beste cloud disk voor de mac?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey, ik ben bijna zover: mijn eerste mac is in aantocht ;).

Onder het motto van goede voorbereiding vroeg ik me af welke cloud disk mac gebruikers het meest prefereren. Ik kom via google wel wat tegen maar gezien mijn weinige ervaring met apple graag wat expert feedback. Ik heb nu een dropbox account met 3.5 gb storage. Client werkt onder windows xp perfect. Nu is er tegenwoordig ook het grotere Skydrive icm Live Mesh van Microsoft met 25gb online space. Er is ook een mac client voor, maar wat zijn de ervaringen hiermee onder Mac?

Mijn eisen zijn vooral gratisch ;) beschikbaarheid en zo weinig mogelijk systeembelasting.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf Dropbox. Gratis heb je 2gb aan ruimte, maar het werkt perfect, gewoon via een map in je documentmap. Maar als je 8 of 20gb wilt ben je een tientje p/maand kwijt ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Dropbox werkt ook perfect op een Mac... Naast Xmarks een van de mooie dingen die de Cloud tegenwoordig te bieden heeft.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Een van de voordelen van Dropbox vind ik dat het ook werkt op een iPhone. Ideaal om snel een fotootje online te zetten of op je computer te krijgen zonder te syncen/aansluiten.

Nadeel van Dropbox is dat je in de gratis versie relatief weinig ruimte krijgt, al zijn er wel trucjes om snel tot 8GB te geraken.

Een ander mooi alternatief voor de Mac is natuurlijk een MobileMe accountje nemen en iDisk gebruiken. Krijg je er nog vanalles extra bij ook zoals calendar/mail sync e.d.

[ Voor 67% gewijzigd door Bosmonster op 16-12-2010 08:44 ]

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Relatief weinig ruimte? Ten eerste is het een gratis dienst, dus elk fatsoenlijk persoon zou gewoon elke ruimte, hoe groot of klein dan ook, kunnen waarderen. Ten tweede krijg je 2 GB, hoeveel documenten en fotos wil je kwijt? Mijn hele Documents map is uberhaupt nog nooit groter geweest dan een gig, en dan zit daar nog het meerendeel app files bij ook. Professionelen mogen gerust wat geld neerleggen voor zo'n dienst en hobbyisten zouden aan 2 GB méér dan genoeg moeten hebben. Het is niet de bedoeling dat je al je vakantiefilmpjes online gaat zetten natuurlijk.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

twiFight schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:50:
Relatief weinig ruimte? Ten eerste is het een gratis dienst, dus elk fatsoenlijk persoon zou gewoon elke ruimte, hoe groot of klein dan ook, kunnen waarderen. Ten tweede krijg je 2 GB, hoeveel documenten en fotos wil je kwijt? Mijn hele Documents map is uberhaupt nog nooit groter geweest dan een gig, en dan zit daar nog het meerendeel app files bij ook. Professionelen mogen gerust wat geld neerleggen voor zo'n dienst en hobbyisten zouden aan 2 GB méér dan genoeg moeten hebben. Het is niet de bedoeling dat je al je vakantiefilmpjes online gaat zetten natuurlijk.
Wie zegt dat hij het niet waardeert.. ?
En waarom mag ik niet al mijn vakantiefilmpjes online zetten?

• Bosmonster
twiFight schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:50:
re·la·tief bn, bw betrekkelijk (tegenst absoluut)

In relatie/verhouding tot andere gratis diensten dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 16-12-2010 10:10 ]

• Cool2K
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:39
5gb bij sugarsync is ook fijn net als dropbox

https://www.sugarsync.com/

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Naast Dropbox gebruik ik nu een tijdje ZumoDrive. Vergelijkbaar met DropBox, maar net ff anders. O.a. mogelijkheid om enkel in de cloud op te slaan en te streamen. Toch denk ik dat ik weer terug ga naar DropBox, werkt net even iets beter.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

Dropbox is inderdaad perfect. 2 gieg gratis is ook mooi. zou graag willen upgraden, maar de opties zijn dan wat beperkt..het is of 50 gb of 100 gb.....

DUGG

• Mj2sL
Het zou mooi zijn als DropBox een 20gb plan zou hebben voor de helft van het 50gb plan. Zou best een optie zijn voor mij.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik merk het al; ook voor Mac werkt Dropbox dus het fijnst. Sugarsync ziet er goed uit, maar ik heb idd plannen om mijn dropbox account ook wat te vergroten. Dit kan zelfs tot 10gb geloof ik, dus groot genoeg. Hoef ik ook niet over te stappen :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
dropbox is prima. Als je meer ruimte wilt, zou je je gmail account via macfuse kunnen koppelen, maar dat werkt verre van ideaal

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Dropbox werkt toch echt ideaal. Voor elke device is wel een client en het werkt feilloos.
Handig is ook dat je een map kan delen met een ander. Ideaal om snel bestanden bij een ander op de pc te krijgen. Een prima dienst en een Pro account is het geld waard

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Zeker!
Ben ik het helemaal mee eens, nooit last gehad van storingen ofzo bij dropbox en het is ook nog eens free! (tenminste tot 2 GB)

[ Voor 8% gewijzigd door jasper623 op 17-12-2010 20:31 ]

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand bekend met de kpn Back-up Online ??

onbeperkte opslag voor 5 e per maand vind ik niet veel.

zit dit serieus te overwegen als backup oplossing voor vervanging van mijn externe harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

Je zou naast Dropbox ook eens kijken naar Syncplicity - op grote delen vergelijkbaar met Dropbox en synct ook nog eens direct met Google Docs :) (maar helaas nog geen iPhone client)

De OSX client is alleen voor 10.6 en heb het daarom nog zelf niet kunnen uitproberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tiiim op 19-12-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:54:
Iemand bekend met de kpn Back-up Online ??

onbeperkte opslag voor 5 e per maand vind ik niet veel.

zit dit serieus te overwegen als backup oplossing voor vervanging van mijn externe harde schijven.
Een beetje zoeken zelf mag wel hoor. Ik heb principiële bezwaren tegen de KPN, maar dat terzijde.

hier van ons eigen GoT en deze bij tros radar.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuses O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:23
Ik heb zelf heel even met live mesh gewerkt. Het programma zelf doet op zowel mac als windows goed zijn werk en draait licht. Ook het online raadplegen van je bestanden en automatisch folders syncen werkt prima. Echter heeft het programma een groot nadeel, en dat is dat het niet bijhoud wanneer veranderingen gemaakt zijn, en alleen de laatste verandering opslaat. Stel je verandert in een word-document op computer 1 iets, en voordat dit heeft gesynct doe je dit ook op computer 2, dan wordt alleen 2 gesynced en ben je je veranderingen van computer 1 dus kwijt. Hij maakt dus niet twee versies hiervan. Dat is de reden dat ik meteen weer met live-mesh gestopt ben, ik heb geen zin om zo ooit mijn gemaakt werk kwijt te raken.

Ik weet niet hoe dit bij dropbox zit maar ik ga deze denk ik ook maar eens proberen. Volgens mij is daar wel iets van versiebeheer voor.
Misschien iemand die weet te vertellen of je dit probleem dan niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
Mj2sL schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:53:
Het zou mooi zijn als DropBox een 20gb plan zou hebben voor de helft van het 50gb plan. Zou best een optie zijn voor mij.
Even mezelf quoten, ik kom er namelijk achter dat er wél kleinere pakketten (schijnen) te zijn. Zo zou er een 10, 20 en 25GB plan zijn. Respectievelijk voor 4,99, 5,99 en 6,99 USD, en je zou dan Dropbox support moeten contacten. Maakt het wel een aantrekkelijker optie, hoewel wel een tikkie prijzig.
Sjef_Arie schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:24:
Ik weet niet hoe dit bij dropbox zit maar ik ga deze denk ik ook maar eens proberen. Volgens mij is daar wel iets van versiebeheer voor.
Misschien iemand die weet te vertellen of je dit probleem dan niet hebt?
Waarschijnlijk synct Dropbox wel de laatste bewerkte versie, maar je kunt altijd een revisie pakken. Die je kun je bekijken en/of herstellen. Ideaal.

[ Voor 30% gewijzigd door Mj2sL op 19-12-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
heb een handig linkje gevonden waarmee je automatisch je bestanden kunt backupen naar je dropbox account. heb nu een aantal folders geselecteerd welke iedere dag een backup krijgen.

http://matthewlyle.com/ma...ckup-of-multiple-folders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ehm dat gebeurt toch gewoon automatisch? Of werkt dat anders op een mac?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
als je het uiteindelijk in de dropbox geplaatst hebt zal deze automatisch synchroniseren.

maar het is juist deze stap dat je al je belangrijke documenten kopieert (uit diverse mappen) naar je dropbox folder op je mac. en dat gaat met die tutorial vervolgens automatisch.

persoonlijk vind ik het fijn omdat ik nu geen software of freeware hoef te zoeken. het programma (automator) staat al op de mac voorgeinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mj2sL schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:13:
[...]

Even mezelf quoten, ik kom er namelijk achter dat er wél kleinere pakketten (schijnen) te zijn. Zo zou er een 10, 20 en 25GB plan zijn. Respectievelijk voor 4,99, 5,99 en 6,99 USD, en je zou dan Dropbox support moeten contacten. Maakt het wel een aantrekkelijker optie, hoewel wel een tikkie prijzig.
Mjah, zeker als je bedenkt dat je met een half uurtje pielen je gratis versie tot 8GB kunt upgraden. Gewoon ergens zooitje mailadressen aanmaken en jezelf invites sturen :P

(met een eigen domein wordt het nog makkelijker)

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 20-12-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Helaas werkt dat niet zo je moet de client ook steeds installeren :P voordat je gratis extra ruimte krijgt

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:58

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

JungleDisk icm Amazon S3 kan ook een optie zijn. Niet gratis, maar bevalt mij al tijden uitstekend.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik ben zeer te spreken van Live mesh. Live drive staat momenteel op de "te checken" lijst.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Dropdav.com kunnen dropbox-gebruikers ook via webdav hun dropbox space aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 15:11
www.whatonlinebackup.com. Mooie site die alle online backupdiensten op een rij zet.
Pagina: 1