[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 106.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23
@ MatthijsT:

Mooi werk joh! Ziet er strak uit! Zou ik ook zo doen, ipv er veel geld voor uit te geven. En weet je wat? Je kan d'r zelfs een leuke side-business van maken :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Thanks, was toch wel een uurtje werk denk ik, al zal een volgende sneller gaan.
Maar het is natuurlijk een kopie van een Joli case, dus ik heb 'm puur voor eigen gebruik gemaakt :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23
Heh, fair enough :) Toch, netjes gedaan... En door de keys van de materialen ook nog best gemakkelijk eigenlijk. Omzomen en dergelijke is niet echt nodig, Gewoon zorgen dat je al het snijwerk netjes hebt gedaan en gaan voor een vlekkeloze uitvoering.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Heb maar even de LA Robe gekocht voor de 11". Die sluit wel helemaal af en beschermt goed. Niet de mooiste sleeve, maar deze hadden ze liggen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:49
Ik heb de incase neoprene (http://www.goincase.com/p...neoprene-sleeve-cl57802/2)
ik heb deze genomen omdat die geen ritjes heeft die mijn MBA slopen (of kleine mini krasjes maken) en omdat ie vrij goed lijkt te beschermen.

Nu heb ik daarbij ook de crumpler friday nylon gekocht die ook gemaakt is voor de MBA. De MBA past echter zo goed in de crumpler friday nylon dat hij met de incase neopreen niet meer past. Gelukkig biedt de crumpler friday al regelijk goede bescherming en heb je daar eigenlijk geen sleeve meer in nodig, en dan heb ik de sleeve voor als ik hem in een grotere tas wil meenemen (de crumpler friday nylon past niet veel meer bij naast de MBA en een schrift + boek ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe ik bij mijn mail kan instellen dat er zo'n rode 1, 2 of meer verschijnt als ik nieuwe mails heb. Net zoals bij de iPad het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

Bij het icoon van Mail bedoel je? Dat staat standaard al aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, bij mij niet. Ik krijg net twee mails, maar geen notificatie van dat ik mails heb. Alleen een mail geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:03:
Nee hoor, bij mij niet. Ik krijg net twee mails, maar geen notificatie van dat ik mails heb. Alleen een mail geluidje.
Je kunt bij de algemene voorkeuren kiezen wat je in je Dock wilt zien: geen, inkomende berichten, alle mappen of een specifieke map. Wellicht is er daar iets mis gegaan.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09
Gisteren naar de Saturn gegaan met de intentie om de MacBook Air 11" te halen.
Ik wilde zo klein mogelijk voor het reizen naar klanten. Maar in de winkel ziet het er allemaal wel erg klein uit :)

Ook stond mij de standaard 2 GB tegen. Nou zal het vast prima draaien OS X kennende, maar voor het gevoel wil ik toch iets meer. Uiteindelijk toch maar gekozen voor de MacBook Air 13" i5.

Nu maar even spelen, gisteren kwam ik er niet meer aan toe.
In een jaar tijd toch wel het Apple virus te pakken... iPad, iPhone, iMac en nu als laatste (hoop ik voor de knip) een Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:03:
Apart, ik heb die instelling nooit standaard uit zien staan en ik heb vele nieuwe installaties gezien.. Maar wat Digistorm zegt, dan is daar iets fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt klein ja. maar ik heb de 11 inch nu al een paar dagen (vanaf maandag) en ik heb tot op heden nog altijd geen spijt van mijn keuze (11 inch). Ik heb echter wel het tweede std model met 4 GB aan geheugen en 128 GB SSD.

Een jaar terug had ik nog een 15 inch Sony notebook, toen ben ik overgestapt naar een 13 inch notebook en kon ik mij niet voorstellen dat ik ooit zo'n grote notebook als 15 inch heb gehad, want 13 inch was al groot genoeg. Echter had mijn 13 inch notebook een paar problemen waardoor ik een nieuwe kon kopen (kreeg geld terug voor de 13 inch) en nu bij de 11 inch denk ik weer hetzelfde dat ik 13 inch nog best groot vond. De 11 inch is voor mij persoonlijk echt prima, natuurlijk kunnen de meningen hierover verdeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Die 11'' viel mij ook zeker niet tegen inderdaad. Op het eerste gezicht zou je denken dat ie veel te klein zou zijn, maar niets is minder waar. Ik denk dat dat vooral te wijten is aan de full size keyboard en de normale resolutie van het beeldscherm. Er zijn genoeg 10''/11'' laptops (netbooks) waar echt niet op te werken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:49:
[...]

Apart, ik heb die instelling nooit standaard uit zien staan en ik heb vele nieuwe installaties gezien.. Maar wat Digistorm zegt, dan is daar iets fout gegaan.
Nou ik heb het net getest door een mail te sturen, maar krijg maar geen rood cijfertje erbij. Terwijl hetgeen dat digistorm zegt wel aanstaat (inbox only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 14:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

RnB schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:53:
Die 11'' viel mij ook zeker niet tegen inderdaad. Op het eerste gezicht zou je denken dat ie veel te klein zou zijn, maar niets is minder waar. Ik denk dat dat vooral te wijten is aan de full size keyboard en de normale resolutie van het beeldscherm. Er zijn genoeg 10''/11'' laptops (netbooks) waar echt niet op te werken zijn.
Qua keyboard viel de 11.6" mij niet tegen inderdaad, maar de reden dat ik gisterenavond toch 100 euro extra heb geschoven en een 13" heb gehaald zat hem in de resolutie. Voor mij, ik herhaal voor mij ;) is 768 pixels in de hoogte gewoon te weinig. Op mijn werklaptop (13" mid-2010 MBP) heb ik 800 pixels in de hoogte en het Dock links en op autohide, en dan kan het net (gelukkig heb ik op mijn bureau nog een 24" Dell scherm :P ), dus de 11" viel op dat punt al af. De 13" geeft me een hogere reso zonder onleesbaar te worden. Pure win dus :)

Gelukkig zijn er 2 modellen, zullen we maar zeggen :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Whieee schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:09:
[...]

Qua keyboard viel de 11.6" mij niet tegen inderdaad, maar de reden dat ik gisterenavond toch 100 euro extra heb geschoven en een 13" heb gehaald zat hem in de resolutie. Voor mij, ik herhaal voor mij ;) is 768 pixels in de hoogte gewoon te weinig. Op mijn werklaptop (13" mid-2010 MBP) heb ik 800 pixels in de hoogte en het Dock links en op autohide, en dan kan het net (gelukkig heb ik op mijn bureau nog een 24" Dell scherm :P ), dus de 11" viel op dat punt al af. De 13" geeft me een hogere reso zonder onleesbaar te worden. Pure win dus :)

Gelukkig zijn er 2 modellen, zullen we maar zeggen :)
Ik heb dat eigenlijk wel met elk 16:9 scherm van 13" of kleiner. Ik heb een tijdje een Vaio Z gehad, en ook met een 1600x900 resolutie had ik altijd het gevoel dat ik (fysieke) verticale ruimte te kort kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ja uiteraard, ieder zijn voorkeur, ik zou op mijn MBP ook liever de MBA 13'' resolutie of hoger hebben gehad, echter zit dat er niet in.. Maar voor die size is het best een prima resolutie. Ik ken verder ook geen andere 11'' laptops met een vergelijkbare resolutie (kan aan mij liggen).
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:54:
[...]

Nou ik heb het net getest door een mail te sturen, maar krijg maar geen rood cijfertje erbij. Terwijl hetgeen dat digistorm zegt wel aanstaat (inbox only)
Hm, dat hoort niet. Ik heb heel snel gegoogled of er meer zijn die er last van hebben, maar ik heb zo snel niks kunnen vinden. Zelf even het probleem uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had haarzelf ook al opgezocht, ik ben namelijk "nieuw" met OSX, maar kwam inderdaad niemand tegen. Ik ben vanalles aan het proberen, maar helpt nog niet. Als ik het heb opgelost dan laat ik het weten. Mocht iemand toch nog een idee hebben om het op te lossen, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
RnB schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:41:
Ja uiteraard, ieder zijn voorkeur, ik zou op mijn MBP ook liever de MBA 13'' resolutie of hoger hebben gehad, echter zit dat er niet in.. Maar voor die size is het best een prima resolutie. Ik ken verder ook geen andere 11'' laptops met een vergelijkbare resolutie (kan aan mij liggen).
Ik bedoel dan met name de beeldverhouding, als de AIR 11" 1280x800 was geweest had ik hem serieus overwogen, 1366x768 werkt voor mij niet. En voor de 13" vind ik 1440x900 perfect, een hogere resolutie heeft voor mij geen zin omdat ik dan toch alleen maar de letters groter ga maken. Ieder oog zit nu eenmaal vast aan een ideale size/resolution verhouding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

Weet niet of je al veel geinstalleerd heb en zo, anders een mooie gelegenheid om de online recovery eens uit te testen... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
He jongens, klopt het dat je voor de printer ook een student moet zijn? Of kan dat ook als je geen student bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
blubbers schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:28:
He jongens, klopt het dat je voor de printer ook een student moet zijn? Of kan dat ook als je geen student bent?
Dat moest vorige week niet, dus als de actie nog loopt zal dat nu ook wel niet hoeven...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De printer-actie is voor iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al iets vernomen dat zijn aanvraag voor die 80 euro is verwerkt? Ik wacht er nog op. Dit kon tot 30 dagen duren zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het mail probleem overigens niet verholpen. Indien ik het op all mails zet verschijnt er wel een 1, maar als ik de ongelezen mail dan verwijder, verdwijnt deze 1 niet gelijk. Als ik het instel op inbox only dan showt hij helemaal niks, terwijl het geluid er wel is.

Heeft het soms iets te maken met mijn gmail instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Dit is nog belangrijke vraag imo :p

zitten bij de printer inktpatronen? Of moet je die apart kopen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zitten erbij. Alle vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:23:
Heeft iemand al iets vernomen dat zijn aanvraag voor die 80 euro is verwerkt? Ik wacht er nog op. Dit kon tot 30 dagen duren zag ik.
Ja ik, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zo stom was geen printer te selecteren en vervolgens het toch nog geregeld heb via een aardige medewerkster van de Apple Store (telefonisch)! Printer was de volgende dag binnen, evenals een credit factuur van 80,- Euro op de Macbook (die overigens nog geleverd moet worden, maandag wss.).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Klopt, half vol uiteraard... Heb gelijk een XL setje (origineel HP) besteld, was iets van 50,- Euro. Leuke aflevering van "De Rekenkamer" daarover trouwens:

http://www.derekenkamer.k.../afleveringen/18-03-2011/

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

Die printers geven ze (bijna) gratis weg tegenwoordig. De winst komt van de inkt en de toners...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
pietermx schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:41:
[...]

Ja ik, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zo stom was geen printer te selecteren en vervolgens het toch nog geregeld heb via een aardige medewerkster van de Apple Store (telefonisch)! Printer was de volgende dag binnen, evenals een credit factuur van 80,- Euro op de Macbook (die overigens nog geleverd moet worden, maandag wss.).
En hoe hoe krijg je die 80euro terug als de macbook en printer samen geleverd worden? Kan daar echt niks van vinden op apple.be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dmv de promo aan te klikken en dan je bestelnummer en andere gegevens in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:27:
Dmv de promo aan te klikken en dan je bestelnummer en andere gegevens in te vullen.
Ja dat weet ik. Maar wordt dat geld dan terug gestort? Want je moet je code toch ingeven nadat de bestelling is geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je krijgt het binnen 8 weken erna terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Thnx! Waar heb jij deze info van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blubbers schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 19:07:
Thnx! Waar heb jij deze info van?
Daar bestaan voorwaarden voor, om die ook eens te lezen ;). http://images.apple.com/n...11_TermsConditions_NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn i5 13" begint nu toch wel aardig (tot ergernis) te blazen...ik heb indesign open staan...niet iets bruut... en met handbrake zet ik een film om, wat safari pages... daarnaast een schermdeling met een andere mac...

het blazen is wel continue aanwezig...en is van 5 mrt afstand te horen door mijn vriendin die tv kijkt...ik ben bang dat ik weinig kan veranderen aan deze stoornis...

Ik neem aan dat bovenstaande activiteiten niet echt bruut zijn voor normaal gebruik...???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InDesign kun je nu ook geen licht programma noemen hè. Door Safari zal het niet zijn, maar aangezien de GPU integrated is zal de CPU wel wat meer afkoeling nodig hebben door de schermdeling. Het is misschien niet zo prettig, maar wees blij dat hij gewoon voldoende blaast. Het is niet iets ongewoon ofzo..

Oh en check je Activiteitenweergave eens en kijk of er bepaalde processen veel CPU gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ehmm.. een film omzetten met handbrake is loodzwaar en kost je praktisch 100% CPU. Niet zo gek dat ie dan continu in turbo draait met fans aan :P

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 30-07-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke oke...ik dacht dat het wel mee viel...was voornamelijk ook een test, hoe hij alles tezamen doet...voor de rest wel happy...

zal voortaan handbrake via mijn oude standalone doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05

Grin

Ride si sapis.

Wat Bosmonster zegt.
Wanneer je wilt weten waarom je Mac zo blaast, open de Activity Monitor en kijk welke taken er '% CPU' vreten.
Handbrake is bij uitstek een CPU vreter, die kan elke huidige Mac zwaar belasten op CPU (ook de 2*6 core Mac Pro)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 19:14
Dat is natuurlijk ook logisch, want het doel van Handbrake is om je film zo snel mogelijk om te zetten en daarom belast hij je volledige CPU, of het nou een MBA, of Mac Pro is.

InDesign heeft volgens mij nog wat compatibiliteitsproblemen met Lion, dus dat zou ook nog een reden kunnen zijn.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik wil misschien een macbook air uit Hong Kong laten kopen en ik vroeg me af of er op het keyboard na nog verschillen zijn met een air die in Nederland gekocht is? Het gaat me alleen om de fysieke verschillen, garantie enzo neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie is sowieso internationaal.

Keyboard zie dit http://support.apple.com/kb/HT2841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als je hem in NL in de winkel koopt krijg je het NL toetsenbord. Ik neem aan dat je in HK de Engels/Britse versie krijgt? Misschien dat je kunt kiezen voor een Chinese versie.

Dus verschillen zullen er sowieso in zitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:01
A.Kebab schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:25:
Ik wil misschien een macbook air uit Hong Kong laten kopen en ik vroeg me af of er op het keyboard na nog verschillen zijn met een air die in Nederland gekocht is? Het gaat me alleen om de fysieke verschillen, garantie enzo neem ik voor lief.
US toetsenbord is het enige verschil :) voor de rest geen verschillen, garantie is gewoon 1 jaar wereldwijd.

[ Voor 10% gewijzigd door dcell op 31-07-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Bij de Apple store in Turnhout vertelde ze me dat ze ALTIJD proberen om de garantie 2 jaar te kunnen houden. Stel je scherm gaat stuk na anderhalf jaar en je brengt hem binnen dan zullen ze deze in samenwerking met de technische dienst dit onder garantie laten herstellen. Dit lukt bijna altijd vertelde hij me. Bij hardeschijven lukt dit meestal niet.

Mss handig om dit te weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:51
Zijn er hier ook nog meer mensen die last hebben van een wifi verbinding die om de havenklap eruit valt? Bij mij soms wel 5x in 10 minuten..

http://luke188.com/?p=992

G netwerk met WPA2 key en vol bereik hier maar zend geen SSID uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 18:04
blubbers schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:03:
Bij de Apple store in Turnhout vertelde ze me dat ze ALTIJD proberen om de garantie 2 jaar te kunnen houden. Stel je scherm gaat stuk na anderhalf jaar en je brengt hem binnen dan zullen ze deze in samenwerking met de technische dienst dit onder garantie laten herstellen. Dit lukt bijna altijd vertelde hij me. Bij hardeschijven lukt dit meestal niet.

Mss handig om dit te weten. :)
Klinkt logisch want de Europese garantie is officieel 2 jaar. Dus Apple kan nog zo graag beweren dat het 1 jaar is en dat je Applecare moet aanschaffen om 2 jaar (3 jaar) te krijgen, je hebt binnen de EU recht op 2 jaar. Alleen zul je dit, als Apple moeilijk doet, waarschijnlijk wel moeten aanvechten. Maar een retailer zal daar niet zo'n zin in hebben.

zelf heb ik 1x adapter nieuw gekregen, en 1x bovenkant (toetsenbord) van macbook. En dat was toen die tussen de 1 en 2 jaar oud was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
dcell schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:00:
[...]

US toetsenbord is het enige verschil :) voor de rest geen verschillen, garantie is gewoon 1 jaar wereldwijd.
Top, thanks allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Macbook binnen, 11" i7 1.8GHz en 4GB RAM (en 256GB SSD), snel dat ie is!!!

Tas ziet er ook prima uit, dus voor 11" gebruikers die nog eentje zoeken is dit een aanrader:

http://store.apple.com/nl/product/H5168ZM/A?fnode=MTY1NDA2Ng

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
pietermx schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:52:
Macbook binnen, 11" i7 1.8GHz en 4GB RAM (en 256GB SSD), snel dat ie is!!!

Tas ziet er ook prima uit, dus voor 11" gebruikers die nog eentje zoeken is dit een aanrader:

http://store.apple.com/nl/product/H5168ZM/A?fnode=MTY1NDA2Ng
waarom de 11" variant met alles erop en eraan en niet de 13"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

karstnl schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:55:
[...]

waarom de 11" variant met alles erop en eraan en niet de 13"?
Waarom wel? Je doet net of de 13" beter is dan de 11" :P

De 11" is nog meer portable dan de 13", dus als je graag een zo klein mogelijke laptop hebt, met zoveel mogelijk power, dan is de 11" een wonderlijk apparaat.

13" is mij weer te groot voor een ultra portable. Dat zal voor pietermx niet anders zijn denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 01-08-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Inderdaad, 11 inch is perfect als je continu een laptop meezeult (wat bij mij vrijwel altijd het geval is)... En aangezien ik het niet zie zitten met 2 laptops naast elkaar te werken (gedoe met bestanden etc., ik gebruik mijn desktop ook vrijwel nooit...) dan is het uiteraard een logische stap gelijk de snelste te nemen.

M.a.w. het is nu dus mijn primaire "PC" (vervangt een 13" Macbook alu-unibody), beeldscherm/toetsenbord er aan en knallen maar :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Heb zelf nog een 256GB Macbook Air van de vorige generatie(2010) te koop gezet. Maar wat is nou een realistische prijs hiervoor :?

E 999,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

Quakie

quakelen

Beetje lastig te zeggen zo. Welk formaat, hoeveel geheugen, etc?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Quakie schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:15:
Beetje lastig te zeggen zo. Welk formaat, hoeveel geheugen, etc?
Is maar 1 model, de 13" | 2GB | 1,8ghz C2D (als het een BTO optie was had ik dit erbij vermeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 23:13
BlowFish schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:18:
[...]

Is maar 1 model, de 13" | 2GB | 1,8ghz C2D (als het een BTO optie was had ik dit erbij vermeld)
hoho hij had ook 4gb kunnen hebben en ook nog eens een 2,13ghz C2D. Met name die laatste maakt toch wel verschil in de prijs...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
BlowFish schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:06:
Heb zelf nog een 256GB Macbook Air van de vorige generatie(2010) te koop gezet. Maar wat is nou een realistische prijs hiervoor :?

E 999,- ?
Je kan is op deze pagina kijken: http://www.mac2sell.net/

Ik kom uit op:

Omschrijving computer :
MacBook Air 13 inch Intel Core 2 Duo 1,80 GHz 2048 / 128 GB (SSD) / anders
De Mac2Sell-waarde van uw computer is :
700 € incl BTW

[ Voor 21% gewijzigd door -NRG- op 01-08-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Laatst online: 08-09 11:00
Zijn er al mensen die dit bekeken hebben in hun nieuwe Macbook Air?

http://macworld.nl/nieuws...n-flink-verschillen-.html

Er kan een Samsung (sneller) of Toshiba-disk in zitten. Benieuwd naar de verschillen... (niet naar de verschillen in snelheid, maar hoeveel mensen Samsung dan wel Toshiba hebben).

[ Voor 14% gewijzigd door Borkdude op 01-08-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Jip ik heb Toshiba in de 13inch versie zitten...zover nu bekend zitten in de 11 inch versie Samsung SSDs en in de 13inch versie Toshiba SSDs.

In het kort. de 11inch is sneller dan de 13inch in benchmarks. Ik vermoed dat je het niet merkt als je er gewoon mee werkt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

-NRG- schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:49:
[...]

Je kan is op deze pagina kijken: http://www.mac2sell.net/

Ik kom uit op:

Omschrijving computer :
MacBook Air 13 inch Intel Core 2 Duo 1,80 GHz 2048 / 128 GB (SSD) / anders
De Mac2Sell-waarde van uw computer is :
700 € incl BTW
Beetje vreemd, mijn MBP uit 2006 met de een trage coreduo CPU en 80 GB intel SSD zou nog 610 euro opleveren? Ze mogen hem hebben, dan leg ik dat bij een MBA :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

dat is ind wel vreemd, nou ja hoog. Mijn MacBook Late 2008, 2.4ghz, 4gig met SSD deed zojuist 690euro.
Vorig week verkocht voor 750euro en daarvan MBA 13inch gekocht:).
Helaas is snelheidsverschil niet echt merkbaar, omdat ik al een SSD gewend ben, maar toch een mooie upgrade vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31
Quakie schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:33:
dat is ind wel vreemd, nou ja hoog. Mijn MacBook Late 2008, 2.4ghz, 4gig met SSD deed zojuist 690euro.
Vorig week verkocht voor 750euro en daarvan MBA 13inch gekocht:).
Helaas is snelheidsverschil niet echt merkbaar, omdat ik al een SSD gewend ben, maar toch een mooie upgrade vind ik zelf.
Volgens mij is het bij Apple wat de gek er voor geeft. Mijn witte Macbook uit september 2007 (2Ghz, 4GB, 400GB HDD, combodrive) heb ik nog verkocht voor €450. Er zaten wel wat extras bij (Snow Leopard, VGA-, DVI en SVideo-kabel) maar dan nog. Omdat ik de BTW kon aftrekken en de Macbook kon afschrijven bij de belasting, heeft de Macbook mij weinig gekost :). En mijn nieuwe MBA is BTW-vrij en kan ik ook afschrijven :D.

Mijn MBA ga ik morgen ophalen. Ik ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borkdude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:55:

Er kan een Samsung (sneller) of Toshiba-disk in zitten. Benieuwd naar de verschillen... (niet naar de verschillen in snelheid, maar hoeveel mensen Samsung dan wel Toshiba hebben).
Heb de Toshiba in mijn 13 inch air zitten, heb ook weer gelezen dat de verschillen verder niet merkbaar zouden zijn door de verschillende controllers.

Ik merk er ook niets van, hij is namelijk retesnel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Voor de liefhebber: (11" i7, 4GB, 256GB Samsung)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
    System Info     
        Xbench Version      1.3
        System Version      10.7 (11A2063)
        Physical RAM        4096 MB
        Model       MacBookAir4,1
        Drive Type      APPLE SSD SM256C
    Disk Test   358.29  
        Sequential  225.90  
            Uncached Write  442.65  271.78 MB/sec [4K blocks]
            Uncached Write  327.64  185.38 MB/sec [256K blocks]
            Uncached Read   100.20  29.32 MB/sec [4K blocks]
            Uncached Read   414.02  208.08 MB/sec [256K blocks]
        Random  865.54  
            Uncached Write  795.86  84.25 MB/sec [4K blocks]
            Uncached Write  601.83  192.67 MB/sec [256K blocks]
            Uncached Read   1807.17 12.81 MB/sec [4K blocks]
            Uncached Read   869.63  161.37 MB/sec [256K blocks]

Haalt nog iets betere scores dan de 160GB Intel Postville die in mn MBP zit. Maar in de praktijk maakt het allemaal niet zoveel uit denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 01-08-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 18:04
Quakie schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:13:
Jip ik heb Toshiba in de 13inch versie zitten...zover nu bekend zitten in de 11 inch versie Samsung SSDs en in de 13inch versie Toshiba SSDs.

In het kort. de 11inch is sneller dan de 13inch in benchmarks. Ik vermoed dat je het niet merkt als je er gewoon mee werkt hoor.
ik heb vandaag 13" 256GB versie binnen, en zit Samsung in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Borkdude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:55:

Ik heb een Samsung in mijn 11" zitten, m.a.w. er worden ook 11" voorzien van Samsung SSD's... Misschien is dat alleen van toepassing op de 256GB variant, geen idee.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Borkdude op 01-08-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Dummie vraagje voor een nieuwe OSX'er: Hoe zie ik welke SSD er inzit? :-)

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
badflower schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:12:
[...]

ik heb vandaag 13" 256GB versie binnen, en zit Samsung in.
Is dit nou volledig random of wat? Heb je deze besteld via de Apple Online Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Borkdude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:17:
[...]

Is dit nou volledig random of ...? Heb je deze besteld via de Apple Online Store?
Denk dat het vrij random is... Besteld via de online store, deze configuratie kun je volgens mij niet @ Mac Store krijgen (mja, misschien op bestelling...).

M.b.t. SSD kwestie van geluk hebben denk ik, al vraag ik me af of je het verschil zult merken xD

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
MTBS schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:18:
Bekijk het filmpje uit dit artikel even:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
MTBS schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:18:
Appletje (links boven) > "Over deze mac" > "Meer info" > "Systeemoverzicht" > "Seriële ATA"

Begint je "APPLE SSD" met "SM" dan heb je een Samsung, in mijn geval staat er "SM256C"

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Thx... Ik zit dus met de Toshiba in mijn MBA/13"/i5/256Gb die ik op de release kocht via de Apple store... Dus de Samsung zou nóg sneller zijn... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als je XBench even download kunnen we vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Toshiba in mijn 11 inch zitten. Boeit mij eigenlijk ook vrij weinig zolang hij maar de dingen die ik wil doen zo snel mogelijk doet dat ik mij niet irriteer ;)!

Overigens hebben meer mensen dat wanneer ze de oplader unpluggen de MBA gelijk van 100% naar 97% springt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mijn 11" zit een samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:31:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14471044/Xbench.jpg

Mocht het helpen heb je hier de Xbench score van het geheugen van mijn MacBook Air 13" met Toshiba SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Bosmonster schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:31:
Snel even gedaan (disk test)... Hopelijk leesbaar... Is dus van mijn MBA 13"/i5/TOSHIBA256Gb

Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/6820/schermafbeelding2011080.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Toshiba's zijn dus inderdaad in synthetische benchmarks iets trager, maar veel scheelt het niet.

Opvallender vind ik bijna nog dat de 128GB en 256GB praktisch gelijk scoren. Meestal is groter ook sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
i5/128/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Bosmonster schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:05:
[...]

Waarom wel? Je doet net of de 13" beter is dan de 11" :P

De 11" is nog meer portable dan de 13", dus als je graag een zo klein mogelijke laptop hebt, met zoveel mogelijk power, dan is de 11" een wonderlijk apparaat.

13" is mij weer te groot voor een ultra portable. Dat zal voor pietermx niet anders zijn denk ik.
grapjas :+ ik wilde eigenlijk echt weten waarom hij de 11" nam, komt meer doordat ikzelf twijfel. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wat wil je ermee doen?
De 13" is imho te groot om overal makkelijk mee naar toe te nemen.
Afmeting en resolutie van de 11" is voor mij perfect voor mobiel gebruik.
Had daar hiervoor een 1024x600 netbook voor en niet verwacht dat het zo'n verschil zou maken.
Daarbij de lange accuduur en de stilte....
11" is echt een super apparaat :D

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 01-08-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde specs als mij ;). Agh ja zoveel verschil zit er niet tussen blijkt uit bovenstaande gegevens. Tevens ging het daar ook nog eens om 256GB SSD t.o.v. een 128GB SSD, dat ook enigszins bijdraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:07:
Zelfde specs als mij ;). Agh ja zoveel verschil zit er niet tussen blijkt uit bovenstaande gegevens. Tevens ging het daar ook nog eens om 256GB SSD t.o.v. een 128GB SSD, dat ook enigszins bijdraagt.
Neu, idd... Zal weinig verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 19:14
De 11" is: 30 X 19,2 en 1,08 kg
De 13" is: 32,5 X 22,7 en 1,35 kg

Dikte is gelijk.

Ik vind ze qua formaat dus vrijwel niet verschillen, 2,5 en 3 cm is echt niks in een tas. Het enigste dat er voor mij toe zou doen is het gewicht. Echter vind ik de resolutie én beeldverhouding van de 13" daar weer tegen opwegen, dus ik zou een 13" altijd boven de 11" verkiezen. (vooral omdat 768 verticale pixels echt weinig is. Ik heb op mijn MBP13" al vaak genoeg dat ik 800 te weinig vind).

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Smaken verschillen: 2,5 x 3,5 extra vind ik juist teveel voor in een tas :D
Toch bijna 30% groter en niet echt meer compact, maar meer een lichtgewicht 'standaard' laptop dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik had ook mijn twijfels over de resolutie van de 11", maar waar ik hem voor gebruik is het eigenlijk prima in de praktijk. Beetje internetten, films/series kijken/downloaden en wat kleine spelletjes uit de App Store.

Heb nog niet het gevoel gehad dat ik ruimte te kort kom hiervoor. Het grootte- en gewichtverschil daarentegen was wel merkbaar geweest voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 02-08-2011 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik sta op het punt om de nieuwe macair aan te schaffen en de oude te verkopen. Die oude moet uiteraard leeg en ik heb de handleiding voor installatie op afstand daarvoor al gevonden. Het enige is dat in die handleiding staat dat ik de macair aan een ethernetpoort moet hangen en die adapter heb ik dus niet. Ik gebruik nooit kabel en heb dus nooit het nut gezien om hem aan te schaffen. Zijn er ook nog andere mogelijkheden om de pc helemaal leeg te krijgen (niet dat er veel opstaat aangezien ik mijn docs op de nas heb staan) want hij staat natuurlijk wel op mijn naam en die gegevens moeten eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:10
Tweety1 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:08:
Ik sta op het punt om de nieuwe macair aan te schaffen en de oude te verkopen. Die oude moet uiteraard leeg en ik heb de handleiding voor installatie op afstand daarvoor al gevonden. Het enige is dat in die handleiding staat dat ik de macair aan een ethernetpoort moet hangen en die adapter heb ik dus niet. Ik gebruik nooit kabel en heb dus nooit het nut gezien om hem aan te schaffen. Zijn er ook nog andere mogelijkheden om de pc helemaal leeg te krijgen (niet dat er veel opstaat aangezien ik mijn docs op de nas heb staan) want hij staat natuurlijk wel op mijn naam en die gegevens moeten eruit.
Wellicht gewoon je Snow Leopard stick erbij pakken mits je die hebt, daarmee opnieuw installeren, partities verwijderen en opnieuw toevoegen, dan heb je een volledig clean installatie zonder je namen of je Apple account koppeling. Als je geen stick hebt, kan je ook gewoon je MacBook Air via WiFi schoon maken door een Snow Leopard DVD te plaatsen in een andere pc in het netwerk en die schijf te mounten als schijf binnen je MacBook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Weet iemand waar ik mooie sleeves kan krijgen waar de MacBook Air 13" precies in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:45:
[...]

Wellicht gewoon je Snow Leopard stick erbij pakken mits je die hebt, daarmee opnieuw installeren, partities verwijderen en opnieuw toevoegen, dan heb je een volledig clean installatie zonder je namen of je Apple account koppeling. Als je geen stick hebt, kan je ook gewoon je MacBook Air via WiFi schoon maken door een Snow Leopard DVD te plaatsen in een andere pc in het netwerk en die schijf te mounten als schijf binnen je MacBook Air.
Ik heb geen stick, maar volgens mij kan je die maken. De andere optie, via WiFi had ik ook al bedacht, maar verlies ik tijdens de procedure de verbinding niet met de andere pc? Ik bedoel als ik de mac terug breng naar fabrieksinstellingen dan verliest hij dus ook de gegevens van de wifi, wat uiteindelijk natuurlijk de bedoeling is, maar niet tijdens de installatie procedure of heeft de mac niet voortdurend verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:46:
Weet iemand waar ik mooie sleeves kan krijgen waar de MacBook Air 13" precies in past?
Ik twijfel ook nog steeds...

joli originals

of een bookbook van twelve south...laat het ff weten wat je ervan vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Tweety1 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:56:
[...]

Ik heb geen stick, maar volgens mij kan je die maken. De andere optie, via WiFi had ik ook al bedacht, maar verlies ik tijdens de procedure de verbinding niet met de andere pc? Ik bedoel als ik de mac terug breng naar fabrieksinstellingen dan verliest hij dus ook de gegevens van de wifi, wat uiteindelijk natuurlijk de bedoeling is, maar niet tijdens de installatie procedure of heeft de mac niet voortdurend verbinding?
Je kan inderdaad ook gewoon zelf even een stickje maken. Gewoon een USB stick in je MBA, de DVD in een andere computer, en met schijf beheer dan de inhoud van de DVD 'terugzetten' naar de stick, dan heb je een installatie stick lijkt mij. Dit is even heel ruw denken, dus theoretisch.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:57:
[...]
Ik twijfel ook nog steeds...

joli originals

of een bookbook van twelve south...laat het ff weten wat je ervan vindt...
Niet echt geheel mijn smaak, hoeft van mij niet van leer te zijn, zolang het maar dun is, niet krast met in en uitschuiven, en niet te duur is. Gewoon kleur zwart of grijs of wit is mij om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webschaapje
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06-2024
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:46:
Ik heb toevallig eergisteren een oranje foofbag (http://foofshop.com/) besteld voor m'n nieuwe 13" Air (nog onderweg). Kostte ongeveer 36 euro (inc. verzenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
webschaapje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:51:
[...]

Ik heb toevallig eergisteren een oranje foofbag (http://foofshop.com/) besteld voor m'n nieuwe 13" Air (nog onderweg). Kostte ongeveer 36 euro (inc. verzenden).
Zitten ook wel enkele leuke tussen (die oranje is wel m'n ding)... Laat iets weten hè... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een Speck SeeThru SATIN.
Past perfect en die zwarte ziet er erg cool uit met het lichtgevende appeltje door de achterkant ;-)
Geen sleeve, maar wel een mooie bescherming
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.