bedoelde (omdat SSD's zowiezo al wat kleiner zijn dan de gemiddelde harde schijf)
Is dit ook nodig voor een iMac met 8GB werkgeheugen of alleen notebooks?GekkePrutser schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:49:
[...]
Klopt, als je safe sleep uit zet dan zal hij geen nieuwe aanmaken (om precies te zijn, ik geloof dat hij er dan eentje van 0 bytes aan maakt maar hij reserveert de ruimte inderdaad niet). Maar als je hem instelt dat hij het bij 20% moet doen dan zal hij het waarschijnlijk wel aanmaken om de ruimte te reserveren. Maar ik weet het ook niet zeker, ik heb (nog) geen Air en het hele safe sleep is juist iets dat veranderd is.
Ik draai nu zelf ook zonder sleepimage op mijn MBP omdat ik de ruimte te hard nodig had (had mijn geheugen van mijn MBP geupgrade van 2GB naar 8GB en dan kost het sleepimage natuurlijk ook 8 GB, meer ruimte dan ik kan missen). Vandaar dat ik het merkte van die irritante popup bij het booten.
Over dat van die cellen: Dan had ik niet goed begrepen wat je bedoelde. Ik dacht inderdaad dat je de vrije ruimte op de SSD bedoelde (omdat SSD's zowiezo al wat kleiner zijn dan de gemiddelde harde schijf)
Onze iMac gaat elke avond na 23:00 uur in sluimer.
Als jij geen SSD hebt en/of die ruimte gewoon kan missen, dan hoeft het dus niet.
Ik werk veel grafisch dus werkgeheugen kan ik niet missen en is voor mij erg belangrijk om er veel van te hebben.RnB schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:18:
Je kan toch wel lezen. Bij een SSD zet je het uit om de levensduur op peil te houden en die andere heeft het uitgezet omdat hij die ruimte nodig heeft gehad.
Als jij geen SSD hebt en/of die ruimte gewoon kan missen, dan hoeft het dus niet.
Maar je punt is duidelijk, bedankt.
IMAP heeft inderdaad een push functie, genaamd IMAP IDLE. De standaard mail client van OS X maakt daar tegenwoordig wel gebruik van, maar je kan het niet expliciet aanvinken. Als je het snelste mail check interval kiest dan gebruikt hij vanzelf ook de IDLE functie.Bierkameel schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:18:
IMAP is inderdaad een rechtstreekse verbinding, een sync tijd zou overbodig moeten zijn.
Dus de mail client gaat dan niet iedere minuut zoeken na nieuwe mail zodat de macbook ook onnodig veel accu verbruikt?GekkePrutser schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:21:
[...]
IMAP heeft inderdaad een push functie, genaamd IMAP IDLE. De standaard mail client van OS X maakt daar tegenwoordig wel gebruik van, maar je kan het niet expliciet aanvinken. Als je het snelste mail check interval kiest dan gebruikt hij vanzelf ook de IDLE functie.
Sorry ik had het mis, ik wou even opzoeken wat de minimum mail check duur was waarbij hij nog IDLE gebruikt, maar er schijnt tegenwoordig gewoon een vinkje voor te zijn. Ik heb de mac nu niet bij me dus ik kan het niet testen.martk2280 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:42:
[...]Dus de mail client gaat dan niet iedere minuut zoeken na nieuwe mail zodat de macbook ook onnodig veel accu verbruikt?
Edit: Ik weet het nu weer, het misverstand kwam door de iPhone. Die gebruikt automatisch IMAP IDLE als je hem op het kortste mailcheck interval instelt. Apple Mail heeft er dus wel een los vinkje voor.
Maar met IMAP IDLE blijft hij inderdaad niet continu checken, hij houdt de verbinding open en de server notificeert hem als er nieuwe mail is. Niettemin is het wel verstandig om hem elk kwartier ofzo even te laten checken, want de verbinding wil nog wel eens een timeout krijgen als bijvoorbeeld je wifi even wegvalt. Oh en niet alle servers ondersteunen het, maar tegenwoordig de meeste wel.
[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 17-01-2011 17:24 ]
Oke thanks voor de info! Ik heb het net nog even geprobeerd met een 1uur ingesteld en de mail kwam ook (vrijwel) direct binnen. maar je als je handmatig kiest werkt de IDLE functie dus niet meer ben ik achter gekomen.GekkePrutser schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:05:
[...]
Sorry ik had het mis, ik wou even opzoeken wat de minimum mail check duur was waarbij hij nog IDLE gebruikt, maar er schijnt tegenwoordig gewoon een vinkje voor te zijn. Ik heb de mac nu niet bij me dus ik kan het niet testen.
Maar ik kan me herinneren dat de allereerste versie die IDLE ondersteuning had, het automatisch deed als je hem op 5 minuten instelde (toen de 'snelste' optie). Was Tiger of Leopard.
Maar met IMAP IDLE blijft hij inderdaad niet continu checken, hij houdt de verbinding open en de server notificeert hem als er nieuwe mail is. Niettemin is het wel verstandig om hem elk kwartier ofzo even te laten checken, want de verbinding wil nog wel eens een timeout krijgen als bijvoorbeeld je wifi even wegvalt. Oh en niet alle servers ondersteunen het, maar tegenwoordig de meeste wel.
[ Voor 7% gewijzigd door Katseviool op 17-01-2011 22:29 ]
Verwijderd
Kijk eens naar Sparrow, erg fijne en mooie gmailclient voor de macmartk2280 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:53:
misschien een beetje offtopic maar ik heb een probleem met mijn gmail die ik heb ingesteld op de macbook air. Ik gebruik de gmail imap instellingen die standaard door mail 4.4 worden ingesteld. Maar moet ik dan toch bij mail>voorkeuren>algemeen>zoek naar nieuwe berichten invullen dat mail om de minuut, om de 5 minuten etc. mail op moet halen? als ik dit niet doe komen nieuwe inkomende mailtjes namelijk niet automatisch binnen terwijl dit toch wel zou horen met een imap account toch.? op de iphone werkt het wel namelijk. Iemand een tip ? Verder ben ik zeer tevreden met mijn nieuwe macbook air 13 inch. osx en de hoge resolutie zijn voor mij nog wel een beetje wennen.
...less is more
youtube.com/@hisrep
even compilen en dan gebruiken samen met een apple script?
Verwijderd
Caffeine zorgt er (volgens mij) enkel voor dat je Mac niet gaat slapen als je die op laat staan, dus met de klep open. Ik denk niet dat je met Caffeine alles kunt laten voortdraaien als je de klep sluit.martk2280 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:54:
hallo ik heb een vraagje over het programma caffeine i.c.m. de macbook air. Dit programma zou er toch juist voor moeten zorgen dat als je de klep sluit de macbook air niet in slaapstand gaat. Echter bij mij is dit niet geval, bij mij gaat de macbook gewoon in slaapstand als ik de deksel sluit. Ik wil caffeine gebruiken om bv een film te kijken via de macbook air die op de tv zit aangesloten.
Ik heb een unlockte Three MiFi van eBay. Werkt nog veel beter en met maximaal 5 gebruikers. Moet er wel bij vermelden dat ik 'm alleen in het buitenland met lokale simkaarten gebruik. Tot zo ver in Azië en Europa geen enkel probleem. Simpele settings ook.einreb73 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:16:
Voor de mensen die die een UMTS dongle overwegen , kheb eergisteren een Option Icon XY gehaald, werkt goed na wat gerommel (vodafone werkt niet out of the box). Is een vrij dun stickie en bevat ook een sdhc micro kaart ingang en is sim lock vrij.
Lekker!
Insomniax downloaden.martk2280 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:54:
hallo ik heb een vraagje over het programma caffeine i.c.m. de macbook air. Dit programma zou er toch juist voor moeten zorgen dat als je de klep sluit de macbook air niet in slaapstand gaat. Echter bij mij is dit niet geval, bij mij gaat de macbook gewoon in slaapstand als ik de deksel sluit. Ik wil caffeine gebruiken om bv een film te kijken via de macbook air die op de tv zit aangesloten.
was er inmiddels al achter gekomen
Ik erger me er zelf niet zo aan eigenlijk, mbv 2 vingers scroll je makkelijk in- en uit via je trackpad. Ik gebruik zelf google chrome en die onthoudt die instellingen ook uit zichzelf al.
youtube.com/@hisrep
Als ik het door heel het OS heen zou willen hebben moet ik zeker de resolutie naar beneden halen? Dit is iets wat ik niet wil natuurlijk. Misschien ook eens chrome proberen als browser.DeNachtwacht schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:44:
wil je dit alleen in je browser of door heel het OS heen? Is wel een verschil natuurlijk.
Ik erger me er zelf niet zo aan eigenlijk, mbv 2 vingers scroll je makkelijk in- en uit via je trackpad. Ik gebruik zelf google chrome en die onthoudt die instellingen ook uit zichzelf al.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/special/btwactie,10264,.html
Haters everywhere but I don’t really care
Ja volgens mij wel, en het goedkoopste model is daar ook nog steeds 899 euro (als ik me niet vergis). Dus dat is wel een leuke aankoop.matthijst schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:07:
19% BTW actie bij Mediamarkt is weer. Weet niet zeker of ze Macbook Airs hebben, maar denk het wel?
Hier staat wat
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik vermoed dat de instap-air vanaf donderdag gewoon weer 999,- kost.Flappiewappie schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:10:
[...]
Ja volgens mij wel, en het goedkoopste model is daar ook nog steeds 899 euro (als ik me niet vergis). Dus dat is wel een leuke aankoop.
...less is more
Ik zou hem daar nooit kopen, ooit een laptop gekocht bij MM die DOA was, omdat ik hem had uitgepakt moesten ze hem repareren en kreeg ik geen nieuwe mee.matthijst schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:07:
19% BTW actie bij Mediamarkt is weer. Weet niet zeker of ze Macbook Airs hebben, maar denk het wel?
Heeft uiteindelijk een maand geduurd na regelmatig bellen en toen een gesprek met een manager gehad en het geld terug gekregen, ik koop daar dus nooit meer een PC want reparaties zijn bagger.
Mijn Air 11" heb ik rechtstreeks bij Apple besteld want de 1.6GHz met 4GB geheugen 128GB SSD was nergens online te koop.
Ik heb afgelopen zaterdag de instap-air gekocht en die kostte toen gewoon €999,-funk-e schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:12:
[...]
Ik vermoed dat de instap-air vanaf donderdag gewoon weer 999,- kost.
Donderdag maar even langs met het bonnetje..
Je kunt alleen standaard modellen kopen bij de meeste APR's... Ultimate versies van een model alleen bij de officiele apple storesBierkameel schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:29:
[...]
*knip*
Mijn Air 11" heb ik rechtstreeks bij Apple besteld van de 1.6GHz met 4GB geheugen 128GB SSD was nergens online te koop.
Op zich een heerlijk snelle machine, die niet onderdoet voor m'n 27" iMac i3, maar na een aantal dagen "spelen" ben ik er achter gekomen dat ik het scherm van de MBA toch wat te klein vindt... Ik moest behoorlijk veel scrollen, wat niet comfortabel was.
Daarom vandaag maar de Apple Store gebeld en ik kan 'm gelukkig zonder problemen terugsturen.
Ik ga nu voor de MBA 13.3 met 4 GB geheugen.
Zijn er toevallig meer mensen die deze stap hebben gemaakt en wat is hun ervaring?
Ik had al een mini displayport naar DVI adapter erbij gekocht maar ik vind het beeld op mijn 23" LG ineens wel erg vaag, ik ga binnenkort maar eens voor een 24" LED ACD kijken.
Als je er echt moeite mee blijft houden is er nog een truc uit de oude doos: de resolutie van het scherm verlagenmartk2280 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:21:
Ik kom ook van een een 15,4 inch ( 1280 x 800 ) Windows laptop af en ik moet ook nog erg wennen aan het kleinere ( 13 inch ) scherm van de Macbook Air. Dit komt natuurlijk ook door de hoge ( 1440 x 900 ) resolutie. Dus en een kleiner scherm en een hogere resolutie. Sommige websites zijn zonder zoom voor mij niet meer fatsoenlijk te lezen.. Ik heb er wel even aan zitten denken de Macbook Air terug te sturen en te wachten op de volgende generatie Macbook Pro's en dan te gaan voor een 15 inch model. Maar ook daar zal standaard een hoog resolutie scherm ( 1680 x 1050 ) inzitten, dus zal de tekst ook gewoon heel klein blijven. Verder vind ik het wel echt een fijne lichte laptop. Misschien is het ook gewoon een kwestie van wennen.
youtube.com/@hisrep
Nu heb ik op het Apple forum wel een draadje ( http://discussions.info.a...=2710630&start=0&tstart=0 ) gevonden maar is er mss toch iemand met een oplossing voor nu omdat ik graag 3ds max wil draaien en niet wil wachten op een update van osx. Enkele maanden geleden werkte Bootcamp overigens gewoon zonder een dergelijke cd of dvd maar ik lees ook wel dat sommige mensen problemen krijgen die deze stap overslaan tijdens de installatie. Dit allemaal omdat mijn mac helemaal leeg is geweest.
Zoals al eerder geschreven gaat mijn MBA 11 retour...Traice schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 00:53:
ik heb vandaag mijn 13.3 gekocht en ben zeer tevreden over het formaat. Ik stap van een MBP 15.4 af en het is voor mij een kwestie van wennen. Gelukkig zijn de resoluties vrij hoog dus past er nog steeds veel op.
Vandaag werd ik al gebeld door TNT voor een ophaal afspraak...
Morgen wordt m'n 11.6 inch opgehaald, dus zojuist gelijk de 13.3 inch met 4Gb erin besteld...
Leverdatum 2 of 3 februari...
Twijfelde nog even tussen een 13 inch MB Pro en de 13 inch MBA, maar schermresolutie van de MBA is zelfs hoger dan de MB Pro!
MBA: 1440 x 900 (native) en de MB Pro: 1280 x 800 (native)
Het enige wat ik jammer vindt is dat de MBA niet over een verlicht toetsenbord beschikt, maarja, je kunt niet alles hebben in het leven...
Verwijderd
Of Ctrl ingedrukt houden en met twee vinger omhoog swipen of omlaag swipenDeNachtwacht schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:17:
[...]
Als je er echt moeite mee blijft houden is er nog een truc uit de oude doos: de resolutie van het scherm verlagen
x
Het geld helaas alleen voor de modellen die op voorraad zijn (ik wilde eigenlijk een 4GB model). Omdat de meeste MM's maar weinig MacBook Air modellen hebben liggen (behalve de 11" modellen) heb ik de vestiging Breda gebeld en gevraagt of als ik hem vandaag koop ik morgen het verschil kan komen ophalen en dat kan.
Normaal 1599 incl btw. Nu dus 1343,70. Dat is weer incl BTW en die kan ik aftrekken. Kost hij me dus 1129,16 i.p.v. 1343,70. Toch een lekkere korting die ik bij geen enkele andere Apple winkel krijg. Toch 214,54 te besteden aan ander spul.
Ik heb dat probleem ook gehad met twee MacBook 15" modellen. De twee MacBook Air's hadden het probleem niet. Volgens mij kun je ook de installatiecd van een Mac gebruiken. Mocht je het nodig hebben, kan de cd ook voor je kopieren of uploaden.tieske1988 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:49:
hallo zijn er meerdere mensen die onlangs problemen hebben ondervonden met Bootcamp installatie. Iedere keer als ik de "nieuwe" Bootcamp assistant gebruik in OSX (vanwege update onlangs versie 3.0.4) dan moet ik windows ondersteuningssoftware downloaden en branden of op externe opslag plaatsen. Maar wanneer je dan je data op een dvd of cd wil branden gebeurt er gewoon helemaal niks. Ook wanneer je het op een sd kaart of iets dergelijks wil zetten krijg je een foutmelding.
Nu heb ik op het Apple forum wel een draadje ( http://discussions.info.a...=2710630&start=0&tstart=0 ) gevonden maar is er mss toch iemand met een oplossing voor nu omdat ik graag 3ds max wil draaien en niet wil wachten op een update van osx. Enkele maanden geleden werkte Bootcamp overigens gewoon zonder een dergelijke cd of dvd maar ik lees ook wel dat sommige mensen problemen krijgen die deze stap overslaan tijdens de installatie. Dit allemaal omdat mijn mac helemaal leeg is geweest.
Ik ben aan het kijken hoe een macbook te beveiligen als ik bv even naar de wc ga of koffie ga halen.
Nu kwam ik de app iAlertU tegen, dit lijkt me een heel erg handige app.
YouTube: Don't Get Your Mac Jacked - iAlertU
Maar die heeft dus een motion sensor nodig. Enige andere ideeën om een air te beveiligen?
edit: Na even zoeken heb ik het gevonden!
De MBA heeft geen motion sensor (omdat hij natuurlijk SSD heeft). Maar kan wel iAlertU draaien, het alarm gaat dan af als er
- getypt wordt
- touchpad aangeraakt wordt
- de powerplug eruit gehaald wordt
- usb ontkoppeld wordt.
handig, zo kan ik toch de air "beveiligen" als ik in de bieb zit...
edit2: of deze: http://macbracket.com/photographies
edit3:Deze maakt hem natuurlijk ook onopvallend

[ Voor 39% gewijzigd door DaDude op 26-01-2011 21:01 ]
Die derde maakt hem juist heel herkenbaar. Ten eerste wordt die enveloppe in NL nergens gebruikt. Ten tweede is die van leer, ten derde kennen de meeste mensen hem alleen van de Apple reclame (of van de IBM X300, die reclamefilm is veel leuker) en als laatste, je gaat hem als je in de bibliotheek even weg gaat niet dichtdoen. (dan kun je hem beter meenemen, het is tenslotte maar 1,3Kg)
Ja dat verlicht toetsenbord mis is ook. Mijn oude 15 inch MBP had die wel en nu is het wel een gemis. Ik denk dat de volgende generatie MBA hem wel weer heeft.R2L schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:25:
[...]
Zoals al eerder geschreven gaat mijn MBA 11 retour...
Vandaag werd ik al gebeld door TNT voor een ophaal afspraak...
Morgen wordt m'n 11.6 inch opgehaald, dus zojuist gelijk de 13.3 inch met 4Gb erin besteld...![]()
Leverdatum 2 of 3 februari...
Twijfelde nog even tussen een 13 inch MB Pro en de 13 inch MBA, maar schermresolutie van de MBA is zelfs hoger dan de MB Pro!
MBA: 1440 x 900 (native) en de MB Pro: 1280 x 800 (native)
Het enige wat ik jammer vindt is dat de MBA niet over een verlicht toetsenbord beschikt, maarja, je kunt niet alles hebben in het leven...
En als er binnenkort MBP updates komen zullen die ook een stuk slanker zijn als ze de superdrive verwijderen en dan heb je een iets dikkere MBA maar wel all the goods
Zo lang kan ik niet wachten...Traice schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:58:
[...]
Ja dat verlicht toetsenbord mis is ook. Mijn oude 15 inch MBP had die wel en nu is het wel een gemis. Ik denk dat de volgende generatie MBA hem wel weer heeft.
En als er binnenkort MBP updates komen zullen die ook een stuk slanker zijn als ze de superdrive verwijderen en dan heb je een iets dikkere MBA maar wel all the goods
Ik wil 'm NU!!!
DaDude schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:46:
...
edit2: of deze: http://macbracket.com/photographies
...
The new MacBook Air was just released. Can macBracket be used with it ?
The new (late 2010) MacBook Air model has a completely different hinge than all previous models. macBracket does not fit.
Will you be offering a security solution for the new MacBook Air?
We are working on it, but we are in a very early phase.
Dit topic is gesloten.