Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:05:
en is het nou een fabel of niet, dat je dat papiertje op je toetsenbord moet houden als je je mac sluit. omdat anders de toetsen in het scherm komen te staan?
Ik ken wel een aantal mensen die dit bij hun MacBook doen, maar die mensen zijn sowieso zuiniger op al hun spullen.
Ikzelf doe dit nooit, omdat ik niet geloof dat je toetsen echt in het scherm slijten, hooguit een afdruk op het scherm, maar dit is dan gemakkelijk af te poetsen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de zekerheid maar een "papiertje" gekocht bij Apple maar of het echt helpt weet ik niet. Een trouwe thinkpad die ik heb gehad had wel de toetsen in het scherm staan en dat wil ik mijn MBA toch maar niet aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:50

4POX

Everybody is wired

RnB schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:51:
Ja oké, dat begrijp ik. Maar dat geeft natuurlijk nog geen antwoord op mijn vraag. ;) In principe zou 2GB geen probleem moeten zijn, swappen op een SSD zal razendsnel gaan. Maar ik vraag me af of bovenstaande mogelijk is.
Je wilt niet op een SSD swappen. Daardoor gaat de levensduur van de SSD sneller van achteruit.

Probeer op een SSD ook niet te bittorrenten. Daarmee slijt je de cellen ook snel.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:05:
hoi ik heb de 11 inch versie en eerste keer een mac dat ik heb gekocht. nu heb ik deze aangesloten aan mijn grote normale beeldscherm, maar hoe krijg ik die als hoofdscherm. dus met menu balken enzo..
Door de balk te verslepen in het display configuratiescherm. Je kunt daarin de miniratuur uitvoering verslepen.
en is het nou een fabel of niet, dat je dat papiertje op je toetsenbord moet houden als je je mac sluit. omdat anders de toetsen in het scherm komen te staan?
Mijn oude macbook pro heeft vlekken in het scherm. De AIR heeft ook geen glasplaat. Ik denk dat ik er wel een stukje vilt tussen druk. Maar het is net zoals de eerste kras. Je huilt 10 minuten. Daarna denk je dat de AIR met een kras of een vlek nog best stoer is.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03:46
Is het trouwens mogelijk om ervoor te zorgen dat mijn Air niet in slaapstand gaat als ik hem dichtdoe?
Dus dat bijvoorbeeld de muziek door blijft spelen als ik hem dicht doe.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

AntraXxX schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 02:58:
Is het trouwens mogelijk om ervoor te zorgen dat mijn Air niet in slaapstand gaat als ik hem dichtdoe?
Dus dat bijvoorbeeld de muziek door blijft spelen als ik hem dicht doe.
http://www.macupdate.com/app/mac/22211/insomniax

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 02:01:
[...]

Je wilt niet op een SSD swappen. Daardoor gaat de levensduur van de SSD sneller van achteruit.

Probeer op een SSD ook niet te bittorrenten. Daarmee slijt je de cellen ook snel.
Geldt het onderstaande ook voor nieuwsgroepen?

Mss stomme vraag, maar hoe weet je wanneer ie swapt...? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 06:54:
Nu heb ik met smartsleep ingesteld dat mijn Macbook Pro geen sleepimage meer wegschrijft. Het nadeel dat ik bij een lege accu alles kwijt ben.
Alles...? :X Of dingen die je niet gesaved hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:05

RnB

Alles wat ie niet gesaved heeft, zijn hele sessie dus. Logisch, zonder sleepimage wordt alles in het RAM bewaard. Valt de stroom uit, krijgt je RAM geen stroom en zal alles dus weg zijn.
4POX schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 02:01:
[...]

Klopt, maar dat ie nog maar 2 jaar ipv 5 jaar meegaat boeit me absoluut niet. Ik schrijf op mijn huidige SSD ook ontzettend veel data, dat alles zo snel gaat is alleen maar lekker. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:35:
[...]

Geldt het onderstaande ook voor nieuwsgroepen?

Mss stomme vraag, maar hoe weet je wanneer ie swapt...? :S
Het gaat gewoon om het feit dat je flash maar een bepaald aantal keren kan beschrijven, hoeveel dat is kan je overal vinden. Tegenwoordig is dat niet zo'n issue meer, ik geloof dat je met een recente SSD 5 jaar kan doen wanneer je 50GB per dag erop schrijft.

Niemand heeft nog de tijd gehad om zijn MBA 11'' basismodel te stressen? :)

[ Voor 82% gewijzigd door RnB op 07-01-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:22:
Niemand heeft nog de tijd gehad om zijn MBA 11'' basismodel te stressen? :)
ARS technica heeft daar de tijd voor genomen: http://arstechnica.com/ap...-the-11-macbook-air.ars/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Er lijkt wel een storing te zitten in mijn kabel van de MB naar m'n externe scherm. Hij flikkert/shaket steeds, alleen dat externe ding.
Maar op de aangesloten heb ik nergens last van. Zoomen heb ik al uitgezet. Dat kon iets zijn, maar niet dus.
Het is niet regelmatig, maar wel irritant. Zit je in PS en dan gaat ' t scherm shaken en net zelfs even paar keer snel aan en uit. Hij doet het momenteel ook, nu ik aan het typen ben hier en verder niets aan heb.
Iemand die weet wat het is, en hoe het op te lossen is?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds deze week overstapt van een MBP 15" C2D Unibody naar de MBA 13" en het is even wennen.
- Ondanks de hogere resolutie is het scherm toch merkbaar kleiner.
+ Natuurlijk veel lichter
+ Sneller
- Last van dit probleem: het niet wakker worden vanuit 'sleep'. :( Tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden... :/

Andere mensen die last hebben van deze issue?

De EFI 2.0 update is reeds uitgevoerd, alhoewel het niet ging zoals ik het gewend was. Het scherm met de progress balk en de beep kreeg ik 3 maal te zien/horen alvorens ik naar de desktop weer werd gevoerd, waarna ik nogmaals de update heb moeten doen. Toen ging het wel naar behoren. Als ik nu in de System Profiler kijk, dan is de Boot ROM versie iig de juiste.
Als ik nogmaals de update wil uitvoeren, krijg ik de melding dat deze software niet geschikt is voor mijn Macbook... :? (wellicht omdat ik 'em al uitgevoerd heb?)

EDIT: zou wellicht aan Safari (icm Flash) liggen. Gebruik nu dus (voor het eerst) Chrome een tijdje om te kijken of hiermee opgelost is. Wel vreemd overigens.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

http://discussions.apple....threadID=2630327&tstart=0

Je bent niet de enige. Ik heb het niet doorgelezen, daar is het nog veel te vroeg voor, maar misschien dat er iets nuttigs instaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:18:
http://discussions.apple....threadID=2630327&tstart=0

Je bent niet de enige. Ik heb het niet doorgelezen, daar is het nog veel te vroeg voor, maar misschien dat er iets nuttigs instaat? :)
Heb de link ook in mijn post staan O-) Maar toch bedankt. Staan iig geen concrete oplossing in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:54
RomeoJ schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:21:
[...]

Ik ken wel een aantal mensen die dit bij hun MacBook doen, maar die mensen zijn sowieso zuiniger op al hun spullen.
Ikzelf doe dit nooit, omdat ik niet geloof dat je toetsen echt in het scherm slijten, hooguit een afdruk op het scherm, maar dit is dan gemakkelijk af te poetsen.
Een klasgenoot met een MacBook Pro 15 inch heeft er nooit een papiertje tussen gelegd en met papiertje bedoel ik dat bescherm laagje/papiertje wat er ook tussen zit als je MacBook voor de eerste binnen krijgt.
Maar goed, na een paar maanden had het toetsenbord zeker een afdruk op het scherm achter gelaten.
Ikzelf hou het papiertje er zeker tussen met mijn net nieuwe Macbook pro 13,3 inch, wat kan het kwaad?
Bij mijn XPS M 1530, zit zo'n bescherm papiertje er ook al 3 jaar tussen en geen afdruk op scherm.
Baat het niet, schaden doet het zeker niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
PSP123 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:30:
[...]

Een klasgenoot met een MacBook Pro 15 inch heeft er nooit een papiertje tussen gelegd en met papiertje bedoel ik dat bescherm laagje/papiertje wat er ook tussen zit als je MacBook voor de eerste binnen krijgt.
Maar goed, na een paar maanden had het toetsenbord zeker een afdruk op het scherm achter gelaten.
Ikzelf hou het papiertje er zeker tussen met mijn net nieuwe Macbook pro 13,3 inch, wat kan het kwaad?
Bij mijn XPS M 1530, zit zo'n bescherm papiertje er ook al 3 jaar tussen en geen afdruk op scherm.
Baat het niet, schaden doet het zeker niet. ;)
Ik doe dit (en heb dit gedaan) bij al m'n laptops, waaronder een MBP 17", maar ik merk dat de MBA hier geen last van heeft.
Wanneer je je MBA in een volle tas stopt en er dus meer druk op de case komt, krijg je dit probleem wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Jaspur schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:41:
Er lijkt wel een storing te zitten in mijn kabel van de MB naar m'n externe scherm. Hij flikkert/shaket steeds, alleen dat externe ding.
Maar op de aangesloten heb ik nergens last van. Zoomen heb ik al uitgezet. Dat kon iets zijn, maar niet dus.
Het is niet regelmatig, maar wel irritant. Zit je in PS en dan gaat ' t scherm shaken en net zelfs even paar keer snel aan en uit. Hij doet het momenteel ook, nu ik aan het typen ben hier en verder niets aan heb.
Het ligt niet aan het beeldscherm of kabel, want op een andere pc (ook full-hd) stoort ie ook als 'n malle. Zeer irritant. Iemand die weet wat het kan zijn?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:07
Sja ik word der gek van, die mensen zijn niet met argumenten om te krijgen. Vooral omdat het niveau neerkomt op "ik kan het niet betalen dus ik doe maar net of het rommel is die ik niet wil hebben"

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:10:
[...]

Sja ik word der gek van, die mensen zijn niet met argumenten om te krijgen. Vooral omdat het niveau neerkomt op "ik kan het niet betalen dus ik doe maar net of het rommel is die ik niet wil hebben"
Haters gonna hate.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Sja je kan haast niet anders. Ik concludeer heel netjes dat de vraag of je zoveel geld uit wil geven voor een laptop een persoonlijke is en dat er veel goedkopere windows alternatieven zijn als je de ssd en draagbaarheid niet zo belangrijk vind, maar dat ik geen spijt van mijn aankoop heb en hij zijn geld voor mij dubbel en dwars waar is.

Vervolgens krijg ik emmers met kritiek over me heen dat Apple vooral duur is om het duur zijn, dat ik bevooroordeeld ben, enz. enz. Dat terwijl ik nota bene 4 alternatieve windows ultraportables vergelijk met de air en moet concluderen dat er simpelweg geen windows alternatieven voor de air zijn die hetzelfde leveren voor deze prijs of lager. Argh ;)

Zo, frustratie er af geschreven ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:53
Ik vond het een goeie review :)

Ben zelf ook erg tevreden met m'n Air, en met de rest van m'n Apple producten ook trouwens.... en ja, ze zijn duur, maar daar krijg je ook wat voor terug :)
Sommige mensen zullen gewoon weigeren dat te accepteren om wat voor reden dan ook...

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 07:04

Saven

Administrator

DeNachtwacht schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:10:
[...]

Ja man jouw redenering dat die mensen het niet zouden kunnen betalen is een goeie :') En daarbij maakt niet iedereen zijn geld daar aan op :') En ook geen extra lening om maar het nieuwste prulletje van Apple te kunnen kopen :) want dat zijn vaak de mensen die roepen dat anderen het niet kunnen betalen, sluiten ze zelf een extra lening af :') stelletje paupers

[ Voor 10% gewijzigd door Saven op 08-01-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Xcalibur schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:36:
Sommige mensen zullen gewoon weigeren dat te accepteren om wat voor reden dan ook...
Die mensen weigeren dat omdat ze nog nooit echt met een Apple hebben gewerkt of de tijd niet hebben genomen om het werken met een Apple te leren. En omdat er aan een Apple niet geklungeld hoeft te worden en dat missen ze dan. 8)7

Als je Fred Flintstone in een huidige wagen zou zetten, zou hij ook niet weten wat hij moest doen en het maar een dure car vinden. Nee, dan is hij liever primitief en houdt het bij zijn loopwagen; die kent hij en dan weet hij precies wat hij moet doen. _O- _O- _O-

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xcalibur schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:36:
Ik vond het een goeie review :)

Ben zelf ook erg tevreden met m'n Air, en met de rest van m'n Apple producten ook trouwens.... en ja, ze zijn duur, maar daar krijg je ook wat voor terug :)
Je moet de TCO berekenen en dan zal je zien dat een Apple goedkoper is per saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 14:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

En dan mogen jullie nu allemaal weer braaf stoppen met flamen. :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Jaspur schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:41:
Getest op 4 schermen, verschillende resoluties. Overal het zelfde probleem. Het externe scherm bibbert/flikkert/shaked.
Een kabel probleem is het niet. Lijkt echt aan de Mac zelf te liggen, maar wat is er mis..... Iemand die me het kan vertellen, of dingen die ik kan proberen om het op te lossen?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Bleek een defect Logic Board te zijn. Even terug gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:16:
Ik had hetzelfde probleem. Bleek een defect Logic Board te zijn. Even terug gaan dus.
Ja, maar bij mij is mijn Apple scherm goed, maar als ik hem aansluit op een extern scherm flikkert het externe scherm. Het MB scherm niet

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Misschien vuil in de connector? Het klinkt naar een beschadigde kabel (dat sloot je al uit) of anders slecht contact ergens. Dit kan natuurlijk ook in de laptop zelf zijn, zelfs op het mainboard als daar een haarscheurtje in zit ofzo.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Het lijkt me dat een kapot componentje op de logic board zoiets inderdaad kan doen. Iets dat je ook kan proberen is de software/BIOS/firmware updaten, zou je dat nog niet gechecked hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Kan het ook liggen aan enkel die connector? Het is een officiele mini-dinges naar VGA connector van Apple. Doet iemand anders het ook via VGA? Of allemaal DVI? Heb nu 5 verschillende VGA kabels geprobeerd, 3 schermen. Overal hetzelfde. Alleen nog niet getest mbv DVI, maar om dat nou gelijk te kopen terwijl ik niet weet of het zinvol is..

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Is het niet het connectortje? Aangezien je meerdere kabels en schermen gebruikt hebt...

Ik zou even terug gaan naar een APR. daar het probleem voorleggen en ter plekke testen indien mogelijk, anders de vga connector omwisselen en als het daar niet mee opgelost is moet het wel aan de MBA liggen...!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SSD Upgrade Kits Push 2010 MacBook Air Capacity to 360 GB

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2011/01/12/130752-owc_aura_pro_express_500.jpg

The Mercury Aura SSD line features industry leading SandForce DuraClass Technologies:

- DuraWrite extends the endurance of your Solid State Drive (SSD).
- Intelligent Block Management & Wear Leveling automatically distributes data evenly across the entire SSD.
- Intelligent Read Disturb Management spreads the active read/write across the flash components eliminating data corruption caused by constant use.
- Intelligent "Recycling" for advanced free space management gradually re-writes data across the SSD over time to ensure data never gets corrupted.
- RAISE (Redundant Array of Independent Silicon Elements) protects the data on your drive similar to having a RAID setup.
- Best-in-Class ECC Protection for longest data retention and drive life.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Ziet er goed uit, maar ik wacht nog wel even tot ze wat betaalbaarder worden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Fuck jezus, dat zijn flinke prijzen.. :X
Zou het door al die nieuwe technologie komen? Ik zie dingen staan die ik bij de reguliere consumenten SSD's niet ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Was te verwachten. OWC heeft waarschijnlijk wel een overeenkomst met Apple, waardoor ze flink veel af moeten dragen per verkochte SSD. Die van Photofast (Chinees SSD makertje) zullen we helaas nooit op de markt gaan vinden.

http://gizmodo.com/570214...sd-upgrade-kit-production

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het wachten is gewoon tot andere computerbouwers ook deze formfactor in hun laptops gaan gebruiken, dan wordt het vanzelf goedkoper. Of zou er een Apple patent op deze formfactor voor SSD's zitten?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Het werkt via een PCI-Express of SATA connector/protocol, waar Apple niets over heeft te zeggen en het formaat kunnen ze volgens mij niet patenteren. Dus in theorie kan iedereen het maken. Tenzij Apple ergens iets non-standard doet om het te kunnen gebruiken zoals de SuperDrive for Macbook Air, die enkel op Macbook Air's werkt en de Mac Mini Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Jaspur schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:43:
Kan het ook liggen aan enkel die connector? Het is een officiele mini-dinges naar VGA connector van Apple. Doet iemand anders het ook via VGA? Of allemaal DVI? Heb nu 5 verschillende VGA kabels geprobeerd, 3 schermen. Overal hetzelfde. Alleen nog niet getest mbv DVI, maar om dat nou gelijk te kopen terwijl ik niet weet of het zinvol is..
Dan moet je haast concluderen dat het aan je macbook ligt. Zoals al gezegd, even naar een APR en daar laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Phuncz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:52:
Het werkt via een PCI-Express of SATA connector/protocol, waar Apple niets over heeft te zeggen en het formaat kunnen ze volgens mij niet patenteren. Dus in theorie kan iedereen het maken. Tenzij Apple ergens iets non-standard doet om het te kunnen gebruiken zoals de SuperDrive for Macbook Air, die enkel op Macbook Air's werkt en de Mac Mini Server.
Op formaat een patent aanvragen is nogal moeilijk. Als iemand dan een 3 mm kleinere maakt ben je al de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/1~36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/2~35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/3~36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/4~27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/5~23.jpg
Geen unboxing maar een unsleeving :9
Pack & Smooch hoes en de Macbook Air 11" "Ultimate" 1.6Ghz, 4GB RAM en 128GB SSD zijn vandaag binnen gekomen O+

Man wat is dat ding snel, mijn Dell Core I3 met Intel SSD is nog langzamer, alles werkt heerlijk het is alleen wel ff wennen na een paar jaar op alleen Windows bakken werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat viel mij ook op, de ongelofelijke snelheid van de machine, daar kunnen alle laptops die ik tot op heden op mijn bureau heb gehad een punt aan zuigen. Het wennen herken ik heel goed, heeft bij mij ook een tijd geduurd. Op mijn eerste iMac heb ik eerst een virtuele windows 7 machine geplaatst maar die hoeft niet op de Macbook air, inmiddels weet ik alle (voor mij noodzakelijke) functies wel te vinden. Even doorzetten en je mist je Winbooks nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik heb vanochtend geluisterd naar de fan van de Air bij het enteren van de sleepmode. Deze bleef vrij lang doorgaan. Dat kan een teken zijn dat macosx een sleepimage aan het schrijven is

Nu heb ik smartsleep geïnstalleerd. Ingesteld dat er pas bij 20% of minder batterij capaciteit er pas een image naar de schijf wordt geschreven.

Als ik nu de klep sluit houdt de fan er meteen mee op. Hoeft de SSD minder te schrijven. Minder slijtage en ook niet onbelangrijk. Je bent niet snel door de lege cellen heen. Dus je houdt betere schrijfperformance.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het ook geinstalleerd. Thnx for sharing! Much appreciated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
4POX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:12:
Minder slijtage en ook niet onbelangrijk. Je bent niet snel door de lege cellen heen. Dus je houdt betere schrijfperformance.
Dat is niet waar (als je bedoelt dat je hiermee diskruimte vrij laat), OS X houdt altijd zijn sleepimage op disk staan, ook als het op dat moment niet gebruikt wordt. Dat doet het om te zorgen dat er genoeg diskruimte beschikbaar is op het moment dat je hem in slaap zet.

Je kan het wel expres wissen en die diskruimte voor iets anders gebruiken maar dan krijg je bij elke keer opstarten een foutmelding.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 14-01-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

GekkePrutser schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:55:
[...]

Dat is niet waar (als je bedoelt dat je hiermee diskruimte vrij laat), OS X houdt altijd zijn sleepimage op disk staan, ook als het op dat moment niet gebruikt wordt. Dat doet het om te zorgen dat er genoeg diskruimte beschikbaar is op het moment dat je hem in slaap zet.

Je kan het wel expres wissen en die diskruimte voor iets anders gebruiken maar dan krijg je bij elke keer opstarten een foutmelding.
Met lege cellen bedoel ik niet de ruimte die de sleepimage inneemt. Met lege cellen bedoel ik mee hoe de SSD werkt. Als die schrijft pak die eerst de lege cellen. Daardoor houden ze een hoge schrijfsnelheid. Zodra de lege cellen op zijn gaat een SSD bestaande cellen wissen en herschrijven. Trim en GC zijn voorbeelden van functies die lege cellen resetten naar een beginwaarde.

Als ik macosx vertel dat ik geen sleep gebruik kan ik gerust de sleepimage verwijderen. Macosx zal geen nieuwe aanmaken. Dit is de situatie op mijn Macbook Pro. (Die ik trouwens alleen nog als desktopmachine gebruik). Ik weet niet of de macbook air zonder sleepimage kan. Kan ik vanavond wel even uitproberen.

in /var/vm staat de sleepimage.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
4POX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:33:
[...]
Als ik macosx vertel dat ik geen sleep gebruik kan ik gerust de sleepimage verwijderen. Macosx zal geen nieuwe aanmaken. Dit is de situatie op mijn Macbook Pro. (Die ik trouwens alleen nog als desktopmachine gebruik). Ik weet niet of de macbook air zonder sleepimage kan. Kan ik vanavond wel even uitproberen.

in /var/vm staat de sleepimage.
Klopt, als je safe sleep uit zet dan zal hij geen nieuwe aanmaken (om precies te zijn, ik geloof dat hij er dan eentje van 0 bytes aan maakt maar hij reserveert de ruimte inderdaad niet). Maar als je hem instelt dat hij het bij 20% moet doen dan zal hij het waarschijnlijk wel aanmaken om de ruimte te reserveren. Maar ik weet het ook niet zeker, ik heb (nog) geen Air en het hele safe sleep is juist iets dat veranderd is.

Ik draai nu zelf ook zonder sleepimage op mijn MBP omdat ik de ruimte te hard nodig had (had mijn geheugen van mijn MBP geupgrade van 2GB naar 8GB en dan kost het sleepimage natuurlijk ook 8 GB, meer ruimte dan ik kan missen). Vandaar dat ik het merkte van die irritante popup bij het booten.

Over dat van die cellen: Dan had ik niet goed begrepen wat je bedoelde. Ik dacht inderdaad dat je de vrije ruimte op de SSD bedoelde (omdat SSD's zowiezo al wat kleiner zijn dan de gemiddelde harde schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 19:03
GekkePrutser schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:49:
[...]

Klopt, als je safe sleep uit zet dan zal hij geen nieuwe aanmaken (om precies te zijn, ik geloof dat hij er dan eentje van 0 bytes aan maakt maar hij reserveert de ruimte inderdaad niet). Maar als je hem instelt dat hij het bij 20% moet doen dan zal hij het waarschijnlijk wel aanmaken om de ruimte te reserveren. Maar ik weet het ook niet zeker, ik heb (nog) geen Air en het hele safe sleep is juist iets dat veranderd is.

Ik draai nu zelf ook zonder sleepimage op mijn MBP omdat ik de ruimte te hard nodig had (had mijn geheugen van mijn MBP geupgrade van 2GB naar 8GB en dan kost het sleepimage natuurlijk ook 8 GB, meer ruimte dan ik kan missen). Vandaar dat ik het merkte van die irritante popup bij het booten.

Over dat van die cellen: Dan had ik niet goed begrepen wat je bedoelde. Ik dacht inderdaad dat je de vrije ruimte op de SSD bedoelde (omdat SSD's zowiezo al wat kleiner zijn dan de gemiddelde harde schijf)
Is dit ook nodig voor een iMac met 8GB werkgeheugen of alleen notebooks?
Onze iMac gaat elke avond na 23:00 uur in sluimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Je kan toch wel lezen. Bij een SSD zet je het uit om de levensduur op peil te houden en die andere heeft het uitgezet omdat hij die ruimte nodig heeft gehad.
Als jij geen SSD hebt en/of die ruimte gewoon kan missen, dan hoeft het dus niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
RnB schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:18:
Je kan toch wel lezen. Bij een SSD zet je het uit om de levensduur op peil te houden en die andere heeft het uitgezet omdat hij die ruimte nodig heeft gehad.
Als jij geen SSD hebt en/of die ruimte gewoon kan missen, dan hoeft het dus niet. ;)
Ik werk veel grafisch dus werkgeheugen kan ik niet missen en is voor mij erg belangrijk om er veel van te hebben.
Maar je punt is duidelijk, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 18:39
misschien een beetje offtopic maar ik heb een probleem met mijn gmail die ik heb ingesteld op de macbook air. Ik gebruik de gmail imap instellingen die standaard door mail 4.4 worden ingesteld. Maar moet ik dan toch bij mail>voorkeuren>algemeen>zoek naar nieuwe berichten invullen dat mail om de minuut, om de 5 minuten etc. mail op moet halen? als ik dit niet doe komen nieuwe inkomende mailtjes namelijk niet automatisch binnen terwijl dit toch wel zou horen met een imap account toch.? op de iphone werkt het wel namelijk. Iemand een tip ? Verder ben ik zeer tevreden met mijn nieuwe macbook air 13 inch. osx en de hoge resolutie zijn voor mij nog wel een beetje wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

IMAP is inderdaad een rechtstreekse verbinding, een sync tijd zou overbodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Bierkameel schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:18:
IMAP is inderdaad een rechtstreekse verbinding, een sync tijd zou overbodig moeten zijn.
IMAP heeft inderdaad een push functie, genaamd IMAP IDLE. De standaard mail client van OS X maakt daar tegenwoordig wel gebruik van, maar je kan het niet expliciet aanvinken. Als je het snelste mail check interval kiest dan gebruikt hij vanzelf ook de IDLE functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
GekkePrutser schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:21:
[...]

IMAP heeft inderdaad een push functie, genaamd IMAP IDLE. De standaard mail client van OS X maakt daar tegenwoordig wel gebruik van, maar je kan het niet expliciet aanvinken. Als je het snelste mail check interval kiest dan gebruikt hij vanzelf ook de IDLE functie.
Dus de mail client gaat dan niet iedere minuut zoeken na nieuwe mail zodat de macbook ook onnodig veel accu verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
martk2280 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:42:
[...]Dus de mail client gaat dan niet iedere minuut zoeken na nieuwe mail zodat de macbook ook onnodig veel accu verbruikt?
Sorry ik had het mis, ik wou even opzoeken wat de minimum mail check duur was waarbij hij nog IDLE gebruikt, maar er schijnt tegenwoordig gewoon een vinkje voor te zijn. Ik heb de mac nu niet bij me dus ik kan het niet testen.

Edit: Ik weet het nu weer, het misverstand kwam door de iPhone. Die gebruikt automatisch IMAP IDLE als je hem op het kortste mailcheck interval instelt. Apple Mail heeft er dus wel een los vinkje voor.

Maar met IMAP IDLE blijft hij inderdaad niet continu checken, hij houdt de verbinding open en de server notificeert hem als er nieuwe mail is. Niettemin is het wel verstandig om hem elk kwartier ofzo even te laten checken, want de verbinding wil nog wel eens een timeout krijgen als bijvoorbeeld je wifi even wegvalt. Oh en niet alle servers ondersteunen het, maar tegenwoordig de meeste wel.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 17-01-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
GekkePrutser schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:05:
[...]

Sorry ik had het mis, ik wou even opzoeken wat de minimum mail check duur was waarbij hij nog IDLE gebruikt, maar er schijnt tegenwoordig gewoon een vinkje voor te zijn. Ik heb de mac nu niet bij me dus ik kan het niet testen.

Maar ik kan me herinneren dat de allereerste versie die IDLE ondersteuning had, het automatisch deed als je hem op 5 minuten instelde (toen de 'snelste' optie). Was Tiger of Leopard.

Maar met IMAP IDLE blijft hij inderdaad niet continu checken, hij houdt de verbinding open en de server notificeert hem als er nieuwe mail is. Niettemin is het wel verstandig om hem elk kwartier ofzo even te laten checken, want de verbinding wil nog wel eens een timeout krijgen als bijvoorbeeld je wifi even wegvalt. Oh en niet alle servers ondersteunen het, maar tegenwoordig de meeste wel.
Oke thanks voor de info! Ik heb het net nog even geprobeerd met een 1uur ingesteld en de mail kwam ook (vrijwel) direct binnen. maar je als je handmatig kiest werkt de IDLE functie dus niet meer ben ik achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 22:42
Even een korte update, maar wat typt dat beestje toch fantastisch! Heb nu bijna de gehele dag aan mn scriptie gewerkt, maar dat aluminum blijft echt heerlijk qua temperatuur als je even een paar uur intensief bezig bent :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Katseviool op 17-01-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is echt fijn he, zelfs de hele dunne voorkant zorgt ervoor dat je de handen ook rustig kunt neerzetten, ze hebben er over nagedacht en dat zie je aan het product. Heb hem nu 2 weken en moet straks voor de derde ker worden opgeladen (voor de zwaardere toepassingen gebruik ik mijn Imac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
martk2280 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:53:
misschien een beetje offtopic maar ik heb een probleem met mijn gmail die ik heb ingesteld op de macbook air. Ik gebruik de gmail imap instellingen die standaard door mail 4.4 worden ingesteld. Maar moet ik dan toch bij mail>voorkeuren>algemeen>zoek naar nieuwe berichten invullen dat mail om de minuut, om de 5 minuten etc. mail op moet halen? als ik dit niet doe komen nieuwe inkomende mailtjes namelijk niet automatisch binnen terwijl dit toch wel zou horen met een imap account toch.? op de iphone werkt het wel namelijk. Iemand een tip ? Verder ben ik zeer tevreden met mijn nieuwe macbook air 13 inch. osx en de hoge resolutie zijn voor mij nog wel een beetje wennen.
Kijk eens naar Sparrow, erg fijne en mooie gmailclient voor de mac

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Weet iemand of het mogelijk is om het beeldscherm in de batterijmodus automatisch op 30% te zetten? Dit is goed werkbaar voor mij. Ik heb nu wel dimmen aangevinkt in het energie menu maar dit lijkt niet te werken en sowieso kan ik niet instellen naar hoeveel procent het scherm dan gezet wordt. Ik weet dat dit in ubuntu wel kan. Iemand?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Misschien kun je hier wat mee: http://mattdanger.net/200...htness-from-the-terminal/

even compilen en dan gebruiken samen met een apple script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 19:06
Voor de mensen die die een UMTS dongle overwegen , kheb eergisteren een Option Icon XY gehaald, werkt goed na wat gerommel (vodafone werkt niet out of the box). Is een vrij dun stickie en bevat ook een sdhc micro kaart ingang en is sim lock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
hallo ik heb een vraagje over het programma caffeine i.c.m. de macbook air. Dit programma zou er toch juist voor moeten zorgen dat als je de klep sluit de macbook air niet in slaapstand gaat. Echter bij mij is dit niet geval, bij mij gaat de macbook gewoon in slaapstand als ik de deksel sluit. Ik wil caffeine gebruiken om bv een film te kijken via de macbook air die op de tv zit aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martk2280 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:54:
hallo ik heb een vraagje over het programma caffeine i.c.m. de macbook air. Dit programma zou er toch juist voor moeten zorgen dat als je de klep sluit de macbook air niet in slaapstand gaat. Echter bij mij is dit niet geval, bij mij gaat de macbook gewoon in slaapstand als ik de deksel sluit. Ik wil caffeine gebruiken om bv een film te kijken via de macbook air die op de tv zit aangesloten.
Caffeine zorgt er (volgens mij) enkel voor dat je Mac niet gaat slapen als je die op laat staan, dus met de klep open. Ik denk niet dat je met Caffeine alles kunt laten voortdraaien als je de klep sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Nu online
einreb73 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:16:
Voor de mensen die die een UMTS dongle overwegen , kheb eergisteren een Option Icon XY gehaald, werkt goed na wat gerommel (vodafone werkt niet out of the box). Is een vrij dun stickie en bevat ook een sdhc micro kaart ingang en is sim lock vrij.
Ik heb een unlockte Three MiFi van eBay. Werkt nog veel beter en met maximaal 5 gebruikers. Moet er wel bij vermelden dat ik 'm alleen in het buitenland met lokale simkaarten gebruik. Tot zo ver in Azië en Europa geen enkel probleem. Simpele settings ook.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
martk2280 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:54:
Insomniax downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
was er inmiddels al achter gekomen :) maar toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Waar ik nog steeds aan moet wennen is de resolutie. Ik had voor de macbook air een 15 inch windows laptop, en merk dat de tekst nu soms echt heel klein wordt op sommige websites waardoor ik continu aan het zoomen ben. Is er een optie om standaard de tekst groter te maken zonder elke keer te hoeven zoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
wil je dit alleen in je browser of door heel het OS heen? Is wel een verschil natuurlijk.
Ik erger me er zelf niet zo aan eigenlijk, mbv 2 vingers scroll je makkelijk in- en uit via je trackpad. Ik gebruik zelf google chrome en die onthoudt die instellingen ook uit zichzelf al.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
DeNachtwacht schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:44:
wil je dit alleen in je browser of door heel het OS heen? Is wel een verschil natuurlijk.
Ik erger me er zelf niet zo aan eigenlijk, mbv 2 vingers scroll je makkelijk in- en uit via je trackpad. Ik gebruik zelf google chrome en die onthoudt die instellingen ook uit zichzelf al.
Als ik het door heel het OS heen zou willen hebben moet ik zeker de resolutie naar beneden halen? Dit is iets wat ik niet wil natuurlijk. Misschien ook eens chrome proberen als browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
19% BTW actie bij Mediamarkt is weer. Weet niet zeker of ze Macbook Airs hebben, maar denk het wel?
http://www.mediamarkt.nl/mcs/special/btwactie,10264,.html

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

matthijst schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:07:
19% BTW actie bij Mediamarkt is weer. Weet niet zeker of ze Macbook Airs hebben, maar denk het wel?
Ja volgens mij wel, en het goedkoopste model is daar ook nog steeds 899 euro (als ik me niet vergis). Dus dat is wel een leuke aankoop.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:29
En zakelijk valt er de BTW ook nog 's af te halen.. dus dubbel interessant! ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:40
Donderdag een nieuwe Macbook Air scoren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Flappiewappie schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:10:
[...]

Ja volgens mij wel, en het goedkoopste model is daar ook nog steeds 899 euro (als ik me niet vergis). Dus dat is wel een leuke aankoop.
Ik vermoed dat de instap-air vanaf donderdag gewoon weer 999,- kost.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

matthijst schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:07:
Ik zou hem daar nooit kopen, ooit een laptop gekocht bij MM die DOA was, omdat ik hem had uitgepakt moesten ze hem repareren en kreeg ik geen nieuwe mee.
Heeft uiteindelijk een maand geduurd na regelmatig bellen en toen een gesprek met een manager gehad en het geld terug gekregen, ik koop daar dus nooit meer een PC want reparaties zijn bagger.
Mijn Air 11" heb ik rechtstreeks bij Apple besteld want de 1.6GHz met 4GB geheugen 128GB SSD was nergens online te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:08
funk-e schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:12:
[...]

Ik vermoed dat de instap-air vanaf donderdag gewoon weer 999,- kost.
Ik heb afgelopen zaterdag de instap-air gekocht en die kostte toen gewoon €999,-
Donderdag maar even langs met het bonnetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Bierkameel schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:29:
[...]
*knip*
Mijn Air 11" heb ik rechtstreeks bij Apple besteld van de 1.6GHz met 4GB geheugen 128GB SSD was nergens online te koop.
Je kunt alleen standaard modellen kopen bij de meeste APR's... Ultimate versies van een model alleen bij de officiele apple stores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Klopt niet helemaal, bijvoorbeeld bij de Saturn kon je bij de afgelopen Black Monday actie eind vorig jaar ook gewoon CTO modellen bestellen met 15 procent korting. Wel direct afrekenen en drie weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Nu online
Mijne komt van ProWarehouse. In de zelfde configuratie binnen drie dagen in huis.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

Had vorige week maandag mijn MBA 11.6 (4 GB geheugen en de 1.6 GHz CPU) binnen gekregen.
Op zich een heerlijk snelle machine, die niet onderdoet voor m'n 27" iMac i3, maar na een aantal dagen "spelen" ben ik er achter gekomen dat ik het scherm van de MBA toch wat te klein vindt... Ik moest behoorlijk veel scrollen, wat niet comfortabel was.

Daarom vandaag maar de Apple Store gebeld en ik kan 'm gelukkig zonder problemen terugsturen.
Ik ga nu voor de MBA 13.3 met 4 GB geheugen.

Zijn er toevallig meer mensen die deze stap hebben gemaakt en wat is hun ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
ik heb vandaag mijn 13.3 gekocht en ben zeer tevreden over het formaat. Ik stap van een MBP 15.4 af en het is voor mij een kwestie van wennen. Gelukkig zijn de resoluties vrij hoog dus past er nog steeds veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Ik kom ook van een een 15,4 inch ( 1280 x 800 ) Windows laptop af en ik moet ook nog erg wennen aan het kleinere ( 13 inch ) scherm van de Macbook Air. Dit komt natuurlijk ook door de hoge ( 1440 x 900 ) resolutie. Dus en een kleiner scherm en een hogere resolutie. Sommige websites zijn zonder zoom voor mij niet meer fatsoenlijk te lezen.. Ik heb er wel even aan zitten denken de Macbook Air terug te sturen en te wachten op de volgende generatie Macbook Pro's en dan te gaan voor een 15 inch model. Maar ook daar zal standaard een hoog resolutie scherm ( 1680 x 1050 ) inzitten, dus zal de tekst ook gewoon heel klein blijven. Verder vind ik het wel echt een fijne lichte laptop. Misschien is het ook gewoon een kwestie van wennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik zit elke avond een paar uur achter de 11" maar ik heb er geen problemen mee, door de hoge resolutie is txt lekker scherp, het is sowieso een goed scherm.
Ik had al een mini displayport naar DVI adapter erbij gekocht maar ik vind het beeld op mijn 23" LG ineens wel erg vaag, ik ga binnenkort maar eens voor een 24" LED ACD kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
martk2280 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:21:
Ik kom ook van een een 15,4 inch ( 1280 x 800 ) Windows laptop af en ik moet ook nog erg wennen aan het kleinere ( 13 inch ) scherm van de Macbook Air. Dit komt natuurlijk ook door de hoge ( 1440 x 900 ) resolutie. Dus en een kleiner scherm en een hogere resolutie. Sommige websites zijn zonder zoom voor mij niet meer fatsoenlijk te lezen.. Ik heb er wel even aan zitten denken de Macbook Air terug te sturen en te wachten op de volgende generatie Macbook Pro's en dan te gaan voor een 15 inch model. Maar ook daar zal standaard een hoog resolutie scherm ( 1680 x 1050 ) inzitten, dus zal de tekst ook gewoon heel klein blijven. Verder vind ik het wel echt een fijne lichte laptop. Misschien is het ook gewoon een kwestie van wennen. :)
Als je er echt moeite mee blijft houden is er nog een truc uit de oude doos: de resolutie van het scherm verlagen ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gewoon inzoomen op je browser (fyi: niet gaan pintchen op je scherm he) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 22:38
hallo zijn er meerdere mensen die onlangs problemen hebben ondervonden met Bootcamp installatie. Iedere keer als ik de "nieuwe" Bootcamp assistant gebruik in OSX (vanwege update onlangs versie 3.0.4) dan moet ik windows ondersteuningssoftware downloaden en branden of op externe opslag plaatsen. Maar wanneer je dan je data op een dvd of cd wil branden gebeurt er gewoon helemaal niks. Ook wanneer je het op een sd kaart of iets dergelijks wil zetten krijg je een foutmelding.

Nu heb ik op het Apple forum wel een draadje ( http://discussions.info.a...=2710630&start=0&tstart=0 ) gevonden maar is er mss toch iemand met een oplossing voor nu omdat ik graag 3ds max wil draaien en niet wil wachten op een update van osx. Enkele maanden geleden werkte Bootcamp overigens gewoon zonder een dergelijke cd of dvd maar ik lees ook wel dat sommige mensen problemen krijgen die deze stap overslaan tijdens de installatie. Dit allemaal omdat mijn mac helemaal leeg is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Traice schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 00:53:
ik heb vandaag mijn 13.3 gekocht en ben zeer tevreden over het formaat. Ik stap van een MBP 15.4 af en het is voor mij een kwestie van wennen. Gelukkig zijn de resoluties vrij hoog dus past er nog steeds veel op.
Zoals al eerder geschreven gaat mijn MBA 11 retour...
Vandaag werd ik al gebeld door TNT voor een ophaal afspraak...

Morgen wordt m'n 11.6 inch opgehaald, dus zojuist gelijk de 13.3 inch met 4Gb erin besteld... :)
Leverdatum 2 of 3 februari...

Twijfelde nog even tussen een 13 inch MB Pro en de 13 inch MBA, maar schermresolutie van de MBA is zelfs hoger dan de MB Pro!

MBA: 1440 x 900 (native) en de MB Pro: 1280 x 800 (native)

Het enige wat ik jammer vindt is dat de MBA niet over een verlicht toetsenbord beschikt, maarja, je kunt niet alles hebben in het leven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:17:
[...]

Als je er echt moeite mee blijft houden is er nog een truc uit de oude doos: de resolutie van het scherm verlagen ;)
Of Ctrl ingedrukt houden en met twee vinger omhoog swipen of omlaag swipen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
iemand ervaring met de nieuwe 13inch air en iMovie, vooral het editen van 720p video...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:46

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Ik heb gister in amsterdam noord bij de MM een MBA 11" gehaald. Dit is mijn eerste mac ooit. helaas kon de verkoper de korting nog niet direct verrekenen maar heeft mij keurig geholpen om deze donderdag terug te halen. Ik heb expres niet gewacht omdat ik bang was om mis te grijpen. Maar wat een schitterend ding zeg! hij heeft mij ook nog even geholpen met de installatie en wat wegwijs gemaakt in de standaard toepassingen. Maar nu heb ik 1 probleem. Mijn windows bak voelt nu op eens zo traag en lomp aan ;) Maarja die zou ik toch al omgooien naar kubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Ik dacht een paar posts terug dat mijn vga-kabel-connector naar de kut was. Daarom heb ik een DVI-connector gebruikt, maar die wordt niet gezien door mijn scherm als ik de MB er daar op aansluit. Ik heb een andere laptop aangesloten op het scherm via VGA, om dan met het scherm de source te kiezen. Kies ik de DVi source, komt er niets te voorschijn; no signal. Moet ik het ergens in de MB nog instellen dat ik nu DVI gebruik ipv VGA, want met VGA werkt alles goed, qua aansluiten /connecten dan.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ik heb vandaag bij de Media Markt een MacBook Air 13" met 256GB SSD gekocht (morgen even terug met de bon om de korting te krijgen.

Het geld helaas alleen voor de modellen die op voorraad zijn (ik wilde eigenlijk een 4GB model). Omdat de meeste MM's maar weinig MacBook Air modellen hebben liggen (behalve de 11" modellen) heb ik de vestiging Breda gebeld en gevraagt of als ik hem vandaag koop ik morgen het verschil kan komen ophalen en dat kan.

Normaal 1599 incl btw. Nu dus 1343,70. Dat is weer incl BTW en die kan ik aftrekken. Kost hij me dus 1129,16 i.p.v. 1343,70. Toch een lekkere korting die ik bij geen enkele andere Apple winkel krijg. Toch 214,54 te besteden aan ander spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
tieske1988 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:49:
hallo zijn er meerdere mensen die onlangs problemen hebben ondervonden met Bootcamp installatie. Iedere keer als ik de "nieuwe" Bootcamp assistant gebruik in OSX (vanwege update onlangs versie 3.0.4) dan moet ik windows ondersteuningssoftware downloaden en branden of op externe opslag plaatsen. Maar wanneer je dan je data op een dvd of cd wil branden gebeurt er gewoon helemaal niks. Ook wanneer je het op een sd kaart of iets dergelijks wil zetten krijg je een foutmelding.

Nu heb ik op het Apple forum wel een draadje ( http://discussions.info.a...=2710630&start=0&tstart=0 ) gevonden maar is er mss toch iemand met een oplossing voor nu omdat ik graag 3ds max wil draaien en niet wil wachten op een update van osx. Enkele maanden geleden werkte Bootcamp overigens gewoon zonder een dergelijke cd of dvd maar ik lees ook wel dat sommige mensen problemen krijgen die deze stap overslaan tijdens de installatie. Dit allemaal omdat mijn mac helemaal leeg is geweest.
Ik heb dat probleem ook gehad met twee MacBook 15" modellen. De twee MacBook Air's hadden het probleem niet. Volgens mij kun je ook de installatiecd van een Mac gebruiken. Mocht je het nodig hebben, kan de cd ook voor je kopieren of uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 09:30
Heeft de macbook air ook een motion sensor?

Ik ben aan het kijken hoe een macbook te beveiligen als ik bv even naar de wc ga of koffie ga halen.
Nu kwam ik de app iAlertU tegen, dit lijkt me een heel erg handige app.

YouTube: Don't Get Your Mac Jacked - iAlertU

Maar die heeft dus een motion sensor nodig. Enige andere ideeën om een air te beveiligen?

edit: Na even zoeken heb ik het gevonden!
De MBA heeft geen motion sensor (omdat hij natuurlijk SSD heeft). Maar kan wel iAlertU draaien, het alarm gaat dan af als er
- getypt wordt
- touchpad aangeraakt wordt
- de powerplug eruit gehaald wordt
- usb ontkoppeld wordt.

handig, zo kan ik toch de air "beveiligen" als ik in de bieb zit...

edit2: of deze: http://macbracket.com/photographies

edit3:Deze maakt hem natuurlijk ook onopvallend ;)
Afbeeldingslocatie: http://planetpooks.files.wordpress.com/2010/12/envelope-please.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door DaDude op 26-01-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
[b][message=35436559,noline]edit3:Deze maakt hem natuurlijk ook onopvallend ;)
[afbeelding]
Die derde maakt hem juist heel herkenbaar. Ten eerste wordt die enveloppe in NL nergens gebruikt. Ten tweede is die van leer, ten derde kennen de meeste mensen hem alleen van de Apple reclame (of van de IBM X300, die reclamefilm is veel leuker) en als laatste, je gaat hem als je in de bibliotheek even weg gaat niet dichtdoen. (dan kun je hem beter meenemen, het is tenslotte maar 1,3Kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
R2L schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:25:
[...]

Zoals al eerder geschreven gaat mijn MBA 11 retour...
Vandaag werd ik al gebeld door TNT voor een ophaal afspraak...

Morgen wordt m'n 11.6 inch opgehaald, dus zojuist gelijk de 13.3 inch met 4Gb erin besteld... :)
Leverdatum 2 of 3 februari...

Twijfelde nog even tussen een 13 inch MB Pro en de 13 inch MBA, maar schermresolutie van de MBA is zelfs hoger dan de MB Pro!

MBA: 1440 x 900 (native) en de MB Pro: 1280 x 800 (native)

Het enige wat ik jammer vindt is dat de MBA niet over een verlicht toetsenbord beschikt, maarja, je kunt niet alles hebben in het leven... :)
Ja dat verlicht toetsenbord mis is ook. Mijn oude 15 inch MBP had die wel en nu is het wel een gemis. Ik denk dat de volgende generatie MBA hem wel weer heeft.
En als er binnenkort MBP updates komen zullen die ook een stuk slanker zijn als ze de superdrive verwijderen en dan heb je een iets dikkere MBA maar wel all the goods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Traice schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:58:
[...]

Ja dat verlicht toetsenbord mis is ook. Mijn oude 15 inch MBP had die wel en nu is het wel een gemis. Ik denk dat de volgende generatie MBA hem wel weer heeft.
En als er binnenkort MBP updates komen zullen die ook een stuk slanker zijn als ze de superdrive verwijderen en dan heb je een iets dikkere MBA maar wel all the goods :)
Zo lang kan ik niet wachten...
Ik wil 'm NU!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

The new MacBook Air was just released. Can macBracket be used with it ?
The new (late 2010) MacBook Air model has a completely different hinge than all previous models. macBracket does not fit.
Will you be offering a security solution for the new MacBook Air?
We are working on it, but we are in a very early phase.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.