Kan dus ook iets met widgets zijn of met iStat, lees ik nu. Enfin, ga ff na wat je allemaal in de achtergrond hebt draaien. Windowserver is een parent proces welke tekent voor een ander proces (naja sort of, het is al laat:)), zoals widgets en dynamische achtergronden op je desktop.
iStat heb ik wel.Grin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:24:
Kan dus ook iets met widgets zijn of met iStat, lees ik nu. Enfin, ga ff na wat je allemaal in de achtergrond hebt draaien. Windowserver is een parent proces welke tekent voor een ander proces (naja sort of, het is al laat:)), zoals widgets en dynamische achtergronden op je desktop.
Die draait, mede om jullie informatie te verschaffen
Maar voor de rest, ik zou het niet weten?!
Verwijderd
Zit er eigenlijk een standaard app in OSX waarmee je de CPU temperatuur en fan speed uit kan lezen of moet ik per se een programma van internet downloaden om die informatie te kunnen zien?
Verwijderd
Ik zou gewoon even Istat downloaden, staat ook op de apple websiteVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:25:
Zit er eigenlijk een standaard app in OSX waarmee je de CPU temperatuur en fan speed uit kan lezen of moet ik per se een programma van internet downloaden om die informatie te kunnen zien?
http://www.apple.com/down...oard/status/istatpro.html
Resultaten behaald in het verleden zijn geen garanties voor de toekomst, maar wat is de gemiddelde levensduur van een MacBook air's accu('s). En dan bedoel ik dat je dagelijks deze aan de stroom hangt.
Normale laptops gaan dan een jaartje of twee mee (zo'n 1000 recharges dus), maar hoe zit het dan met de air's? Wanneer beginnen ze hun charge te verliezen?
Normale laptops gaan dan een jaartje of twee mee (zo'n 1000 recharges dus), maar hoe zit het dan met de air's? Wanneer beginnen ze hun charge te verliezen?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik heb de mijne nu een ruim half jaar en volgens coconut battery staat hij op 95% van zijn capaciteit en is 40x opgeladen. Hoewel ik van dat laatste cijfer weinig snap want ik gebruik hem vrijwel dagelijks.
youtube.com/@hisrep
Hmpf, ik heb nog steeds niet gevonden wat het probleem is.
Erg jammer, als ik morgen nog niets weet, dan gooi ik bootcamp partitie er maar af.
Iemand nog een idee, wat "Windows server" in kan houden?
Erg jammer, als ik morgen nog niets weet, dan gooi ik bootcamp partitie er maar af.
window server is het process dat zorgt voor het tekenen van je interface (vensters, widgets, etc).
Heb je misschien veel widgets geinstalleerd of heel veel vensters open?
edit: ow.. dat 3 posts voor dat je het vroeg al uitgebreid uitgelegd dus...
Heb je misschien veel widgets geinstalleerd of heel veel vensters open?
edit: ow.. dat 3 posts voor dat je het vroeg al uitgebreid uitgelegd dus...
[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 04-08-2011 01:53 ]
In principe voert de windowserver alleen maar opdrachten uit. Als er een programma is dat 60 keer per seconde zijn interface opnieuw tekent, zal de windowserver dat werk ook gaan uitvoeren. Op een oudere Mac kan dat al snel in hoge cpu load vertalen. Ik weet niet of je XCode geïnstalleerd hebt, maar daar zit een tool bij (Quartz Debug) waarmee je kunt zien wat Quartz (dat onder andere de windowserver gebruikt) doet. Als je niets doet draait de interface maar met een paar fps. Ga je met je muis over de dock heen en weer terwijl vergroten aanstaat dan vliegt de fps (en cpu) omhoog. Maar ook bijvoorbeeld RipIt en Toast 8 (ik weet niet hoe dat bij nieuwere versies is) laten de windowserver hard werken door "leuke" animaties.Saninl schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 01:45:
Hmpf, ik heb nog steeds niet gevonden wat het probleem is.
Hier stond achterhaalde informatie…
Het gaat om het aantal cycles. De ipad is gebenched op 3000 recharge cycles of zo. Daarna zal ie nog 80% van de capaciteit hebben.DeNachtwacht schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 01:40:
Ik heb de mijne nu een ruim half jaar en volgens coconut battery staat hij op 95% van zijn capaciteit en is 40x opgeladen. Hoewel ik van dat laatste cijfer weinig snap want ik gebruik hem vrijwel dagelijks.
Maar van de air kan ik geen cijfers vinden.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
@ Sanini, wellicht dat je het nog niet door hebt; Er wordt niet gesproken over het besturingsysteem Windows Server, maar het proces (edit van programma) WindowServer...
[ Voor 5% gewijzigd door ChuckyDevil op 04-08-2011 11:28 ]
Het is geen programma maar een systeem proces wat in dienst staat van andere. Enfin, het is uitgebreid -en meerdere malen- uitgelegd, ook waar hij de oorzaak moet zoeken. Mijns inziens zou hij nu voldoende aanknopingspunten moeten hebben om dit probleem op te lossen. Als hij nu van plan is om zijn Windows partitie te verwijderen (voor het oplossen van dit probleem) dan begrijpt hij het advies misschien niet (volledig)...ChuckyDevil schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:33:
@ Sanini, wellicht dat je het nog niet door hebt; Er wordt niet gesproken over het besturingsysteem Windows Server, maar het programma WindowServer...
[ Voor 0% gewijzigd door Grin op 04-08-2011 11:04 . Reden: Typo min min ]
ChuckyDevil schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:33:
@ Sanini, wellicht dat je het nog niet door hebt; Er wordt niet gesproken over het besturingsysteem Windows Server, maar het programma WindowServer...
Ik begrijp dat het niet aan de Windows schijf ligt, maar het rotte is dat ik echt niet zou weten waar het wel vandaan komt. Alle Apps die draaien (op menubalk) afgesloten en hij blijft maar blazen.Grin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:03:
[...]
Het is geen programma maar een systeem proces wat in dienst staat van andere. Enfin, het is uitgebreid -en meerdere malen- uitgelegd, ook waar hij de oorzaak moet zoeken. Mijns inziens zou hij nu voldoende aanknopingspunten moeten hebben om dit probleem op te lossen. Als hij nu van plan is om zijn Windows partitie te verwijderen (voor het oplossen van dit probleem) dan begrijpt hij het advies misschien niet (volledig)...
Ook alle widgets weggedaan en hij blijft maar blazen, zo balen dit
Iemand hier nog een antwoord op?Laguna schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:44:
Hoe zit het eigenlijk met CTO (bijv. US toetsenbord)? Kan dat alleen bij de officiële Apple verkooppunten en de online Apple Store of kan dat ook bij iedere willekeurige (web)winkel?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik heb een originele 13" Macbook Air uit 2008 en heb nu de nieuwe Macbook Air 13" erbij gekocht, die liggen bij ons thuis op dit moment op dezelfde plek met beide laders in de buurt en ik ben bang dat mijn vriendin binnenkort een keer niet oplet en de lader van de oude Air op de nieuwe klikt (stekkertjes passen gewoon op elkaar) of andersom.
Nou zijn die wattages verschillend, zou het direct erg schadelijk zijn als ze zoiets per ongeluk zou doen of zal de schade meevallen?
Nou zijn die wattages verschillend, zou het direct erg schadelijk zijn als ze zoiets per ongeluk zou doen of zal de schade meevallen?
Is gewoon uitwisselbaar.
Ze geven hetzelfde voltage en de batterij vraagt naar de juiste Wattage voor het opladen. De ene lader is wellicht gespecificeerd voor een hoger maximaal vermogen, maar wanneer die niet gevraagd wordt is het aanbod dus ook niet aanwezig.
Wij hebben hetzelfde, alleen met een Macbook Pro-lader. Die is gespecificeerd voor 85Watt, iets wat een Macbook Air niet eens kan trekken. Maar qua schade valt dat allemaal wel mee.
(lagere maximale vermogen en specificaties resulteren in goedkopere laders. Een air met een goedkopere lader uitrusten dan een standaardmodel levert gewoon geld op).
Ze geven hetzelfde voltage en de batterij vraagt naar de juiste Wattage voor het opladen. De ene lader is wellicht gespecificeerd voor een hoger maximaal vermogen, maar wanneer die niet gevraagd wordt is het aanbod dus ook niet aanwezig.
Wij hebben hetzelfde, alleen met een Macbook Pro-lader. Die is gespecificeerd voor 85Watt, iets wat een Macbook Air niet eens kan trekken. Maar qua schade valt dat allemaal wel mee.
(lagere maximale vermogen en specificaties resulteren in goedkopere laders. Een air met een goedkopere lader uitrusten dan een standaardmodel levert gewoon geld op).
Stuur eens een mail. Waarschijnlijk kunnen ze wel een model met US-toetsenbord voor je bestellen alleen duurt het dan allemaal wat langer.
Dank voor je snelle antwoord Delerium, maar als je zegt 'Maar qua schade valt dat allemaal wel mee' dan bedoel je toch dat er gewoon 0 schade is he? :-)
Ik kan beide Magsafe's gewoon lukraak uitwisselen op beide Air's?
Yep. Ik twijfelde laatst ook toen ik moest draaien in een tent. Daar lag namelijk een lader van een 15 inch macbook, terwijl ik zelf een 13 inch heb. Ik bellen naar mijn Macdoktor (Nasty Nate schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:47:
Dank voor je snelle antwoord Delerium, maar als je zegt 'Maar qua schade valt dat allemaal wel mee' dan bedoel je toch dat er gewoon 0 schade is he? :-)
Hogere specificaties van de lader maakt niet uit. MagSafe is slim, en pakt gewoon van de lader wat ie nodig heeft. Lagere specificaties zou ik dan weer niet doen, want dan wil de MacBook meer dan ie kan krijgen, en vind ie het minder leuk, of laad deze langzamer op.
Een stukje gekleurde tape o.i.d. wil ook nog wel eens helpen in dit soort situaties...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dagelijks zie ik nieuwe MBA's verschijnen in V&A, ook worden herhaaldelijk ad's verwijderd en opnieuw gepost om de verkoop te stimuleren.
Wanneer een laptop niet dezelfde dag ( of binnen enkele dagen ) wordt verkocht, leert de praktijk dat het toch ergens aan ligt. In deze gevallen ligt het natuurlijk aan de prijs.
Ik kan me goed voorstellen, dat iedereen er veel geld voor heeft neergelegd en derhalve nog een leuk bedrag wilt opspijkeren.
Feit is echter, dat door de nieuwe release de waarde van het product drastisch is gedaald.
Alhoewel ik niemand persoonlijk wil aanvallen, lijkt het me toch een idee om het een en ander te relativeren.
Het blijft immers een prachtig goed werkend product, dus als je hem houdt zal je jezelf niet tekort doen.
Wil je er echt vanaf, wees dan realistisch.
Voor de 13" versies ligt een redelijke prijs rond de 800 en 850 euro, Afhankelijk van je configuratie.
Voor de 11": versies 600 ~ 700
Wanneer een laptop niet dezelfde dag ( of binnen enkele dagen ) wordt verkocht, leert de praktijk dat het toch ergens aan ligt. In deze gevallen ligt het natuurlijk aan de prijs.
Ik kan me goed voorstellen, dat iedereen er veel geld voor heeft neergelegd en derhalve nog een leuk bedrag wilt opspijkeren.
Feit is echter, dat door de nieuwe release de waarde van het product drastisch is gedaald.
Alhoewel ik niemand persoonlijk wil aanvallen, lijkt het me toch een idee om het een en ander te relativeren.
Het blijft immers een prachtig goed werkend product, dus als je hem houdt zal je jezelf niet tekort doen.
Voor de 13" versies ligt een redelijke prijs rond de 800 en 850 euro, Afhankelijk van je configuratie.
Sowieso heeft de nieuwe MBA in mijn ogen niks te bieden wat een afschrijving van (in jouw gecalculeerde redelijke prijs) 700 euro binnen ± 4 maanden rechtvaardigt. Heb zelf de late 2010, versie eind maart / begin april gekocht, helemaal nieuw, voor de volle pond van 1500 euro. Dus ja, ik hou het lekker bij deze, Thunderbolt is nog niet interessant als er nog geen concurrentie is op externe apparaten, de processor e.d. van deze generatie MBA is nog uitstekend (ik kan er alles mee wat ik wil) en verder typ ik volledig blind, dus zijn backlit-toetsen ook niet interessant. En het design van de nieuwe MBA is daarnaast gewoon gelijk, dus ja, wat voor wijzigingen rechtvaardigen de verkoop van de vorige generatie MBA met zo'n afschrijving.Destianto schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:35:
Dagelijks zie ik nieuwe MBA's verschijnen in V&A, ook worden herhaaldelijk ad's verwijderd en opnieuw gepost om de verkoop te stimuleren.
Mensen moeten iets meer zo gaan denken, in plaats van; oeh ik moet nieuw hebben!
Zelfde met mijn iPhone, heb een 3GS met een gebarsten scherm en kuren, die is aan het eind van z'n latijn, maar ik heb lekker de iPhone 4 overgeslagen (vind ik al niet eens lekker vast houden) en pik gewoon mooi de volgende iPhone mee.
Fijn dat je allemaal zo "goed" ziet, in mijn geval zijn het gewoon een stelletje rare kopers geweest die wel willen maar niet kunnen of niks meer laten weten en/of kansloze reactie plaatsen bij de advertentie. Dat heeft weinig met de prijs te maken.Destianto schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:35:
....
.....
Mijn eigen Air (2010) behoud ik ook gewoon, vind die snel zat voor alles wat ik doe. Wellicht bij de volgende generatie een keer upgraden. Heb voor de rest toch ook geen Thunderbolt spullen.
[ Voor 26% gewijzigd door Fietsbel op 04-08-2011 12:46 ]
39
De review van Ars Technica is mijns inziens nog veel beter en uitgebreider. Hij gaat onder andere in op het gemis aan OpenCL in de nieuwe Air, de verschillende design-keuzes (de Thunderbolt-controller kan bijvoorbeeld geen daisy-chaining aan) en 450Mbps wireless zit er ook niet in. Eigenlijk is het hele apparaat -zoals t.net al zegt- samen te vatten in: "snelheid, verlichting en Thunderbolt". Een hele nette update, maar er valt zeker nog wat te wensen. Daarom heb ik besloten om voorlopig nog met mijn Macbook (late 2007) door te gaan en te wachten op de volgende Air. Ik hoop dat Thunderbolt tegen die tijd wel volledig is geïmplementeerd en er eventueel al gewerkt wordt met de variant met glasvezel. Daarnaast zint het gemis aan OpenCL me niet, alhoewel ik dat niet goed kan beargumenteren. Geen optie voor meer geheugen (8GB) kan ik dan weer wel beargumenteren: ik wil 5 jaar kunnen doen met een laptop en 4GB is dan bijzonder krap. Ik besef mij dat ik wellicht meer vraag van de Air dan redelijkerwijs mogelijk is, ik denk dat er meer in kan. En ik wil ervoor betalen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
@ JVS,
Er spelen natuurlijk verschillende factoren een rol. Allereerst blijft het een 2de hands product. Ook al zou het product nieuw in doos zijn, dan dient de koper alsnog overtuigt te worden om van jou te kopen, in plaats van de winkel.
Een prijsverschil van c.a 100 euro is dan meestal wel doorslaggevend.
Indien een product wel gebruikt is, afhankelijk van de staat en mocht je een goede verkoop wilt bevorderen dan is een bedrag van 300 euro op mindering van de nieuwprijs realistisch.
Iedereen hier weet dat apple ook vooral een Hype is, het nieuwste "moeten" hebben is voor sommige nog steeds een zwakte.
Ik hoop dat ik ervan uit mag gaan dat je ook de laatste reviews hebt gelezen. De conclusie is dan al snel, dat de nieuwe versie op CPU gebied tot 2x krachtiger is. Dat is natuurlijk een hele prestatie.
Over de overige hardware veranderingen, ben ik het met jullie eens.
Tot slot krijg je dan natuurlijk de overweging, nieuw vs oud.
Als we dan het nieuwe 13" standaard model als voorbeeld nemen, de prijs is 1250.
Ga "jij" voor 250 euro een ouder 2de hands model kopen? Voor dat bedrag hebben mensen hem liever nieuw in doos van apple zelf. Ook hier valt natuurlijk weer over te speculeren, maar zet je hem voor bijvoorbeeld ~ 850, dan zet je de potentiele koper wel degelijk aan het denken.
Zeer waarschijnlijk zal hij echt opzoek gaan naar de verschillen, en afstemmen of hij wel zo'n nieuwe krachtige machine nodig heeft, terwijl hij ook een leuke exemplaar voor een goede prijs kan overnemen.
Er zullen natuurlijk altijd mensen bij blijven zitten, die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, maar dat soort dingen kan je gewoon negeren.
Er spelen natuurlijk verschillende factoren een rol. Allereerst blijft het een 2de hands product. Ook al zou het product nieuw in doos zijn, dan dient de koper alsnog overtuigt te worden om van jou te kopen, in plaats van de winkel.
Een prijsverschil van c.a 100 euro is dan meestal wel doorslaggevend.
Indien een product wel gebruikt is, afhankelijk van de staat en mocht je een goede verkoop wilt bevorderen dan is een bedrag van 300 euro op mindering van de nieuwprijs realistisch.
Iedereen hier weet dat apple ook vooral een Hype is, het nieuwste "moeten" hebben is voor sommige nog steeds een zwakte.
Ik hoop dat ik ervan uit mag gaan dat je ook de laatste reviews hebt gelezen. De conclusie is dan al snel, dat de nieuwe versie op CPU gebied tot 2x krachtiger is. Dat is natuurlijk een hele prestatie.
Over de overige hardware veranderingen, ben ik het met jullie eens.
Tot slot krijg je dan natuurlijk de overweging, nieuw vs oud.
Als we dan het nieuwe 13" standaard model als voorbeeld nemen, de prijs is 1250.
Ga "jij" voor 250 euro een ouder 2de hands model kopen? Voor dat bedrag hebben mensen hem liever nieuw in doos van apple zelf. Ook hier valt natuurlijk weer over te speculeren, maar zet je hem voor bijvoorbeeld ~ 850, dan zet je de potentiele koper wel degelijk aan het denken.
Zeer waarschijnlijk zal hij echt opzoek gaan naar de verschillen, en afstemmen of hij wel zo'n nieuwe krachtige machine nodig heeft, terwijl hij ook een leuke exemplaar voor een goede prijs kan overnemen.
Er zullen natuurlijk altijd mensen bij blijven zitten, die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, maar dat soort dingen kan je gewoon negeren.
Eens. Vergeet ook niet dat de nieuwe 13 basis voor 1250 over de toonbank gaat met 4gb geheugen, voor eenzelfde configuratie heb ik nog 1400 betaald (1300 + 99 geheugenuitbreiding). Kortom de instapprijs is ook nog eens verlaagd.Destianto schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:03:
Vergeet ook niet dat de vaste waarde van apple machines ook langzaam aan het verdwijnen is nu de machines steeds populairder worden. Dit gaat niet van de ene op andere dag maar ik denk dat over een jaar of 3 de houdbaarheidsdatum van een mac niet veel meer verschilt van een pc. Simpelweg omdat het aanbod van 2e hands spul steeds groter wordt.
youtube.com/@hisrep
DEZE KAN DICHT. GRAAG VERDER IN [MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik heb via Tweakers al vele producten gekocht dat ging altijd echt perfect. Ook kopen ging zonder problemen....tot ik een macbook air te koop heb gezet. Ik heb letterlijk honderd+ reacties gehad, van emotioneel, tot bijna dreigend, tot achterlijk laag en achterlijk hoog (1200 euro). Bijna alle bieders hadden 1 ding gemeen: het leken wel "bieding-neuroten". Dat wil zeggen: hoog bieden, dan afdingen, of hoog bieden en na de deal niet meer reageren...etc .etc. Ik heb 3 keer een deadl gehad, alles rond....en toen: niks! Ongelooflijk, maar helaas wel waar.
Mijn theorie is dat dit specifieke product, namelijk de macbook, een heel bijzonder slag mede tweaker aantrekt... Een nare ervaring, die ik niet graag nogmaals meemaak.
Mijn theorie is dat dit specifieke product, namelijk de macbook, een heel bijzonder slag mede tweaker aantrekt... Een nare ervaring, die ik niet graag nogmaals meemaak.
Destianto schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:35:
Slotje vergeten... oops
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.