[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 106.014 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:44
Bosmonster schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 07:35:
Ik had ook mijn twijfels over de resolutie van de 11", maar waar ik hem voor gebruik is het eigenlijk prima in de praktijk. Beetje internetten, films/series kijken/downloaden en wat kleine spelletjes uit de App Store.

Heb nog niet het gevoel gehad dat ik ruimte te kort kom hiervoor. Het grootte- en gewichtverschil daarentegen was wel merkbaar geweest voor mij.
Twijfels over de resolutie had ik ook voordat ik ze echt had vergeleken:

M'n Macbook 13": 1280x800 (= 1.024.000)
M'n Macbook Air 11": 1366x768 (= 1.049.088)

M.a.w., de 11" heeft er eigenlijk nog een paar meer (pixels) ook, ware het in de breedte _/-\o_ En nu IRL, bevalt prima!

Komt nog bij dat ik hem vrijwel 90% van de werktijd gebruik als desktop, m.a.w. er hangt meestal toch een extern scherm aan...

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:54
Ik ben aan het balen! Zojuist heb ik mijn MBA opgehaald. op de factuur stond dat het een MBA met NL QWERTY-tobo was, dus dat heb ik in de winkel niet meer gecontroleerd. Op mijn werk maak ik de doos open en wat zie ik: een AZERTY-tobo! :( Nu kan ik de MBA gewoon terugbrengen, maar dan moet ik nog een dikke week wachten voordat ik de juiste heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

pietermx schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:09:
Twijfels over de resolutie had ik ook voordat ik ze echt had vergeleken:

M'n Macbook 13": 1280x800 (= 1.024.000)
M'n Macbook Air 11": 1366x768 (= 1.049.088)
Pixels in de hoogte zijn veel handiger dan pixels in de breedte. Maar niet echt relevant als je hem vaak aan een extern scherm hebt hangen, maar dan vraag ik me wel af waarom je een MBA koopt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:21:
[...]
Pixels in de hoogte zijn veel handiger dan pixels in de breedte. Maar niet echt relevant als je hem vaak aan een extern scherm hebt hangen, maar dan vraag ik me wel af waarom je een MBA koopt.
Waarschijnlijk omdat hij niet altijd aan een extern scherm hangt :) Of dat hij elke dag mee naar huis moet..

Ik ga zelf ook voor de 11", ik weet al dat ik met die resolutie prima kan werken (Heb lang een MBP 13" gehad). Ik zal de Air bijna elke dag mee naar het werk nemen, naast mijn Dell werklaptop en dan scheelt het een boel om niet 2 complete laptops mee te hoeven zeulen. Thuis (waar hij het meest gebruikt zal worden) gaat hij gewoon aan een 23" extern scherm, ik neem hem alleen mee naar het werk voor als ik even thuis moet inloggen. Ik gebruik daar nu een iPad voor en dat is toch een stuk minder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:41

Laguna

Connaisseur

matthijst schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 07:20:
Smaken verschillen: 2,5 x 3,5 extra vind ik juist teveel voor in een tas :D
Toch bijna 30% groter en niet echt meer compact, maar meer een lichtgewicht 'standaard' laptop dan.
Je bedoelt amper 20%. Scheelt toch minder dan ik aanzienlijk dacht. Ik zou dan ook 13" prefereren, omdat je er dan ook nog fatsoenlijk op kan werken zonder het ding op een extern scherm aan te sluiten. Vooral het feit dat je een stuk lager moet kijken zou me op den duur gaan irriteren.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Laguna schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:05:
[...]

Je bedoelt amper 20%. Scheelt toch minder dan ik aanzienlijk dacht. Ik zou dan ook 13" prefereren, omdat je er dan ook nog fatsoenlijk op kan werken zonder het ding op een extern scherm aan te sluiten. Vooral het feit dat je een stuk lager moet kijken zou me op den duur gaan irriteren.
Huh?
De 11" is: 30 X 19,2 = 576
De 13" is: 32,5 X 22,7 = 737,75

737,75 / 576 = 28%

Ik zal hem vooral gebruiken voor op vakanties en thuis op de bank. Voor vakanties is compacter handig, want beperkte ruimte in vliegtuig en handbagage.
Liggend op de bank heb ik ook niet zo'n lomp apparaat nodig :+

[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 02-08-2011 13:46 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:06
Zijn er mensen hier overgestapt van de 2010 naar 2011 air die duidelijke verschillen merken? Voor mij zou een grotere batterijduur een reden zijn geweest over te stappen maar verder zie ik weinig pluspunten voor standaard gebruik (mailen, youtube, typen, internetten). En hoe doet de machine het met gamen (starcraft 2/world of warcraft?) Kan iemand hier iets meer over zeggen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:44
zonoskar schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:21:
[...]

Omdat ik hem vrijwel altijd bij me wil (moet?) hebben... Dat wil echter niet zeggen dat ik hem dan ook gebruik, maar sjouw er redelijk wat mee om. Des te kleiner/lichter des te beter in dat geval!

Overigens had ik al een Acer netbookje (zo'n aspire one oid) voor onderweg, maar dat ding is niet vooruit te branden... Gevolg: Vrijwel altijd de Macbook mee ;)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt geheel mijn smaak, hoeft van mij niet van leer te zijn, zolang het maar dun is, niet krast met in en uitschuiven, en niet te duur is. Gewoon kleur zwart of grijs of wit is mij om het even.
Kijk hier eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 13:31

Saninl

Macbook Air (i5 256GB 13") is binnen!

Hulde voor UPS dat de beste man 2x op een dag langskwam :)

Vanochtend was ik er niet, net wel.

Nu alles van mijn oude Macbook overzetten, maar wel met clean install. Ik wil zo min mogelijk meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 15:11
webschaapje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:51:
[...]

Ik heb toevallig eergisteren een oranje foofbag (http://foofshop.com/) besteld voor m'n nieuwe 13" Air (nog onderweg). Kostte ongeveer 36 euro (inc. verzenden).
Ik denk dat ik pas, ik laat wel even een sleeve maken perfect op maat, dan heb ik em precies zoals ik wil, denk dat ik 'm gewoon zwart of zilver wil, en dan laat ik er gelijk ff een Apple logo op borduren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:02

Grin

Ride si sapis.

Zojuist mijn CTO 11" i7 256GB ontvangen. Allereerste indrukken zijn:
1.) STIL! Wanneer je twijfelt tussen de i5 en de i7 wegens fan geluid, koop de i7!
2.) Snel, zoals hierboven ook al genoemd, razendsnel! Nu heb ik het geluk dat ik de Samsund SSD heb -hoewel de Toshiba niet merkbaar langzamer zou moeten zijn.
3.) Mooie resolutie voor 11", full screen apps zijn echt prachtig voor dit beestje. Kom geen pixel tekort, ook niet in de hoogte.
4.) Klein, licht, handzaam, mooi full size ToBo.

Mijn eerste (enige?) nadeel zover is het trackpad, deze had wat groter gemogen.

Zoals je wellicht merkt ben ik aardig te spreken over deze machine, sluit me helemaal aan bij de Macworld review: "....The 11-inch MacBook Air might not be the perfect computer, but it's as close to perfect as Apple's ever come." d:)b

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand spijt van zijn Air..gezien het feit dat de pro's waarschijnlijk dit jaar ook komen in een plat design...

ik begin toch te twijfelen om mijn 13" i5 256 terug te sturen...en dan 3 mnd te wachten voor een platte pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Prijs - kwaliteit ziet me dat er ok uit...

Ik ben eigenlijk op zoek naar een hoes waar ik eventueel ook de magic mouse en (hoeft niet, maar mss toch handig) de oplader kan meenemen, zonder dat het echt een draagtas wordt...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:06:
Heeft er al iemand spijt van zijn Air..gezien het feit dat de pro's waarschijnlijk dit jaar ook komen in een plat design...

ik begin toch te twijfelen om mijn 13" i5 256 terug te sturen...en dan 3 mnd te wachten voor een platte pro..
Volgens mij kun je dan wel bezig bijven toch, plus dat de Pro een stuk duurder zal zijn (aanname van mijn kant).
Ik heb op dit moment ook geen spijt van mijn aankoop, en zal dat ook niet hebben op het moment dat er een platte versie van de MaBook Pro komt.

[ Voor 0% gewijzigd door Semper Fight op 02-08-2011 15:36 . Reden: typo ]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:04

Fiber

Beaches are for storming.

Die pro's zouden dan volgens de geruchten 15 en 17 inch worden, zodat de overlap bij de 13 inch weg is. Is toch weer heel wat anders. Krijg je wel een lekker duidelijke, cleane line-up: 11 en 13 inch Air, 15 en 17 inch pro. Die Pro's krijgen dan vast ook wel een snellere processor, discrete graphics, meer geheugen, grotere SSD, meer aansluitingen, grotere accu, hogere resolutie, mat scherm, etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 3/4 jaar komt ivy bridge, weer sneller dan de huidige generatie. Misschien moet je daar dan ook maar op wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13
Als het al Air-achtige Pro's gaan worden, dan nog zit je aan een veel hogere prijsklasse. De huidige 15" MBP kost minimaal €1749 en dat zal met die nieuwe Air-achtige versies niet veel lager worden. Dan heb je het dus over een prijsverschil van €400 met de 13" MacBook Air. Noem ik niet niks.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:12:
Over 3/4 jaar komt ivy bridge, weer sneller dan de huidige generatie. Misschien moet je daar dan ook maar op wachten ;)
Ik wacht op Haswell... 2013 duurt ook niet zo heel lang meer! ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke oke punt is duidelijk...

de air werd nu zo neergezet dat hij de pro's klopte...dus dat maakte hem extra aantrekkelijk...

ik wil eigenlijk toch niet groter dan 13"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Zojuist een basic MacBook hoes gemêleerd grijze sleeve gekocht bij Manon Garritsen (met dank aan vsc voor de link). Ik zocht een eenvoudige, maar toch stijlvolle sleeve die niet te duur (€40 incl. verzenden) was. En het is altijd goed om een Nederlandse ontwerper te steunen....

Ik zal mijn ervaringen posten, zodra de sleeve en MBA binnen zijn!

[ Voor 8% gewijzigd door L.N. op 02-08-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 09:33

Bosmonster

*zucht*

Jammer dat ze geen 11" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LuukNouwen schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:55:
Zojuist een basic MacBook hoes gemêleerd grijze sleeve gekocht bij Manon Garritsen (met dank aan vsc voor de link). Ik zocht een eenvoudige, maar toch stijlvolle sleeve die niet te duur (€40 incl. verzenden) was. En het is altijd goed om een Nederlandse ontwerper te steunen....

Ik zal mijn ervaringen posten, zodra de sleeve en MBA binnen zijn!
Toch wel goeie handel als je vergelijkt met deze: :)
matthijst schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:19:
Zoektocht naar een hoes is voorbij. Vanmiddag ff naar de stoffenwinkel gefietst.
2,25 euro vilt + 3 euro skaileer:
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:13:
[...]

Toch wel goeie handel als je vergelijkt met deze: :)

[...]
Hoeveel tijd was je ermee kwijt? Met mijn uurloon kan ik no-nee-never zoiets maken voor dat geld (en dat ligt eerder aan mijn naai-kwaliteiten dan mijn uurloon...). Arbeidsdeling heet dat, economische efficiëntie, bladiebla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het over die hoezen? 11" staat er toch gewoon bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:22:
[...]
Hoeveel tijd was je ermee kwijt? Met mijn uurloon kan ik no-nee-never zoiets maken voor dat geld (en dat ligt eerder aan mijn naai-kwaliteiten dan mijn uurloon...). Arbeidsdeling heet dat, economische efficiëntie, bladiebla...
Ik ook niet hoor, ik heb om te beginnen al geen naaimachine. Maar mijn moeder en andere kennissen kunnen het zeker wel, als ik met die stofjes aan kom zetten. ;) Maar je hebt verder wel gelijk hoor, gemak dient de mens, en als je een MBA kan betalen kan zo'n hoesje er ongetwijfeld ook nog wel vanaf. Ik bedoelde het eigenlijk ook meer positief naar die ontwerper, ondernemer. Ik denk dat er best wel een leuke boterham in dit soort handel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:22:
[...]

Uurtje werk, en dat kunnen naaien valt wel meer hoor: het is vooral op maat snijden van 2 stukken (nep)leer, twee stukken vilt, op elkaar lijmen en een rand eromheen stikken ;)
Was van plan een joli case kopen, maar wilde gewoon zien of het me zelf ook zou lukken, leuk creatief bezig zijn en tsja, het viel mee.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:24:
[...]

Heb je het over die hoezen? 11" staat er toch gewoon bij?
Ah ja als je doorklikt. Dat deed ik al niet, omdat er geen maat bij stond :+

Interactie/communicatie-faaltje

Detail-weergaves doen het ook niet in Chrome... *zucht*

Had iets beter verwacht van RedKiwi :P

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 02-08-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:18:
Even een simpele vraag voor huidige MacBook Air gebruikers:
Klopt het dat de mini displayport op de nieuwste MacBook Air zowel video als meerkanaals audio verstuurd?
Dus alleen de verbinding mini displayport -> HDMI van Mac naar receiver is genoeg om van HD materiaal te kunnen genieten inclusief 5.1 dts track?

Ik moet dit op mijn huidige MBP nog doen middels twee kabels; een vanuit de mini displayport en een vanuit de optical out.
Bosmonster schreef op maandag 18 juli 2011 @ 07:35:
Ja, dat is standaard bij alle nieuwere Macs
Een vraag wat te maken heeft op bovenstaande.
Als ik de nieuwe macbook air neem.
Een 27" scherm aansluit via tunderbolt.

Kan ik dan ook zoals bovenstaand beschreven: mini displayport -> HDMI van (dan niet mac, maar scherm) naar receiver en zo beeld en het belangrijkste 5.1 dts geluid krijgen. Of wordt dit dan stereo?

Tevens heeft de nieuwe macbook air geen digital out toch?

Hoop dat iemand antwoord heeft, want is toch wel belangrijk voordat ik de nieuwe spullen aanschaf.

Weet iemand tevens of je ook nog los een thunderbolt kabel moet komen voor het 27" apple scherm?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook mijn 11 inch i7 binnen gekregen - 4 dagen vertraging voor het toevoegen van een enveloppe met App store kaart. Eerste indrukken zijn goed, ik kom van een 2010 MacBook Air 13 inch met 4 GB ram en de 11 inch voelt wel sneller aan. Het formaat is niet verkeerd. Kortom, ik kan er weer even mee vooruit. Nu nog een mooie hoes.Voor men die nog twijfelt qua formaat, een foto zegt meer dan genoeg. Het verschil vind ik nog vrij groot tussen de 11 en 13 inch. :+

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/35l70g2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proficiat met je aankoop! Welke SSD heb je erin? Is het verschil groot tussen je oude MBA en je nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Heeft ze toch wel? Dropdownbox toont de mogelijkheid voor 11"...

Edit : Oops, was al beantwoord... Mea culpa...

[ Voor 10% gewijzigd door MTBS op 02-08-2011 21:10 . Reden: te laat gezien ]

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook mijn eerste Apple in bezit! Het is een 13" 256 GB i5.
Eerste indrukken zijn ook erg goed. Hij is werkelijk razendsnel! Heb net even gekeken en ik heb ook de Samsung SSD (zou sneller moeten zijn). In de winkel heb ik echter de Toshiba en en Samsung SSD vergeleken en er zit in real-world geen enkel verschil in (in ieder geval niet wat ik kon waarnemen).

Ik ben er in ieder geval erg blij mee!
Nu maar eens even ontdekken wat je allemaal kunt met een mac! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het verschil in ssd ook meevalt. Apple zou dat niet kunnen veroorloven dat er MBAs zijn die trager zijn dan andere (merkbaar trager) en wel hetzelfde kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Merkbaar trager valt natuurlijk over te discussiëren.

Bij het booten van je mba of het starten van programma's zal het inderdaad zo minimaal zijn dat je het niet merkt.

Bij het lezen/schrijven van grote bestanden echter (denk bijv. aan 1gb psd bestanden etc) zal je het toch wel merken.

Bij de vorige generatie was het ook al zo, dus sta er niet echt van te kijken. De normale consument zal zich er echter niet aan storen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas89
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06-2023
Ik heb nu van gisteren de nieuwe MBA 13 inch (1.7 i5) base model, en ik heb de Toshiba SSD. (TS128C)

Nu moet ik deze speciaal returnen omdat hij een Toshiba SSD heeft? Voor mij is deze MBA super snel, mocht ik dat nieuwsbericht zelf niet gelezen hebben over de 2 verschillende SSD's ging ik het nooit geweten hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 21:06
Jonas89 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:49:
Ik heb nu van gisteren de nieuwe MBA 13 inch (1.7 i5) base model, en ik heb de Toshiba SSD. (TS128C)

Nu moet ik deze speciaal returnen omdat hij een Toshiba SSD heeft? Voor mij is deze MBA super snel, mocht ik dat nieuwsbericht zelf niet gelezen hebben over de 2 verschillende SSD's ging ik het nooit geweten hebben :p
Je MOET niet en ALS je het doet, grote kans dat je weer dezelfde krijgt. Je kan het online niet aangeven en telefonisch ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas89
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06-2023
kx22 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:53:
[...]

Je MOET niet en ALS je het doet, grote kans dat je weer dezelfde krijgt. Je kan het online niet aangeven en telefonisch ook niet.
ik denk dat ik het zo ga laten, :) ik ben erg tevreden met mijn nieuwe MBA (en zijn snelheid), ik ga niet speciaal omruilen omdat de andere Samsung SSD iets sneller is...

PS: de score van geekbench van mijn nieuwe MBA is 6332 (http://browse.geekbench.ca/geekbench2/view/454750)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik ben eruit! Het wordt een MacAir 13 inch met de i5. Ik heb een NAS dus heb niet veel opslag nodig en de dingen die ik doe op de Mac kan prima met de i5. Gisteren mijn oude Air verkocht >:) dus dat geld kan ik weer bijleggen. Scheelt toch een hoop. Ik moet alleen wat langer wachten op de Air omdat ik een US toetsenbord wil ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 05:35:
Ik heb nu ook mijn eerste Apple in bezit! Het is een 13" 256 GB i5.
Eerste indrukken zijn ook erg goed. Hij is werkelijk razendsnel! Heb net even gekeken en ik heb ook de Samsung SSD (zou sneller moeten zijn). In de winkel heb ik echter de Toshiba en en Samsung SSD vergeleken en er zit in real-world geen enkel verschil in (in ieder geval niet wat ik kon waarnemen).

Ik ben er in ieder geval erg blij mee!
Nu maar eens even ontdekken wat je allemaal kunt met een mac! :)
Ik dacht dat de 11" een Samsung hadden en de 13"een Toshiba. Dat is dus niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als je twijfelt aan je gedachte moet je informatie opzoeken voor de bevestiging, en dan zal je zeer snel tot een conclusie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:57:
[...]

Ik dacht dat de 11" een Samsung hadden en de 13"een Toshiba. Dat is dus niet waar?
Nope, hier ook een 11" met Toshiba (128GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Laatst online: 02-09 13:53
Geekbench kijkt niet naar disk performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:57:
[...]

In beide versies kunnen beide merken zitten, alleen schijnen in de 13" de Toshiba (de tragere dus) wat vaker voor te komen dan in de 11".

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Tweety1 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:07:
Ik ben eruit! Het wordt een MacAir 13 inch met de i5. Ik heb een NAS dus heb niet veel opslag nodig en de dingen die ik doe op de Mac kan prima met de i5. Gisteren mijn oude Air verkocht >:) dus dat geld kan ik weer bijleggen. Scheelt toch een hoop. Ik moet alleen wat langer wachten op de Air omdat ik een US toetsenbord wil ;(
Ik ben wel benieuwd wat je nog voor jouw "oude" Air hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 08:56

Quakie

quakelen

Jonas89 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:58:
[...]

ik denk dat ik het zo ga laten, :) ik ben erg tevreden met mijn nieuwe MBA (en zijn snelheid), ik ga niet speciaal omruilen omdat de andere Samsung SSD iets sneller is...

PS: de score van geekbench van mijn nieuwe MBA is 6332 (http://browse.geekbench.ca/geekbench2/view/454750)
Zo te zien is dit een 32Bit benchmark run. Heb je een betaalde versie of iets extra's?
Ik vind je score namelijk hoog voor een standaard i5. Dit lijkt meer een i7 score.
Ik haal het tenminste niet met een standaard i5 1.7Ghz. Ik haal met niet betaalde versie en 32bit 5440. Tenminste in die trant. Duizend punten op een zelfde machine vind ik veel. Zeker omdat ik zowat een standaard config draait. Zoveel heb ik nog niet aan progs of data erop gezet.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een 11 inch met Samsung Flash - wellicht hangt het samen met de processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:47:
Hier ook een 11 inch met Samsung Flash - wellicht hangt het samen met de processor?
Als je de laatste paar posts door had gelezen had je kunnen zien dat daar geen link tussen is :)

Het lijkt gewoon willekeurig, met een kleine meerderheid Toshiba's in de 13" en Samsungs in 11".

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 03-08-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Anandtech heeft zijn review geupdate. Link

Onder andere het scherm, videokaart / gaming en battery life wordt goed onder de loep genomen.

Hier een overzichtje van de battery life bij dagelijks gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-EJ4im4Rd3HE/TjkLuhJVo8I/AAAAAAAAAzA/ViccWltVPZE/s512/anand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De i7 en i5 maakt dus blijkbaar niet zoveel uit voor de battery life. Dat is wel opmerkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Destianto schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:51:

Onder andere het scherm, videokaart / gaming en battery life wordt goed onder de loep genomen.

[afbeelding]
Wat zijn die getallen, minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Seriously?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Ja, of ben ik nu gek? Ik heb de rest van de plaatjes even opgezocht, daar staat het overal wel bij (tijd in minuten), bij dit plaatje stond het gek genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS

Knappe review, maar ik stel me toch soms vragen.

Ze steken steeds een SSD in de pro's voor die testen, waardoor zij er uiteraard steeds als beste blijven uitkomen. De meerprijs bij een pro voor een SSD is niet min, waardoor ze toch in een veel duurdere prijsklasse komen én ze uiteraard (gelukkig) beter scoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ja het moet natuurlijk wel een eerlijke vergelijking blijven. Dat de MBP krachtiger is, is natuurlijk een feit, dat weet iedereen. Maar het trekt mij gewoon niet aan, resolutie,gewicht,paneel, etc.

Ik houd het lekker bij de MBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ja zijn minuten. 3.5 uur op je batterij terwijl je hem gewoon goed gebruikt. Ik heb zelf al drie keer 6,5 uur gehaald met internet plus licht video gebruik (onder safari en click to flash).

Hierin zie je nogmaals dat huidige airs wereldapparaten zijn.
Om dit extra kracht bij te zetten. Ik heb zelf nog een iMac mid 2010 (standaard instap i3 model) en die Air is even snel. Het wisselt elkaar wel af qua onderdelen. Mijn iMac heeft een G2 intel SSD en de Toshiba haalt op sommige onderdelen zelfs hogere scores. Zo zie je maar weer dat het extreem hard gaat in computerland.
We hebben het bijv over een ultra low cpu model tegenover vorig i3 iMac model 3.3ghz (geen turboboost wel HT). Turboboost werkt super goed.

Inderdaad, ene kant scheef andere kant niet. Een macbook Air voelt echt wel sneller aan tegenover een standaard MacBookPro. Zoals hierboven al vermeldt, hij voelt zelfs sneller aan tov een standaard iMac..
Maar wil je kunnen vergelijken is het wel goed dat ze ook hier een ssd gebruiken, zodat je in een opslag kunt zien welke model het snelst is.

[ Voor 19% gewijzigd door Quakie op 03-08-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Weet iemand hoe ik de check kan doen om te zien welke controller er in zit?
Alvast bedankt

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Controller? Je bedoelt waarschijnlijk welke SSD versie? Controller zit weer in gebouwd in de SSD zelf.

Je ziet het snelst door naar linksboven apple te gaan, over deze apple, more info en dan naar je sata te gaan (uit het hoofd maar in die richting).
Na Apple SSD staat een code plus getal (grote van SSD) en die bepaald welke versie je hebt.
T van Toshiba, en S van Samsung.

Een paar paginas terug vind je volledige beschrijving met correcte split van namen, met zelfs een video.

[ Voor 12% gewijzigd door Quakie op 03-08-2011 11:35 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:07
Wat is jullie ervaring met de battery life in combinatie met het afspelen van 720P content op de 2011 Macbook Air. Ik heb de review van AnandTech gezien, maar weet niet of 720P (mkv/wmv/mov) content de zelfde hoeveel energie nodig heeft als Xvid content uit de review. Hoe lang houd de nieuwe Air uit, tijdens het afspelen van 720P content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:19
Ben even bezig met de kortingsaanvraag van de printer. Nu staat er, naam bank en plaats bank. De naam van de bank is Rabobank maar moet ik bij de plaats gewoon mijn woonplaats invullen (aangezien hier een Rabobank is)? Of moet ik de plaats van het hoofdkantoor oid invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Ik vind het instant on behoorlijk traag op mijn nieuwe macbook air 13" basismodel. Jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

keluwak schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:49:
Ik vind het instant on behoorlijk traag op mijn nieuwe macbook air 13" basismodel. Jullie hier ook last van?
Ja, ik heb vrij snel een zwarte pointer, daarna moet ik redelijk lang wachten op inlogscherm.
Volgens mij komt dit door de deep sleep feature, je MacBookAir gaat na een uur slepen in deep sleep / hibernate. Alles wordt naar je SSD geschreven en dit moet dus geladen worden. Normaal wordt het in geheugen gehouden wat weer batterij kost. Zo komen ze aan de 30dagen.

Zie Lion and battery life topic. Whieee heeft mij het een en ander geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

keluwak schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:49:
Anandtech beschrijft dit volgens mij ook in zijn review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:26:
Ben even bezig met de kortingsaanvraag van de printer. Nu staat er, naam bank en plaats bank. De naam van de bank is Rabobank maar moet ik bij de plaats gewoon mijn woonplaats invullen (aangezien hier een Rabobank is)? Of moet ik de plaats van het hoofdkantoor oid invullen?
Ik vermoed de plaats van de hoofdvestiging van jouw 'lokale' bank. Dus niet Utrecht (Rabobank Nederland), maar de plaats van 'jouw' Rabobank. Rabo heeft een bijzondere structuur. De lokale banken (140) zijn eigenlijk afzonderlijke banken die samen een coöperatie vormen (remember...?). Jouw Rabobank heeft ook weer verschillende kantoren, maar het gaat waarschijnlijk om de plaats van de hoofdvestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:05:
[...]

Ik vermoed de plaats van het hoofdvestiging van jouw 'lokale' bank. Dus niet Utrecht (Rabobank Nederland), maar de plaats van 'jouw' Rabobank. Rabo heeft een bijzondere structuur. De lokale banken (140) zijn eigenlijk afzonderlijke banken die samen een coöperatie vormen (remember...?). Jouw Rabobank heeft ook weer verschillende kantoren, maar het gaat waarschijnlijk om de plaats van de hoofdvestiging.
Dan zal de naam van de bank ook wel niet Rabobank zijn maar in mijn geval Rabobank Parkstad Limburg?
een even uitzoeken waar die gevestigd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Quakie schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:53:
[...]
Volgens mij komt dit door de deep sleep feature, je MacBookAir gaat na een uur slepen in deep sleep / hibernate. ...
Klopt wel, binnen een uur is hij bij mij heel snel (minder dan een seconde) weer helemaal aan, als het meer dan een uur later is dan gaat het inderdaad allemaal iets minder snel, een paar seconden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:07:
[...]

Dan zal de naam van de bank ook wel niet Rabobank zijn maar in mijn geval Rabobank Parkstad Limburg?
een even uitzoeken waar die gevestigd zijn...
Klopt! Gevestigd in Heerlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Als de Macbook Air na een uur in hibernate gaat, dan zal die het toch wel langer volhouden dan 30 dagen? Hibernate kost immers geen stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
LuukNouwen schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:40:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat je nog voor jouw "oude" Air hebt gekregen.
iets meer dan 500 voor een MacAir uit juni 2009. Helemaal gaaf en met originele dvd's en kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Borkdude,

Weleens van battery drain gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Eh ja... maar geen idee dat de grens bij 30 dagen lag ;). Nooit uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Na 8 uur slapen, had ik een drain van c.a 3%. dus dat kan wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
Hoe slecht is het trouwens voor je accu als ie totaal gedrained is door 30 dagen van inactiviteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Niet, de batterij gaat er niet kapot van.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Mijn Windows 7 op de Macbook air 13" i5 start ontzettend langzaam op, nadat ik heb gekozen als opstartschijf "Windows" te kiezen staar ik een enkele minuut naar een zwart scherm waarna ik gewoon Windows krijg te zien.

Alle updates gewoon gedaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat er iemand is die 30 dagen zijn laptop niet aanraakt ;) En als je dat al uberhaubt van plan bent, dan zet je hem toch echt uit, i.p.v sleep mode.

@ Sanini,

Dat is een windows probleem. Het booten duurt nu eenmaal langer, het is geen OSX ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 03-08-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[afbeelding]
De iets snellere i7 is in de geteste scenario's marginaal zuiniger dan de i5; geniaal! De uitleg klinkt daadwerkelijk plausibel/logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het importeren van een filmpje van mijn iPhone (ongeveer 25 minuten) begon de Air toch flink te blazen, had verwacht dat het minder zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 07:17
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:07:
Bij het importeren van een filmpje van mijn iPhone (ongeveer 25 minuten) begon de Air toch flink te blazen, had verwacht dat het minder zou zijn.
Is per laptop verschillend heb ik wel gemerkt. Mijn Macbook Pro 13 (early 2011) wordt niet warmer dan 39 graden bij normaal gebruik. Precies dezelfde die een vriend van me heeft, zit al dik op de 54. Allebij precies op hetzelfde moment gekocht bij dezelfde winkel.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Heeft ook te maken met de hoeveelheid koelpasta die is gebruikt om de processor en de heatsink etc. te monteren. Apple was daar vaak erg slordig mee, maar schijnt dat bij recente modellen beter te doen.
http://www.ifixit.com/Tea...-Mid-2011-Teardown/6130/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

En iedere CPU kan anders zijn, ook al gaat het om exact hetzelfde type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:41

Laguna

Connaisseur

Hoe zit het eigenlijk met CTO (bijv. US toetsenbord)? Kan dat alleen bij de officiële Apple verkooppunten en de online Apple Store of kan dat ook bij iedere willekeurige (web)winkel?

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 03-08-2011 21:44 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Grin schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:37:
[...]

De iets snellere i7 is in de geteste scenario's marginaal zuiniger dan de i5; geniaal! De uitleg klinkt daadwerkelijk plausibel/logisch.
Zelfde principe waarschijnlijk waarom een BMW M3 zuiniger kán zijn dan een Pruis:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk]

Het is dus maar net hoe je ze gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Weet iemand heeel-heel-heel-heeel toevallig of er winkels in Hong Kong zijn die de 13" i7 versie gewoon in de winkels hebben liggen zonder ze speciaal te moeten bestellen?

[ Voor 6% gewijzigd door A.Kebab op 03-08-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Hmm, mijn nieuwe Macbook Air blaast ook wel heel erg veel en snel?!

Terwijl er bij activiteitenoverzicht niets geks staat?!

(MBA i5 256GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-09 18:42
Saninl schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:13:

(MBA i5 256GB)
Mijn MBA's CPU werd 75 tot 80 graden. In mijn geval kunnen herleiden naar FireFox icm met webcam feed. Geen Flash, maar blijkbaar toch wat zwaar voor FF. In Safari wordt de CPU niet warmer dan 60 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MBA nu een paar keer flink laten zweten, maar de fan is volgens mij nog niet boven de 2000rpm gekomen. (zweten als in, mail, safari met youtube(720p flash), enz.
Wat doen jullie anders? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MBA wordt ook vaak enorm warm maar de fan gaat ook niet harder dan 2000 rpm, maar dan opeens gaat hij harder blazen, en hij blijft blazen totdat hij weer rond de 60 graden is. Dit terwijl hij pas aansluit rond de 80 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 15:49
Ik heb mijn Macbook air net, maar ik zie (hoor) geen fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-town schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:51:
Ik heb mijn Macbook air net, maar ik zie (hoor) geen fan?
de fan zit achter de zwarte balk aan de onderkant van je scherm. Hij draait normaliter op 2000 rpm en dan is hij zo goed als geluidloos. als je je hoofd heel dicht boven de escape knop houdt dan hoor je hem zachtjes blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:48:
Ik heb mijn MBA nu een paar keer flink laten zweten, maar de fan is volgens mij nog niet boven de 2000rpm gekomen. (zweten als in, mail, safari met youtube(720p flash), enz.
Wat doen jullie anders? :p
Filmpje van mijn iPhone importeren in iMovie was voldoende om de fan flink te laten draaien. Was wel een filmpje van een half uur maar dan nog. Toen hij daar eenmaal mee klaar was koelde hij ook wel weer heel snel af en was hij weer muisstil.

Met normaal gebruik (twitter aan, safari aan en iTunes erbij) blijft hij ook muisstil en wordt hij nauwelijks warm. Weet wel dat ik de filmpjes in het vervolg wel op mijn iMac importeer, die kan dat toch net iets beter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Saninl schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:13:

(MBA i5 256GB)
Hmm, toch wel erg storend inderdaad.

De fans gaan al snel blazen. Ook onder de 80 graden.

Fan haalt met gemak 6000rpm, ook als de temperatuur nog maar 60 graden is blaast hij soms nog even na.

Net een spel gedaan, het is dan wel logisch dat hij blaast, maar nu, na 5 minuten, de temperatuur is weer normaal maar de fan blijft maar geluid maken.

Ook bij "gewoon" gebruik, iTunes, een paar tabladen open en misschien een programma aan het installeren draait de fan al gemakkelijk op 4000rpm

Nu, aan het eind van dit bericht typen, daalt de fansnelheid eindelijk na het spel te hebben afgesloten voor een paar minuten. (maar nog steeds hoorbaar, wordt minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Nu heb ik aanstaan:

iTunes, Twitter, Safari (3 tabladen, geen video's)

En de temperatuur is 52 (cpu)
2.23gb cpu in gebruik .24gb cpu vrij
fan staat op 5000RPM

wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Roamor schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:03:
[...]

Zelfde principe waarschijnlijk waarom een BMW M3 zuiniger kán zijn dan een Pruis:
[video]

Het is dus maar net hoe je ze gebruikt. :)
Leuke test inderdaad; Top Gear ++
Echter zijn dit 3 behoorlijk verschillende scenario's waar hij in 2 zuiniger is en bij 1 gelijkwaardig, dat vind ik verbazingwekkender dan de Top Gear test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saninl schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:08:
Nu heb ik aanstaan:

iTunes, Twitter, Safari (3 tabladen, geen video's)

En de temperatuur is 52 (cpu)
2.23gb cpu in gebruik .24gb cpu vrij
fan staat op 5000RPM

wtf?
Dat is wel raar idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dump ff je Activity Monitor --> processes gesorteerd op "% CPU"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dat heeft niks te maken met OSX of dat het een MacBook is. De hardware die erin zit kan je ook vinden in menig Windows laptops dus dat het aan de MacBook ligt is de grootste kull die ik ooit heb gehoord.

Het heeft ermee te maken dat je een Windows versie hebt geinstalleerd die je gedownload hebt. Hierin zitten namelijk patches in de bootloader zodat de Windows versie legaal lijkt. Deze patches zijn echter voor de meest voorkomende machines en laat de MacBook daar nou net niet tussen zitten ;-)

Hier heb ik nergens last van want op mijn i7 MBA 13 inch start windows op in nog geen 15 seconden. Gewoon netjes een licentie kopen dus :)
Saninl schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:34:
Mijn Windows 7 op de Macbook air 13" i5 start ontzettend langzaam op, nadat ik heb gekozen als opstartschijf "Windows" te kiezen staar ik een enkele minuut naar een zwart scherm waarna ik gewoon Windows krijg te zien.

Alle updates gewoon gedaan?!

[ Voor 72% gewijzigd door EValentino op 04-08-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Grin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:11:
[...]

Dump ff je Activity Monitor --> processes gesorteerd op "% CPU"
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/nx6q6x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dat is duidelijk, WindowServer is de boosdoener.
Wat doet WindowServer, Google: "WindowServer draws everything you see on the screen. It acts as a mediator between applications that want to draw on the screen and the graphics hardware. When an application wants to draw something, it establishes a connection with WindowServer, tells WindowServer what to draw, and WindowServer handles the drawing / compositing / Quartz Extreme hardware acceleration to finally produce what's seen on the entire screen."
EN
"WindowServer is used for the Dashboard/widgets."
Heb jij iets met een fancy pansy desktopachtergrond? of andere dynamische grafische tsjak draaien?
Dat is waarschijlijk het probleem dat die WS je proc belast.

[ Voor 3% gewijzigd door Grin op 04-08-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Grin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:20:
[...]

Dat is duidelijk, WindowServer is de boosdoener.
Wat doet WindowServer, Google: "WindowServer draws everything you see on the screen. It acts as a mediator between applications that want to draw on the screen and the graphics hardware. When an application wants to draw something, it establishes a connection with WindowServer, tells WindowServer what to draw, and WindowServer handles the drawing / compositing / Quartz Extreme hardware acceleration to finally produce what's seen on the entire screen."

Heb jij iets met een fancy pansy desktopachtergrond? of andere dynamische grafische tsjak draaien?
Dat is waarschijlijk het probleem dat die WS je proc belast.
Alvast erg bedankt!

Alleen ben ik er niet helemaal achter wat het is?!

Het enigste wat is gerelateerd aan Windows is dat ik Windows 7 erop heb gezet dmv Bootcamp, én Office pakket?

Voor de rest ben ik niet zo van de fancy rommel op mijn computer eigenlijk?!

[ Voor 3% gewijzigd door Saninl op 04-08-2011 00:22 ]

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.