[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:19:
[...]
Gaat Apple er niet gewoon van uit dat je in de meeste gevallen al kan tetheren?
Ik ben niet zo dol op tetheren, je moet het steeds aan/uit zetten op je telefoon, je zit vast aan dezelfde provider. En vaak wordt een apart tarief gerekend doordat ze een ander APN gebruiken dat je niet kan veranderen.

Bijv. Vodafone Ierland biedt EU data roaming op prepaid voor 2 euro per dag (dat je het daadwerkelijk gebruikt), limiet 50MB. Dat is een heel fijn kaartje om in je laptop te hebben, dan kan je ff gauw je mail checken als je weer eens in een hotel zit zonder (of met onbruikbaar slechte/dure) wifi. Als ik tether via mijn eigen provider kost het veel meer om te roamen. Nu neem ik een MiFi mee maar dat is weer een extra apparaat en een accu om opgeladen te houden.

Er is duidelijk een markt voor, anders zouden de iPads toch ook geen 3G optie hebben? Ik vind het jammer dat de MacBooks het niet hebben. Ze hebben er dus ook duidelijk ooit aan gewerkt en zelfs dat prototype gemaakt, ik vraag me nog steeds af waarom hij er niet gekomen is. Ik denk dat de MacBook Air juist de beste kandidaat is omdat hij het meest geschikt is om mee te reizen.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 14-02-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26
GekkePrutser schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:25:
[...]

Ik ben niet zo dol op tetheren, je moet het steeds aan/uit zetten op je telefoon, je zit vast aan dezelfde provider. En vaak wordt een apart tarief gerekend doordat ze een ander APN gebruiken dat je niet kan veranderen.

Bijv. Vodafone Ierland biedt EU data roaming op prepaid voor 2 euro per dag (dat je het daadwerkelijk gebruikt), limiet 50MB. Dat is een heel fijn kaartje om in je laptop te hebben, dan kan je ff gauw je mail checken als je weer eens in een hotel zit zonder (of met onbruikbaar slechte/dure) wifi. Als ik tether via mijn eigen provider kost het veel meer om te roamen. Nu neem ik een MiFi mee maar dat is weer een extra apparaat en een accu om opgeladen te houden.
2 euro per dag is nu niet om zo van achter over te vallen. Mijn operator rekent 15 cent/MB in heel de EU. Dat is genoeg (en meestal goedkoper dan 2euro /dag) voor de noodzakelijke dingen. Zit ik ergens wat langer of heb ik meer data nodig neem je voor een tientje een plaatselijke sim met een GB of twee data op.

Voor de MBA lijkt het mij voor Apple niet eens de moeite om er 3G/4G in te steken. Nog geen 10% van de verkochte iPads heeft een cellular modem aanboord. Bij de macbook zou dat nog veel minder zijn en icm met de kleine verkoopcijfers van een macbook air (tov een ipad) zou het niet de moeite zijn om in het design ergens er een in te steken.
Vergeet ook niet dat het plaatsen van een 3G modem hier niet zo simpel is als in een dell waar je met een mini pci-e wan kaartje en een paar antennes toekomt. Een kwestie van kosten/moeite vs baten. Anders had het er al lang ingestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik zit met het volgende; mijn Macbook Air van 1,5 jaar oud gaat wel erg snel leeg.
Zojuist een Battery app geinstalleerd en die geeft het volgende aan:

Cycles: 317
Original max: 6700mAh
Current max: 5651mAh
Health: 84,3%

Al met al valt mij dit wel erg tegen. Nu heb ik AppleCare, kan ik hier gebruik van maken om eventueel de accu kosteloos te laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Health van 84% na 1,5 jaar is weinig mis mee en sowieso heb je maar heel kort garantie op accu's. Dus ik geef je weinig kans, maar je kan het altijd proberen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Niet bijzonder? Eerder in dit draadje las ik dat 80% na 1000 cycles normaal zou zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Die van mij, MBA uit 2011, heeft na 112 cycles nog 90% over, dus met 317 cycles 84% over vind ik helemaal niet zo gek.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Rickstah schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:02:
Niet bijzonder? Eerder in dit draadje las ik dat 80% na 1000 cycles normaal zou zijn?!
Die 80% bij 1000 cycles is voor jou nog steeds mogelijk. De batterijcapaciteit loopt niet lineair terug hè.

Maar het staat je natuurlijk vrij om even contact op te nemen met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar maandjes een mac air 2013 en ben er zeer tevreden mee. Alleen ik vroeg me het volgende af:

Maakt het iets uit of je hem savonds uitzet of op slaapstand zet? Ik heb me mac air regelmatig aan de stroom hangen, want gebruik hem ook er intensief (soms simpel spelletje etc.) maar maakt het iets uit als die op 60% staat dat ik hem gewoon aan het stopcontact hang?

En nog even een vraagje:p Ik ben van plan om binnenkort zo kabel te kopen van me mac air naar tv om films af te spelen. Iemand idee wat voor kabel ik het best kan nemen, zit hier namelijk veel verschil in? Trekt een mac air het eigenlijk wel een beetje om hele dag films af te spelen om me tv? :p

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:40
je zoekt een thunderbold of minidisplay poort naar HDMI kabel. Je hebt ze in 1 stuk, maar je kan ook zo'n verloopje ergens vanaf halen, en dan een hdmi kabel gebruiken die je nog had.

En je Air trekt dat echt gemakkelijk HD video kijken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:52:
Ik heb sinds een paar maandjes een mac air 2013 en ben er zeer tevreden mee. Alleen ik vroeg me het volgende af:

Maakt het iets uit of je hem savonds uitzet of op slaapstand zet? Ik heb me mac air regelmatig aan de stroom hangen, want gebruik hem ook er intensief (soms simpel spelletje etc.) maar maakt het iets uit als die op 60% staat dat ik hem gewoon aan het stopcontact hang?

En nog even een vraagje:p Ik ben van plan om binnenkort zo kabel te kopen van me mac air naar tv om films af te spelen. Iemand idee wat voor kabel ik het best kan nemen, zit hier namelijk veel verschil in? Trekt een mac air het eigenlijk wel een beetje om hele dag films af te spelen om me tv? :p
Maakt niet uit. Zolang je hem maar regelmatig even helemaal leeg laat lopen, dit houd de accu "gezond". De cyclus teller zal met jou manier van laden wel flink oplopen lijkt me. Ik zet hem eigenlijk nooit helemaal uit en werk standaard op de accu..

films afspelen zal het probleem niet zijn. Opslagruimte is wel een uitdaging. Als je TV dlna ondersteund zal een NAS misschien wel uitkomst kunnen bieden. Je kan dan gelijk een back-up maken van je air via Time Machine maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je dat me cycles teller snel zal oplopen? Als ik bijv Civ5 speel gaat die nogal snel leeg dus leg ik hem standaard aan de oplader.. Maar ook als ik normaal werk en ik steek hem met 50% in stop contact is toch niet zo probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
@san.okk, de cyclus teller telt niet een volledige cyclus bij opnieuw opladen vanaf halfvol. Dat wordt gewoon naar rato gedaan. Helemaal leeg laten lopen is voor de accu overigens niet geweldig. Apple raadt aan om het regelmatig (eens per maand) een keer te doen, maar dat is met name zodat de interne electronica weet waar de 0% zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasper Janssen op 25-02-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat met me mac air is van paar maandjes oud maar hij gaat echt snel leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister me laptop opgeladen en dichtgeklapt laten staan, dus slaapstand. Pak nu laptop 24 uur later en is 1% over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:09:
Ik weet niet wat met me mac air is van paar maandjes oud maar hij gaat echt snel leeg...
Kijk eens bij Energie in de activiteitenweergave, misschien vind je daar iets dat je op weg helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses herstart hem nu en staat weer 100% vond het al vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:26

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:41:
Hoe bedoel je dat me cycles teller snel zal oplopen? Als ik bijv Civ5 speel gaat die nogal snel leeg dus leg ik hem standaard aan de oplader.. Maar ook als ik normaal werk en ik steek hem met 50% in stop contact is toch niet zo probleem?
https://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html

In het kort: als je een stopcontact in de buurt hebt lekker aan de stroom hangen, en zo eens in de week de accu helemaal tot 2% laten leeglopen (niet tot hij uitvalt) en dan herladen. Het voordeel van altijd aan de stroom werken is dat hij dan echt via het net werkt, en de accu niet eens gebruikt. Mijn laptop is nu 3 jaar oud met 150 cycles op deze manier (90% over).

Gaat hij voor langere tijd de kast in, op 50% van het vermogen laten staan. Wat je in ieder geval niet moet doen is de laptop te pas en te onpas van de netstroom halen en een half uurtje later weer aan de oplader hangen. MIjn standpunt is altijd: lang erop (dus hele dag aan het net) of lang eraf (ermee werken tot hij bijna leeg is), maar niet er tussenin.

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Dat doe je goed ik heb hem net 4 maanden en zit al op 70 haha. Zal het toch is op jou manier doen, want telkens erin en eruit is niet goed nee. Snap ook niet waarom ik dat deed, dacht altijd hoelanger je hem op 100% in stopcontact laat hoe slechter de accu wordt.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Mijn MBA '11 (die overigens binnenkort in de verkoop gaat) staat na ruim 3 jaar pas op 224 cycles.

[ Voor 30% gewijzigd door RobV op 27-02-2014 09:04 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Ik was nieuwsgierig hoe de accu van mijn mac zich houd. Is een mac van me werk dus ik gebruik hem intensief maar dat heeft schijnbaar nog weinig invloed :) .

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/ScreenShot2014-02-27at092357_zps7fa068ae.png

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 23:07
Bij Li-Ion maakt het niet uit of je ze helemaal leeg laadt of niet. Helemaal leeg is zelfs slecht voor een Li-Ion batterij. Als een Li-Ion batterij niet geheel ontladen wordt maar tussentijds weer aan de lader wordt gehangen geld beide als een enkele cycle. Li-Ion kent, in tegenstelling tot bv NiCd, geen geheugeneffect.

Het probleem met Li-Ion is eigenlijk niet zozeer het aantal cycles maar meer dat Li-Ion langzaam slechter wordt, vanaf het moment dat ze de fabriek verlaten. De levensduur is slechts 3-5 jaar (ook bij weinig gebruik). Het heeft dus ook geen zin een extra batterij erbij te kopen om de levensduur te verlengen. Dit wordt versterkt bij hogere temperaturen. Ze blijven langer goed als de batterij zo'n 40% opgeladen is.

hier en hier kun je er meer info over vinden.
Bewaren:
In de koelkast (niet in de vriezer)
Ongeveer half opgeladen
Tijdens gebruik:
Niet geheel opladen (tot bijvoorbeeld 97 %)
Niet geheel ontladen (in verband met diepontlaadgevaar)
Zo veel mogelijk opladen met gebruik van netvoeding
De fabrikanten leveren hun Li-ion-accu's meestal af met 40% lading. Daarbij blijft de accu het langste goed.

[ Voor 16% gewijzigd door rinkel op 27-02-2014 11:58 ]

• judith.1987
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Had vandaag iets raars met mijn macbook air 13' van 3 weken oud. Had opgeladen en normaal laad ik hem helemaal op, maar nu maar tot 60 % omdat ik moest gaan werken. Ik had wat programma's open en deed de klep dicht (standby stand dus). Vijf minuten later maakte ik de klep weer open omdat ik nog snel wat moest doen, ging de laptop helemaal niet meer aan. Hij deed helemaal niks meer. Heb hem toen aan de lader gehangen en even een tijd gewacht. Daarna ging hij weer aan nadat ik de aan/uit knop lang heb ingehouden. Beetje raar dus. Meerdere mensen hier last van? Heb hem daarna weer dichtgedaan, toch helemaal even tot 100% opgeladen en ben naar het werk gegaan.

Net aangekomen op het werk, maakte ik de klep weer open. Batterij nog 100%. Ik open deze site en ineens schiet mijn batterijniveau van 100 naar 95%.

2 rare dingen dus in 1 dag tijd. Hiervoor nog geen klachten gehad. Moet ik terug met de laptop denken jullie of heeft iemand een ander advies?

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mja dit is geen normaal gedrag maar het is mij ook weleens overkomen. Niet iets om meteen garantie voor te claimen omdat het ook met elkaar te maken lijkt te hebben. Even rebooten wil vaak al helpen als dat al tijden niet meer gebeurd is. Ik zou het ff aankijken, mocht het nou 3x in de week gebeuren wordt het een ander verhaal.

[ Voor 19% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-02-2014 14:03 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:38
judith.1987 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:54:
Ik had wat programma's open en deed de klep dicht (standby stand dus). Vijf minuten later maakte ik de klep weer open omdat ik nog snel wat moest doen, ging de laptop helemaal niet meer aan. Hij deed helemaal niks meer. Heb hem toen aan de lader gehangen en even een tijd gewacht. Daarna ging hij weer aan nadat ik de aan/uit knop lang heb ingehouden.
Dit heb ik ook met mijn 2012 model gehad, weliswaar maar 2 keer in anderhalf jaar tijd. Ik zou het even in de gaten houden. Bij mijn laatste bezoek aan de apple store heb ik het na laten kijken, een paar minuten werk, de medewerker gaf aan dat er niks bijzonders aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:53
rinkel schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:55:
Bij Li-Ion maakt het niet uit of je ze helemaal leeg laadt of niet. Helemaal leeg is zelfs slecht voor een Li-Ion batterij. Als een Li-Ion batterij niet geheel ontladen wordt maar tussentijds weer aan de lader wordt gehangen geld beide als een enkele cycle. Li-Ion kent, in tegenstelling tot bv NiCd, geen geheugeneffect.

Het probleem met Li-Ion is eigenlijk niet zozeer het aantal cycles maar meer dat Li-Ion langzaam slechter wordt, vanaf het moment dat ze de fabriek verlaten. De levensduur is slechts 3-5 jaar (ook bij weinig gebruik). Het heeft dus ook geen zin een extra batterij erbij te kopen om de levensduur te verlengen. Dit wordt versterkt bij hogere temperaturen. Ze blijven langer goed als de batterij zo'n 40% opgeladen is.

hier en hier kun je er meer info over vinden.

[...]
Maar waarom raad Apple dan aan om maandelijks de accu tot 2% leeg te laten lopen?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:06
2% is niet helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Heb sinds gister een Macbook Air, gebruiken jullie een cover? Die van Decoded (Slim Cover) twijfel ik een beetje aan, heb 'm liever nog minder aanwezig, minder leer.

Iemand een tip voor een ander merk / type lederen cover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
KhaZ schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:29:
Heb sinds gister een Macbook Air, gebruiken jullie een cover? Die van Decoded (Slim Cover) twijfel ik een beetje aan, heb 'm liever nog minder aanwezig, minder leer.

Iemand een tip voor een ander merk / type lederen cover?
Er is een apart topic voor hoezen, tassen, sleeves etc daar zal je je vraag moeten droppen lijkt me:
[Transport] Neem je Macbook mee!
Succes!

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Nu online
Tio Nordin schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:18:
[...]

Er is een apart topic voor hoezen, tassen, sleeves etc daar zal je je vraag moeten droppen lijkt me:
[Transport] Neem je Macbook mee!
Succes!
Niet gezien, thx! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Even een vraagje met betrekking tot de garantie van mijn Macbook air van 05-07-2012.
Sinds kort werkt de backlight van het scherm niet meer waardoor ik alleen nog op het scherm kan kijken als ik er een lamp op schijn.
Via een displayport naar HDMI adaptor heb ik perfect beeld op mijn tv.
De Macbook heeft verder geen problemen of mankementen.

Aangezien hij net iets meer als anderhalf jaar oud is wil ik hem laten repareren want ik heb immers 2 jaar wettelijke garantie. Echter lees ik hier en daar dat Apple erg moeilijk doet wat betreft de garantie.
Ik wil aanstaand weekend langs de Apple Store in Amsterdam maar voordat ik dit doe wil ik van jullie mijn kansen weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
brndst schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:02:
Even een vraagje met betrekking tot de garantie van mijn Macbook air van 05-07-2012.
Sinds kort werkt de backlight van het scherm niet meer waardoor ik alleen nog op het scherm kan kijken als ik er een lamp op schijn.
Via een displayport naar HDMI adaptor heb ik perfect beeld op mijn tv.
De Macbook heeft verder geen problemen of mankementen.

Aangezien hij net iets meer als anderhalf jaar oud is wil ik hem laten repareren want ik heb immers 2 jaar wettelijke garantie. Echter lees ik hier en daar dat Apple erg moeilijk doet wat betreft de garantie.
Ik wil aanstaand weekend langs de Apple Store in Amsterdam maar voordat ik dit doe wil ik van jullie mijn kansen weten?
Waar heb je de laptop gekocht? Als dat bij Apple is dan kun je de wettelijke garantie inderdaad claimen via de Apple store. Als het ergens anders is dan moet je daar zijn voor de garantieafhandeling in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
Tjoekie schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:24:
[...]

Waar heb je de laptop gekocht? Als dat bij Apple is dan kun je de wettelijke garantie inderdaad claimen via de Apple store. Als het ergens anders is dan moet je daar zijn voor de garantieafhandeling in dit geval.
De Macbook is aangeschaft bij iCentre. nu is het verhaal zo dat ik dus inderdaad hier geweest ben voor een garantie claim. Echter zeggen zij dat één van de vocht? indicatoren rood gekleurd is.

Oftewel: ik zou een vloeistof over mijn macbook hebben laten vallen en dat ik hierdoor geen garantie meer kan claimen. Heb ik dus gewoon pech? Want er is absoluut geen vloeistof/water over mijn Macbook van 1400,- euro gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Birdie_NL op 06-03-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/r/280i9vt/8

http://nl.tinypic.com/r/280i9vt/8

Waarschijnlijk een simpele oplossing hiervoor. Maar sinds kort zijn de 'iconen' in mijn finder voor vb. lijstwergave ( de 3 lijntjes) niet meer zichtaar, het is gewoon een een lege grijze knop zoals je kan zien.

Ook in Safari zijn vb. vorige en volgende knop niet meer voorzien van een "pijltje'. Weergave van symbolen en tekst helpt niet...

Dus graag wat hulp voor de noob in mij ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakkie123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:51
Ook al is de MacBook ergens anders gekocht zoals in dit geval bij icentre. Je kan dan volgens mij gewoon alsnog naar de Apple store gaan voor reparatie toch? Ik heb zelf mijn kapotte ipad die ik bij dixons gekocht had ook gewoon omgeruild bij de Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
sjakkie123 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 09:58:
Ook al is de MacBook ergens anders gekocht zoals in dit geval bij icentre. Je kan dan volgens mij gewoon alsnog naar de Apple store gaan voor reparatie toch? Ik heb zelf mijn kapotte ipad die ik bij dixons gekocht had ook gewoon omgeruild bij de Apple store.
Dat kan officieel alleen als je nog binnen het eerste jaar zit. Dan doe je namelijk een beroep op de jaar fabrieksgarantie die Apple geeft. De langere consumentenrecht garantie claim je bij de verkopende partij. Aangezien zijn MacBook anderhalf jaar oud is moet hij dus bij iCentre zijn.

Wat niet wegneemt dat je het altijd kunt proberen bij de Apple Store natuurlijk. Misschien zijn ze coulant, maar besef wel dat ze je niet gratis hoeven te helpen in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
Tjoekie schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 10:11:
[...]

Dat kan officieel alleen als je nog binnen het eerste jaar zit. Dan doe je namelijk een beroep op de jaar fabrieksgarantie die Apple geeft. De langere consumentenrecht garantie claim je bij de verkopende partij. Aangezien zijn MacBook anderhalf jaar oud is moet hij dus bij iCentre zijn.

Wat niet wegneemt dat je het altijd kunt proberen bij de Apple Store natuurlijk. Misschien zijn ze coulant, maar besef wel dat ze je niet gratis hoeven te helpen in dit geval.
Ok bedankt allebei! Het is me duidelijk. Ik ga toch maar eens een kijkje nemen in de Apple store te Amsterdam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 20:10
Ik kan voor 880 euro aan een MacBook Air 13,3 inch 128gb en 4gb komen, mogelijkheid om te upgraden naar 8gb is er dan niet. Kan via het werk aan die prijs komen, dus vertrouwd. Kan ik met 4gb vooruit of moet ik voor een flink hoger bedrag voor 8gb geheugen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 12:20

Quakie

quakelen

Moeilijk in te schatten aangezien je niks aangeeft wat je precies met je air gaat doen?

Heb zelf een macbook air mid 2011 met 4 gig gehad en die is vandaag de dag nog steeds voldoende voor het eenvoudige werk... ik heb daar vrolijk home videos op bewerkt in imovie.
Zodra je extreem zware programmas (fotoshop met diverse lagen etc) gaat werken zal je merken dat die 4 gig niet voldoende zal zijn..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
Ik zal er voornamelijk Office taken op uitvoeren, Spotify, Internet, af en toe video kijken en websites bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07
frankdewildt schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:00:
Ik zal er voornamelijk Office taken op uitvoeren, Spotify, Internet, af en toe video kijken en websites bouwen.
Ruim voldoende ik zou het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

frankdewildt schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:40:
Ik kan voor 880 euro aan een MacBook Air 13,3 inch 128gb en 4gb komen, mogelijkheid om te upgraden naar 8gb is er dan niet. Kan via het werk aan die prijs komen, dus vertrouwd. Kan ik met 4gb vooruit of moet ik voor een flink hoger bedrag voor 8gb geheugen gaan.
Hangt wel even af van welk model het is. Komt hij uit 2012 of eerder dan is de prijs te hoog.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Laatst online: 11-10 23:38
Ik heb een Macbook Air uit 2012, maar er zit een of andere witte vlek in mijn scherm als ik het van de zijkant bekijk. Valt dit onder de garantie?

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/tki1aa8j5/Screenshot_2014_03_12_21_10_08.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:32
Die witte vlek had mijn moeder op haar HP laptop. Zij had het omdat ze haar flesje water niet goed dicht had gedaan met haar laptop in hetzelfde vakje. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval was? maar zij had hem een nachtje boven de verwarming gelegd en toen was het bijna helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Laatst online: 11-10 23:38
jctjepkema schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:27:
Die witte vlek had mijn moeder op haar HP laptop. Zij had het omdat ze haar flesje water niet goed dicht had gedaan met haar laptop in hetzelfde vakje. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval was? maar zij had hem een nachtje boven de verwarming gelegd en toen was het bijna helemaal weg.
Heb het al een paar maanden, en er is niets van water/drinken over de laptop gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
ook geen deuk achter het scherm? Vast niet. Gewoon terug gaan voor garantie zolang je dat nog gewoon hebt. Zal wel iets van een nieuwe display unit ingaan wanneer het vervangen word. Scheelt je weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
DeNachtwacht schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:45:
[...]

Hangt wel even af van welk model het is. Komt hij uit 2012 of eerder dan is de prijs te hoog.
Is het recentste model de MD760.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
itsFuzeh schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:12:
Ik heb een Macbook Air uit 2012, maar er zit een of andere witte vlek in mijn scherm als ik het van de zijkant bekijk. Valt dit onder de garantie?

[afbeelding]
Ik heb het ook, maar Apple vertelde mij dat het niet onder de garantie valt. Waarschijnlijk heeft er een keer iets op het scherm gedrukt vanaf de buitenkant waardoor de behuizing het scherm geraakt heeft.

Maar absoluut proberen, misschien tref je een beter gezinde medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ga een Macbook Air kopen en zit te twijfelen tussen 4 en 8 GB. Ik kan een refurbrished Apple hier in Dld. krijgen voor 929 (http://store.apple.com/de...z-dual-core-intel-core-i5). Deze heeft echter maar 4GB.

Het punt is dat ik de laptop wil gebruiken voor web development en permanent 1 VM open heb staan en soms 2. Nu vraag ik me af in hoeverre de Macbook Air dit trekt. Opzich is swappen van zo'n supersnelle SSD ook niet traag lijkt mij. Ik vraag me af hoeveel Mac OSX standaard aan geheugen verbruikt, ik heb gelezen dat Mavericks vrij efficiënt hier mee omgaat.

Screenshots van geheugengebruik zeggen mij niet zo veel aangezien besturingssystemen vrij geheugen vaak direct alloceren.

Mijn gevoel zegt dat ik 8GB nodig heb maar dat betekent wel dat ik geen refurbrished kan kopen en dat ik duurder uit ben.

Iemand ervaringen met 4GB icm web development?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Niet icm webdev, maar wel ervaring met FCX en Aperture. Aperture gaat prima, maar FCX is waardeloos (maar dat ligt niet alleen aan het geheugen).

De MBa kan je niet updaten. Achteraf gezien had ik liever 8GB gehad, maar binnenkort krijg ik de iMac > probleem opgelost.

Succes

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Y0ur1 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:54:
Ja, ik. W7 met Visual Studio 2012 is geen enkel probleem op een mid-2011 11" met 4gb en VirtualBox. Ook niet op een thunderbolt scherm (veel pixels aansturen).

Ik heb mijn mba ingeruild voor een rMBP vanwege een grotere SSD, en omdat mijn hobbies op de mac gegroeid zijn (hd video montage) wilde ik toch wat meer powerrrr. Mijn 128gb SSD begon dicht te slippen en ik wilde geen externe hd.

Ps. Mijn MBA staat te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
RobV schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:05:
[...]

Ja, ik. W7 met Visual Studio 2012 is geen enkel probleem op een mid-2011 11" met 4gb en VirtualBox. Ook niet op een thunderbolt scherm (veel pixels aansturen).

Ik heb mijn mba ingeruild voor een rMBP vanwege een grotere SSD, en omdat mijn hobbies op de mac gegroeid zijn (hd video montage) wilde ik toch wat meer powerrrr. Mijn 128gb SSD begon dicht te slippen en ik wilde geen externe hd.

Ps. Mijn MBA staat te koop.
Maar je werkt dan geheel in W7? Mijn VM draai ik naast alle dingen die ik dan in OSX doe, dus dat is misschien net wat meer kwa geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Hoe lang overleeft een volle macbook air het in stand-by mode? Ik heb ooit gelezen 30 dagen....vandaag in 8 uur ben ik 11 % achteruit gegaan in stand-by.

Gisteren in de ochtend toen ik hem in stand-by gezet had ik ongeveer 90% geloof ik en toen ik hem in de avond er bij pakte nog 11% ongeveer....

Wat kan er mis zijn? Of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Je hebt verschillende sleep fases. De lichtste fase zorgt voor een ultra snelle startup, maar de MacBook verbruikt wel meer stroom. De diepste fase zal minder stroom verbruiken, maar de MacBook zal wat langer doen over het waken. Die diepe slaapfase zal de MacBook pas na een x aantal uur (mss zelfs x aantal dagen) ingaan, zeker niet al na 8 uur.
Die 30 dagen sleep is (correct me if I'm wrong) volgens mij gebaseerd op een sleep van aaneensluitend 30 dagen.

Oké, ik lees net dat die diepe slaapfase al na een uur in moet gaan:
What is actually happening is that these new MacBook Pro’s (and recent MacBook Air’s) have a new powersaving mode which Apple calls standby. Standby mode kicks in after the laptop has been in normal sleep mode for about an hour. When that happens, the contents of RAM are written to the hard drive and the RAM is powered down to further extend battery life. In theory, the laptop will last up to 30 days in standby mode. The trade off is that, when waking up, it takes a long time to reload 16 GB of RAM from the hard drive (even with SSD).
Ik geloof dat wat hierboven staat hibernatemode 3 is, dus kijk even met de command pmset -g op welke modus de jouwe staat.

[ Voor 45% gewijzigd door RnB op 28-03-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:05

Jrz

––––––––––––

Y0ur1 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:54:
Ik ga een Macbook Air kopen en zit te twijfelen tussen 4 en 8 GB. Ik kan een refurbrished Apple hier in Dld. krijgen voor 929 (http://store.apple.com/de...z-dual-core-intel-core-i5). Deze heeft echter maar 4GB.

Het punt is dat ik de laptop wil gebruiken voor web development en permanent 1 VM open heb staan en soms 2. Nu vraag ik me af in hoeverre de Macbook Air dit trekt. Opzich is swappen van zo'n supersnelle SSD ook niet traag lijkt mij. Ik vraag me af hoeveel Mac OSX standaard aan geheugen verbruikt, ik heb gelezen dat Mavericks vrij efficiënt hier mee omgaat.

Screenshots van geheugengebruik zeggen mij niet zo veel aangezien besturingssystemen vrij geheugen vaak direct alloceren.

Mijn gevoel zegt dat ik 8GB nodig heb maar dat betekent wel dat ik geen refurbrished kan kopen en dat ik duurder uit ben.

8gb nemen. Ik had hiervoor een 4gb mba, maar werd helemaal gek van het tekort aan geheugen. En ik had niet eens een VM draaien.

Ik ben overgestapt naar een mbp met 16gb ram.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Swappen bij te weinig geheugen is wél traag.
Ik heb in 2012 een MacBook Air met 4GB na nog geen drie maanden weer verkocht omdat hij echt te traag was en dan had ik VMware niet eens geïnstalleerd. Windows 7 met slechts 2GB toegewezen is ook een no-go als je ermee wilt werken. Meer geheugen toewijzen is ook geen optie, omdat dan de traagheid van het hostsysteem de beperkende factor is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

deze morgen een volle tas koffie op mijn MBA 2013 geland. Scherm direct uit, einde verhaal.

Nog naar de apple winkel hier in de buurt geweest en het advies gekregen om hem een week lang niet aan te steken en ondertussen te laten drogen op de verwarming, maar aan de beste man zn houding zag ik dat hij er ook niet echt in meer geloofde. Herstelling kon oplopen tot 1000 eur, maw even duur als een nieuwe.

einde BYOD voor mij at work, ik wordt opnieuw windowsslaaf... :(

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Leg hem in een bak met daarin een laag rijst. Rijst neemt vocht op.
Zover mogelijk open maken (kan de onderkant eraf bij een Air?) zodat het vocht er zoveel mogelijk uit kan.

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 03-04-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Ik zou hem na het drogen schoonmaken met isopropylalcohol. Dat is 99+% alcohol en geleid geen elektriciteit, daarmee kun je de restjes die achterblijven door de koffie van de elektronica afkrijgen zonder het (verder) te beschadigen. Hopen dat de schade meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28

Sick Nick

Drop the top!

Als ie aan stond en dan 200+ ml koffie er overheen dan kan je drogen wat je wilt, die is gewoon intern kort gesloten en einde verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
Ja einde verhaal of niet iedere kans die je krijgt is er een. Wat heb je nu nog te verliezen. ik zou het gewoon proberen wat @ ThinkPad en @ThomasG zeggen. Niet geschoten is altijd mis toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat is nu ook ff de redenering... kapot is ie al, met wat geluk haal ik er nog wat uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:50
Via Safari heb ik per ongeluk IlivID geinstalleert, nu continue rare ads in Safari en Chrome, echt supper irritant........en schijnt malware te zijn.

Nu kan ik het programma niet vinden bij applications en google biedt ook niet veel soelaas.....

Hebben jullie tips? Of weten jullie waar zo'n prog nog meer kan staan?

Alvast bedankt :)

PS. Dit is me eerst Macbook Air en ben nog niet helemaal thuis in OSX ;)

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 16:51
De laatste tijd is mijn MBA (mid 12) erg heet en ook de accu begint langzaam toch wel minder te worden (istat zegt health 81%). Wat zijn de mogelijkheden om je MBA te laten ontstoffen en accus laten vervangen (of is dat nog niet handig om nu al te doen).

Heet als in Netflix helpt hem richting de 100 graden

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik had gister iets raars met mijn 2 weken oude MBA. Ik starte de machine op en hij bleef hangen op het grijze scherm met Apple logo. Geen draaiend rondje eronder of iets dergelijks. Bij het sluiten van de klep bleef het Apple logo branden op de klep en de machine liep compleet vast. De powerknop ingedrukt houden was de oplossing. Daarna starte hij gewoon op. De logboeken gaven geen meldingen.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
Kan altijd een keertje gebeuren.. Niet te druk om maken tenzij het regelmatig gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ok thank. Had gelezen dat booten in safemode nog wel eens wil helpen. Ik hou het wel in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Afgelopen vrijdag dus een nieuwe Macbook Air ontvangen ter vervanging van een exemplaar welke een dooie pixel had. Nu viel me gelijk bij het nieuwe scherm op dat er zowel links als rechts over de hele breedte van het scherm een strook lichtere pixels aanwezig is. Vooral zichtbaar bij donkere schermen. Ergens stoor ik me hier best wel aan. Maar heb het gevoel dat ik er iets te OCD over ben. Bij normaal gebruik valt het niet op, maar bij het bekijken van films of series valt het weer wel op.

Ik realiseer me dat door de dunheid van het scherm het erg moeilijk is om een perfect scherm te krijgen. Het samsung scherm in de vorige MBA had deze backlight bleed niet. Is dit normaal voor het LG scherm welke ik nu in de MBA heb zitten?

Wat zouden jullie doen? Nogmaals proberen om te ruilen of gewoon gaan genieten van de MBA? Hoe is de backlight bleeding bij jullie schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Als het niet goed is, weer omruilen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
Toch hier even wat advies vragen. :)

Ik ben van oorsprong een Windows gebruiker op mijn desktop, ook een beetje Linux maar dan voornamelijk CLI. Ik zie steeds meer mensen om mij heen toch overstappen op een Apple dus ik wil ook wel eens kijken of OSX echt zo fijn is als mensen beweren. (En om eerlijk te zijn, ik ben niet de grootste fan van Microsoft)

Nu is mijn vraag, ik ben student en heb niet perse een MBA nodig voor mijn opleiding, en ik heb al 2 laptop's hier staan + een desktop + een ipad. Dus ik wil met een zo goedkoop mogelijk budget proberen of het wat voor mij is.

Wat kunnen jullie mij aanraden kwa specs? Met mijn budget koop ik zeker geen nieuwe dus het word sowieso een 2e hands en dan beland je ook al snel bij de oudere versies. met 4gb en een C2D, opzich niet zo heel erg in mijn ogen, ik heb lang met 2 cores kunnen leven en ook met 4gb kan ik leven. Denk ik tenminste. Op een of andere manier is mijn enige echte eis dat hij maar van aluminium is, ik vind de strakke uitstraling van een MBA zeer mooi.

Mijn gebruik zal voornamelijk bestaan tussen verscheidene SSH sessies, web browsen en skype/IRC. Denken jullie dat ik ermee weg kom om een C2D te kiezen en indien het bevalt later te verkopen en wel een nieuwe(re) i5 te nemen? Ik weet namelijk helemaal niet wat ik ik van OSX moet verwachten kwa resources.

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ik lees je hebt het niet perse nodig. Dan zou ik niet kopen :)

Vraag me af wanneer de update komt van de air 11 of air 12.

[ Voor 33% gewijzigd door kevinl op 09-04-2014 09:48 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
kevinl schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:43:
Ik lees je hebt het niet perse nodig. Dan zou ik niet kopen :)
Is maar hoe je het bekijkt. Als je een MBAir koopt en twee andere laptops en een ipad de deur uit kan doen, versimpel je je leven aardig en betaalt het zich goed uit in gebruiksgemak.

OSX is over het algemeen efficiënter qua resources dan Windows, maar toch zou ik niet meer beginnen aan een C2D. Over een jaar ga je dan toch meer willen.

Ik heb hier zelf een late 2011 MBAir staan, die doet alles perfect op de wat zwaardere grafische taken na. Eentje van deze generatie kun je denk ik al vanaf een euro of 700 kopen (misschien nog wel minder) en dan heb je een laptop die nog wel een paar jaar meekan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
SublimnAll schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:25:
[...]

Is maar hoe je het bekijkt. Als je een MBAir koopt en twee andere laptops en een ipad de deur uit kan doen, versimpel je je leven aardig en betaalt het zich goed uit in gebruiksgemak.

OSX is over het algemeen efficiënter qua resources dan Windows, maar toch zou ik niet meer beginnen aan een C2D. Over een jaar ga je dan toch meer willen.

Ik heb hier zelf een late 2011 MBAir staan, die doet alles perfect op de wat zwaardere grafische taken na. Eentje van deze generatie kun je denk ik al vanaf een euro of 700 kopen (misschien nog wel minder) en dan heb je een laptop die nog wel een paar jaar meekan.
Om eerlijk te zijn heb ik het idee 'dat zie ik dan wel weer'. Ik kan namelijk slecht wennen aan nieuwe dingen, maar toch wil ik OSX een serieuze kans geven. Dan lijkt het me dat een oudere C2D minder waarde verliest dan een nieuwere i5 bijvoorbeeld.

Nog even een nieuwschierig vraagje, wat hebben jullie -als air gebruikers- laten besluiten om toch voor de Air te kiezen en niet de Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Voor mij persoonlijk accuduur, prijs en het lagere gewicht. Ik geef niet heel veel om de retina schermen. 1440x900 is voor mijn gebruik genoeg, plus er hangt regelmatig een full-hd monitor aan mijn MBA als ik meer pixels nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Nu online
Same here - een vergelijkbare ultrabook koop je van Samsung voor ongeveer hetzelfde geld - maar dan krijg je niet zo'n goeie touchpad. Voor het eerst gebruik ik geen muis meer (ik haat touchpads), heerlijk.

Windows werkt prima met Parallels, gamen werkt ook goed op het nieuwe model met HD5000 onboard graphics.

Zeer tevreden :)

Tip: als je ook Windows gaat installeren, neem dan wel de 8GB/256GB variant, anders heb je geheugen of schijfruimte tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Game je dan via bootcamp? Werkt dat een beetje?

Ik heb onlangs voor de gein dirt2 via de appstore gekocht. Het draait goed, maar erg comfortabel vind ik het niet. De fans zijn goed hoorbaar en de warmteontwikkeling is ook niet zuinig.

Ik las dat het via bootcamp beter moet gaan. Lijkt me geweldig om via steam wat oudere call of duty te spelen.

Ik heb alleen de 8GB versie met 128GB ssd. Dat wordt krap om windows ernaast te draaien. Alhoewel ik nu Windows 8 via VMware fusion heb draaien. De rest staat op de NAS. Vandaar de 128GB keuze.

[ Voor 21% gewijzigd door BillSpaarbank op 10-04-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Yalopa schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:39:
deze morgen een volle tas koffie op mijn MBA 2013 geland. Scherm direct uit, einde verhaal.

Nog naar de apple winkel hier in de buurt geweest en het advies gekregen om hem een week lang niet aan te steken en ondertussen te laten drogen op de verwarming, maar aan de beste man zn houding zag ik dat hij er ook niet echt in meer geloofde. Herstelling kon oplopen tot 1000 eur, maw even duur als een nieuwe.

einde BYOD voor mij at work, ik wordt opnieuw windowsslaaf... :(
Zonet met 0,0 verwachtingen na een week drogen m'n air opgestart. Nadat ik hem aan het net heb gehangen starte hij op. Eens ingelogd kreeg ik de vraag als ik m'n word & xls wou recoveren waar ik laatst gebleven was.

De batterij laad momenteel op, maar ook dat ziet er goed uit....
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Dat is echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 12:20

Quakie

quakelen

mooi dat je het geduld hebt weten te bewaren.. waarschijnlijk zoals het nu er uit ziet redding van je apple..
:)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag is al beantwoord in een apart topic!

nadat ik vanmorgen aan mijn schoolverslag heb getypt en mijn macbook air uitzette, om hem vervolgens een uur later weer aan te zetten, bleef de macbook hangen in het startscherm waarop het apple logo te zien was en een ronddraaiend "tandwieltje". aangezien ik voordat ik de macbook uitzette een update van imovie had uitgevoerd was ik in de veronderstelling dat deze bezig was te installeren en het proces daarom langer duurde. Echter na een minuut of 10 zonder voorgang heb ik de macbook uitgezet (knop 3 sec inhouden) en weer aan, maar geen succes.

Vervolgens heb ik opgezocht wat te doen, en zag ik tips over veilige modus en dit heb ik uitgevoerd, echter hier bleef de macbook ook hangen. Hieropvolgend heb ik een PRAM reset uitgevoerd (Press and hold the Command-Option-P-R keys before the gray screen appears.) en dit had ook geen effect.

Na nog een aantal keren uit en aan zetten startte de macbook goed op en tot op heden werkt deze goed.

Moet ik mij zorgen maken? heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
sander0 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:49:
Dan lijkt het me dat een oudere C2D minder waarde verliest dan een nieuwere i5 bijvoorbeeld.
Dat denk ik eigenlijk niet. Een zo goed als nieuwe Macbook is heel waardevast, en meerdere jaren oude Apple hardware wordt door Apple redelijk snel uitgerangeerd, waardoor deze veel minder bruikbaar (en dus minder waardevol) wordt.

Ik blijf erbij: koop gewoon een nieuwe. Je zal er geen spijt van krijgen. Naar mijn idee is een Macbook momenteel de laptopkeuze met de hoogste kans op tevredenheid, ik kan me ook geen enkel voorbeeld heugen waarin iemand een Mac heeft gekocht en het is tegengevallen.
Nog even een nieuwschierig vraagje, wat hebben jullie -als air gebruikers- laten besluiten om toch voor de Air te kiezen en niet de Pro?
Voor mij was het het gewicht (ik heb hem elke dag mee in een rugzak), de marginale toename in rekenkracht niet nodig hebben en het in 2011 nog beter zijnde scherm (1440 x 900 vs de 1280 x 800 van de 2011 13" MBPro).

Naar mijn idee overschatten veel mensen hoeveel power ze nodig hebben voor wat ze doen, en onderschatten ze wat de MBAir kan. Ze kopen dan een MBPro omdat ze bang zijn met de Air een 'inferieur' systeem in huis te halen, terwijl dat systeem zich nog steeds ver boven hun daadwerkelijke benodigdheden bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[...]
Gewicht + dunheid in combinatie met het feit dat op moment van aankoop de spec / euro ratio minder interessant was tov de air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009

page404

Website says no

Ik zeg altijd, als ik weer eens de geldpest heb koop ik er een Macbook Air bij (heb nu een iMac late '2012). Helaas heb ik altijd eisen 8)7 dus ik denk dat het dan de 13" zou worden met 8GB geheugen. Zit je toch weer op 1500€ :| Dus dat zal nog even gaan duren.
Zijn er trouwens mensen die met de 11" lekker uit de voeten kunnen? En dan bedoel ik het minder zware werk; mailen, surfen, een documentje tikken of lezen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Om eerlijk te zijn heb ik het idee 'dat zie ik dan wel weer'. Ik kan namelijk slecht wennen aan nieuwe dingen, maar toch wil ik OSX een serieuze kans geven. Dan lijkt het me dat een oudere C2D minder waarde verliest dan een nieuwere i5 bijvoorbeeld.

accuduur + ssd + laag gewicht telde voor mij zwaarder dan een snellere processor. Dan heb ik het wel over bijna 2 jaar geleden.

Nu zou ik anytime voor een 13" MBP retina gaan of wachten op een air met retina/ een ander type of model dat ze gaan uitbrengen met retina scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
page404 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:35:
Ik zeg altijd, als ik weer eens de geldpest heb koop ik er een Macbook Air bij (heb nu een iMac late '2012). Helaas heb ik altijd eisen 8)7 dus ik denk dat het dan de 13" zou worden met 8GB geheugen. Zit je toch weer op 1500€ :| Dus dat zal nog even gaan duren.
Zijn er trouwens mensen die met de 11" lekker uit de voeten kunnen? En dan bedoel ik het minder zware werk; mailen, surfen, een documentje tikken of lezen.
Dat hoeft zeker niet hoor. Ik heb mijn 13" MBA met 8GB geheugen afgelopen december gekocht voor € 1079,-. Gewoon even zoeken naar of wachten op een goede aanbieding. Tijdens de BTW-dagen bij de MediaMarkt was ik volgens mij zelfs nog goedkoper uit geweest. Deze aanbieding was echter bij de Dixons waar je standaard 3 jaar garantie krijgt. Dat was mij die paar tientjes extra ook wel weer waard :)

Ik heb overigens wel het model met een 128GB SSD. Voor mij meer dan voldoende, films en dergelijke heb ik toch op een NAS staan. As we speak heb ik nog ruim 30GB vrij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Laatst online: 14:25
page404 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:35:
Ik wel. Bij mij ging de keuze tussen een ipad (4) met toetsenbord of een Macbook Air voor (overwegend) mobiel kantoorwerk, en dan wint de 11 inch overtuigend. Ik heb ook nog even de 13 inch overwogen, maar die is toch weer wat minder draagbaar (zwaarder en paste niet in mijn tas), en in vergelijking met een 13 inch retina vind ik 'm ook niet echt aantrekkelijk.

Ik heb de eenvoudigste versie van de 11 inch (4/128GB) en die is voor wat ik ermee doe perfect. Niet veel groter en zwaarder dan een ipad. Goed toetsenbord en trackpad, lange batterijduur (een werkdag haal ik doorgaans wel op een lading) en hij laadt ook nog eens relatief snel op. Het schermformaat is ook in orde. Een retinascherm zou wel fijn zijn, maar echt missen doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:11

ChUcKiE

Dus........

Ok, ik heb ondertussen ook de keuze gemaakt voor een MBA 13" als vervanging van mijn jarenlange microsoft OS ervaring/gebruik.
Het enige waar ik nog mee zit is de keuze in hardware qua hoeveelheid geheugen (zowel intern als SSD).
Daarnaast ben ik benieuwd waar ik op dit moment deze MBA 13" hest beste kan aanschaffen. Ik kan via Surfspot (NCOI) via de Applestore, daar is die dan haast even duur als de goedkoopste webwinkel in de PW. Maar ik hoor ook over 3 jaar garantie via Dixons of zo?
Iemand een idee waar ik op dit moment de beste koop kan doen?

Verder gebruik ik de MBA puur voor wat kantoorwerk en speel ik casual 1 spel, Diablo3. Alle documenten, ofoto's en video's heb ik op mijn NAS staan.
Wel overweeg ik een Dual Boot. Zou ik dan uitkomen met 4GB/128GB of kan ik beter serieus overwegen om een 8GB en/of 256GB te kiezen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Voor mij was 128gb na een jaar al te weinig. Zeker als je met een dual boot aan de slag wilt.. De 4gb isgoed te doen voor de activiteiten die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:52:
Voor mij was 128gb na een jaar al te weinig. Zeker als je met een dual boot aan de slag wilt.. De 4gb isgoed te doen voor de activiteiten die je noemt.
ik heb 128gb ssd en een nas van 2tb. In 2 jaar nog niet tegen een probleem aangelopen:)

ik denk dat 128 of 256 na een tijdje geen verschil meer maakt, die is dan ook vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Thanks all :) ik ga ook even afwachten of ze nog iets met retina gaan doen het komende jaar.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Nu heb ik dus totaal geen "persoonlijke" data op mijn SSD staan, alles staat op de NAS. Blijft dus alleen ruimte nodig voor OS en programmatuur (Office, Diablo3, et cetera). Door dualboot dan twee keer.
Maar goed 4GB dus sowieso....
Maar er zit max 200 euro verschil tussen de 128GB en de 256GB dat is wel erg fors zeg.
Zijn die SSD's zelf te upgraden en wat kost dan een 256GB versie los?

[ Voor 31% gewijzigd door ChUcKiE op 17-04-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Heb je je verder wel ingelezen? Nee, macbook's (air en pro) zijn na aanschaf niet meer te upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

RobV schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:10:
Heb je je verder wel ingelezen? Nee, macbook's (air en pro) zijn na aanschaf niet meer te upgraden!
Ja sorry, iets te beperkt. Ik wist het van het geheugen, maar niet exact van de SSD. Toch bedankt voor het antwoord. Ik ga dan uit van de 4GB/128GB versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
ChUcKiE schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:06:
Nu heb ik dus totaal geen "persoonlijke" data op mijn SSD staan, alles staat op de NAS. Blijft dus alleen ruimte nodig voor OS en programmatuur (Office, Diablo3, et cetera). Door dualboot dan twee keer.
Maar goed 4GB dus sowieso....
Maar er zit max 200 euro verschil tussen de 128GB en de 256GB dat is wel erg fors zeg.
Zijn die SSD's zelf te upgraden en wat kost dan een 256GB versie los?
Waarom kies je voor dual-boot als ik vragen mag?

Alle werkzaamheden die ik vroeger op Windows deed, kan ik onder OS X ook uitvoeren. Ik heb alleen problemen met remote inloggen op mijn werk. Hier heb ik helaas Windows voor nodig. VMware Fusion was voor mij een hele goeie oplossing om Windows te installeren zodat ik toch af en toe thuis kan werken. Zonde van de ruimte om dan de SSD op te splitsen voor 2 OS-en lijkt.

Tenzij je een goede andere reden hebt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Haha nee eigenlijk gene echt goede redenen verder hoor, maar anders Windows 8 virtueel, of dus alternatieven voor handige/veelgebruikte programma's via OSX natuurlijk.
Het idee is dus ook om gewoon te starten met 1 OS in de hoop dat het daarmee moet gaan lukken :)

Rest alleen de vraag waar ik de 4GB/128Gb versie nu het goedkoopste of met de beste voorwaarden kan kopen. Ik denk dat shopkorting icm surfpot/Apple store het goedkoopste zal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Het allergoedkoopste is volgens mij in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Vergeet niet de invoerrechten en 21% BTW die je nog moet afdragen: http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 17-04-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Eventueel BTW misschien, maar zeker geen invoerrechten.
Invoerrechtenpercentage op laptops is 0,0% zie TARIC code 8471 30.

Voor een 13 AIR met btw betaal je 960 = 160 goedkoper
Voor een 13 AIR zonder btw toeslag betaal je 793 = 335 goedkoper

Nu zie ik in japan zonder btw 733 = 395 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:03
Hong kong is nog goedkoper. Echter heb je grote kans dat het omruilexemplaren zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Dan zou ik gewoon het meenemen uit Thailand. Maar 7% BTW die je bij vertrek ook nog een terugkrijgt (als je dat aangeeft).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Hmm Importeren uit of ophalen in het buitenland lijkt me even geen geschikte optie.
Via surfspot en de applestore kom ik uit op zo'n 1038 euro. Laagste prijs pricewatch is 1000 euro.
Ik zal nog wel eens rondkijken, echte aanbiedingen lijken er in ieder geval niet te zijn.

Behalve Dixons die dus iets duurder is, maar wel 3 jaar garantie geeft, kom ik op 1100 euro uit.

[ Voor 15% gewijzigd door ChUcKiE op 17-04-2014 21:09 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 53 Laatste