-
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:42 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Precies. Mijn scherm is ook vervangen, maar gaat gewoon allemaal soepel/geruisloos. Wellicht schuurt er een kabel intern langs het scharnier, waardoor je over een jaar ofzo ineens geen beeld meer hebt. En zie dan maar eens te bewijzen dat het door de reparatie is veroorzaakt.DeNachtwacht schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:27:
Klinkt toch niet helemaal goed. Gewoon even langs de shop toch lijkt me. Beter 1x te veel dan niet gegaan en achteraf blijkt je laptop kapot te zijn.
Dat is ook een beetje mijn angst ja. Ik ga er wel mee terug als het wat rustiger is. Voorlopig nog 2,5 jaar garantie.ThinkPadd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:55:
[...]
Precies. Mijn scherm is ook vervangen, maar gaat gewoon allemaal soepel/geruisloos. Wellicht schuurt er een kabel intern langs het scharnier, waardoor je over een jaar ofzo ineens geen beeld meer hebt. En zie dan maar eens te bewijzen dat het door de reparatie is veroorzaakt.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2014 09:36 ]
Dat mag je zelf bepalen.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:33:
Als je een MBA besteld, moet je deze dan met een Nederlands toetsenbord bestellen, of met een VS internationaal?
Persoonlijk vind ik de VS Internationaal mooier. Meer symmetrie en bredere shift toetsVerwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:33:
Ik heb met deze MBP 125 cycly en 5484 max charge. (95%)
Als je een MBA besteld, moet je deze dan met een Nederlands toetsenbord bestellen, of met een VS internationaal?
Ja, mits jonger dan 3 jaar.SquareOne schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:30:
Mijn MBA (mid 2011) geeft aan dat er onderhoud nodig is aan de batterij. Ik las dat het normaal is dat pas bij 1000 cycli de batterij minder dan 80% van de capaciteit zou moeten hebben. Ik heb 'slechts' 728 cycli en zit al op nog maar 78%.
Enig idee of Apple dit onder coulance / garantie vervangt?
Maar ik heb geen Apple Care helaas. Ondertussen geeft mijn MacBook het al niet meer aan, beetje vreemd.Eris schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:42:
[...]
Ja, mits jonger dan 3 jaar.
Heb hem zelf laatst onder appelcare laten vervangen en deden dat zonder morren... (capaciteit was iets slechter 50% 600 cycli)
Jackson6 schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:00:
Even een kort vraagje. Met welke vloeistof maken jullie je scherm schoon van de Macbook Air. Ik merk dat alleen water niet altijd werkt.
Graag hoor ik waar jullie het mee schoonmaken en waar je deze spullen kan kopen.
cacao70 schreef op maandag 03 november 2014 @ 02:02:
Wat gebruiken jullie om bijv je (retina) scherm schoon te maken?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Ik kan je aanraden om wel de 8 gb upgrade te nemen. Je hebt inderdaad een budget, maar hoe erg baal je als je over een jaartje elke keer flinke vertraging hebt in je systeem? En in je Air kan je het helaas niet upgraden. Ik maak het er vast niet makkelijker op maar dit is mijn ervaring, mijn 2012 air met 8 gb draait als een zonnetje met bijv. VmWare.pdavie2311 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:42:
Heb nu 4GB Ram in mijn Macbook Pro en zie regelmatig het regenboog wieletje zeg maar, vandaar dat ik twijfel naar 8GB in de Air…leuk he? Luxe problemen, haha!!
[ Voor 14% gewijzigd door Electromonkey op 05-11-2014 09:11 ]
Als je er zeker van bent dat je de 11 inch Air wilt hebben, dan ja. Surfspot zal je doorsturen naar de Apple Store voor het onderwijs. Vervolgens heb je gewoon netjes 2 jaar garantie bij Apple zelf.pdavie2311 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:19:
Dus via surfspot kopen en dan de 8gb upgrade is de beste keuze?
Verwijderd
Verwijderd
Bedankt voor het advies maar daar ben ik toch redelijk sceptisch over; mijn zojuist overleden '06 MacBook had ook 'maar' 2gb RAM en ik heb daar nooit tekort aan gehad. Ik voer geen belastende taken uit en multitasking komt eigenlijk ook nooit voor. Ik doe daarnaast alles in OSX dus er is ook geen sprake van VM.Arthur-M. schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:15:
Extra RAM zal ik toch wel écht doen als je hem weer 8 jaar wil gaan gebruiken zoals je 06 MacBook. Als je hem maar een jaartje of twee wil gebruiken is het inderdaad niet noodzakelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 15:42 ]
In principe zal 4 gb inderdaad voldoende zijn. Enige risico is dat je er ineens dingen mee wil doen waarmee je toch 8gb wil, of stel dat Apple bijvoorbeeld volgend jaar OS X 11 uitbrengt met flink hogere RAM eisen. Kans is niet groot natuurlijk, maar als je hem lang wil blijven gebruiken... ik heb zelf iig nooit spijt gehad om voor die paar tientjes het geheugen te verdubbelen in mijn MBA 2010. Ben van 2 naar 4 gb gegaan en bij de meeste taken is dat tegenwoordig toch wel handig, zeker omdat ik de laptop nog wel een jaar of 2 wil blijven gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:41:
Bedankt voor het advies maar daar ben ik toch redelijk sceptisch over; mijn zojuist overleden '06 MacBook had ook 'maar' 2gb RAM en ik heb daar nooit tekort aan gehad. Ik voer geen belastende taken uit en multitasking komt eigenlijk ook nooit voor. Ik doe daarnaast alles in OSX dus er is ook geen sprake van VM.
(ben inderdaad wel van plan om hem weer helemaal 'op' te gebruiken)
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-11-2014 17:38 ]
youtube.com/@hisrep
MacBook Air 13" 2014 128GB || iPhone 13 mini 256GB || Nintendo Switch 32GB
Lijkt me wel. die 'laagste-prijs-garantie' is iets wat zij gewoon als keten doen, dat moeten ze zelf weten. Als je recht hebt op de onderwijskorting, dan heb je daar gewoon recht op. Toch?Ankyou schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:44:
Aanstaande zaterdag ga ik naar de MM om een 13'' Air aan te schaffen, nu heb ik nog één vraag. Is het mogelijk om bovenop de 'laagste-prijs-garantie' die ze daar hanteren, ook studentenkorting te krijgen? Het liefst bespaar ik namelijk zoveel mogelijk.
Dus in principe zou ik een factuur aan kunnen laten maken voor de laagste prijs garantie, en dan bij bijvoorbeeld de servicebalie studentkorting? Of zou dit allemaal in één keer mogelijk moeten zijn?RobKJ schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:00:
De prijs die geldt in de winkel is de 'normale' verkoopprijs. Daarop kan je dus nog 7% korting krijgen. Als de MBA echter in de folder staat, geldt deze korting niet
Dan gebruik jij vast geen ChromeAndRo555 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:52:
Ik zou de 13 inch 1.3 nemen over een 11 inch 1.4GHz. Die extra 100MHz merk je niet, die extra scherm ruimte is wel fijn.
13 inch is in mijn ogen even portable als 11 inch, ik heb sowieso a4 formaat papieren of cursussen mee, en de 13 inch is ongeveer even groot als dat.
8GB ram is leuk, maar ik heb nog niet gemerkt dat ik tekort kom met 4GB.En ik draai wel wat tabs, mail, spreadsheet en Matlab 2014b draaien tegelijkk.
Heerlijk het hebben van veel RAM . 3 chrome vensters open met ieder 15 tabs open. luiheid..
Sinds 10.10 niet meer.
[ Voor 26% gewijzigd door AndRo555 op 06-11-2014 23:14 ]
Verwijderd
Aanschaf van de MBA kan nog even worden uitgesteld, heb het scherm van mijn ouwe trouwe MacBook weer tot leven kunnen brengen!Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:41:
[...]
Bedankt voor het advies maar daar ben ik toch redelijk sceptisch over; mijn zojuist overleden '06 MacBook had ook 'maar' 2gb RAM en ik heb daar nooit tekort aan gehad. Ik voer geen belastende taken uit en multitasking komt eigenlijk ook nooit voor. Ik doe daarnaast alles in OSX dus er is ook geen sprake van VM.
(ben inderdaad wel van plan om hem weer helemaal 'op' te gebruiken)
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Bedankt! Eerste keer dat ik hardware met OS X erop aanschaf. Ben erg benieuwd hoe het zal werken t.o.v. zowat mijn hele leven Windows.RobV schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:49:
Laat mij de eerste zijn (op dit topic) om je te feliciteren met je nieuwe aankoop!
onderwijskorting is iets wat Apple aanbiedt bij zijn eigen stores en geselecteerde stores, de mediamarkt biedt dit niet aan (voor zover ik weet, dit was tot voorgaand schooljaar iig niet zo). Je hebt dus nergens "recht op".SublimnAll schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:22:
[...]
Lijkt me wel. die 'laagste-prijs-garantie' is iets wat zij gewoon als keten doen, dat moeten ze zelf weten. Als je recht hebt op de onderwijskorting, dan heb je daar gewoon recht op. Toch?
youtube.com/@hisrep
Het is echter zo dat in bijvoorbeeld de MM in Rotterdam Centrum Macs en Macbooks worden verkocht vanaf een iets verhoogd platform.DeNachtwacht schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 01:52:
[...]
onderwijskorting is iets wat Apple aanbiedt bij zijn eigen stores en geselecteerde stores, de mediamarkt biedt dit niet aan (voor zover ik weet, dit was tot voorgaand schooljaar iig niet zo). Je hebt dus nergens "recht op".
Geef jezelf een paar weken de kans om eraan te wennen, en probeer het vooral niet als Windows te gebruiken.Ankyou schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:55:
[...]
Bedankt! Eerste keer dat ik hardware met OS X erop aanschaf. Ben erg benieuwd hoe het zal werken t.o.v. zowat mijn hele leven Windows.
Zo loopt het niet altijd. In 2011 heb ik voor mijn vrouw een MBA 11 inch, 2 gb, 64 gb ssd gekocht. Toen de aanvankelijke oohs en ah's voorbij waren, bleek ze er toch niet aan te kunnen wennen. Ze is terug gegaan naar Wimdows . Overwogen om hem te verkopen. Uiteindelijk niet gedaan en gebruik ik hem nu. Ik kan er wat beter mee uit de voeten, maar het is nog steeds een haat-liefde verhouding. Heb laatst aardig gevloekt toen ik de foto's in iPhoto niet kon vinden met Finder. Maar ik hou nog even vol, overweeg om er eens grotere SSD in te zetten.SublimnAll schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:57:
[...]
Geef jezelf een paar weken de kans om eraan te wennen, en probeer het vooral niet als Windows te gebruiken.
Grote kans dat je na een week of twee niet meer terug wilt
Ergens aan kunnen wennen is een kwestie van ervoor openstaan. Niets tegen uw vrouw hoorcoenox schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:33:
Zo loopt het niet altijd. In 2011 heb ik voor mijn vrouw een MBA 11 inch, 2 gb, 64 gb ssd gekocht. Toen de aanvankelijke oohs en ah's voorbij waren, bleek ze er toch niet aan te kunnen wennen. Ze is terug gegaan naar Wimdows . Overwogen om hem te verkopen. Uiteindelijk niet gedaan en gebruik ik hem nu. Ik kan er wat beter mee uit de voeten, maar het is nog steeds een haat-liefde verhouding. Heb laatst aardig gevloekt toen ik de foto's in iPhoto niet kon vinden met Finder. Maar ik hou nog even vol, overweeg om er eens grotere SSD in te zetten.
Daar zit het misschien wel in. Ik ben niet zoals 'de meeste mensen'. Ik ben misschien over OSX wel tevredener dan over Windows. Maar echt tevreden.. Misschien maar terug jaar UbuntuSublimnAll schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:20:
[...]
Als je je niet kan vinden in deze design decisions, is OSX wellicht niet voor jou. De meeste mensen lijken zich er wel in te vinden, aangezien de tevredenheidscijfers van Macs vaak vele malen hoger liggen dan die van Windows PCs (voor zover deze cijfers voorhanden zijn en dit überhaupt eerlijk valt te meten, uiteraard).
Dat OSX hier en daar standaard wat restrictiever is dan Windows, wil overigens niet zeggen dat je de boel niet alsnog enorm kan tweaken. Net als in Windows bestaat er een enorme hoeveelheid aan apps, plugins, widgets en Terminal tweaks waarmee je OSX naar jouw hand kunt zetten. Het leuke aan OSX vind ik dat je juist uitgedaagd wordt om je workflow hier en daar te herzien. Ik gebruik OSX nu drie jaar, en nog steeds denk ik dagelijks na over hoe ik dingen verder kan optimaliseren/automatiseren met apps en Automator scripts die ik tegenkomcoenox schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:48:
Daar zit het misschien wel in. Ik ben niet zoals 'de meeste mensen'. Ik ben misschien over OSX wel tevredener dan over Windows. Maar echt tevreden.. Misschien maar terug jaar UbuntuVoorlopig geef ik het nog niet op . Probleem is misschien wel dat ik de hele werkdag met Windows werk en dan 's avonds moet overschakelen op OSX. De gewenperiode is dan wat langer.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
youtube.com/@hisrep
[ Voor 7% gewijzigd door ppl op 13-11-2014 19:57 ]
www.degroot-it.nl
Wij ook last van gehad (twee jaar geleden al wel hoor, de 2011 versie). Bij Apple Store het moederbord, keyboard en de onderste behuizing laten vervangen. Waarom dat allemaal nodig is is mij een raadsel!degroot schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:30:
Ik heb sinds 2 weken nu een mb Air 13" 1.4 , 4GB. Maar heel soms na het ontwaken uit standby knippert de verlichting van mijn toetsenbord heel heftig. Na een reboot is het weer normaal.
Meer mensen last van gehad? en is het te verhelpen met een software update?
Voor foto's kan je eventueel Picasa gebruiken, dat werkt wel goed en je kan een normale backup van de foto's maken waar je ook op andere computers wat aan hebt.SublimnAll schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:20:
[...]
Het is een OS ontworpen met een andere zienswijze. Om jouw voorbeeld te nemen: Apple heeft besloten dat een doorsnee gebruiker met de foto's zelf wil werken, niet met de bestanden ervan.
Verwijderd
Verwijderd
Waarom wil je die extra opslag?coenox schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:42:
Wat is de beste prijs/kwaliteit oplossing? Zie ik nog mogelijke oplossingen over het hoofd? Suggesties zijn welkom.
Ik wil mijn Macbook als dedicated privé apparaat gebruiken. Dus als ik wat ik aan media (muziek, video, foto's en ebooks) bewaar wil ik via de macbook ontsluiten. Ik ben geen grootverbruiker, dus ik kom met een orde van 120 tot 240 gb een heel end. Fotoarchieven kan ik op de externe HD opslaan. Ik heb ook geen gingantische hoeveelheden aan muziek, omdat ik toch ook wel veel radio of Spotify luister. Wel merk ik dat 64 gb net iets te weinig is als daar ook je systeem op staat.
Verwijderd
Volgens mij past dat alleen in een Pro en niet in een Air. Helaas, want de prijs is een stuk aantrekkelijker.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:07:
Ik heb deze in mijn oude macbook zitten, werkt daar prima
http://www.alternate.nl/A...B-SSD/html/product/988420
Is in ieder geval weer een paar euros goedkoper dan een tweedehandse SSD
Klinkt érg interessant, maar ook wat vaag. Gaat dit niet ten koste van CPU-kracht omdat de ingepakte bestanden uitgepakt moeten worden vóór je ze opent?4POX schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:20:
http://latenitesoft.com/clusters/
Gebruik ik op mijn Macbook om vele gigabytes ruimte mee te winnen. De mail map en de applicatie map zijn samen al 10 GB kleiner door deze app.
Dat wel. Maar het is een compressie die al standaard in osx zit ingebouwd. Clusters geeft alleen de opdracht om het te gebruiken. Ook je Time Machine backups worden kleiner omdat de bestanden daar ook gecomprimeerd heen gaan. Nadeel is dat je bestanden die zijn ingepakt wel opnieuw worden gebackupd.Smultie schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:36:
[...]
Klinkt érg interessant, maar ook wat vaag. Gaat dit niet ten koste van CPU-kracht omdat de ingepakte bestanden uitgepakt moeten worden vóór je ze opent?
Gebruik iTunes Match. Kost je €25 per jaar en je kan onbeperkt alle muziek die je zelf al hebt staan op een HDD streamen naar je apparaat. Ik werk al jaren zo met mijn mac. Mijn windows PC heeft een grote HDD met daarop mijn iTunes library gekoppeld aan iTunes Match. Bijkomend voordeel is ook nog dat alles wat ik op mijn PC toevoeg meteen beschikbaar is op de Mac.coenox schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:42:
Dacht het gebrek aan opslag geheugen op te kunnen lossen door een externe 1Tb Toshiba aan te sluiten. ik heb daar mijn iTunes bibliotheek opstaan, maar omdat dit met een kabeltje werkt is dit irritant.
youtube.com/@hisrep
Jacob123 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:58:
Verder krijg ik een andere stekker er op, maar dat is nu niet heel duur om te vervangen.
Dit snap ik niet? wat bedoel je hiermee? facetime werkt gewoon in dubaiJacob123 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:58:
Waarschijnlijk is alles met facetime geblokkeerd, maar dat heb ik er op zich voor over voor die 180 euro. Ik ben vooral benieuwd of er nog meer verschillen zijn... ?
www.degroot-it.nl
Vind ik dus heel raar, ik denk dat het een beetje aan mijn Macbook ligt, maar ik heb de Early 2014 versie en ik heb gemerkt dat de levensduur erg snel wordt verminderd. Misschien tijd om even terug naar Apple te gaan?Crazyanz schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:44:
Net positief verrast, coconut battery weer eens geopend. Macbook is nu 14 maanden in gebruik als fulltime werkmachine. En heeft na 14 maanden en 114 cycli nog 99% van de design capacity van de accu.
[ Voor 4% gewijzigd door Ankyou op 08-12-2014 18:09 ]
Calibreer je wel eens?Ankyou schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:08:
[...]
Vind ik dus heel raar, ik denk dat het een beetje aan mijn Macbook ligt, maar ik heb de Early 2014 versie en ik heb gemerkt dat de levensduur erg snel wordt verminderd. Misschien tijd om even terug naar Apple te gaan?
[afbeelding]
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld, zou je het kunnen uitleggen?
16 maanden, 168 cycli en 90.3% van design capacity hier. Niet echt denderendCrazyanz schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:44:
Net positief verrast, coconut battery weer eens geopend. Macbook is nu 14 maanden in gebruik als fulltime werkmachine. En heeft na 14 maanden en 114 cycli nog 99% van de design capacity van de accu.
Jouw Macbook schat hoe goed de accu nog is. Hij kan dit beter inschatten als de macbook weet wanneer de accu echt diep leeg is geweest.Ankyou schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:54:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld, zou je het kunnen uitleggen?
Verwijderd
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 11:03 ]
Voor de Macbook Air geld deze calibratie niet volgens Apple:4POX schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:58:
[...]
Jouw Macbook schat hoe goed de accu nog is. Hij kan dit beter inschatten als de macbook weet wanneer de accu echt diep leeg is geweest.
http://support.apple.com/nl-nl/ht1490
Je volgt de aanwijzingen op die pagina op. Daarna heb je een goed beeld van hoe goed je accu is.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Dit was me niet bekend dat het met de nieuwste modellen Macbooks niet meer hoeft. Toch kalibreer ik mijn accu eens in de zoveel maanden. Niets is zo irritant als een Macbook die inplaats van deep sleep, uitvalt. Omdat OSX niet goed kan inschatten wanneer de accu daadwerkelijk leeg is.Hari-Bo schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:14:
[...]
Voor de Macbook Air geld deze calibratie niet volgens Apple:
De batterij van de huidige draagbare Apple-computers is op voorhand gekalibreerd. U moet dus de kalibratie, zoals wordt uitgelegd in dit artikel, niet uitvoeren. Deze computers gebruiken een batterij die alleen door een geautoriseerde Apple-serviceprovider mag worden vervangen.
Welke methode pas je dan toe, want ik zie er twee staan in het artikel.4POX schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:19:
[...]
Dit was me niet bekend dat het met de nieuwste modellen Macbooks niet meer hoeft. Toch kalibreer ik mijn accu eens in de zoveel maanden. Niets is zo irritant als een Macbook die inplaats van deep sleep, uitvalt. Omdat OSX niet goed kan inschatten wanneer de accu daadwerkelijk leeg is.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Aha, daar wilde ik nou net naar komen vragen hier !Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 01:06:
[...]
Hier bij de Intertoys zag ik een Sitecom USB 100 mbit netwerk adapter afgeprijst van 19.95 voor 0,98 cent. Werd daar voor de WII verkocht, maar meegenomen en werkt
[ Voor 41% gewijzigd door ppl op 23-12-2014 14:24 ]
Nou, dat valt best mee hoor ... ik heb net de Speedlink adapter zolang achter de Wii U vandaan gehaald en is hartstikke solide en werkt als een tierelier (zonder drivers) op de Macbook (was nog geen €20).ppl schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:22:
Die 29 euro is namelijk spotgoedkoop, goedkoper dan dat zul je het niet gaan vinden tenzij je heel veel aan kwaliteit wil inleveren (rammelende connectoren, makkelijk afbrekend kabeltje, enz.).
Verwijderd
Verwijderd
Late 2013 klinkt als op randje van garantie, indien binnen 1 jaar meteen langs de Genius bar voor die cmd knoppen en kunnen ze ook die wifi bekijken. Over wifi wil ik wel zeggen dat er volgens mij pas ergens vorige week eindelijk een update is gekomen omtrent diverse wifi problemen binnen Yosemite.vanWalsum schreef op donderdag 25 december 2014 @ 16:01:
Ik heb wat problemen met mijn Macbook Air late 2013. Volgens mij de laatste uitgave met HD 5000 en WiFi ac.
Probleem 1. WiFi ac op de 5ghz band werkt soms supersnel, maar na een paar dagen opeens op 7mbps in plaat van gebruikelijk over de 800mbps. Na opnieuw opstarten van de Air is het soms over, en soms ook na opnieuw opstarten van mijn tplink ac1750 is het ook over. Echter draaien alle andere apparaten wel perfect op de 5ghz band.
2. Sinds een aantal weken reageren de 2 command knoppen niet meer. Eerder kon ik met toetsencombinaties kopiëren en plakken, maar niks lijkt te reageren. Heb al een reset gedaan van de smc. De air draait op Yosemite.
Alle updates geïnstalleerd, echter zonder goed gevolg. Internet nu maar over de 2.4ghz band.Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 21:17:
[...]
Late 2013 klinkt als op randje van garantie, indien binnen 1 jaar meteen langs de Genius bar voor die cmd knoppen en kunnen ze ook die wifi bekijken. Over wifi wil ik wel zeggen dat er volgens mij pas ergens vorige week eindelijk een update is gekomen omtrent diverse wifi problemen binnen Yosemite.
Verwijderd
Verwijderd
Vind je dat echt leuk ? Een lelijke uitstekende pukkel op je ultradunne Macbook.RobKJ schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:55:
Dat klopt, dat heeft hij niet. Kensington heeft er wel leuke oplossingen voor:
http://www.kensington.com...r-kit-for-ultrabook™.aspx
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq