Ik ben niet zo dol op tetheren, je moet het steeds aan/uit zetten op je telefoon, je zit vast aan dezelfde provider. En vaak wordt een apart tarief gerekend doordat ze een ander APN gebruiken dat je niet kan veranderen.Ethirty schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:19:
[...]
Gaat Apple er niet gewoon van uit dat je in de meeste gevallen al kan tetheren?
Bijv. Vodafone Ierland biedt EU data roaming op prepaid voor 2 euro per dag (dat je het daadwerkelijk gebruikt), limiet 50MB. Dat is een heel fijn kaartje om in je laptop te hebben, dan kan je ff gauw je mail checken als je weer eens in een hotel zit zonder (of met onbruikbaar slechte/dure) wifi. Als ik tether via mijn eigen provider kost het veel meer om te roamen. Nu neem ik een MiFi mee maar dat is weer een extra apparaat en een accu om opgeladen te houden.
Er is duidelijk een markt voor, anders zouden de iPads toch ook geen 3G optie hebben? Ik vind het jammer dat de MacBooks het niet hebben. Ze hebben er dus ook duidelijk ooit aan gewerkt en zelfs dat prototype gemaakt, ik vraag me nog steeds af waarom hij er niet gekomen is. Ik denk dat de MacBook Air juist de beste kandidaat is omdat hij het meest geschikt is om mee te reizen.
[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 14-02-2014 14:27 ]