Bij een officiële dealer toch niet neem ik aan?kx22 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:04:
Hong kong is nog goedkoper. Echter heb je grote kans dat het omruilexemplaren zijn
Ja hiero. Een late 2010 model met slechts 1,4Ghz C2D.page404 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:35:
Zijn er trouwens mensen die met de 11" lekker uit de voeten kunnen? En dan bedoel ik het minder zware werk; mailen, surfen, een documentje tikken of lezen.
Geloof me, die SSD en de supersnelle toegang tot die schijf, maakt de Air een ongelooflijk snelle machine.
Wat je wel merkt, is dat de RAM (hier 2GB) de eerste bottleneck is, en verder moet je de SSD schijf niet helemaal vol plempen, dan wordt ie trager (dacht dat de vuistregel is 10% leeg laten, dus van de 64GB moet ik 6,4 GB vrije ruimte houden)
Ik gebruik 'm niet voor intensieve taken, maar standaard staan Safari, Mail, iTunes, Word, etc. open naast elkaar, terwijl ik nagenoeg nooit een strandbal zie en de mac slechts 1 keer per week a 2 weken herstart wordt (verder altijd stand-by)
Zelfs (of juist) met Mavericks 10.9 draait deze Air nog soepel. Met 10.7 startte de Air nog sneller op, maar 10.9 is wel weer vlotter dan 10.8 op deze Air.
ze hebben daar een apple store.RekZ schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:19:
[...]
Bij een officiële dealer toch niet neem ik aan?
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Beste Tweakers,
Heb zonet helaas mijn MBA laten vallen op de stenen in de tuin en zitten er wat deukjes en krassen etc. op de zijkant van de behuizing.
Heb de MBA nog geen jaar, kan ik mijn MBA vervangen door een nieuwe?
Heb zonet helaas mijn MBA laten vallen op de stenen in de tuin en zitten er wat deukjes en krassen etc. op de zijkant van de behuizing.
Heb de MBA nog geen jaar, kan ik mijn MBA vervangen door een nieuwe?
Uiteraard, dat kost je afhankelijk van het model wel weer ruim duizend euro.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dus als ik het goed begrijp kan ik niet echt gebruik maken van mijn garantie? Of nja wel, alleen kost het mij 1000 euro om het te fixen?
Helaas zit er geen garantie op dingen laten vallen op stenen. Heb je de Apple met Visa betaald? Visa heeft zoiets als aankoopgarantie ik geloof 6 maanden.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Kan ik het opgeven bij mijn inboedelverzekering?
Bel ze eens op zou ik zeggen. Ligt nogal aan de voorwaarden van je verzekering. Heb je een all-risk verzekering? Dekken ze cosmetische schade? De verzekeringsmaatschappij kan je hier duidelijkheid over geven.Grudgie schreef op zondag 20 april 2014 @ 13:52:
Kan ik het opgeven bij mijn inboedelverzekering?
Garantie is er om te zorgen dat jij een deugdelijk apparaat krijgt, niet om je eigen onkunde of dat van een ander mee af te dekken. Voor dat laatste hebben we verzekeringen. De inboedelverzekering is een goed startpunt.Grudgie schreef op zondag 20 april 2014 @ 13:44:
Dus als ik het goed begrijp kan ik niet echt gebruik maken van mijn garantie? Of nja wel, alleen kost het mij 1000 euro om het te fixen?
Ik heb net Coconut Battery 3.0.1 op een Air uit mid 2012 gezet, maar overal staat "Unknown". Hoe kan dat? Wou de batterij status even uitlezen…
Is onder 10.8.5. Zal nu even Mavericks installeren.
Edit: Onder Mavericks werkt het wel
Is onder 10.8.5. Zal nu even Mavericks installeren.
Edit: Onder Mavericks werkt het wel
[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 20-04-2014 22:57 ]
Is dat het nieuwe model? En bij welke vestiging dan?Jergod schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:15:
Mediamarkt heeft nu een aanbieding van 892 voor de standaard 4gb, 128gb ssd Macbook air 11 inch.
(In de MediaMarkt webshop staat het mid2013-model voor € 999,=)
My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)
Ik heb v/d week mijn 2011 "11 met dezelfde specs verkocht voor €575,- Welnu dat is een ouder model, maar toch bijna de helft!
Herkent iemand het probleem dat er een lijn (kras/beschadiging) in het scherm komt te staan door het toetsenbord/trackpad?
Vraag me af of dit onder Apple Care valt.... iemand ervaring? Air 13" mid 2012
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 23-04-2014 15:02 ]
Daarom altijd een doekje tussen toetsenbord en scherm plaatsen bij vervoeren.
Bekend probleem. Een te volle rugzak of extra druk op het scherm kan deze beschadigingen veroorzaken helaas.ThinkPadd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:02:
Herkent iemand het probleem dat er een lijn (kras/beschadiging) in het scherm komt te staan door het toetsenbord/trackpad?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
I know, maar is dit iets wat onder Apple Care gratis gefixt wordt of niet? Was sowieso van plan om een screenprotector (zo'n plakker, net als op je telefoon) te gaan gebruiken na reparatie (heb de MacBook tweedehands gekocht dit weekend).
[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 23-04-2014 15:09 ]
Bel Apple en leg het probleem uit. (0900) 7777 703
Ik meen te hebben gelezen dat sommige het scherm gratis hebben laten vervangen.
Ik meen te hebben gelezen dat sommige het scherm gratis hebben laten vervangen.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Zou niet moeten, staat ook nergens in de handleiding dat dit wordt aangeraden.kevinl schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:05:
Daarom altijd een doekje tussen toetsenbord en scherm plaatsen bij vervoeren.
Ik had hier ook last van bij m'n 11inch air, achteraf bleek het te gaan om vettigheid. Poetsen werkt niet meer?
Hier staat wat
Tuurlijk zou het niet moeten. Maar als je om je heen ziet dat je vrienden dit euvel ook hebben bij het dragen van een laptop in rugzak. En op fora leest dat dit soort dingen voorkomen. Dan moet je wel erg naief zijn om te blijven denken dat dat niet zou moeten.Flappiewappie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:19:
[...]
Zou niet moeten, staat ook nergens in de handleiding dat dit wordt aangeraden.
Ik had hier ook last van bij m'n 11inch air, achteraf bleek het te gaan om vettigheid. Poetsen werkt niet meer?
Nog een issue met m'n scherm gevonden:

Ik ken het grapje dat wanneer je met een felle lamp op de achterkant schijnt, je het Apple logo ziet. Maar dit zie ik ook als de achterkant donker is
(hand op het Apple logo). Lijkt wel ingebrand ofzo

Ik ken het grapje dat wanneer je met een felle lamp op de achterkant schijnt, je het Apple logo ziet. Maar dit zie ik ook als de achterkant donker is

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 23-04-2014 21:28 ]
Dat je dat ziet is natuurlijk logisch. Backlight moet door het TFT panel kunnen maar ook door het Apple logo zodat het oplicht. Als je dan aan de andere kant er een zaklamp op zet zie je uiteraard dat Apple logo op het scherm
Draai het maar eens om, zet de zaklamp op het scherm zelf op de plek waar het Apple logo aan de andere kant zit. Zie je het Apple logo oplichten.
[ Voor 24% gewijzigd door ppl op 23-04-2014 22:54 ]
Ik heb net de 11 inch air, 4gb, 128 gb gehaald bij de mediamarkt Maastricht voor 892 euri
Ik had zo'n spijt van de verkoop van mijn pro dat ik nu aan de air ben. Zo'm mooi apparaat en zooo snel...
Ja, dat ken ik. Maar hij doet dit ook als er geen licht van de andere kant komt (hand erop). Dat lijkt mij echt niet normaal...ppl schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:53:
Dat je dat ziet is natuurlijk logisch. Backlight moet door het TFT panel kunnen maar ook door het Apple logo zodat het oplicht. Als je dan aan de andere kant er een zaklamp op zet zie je uiteraard dat Apple logo op het schermDraai het maar eens om, zet de zaklamp op het scherm zelf op de plek waar het Apple logo aan de andere kant zit. Zie je het Apple logo oplichten.
Nieuwe MacBook Airs volgende week?
Wel met een korreltje zout nemen, maar ik denk ik meld het even voor mensen die een Air willen aanschaffen.
Wel met een korreltje zout nemen, maar ik denk ik meld het even voor mensen die een Air willen aanschaffen.
Zou leuk zijn, nieuwe airs maar waarom wachten? De huidige generatie is al geweldig en we zijn al zo erg verwend wat betreft specs. Hoe vaak hoor je mensen die alleen internetten, documenten maken en films kijken niet zeggen, dat ze 16gb ram en een dikke 512 gb ssd nodig hebben (yep like me 
De computer moet doen waarvoor je hem nodig hebt, de rest is ballast.
Naja als je van plan bent zeer binnenkort een Air aan te schaffen zou ik wel even wachten. Krijg je betere specs voor hetzelfde geld.Jergod schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:52:
Zou leuk zijn, nieuwe airs maar waarom wachten? De huidige generatie is al geweldig en we zijn al zo erg verwend wat betreft specs. Hoe vaak hoor je mensen die alleen internetten, documenten maken en films kijken niet zeggen, dat ze 16gb ram en een dikke 512 gb ssd nodig hebben (yep like me
Er gaan ook geruchten over een 12" rMBA, dat lijkt me nog te vroeg toch? Daarvoor zullen ze vast wel een keynote houden.
Mochten er spec upgrades komen voor de huidige MBA's dan wordt het denk ik ook tijd dat de Mac Mini eens een update krijgt.
Mochten er spec upgrades komen voor de huidige MBA's dan wordt het denk ik ook tijd dat de Mac Mini eens een update krijgt.
Vraagje, ik heb nu een de MBA een paar dagen en het begint te wennen tov jarenlang Microsoft OS gewend te zijn.
Los daarvan vroeg ik me af, of ik mijn Sennheiser koptelefoon (met microfoon) met zowel Audio als Microfoon stekker op een of andere manier kan aansluiten. Ik zie alleen een Koptelefoon aansluiting.
Iemand anders die een (gaming) koptelefoon gebruikt icm de MBA?
Los daarvan vroeg ik me af, of ik mijn Sennheiser koptelefoon (met microfoon) met zowel Audio als Microfoon stekker op een of andere manier kan aansluiten. Ik zie alleen een Koptelefoon aansluiting.
Volgens internet werkt het met een iPhone headset wel (microfoon + headset uit 1 poort). Denk dus dat je een of ander verloopkabeltje nodig hebt.
http://www.amazon.com/gp/...o02_s00_i03?ie=UTF8&psc=1
Moet in NL vast ook voor een prikkie te koop zijn. Of zelf maken, als je handig bent met solderen.
Moet in NL vast ook voor een prikkie te koop zijn. Of zelf maken, als je handig bent met solderen.
[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 24-04-2014 21:30 ]
Ik heb hier nog een USB headset liggen die ik niet meer gebruik, van Logitec geloof ik. Zelf doe ik alles via een digitale mengtafel (Audio Interface) dan kan ik tenminste het volume direct met een knop regelen. De koptelefoon gaat dan in de mengtafel.ChUcKiE schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:25:
[ Voor 3% gewijzigd door RobV op 24-04-2014 21:31 ]
Dank voor de snelle reactie, zoiets zou het moeten zijn ja, wist niet dat die bestonden.ThinkPadd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:29:
Volgens internet werkt het met een iPhone headset wel (microfoon + headset uit 1 poort). Denk dus dat je een of ander verloopkabeltje nodig hebt.
Ik ga deze eens verder opzoeken op eBay, ook mooi betaalbaar voor max 5-8 euro!
MBA vandaag naar een iCentre gebracht waar hij is ingenomen ter reparatie. Jongen met wie ik sprak had het ook nog nooit eerder gezien.ThinkPadd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:14:
Nog een issue met m'n scherm gevonden:
[afbeelding]
Ik ken het grapje dat wanneer je met een felle lamp op de achterkant schijnt, je het Apple logo ziet. Maar dit zie ik ook als de achterkant donker is(hand op het Apple logo). Lijkt wel ingebrand ofzo
Nu 1 week / anderhalf wachten.
Had trouwens een Samsung paneel erin zitten, hoop dat ik hem weer terug krijg met ook een Samsung paneel... We shall see
En nu ook PCIe opslag, of was dat al zo?PBP schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:24:
Nieuwe MacBook Airs zijn uit. Nieuwe processor en 100 euro goedkoper.
Was al bij de 2013-versie.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
O okeEthirty schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:00:
Was al bij de 2013-versie.
Toch wel top. Alleen al die prijsverlaging:
Op de basis-versie van 11 inch scheelt dat gewoon bijna 10%.
Apple is goed bezig.
Ja en vorig jaar zijn ze ook al goedkoper geworden. Elke Apple-hater die roept dat Apple te dure ultrabooks verkoopt moet maar eens gaan kijken bij de concurrent en wat je daarvoor krijgt 
Nog steeds erg happy met mijn Air, alleen ik gebruik hem nauwelijks meer sinds ik een ultrabook van het werk heb. Deze actie van Apple is slecht voor mijn doorverkoop waarde
Nog steeds erg happy met mijn Air, alleen ik gebruik hem nauwelijks meer sinds ik een ultrabook van het werk heb. Deze actie van Apple is slecht voor mijn doorverkoop waarde

#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
De 11inch aangeschaft via de Online-Applestore. Direct klaar voor verzending!
Dochter heel blij...
Dochter heel blij...
Ik heb dit ook in mijn MBA 2010 model. Maar ik heb er nooit echt een goede foto van kunnen maken. De ene keer zie ik het wel, de andere keer zie ik het niet.ThinkPadd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:33:
[...]
MBA vandaag naar een iCentre gebracht waar hij is ingenomen ter reparatie. Jongen met wie ik sprak had het ook nog nooit eerder gezien.
Nu 1 week / anderhalf wachten.
Had trouwens een Samsung paneel erin zitten, hoop dat ik hem weer terug krijg met ook een Samsung paneel... We shall see
Dus heb ik er nooit iets mee gedaan.
Die geupdate Air is wel aantrekkelijk zeg. Maar is dit niet een soort teken dat de Retina er 'snel' aan zit te komen?
Nee. Ze hebben nét een nieuwe versie gereleased. Dus...matthijsg schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:20:
Die geupdate Air is wel aantrekkelijk zeg. Maar is dit niet een soort teken dat de Retina er 'snel' aan zit te komen?

Als je een Air wilt: Nu kopen zou ik zeggen. Wil je per sé een retina Air dan moet je nog een tijd wachten ben ik bang (minimaal tot de herfst). Denk ik, hoormatthijsg schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:20:
Zie ook: http://buyersguide.macrumors.com
Ook niet om bijv. van de oude partij aan unibodys (ik bedenk maar wat) af te komen? of van alle niet retina schermen afkomen.RobV schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:05:
[...]
Nee. Ze hebben nét een nieuwe versie gereleased. Dus...
Ondersteun je nou met argumenten je voorgevoel, of je voorgevoel met argumenten?matthijsg schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:27:
[...]
Ook niet om bijv. van de oude partij aan unibodys (ik bedenk maar wat) af te komen? of van alle niet retina schermen afkomen.
Volgens mij staat hier 2x hetzelfde, lol.NvM schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:05:
[...]
Ondersteun je nou met argumenten je voorgevoel, of je voorgevoel met argumenten?
Ff beter lezen. Staan verschillende dingen. Daarnaast, ik denk dat apple zoiezo binnenkort overgaat bij alles op retina. Lijkt mij de meest logische keuze.
Verwijderd
ik twijfel eigenlijk ook wel....( op zich hoef ik geen retina..) maar een nwere processor is altijd fijn..
ik heb nu 2011 13" i5 1,7 4gb..
ik zou hem kunnen verkopen...700e wellicht (was 1700.- in aanschaf)
en dan 700 bij leggen voor een 8gb met nwe processor...
of zijn de verschillen te minimaal?
ik heb nu 2011 13" i5 1,7 4gb..
ik zou hem kunnen verkopen...700e wellicht (was 1700.- in aanschaf)
en dan 700 bij leggen voor een 8gb met nwe processor...
of zijn de verschillen te minimaal?
ik heb laatst de 13" retina vast gehad. Hij is iets lomper maar nog goed te doen, die heeft veel krachtigere cpu en that screen
Nou heb ik een '13 air dus die moet nog even mee maar over een jaar of 2 en hopelijk een tik tok van intel verder

Ik zou never van een 2011 Air nu een 2014 Air kopen. Dat heeft mijn inzien te weinig update. Vergelijk het maar eventjes van een iPhone 5 naar een iPhone 5S. Leuk voor generaties jaren terug of nieuwe kopers.
Zelf wacht ik op een Retina. Zelfs dat heeft geen haast. Eerlijk gezegd doe ik veel met mijn iPhone 5S. Zelfs mijn iPad mini staat in de kast te verstoffen.
Zelf wacht ik op een Retina. Zelfs dat heeft geen haast. Eerlijk gezegd doe ik veel met mijn iPhone 5S. Zelfs mijn iPad mini staat in de kast te verstoffen.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
De 13" retina is inderdaad maar een paar honderd gram zwaarder dan de 13" air, qua dikte maakt het ook zo gek veel niet meer uit.Crazyanz schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:28:
ik heb laatst de 13" retina vast gehad. Hij is iets lomper maar nog goed te doen, die heeft veel krachtigere cpu en that screenNou heb ik een '13 air dus die moet nog even mee maar over een jaar of 2 en hopelijk een tik tok van intel verder
Op dit moment zou ik echt geen Air meer kopen totdat de retina varianten uitkomen, dan heb je gewoon echt een complete computer mobiel qua scherm en qua kracht.
Ja klopt had ik ook, ik kom van een mbp 13" 2012 af en na een paar dagen gebruik van de rmbp 13" de mbp weer eens opgestart en vroeg me af hoe ik ooit op zo'n scherm heb kunnen werken.
Ook mijn rmbp 13" langs de air gezet van mijn vriendin, en ook dan heb je echt zoiets van jezus wat is dat voor een crappy scherm..
grappig hoe snel je aan iets nieuws went
Ook mijn rmbp 13" langs de air gezet van mijn vriendin, en ook dan heb je echt zoiets van jezus wat is dat voor een crappy scherm..
grappig hoe snel je aan iets nieuws went
Probeer het maar eens te vergelijken met een non retina MBP dan. Mijn vriendin en ik vroegen ons af waarom de pdf die ze had gemaakt zo onscherp was...
Op een MacBook Air zou ik ten opzichte van de Pro meer last hebben van de fletse kleuren en slechte kijkhoek dan van de lage resolutie.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Net een belletje van iCentre/APR waar m'n MBA ligt ter reparatie. Ze hadden het firmware password nodig omdat ze er nu niks mee konden.
Firmware password lijkt mij dus sterk genoeg, als ze bij een APR al niks kunnen zonder het wachtwoord
Als ik het wachtwoord niet meer wist waren er nog wel opties, maar ze konden er niet zomaar wat mee in ieder geval 
Werd overigens gebeld door een MyCom nummer (0900-8089) aangezien iCentre is overgenomen door BAS Group die eigenaar is van ketens als Dixons en MyCom.
Firmware password lijkt mij dus sterk genoeg, als ze bij een APR al niks kunnen zonder het wachtwoord

Werd overigens gebeld door een MyCom nummer (0900-8089) aangezien iCentre is overgenomen door BAS Group die eigenaar is van ketens als Dixons en MyCom.
[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 06-05-2014 11:09 ]
Ik zou eerder denken dat ze daar überhaupt geen tijd aan willen besteden want tijd is geldThinkPadd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:05:
Net een belletje van iCentre/APR waar m'n MBA ligt ter reparatie. Ze hadden het firmware password nodig omdat ze er nu niks mee konden.
Firmware password lijkt mij dus sterk genoeg, als ze bij een APR al niks kunnen zonder het wachtwoordAls ik het wachtwoord niet meer wist waren er nog wel opties, maar ze konden er niet zomaar wat mee in ieder geval
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Zouden die wel komen dan? Ik dacht dat ze die niet uit gingen brengen omdat dan de Pro nog maar amper meerwaarde zou hebben.Scrtz schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:06:
[...]
Op dit moment zou ik echt geen Air meer kopen totdat de retina varianten uitkomen, dan heb je gewoon echt een complete computer mobiel qua scherm en qua kracht.
Zit nu sterk te overwegen om voor 1391,50 een 13,3 inch Macbook Air te kopen met volgende opties.
- 1,7-GHz dual-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,3 GHz
- 8 GB 1600-MHz LPDDR3 SDRAM
- 256 GB PCIe-flashopslag
Hoe future-proof verwachten jullie dat deze is? En welke games zou ik afgezien van de Diablo en Starcraft wel goed kunnen spelen?
Hoe future-proof verwachten jullie dat deze is? En welke games zou ik afgezien van de Diablo en Starcraft wel goed kunnen spelen?
Diablo 1 of 3?__RIK__ schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:09:
Hmm ja zit zeker wat in, aan de andere kant zou ik zwaar balen als ik nu een air zou aanschaffen er binnen een jaar een retina variant zou uitkomen.mvds schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:45:
[...]
Zouden die wel komen dan? Ik dacht dat ze die niet uit gingen brengen omdat dan de Pro nog maar amper meerwaarde zou hebben.
Simpel: hangt er van af wat je er mee wil doen. Voor sommige taken zal je een jaar of twee verder kunnen, voor andere misschien wel 5 jaar.__RIK__ schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:09:
Zit nu sterk te overwegen om voor 1391,50 een 13,3 inch Macbook Air te kopen met volgende opties.
Als je het kan betalen zou ik ineens upgraden naar 16GB aangezien dat achteraf niet meer kan. CPU is misschien wat overkill en verbruikt meer stroom dan de i5 versie, maar die keuze is (again) afhankelijk waarvoor je het systeem gaat gebruiken
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Nou ik zou anders wel balen als ik een jaar heb gewacht en er komt geen retina.Scrtz schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:43:
[...]
Hmm ja zit zeker wat in, aan de andere kant zou ik zwaar balen als ik nu een air zou aanschaffen er binnen een jaar een retina variant zou uitkomen.

Ik snap niet dat er zo moeilijk gedaan wordt over die vermeende retina Air. Koop gewoon een MBPr en als je een ultamobiel ding erbij wilt hebben koop je een iPad ( mini ).
16 GB in een Air? Max is 8 GB...Darkstar schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:58:
[...]
Simpel: hangt er van af wat je er mee wil doen. Voor sommige taken zal je een jaar of twee verder kunnen, voor andere misschien wel 5 jaar.
Als je het kan betalen zou ik ineens upgraden naar 16GB aangezien dat achteraf niet meer kan. CPU is misschien wat overkill en verbruikt meer stroom dan de i5 versie, maar die keuze is (again) afhankelijk waarvoor je het systeem gaat gebruiken
Vraagje: Stel dat tijdens de wwdc apple een mba 13 inch retina aankondigt. Wanneer zou deze dan beschikbaar zijn? (Nogmaals: stel!) Wanneer liggen de producten die ze aankondigen tijdens de wwdc normaliter in de winkel.
Zit er sterk voer na te denken om een MBA 13 inch te kopen, maar als ze volgende maand (misschien) een mba retina aankondigen zou ik dat zuur vinden (als deze dan ook meteen in juli beschikbaar is)
Zit er sterk voer na te denken om een MBA 13 inch te kopen, maar als ze volgende maand (misschien) een mba retina aankondigen zou ik dat zuur vinden (als deze dan ook meteen in juli beschikbaar is)
De kans op een MBA retina zijn nagenoeg nul in de komende paar maanden.
Niet alleen vanwege het feit dat de Air's net nog een refresh hebben gehad, maar ook omdat een Air met retina scherm gewoonweg niet echt een logische toevoeging zou zijn op het assortiment. Aangezien de 13" MBP dan op wel een zeer kleine afstand komt te staan.
Niet alleen vanwege het feit dat de Air's net nog een refresh hebben gehad, maar ook omdat een Air met retina scherm gewoonweg niet echt een logische toevoeging zou zijn op het assortiment. Aangezien de 13" MBP dan op wel een zeer kleine afstand komt te staan.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Mensen roepen om een macbook air retina. Maar hebben jullie al eens gekeken naar het gewicht van de 13 MBair en 13 MBretina. Het verschil is vrij klein. 220 gram. (Dat verschil ga je niet eens merken bij 1,35 vs 1,57 kg) Ik zou zelfs zeggen niet genoeg om een 13 inch macbook air retina te maken, want die bestaat feitelijk al. De retina versie van de macbook air is de macbook pro retina. Vandaar begrijp ik ook de geruchten van een 12 inch macbook air retina, want bij een 13 inch is het gewichtsverschil te klein.
[ Voor 7% gewijzigd door Trunksmd op 07-05-2014 17:55 ]
Spannend ga zo een macbook air 2012 met 4gb en 128 ssd voor me vriendin kopen 2e hands
voor 675
met nog een paar maanden garantie
Mooie prijs al zeg ik het zelf , ben benieuwd of die gaat bevallen
voor 675
Mooie prijs al zeg ik het zelf , ben benieuwd of die gaat bevallen
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Prima prijs 
Zelf een mid 2012 gekocht, ook met 4GB en 128GB voor 700 euro een maand terug. Zat nog wel 2 jaar AppleCare bij.
Let even goed op hoeveel cycles de accu heeft gemaakt, en of het scherm niet beschadigd is (mijne had een lichte streep in het scherm van het toetsenbord wat erop drukt als het scherm dicht is).
Zelf een mid 2012 gekocht, ook met 4GB en 128GB voor 700 euro een maand terug. Zat nog wel 2 jaar AppleCare bij.
Let even goed op hoeveel cycles de accu heeft gemaakt, en of het scherm niet beschadigd is (mijne had een lichte streep in het scherm van het toetsenbord wat erop drukt als het scherm dicht is).
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 09-05-2014 11:22 ]
heb al foto's gezien , ziet er top uit ... maar zal hem idd zo ff checken
thx
heb al gezien dat eventueel nieuwe batterijen voor maar 40 dollar te koop zijn
ook easy swap
heb al gezien dat eventueel nieuwe batterijen voor maar 40 dollar te koop zijn
ook easy swap
[ Voor 39% gewijzigd door Njay op 09-05-2014 11:27 ]
Zo en opgehaald
ding ziet er top uit..
batterij cycles waren 240 is dat veel?
hoe lang is de accu duur met deze oudheid van de batterij?
batterij cycles waren 240 is dat veel?
hoe lang is de accu duur met deze oudheid van de batterij?
240 is niet veel. Maar ook niet weinig, is wel vaak gebruikt op accu dus.
Volgens http://support.apple.com/kb/ht1519 is hij bij de Air bij 1000 cycles (vanaf het 2010 model) wel op.
En batterijduur kun je zo zien toch? Oplader eruit trekken en dan kijken wat het batterij icoon aangeeft (even er op klikken evt.)
Mijn Air met 78 cycles doet 7h.
Volgens http://support.apple.com/kb/ht1519 is hij bij de Air bij 1000 cycles (vanaf het 2010 model) wel op.
En batterijduur kun je zo zien toch? Oplader eruit trekken en dan kijken wat het batterij icoon aangeeft (even er op klikken evt.)
Mijn Air met 78 cycles doet 7h.
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 09-05-2014 13:21 ]
Ok thanks
-
[ Voor 99% gewijzigd door Batata007 op 11-05-2014 18:46 ]
1000 cycles of drie jaar....
Mijn macbook air is door de drie jaar heen en heeft rond de 650 cycles gedraaid. Hij begint wel meldingen te geven over accu service en heeft nu ongeveer 78 procent health.
Het apparaat komt het huis niet meer uit. Dus het kan me niet eens zoveel meer schelen wat die accu doet
Mijn macbook air is door de drie jaar heen en heeft rond de 650 cycles gedraaid. Hij begint wel meldingen te geven over accu service en heeft nu ongeveer 78 procent health.
Het apparaat komt het huis niet meer uit. Dus het kan me niet eens zoveel meer schelen wat die accu doet
Mijn MacBook is nu bijna twee jaar oud en heeft inmiddels 143 cycles gehad. Weinig, toch?
An a day keeps the doctor away.
Ja, ik zit na bijna een jaar op 188. Maar ik gebruik hem dan ook bijna altijd op de batterij. 's Nachts gaat hij aan de oplader.iApp schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:38:
Mijn MacBook is nu bijna twee jaar oud en heeft inmiddels 143 cycles gehad. Weinig, toch?
De nieuwe macbook air heeft een kleine processor update. De 2013 is nu in de aanbieding. 899 euro voor 2013 en 972 voor de 2014. Is het de moeite waard de 2014 te nemen?
Tuurlijk wel. Om dat het 2014 een PCI-E SSD heeft.
De 2013 heeft ook een SSD via de PCI-e aansluiting hoor 
reviews: MacBook Air: een halve dag in de lucht?: Ssd-prestaties: de snelste
reviews: MacBook Air: een halve dag in de lucht?: Ssd-prestaties: de snelste
[ Voor 65% gewijzigd door ThinkPad op 13-05-2014 14:05 ]
Schijnt zelfs dat de 2013 SSD sneller is.kevinl schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:34:
Tuurlijk wel. Om dat het 2014 een PCI-E SSD heeft.
Die test is al achterhaald. Er is een nieuwe test gedaan met dezelfde merken SSD's en snelheid is bijna hetzelfde tussen de 2013 en 2014 MacBook Air.
De variatie in SSD snelheid schijnt te worden veroorzaakt door verschillende merken SSD's.
http://www.macrumors.com/...sd-2014-macbook-air-same/
De variatie in SSD snelheid schijnt te worden veroorzaakt door verschillende merken SSD's.
http://www.macrumors.com/...sd-2014-macbook-air-same/
Vandaag m'n Air weer op kunnen halen bij iCentre. Scherm kosteloos vervangen onder garantie
(Apple logo scheen door: ThinkPadd in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4" en zat lijn van toetsenbord in het scherm).
Helaas nu wel een LG paneel (LP133WP1-TJA7) ipv Samsung. Dat is dan weer jammer. Maarja deze is helemaal onbeschadigd, dat is mij meer waard.
Nu nog even screenprotector (matte besteld via eBay) erop zien te krijgen zonder bubbels.... *fingers crossed* Gelukt, wel echt een pain in the ass
Paar kleine bubbeltjes, daar zatten korreltjes stof ofzo waardoor de folie daar wat omhoog stond, en er een luchtbelletje ontstaat.
Scherm wordt er wat minder scherp van, en kleuren knallen er minder uit. Maar dat is even wennen denk ik. Dat irritante glimmen is nu wel over
Schermprotector is deze. Past echt perfect. Als je hem goed erop plakt heb je rondom misschien een randje van een millimeter wat onbedekt is.

Helaas nu wel een LG paneel (LP133WP1-TJA7) ipv Samsung. Dat is dan weer jammer. Maarja deze is helemaal onbeschadigd, dat is mij meer waard.
Nu nog even screenprotector (matte besteld via eBay) erop zien te krijgen zonder bubbels.... *fingers crossed* Gelukt, wel echt een pain in the ass

Scherm wordt er wat minder scherp van, en kleuren knallen er minder uit. Maar dat is even wennen denk ik. Dat irritante glimmen is nu wel over
Schermprotector is deze. Past echt perfect. Als je hem goed erop plakt heb je rondom misschien een randje van een millimeter wat onbedekt is.
[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 13-05-2014 21:20 ]
Hmmm ik dacht mooi goedkoop een USB > Ethernet adapter (100Mbps) te scoren via eBay: http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Heeft het ding een of ander gare chipset die niet door OS X herkend wordt. Oftewel ik kan er niks mee
Op een andere PC met Linux Mint werkt hij wel. Chipset is blijkbaar de Davicom DM9601.
Heeft het ding een of ander gare chipset die niet door OS X herkend wordt. Oftewel ik kan er niks mee

Ik kwam er net achter dat mijn scherm schade op heeft gelopen van het toetsenbord (doordrukken). (MBA 13" , medio 2011). Beetje jammer dit.....om er nu elke keer beschermend folie tussen te stoppen voor het dichtklappen verslaat het doel van een ultraportable laptop !
Nee hoor. Hangt af wat je in je rugtas hebt zitten. En hoe de laptop in je rugtas geplaatst is. Beeldscherm kant naar buiten ipv tegen je rug aan.
Iemand enig idee of het kwaad kan als ik een 85w lader gebruik voor mijn MBA (eigenlijk 45w)?
Nvm, zo te zien kan dat gewoon.
Nvm, zo te zien kan dat gewoon.
[ Voor 18% gewijzigd door SquareOne op 15-05-2014 19:27 ]
zou eerder kiezen voor de 8gig versie uit 2013, dan de 4 gig versie uit 2014.lothar schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:18:
De nieuwe macbook air heeft een kleine processor update. De 2013 is nu in de aanbieding. 899 euro voor 2013 en 972 voor de 2014. Is het de moeite waard de 2014 te nemen?
bij gelijke gig zou ik voor goedkoopste gaan.. die .1 merk je niet hoor.
Ik teken nergens meer voor
Ik heb een Air van eind 2013. Ik ben echter een beetje teleurgesteld door de accu drain van Chrome. Is er een manier om dit op te lossen? Chrome + Chrome Apps wil ik eigenlijk wel blijven gebruiken.
Chrome staat er inderdaad om bekend redelijk veel invloed te hebben op je batterij. Zelf gebruik ik vrijwel altijd safari en dat verschil is érg goed te merken. Veel Chrome dingen zijn op de een of andere manier ook wel in Safari mogelijk, al kost dat af en toe een beetje moeite.PirateStef schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:41:
Ik heb een Air van eind 2013. Ik ben echter een beetje teleurgesteld door de accu drain van Chrome. Is er een manier om dit op te lossen? Chrome + Chrome Apps wil ik eigenlijk wel blijven gebruiken.
M'n Air had een probleem met het scherm: ThinkPadd in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Dit is vervangen onder garantie, heb hem vorige week op kunnen halen.Ook had het scherm een lijntje in het scherm van het toetsenbord.
Ter voorkoming daarvan heb ik een screenprotector besteld op eBay. Omdat ik het glanzende scherm van de Air ook vrij hinderlijk vond heb ik gekozen voor een matte screenprotector.
Hoe dat eruit ziet kun je in onderstaande foto's zien:

Klik voor groter

Klik voor groter
Ben er zelf erg blij mee. Scherm is nu beschermd, en ben van het vervelende spiegelen af.
Zoals je ziet een paar luchtbelletjes eronder, maar beter dan dit krijg ik niet voor elkaar. Zijn een paar stofjes waardoor de folie een beetje omhoog blijft staan. Gelukkig zit het aan de randen, en tijdens gebruik zie je er niks van. De screenprotector past ook uitstekend, aan de randen misschien een millimeter nog over
Dit is vervangen onder garantie, heb hem vorige week op kunnen halen.Ook had het scherm een lijntje in het scherm van het toetsenbord.
Ter voorkoming daarvan heb ik een screenprotector besteld op eBay. Omdat ik het glanzende scherm van de Air ook vrij hinderlijk vond heb ik gekozen voor een matte screenprotector.

Klik voor groter

Klik voor groter
Ben er zelf erg blij mee. Scherm is nu beschermd, en ben van het vervelende spiegelen af.
Zoals je ziet een paar luchtbelletjes eronder, maar beter dan dit krijg ik niet voor elkaar. Zijn een paar stofjes waardoor de folie een beetje omhoog blijft staan. Gelukkig zit het aan de randen, en tijdens gebruik zie je er niks van. De screenprotector past ook uitstekend, aan de randen misschien een millimeter nog over
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2014 17:39 ]
Ik zou mij toch best wel storen aan die luchtbubbels, maar een goede tip is het zeker !ThinkPadd schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:32:
M'n Air had een probleem met het scherm: ThinkPadd in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
[afbeelding]
Klik voor groter
[afbeelding]
Klik voor groter
Ik ken iemand die professioneel stickers aanbrengt, als die mij nou eens even zou willen helpen
Tijdens gebruik merk je er niks van
Alleen als hij uitstaat zie je het heel duidelijk. Een tip die ik nog las op internet is om de douche even een tijdje te laten stromen op een flink hete temperatuur. Dan douche weer uit, even wachten, en dan in de badkamer de screenprotector erop plakken. Door de douche even te laten stromen zorgt de warme vochtige lucht er voor dat stof neerdwaalt.
Trouwens, ik heb m'n Air nu een week of 4 denk ik, en ben nu voor het eerst een poosje Spotify aan het luisteren, maar de speakers in de Air is niks mis mee
Klinkt beter dan menig andere laptop. M'n vriendin heeft een Toshiba, maar die heeft heel blikkerig geluid, met weinig laag.
Trouwens, ik heb m'n Air nu een week of 4 denk ik, en ben nu voor het eerst een poosje Spotify aan het luisteren, maar de speakers in de Air is niks mis mee
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 20-05-2014 20:05 ]
Ja klopt, voor de maat van de speakers komt er een heel aardig geluid uit. Ik moet eerst wel even kijken wáár het nou vandaan kwam, maar het komt gewoon door het toetsenbord naar buiten.
10x beter geluid dan de speakers van mijn HP ultrabook van het werk in ieder geval
Ik denk ook wel dat Apple een naam hoog te houden heeft qua geluid gezien het feit dat zoveel producers en DJ's Mac's gebruiken.
10x beter geluid dan de speakers van mijn HP ultrabook van het werk in ieder geval
Ik denk ook wel dat Apple een naam hoog te houden heeft qua geluid gezien het feit dat zoveel producers en DJ's Mac's gebruiken.
#team_UTC+1