[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

drusloos schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:27:
[...]

\Mijn excuus, je kan hem idd configureren! En misschien niet de juiste plek dit. Maar is een air aan te raden, of toch maar een pro?
Het belangrijkste argument om voor de Pro te gaan is het retina scherm vind ik zelf. De resolutie van de Air is, ook in vergelijking met andere hedendaagse ultrabooks, laag. Wanneer je hier geen probleem mee hebt (zoals ikzelf) is de draagbaarheid juist weer een groot voordeel, en voor de meeste programma's zit je ook echt wel prima. Alleen als je echt met fotobewerking aan de slag wil zou ik zelf voor de Pro gaan, videobewerken en serieus gamen moet je sowieso niet willen op een laptop. Maar dat is mijn mening...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik heb zelden last gehad van de prestaties eigenlijk met mijn '13 i7 alleen als ik aan de slag ga met video dan merk je dat ze daar niet voor bedoeld zijn. Ik ben inmiddels wel op een punt dat ik overweeg mijn air te verkopen en een retina te halen. Het verschil in gewicht is minimaal, accuduur is bijna gelijkwaardig en dat scherm _/-\o_

Laatst ook nog even de macbook "12 in mijn handen gehad. Mooi scherm maar dat toetsenboard zou ik gek van worden. Toch jammer ik snap de logica van de huidige lineup maar in mijn ogen zijn het nu 3 net niet laptops :+

[ Voor 14% gewijzigd door haakjesluiten op 31-08-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
drusloos schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:27:
[...]

\Mijn excuus, je kan hem idd configureren! En misschien niet de juiste plek dit. Maar is een air aan te raden, of toch maar een pro?
Eind 2013 stond ik voor diezelfde keuze, uiteindelijk heb ik toen voor een 13" Air met 8GB RAM gekozen. Hoewel het prijsverschil natuurlijk leuk meegenomen was, heeft dat voor mijn niet de doorslag gegeven. Ik heb met name voor de Air gekozen omdat deze toch behoorlijk wat langer mee gaat op een acculading en de GPU van de Pro op dat moment niet krachtig genoeg scheen te zijn om het Retinascherm zonder stotteren aan te sturen. Daarnaast had en heb ik de power van een MBPr niet nodig, de Air is meer dan snel genoeg voor de taken die ik er mee uitvoer. Met het oog op de toekomst is wat meer power echter natuurlijk wel handig :).

Volgens mij zijn minpunten van hierboven bij de 2015 modellen beiden niet meer relevant. De accuduur van de MBPr scheelt niet veel meer met die van de Air en van GPU problemen is dacht ik ook geen sprake meer. Ik zou als ik zelf op dit moment weer voor de keuze stond dan ook voor een MBPr gaan in plaats van een Air. Naast het Retinascherm en wat meer power krijg je er dan ook nog een HDMI-poort bij, wat ik toch wel erg handig zou vinden.

Kleine tip trouwens: koop je Mac bij de Dixons. Daar krijg je standaard 3 jaar garantie op Apple producten. Ik heb uiteindelijk een paar tientjes meer betaald dan bij een ander winkel, maar de wetenschap van 3 jaar garantie zonder de extra kosten van AppleCare is wel erg lekker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik weet niet of je de AppleCare en de Dixons-fabriekgarantie zomaar over een kam kunt scheren, maar dat terzijde. :X

[ Voor 11% gewijzigd door RobV op 31-08-2015 18:06 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dick schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:01:
[...]
[sub]Kleine tip trouwens: koop je Mac bij de Dixons. Daar krijg je standaard 3 jaar garantie op Apple producten. Ik heb uiteindelijk een paar tientjes meer betaald dan bij een ander winkel, maar de wetenschap van 3 jaar garantie zonder de extra kosten van AppleCare is wel erg lekker :).
Dan ben je mooi in de leugenachtige praatjes van de Dixons getrapt. Zoals je op hun site kunt lezen verwachten ze dat je in het derde jaar van de garantie vrolijk even een bijdrage levert van 67% op de reparatiekosten. Dit is niet echt het beeld dat de meeste mensen hebben bij garantie.

Ook als je rechtstreeks bij Apple koopt heb je (zelfs zonder AppleCare) gewoon recht op garantie buiten het jaar fabrieksgarantie dat je altijd krijgt. Sterker nog, op de Apple site heb ik tot nu als een van de weinigen de juiste Nederlandse interpretatie van het Europese consumentenrecht kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:19
Dick schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:01:
[...]

[sub]Kleine tip trouwens: koop je Mac bij de Dixons. Daar krijg je standaard 3 jaar garantie op Apple producten. Ik heb uiteindelijk een paar tientjes meer betaald dan bij een ander winkel, maar de wetenschap van 3 jaar garantie zonder de extra kosten van AppleCare is wel erg lekker :).
Ga voor de Pro en koop hem NIET bij de Dixons. Apple geeft je 2 jaar directe support, in de winkel waar problemen direct voor je worden verholpen. Dixons moet de producten altijd eerst opsturen naar Apple met alle nadelen daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Electromonkey schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:22:
[...]

Ga voor de Pro en koop hem NIET bij de Dixons. Apple geeft je 2 jaar directe support, in de winkel waar problemen direct voor je worden verholpen. Dixons moet de producten altijd eerst opsturen naar Apple met alle nadelen daarbij.
Ik heb liever een jaar extra garantie dan mogelijk een iets snellere afhandeling :).

Overigens heb ik van toen ik eens een probleem had met mijn iMac geen geweldige ervaring met de garantie van Apple. De afhandeling duurde nogal lang allemaal en de reparatie was niet goed uitgevoerd waardoor hij later nog eens terug moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Dick schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:57:
[...]

Ik heb liever een jaar extra garantie dan mogelijk een iets snellere afhandeling :).

Overigens heb ik van toen ik eens een probleem had met mijn iMac geen geweldige ervaring met de garantie van Apple. De afhandeling duurde nogal lang allemaal en de reparatie was niet goed uitgevoerd waardoor hij later nog eens terug moest.
Zoals eerder aangegeven is die garantie, in mijn ogen, een leuk lokkertje maar meer niet.
De reparatie wordt daarnaast altijd door Apple uitgevoerd, alleen Dixons stuurt hem op. Uiteraard moet de koper het uiteindelijk zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Electromonkey schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

Zoals eerder aangegeven is die garantie, in mijn ogen, een leuk lokkertje maar meer niet.
De reparatie wordt daarnaast altijd door Apple uitgevoerd, alleen Dixons stuurt hem op. Uiteraard moet de koper het uiteindelijk zelf beslissen.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt? Een jaar extra garantie is toch echt een jaar extra garantie. Van Apple krijg je overigens 1 jaar beperkte garantie, echter tegenwoordig erkennen ze wel de Nederlandse garantietermijn voor de verwachte levensduur van het product (zie: http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/). Daar aanspraak op maken is echter vaak makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik geloof overigens best dat Apple tegenwoordig zonder problemen binnen 2 jaar je product repareert. Maar wanneer een andere partij je standaard en zonder discussie al 3 jaar geeft, waarom zou je daar dan geen gebruik van maken? Zoals je zelf ook al aangeeft wordt je product uiteindelijk toch door dezelfde mensen gerepareerd en of je het ding nou zelf opstuurt of dat Dixons dat voor je doet maakt natuurlijk niets uit.

Uiteindelijk moet iedereen het natuurlijk helemaal zelf weten welke producten ze waar kopen. Het was enkel een tip :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Dick schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:12:
[...]
Zoals je zelf ook al aangeeft wordt je product uiteindelijk toch door dezelfde mensen gerepareerd en of je het ding nou zelf opstuurt of dat Dixons dat voor je doet maakt natuurlijk niets uit.

Uiteindelijk moet iedereen het natuurlijk helemaal zelf weten welke producten ze waar kopen. Het was enkel een tip :).
Het derde garantie jaar vergoed nog maar 33% van de kosten. Je kan dus 67% van de reparatiekosten in het derde jaar zelf neerleggen, ik vind dat geen 3 jaar garantie maar eerder 2 jaar + korting bij reparatie in het derde jaar.
Uit ervaring weet ik dat het opsturen minimaal 2 weken of langer duurt, neem daarbij het feit dat het product verzonden moet worden (door van die fijne particuliere "postbodes" meegenomen wordt) en ik zou het wel weten.

Maar laten we hier niet verder over doorgaan, ik denk dat de potentiële koper nu zelf wel een oordeel kan vellen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Electromonkey schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:24:
[...]

Het derde garantie jaar vergoed nog maar 33% van de kosten. Je kan dus 67% van de reparatiekosten in het derde jaar zelf neerleggen, ik vind dat geen 3 jaar garantie maar eerder 2 jaar + korting bij reparatie in het derde jaar.
Uit ervaring weet ik dat het opsturen minimaal 2 weken of langer duurt, neem daarbij het feit dat het product verzonden moet worden (door van die fijne particuliere "postbodes" meegenomen wordt) en ik zou het wel weten.

Maar laten we hier niet verder over doorgaan, ik denk dat de potentiële koper nu zelf wel een oordeel kan vellen :P .
Dixons geeft zelf juist aan op Apple producten 3 jaar lang 100% 'fabrieksgarantie' te geven. De tabel met betrekking tot een eigen bijdrage zou in dat geval dan ook niet op gaan. Hoe ze hier uiteindelijk mee omgaan en hoe makkelijk het is om dit voor elkaar te krijgen kan ik je uiteraard niet zeggen. Wel kan je er redelijk vanuit gaan dat het je bij Apple zelf in ieder geval niet gaat lukken.

Verder inderdaad hier niet de plek en niet erg zinvol om er over door te gaan, dus laten we zoals jij al voorstelt er maar mee ophouden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 17:59
Ik heb een 2011 i5 macbook (en een 2010) en ik zie links en rechts printjes langskomen voor de Macbook pro om een msata disc in een macbook te zetten. Bestaan deze ook voor de 2011 en wie heeft hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Dick schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 01:37:
[...]

Dixons geeft zelf juist aan op Apple producten 3 jaar lang 100% 'fabrieksgarantie' te geven. De tabel met betrekking tot een eigen bijdrage zou in dat geval dan ook niet op gaan. Hoe ze hier uiteindelijk mee omgaan en hoe makkelijk het is om dit voor elkaar te krijgen kan ik je uiteraard niet zeggen. Wel kan je er redelijk vanuit gaan dat het je bij Apple zelf in ieder geval niet gaat lukken.

Verder inderdaad hier niet de plek en niet erg zinvol om er over door te gaan, dus laten we zoals jij al voorstelt er maar mee ophouden :).
Ik ben best wel benieuwd wie er nou gelijk heeft, zeker voor de toekomstige kopers hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
angelus20 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:56:
[...]

Ik ben best wel benieuwd wie er nou gelijk heeft, zeker voor de toekomstige kopers hier :)
Ik ook! Ik vind beide verklaringen nu wel logisch eigenlijk. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Ik heb even contact opgenomen met Dixons en deze vraag voorgelegd. Zodra ik reactie heb zal ik dat hier posten. Ik ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
angelus20 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:56:
[...]

Electromonkey schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:04:
[...]

Ik ook! Ik vind beide verklaringen nu wel logisch eigenlijk. O-)
Bij deze het antwoord van Dixons:
quote: Dixons
Beste [..] ,

Bedankt voor uw e-mail ,
Deze 3 jaar garantie is inderdaad een verlenging van de bestaande fabrieks garantie ( uiteraard met inachtneming van normaal gebruik als ook val , stoot en aanwijsbare waterschade )

Mocht u verder nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag van u

Met vriendelijke groet,

Edwin

Dixons Nederland B.V.
Versterkerstraat 12, 1322 AP Almere
T: 036-5302529 | W: www.dixons.nl | E: info@dixons.nl

Disclaimer:
This email and any files transmitted are strictly confidential and solely intended for the use of individual and to whom those are addressed.
Dixons does not accept liability of any statement made which is clearly the sender's own and not made on behalf of Dixons

Verzonden: dinsdag 1 september 2015 15:25:58
Aan: Info Dixons
Onderwerp: Aanschaf Apple-laptop

Geachte heer, mevrouw,

Op de website van Dixons zie ik staan dat Dixons 3 jaar garantie geeft op Apple producten. Voor aanschaf zou ik echter graag eerst willen weten hoever deze garantie rijkt. Is dit een volledige verlenging van de 'fabrieksgarantie' gedurende 3 jaren lang (uiteraard met inachtneming van normaal gebruik en dergelijke) of is dit simpelweg een verwoording van de ‘verwachte levensduur’ zoals deze ook in de Nederlandse wetgeving is opgenomen? Op de website van Dixons zie ik namelijk een tabel staan waarbij de verwachte levensduur van een laptop op 3 jaren wordt gesteld, waarbij in het derde jaar 67% van de kosten van de reparatie door de klant betaald dienen te worden.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

[..]

[ Voor 13% gewijzigd door Dick op 02-09-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Goed bezig! Mooi dat we het nu zeker weten :)

Ik zou dat toch wat prominenter op de website plaatsen als Dixons zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Electromonkey schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:17:
Goed bezig! Mooi dat we het nu zeker weten :)

Ik zou dat toch wat prominenter op de website plaatsen als Dixons zijnde.
Volgens mij weten we helemaal niks zeker... ik lees helemaal geen antwoord op de vraag of je met een laptop in het 3e jaar 67% zelf moet betalen. Ze zeggen alleen dat het een verlenging van de garantieperiode is (dat klopt, van 1 naar 3) maar zoals ik het lees betaalt de klant dan dus nog gewoon 67% van de kosten in het derde jaar.

[ Voor 33% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-09-2015 16:07 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:06:
[...]

Volgens mij weten we helemaal niks zeker... ik lees helemaal geen antwoord op de vraag of je met een laptop in het 3e jaar 67% zelf moet betalen. Ze zeggen alleen dat het een verlenging van de garantieperiode is (dat klopt, van 1 naar 3) maar zoals ik het lees betaalt de klant dan dus nog gewoon 67% van de kosten in het derde jaar.
Ik lees er redelijk duidelijk in dat het een volledige garantie betreft. Ze spreken immers over verlenging van de fabrieksgarantie en bij fabrieksgarantie is er geen sprake van een eigen bijdrage. Voor de volledigheid heb ik echter nog maar eens contact met Dixons opgenomen:
quote: Dixons
Beste [..],

Voor Apple producten hebben wij drie jaar volledige garantie. Reparatiekosten onder de garantie in het derde jaar zijn dus geheel voor onze rekening (of die van Apple). Hopelijk is het zo duidelijk, zo niet dan horen wij dat uiteraard graag!

Met vriendelijke groet,

Erwin

Dixons Nederland B.V.
Versterkerstraat 12, 1322 AP Almere
T: 036-5302529 | W: www.dixons.nl< | E: info@dixons.nl

Disclaimer:
This email and any files transmitted are strictly confidential and solely intended for the use of individual and to whom those are addressed.
Dixons does not accept liability of any statement made which is clearly the sender's own and not made on behalf of Dixons
Verzonden: woensdag 2 september 2015 16:32:07
Aan: Info Dixons
Onderwerp: Re: Aanschaf Apple-laptop

Beste Edwin,

Hartelijk dank voor je antwoord. Begrijp ik uit jouw antwoord goed dat het dus niet zo is dat er in het derde jaar van deze garantie 67% van de reparatiekosten door mijzelf betaald dienen te worden? Ik begrijp uiteraard dat er geen sprake kan zijn van garantie in geval van val-, stoot of waterschade en dat er ook verdere voorwaarden aan de garantie gesteld kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

[..]
Er is dus geen sprake van een eigen bijdrage en, wanneer je probleem binnen de garantie voorwaarden valt, wordt je Apple-product kosteloos gerepareerd of vervangen gedurende een periode van 3 jaar. Geen speld meer tussen te krijgen volgens mij.

Overigens complimenten voor de Dixons klantenservice voor hun snelle reacties :)

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Kijk dit is duidelijke taal. Hulde voor het snelle checken van jouw kant ook want dit kan inderdaad voor het aanschaffen van Apple producten een belangrijke overweging zijn. Bij mij wel iig...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 14:51
Op de site van Apple kom ik 2 versies tegen een i5 en i7 en variable ramm geheugen.
Zijn er naast die 2 opties nog meer opties? Kom er namelijk niet helemaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Chris89 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:44:
Op de site van Apple kom ik 2 versies tegen een i5 en i7 en variable ramm geheugen.
Zijn er naast die 2 opties nog meer opties? Kom er namelijk niet helemaal uit
De 13" dus? Je kan standaard kiezen tussen een i5 met 4GB en128GB SSD en dezelfde uitvoering met 256GB.
Allebei zijn te upgraden naar een i7 en/of 8GB. De 256GB uitvoering kun je nog naar 512GB upgraden. Dat is het wel.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Interessant stuk. Zet er toch mijn vraagtekens bij.

Dixons schrift letterlijk "Deze 3 jaar garantie is inderdaad een verlenging van de bestaande fabrieks garantie ( uiteraard met inachtneming van normaal gebruik als ook val , stoot en aanwijsbare waterschade )"

Hoe kan val, stoot en waterschade ook onder fabrieksgarantie vallen?

Dixons schrijft "Voor Apple producten hebben wij drie jaar volledige garantie. Reparatiekosten onder de garantie in het derde jaar zijn dus geheel voor onze rekening (of die van Apple). Hopelijk is het zo duidelijk, zo niet dan horen wij dat uiteraard graag!"

Hoe kunnen kosten eventueel voor rekening Apple zijn als zij maar 1 jaar garantie geven?

Al met al niet veel helder, deze toelichting.
Dick schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:01:
[...]

[...]

Bij deze het antwoord van Dixons:

[...]

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
page404 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:09:
[...]

De 13" dus? Je kan standaard kiezen tussen een i5 met 4GB en128GB SSD en dezelfde uitvoering met 256GB.
Allebei zijn te upgraden naar een i7 en/of 8GB. De 256GB uitvoering kun je nog naar 512GB upgraden. Dat is het wel.
Als ik het nu goed begrijp heb je het volgende rijtje:
  • i5, 4gb ramm ,128GB SSD
  • i5, 4gb ramm, 256GB SSD
  • i5, 4gb ramm, 512GB SSD
  • i5, 8gb ramm ,128GB SSD
  • i5, 8gb ramm, 256GB SSD
  • i5, 8gb ramm, 512GB SSD
  • i7, 4gb ramm ,128GB SSD
  • i7, 4gb ramm, 256GB SSD
  • i7, 4gb ramm, 512GB SSD
  • i7, 8gb ramm ,128GB SSD
  • i7, 8gb ramm, 256GB SSD
  • i7, 8gb ramm, 512GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Chris89 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:44:
[...]

Als ik het nu goed begrijp heb je het volgende rijtje:
  • i5, 4gb ramm ,128GB SSD
  • i5, 4gb ramm, 256GB SSD
  • i5, 4gb ramm, 512GB SSD
  • i5, 8gb ramm ,128GB SSD
  • i5, 8gb ramm, 256GB SSD
  • i5, 8gb ramm, 512GB SSD
  • i7, 4gb ramm ,128GB SSD
  • i7, 4gb ramm, 256GB SSD
  • i7, 4gb ramm, 512GB SSD
  • i7, 8gb ramm ,128GB SSD
  • i7, 8gb ramm, 256GB SSD
  • i7, 8gb ramm, 512GB SSD
Nee. i5 heb je niet in 512GB-versie en i7 heb je niet in 128GB-versie.

Maar waarom wil je een volledig overzicht? Je kan toch naar de MacBook Air-pagina op Apple.com gaan en daar zelf zien wat je kan kiezen :?

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 08-09-2015 21:52 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Hahn schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:49:
[...]
Nee. i5 heb je niet in 512GB-versie en i7 heb je niet in 128GB-versie.

Maar waarom wil je een volledig overzicht? Je kan toch naar de MacBook Air-pagina op Apple.com gaan en daar zelf zien wat je kan kiezen :?
Daar ben ik geweest maar zie de verschillen niet. Vandaar hier de vraag.
De site is nogal omslachtig en zie geen goed overzicht. |:(
*Ben aan het kijken naar een 13inch

[ Voor 3% gewijzigd door Chris89 op 08-09-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Omdat er geen overzicht is, je kan kiezen voor een i5 met 128GB of 256GB en daarna kan je kiezen voor 4GB of 8GB en i5 of i7 (en bij i7 heb je keuze tussen 256GB of 512GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Even een overzicht gemaakt:

Macbook Air 13inch €1.099,00

Intel i5 (i7 +120eu)
4GB (8GB + 120eu)
128 GB SSD

Macbook Air 13inch €1.349,00
Intel i5 (i7 +120eu)
4GB (8GB + 120eu)
256 GB SSD (512 GB +360eu)

Dit zijn de opties. Wat raden jullie aan? Geheugen is niet uitbreidbaar na aanschaf had ik gelezen.
SSD wel neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
rjbenning schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:56:
Interessant stuk. Zet er toch mijn vraagtekens bij.

Dixons schrift letterlijk "Deze 3 jaar garantie is inderdaad een verlenging van de bestaande fabrieks garantie ( uiteraard met inachtneming van normaal gebruik als ook val , stoot en aanwijsbare waterschade )"

Hoe kan val, stoot en waterschade ook onder fabrieksgarantie vallen?
Ik denk dat je dit stukje verkeerd interpreteert. Er staat niet dat val-, water en stootschade ook onder de garantie vallen, er staat juist dat de garantie enkel geldig is met inachtneming van normaal gebruik en met inachtneming van val-, stoot- en waterschade. Met dit laatste wordt uiteraard bedoeld dat de garantie juist alleen geldig is bij normaal gebruik en juist niet bij val-, stoot- en waterschade.

Ik ben het met je eens dat je met een beetje creatief lezen er een wat andere invulling aan kan geven, echter zou er dan juist staan dat je alleen recht hebt op garantie indien er sprake is van val-, stoot- of waterschade. Dat is uiteraard niet het geval.
rjbenning schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:56:
Dixons schrijft "Voor Apple producten hebben wij drie jaar volledige garantie. Reparatiekosten onder de garantie in het derde jaar zijn dus geheel voor onze rekening (of die van Apple). Hopelijk is het zo duidelijk, zo niet dan horen wij dat uiteraard graag!"

Hoe kunnen kosten eventueel voor rekening Apple zijn als zij maar 1 jaar garantie geven?
Wij hebben uiteraard geen idee van de afspraken die Dixons en Apple onderling hebben over dit soort zaken. Het lijkt mij niet ondenkbaar dat Apple alsnog een deel van die kosten draagt wanneer Dixons een bepaald aantal producten verkoopt, maar ook buiten dat kunnen er genoeg redenen zijn waarom Apple bepaalde kosten zal dragen (productiefouten, terugroepacties etc.). Hoe dan ook, voor jou als consument is dit niet van belang.

Het stukje 'of die van Apple' hadden ze inderdaad weg kunnen laten uit de e-mail, maar echt onduidelijker wordt het er ook niet op. Ik zie niet in hoe jij hier uit op kan maken dat het nog steeds niet zeker is hoe de garantie afgehandeld wordt. Mocht je echt nog je vraagtekens hebben bij de 3-jaar garantie van Dixons dan kan je uiteraard zelf even contact met ze opnemen. Ik raad je overigens wel aan om dat dan per telefoon of in de winkel te doen, want als je alles zo probeert om te buigen als je hierboven doet voorzie ik een erg lange mailwisseling ;)

Ik denk dat er inmiddels in dit topic ook wel genoeg over dit onderwerp is gezegd, ik zal mij wat dat betreft dan ook onthouden van verdere reacties hierover :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Chris89 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:08:
Even een overzicht gemaakt:

Macbook Air 13inch €1.099,00

Intel i5 (i7 +120eu)
4GB (8GB + 120eu)
128 GB SSD

Macbook Air 13inch €1.349,00
Intel i5 (i7 +120eu)
4GB (8GB + 120eu)
256 GB SSD (512 GB +360eu)

Dit zijn de opties. Wat raden jullie aan? Geheugen is niet uitbreidbaar na aanschaf had ik gelezen.
SSD wel neem ik aan?
komop zeg, dat is wel echt hele simpele informatie die te vinden is.
Daarnaast is de keuze afhankelijk of je een grotere SSD nodig hebt. Idemdito met de CPU, maakt de software die je draait er gebruik van? heb je uberhaupt wel een i7 nodig?

[ Voor 49% gewijzigd door Fietsbel op 08-09-2015 22:17 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Chris89 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:08:
SSD wel neem ik aan?
SSD is ook niet uitbreidbaar.

Ik zou voor de versie met 256GB gaan met 8GB RAM. Waarom? 128GB is krap, en 4GB te weinig om stevig te kunnen multitasken. De upgrade naar i7 is voor 99% van het gebruik niet van significante meerwaarde, lekker links laten liggen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
SublimnAll schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:16:
[...]

SSD is ook niet uitbreidbaar.

Ik zou voor de versie met 256GB gaan met 8GB RAM. Waarom? 128GB is krap, en 4GB te weinig om stevig te kunnen multitasken. De upgrade naar i7 is voor 99% van het gebruik niet van significante meerwaarde, lekker links laten liggen dus.
Bedankt voor de serieuze reactie. 128GB is dus krap, hoeveel gebruik IOS dan?
Ben niet helemaal thuis in Apple maar wil toch graag een Apple aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
iOS gebruikt niks, want er zit OS X op. /flauw

Maar je houdt sowieso niet veel meer dan 80GB over als je een 128GB-schijf neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Aha! Kijk daar heb ik iets aan! :-)
*facepalm het is inderdaad OS X.

Is deze confuguratie van i5, 8GB,256SSD alleen bij Apple te bestellen of ook bij Dixons bijvoorbeeld?
Op de site is hij namelijk niet te vinden van Dixons maar het is toch aanlokkelijk 1 jaar extra garantie.

Daarbij spookt het ook nog door me hoofd of ik geen studentenkorting nog heb op mijn aankoop.
Ik doe een studie aan de VU Amsterdam momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 07:56
BTO's meestal niet, enkele uitzonderingen daar gelaten zoals central point. Beste log je in op surfspot met jouw VU gegevens en dan kan je 8 - 12% korting aftikken. Heb je gewoon 2 jaar garantie bij Apple zelf. 3e jaar is leuk, maar de support van Apple zelf is sneller + je hebt een leuke studentenkorting + je krijgt een koptelefoon er bij momenteel (of een extra korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Tales schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:33:
BTO's meestal niet, enkele uitzonderingen daar gelaten zoals central point. Beste log je in op surfspot met jouw VU gegevens en dan kan je 8 - 12% korting aftikken. Heb je gewoon 2 jaar garantie bij Apple zelf. 3e jaar is leuk, maar de support van Apple zelf is sneller + je hebt een leuke studentenkorting + je krijgt een koptelefoon er bij momenteel (of een extra korting).
BTO is zelfbouw toch?

Als ik op de site van Apple kijk dan zie ik het volgende:
http://www.apple.com/nl/s...mpaigns/education_pricing

Korting van max € 224 en een koptelefoon. Nu vraag ik me af waar die 8 - 12% korting vandaan komt?
Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
BTO = Build To Order, dus dat ze je laptop op maat voor je maken en je niet een standaard versie kiest (bijvoorbeeld extra geheugen nemen = BTO). Geen zelfbouw dus.

8%-12% korting krijg je als je opleiding doet. HBO vaak 8%, universiteit 12%.

[ Voor 33% gewijzigd door Hahn op 08-09-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 07:56
Chris89 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:49:
[...]

BTO is zelfbouw toch?

Als ik op de site van Apple kijk dan zie ik het volgende:
http://www.apple.com/nl/s...mpaigns/education_pricing

Korting van max € 224 en een koptelefoon. Nu vraag ik me af waar die 8 - 12% korting vandaan komt?
Zie ik iets over het hoofd?
BTO is build-to-order, dus je eigen configuratie. de 8-12% korting is afhankelijk van de afspraken die Apple heeft met een Onderwijsinstelling. Ga naar surfspot.nl, en login met de gegevens van jouw school (je vu-id). Vervolgens bij partnershops o.i.d. Apple kiezen, dan ga je gewoon naar de Apple store site toe, maar dan krijg je de korting die tot jouw school toebehoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Chris89 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:28:
Is deze confuguratie van i5, 8GB,256SSD alleen bij Apple te bestellen of ook bij Dixons bijvoorbeeld?
Op de site is hij namelijk niet te vinden van Dixons maar het is toch aanlokkelijk 1 jaar extra garantie.

Daarbij spookt het ook nog door me hoofd of ik geen studentenkorting nog heb op mijn aankoop.
1. De CPU heb je veelal weinig aan, aangezien die i7 alleen bij echt zwaar werk van pas komt, en normaliter kies je als je daarvoor een laptop koopt eerder een Macbook Pro. De SSD is slim, want 128 gb is vandaag de dag al krap als je er geen hdd naast kan zetten, dus denk je even in hoe dat is als de laptop een jaar of 2 oud is. Hetzelfde geldt voor het RAM; met mijn bijna 5 jaar oude MBA 2010 ben ik toch verdomd blij dat ik destijds meteen voor 4gb ram gegaan ben, toen was 2gb de standaard maar dat zou gewoon betekenen dat mijn laptop nu al haast niet bruikbaar meer was geweest. Kortom ook bij het RAM moet je vooral even vooruit denken naar hoe het over een jaar of 2-3 is als je niks meer achteraf kan upgraden.

2. Ja, studentenkorting is toepasbaar via de VU en loont zeker de moeite. Er zijn een paar authorized resellers (bijv. de Apple store in Amsterdam) waar je die korting kunt krijgen maar bij dixons etc. gold dat iig niet toen ik hem kocht.

Laatste tip: een paar weken wachten met kopen! Er komen vrij snel (eind oktober) nieuwe modellen uit die dan misschien interessant voor je kunnen zijn. Zo nee, dan kan je sowieso de early 2015 modellen met extra korting gaan aanschaffen. Nu kopen is dus een zeer onverstandig moment ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Chris89 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:28:
Pssst....gewoon via de Apple Store voor het Onderwijs bestellen, vragen ze überhaupt niet naar ook maar enig bewijs of je daadwerkelijk een student bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leures
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 16:40
SSD kan volgens mij naderhand zelf nog vervangen worden door een groter/ander exemplaar.

https://nl.ifixit.com/Tea...Early+2015+Teardown/38266

RAM in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Dat het ding inderdaad met een connector vast zit betekend niet automatisch dat je m makkelijk kan vervangen. Ja hij is eruit te halen, maar een nieuwe kopen gaat nog heel lastig worden. Dat zijn dan peper dure ssd's uit andere MacBooks of iemand moet af en toe een partij hebben die ze verkopen. Want de grote jongens zoals de gangbare SSD boeren verkopen geen SSD's voor macs.

Dus, een macbook ssd kun je beter beschouwen als niet upgrade baar. En zeker niet tegen lagere prijzen als Apple zelf ervoor vraagt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Precies. Het zijn geen SSD's maar eerder printplaten waarop flashgeheugen gesoldeerd is. Door die unieke formfactor past het goed in de Air maar is vervangen erg duur en naderhand zeker niet aan te raden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Laptop besteld, 13 inch, i5, 8GB RAMM, 256 SSD.
Nu afwachten, levering pas rond 18 september!

Uiteraard bedankt voor de adviezen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Chris89 op 11-09-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024

afca123

PSN Blasterus15

Hoeveel heb je er voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Mac zoals hierboven beschreven met studenten korting: €1.117,00
Ik heb ook de koptelefoon mee besteld.
18 september geleverd. Is het mogelijk om hem te tracken? Hij namelijk al verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Goede deal ik heb bovenstaande + i7 en dat mocht in 2013 ruim 1500 eurie kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:39
Crazyanz schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:53:
Goede deal ik heb bovenstaande + i7 en dat mocht in 2013 ruim 1500 eurie kosten
Nou inderdaad, dat had ik ook. Moet wel zeggen dat hij nog steeds top doet O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sja ik ben nog steeds heel content met mijn MBA 2010, nog nooit een product dat zo lang meegaat en nog steeds prima voldoet/mee kan. Maar ik heb denk ik ook puur mazzel gehad dat ik toevallig de eerste met SSD uitgeruste MBA kocht, dat is wel een gamechanger geworden in daaropvolgende jaren...

youtube.com/@hisrep

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:03
Ik heb de air 13 inch met i7 processor, 8gb ram en 256GB ssd, sinds 1,5 week en werkt perfect. Toch maar 240 meer betaald voor i7 met 8 gb ram, zodat hij de 6 jaar van mijn studie haalt. Kreeg er nog dr. dre beats bij, en was 1500 eu kwijt. Was nooit een apple fan en een iphone komt er ook nooit in, maar die macbook air is wel gruwelijk sexy..

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zeg nooit nooit ;)

Je zult niet de eerste zijn die nu aan de voordelen van verticale integratie heeft geroken en daarna alsnog overstag gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Een vraagje. Ik heb een macbook air 2015 gekocht 2 weken geleden. Maar op de doos staat 2014 apple inc. Is dit dan een laptop van 2014? We zijn al zover in 2015 dat je mag verwachten dat op de doos ook 2015 staat toch? of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
drusloos schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:20:
Een vraagje. Ik heb een macbook air 2015 gekocht 2 weken geleden. Maar op de doos staat 2014 apple inc. Is dit dan een laptop van 2014? We zijn al zover in 2015 dat je mag verwachten dat op de doos ook 2015 staat toch? of heb ik het mis?
Los van de doos, wat staat er bij 'About this Mac'. Lijkt mij het enige dat telt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

drusloos schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:20:
Op mijn Early 2015 Pro doos staat ook 2014. Maar het is echt een Early 2015 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
RobV schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:35:
[...]

Los van de doos, wat staat er bij 'About this Mac'. Lijkt mij het enige dat telt.
idd, niet aan gedacht. Er staat 2015! bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
drusloos schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:39:
Ik heb de air 13 inch met i7 processor, 8gb ram en 256GB ssd, sinds 1,5 week en werkt perfect. Toch maar 240 meer betaald voor i7 met 8 gb ram, zodat hij de 6 jaar van mijn studie haalt. Kreeg er nog dr. dre beats bij, en was 1500 eu kwijt. Was nooit een apple fan en een iphone komt er ook nooit in, maar die macbook air is wel gruwelijk sexy..
Haha succes dat heb ik er meer horen zeggen, als je eenmaal in de apple trein stapt is het verslavend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
drusloos schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:39:
[...] maar die macbook air is wel gruwelijk sexy..
Elke dag dat ik hem in mijn handen heb, verwonder ik mij erover hoe ze zoveel computer in zo'n kleine behuizing hebben gekregen, die ook nog eens zo heerlijk in de hand/op schoot ligt. Het ontwerp is dan alweer jaren oud, maar nog steeds sexy genoeg om jaloerse blikken te krijgen tijdens elke treinreis :P

Jammer dat mijn volgende toch een Pro wordt ivm meer connectivity en display mogelijkheden. Die ligt beduidend minder fijn in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Mn macbook van een jaartje oud is gisteren overleden. Was aan het browsen en opeen viel ie uit (hing aan de stekker). Geprobeerd opnieuw aan te zetten, wil niet lukken. De SMC proberen te resetten (zie wel op de magsafe de LED verkleuren) maar ook geen succes. Nog een nachtje aan de lader gehangen; helaas.
Garantie is verlopen. Heb deze buiten de EU gekocht toen ik daar studeerde. Iemand nog andere tips voordat ik toch maar naar de Genius ga en mn pinpas moet trekken?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Coulance moet geen probleem zijn bij een model van een jaar oud, lijkt me.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Flipm0de schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:27:
Mn macbook van een jaartje oud is gisteren overleden. Was aan het browsen en opeen viel ie uit (hing aan de stekker). Geprobeerd opnieuw aan te zetten, wil niet lukken. De SMC proberen te resetten (zie wel op de magsafe de LED verkleuren) maar ook geen succes. Nog een nachtje aan de lader gehangen; helaas.
Garantie is verlopen. Heb deze buiten de EU gekocht toen ik daar studeerde. Iemand nog andere tips voordat ik toch maar naar de Genius ga en mn pinpas moet trekken?
Bij Bedrijven binnen de EU zit je aan consumentenrecht dat ook steeds vaker EU breed is afgesproken, met een apparaat van 1 jaar oud net buiten de garantie zou je dan iig op een flinke tegemoetkoming in de reparatiekosten moeten kunnen rekenen. Maar... Omdat je aangeeft buiten de EU te hebben gekocht wordt het een ander verhaal. Dan kun je toch het best naar de Apple store in bijv Amsterdam gaan (geen Apple authorized reseller dus maar echt een Apple store) gaan en vragen wat zij uit coulance nog kunnen doen. Maar ik vrees het ergste; al je garantierechten lopen via de winkel en nooit via de fabrikant. Meestal een voordeel maar in jouw geval een nadeel. Zeker omdat Apple natuurlijk normaal met apple care werkt en verder de minimum garantieperiode van een jaar aanhoudt. Hou ons even op de hoogte van wat ze zeggen!

youtube.com/@hisrep

• drusloos
Ik heb met mijn macbook air van 3 weken oud dat de onderplaat aan de onderkant een iritante klik/kraak heeft. Hier stoor ik me aan omdat ik het de hele tijd hoor. Kan je hiermee gewoon naar de applestore gaan? Heb hem via apple online gekocht.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ja dit kan. Maak wel van te voren een afspraak bij de genius bar.

• drusloos
Liquid schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:29:
Ja dit kan. Maak wel van te voren een afspraak bij de genius bar.
Misschien is het een kwestie van een schroefje aandraaien, ik ga het eerst zelf eens proberen vaster te zetten. Een ander ding, misschien hebben meer mensen dat. Als ik mijn macbook in de lader doe, dan trilt het metaal een soort van wat naast de trackpad zit. niet als je je vinger er stil op legt, maar als je er over heen wrijft met je vinger voel je het trillen. Het is gewoon het gevoel van dat er stroom loopt, net zoals je bij sommige lampen hebt. Hoort dit?

• Dick
  • Niet online
drusloos schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:22:
[...]

Misschien is het een kwestie van een schroefje aandraaien, ik ga het eerst zelf eens proberen vaster te zetten. Een ander ding, misschien hebben meer mensen dat. Als ik mijn macbook in de lader doe, dan trilt het metaal een soort van wat naast de trackpad zit. niet als je je vinger er stil op legt, maar als je er over heen wrijft met je vinger voel je het trillen. Het is gewoon het gevoel van dat er stroom loopt, net zoals je bij sommige lampen hebt. Hoort dit?
Dit heb ik ook met mijn MacBook Air. Als je een beetje zoekt vind je ook wel meer mensen die dit ervaren,
ik dacht wel eens gelezen te hebben dat het te maken heeft met het wel of niet geaard zijn van het stopcontact. Volgens mij kan het geen kwaad.

• drusloos
Dick schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:25:
[...]

Dit heb ik ook met mijn MacBook Air. Als je een beetje zoekt vind je ook wel meer mensen die dit ervaren,
ik dacht wel eens gelezen te hebben dat het te maken heeft met het wel of niet geaard zijn van het stopcontact. Volgens mij kan het geen kwaad.
Bedankt voor de tip. Ik heb het verlengstukje er bij gepakt, en nu die geaard is is het inderdaad weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

DeNachtwacht schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:42:
[...]

Bij Bedrijven binnen de EU zit je aan consumentenrecht dat ook steeds vaker EU breed is afgesproken, met een apparaat van 1 jaar oud net buiten de garantie zou je dan iig op een flinke tegemoetkoming in de reparatiekosten moeten kunnen rekenen. Maar... Omdat je aangeeft buiten de EU te hebben gekocht wordt het een ander verhaal. Dan kun je toch het best naar de Apple store in bijv Amsterdam gaan (geen Apple authorized reseller dus maar echt een Apple store) gaan en vragen wat zij uit coulance nog kunnen doen. Maar ik vrees het ergste; al je garantierechten lopen via de winkel en nooit via de fabrikant. Meestal een voordeel maar in jouw geval een nadeel. Zeker omdat Apple natuurlijk normaal met apple care werkt en verder de minimum garantieperiode van een jaar aanhoudt. Hou ons even op de hoogte van wat ze zeggen!
Ben er langsgeweest en de reactie van de Genius was 'pech'. Dat was ook de oorzaak volgens hem. Ik krijg 90 dagen garantie en als het dan op dag 91 weer gebeurd heb ik weer pech :-). Ik snap dat ik gewoon geen garantie meer heb maar verwacht gewoon meer van een apple product. Misschien zijn deze verwachtingen niet terecht.

Het kost trouwens richting de 500E om te maken. Het zou het moederboard zijn geweest. Wel maar afgegeven voor reparatie, kan dat ding ook niet zo in de kast leggen :-). Maar zal de volgende keer als ik een laptop koop er wel 2x over nadenken of ik weer voor een apple ga, het 'risico van falen' is dan wat te groot.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Flipm0de schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:26:
Het kost trouwens richting de 500E om te maken. Het zou het moederboard zijn geweest. Wel maar afgegeven voor reparatie, kan dat ding ook niet zo in de kast leggen :-). Maar zal de volgende keer als ik een laptop koop er wel 2x over nadenken of ik weer voor een apple ga, het 'risico van falen' is dan wat te groot.
Tja, had je hem niet in het buitenland gekocht? Zelf zou ik niet weten wat ik gedaan had, maar terug naar Windows is geen optie voor mij. Teveel ellende mee gehad. Het is makkelijk om Apple de schuld te geven, maar alle gaat vroeg of laat een keer stuk. IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Flipm0de schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:26:
[...]

Ben er langsgeweest en de reactie van de Genius was 'pech'. Dat was ook de oorzaak volgens hem. Ik krijg 90 dagen garantie en als het dan op dag 91 weer gebeurd heb ik weer pech :-). Ik snap dat ik gewoon geen garantie meer heb maar verwacht gewoon meer van een apple product. Misschien zijn deze verwachtingen niet terecht.

het is inderdaad flauw van Apple, volgens Europees consumentenrecht heb je dan ook echt geen pech maar moet je vanaf de minimumgarantie (1 jaar) wel aan reparatie betalen maar moet de winkel meebetalen of bijvoorbeeld een alternatief bieden zoals flinke korting op nieuw model. Maar ja, inderdaad met aankoop buiten EU heb je dan gewoon pech, want Apple is dan fabrikant maar niet de verkoper...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Iemand ervaring met dat als je je macbook een tijdje dicht heb gehad, en je doet hem open, dat het scherm niet vanzelf aan gaat? Ik weet dat dit een probleem is bij de macbook pro, maar bij de air weet ik van niks. Bij de pro krijg je een nieuwe omdat het een probleem is wat ze niet kunnen maken. Mijn twee weken ruilperiode is wel om, maar zou ik alsnog volgens garantie een nieuwe krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Laatst online: 10-09 14:50
Ik bezit een MacBook Air 13" medio 2013, doordat ik sinds de update naar El Capitan vaak problemen heb met mijn NAS (geen verbinding krijg) heb ik mijn Mac een keer opgestart met de D toets.
Nu heeft hij een hele test gedaan en blijkt mijn batterij onderhoud nodig te hebben.

De melding:
De batterij heeft onderhoud nodig.
De batterij werkt niet naar behoren maar u merkt mogelijk niets dat de batterij anders werkt of dat de batterij minder ver kan worden opgeladen. Totdat u de batterij laat controleren, kunt u deze gewoon blijven gebruiken zonder schade aan de computer toe te brengen.

Referentiecode: PPT004

Nu staat er een link onder waarmee ik meer informatie kan aanvragen. Klik ik hier op staat er een melding dat ik contact op moet nemen of dat zij mij bellen en dit incident 29,- kan kosten aangezien bij Apple Care is verlopen en ook de garantie.

Maar wat nu? Sinds de update heb ik inderdaad gemerkt dat mijn batterij sneller leeg raakt dan voorheen (natuurlijk deze Mac gekocht vanwege zijn lange batterijduur). Maar gewoon contact oplaten nemen en wellicht 29,- betalen of zal dit een bekend probleem zijn en valt het alsnog onder de garantie? Ik ben volgende week in de buurt van de AppleStore (woon zelf in het zuiden) en kan er eventueel ook "even" langs gaan.

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

drusloos schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:46:
Iemand ervaring met dat als je je macbook een tijdje dicht heb gehad, en je doet hem open, dat het scherm niet vanzelf aan gaat? Ik weet dat dit een probleem is bij de macbook pro, maar bij de air weet ik van niks. Bij de pro krijg je een nieuwe omdat het een probleem is wat ze niet kunnen maken. Mijn twee weken ruilperiode is wel om, maar zou ik alsnog volgens garantie een nieuwe krijgen?
Ik heb het één keer gehad. Heel raar. Ik heb een tweedehandsje en ik was al bang dat ie borked was. Was net op een andere computer aan het uitzoeken wat de oorzaak was. En toen ik terug kwam had ik ineens wel beeld 8)7
Vraag me af of het een garantiekwestie is. Krijg je 'm helemaal niet terug aan of is het één keer gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Flipm0de schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:27:
Ik heb ooit een US macbook gehad waar de superdrive stuk ging na anderhalf jaar. Werd zonder mokken geperareerd bij de Amac. Wel moest ik 80 euro onderzoekskosten voorschieten, maar die kreeg ik terug omdat het een echt defect was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ruffian schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:02:
Ik bezit een MacBook Air 13" medio 2013, doordat ik sinds de update naar El Capitan vaak problemen heb met mijn NAS (geen verbinding krijg) heb ik mijn Mac een keer opgestart met de D toets.
Nu heeft hij een hele test gedaan en blijkt mijn batterij onderhoud nodig te hebben.

De melding:
De batterij heeft onderhoud nodig.
De batterij werkt niet naar behoren maar u merkt mogelijk niets dat de batterij anders werkt of dat de batterij minder ver kan worden opgeladen. Totdat u de batterij laat controleren, kunt u deze gewoon blijven gebruiken zonder schade aan de computer toe te brengen.

Referentiecode: PPT004

Nu staat er een link onder waarmee ik meer informatie kan aanvragen. Klik ik hier op staat er een melding dat ik contact op moet nemen of dat zij mij bellen en dit incident 29,- kan kosten aangezien bij Apple Care is verlopen en ook de garantie.

Maar wat nu? Sinds de update heb ik inderdaad gemerkt dat mijn batterij sneller leeg raakt dan voorheen (natuurlijk deze Mac gekocht vanwege zijn lange batterijduur). Maar gewoon contact oplaten nemen en wellicht 29,- betalen of zal dit een bekend probleem zijn en valt het alsnog onder de garantie? Ik ben volgende week in de buurt van de AppleStore (woon zelf in het zuiden) en kan er eventueel ook "even" langs gaan.
Installeer coconutbatery eens, daarmee kan je je batterij status/health bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
page404 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:36:
[...]

Ik heb het één keer gehad. Heel raar. Ik heb een tweedehandsje en ik was al bang dat ie borked was. Was net op een andere computer aan het uitzoeken wat de oorzaak was. En toen ik terug kwam had ik ineens wel beeld 8)7
Vraag me af of het een garantiekwestie is. Krijg je 'm helemaal niet terug aan of is het één keer gebeurd?
heel afentoe is het. Maar ik heb ook een irritante klik aan de onderkant van de laptop. En de Hoofdletter toets moet je heel hard indrukken voor die het doet. Dus allerlei kleine dingen die je niet verwacht bij een net nieuwe laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Heb zelf 2 jaar geleden de macbook pro retina buiten de eu gekocht en gezien dat ene jaar wereldwijde garantie heb ik er toen ook voor gekozen apple care op te nemen. Is met zulke producten toch wel de moeite waard. Ik zou erg pissig raken als het anders na 1 jaar stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Laatst online: 10-09 14:50
Crazyanz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:16:
[...]

Installeer coconutbatery eens, daarmee kan je je batterij status/health bekijken.
Mijn Battery status is "Good" en heeft 89,6% capaciteit met 427 load cycles.
Zojuist viel hij bij 14% batterij uit, dus "je merkt er niets van" is niet helemaal waar.

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Mooi topic! _/-\o_ Heeft me een aantal uren gekost om het vanaf pagina 1 te lezen 8)7.

Toch ook maar besloten om naast mijn MBP 13" 2010 een MBA aan te schaffen. Twijfel alleen nog tussen de 11" en de 13".

Vandaag bij de Apple Store in Amsterdam geweest. 11" vond ik fijner dan verwacht. Maar ik ben toch bang dat ik de 13" ga missen. En als ik 13" bestel, dan weet ik weer dat de MBA minder draagbaar is. Terwijl ik voor thuis wel een extern scherm heb waarmee ik kan werken. Kortom: dilemma. |:(

In dit topic lijkt het meerendeel 13" te hebben. Wat is jullie motivatie daarvoor? Ik gebruik m'n laptop vooral voor surfen, e-mailen, wat Photoshoppen, Wordpressen, Office en af en toe een videomontage.

Merken de mensen met een 11" wellicht dat het scherm niet heel ver open kan worden geklapt? Dat viel mij vandaag in ieder geval op.

Edit: Nu deze pagina aan het lezen, waarop 11" en 13" uitgebreid worden vergeleken. Maar blijf natuurlijk benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tdem op 20-10-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tsja, zelf heb ik de 13". Voor mij is dit het ideale formaat. Naast dat de 11" een lagere schermresolutie heeft, vind ik hem ook gewoon te klein. Een 13" past ook gemakkelijk in mijn tas voor de keren dat ik hem meeneem buiten de deur.

De vraag is denk ik, hoe vaak neem je hem mee en hoe belangrijk vind je het lage gewicht daarbij.

Ik heb de 13" ook 80% van de tijd aan een monitor hangen en dan staat een 13" echt niet in de weg.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

De vraag is hoe ultraportable je wil zijn. De 13" is al zo licht en klein dat ik het geen ballast vindt. Maar als je onderweg niet te veel "real estate" nodig hebt kan een 11" natuurlijk een geweldige oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Dank voor jullie reacties. Ik heb vanwege de ultraportabiliteit toch gekozen voor de 11".
Volgende week komt 'ie. Spannend! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

drusloos schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:59:
[...]

heel afentoe is het. Maar ik heb ook een irritante klik aan de onderkant van de laptop. En de Hoofdletter toets moet je heel hard indrukken voor die het doet. Dus allerlei kleine dingen die je niet verwacht bij een net nieuwe laptop
Bedoel je daarmee de capslock of de shift toets? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Psycho_Mantis schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:46:
[...]

Bedoel je daarmee de capslock of de shift toets? 8)7
capslock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
https://support.apple.com/kb/PH21528?locale=en_US
If the Media Eject key or Caps Lock key doesn’t work

Try holding down the key longer. These keys have a slight delay to prevent an immediate response if they’re pressed accidentally. Hold down the Media Eject key until the Media Eject icon appears on your screen, and hold down the Caps Lock key until the key’s indicator light lights up.
:P

[ Voor 53% gewijzigd door Smultie op 22-10-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Tdem schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:46:
Dank voor jullie reacties. Ik heb vanwege de ultraportabiliteit toch gekozen voor de 11".
Volgende week komt 'ie. Spannend! :9
Nice! Benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
krijg nou wat, het werkt ook nog! top, dankjewel! Maar hij kraakt nog steeds aan de achterkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
page404 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:33:
[...]

Nice! Benieuwd naar je ervaring!
Laptop is gisteren binnengekomen. Ging bij instellen mis, bij "uw mac configureren" bleef het scherm hangen en kwam een spinning wheel in beeld. Op aanraden van Apple opnieuw opgestart. Toen startte de laptop helemaal niet meer op. Na opnieuw installeren van OS X werkt de MacBook gelukkig als een zonnetje.

Vind 'm erg fijn en licht. Erg snel gewend aan de schermgrootte. Nog geen zware bewerkingen mee uitgevoerd, dus wat dat betreft moet 'ie zich nog bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Ik overweeg weer binnenkort een laptop te halen en de keuze tussen ene macbook of windows laptop is weer lastig. Heb een jaar lang een 13" pro retina gehad en die beviel fantastisch maar ik draaide meer windows dan osx. Niks tegen osx, ziet er mooier uit en werkt lekker vloeiend en efficient maar uiteindelijk heb ik meer windows apps die ik gebruik.

Hier nog een leuk stuk waar ze de 11" air met de xps13 vergelijken. De xps13 en xps15 lijken mij zeer redelijke laptops alleen blijft het design van de macbooks mooier.

http://www.dangerous-busi...ok-air-11-vs-dell-xps-13/

(Niet mijn bedoeling een apple vs windows discussie te starten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

warcow schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:22:
[..]maar uiteindelijk heb ik meer windows apps die ik gebruik.
Even puur uit nieuwsgierigheid, welke programma's gebruik jij die er niet voor OS X zijn? Of vind je die gewoon niet goed genoeg?
Flamewar in 3...2...1... ;)
Tdem schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:53:
[...]

Laptop is gisteren binnengekomen. Ging bij instellen mis, bij "uw mac configureren" bleef het scherm hangen en kwam een spinning wheel in beeld. Op aanraden van Apple opnieuw opgestart. Toen startte de laptop helemaal niet meer op. Na opnieuw installeren van OS X werkt de MacBook gelukkig als een zonnetje.

Vind 'm erg fijn en licht. Erg snel gewend aan de schermgrootte. Nog geen zware bewerkingen mee uitgevoerd, dus wat dat betreft moet 'ie zich nog bewijzen.
Aaaw,,,, da's wel een slecht begin. Dat verwacht je dan toch weer niet. Fijn dat het uiteindelijk wel werkt.Benieuwd of je snel bottlenecks tegen gaat komen.De schermgrootte kan ik ook wel mee leven, alhoewel ik af en toe net wat ruimte onderaan mis. Misschien mijn dock eens aan de zijkant zetten.

[ Voor 51% gewijzigd door page404 op 29-10-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
warcow schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:22:
Ik overweeg weer binnenkort een laptop te halen en de keuze tussen ene macbook of windows laptop is weer lastig. Heb een jaar lang een 13" pro retina gehad en die beviel fantastisch maar ik draaide meer windows dan osx. Niks tegen osx, ziet er mooier uit en werkt lekker vloeiend en efficient maar uiteindelijk heb ik meer windows apps die ik gebruik.

Hier nog een leuk stuk waar ze de 11" air met de xps13 vergelijken. De xps13 en xps15 lijken mij zeer redelijke laptops alleen blijft het design van de macbooks mooier.

http://www.dangerous-busi...ok-air-11-vs-dell-xps-13/

Lijkt me uiteindelijk niet de moeite (en het geld) waard om een MacBook te kopen als je er vnl. Windows op gaat draaien. Een aanzienlijk deel van de prijs van Macs komt van de OS en alle native apps die je erbij krijgt, is zonde als je de meerprijs betaalt en er uiteindelijk dingen mee gaat doen die net zo goed werken op een computer die honderden euro's minder kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
SublimnAll schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:13:
[...]

Lijkt me uiteindelijk niet de moeite (en het geld) waard om een MacBook te kopen als je er vnl. Windows op gaat draaien. Een aanzienlijk deel van de prijs van Macs komt van de OS en alle native apps die je erbij krijgt, is zonde als je de meerprijs betaalt en er uiteindelijk dingen mee gaat doen die net zo goed werken op een computer die honderden euro's minder kost.
Hoewel een groot deel van de kosten van de mac hem wat mij betreft juist in de hardware en de degelijkheid daarvan zit (en niet in de software), vallen producten van Apple sowieso in de categorie premium A-brand. Dus je betaalt sowieso meer. Marketing, Support, Image. Voor een parfummetje is geloof ik zelfs wel 80% van de kostprijs in het marketinggedeelte. Het is een 'luxe spijkerbroek' maar je krijgt er ook daadwerkelijk iets degelijks voor terug. Niet te vergelijken met een china laptop van €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Voor mij is de meerwaarde van een apple ook meer dan alleen de software. De degelijkheid en uitstraling vind ik nog altijd wat beter (persoonlijk) dan bij nagenoeg alle windows laptops. Uiteindelijk heb ik op alle laptops wel dingen aan te merken maar bij Apple is dat relatief weinig.

Software is oa videobewerkingssoftware waar ik een licentie voor heb, ms office waar ik niet zonder kan en op windows beter draait (nog steeds zo?) en games die niet allemaal mac osx conpatible zijn. Tot een half jaar geleden had ik ook windows software voor school nodig en dat is nu niet meer het geval.. Misschien toch overwegen mac osx te gebruiken. Heb dan alleen beide want mijn desktop is nog met windows. (En die blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
page404 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:37:
Aaaw,,,, da's wel een slecht begin. Dat verwacht je dan toch weer niet. Fijn dat het uiteindelijk wel werkt.Benieuwd of je snel bottlenecks tegen gaat komen.De schermgrootte kan ik ook wel mee leven, alhoewel ik af en toe net wat ruimte onderaan mis. Misschien mijn dock eens aan de zijkant zetten.
Tot nu toe geen minpunten meer tegengekomen. Dock zit ook niet in de weg, want die laat ik automatisch verdwijnen en tevoorschijn komen.
Systeemvoorkeuren > Dock > Toon/verberg automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
warcow schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:34:
Misschien toch overwegen mac osx te gebruiken. Heb dan alleen beide want mijn desktop is nog met windows. (En die blijft)
Als Windows niet noodzakelijk is, is dat zeker aan te raden. Het kost wel een paar weekjes om het te leren kennen - je moet het niet als Windows willen gebruiken, workflows zijn over het algemeen nét iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Toen ik vanmiddag mijn MacBook Air open klapte bleef het scherm ineens zwart en reageerde hij nergens op. Aan/uit-knop, SMC-reset, met of zonder lader maakt allemaal niet uit, het scherm blijft zwart. Het enige teken van leven dat ik zie is dat het lampje op de oplader na een SMC-reset even van oranje naar groen springt. Verder gebeurt er echter niets.

Ik heb de laptop gisteravond voor het laatst gebruikt, hij deed het toen gewoon perfect. Ik heb hem daarna dicht geklapt en op mijn nachtkastje gelegd. Daar is hij niet meer vandaan geweest. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en, belangrijker, wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn?

Ik ga overigens erg voorzichtig met mijn laptop om dus val-, stoot- of waterschade is praktisch uitgesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door Dick op 06-11-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heel flauw maar heb je al eens geprobeerde de aan/uit knop heel lang ingedrukt te houden, dus echt 30 seconden ofzo? Ik heb ook weleens zo iets gehad en toen loste dit het op. Even proberen zonder stroom en een keer met stroom eraan?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:53:
Heel flauw maar heb je al eens geprobeerde de aan/uit knop heel lang ingedrukt te houden, dus echt 30 seconden ofzo? Ik heb ook weleens zo iets gehad en toen loste dit het op. Even proberen zonder stroom en een keer met stroom eraan?
Bedankt voor je suggestie, ik heb het direct even geprobeerd. Ik heb de aan/uit knop zowel met als zonder adapter ruim een minuut ingedrukt gehouden, helaas zonder effect.

Inmiddels hangt hij trouwens al zo'n 2 uur aan de lader en het lampje brandt nog steeds oranje. De accu was praktisch vol toen ik hem weglegde gisteren dus normaal gesproken zou hij al lang weer groen moeten branden. Zou dit kunnen betekenen dat er een probleem is met de accu? Ik neem echter aan dat hij in dat geval aan de lader gewoon zou moeten werken?

[ Voor 29% gewijzigd door Dick op 06-11-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dick schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:58:
[...]

Bedankt voor je suggestie, ik heb het direct even geprobeerd. Ik heb de aan/uit knop zowel met als zonder adapter ruim een minuut ingedrukt gehouden, helaas zonder effect.

Inmiddels hangt hij trouwens al zo'n 2 uur aan de lader en het lampje brandt nog steeds oranje. De accu was praktisch vol toen ik hem weglegde gisteren dus normaal gesproken zou hij al lang weer groen moeten branden. Zou dit kunnen betekenen dat er een probleem is met de accu? Ik neem echter aan dat hij in dat geval aan de lader gewoon zou moeten werken?
Ik heb ook weleens gehad dat de accu heel snel leeg gelopen was (letterlijk in 1 nacht) omdat ik hem via Boot Camp in Windows 10 had staan. Heel vreemd, want hij stond niet in stand by stand maar echt gewoon uit; toch was hij helemaal leeg gelopen. Maar dat was dus echt een duidelijk lege batterij, hier is het wat vager.

Ik zou hem als ik jou was nu toch eens van de lader halen en het nog eens proberen. Paar keer scherm open en dicht doen, et cetera. Hoewel ik dit inderdaad wel serieuzer vind klinken dan ik ooit zelf gehad heb... wat je ook nog kan doen is eens in een stille ruimte links bij de USB poort luisteren of je even een fan aan hoort gaan als je de knop in drukt.

[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-11-2015 21:57 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:54:
[...]

Ik heb ook weleens gehad dat de accu heel snel leeg gelopen was (letterlijk in 1 nacht) omdat ik hem via Boot Camp in Windows 10 had staan. Heel vreemd, want hij stond niet in stand by stand maar echt gewoon uit; toch was hij helemaal leeg gelopen. Maar dat was dus echt een duidelijk lege batterij, hier is het wat vager.

Ik zou hem als ik jou was nu toch eens van de lader halen en het nog eens proberen. Paar keer scherm open en dicht doen, et cetera. Hoewel ik dit inderdaad wel serieuzer vind klinken dan ik ooit zelf gehad heb... wat je ook nog kan doen is eens in een stille ruimte links bij de USB poort luisteren of je even een fan aan hoort gaan als je de knop in drukt.
Bedankt voor het meedenken :)

Ik heb al je suggesties inmiddels geprobeerd, helaas lijkt niets te helpen. Ik hoor ook geen fan aan gaan bij het drukken op de aan/uit-knop.

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in de Apple store, ik ben zeer benieuwd wat ze daar te melden hebben. Ik heb nog garantie, maar ik kan de laptop eigenlijk niet een paar dagen missen. Ik hoop dan ook dat ze ter plekke iets kunnen repareren, maar ik ben bang van niet 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik gok dat er idd in de stroomvoorziening iets kapot is of dat er bijvoorbeeld een kabeltje los is komen te zitten van de voeding (hoewel dat in een mba haast onmogelijk is). Als je niks aan hoort gaan betekent dit vrijwel altijd dat er gewoon geen stroom binnen komt, bij een korte beweging vd fan weet je dat de hardware wel geactiveerd wordt. Maar normaliter zou je daarna ook errorbliepjes verwachten. Genius verhaal dus inderdaad, en ik zou er helaas idd niet op rekenen dat ze het ter plekke kunnen fixen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 00:03:
Genius verhaal dus inderdaad, en ik zou er helaas idd niet op rekenen dat ze het ter plekke kunnen fixen...
In de Apple store hebben ze een aantal dingen getest waaronder inderdaad de aansluiting van de accu en dergelijke. Helaas zat het probleem hier niet in dus moest de laptop ingenomen te worden. Aangezien de fabrieksgarantie is verlopen kon dit niet in de Apple store maar moest dit via de verkoper. Uiteraard ben ik daar direct even langsgegaan en heb ik de laptop ingeleverd.

Nu maar hopen dat ze 'm snel weer terug sturen. De verkoper gaf echter aan dat het wel eens wat langer (tot 30 dagen) kon duren aangezien het een CTO-model betreft. Afwachten dus.
Pagina: 1 ... 49 ... 53 Laatste