Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 20:52
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed passende sleeve voor de MacBook Air 13 inch, zijn er maar weinig. Voor de pro is er zat verkrijgbaar. Heeft iemand misschien een tip? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:26
martk2280 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:28:
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed passende sleeve voor de MacBook Air 13 inch, zijn er maar weinig. Voor de pro is er zat verkrijgbaar. Heeft iemand misschien een tip? Alvast bedankt.
Bij Amazon(.co.uk) verkopen ze de Tucano Second Skin Macbook Air 13,3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

CaseLogic heeft een harde case die perfect past voor 11" en 13" MB Air. Geen ruimte teveel maar het voordeel is dat ze goed beschermen tegen stoten omdat ze vrij hard zijn, echter dun/glad genoeg om als sleeve te gebruiken. Maar met een handvat erbij.

Check ze maar eens:

11" case

Afbeeldingslocatie: http://a1472.g.akamaitech.net/f/1472/124/36h/img.ebags.com/is/image/im2/154722_1_1?&op_usm=1,1,1&hei=460&wid=460

Afbeeldingslocatie: http://a1472.g.akamaitech.net/f/1472/124/36h/img.ebags.com/is/image/im2/154722_1_5?&op_usm=1,1,1&hei=460&wid=460

13" case

Afbeeldingslocatie: http://a1472.g.akamaitech.net/f/1472/124/36h/img.ebags.com/is/image/im3/154793_1_1?&op_usm=1,1,1&hei=460&wid=460

Afbeeldingslocatie: http://a1472.g.akamaitech.net/f/1472/124/36h/img.ebags.com/is/image/im3/154793_1_4?&op_usm=1,1,1&hei=460&wid=460

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 16-02-2011 23:29 ]

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Vandaag de 13" MBA besteld. ik heb uiteindelijk met 8% korting kunnen bestellen via Surfspot. twijfelde lang over de config maar heb uiteindelijk gekozen voor de 256gb Ssd, 2,13ghz Proc. en 4MB intern. En ik wilde in eerste instantie nog wel voor de basis 13" met gewoon de 2mb geheugen en 128g Ssd gaan :p

En nu maar wachten....25/26 febr. mijn snoepje bezorgd moeten worden. CAN'T WAIT!!!!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
Sgimi schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:45:
Vandaag de 13" MBA besteld. ik heb uiteindelijk met 8% korting kunnen bestellen via Surfspot. twijfelde lang over de config maar heb uiteindelijk gekozen voor de 256gb Ssd, 2,13ghz Proc. en 4MB intern. En ik wilde in eerste instantie nog wel voor de basis 13" met gewoon de 2mb geheugen en 128g Ssd gaan :p

En nu maar wachten....25/26 febr. mijn snoepje bezorgd moeten worden. CAN'T WAIT!!!!
uh, ik denk dat je 4GB en 2GB bedoelt ;)

Anoniem: 107960

steffex schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:17:
[...]

Nee joh, 640K is toch genoeg voor iedereen? :P

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 20:52
r.sharp schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:18:
[...]

Bij Amazon(.co.uk) verkopen ze de Tucano Second Skin Macbook Air 13,3"
Heb inmiddels de Tucano Sleeve besteld bij Amazon(co.uk) bedankt voor de tip!

• Sgimi
Anoniem: 107960 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:20:
[...]

Nee joh, 640K is toch genoeg voor iedereen? :P
Epic _/-\o_
steffex schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:17:
[...]

Dat zou zo maar eens kunnen :+

[ Voor 30% gewijzigd door Sgimi op 17-02-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:50

Sick Nick

Drop the top!

Sick Nick schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:28:
de formfactor en het design van de air was geniaal. Niet dat de Z slecht is maar een air is gewoon mooier :P
Toch gezwicht, een 11" air met 128gb ssd gescoord als 2e laptop :*) Niet zozeer omdat het nodig is maar puur op design/afmetingen, dat hebben ze goed in de vingers daar bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353137

Heej Ik wil een MacBook Air aanschaffen (13").
Moet ik wachten tot een nieuwe Hardware Update komt, want ik hoorde dat deze er aan zit te komen???
Of blijft deze hardware nog wel eventjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 353137 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:31:
Moet ik wachten tot een nieuwe Hardware Update komt, want ik hoorde dat deze er aan zit te komen???
Het is Apple, dus niemand weet dit zeker (behalve die paar mensen bij Apple die het weten, maar die hebben enorme boetes boven hun hoofd hangen als ze het lekken).

Je moet de geruchten goed volgen als je op de hoogte wil blijven, het laatste specifieke gerucht over de MacBook Air had het over Juni. Zelfs als dat waar is dan is het nog 4 maanden.

Aan de andere kant zijn er wel sterke geruchten dat de MacBook Pro snel vernieuwd gaat worden en meer Air-achtig wordt, dus lichter en misschien SSD enzo. Misschien heb je dat gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 16:10
In de regel geldt: als je kan wachten, doe dat dan. Meestal krijg je de volgende update net iets meer bang voor hetzelfde of iets meer geld, of, zoals bij de 2e gen. Air's ineens een mega stuk minder geld. Maar in het geval van de laatste mac mini update bijvoorbeeld was dat niet het geval; daar kreeg je ineens een stuk meer bang maar ook voor een stuk meer geld.
De mensen die toen op een update van het 499,- model zaten te wachten omdat ze niet meer dan 500 euro uit wilden geven keken toen op hun neus.

Heb je nu gewoon een mac nodig, gewoon direct kopen. Als je nog 4 maanden wacht kan het idd zijn dat de Air en/of de Pro zijn ge-update en dan heb je weer meer keus. En hopelijk voor ong. hetzelfde geld.
Houd gewoon de buyers guide van macrumors in de gaten zou ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door autoreverse op 19-02-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GekkePrutser schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:47:
[...]

Het is Apple, dus niemand weet dit zeker (behalve die paar mensen bij Apple die het weten, maar die hebben enorme boetes boven hun hoofd hangen als ze het lekken).

Je moet de geruchten goed volgen als je op de hoogte wil blijven, het laatste specifieke gerucht over de MacBook Air had het over Juni. Zelfs als dat waar is dan is het nog 4 maanden.

Aan de andere kant zijn er wel sterke geruchten dat de MacBook Pro snel vernieuwd gaat worden en meer Air-achtig wordt, dus lichter en misschien SSD enzo. Misschien heb je dat gehoord?
`

Jaah ik hoop het.. Ik wil graag een zo klein mogelijk MacBook voor mijn opleiding (Technische Informatica).
Een MacBook Pro 13" die meer Air achtig wordt, zou perfect zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand gelezen dat vandaag misschien Sandy Bridge lancering komt van de MacBook Pro???
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1098672

Als je die comments leest, vandaag mssn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 16:59
Anoniem: 353137 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:02:
Iemand gelezen dat vandaag misschien Sandy Bridge lancering komt van de MacBook Pro???
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1098672

Als je die comments leest, vandaag mssn??
Zaterdag? Yeah right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 18:54
Anoniem: 353137 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:31:
Zoals ik al eerder schreef lijkt de kans dat apple zo snel een update released mij klein (zie eerdere post voor argumenten). Ook op de Buyer's Guide van Macrumors wordt gewoon aangeraden de Air aan te schaffen omdat hij net in november is geupdated. Wel zit er idd een update van de pro aan te komen die je misschien de moeite waard vindt?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeNachtwacht schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:24:
[...]

Zoals ik al eerder schreef lijkt de kans dat apple zo snel een update released mij klein (zie eerdere post voor argumenten). Ook op de Buyer's Guide van Macrumors wordt gewoon aangeraden de Air aan te schaffen omdat hij net in november is geupdated. Wel zit er idd een update van de pro aan te komen die je misschien de moeite waard vindt?
Updates zijn altijd beter! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Je vraag was; gaat het nog lang duren voordat apple hem gaat updaten. Het antwoord is dus; ja, hoogstwaarschijnlijk zal je iig minimaal tot het najaar geen update zien ;). Met de kanttekening van GekkePrutser dat uiteindelijk niemand het antwoord echt weet behalve de dudes van apple natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-02-2011 01:52 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Weten jullie waar je nog meer buiten Ifixit.com zo'n pentalobe schroevendraaier kan vinden? Op ifixt zijn ze uitverkocht en staat er duidelijk dat de iphone 4 een andere maat gebruikt; http://www.ifixit.com/Too...obe-Screwdriver/IF145-090

Via ebay kom ik teveel gevallen tegen die de iphone 4 schroevendraaier ook voor macbook air aanbieden.
Wil namelijk een 128GB SSD in m;n macbook stoppen, en die ligt nu maar te wachten :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:24:
[...]

Die Buyers Guide is er vooral gebaat bij als er al meerdere releases zijn geweest. Voor mij gevoel gaat de Air nu pas een regelmatig patroon vertonen; daarvoor liggen de releasedata te ver uit elkaar om er iets zinnigs over te zeggen.

Volgens mij is het vrij simpel, óf het wordt een halfjaarlijkse release, óf een jaarlijkse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Roamor schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:31:
[...]
Die Buyers Guide is er vooral gebaat bij als er al meerdere releases zijn geweest. Voor mij gevoel gaat de Air nu pas een regelmatig patroon vertonen; daarvoor liggen de releasedata te ver uit elkaar om er iets zinnigs over te zeggen.

Volgens mij is het vrij simpel, óf het wordt een halfjaarlijkse release, óf een jaarlijkse.
Als je goed kijkt naar die buyers guide (naar de streepjes die de tijd tussen eerdere releases aangeven) zie je dat Apple zich voor de Macs nauwelijks aan een regelmatige periode houdt.

In de laatste 3 jaar heeft dat gevarieerd van 3 tot 13 maanden als ik zo even snel kijk. En dan kijk ik niet naar alleen de Air maar naar alle Mac modellen. Ook zie je zelden dezelfde maandnummers achter elkaar herhalen.

Dus ik denk dat het te simpel is om te zeggen dat Apple zijn release cyclus puur op de kalender afstemt. Ik denk dat er veel meer factoren mee spelen, zoals hoeveelheid oude voorraad (en van onderdelen), fabrikage problemen, enzovoorts. Omdat ze nooit een roadmap uitbrengen hebben ze zich ook nergens aan vast te leggen dus ze hoeven zich ook niet op een vaste maand te richten.

De iOS apparaten zijn daarentegen veel meer aan een vaste release tijd gebonden, ik denk door de afspraken met de carriers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

paQ

paQ schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:31:
Ik heb er zojuist een besteld (een matte) bij stealthguard, voor iets van 18 EUR incl verzendkosten :)
code news50 geeft 50% op de producten.
net binnengekomen :)
in een grote platte kartonnen enveloppe

geen spatel, geen "solution" zoals verwacht.
maarja. 18 euro, en mat!

straks lekker plakken

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:34:
[...]
geen spatel, geen "solution" zoals verwacht.
maarja. 18 euro, en mat!
straks lekker plakken
Kan je misschien wat foto's maken en een kleine review? Of het scherm even goed leesbaar is als een normaal mat laptopscherm, of het lastig was om luchtbubbels te voorkomen, dat soort dingen? Ik zou dat erg op prijs stellen, en andere GoTters waarschijnlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zal straks plaatjes proberen te maken.
Maar een scherm sticker zit er zo ver ik weet nooit bij (bij deze ook niet)
't is een full body shield dinges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb er eentje van zagg besteld, kan ik m zonder nadenken gewoon in elke tas schuiven. Die was met kortingscodes eraf 35 euro. Voor zagg gekozen puur omdat de reviews over het algemeen lovend zijn, en een youtube filmpje waarbij de 11" air metshield gebruikt werd als snijplank in de keuken trok me over de streep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

komtie dan

product: Stealth Guards MBA 3rd generation in matte finish
prijs: USD25 (ca 18 EUR) in huis na korting. (aanmelden voor de nieuwsbrief geeft direct een kortingscode van 50% in je mailbox)

Afbeeldingslocatie: http://www.cinepaq.nl/mba/P1060040.jpg
een enveloppe dus, 3 vellen vinyl in plastic zak, met factuur en korte handleiding.
Geen "solution" (flesje water met 2 druppeltjes zeep) en geen spateltje. (elk pasje voldoet)

Ik heb een klein spuitflesje gepakt, 2 druppeltjes zeep erin, vullen met water, en handen en folie goed nathouden. Vlak voor het opbrengen heb ik wat met de folie geschud, om overtollig water eraf te schudden.

Eerst de onderkant
Afbeeldingslocatie: http://www.cinepaq.nl/mba/P1060041.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cinepaq.nl/mba/P1060043.jpg
De folie is vrij rekbaar, maar zonder ook de boel iets te 'strekken' is het best moeilijk de voetjes precies in de gaten te krijgen, en dan ook nog zo dat alle schroefgaten spot-on zijn.
Het is best even pielen.
Afbeeldingslocatie: http://www.cinepaq.nl/mba/P1060049.jpg

resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.cinepaq.nl/mba/P1060046.jpg

Vervolgens de klep
Afbeeldingslocatie: http://www.cinepaq.nl/mba/P1060050.jpg
Ik ben nu meteen blij dat ik voor de matte variant heb gekozen. Het aanzien verandert nauwelijks, alhoewel er natuurlijk een soort gloed/glans op het oppervlak komt, waar het aluminium normaal supermat is. Er lijkt wat meer contrast in de originele structuur te komen. Misschien deels door lichtbreking, deels door de matte finish van de folie.

Het appeltje in de klep is _niet_ uitgespaard. Het appeltje ligt (bij mij althans) niet 100% vlak met de behuizing, dus het is hier goed aandrukken, zonder dat je het scherm overbelast.
Afbeeldingslocatie: http://www.cinepaq.nl/mba/P1060051.jpg

Net als aan de onderkant lijken de 'safety-margins' wat ruim te zijn aangehouden.
Ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal met de concurrerende producten overigens.
Afbeeldingslocatie: http://www.cinepaq.nl/mba/P1060053.jpg

De binnenkant
Volgens mij ziet hier een verschil met de concurrenten.
De twee 'staande' zijden naast het toetsenbord en de polssteunen zijn hier uit één stuk gemaakt, ipv 3 losse delen. Het is mooier (mijns inziens) maar het is een gepiel om de folie als geheel op je laptop te krijgen, zonder dat de flapjes aan elkaar gaan kleven enzo }:O
Goed nathouden dus, en vooral het hoofd koel houden. Tijdens dit proces leer je eenvoudig wat nieuwe scheldwoorden bij als het mis gaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.cinepaq.nl/mba/P1060057.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cinepaq.nl/mba/P1060058.jpg

De overgang tussen polssteun en 'zijden van toetsenbord' is overigens mooi opgelost op deze manier, en de folie loopt ook over de rand heen tot de lager liggende toetsen.
Afbeeldingslocatie: http://www.cinepaq.nl/mba/P1060061.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cinepaq.nl/mba/P1060060.jpg

resultaat
Afbeeldingslocatie: http://www.cinepaq.nl/mba/P1060063.jpg

pros
+ goedkoop
+ matte finish *O*
+ mooie hechting, zonder bubbels.
+ eenvoudig te verwerken

cons
- alleen folie in een enveloppe, spuitflesje zul je zelf voor moeten zorgen
- tikkeltje krappe uitsneden misschien? (ik heb geen vergelijk met andere producten, dus wellicht muggenzifterij)
- touchpad folie is naar mijn smaak te stroef. Dit zal naar ik aanneem met de matte finish te maken hebben. Met ietwat klamme handen is de touchpad nu veel te stroef. Ik kijk het een paar dagen aan, maar ik verwacht dat ie eraf vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ziet er nice uit, als m'n zagg binnen is zal ik daar ook wat foto's van plaatsen als vergelijk. Die is wel glossy, hoop dat het niet te erg is anders bestel ik alsnog zo'n matte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb nu iets van 3 maanden de 11 inch, maar sinds een week heb ik wat problemen met de trackpad. Hij klikt best vaak zonder dat ik echt druk er op uitoefen.
Heb al geprobeerd hem schoon te maken, maar dat had geen effect, nog andere opties voordat ik hem terugstuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
settings ervan controleren? ik heb eens gehad dat ik door de drivers van een externe muis, mijn trackpad settings werden aangepast. Dus die misschien nog even controleren voor je hem, terug doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik denk dat StephaN hardwarematige klik bedoelt, ipv settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
StephaN900 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 02:51:
Heb nu iets van 3 maanden de 11 inch, maar sinds een week heb ik wat problemen met de trackpad. Hij klikt best vaak zonder dat ik echt druk er op uitoefen.
Heb al geprobeerd hem schoon te maken, maar dat had geen effect, nog andere opties voordat ik hem terugstuur?
Hier (Air 11") ook iets dergelijks: heel af en toe (1x per 2 weken) weigert de trackpad even dienst, soms na ontwaken, soms terwijl je al een tijdje bezig was. Het tobo reageert dan nog wel (je kan bijv. met 'tab' "Ok" of "Cancel" selecteren of je hoort het kan-niet-geluidje 'boenk'. De computer zelf is dus niet vastgelopen. Ook dashboard (F4) oproepen doet het en werkt.... Het enige dat dit probleem oplost, is opnieuw opstarten.
Wat die ZAGG stickers betreft; heeft dat plastic laagje ook invloed op de koeling van je laptop? Aangezien die aluminium behuizing ook dient als afgifte / geleiding voor de warmte (niet dat de Air erg heet wordt)
Op de trackpad lijkt het mij wat overbodig, want die is immers al van glas? Dat slijt dan toch niet (zoals de plastic variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:51:
ik denk dat StephaN hardwarematige klik bedoelt, ipv settings
Inderdaad die staat uit bij mij, het lijkt er dus op dat als ik gewoon de cursor wil verplaatsen/scroll hij dat soms registreert als zijnde een klik met de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

de shield van de touchpad is er al af
(zelf gedaan dan)

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 23-02-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240727

Ik verwacht nu wel dat Apple in juni met een MBA update komt (kijkend naar de nieuwe MBP's).
Qua specs loopt het nu te ver uiteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 240727 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:32:
Ik verwacht nu wel dat Apple in juni met een MBA update komt (kijkend naar de nieuwe MBP's).
Qua specs loopt het nu te ver uiteen.
Sandy Bridge zou wel een mooie update zijn, de enige voor de 11" van toepassing zijnde ULV Sandy Bridge cpu's zijn op dit moment i5 (1.4Ghz) en i7 (1.5, 1.6Ghz). Volgens deze lijst in elk geval. Dus de hele i3 stap moeten ze dan ook gewoon overslaan, die zijn er gewoon niet in ULV.

Voor de 13" zie ik alleen de 2.1 en 2.3 Ghz i7's die zouden passen qua TDP.

Misschien toch wel een reden om te wachten. Ik heb net mijn MBP verkocht omdat ik thuis toch alleen mijn Mac Mini gebruik en ik liever iets veel lichters heb voor onderweg. Ik wou dan voor de 11" gaan. Maar Thunderbolt zou wel een mooie uitbreiding voor de Air zijn (eindelijk de mogelijkheid voor een gigabit ethernet adapter). Maar aan de andere kant heb ik nu geen portable meer, dus ik denk dat ik er maar gewoon voor ga.

Edit: Even een andere vraag trouwens: Ik heb hier geen winkel in de buurt waar ze de 11" MBA op demo hebben, en ik vraag me af hoe donker de minimale helderheid van het schem gezet kan worden. Is deze even donker als een iPad? Of nog donkerder? Onder ideale omstandigheden zou ik hem zo donker willen hebben als een iPhone op zijn donkerst (die gaat veel donkerder dan de iPad)

Ik heb namelijk nogal gevoelige ogen en ik vind de iPad veel te licht op de minimale helderheid als ik hem 's avonds gebruik, een half uurtje surfen op de iPad is gegarandeerd een avond hoofdpijn :( De MBP deed dit veel beter maar ik hoorde hier en daar dat de 11" MBA ook weer zo enorm fel is.

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 25-02-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Mits er ook toetsenbordverlichting in komt verruil ik mijn huidige macbook air 13 ook direct in!
Dat mis ik nog steeds het meest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:36

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

GekkePrutser schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:57:
[...]

Sandy Bridge zou wel een mooie update zijn, de enige voor de 11" van toepassing zijnde ULV Sandy Bridge cpu's zijn op dit moment i5 (1.4Ghz) en i7 (1.5, 1.6Ghz). Volgens deze lijst in elk geval. Dus de hele i3 stap moeten ze dan ook gewoon overslaan, die zijn er gewoon niet in ULV.

Voor de 13" zie ik alleen de 2.1 en 2.3 Ghz i7's die zouden passen qua TDP.

Misschien toch wel een reden om te wachten. Ik heb net mijn MBP verkocht omdat ik thuis toch alleen mijn Mac Mini gebruik en ik liever iets veel lichters heb voor onderweg. Ik wou dan voor de 11" gaan. Maar Thunderbolt zou wel een mooie uitbreiding voor de Air zijn (eindelijk de mogelijkheid voor een gigabit ethernet adapter). Maar aan de andere kant heb ik nu geen portable meer, dus ik denk dat ik er maar gewoon voor ga.

Edit: Even een andere vraag trouwens: Ik heb hier geen winkel in de buurt waar ze de 11" MBA op demo hebben, en ik vraag me af hoe donker de minimale helderheid van het schem gezet kan worden. Is deze even donker als een iPad? Of nog donkerder? Onder ideale omstandigheden zou ik hem zo donker willen hebben als een iPhone op zijn donkerst (die gaat veel donkerder dan de iPad)

Ik heb namelijk nogal gevoelige ogen en ik vind de iPad veel te licht op de minimale helderheid als ik hem 's avonds gebruik, een half uurtje surfen op de iPad is gegarandeerd een avond hoofdpijn :( De MBP deed dit veel beter maar ik hoorde hier en daar dat de 11" MBA ook weer zo enorm fel is.
De MBA 11'' kan naar mijn mening echt ontzettend donker. ik zelf ben daar ook gevoelig voor en ik zet hem altijd naar 3 streepjes helderheid 's avonds. bijna elke Mediamarkt heeft de 11' wel op demo gok ik. Ik heb echter geen ervaring met ipad/iphone qua helderheid dus vergelijken kan ik helaas niet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Meulugar schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:37:
[...]De MBA 11'' kan naar mijn mening echt ontzettend donker. ik zelf ben daar ook gevoelig voor en ik zet hem altijd naar 3 streepjes helderheid 's avonds. bijna elke Mediamarkt heeft de 11' wel op demo gok ik. Ik heb echter geen ervaring met ipad/iphone qua helderheid dus vergelijken kan ik helaas niet voor je.
Bedankt! Dat is goed om te weten. Ik denk dat ik hem dan wel ga bestellen. Ik twijfelde nog even over de Refurb 13" of een nieuwe 11" maar ik vind voor mobiel gebruik toch de kleinere maat belangrijker.

Van de mediamarkt: Klopt, maar ik woon in Ierland op het moment (en in een provinciestadje), hier heb je geen media markt of saturn. Helaas, want de gewone winkels zijn veel te duur. Ik zag van de week nog het oude model Air liggen voor de originele prijs... 8)7 De nieuwe heb ik nog nergens gezien, helaas. Ik heb hem laatst wel in Nederland bij de saturn bekeken maar toen niet op de helderheid gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
volgens mij zijn er ook nog softwarematige oplossingen om je beeld nog donkerder te kunnen doen. weet even niet meer hoe het heet...(iemand?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
steffex schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:22:
volgens mij zijn er ook nog softwarematige oplossingen om je beeld nog donkerder te kunnen doen. weet even niet meer hoe het heet...(iemand?)
Ja klopt, Shades. Ik gebruik dat ook op mijn BenQ LED monitor die ook niet altijd donker genoeg gaat (vooral bij grote witte vlakken). Vooral als ik al vermoeide ogen heb is dat erg prettig.

Helaas heeft dat wel een paar nadelen, onder andere dat je het aantal grijswaarden verkleint (hij maakt alles gewoon wat zwarter in plaats van dat hij de backlight terugschroeft), de kleuren worden doffer en het beeld lijkt kijkhoekafhankelijker te worden (misschien dat de kijkhoek bij donkere kleuren minder groot is?)

Bovendien heb je met mobiele apparatuur geen voordeel van stroombesparing. En je hebt dan het nadeel dat je weer een ander slidertje hebt in plaats van de gewone brightness knoppen.

Dus ik vind het niet echt een goede oplossing, ik heb liever dat de backlight gewoon wat donkerder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215492

Kan iemand mij meer vertellen over de SSD en hoe het komt dat ik maar 100GB heb ipv 128GB?

En heeft iedereen dat hier?

gr,
J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 215492 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:06:
Kan iemand mij meer vertellen over de SSD en hoe het komt dat ik maar 100GB heb ipv 128GB?
Het hangt er van af hoe je dit opvraagt. De 128GB is 128x1000x1000x1000, sommige software meet gigabytes echter in 'GiBiBytes' oftewel GiB, die worden berekend als 1024x1024x1024. Door de vermenigvuldiging wordt het verschil tussen de twee best groot. Ik weet niet hoe Mac OS dit berekent in de finder eigenlijk. 128GB is 119 GiB.

Verder neemt OS X en iLife natuurlijk ook nog ruimte in beslag, en er wordt 2 of 4 GB gereserveerd voor het sleep image (evenveel als je RAM geheugen hebt). Verder heb je nog een swapfile en waarschijnlijk ook nog wel wat andere software geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nadat ik een beetje kennis heb gemaakt met OSX Snow Leopard door middel van een Virtuele omgeving in W7, heb ik me toch laten verleiden voor een MBA.

Dit is mijn eerste MAC dus het is nog zeker even wennen. Het grootste obstakel dat ik altijd voor ogen had was compatibiliteit.

Hier zullen dus de eerste uitdagingen in plaats vinden, en flink wat inlezen op forums.

De basis programmas die ik nodig had waren er gelukkig allemaal in .dmg formaat.

Als jullie wat tips hebben hoor ik het graag. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en oplossingen voor het inlezen van ISO images / Unzippen van bestanden / alternatief voor WinScP e.d

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Destianto schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:34:
Als jullie wat tips hebben hoor ik het graag. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en oplossingen voor het inlezen van ISO images / Unzippen van bestanden / alternatief voor WinScP e.d
Dit is niet het juiste topic voor algemene OS X vragen. Ik denk dat een modje de discussie wel zal verplaatsen.

Maar even kort:
  • Inlezen ISO images: Dubbelklikken (of als je die wil branden kan dat met de Disk Utility under Utilities)
  • Unzippen: Gewoon dubbelklikken op de ZIP
  • WinSCP: Op de commandline met het 'scp' commando (Utilities->Terminal) of met Cyberduck als je het grafisch wil doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb helaas geen Algemeen OSX topic kunnen vinden vandaar dat ik voor dit forum heb gekozen, Anyway thanks voor de toelichting zal er vanavond even mee aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:39
Destianto schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:24:
Ik heb helaas geen Algemeen OSX topic kunnen vinden vandaar dat ik voor dit forum heb gekozen, Anyway thanks voor de toelichting zal er vanavond even mee aan de slag gaan.
Je bedoelt deze?
Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:18

Mach

[END]Avengers

Ik weet het, het is een beetje vragen naar de bekende weg....maar zo met de recente upgrades van de MBP en de geruchten dat de AIR in juni onderhanden genomen gaat worden, vroeg ik mij af hoe aannemelijk (op een schaal van 1 tot 10) die geruchten zouden kunnen zijn.....kan me voorstellen dat de AIR de volgende serie zal zijn die van de C2D naar de I3/I5 over zal stappen, of zie ik dat verkeerd ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

ach, er zijn altijd wel updates... ja kan je aanschaf dan wel eeuwig blijven uitstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zo is dat.
in augustus komen er weer geruchten dat ze misschien in oktober alweer een revisie gaan maken enz enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:18

Mach

[END]Avengers

Weet ik wel, loop langer rond dan vandaag. Maar onze upgrade naar een mbp met i5 vond ik zodanig prettig dat ik toch liever niet het risico loop om de laatste c2d AIR te kopen :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
  • Laatst online: 28-01-2024
Mach schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:20:
Weet ik wel, loop langer rond dan vandaag. Maar onze upgrade naar een mbp met i5 vond ik zodanig prettig dat ik toch liever niet het risico loop om de laatste c2d AIR te kopen :)
Dat weet je bij Apple nooit zeker.
Een core i5 verbruikt meer stroom en daardoor gaat je accuduur er flink op achteruit.
De doelgroep voor de Air zijn mensen die geen bijzonder krachtige applicaties draaien maar
wel geven om accuduur en flexibiliteit.
Vaak heeft deze doelgroep de Air als 2e / 3e computer om extra mobiel te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, ik heb zelf een iMac en een AIR.
Als ik mijn iMac ga vervangen zal dat een krachtige MB pro zijn met een 27" monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Gister de zagg shield binnen gekregen, 3-delige set plus een spray-flesje (met volgens mij gewoon wat water en zeep erin) en een squeegee. Begonnen met de deksel (hij ligt tenslotte op z'n kop bij het aanbrengen van de onderkant). Dat ging in eerste instantie best soepel en goed, gewoon de boel goed nat houden en schuiven maar. De pasvorm is iets te strak genomen, bij een goed uitgerekte folie stak hij iets uit aan een van de lange zijdes (voorkant of achterkant, net hoe je m schuift). Iets wat ik niet verwacht bij zo'n duur setje. Maar goed, na eerst het meeste vocht er onderuit te geven kan je daarna het geheel netjes binnen de randen van de deksel duwen.

Daarna de onderkant, dat gaf geen enkel probleem. Het uitlijnen van de gaten voor de voetjes en schroeven was extreem simpel en de vorm is perfect. Hetzelfde eigenlijk voor de bescherming van de polssteun en zijkantjes, die is bij zagg ook uit 1 geheel en ook zo'n klein flapje richting de toetsen boven het touchpad. Zo te zien heeft of zagg of stealth guards het design van de ander gekopieerd :P De touchpad zelf heb ik niet geplakt, bovendien is die van glas dus dat zit wel goed qua krassen.

De gloss-finish valt me niks tegen, ziet er eigenlijk best wel sjiek uit. Ook het gevoel is op zich niet verkeerd, het is niet meer zo koud als het kale aluminium, het is iets gladder maar toch weerstand. Hij glipt niet uit je handen als je hem op pakt. Enige wat me wel tegen valt is de rand boven de escape en aan/uitknop. Hij dekt hem daar ook mooi af op de 2 hoeken, alleen als je de deksel dicht doet drukt de zwarte rand rondom het display 2 mooie gleufjes in de folie. Die zie je ook zitten zodra je hem weer open doet. Dat doet ie niet langs de zijkanten of de voorkant, alleen de 2 hoekjes bovenin.

Kan hem nu wel heerlijk onbezorgd de tas in gooien zonder kans op krassen, gebruiksgemak voorop! Zal er straks wat foto's van maken als vergelijking met de matte van stealth guards.

[edit]

En dan nu de foto's :P

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/34tet6p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2vl03td.jpg

De randen van de folie echt strak tegen de rand van de deksel

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2nsnnt4.jpg

Het apple logo is ook compleet bedekt, hier zie je ook de reflectie van de monitor op de folie

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/16a4rat.jpg

Hij volgt de vormen van het logo wel erg goed

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/16c88xw.jpg

hetzelfde gaat weer op voor het gedeelte voor het toetsenbord, een strakke afdekking tot aan de randen. Wel is er iets ruimte rondom het touchpad

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/1o6pmg.jpg

Onderop ook netjes tot de randen en om de schroeven

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2lmo1he.jpg

1 klein missertje onderop aan de rechterkant van de uitsparing, daar kreeg ik hem niet goed met de rand van de plaat mee zonder de rest te verzieken (dikke luchtbubbels). Dus daar sluit ie niet helemaal goed aan maar het scheelt niet veel.

Eindresultaat valt niks tegen in ieder geval, morgen kan ik m weer in gebruik nemen (dan is het polssteun gedeelte goed uitgedroogd en gehecht). Benieuwd hoe het bevalt bij langdurig gebruik, als het gaat zweten (het blijft plastic natuurlijk) is het binnenste stuk er zo weer uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Sick Nick op 28-02-2011 00:37 . Reden: foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Was het apple logo uitgespaard, m.a.w. was het een 'los' appeltje-en-blaadje, of is het klep-gedeelte 1 stuk? Ziet er erg netjes uit :)
Ben altijd zo bang dat al dat water in je laptop gaat druppen (mn iPhone was destijds ook aardig nat geweest, maar die heeft lang niet zoveel naden om water in te laten verdwijnen; toetsen(bord), trackpad, opening/grill bovenop achterop de laptop onder het scherm)

[ Voor 61% gewijzigd door autoreverse op 28-02-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zo te zien 1 vlak.

netjes :)

maar ben toch blij dat ik de matte heb gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Traice schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:26:
[...]
Dat weet je bij Apple nooit zeker.
Een core i5 verbruikt meer stroom en daardoor gaat je accuduur er flink op achteruit.
De doelgroep voor de Air zijn mensen die geen bijzonder krachtige applicaties draaien maar
wel geven om accuduur en flexibiliteit.
Vaak heeft deze doelgroep de Air als 2e / 3e computer om extra mobiel te kunnen werken.
Dat is niet helemaal waar. De core i5/i7 ULV CPU's gebruiken wel meer dan de C2D varianten (voor de 11" MBA van toepassing zijnde serie bijvoorbeeld 17W tegen 10W) maar daar staat tegenover dat de GPU daar al bij in zit. Van de 320M GPU is de TDP niet bekend (zeker van de ULV versie niet) maar schijnt rond de 12W te liggen. De chipset van de core i5/i7 verbruikt natuurlijk ook nog wat stroom maar het zal niet veel zijn omdat de meeste chipset functies nu in de processor zelf zitten.

Dus, ik denk dat het netto eigenlijk niets uit gaat maken en mogelijk zelfs wat verbetering kan geven omdat de core i-serie veel verbeterd heeft op het gebied van stroombesparing, een kleiner proces gebruikt (32nm ipv 45nm) en een aantal hardwareversnellingen biedt zoals AES-NI die filevault kan versnellen mits Apple daar gebruikt van maakt. Dat ontlast de CPU dan weer.

Als je in gedachten houdt dat de GPU er al in zit is het verschil in verbruik echt niet groot.

Edit: Een mogelijke kandidaat voor de nieuwe (ultimate) 11" cpu: Link en de oude: Link.

De nieuwe biedt AES-NI, VT-d, Quick-Sync en turbo boost van 1.6 Ghz naar 2.7! Plus eventueel de mogelijkheid voor die ThunderBolt poort (maar ik vraag me af of ze ruimte kunnen vinden voor dat extra IC), en je hebt toch een enorme verbetering te pakken tegen weinig meer verbruik. :9~

Edit2: Nog een opmerking: De nieuwe MBP's zijn er ook in accuduur op vooruit gegaan trouwens. Het lijkt alleen minder als je alleen naar de specs kijkt omdat Apple nu op een andere manier meet. Real-life schijnt er juist een verbetering te zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 28-02-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Nog even een beveilingstip (daar heb ik me vanmiddag in verdiept) ; de Macbook Air heeft als bijkomend voordeel van het nadeel dat het geheugen vastgesoldeerd zit op het mobo, dat een mogelijke dief het firmware paswoord niet zelf meer kan omzeilen / wijzigen. Daar ben ik wel blij mee, dat is weer een meevaller afgezet dat ik de komende jaren vastzit aan 2GB.... ;)
Zie voor meer info ook het andere 'beveilig je Mac' Topic.

[ Voor 7% gewijzigd door autoreverse op 28-02-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:04

4POX

Everybody is wired

autoreverse schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:57:
Nog even een beveilingstip (daar heb ik me vanmiddag in verdiept) ; de Macbook Air heeft als bijkomend voordeel van het nadeel dat het geheugen vastgesoldeerd zit op het mobo, dat een mogelijke dief het firmware paswoord niet zelf meer kan omzeilen / wijzigen. Daar ben ik wel blij mee, dat is weer een meevaller afgezet dat ik de komende jaren vastzit aan 2GB.... ;)
Zie voor meer info ook het andere 'beveilig je Mac' Topic.
Daarover gesproken met een techneut. Je hoeft van elke geheugenchip maar 1 poortje los te halen. Daarna kun je alsnog het EFI wachtwoord resetten. Ik weet niet of het waar is. Wie test?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
4POX schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:21:
[...]Daarover gesproken met een techneut. Je hoeft van elke geheugenchip maar 1 poortje los te halen. Daarna kun je alsnog het EFI wachtwoord resetten. Ik weet niet of het waar is. Wie test?
Dat wordt dan wel lastig want de geheugenchips in de MBA hebben geen pootjes, het zijn BGA's. Die hebben soldeerballetjes onder de chip zitten, die door het hele moederboard te verwarmen vastgesoldeerd worden op eilandjes op de printplaat. Je kan daar dus niet bij omdat ze onder de chip zitten.

Niettemin is er vast wel een trucje te vinden om het geheugen tijdelijk te deactiveren door 2 printbaantjes ergens kort te sluiten ofzo. Maar er is veel meer kennis voor nodig dan alleen het lostrekken van de geheugen so-dimms.

Edit: Zie hier de geheugenchips, in het gele kader. Ze zitten precies onder de plaats waar het SSD bordje gestoken wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 28-02-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

paQ schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:07:
zo te zien 1 vlak.

netjes :)

maar ben toch blij dat ik de matte heb gekozen ;)
1 groot vlak ja, echter kan je hem wel vrij goed in de vormen duwen als je even je hand erop legt om het iets op te warmen.

De folie aan de binnenkant valt in het gewone gebruik ook niet tegen, had verwacht dat het niet zo prettig zou aanvoelen. In de praktijk is het gewoon stroef, wel wat gladden dan kaal aluminium natuurlijk. Gelukkig voelt het nog steeds lekker koud aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traice
  • Laatst online: 28-01-2024
Anoniem: 160183 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:01:
Inderdaad, ik heb zelf een iMac en een AIR.
Als ik mijn iMac ga vervangen zal dat een krachtige MB pro zijn met een 27" monitor.
Ik heb dezelfde combo :)

Voorheen gebruikte ik alleen een MBP maar dit werkt veel fijner.
En specs blijven altijd verbeteren. Uiteindelijk draait het om je eigen productiviteit! (voor de content creators)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben de afgelopen dagen op zoek geweest naar een stijlvolle sleeve maar eigenlijk niets interessants tegengekomen. Het Icentre in Amsterdam was al om 19.00 gesloten ook al is het koopavond dus toen maar naar de Bijenkorf. Klopt het dat er enkel 3rd party sleeves zijn en geen apple zelf? Als dat het geval is moet ik zeggen dat me dat wel tegen valt, ik bedoel voor iphones en ipod's hebben ze toch ook sokjes e.d.

Anyway nu dus maar online op zoek en ben op het volgende gestuit wat me erg aanspreekt. Er is ook een bruine en blauwe versie te verkrijgen. Bij een chique laptop hoort voor mij ook een passende sleeve en dit is toch wel de mooiste die ik tot nu toe ben tegen gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mirrorbrands.com/images/bag/N58023-1a.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 03-03-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Even buiten het design (dat blijft persoonlijk), is die niet veel te dik voor een air? Daar kan je er zo te zien makkelijk 4 in kwijt. Het idee van een air is plat en makkelijk mee te nemen, met zo'n hoes er omheen is ie net zo dik als een gewone macbook (pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Goed punt, dit zijn de afmetingen:

Size (LxHxD): 35cm x 26cm x 4.5cm.

edit:

MacBook Pro 13" :

32.5 cm × 22.7 cm x 2.4 cm

MacBook Air 13" :

33 cm x 22,7 cm x 1,9 cm

Ik zal van het weekend even langs de P.C. gaan om mijn ervaring op te doen en hoe het aanvoelt als hij er in zit.

[ Voor 64% gewijzigd door Greatsword op 03-03-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:53

Fiber

Beaches are for storming.

De MBA is echt wel multifunctioneel, je kan er zelfs taart mee snijden... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/06/sood-cutting-cake-macbook-air.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Destianto schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:27:
Goed punt, dit zijn de afmetingen:

Size (LxHxD): 35cm x 26cm x 4.5cm.

edit:

MacBook Pro 13" :

32.5 cm × 22.7 cm x 2.4 cm

MacBook Air 13" :

33 cm x 22,7 cm x 1,9 cm

Ik zal van het weekend even langs de P.C. gaan om mijn ervaring op te doen en hoe het aanvoelt als hij er in zit.
Bespaar je de moeite, die rits is ook voelbaar aan de binnenkant. Al gezien in Frankrijk en niet eens nagedacht over een tas die bijna net zo duur is als mijn Air. Dan liever een normale sleeve met een mooie LV aktetas eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Even wat anders, ik heb gisteren een Displayport converter to HDMI binnen gekregen van een andere tweaker en wilde mijn ext monitor hiermee aansluiten.

Via systeemvoorkeuren Full HD monitor geselecteerd maar krijg niet mijn gewenst effect.

Ik krijg voor elkaar, om een extensie te hebben van mijn bureaublad ( dit gaat automatisch ) dus ik kan mijn applicaties zoals een filmpje in VLC verslepen naar dat uitgebreide scherm en enkel daar op afspelen.

Maar wat ik wil is het beeld in full HD op de monitor, nu pakt hij simpel weg de resolutie van mijn systeem. max 900 en heb dus 2 kleine zwarte balken aan de zijkanten.

In windows heb je de mogelijkheid om het scherm enkel weer te geven op je monitor, en daarna de resolutie aan te passen maar dat schijnt niet te werken.

Ik heb hier en daar al wat opgezocht maar vondt de oplossing niet echt fijn. Computer in slaapstand zetten, externe toetsenbord / of muis aansluiten. Kan het echt niet simpeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 21:04

Pat-Juh

Patrick

wil je jou MBA monitor kopieren op de FullHD monitor? In dat geval is het logisch dat er een 1440x900 resolutie wordt aan gehouden ;).

Ik zou de FullHD als monitor1 instellen en dan de MBA monitor als "voor erbij" dus zonder dock en menubar (voor het laatste kan je een app downloaden dat je wel een menubar hebt maar helaas nog geen dock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dat is nu precies wat ik heb, Full HD als verlenging van mijn bureaublad, ik krijg de dock wel zichtbaar maar niet de menubalk, Als ik op de iconen klik op mijn Monitor, opent de applicatie op mijn MBA. Doesnt make sense to me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
als je naar het onderstaande scherm gaat, kun je de monitoren zo verslepen dat ze goed staan zoals op je bureau. Daarnaast zie je een witte balk, deze kun je los verslepen. hierdoor zal het menu op dat scherm komen te staan en wordt dat je standaard scherm voor het openen van applicaties. Je kunt dan ook per scherm de resolutie instellen!

Zorg wel dat mirror displays uit staat!

Afbeeldingslocatie: http://www.askdavetaylor.com/5-blog-pics/mac-ipad-second-display-air-display-preferences-displays.png

[ Voor 12% gewijzigd door steffex op 04-03-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zat gisteren al te slepen met het beeldscherm / links,rechts,boven,beneden maar dat had enkel tot gevolg dag mijn extern bureaublad ook die locatie op ging, Had er niet bij nagedacht dat de menubalk los verschuifbaar zou zijn. Was misschien iets duidelijker geweest als ze dat element ook los van de afbeelding hadden geplaatst. Anyway vanavond even testen. Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
of even de tekst lezen die in het venster wordt getoond, daar staat het namelijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
funk-e schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:10:
was even benieuwd of mijn accu nog wel 100% was na 2 weken :p

[afbeelding]

:+
dan doet 'die van jou' het beter dan die van mij:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2196117/AirBattery.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
als jou mac nog maar 0 weeks oud is, heb je nog niet de optimale capaciteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
steffex schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:04:
als jou mac nog maar 0 weeks oud is, heb je nog niet de optimale capaciteit...
Ja en het kan zijn dat hij nog niet gecalibreerd is. Ik zou hem een keer helemaal leeg laten lopen vanaf een volle accu (terwijl je er op werkt, dus niet in standby). Niet te vaak doen want het is niet goed voor een Li-Po accu om hem heel vaak helemaal leeg te draaien.

Ik had met mijn MacBook Pro na 18 maanden nog een hogere capaciteit dan de Design Capacity (101% ofzo) dus het is wel vreemd dat hij daar hier al onder zit. Ik denk dat hij het beter in kan schatten als je hem langer gebruikt hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 04-03-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
Ik heb hem al een keer gecalibreerd, dus helemaal leeg laten lopen tijdens gebruik. Dit heeft nog niet tot andere waarden geleid. Maar goed, ik kijk het nog wel een tijdje aan, 't is natuurlijk ook geen showstopper of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:10
http://www.appleinsider.c...port_in_snow_leopard.html interessant...bij mij wordt de update alleen nog niet aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip154
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-01 22:41
Heeft iemand ervaring met het verschil in prestaties tussen de 2GB en 4GB versies van de 13 inch? Ik zal de macbook voornamelijk willen gebruiken voor office taken/browsen/HD video kijken maar ik wil ook af en toe een simpele game spelen (voornamelijk Counterstrike, Team Fortress 2 en Civilization IV en V). Ik kan nu van een kennis een 13 inch met 256gb storage overnemen voor een zacht prijsje, maar begrijp dat deze het standaard model is met 2GB RAM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
het zal ongetwijfeld kunnen, maar meestal zorgt meer RAM voor betere performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

steffex schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:53:
het zal ongetwijfeld kunnen, maar meestal zorgt meer RAM voor betere performance...
Hij moet ff zoeken in de eerste topic van dit onderwerp. Ik heb toen een link geplaatst met een vergelijkingstest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
flip154 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:22:
Heeft iemand ervaring met het verschil in prestaties tussen de 2GB en 4GB versies van de 13 inch? Ik zal de macbook voornamelijk willen gebruiken voor office taken/browsen/HD video kijken maar ik wil ook af en toe een simpele game spelen (voornamelijk Counterstrike, Team Fortress 2 en Civilization IV en V). Ik kan nu van een kennis een 13 inch met 256gb storage overnemen voor een zacht prijsje, maar begrijp dat deze het standaard model is met 2GB RAM..
Ja Counterstrike 1.6 lukt prima. Ik heb lange tijd gespeeld met C2D 2.4ghz met 2GB en 9400m. 100 fps constant. Source gaat een heel stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 22:00
Weet niet of dit hier thuishoort, maar kan een Air kopen voor een leuke prijs. Echter is deze wel tweedehands, waar moet ik op letten bij tweedehands MacBooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:04

4POX

Everybody is wired

wishmasterUT2k4 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:33:
Weet niet of dit hier thuishoort, maar kan een Air kopen voor een leuke prijs. Echter is deze wel tweedehands, waar moet ik op letten bij tweedehands MacBooks?
Bij de eerste generatie Macbook Air is het scharnier erg kwetsbaar.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 22:00
4POX schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:38:
[...]

Bij de eerste generatie Macbook Air is het scharnier erg kwetsbaar.
Bedankt! Dit kan je dmv het scherm een beetje heen-en-weer te bewegen wel voelen, of moet het gewoon op goed geluk?
(stel) dat de Air een gestolen product is, is het dan verstandig om het ID-nummer te controleren op de Apple website?(dat het geregistreerd staat op de naam van de eigenaar) Ik wil namelijk niets te maken hebben met gestolen goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240727

Macrumors.com
Recommendation: Neutral - Mid product cycle

Toch een update in juni? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 240727 op 07-03-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip154
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-01 22:41
Anoniem: 160183 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:56:
[...]

Hij moet ff zoeken in de eerste topic van dit onderwerp. Ik heb toen een link geplaatst met een vergelijkingstest.
Dank, ik heb 'm gevonden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Anoniem: 240727 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:42:
Macrumors.com
Recommendation: Neutral - Mid product cycle

Toch een update in juni? ;)
Nou waarschijnlijk is de nieuw status er vanaf... standaard update van de buyersguide lijkt me en waar jij uit die paar woorden uithaalt dat er een update komt, is mij de vraag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
steffex schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:24:
[...]
Nou waarschijnlijk is de nieuw status er vanaf... standaard update van de buyersguide lijkt me en waar jij uit die paar woorden uithaalt dat er een update komt, is mij de vraag :?
Die status is dacht ik gebaseerd op de gemiddelde tijd tussen updates, maar omdat die bij de Air zo enorm ver uit elkaar liggen (tussen de 8 en 18 maanden) zegt dat in dit geval niet zo veel. Tenzij er echt flinke geruchten zijn dat er echt een aan zit te komen, dan passen ze het zelf nog wel eens handmatig aan.

Niettemin denk ik dat Juni op zich wel een mogelijkheid zou zijn omdat dan de Sandy Bridge LV en ULV processoren uitkomen. Met de gewone laptop CPU's heeft Apple ook geen seconde gewacht om de MBP te updaten. En het zal zeker een mooie update worden. En het zou 8 maanden worden sinds de laatste update, als je naar het tijdsverloop tussen updates kijkt is dat niet uitzonderlijk.

Edit: Ik keek het net toevallig nog even na op de intel site en die ULV processoren zijn wel degelijk gelaunched nu. Vorige week stonden ze nog op TBA. Ik dacht dat ze pas in Juni uit zouden komen.

Dus Apple zou niet eens tot Juni hoeven te wachten met updaten. Maar niettemin denk ik dat ze de Air serie niet zo snel na de vorige zullen updaten.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 07-03-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zojuist nog een 11,6" macbook air erbij gehaald als werk laptop. Mijn prive airbook bevalt zo goed en is meer dan snel genoeg voor al het excel werk wat ik doe.
Nog een tip voor de mensen die cheap een Airdrive zoeken, de Apple winkel in de Bijenkorf Rotterdam verkoopt deze met 50% korting!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

misschien helemaal niets met MBA an sich te maken, maar kan ik de bibliotheken van gebruikers op een netwerkschijf zetten?
ergo: bibliotheek aanspreken is automatisch >> /192.168.enz.enz/ ?

edit:
ik heb de iphoto bibliotheek verplaatst naar het nas schijfje.

wat een drama is dat zeg!
langzaam! :o

met name als je vanaf daar its op facebook wilt zetten, dan gaat ie eerst 1,5 GB aan previews laden over het netwerk.... oh man wat een gedoe.

wat is een goed alternatief voor dat bagger iphoto?

[ Voor 45% gewijzigd door paQ op 07-03-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Reparatie van hun MBA, enig idee hoe lang een dergelijke procedure duurt. Sinds gisteren avond viel me op dat de Zilveren lijst om het beeldscherm aan de bovenkant ( schuin boven de cam ) een stukje los zit. Als ik het zachtjes indruk klikt het wel weer vast tussen het zwarte rubber, maar na enige tijd schiet het toch weer los. Valt me wel erg tegen voor een laptop die net een week oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Helemaal als je bedenkt dat het schermgedeelte nu ook 1 geheel zou moeten zijn, het unibody verhaal werd er flink bij benadrukt. Net een week oud en zo'n defect lijkt me gewoon 1 op 1 omruilen, nu al het reparatie-traject in zou ik niet accepteren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56775

paQ schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:40:
misschien helemaal niets met MBA an sich te maken, maar kan ik de bibliotheken van gebruikers op een netwerkschijf zetten?
ergo: bibliotheek aanspreken is automatisch >> /192.168.enz.enz/ ?

edit:
ik heb de iphoto bibliotheek verplaatst naar het nas schijfje.

wat een drama is dat zeg!
langzaam! :o

met name als je vanaf daar its op facebook wilt zetten, dan gaat ie eerst 1,5 GB aan previews laden over het netwerk.... oh man wat een gedoe.

wat is een goed alternatief voor dat bagger iphoto?
Denk dat er weinig foto programma's voor consumers goed draaien met een enorme library op een NAS. iPhoto vanaf een usb disk draaien vond ik nog verrassend snel overigens, dus misschien is dat een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Heb zojuist de nieuwe xcode 4 geinstalleerd op mijn nieuwe 13inch air. Ik hoorde de air ineens enorm gaan blazen. Toen ik ging kijken met istat pro wat de temperatuur was, zag ik dat de cpu 85graden werd.

Is dit normaal? de air was voor de rest niets aan het doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Ja moet kunnen, ik haalde laatst 76 graden toen iMovie voor het eerst opstartte (en dan maakt hij thumbnails van alle media ofzo geloof ik) en hing de fan idd ook rond de 3500 rpm. Waarschijnlijk was dat toch even een flinke cpu belasting, dat Xcode installeren...?
Moet zeggen dat ik er met verwondering naar stond te luisteren. Dat was voor het eerst (en tevens voor het laatst, daarna niet meer voorgekomen) dat er ook maar iets van geluid uit deze laptop komt..... _/-\o_
Gamen, HD filmpjes kijken, ik krijg het niet voor elkaar dat de Air weer eens gaat blazen...

[ Voor 36% gewijzigd door autoreverse op 11-03-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Destianto schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:40:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Reparatie van hun MBA, enig idee hoe lang een dergelijke procedure duurt. Sinds gisteren avond viel me op dat de Zilveren lijst om het beeldscherm aan de bovenkant ( schuin boven de cam ) een stukje los zit.
Update

Gisterenavond afgeleverd bij de icentre, vandaag al netjes emails ontvangen over de status. Verwachte reparatietijd max 5 werkdagen ( afhankelijk van levering van de onderdelen ) Er komt blijkbaar een hele nieuwe monitor ter vervanging.

Kortom uitstekende kosteloze service verlening tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Besluit genomen, kijken of ik morgen op 't werk de 13.3" instap mee kan nemen :)
de mobiliteit van de AIR ( gewicht ) hebben mij de AIR boven de MBP doen verkiezen, en het hogere resolutie scherm is natuurlijk super. ideaal om mee te nemen! cpu power heb ik thuis staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
thijszor schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 23:59:
Besluit genomen, kijken of ik morgen op 't werk de 13.3" instap mee kan nemen :)
de mobiliteit van de AIR ( gewicht ) hebben mij de AIR boven de MBP doen verkiezen, en het hogere resolutie scherm is natuurlijk super. ideaal om mee te nemen! cpu power heb ik thuis staan ;)
Een zeer wijze beslissing ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:18
Dat gaan we doen!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.