Liege, liege, liegebeest!
Maar het is natuurlijk een kopie van een Joli case, dus ik heb 'm puur voor eigen gebruik gemaakt
Haters everywhere but I don’t really care
Liege, liege, liegebeest!
ik heb deze genomen omdat die geen ritjes heeft die mijn MBA slopen (of kleine mini krasjes maken) en omdat ie vrij goed lijkt te beschermen.
Nu heb ik daarbij ook de crumpler friday nylon gekocht die ook gemaakt is voor de MBA. De MBA past echter zo goed in de crumpler friday nylon dat hij met de incase neopreen niet meer past. Gelukkig biedt de crumpler friday al regelijk goede bescherming en heb je daar eigenlijk geen sleeve meer in nodig, en dan heb ik de sleeve voor als ik hem in een grotere tas wil meenemen (de crumpler friday nylon past niet veel meer bij naast de MBA en een schrift + boek ofzo)
Verwijderd
Verwijderd
Je kunt bij de algemene voorkeuren kiezen wat je in je Dock wilt zien: geen, inkomende berichten, alle mappen of een specifieke map. Wellicht is er daar iets mis gegaan.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:03:
Nee hoor, bij mij niet. Ik krijg net twee mails, maar geen notificatie van dat ik mails heb. Alleen een mail geluidje.
Hier stond achterhaalde informatie…
Ik wilde zo klein mogelijk voor het reizen naar klanten. Maar in de winkel ziet het er allemaal wel erg klein uit
Ook stond mij de standaard 2 GB tegen. Nou zal het vast prima draaien OS X kennende, maar voor het gevoel wil ik toch iets meer. Uiteindelijk toch maar gekozen voor de MacBook Air 13" i5.
Nu maar even spelen, gisteren kwam ik er niet meer aan toe.
In een jaar tijd toch wel het Apple virus te pakken... iPad, iPhone, iMac en nu als laatste (hoop ik voor de knip) een Air.
Apart, ik heb die instelling nooit standaard uit zien staan en ik heb vele nieuwe installaties gezien.. Maar wat Digistorm zegt, dan is daar iets fout gegaan.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:03:
Nee hoor, bij mij niet. Ik krijg net twee mails, maar geen notificatie van dat ik mails heb. Alleen een mail geluidje.
Verwijderd
Een jaar terug had ik nog een 15 inch Sony notebook, toen ben ik overgestapt naar een 13 inch notebook en kon ik mij niet voorstellen dat ik ooit zo'n grote notebook als 15 inch heb gehad, want 13 inch was al groot genoeg. Echter had mijn 13 inch notebook een paar problemen waardoor ik een nieuwe kon kopen (kreeg geld terug voor de 13 inch) en nu bij de 11 inch denk ik weer hetzelfde dat ik 13 inch nog best groot vond. De 11 inch is voor mij persoonlijk echt prima, natuurlijk kunnen de meningen hierover verdeeld zijn.
Verwijderd
Nou ik heb het net getest door een mail te sturen, maar krijg maar geen rood cijfertje erbij. Terwijl hetgeen dat digistorm zegt wel aanstaat (inbox only)RnB schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:49:
[...]
Apart, ik heb die instelling nooit standaard uit zien staan en ik heb vele nieuwe installaties gezien.. Maar wat Digistorm zegt, dan is daar iets fout gegaan.
Qua keyboard viel de 11.6" mij niet tegen inderdaad, maar de reden dat ik gisterenavond toch 100 euro extra heb geschoven en een 13" heb gehaald zat hem in de resolutie. Voor mij, ik herhaal voor mijRnB schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:53:
Die 11'' viel mij ook zeker niet tegen inderdaad. Op het eerste gezicht zou je denken dat ie veel te klein zou zijn, maar niets is minder waar. Ik denk dat dat vooral te wijten is aan de full size keyboard en de normale resolutie van het beeldscherm. Er zijn genoeg 10''/11'' laptops (netbooks) waar echt niet op te werken zijn.
Gelukkig zijn er 2 modellen, zullen we maar zeggen
Launching containers into space
Ik heb dat eigenlijk wel met elk 16:9 scherm van 13" of kleiner. Ik heb een tijdje een Vaio Z gehad, en ook met een 1600x900 resolutie had ik altijd het gevoel dat ik (fysieke) verticale ruimte te kort kwam..Whieee schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:09:
[...]
Qua keyboard viel de 11.6" mij niet tegen inderdaad, maar de reden dat ik gisterenavond toch 100 euro extra heb geschoven en een 13" heb gehaald zat hem in de resolutie. Voor mij, ik herhaal voor mijis 768 pixels in de hoogte gewoon te weinig. Op mijn werklaptop (13" mid-2010 MBP) heb ik 800 pixels in de hoogte en het Dock links en op autohide, en dan kan het net (gelukkig heb ik op mijn bureau nog een 24" Dell scherm
), dus de 11" viel op dat punt al af. De 13" geeft me een hogere reso zonder onleesbaar te worden. Pure win dus
![]()
Gelukkig zijn er 2 modellen, zullen we maar zeggen
Hm, dat hoort niet. Ik heb heel snel gegoogled of er meer zijn die er last van hebben, maar ik heb zo snel niks kunnen vinden. Zelf even het probleem uitzoeken?Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:54:
[...]
Nou ik heb het net getest door een mail te sturen, maar krijg maar geen rood cijfertje erbij. Terwijl hetgeen dat digistorm zegt wel aanstaat (inbox only)
Verwijderd
Ik bedoel dan met name de beeldverhouding, als de AIR 11" 1280x800 was geweest had ik hem serieus overwogen, 1366x768 werkt voor mij niet. En voor de 13" vind ik 1440x900 perfect, een hogere resolutie heeft voor mij geen zin omdat ik dan toch alleen maar de letters groter ga maken. Ieder oog zit nu eenmaal vast aan een ideale size/resolution verhouding..RnB schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:41:
Ja uiteraard, ieder zijn voorkeur, ik zou op mijn MBP ook liever de MBA 13'' resolutie of hoger hebben gehad, echter zit dat er niet in.. Maar voor die size is het best een prima resolutie. Ik ken verder ook geen andere 11'' laptops met een vergelijkbare resolutie (kan aan mij liggen).
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat moest vorige week niet, dus als de actie nog loopt zal dat nu ook wel niet hoeven...blubbers schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:28:
He jongens, klopt het dat je voor de printer ook een student moet zijn? Of kan dat ook als je geen student bent?
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Verwijderd
Verwijderd
Heeft het soms iets te maken met mijn gmail instellingen?
zitten bij de printer inktpatronen? Of moet je die apart kopen?
Ja ik, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zo stom was geen printer te selecteren en vervolgens het toch nog geregeld heb via een aardige medewerkster van de Apple Store (telefonisch)! Printer was de volgende dag binnen, evenals een credit factuur van 80,- Euro op de Macbook (die overigens nog geleverd moet worden, maandag wss.).Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:23:
Heeft iemand al iets vernomen dat zijn aanvraag voor die 80 euro is verwerkt? Ik wacht er nog op. Dit kon tot 30 dagen duren zag ik.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Klopt, half vol uiteraard... Heb gelijk een XL setje (origineel HP) besteld, was iets van 50,- Euro. Leuke aflevering van "De Rekenkamer" daarover trouwens:Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:35:
Die zitten erbij. Alle vier.
http://www.derekenkamer.k.../afleveringen/18-03-2011/
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En hoe hoe krijg je die 80euro terug als de macbook en printer samen geleverd worden? Kan daar echt niks van vinden op apple.be.pietermx schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:41:
[...]
Ja ik, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zo stom was geen printer te selecteren en vervolgens het toch nog geregeld heb via een aardige medewerkster van de Apple Store (telefonisch)! Printer was de volgende dag binnen, evenals een credit factuur van 80,- Euro op de Macbook (die overigens nog geleverd moet worden, maandag wss.).
Ja dat weet ik. Maar wordt dat geld dan terug gestort? Want je moet je code toch ingeven nadat de bestelling is geleverd?Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:27:
Dmv de promo aan te klikken en dan je bestelnummer en andere gegevens in te vullen.
Verwijderd
Daar bestaan voorwaarden voor, om die ook eens te lezenblubbers schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 19:07:
Thnx! Waar heb jij deze info van?
Verwijderd
het blazen is wel continue aanwezig...en is van 5 mrt afstand te horen door mijn vriendin die tv kijkt...ik ben bang dat ik weinig kan veranderen aan deze stoornis...
Ik neem aan dat bovenstaande activiteiten niet echt bruut zijn voor normaal gebruik...???
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 22:58 ]
Verwijderd
Oh en check je Activiteitenweergave eens en kijk of er bepaalde processen veel CPU gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 23:09 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 30-07-2011 23:11 ]
Verwijderd
zal voortaan handbrake via mijn oude standalone doen...
Wanneer je wilt weten waarom je Mac zo blaast, open de Activity Monitor en kijk welke taken er '% CPU' vreten.
Handbrake is bij uitstek een CPU vreter, die kan elke huidige Mac zwaar belasten op CPU (ook de 2*6 core Mac Pro)
InDesign heeft volgens mij nog wat compatibiliteitsproblemen met Lion, dus dat zou ook nog een reden kunnen zijn.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Dus verschillen zullen er sowieso in zitten natuurlijk.
US toetsenbord is het enige verschilA.Kebab schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:25:
Ik wil misschien een macbook air uit Hong Kong laten kopen en ik vroeg me af of er op het keyboard na nog verschillen zijn met een air die in Nederland gekocht is? Het gaat me alleen om de fysieke verschillen, garantie enzo neem ik voor lief.
[ Voor 10% gewijzigd door dcell op 31-07-2011 17:01 ]
Mss handig om dit te weten.
http://luke188.com/?p=992
G netwerk met WPA2 key en vol bereik hier maar zend geen SSID uit..
Klinkt logisch want de Europese garantie is officieel 2 jaar. Dus Apple kan nog zo graag beweren dat het 1 jaar is en dat je Applecare moet aanschaffen om 2 jaar (3 jaar) te krijgen, je hebt binnen de EU recht op 2 jaar. Alleen zul je dit, als Apple moeilijk doet, waarschijnlijk wel moeten aanvechten. Maar een retailer zal daar niet zo'n zin in hebben.blubbers schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:03:
Bij de Apple store in Turnhout vertelde ze me dat ze ALTIJD proberen om de garantie 2 jaar te kunnen houden. Stel je scherm gaat stuk na anderhalf jaar en je brengt hem binnen dan zullen ze deze in samenwerking met de technische dienst dit onder garantie laten herstellen. Dit lukt bijna altijd vertelde hij me. Bij hardeschijven lukt dit meestal niet.
Mss handig om dit te weten.
zelf heb ik 1x adapter nieuw gekregen, en 1x bovenkant (toetsenbord) van macbook. En dat was toen die tussen de 1 en 2 jaar oud was.
Top, thanks allemaal!dcell schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:00:
[...]
US toetsenbord is het enige verschilvoor de rest geen verschillen, garantie is gewoon 1 jaar wereldwijd.
Tas ziet er ook prima uit, dus voor 11" gebruikers die nog eentje zoeken is dit een aanrader:
http://store.apple.com/nl/product/H5168ZM/A?fnode=MTY1NDA2Ng
1 cm = 10 mm = 10000 µm
waarom de 11" variant met alles erop en eraan en niet de 13"?pietermx schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:52:
Macbook binnen, 11" i7 1.8GHz en 4GB RAM (en 256GB SSD), snel dat ie is!!!
Tas ziet er ook prima uit, dus voor 11" gebruikers die nog eentje zoeken is dit een aanrader:
http://store.apple.com/nl/product/H5168ZM/A?fnode=MTY1NDA2Ng
Waarom wel? Je doet net of de 13" beter is dan de 11"karstnl schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:55:
[...]
waarom de 11" variant met alles erop en eraan en niet de 13"?
De 11" is nog meer portable dan de 13", dus als je graag een zo klein mogelijke laptop hebt, met zoveel mogelijk power, dan is de 11" een wonderlijk apparaat.
13" is mij weer te groot voor een ultra portable. Dat zal voor pietermx niet anders zijn denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 01-08-2011 13:06 ]
M.a.w. het is nu dus mijn primaire "PC" (vervangt een 13" Macbook alu-unibody), beeldscherm/toetsenbord er aan en knallen maar
1 cm = 10 mm = 10000 µm
E 999,- ?
Ik teken nergens meer voor
Is maar 1 model, de 13" | 2GB | 1,8ghz C2D (als het een BTO optie was had ik dit erbij vermeld)Quakie schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:15:
Beetje lastig te zeggen zo. Welk formaat, hoeveel geheugen, etc?
hoho hij had ook 4gb kunnen hebben en ook nog eens een 2,13ghz C2D. Met name die laatste maakt toch wel verschil in de prijs...BlowFish schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:18:
[...]
Is maar 1 model, de 13" | 2GB | 1,8ghz C2D (als het een BTO optie was had ik dit erbij vermeld)
youtube.com/@hisrep
Je kan is op deze pagina kijken: http://www.mac2sell.net/BlowFish schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:06:
Heb zelf nog een 256GB Macbook Air van de vorige generatie(2010) te koop gezet. Maar wat is nou een realistische prijs hiervoor![]()
E 999,- ?
Ik kom uit op:
Omschrijving computer :
MacBook Air 13 inch Intel Core 2 Duo 1,80 GHz 2048 / 128 GB (SSD) / anders
De Mac2Sell-waarde van uw computer is :
700 € incl BTW
[ Voor 21% gewijzigd door -NRG- op 01-08-2011 16:07 ]
http://macworld.nl/nieuws...n-flink-verschillen-.html
Er kan een Samsung (sneller) of Toshiba-disk in zitten. Benieuwd naar de verschillen... (niet naar de verschillen in snelheid, maar hoeveel mensen Samsung dan wel Toshiba hebben).
[ Voor 14% gewijzigd door Borkdude op 01-08-2011 16:59 ]
In het kort. de 11inch is sneller dan de 13inch in benchmarks. Ik vermoed dat je het niet merkt als je er gewoon mee werkt hoor.
Beetje vreemd, mijn MBP uit 2006 met de een trage coreduo CPU en 80 GB intel SSD zou nog 610 euro opleveren? Ze mogen hem hebben, dan leg ik dat bij een MBA-NRG- schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:49:
[...]
Je kan is op deze pagina kijken: http://www.mac2sell.net/
Ik kom uit op:
Omschrijving computer :
MacBook Air 13 inch Intel Core 2 Duo 1,80 GHz 2048 / 128 GB (SSD) / anders
De Mac2Sell-waarde van uw computer is :
700 € incl BTW
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vorig week verkocht voor 750euro en daarvan MBA 13inch gekocht:).
Helaas is snelheidsverschil niet echt merkbaar, omdat ik al een SSD gewend ben, maar toch een mooie upgrade vind ik zelf.
Volgens mij is het bij Apple wat de gek er voor geeft. Mijn witte Macbook uit september 2007 (2Ghz, 4GB, 400GB HDD, combodrive) heb ik nog verkocht voor €450. Er zaten wel wat extras bij (Snow Leopard, VGA-, DVI en SVideo-kabel) maar dan nog. Omdat ik de BTW kon aftrekken en de Macbook kon afschrijven bij de belasting, heeft de Macbook mij weinig gekostQuakie schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:33:
dat is ind wel vreemd, nou ja hoog. Mijn MacBook Late 2008, 2.4ghz, 4gig met SSD deed zojuist 690euro.
Vorig week verkocht voor 750euro en daarvan MBA 13inch gekocht:).
Helaas is snelheidsverschil niet echt merkbaar, omdat ik al een SSD gewend ben, maar toch een mooie upgrade vind ik zelf.
Mijn MBA ga ik morgen ophalen. Ik ben heel benieuwd!
Verwijderd
Heb de Toshiba in mijn 13 inch air zitten, heb ook weer gelezen dat de verschillen verder niet merkbaar zouden zijn door de verschillende controllers.Borkdude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:55:
Zijn er al mensen die dit bekeken hebben in hun nieuwe Macbook Air?
Er kan een Samsung (sneller) of Toshiba-disk in zitten. Benieuwd naar de verschillen... (niet naar de verschillen in snelheid, maar hoeveel mensen Samsung dan wel Toshiba hebben).
Ik merk er ook niets van, hij is namelijk retesnel
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| System Info Xbench Version 1.3 System Version 10.7 (11A2063) Physical RAM 4096 MB Model MacBookAir4,1 Drive Type APPLE SSD SM256C Disk Test 358.29 Sequential 225.90 Uncached Write 442.65 271.78 MB/sec [4K blocks] Uncached Write 327.64 185.38 MB/sec [256K blocks] Uncached Read 100.20 29.32 MB/sec [4K blocks] Uncached Read 414.02 208.08 MB/sec [256K blocks] Random 865.54 Uncached Write 795.86 84.25 MB/sec [4K blocks] Uncached Write 601.83 192.67 MB/sec [256K blocks] Uncached Read 1807.17 12.81 MB/sec [4K blocks] Uncached Read 869.63 161.37 MB/sec [256K blocks] |
Haalt nog iets betere scores dan de 160GB Intel Postville die in mn MBP zit. Maar in de praktijk maakt het allemaal niet zoveel uit denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 01-08-2011 19:43 ]
ik heb vandaag 13" 256GB versie binnen, en zit Samsung in.Quakie schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:13:
Jip ik heb Toshiba in de 13inch versie zitten...zover nu bekend zitten in de 11 inch versie Samsung SSDs en in de 13inch versie Toshiba SSDs.
In het kort. de 11inch is sneller dan de 13inch in benchmarks. Ik vermoed dat je het niet merkt als je er gewoon mee werkt hoor.
Ik heb een Samsung in mijn 11" zitten, m.a.w. er worden ook 11" voorzien van Samsung SSD's... Misschien is dat alleen van toepassing op de 256GB variant, geen idee.Borkdude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:55:
Zijn er al mensen die dit bekeken hebben in hun nieuwe Macbook Air?
1 cm = 10 mm = 10000 µm
[ Voor 95% gewijzigd door Borkdude op 01-08-2011 20:19 ]
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Is dit nou volledig random of wat? Heb je deze besteld via de Apple Online Store?badflower schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:12:
[...]
ik heb vandaag 13" 256GB versie binnen, en zit Samsung in.
Denk dat het vrij random is... Besteld via de online store, deze configuratie kun je volgens mij niet @ Mac Store krijgen (mja, misschien op bestelling...).Borkdude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:17:
[...]
Is dit nou volledig random of ...? Heb je deze besteld via de Apple Online Store?
M.b.t. SSD kwestie van geluk hebben denk ik, al vraag ik me af of je het verschil zult merken xD
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Bekijk het filmpje uit dit artikel even:MTBS schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:18:
Dummie vraagje voor een nieuwe OSX'er: Hoe zie ik welke SSD er inzit? :-)
Appletje (links boven) > "Over deze mac" > "Meer info" > "Systeemoverzicht" > "Seriële ATA"MTBS schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:18:
Dummie vraagje voor een nieuwe OSX'er: Hoe zie ik welke SSD er inzit? :-)
Begint je "APPLE SSD" met "SM" dan heb je een Samsung, in mijn geval staat er "SM256C"
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Thx... Ik zit dus met de Toshiba in mijn MBA/13"/i5/256Gb die ik op de release kocht via de Apple store... Dus de Samsung zou nóg sneller zijn... :-)Borkdude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:20:
[...]
Bekijk het filmpje uit dit artikel even:
Verwijderd
Overigens hebben meer mensen dat wanneer ze de oplader unpluggen de MBA gelijk van 100% naar 97% springt?
Verwijderd
Bosmonster schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:31:
Als je XBench even download kunnen we vergelijken

Mocht het helpen heb je hier de Xbench score van het geheugen van mijn MacBook Air 13" met Toshiba SSD
Snel even gedaan (disk test)... Hopelijk leesbaar... Is dus van mijn MBA 13"/i5/TOSHIBA256GbBosmonster schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:31:
Als je XBench even download kunnen we vergelijken

Opvallender vind ik bijna nog dat de 128GB en 256GB praktisch gelijk scoren. Meestal is groter ook sneller.
Verwijderd
Welke specs?matthijst schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:48:
Mijn 11" zit een samsung.
grapjasBosmonster schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:05:
[...]
Waarom wel? Je doet net of de 13" beter is dan de 11"
De 11" is nog meer portable dan de 13", dus als je graag een zo klein mogelijke laptop hebt, met zoveel mogelijk power, dan is de 11" een wonderlijk apparaat.
13" is mij weer te groot voor een ultra portable. Dat zal voor pietermx niet anders zijn denk ik.
De 13" is imho te groot om overal makkelijk mee naar toe te nemen.
Afmeting en resolutie van de 11" is voor mij perfect voor mobiel gebruik.
Had daar hiervoor een 1024x600 netbook voor en niet verwacht dat het zo'n verschil zou maken.
Daarbij de lange accuduur en de stilte....
11" is echt een super apparaat
[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 01-08-2011 22:01 ]
Verwijderd
Zelfde specs als mij
Neu, idd... Zal weinig verschil maken.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:07:
Zelfde specs als mij. Agh ja zoveel verschil zit er niet tussen blijkt uit bovenstaande gegevens. Tevens ging het daar ook nog eens om 256GB SSD t.o.v. een 128GB SSD, dat ook enigszins bijdraagt.
De 13" is: 32,5 X 22,7 en 1,35 kg
Dikte is gelijk.
Ik vind ze qua formaat dus vrijwel niet verschillen, 2,5 en 3 cm is echt niks in een tas. Het enigste dat er voor mij toe zou doen is het gewicht. Echter vind ik de resolutie én beeldverhouding van de 13" daar weer tegen opwegen, dus ik zou een 13" altijd boven de 11" verkiezen. (vooral omdat 768 verticale pixels echt weinig is. Ik heb op mijn MBP13" al vaak genoeg dat ik 800 te weinig vind).
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Toch bijna 30% groter en niet echt meer compact, maar meer een lichtgewicht 'standaard' laptop dan.
Heb nog niet het gevoel gehad dat ik ruimte te kort kom hiervoor. Het grootte- en gewichtverschil daarentegen was wel merkbaar geweest voor mij.
[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 02-08-2011 07:36 ]
Wellicht gewoon je Snow Leopard stick erbij pakken mits je die hebt, daarmee opnieuw installeren, partities verwijderen en opnieuw toevoegen, dan heb je een volledig clean installatie zonder je namen of je Apple account koppeling. Als je geen stick hebt, kan je ook gewoon je MacBook Air via WiFi schoon maken door een Snow Leopard DVD te plaatsen in een andere pc in het netwerk en die schijf te mounten als schijf binnen je MacBook Air.Tweety1 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:08:
Ik sta op het punt om de nieuwe macair aan te schaffen en de oude te verkopen. Die oude moet uiteraard leeg en ik heb de handleiding voor installatie op afstand daarvoor al gevonden. Het enige is dat in die handleiding staat dat ik de macair aan een ethernetpoort moet hangen en die adapter heb ik dus niet. Ik gebruik nooit kabel en heb dus nooit het nut gezien om hem aan te schaffen. Zijn er ook nog andere mogelijkheden om de pc helemaal leeg te krijgen (niet dat er veel opstaat aangezien ik mijn docs op de nas heb staan) want hij staat natuurlijk wel op mijn naam en die gegevens moeten eruit.
Ik heb geen stick, maar volgens mij kan je die maken. De andere optie, via WiFi had ik ook al bedacht, maar verlies ik tijdens de procedure de verbinding niet met de andere pc? Ik bedoel als ik de mac terug breng naar fabrieksinstellingen dan verliest hij dus ook de gegevens van de wifi, wat uiteindelijk natuurlijk de bedoeling is, maar niet tijdens de installatie procedure of heeft de mac niet voortdurend verbinding?jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:45:
[...]
Wellicht gewoon je Snow Leopard stick erbij pakken mits je die hebt, daarmee opnieuw installeren, partities verwijderen en opnieuw toevoegen, dan heb je een volledig clean installatie zonder je namen of je Apple account koppeling. Als je geen stick hebt, kan je ook gewoon je MacBook Air via WiFi schoon maken door een Snow Leopard DVD te plaatsen in een andere pc in het netwerk en die schijf te mounten als schijf binnen je MacBook Air.
Verwijderd
Ik twijfel ook nog steeds...jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:46:
Weet iemand waar ik mooie sleeves kan krijgen waar de MacBook Air 13" precies in past?
joli originals
of een bookbook van twelve south...laat het ff weten wat je ervan vindt...
Je kan inderdaad ook gewoon zelf even een stickje maken. Gewoon een USB stick in je MBA, de DVD in een andere computer, en met schijf beheer dan de inhoud van de DVD 'terugzetten' naar de stick, dan heb je een installatie stick lijkt mij. Dit is even heel ruw denken, dus theoretisch.Tweety1 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:56:
[...]
Ik heb geen stick, maar volgens mij kan je die maken. De andere optie, via WiFi had ik ook al bedacht, maar verlies ik tijdens de procedure de verbinding niet met de andere pc? Ik bedoel als ik de mac terug breng naar fabrieksinstellingen dan verliest hij dus ook de gegevens van de wifi, wat uiteindelijk natuurlijk de bedoeling is, maar niet tijdens de installatie procedure of heeft de mac niet voortdurend verbinding?
Niet echt geheel mijn smaak, hoeft van mij niet van leer te zijn, zolang het maar dun is, niet krast met in en uitschuiven, en niet te duur is. Gewoon kleur zwart of grijs of wit is mij om het even.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:57:
[...]
Ik twijfel ook nog steeds...
joli originals
of een bookbook van twelve south...laat het ff weten wat je ervan vindt...
Ik heb toevallig eergisteren een oranje foofbag (http://foofshop.com/) besteld voor m'n nieuwe 13" Air (nog onderweg). Kostte ongeveer 36 euro (inc. verzenden).jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:46:
Weet iemand waar ik mooie sleeves kan krijgen waar de MacBook Air 13" precies in past?
Zitten ook wel enkele leuke tussen (die oranje is wel m'n ding)... Laat iets weten hè...webschaapje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:51:
[...]
Ik heb toevallig eergisteren een oranje foofbag (http://foofshop.com/) besteld voor m'n nieuwe 13" Air (nog onderweg). Kostte ongeveer 36 euro (inc. verzenden).
Past perfect en die zwarte ziet er erg cool uit met het lichtgevende appeltje door de achterkant ;-)
Geen sleeve, maar wel een mooie bescherming
Dit topic is gesloten.