[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Goner schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:43:
[...]

Vind je dat echt leuk ? Een lelijke uitstekende pukkel op je ultradunne Macbook.

Is er intussen een mooiere oplossing bedacht? M'n dochter moet straks met d'r Macbook pro (retina) op stage en we dachten even een Kensington zoals bij normale laptops aan te schaffen. Maar helaas ...
Er zijn wel softwarematige beveiligingen, met USB-kabels waarbij er een alarm afgaat als de kabel eruit wordt gehaald. Dat is niet de beste beveiliging, maar het is in ieder geval iets.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik zit met hetzelfde probleem op mijn Air. Bij Apple vinden ze het kennelijk normaal dat je je laptop meeneemt naar de plee, of even de kamer uitloopt voor een telefoongesprek 8)7

Maar de kabels helpen toch niet tegen een echte dief, die heeft zo'n slot in no time open of knipt gewoon de kabel door. Soms hoeven ze alleen de tafel maar op te lichten (vaak gezien, gewoon om de poot). Zit niets anders op dan hem toch altijd mee te nemen, of er zeker van te zijn dat je je collega kunt vertrouwen dat ie een oogje in het zeil houdt...

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Er zijn intussen wel wat "oplossingen".
Hier worden er een aantal genoemd : How protect my new Macbook Pro Retina Display without Kensington lock ???
Maar echt mooi, nah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook niet onbelangrijk: hoe zit dit verzekeringstechnisch en juridisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
ppl schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:23:
Ook niet onbelangrijk: hoe zit dit verzekeringstechnisch en juridisch?
Verzekeringstechnisch is diefstal altijd lastig, vaak zijn er kleine voorwaarden dat het bijvoorbeeld niet in een openbare ruimte mag zijn gebeurd, dus scholen e.d. vallen daar vaak al onder. En als het in huiselijke kring is dan zou het alsnog niet via een open of niet correct afgesloten deur/raam. Braaksporen zijn vaak verplicht. :) IN het geval van ik werd overvallen, altijd even vragen of ze je een ros op je muil willen geven als je spullen moet afgeven, verzekeringen zien letselschade ook als braakspoor :P

[ Voor 14% gewijzigd door SpoekGTi op 30-12-2014 16:37 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
SpoekGTi schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:36:
Braaksporen zijn vaak verplicht. :)
:r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Sorry, moest 'm gewoon maken :P
Canaria schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:56:
Er zijn wel softwarematige beveiligingen, met USB-kabels waarbij er een alarm afgaat als de kabel eruit wordt gehaald. Dat is niet de beste beveiliging, maar het is in ieder geval iets.
Daar heb ik wel interesse in. Kun je me een link geven van een voorbeeld? (te lui om zelf te zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

SpoekGTi schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:36:
[...]
Verzekeringstechnisch is diefstal altijd lastig, vaak zijn er kleine voorwaarden dat het bijvoorbeeld niet in een openbare ruimte mag zijn gebeurd, dus scholen e.d. vallen daar vaak al onder.
Dat hangt wel van de omstandigheden af ; ik heb een aanvullende verzekering afgesloten (voor m'n dochter) en als voorbeeld noemden ze zelf diefstal uit kluisjes op school (wat blijkbaar nogal eens gebeurt).
Maar inderdaad ja, als ze stage loopt en dat ding wordt van een buro gegrist als ze even weg is, wat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Goner schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:09:
[...]

Dat hangt wel van de omstandigheden af ; ik heb een aanvullende verzekering afgesloten (voor m'n dochter) en als voorbeeld noemden ze zelf diefstal uit kluisjes op school (wat blijkbaar nogal eens gebeurt).
Maar inderdaad ja, als ze stage loopt en dat ding wordt van een buro gegrist als ze even weg is, wat dan ?
Bij een afgesloten kluisje zou voor mij niet eens een aanvullende verzekering nodig hoeven te wezen, immers ja je zit in een openbaar gebouw, maar wel in een afgesloten kluisje, dus braaksporen dus lijkt me dat een klaar als een klontje :P

Op stage, van een bureau gegrist.....jah pech denk ik zo, of er moet letselschade zijn dan zou het nog een overval enzo kunnen worden waar je misschien wat meer geluk mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Probleem inmiddels opgelost.

[ Voor 109% gewijzigd door --_-- op 02-01-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:09:
[...]

Dat bedoelde ik dus ook. Waarom je eigen spullen meenemen als het bedrijf daar zelf voor moet zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
ppl schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:51:
[...]

Dat bedoelde ik dus ook. Waarom je eigen spullen meenemen als het bedrijf daar zelf voor moet zorgen?
Ik heb een werkstation (Windows XP) en een iPad 2 (niet de air, echt de 2) van mijn werk. Ik zou graag mijn MBA gebruiken, maar juist vanwege de onverzekerde risico's laat ik die dus thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ppl schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:51:
[...]
Waarom je eigen spullen meenemen als het bedrijf daar zelf voor moet zorgen?
Moet?
Is dat echt zo? Is een bedrijf/instantie verplicht om voor stagiaires hardware/software te regelen ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:09
Heeft iemand enig idee, ik heb een macbook air uit late 2011. Echter zie ik een optie bij airdrop niet.

Afbeeldingslocatie: http://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/osx/yosemite_airdrop_send.png

Je ziet op de screenshot bij apple dat je de optie "Allow me to be discovered by: ..." heb. Echter zie ik deze opties niet onderaan bij airdrop. Ik krijg tevens ook niet te zien dat mijn iphone 6 plus airdrop heeft aan staan dus al met al ik kan niet bestanden over en weer sturen doordat ik de devices niet kan koppelen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:41
Goner schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:02:
[...]

Moet?
Is dat echt zo? Is een bedrijf/instantie verplicht om voor stagiaires hardware/software te regelen ? :?
Verplicht zal het niet zijn, maar als je als bedrijf verwacht dat een werknemer (of stagiaire) zijn of haar werk goed voert waarbij een PC/laptop nodig is, dan zal het bedrijf deze toch beschikbaar moeten stellen. Je kunt namelijk ook niet verwachten dat elke werknemer zelf in het bezit is van de juiste computer en software.

Ik ga mijn privé MacBook echt niet gebruiken voor dingen die ik voor m'n baas zou doen, dan moet daar ook een compensatie tegenover staan (bijvoorbeeld gedeelte van het apparaat betalen oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Goner schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:14:
Er zijn intussen wel wat "oplossingen".
Hier worden er een aantal genoemd : How protect my new Macbook Pro Retina Display without Kensington lock ???
Maar echt mooi, nah.
Wat ik zelf doe is m'n kamer op slot, of de MBA even in de lade/kast als ik naar een presentatie moet of even voor een uurtje van m'n plek ben. Meestal neem ik dat ding toch mee naar meetings. Misschien kan je dochter informeren of er beveiligingsmaatregelen zijn op haar werkplek.

Sowieso is onze afdeling beveiligd met toegangspasjes en komen er geen vreemden op de afdeling. Als ik moet werken op school dan gaat m'n laptop in de rugzak en wel mee.

Kensington sloten zijn zo vervelend in gebruik en bieden bijna geen bescherming.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Nitai schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:52:
[...]
Wat ik zelf doe is m'n kamer op slot
wow. Een eigen kamer.. Ik zit al 25 jaar in het vak, maar een eigen kamer is mij vreemd. En sinds de introductie van de o-zo-economische flexplekken een paar jaar terug heb ik zelfs niet eens een ladenblok meer.. Fijne werkplek, die detachering.

[ Voor 3% gewijzigd door RobV op 03-01-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:47
Hoe groot schatten jullie de kans is dat (volgens de Apple buyers guide) er over een kleine 2 a 3 maanden een nieuwe Air wordt aangekondigd/gelanceerd?

Ik ben in de running voor een nieuwe Air, maar als het zeer aannemelijk is dat er binnen die redelijke korte termijn een nieuwe komt dan besluit ik misschien nog wel om te wachten. Tenminste, als de vernieuwingen aanzienlijk zijn. Voor een processor upgrade ga ik niet wachten namelijk. Die paar tiendes van een seconde dat een applicatie sneller start vind ik niet spannend. Met een SSD is zo'n machine al in verhouding super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:33
Valderrama schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:18:
Hoe groot schatten jullie de kans is dat (volgens de Apple buyers guide) er over een kleine 2 a 3 maanden een nieuwe Air wordt aangekondigd/gelanceerd?

Ik ben in de running voor een nieuwe Air, maar als het zeer aannemelijk is dat er binnen die redelijke korte termijn een nieuwe komt dan besluit ik misschien nog wel om te wachten. Tenminste, als de vernieuwingen aanzienlijk zijn. Voor een processor upgrade ga ik niet wachten namelijk. Die paar tiendes van een seconde dat een applicatie sneller start vind ik niet spannend. Met een SSD is zo'n machine al in verhouding super snel.
Heel groot, nagenoeg zeker eigenlijk. Apple komt namelijk elk jaar met een standaard refresh.
De vraag is alleen of het het wachten waard is natuurlijk..
Ik kan het je niet vertellen, maar het lijkt me niet meer dan een resolutie/hardware upgrade te worden.
Helaas weet je dat nooit zeker, mijn advies zou in ieder geval zijn: wachten.
Tenzij er haast achter zit natuurlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Electromonkey op 06-01-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Electromonkey schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:31:
[...]

Heel groot, nagenoeg zeker eigenlijk. Apple komt namelijk elk jaar met een standaard refresh.
De vraag is alleen of het het wachten waard is natuurlijk..
Ik kan het je niet vertellen, maar het lijkt me niet meer dan een resolutie/hardware upgrade te worden.
Helaas weet je dat nooit zeker, mijn advies zou in ieder geval zijn: wachten.
Tenzij er haast achter zit natuurlijk :)
Er gaan wel al een behoorlijke tijd geruchten over een retina MacBook Air, die nog dunner/compacter is.
Neemt niet weg dat dat ding dan waarschijnlijk ook weer ietsjes duurder wordt en dat de huidige Air, zeker bij een aanbieding een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik acht de kans redelijk klein op een nieuwe/referesh van de air in het eerste kwartaal. Hoogst waarschijnlijk gaat Apple vol inzetten op de Apple Watch begin dit jaar. Dus ik verwacht Mac nieuws pas op de WWDC.

Er is naar mijn mening een heel klein kansje dat er dit voorjaar een nieuwe Air komt, maar deze zal vast wel geen goedkope worden, dus als je een klein budget hebt is het denk ik niet heel nuttig om te wachten.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Apple’s next major Mac revealed: the radically new 12-inch MacBook Air

Dit is wel een mockup. Maar Mark Gurman van 9to5Mac heeft wel een goed trackrecord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
So dat ziet er niet verkeerd uit! Het zou een goede stap zijn van Apple om van Thunderbolt af te stappen en USB 3.1 type C te gaan gebruiken. We zijn nu al heel wat jaartjes verder sinds Thunderbolt geïntroduceerd werd, maar veel meer dan een beeldscherm hang ik er niet aan, en thunderbolt apparatuur is ook bijzonder aan de prijs vergeleken met USB3 spul.
Wel zou ik liever gezien hebben dat er 2 usb poorten op zitten. 1 is toch wel heel erg karig. Zeker als je moet laden en je moet nog iets inpluggen.

Dokken is straks ook wel mooi, 1 kabel erin en alles wordt geregeld. Stroom, een beeldscherm (of 2), usb hubje, ethernet, audio. Maar dan niet voor de €250+ die een dergelijke Thunderbolt oplossing kost.

[ Voor 22% gewijzigd door MenN op 06-01-2015 21:19 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Valderrama schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:18:

Grote kans op een update, en nog grotere kans op de eerste serieuze vernieuwingen sinds de MBA 2010 wat mij betreft. Een retina display, 12 inch scherm in de behuizing van de 11 inch zoals hij vandaag is door dunnere bezels. Dat is kort gezegd wat er rondgonst en dat met een nóg langere accuduur en USB3.1. Kortom de eerste upgrade die ik, als MBA 2010 eigenaar met voornamelijk desktop gebruik, serieus in overweging ga nemen omdat hij voor mijn gebruik echt meerwaarde kan bieden (compacter formaat).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
MenN schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:13:
So dat ziet er niet verkeerd uit! Het zou een goede stap zijn van Apple om van Thunderbolt af te stappen en USB 3.1 type C te gaan gebruiken. We zijn nu al heel wat jaartjes verder sinds Thunderbolt geïntroduceerd werd, maar veel meer dan een beeldscherm hang ik er niet aan, en thunderbolt apparatuur is ook bijzonder aan de prijs vergeleken met USB3 spul.
Wel zou ik liever gezien hebben dat er 2 usb poorten op zitten. 1 is toch wel heel erg karig. Zeker als je moet laden en je moet nog iets inpluggen.

Dokken is straks ook wel mooi, 1 kabel erin en alles wordt geregeld. Stroom, een beeldscherm (of 2), usb hubje, ethernet, audio. Maar dan niet voor de €250+ die een dergelijke Thunderbolt oplossing kost.
Nou, geweldig.
Dat is ook zo handig die kleine USB poort, alle sticks gebruiken dat tenslotte (not). Ze leveren vast wel weer een €19,- adaptertje.
Handig de esc knop niet in de linkerbovenhoek (not).
Mooi die speaker grills (not).
Mooi asymmetrisch zo met die grote powerknop die niet zo groot had hoeven zijn als de eject knop er nog op had gezeten (not).
Touchpad geeft geen klik meer, handig, geen feedback (not).

Mooi hoor, weer een stukje dunner, fragieler en incompleter daar zaten we echt op te wachten (NOT).

iPhones buigen door, iPad geven vlekken in het scherm als je ze optilt of een beetje op het scherm drukt en de nieuwe Macbooks zullen ook wel door gaan buigen als het allemaal zo dun moet. Wat dan uiteraard weer door Apple ontkend gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

MenN schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:20:
Ik acht de kans redelijk klein op een nieuwe/referesh van de air in het eerste kwartaal. Hoogst waarschijnlijk gaat Apple vol inzetten op de Apple Watch begin dit jaar. Dus ik verwacht Mac nieuws pas op de WWDC.

Er is naar mijn mening een heel klein kansje dat er dit voorjaar een nieuwe Air komt, maar deze zal vast wel geen goedkope worden, dus als je een klein budget hebt is het denk ik niet heel nuttig om te wachten.
Jij denkt dat de air duurder wordt?
Dan is het helemaal niet meer interressant om voor de air te gaan vergeleken met de pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
@Psycho_Mantis
Tot nu toe zijn alle retina varianten van macs duurder in de markt gezet dan de oude versie. Daarom verwacht ik de nieuwe air ook wat duurder.

@Dancing_Animal
Ik denk dat het juist vrij snel gaat met USB type C. We spreken hier niet meer over een 'apple' standaard zoals Thunderbolt wat toch wel een flop is, of een lightning poort die alleen voor iOS apparaten geld. Nee, eindelijk houd Apple zich aan een standaard. Ik verwacht ook dat binnen een jaar van elk apparaat wel een USB type C versie is. Zou wel relaxt zijn, niet 3 keer je usb stick proberen :D

Dan over die dikte, het is niet alsof Apple hier de nieuwe alleskunner gaat neerzetten. Dit wordt een apparaat voor mensen die mobiliteit het allerbelangrijkste vinden. Mocht je meer mogelijkheden zoeken zul je dus naar de huidige Airs of Pro's moeten kijken.

Ik ben het wel met je eens dat die eindeloze race naar het dunste apparaat nu een beetje aan het doorschieten is. Op een gegeven moment worden er teveel concessies gedaan in kwaliteit om maar dunner te worden. Kan het niet meer met je eens zijn wat betreft de iPhones en iPads.

Edit: Wat betreft USB type C, zou ook zomaar 2016 kunnen worden wanneer het een doorbreekt. CES heeft tot nu toe nog geen stormvloed aan type C producten en gadgets laten zien :/

[ Voor 7% gewijzigd door MenN op 07-01-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 12:09

Kevinr1989

I am the danger

Goedemorgen allemaal!

Sinds gister in het bezit van een schitterende MacBook Air 13 inch :D Zo blij als een klein kind, maar moet wel even van richting bijsturen omdat ik van Windows af kom. Nu valt mij op, dat wanneer ik een bepaalde toets indrukt houd, er slechts 1 letter komt.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft, want internet en de zoekfunctie hier hebben weinig opgeleverd :9

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Kevinr1989 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:07:
Goedemorgen allemaal!

Sinds gister in het bezit van een schitterende MacBook Air 13 inch :D Zo blij als een klein kind, maar moet wel even van richting bijsturen omdat ik van Windows af kom. Nu valt mij op, dat wanneer ik een bepaalde toets indrukt houd, er slechts 1 letter komt.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft, want internet en de zoekfunctie hier hebben weinig opgeleverd :9
Je bedoelt dat je een menuutje met speciale tekens krijgt? Die kan je uitzetten door in Terminal dit commando te draaien:

code:
1
defaults write -g ApplePressAndHoldEnabled -bool false

en dan even opnieuw inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Nee, dat bedoel ik niet. Bij Windows kan ik laat maar zeggen 5 seconden een bepaalde letter inhouden, dan krijg ik bijvoorbeeld: aaaaaaaaaaaaaaa.

Bij de MacBook krijg ik dan slechts 1x een a. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Kevinr1989 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:05:
Nee, dat bedoel ik niet. Bij Windows kan ik laat maar zeggen 5 seconden een bepaalde letter inhouden, dan krijg ik bijvoorbeeld: aaaaaaaaaaaaaaa.

Bij de MacBook krijg ik dan slechts 1x een a. ;)
Kijk eens bij je Keyboard instellingen, wat heb je daar staan?
Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/shard/s308/sh/8481b190-fd54-48e7-b1d7-1927a2cd1013/a98e1bcc17f0e71ad62cdcb5eb78cdb8/deep/0/Keyboard-and-why-don't-keys-repeat-on-OSX-10.8.3---Apple-Support-Communities-and--MacBook-Air--Ervaringen-&-Discussie---Deel-4---Macs-&-Software---GoT-and-Junk-(1-message).png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Key Repeat staat uit en Delay Until Repeat staat op short

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

KhaZ

Alfa Romeo

Opgelost dus?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Zouden dat de instellingen moeten zijn om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Sinds kort naast alle andere Apple hardware (iphones, ipads, ipods, airports en een mac mini) nu een Macbook Air er bij. Razendsnel ding moet ik zeggen...

Zo snel dat ik me afvraag wat er eigenlijk standaard gebeurt wanneer je de macbook dicht klapt en hoe je dit kunt controleren. Gaat de macbook direct in slaap of sluimerstand?

Wanneer we nu de Mac openen gebeuren er 2 dingen... of je hebt vrijwel meteen beeld en je kunt direct weer verder. Of het beeld blijft zwart... als je dan op een toetsje ramt (hoeft niet perse de power toets te zijn) dan kun je ook weer super snel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Is toch goed? Niks mis mee.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Maar betekent klep dicht > Macbook uit. Of is het klep dicht en vervolgens slaap of sluimer?
Wat is default gedrag voor Mac OS X Yosemite?

Kun je sowieso zeggen dat wanneer het Apple logo ophoudt met branden de macbook uit staat of is het slaap of sluimer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Valderrama schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:52:
Maar betekent klep dicht > Macbook uit. Of is het klep dicht en vervolgens slaap of sluimer?
Wat is default gedrag voor Mac OS X Yosemite?

Kun je sowieso zeggen dat wanneer het Apple logo ophoudt met branden de macbook uit staat of is het slaap of sluimer?
Je Macbook gaat pas "uit" als je hem zelf afsluit, of als de accu leeg is. Anders staat ie altijd in een sluimer- of slaapstand.

Als je de Macbook sluit gaat hij eerst voor een bepaalde periode in een sluimerstand, waar ie in een fractie weer uit ontwaakt. Als hij aan het einde van die periode nog niet open is geweest, valt ie uit zichzelf in een "diepere" slaapstand, waardoor het enkele seconden langer kan duren voor ie weer gebruiksklaar is.
Hoe lang de periode van sluimerstand is weet ik niet precies. Uit eigen ervaring gok ik dat die ergens tussen een half uur en enkele uren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 17:02
Sinds gister ook eindelijk trots eigenaar geworden van een Macbook Pro 15 inch. Vriend van me verkocht hem voor een erg zacht prijsje aangezien hij er niks meer deed.

Specs: i7 2.2Ghz, 4GB, 750GB.

Inmiddels is mn Crucial MX100 256GB SSD binnen. Deze er 't weekend maar inbouwen. Nu twijfel ik alleen nog over een upgrade naar 8GB of meteen naar 16GB geheugen.

Is trouwens mijn eerste aanraking met Mac en OSX. :)

[ Voor 4% gewijzigd door EHA1337 op 16-01-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

je zit hier in het MBA topic maar verder veel plezier met je nieuwe laptop ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-09 22:51
Heeft iemand hier ervaring met de BookArc van TwelveSouth? Mijn vraag was eigenlijk of de bookarc voor de MBA ook geschikt is voor de MBP 13 (mid 2014)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tweaker010 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:30:
Heeft iemand hier ervaring met de BookArc van TwelveSouth? Mijn vraag was eigenlijk of de bookarc voor de MBA ook geschikt is voor de MBP 13 (mid 2014)?
Tja, de air is 1.7 cm. dik en de (retina) Pro is 1.8 cm. Kan dus net wel of net niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Dancing_Animal schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:55:
[...]

en de nieuwe Macbooks zullen ook wel door gaan buigen als het allemaal zo dun moet. Wat dan uiteraard weer door Apple ontkend gaat worden.
Doen ze nu ook al. Het scherm van mijn macbook air zit stampvol moet toets-afdrukken van het TOBO.
Mijn volgende wordt een 13" pro in plaats van 13" air !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Bol.com gooit de MBA voor een leuk prijs eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamisaus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 09:48
Plato1989 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:00:
Goede tip, ik twijfel er aan om een MBA te kopen. Het lijkt me handig om plaats- en tijdonafhankelijk te kunnen werken.. Ik ben echter ook benieuwd wat Apple voor ons in petto heeft. Een 12 inch Ipad Pro icm met een toetsenbord, á la Microsoft Surface lijkt me ook een perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
ongewoongewoon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:57:
Doen ze nu ook al. Het scherm van mijn macbook air zit stampvol moet toets-afdrukken van het TOBO.
Mijn volgende wordt een 13" pro in plaats van 13" air !
Vind ik toch knap. Ik zeul mijn MBAir al zo'n 3,5 jaar onafgebroken in m'n rugzak overal mee naartoe, en heb nergens last van. Zit altijd netjes in een hoes met van dat schuim wat je in kunt drukken (geen idee hoe dat spul heet) en dat werkt prima, zelfs met een volle rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Bamisaus schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:02:
[...]

Goede tip, ik twijfel er aan om een MBA te kopen. Het lijkt me handig om plaats- en tijdonafhankelijk te kunnen werken.. Ik ben echter ook benieuwd wat Apple voor ons in petto heeft. Een 12 inch Ipad Pro icm met een toetsenbord, á la Microsoft Surface lijkt me ook een perfecte oplossing.
Ik heb hem besteld. Altijd handig nog een Air veur erbij. Ja, dat lijkt mij ook ideaal. Wellicht komt hij eraan gezien de "lekken" die iets over 12 inch zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Mediamarkt ook die 13" voor 899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort komt de MediaMarkt weer met de geen BTW actie. Waarschijnlijk komende week, in week 5 dus.
SublimnAll schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:13:
[...]

Vind ik toch knap. Ik zeul mijn MBAir al zo'n 3,5 jaar onafgebroken in m'n rugzak overal mee naartoe, en heb nergens last van. Zit altijd netjes in een hoes met van dat schuim wat je in kunt drukken (geen idee hoe dat spul heet) en dat werkt prima, zelfs met een volle rugzak.
Ik denk dat je hoes is gemaakt van traagschuim/memoryfoam. Zelf heb ik ook zo'n hoes, is echt ideaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:30:
Ik denk dat je hoes is gemaakt van traagschuim/memoryfoam. Zelf heb ik ook zo'n hoes, is echt ideaal! :)
Klopt, dat bedoelde ik. Fantastisch spul.

Wilde eigenlijk nog even wachten met het kopen van een nieuwe Mac, maar die "Geen BTW" acties zijn altijd woest aantrekkelijk. Is het al zeker dat die korting ook geldt voor Macs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SublimnAll schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:15:
[...]

Klopt, dat bedoelde ik. Fantastisch spul.

Wilde eigenlijk nog even wachten met het kopen van een nieuwe Mac, maar die "Geen BTW" acties zijn altijd woest aantrekkelijk. Is het al zeker dat die korting ook geldt voor Macs?
Bij de Mediamarkt? Nee, helaas doen Apple producten sinds een jaartje of twee niet meer aan de Geen BTW actie.

Het gekkenhuis bij de Mediamarkt begint op woensdag 28 - 01 (t/m zondag 01 - 02), mocht je nog wat anders op het oog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
Vaak hebben concurrenten rond die zelfde dagen een eigen actie, zo heeft BCC vaak ook een btw actie in die week en die gooien over het algemeen wel de macs in korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamisaus
Crazyanz schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:19:
Vaak hebben concurrenten rond die zelfde dagen een eigen actie, zo heeft BCC vaak ook een btw actie in die week en die gooien over het algemeen wel de macs in korting ;)
BCC gaat sowieso altijd mee met de prijzen van de concurrent indien het hetzelfde artikel betreft.. Dit betekent dat je hem bij BCC kan halen voor dezelfde prijs als Mediamarkt of Bol.com. Persoonlijk vind ik BCC een prettige winkel om te kopen, vind hun service erg fijn.

Meer info: http://www.bcc.nl/dit-is-bcc/de-bcc-prijsgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bamisaus schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:56:
[...]

BCC gaat sowieso altijd mee met de prijzen van de concurrent indien het hetzelfde artikel betreft.. Dit betekent dat je hem bij BCC kan halen voor dezelfde prijs als Mediamarkt of Bol.com. Persoonlijk vind ik BCC een prettige winkel om te kopen, vind hun service erg fijn.

Meer info: http://www.bcc.nl/dit-is-bcc/de-bcc-prijsgarantie
De Mediamarkt heeft ook een laagste prijs garantie, net zoals bij de BCC hangen hier wel enkele voorwaarden aan. In tegenstelling tot de BCC worden bij de Mediamarkt webwinkels zoals Bol.com uitgesloten van de 'laagste prijs garantie'.

De voorwaarden van de Mediamarkt vind je halverwege deze pagina.

Uiteindelijk maakt het niet heel veel uit waar je je Macbook koopt, want je kan altijd wel bij Apple terecht zolang je garantie nog loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamisaus
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:11:
[...]

De Mediamarkt heeft ook een laagste prijs garantie, net zoals bij de BCC hangen hier wel enkele voorwaarden aan. In tegenstelling tot de BCC worden bij de Mediamarkt webwinkels zoals Bol.com uitgesloten van de 'laagste prijs garantie'.

De voorwaarden van de Mediamarkt vind je halverwege deze pagina.

Uiteindelijk maakt het niet heel veel uit waar je je Macbook koopt, want je kan altijd wel bij Apple terecht zolang je garantie nog loopt.
In dat geval kan je naar Mediamarkt om te vertellen dat BCC wel laagsteprijsgarantie doet met bol.com, om dus aan te tonen dat hij bij BCC ook 899 kost. Vervolgens moet M.m. weer mee gaan met de prijs van BCC :9 Hoe zit het met het kopen bij Dixons? Zij leveren 3 jaar garantie op Apple producten, is dit 3e jaar garantie iets extra's en aanvullends ten opzichte van de service die je bij andere bedrijven krijgt? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bamisaus schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:29:
[...]

In dat geval kan je naar Mediamarkt om te vertellen dat BCC wel laagsteprijsgarantie doet met bol.com, om dus aan te tonen dat hij bij BCC ook 899 kost. Vervolgens moet M.m. weer mee gaan met de prijs van BCC :9 Hoe zit het met het kopen bij Dixons? Zij leveren 3 jaar garantie op Apple producten, is dit 3e jaar garantie iets extra's en aanvullends ten opzichte van de service die je bij andere bedrijven krijgt? Iemand ervaring mee?
Haha dat heb je goed gezien. Gelijk heb je!

Bij Dixons krijg je standaard één jaar garantie op je aangekochte product. Op Apple producten bieden ze drie jaar garantie. De fabrieksgarantie van je aangekochte product is nog steeds gewoon van toepassing.

Verder werkt Dixons met een 'gemiddelde gebruiksduur'. Binnen deze termijn heb je recht op kosteloos herstel of omruil. Na twee jaar kan Dixons wel kosten in rekening brengen wanneer je product het einde van z'n gemiddelde gebruiksduur nadert. Meer info over hoe en wat vind je op de website van Dixons: https://www.dixons.nl/kla...antie-reparatie-en-ruilen

Verder heb ik geen ervaring met Dixons hoe dit precies in z'n werk gaat. Het is en blijft een spelletje tussen jou en verkopende partij. Je moet de verkopende partij er altijd zelf op wijzen dat in de wet staat dat jij als consument recht hebt op een garantie van twee jaar (en niet minder!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Bamisaus schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:29:
[...]

In principe heb je bij alle verkopers van laptops (dus ook MacBooks) garantie volgens het consumentenrecht. Deze garantie heeft in Nederland geen vaste duur. Dit is afhankelijk van het product en van de tijd dat je "redelijkerwijs kunt verwachten dat het deugdelijk blijft werken". Dat laatste is natuurlijk weer lekker vaag, maar voor computers is dit sowieso 3 jaar of meer. In feite is de Dixons garantie niet zo heel bijzonder dus.

Maar zoals hierboven ook al gesteld wordt, gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen en 9 van 10 verkopers zal het je lastig gaan maken als je garantie wilt claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:47

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ben benieuwd wat er verder nog gaat komen en wanneer. Zou wel een Air willen en wacht op retina, maar vind 12" te klein qua scherm. Als ze de bezels net zo krijgen als bij de XPS 13 dan zou je een 14" scherm in het huidige formaat kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 14-09 10:26
Aghanim schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:51:
Ben benieuwd wat er verder nog gaat komen en wanneer. Zou wel een Air willen en wacht op retina, maar vind 12" te klein qua scherm. Als ze de bezels net zo krijgen als bij de XPS 13 dan zou je een 14" scherm in het huidige formaat kunnen krijgen.
zelfde hier, neig inmiddels naar die nieuwste dell xps. Duurt mij wel erg lang om retina in een air te stoppen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:47
12" in het formaat van een 11" zeggen ze. Release eerste kwartaal, zal maart worden samen met de Apple Watch lijkt het.

Lijkt mij wel mooi, heb nu een 11".

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 09:21
Ik heb een Air I7 van mid juni 2011. Erg snel beestje in dagelijks gebruik. Ik heb hem lopen met Yosemite en Bootcamp Win7. Voor gaming doet de videokaart iets onder in vergelijking met de rest van de specs.

Nu kwam ik dit tegen: http://lifehacker.com/hac...o-a-macbook-air-974587310

Iemand al geprobeerd? Moeite waard? Ik heb geen ruimte voor een game PC. Het is zelfs zo dat ik te weinig game voor dit lonend te zijn.

Ik heb een lichte ICT achtergrond in een grijs verleden. Weet wel een beetje wat ik doe. Ben wel aan het overwegen dit eens te proberen.

Andere ervaringen zijn wel gewenst :)

[ Voor 29% gewijzigd door Denneke,,! op 26-01-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:32
Martinus schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:19:
[...]

zelfde hier, neig inmiddels naar die nieuwste dell xps. Duurt mij wel erg lang om retina in een air te stoppen.
Ik zou lekker afwachten. Denk zelf ook na over de XPS omdat het te lang duurt, maar wil straks geen spijt krijgen als Apple een geweldig ding aankondigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Silversin schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:16:
[...]

Ik zou lekker afwachten. Denk zelf ook na over de XPS omdat het te lang duurt, maar wil straks geen spijt krijgen als Apple een geweldig ding aankondigt.
Nu nodig: nu kopen. Nog niet nodig: afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Even een vraagje met betrekking tot de batterij van mijn MacBook Air uit 2011 dus iets meer dan 3,5 jaar oud.
773 cycli en 79% 'gezondheid'. Daarnaast geeft de MacBook af en toe aan 'onderhoud vereist'.

Kans dat Apple hier nog iets mee doet als ik langs ga aangezien ze verkondigen dat je mag verwachten dat pas na 1000 cycli de batterij afneemt tot 80% van de capaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
79% na 3,5 jaar is ander erg netjes. Volgens mij geven ze aan 80% of 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien welke toetsenbordindeling de MacBooks van Dixons hebben? Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:41:
Weet iemand misschien welke toetsenbordindeling de MacBooks van Dixons hebben? Ik kan het nergens vinden.
NL. Als je iets anders wilt moet je bijna altijd bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Valt er in maart ook nog iets nieuws op 13'' gebied te verwachten, Of is daar nog helemaal niets over bekend?

Mijn tante wil een macbook air gaan kopen en wil dan wel perse het nieuwste model,
Zelf ben ik niet echt thuis in Apple producten en hun release cyclus en van alle (ongefundeerde) geruchten die je met google vind wordt ik ook niet veel wijzer. Vandaar dat ik het hier maar vraag.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Sato schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:49:
Valt er in maart ook nog iets nieuws op 13'' gebied te verwachten, Of is daar nog helemaal niets over bekend?

Mijn tante wil een macbook air gaan kopen en wil dan wel perse het nieuwste model,
Zelf ben ik niet echt thuis in Apple producten en hun release cyclus en van alle (ongefundeerde) geruchten die je met google vind wordt ik ook niet veel wijzer. Vandaar dat ik het hier maar vraag.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Nuttige info hier te lezen: http://buyersguide.macrumors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: als mijn Macbook air 13" uit staat, dan zie ik in het midden van het scherm een hele lichte vlek.
Ik denk zelf dat het ingebrand is van het Apple logo van het opstarten. Zou dit mogelijk kunnen zijn?

En heeft iemand anders dit ok?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Is het niet gewoon het licht dat door dat logo komt?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hij staat uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Licht. Door. Logo.

Je macbook heeft een transparant logo op het deksel. Daar schijnt licht doorheen tegen de achterkant van je lcd panel. Dek de achterkant eens af en kijk of het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
:')

Is normaal in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Als je het ziet als 'ie uitstaat kan het natuurlijk niet ingebrand zijn, want dan licht het niet op. Houd maar eens iets voor de achterkant van je logo, dan zie je dat er licht door de achterkant van het logo komt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Wel herkenbaar zo zat ik ook de eerste keer toen ik dat zag :P komt inderdaad door lichtinval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohhh gelukkig maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:00:
[...]

Als je het ziet als 'ie uitstaat kan het natuurlijk niet ingebrand zijn, want dan licht het niet op. Houd maar eens iets voor de achterkant van je logo, dan zie je dat er licht door de achterkant van het logo komt.
Juist wel, dat is de hele issue van ingebrande monitoren. Door langdurig een fel licht op dezelfde plaats te tonen zie je het ook als de monitor uit staat.

Daarom zijn screensavers in het leven gekomen. Nu betwijfel ik btw of dit Überhaupt mogelijk is met lcd schermen. Maar goed zo leek het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:43:
[...]

Juist wel, dat is de hele issue van ingebrande monitoren. Door langdurig een fel licht op dezelfde plaats te tonen zie je het ook als de monitor uit staat.

Daarom zijn screensavers in het leven gekomen. Nu betwijfel ik btw of dit Überhaupt mogelijk is met lcd schermen. Maar goed zo leek het wel :)
Als het al ingebrand is, dan wordt het donkerder, niet lichter :>

Maar heb je nou al eens iets achter je scherm gehouden om te testen of er geen licht door het logo naar binnen valt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Hahn schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:36:
[...]
Als het al ingebrand is, dan wordt het donkerder, niet lichter :>

Maar heb je nou al eens iets achter je scherm gehouden om te testen of er geen licht door het logo naar binnen valt?
Een goeie warme halogeenlamp of een kaarsje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd het logo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar inbranden is niet donkerder. Als witte letters elke dag op dezelfde plaats staan, dat had ik ooit met het programma Rapidfile, dan zie je deze letters als de monitor uit staat. En dus lichter.

Maar lcd schermen branden niet meer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Is het alleen mogelijk om via de Apple site de Macbook AIR 2014 I7 + 8GB variant aan te schaffen of kan dit ook bij bijv. Icentre/MediaMarkt etc.?

[ Voor 6% gewijzigd door init op 13-02-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Dit kan ook bij de Icentre/mediamarkt

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Bij mijn weten heeft de i7 geen refresh gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Crazyanz schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:03:
Bij mijn weten heeft de i7 geen refresh gehad?
Indien dit een reactie is op mijn bericht: Wat bedoel je precies? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Laatst online: 19-08-2022
Vandaag een Macbook Air ontvangen, helaas werkt het scherm niet, zie alleen maar strepen door het beeld. Diverse resets hebben helaas ook niks opgeleverd. Makkelijkste is om gelijk naar de Apple Store te gaan denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gewoon retourneren naar de winkel waar je hem gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Laatst online: 19-08-2022
Is via het internet besteld, retourneren kost weer enkele dagen en het ontvangen van een nieuwe indien nodig ook enkele dagen. Vandaar dat ik aan de Apple Store dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
init schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:23:
[...]

Indien dit een reactie is op mijn bericht: Wat bedoel je precies? :?
Dat de huidige i7 in de air nog dezelfde haswell is als die in juli 2013 is geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Het is zover: mijn mid-2011 MBAir geeft aan na 754 laadcycli onderhoud te vereisen. Kosten om de accu te laten vervangen door Apple zelf bedragen, als ik mij niet vergis, 139 euro. Nu kom ik op internet guides tegen dat je het ook redelijk eenvoudig zelf kan doen. Wat zijn jullie gedachten hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tja, die neppers zijn ook vaak niet best. Tis geen moeite maar twee of drie keer een nepper plaatsen tov 1 keer een Apple originele accu... Dan wist ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:30

4POX

Everybody is wired

SublimnAll schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:43:
Het is zover: mijn mid-2011 MBAir geeft aan na 754 laadcycli onderhoud te vereisen. Kosten om de accu te laten vervangen door Apple zelf bedragen, als ik mij niet vergis, 139 euro. Nu kom ik op internet guides tegen dat je het ook redelijk eenvoudig zelf kan doen. Wat zijn jullie gedachten hierover?
Mijn oude Macbook Air 2010 geeft al anderhalve jaar aan dat die onderhoud nodig heeft. Ik negeer het. De batterij ga ik vervangen als die nog maar tien minuten op de accu wil. Draait nog steeds 3 / 4 uren.

Ik denk dat Apple automatisch onderhoud roept als de health onder de 80 procent komt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Nu is het zo dat Apple een richtlijn aangeeft van dat er 80% capaciteit over moet zijn na 1000 laadcycli. De mijne haalt dat bij verre niet (ong. 75% na 750 cycli). Is het nog hoopvol om dit aan te kaarten bij een Apple Store en een gratis/korting op vervanging van de batterij te eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Dan moet ik mijn zusje eens langs de apple store sturen haar '12 air heeft na 400 cycli nog maar 68% capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Let wel op dat de accu in sommige gevallen bol gaat staan en dan je case vervormd.
Pagina: 1 ... 47 ... 53 Laatste