[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik citeer:

"De batterij van je apparaat heeft na 1000 volledige laadcycli nog ongeveer 80% van de oorspronkelijke capaciteit. De eenjarige garantie dekt de vervanging van een defecte batterij. Apple biedt een batterijvervangingsservice voor alle MacBook-, MacBook Air- en MacBook Pro-notebooks met ingebouwde batterij."

Als ik het nog eens goed nalees, begrijp ik "na het eerste jaar na aankoop heb je pech".

Iemand een mid-2011 13" MacBook Air kopen? slechts 754 cycletjes op de teller :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:14

4POX

Everybody is wired

Is het niet? Binnen drie jaar na 1000 cycles 80% van de accu ?

li-on heeft nog een zelf-verval. Iedere jaar verlies je zoveel procent. Of je de accu gebruikt of niet.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Toevallig viel het mij vandaag ook op dat mijn batterij de laatste tijd wel erg snel leeg gaat.

Op dit moment krijg ik ook een 'onderhoud vereist' conditie als ik mijn voeding bekijk.

Ik heb een Air uit eind 2012 en zit 'nog maar' op 414 cycli, met nu al een gezondheid van 71%.

Bij een volle lading gaat de batterij nog maar 2,5 uur mee.

Maak ik enige kans om überhaupt hier iets kosteloos aan te laten repareren? Een batterij duur van 7 uur naar 2,5 uur in 2 jaar tijd is naar mijn idee een behoorlijke vermindering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
In een ander topic bleek een proces de boosdoener te zijn voor de snelle leegloop van de batterij. Heb je daar al naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tja, het is altijd een lastig verhaal met die accu's. Veel fabrikanten geven slechts een beperkte garantie (fabricagefouten daargelaten) op de accu omdat dit 1 van de componenten is die aan slijtage onderhevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
Lekkerbek312 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:58:
In een ander topic bleek een proces de boosdoener te zijn voor de snelle leegloop van de batterij. Heb je daar al naar gekeken?
Welk topic heb je het precies over? dan kijk ik daar even naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Ik geloof dat Wine (app om windows apps mee te draaien) de boosdoener (veel CPU continu) was.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Zijn er meer mensen die overwegen de 2014 macbook air aan te schaffen in plaats van de nieuwe 12" of nieuwe 13.3" air? Je betaald 1099,- voor de nieuwe 13" air, terwijl de 'oude' voor 899,- verkocht wordt.

Vind de nieuwe 12" erg gaaf, maar 1449 euro + de 'verplichte' multi docking connector USB c van 80 euro is toch echt veel geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Voordeel van de 2014 Air is de snellere processor en de prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door peakrever op 09-03-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

thijszor schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:35:
Zijn er meer mensen die overwegen de 2014 macbook air aan te schaffen in plaats van de nieuwe 12" of nieuwe 13.3" air? Je betaald 1099,- voor de nieuwe 13" air, terwijl de 'oude' voor 899,- verkocht wordt.

Vind de nieuwe 12" erg gaaf, maar 1449 euro + de 'verplichte' multi docking connector USB c van 80 euro is toch echt veel geld..
Denk niet dat het 'verplicht' is. Die Macbook gaat veel door werknomaden en studenten gebruikt worden.

Of bedoel je voor video? De AppleTV is goedkoper dan een video kabel. Kan je draadloos jouw presentatie geven.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag: is de "screen real-estate" van de nieuwe 12" Macbook met retina display nou groter of kleiner dan een 13" Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-02 20:53
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:39:
Wat ik me afvraag: is de "screen real-estate" van de nieuwe 12" Macbook met retina display nou groter of kleiner dan een 13" Air?
Net zo groot..

Retina display
12-inch (diagonal) LED-backlit display with IPS technology
2304-by-1440 resolution at 226 pixels per inch with support for millions of colors
16:10 aspect ratio
Supported scaled resolutions:
1440 by 900
1280 by 800
1024 by 640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
Beetje jammer dat die maximaal scaled naar 1440x900, niet meer werkruimte dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

Nu heb ik hier over het gebruik van spaces gelezen en dat je bepaalde apps automatisch in een andere space kan laten starten, maar is het ook mogelijk om bepaalde snelkoppelingen (aliassen) op een bepaalde space te zetten? Als ik nu een alias op mijn bureaublad plaats, plaatst hij dat meteen op alle spaces.
Ik zou graag snelkoppelingen/aliassen naar bepaalde folders/bestanden op een aparte space plaatsen, maar ik kan niet vinden hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05-2020
Hallo!

Al een tijde aan het twijfelen om mijn iMac te vervangen door een MBA. Mijn voorkeur gaat uit naar MBA i7, 8gb ram en ssd van 256gb.

Met koersverschil is prijs nu 200 euro duurder geworden. MBA 2014 met bovenstaande specs vind ik nergens terug is allemaal 4gb + i5w

Ik doe wat Photoshop, Illustrator, indesign werk, heb veel foto's e.d.

Zijn er gebruikers die dit alles doen met een 128 ssd? Maw. Externe HDD aanhangen. Heb een NASA dus data zou perfect daar gestockeerd kunnen worden.

Mocht iemand ervaring hebben of mij wat advies kunnen geven, bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:07
Ik weet niet precies waar ik de volgende vraag hoor te stellen, dus stel ik em maar in de MBA topic:

Ben momenteel de trotse eigenaar van een 11 inch MBA (2013 base model) en wil deze graag verkopen om vervolgens een 13 inch MacBook Pro te kopen.
Nou vroeg ik me af wat je anno 2015 voor zo'n MBA kan vangen :P

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Zojuist de 2014 instap air besteld bij mycom / dixons voor 899 euro, in mijn ogen de beste deal op dit moment. Nu besloten omdat ik verwacht dat de voorraden snel op zullen raken van de 'oude' en ik dan geen keuze meer heb. Ik vind de nieuwe trackpad en 5th gen i5 met iets langere accuduur geen 200 euro meer waard.

Kan ik mijn oude 2011 c2d met 2GB werkgeheugen vaarwel zeggen :).

[ Voor 17% gewijzigd door thijszor op 10-03-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom snap ik niet dat ik een Air heb met i5 en 1,4 GHz (ofzo) en dit een 1,1Ghz is. Feitelijk is dat toch minder?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Dan kijk je naar de Mobile M processor in de nieuwe 12" macbook met retina scherm, wellicht iets minder snel maar snel genoeg voor de taken die je met een air zou moeten doen.

De 4th & 5th gen macbook air 13" zijn, als ik cpu benchmark mag geloven, identiek qua prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
THE_BASE schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:45:
Waarom snap ik niet dat ik een Air heb met i5 en 1,4 GHz (ofzo) en dit een 1,1Ghz is. Feitelijk is dat toch minder?
Dat is minder ja. Wat snap je er niet aan? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:58:
[...]

Dat is minder ja. Wat snap je er niet aan? ;)
Dat het dan inderdaad geen volwaardige opvolger voor MacBook Air is, ook al kan hij tot 2,9Ghz.

Ik begreep ook dat i5 beter is dan Celeron M.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 19:31

Ethirty

Who...me?

THE_BASE schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:05:
[...]

Dat het dan inderdaad geen volwaardige opvolger voor MacBook Air is, ook al kan hij tot 2,9Ghz.

Je moet ook niet op die manier de specs vergelijken. De nieuwe MacBook moet je meer zien als een iPad op steroïden, waarbij langdurig mobiel gebruik belangrijker is dan ruwe performance, daarvoor hebben ze de Pro of iMac's. Als je op een iPad tegenwoordig best aardig foto's kan bewerken, dan lukt iets simpels daar ook wel op.

Sowieso is een 1,1GHz Celeron M sneller dan een paar jaar oude C2D, dus je moet geen appels met Apples (:+) vergelijken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:36

Nitai

Live the life you love.

Iemand ervaring met (digitale) strepen door het scherm van een 13" MBA (2013)? Heb de update 10.10.2 uitgevoerd en sindsdien heb ik dit probleem. Een verticale en horizontale streep die elkaar kruisen. Heb de SMC en PRAM al een aantal keren gereset, maar het heeft niet geholpen.

Net nu dat ding een paar maanden uit garantie is.... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 11-03-2015 15:56 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
THE_BASE schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:05:
[...]

Het is ook helemaal geen opvolger :? Het is een serie náást de Air en de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:39:
Ligt aan de gebruikte resolutie. Zoals aangegeven kan ie op 1440x900 maar dat is niet de native retina resolutie. Als je de native resolutie gebruikt zit je op 2304x1440 die je moet delen door 2 (1 pixel worden er 4: 2 in de hoogte, 2 in de breedte) om de effectieve real-estate uit te rekenen. Kom je hier dus uit op 1152x720 wat minder is dan 1440x900 van de 13" Air en de 1366x768 van de 11" Air. Daar heb je dan wel weer een IPS scherm met zeer hoge resolutie (lees: retina) voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik snap best dat het moeilijk was om zo'n scherm zo dun te maken, maar ik blijf het een ongelooflijk knullige resolutie vinden. Alles minder dan 1366x768 (@2x) vind ik echt onacceptabel werken qua real-estate. Ze hebben kennelijk echt hun best moeten doen om er een 720p (x2) scherm in te krijgen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Je kan prima de 1440x900 stand gebruiken. OS X rendert in dat geval een resolutie van 2880x1800 en scaled dat naar 2304x1440. De pixels zijn zo klein dat je die scaling niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nitai schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:56:
Iemand ervaring met (digitale) strepen door het scherm van een 13" MBA (2013)? Heb de update 10.10.2 uitgevoerd en sindsdien heb ik dit probleem. Een verticale en horizontale streep die elkaar kruisen. Heb de SMC en PRAM al een aantal keren gereset, maar het heeft niet geholpen.

Schiet eens een foto aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Muthas schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:15:
Je kan prima de 1440x900 stand gebruiken. OS X rendert in dat geval een resolutie van 2880x1800 en scaled dat naar 2304x1440. De pixels zijn zo klein dat je die scaling niet ziet.
Ik heb dat soort standen ook geprobeerd op een 13" en 15" rPro, maar ik zie toch wel verschil tov native @2x.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Excuses voor de pics, nog al slechte verlichting hier zo laat.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T6RogGgrgPLuoR9PWa7Ql3Yj/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L50G4QhhyzEP97gfx15Ae6Uv/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Doet ie het ook bij het witte opstartscherm met Apple Logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

sebastius schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:12:
Doet ie het ook bij het witte opstartscherm met Apple Logo?
Direct als de gong gaat en nog voordat het Apple logo verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nitai schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:56:

Een MacBook uit 2013 is nog niet eens twee jaar oud. Dit valt ruim binnen de periode waarin je mag verwachten dat een laptop deugdelijk blijft werken. Dus bonnetje even opzoeken en naar de winkel waar je hem gekocht hebt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Tjoekie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:29:
[...]

Een MacBook uit 2013 is nog niet eens twee jaar oud. Dit valt ruim binnen de periode waarin je mag verwachten dat een laptop deugdelijk blijft werken. Dus bonnetje even opzoeken en naar de winkel waar je hem gekocht hebt gaan.
Dat gaat lastig, gekocht in de Apple Store in Shanghai toen ik daar een korte opleiding deed. Europese Consumentenrecht geldt dan niet, al heb ik er netjes import en BTW kosten betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

Iemand een idee?
waztone schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:19:
Nu heb ik hier over het gebruik van spaces gelezen en dat je bepaalde apps automatisch in een andere space kan laten starten, maar is het ook mogelijk om bepaalde snelkoppelingen (aliassen) op een bepaalde space te zetten? Als ik nu een alias op mijn bureaublad plaats, plaatst hij dat meteen op alle spaces.
Ik zou graag snelkoppelingen/aliassen naar bepaalde folders/bestanden op een aparte space plaatsen, maar ik kan niet vinden hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:34
Volgens mij kan dit niet. Voor zover ik weet kan je inderdaad alleen programma's aan een space toekennen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Ik zou me binnenkort graag willen wagen aan m'n eerste Mac. Heb altijd Windows gehad (en ben daar ook uitermate tevreden van) maar wil toch voor eens en voor altijd weten wat me het beste ligt: Mac of Windows. Twijfel alleen nog een beetje tussen een Air en die nieuwe Macbook. Ding zou enkel gebruikt worden voor tekstverwerking, surfen (youtube etc.) en af en toe een filmpje kijken in bed. Ik vermoed dat ik dan, gelet op de prijs, misschien best voor een Air opteer? Bovendien vind ik 13inch net iets lekkerder dan 12inch.

Nog twee kleine vraagjes:
- Zo'n Air, kan die perfect op de schoot gebruikt worden? Of gaat dat vroeg of laat problemen geven qua hitte doordat de ventilatie niet optimaal kan werken?
- Kan je met een Air zonder problemen .mkv bestanden afspelen (1080)?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Brick Top schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:01:
Ik zou me binnenkort graag willen wagen aan m'n eerste Mac. Heb altijd Windows gehad (en ben daar ook uitermate tevreden van) maar wil toch voor eens en voor altijd weten wat me het beste ligt: Mac of Windows. Twijfel alleen nog een beetje tussen een Air en die nieuwe Macbook. Ding zou enkel gebruikt worden voor tekstverwerking, surfen (youtube etc.) en af en toe een filmpje kijken in bed. Ik vermoed dat ik dan, gelet op de prijs, misschien best voor een Air opteer? Bovendien vind ik 13inch net iets lekkerder dan 12inch.

Nog twee kleine vraagjes:
- Zo'n Air, kan die perfect op de schoot gebruikt worden? Of gaat dat vroeg of laat problemen geven qua hitte doordat de ventilatie niet optimaal kan werken?
- Kan je met een Air zonder problemen .mkv bestanden afspelen (1080)?

Alvast bedankt voor jullie advies!
Het afdichten van de ventilatieroosters (bij het scharnier) is natuurlijk nooit een heel goed idee, en kan er op termijn voor zorgen dat je Mac wel erg warm wordt. Al hangt dat natuurlijk ook geheel af van de load van de machine. Met 1080p MKV bestanden hoeft de Air geen problemen te hebben al hangt dat ook weer af van de bitrate en de gebruikte player.

In alle eerlijkheid: ik vraag me af hoe groot het verschil tussen Windows en OSX voor je gaat zijn als je inderdaad alleen wat surft, film kijkt en tekst verwerkt. Beide taken gaan prima op beide platformen, en de kans is zelfs groot dat je op beide platformen exact dezelfde applicaties zult gebruiken (want dat is toch wel een beetje de standaard 'reflex' van switchers ;) )

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

nadroJ schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:59:
Volgens mij kan dit niet. Voor zover ik weet kan je inderdaad alleen programma's aan een space toekennen.
Ok, thnx. Dat is jammer. Had ik graag gezien, maar dan moet het maar met een paar extra klikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Whieee schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:20:
Het afdichten van de ventilatieroosters (bij het scharnier) is natuurlijk nooit een heel goed idee, en kan er op termijn voor zorgen dat je Mac wel erg warm wordt.
Bij de Air zitten de roosters op de kopse kant, achter het scharnier van het scherm. Kleine kans dat je die blokkeert met het ding op schoot. Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad en de Air wordt niet extreem warm, ook niet bij wat zwaarder belasten.
Brick Top schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:01:
Ik zou me binnenkort graag willen wagen aan m'n eerste Mac. Heb altijd Windows gehad (en ben daar ook uitermate tevreden van) maar wil toch voor eens en voor altijd weten wat me het beste ligt: Mac of Windows.
Hou er rekening mee dat je niet éven overstapt. Ik heb er zelf toch een maand of 3 over gedaan om echt aan de verschillen te wennen. Van vertrouwde Windows-tools tot sneltoetsen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ethirty schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:34:
[...]

Bij de Air zitten de roosters op de kopse kant, achter het scharnier van het scherm. Kleine kans dat je die blokkeert met het ding op schoot. Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad en de Air wordt niet extreem warm, ook niet bij wat zwaarder belasten.
Met puur op schoot (als in: op kleding) gaat dat inderdaad wel goed. Maar Brick Top heeft het ook over film kijken op bed, en dan verandert e.e.a. wel. Een beetje dekbed is prima in staat om de vents verder dicht te drukken dan je op het eerste gezicht zou verwachten.

Bij lichte load levert dat weinig problemen op, maar als je een uurtje of wat naar 1080p (Flash :X ) video in je browser of MKV met hoge bitrate zit te kijken, krijgt ook een MacBook Air het vanzelf een beetje warm.

Uiteindelijk is het een kwestie van opletten of je de airflow niet volledig belemmert, en niet je Mac inpakken met een dekbed en dan besluiten om Final Cut Pro een slinger te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Whieee schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:20:
[...]

Uiteindelijk is het een kwestie van opletten of je de airflow niet volledig belemmert, en niet je Mac inpakken met een dekbed en dan besluiten om Final Cut Pro een slinger te geven ;)
Dat altijd, maar je hebt in ieder geval niet het probleem van de gemiddelde laptop dat de aanvoer van verse lucht aan de onderkant zit en dichtgedrukt wordt door je bovenbeen. :F

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ethirty schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:35:
[...]

Dat altijd, maar je hebt in ieder geval niet het probleem van de gemiddelde laptop dat de aanvoer van verse lucht aan de onderkant zit en dichtgedrukt wordt door je bovenbeen. :F
Dat is waar, al haalt de rMBP weer wel een deel van zijn air-intake via de onderkant. Maar ook op de rMBP is het wat beter doordacht dan bij veel non-Apple systemen die een prachtige air intake hebben, precies op de plaats waar de laptop op je been rust inderdaad :P

Je vraagt je af of dergelijke fabrikanten enige vorm van testing doen alvorens ze een ontwerp in productie gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Ik leg altijd een tijdschrift(je) onder de air, als die langere tijd op schoot gaat, al dan niet op een kleedje/dekbed. De air koelt best wel veel ook passief via de behuizing (naast dat ie natuurlijk ook fans heeft) Op je knieën kan die gemakkelijker nog warmte kwijt, dan wanneer de hele onderkant direct op een kleed of zelfs dekbed (dat gemaakt is om warmte vast te houden!) ligt, kan die wel iets te warm worden is mijn ervaring.

Vroeger zat de mrs. vaak 's winters met een kleedje met haar air op schoot films te kijken of boeken te lezen. Ik hoorde de air blazen. Als ik haar eh... 'adviseerde' ;) om een tijdschrift eronder te leggen, werd het weer langzaam stil (fans werden weer rustig)... Nu denkt ze er al een hele tijd weer zelf aan O-)

[ Voor 29% gewijzigd door autoreverse op 12-03-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
Ben ik eigenlijk de enige die het jammer vind dat de MBA's nog steeds geen scherm upgrade hebben gekregen? Momenteel is het scherm het enige wat me tegenhoud om een nieuwe MBA te kopen. (Als alternatief op mijn MBP (non retina), puur voor bank en away-from-home gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
Nee vrij stored, je verwacht op zijn minst HD anno 2015. Ik ben erg tevreden met mijn air maar zou nu voor de mbpr 13 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik vermoed ook niet dat er nog grote updates voor uitkomen. Toen de Air uit kwam was zo'n dunne laptop uniek. Voor mensen die veel onderweg zijn en geen lompe laptop willen.
Nu de nieuwe rMB nog dunner is en niet in de Air-categorie valt, geeft dat wel aan dat zo'n dunne laptop de standaard gaat worden.

Ik denk dat ze de Air daarom uitfaseren zodat je straks twee laptops hebt:
- (nieuwe) MacBook zoals deze week aangekondigd
- MacBook Pro die eenzelfde verdunningskuur krijgt (maar wat groter en hoger gepositioneerd)

[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 13-03-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik denk eerder dat als de techniek verder is gevorderd, de drie producten zullen samensmelten tot 1 ultieme snelle, dunne laptop. Maar dat zal nog wel even duren.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ethirty schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:28:
Ik denk eerder dat als de techniek verder is gevorderd, de drie producten zullen samensmelten tot 1 ultieme snelle, dunne laptop. Maar dat zal nog wel even duren.
Ik denk dat dan de psycholoog van de marketing afdeling ingrijpt. Mensen hebben een gevoel van keus nodig.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirateStef
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 14:21
Het is vast al duizend keer gevraagd maar ik heb een mac air mid-2013 en ik wil de ssd upgraden. Is dit mogelijk en zoja, wat is de max dat ik erin kan zetten? is +-500gb al mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
PirateStef schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:10:
Het is vast al duizend keer gevraagd maar ik heb een mac air mid-2013 en ik wil de ssd upgraden. Is dit mogelijk en zoja, wat is de max dat ik erin kan zetten? is +-500gb al mogelijk?
Het is zeker mogelijk.

http://www.everymac.com/s...-upgrade-ssd-storage.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:58
Of je kijkt voor een alternatief van OCW: http://www.onlinemacwinke...macbook-air-11-13-20.html (weet niet zeker of deze in jou Mac past).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
Kwam deze zojuist tegen: http://www.laptopshop.nl/...3-3-8-128-gb-1-6-ghz.html

Misschien interessant voor de mensen die een oog op een MBA hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag een MacBook Air besteld, nu wil ik mijn oude MacBook Air in de werkplaats gaan gebruiken, echter ivm stof wil ik het toetsenbord eigenlijk afgedekt hebben, zijn hier oplossingen voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit inderdaad perfect is, ik ga ze bestellen, zo kan ik mijn oude MacBook Air toch nog zinvol gebruiken.

Super ! Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
graag gedaan d:)b

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

als mijn zoon geslaagd is voor zijn school willen wij als ouders hem een MacBook 13inch Air geven.
onze zoon heeft een Pioneer DJ Controler (ouzo iets) en op zijn windows laptop heeft hij Serato DJ staan.
Serato DJ heeft bepaalde systeem eisen nodig, onze vraag aan jullie; kan de 13inch Air met 256Gb (1349,- euro model) overweg met de systeem eisen van Serato, hier te vinden;

http://serato.com/dj/downloads#min-specs

Of is de Air daarvoor te licht?
Graag jullie reacties, wij als ouders hebben er geen kaas van gegeten, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
MacBook Air moet prima overweg kunnen met dat programma.
Wat ik wel zou aanraden is om het werkgeheugen te upgraden naar 8GB, ivm de toekomst. Dit kan na aanschaf niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:31:
Graag jullie reacties, wij als ouders hebben er geen kaas van gegeten, alvast bedankt.
Geen zorgen, de huidige MBAir kan dat fluitend. Ikzelf heb niets dan goede ervaringen met het draaien van Serato ITCH (voorganger van Serato DJ) op mijn MBAir, die alweer uit 2011 stamt.
Zoals Arthur al zegt, is het wel zo handig om het werkgeheugen bij aanschaf te upgraden van 4GB naar 8GB. Is voor Serato DJ niet per se nodig, maar kan wel lonen in wat intensiever dagelijks gebruik en behoud van waarde mocht je hem later nog willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
Zojuist mezelf ook getrakteerd op een nieuwe MBa, onze vorige laptop (HP Probook) was een keer uit de handen van onze dochter gevallen waardoor de body flink was verbogen, nog een wonder dat die het deed, we hebben het ook altijd trouw onze 3D laptop genoemd.
Het is wel flink wennen, weet nog niet zo goed hoe ik met shortcuts moet werken e.d. maar goed, nu bezig om Office erop te knallen zodat er weer op gewerkt kan worden :-)
Tot nu toe erg tevreden en het ziet eruit als een flinke upgrade t.o.v. de voorganger. Heb het 128GB model met 8GB geheugen (Aanbieding MM).

Net ook nog gekeken bij de MM naar de nieuwe MB, was wel even kwijlen en mezelf tegenhouden om toch niet voor de nieuwe MB te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:42

Bob Popcorn

Plop!

Mn moeder heeft een nieuwe MBA gekocht, omdat dr Macbookje uit 2006 nu toch wel erg oud werd. Kan ik gewoon de time machine backups terugzetten in de nieuwe installatie of wordt het systeem daar traag van?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Bob Popcorn schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:46:
Mn moeder heeft een nieuwe MBA gekocht, omdat dr Macbookje uit 2006 nu toch wel erg oud werd. Kan ik gewoon de time machine backups terugzetten in de nieuwe installatie of wordt het systeem daar traag van?
Ik denk dat het problemen gaat opleveren. Een macbook uit 2006 zal niet de laatste OSX versie draaien. Terwijl een nieuwe OSX machine dat wel doet. Je kan het proberen. Anders de migratie assistant gebruiken.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:42

Bob Popcorn

Plop!

4POX schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:01:
[...]

Ik denk dat het problemen gaat opleveren. Een macbook uit 2006 zal niet de laatste OSX versie draaien. Terwijl een nieuwe OSX machine dat wel doet. Je kan het proberen. Anders de migratie assistant gebruiken.
Thanks. Heb maar gewoon de proef op de som genomen, en het werkt prima. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Bob Popcorn schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:23:
[...]

Thanks. Heb maar gewoon de proef op de som genomen, en het werkt prima. :)
Dat is zeker geluk. Ik had een machine die begon te zeuren over verschil in OSX versies. Oftewel. Er is geen touw aan vast te knopen ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Heeft hier iemand ervaring met een anti reflectie screen protector? Of iets dergelijks om beter in de zon te kunnen werken met een macbook air. Nu snap ik dat vol tegen de zon in nooit gaat werken, maar zelfs in de schaduw is het nu niet altijd fijn (met zo'n dag als gisteren).

Nu heb ik bijvoorbeeld wel deze gevonden, maar lijkt mij aardig prijzig. En geen idee of dat een beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:49
Sinds enkele weken ben ik eigenaar van een MBA, wat een heerlijk apparaat is dit zeg! Ik heb hem eigenlijk aangeschaft omdat ik heel veel onderweg ben, gewicht is dan funest. Ik heb nooit eerder met MacOS gewerkt, maar vanuit interesse heb ik de stap toch maar genomen en ik moet zeggen dat het flink wennen is, maar wel heel intuïtief werkt allemaal! Gelukkig zat er op mijn Windows laptop een 'invert scroll' optie haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Martijn19 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 21:28:
Heeft hier iemand ervaring met een anti reflectie screen protector? Of iets dergelijks om beter in de zon te kunnen werken met een macbook air. Nu snap ik dat vol tegen de zon in nooit gaat werken, maar zelfs in de schaduw is het nu niet altijd fijn (met zo'n dag als gisteren).

Nu heb ik bijvoorbeeld wel deze gevonden, maar lijkt mij aardig prijzig. En geen idee of dat een beetje werkt.
Ik heb zelf vorig jaar deze van een medetweaker overgenomen. Hij had een setje besteld en er maar één nodig, de andere heb ik overgenomen. Ik zou niet weten hoe de deze zich verhoudt ten opzichte van die versie die Apple verkoopt, maar in principe werkt het redelijk. Vol in de zon is het scherm nog steeds niet geweldig leesbaar, al gaat het met een zonnebril prima. In de schaduw is er echt heel aardig mee te werken, zo lang je er niet heel intensief mee gaat werken. Voor een beetje casual browsen is het prima, als ik serieus bezig moet doen ga ik toch liever ergens binnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:26
Sinds kort merk ik op mijn Macbook Air van media 2013 een (voor mij) zeer irritante lag bij verschillende dingen. Het eerst viel me dat op met het maken van een nieuw tabblad in Safari. Dat kan gewoon twee/drie seconden duren eer ik een nieuw, leeg tabblad heb. Ik heb de iCloud sync al uitgezet, maar het blijft hetzelfde probleem.

Ondertussen vallen me steeds meer van die haperingen op. Bij het openen van programma's, het aanklikken van dingen in Safari en meer van zulke dingen. Mijn MacBook is lang niet meer zo snappy als hij was, echt opvallend trager. Ik vind het bijzonder vervelend.

Wat kan ik hier aan doen? Of werkt dit zo naarmate OSX vordert en wordt het dan tijd voor een nieuwe? Ik ben redelijk nieuw in OSX, en ik weet niet zo goed hoe ik hem het beste op kan frissen. Bij Windows weet ik wel wat ik moet doen, maar voor OSX niet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Al heb ik niet echt een oplossing voor je probleem, 1 ding weet ik zeker, en dat is dat de 2013 Air nog lang niet aan vervanging toe is. Het is een probleem met de software, en wellicht dat andere nog een tip hebben om het zo op te lossen. Anders zal een herinstallatie van osx het probleem wel oplossen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Bobbus schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:32:
Sinds kort merk ik op mijn Macbook Air van media 2013 een (voor mij) zeer irritante lag bij verschillende dingen. Het eerst viel me dat op met het maken van een nieuw tabblad in Safari. Dat kan gewoon twee/drie seconden duren eer ik een nieuw, leeg tabblad heb. Ik heb de iCloud sync al uitgezet, maar het blijft hetzelfde probleem.

Ondertussen vallen me steeds meer van die haperingen op. Bij het openen van programma's, het aanklikken van dingen in Safari en meer van zulke dingen. Mijn MacBook is lang niet meer zo snappy als hij was, echt opvallend trager. Ik vind het bijzonder vervelend.

Wat kan ik hier aan doen? Of werkt dit zo naarmate OSX vordert en wordt het dan tijd voor een nieuwe? Ik ben redelijk nieuw in OSX, en ik weet niet zo goed hoe ik hem het beste op kan frissen. Bij Windows weet ik wel wat ik moet doen, maar voor OSX niet. Iemand tips?
Heb jij weinig ruimte vrij op de SSD?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:26
4POX schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:03:
[...]

Heb jij weinig ruimte vrij op de SSD?
Nee, nog 85GB over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Misschien even een keer helemaal uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:57

KhaZ

Alfa Romeo

Staat er een virtual machine aan (Parallels)? Merkte dat dit bij mij wat lag veroorzaakte, waardoor ik na openklappen bijv. pas na 5-10 seconden m'n wachtwoord kon invullen. WM uit/standby en probleem is weg.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bobbus schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:32:

Als ik dit zo hoor heb ik exact hetzelfde met mijn 2013 MBA, met de toevoeging dat ik ook duidelijk merk dat de accu 'ineens' minder lang mee gaat en zo nu en dan wordt hij om onverklaarbare redenen warmer dan voorheen bij dezelfde taken. Ik zie trouwens regelmatig in de activiteitenweergave een proces staan dat nogal wat cpu-tijd eist, vaak met de naam van een website, ik heb het vermoeden dat dit in relatie tot de hiervoor genoemde problemen staat. Herken jij dit?

Ik ben overigens voornemens om eerdaags OS X eens volledig opnieuw te installeren. Ik kan mij namelijk redelijk inbeelden dat het systeem wat vervuild is geraakt in de loop der tijd. Ik neem aan dat dit het probleem direct op moet lossen en dat het sneller is dan eindeloos zoeken naar (mogelijke) oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:14
Mijn MBA 2013 doet het ook niet echt schitterend met safari op 10.10. Het is niet echt snel met nieuwe tabbladen en soms hangt die even voor een halve seconde om dan gewoon weer verder te gaan. Niet echt aangenaam, maar niet frustrerend genoeg om eens opnieuw te installeren. Wat ik wel eens ga doen als El Capitan er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:53

page404

Website says no

Is sinds de laatste OS X updates dit probleem bij jullie verholpen? Klinkt namelijk als een algemeen probleem met Yosemite (de discoverydeamon bug) die inmiddels verholpen moet zijn.

Heb ik nog een vraag. Zijn er mensen die ervaring hebben met development op 2011, 2012 en 2013 modellen? Ik ben op zoek naar een tweedehands en wil er graag XCode op developen. Red ik dat met een 2012 of misschien zelfs 2011 model, of kan ik beter echt een 2013 nemen? En geheugen, is 4GB voldoende of heeft 8GB echt meerwaarde in dit scenario?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
page404 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:27:
Heb ik nog een vraag. Zijn er mensen die ervaring hebben met development op 2011, 2012 en 2013 modellen? Ik ben op zoek naar een tweedehands en wil er graag XCode op developen. Red ik dat met een 2012 of misschien zelfs 2011 model, of kan ik beter echt een 2013 nemen? En geheugen, is 4GB voldoende of heeft 8GB echt meerwaarde in dit scenario?
Wat wil je developpen? Website, iOS appjes of bleeding edge Metal 3D Occulus Rift supported flight simulators?

Kijk even naar de verschillen in CPU performance tussen de 2011, '12 en '13 modellen, dan zul je zien dat het niet veel uitmaakt welk jaar je pakt. Het is niet zo dat 'ie opeens 2x zo snel is. Wat wél van significante invloed is, is het hebben van een SSD. Ik heb een paar jaar prima op een 2011 11" Air gewerkt als webdeveloper. Een externe scherm is dan wel prettig was een 11" heeft echt niet zoveel space. Maar de processor is krachtig genoeg, ik had zelfs een Windows 2008 server met SharePoint erop draaien in VMWare naast het normale OS met 4Gb (wat dan toch wel een beetje krap was).

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
inderdaad de snelheid van de cpu is niet echt veel beter geworden sinds de 2011/2012 modellen. Nieuwere gaan vooral veel langer mee op de batterij en de GPU is sterk verbeterd. Maar voor als je geen super zware games gaan maken zal je prima uit de voeten kunnen met een 2011/2012 model.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Ik doe wat aan (web)development op een 13" 2011 MBAir. Qua processor snel zat, RAM geheugen raakt toch snel vol als je veel dingen tegelijk doet en als je werk ook maar enigszins grafisch wordt komt hij toch veel tekort. Kun je beter een nieuwere nemen met minimaal 8GB RAM en een betere grafische chip (Intel HD4000 of beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 12:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

page404 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:27:
Is sinds de laatste OS X updates dit probleem bij jullie verholpen? Klinkt namelijk als een algemeen probleem met Yosemite (de discoverydeamon bug) die inmiddels verholpen moet zijn.

Ik werk in principe naar volle tevredenheid met een Macbook Air 2010 waar ik dat soort dingen op doe (hoewel wel onder visual Studio, bootcamp win10). Het hangt veel af van wat je programmeren wil en vooral ook testen. Apps en programma's gaat prima, wil je stevig 3d werk doen dan is het natuurlijk een ander verhaal... Wat geheugen betreft ik red het prima met 4gb maar ben ook niet iemand die constant veel tabs e.d. Open wil hebben staan. Dus als je de optie hebt is voor 8gb gaan nooit een slecht idee.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Thanks all, ik heb een goeie deal op Marktplaats gevonden. 13" i7, 8GB, 2014 model. Ik ga er morgen om.

Zeer bedankt voor jullie input, op basis daarvan besloten dat ik in elk geval 8GB wilde hebben. Wil toch wel wat grafische apps gaan bouwen dus ik neem maar geen risico. Ouder model was ook goed geweest, maar dit was een aardig buitenkansje dus besloten mijn budget wat op te rekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Als de prijs goed is, is het een prima deal. Grafisch werk moet je sowieso niet teveel van de air verwachten natuurlijk (nadeel blijft schermresolutie), maar de 2014 heeft wel het best wat je daarvoor hebben kan. Belangrijk is vooral dat vooral de 2011 maar ook 2012 daar minder geschikt voor zijn met de intel 3000 en 4000 chipsets. De GeForce 320M in mijn MBA presteert op 3d gebied zelfs op sommige gebieden beter.

Maar veel plezier met de aankoop!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielllb
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-03-2022
Na een mislukte update via de Recovery een verse OS X installatie terug moeten zetten, maar ik merkte dat als je in de Recovery via Terminal 'diskutil list' invoert dat je dan behalve de standaard Mac-partities nog een stuk of 13 andere 'schijven' (/dev/disk2 t/m 13) tegenkomt die allemaal heel klein zijn. Kan iemand verifiëren of dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 22:23
danielllb schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:44:
Na een mislukte update via de Recovery een verse OS X installatie terug moeten zetten, maar ik merkte dat als je in de Recovery via Terminal 'diskutil list' invoert dat je dan behalve de standaard Mac-partities nog een stuk of 13 andere 'schijven' (/dev/disk2 t/m 13) tegenkomt die allemaal heel klein zijn. Kan iemand verifiëren of dit normaal is?
Niet normaal. Heb je veel dingen gemounted? Elke ISO that je mounted wordt een disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielllb
wouter.N schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:50:
[...]

Niet normaal. Heb je veel dingen gemounted? Elke ISO that je mounted wordt een disk
Nee, heb via een Ubuntu USB de hele schijf geformatteerd aangezien Disk Utility tegenwerkte. In OS X zie ik ook alleen Macintosh HD en de Recovery en EFI partities als ik diskutil list typ, maar in de Recovery mode dus die extra 'schijven'. Had dit al gevonden: http://apple.stackexchang...only-show-up-on-mac-os-re

Verder kon ik er niks over vinden dus vroeg me af of iemand zou willen kijken of dit bij zijn/haar MBA ook zo is.

[ Voor 3% gewijzigd door danielllb op 22-08-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat is inderdaad niet normaal en bij mijn OS X iig niet het geval. Hoe groot zijn al deze partities? Ik vermoed toch dat dit het resultaat is van de ubuntu installatietool icm os x; fresh install vanuit OS X zelf lijkt mij dan toch het handigst.

[ Voor 42% gewijzigd door DeNachtwacht op 22-08-2015 17:58 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielllb
Heb net even gekeken op de iMac, opgestart met ⌘ + r en daar hetzelfde verhaal, daar is verder niets mee gebeurd dus ga er maar ervan uit dat het normaal is. Vanuit de terminal in OS X zelf krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/55d8d1682905a/55d8d16823e50-Screen_Shot_2015-08-22_at_21.43.05.png

In Recovery Mode dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/55d8d289c1c82/55d8d289b7474-IMG_0589.jpg

Zowel op MBA en iMac ziet dit er hetzelfde uit, zal wel goed zitten dus. Was alleen even benieuwd of dit bij meerdere mensen het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Heel kort vraagje, vriendinlief heeft een mac book air die naar een nieuwe eigenaar gaat.

Maar ergens halverwege vraagt ie om inloggegevens, is dat alleen om de installatie goed te keuren of is dat gelijk het nieuwe account voor die computer (wat niet de bedoeling is), geef toe beetje blonde vraag maar zit er nu voor het eerst naar te kijken.

Update:
Stom, antwoord zelf al gevonden, had op verstuur geklikt toen vriendinlief zelf met het antwoord kwam.

Het antwoord is heel simpel, alleen ter verificatie van de download, verder niets.

[ Voor 23% gewijzigd door martijnm71 op 24-08-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

danielllb schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:51:
Heb net even gekeken op de iMac, opgestart met ⌘ + r en daar hetzelfde verhaal, daar is verder niets mee gebeurd dus ga er maar ervan uit dat het normaal is. Vanuit de terminal in OS X zelf krijg ik dit:
[afbeelding]

In Recovery Mode dit:
[afbeelding]

Zowel op MBA en iMac ziet dit er hetzelfde uit, zal wel goed zitten dus. Was alleen even benieuwd of dit bij meerdere mensen het geval was.
Zal wel goed zijn ja. Voor de recovery zijn idd vaak hidden partitions aangemaakt, hoewel ik ook zo 123 niet snap waar dit vandaan komt. Het kan vast geen kwaad, zo te zien ben je er iig niet veel data mee kwijt :+

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

DeNachtwacht schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:29:
Als de prijs goed is, is het een prima deal. Grafisch werk moet je sowieso niet teveel van de air verwachten natuurlijk (nadeel blijft schermresolutie), maar de 2014 heeft wel het best wat je daarvoor hebben kan. Belangrijk is vooral dat vooral de 2011 maar ook 2012 daar minder geschikt voor zijn met de intel 3000 en 4000 chipsets. De GeForce 320M in mijn MBA presteert op 3d gebied zelfs op sommige gebieden beter.

Maar veel plezier met de aankoop!
Inmiddels flink mee kunnen stoeien en ik ben positief verrast! Ondanks dat de verticale schermresolutie wat beperkt is valt er prima mee te werken. Qua performance nog geen bottlenecks gezien, alles is razendsnel, of het nou NetBeans, Eclipse, Xcode of Safari is. Nou is het wel een dikke Air, 2014 model met i7 en 8GB, maar het is toch een... ultrabook. Van de week ga ik eens proberen mijn iMac als slave te gebruiken. Omdat het kan ;)

Verwijderd

Mijn MacBook Air 2011 is de laatste weken opeens enorm traag. Moet 'm steeds opnieuw opstarten. Heb nog bijna 100GB vrij en heb er, behalve Office, Spotify en FF, ook nauwelijks programma's op geinstalleerd. Wat kan ik hieraan doen? Staat een fresh install op sinds een half jaar. Werkte echt heerlijk, maar nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 20:03
hoi, ik heb een vraagje. Ik wil een macbook air kopen. Nu heb je op de website van apple een macbook air met i5, 256GB geheugen, en 4gb ram te koop. Bij mediamarkt is eenzelfde macbook te koop maar dan met 8GB ram. Is dit zodanig merkbaar, ook over 4 jaar, dat je beter die 8GB ram kan nemen? En is het betrouwbaar? Of hebben ze er zelf mee geknoeid? Het scheelt zo'n 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Daar hebben ze niet mee geknoeid, maar als je het niet vertrouwt kan je op de site van Apple ook gewoon zelf aangeven dat je 8GB wilt. Dan kost het je ook 200 euro meer.

En als je er 4 jaar mee wilt doen, dan zou ik wel aanraden om 8GB te nemen, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Hahn schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:16:
Daar hebben ze niet mee geknoeid, maar als je het niet vertrouwt kan je op de site van Apple ook gewoon zelf aangeven dat je 8GB wilt. Dan kost het je ook 200 euro meer.

En als je er 4 jaar mee wilt doen, dan zou ik wel aanraden om 8GB te nemen, ja.
op de site van apple is alleen de 4gb beschikbaar! Ik zou hem liever via apple zelf nemen. Maar er is alleen maar 4gb. Ja minimaal 4 jaar, het liefst 6 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
drusloos schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:25:
[...]

op de site van apple is alleen de 4gb beschikbaar! Ik zou hem liever via apple zelf nemen. Maar er is alleen maar 4gb. Ja minimaal 4 jaar, het liefst 6 jaar!
Op de site van Apple kan je prima 8GB kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
\Mijn excuus, je kan hem idd configureren! En misschien niet de juiste plek dit. Maar is een air aan te raden, of toch maar een pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

drusloos schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:27:
[...]

\Mijn excuus, je kan hem idd configureren! En misschien niet de juiste plek dit. Maar is een air aan te raden, of toch maar een pro?
Ik vind de pro echt een superfijn ding. Air is iets beter draagbaar, maar het scherm van de Pro (en de power) is superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
drusloos schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:27:
[...]
...Maar is een air aan te raden, of toch maar een pro?
Ja het gaat echt puur om budget, heb je het geld voor een Pro, dan is dat in veel opzichte een beter apparaat. Maar heb je het budget niet, dan is de air alsnog een heel goede laptop. Ja het heeft geen retina en maar een TN paneel(wel een goed tn paneel) maar het is een betaalbare optie voor een prima computer.

4 of 8gb hangt een beetje van je taken af wat je wil doen, maar ook hier geld weer, heb je budget voor upgrades dan moet je het vooral doen, zeker als je lang wilt doen met de laptop kan je maar beter meer ram nemen.

De air (ook de instap) is een prima laptop, maar kan het niet winnen van een Pro. Een 13" pro i5 8gb 256gb is €1650 en een air 13" 8gb 256gb is zo'n €1470.

Als je dus echt lang met je laptop wil doen is het dus wellicht verstandiger om nog die 200 euro bij te leggen en voor de pro te gaan. Zo'n retina scherm is echt een stuk mooier

[ Voor 15% gewijzigd door MenN op 31-08-2015 10:55 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 53 Laatste