Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Nee, heb flashblock en daarvan ben ik me wel bewust. Onder linux was/is flash ook brak dus dat ben ik wel gewend. Nee, zodra ik de download pauzeer dan zakt het cpu gebruik ook weer naar het gebruikelijke niveau. Maar ik begrijp dus dat jij er geen last van hebt? Ik vraag me een beetje af waar ik zoiets zoeken moet, zeker omdat het in zowel safari als firefox voorkomt. Ik heb ook in console gekeken naar foutmeldingen ofzo, maar daar staat ook verder niets tussen. Het is gewoon vrij frappant dat dit enkel bij het downloaden in een browser voorkomt 8)7

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Raku schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:13:
Nee, heb flashblock en daarvan ben ik me wel bewust. Onder linux was/is flash ook brak dus dat ben ik wel gewend. Nee, zodra ik de download pauzeer dan zakt het cpu gebruik ook weer naar het gebruikelijke niveau. Maar ik begrijp dus dat jij er geen last van hebt? Ik vraag me een beetje af waar ik zoiets zoeken moet, zeker omdat het in zowel safari als firefox voorkomt. Ik heb ook in console gekeken naar foutmeldingen ofzo, maar daar staat ook verder niets tussen. Het is gewoon vrij frappant dat dit enkel bij het downloaden in een browser voorkomt 8)7
Kijk eens bij processen, en zoek naar "mdworker", ik denk dat hij de oorzaak ik.

mdworker indexeert je bestanden, zodat spotlight en dergelijke goed en snel werkt. Als je grote bestanden binnenhaalt dan moet er dus veel worden geïndexeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige tijd heeft mijn vriendin een nieuwe MacBook Air. Nu gebruikt ze hierop Firefox ipv Safari, en hierin werkt de Silverlight plugin (RTLgemist.nl) helemaal niet. In Safari werkt de plugin wel, alleen hier blijft ie maar bufferen.
Aangezien we allebei helemaal nieuw zijn op het gebied van Mac's zullen we vast iets over het hoofd zien, alleen lukt het me dus niet om te ontdekken wat. Wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Siebelouis schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:03:
[...]

Kijk eens bij processen, en zoek naar "mdworker", ik denk dat hij de oorzaak ik.

mdworker indexeert je bestanden, zodat spotlight en dergelijke goed en snel werkt. Als je grote bestanden binnenhaalt dan moet er dus veel worden geïndexeerd.
Je kunt bij de Spotlight voorkeuren ook opgeven dat je je Download map niet wilt laten indexeren. Dan stopt mdworker er ook mee.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
zimbab schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:21:

.......

Colcasac vond ik persoonlijk een grote tegenvaller. Die heb ik dan ook geretourneerd.
Kan je aangeven waarom? Ik twijfel namelijk nog of ik deze sleeve bestel of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Yorick81 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:34:
[...]

Kan je aangeven waarom? Ik twijfel namelijk nog of ik deze sleeve bestel of niet.
zimbab in "[Transport] Neem je Macbook mee! - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Jongens, ik ben even mijn Macbook Air aant volproppen met videos voor een lange reis binnenkort. Nou heb ik geen stroom daar dus wil ik een player gebruiken die zo min mogelijk resources trekt, zo min mogelijk CPU en dus zo min mogelijk batterij ;-)

Alle videos zijn Xvid, dus dat zit wel goed (lijkt me zo), of is MP4 nog beter op een Mac?

Ik gebruik momenteel VLC, aangezien die alles tot nu toe afspeelt en lekker vlekkeloos. Zijn er eventueel betere alternatieven die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je videos wil meedoen en zolang mogelijk op accu wil, dan moet je een ipaf meedoen en geen mba... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 8 dagen bezitter van m'n (eerste mac) Air (13" model).
Alleen heb ik het gevoel dat m'n linker speaker iets meer geluid produceert dan de rechter, ik heb zelf een aantal malen goed geluisterd, maar ik wil de twijfel wegnemen dat ik 'indenk' dat het van links komt. Daarom heb ik vandaag een vriend laten luisteren onder het mom van: "voor mijn gevoel is een kant harder, welke kant denk jij?".
Ook hij gaf aan dat het geluid/volume voor hem vanaf links harder was.

Nu heb ik om wat dingen uit te sluiten een mono-signaal afgespeeld, maar waarin het erg moeilijk is om een verschil te horen. Daarnaast een 'dB-meter' app op m'n ipod touch geinstalleerd en daar een externe mic aan gehangen. De waardes die hieruit kwamen waren hetzelfde (Het zelfde bestand op 100% links en 100% rechts gezet en dan op verschillende hoogtes / posities gemeten wat het niveau zou moeten zijn volgens die app, hieruit kreeg ik verschillen van enkele tiendes van een dB, marginaal dus).

Kan het zijn dat er een fabricage fout in de geluidskaart zit, hebben meerdere mensen dit en zou het kunnen dat de interne speakers een ander geluid fabriceren doordat de toetsen die hierboven op liggen het geluid op een andere manier doorlaten en daardoor een verschil in klankkleur produceren?

Ik weet zelf namelijk niet of ik terug moet gaan en of dit soort dingen onder de garantie vallen, vooral omdat het zo ontzettend subjectief is hoe mensen geluid waarnemen.

(ten overvloede, ik heb schone oren 8)7)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 10:23 . Reden: zinsopbouw, interpunctie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:26

Fiber

Beaches are for storming.

Zit er geen balans regeling op dan...? ;) Voor goed geluid kun je trouwens beter een paar externe speakertjes of een hoofdtelefoon aansluiten!

NB. De dB (Met een hoofdletter B...) schaal is logaritmisch. Bijvoorbeeld 80 dB is 10 keer zo luid als 70 dB, dus dat loopt best hard op. Wikipedia: Decibel

[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 11-12-2010 02:01 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De balans regeling staat precies in het midden. Natuurlijk kan ik voor goed geluid externe speakers aanschaffen, echter heb ik een goede audioset aangesloten op m'n normale desktop. Daarnaast vind ik het zonde om een product te hebben van deze prijsklasse waarbij ik mijzelf elke keer als ik een filmpje kijk erger als het geluid iets meer uit de linker hoek komt ;-)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 11:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Het zal wel komen omdat het toetsenbord er bovenop ligt. Mogelijk ook dat het met de fase van het geluid te maken heeft (omdat je het met een microfoon niet kunt meten) en dan zal ook de afstand tot je MacBook Air mogelijk invloed hebben. Misschien dat een ander model het niet heeft, maar dat is gissen. Op zich is Steve Jobs behoorlijk een nit-pick, dus je zou toch denken dat zoiets niet goedgekeurd zou worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:26

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:22:
De balans regeling staat precies in het midden. ...
Dan schuif/draai je hem toch iets naar rechts... Of denk ik nou te simpel?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Fiber schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:04:
[...]

Dan schuif/draai je hem toch iets naar rechts... Of denk ik nou te simpel?
Ja, dat is het probleem oplossen, maar het probleem is juist dat er geen probleem met het geluid moet zijn, volg je me nog? ;)

Even zonder gekheid, als dit voorkomt bij een relatief dure laptop, dan zou ik inderdaad gewoon teruggaan en dezelfde vraag voorleggen...

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36
Hey,

met de eindejaarsuitkering in zicht ben ik bijna zover dat ik mijn eerste mac ga aanschaffen. Het wordt zeer hoogstwaarschijnlijk de macbook air 13 inch met 4gb memory. Met onderwijskorting is deze 1305 euro. Ik ben nu toch een klein beetje aan het twijfelen geraakt om te kiezen voor een macbook pro 13 met 128 SSD erin. deze komt op 1375 euro. Nadeel is het gewicht, wat voor mij erg belangrijk is, maar voordeel zijn natuurlijk aansluitmogelijkheden, snellere processor en aanwezige dvd drive. Ook komt de batterijduur op 10 uur uit, net weer wat langer dan de air. Waar zouden jullie voor gaan?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:41

RnB

Wat je ermee gaat doen lijkt me toch wel erg belangrijk......... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
;) Het belangrijkste werk is powerpoint, excel, word en internetten. Daarnaast wil ik starcraft 2 erop gaan draaien en af en toe toch wel in staat kunnen zijn foto's te bewerken of een filmpje in elkaar te zetten. Hier heb ik mijn pc natuurlijk voor, maar zit in een studentenhuis en moet af en toe doordeweek wel wat mogelijkheden hebben op dat gebied.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:41

RnB

Dat kan een MBA prima uitvoeren. Dan wordt de keus toch een stuk lastiger. Ga je voor de looks en het gewicht van de MBA of voor de performance van de MBP?
Ik zou zelf voor de MBA gaan, puur om het uiterlijk en het feit dat ik al die aansluitingen en dvd drive niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

DeNachtwacht schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:26:
Hey,

met de eindejaarsuitkering in zicht ben ik bijna zover dat ik mijn eerste mac ga aanschaffen. Het wordt zeer hoogstwaarschijnlijk de macbook air 13 inch met 4gb memory. Met onderwijskorting is deze 1305 euro. Ik ben nu toch een klein beetje aan het twijfelen geraakt om te kiezen voor een macbook pro 13 met 128 SSD erin. deze komt op 1375 euro. Nadeel is het gewicht, wat voor mij erg belangrijk is, maar voordeel zijn natuurlijk aansluitmogelijkheden, snellere processor en aanwezige dvd drive. Ook komt de batterijduur op 10 uur uit, net weer wat langer dan de air. Waar zouden jullie voor gaan?
Als je de HDD in de 13" zelf vervangt met een SSD kom je goedkoper uit denk ik hoor :).

als je door de weeks niets anders hebt zou ik de Pro nemen, de betere performance en de dvd drive wegen zwaarder dan de 702 gram verchil en looks in mijn ogen. Je hebt een veel completer apparaat met de Pro voor wat jij gaat/wilt doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

air 13 gaat de batterij echt langer mee dan de pro, check de tests maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Pat-Juh schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:16:
[...]

Als je de HDD in de 13" zelf vervangt met een SSD kom je goedkoper uit denk ik hoor :).

als je door de weeks niets anders hebt zou ik de Pro nemen, de betere performance en de dvd drive wegen zwaarder dan de 702 gram verchil en looks in mijn ogen. Je hebt een veel completer apparaat met de Pro voor wat jij gaat/wilt doen denk ik.
Dat is inderdaad het dilemma. de pro biedt an sich een heel wat completere & snellere machine, maarja gewicht is voor mij ook wel echt belangrijk. Blijf nog ff in dubio dus ;)

Andere vraag; ik ben ook op zoek naar een goede hoes voor de Air of Pro. je ziet hier veel etui mogelijkheden, maar ik zou graag iets hebben dat permanent om de machine heen blijft zitten en je kan openklappen/ritsen. Iemand een idee of zoiets ook bestaat?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:57

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

DeNachtwacht schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:05:
[...]

Dat is inderdaad het dilemma. de pro biedt an sich een heel wat completere & snellere machine, maarja gewicht is voor mij ook wel echt belangrijk. Blijf nog ff in dubio dus ;)

Andere vraag; ik ben ook op zoek naar een goede hoes voor de Air of Pro. je ziet hier veel etui mogelijkheden, maar ik zou graag iets hebben dat permanent om de machine heen blijft zitten en je kan openklappen/ritsen. Iemand een idee of zoiets ook bestaat?
Dat bestaat wel.
Kijk hier maar even:
[Transport] Neem je Macbook mee! - deel 2

Fotonerd

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-07 10:25

darthdrinker

HELP!

[...]

Dat is inderdaad het dilemma. de pro biedt an zich een heel wat completere & snellere machine, maarja gewicht is voor mij ook wel echt belangrijk. Blijf nog ff in dubio dus ;)

Sorry maar dan moet je de reviews op internet wel even wat beter lezen. De MBP is niet veel sneller dan de MBA. Als je twijfelt bekijk dan bijvoorbeeld het volgende filmpje. Dit is iemand die een MBP heeft en al vier weken de 13" MBA met 2GB geheugen gebruikt voor alles wat hij dagelijks doet, waaronder videobewerking. Hij geeft op een hele normale manier aan dat de MBA gewoon prima als main computer gebruikt kan worden.

Volgens mij is dit één van de beste reviews en ik zal uitleggen waarom. Zen heeft over een aantal video's verspreid uitgebreid de MBA besproken. Hij heeft bijvoorbeeld ook fimpjes hoe hij met de stock 13" MBA SC2 en COD4 speelt. Het grappige is dat in zijn eerste video over de MBA hij aangeeft dat hij nooit verwacht dat de MBA iets voor hem zal zijn. Hij had de MBA dan ook voor zijn vader gekocht. Ik zou zeggen kijk de video's en laat je verbazen:
  1. Macbook Air 13.3" (Oct 2010) Unboxing
  2. Macbook Air 13" (Oct 2010) VS Macbook Pro (2010)
  3. COD4 Gaming on the New Macbook Air 13.3" (2010)
  4. Macbook Air 13.3" (2010): Starcraft 2 Gameplay
  5. 24 Hours with the Macbook Air (2010)
  6. Macbook Air 13" Update: 4 Weeks On (deze heb ik in de link hierboven staan)
  7. Macbook Air (2010) - Photoshop CS5 Comparison
  8. Macbook Air 13.3" Full Review (Late 2010) HD

[ Voor 3% gewijzigd door darthdrinker op 16-12-2010 21:25 ]

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Het valt mij steeds op als ik mijn MacBook Pro 15" oppak hoe licht hij is. Dus imo hoef je over het gewicht niet in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Awoodentree schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:39:
[...]
Het valt mij steeds op als ik mijn MacBook Pro 15" oppak hoe licht hij is. Dus imo hoef je over het gewicht niet in te zitten.
Als je 2.5 kg licht vindt is een Air niet aan je besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk filmpje idd! Scottish accent is supper kewl btw. Het enige wat me terughoudt om mijn MPB in te ruilen voor de Air is, dat MBA geen backlit keyboard heeft. Ik probeer de laatste tijd erop te letten hoevaak ik het gebruik of nodig hebt. Dus backlit uit en dan maar kijken hoevaak ik het graag aan zou willen hebben en hoevaak ik het aan moet hebben. En dit is eigenlijk toch best vaak... :/

Iemand die Steve nog heeft gesproken en gevraagd of het op de volgende release/update erop zit...? ;)
darthdrinker schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:58:
[...]

Sorry maar dan moet je de reviews op internet wel even wat beter lezen. De MBP is niet veel sneller dan de MBA. Als je twijfelt bekijk dan bijvoorbeeld het volgende filmpje. Dit is iemand die een MBP heeft en al vier weken de 13" MBA met 2GB geheugen gebruikt voor alles wat hij dagelijks doet, waaronder videobewerking. Hij geeft op een hele normale manier aan dat de MBA gewoon prima als main computer gebruikt kan worden.

Volgens mij is dit één van de beste reviews en ik zal uitleggen waarom. Zen heeft over een aantal video's verspreid uitgebreid de MBA besproken. Hij heeft bijvoorbeeld ook fimpjes hoe hij met de stock 13" MBA SC2 en COD4 speelt. Het grappige is dat in zijn eerste video over de MBA hij aangeeft dat hij nooit verwacht dat de MBA iets voor hem zal zijn. Hij had de MBA dan ook voor zijn vader gekocht. Ik zou zeggen kijk de video's en laat je verbazen:
  1. Macbook Air 13.3" (Oct 2010) Unboxing
  2. Macbook Air 13" (Oct 2010) VS Macbook Pro (2010)
  3. COD4 Gaming on the New Macbook Air 13.3" (2010)
  4. Macbook Air 13.3" (2010): Starcraft 2 Gameplay
  5. 24 Hours with the Macbook Air (2010)
  6. Macbook Air 13" Update: 4 Weeks On (deze heb ik in de link hierboven staan)
  7. Macbook Air (2010) - Photoshop CS5 Comparison
  8. Macbook Air 13.3" Full Review (Late 2010) HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Dat backlit keybord kan me eigenlijk gestolen worden, de verlichting van je scherm voldoet in noodgevallen echt wel. Ik baal zelf meer van de USB2.0 poorten ipv USB3.0. Zeker met SSD disks was dit een leuke voorbereiding op de toekomst geweest.. maarja er moet iets te wensen blijven ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 09:10:
Leuk filmpje idd! Scottish accent is supper kewl btw. Het enige wat me terughoudt om mijn MPB in te ruilen voor de Air is, dat MBA geen backlit keyboard heeft. Ik probeer de laatste tijd erop te letten hoevaak ik het gebruik of nodig hebt. Dus backlit uit en dan maar kijken hoevaak ik het graag aan zou willen hebben en hoevaak ik het aan moet hebben. En dit is eigenlijk toch best vaak... :/

Iemand die Steve nog heeft gesproken en gevraagd of het op de volgende release/update erop zit...? ;)
[...]
Hehehe ja die gast is gewoon grappig om naar te luisteren, maar volgens mij heeft hij het wel goed door. Over dat backlit keyboard schreef iemand het volgende: Het backlit keyboard is net als stoelverwarming in je auto. Als je het niet hebt vraag je jezelf af wat je er mee moet. Als je het hebt gehad wil je niet meer zonder. Denk dat dit de functie wel redelijk goed omschrijft. In the end kan je dus wel zonder, maar het blijft raar dat ze in een update van een product die feature er uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

[...]

2,04kg is ook niet zwaar. Ik liep er dagelijks mee op de hogeschool... een Air is natuurlijk nog 700 gram lichter maar goed daar even ter plekken een DVDtje lezen of schrijven zit er niet in.

Op je vraag van permanente cases, de Bookshell Pro (2 of Air), Speck see-through skin/case (niet voor de Air dacht ik) zijn al twee voorbeelden zo even snel.

Het beste is denk ik als je langs een APR/MM/Saturn oid gaat en gewoon zelf de gewichten voelt, de reviews leest, na gaat wat je zou kunnen of sowieso gaat missen aan de Air en wat je niet nodig hebt aan de Pro.

bv Air:
+ Gewicht
+ Resolutie
+ Afmetingen
- DVD drive
- Geen Backlit tobo
- SSD niet vervangbaar/uitbreidbaar

Pro:
+ Accuduur
+ DVD Drive
+ Backlit tobo
+ HDD door SSD vervangbaar
+ ODD (dvd) vervangbaar door HDD/SDD voor extra opslag/snelheid
- Gewicht
- Afmetingen
- Resolutie

etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Voor jou blijkbaar niet, als je kijkt naar de notebook markt is 2.04 voor een 13" relatief zwaar. Sony maakte in 1996 al 13" laptops van 1.65kg. Andere materialen natuurlijk maar ik hoop toch dat Apple wat gaat doen aan het gewicht van de 13" MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Betwijfel alleen of die van 1,65kg ook dezelfde specs en accuduur hadden als de huidige MBP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Pat-Juh schreef op zondag 19 december 2010 @ 07:53:
Betwijfel alleen of die van 1,65kg ook dezelfde specs en accuduur hadden als de huidige MBP ;)
Veel scheelt het niet qua CPU ;)

Edit: ik bedoelde trouwens 2006, niet 1996. Dat is wat al te gek. Toen was ie waarschijnlijk 2.2kg gok ik. Moraal van het verhaal blijft hetelfde, andere 13" laptops innoveren in gewicht, de 13" MB(P) laat het afweten. Gelukkig is er de Air. Ik neem aan (hoop) dat de 2011 update van de MBP niet meer boven de 2kg weegt en geen Core 2 duo meer gebruikt.

[ Voor 43% gewijzigd door Philflow op 19-12-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Ik gok dat ze met de Pro eerder de kant op gaan van zwaardere specs in eenzelfde jasje, en een duidelijker onderscheid tussen machines willen doorvoeren
Macbook: instapper voor de kleine portemonnee
MBA: Focus op lichtgewicht & langdurig gebruik
MBP: laptops voor het zware werk. Zowel in specs als omvang van de laptop ;)

Maar het zal even afwachten zijn of deze voorspelling klopt. Ik heb mijn keus iig gemaakt en ga voor de MBA. Alle voor- en nadelen afwegend is gewicht voor mij toch het belangrijkst.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:50
Ik ben nu zo'n 1,5 week in bezit van mijn eerste Mac, een 13" Air met 4GB Ram en 128GB flash en ik moet zeggen dat ik hem echt helemaal geweldig vind.
Natuurlijk is de overstap van Windows naar Mac wel wat wennen maar ik had me van tevoren al aardig ingelezen.

Verder is het natuurlijk veel zelf ontdekken wat ook al aardig lukt zoals de vele sneltoetsen met bijvoorbeeld de CMD toets. Qua gebruik is hij eigenlijk alleen voor binnenshuis, dus lekker de basisdingen internettten, muziek luisteren op de bank of in bed.
Als ik even wat voor school moet maken in Word switch ik wel even naar m'n Windows computer.

En over backlit verlichting: ik mis het totaal niet, ik kan blindtypen dus normale toetsen zijn sowieso makkelijk te vinden, en CMD etc vinden z'n weg ook wel. Wel een soort van ' luxe' die weg is genomen maargoed het is niet anders. :p

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op dit moment in het bezit van een 13" MacBook Pro (Mid 2009, 2.26GHz, 2GB RAM) en wil de verstap naar een 11" Air gaan maken. Ik vind hem zo mooi, licht en het formaat is super. En aangezien ik zaterdag naar New York ga zou ik hem daar in de 5th Av. Store kunnen kopen voor omgerekend 750 euro (999 dollar, ik wil het basismodel 11"). Ik gebruik dus alleen maar Word, internetten, beetje muziek luisteren en door de iTunes store browsen in iTunes. Gewoon de simpele, snelle dingen. Is het basis 11" model hier geschikt voor. En ja, ik heb al een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AntraXxX schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:46:

Als ik even wat voor school moet maken in Word switch ik wel even naar m'n Windows computer.
Wat dacht je van Office op je Mac? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
DeNachtwacht schreef op zondag 19 december 2010 @ 10:57:
Ik gok dat ze met de Pro eerder de kant op gaan van zwaardere specs in eenzelfde jasje, en een duidelijker onderscheid tussen machines willen doorvoeren
Macbook: instapper voor de kleine portemonnee
MBA: Focus op lichtgewicht & langdurig gebruik
MBP: laptops voor het zware werk. Zowel in specs als omvang van de laptop ;)

Maar het zal even afwachten zijn of deze voorspelling klopt. Ik heb mijn keus iig gemaakt en ga voor de MBA. Alle voor- en nadelen afwegend is gewicht voor mij toch het belangrijkst.
Ben het deels met je eens. Ik ben zelfs van mening dat de 13" Macbook Air in zijn geheel de 13" Macbook Pro vervangen. En ik denk dat daarnaast de 13" Macbook Pro weer de gewone Macbook wordt. En dan inderdaad Macbook Pro 15"/17"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:43:
[...]

Wat dacht je van Office op je Mac? :D
Natuurlijk al aan gedacht maar ik doe het dan liever voor het zelfde gemak op m'n Windows computer. ^^
En dat geld besteedt ik bijvoorbeeld liever aan een Magic Mouse of iets dergelijks.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die macbook air he, accepteert die ook usb stickies met daarop installatie software? want om nou zo'n externe schijf aan te schaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die krijg je er ook bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:43:
die macbook air he, accepteert die ook usb stickies met daarop installatie software? want om nou zo'n externe schijf aan te schaffen..
Externe DVD-speler heb ik nooit nodig gehad. Je kunt een CD volledig op een USB-stick kopieren en deze aansluiten op de MacBook Air. Je kunt zelfs de CD-speler van een computer in de buurt gebruiken om direct te installeren, door middel van meegeleverde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:43:
Sowieso zou ik eens nadenken over hoe hard je een DVD drive nodig hebt in zo'n laptop. Ik zelf gebruik mijn DVD in mijn PC de afgelopen 3 jaar al nauwelijks meer. Met de komst van de Apple App store, Software winkel in linux en clouddiensten van microsoft en google zal het niet lang meer duren voordat software niet meer op schijfjes verschijnt. Er is nu al geen programma meer dat je niet ook legaal kan downloaden (denk aan Steam platform, of de gehele Blizzard collectie).. Met media idem... films download je legaal via je media player/xbox of ps3, of koop je legaal. Wie het illegaal wil streamt het zaakje wireless naar z'n tv toe, branden is toch zonde van het schijfje.

Kortom, nog een paar jaar geduld en we hebben onze eerste "toen opa zo oud was als jij" anekdote in de pocket ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:38:
Ben op dit moment in het bezit van een 13" MacBook Pro (Mid 2009, 2.26GHz, 2GB RAM) en wil de verstap naar een 11" Air gaan maken. Ik vind hem zo mooi, licht en het formaat is super. En aangezien ik zaterdag naar New York ga zou ik hem daar in de 5th Av. Store kunnen kopen voor omgerekend 750 euro (999 dollar, ik wil het basismodel 11"). Ik gebruik dus alleen maar Word, internetten, beetje muziek luisteren en door de iTunes store browsen in iTunes. Gewoon de simpele, snelle dingen. Is het basis 11" model hier geschikt voor. En ja, ik heb al een iPad.
Zeker. Ben erg tevreden met de 11" basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 19:48
Hoi, ik ga in februari ook naar New York en wilde hier ook de air 13' kopen. Maar in de Apple store betaal je toch ook gewoon salestax niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
martk2280 schreef op maandag 20 december 2010 @ 07:14:
[...]

Hoi, ik ga in februari ook naar New York en wilde hier ook de air 13' kopen. Maar in de Apple store betaal je toch ook gewoon salestax niet?
Klopt; ruime 8% in New York.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Weet niet of de vraag hier echt thuis hoort, maar dacht dat veel mensen met een air wel in dezelfde situatie zouden zitten:

Heb nu mobiel internet in Australie a $100 per 6gig. Nu wil ik dus mijn dataverbruik zoveel mogelijk terugdringen, heb de mail check al op handmatig gezet en flash op click to start, zijn er nog meer dingen om het dataverbruik terug te dringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad verkeerde plek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:03

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

StephaN900 schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:08:
Weet niet of de vraag hier echt thuis hoort, maar dacht dat veel mensen met een air wel in dezelfde situatie zouden zitten:

Heb nu mobiel internet in Australie a $100 per 6gig. Nu wil ik dus mijn dataverbruik zoveel mogelijk terugdringen, heb de mail check al op handmatig gezet en flash op click to start, zijn er nog meer dingen om het dataverbruik terug te dringen?
Simpel. Gebruik Firefox met een aantal plugins. Zoals pop up blocker, plugin om videos/sound te blokkeren, Flash blocker.

Dan heb je al wat te pakken.
Succes

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemsTM
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik zou niet naar de 5th avenue store gaan als ik jou was. Ben er zelf het afgelopen weekend geweest en als je hier koopavonden druk vind moet je het daar keer 3 doen;) Ben zelf naar de apple store in the meatdistrict geweest en hier was het een stuk rustiger en relaxter .Winkel op 5th avenue is onwijs mooi maar te druk om goed geïnformeerd te worden.
Just my 2 cents;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
WillemsTM schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:10:
[...]

Ik zou niet naar de 5th avenue store gaan als ik jou was. Ben er zelf het afgelopen weekend geweest en als je hier koopavonden druk vind moet je het daar keer 3 doen;) Ben zelf naar de apple store in the meatdistrict geweest en hier was het een stuk rustiger en relaxter .Winkel op 5th avenue is onwijs mooi maar te druk om goed geïnformeerd te worden.
Just my 2 cents;)
Is het op een doordeweekse dag nog steeds heel druk in de 5th avenue store? Wil hier in februari de macbook air kopen met 4 gb ram geheugen. Hoop dat ze hem binnen een paar dagen kunnen leveren. ben 6 dagen in New York. Wel balen van de salestax die er nog eens bij komt. De air met 4 gb ram kost dan omgerekend nog 1160 euro. En dan maar hopen dat je langs de douane komt zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
martk2280 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:40:
[...]

Is het op een doordeweekse dag nog steeds heel druk in de 5th avenue store? Wil hier in februari de macbook air kopen met 4 gb ram geheugen. Hoop dat ze hem binnen een paar dagen kunnen leveren. ben 6 dagen in New York. Wel balen van de salestax die er nog eens bij komt. De air met 4 gb ram kost dan omgerekend nog 1160 euro. En dan maar hopen dat je langs de douane komt zonder extra kosten.
In dat geval zou ik gewoon ff een kennis opzoeken die in het onderwijs zit of nog onderwijs volgt, met 8% onderwijskorting zit je op 1275 voor dat model. Heb je garantie in Nederland en ook geen gezeur bij douane.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

DeNachtwacht schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:13:
[...]

In dat geval zou ik gewoon ff een kennis opzoeken die in het onderwijs zit of nog onderwijs volgt, met 8% onderwijskorting zit je op 1275 voor dat model. Heb je garantie in Nederland en ook geen gezeur bij douane.
Even voor mijn beeld, als ik op de applestore via de edu shop de MBA 13" met 4GB ram pak dan is die nog steeds ong. 1300 euro's(normale prijs 1389). Het scheelt dus nog geen 90 euro. Hoe kom jij bij die 1275? Mijn broertje zit op het HBO en zou voor mij zo'n ding kunnen kopen dus ik ben wel geïnteresseerd hoe dat werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:51
darthdrinker schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:36:
[...]

Even voor mijn beeld, als ik op de applestore via de edu shop de MBA 13" met 4GB ram pak dan is die nog steeds ong. 1300 euro's(normale prijs 1389). Het scheelt dus nog geen 90 euro. Hoe kom jij bij die 1275? Mijn broertje zit op het HBO en zou voor mij zo'n ding kunnen kopen dus ik ben wel geïnteresseerd hoe dat werkt. :)
Via het GLR(school) kan je hem zelfs bestellen voor 1223,32 met die configuratie. Het is verschillend wat voor deal ze hebben met apple dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
darthdrinker schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:36:
[...]

Bij mij zat er een prijsverschil tussen edu-store van apple zelf, en de edu-store van apple die te bereiken is via surfspot (die het goedkoopst was).

• AntraXxX
Het spijt me als deze korte vraagjes hier niet thuishoren, maar om er een apart topic voor aan te maken vond ik ook weer zo iets.

Dus hoop dat jullie me kunnen helpen met wat vraagjes over mijn Air:

-Wat staat er allemaal precies in de iTunes Preferences list? Is dit informatie zoals hoevaak je een nummer hebt afgespeeld?

-En bij trackpad opties staat achter Twee vingers - Scrollen, momentum. Wat bedoelen ze met dit momentum?

-Gisteren wilde ik mijn hele iTunes Media map kopieren van Windows pc naar m'n MBA. Ik heb dit toen op een externe HDD gezet en in mn Air geplugged.
Maar wat blijkt: ik mis de map Podcasts, Ringtones en de iTunes Preferences list.
Ook zie ik op mijn Air dat er in de map ineens 11,3 GB zit terwijl hij op de windows pc maar 10,5 GB was.
Het gekke was ook nog dat op de Air er iets van 1048 bestanden stonden ipv 1025 op de windows computer (en dat terwijl ik dus ook nog de submappen podcasts, ringtones en de iTunes preferences list miste).

Hoe kan dit en hoe kan ik het fixen?

[ Voor 11% gewijzigd door AntraXxX op 23-12-2010 00:37 ]

Verwijderd

AntraXxX schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:35:
Het spijt me als deze korte vraagjes hier niet thuishoren, maar om er een apart topic voor aan te maken vond ik ook weer zo iets.

-Wat staat er allemaal precies in de iTunes Preferences list? Is dit informatie zoals hoevaak je een nummer hebt afgespeeld?

-Gisteren wilde ik mijn hele iTunes Media map kopieren van Windows pc naar m'n MBA. Ik heb dit toen op een externe HDD gezet en in mn Air geplugged.
Maar wat blijkt: ik mis de map Podcasts, Ringtones en de iTunes Preferences list.
iPads, iPods, iPhones & iTunes
Ook zie ik op mijn Air dat er in de map ineens 11,3 GB zit terwijl hij op de windows pc maar 10,5 GB was.
Het gekke was ook nog dat op de Air er iets van 1048 bestanden stonden ipv 1025 op de windows computer (en dat terwijl ik dus ook nog de submappen podcasts, ringtones en de iTunes preferences list miste).

Hoe kan dit en hoe kan ik het fixen?

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 16:37
Even meerdere vragen.

Ik heb meerdere apple producten, en die bevallen mij erg goed.
En nu wil ik beginnen met apple computers, en mij vraag is wat raden jullie mij aan?

iMac 21.5" Standaard model
Macbook Pro 13" standaard model
of
Macbook Air 11.6" standaard ( en dan vraag ik ook meteen of ik de 2 of 4 gb nodig, zelf denk ik 4 aangezien je niet zelf kan upgraden met de MBA)

Het moet mijn huidige Samsung notebook van 1 1/2 jaar oud verplaatsen.
Maar opzich heb ik geen notebook nodig aangezien ik er al een heb van school.
En ik ben niet heel vaak onderweg, en ik heb een smartphone dus dat is ook geen probleem.

Maargoed, wat raden jullie aan?

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:11
@yonathan,

Dan zou ik voor de Imac gaan aangezien je niet veel op pad bent!

• yonathan
@Ibix

Dat dacht ik dus ook hahaa

De iMac heeft wel de meeste bang for the buck

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Ik heb momenteel een MacBook v1.1. De eerste versie met 1.86ghz Core Duro processor.
Is er iemand met een MacBook Air (liefst 13") die iets zinnigs kan zeggen over de prestaties van het ding, in vergelijking met (ongeveer) mijn MacBook?
De grafische kaart, SSD, nieuwe chipset ed. maken veel goed lijkt me, maar de processor "klinkt" ongeveer even snel als de mijne. En wat meer snelheid zou wel fijn zijn ivm. zware applicaties.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
yonathan schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:06:
De iMac heeft wel de meeste bang for the buck
Ik werk regelmatig op een 22" scherm en heb nu de laatste maanden (ivm emigratie, 22" scherm kan niet met vliegtuig mee) moeten werken op mijn 13" MBP. En ik moet zeggen, het werkt zo veel prettiger op een groot scherm.

Voor onderweg is een MBP prima maar om dag in dag uit op een 13" scherm te werken viel me toch erg tegen. Dus als je er toch niet mee op de sleep gaat dan zou ik de iMac nemen (en een netbookje voor als je toch een keer onderweg wat wil computeren, ik heb zelf heel lang met een netbookje van 225 euro gelopen met Snow Leopard er op :) ) En tegenwoordig een iPad, al is dat alweer een flink stuk duurder.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 23-12-2010 16:25 ]

• yonathan
GekkePrutser schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:24:
[...]

Ik werk regelmatig op een 22" scherm en heb nu de laatste maanden (ivm emigratie, 22" scherm kan niet met vliegtuig mee) moeten werken op mijn 13" MBP. En ik moet zeggen, het werkt zo veel prettiger op een groot scherm.

Voor onderweg is een MBP prima maar om dag in dag uit op een 13" scherm te werken viel me toch erg tegen. Dus als je er toch niet mee op de sleep gaat dan zou ik de iMac nemen (en een netbookje voor als je toch een keer onderweg wat wil computeren, ik heb zelf heel lang met een netbookje van 225 euro gelopen met Snow Leopard er op :) ) En tegenwoordig een iPad, al is dat alweer een flink stuk duurder.
Ik dacht dus precies hetzelfde :), alleen heb ik al een een 27" apple cinema display.

maar ik blijf bij imac

[ Voor 4% gewijzigd door yonathan op 23-12-2010 16:48 ]

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50
Vorige week donderdag mijn MacBook Air al besteld, volgens de status zou hij morgen bezorgd worden.... veranderen ze het net naar volgende week..... Beetje jammer, had hem wel willen hebben met de Kerst :9~

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• DeNachtwacht
Vandaar dat ik heb maar even bij een iCentre had laten reserveren zodat ik net voor de kerst hem binnen had... dus bij deze mijn eerste bericht vanaf de air ;)

Heel mooi tot nu toe, alleen valt mij op dat booten toch echt 25 seconden duurt, en de batterijduur op 4 uur met een volle accu staat. Zijn dit normale dingen bij het eerste gebruik (ivm accu opladen en installatie van software e.d.)?

Maar oei wat is ie dun!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:15
Inmiddels staat de Tucano Second Skin voor de 11" eindelijk op eBay. Gelijk besteld.. :>

http://cgi.ebay.nl/Tucano...-Air-Silver-/380301727409

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Voor de liefhebber:

Starcraft 2 HOWTO voor de MBA 13,3 128gb 4gb
  • Installeer starcraft 2 en patch de boel naar de laatste versie
  • Start het spel op en zet de resolutie op 1440x900 (native)
  • Zet alle configuratie op LOW
  • Sluit het spel af
  • Open in een teksteditor [jegebruikersnaam]/bibliotheek/Application Support/Blizzard/Starcraft II/Variables.txt
  • Voeg onderaan de tekst deze twee regels toe:
    code:
    1
    2

frameratecap=30 
    frameratecapGlue=30
Met deze laatste instelling cap je de framerate op 25 om te voorkomen dat je in huge battles je cpu/gpu opblaast. Met deze instellingen, die er overigens prima uitzien, heb ik 4v4 multiplayer en custom games getest bij een kamertemperatuur van 18 graden. Het is erg goed speelbaar tot nu toe; de fan gaat niet eens naar zijn hoogste niveau en ook wordt de air niet noemenswaardig heet.

[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 24-12-2010 12:13 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Mon schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:55:
Ik heb momenteel een MacBook v1.1. De eerste versie met 1.86ghz Core Duro processor.
Is er iemand met een MacBook Air (liefst 13") die iets zinnigs kan zeggen over de prestaties van het ding, in vergelijking met (ongeveer) mijn MacBook?
De grafische kaart, SSD, nieuwe chipset ed. maken veel goed lijkt me, maar de processor "klinkt" ongeveer even snel als de mijne. En wat meer snelheid zou wel fijn zijn ivm. zware applicaties.
Stuk sneller. Mijn 13" air is net zo snel als de 2009 MB met SSD die ik hiervoor had.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:07:
Voor de liefhebber:

Starcraft 2 HOWTO voor de MBA 13,3 128gb 4gb
  • Installeer starcraft 2 en patch de boel naar de laatste versie
  • Start het spel op en zet de resolutie op 1440x900 (native)
  • Zet alle configuratie op LOW
  • Sluit het spel af
  • Open in een teksteditor [jegebruikersnaam]/bibliotheek/Application Support/Blizzard/Starcraft II/Variables.txt
  • Voeg onderaan de tekst deze twee regels toe:
    code:
    1
    2

frameratecap=30 
    frameratecapGlue=30
Met deze laatste instelling cap je de framerate op 25 om te voorkomen dat je in huge battles je cpu/gpu opblaast. Met deze instellingen, die er overigens prima uitzien, heb ik 4v4 multiplayer en custom games getest bij een kamertemperatuur van 18 graden. Het is erg goed speelbaar tot nu toe; de fan gaat niet eens naar zijn hoogste niveau en ook wordt de air niet noemenswaardig heet.
Zelf heb ik de demo ook net gedownload, maar het lijkt me toch dat je cpu/gpu wel beschermd zijn tegen opblazen :P Mijn instelling is altijd gewoon de resolutie op native, en dan kijken of alles soepel draait, zo niet ga ik wel dingen naar low zetten, maar tot die tijd niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Ik las van iemand wiens macbook pro op die manier overleden is, dus ik neem het risico liever niet. Gamen is nu eenmaal niet iets waar een air voor gemaakt is. Bedenk eens dat de gemiddelde PCI grafische kaart die nodig is om starcraft 2 te spelen dikker is dan jouw hele macbook air ;-).

Sowieso is de singleplayer demo iets heel anders dan 4v4 online qua belasting.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik las van iemand wiens macbook pro op die manier overleden is
Die bron wil ik wel eens weten ;)

[ Voor 72% gewijzigd door filenox op 24-12-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
filenox schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:51:
[...]

Die bron wil ik wel eens weten ;)
Ik kan de forumpost van die gast zo snel niet meer terugvinden, maar lees dit nieuwsbericht even :)
http://www.dailytech.com/...rary+Fix/article19224.htm

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu gek of klopt die BTW berekening niet.. Wat zij berekenen is geen 19%, wat ik in mijn 'rekenmachine' aan de rechterkant bereken is dat wel. Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/722/19procent.png
Daar gaat mijn bestelling.. Nu durf ik het niet aan de Air zo nu gelijk te bestellen. Of jullie moeten mij uit kunnen leggen hoe het komt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Als ik 1173x0,19 doe, dan kom ik toch echt 222,87 uit. Maar dat is volgens het rekenmachientje van een Macbook. Misschien rekent die anders dan dat van Windows. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, totaal bestelling 1395,87 * 0.81. Daar flipt 'ie. Subtotaal klopt wel. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentrick
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-01 18:50
Men moet bij de berekeningen niet verkeerd rekenen. Henk D heeft 19% over 1395,87 euro berekend = 1395,87*0,19 en dat is inderdaad 265. Echter omdat 1395,87 bestaat uit een twee delen 1. prijs exclusief btw (= 100%) + 2. de btw zelf (19%) betekent dat dit bedrag dus 119% is. Delen we dit door 1,19 dan komen we op de prijs exclusief btw uit. Dus voortaan als je btw wil berekenen: Prijs inc.BTW - (Prijs inc. BTW /1,19 ). In jou geval dus 1395,87-(1395,87/1,19) = 222,87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 21:30
Nou HenkD dan zou ik altijd bestellen want dan krijg je gewoon korting :) En ook maar even opletten op school dan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Ik had een macbook met X1300 graphics, 2,4(!) Ghz processor, en 2 Gb geheugen.

Nu heb ik een Macbook air met 1.86Ghz en 4 Gb geheugen en 256GB SSD

Ervaringen:

Ik merk he-e-maal niets van de wat tragere processor, over het algemeen is de Air veel sneller. Opstart tijden zijn waanzinnig snel, en even snel wat rar bestanden van bv. 200mb uitpakken gaat ook prima. Door de hardware acceleratie gaat filmpjes kijken op internet, of spelletjes ook erg soepel.

Verder wordt de air amper warm, en is altijd geruisloos, in tegenstelling tot de macbook die wel eens wilden gaan loeien als ik flash dingen deed op internet.

Mijn persoonlijke mening (afgestemd op mijn 'casual' gebruik):
De Macbook Air is de beste(!) laptop op de hedendaagse markt! _/-\o_

En wat is hij licht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Ik heb geen eerst generatie mac gehad maar ben nu 2 dagen heel positief over mijn air met 1.86 & 4gb geheugen.

Wat betreft prestaties, ik merk de ssd behoorlijk in het starten en sluiten van programma's. Starcraft 2 laadt dus gewoon sneller op mijn MBA dan op mijn desktop CPU met HD erin. Het gamen zelf gaat natuurlijk op veel mindere settings, maar laten we eerlijk zijn: zeker bij casual office gebruik is het snel laden van en switchen tussen programma's veel belangrijker voor de feel van een pc. En daar ownt hij echt behoorlijk in.

Ik zou hem gewoon eens in een Apple Store testen om te vergelijken met wat je nu hebt, dan weet je goed genoeg of je het waard vindt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mentrick schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:34:
Men moet bij de berekeningen niet verkeerd rekenen. Henk D heeft 19% over 1395,87 euro berekend = 1395,87*0,19 en dat is inderdaad 265. Echter omdat 1395,87 bestaat uit een twee delen 1. prijs exclusief btw (= 100%) + 2. de btw zelf (19%) betekent dat dit bedrag dus 119% is. Delen we dit door 1,19 dan komen we op de prijs exclusief btw uit. Dus voortaan als je btw wil berekenen: Prijs inc.BTW - (Prijs inc. BTW /1,19 ). In jou geval dus 1395,87-(1395,87/1,19) = 222,87
Straks tijdens de BTW dagen van de Mediamarkt (eind januari) krijg je dit soort vergissingen ook veel. Mensen denken dat ze 19% korting krijgen op de dan geldende winkelprijs. De korting op de winkelprijs is echter ongeveer 15,96%. Nog steeds mooi maar het is wel minder dan veel mensen zelf berekend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Weet iemand een (online) winkel waar goede hoezen voor de macbook air te koop zijn? Op veel webshops kom ik hoezen tegen die eigenlijk voor de pro bedoeld zijn waardoor ze forser zijn dan nodig. De enige air hoezen die je her en der kan vinden zijn slappe neopreen hoezen en dat is nu ook weer niet wat ik zoek. Ik wil hem het liefst zo klein (dun) mogelijk, maar hij moet wel stevig genoeg zijn om met een valpartij de boel een beetje te beschermen.

Een hoes van een wat hardere leersoort of een case die specifiek voor de dikte van de MBA gemaakt is zou ideaal zijn. Iemand een goede tip?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Deze ColcaSac hoezen zijn wel een aanrader. Deze week heb ik er ook een gekocht en hij bevalt prima.
http://www.appelhoes.nl/W...18956/MacBook-sleeve.html

Je kan zelf het formaat 11" of 13" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Heb net mijn MBA 13" 4GB RAM 128GB HD besteld, leveringsdatum staat nu op 5-6 januari. Daarbij werd vermeld dat de levertijden onder druk staan vanwege "severe weather conditions" of zoiets. Hopelijk gaan ze die 5-6 januari wel halen want ik kan nu al niet meer wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
AntraXxX schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:31:
Deze ColcaSac hoezen zijn wel een aanrader. Deze week heb ik er ook een gekocht en hij bevalt prima.
http://www.appelhoes.nl/W...18956/MacBook-sleeve.html

Je kan zelf het formaat 11" of 13" kiezen.
Ik ben dus bang dat hij wat dik wordt; op de foto zit er een macbook airpro in zo te zien. Wel mooie hoezen trouwens!

@darthdrinker: die levertijd was precies de reden dat ik hem maar in een winkel gekocht heb ipv de apple store. Scheelt 25 euro maar dat betekent wel de hele kerstvakantie mac plezier :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
darthdrinker schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:15:
Heb net mijn MBA 13" 4GB RAM 128GB HD besteld, leveringsdatum staat nu op 5-6 januari. Daarbij werd vermeld dat de levertijden onder druk staan vanwege "severe weather conditions" of zoiets. Hopelijk gaan ze die 5-6 januari wel halen want ik kan nu al niet meer wachten. ;)
Ik heb ook vandaag mijn MBA 13'' 4GB ram 128GB HD besteld via de TU Delft link. Bij mij ook een leveringsdatum van 5-6 januari. Hoop toch wel dat het eerder is. Ik wilde hem eigenlijk in New York kopen maar omgerekend met salestax enzo zou hij in New York 60 euro goedkoper zijn dan via de TU Delft link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

martk2280 schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:40:
Ik heb ook vandaag mijn MBA 13'' 4GB ram 128GB HD besteld via de TU Delft link. Bij mij ook een leveringsdatum van 5-6 januari. Hoop toch wel dat het eerder is. Ik wilde hem eigenlijk in New York kopen maar omgerekend met salestax enzo zou hij in New York 60 euro goedkoper zijn dan via de TU Delft link.
Hoop doet leven, denk het echter niet gezien de berichten op het macrumors forum. Heb wel zojuist een invisible shield besteld, als ik de MBA heb gaat die direct op mijn precious. Maar dat wachten he, tot die tijd maar hier therapeutisch posten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
[b][message=35266115,noline]DeNachtwacht schreef op zondag 26 december 2010 @
@darthdrinker: die levertijd was precies de reden dat ik hem maar in een winkel gekocht heb ipv de apple store. Scheelt 25 euro maar dat betekent wel de hele kerstvakantie mac plezier :)
Dan denk ik dat jij de versie hebt met 2GB, die is namelijk zo leverbaar. ook via de Apple Store.
Door die 4GB wordt het ineens maatwerk en dan duurt het langer.
Als je wel 4GB hebt je denk ik geluk gehad dat die winkel juist die versie op voorraad had.

Ik heb namelijk ook veel winkels gebeld om te kijken of ze die 13" met 4GB op voorraad hadden, maar helaas; geen een.
Dus ook ik heb hem besteld via de Apple Storen.
Inmiddels heb ik een mailtje binnen dat hij verzonden is en dat hij uiterlijk 5 januari 2011 geleverd wordt.
Hierbij informeren we u over de verzending van uw Apple Store-bestelling met nummer Wxxxxxxxxx.

Vanwege de slechte weersomstandigheden loopt de bezorging zeer veel vertraging op. Wij zullen u op de hoogte houden over alle mogelijke vertragingen van uw bestelling.

Uw leveringsnummer is 9999999999. Uw bestelling zal naar verwachting uiterlijk 05.01.2011 op het opgegeven adres worden afgeleverd.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:15
Ik heb de mijne (11", 1,6GHz, 4GB ram, 128GB ssd) vorige maand besteld bij Prowarehouse. In 2 werkdagen in huis. Prima gegaan.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Dan had ik inderdaad mazzel; ik belde maandag naar de iCentre of ze hem nog met 4 gb hadden, donderdagochtend kon ik hem ophalen :)

Net een appelhoes besteld, hoop dat ie deze week nog binnen komt, dan is mn mac klaar voor de wereld ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

DeNachtwacht schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:38:
Dan had ik inderdaad mazzel; ik belde maandag naar de iCentre of ze hem nog met 4 gb hadden, donderdagochtend kon ik hem ophalen :)

Net een appelhoes besteld, hoop dat ie deze week nog binnen komt, dan is mn mac klaar voor de wereld ;)
Das goed nieuws, ik heb echter gebruik gemaakt van de HBO korting en voor zover ik weet kan dat in een winkel niet. (correct me if i'm wrong) Hierdoor heb ik de 13" 4GB RAM 128GB HD voor 1300,- euro en dat vindt ik dan wel weer de moeite van het wachten waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Ik heb de onderwijskorting ook ;)

bij de premium resellers krijg je 6% korting, de mac store online geeft je 8%. Die 2% verschil vond ik een kerstvakantie lang spelen met het apparaat wel waard. Ik was er 1305 voor kwijt nu, mac online zou 1280 zijn geweest

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
DeNachtwacht schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:44:

bij de premium resellers krijg je 6% korting, de mac store online geeft je 8%. Die 2% verschil vond ik een kerstvakantie lang spelen met het apparaat wel waard. Ik was er 1305 voor kwijt nu, mac online zou 1280 zijn geweest
Helaas geen onderwijskorting voor mij :'(
Maar ik mag niet klagen :N , ik heb hem voor 1323 gekocht. *O*

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

DeNachtwacht schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:44:

hahahaha ik wordt al jaloers, gelukkig moet ik werken. :) (aaah wachten! , the pain!! ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Hoe langer het wachten, hoe leuker ;)

Ik kan je vertellen ik ben er 100% tevreden mee maar hij ligt nu na 5 dagen al gewoon in een hoekje als elke andere laptop. Dus wat dat betreft ben ik weer jaloers op jou :P

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de oude quote, maar ik zag er geen antwoord op. Heeft iemand al geprobeerd een dvorak layout te krijgen op zijn MBA? Ik heb verder dit op youtube gevonden maar daar gaat het niet over de nieuwe air. Heeft iemand de mogelijkheid de toetsenborden te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Gister even de 11 inch bekeken bij Mediamarkt, toch wel een erg mooi speeltje.
Ik heb net een Dell E4310 gekocht maar die is me iets te groot, dus die gaat weer in de verkoop en dan maar eens mijn eerste Macbook kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Bierkameel schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:09:
Gister even de 11 inch bekeken bij Mediamarkt, toch wel een erg mooi speeltje.
Ik heb net een Dell E4310 gekocht maar die is me iets te groot, dus die gaat weer in de verkoop en dan maar eens mijn eerste Macbook kopen.
goed voornemen voor 2011 :)

heb zelf de 13 inch, 11 was me toch net even te klein

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
darthdrinker schreef op maandag 27 december 2010 @ 00:01:
[...]

Hoop doet leven, denk het echter niet gezien de berichten op het macrumors forum. Heb wel zojuist een invisible shield besteld, als ik de MBA heb gaat die direct op mijn precious. Maar dat wachten he, tot die tijd maar hier therapeutisch posten. ;)
Ik kreeg net een mailtje van Apple dat de air verzonden is. Aangepaste leveringsdatum is nu 3-januari. Spannend! Misschien wordt hij dit jaar nog wel bezorgd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Powershell schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:14:
[...]

goed voornemen voor 2011 :)

heb zelf de 13 inch, 11 was me toch net even te klein
Ik heb een 10 inch netbook gehad en dat was echt helemaal niks, voordeel van de 11 inch Air is dat hij dezelfde resolutie van 1366x768 heeft als mijn 13 inch Dell, en natuurlijk een fatsoenlijk toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Vergeet niet dat battery life van de 11 inch minder is. Bij normaal gebruik is 5 uur nog wel te doen maar als het je gaat om het kijken van een film in de trein dan denk ik dat je niet meer dan 2-3 uur krijgt. De 13 houdt het dan namelijk max 4 uur vol; stukken minder dan apple mee adverteert.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

DeNachtwacht schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:35:
Vergeet niet dat battery life van de 11 inch minder is. Bij normaal gebruik is 5 uur nog wel te doen maar als het je gaat om het kijken van een film in de trein dan denk ik dat je niet meer dan 2-3 uur krijgt. De 13 houdt het dan namelijk max 4 uur vol; stukken minder dan apple mee adverteert.
Vergeet ook niet dat Apple de meting heeft veranderd bij de introductie van de nieuwe Airs, dus jouw eventuele ervaringen met andere producten kun je niet zomaar doortrekken naar de nieuwe Airs.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.