Sinds 8 dagen bezitter van m'n (eerste mac) Air (13" model).
Alleen heb ik het gevoel dat m'n linker speaker iets meer geluid produceert dan de rechter, ik heb zelf een aantal malen goed geluisterd, maar ik wil de twijfel wegnemen dat ik 'indenk' dat het van links komt. Daarom heb ik vandaag een vriend laten luisteren onder het mom van: "voor mijn gevoel is een kant harder, welke kant denk jij?".
Ook hij gaf aan dat het geluid/volume voor hem vanaf links harder was.
Nu heb ik om wat dingen uit te sluiten een mono-signaal afgespeeld, maar waarin het erg moeilijk is om een verschil te horen. Daarnaast een 'dB-meter' app op m'n ipod touch geinstalleerd en daar een externe mic aan gehangen. De waardes die hieruit kwamen waren hetzelfde (Het zelfde bestand op 100% links en 100% rechts gezet en dan op verschillende hoogtes / posities gemeten wat het niveau zou moeten zijn volgens die app, hieruit kreeg ik verschillen van enkele tiendes van een dB, marginaal dus).
Kan het zijn dat er een fabricage fout in de geluidskaart zit, hebben meerdere mensen dit en zou het kunnen dat de interne speakers een ander geluid fabriceren doordat de toetsen die hierboven op liggen het geluid op een andere manier doorlaten en daardoor een verschil in klankkleur produceren?
Ik weet zelf namelijk niet of ik terug moet gaan en of dit soort dingen onder de garantie vallen, vooral omdat het zo ontzettend subjectief is hoe mensen geluid waarnemen.
(ten overvloede, ik heb schone oren

)
[
Voor 22% gewijzigd door
Verwijderd op 11-12-2010 10:23
. Reden: zinsopbouw, interpunctie. ]