Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
flash uitzettenFiber schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:28:
Ik heb de 13 inch 4GB. Prima ding, maar batterijleven valt mij ook enigzins tegen. Beetje websurfen over wifi met een enkel YouTube, Dumpert, en Uitzending Gemist filmpje tussendoor komt echt niet over de 4 uur heen. Ik hoop nog steeds op accu's waarbij je het verbruik in dagen meet. Niet in uren.

ik gebruik safari met click2flash en dat scheelt aardig, geen flashbanners op de achtergrond die cpu cycles slurpen
A wise man's life is based around fuck you
Klopt als een bus, n.a.v. een tip in dit topic heb ik ook click2flash geinstalleerd en daardoor is de batterijduur weer als vanouds.Powershell schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:32:
[...]
flash uitzetten![]()
ik gebruik safari met click2flash en dat scheelt aardig, geen flashbanners op de achtergrond die cpu cycles slurpen
39
Die gebruik ik al een hele tijd onder Chrome en werkt perfect.
Hmm even een WTF momentje, hebben deze laptops geen gat voor een Kensington slot?
Bij mij op werk zijn weleens laptops gestolen en dat zou toch wel een nadeel zijn om toekomstige air mee te nemen naar werk.
[ Voor 34% gewijzigd door Bierkameel op 29-12-2010 14:32 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
en het gebrek aan kensington lock is inderdaad vervelend, ik leg m'n macbook air steeds in een locker hier op werk als we gaan lunchen. Als ik gewoon even weg loop en er zitten nog collega's laat ik hem gewoon staan.
Klopt, er zit geen slotgat opBierkameel schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:52:
Hmm even een WTF momentje, hebben deze laptops geen gat voor een Kensington slot?
Hier heb ik zelf ook nog veel moeite mee, ook in IE deed ik vaak alt+S om een post te plaatsen, een toetscombi onder macosx heb ik nog niet gevondenFiber schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:26:
Nog verbazend lastig trouwens om mijn vastgeroestte toets-gebruik op bijvoorbeeld GOT af te leren: End, Page Up, Home, Backspace, F5, Control C, Control V, Control F, F11, ... De meeste Apple alternatieven zijn toch wat omslachtiger.
39
ik heb een air 13 2010 dus de 11 lijkt me vrij overeenkomend.Digistorm schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:17:
[...]
Vergeet ook niet dat Apple de meting heeft veranderd bij de introductie van de nieuwe Airs, dus jouw eventuele ervaringen met andere producten kun je niet zomaar doortrekken naar de nieuwe Airs.
bovendien is mijn waarschuwing niet alleen gebaseerd op eigen ervaring maar vooral op de review van anandtech die klip en klaar laat zien dat de batterijduur bij zwaardere belasting (gamen, video kijken) nauwelijks boven de 4 uur uit komt op de 13, op de 11 nog veel minder. Ziehier:

youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Ik heb op youtube html5 enables en verder in Chrome Flashblock. Moet zeggen dat ik makkelijk 6 uur haal met mij MBA11. Zie het nu niet in van flash op websites. dat is toch alleen maar reclame.
Gamen en film kijken doe ik niet op de MBA, dat is voor mij productie.
Wil ik consumeren, kijken en spelen, dan neem ik de ipad daarvoor. Kana je makkelijk 10 uur film kijken.
elke keer als ik lang van mijn werkplek ga (lunch in de stad bv) dan stop ik de laptop in mijn burealade en doe ik hem op slotBierkameel schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:52:
Precies, flash zuigt, je kan de HTML5 beta joinen voor Youtube op YouTube: Broadcast Yourself.
Die gebruik ik al een hele tijd onder Chrome en werkt perfect.
Bij mij op werk zijn weleens laptops gestolen en dat zou toch wel een nadeel zijn om toekomstige air mee te nemen naar werk.

Verwijderd
Tijdens college's (op de Uni) neem ik hem ook altijd mee in m'n rugzak tijdens de pauze. Sommigen mogen me wel paranoïde verklaren, maar de laatste tijd zijn er een aantal meldingen geweest van diefstal (geld uit portefeuille ed.), waardoor ik liever op safe speel. Zo'n Air is ten slotte wel makkelijk gauw "weg te snoepen"Powershell schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:49:
[...]
elke keer als ik lang van mijn werkplek ga (lunch in de stad bv) dan stop ik de laptop in mijn burealade en doe ik hem op slot

Heb ik ook gehad! Bij mij geeft de track code ook 3 januari aan, Apple geeft nog steeds aan rekening te houden met 5-6 januari. Als er nog een paar dagen afgaan wordt ik helemaal gek!Bierkameel schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:11:
[...]
Ik heb een 10 inch netbook gehad en dat was echt helemaal niks, voordeel van de 11 inch Air is dat hij dezelfde resolutie van 1366x768 heeft als mijn 13 inch Dell, en natuurlijk een fatsoenlijk toetsenbord.
Iemand doodmaken met een blije mus.....
Dan heb jij een hele wonderbaarlijke air 11 inch. Uit elke review die er te vinden is blijkt namelijk dat je met normaal internetgebruik icm flash op de 11 inch eerder op 4 uur zit dan op 6, en met flash uitgeschakeld de 5 uur van Apple ongeveer haalt.Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:49:
Ik heb op youtube html5 enables en verder in Chrome Flashblock. Moet zeggen dat ik makkelijk 6 uur haal met mij MBA11.
Dat is het enige wat ik de twijfelaar als tip wilde meegeven; als je er zwaardere dingen mee wil doen hou dan rekening met een vrij korte batterijduur bij de 11 inch.
[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-12-2010 18:44 ]
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Verlichting op 50%, enkel mail, twitterapp, adium, chrome.
Jij leest verkeerde tests denk ik. (alhoewel dit in dezelfde review staat waar jij je plaatje haalde)
Hoeveel uur is 419 minuten?
http://www.anandtech.com/...-air-11-13inch-reviewed/9

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 11:56 ]
Shit track code geeft nu weer 5 januari aan. Dit jaar gaan we hem niet meer krijgendarthdrinker schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:14:
[...]
Heb ik ook gehad! Bij mij geeft de track code ook 3 januari aan, Apple geeft nog steeds aan rekening te houden met 5-6 januari. Als er nog een paar dagen afgaan wordt ik helemaal gek!
Bij mij zegt ie bij apple nog steeds 3 januari en op de ups site geeft ie dit aan:martk2280 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:21:
[...]
Shit track code geeft nu weer 5 januari aan. Dit jaar gaan we hem niet meer krijgen
1
2
3
4
| KOELN (COLOGNE), DE 30/12/2010 15:39 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING |
Dus als je me zoekt ben ik in de tuin mijn konijn aan het offeren.
[ Voor 6% gewijzigd door darthdrinker op 30-12-2010 20:02 ]
goed, ik denk dat de twijfelaar de tip al begrepen had na 2x herhaling maar speciaal voor jou dan nog maar een keer:Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:30:
Nee ik gebruik 'm gewoon goed.
Verlichting op 50%, enkel mail, twitterapp, adium, chrome.
Jij leest verkeerde tests denk ik.
Hoeveel uur is 419 minuten?
http://www.anandtech.com/...-air-11-13inch-reviewed/9
Leeshandleiding: dikgedrukte letters betekent dat dit het belangrijkste deel is in de zin. Hier moet je het meest aandacht aan besteden bij het lezen van de zin. Het kan handig zijn om de zin een paar keer op een wat rustiger tempo te lezen als je hem niet zo goed begrijpt. Vind je het nog moeilijk? Voor wat meer tips kan je hier kijken.Dat is het enige wat ik de twijfelaar als tip wilde meegeven; als je er zwaardere dingen mee wil doen hou dan rekening met een vrij korte batterijduur bij de 11 inch.
En nu weer gewoon ontopic
Wie weet of de opladers die via ebay vanuit Engeland te bestellen zijn, van goede kwaliteit zijn? Ik zie ze al voor rond de 25 inc verzendkosten, das toch heel wat beter geprijsd dan de 80 of 90 euro die apple ervoor vraagt. Zijn dit wel dezelfde dingen?
youtube.com/@hisrep
Heb voor de gein ook eens op de UPS site gekeken en daar mijn trackingcode ingevoerd : SHANGHAI, CN 31/12/2010 2:45 VERTREKSCANdarthdrinker schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:01:
[...]
Bij mij zegt ie bij apple nog steeds 3 januari en op de ups site geeft ie dit aan:
code:
1 2 3 4 KOELN (COLOGNE), DE 30/12/2010 15:39 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
Dus als je me zoekt ben ik in de tuin mijn konijn aan het offeren.
KOELN (COLOGNE), DE 30/12/2010 15:39 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
SHANGHAI, CN 30/12/2010 20:17 EXPORTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 30/12/2010 12:19 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 29/12/2010 16:30 VERTREKSCAN
29/12/2010 13:55 HERKOMSTSCAN
CN 29/12/2010 2:12 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Het zal dus toch iets van 3 januari worden voordat we hem in handen hebben
Omdat een video/plaatje meer dan 1000 woorden zegt heb ik even een filmpje van gemaakt welke hier te bekijken is.
Mijn vraag is: hebben jullie dit zelfde met jullie MacBook Air?
Het vorige exemplaar (met defecte pixel) had dit niet en ik weet nog niet of ik hiermee akkoord moet gaan.
Verwijderd
De mijne heeft dit ook hoor, wat denk ik normaal isYorick81 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:23:
Ik heb vandaag een nieuwe MacBook Air 13" gekregen (vorige had een defecte pixel en ging dus terug). Nu valt het me op dat bij het openen van de MacBook deze in het begin nogal "soepel" gaat.
Omdat een video/plaatje meer dan 1000 woorden zegt heb ik even een filmpje van gemaakt welke hier te bekijken is.
Het vorige exemplaar (met defecte pixel) had dit niet en ik weet nog niet of ik hiermee akkoord moet gaan.
Het is zo dat deze nieuwe generatie Air's bekend staan om wat makkelijker open te gaan (in vergelijk met bv vorige gens MBP)
youtube.com/@hisrep
Dat magnetisch vasthouden merk ik hier ook...DeNachtwacht schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:17:
Bij mij lijkt het idd iets minder te zijn; het lijkt wel alsof hij ietwat magnetisch wordt vastgehouden. Zodra hij loslaat heeft ie wel 3-4 millimeter speling voordat hij gaat scharnieren.
Verwijderd
MBA, here I come! Maar ik ben nog aan't twijfelen tussen de 128GB en de 256GB. Voor de mensen die de 128GB hebben: hoeveel blijft er daadwerkelijk over na formatteren? Ik had ergens gelezen dat het iets van 122GB. Iemand die dit kan bevestigen?
Je kan het natuurlijk ook berekenen, maar kzou alleen niet weten hoe
Verwijderd
128Gb = 16GB dacht ik zo... na het formatteren blijft er 14.9GiB overVerwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:21:
Je kan het natuurlijk ook berekenen, maar kzou alleen niet weten hoe![]()
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:29:
[...]
128Gb = 16GB dacht ik zo.. na het formatteren blijft er 14.9GiB over
Verwijderd
heb ik ook, niet wakker van liggenYorick81 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:23:
Ik heb vandaag een nieuwe MacBook Air 13" gekregen (vorige had een defecte pixel en ging dus terug). Nu valt het me op dat bij het openen van de MacBook deze in het begin nogal "soepel" gaat.
Verwijderd
Minder bij mij, aangezien ik een custom install do waarbij ik de niet gebruikte talen en printerbestanden weglaat.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 07:59:
OSX neemt zo'n 7 a 8 Gb in. Je kan ook XSlimmer gebruiken om de nutteloze binaries te verwijderen en de overbodige talen.
Waar het mij om gaat is de actual (formated) vs advertised aantal GB.
Je houdt precies over wat je koopt. Ik heb een SSD van 160 GB en die levert precies 160 GB. Waarom? Omdat Apple de verwarring tussen programmeurs en leveranciers zat was, en vanaf Snow Leopard besloten heeft dat 1 GB = 1000 MB = 1000000 kB = 1000000000 B. Alles neemt dan natuurlijk ook iets meer ruimte in, omdat alle bestandsgroottes meegroeien, dus je schijf raakt gevoelsmatig ook iets sneller vol zodat je er uiteindelijk niet zoveel mee opschiet.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:21:
MBP is zojuist (met toch wel een beetje pijn in het hart) de deur uit gegaan.
MBA, here I come! Maar ik ben nog aan't twijfelen tussen de 128GB en de 256GB. Voor de mensen die de 128GB hebben: hoeveel blijft er daadwerkelijk over na formatteren? Ik had ergens gelezen dat het iets van 122GB. Iemand die dit kan bevestigen?
Je kan het natuurlijk ook berekenen, maar kzou alleen niet weten hoe![]()
Hier stond achterhaalde informatie…
Ding is echt fantastisch licht en dun. Hardeschijf loopt wel tamelijk snel vol na het installeren van wat programma's, maar met de standaard-uitvoering is dat te verwachten natuurlijk...
Nu eens op zoek naar een mooie sleeve
[ Voor 5% gewijzigd door Xcalibur op 31-12-2010 14:42 ]
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
ALMATY, KZ 31/12/2010 18:09 VERTREKSCAN
Heb dus nog steeds goede hoop dat het op 3 januari ook hier aankomt.....
Ik heb net veel geld gestoken in een goed gigabit netwerk en een dure snelle NAS, beetje zinloos om dan alle via USB2 snelheid te moeten kopieren.
Wat kan jij in de praktijk dan wel met de MBP wat je niet met de MBA kan? Vraag me echt af of je hier last van krijgt.Bierkameel schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:12:
Hmm waarschijnlijk ga ik toch voor een Macbook Pro, als de Air gigabit ethernet en een gat voor een kensington lock zou hebben was hij perfect.
Ik heb net veel geld gestoken in een goed gigabit netwerk en een dure snelle NAS, beetje zinloos om dan alle via USB2 snelheid te moeten kopieren.
Daarnaast, het idee van een NAS is toch juist dat je niet "alles" op je computer gaat zetten. Als jij alles netjes op een NAS hebt staan heb je juist genoeg aan een MBA.
[ Voor 13% gewijzigd door darthdrinker op 31-12-2010 18:17 ]
De mijne is ook onderweg met een UPS vliegtuig uit Kazachstan. Heel vreemd.. ALMATY, KZ 31/12/2010 18:09 VERTREKSCANdarthdrinker schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:09:
Mijn macbook is inmiddels in een UPS vliegtuig vanuit Kazachstan onderweg:
ALMATY, KZ 31/12/2010 18:09 VERTREKSCAN
Heb dus nog steeds goede hoop dat het op 3 januari ook hier aankomt.....
31/12/2010 14:17 AANKOMSTSCAN
INCHEON, KR 31/12/2010 11:18 VERTREKSCAN
31/12/2010 8:44 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI, CN 31/12/2010 6:10 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 30/12/2010 15:39 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING.
Ja, dat lijkt vreemd maar dat komt volgens mij omdat ze de producten van te voren al bij de douane melden. Maar dat weet ik niet zeker.martk2280 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:18:
[...]
De mijne is ook onderweg met een UPS vliegtuig uit Kazachstan. Heel vreemd.. ALMATY, KZ 31/12/2010 18:09 VERTREKSCAN
31/12/2010 14:17 AANKOMSTSCAN
INCHEON, KR 31/12/2010 11:18 VERTREKSCAN
31/12/2010 8:44 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI, CN 31/12/2010 6:10 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 30/12/2010 15:39 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING.
Een MBP heeft gigabit ethernet waardoor ik snel dingen van en naar mijn NAS kan kopieren zoals MKV's van 8GB, als ik dit via het USB netwerk van de MBA zou doen dan duurt dat veel langer.darthdrinker schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:41:
[...]
Wat kan jij in de praktijk dan wel met de MBP wat je niet met de MBA kan? Vraag me echt af of je hier last van krijgt.
Daarnaast, het idee van een NAS is toch juist dat je niet "alles" op je computer gaat zetten. Als jij alles netjes op een NAS hebt staan heb je juist genoeg aan een MBA.
ooww haha sorry dat wist ik niet.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:46:
Hey jongens er is een apple levertijdentopic.....
Als het goed is heb ik mijn MBP verkocht. Ik stap over op de MBA omdat ik veel reis voor school/werk. Heb al een iPad maar wil toch een laptop hebben. Ik wil een MBA die toch draagbaar is maar ook weer niet te traag is. Ik heb hiervoor een Macbook 13 inch gehad en die vond ik wel goed. Word 11 inch niet te klein? Dus vandaar mijn twijfels om voor de 13 inch te gaan.
Ik heb het niet echt gevolgd maar mijn belangrijkste vraag is, kan ik de SSD makkelijk zelf vervangen? Want 128GB is voor mij te weinig.
De SSD is op het moment nog niet zelf te vervangen, maar ik geloof dat een aantal fabrikanten ermee bezig zijn om nieuwe SSD's speciaal voor de MBA op de markt te brengen. Ga er wel vanuit dat die dingen ontzettend duur zullen zijn, kijkende naar de prijzen van de normale SSD's.
in de Air zit geen SSD maar een soort flash chip in de vorm van een ram geheugenstick. De enige fabrikant die dit formaat na wilde maken, is daar op last van Apple meteen mee gestopt. Verwacht dus niet dat je op korte termijn SSD alternatieven voor in de air op de markt ziet.Appleman schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:32:
Ik heb het niet echt gevolgd maar mijn belangrijkste vraag is, kan ik de SSD makkelijk zelf vervangen? Want 128GB is voor mij te weinig.
[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-01-2011 17:12 ]
youtube.com/@hisrep
nieuws: PhotoFast introduceert ssd-upgradekit voor nieuwe MacBook Air
http://www.ifixit.com/Tea...del-A1370-Teardown/3745/1

Zodra ik m'n backspace toets wil gebruiken moet ik aan de bovenzijde er op drukken, anders blijft hij constant hangen, opzich best irritatie verwekkend namelijk.
Ik weet niet of je de toets er zo uit kan halen dus vandaar dat ik eerst maar wat advies vraag.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Dat is dus precies de fabrikant die door Apple is teruggefloten en de SSD niet op de markt brengt.Fiber schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:15:
SSD vervangen is heel simpel, ALS ze leverbaar worden. Moet je wel een torx schroevendraaier hebben.
nieuws: PhotoFast introduceert ssd-upgradekit voor nieuwe MacBook Air
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Klopt, maar het geeft wel aan dat het mogelijk is. Een bedrijf dat geen applereseller is zou het misschien wel kunnen uitbrengen zonder dat apple er iets aan kan doen. Ik had ergens gelezen dat Toshiba ze al verkoopt, maar niet aan particulieren atm. Omdat veel (komende) dunne laptops dergelijke SSDs gaan gebruiken. Heb hier even geen link voor sorry.DeNachtwacht schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:37:
[...]
Dat is dus precies de fabrikant die door Apple is teruggefloten en de SSD niet op de markt brengt.
edit: hier
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 02:01 ]
Voor mij was het gewicht het belangrijkste omdat ik de laptop de hele dag bij mij hebt en draag, de performance heb ik verder ook niet nodig
39
Dan wel de 1.6GHz versie met 4GB en 128GB SSD omdat ik er ook Parallels op wil draaien of misschien een dualboot met Windows 7 voor de VPN client van mn werk.
Als ik de video's op Youtube bekijkt valt er best goed op te gamen
Apple kennende zal er al een clean install opstaan.martk2280 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:15:
Als ik morgen mijn eerste Mac(air13inch) ever mag ontvangen en ik wil graag een clean install doen, hoe kan ik dit het beste doen? USB stick er in doen en command c ingedrukt houden. Of kan ik beter eerst normaal opstarten en later de clean install van USB uitvoeren. Het is allemaal compleet nieuw voor me dus vandaar.
Maar als je toch zelf een clean install wil uitvoeren is dat niet zo moeilijk. De bijgeleverde USB-stick er in steken, het icoontje dubbel klikken en het programmaatje opstarten dat er op staat. De rest wijst zichzelf dan wel. Maar nogmaals, ik denk niet dat dit nodig is.
Als het goed is kan ik je morgen precies vertellen hoe en wat, want dan krijg ik mijn MBA 13".
Have Fun Funske
Ah relaxt! Maar ik bedoelde clean install meer in de zin van alle overtollige taalpaketten enzo verwijderen/niet installeren. Dit schijnt echt wel een aantal gig. te schelen en aangezien ik maar 128gb ssd heb genomen. Gelukkig wel 4gb ramfunske schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:22:
[...]
Apple kennende zal er al een clean install opstaan.
Maar als je toch zelf een clean install wil uitvoeren is dat niet zo moeilijk. De bijgeleverde USB-stick er in steken, het icoontje dubbel klikken en het programmaatje opstarten dat er op staat. De rest wijst zichzelf dan wel. Maar nogmaals, ik denk niet dat dit nodig is.
Als het goed is kan ik je morgen precies vertellen hoe en wat, want dan krijg ik mijn MBA 13".
De nieuwe maar die topcase lijkt geheel onbeschadigd.. Kan het niet zijn dat alleen de knop defect is?Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:29:
Wordt nieuwe topcase... Is dat een nieuwe MBA of een oudere? (garantie?)
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Verwijderd
Ik ben ook een ervaren Maccer (± 20 jaar) en heb nu naast mijn 21" iMac ook een MBA 13" gekocht. De laatste wil ik graag meenemen als we naar ons vakantiehuisje gaan. Maar dan moeten de voornaamste documenten wel gesynchroniseerd zijn. Dit is de 1e keer dat ik 2 mac's heb en ik wil ze wel graag synchroon houden voor bepaalde documenten.
Have Fun Funske
2GB is uiteraard weinig voor _al_ je data, maar ik red me met mijn opslagruimte toch best aardig. De écht belangrijke data zit in Dropbox, de rest niet.
Launching containers into space
tis alleen wel van Microsoft en voor de echte puristen kan dit onoverkomelijk zijn
Verwijderd
Via dropdav.com kan je ook je dropbox space benaderen via webdav. Hoef je niet de app te installen op bijvoorbeeld clients van bedrijf etc....Whieee schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:55:
Zelf gebruik ik Dropbox voor dat doeleinde. Bij een gratis account krijg je 2GB aan opslagruimte die automatisch gesynced wordt met gekoppelde systemen (Windows, Linux, Mac, iOS, Android). De online kopie staat encrypted op Amazon S3 storage, en is ook via een webinterface te benaderen. Andere functionaliteiten van Dropbox zijn o.a. teruggaan naar vorige versies van files, delen van bestanden, shared folders, en selective sync.
2GB is uiteraard weinig voor _al_ je data, maar ik red me met mijn opslagruimte toch best aardig. De écht belangrijke data zit in Dropbox, de rest niet.
Dat is met een beetje proxy ook wel weer onschadelijk te maken. Gelukkig werkt de webinterface ook niet onaardigVerwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:16:
[...]
Via dropdav.com kan je ook je dropbox space benaderen via webdav. Hoef je niet de app te installen op bijvoorbeeld clients van bedrijf etc....
*Slik* net toch maar besteld, mijn duurste computer ooit maar ook de kleinsteBierkameel schreef op zondag 02 januari 2011 @ 09:31:
Waarschijnlijk ga ik toch weer voor de Air.
Dan wel de 1.6GHz versie met 4GB en 128GB SSD omdat ik er ook Parallels op wil draaien of misschien een dualboot met Windows 7 voor de VPN client van mn werk.
Als ik de video's op Youtube bekijkt valt er best goed op te gamen
Ik heb er lang over nagedacht en veel reviews bekeken op Youtube en hij zal vast niet tegenvallen, ik vind overal alleen maar de 1.4GHz dus heb ik maar rechtstreeks bij Apple besteld omdat ik de 1.6GHz wilde hebben, als ie binnen is zal ik wat tests draaien zodat we de procs kunnen vergelijken.
Nu tijd om te bezuinigen op de messen?
En voorlopig idd geen geld voor andere hobbys
Wel te slecht voor woorden trouwens dat je nog niet via iDEAL kan betalen, die bankoverschrijving duurde bij mijn iPad toen ook al een paar dagen.
Ik heb in een zondagje sleutelen met apache, mod_dav en rsync iets in elkaar geknutseld wat geen Windows-licentie van 150-250 euro nodig heeft en je documenten niet in Amerika opslaat.Powershell schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:01:
Windows Live Mesh for Mac kan wat jij wilt:
I don't like facts. They have a liberal bias.
Dat is natuurlijk helemaal prachtig, maar het zou nuttiger zijn als je dan ook deelt wat je precies gemaakt hebt en hoeburne schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:36:
[...]
Ik heb in een zondagje sleutelen met apache, mod_dav en rsync iets in elkaar geknutseld wat geen Windows-licentie van 150-250 euro nodig heeft en je documenten niet in Amerika opslaat.
je hebt ook geen Windows license nodig om dit op de mac te draaien hoorburne schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:36:
[...]
Ik heb in een zondagje sleutelen met apache, mod_dav en rsync iets in elkaar geknutseld wat geen Windows-licentie van 150-250 euro nodig heeft en je documenten niet in Amerika opslaat.
Verwijderd
Met WebDAV op een server kun je met meerdere gebruikers tegelijk werken aan bestanden, die je dus niet lokaal hoeft op te slaan. Rsync is voor de backups.Whieee schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:43:
[...]
Dat is natuurlijk helemaal prachtig, maar het zou nuttiger zijn als je dan ook deelt wat je precies gemaakt hebt en hoe
Het hoe staat hier. (burne gaf die link)
Moet je alleen wel zelf een server hebben draaien. niet iedereen hier heeft die luxe, ik bv nietVerwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:11:
[...]
Met WebDAV op een server kun je met meerdere gebruikers tegelijk werken aan bestanden, die je dus niet lokaal hoeft op te slaan. Rsync is voor de backups.
Dropbox of livemesh is dan een makkelijker oplossing
Ik weet wat WebDAV is, hoe het werkt en hoe ik het in moet richten.Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:11:
[...]
Met WebDAV op een server kun je met meerdere gebruikers tegelijk werken aan bestanden, die je dus niet lokaal hoeft op te slaan. Rsync is voor de backups.
Dat zorgt ervoor dat topics op GoT iets meer zijn dan linkdumps enzo
[ Voor 4% gewijzigd door Whieee op 02-01-2011 22:18 ]
Sorry, ik ben goed, maar niet zo goed dat ik in een avondje een howto in elkaar draai, zeker als ik nog andere dingen te doen heb. Het staat op de planning maar hou je adem niet in.Whieee schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:17:
Ik weet wat WebDAV is, hoe het werkt en hoe ik het in moet richten.Overigens is het leuk dat ik uit 3 losse URL's een verhaal mag gaan vissen, maar het is een stuk netter, nuttiger, en postwaardiger als je -wanneer je dan toch de moeite neemt iemand te 'verbeteren'- er meteen een net verhaaltje van te maken.
Ik heb geen 'server'. Nouja, die heb ik wel, maar niet hiervoor. Dit draait gewoon op een macmini die ook nog mijn primaire workstation is.Powershell schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:21:
Moet je alleen wel zelf een server hebben draaien. niet iedereen hier heeft die luxe, ik bv niet
[ Voor 22% gewijzigd door burne op 02-01-2011 22:28 ]
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Gaan wel heel erg offtopic hier in dit topic over MBA's, maar en eigen webdav server gaat nu even aan het gemak van een cloud-omgeving voorbij. (overal beschikbaar en gesynced op welke apparaten je wil)burne schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:26:
[...]
Sorry, ik ben goed, maar niet zo goed dat ik in een avondje een howto in elkaar draai, zeker als ik nog andere dingen te doen heb. Het staat op de planning maar hou je adem niet in.
[...]
Ik heb geen 'server'. Nouja, die heb ik wel, maar niet hiervoor. Dit draait gewoon op een macmini die ook nog mijn primaire workstation is.
Verder ook gegarandeerd overal te benaderen.
Verwijderd
Dat is ook de reden dat ik maar één Mac gebruik (MBA). iMac is een ideaal apparaat voor thuis, maar buitenshuis heb ik natuurlijk een notebook nodig. Aangezien ik niet steeds moeilijk wil doen om alles synchroon te houden, heeft de iMac een tijdje geleden het veld moeten ruimen.funske schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:15:
Hoe houd je de documenten op beide mac's gelijk? Of heb je op allebei andere dingen staan.
Ik ben ook een ervaren Maccer (± 20 jaar) en heb nu naast mijn 21" iMac ook een MBA 13" gekocht. De laatste wil ik graag meenemen als we naar ons vakantiehuisje gaan. Maar dan moeten de voornaamste documenten wel gesynchroniseerd zijn. Dit is de 1e keer dat ik 2 mac's heb en ik wil ze wel graag synchroon houden voor bepaalde documenten.
Verwijderd
Wil je je hele winkel aan films en muziek, dan moet je geen MBA kiezen of gewoon cloud-data gebruiken.

Netjes uitgepakt en meteen opgestart. De standaard "boing" kwam er meteen uit. Daarna zag ik een wit scherm wat uiteindelijk een scherm werd met horizontale en verticale strepen in allerlei kleuren.
Het geluid deed het wel, want ik hoorde de mij bekende Apple-introductie. Dus software e.d. werkte wel.
Maar wat ik ook heb geprobeerd en echt normaal scherm kreeg ik niet.
Uiteindelijk Apple gebeld en na wat dingen samen geprobeerd te hebben, was de conclusie vrij simpel. Het was een DOA. Er werd meteen e.e.a. in gang gezet om het om te ruilen. Binnen 2 dagen wordt hij opgehaald en de nieuwe is meteen al besteld en die wordt volgende week ergens geleverd.
Kompliment voor de Apple service; ik heb een paar mensen aan de lijn gehad en iedereen was even netjes en vriendelijk!!
Have Fun Funske
Vroeguhhh heb ik dat ook wel eens gehad met een aparte monitor die je mbv een stekker aan je PC moest aansluiten. Als dat stekkertje een beetje schuin zat en dus niet echt goed aansloot kreeg je ook zo'n soort scherm met horizontale en verticale strepen in allerlei kleuren.
Maar goed, ik ga hem niet openmaken

En och, alles is relatief...... Dan maar een weekje later, heb ik nog steeds iets om naar uit kijken
Have Fun Funske
Verwijderd

Ik gok dat de Air over een aantal jaar wat meer oplevert dan de 10 euro

Ik zal er zelf, waarschijnlijk virtueel, Windows 7 naast draaien (programmeert wat makkelijker C# enzo). Gelijk een Magic Mouse en een dvi adapter mee besteld.
Hopelijk geen DOA zoals funske hierboven, vond twee maanden wel lang genoeg gewacht
Heeft iemand een idee of de batterij langer meegaat als je Windows virtueel draait t.o.v. Boot Camp?
Schijft de AIR elke keer een sleepimage als je hem in sleepmode doet? Of heeft Apple daar iets anders voor bedacht (anders kan ik altijd zelf nog smartsleep installeren)
Heeft de geluidspoort ook een optische uitgang?
Kraakt de laptop als je er kracht op zet?
Hoe ervaren jullie de geluidskwaliteit ?
Heeft iemand eventueel ervaring met een http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.45879 minidisplayport naar displayport kabel ?
Ik loop al een paar maanden te hikken met de aanschaf van een air. Deze gaat dan mijn drie jaar oude Macbookpro vervangen. Deze is al voorzien van een intel SSD. Toch schrok ik van de snelheid van de AIR. Voor onderweg lijkt de AIR een geniaal apparaat. De iPad belemmert mij in mijn werk.
De Macbookpro mag met pensioen. Vredig op de hoek van het bureau. Als een desktopmachine.
Verwijderd
In positieve of negatieve zin...?4POX schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:01:
Toch schrok ik van de snelheid van de AIR.
Goede review maar de reactie van sommige mensen
Verwijderd

Wat ik me afvraag: de OSX install discs worden nu op een USB stick meegeleverd. Is deze beveiligd? Kan je bijv. een oude kopie van een (originele) Leopard, of van de dit jaar te verwachten Lion zelf erop zetten?
burne schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:26:
[...]
Sorry, ik ben goed, maar niet zo goed dat ik in een avondje een howto in elkaar draai, zeker als ik nog andere dingen te doen heb. Het staat op de planning maar hou je adem niet in.
Schroom niet om als je een gaatje vindt de howto in een topic te gooien. Altijd leuk als mensen ook zelf iets in elkaar draaien namelijk
Hij is nog niet vastgelopen hier, maar het lijkt me een MacOS feature?4POX schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:01:
Als een macbook hangt kun je 4 seconde lang de powerknop inhouden om een geforceerde shutdown te doen. Werkt deze methode ook op de Air?
Weet ik niet, wat is je vraag precies?4POX schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:01:
Schijft de AIR elke keer een sleepimage als je hem in sleepmode doet? Of heeft Apple daar iets anders voor bedacht (anders kan ik altijd zelf nog smartsleep installeren)
Als je hem openklapt is hij direct aan en gebruiksklaar
Helaas niet4POX schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:01:
Heeft de geluidspoort ook een optische uitgang?
Nee.4POX schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:01:
Kraakt de laptop als je er kracht op zet?
Prima, beter dan verwacht4POX schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:01:
Hoe ervaren jullie de geluidskwaliteit ?
Alleen met de originele van Apple, die is uiteraard prima. Neppert weet ik niet4POX schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:01:
Heeft iemand eventueel ervaring met een http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.45879 minidisplayport naar displayport kabel ?
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Mooi spul van Tucano:

Eindelijk een beetje leverbaar. Heb de mijne op eBay in de UK gekocht voor 29 euro incl shipping.
Lekker!
MLC flash geheugen heeft een beperkte levensduur. De cellen kunnen ongeveer 10.000 keer beschreven worden voordat ze versleten zijn. Een regel die je daarvoor kunt gebruiken is. Als je dagelijks 20 GB schrijft gaat de SSD ongeveer 5 jaar mee.
Bij mijn Macbook Pro met daarin 6 GB intern geheugen heeft een sleepimage van 6 GB. Elke keer als ik deze naar de sleepmode bracht schreef deze een sleepimage van 6 GB. Bij drie keer per dag mijn Macbook Pro te laten slapen is dat 18 GB aan schrijf acties. Niet echt bevorderlijk voor de levensduur.
Nu heb ik met smartsleep ingesteld dat mijn Macbook Pro geen sleepimage meer wegschrijft. Het nadeel dat ik bij een lege accu alles kwijt ben.
Bij een gemiddelde dag werken zit ik zomaar op 20 GB aan schrijfacties. Dan zijn de schrijfacties van de sleep-mode er overheen iets te veel van het goede.
Dus ik was benieuwd of Apple voor de Macbook Air misschien een andere techniek gebruikt. Bijvoorbeeld een instellingen dat er pas een sleepimage wordt gemaakt als de batterij minder dan 10 % is.
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:13:
Ik had gehoopt 'em vandaag binnen te krijgen, maar TNT werkt niet mee...![]()
Wat ik me afvraag: de OSX install discs worden nu op een flash drive meegeleverd. Is deze beveiligd? Kan je bijv. een oude kopie van een (originele) Leopard, of van de dit jaar te verwachten Lion zelf erop zetten?
Met flash drive, bedoelde ik ook de USB stick. Maar is deze beveiligd/locked...?Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:16:
USB stickie....
Verwijderd
Geen idee, probeer het even als je de jouwe hebt.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 07:48:
[...]
[...]
Met flash drive, bedoelde ik ook de USB stick. Maar is deze beveiligd/locked...?
Verwijderd
Verwijderd
Zullen ze Lion dan later dit jaar in Stick- én Disc-vorm uitbrengen...?
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 16:18 ]
Verwijderd
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 13:20 ]
De 11'' is perfect voor me, zeker qua prijs, maar ik twijfel best wel vaak over de performance. Ik ben niet echt een power user, maar ik merk wel dat ik heel veel tegelijk doe, zoals bovenstaande. Op mijn huidige laptop, is dit een piece of cake, maar ik vraag me af of die 1,4GHz processortje en de 2GB RAM dat aankunnen..
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
en is het nou een fabel of niet, dat je dat papiertje op je toetsenbord moet houden als je je mac sluit. omdat anders de toetsen in het scherm komen te staan?
Dit topic is gesloten.