rjbenning schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:56:
Interessant stuk. Zet er toch mijn vraagtekens bij.
Dixons schrift letterlijk "Deze 3 jaar garantie is inderdaad een verlenging van de bestaande fabrieks garantie ( uiteraard met inachtneming van normaal gebruik als ook val , stoot en aanwijsbare waterschade )"
Hoe kan val, stoot en waterschade ook onder fabrieksgarantie vallen?
Ik denk dat je dit stukje verkeerd interpreteert. Er staat niet dat val-, water en stootschade ook onder de garantie vallen, er staat juist dat de garantie enkel geldig is met inachtneming van normaal gebruik en met inachtneming van val-, stoot- en waterschade. Met dit laatste wordt uiteraard bedoeld dat de garantie juist alleen geldig is bij normaal gebruik en juist niet bij val-, stoot- en waterschade.
Ik ben het met je eens dat je met een beetje creatief lezen er een wat andere invulling aan kan geven, echter zou er dan juist staan dat je alleen recht hebt op garantie indien er sprake is van val-, stoot- of waterschade. Dat is uiteraard niet het geval.
rjbenning schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:56:
Dixons schrijft "Voor Apple producten hebben wij drie jaar volledige garantie. Reparatiekosten onder de garantie in het derde jaar zijn dus geheel voor onze rekening (of die van Apple). Hopelijk is het zo duidelijk, zo niet dan horen wij dat uiteraard graag!"
Hoe kunnen kosten eventueel voor rekening Apple zijn als zij maar 1 jaar garantie geven?
Wij hebben uiteraard geen idee van de afspraken die Dixons en Apple onderling hebben over dit soort zaken. Het lijkt mij niet ondenkbaar dat Apple alsnog een deel van die kosten draagt wanneer Dixons een bepaald aantal producten verkoopt, maar ook buiten dat kunnen er genoeg redenen zijn waarom Apple bepaalde kosten zal dragen (productiefouten, terugroepacties etc.). Hoe dan ook, voor jou als consument is dit niet van belang.
Het stukje 'of die van Apple' hadden ze inderdaad weg kunnen laten uit de e-mail, maar echt onduidelijker wordt het er ook niet op. Ik zie niet in hoe jij hier uit op kan maken dat het nog steeds niet zeker is hoe de garantie afgehandeld wordt. Mocht je echt nog je vraagtekens hebben bij de 3-jaar garantie van Dixons dan kan je uiteraard zelf even contact met ze opnemen. Ik raad je overigens wel aan om dat dan per telefoon of in de winkel te doen, want als je alles zo probeert om te buigen als je hierboven doet voorzie ik een erg lange mailwisseling
Ik denk dat er inmiddels in dit topic ook wel genoeg over dit onderwerp is gezegd, ik zal mij wat dat betreft dan ook onthouden van verdere reacties hierover

.